THIMBLEWEED PARK


Casual mode

Voor hard mode, klik hier.

Walkthrough door Yvonne © 2017 www.adventurespel.nl

Uitgever:Terrible Toybox / 2017
Ontwerper: Ron Gilbert & Gary Winnick / Terrible Toybox

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Info & review.


Deel 1: De ontmoeting
Deel 2: Het lijk,   Ransomes flashbackDe plattegrondHet moordwapen
Deel 3: De arrestatieHet hotelRapportenFlashback DeloresArrestatie Willie
Deel 4: Het testamentDrie eisen
Deel 5: De erfenis
Deel 6: De fabriek
Deel 7: De gekte
Deel 8: De ontsnapping
Deel 9: De Delete



Deel 1: De ontmoeting  

Intro
Aan het begin kun je kiezen of je het makkelijke spel (casual mode) wilt spelen of het spel voor meer ervaren spelers (hard mode). Je kunt niet tijdens het spelen van het ene naar het andere gaan. Dan moet je een nieuw spel beginnen.
Daarna krijg je een uitleg van de spelbediening.

N.B. Deze walkthrough is geschreven voor de "Casual Mode" versie!
Niet alles wat in deze walkthrough staat en niet alle voorwerpen die je vindt zijn nodig om het spel uit te spelen.
Er zijn meer mogelijke acties te ondernemen en ook zijn er meer voorwerpen op te pakken dan hier vermeld wordt. Bekijk, pak, combineer en probeer dus alles wat je wilt.
Verzamel bijvoorbeeld tijdens het spel alle losse pixels (kleine witte puntjes) die je tegenkomt of doe dat niet. Ze zijn er alleen om prestaties te ontgrendelen.


1987 - De ontmoeting
Er staat een man achter het hek. Bekijk de spullen in zijn inventaris. De man heeft een knuffelbeer (pillow bear), een sleutelkaart (key card) van hotelkamer 301, een portefeuille (wallet) met dollars en een briefje (note) bij zich.
Bekijk het briefje. Het is gericht aan ene Boris.
Volgens de aanwijzingen heeft Boris zijn identiteitsbewijs in zijn hotelkamer achtergelaten en is hij naar de rivier gegaan (het is afgevinkt).
Verder moet hij het licht bij de brug uitmaken om aan te geven dat hij daar is en vervolgens naar de grote ingang van het ondergronds riool gaan, waar hij iemand zal ontmoeten.

Open het hek en praat met Willie, die dronken op de grond zit: "I am supposed to meet someone down here. Have you seen anyone?"
Zeg daarna: "Sober up, sir" en: "Wake up, sir".
Willie is in slaap gevallen, beŽindig dus het gesprek.
Willie heeft je verteld dat hij blij is dat Chuck dood is. Hij heeft een hekel aan Chuck, die zijn leven verwoest heeft.

Loop 2x naar rechts en pak het rotsblok (rock) op.
Sla, volgens de aanwijzing in het briefje, met de rots op het licht boven het bord (use rock on light).
Op het briefje zijn nu 3 aanwijzingen afgevinkt.

Ga naar rechts tot de ingang van het riool, waar Boris wordt neergeslagen en weggesleept.



Deel 2: Het lijk  

Brug
De detectives Ray en Reyes komen bij het water waar Boris dood in ligt.
Angela Ray werkt liever alleen en is niet blij met de komst van Reyes, die liegt over degene die hem stuurde. Ze geeft Reyes de opdracht om het lijk te fotograferen en daarna naar het kantoor van de lokale sherif te gaan.

In de rechter bovenhoek knippert het icoon van Ray, je speelt nu met haar.
In haar inventaris heeft ze onder andere een Polaroid camera. Gebruik hem op het lijk en ze zegt dat er geen film in zit.

Schakel over naar Reyes via zijn icoon in de rechter bovenhoek.
Reyes heeft in zijn inventaris een grijze Polaroid filmcassette. Geef de Polaroid film aan Ray. Ze moppert wel, maar neemt hem toch aan.

Schakel via het icoon over naar Ray.
Stop de film in de camera (use Polaroid film in Polaroid camera).
Neem een foto van het lijk (use Polaroid camera on corpse) en Ray heeft nu een foto in haar inventaris.

Lees Reyes aantekenboekje. Hieruit blijkt dat hij niet alleen in de stad is voor onderzoek naar de moord. (Ook uit het aantekenboekje van Ray blijkt dat zij nog een ander doel heeft).


Trestle Trail weg
Ga naar links, open het hek en loop naar de Trestle Trail.
Loop over de weg naar rechts. Onderweg zie je wat spullen op de weg liggen die je niet nodig hebt voor het spel.
Ray ontmoet twee als duiven verklede dames, die volgens het opschrift op hun bestelauto de lokale loodgieterbroertjes zijn. Praat met hen, ze blijven zeuren over de sterke signalen die nacht, maar leggen niets uit.
Loop verder naar rechts.


Sheriff en lijkschouwer
Loop Main Street op tot je de sheriff ontmoet. Gebruik alle gespreksopties.

Zowel Ray als Reyes zijn even later in het gemeentehuis.
Loop naar rechts en ga de kamer van de lijkschouwer (coroner) in. Stel alle vragen op het scherm om uitleg te krijgen over bloedmonsters, vingerafdrukken en gezichtsherkenning.
Vraag ook of de computers zijn gebruikt om de brand in de Pillow factory te onderzoeken (Did you use these computers to investigate the Pillow factory fire?) Vooral Reyes is geÔnteresseerd in de brand.

