S P E L - I N F O

         

LAST HALF OF DARKNESS 4: Society of the Serpent Moon


Uitgever: WRF Studios / 2011 - Iceberg Interactive / 2012
Ontwerper: WRF Studios

Platform: PC.

Systeemeisen:
--- Windows 98/2000/XP/Vista/7 - Processor: Pentium4 1.5GHZ of sneller (Dual Core 2 of sneller) - 1GB RAM geheugen (2GB aanbevolen) - 64 MB VRAM (256Mb aanbevolen) 3D videokaart (Nvidia GeForce of ATI Radeon Card) - DirectX9 compatible geluidskaart - 5 GB opslagruimte.

Extra info:
Het spel wordt geleverd met een boekje, dat je samen met de opdruk op de DVD nodig hebt om een puzzel op te lossen.

Patch:
Er is een patch uitgebracht, die een "Easy Mode" toevoegt aan het spel, zodat je een boekje met hints in je inventaris hebt. Ook zijn er een aantal fouten hersteld die op sommige computers kunnen optreden met betrekking tot het geluid en de kraai/munten.
Je kunt de patch via de website van WRF Studios downloaden.
Zijn er desondanks problemen met Kaspersky virusscanner, zet deze dan uit.

In de 2012 versie van Iceberg Interactive is de patch reeds aangebracht.

Categorie:
Horror, mysterie, magie, zoektocht, Antibes, geïllustreerd realisme, 3de persoon, point & click.

Walkthrough: klik hier voor Marjo's Nederlandstalige Walkthrough.

Beschrijving en review:
Ook het vierde "Last Half Of Darkness" spel heeft een op zichzelf staand verhaal.
Je speelt als Billy, die een geheimzinnig pakje heeft gekregen. Hierin zaten een briefje, een plattegrond en de bebloede ring van zijn vriendin Wendy.
Wendy is een journaliste en is naar Antibes vertrokken om daar onderzoek te doen naar een aantal moorden en vermissingen. Als Billy ook geen telefonisch contact meer krijgt met Wendy, stapt hij onmiddellijk in het vliegtuig om haar te zoeken.
In het hotel aangekomen waar Wendy verbleef, merkt hij meteen dat in deze stad vanalles mis is. Er is sprake van een zeker Bruce die een bar bezit, waar mensen verdwijnen en van een geheime oragnisatie die zich bezig houdt met magie. Billy besluit Wendy's laatste stappen te herhalen om zo wellicht achter haar verblijfplaats te komen.

      

De puzzels zijn uitstekend in het spel geļntegreerd. Ze zijn gedeeltelijk gebaseerd op je inventaris en voor een ander deel is het een kwestie van met de juiste mensen praten. Het begint al meteen goed met een videoband die je wilt bekijken op een TV die door oververhitting steeds uitslaat. En wil je bijvoorbeeld naar Bruce, dan zul je eerst achter het adres moeten zien te komen, door met de juiste mensen te praten. En vervolgens mag je met voorwerpen die je her en der vindt, een auto aan de praat krijgen om er naar toe te rijden.
Ook later, als er magie om de hoek komt kijken, blijven de puzzels logisch, hoewel niet altijd even makkelijk.

      

Het is de eerste keer dat je in een 'Last Half of Darkness' spel in de 3de persoon kunt spelen en dat bevalt goed. Billy loopt soepel door de vele straten en gebouwen en het lijkt wel of je nu minder snel belangrijke dingen mist.
Natuurlijk zit er ook een plattegrond in je inventaris (als je hem tenminste gevonden hebt), zodat je niet eindeloos heen en weer hoeft te lopen, als je toch nog iets gemist hebt.
De omgevingen zijn, hoe kan het ook anders, rijk gedetailleerd, maar wel donker, vervallen en geheimzinnig.

De vreemde muziek en de donkere rauwe stem van Billy onderstrepen nog eens de grimmigheid van de half-verlaten stad. Ook de stemmen van de personen die je ontmoet zijn hen op het lijf geschreven.

      

Eerst uitproberen?   Download de demo (190 Mb), op de officiële site.

Grotere plaatjes bekijken?    Ga naar de screenshots.

Andere delen in de Last Half of Darkness serie:
Shadows of the Servants
Beyond the Spirit's Eye
Tomb of Zojir