THIMBLEWEED PARK


Hard mode

Voor casual mode, klik hier.

Walkthrough door Yvonne © 2017 www.adventurespel.nl

Uitgever:Terrible Toybox / 2017
Ontwerper: Ron Gilbert & Gary Winnick / Terrible Toybox

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Info & review.


Deel 1: De ontmoeting
Deel 2: Het lijk,   Ransomes flashbackDe plattegrondMeer onderzoek
Deel 3: De arrestatieFlashback DeloresHet hotelRapportenArrestatie Willie
Deel 4: Het testamentHorlogeDrie eisen
Deel 5: De erfenis
Deel 6: De fabriekTijdklok
Deel 7: De gekte
Deel 8: De ontsnapping
Deel 9: De Delete



Deel 1: De ontmoeting  

Intro
Aan het begin kun je kiezen of je het makkelijke spel (casual mode) wilt spelen of het spel voor meer ervaren spelers (hard mode). Je kunt niet tijdens het spelen van het ene naar het andere gaan. Dan moet je een nieuw spel beginnen.
Daarna krijg je een uitleg van de spelbediening.

N.B. Deze walkthrough is geschreven voor de "Hard Mode" versie!
Niet alles wat in deze walkthrough staat en niet alle voorwerpen die je vindt zijn nodig om het spel uit te spelen.
Er zijn meer mogelijke acties te ondernemen en ook zijn er meer voorwerpen op te pakken dan hier vermeld wordt. Bekijk, pak, combineer en probeer dus alles wat je wilt.
Verzamel bijvoorbeeld tijdens het spel alle losse pixels (kleine witte puntjes) die je tegenkomt of doe dat niet. Ze zijn er alleen om prestaties te ontgrendelen.


1987 - De ontmoeting
Er staat een man achter het hek. Bekijk de spullen in zijn inventaris. De man heeft een knuffelbeer (pillow bear), een sleutelkaart (key card) van hotelkamer 301, een portefeuille (wallet) met dollars en een briefje (note) bij zich.
Bekijk het briefje. Het is gericht aan ene Boris.
Volgens de aanwijzingen heeft Boris zijn identiteitsbewijs in zijn hotelkamer achtergelaten en is hij naar de rivier gegaan (het is afgevinkt).
Verder moet hij het licht bij de brug uitmaken om aan te geven dat hij daar is en vervolgens naar de grote ingang van het ondergronds riool gaan, waar hij iemand zal ontmoeten.

Open het hek en praat met Willie, die dronken op de grond zit: "I am supposed to meet someone down here. Have you seen anyone?"
Zeg daarna: "Sober up, sir" en: "Wake up, sir".
Willie is in slaap gevallen, beŽindig dus het gesprek.
Willie heeft je verteld dat hij blij is dat Chuck dood is. Hij heeft een hekel aan Chuck, die zijn leven verwoest heeft.

Loop 2x naar rechts en pak het rotsblok (rock) op.
Sla, volgens de aanwijzing in het briefje, met de rots op het licht boven het bord (use rock on light).
Op het briefje zijn nu 3 aanwijzingen afgevinkt.

Ga naar rechts tot de ingang van het riool, waar Boris wordt neergeslagen en weggesleept.



Deel 2: Het lijk  

Brug
De detectives Ray en Reyes komen bij het water waar Boris dood in ligt.
N.B.: Het kan zijn dat het karakter waarmee je speelt Ray is ůf Reyes.
Dat maakt verschil voor wat de figuur in de inventaris heeft.
Als jouw spel begint met Reyes, kun je rechtsboven omschakelen naar Ray. Hou dan wel de inventaris in de gaten.
Je kunt het spel ook beŽindigen en opnieuw starten tot jouw spel begint met de zelfde persoon als in deze walkthrough.

Deze walkthrough begint met Reyes als hoofdpersoon.
Bekijk de inventaris en je ziet dat hij onder meer een Polaroid camera heeft.

Schakel via het icoon in de rechter bovenhoek over naar Angela Ray, die in haar inventaris een Polaroid filmcassette heeft.
Geef de Polaroid film aan Reyes.

Schakel over naar Reyes.
Stop de film in de camera (use Polaroid film in Polaroid camera).
Neem een foto van het lijk (use Polaroid camera on corpse) en Reyes heeft nu een foto in zijn inventaris.

Lees Reyes aantekenboekje. Hieruit blijkt dat hij niet alleen in de stad is voor onderzoek naar de moord. (Ook uit het aantekenboekje van Ray blijkt dat zij nog een ander doel heeft).
Kijk naar het lijk en Reyes vindt een keycard van een hotelkamer.


Trestle Trail
Ga naar links, open het hek en loop naar de Trestle Trail.
Loop over de weg naar rechts. Onderweg zie je wat spullen op de weg liggen die je niet nodig hebt voor het spel.
Ray ontmoet twee als duiven verklede dames, die volgens het opschrift op hun bestelauto de lokale loodgieterbroertjes zijn. Praat met hen, ze blijven zeuren over de sterke signalen die nacht, maar leggen niets uit.

Loop verder naar rechts.
Als je het kerkhof gepasseerd bent, zie je een groen flesje (bottle) op straat liggen. Pak dat op, want later heb je dat nodig. Kijk ernaar en je leert dat je een nickel statiegeld krijgt als je het inlevert.


Sheriff en lijkschouwer
Loop Main Street op tot je de sheriff ontmoet. Gebruik alle gespreksopties.

Zowel Ray als Reyes zijn even later in het gemeentehuis.
Loop naar rechts en ga de kamer van de lijkschouwer (coroner) in. Stel alle vragen op het scherm om uitleg te krijgen over bloedmonsters, vingerafdrukken en gezichtsherkenning.
Vraag ook of de computers zijn gebruikt om de brand in de Pillow factory te onderzoeken (Did you use these computers to investigate the Pillow factory fire?) Vooral Reyes is geÔnteresseerd in de brand.

Ga de deur door naar het kantoor van de sheriff boven. Stel hem alle vragen.
Praat met de machine Arresttron 3000 (describe your primary function en: what happens after the arrest warrant is generated?).
Stel dan eventueel de andere vragen en eindig met Ctrl+Alt+Del.

Open de laatjes in het kastje links, pak het vingerafdrukboekje eruit en bekijk het.
Kijk naar de politieradio die klaar is om te gebruiken.
Open de deur en ga naar buiten. Ray blijft nu achter.


Duivendames
Ga naar rechts en praat met de duiven-dames. Stel de vragen op je scherm. Ze hebben een WC-67 elektronenbuis (tube) nodig om de brandkraan te repareren.
Loop naar rechts en ga dan de B-street in.


Elektronenbuis
Loop naar rechts en ga de winkel "Ricki's Cakes" in.
Praat met Ricki Lee en vraag om een tube. Kies WC en dan 67. Je krijgt de WC-67 tube van haar.
Praat nogmaals met Ricki Lee en stel alle vragen. Kies een naam voor haar winkel en beŽindig het gesprek.

Ga naar buiten, loop naar links, Main Street op, en ga naar de brandkraan toe.
Geef de tube aan de duivendames die Reyes een visitekaartje (business card) geven.



Ransomes flash-back  

Loop Main Street weer af en ga de Diner in. Praat met Sandy. Stel alle vragen.
Sandy vertelt Ray over Ransome de clown. En je zit nu in een flash-back van Ransome.


Woonwagen
Loop naar de pop op het bed en pak de clownsneus (clown nose).
Zet de clownsneus uit de inventaris van Ransome op.
Lees het kaartje op het bord naast de koelkast en hij heeft een visitekaartje van een advocaat in zijn inventaris.
Pak het briefje (note) dat er rechts naast hangt en het andere papiertje links. Kijk naar de briefjes in de inventaris. Een ervan is een schuldbekentenis (IOU).

Pak de poster rechts van het raam op.
De poster zit in zijn inventaris en er komt een safe achter vandaan.
Probeer de safe te openen, maar Ransome weet de code niet meer. Kies dus "I give up".
Het andere briefje in Ransomes inventaris is de aanwijzing voor de combinatie van de safe.


Circusterrein
Ga naar buiten, waar Ransome zijn advocaat ontmoet.
Loop naar links.

Loop dan naar de circus grounds.
Ga de backstage ingang in.
Kijk naar het vloek-potje (swear jar) en pak het geld ($138) eruit.
Kijk naar de make-up en gebruik die. De make-up komt in de inventaris.
Pak de haargel (hair gel), kijk in de spiegel en Ransome is klaar voor zijn act.
Ransome kan zijn act niet doen zonder zijn moppenboekje.


Moppenboekje
Ga de circus grounds weer op en ga naar links naar het middengedeelte (Midway).
Kijk onderweg om je heen om antwoorden te vinden op wat er in het briefje staat.

Praat met Carney Joe (So, how's the ol'ball and chain and kids?). Hij noemt het aantal kinderen dat hij heeft. BeŽindig het gesprek.

Loop terug naar rechts naar de trailers. Ga Ransomes trailer in.
Lees het briefje nog eens. De code van de safe zijn de drie getallen van het briefje. Open de safe en pak het geld eruit. Dat is precies 1000 dollar.

Kijk in de spiegel en lees het to do-lijstje nog eens. Ga de trailer uit, loop naar links en ga het circusterrein op. Ga naar links, tot je bij Carney Joe bent. Praat met hem (I have your *beeping* money, $1000 plus interest) en Ransome krijgt zijn moppenboek (joke book).

Ga weer naar de circus grounds, dan naar rechts, de back stage ingang in.
Ga dan door de stage deur en maak alle opmerkingen op het scherm.