Ga de deur door naar het kantoor van de sheriff boven. Stel hem alle vragen.
Praat met de machine Arresttron 3000 (describe your primary function en: what happens after the arrest warrant is generated?).
Stel dan eventueel de andere vragen en eindig met Ctrl+Alt+Del.

Open de laatjes in het kastje links, pak het vingerafdrukboekje eruit en bekijk het.
Kijk naar de politieradio die klaar is om te gebruiken.
Open de deur en ga naar buiten. Reyes blijft nu achter.


Duivendames
Ga naar rechts en praat met de duiven-dames. Stel de vragen op je scherm. Ze hebben een WC-67 elektronenbuis (tube) nodig om de brandkraan te repareren.
Loop naar rechts en ga dan de B-street in.


Elektronenbuis
Loop naar rechts en ga de winkel "Ricki's Cakes" in.
Praat met Ricki Lee en vraag om een tube. Kies WC en dan 67. Je krijgt de WC-67 tube van haar.
Praat nogmaals met Ricki Lee en stel alle vragen. Kies een naam voor haar winkel en beŽindig het gesprek.

Ga naar buiten, loop naar links, Main Street op, en ga naar de brandkraan toe.
Geef de tube aan de duivendames die Ray een visitekaartje (business card) geven.



Ransomes flash-back  

Loop Main Street weer af en ga de Diner in. Praat met Sandy. Stel alle vragen.
Sandy vertelt Ray over Ransome de clown. En je zit nu in een flash-back van Ransome.


Woonwagen
Zet de clownsneus uit de inventaris van Ransome op.
Lees het kaartje op het bord naast de koelkast en hij heeft een visitekaartje van een advocaat in zijn inventaris.
Lees het briefje dat erbij hangt. Deze schuldbekentenis (IOU) zit nu ook in de inventaris.

Pak de poster rechts van het raam op.
De poster zit in zijn inventaris en er komt een safe achter vandaan.
Open de safe en pak het geld eruit. Dat is precies 1000 dollar.

Kijk in de spiegel en lees het to do-lijstje.


Circusterrein
Ga naar buiten, waar hij zijn advocaat ontmoet en loop naar links.

Loop dan naar de circus grounds.
Ga de backstage ingang in.
Kijk naar het vloek-potje (swear jar) en pak het geld ($138) eruit.
Kijk naar de make-up en gebruik die. De make-up komt in de inventaris.
Pak de haargel (hair gel), kijk in de spiegel en Ransome is klaar voor zijn act.

Ransome kan zijn act niet doen zonder zijn moppenboekje.
Ga de circus grounds weer op en ga naar links naar het middengedeelte (Midway).
Praat met Carney Joe (I have your *beeping* money, $1000 plus interest) en hij krijgt zijn moppenboek (joke book).

Ga weer naar de circus grounds, dan naar rechts, de back stage ingang in.
Ga dan door de stage deur en maak alle opmerkingen op het scherm.


Diner - Ray
De flash-back eindigt en de scŤne gaat over op Ray in de diner.
Praat verder met Sandy.
Bestel een hotdog.

Loop naar rechts en je ziet een tussenscŤne; de sheriff die een telefoontje krijgt.


Diner - Reyes
Schakel over naar Reyes.
Loop het gemeentehuis uit, ga naar rechts en loop de diner in.
Praat met Sandy, stel haar alle vragen en bestel een hotdog.
Reyes geeft over.

Loop terug, kijk naar de vuilnisbak en Reyes wordt neergeslagen.



De plattegrond  

Ray
Nadat Reyes is neergeslagen, gaat het spel automatisch over naar Ray.
Loop naar rechts.
Ga Quickie Pal in en praat met Leonard, die onder meer vertelt dat Willie opeens een portemonnee had waar waarschijnlijk bloed op zat.
Pak het flesje op dat beren verjaagt (Bear repellent), kijk eventueel naar de vleesetende plant en de ansichtkaarten en naar de standaard waar geen plattegronden meer in zitten en ga de winkel uit.

Ga naar rechts en dan naar het uitzichtpunt (vista).
Als je het platteland in wilt, houdt de sheriff je tegen. Je hebt een officiŽle landkaart nodig.

Loop terug naar de stad en kijk naar het rioolrooster bij de Quickie Pal.
Ray realiseert zich dat ze Reyes al een tijd niet heeft gezien.

Loop Main Street af tot de A-Street.
Ga de A-Street in, Nickel News in.
Praat met Natalie, probeer de plattegrond aan de muur te pakken en kijk naar de politieradio (PoliceTron 3000). Natalie zegt je van de radio af te blijven omdat ze een berichtje van de politie verwacht. Onthoud waarover dat bericht zal gaan.


Reyes - riool
Schakel over naar Reyes, die in een riool gevangen zit.
Loop naar links en open het rode kastje aan de muur (red box) waarin een betaaltelefoon zit. Er zit geen geld in de gleuf.
Lees de graffity.

Loop naar rechts tot bij het skelet en ga de andere tunnel in. Pak onder de ladder het muntje (dime) op.


Ray
Schakel over naar Ray.
Kijk naar de plattegrond aan de muur, ze kan hem niet van de muur afnemen.

Ga de deur uit, loop naar links en ga Main Street op.
Loop naar rechts naar de Quickie Pal en kijk naar het rioolrooster. Daar merkt ze dat Reyes in het riool gevangen zit. Praat met Reyes.

Ga naar links en B-Street in tot de telefooncel. Gebruik het telefoonboek en zoek John Green op.
Gebruik Rays telefoon en bel het nummer.


Reyes
Schakel over naar Reyes, die door de sheriff bevrijd wordt. Hij staat nu voor het gemeentehuis.
Loop naar Nickel News in A-Street en vraag Natalie om de plattegrond.


Ray
Schakel over op Ray, loop naar het gemeentehuis, naar het kantoor van de sheriff en gebruik de PoliceTron 3000.
Kies: attention all units.
Kies dan de zinnen die te maken hebben met wat Natalie aan Ray vertelde.
Natalie vertrekt om de gebeurtenis te verslaan.


Reyes
Schakel over naar Reyes en pak de plattegrond (map).
Leg de plattegrond op het kopieerapparaat en Reyes heeft 4 kopieŽn in zijn inventaris.


Ray en Reyes
Schakel over naar Ray en loop naar Nickel News.

Schakel om naar Reyes en geef Ray een kopie.
Pak de originele plattegrond op van het kopieerapparaat en stop hem in de lijst.



Het moordwapen  

Tape
Speel verder met Ray.
Ga de deur uit, loop naar rechts en ga het postkantoor in.
Praat met de beambte. Hij heeft je niets belangrijks te zeggen, maar je kunt de tape op de balie pas pakken als de beambte weet dat je ook voor de overheid werkt. Pak de tape op (sticky tape).

Ga naar buiten, naar rechts, waar Willie staat.
Praat met hem. Hij wil de portemonnee alleen geven als hij een andere ervoor terug krijgt.

Schakel om naar Reyes, loop naar rechts naar Willie toe. Geef het muntje aan Willie.

Schakel om naar Ray en loop naar rechts. Ga de boekwinkel in.
Praat met Madame Morena, die een soort paddenstoel wil hebben om je te helpen. Die paddenstoel groeit in het riool.


Riool
Ga de winkel uit, loop Main Street af en neem het Trestle Trail.
Loop vanaf het lijk naar rechts naar het riool toe.
Ga het riool in, loop naar rechts en ga dan de tunnel in.
Loop naar links tot de volgende tunnel en ga daar in.
Pak uit de kartonnen doos de ijspriem (ice pick), kijk ernaar en je weet dat dit het moordwapen is.
Pluk rechts een paddenstoel (mushroom).


Vingerafdrukken
Ga het riool uit naar het Trestle Trail, loop naar de stad toe en ga het gemeentehuis in.
Ga het kantoor in van de lijkschouwer en open de laatjes. Pak er het vingerafdrukapparaatje (fingerprint kit) uit.

Gebruik het apparaatje met de ijspriem waar nu vingerafdrukken op te zien zijn.
Open het apparaatje en je merkt dat er tape in ontbreekt.
Gebruik de tape in de inventaris op de ijspriem en de vingerafdrukken staan op de tape.

Ga het gemeentehuis uit en loop naar rechts Main Street af tot A-Street.
Loop via A-Street naar de boekwinkel van Madame Morena toe en geef haar de paddenstoel. Zij helpt je echter niet met het onderzoek.
Vertrek en loop A-Street af.

Ga dan op Main Street rechts en dan naar het uitzichtspunt (vista) en weer rechts.
Ga de richting van het platteland op en de sheriff komt je tegenhouden totdat je hem zegt dat je een plattegrond hebt (I have an "official" map right here)



Deel 3: De arrestatie  

Ray en Reyes
Reyes voegt zich bij Ray. Praat met elkaar en gebruik alle opties.
Kijk naar de plattegrond en kies het circus (old circus).

Gebruik de clownstoeter bij het hek (clown horn) en stel Ransome de eerste vraag op het scherm en dan de rest van de vragen. Ransome vertelt dat hij met Franklin een clownspoppenhandeltje wilde beginnen maar dat Franklin opeens verdwenen was.


Ransome
Schakel over naar Ransome.
Kijk naar het to do-lijstje en kijk naar de spiegel.
Pak de poster van de muur en open de safe. Pak het moppenboek (joke book) uit de safe en daarna de 4 bladzijden (pages) uit het moppenboekje.
Stop de bladzijden in het moppenboekje en kijk naar de portemonnee in de inventaris.

Open de magnetron. Kijk naar de hamster.
Open de koelkast en pak er de beschimmelde kaas uit. Ga de deur uit naar links en dan het circus terrein (circus grounds) op. Ga naar links en dan naar het popcorntentje toe. Pak daar het popcornzakje (popcorn bag) en pak daarna de popcorn op die overal op de grond ligt, tot het zakje vol is. Ga dan naar rechts naar de wagens (trailers) toe, weer iets naar rechts en dan Ransomes woonwagen in. Geef de popcorn aan de hamster en ga dan de woonwagen weer uit, naar links en het circusterrein op. Ga naar rechts naar de uitgang toe. Schakel over naar Reyes, ga naar het circus toe en geef een plattegrond aan Ransome. Schakel over naar Ransome en geef de portemonnee (wallet) aan Ray.



Het hotel: Franklin  

Schakel over naar Ray.
Kijk naar de plattegrond en kies het hotel.
Loop de draaideur door en Ray komt Natalie tegen. Praat met haar.
Natalie vertelt over paranormale verschijnselen in het hotel en dat Franklin in de hotellobby was gezien en daarna verdwenen was.


Franklins flashback
Er volgt een flash-back met Franklin in de hoofdrol.
Kijk naar de prospectus in zijn inventaris en zie de kussens in de inventaris die de vorm hebben van knuffelberen. Zijn plan is de kussenfabriek te veranderen in een speelgoedfabriek.
Kijk naar Franklins to do-lijstje.

Loop de draaideur door en naar rechts. Praat met de hotelmanager en vraag onder meer of er een kopieermachine is.
Als de manager vraagt wat Franklin nodig heeft, antwoord je: this prospectus document.
Franklin heeft nu een prospectus extra.