Diner - Reyes
De flash-back eindigt en de scŤne gaat over op Reyes in de diner.
Praat verder met Sandy.
Bestel een hotdog.
Reyes moet overgeven.

Loop terug naar de steeg (alley) en kijk naar de vuilnisbak (trash can).
Reyes wordt neergeslagen en het spel gaat over naar Ray.


Diner - Ray
Ga het kantoor van de sheriff uit en ga naar buiten.
Loop naar rechts tot je bij de diner bent.
Ga de steeg in en pak het notitieboekje van Reyes, dat daar is blijven liggen toen hij neergeslagen werd.

Ga de diner in, praat met Sandy en bestel een hotdog.

Ga Main Street af naar rechts, naar de buitenwijken (outskirts) en je ziet een tussenscŤne: de sheriff die een telefoontje krijgt.


Rioolput
Ga langs Quickie pal naar de rioolput toe.
Op een gegeven moment zal Ray zich afvragen wat er met Reyes aan de hand is, omdat ze hem een tijd niet heeft gezien.
Kijk naar de rioolput (sewer grate).



De plattegrond  

Ga Quickie Pal in en praat met Leonard, die onder meer vertelt dat Willie opeens een portemonnee had waar waarschijnlijk bloed op zat.
Pak het flesje op dat beren verjaagt (Bear repellent), kijk eventueel naar de vleesetende plant en de ansichtkaarten en naar de standaard waar geen plattegronden meer in zitten en ga de winkel uit.

Ga naar rechts en dan naar het uitzichtpunt (vista).
Als je het platteland in wilt, houdt de sheriff je tegen. Je hebt een officiŽle landkaart nodig.

Loop terug naar de stad en kijk naar het rioolrooster bij de Quickie Pal.
Ray realiseert zich weer dat ze Reyes al een tijd niet heeft gezien.

Loop Main Street af tot de A-Street.
Ga de A-Street in, Nickel News in.
Praat met Natalie, probeer de plattegrond aan de muur te pakken en kijk naar de politieradio (PoliceTron 3000). Natalie zegt je van de radio af te blijven omdat ze een berichtje van de politie verwacht. Onthoud waarover dat bericht zal gaan.


Reyes - riool
Schakel over naar Reyes, die in een riool gevangen zit.
Loop naar links en open het rode kastje aan de muur (red box) waarin een betaaltelefoon zit. Er zit geen geld in de gleuf.
Lees de graffity en onthoud de naam.

Loop naar rechts tot bij het skelet en ga de tunnel in aan de bovenkant van het scherm.
Ga de ladder op.
Kijk naar het rooster en Reyes ziet de Quickie Palwinkel.


Ray - telefoneren
Schakel over naar Ray.
Ga de Nickel News uit, loop naar links en ga Main Street op.
Loop naar rechts naar de Quickie Pal en kijk weer naar het rioolrooster. Daar merkt ze dat Reyes in het riool gevangen zit.
Praat met Reyes.

Ga naar links en B-Street in.
Loop naar rechts tot de telefooncel.
Gebruik het telefoonboek en zoek de naam op, die in het riool op de muur stond.
Gebruik Rays telefoon en bel het nummer.
N.B.: Als je onderweg een dime hebt gevonden kun je die ook aan Reyes geven, zodat die zelf kan bellen.


Reyes
Schakel over naar Reyes, loop iets naar links en ga door de tunnel door.
Ga dan links en Reyes wordt door de sheriff bevrijd. Hij staat nu voor het gemeentehuis.
Loop naar Nickel News in A-Street en vraag Natalie om de plattegrond.

Kijk naar het kopieerapparaat en je ziet dat je een nickel nodig hebt om hem te gebruiken.
(Een dime werkt niet en ook Willie wil niet wisselen, maar als je goed gekeken hebt naar een bordje op de muur van Quickie Pal, weet je dat je voor lege flessen een nickel terug krijgt).

Loop Nickel News uit naar links, dan over Main Street naar rechts tot Quickie Pal en ga naar binnen.
Geef de fles aan Leonard en Reyes krijgt een nickel.
Ga via Main Street naar A-Street en ga Nickel News in.


Ray
Schakel over op Ray, loop naar het gemeentehuis, naar het kantoor van de sheriff en gebruik de PoliceTron 3000.
Kies: attention all units.
Kies dan de zinnen die te maken hebben met wat Natalie aan Ray vertelde.
Natalie vertrekt om de gebeurtenis te verslaan.


Reyes
Schakel over naar Reyes en pak de plattegrond (map).
Leg de plattegrond op het kopieerapparaat, doe de nickel in de CopyTron 3000, gebruik de machine en Reyes heeft een kopie van de plattegrond in zijn inventaris.
Pak de originele plattegrond op van het kopieerapparaat en stop hem in de lijst aan de muur.



Meer onderzoek  

Ray - postkantoor
Speel verder met Ray.
Ga de deur uit, loop naar rechts en ga het postkantoor in op A-Street.
Praat met de beambte. Hij heeft je niets belangrijks te zeggen, maar je kunt de tape op de balie pas pakken als de beambte weet dat je ook voor de overheid werkt.
Pak de tape op (sticky tape).

Ga naar buiten, naar rechts, waar Willie staat.
Praat met hem. Hij wil de portemonnee alleen geven als hij een andere ervoor terug krijgt.


Reyes
Schakel om naar Reyes, loop naar rechts naar Willie toe.
Geef, als je die hebt gevonden en niet zelf hebt gebruikt, de dime aan Willie.


Ray - riool
Schakel om naar Ray.
Geef Reyes notitieboekje aan hem terug en loop naar rechts.

Ga de boekwinkel in.
Praat met Madame Morena, die een soort paddenstoel wil hebben om je te helpen.
Die paddenstoel groeit in het riool.
Ga de winkel uit.

Loop Main Street af en neem het Trestle Trail.
Loop vanaf het lijk naar rechts naar het riool toe, maar kijk eerst naar het lijk.
In de bosjes voor je bij het riool bent is iets te vinden (something odd), kijk ernaar en pak de kettingzaag (chain saw) op. Kijk ernaar en je ziet dat er geen benzine in zit.
Bij het riool hoort Ray iemand viool spelen als ze naar de boom kijkt voor het riool. Ray kan het riool niet in.

Loop terug naar Main Street, ga naar A-Street naar Reyes toe.
Geef hem de tape en de kettingzaag.


Reyes - platteland
Schakel om naar Reyes.
Ga naar links, ga Main Street in, dan naar rechts langs Quickie Pal en naar het uitzichtpunt toe (vista).
Ga dan rechts en ga het platteland in (county). De sheriff houdt je tegen. Praat met hem (I have an "official" map right here).
De sheriff gaat alle andere plattegronden terugbrengen naar de Quickie pal.



Deel 3: De arrestatie  

Ray en Reyes
Reyes voegt zich bij Ray. Praat met elkaar en gebruik alle opties.
Kijk naar de plattegrond en kies het circus (old circus).

Gebruik de clownstoeter bij het hek (clown horn) en stel Ransome de eerste vraag op het scherm en dan de rest van de vragen. Ransome vertelt dat hij met Franklin een clownspoppenhandeltje wilde beginnen maar dat Franklin opeens verdwenen was.


Ransome - woonwagen
Schakel over naar Ransome.
Kijk naar het to do-lijstje en kijk naar de spiegel.
Pak de poster van de muur en open de safe. Pak het moppenboek (joke book) uit de safe en daarna de 4 bladzijden (pages) uit het moppenboekje. Er waait een bladzijde weg.
Stop de andere bladzijden in het moppenboekje en kijk naar het stripboek (comic book) onder het bed. Pak het op.

Open de magnetron. Kijk naar de hamster.
Open de koelkast en pak er de beschimmelde kaas uit. Kijk naar de papiertjes op het notitiebord naast de koelkast. Er komt een briefje van een postbestelling (delivery notice) in de inventaris.
Open de deur en ga naar links.


Back Stage
Ga het circusterrein op en dan de back stage ingang door.
Pak het doosje op bij de spiegel en gebruik het: er komt een slangetje uit als een soort duveltje uit een doosje.
Pak de anti-jeuk crŤme bij de spiegel.
Ga de deur uit naar links en dan het circusterrein (circus grounds) op.


Popcorn
Ga naar links en dan naar het popcorntentje toe.
Pak daar het popcornzakje en pak daarna de popcorn op die overal op de grond ligt.
Ondertussen zag je een ratje met popcorn de hoofdtent (big top entrance) ingaan.
Het zakje is nog niet vol, dus je zult de voorraad van de rat moeten aanspreken.

Ga de grote tent in (big top entrance).
Kijk in het gat bij het gordijn rechts. N.B.: Een andere keer kan het rattenhol op een andere plaats in de grote tent zijn, bij het podium bijvoorbeeld.
Zet de kaas voor het gat (use moldy cheese on hole) en de rat laat popcorn vallen.
Pak zijn popcorn, ga naar buiten en weer terug.
Er zitten nu twee ratten bij de kaas met daarnaast een bergje popcorn. Pak de popcorn op en het zakje is vol.

Ga dan naar rechts naar de woonwagens (trailers) toe, weer iets naar rechts en dan Ransomes woonwagen in.
Geef de popcorn aan de hamster en ga dan de woonwagen weer uit, naar links en het circusterrein op.
Ga naar rechts naar de uitgang toe.


Portemonnee
Loop naar rechts het platteland op en ga naar A-Street naar het postkantoor.
Praat met de postbode (Hey George, you lazy *beep*, I want to pick up my package).
Open het pakje. Er zit een portemonnee in en een snoepdoosje (candy dispenser), waar vonken uitkomen als je het gebruikt.