Loop naar rechts en praat met de jonge muzikant.
Zet de boombox uit (use boombox) en praat weer met hem. Zeg: "What's that jacket you are wearing" en dan "What's that on your face?" En "What's on your feet?".
Franklin zegt dan dat de jongen niet het modernste spul heeft (What if I said you didn't have the latest and greatest stuff?).
Zeg dan dat zijn jasje en bril en schoenen niet het beste is (de bovenste 3 opties op het scherm) en zeg dan dat je zelf weet wat het beste is (I would totally know what was latest and greatest).
Franklin moet bewijzen dat hij modern is en weet wat er te koop is. Kies: "I know this gnarly dude who...was on MTV and....tells me what's wicked and what'll gag me with a spoon."
Franklin heeft bewezen van deze tijd te zijn.

Zet de boombox uit en geef de jongen een van de beren.
Vraag in ruil de bril (glasses) (I'll trade you the bear for your glasses. No faking) en de jongen geeft ook een stukje gebruikte kauwgum.

Loop naar buiten, gebruik de bril en loop weer naar binnen.
Praat met de manager en check in. Kies een willekeurige naam en vraag dan of er surveillance is in het hotel. BeŽindig het gesprek.

Kijk naar de keycard in de inventaris en neem de lift naar de 10e verdieping.
Kijk naar de foto van de standaard hotelkamer links naast de lift en pak hem op.
Neem dan de lift en ga naar je hotelkamer.
Gebruik de keycard op de kamerdeur.

Franklin belt meteen met zijn toekomstige zakenpartners en belooft terug te bellen.
Pak het postpapier (stationery) van het tafeltje.
Kijk naar de HotelTron 3000. Plak de kauwgum erop en plak daarop de foto van de standaardkamer.

In een tussenscŤne zie je dat de hotelmanager niets door heeft.
Gebruik de telefoon en kort daarna komt er iemand de kamer in die Franklin doodt en wegsleept.


Ray in het hotel
Het gesprek met Natalie gaat verder. Stel haar alle vragen en loop dan naar de lift om de kamer van het slachtoffer te bezoeken.

Kijk naar de keycard en neem de lift naar de kamer toe.
Gebruik de keycard en ga naar binnen.
Doe het licht naast de kamerdeur aan.
Pak het paspoort op het tafeltje op en kijk ernaar. Het slachtoffer heet Boris Schultz en op zijn bed ligt een beer-kussen.
Doe het licht aan van de badkamer en pak een stukje wc-papier op.

Ga de kamer uit en neem de lift.
Als je op de verdieping met het penthouse drukt, reageert de lift daar niet op.
Ga naar beneden.
Praat met de manager (Do you know what happened to Franklin Edmund?) en hij geeft Ray de keycard voor de kamer van Franklin.
Ga de lift weer in en ga naar de kamer van Franklin.
Gebruik Franklins keycard en ga de kamer in.
Kijk naar de kauwgum en ga weer met de lift naar beneden.


Franklin en Ray
Dan verschijnt Franklin als geest die zich verbaast dat Ray hem niet kan zien.
Er voegen zich nog 3 geesten bij hem en Franklin krijgt de opdracht iemand aan het schrikken te maken bij het fonteintje op de begane grond.
Schakel naar hem over en je ziet zijn to do-lijstje.

Schakel over op Ray en verlaat het hotel. Dit lukt niet omdat de draaideur als een gek ronddraait. Loop naar rechts en Ray ziet de jonge muzikant bij het fonteintje staan.

Schakel over naar Franklin, zweef door de deur naar de lift en zap de lift.
Praat met Clara en zap de liftknoppen.
Ga naar de lobby, zweef naar het fonteintje en splash het fonteintje als de jongen ervoor staat.
Er volgt een gesprek tussen de geesten.

Schakel over naar Ray en verlaat het hotel.



Bloedmonsterrapport, identiteitsrapport en vingerafdrukrapport  

Loop vanaf het hotel naar rechts en kies op de plattegrond de brug.
Loop naar het lijk toe en gebruik het wc-papiertje op het lijk.

Gebruik de plattegrond en ga naar A-Street naar Willie toe.
Geef de clownsportemonnee aan Willie (I have a new wallet for you. Can I have your muddy one?).
Kijk naar Willies portemonnee in je inventaris en loop naar links naar Main Street.

Ga het gemeentehuis in en ga het kantoor van de lijkschouwer in.
Gebruik het wc-papier in de BloodTron 3000 en dan de bebloede portemonnee.
Pak het bloedrapport op.

Doe dan de foto van het lijk in de FaceTron 3000 en daarna het paspoort.
Pak het identiteitsrapport op.

Doe dan de tape met de vingerafdrukken en het vingerafdrukkenboekje in de FingerTron 3000 en pak het vingerafdrukrapport op.
De vingerafdrukken zijn van Willie.
Ga het gemeentehuis uit.



Flash-back Delores  

Schakel over naar Reyes.
Gebruik de kaart en ga naar het busstation.
Praat met de vrouw op het bankje en stel haar alle vragen op het scherm.

De vrouw vertelt je over Delores en je krijgt een flash-back van Delores te zien.
Kijk naar haar dagboek in de inventaris. Kijk naar de ASCII-kaart en pak het Graphics Basic-boek op.
Gebruik de computer.

Ga de deur door en loop naar de hal.
Loop de trap af en ga links door de deur naar de brievenbus toe.
De postbode geeft haar een computertijdschrift. Kijk ernaar en Delores ziet een vacature.


Sollicitatie
Ga het huis weer in, loop de trap op naar de hal en ga de eerste deur links door.
Gebruik de computer en vul in: Delores Edmund / 5858 Edmund Dr, Thimbleweed Park, WA / All of the above.
Pak het papier uit de printer en kijk ernaar. Het is blanco omdat de inkt op was.

De bel gaat, loop dus naar beneden naar de voordeur toe.
Open de deur en de postbode overhandigt je een brief voor Chuck Edmund.

Ga de trap op, de hal in en neem de deur rechts en dan de laatste deur rechts, waar Chuck en Franklin ruzie hebben. Geef de brief aan Chuck.
Pak de CAT5-o'-9-Tails whip op, die op de kast onder het raam ligt.
Praat met Chuck en maak alle mogelijke opmerkingen die op het scherm staan, maar het lukt Delores niet om te zeggen dat ze de Pillow fabriek niet over wil nemen.
Pak het potje inkt op het bureau rechts en ga de deur uit.

Ga de linker deur door en neem in de hal de deur links.
Gebruik de inkt met de printer en stop het lege papier erin.
Gebruik de computer en pak de envelop uit de printer.
Ga de deur uit.

Ga de hal in en de trap af en ga dan naar buiten naar de brievenbus toe.
Doe de envelop in de brievenbus.

5 dagen later bezorgt de postbode een brief van MMucas Flem.
Ga het huis in en via de trap en hal naar Delores' kamer. Open daar de brief (4x): Delores heeft de baan van game programmeur gekregen!

Ga de deur door, ga door de deur rechts en ga naar Chucks kamer rechts.
Praat met Chuck, die Delores onterft.

De scŤne gaat terug naar het busstation, naar Reyes en de vrouw op de bank.
Praat met haar en je ziet dat ze Lenore heet.



De arrestatie van Willie  

Ray
Schakel over naar Ray en ga via de plattegrond naar het Edmund Mansion huis.
Ga het hek door en open de voordeur.
Praat met Delores, die geen tijd heeft.

Ga via de plattegrond naar Main Street en het gemeentehuis in.
Ga naar het kantoor van de sheriff.
Stop de drie rapporten in de Arresttron 3000. De machine werkt niet. Kijk ernaar en je merkt dat er een elektronenbuis ontbreekt.


Delores
Schakel om naar Delores en ga de deur door rechts naar de keuken.
Open de koelkast en pak het blikje Poopsi.

Ga terug, de trap op en halverwege de trap de deur door.
Praat met Lenore.

Ga dan via de trap naar boven naar de hal.
Neem de deur rechts en ga de kamer van Chuck in.
Pak het dagboek (journal) op van het bureau rechts en kijk erin. Chuck schrijft o.m. dat hij een Mr. Reyes de schuld heeft gegeven van de brand in de fabriek om de AI te beschermen.
Pak de grote elektronenbuis (large vacuum tube) op het kastje rechts van de werktafel en verlaat de kamer.

Neem de linker deur, loop de hal in en de trap af.
Ga naar buiten.


Reyes
Schakel om naar Reyes.
Gebruik de plattegrond en ga naar de mansion toe.
Geef een plattegrond (map) aan Delores.


Delores
Schakel terug naar Delores.
Gebruik de plattegrond en ga naar Main Street, naar het gemeentehuis.
Ga naar binnen en dan naar het kantoor van de sheriff toe.
Zet de elektronenbuis in de ArrestTron 3000.


Ray
Schakel om naar Ray en stop de 3 vingerafdruk-, bloed- en identiteitrapporten in de ArrestTron 3000: Willie wordt als moordenaar aangewezen en de sheriff arresteert hem.

Ray en Reyes zijn nu beiden bij de cel waar Willie in zit.
Kies of je de bad cop of de good cop speelt.
Willie ontkent de moordenaar te zijn.
Er volgt een tussenscŤne waarin het zo lijkt alsof de detectives Thimbleweed Park verlaten.



Deel 4: Het testament  

Kaartjes
Delores staat in het gemeentehuis.
Ga via de plattegrond naar het hotel en loop naar binnen.
Praat met de manager die vertelt dat ThimbleCon plaatsvindt in het hotel. Ze kan kaartjes krijgen door naar KSCUM-radio te luisteren en dan kaartjes te winnen.
Stel hem de andere vragen.

Schakel om naar Ransome, ga naar het hotel en vraag de manager om kaartjes. Ook hij moet naar de radio luisteren.
Geef het visitekaartje van de advocaat aan Delores.

Schakel over naar Delores, gebruik de plattegrond en ga naar het landhuis van de Edmunds.
Ga de trap op en open de deur halverwege.


Ray en Reyes - pakjes
Ondertussen zie je een vermomde Ray en daarna een vermomde Reyes het hotel in lopen. Beiden krijgen een keycard voor het hotel.
Het kan zijn dat het spel over gaat op Ray, maar ook op Reyes. Dat maakt niet uit.

Gebruik de telefoon en Ray (of Reyes) heeft een ingesproken boodschap, ze hoort dat er een pakje beneden bij de manager ligt.
Gebruik de radio en kijk dan in het telefoonboek. Zoek bij KSCUM Radio en je ziet het telefoonnummer.
Gebruik de telefoon door het nummer in te toetsen en beantwoord de vragen.
De antwoorden, niet per se in deze volgorde, zijn: Michael J. Fox, This is your brain on drugs, Ronald Reagan.
Geef je naam en open de deur.

Het spel schakelt over op Reyes.
Gebruik de telefoon en ga de deur uit.