Ga de deur uit, naar rechts en praat met Willie.
Geef hem de portemonnee en Willie geeft Ransome de zijne.

Loop naar links naar Main Street en dan naar rechts naar de Quickie Pal.
Ga naar binnen en praat met Leonard.
Pak een plattegrond op voor Ransome zelf en nog twee om weg te geven. Ga naar buiten.

Loop naar rechts naar het uitzichtpunt en dan naar de plek waar je het platteland in kunt.
Geef een plattegrond aan Ray en geef haar dan de bebloede portemonnee.


Flash-back Delores  

Schakel over naar Reyes.
Gebruik de kaart en ga naar het busstation.
Praat met de vrouw op het bankje, Lenore, en stel haar alle vragen op het scherm.

De vrouw vertelt je over Delores en je krijgt een flash-back van Delores te zien.
Kijk naar haar dagboek in de inventaris. Kijk naar de ASCII-kaart en pak het Graphics Basic-boek op.
Gebruik de computer.

Ga de deur door en loop naar de hal.
Loop de trap af en ga links door de deur Pak bij de houtstapel (wood pile) de jerry can (gas can) met benzine op en loop naar de brievenbus. Open de brievenbus.
De postbode geeft Delores een computertijdschrift. Kijk ernaar en Delores ziet een vacature.


Solliciteren
Ga het huis weer in, loop de trap op naar de hal en ga de eerste deur links door.
Gebruik de computer en vul in: Delores Edmund / 5858 Edmund Dr, Thimbleweed Park, WA / All of the above.
Kies daarna een willekeurig antwoord en je moet nog wat studeren om aangenomen te worden. Delores heeft een lesboek nodig.

De bel gaat, loop dus naar beneden naar de voordeur toe.
Open de deur en de postbode overhandigt je een brief voor Chuck Edmund.


Lesboek
Ga door de deur in het midden van de trap.
Gebruik de IndexTron 3000 en Delores weet waar het lesboek te vinden is.

Loop de bibliotheek in en pak het bordje weg van de wenteltrap.
Ga dan de wenteltrap op en loop naar links, naar de sectie waar het lesboek moet staan.
Pak het MMucas Programming Primerboek op en kijk erin.

Ga terug naar Delores kamer: neem de wenteltrap naar beneden, loop links de kamer uit, ga de trap op en dan de eerste deur links.
Gebruik de computer en beantwoord de vragen. Als je er een niet weet, kies je "I'll get back to you on this.pause application" en zoek je het antwoord op in het boek. Daarna krijg je de zelfde vragen weer.

Pak het papier uit de printer en kijk ernaar. Het is blanco omdat de inkt op was.

Pak uit de kast rechts de trofee (trophy) en kijk ernaar. Pak ook uit de zelfde kast de rode gel decoder.


Chucks kamer
Ga de kamer uit, de hal in en neem de deur rechts en dan de laatste deur rechts, waar Chuck en Franklin ruzie hebben.
Geef de brief aan Chuck.

Pak eventueel de CAT5-o'-9-Tails whip op, die op de kast onder het raam ligt.
Praat een paar keer met Chuck en maak alle mogelijke opmerkingen die op het scherm staan, Chuck vertelt je dat je met benzine en as printerinkt kunt maken.

Praat verder met hem, maar het lukt Delores niet om te zeggen dat ze de Pillow fabriek niet over wil nemen.
Kijk naar de spullen op het bureau rechts en pak het lege potje inkt op, kijk naar het schilderij en ga de deur uit.


Keuken
Ga de linker deur door en neem in de hal de deur links.
Ga de trap af en ga de deur naast de trap door naar de keuken.
Open de koelkast en pak de gebroken flessen ketch-up, de batterijen, het blikje Poopsi, de hot sauce en de kaas (cheese) en sla (lettuce) op.
Kijk naar de hot sauce.

Open de kast rechts van de deur en pak het glas.
Gebruik het glas met de kraan (faucet) en Delores heeft een glas water in haar inventaris.


Printerinkt
Ga de keuken uit, loop naar buiten en pak hout (firewood) op voor de open haard.
Ga naar binnen en leg het hout in de open haard rechts (use firewood in fireplace).
Gebruik de hot sauce: die is zo heet dat er vuur uit Delores slaat en het hout in brand vliegt.

Ga de bibliotheek in en loop naar rechts waar Franklin in een stoel zit. Praat met hem.

Ga terug naar de open haard waar het vuur nu uit is en pak wat as (soot) op.
Stop de as in het inktpotje en doe daarna wat benzine in het inktpotje.
Delores heeft inkt gemaakt.


Postzegels
Ga de trap op naar Delores kamer toe en doe de inkt in de printer (use full inkbottle on printer ribbon).
Doe daarna het blanco papier in de printer.
Gebruik de computer en pak de envelop uit de printer. Er moeten nog postzegels op.

Ga de kamer uit en de rechter deur door.
Ga dan de rechter deur door, Chucks kamer in.
Pak de brief aan Chuck op en kijk ernaar. De postzegels zijn nog geldig!

Ga de kamer uit, de deur links door en via de trap naar beneden.
Ga de keuken in.
Open de magnetron en zet er het glas water in en de brief aan Chuck.
Doe de magnetron dicht en gebruik de magnetron.
Open de magnetron na het piepje en pak het glas en de brief op.
De postzegels (stamps) zitten los en komen in de inventaris terecht.


Een baan
Gebruik de postzegels op de brief aan MMucasFlem.
Ga de keuken uit en ga naar buiten, naar de brievenbus toe.
Leg de brief in de brievenbus.

5 dagen later bezorgt de postbode een brief van MMucas Flem.
Ga het huis in en via de trap en hal naar Delores' kamer. Open daar de brief (4x): Delores heeft de baan van game programmeur gekregen!

Kijk naar de brief van Chuck, die verder niet belangrijk is voor de voortgang van het spel.
Ga de deur door, ga door de deur rechts en ga naar Chucks kamer rechts.
Praat met Chuck, die Delores onterft.


Reyes
De scŤne gaat terug naar het busstation, naar Reyes en Lenore op de bank.

Ga via de plattegrond naar Edmund Mansion mansion toe.
Pak de jerry can op bij de houtstapel.
Doe benzine in de kettingzaag (use gas can with Chainsaw of Expectation).
Loop naar de voordeur en open die.
Praat met Delores die geen tijd heeft.



Het hotel: Franklin  

Schakel over naar Ray.
Kijk naar de plattegrond en kies het hotel.
Loop de draaideur door en Ray komt Natalie tegen. Praat met haar.
Natalie vertelt over paranormale verschijnselen in het hotel en dat Franklin in de hotellobby was gezien en daarna verdwenen was.


Franklins flashback
Er volgt een flash-back met Franklin in de hoofdrol.
Kijk naar de prospectus in zijn inventaris en zie de kussens in de inventaris die de vorm hebben van knuffelberen. Zijn plan is de kussenfabriek te veranderen in een speelgoedfabriek.
Kijk naar Franklins to do-lijstje.

Loop de draaideur door en naar rechts. Praat met de hotelmanager en vraag onder meer of er een kopieermachine is. Die is er, maar er is geen papier.


Muzikant
Loop naar rechts en praat met de jonge muzikant.
Zet de boombox uit (use boombox) en praat weer met hem. Zeg: "What's that jacket you are wearing" en dan "What's that on your face?" En "What's on your feet?".
Franklin zegt dan dat de jongen niet het modernste spul heeft (What if I said you didn't have the latest and greatest stuff?).
Zeg dan dat zijn jasje en bril en schoenen niet het beste is (de bovenste 3 opties op het scherm) en zeg dan dat je zelf weet wat het beste is (I would totally know what was latest and greatest).
Franklin moet bewijzen dat hij modern is en weet wat er te koop is. Kies: "I know this gnarly dude who...was on MTV and....tells me what's wicked and what'll gag me with a spoon."
Franklin heeft bewezen van deze tijd te zijn.

Zet de boombox uit en geef de jongen een van de beren.
Vraag in ruil de bril (glasses) (I'll trade you the bear for your glasses. No faking) en de jongen geeft ook een stukje gebruikte kauwgum.

Loop naar buiten, gebruik de bril en loop weer naar binnen.
Praat met de manager en check in. Kies een willekeurige naam en vraag dan of er surveillance is in het hotel. BeŽindig het gesprek.


Prospectus
Kijk naar de keycard in de inventaris en neem de lift naar de 10e verdieping.
Kijk naar de foto van de standaard hotelkamer links naast de lift en pak hem op.
Neem dan de lift en ga naar je hotelkamer.
Gebruik de keycard op de kamerdeur.

Franklin belt meteen met zijn toekomstige zakenpartners en belooft terug te bellen.
Pak het postpapier (stationery) van het tafeltje.
Kijk naar de HotelTron 3000. Plak de kauwgum erop en plak daarop de foto van de standaardkamer.

In een tussenscŤne zie je dat de hotelmanager niets door heeft.
Kijk naar de prospectus in de inventaris van 4 bladzijden.

Ga de kamer uit en neem de lift naar de 10 verdieping, pak daar uit de open kamers nog 3 velletjes postpapier (stationery).

Ga met de lift naar beneden (L).
Praat met de manager en vraag weer of kopiŽren mogelijk is.
Zeg dan dat je postpapier hebt (I have some stationery).
Zeg dan dat de prospectus gekopieerd moet worden (This prospectus document) en Franklin krijgt een extra prospectus.

Neem de lift naar Franklins kamer, gebruik de keycard op de deur en gebruik de telefoon.
Kort daarna komt er iemand de kamer in die Franklin doodt en wegsleept.