Ray heeft net haar pakje gekregen van de manager en ontmoet Reyes.
Vertel Ray dat je de brand in de fabriek onderzoekt (I'm investigating the old Pillow Factory fire that killed my father) en dan dat zijn vader tot zondebok is gemaakt (He was made the scapegoat and the fire blamed on him).
Vertel aan Reyes dat een Japans bedrijf de geheimen van de AI uit de Pillow factory wil hebben (A Japanese company is paying me for the secrets of the Pillow Factory AI)

Ook Reyes krijgt een pakje van de manager. Hij gaat vanzelf naar haar hotelkamer toe.
Open het pakje waarin zijn vaders zakhorloge zit. Het moet gerepareerd worden.

Schakel om naar Ray die in het platteland staat en open haar pakje waarin een speciaal stuk gereedschap (tool) zit.


Zakhorloge
Ga als Ray via de plattegrond naar Main Street en bezoek Willie in het kantoor van de sheriff.
Praat met Willie en je hoort dat hij horlogemaker was.

Schakel om naar Reyes en ga via de plattegrond naar Main Street en ga dan ook naar Willie toe.
Praat met hem en zeg dat je zijn onschuld wil bewijzen als hij het horloge repareert (If you fix the watch I promise I'll prove your innocence).
Ga het kantoor en het gebouw uit en dan naar het hotel.


ThimbleCon
Schakel om naar Ray, ga naar het hotel, praat met de manager en vraag om de toegangskaartjes (there should be some ThimbleCon tickets in my name), zeg je naam en beŽindig het gesprek.

Loop de trap op en ga de ingang van ThimbleCon in. Zeg: Here's my ticket.
Praat met de man links, de advocaat Brant en praat met Sexy Riker.
Vraag naar de vraag die je moet beantwoorden om een starship in een flesje te krijgen (What is the question I need to answer to ghet a free starship?).
Antwoord "Star Trek" en je krijgt een starship.
Maak het gesprek af en vraag wat hij in ruil wil voor zijn gereedschap dat ook door horlogemakers wordt gebruikt. Hij wil er een hamburger voor.

Praat met de man uiterst rechts (Ron Gilbert of soms Gary Winnick of een andere spelontwerper) en kijk naar het diagram aan zijn tafeltje.
Loop naar rechts en praat met Cory of Corey.

Schakel over naar Ransome, loop de trap op en ga naar de ThimbleCon ingang.
Ga naar binnen. Loop naar Cory en Corey toe, praat met ze en ga dan naar rechts de deur door.
Laat Corey iets zeggen, dan Ransome
Na Cory's beurt verliest Ransome de Ransome look-a-like wedstrijd.


Hamburger
Schakel over naar Ray, ga het hotel uit naar de diner op Main Street.
Praat met Sandy, maar ze verkoopt je geen hamburger voor de hot dogs op zijn.
Ray kan geen hot dog kopen, schakel dus over naar Ransome, praat met Sandy en bestel een hot dog.

Ga na het overgeven terug de steeg (alley) in en pak Reyes notitieboekje (notebook) op, dat daar is blijven liggen toen hij werd neergeslagen.

Schakel om naar Delores en ga met de plattegrond naar Main Street en dan naar de diner toe.
Praat met Sandy en bestel de hot dog.
Nu zijn er geen hot dogs meer.

Schakel over naar Ray, praat met Sandy en bestel de hamburger.

Ga naar het hotel, ThimbleCon in en geef de hamburger aan Sexy Riker. Pak het gereedschap (jeweler's tools) van zijn tafel.


Zakhorloge
Schakel om naar Delores en ga naar het hotel ThimbleCon in.
Loop naar het laatste kraampje, kijk naar de kaart aan het tafeltje. Ze kan het niet pakken.

Speel verder met Ray.
Loop naar beneden, naar Reyes toe en geef hem het gereedschap voor het horloge.

Schakel om naar Reyes en ga naar Main Street naar Willie toe.
Geef hem het gereedschap om het horloge te repareren en praat met hem (If you fix the watch I promise I'll prove your innocence).
Willie repareert het zakhorloge.

Schakel om naar Ransome en loop het gemeentehuis in naar Reyes toe. Geef hem zijn notitieboekje terug.
Praat met Willie.



Drie eisen  

Delores
Speel verder met Delores.
Ga naar Brant, de advocaat, aan het tafeltje links en praat met hem.

Ga dan naar de Edmund Mansion mansion. Ga de deur door halverwege de trap.
Er moeten aan 3 eisen voldaan worden:
- er moet thimbleberry taart worden geserveerd,
- het testament moet worden vertaald want het testament is versleuteld
- en ten derde moet het testament in Chucks crypte worden voorgelezen.

Delores geeft de taart aan de advocaat.

Ga de kamer uit en de trap op naar Delores' kamer.
Kijk naar het testament.
Gebruik het testament met de computer, maar de computer is daar niet sterk genoeg voor.
Gebruik het Graphics BASIC boek met de computer en dan het testament met de computer.
Na een korte tijd is het testament leesbaar.

Loop terug naar de kamer halverwege de trap en geef het testament aan de advocaat.

Ga via de plattegrond naar het kerkhof (cemetery), maar de tombe is op slot en er zit een schakelaartje binnenin.


Franklin
Schakel om naar Franklin.
Ga de lift in door te zappen op de deur of het liftknopje.
Druk op het knopje voor het penthouse en ga de deur uit.
Praat met Xavier en vraag of je nog eens met je dochter kunt praten (Is there any way I can speak to my daughter again?)
Vraag verder over het kristal achter Xavier en stel alle mogelijke vragen.
Kijk naar het kristal.
Probeer dan de geheime kamer in te komen, helemaal rechts in het penthouse.

Ga weg met de lift en ga ThimbleCon in.
Rechts bij de drankjes staat Vergil. Praat met hem.