Ray en Reyes in het hotel
Automatisch gaat het gesprek van Ray met Natalie verder. Stel haar alle vragen en loop dan naar de lift om de kamer van het slachtoffer te bezoeken.

Reyes heeft de keycard echter in zijn bezit, schakel dus naar hem over en ga via de plattegrond naar het hotel.
Loop het hotel in, kijk naar de keycard en neem de lift naar de kamer toe.
Gebruik de keycard en ga naar binnen.
Doe het licht naast de kamerdeur aan.
Pak het paspoort op het tafeltje op en kijk ernaar. Het slachtoffer heet Boris Schultz en op zijn bed ligt een beer-kussen.
Doe het licht aan van de badkamer en pak een stukje wc-papier op.

Ga de kamer uit en neem de lift.
Als je op de verdieping met het penthouse drukt, reageert de lift daar niet op.
Ga naar beneden.
Praat met de manager (Do you know what happened to Franklin Edmund?) en hij geeft Ray de keycard voor de kamer van Franklin.
Ga de lift weer in en ga naar de kamer van Franklin.
Gebruik Franklins keycard en ga de kamer in.
Kijk naar de kauwgum.

Geesten
Ga de kamer uit.
Dan verschijnt Franklin als geest die zich verbaast dat Ray hem niet kan zien.
Er voegen zich nog 3 geesten bij hem en Franklin krijgt de opdracht 2 mensen aan het schrikken te maken bij het fonteintje op de begane grond.

Laat Reyes de lift naar beneden nemen, loop naar Ray toe die bij de liftdeur staat en geef haar het wc-papier.

Schakel over naar Franklin en kijk naar zijn to do lijstje.

Schakel over op Ray en verlaat het hotel. Dit lukt niet omdat de draaideur als een gek ronddraait.
Loop naar rechts en Ray ziet de jonge muzikant bij het fonteintje staan.

Schakel over naar Franklin, zweef door de deur naar de lift en zap de lift.
Praat met Clara en zap de liftknop naar de lobby, zweef naar het fonteintje en splash het fonteintje als de jongen ervoor staat.
Franklin volgt automatisch Vergil naar de draaideur, zweef terug naar het fonteintje.

Schakel over naar Ray, drink uit het fonteintje en pas als ze Ahhhhhhhhhhh kiest schakel je over naar Franklin.
Splash het fonteintje en Ray schrikt min of meer.

Franklin heeft 2 mensen laten schrikken. Er volgt een gesprek tussen de geesten.



Bloedmonsterrapport, identiteitsrapport en vingerafdrukrapport  

Ray - Bloedmonsterrapport
Schakel over naar Ray en verlaat het hotel.
Ga met behulp van de plattegrond naar de brug toe en dan naar het lijk.
Gebruik het wc-papiertje op het lijk en Ray heeft een bloedmonster.

Gebruik de plattegrond weer en kies Main Street (north).
Ga rechts de straat af en loop het gemeentehuis in.
Ga rechts de kamer van de lijkschouwer in en doe het wc-papiertje in de BloodTron 3000. Het is te nat om erin te stoppen.

Gebruik de plattegrond en ga naar de Quickie Pal.
Ga daar het toilet aan de zijkant in.
Gebruik het lichtknopje links van de deur.
Gebruik dan het wc-papiertje met de droger aan de muur. Verlaat het toilet met een droog bloedmonster.

Ga terug naar Main Street (north) en naar rechts het gemeentehuis in.
Ga de kamer van de lijkschouwer in en doe het wc-papiertje in de BloodTron3000.
Doe daarna de bebloede portemonnee in de BloodTron en pak het bloedmonsterrapport op.


Reyes - Identiteitsrapport
Schakel om naar Reyes.
Gebruik de plattegrond om naar Main Street (north) te gaan, loop naar rechts en ga het gemeentehuis in.
Loop naar de kamer van de lijkschouwer.
Doe het paspoort en daarna de foto van het slachtoffer in de FaceTron 3000.
Pak het identiteitsrapport uit de machine.


Moordwapen
Gebruik de plattegrond en ga naar de brug toe en dan naar het lijk.
Kijk nog eens naar het lijk en loop dan naar rechts naar de omgevallen boom toe bij het riool.
Gebruik dan de kettingzaag op de boom.

Ga het riool in.
Open het kastje aan de muur (open light box) en doe het licht aan (use light switch).
Loop naar rechts tot je niet verder kunt.
In de muur aan de bovenkant van het scherm is een tunnel. Ga de tunnel in en loop net zo lang naar rechts tot je weer een tunnel ziet. Passeer die tunnel. Loop verder naar rechts, passeer ook de tweede tunnel en je komt in een tunnel met een naambordje Main Street.
Volg de Main Streettunnel tot je een tunnel aan de bovenkant van het scherm ziet. Ga die in.
Je bent nu in een tunnel die A-Street heet.
Ga naar rechts, ga de eerste tunnel in die je tegenkomt.
Loop iets naar links en ga de tunnel in die je op de achtergrond ziet.
Loop naar rechts, loop nogmaals naar rechts een tunnel door.
Aan de bovenkant van het scherm is weer een tunnel. Ga die in en je komt in de ruimte waar Willie de nacht doorbrengt.
Pak de ijspriem (ice pick) in de grote kartonnen doos en pluk een paddenstoel (mushroom) rechts vooraan.
Kijk naar de ijspriem, die waarschijnlijk het moordwapen is.

Loop naar rechts het scherm uit, ga naar links de tunnel door en nogmaals naar links een tunnel door.
Ga naar rechts de tunnel door en je bent in de A-Streettunnel.
Ga naar links tot je weer een tunnel door bent en je bent in de Main Streettunnel.
Ga naar links en de tunnel daar door.
Blijf naar links gaan tot je bij de tunnel met een handrailing bent en ga die tunnel in.
Loop naar links en je bent bij het begin van het riool.
Ga het riool uit.

Gebruik de kaart en ga naar Main Street (north) en dan het gemeentehuis in.
Loop naar de kamer van de lijkschouwer.
Geef de ijspriem aan Ray en geef het vingerafdrukboekje en de tape ook aan haar.


Ray - vingerafdrukrapport
Schakel over naar Ray.
Doe het vingerafdrukboekje in de FingerTron 3000.
Open de drie laatjes in het kastje naast de deur. Ray heeft nu een vingerafdruk kit in haar inventaris. Kijk ernaar.

Gebruik de vingerafdruk kit met de ijspriem. Kijk naar de ijspriem en er zitten vingerafdrukken op.
Combineer de tape met de ijspriem en de vingerafdrukken komen op de tape terecht.
Doe de tape in de FingerTron 3000.
Pak het vingerafdrukrapport uit de machine. De afdrukken zijn van Willie.

Ga naar boven naar het kantoor van de sheriff. Stop het vingerafdrukrapport in de ArrestTron 3000, het apparaat werkt niet. Kijk naar de ArrestTron 3000. Er ontbreekt een elektronenbuis.



De arrestatie van Willie  

Delores - elektronenbuis
Schakel om naar Delores.
Loop de trap op en open de deur halverwege de trap.
Praat met Lenore en gebruik alle gesprekopties.

Ga de kamer uit, de trap op naar boven naar de hal.
Neem de deur rechts en ga dan rechts de kamer van Chuck in. Pak de kwitantie (receit) op van het bureau rechts en kijk ernaar.
Schuif het schilderij omhoog (use painting).
Kijk naar de FingerprintReaderTron 3000 in de gesloten safe.
Naast de safe hangt een sleutel. Pak die op en kijk ernaar. Het is een "offiss key".

Pak het dagboek op van het bureau en kijk erin.
Open het check boek (check register) op het bureau en kijk ernaar.
Kijk naar het papiertje dat nu in de inventaris zit: het is een deel (stub) in van een cheque die Chuck uitschreef voor zijn advocaat om het testament af te handelen.

Pak de grote elektronenbuis (large tube) op het kastje rechts van de werktafel en verlaat de kamer.

Neem de linkerdeur, loop naar Delores kamer en kijk naar de ASCII-kaart. Pak de GraphicsBASIC software op, de trofee en de gel decoder. Ga de deur uit, de hal in en de trap af.
Ga naar buiten.


Ransome
Schakel om naar Ramsone.
Gebruik de plattegrond en ga naar de mansion toe.
Geef een plattegrond aan Delores en geef het kaartje met de naam van de advocaat aan haar.


Delores
Schakel terug naar Delores.
Gebruik de plattegrond, ga naar B-Street naar de elektronenbuiswinkel toe en praat met Ricki Lee (Here's an old receipt. Know anything about tube pullers?) Delores krijgt een tube puller.

Ga de winkel uit en loop naar Main Street.
Ga onderweg de diner in en praat met Sandy. Bestel een hot dog.

Loop verder naar het gemeentehuis.
Ga naar binnen en loop boven het kantoor van de sheriff in. Gebruik de tube puller met de ArrestTron 3000 en ga naar buiten toe, Main Street op.


Ray en Reyes
Schakel om naar Ray en doe het bloedrapport in de ArrestTron 3000.
Doe daarna het vingerafdrukrapport in de ArrestTron.

Schakel om naar Reyes, loop naar boven naar de kamer van de sheriff toe en doe het identiteitsrapport in de Arresttron.
Voor je het arrestatiebevel kunt pakken komt de Sheriff binnen, die Willie arresteert.

Ray en Reyes zijn nu beiden bij de cel waar Willie in zit.
Kies of je de bad cop of de good cop speelt.
Willie bekent de meest absurde misdaden.

Er volgt een tussenscŤne waarin het net lijkt alsof de detectives Thimbleweed Park verlaten.



Deel 4: Het testament  

Trampoline
Speel verder met Delores.
Ga via de plattegrond naar het circus toe. Het hek is niet op slot, loop dus naar binnen en ga naar Ransomes trailer toe.
Ga voor Ransomes woonwagen staan en duw de trampoline een paar keer naar links (push trampoline) tot die niet verder kan.

Schakel om naar Ransome.
Gebruik de kaart om ook naar het circus te gaan.
Ga naar de woonwagens toe. Loop de trap van de linker woonwagen op en gebruik de trampoline.
Als hij trampoline springt zie je boven Ransome een papiertje hangen. Klik erop en Ransome heeft de 4e bladzijde uit zijn moppenboekje in zijn inventaris. Stop het blad in het moppenboek.


Geheimen
Schakel om naar Delores.
Gebruik de plattegrond en ga naar Edmund Mansion mansion.
Loop de trap op en ga halverwege de trap de kamer in.
Ondertussen zie je Ray met vermomming het hotel inlopen en daarna Reyes die ook vermomd is.
N.B.: Als je dat nog niet ziet, gebruik dan het telefoonboek en zoek de naam Brant op. Als je dat telefoonnummer kiest, hoor je dat Brant op een beurs is.

Het spel gaat door met Ray, die in haar hotelkamer staat.
Op de telefoon zie je een knipperend lichtje. Gebruik de telefoon.
Op het antwoordapparaat staat een bericht dat er bij de manager een pakje voor haar ligt.
Ga de deur uit en het spel gaat over op Reyes, die ook een bericht op zijn antwoordapparaat heeft.
Gebruik de telefoon. Ook voor Reyes ligt een pakje bij de manager.

Ga de deur uit en Reyes ontmoet Ray bij de manager.
Zeg "I'm investigating the old Pillow factory fire that killed my father". Reyes denkt dat zijn vader tot zondebok werd bestempeld (He was made the scapegoat and the fire blamed on him).

Dan vertelt Ray haar reden waarom ze terug is in Thimbleweed park: "A Japanese company is paying me for the secrets of the Pillow Factory AI". Een Japanse firma betaalt haar voor bedrijfsspionage bij de kussenfabriek.



Horloge  

Pakje Reyes
Reyes gaat vanzelf naar zijn hotelkamer toe.
Open het pakje en kijk naar het zakhorloge dat erin zit. Het is kapot en alleen een vakman kan het repareren.

Ga de deur uit, neem de lift en ga naar de eerste verdieping (M).
Er is een beurs rechts op die verdieping, de ThimbleweedCon. Reyes kan er niet in, hij heeft een toegangskaartje nodig.
Vraag aan de draak (dragon) bij de deur hoe je aan een kaartje kan komen (How can I get a ticket?)
Door naar de radio te luisteren kun je kaartjes winnen.


Kaartje Thimblecon
Ga de lift weer in, naar de kamer toe. Gebruik de keycard op de deur en zet de radio aan (use radio).
Zoek in het telefoonboek het nummer op van KSCUM radio.
Gebruik de telefoon en kies het nummer, maar het nummer is bezet.

Ga de kamer uit en neem de lift naar beneden. Ga het hotel uit.
Ga naar het gemeentehuis op Main Street (north) en ga naar Willie toe in de kamer van de sheriff.
Praat met Willie (If you fix the watch I promise I'll prove your innocence). Willie heeft er echter gereedschap voor nodig.

Ga via de plattegrond naar het radiostation toe.
Loop naar rechts naar de PhoneTron 3000 toe en kijk ernaar. Je krijgt de elektronenbuis er niet uit zonder tube puller.

Schakel dus om naar Delores en ga naar het radiostation toe.
Gebruik de tube puller op de elektronenbuis die in de inventaris terecht komt.
Doe dan de buis weer in de PhoneTron 3000 en de telefooncentrale start weer op.

Schakel over naar Ray en gebruik de telefoon.
Kies het nummer van KSCUM radio. Doe dat snel, want anders is de lijn weer overbelast.
Beantwoord de vragen, die steeds verschillend zijn.
N.B.: Als je de antwoorden niet weet, merk je in ieder geval wat foute antwoorden zijn en heb je daar iets aan als de vraag opnieuw gesteld wordt in een nieuwe poging.
Als je meer dan een vraag fout beantwoordt, kun je niet meer bellen: de lijn is daarna bezet. Laat in dat geval Delores de buis er weer uit halen en er weer in doen, zodat de telefooncentrale gereboot wordt.

Geef je naam op aan KSCUM radio en ga daarna naar de manager toe in het hotel.
Praat met hem en vraag om de toegangskaartjes (there should be some ThimbleCon tickets in my name), zeg de naam die je aan KSCUM opgaf en beŽindig het gesprek.


Thimblecon
Loop de trap op en ga de ingang van ThimbleCon in. Zeg: Here's my ticket.
Praat met de man links, advocaat Brant.

Praat met Sexy Riker. Vraag wat hij in ruil wil voor zijn gereedschap dat ook door horlogemakers wordt gebruikt. (What do you want in exchange for your tools?) Hij wil er een hamburger voor.
Vraag hoe duur zijn starships zijn (how much do your starships cost?) en vraag dan naar de vraag die je moet beantwoorden om een starship in een flesje te krijgen (What is the question I need to answer to get a free starship?).
Antwoord "Star Trek" en je krijgt een starship. Maak het gesprek af.

Praat met de man uiterst rechts (Ron Gilbert of Gary Winnick) en kijk naar het diagram aan zijn tafeltje.
Loop naar rechts en praat met Cory of Corey.

Schakel over naar Ransome, kies het hotel op de plattegrond, ga naar binnen en praat eventueel met de manager.
Loop de trap op en ga naar de ThimbleCon ingang. Ga naar binnen.
Loop naar Cory en Corey toe, praat met ze en ga dan naar rechts de deur door.
Laat Corey iets zeggen, dan Ransome.
Na Cory's beurt verliest Ransome de Ransome look-a-like wedstrijd.
Ransome wint een Theremin plaat.


Hamburger
Schakel over naar Delores.
Ga met behulp van de plattegrond naar Main Street (south) en praat met Chet die als pizzapunt is gekleed.
Pak de pizza folder op en kijk ernaar. Er staat op dat er een geheime bijeenkomst is en er staat een code bij.

Ga de diner in. Praat met Sandy.
Delores kan niets bestellen omdat de hot dogs nog niet allemaal verkocht zijn en zij al eerder een hot dog heeft besteld.

Schakel om naar Ransome en ga naar de diner in Main Street (south).
Praat met Sandy en bestel een hot dog. Nu zijn alle hot dogs op en kan er een hamburger worden besteld.

Schakel over naar Reyes en ga naar de diner op Main Street (south).
Praat met Sandy en bestel een hamburger.


Horlogemakersgereedschap
Ga terug naar het hotel, ga de trap op en loop ThimbleCon in.
Geef de hamburger aan Sexy Rider. Hij verdwijnt naar zijn kamer om over te geven.
Volg Sexy Rider en kijk naar welke verdieping hij gaat. Neem dan de lift en ga naar die etage toe.

Als er geen deur open staat, ga dan weer terug naar ThimbleCon en vraag Sexy Rider of hij nog een hamburger wil. Hij wordt dan weer ziek bij de gedachte alleen al en gaat weer naar zijn kamer toe.

Als de deur wel openstaat, kun je er niet in.
Schakel om naar Franklin.
Neem de lift naar Riders verdieping.
Franklin ziet Clara in de lift. Praat met haar. Ze zegt dat ze erg van ijscake houdt (ice cream cake), maar dat ze de lift niet uit mag van Xavier.

Zweef Sexy Riders kamer in en kijk naar het horlogemakersgereedschap op het tafeltje.
Zweef de deur uit en zap de deur als je buiten staat. De deur is even niet op slot, dus schakel snel om naar Reyes en open de deur als het lichtje erop groen is. Pak het horlogemakersgereedschap van het tafeltje.


Muziek
Ga de kamer uit naar de lift toe en ga het hotel uit.
Ga naar Main Street (north) en loop naar het gemeentehuis.
Ga naar binnen en ga naar de kamer van de sheriff.
Praat met Willie, kies een willekeurige gespreksoptie. Geef het horlogemakersgereedschap aan Willie en geef dan het horloge (If you fix this watch I promise I'll prove your innocence).
Willie wil echter eerst andere muziek op. Hij houdt van Theremin muziek en Ransome heeft een plaat daarvan in zijn inventaris.

Schakel om naar Ransome en ga naar het KSCUM radio station.

Schakel om naar Delores en ga ook naar het radiostation toe.

Schakel weer om naar Ransome en geef Delores de Thereminplaat.
Loop naar rechts en ga de ladder op van de radiotoren. Duw de hendel opzij (push lever) en de DJ loopt haar studio uit om de storing te verhelpen.

Schakel om naar Delores, ga het station in en dan de studio in. Zet de hendel om (push lever) van de ene draaitafel naar de andere, zodat de linker draaitafel te gebruiken is en leg de theremin plaat op de draaitafel links (use theremin record on turntable).

Schakel om naar Reyes en praat met Willie. Hij repareert nu het zakhorloge.



Drie eisen  

Advocaat Brant
Schakel om naar Delores en ga naar het hotel ThimbleCon in.
Loop naar het laatste kraampje, kijk naar de kaart aan het tafeltje. Ze kan het niet pakken.