Delores
Schakel om naar Delores, ga naar het hotel en ga het penthouse in.
Open de deur van de geheime kamer.


Franklin
Speel verder met Franklin.
Zap de lift en ga naar het penthouse.
Zweef de geheime kamer in en praat met Delores.
Ga de portal door en Franklin komt bij de tombe van Chuck terecht.
Zweef de deur door en zap de schakelaar (zap switch).



Deel 5: De erfenis  

Alle betrokkenen gaan de tombe in.
Het testament wordt voorgelezen.
Delores krijgt een T-shirt, de tuinman een schep en de rest krijgt niets.



Deel 6: De fabriek  

Franklin
Zweef het kerkhof op, ga de portal door en zweef de geheime deur door.
Ga de lift in, naar ThimbleCon toe en praat weer met Vergil. Hij raadt Franklin aan tegenwicht te geven en dat vol te houden.
Ga de ruimte uit, de lift in, naar het penthouse toe, maar Xavier laat je nog steeds niet het kristal oppakken.


Delores
Schakel om naar Delores. Kijk naar het t-shirt.


Ray - sleutel
Schakel om naar Ray, loop Main Street af tot bij de bank.
Open de deur van de bank, loop naar rechts en praat met Mr. El Paulo.
Wacht tot hij gebeld wordt en zijn hoofd van je afkeert. Pak dan de fabriekssleutel (factory key) van de muur onder het schilderij.
Pak eventueel de presse papier (paper weight) op en vertrek.

Ga via de plattegrond naar de fabriek.
Loop naar rechts en doe de sleutel in het hangslot aan de ketting (padlock and chain).


Tijdklok
Loop naar de fabriek toe.
Ray komt uit bij een tijdklok nr 2, kijk ernaar. Hij staat ingesteld op 5 over 5.

Ga naar links voorbij de open poort (archway) en je komt bij een grote deur met 4 rode lichtjes erboven en daarnaast een tijdklok nr 1. Kijk ernaar en ook die staat afgesteld op 5 over 5.

Loop terug, ga de open poort door en loop naar rechts, waar een elektrische truck staat.
Duw (push) de hendel op de truck naar "on", de truck rijdt weg en erachter zit tijdklok nummer 4, die ook op 5 over 5 staat.

Ga naar links voorbij de open poort en je ziet tijdklok 3 die ook op 5 over 5 staat.

Ga de deur links van tijdklok 3 door. Je ziet een plattegrond van het fabrieksterrein, met de 4 lichtjes van de tijdklokken.
Pak het handboek op dat op de grond ligt en kijk ernaar.
De tijdklokken moeten steeds 5 minuten met elkaar verschillen en er staat een telefoonnummer dat de tijdcode zal geven.
Gebruik de telefoon in de inventaris en bel het nummer uit het handboek. Je krijgt de code voor tijdklok 1.
Op het bureau staat een foto van een gezinnetje, maar Ray kan die niet oppakken.

Ga naar buiten, naar rechts, de poort door en dan links naar tijdklok 1.
De tijdklok is niet in te stellen.
Je ziet rechtsboven een ronde vorm waarin het horloge van Reyes vader zou kunnen passen.


Reyes - tijdklok
Schakel dus over naar Reyes en ga naar de fabriek toe.
Breng ook Ransome en Delores naar de fabriek.
Speel verder met Reyes, loop naar links, gebruik het horloge met de tijdklok en draai aan de knopjes tot de tijd goed staat ingesteld. Het licht gaat dan op groen.

Loop naar rechts naar tijdklok 2 waar ook Ransome en Delores in de buurt staan en zet daar de tijd 5 minuten later dan tijdklok 1: zet het horloge in de tijdklok en draai aan de knoppen tot het licht op groen staat.

Loop naar links, ga de open poort door, dan naar links en zet klok 3 op de zelfde manier 5 minuten later.

Ga dan naar rechts en doe hetzelfde met tijdklok 4.

Je ziet Ray bij tijdklok 1 en de grote deur waarboven nu alle lichten groen zijn.
Ga naar Ray toe en laat ook Ransome en Delores naar Ray gaan. (Ga eventueel naar de open deur bij tijdklok 3 toe en kijk naar de foto op het bureau. Reyes laat de foto daar staan als bewijs).

Gebruik de DoorTron 3000: druk op de rode knop naast de grote deur. De deur gaat op een kiertje open.
Trek aan de deur (pull big doors) en laat dan Ray en Ransome ook aan de deur trekken door naar ze om te schakelen.
Schakel om naar Delores en ga door de deur heen.



Deel 7: De gekte  

Delores
Ga een verdieping lager rechts op het scherm (walk to lower level).
Ga naar links en dan de gang (corridor) in.
Dan links en de gang door.
Ga verder naar links en volg de gang aan de bovenkant van het scherm.
Passeer de machine die aangeeft dat er een virus is geÔnstalleerd en blijf naar links gaan tot je bij een fonteintje bent.
Open de deur rechts, die uit zijn sponningen valt, maar ga links het fonteintje langs en dan de deur naast de kalender door.


Computer
Je komt in een kantoortje.
Pak de hoed (hat) van de kapstok en pak het dagboek (journal) en de floppy disk van het bureau.

Kijk in het dagboek en gebruik de floppy disk in de computer.
Gebruik de computer weer als Chuck uitgepraat is.
Kies Directory, dan Factory Status, Adventure.
Speel het adventure en kies dan Hard Reboot.

De andere 3 spelers voegen zich bij Delores en alle deuren gaan op slot.