Ga naar Brant, de advocaat, aan het tafeltje links en praat met hem. Hij wil het testament pas voorlezen als hij bewijs heeft dat Chuck hem er ooit voor betaald heeft.
Geef hem het stukje dat bij de cheque hoorde die Chuck heeft uitgeschreven (check stub), maar Brant wil de hele cheque zien.

Ga naar de bank toe op Main Street.
Praat met El Paulo die telefonisch lastig gevallen wordt. Vraag hem om hulp met de cheque (Can you help me with this check stub?) en Delores krijgt een kopie van de cheque.
Praat verder met El Paulo. Aan de muur onder het schilderij hangt de sleutel van de Pillowfabriek.

Ga terug naar het hotel naar ThimbleweedCon en geef de cheque aan Brant. Die zal nu het testament af gaan handelen.


Leesbaar testament
Ga dan naar de Edmund Mansion mansion. Ga de deur door halverwege de trap.
Er moeten aan 3 eisen voldaan worden:
- er moet thimbleberry taart worden geserveerd,
- het testament moet worden vertaald want het testament is versleuteld
- en ten derde moet het testament in Chucks crypte worden voorgelezen.

Delores heeft het testament nu in haar inventaris.
Ga naar de kamer van Delores.
Kijk naar het testament.
Gebruik het testament met de computer. Die is er niet sterk genoeg voor.
Gebruik de Graphics BASIC software in de computer en gebruik het testament weer met de computer, maar ze heeft het geluksnummer van Chuck nodig om het leesbaar te maken.
Chuck heeft zijn geluksnummer ooit gebruikt in de loterij en daarover verscheen een stukje in de krant.

Ga dus naar Nickel News toe op A-Street.
Praat met Natalie.
Bekijk de stapel kranten en kijk naar het artikel "Chuck Edmund wins $1,000,000 in Quickie Pal Lotto" en je leest het geluksnummer van Chuck.

Ga naar de mansion toe en loop naar Delores kamer en computer toe.
Gebruik het testament met de computer en beantwoord de vragen over het geluksnummer.
Delores heeft het testament in gewone taal omgezet, kijk ernaar.


Thimbleberry taart
Ga dan naar B-Street, naar de buizenwinkel van Ricki Lee en vraag: "Ricki, you make such great thimbleberry pie. Can I get one?
Ze wil Delores wel helpen, maar de thimbleberries zijn op.
Praat verder met Ricki, die je zegt dat ze waarschijnlijk te vinden zijn in het bos, maar dat ze handschoenen nodig heeft om ze te plukken. Delores krijgt handschoenen (gloves) van Ricki.

Kies op de kaart het trailhead en Delores is in het bos bij een plasje water op het pad.
Ga naar rechts tot je bij het spookachtige bospad (spooky forest trail) komt en volg dat verder naar rechts, de route is steeds anders dus loop net zo lang rond tot je bij een thimbleberrybosje terecht komt.
Onderweg heb je er verschillende mensen zien rondlopen.
Gebruik de handschoenen om de bessen (berries) te plukken (use gloves with thimbleberries).

Ga het linkerpad omhoog, loop verder naar links en je komt bij de plas uit.
Gebruik daar de plattegrond en ga naar B-Street, naar Ricki Lee toe.
Geef de bessen aan Ricki en Delores krijgt een thimbleberry pie in haar inventaris.

Ga terug naar de mansion, naar de kamer halverwege de trap, zeg tegen advocaat Brant: "Here's a freshly baked thimbleberry pie" en "Here's the decrypted will" om het het testament en de taart te geven.

De enige voorwaarde waaraan nog voldaan moet worden is dat de tombe open moet zijn om het testament in voor te laten lezen.


Geheime kamer
Schakel om naar Franklin.
Zap de lift en ga de lift in. Praat met Clara en vraag wat ze wil eten (What do you.you know.want to eat?) en beŽindig het gesprek.

Ga dan naar ThimbleCon en loop naar rechts waar drankjes staan en ook Vergil aanwezig is.
Praat met Vergil en maak alle opmerkingen die je op het scherm ziet staan. Vergil vertelt dat je een spreukenboek nodig hebt om het hotel uit te komen.
Op het kastje naast Vergil staat een geestentaart (ghostly cake).
Vraag aan Vergil: "Can I have some.you know.cake?". Geef hem als reden op dat Clara dat graag wil (How about.Clara said she wants some.you know.cake?) en Franklin heeft cake in zijn inventaris.

Ga naar de lift toe. Chill de cake en ga de lift in.
Praat met Clara (Would you like this.you know.i-scream ghost cake?) en stel haar dan de rest van de vragen.
Ze zegt dat Xavier in het penthouse een geheime kamer heeft waarin een boek ligt dat je buiten het hotel kan brengen en ook dat ze tv leuk vindt, vooral het programma Banana Banana Banana's.(Dit kan ook een ander programma zijn!)
Ze zegt ook dat Franklin naar het penthouse mag gaan.
Zap de liftknoppen en kies de P.
Franklin kan de deur met de tekens erop niet door.

Schakel om naar Delores, kies op de plattegrond het hotel en neem de lift naar het penthouse.
Clara houdt dat echter tegen.
Ga naar de 10 verdieping.

Schakel weer om naar Franklin, neem de lift en ga naar de 10e verdieping.
Zap de tv en doe dat tot die op het programma staat, dat Clara het leukst vindt.
Zap de liftdeur zodat Clara de tv kan horen en Clara gaat bij de tv op de grond zitten.

Schakel om naar Delores, doe dat snel, want Clara neemt maar een korte pauze.
Ga naar het penthouse en open de geheime deur.
Kijk naar het podium, waarop een boek geplaatst kan worden.

Schakel om naar Franklin, zap de lift en kies het penthouse.
Ga de geheime kamer in.


Tombedeur
Schakel om naar Reyes.
Loop via A-Street naar de boekwinkel van Madame Morena toe, open de deur en geef haar de paddenstoel.
Zij helpt je echter niet met het onderzoek.

Duw de ladder naar rechts zodat hij in het verlengde komt van de ladder daar boven.
Beklim de ladder tot boven en je ziet links een blauw, behekst boek (cursed book) liggen. Pak het op en je mag het boek van de doden (book of the dead) houden.
Kijk erin.

Ga de ladder af en ga met behulp van de plattegrond naar het kerkhof toe.
Loop helemaal naar rechts en bekijk de tombe waar binnen in een schakelaartje zit.
Pak een bloem (flower) op.

Ga dan naar het hotel.
Neem de lift naar het penthouse en ga de geheime kamer in.
Zet het boek van de doden op het podium (use book of the dead on podium) en leg er dan de bloem op (use flower on book of the dead).
Praat dan tegen het boek, maar Reyes kan de tekst niet lezen en geeft aan dat hij misschien niet de juiste persoon is.

Schakel om naar Franklin.
Kijk naar het boek en praat tegen het boek.
Franklin zegt maar wat, maar er verschijnt een portal en hij komt bij de tombe terecht.
Zweef door de tombedeur.
Zap de schakelaar en de tombedeur gaat open.



Deel 5: De erfenis  

Alle betrokkenen gaan de tombe in.
Het testament wordt voorgelezen.
Delores krijgt een T-shirt, de tuinman een schep en de rest krijgt niets.



Deel 6: De fabriek  

Zweef het kerkhof op, ga de portal door en zweef de geheime deur door.
Ga naar links toe waar Xavier is die bij een kristal staat.
Praat met Xavier (Is there any way I can speak to my daughter again?) en vraag hoe het kristal gebruikt moet worden (Hypothetically.if I was to get the crystal, how would I use it?).

BeŽindig het gesprek en ga de lift in, naar ThimbleCon.
Praat weer met Vergil.

Schakel om naar Delores. Kijk naar het T-shirt.


Fabriekssleutel
Schakel om naar Ray, open het pakje dat ze van de manager kreeg. Er zit een vreemd stuk gereedschap (strange tool) in.

Loop Main Street af tot bij de bank.
Open de deur van de bank, loop naar rechts en praat met Mr. El Paulo.
Wacht tot hij gebeld wordt. Probeer dan de sleutel onder het schilderij op te pakken.
El Paulo krijgt de hele tijd obscene telefoontjes.

Schakel om naar Delores.
Ga naar de mansion en dan naar de kamer halverwege de trap.
Loop naar rechts en kijk in het telefoonboek bij de naam El Paulo. Dit is echter het telefoonnummer van El Paulo's huisadres en als je dat nummer kiest, wordt het door een Duitser beantwoord!
Kijk dus onder Safely First Bank, El Paulo's telefoonnummer op zijn werk. Onthoud het nummer.

Schakel om naar Ray.
Loop naar buiten en gebruik de telefoon. Zeg: "Yes. I'm your friendly obscene caller".
El Paulo merkt dat het niet de persoon is die hem lastig valt met obscene telefoontjes.
Loop dus de bank weer in.

Schakel over naar Franklin.
Ga ThimbleCon uit, neem de lift naar een willekeurige verdieping en zweef een kamer in.
Zap de telefoon en kies het nummer van de bank.
Maak alle geluiden op het scherm en schakel om naar Ray. Doe dat snel anders is het gesprek afgelopen.
Als El Paulo met Franklin in gesprek is, keert hij zijn hoofd af van Ray. Pak dan de fabriekssleutel (factory key) van de muur onder het schilderij, pak eventueel de presse papier (paper weight) op en vertrek.

Ga via de plattegrond naar de fabriek.
Loop naar rechts en doe de sleutel in het hangslot aan de ketting (padlock and chain).



Tijdklok  

Loop naar de fabriek toe.
Ray komt uit bij een tijdklok nr 2, kijk ernaar. Hij staat ingesteld op 5 over 5.

Ga naar links voorbij de open poort (archway) en je komt bij een grote deur met 4 rode lichtjes erboven en daarnaast een tijdklok nr 1. Kijk ernaar en ook die staat afgesteld op 5 over 5.

Elektronenbuis
Kijk naar de DoorTron 3000 die een elektronenbuis mist.

Schakel om naar Delores.
Ga de bibliotheek uit naar de kamer van Chuck.
Pak de elektronenbuis op van de robot op de werktafel. Gebruik daarvoor de tubepuller.

Ga dan via de plattegrond naar de fabriek toe.
Loop naar links en zet de elektronenbuis in de DoorTron 3000. Het is de verkeerde buis.
Kijk naar het contact waar de tube in moet (tube socket). Delores heeft wel eens een foto van de passende tube gezien.

Ga naar Ricki Lees winkel op B-Street en praat met haar (Do you have a PF-001 tube in stock?).
Ricki Lee heeft er nog nooit een gezien.
Zeg dan "Is the tube schematic on this T-shirt for a PF-001?" en Delores geeft automatisch het T-shirt dat ze van Chuck geŽrfd heeft aan Ricki Lee.
Zij maakt volgens het schema op het T-shirt een buis en Delores krijgt een PF-001 tube in haar inventaris.

Ga terug naar de fabriek en de DoorTron 3000 en doe deze elektronenbuis erin.


Truck
Schakel om naar Ray.
Ga naar rechts de open poort in, dan naar rechts en Ray is bij een elektrische truck die in de weg staat.
Duw (push) de hendel op de truck naar "on", de accu is leeg en de grendel (bolt) is niet te verschuiven. Ze heeft daar een schroefsleutel (wrench) voor nodig.


Schroefsleutel
Schakel om naar Reyes.
Ga het penthouse uit, neem de lift naar beneden en je merkt dat de hotelmanager een gast bespioneert. Je kunt echter niet meekijken. Loop dus wat verder van de computer af.

Schakel om naar Franklin.
Ga de kamer uit en zap de lift.
Ga naar beneden en ga bij de computer staan.
Kijk naar de computer als de manager naar de computer kijkt. Franklin ziet dat de manager een gast bespioneert en ziet het kamernummer.

Ga naar die kamer toe en spook er wat rond: zap de tv, zap de radio, zap de lampjes tot de manager ingrijpt en een elektricien belt. Die komt niet en de gast denkt dat hij zich de vreemde verschijnselen verbeeld heeft. Zap dus nog een lampje.

Schakel om naar Reyes.
Geef het visitekaartje van de duivendames aan de manager.
Neem dan de lift naar de kamer van de gast.

Schakel om naar Franklin zap de tv en de gast weet dat hij het zich niet allemaal inbeeldt.
De manager belt de duivendames, die in de kamer aan het werk gaan.

Schakel om naar Reyes.
Ga de kamer in. Pak de schroefsleutel (wrench) op.

Ga naar de fabriek.
Loop naar links, ga de poort door en loop naar rechts.
Gebruik de schroefsleutel op de grendel en kijk naar de oude accu (battery) in de truck.


Accu
Schakel over naar Delores. Pak de accu (battery) uit de truck en loop naar links.
In een verroeste silo zit radio-actief afval.
Doe wat radio-actief afval in de trofee (use radioactive waste in math trophy).

Ga met behulp van de plattegrond naar het trailhead.
Bij de waterplas heb je al eerder allerlei mensen zien lopen.
Doe het radio-actieve materiaal in de plas (use radioactive waste with puddle) en loop naar links een stukje het platteland in.

Loop dan weer terug naar het trailhead en je ziet voetstappen bij het plasje water.
Als je die nog niet ziet, ga je weer terug het platteland in en dan weer naar het plasje met radioactief materiaal.
Volg de voetstappen en je komt bij een elektrisch hek terecht van een geheime bunker. De bunker staat nu ook op de plattegrond.
Kijk naar het hek en Delores krijgt al een schok.
Gebruik de accu met het hek en de accu is opgeladen.

Ga terug naar de fabriek, loop naar links, ga de poort door en naar rechts.
Doe de accu in de truck en die rijdt weg.
Erachter komt tijdklok 4 tevoorschijn. Ook die staat op 5 over 5.


Tijdklok instellen
Speel verder met Ransome en ga naar de fabriek en tijdklok 4 toe.

Schakel om naar Reyes.
Ga naar links voorbij de open poort en je ziet tijdklok 3 die ook op 5 over 5 staat.
Ga de deur links van tijdklok 3 door. Je ziet een plattegrond van het fabrieksterrein, met de 4 lichtjes van de tijdklokken.

Pak alle papiertjes van de grond op en pak het handboek (manual) op dat daaronder ligt. Kijk ernaar. De tijdklokken moeten steeds 5 minuten met elkaar verschillen en er staat een telefoonnummer dat de tijdcode zal geven.

Op het bureau staat een foto van een gezinnetje, maar Reyes kan die niet oppakken.

Speel verder met Ray.
Gebruik de telefoon en draai het nummer dat in het handboek stond.
Ray hoort de tijd waarop tijdklok 1 ingesteld hoort te worden.

Ga naar links, de poort door en dan links naar tijdklok 1.
Kijk naar de tijdklok. De tijdklok is niet in te stellen, je ziet rechtsboven een ronde vorm waarin het horloge van Reyes vader zou kunnen passen.

Schakel dus over naar Reyes en ga naar tijdklok 1 toe.
Gebruik het horloge met de tijdklok en draai aan de knopjes tot de tijd goed staat ingesteld.
Het licht gaat dan op groen.

Loop naar rechts naar tijdklok 2.
Gebruik het horloge op de klok en zet daar de tijd 5 minuten later dan tijdklok 1: zet het horloge in de tijdklok en draai aan de knoppen tot het licht op groen staat.

Loop naar links, ga de open poort door, dan naar links en zet klok 3 op de zelfde manier 5 minuten later.

Ga dan naar rechts en doe hetzelfde met tijdklok 4.

Je ziet Ray bij tijdklok 1 en de grote deur waarboven nu alle lichten groen zijn.
Ga naar Ray toe en laat ook Delores en ten slotte Ransome naar Ray gaan.

Gebruik de DoorTron 3000: druk op de rode knop naast de grote deur. De deur gaat op een kiertje open.
Trek aan de deur (pull big doors).
Laat dan Ray en Reyes ook aan de deur trekken door naar ze om te schakelen.
Schakel om naar Delores en ga door de deur heen.



Deel 7: De gekte  

Delores - robots
Ga een verdieping lager rechts op het scherm (walk to lower level).
Ga naar links en dan de gang (corridor) in.
SR-01 robots, waarvan in het handboek sprake was, belemmeren de weg. Delores moet een handboek vinden om de robots te herprogrammeren.

Ga naar Edmund Mansion mansion, ga de trap op en de deur door halverwege de trap.
Gebruik de IndexTron 3000 en Delores weet waar een handboek te vinden is over het SR-01-beveiligingssysteem.
Ga naar de sectie die genoemd wordt toe: loop de trap uiterst rechts op en zoek tot je Programming the SR-01 ziet en pak het op.
Kijk erin en Delores weet hoe ze de robots kan uitschakelen: "red jumper at C12, green jumper at H56, blue jumper at D45".


Ga terug naar de fabriek en naar de gang met de robots.
Links staat een machine met knipperende lichtjes.
Aan de rechterkant van de machine is een paneel voor het veiligheidssysteem. Open het en kijk erin.
Zet de gekleurde pluggen op de plekken zoals in het handboek staat beschreven en de robots verdwijnen.

Steek over en ga dan naar links.
Ga verder naar links en vervolg de gang aan de bovenkant van het scherm.
Passeer de machine die aangeeft dat er een virus is geÔnstalleerd en blijf steeds naar links gaan tot je bij een fonteintje bent.
De deur rechts van het fonteintje gaat niet open, ga dus links het fonteintje langs en dan naar de deur naast de kalender toe.
Gebruik de offiss key en je komt in een kantoortje.
Pak de hoed (hat) van de kapstok en pak het dagboek (journal) en het glas van het bureau.
Kijk naar het glas en kijk in het dagboek.
Kijk naar de monitor en naar de terminal. Je hebt een disc nodig om de computer op te starten.


Floppy disc
Schakel om naar Ray en ga naar Delores toe.
Schakel terug naar Delores en geef de pizzafolder (pizza flyer) en het glas aan Ray.

Speel verder met Ray. Kijk naar de pizza folder. Onderaan zie je een code staan en een aankondiging van een geheime ontmoeting.

Ga via de plattegrond naar de geheime bunker in het bos.
Ga iets naar rechts naar de drukknoppen van het slot op het hek.
Gebruik de toetsen (use keypad) en toets de cijfers in die op de pizzafolder staan (75-31-89). Het hek gaat open.

Open de deur van het pizza bestelbusje en ga naar binnen.
Ray gaat in een soort lift naar beneden, maar Chet, de pizzaman, weigert haar de toegang.

Schakel om naar Ransome en ga naar de bunker toe.
Ga de bestelbus in. Ransome is wťl welkom.
Ga naar links en probeer een goodie bag op te pakken.
Dan begint een geheime vergadering. Ransome blijft alleen in de ruimte over. Pak een goodie bag.
Open het zakje en Ransome heeft een in folie gewikkelde steen en een floppy disk in zijn inventaris.

Praat met Chet, neem de lift en ga terug naar de fabriek.
Ga naar Delores toe en geef haar de floppy disk.
Open de steen en je hebt aluminium folie en een C4 explosief in de inventaris.