Deel 8: De ontsnapping  

Delores - robotarm
Ga de deur door en ga de trap af achter de op de grond liggende deur.
Je staat in een gang, je kunt er door heen omdat de hard reboot de robotarmen heeft uitgeschakeld.
N.B.: Als je te veel tijd verspild hebt en de robotarmen je beletten door de gang heen te gaan ga je terug naar het kantoortje, gebruik je de computer weer en kies je de Hard Reboot nogmaals.

Druk op de rode knop.
Ga naar rechts.
Als je twee keer door de stralen boven de lange gang geraakt wordt, kom je terug bij het begin.
Zet de hoed dus op (use hat), die je beschermt en loop de gang met stralen af.

Open de deur. De draaiende ventilator belet Delores de toegang.
Kijk naar het bordje. Er staat een telefoonnummer op.
Het heeft geen zin Ray dat nummer te laten bellen want de telefoon heeft geen bereik.


Franklin - telefoon Schakel om naar Franklin.
Ga het penthouse uit, gebruik de lift en ga een willekeurige kamer in.
Zap de telefoon en kies het nummer dat op het bordje bij de ventilator stond. De ventilator wordt uitgeschakeld.


Seckrit Room
Schakel om naar Delores en loop de Seckrit Room in.
Alles is daar te heet om aan te raken, want de ventilator koelt de ruimte niet meer.

Schakel dus weer over naar Franklin, zap de telefoon en toets hetzelfde nummer weer en de ventilator wordt weer aangezet.

Kijk naar de gleuf (slot) in de Pillowtron 3000.
Ga de ladder op en Delores is in het kantoortje waar ook de anderen staan.

Schakel om naar Ray, ga de ladder af en gebruik het vreemde gereedschap (strange tool) op de gleuf in de Pillowtron 3000. De deur gaat open.


Chuck
Speel weer met Delores, ga de ladder af en ga de deur door.
Duw alle elektronenbuizen naar rechts.

Als alle buizen op een na zijn ingedrukt, kan Delores op een normale manier met Chuck praten.
Hij vertelt haar wat er aan de hand is: de wereld die ze kent is een simulatie. Chuck vraagt haar een eind te maken aan het spel, hun wereld te beŽindigen en het spel te deleten.

De anderen komen er aan en Chuck geeft alle 4 een voorwerp om hun bestaan op een goede manier te beŽindigen: Delores krijgt een ballonnen-hondje, Reyes een schuldbekentenis van Chuck, Ray een Game of the Year Award en Ramsone een I'm-sorry-for-being-a-dick card.



Deel 9: De Delete  

Kies Ransome
Loop naar links, ga de ladder op en ga door de deur het kantoortje uit.
Neem de uitgang (exit) en ga met behulp van de plattegrond naar Main Street toe.
Loop naar rechts en ga de diner in. Praat met Sandy (I got this for you, Sandy).

Ga de stage deur door.
Zeg: "Hey you, dude with the stupid mustache!" en dan "If you grew a hipster goatee, you wouldn't look half-bad".
Zeg dan tegen de jongen in de rolstoel: "Hey you, kid with the crappy wheelchair!" en daarna: "You should contact the Ransome Foundation about getting a new one for free."
Kies dan de laatste optie (Hey you, ugly old lady with the hairy mole!) en zeg: "I went to med school and you might want to get that looked at."
Ransome doet zijn beste show ooit.


Kies Reyes
Kijk naar de schuldbekentenis.
Ga met behulp van de plattegrond naar Nickle News in A-Street en praat met Natalie (I have a big scoop for you!) en zeg daarna "Chuck framed my father for the factory fire!"
Reyes vader wordt gerehabiliteerd en Natalie wint haar Pulitzer prijs.


Kies Ray
Ga via de plattegrond naar het hotel.
Loop naar de eerste verdieping en ga ThimbleCon in.
Ga naar het laatste kraampje toe en praat met de man die daarachter staat. Ze geeft hem de Award en hij vertrekt.
Pak het diagram dat aan het kraampje hangt.


Kies Franklin
Kijk naar het to do lijstje.
Ga de hotelkamerdeur door en neem de lift naar het penthouse.
Ga de geheime ingang door.

Schakel om naar Delores en ga via de plattegrond naar het hotel.
Gebruik de lift en ga naar het penthouse toe.
Ga naar de ruimte waar Franklin is.

Schakel om naar Franklin en praat met Delores. Dat heeft geen effect.
Ga dus naar links tot je bij Xavier bent en praat met hem (You're a bully and a tyrant) en zeg dan alles wat op je scherm verschijnt.
Franklin pakt vanzelf het kristal op.
Ga de geheime ingang weer door en praat weer met Delores. Kies alle gesprekopties.


Kies Delores
Kies op de plattegrond de brug (bridge) om naartoe te gaan.
Loop naar het lijk toe. Gebruik het balonnenhondje met het lijk.

Kijk naar haar dagboek: Delores moet nu alleen nog de wireframe PillowTron uitzetten.
Loop naar links, de snelweg af naar rechts, langs Quickie Pal naar het uitzichtpunt (vista) en dan naar de fabriek.
Loop naar rechts, open het hek en loop naar de fabriek toe.

Ga naar links naar de grote deuren en open die. Loop erdoor heen.
Neem de tweede deur, loop door de geŽxplodeerde deur (blast door) en loop naar rechts waar je een andere deur ziet.
Ga door die deur, ga steeds naar rechts tot je weer door een deur gaat en bij de ventilator terecht komt.

Ga door de ventilator, loop naar rechts en je ziet de wireframe Pillowtron staan.
Ga door de opening heen.
Duw alle elektronische buizen naar rechts, de laatste buis moet je totaal 5 keer indrukken........





KopiŽren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.