Schakel om naar Delores en gebruik de floppy disk in de computerterminal.
Gebruik de computer en Delores leest dat ze een wachtwoord nodig heeft en dat dat wachtwoord vast veilig opgeborgen is.


Wachtwoord
Schakel om naar Ray.
Gebruik de vingerafdruk kit op het glas, maar er zit geen poeder meer in.
Misschien werkt roet ook?

Schakel om naar Delores, ga de Edmund Mansion mansion in en pak uit de open haard wat roet (soot).
Ga naar buiten toe.

Schakel om naar Ray, ga naar de mansion toe.

Schakel om naar Delores en geef het roet aan Ray.

Schakel weer terug naar Ray.
Gebruik het roet op het glas en je ziet er vingerafdrukken op zitten.
Ga naar A-Street, het postkantoor in en pak een stukje tape.
Combineer de tape en het glas en de vingerafdrukken staan op de tape.
Ga naar de mansion toe en geef de tape aan Delores.

Schakel om naar Delores, ga de mansion in en ga naar boven en dan Chucks kamer in.
Gebruik de vingerafdruk op de FingerprintreaderTron 3000 dat achter het schilderij tevoorschijn kwam en de safe gaat open.
Pak het zwarte boekje uit de safe en kijk ernaar. Alle wachtwoorden die Chuck gebruikt, staan erin.

Ga naar de fabriek, loop er naar binnen en loop naar de terminal toe.
Kijk in het wachtwoordenboekje en onthoud het wachtwoord van de Office Computer.
Gebruik de computer en kies het wachtwoord op het scherm. Kies: Factory Status eventueel en dan Adventure (Chuck mod).

Speel het tekstadventure: go west / look around / go west / go to light / go north / examine paintings / go south /
Delores komt niet verder in het adventure. Ze heeft duidelijk een hint nodig.
Stop met het spelen van het adventure (I don't like tekst adventures, I quit) en kies dan "Enough computers for now".


Hintboek
Speel verder met Ransome.
Ga naar het hotel en naar ThimbleCon.
Praat met Ken Thien die comics en andere boekjes verkoopt. Hij zegt dat hij een hintboek heeft over een vergeten tekstadventure.
Vraag hoe veel de hintboekjes kosten (How much are the *beeping* hint guides?) en stel dan voor te ruilen (How about a *beeping* trade for the stupid *beeping* hint guide?).
Bied hem het comic boek aan over Ransome (A first edition Ransome comic book?) en Ransome krijgt het hintboek. Kijk ernaar. De tekst is onleesbaar omdat er paarse letters op een rode ondergrond staan.

Ga naar de fabriek, naar Delores toe die bij de terminal staat.
Geef haar het hintboek en schakel om naar Delores.
Gebruik de gel decoder op het hintboek en Delores kan de tekst lezen.

Gebruik de computer weer.
Kies: Adventure (Chuck mod) / go west / go west / look around / go to light / go north / say "fizzscum".
N.B.: De keuzes kunnen anders zijn, dus controleer het in je hintboek.

De computer valt uit en Chuck spreekt je toe vanaf de monitor.
De andere 3 spelers voegen zich bij Delores.



Deel 8: De ontsnapping  

Robotarm
Ga de deur uit en probeer alle deuren te openen. Die zijn allemaal op slot.
Ga terug naar de computer en kijk ernaar. De computer is bezig op te starten.
Ga de deur door en loop naar de deur met de toetsen (blast door).

Schakel om naar Ransome en ga naar die deur toe.
Gebruik het C4-explosief op de deur (use brick of C4 explosive on locking mechanism) en gebruik dan het snoepdoosje op het explosief (use candy dispenser on C4). De deur valt uit zijn sponningen.

Schakel om naar Delores en ga de trap af achter de opgeblazen deur en dan de gang door naar de monitor rechts van de robotarmen.
Chuck zet de robotarmen weer in beweging.
N.B.: Als de robotarmen alweer bewegen vůůr je bij de monitor en rode knop bent, ga dan terug naar de computer. Vul het wachtwoord weer in en speel het tekstadventure. De computer start weer op. Ga dan door de opgeblazen deur en de robotarmen staan stil.

Loop naar de monitor.
Druk op de rode knop. De robotarmen vallen stil en Chucks monitor valt uit.

Ga naar rechts. Als je twee keer door de stralen boven de lange gang geraakt wordt, kom je terug bij het begin.
Zet de hoed dus op (use hat), die je redelijk beschermt en loop de gang met stralen door.
Delores moet terug omdat de hoed haar toch niet voldoende bescherming biedt.

Schakel om naar Ransome, ga naar Delores en geef haar het aluminiumfolie.
Schakel om naar Delores en gebruik de folie met de hoed. Nu lukt het Delores de stralen door te lopen.

Open de deur. De ventilator belet Delores de toegang.
Kijk naar het bordje. Er staat een telefoonnummer op.
Het heeft geen zin Ray dat nummer te laten bellen want de telefoon heeft geen bereik.

Schakel dus om naar Franklin, die nog steeds in een hotelkamer is.
Ga naar een andere kamer toe als de duivendames daar nog zijn.
Zap de telefoon en kies het nummer dat op het bordje bij de ventilator stond. De ventilator wordt uitgeschakeld.

Schakel om naar Delores en loop de Seckrit Room in.
Alles is daar te heet om aan te raken, want de ventilator koelt de ruimte niet meer.

Speel dus weer met Franklin, zap de telefoon, toets hetzelfde nummer weer in en de ventilator wordt aangezet.

Schakel om naar Delores.
Kijk naar de gleuf (slot) in de Pillowtron 3000.
Ga de ladder op en Delores is in het kantoortje waar ook de anderen staan.

Schakel om naar Ray, ga de ladder af en gebruik het vreemde gereedschap (strange tool) op de gleuf in de Pillowtron 3000. De deur gaat open.

Speel weer met Delores, ga de ladder af en ga de deur door.
Duw alle elektronenbuizen naar rechts.
Als alle buizen op een na zijn ingedrukt, kan Delores op een normale manier met Chuck praten. Hij vertelt haar wat er aan de hand is: de wereld die ze kent is een simulatie. Chuck vraagt haar een eind te maken aan het spel, hun wereld te beŽindigen en het spel te deleten.

De anderen komen er aan en Chuck geeft alle 4 een voorwerp om hun bestaan op een goede manier te beŽindigen: Delores krijgt een ballonnen-hondje, Reyes een schuldbekentenis van Chuck, Ray een Game of the Year Award en Ramsone een I'm-sorry-for-being-a-dick card.



Deel 9: De Delete  

Kies Ransome
Loop naar links, ga de ladder op en ga door de deur het kantoortje uit.
Neem de uitgang (exit) en ga met behulp van de plattegrond naar Main Street toe.
Loop naar rechts en ga de diner in. Praat met Sandy (I got this for you, Sandy).

Ga de stage deur door.
Zeg: "Hey you, dude with the stupid mustache!" en dan "If you grew a hipster goatee, you wouldn't look half-bad".
Zeg dan tegen de jongen in de rolstoel: "Hey you, kid with the crappy wheelchair!" en daarna: "You should contact the Ransome Foundation about getting a new one for free."
Kies dan de laatste optie (Hey you, ugly old lady with the hairy mole!) en zeg: "I went to med school and you might want to get that looked at."
Ransome doet zijn beste show ooit.


Kies Reyes
Kijk naar de schuldbekentenis.
Ga met behulp van de plattegrond naar Nickle News in A-Street en praat met Natalie (I have a big scoop for you!) en zeg daarna "Chuck framed my father for the factory fire!"
Reyes vader wordt gerehabiliteerd en Natalie wint haar Pulitzer prijs.


Kies Ray
Ga via de plattegrond naar het hotel.
Loop naar de eerste verdieping en ga ThimbleCon in.
Ga naar het laatste kraampje toe en praat met de man die daarachter staat. Ze geeft hem de Award en hij vertrekt.
Pak het diagram dat aan het kraampje hangt.


Kies Franklin
Kijk naar het to do lijstje.
Ga de hotelkamerdeur door en neem de lift naar het penthouse.
Ga de geheime ingang door.

Schakel om naar Delores en ga via de plattegrond naar het hotel.
Gebruik de lift en ga naar het penthouse toe.
Ga naar de ruimte waar Franklin is.

Schakel om naar Franklin en praat met Delores. Dat heeft geen effect.
Ga dus naar links tot je bij Xavier bent en praat met hem (You're a bully and a tyrant) en zeg dan alles wat op je scherm verschijnt.
Franklin pakt vanzelf het kristal op.
Ga de geheime ingang weer door en praat weer met Delores. Kies alle gesprekopties.


Kies Delores
Kies op de plattegrond de brug (bridge) om naartoe te gaan.
Loop naar het lijk toe. Gebruik het balonnenhondje met het lijk.

Kijk naar haar dagboek: Delores moet nu alleen nog de wireframe PillowTron uitzetten.
Loop naar links, de snelweg af naar rechts, langs Quickie Pal naar het uitzichtpunt (vista) en dan naar de fabriek.
Loop naar rechts, open het hek en loop naar de fabriek toe.

Ga naar links naar de grote deuren en open die. Loop erdoor heen.
Neem de tweede deur, loop door de geŽxplodeerde deur (blast door) en loop naar rechts waar je een andere deur ziet.
Ga door die deur, ga steeds naar rechts tot je weer door een deur gaat en bij de ventilator terecht komt.

Ga door de ventilator, loop naar rechts en je ziet de wireframe Pillowtron staan.
Ga door de opening heen.
Duw alle elektronische buizen naar rechts, de laatste buis moet je totaal 5 keer indrukken........





KopiŽren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.