THE WORLD AFTER


Walkthrough door Yvonne © 2021 www.adventurespel.nl

Uitgever: Burning Sunset / 2021
Ontwerper: Burning Sunset

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Info & review.


SpelbedieningIn het dorpHet kasteelTannhäuser Gate,   Plattegrond.

Spelbediening  

Na het opstarten zie je het hoofdmenu.
Je kunt een spel starten (start), je spel voortzetten (continue) en de opties (options) bekijken.
In 'Options' kun je geluid (van stemmen, omgevingsgeluiden en muziek) instellen, ondertiteling aan- of uitzetten en kiezen voor de talen Engels, Spaans, Duits, Braziliaans Spaans of Frans in de ondertiteling.
Voor de gesproken tekst kun je hier kiezen uit Engels of Frans.

Bij 'Bonus' kun je 11 logs bekijken, die je in het spel tegenkomt.
Met de optie 'virtual novel' en 'retro filter' is nu nog niets te doen.
De virtual novel (stripverhaal) is pas te zien als je een bepaalde keuze maakt in het spel en voldoende QR-codes hebt verzameld.
In 'retro filter' zal later gratis te downloaden extra inhoud (DLC) voor het spel worden toegevoegd.

Verder kun je in het hoofdmenu kiezen voor het beëindigen van het spel (quit).

Start het spel.
Je ziet de hoofdpersoon wakker worden uit een nachtmerrie. Later blijkt dat hij Vincent heet.
Het motto van het spel is: You can't kill what is not alive, you can't run from what doesn't exist.

Even later zie je Vincent in zijn huurhuis.
Linksonder is het menu te zien, waarin je een spel kunt opslaan of laden, het spel kunt voortzetten, de opties kunt bereiken en terug kunt naar het beginscherm (back to title screen).
Het spel heeft een autosave, geen hotspot- of hintfunctie en de inventaris komt bovenaan het scherm te staan.
Voorwerpen die je vindt kun je door te klikken met elkaar combineren of in het spel brengen.

Als je een telefoon hebt gevonden, kun je daarmee QR-codes lezen. De informatie van de logs die je daar te zien krijgt, worden opgeslagen bij 'Bonus' in het hoofdmenu.
Als je alle 11 QR-codes hebt gevonden, krijg je in het hoofdmenu de mogelijkheid de 'graphic novel' te zien. In stripvorm wordt dan het hele verhaal naverteld.

Later in het spel krijg je de beschikking over een apparaatje, een soort afstandsbediening, dat de tijd verzet van dag naar nacht en omgekeerd.


In het dorp  

Thuis
Er is een pandemie met een lockdown aan de gang.
Vincent heeft Parijs verlaten en huurt nu een huis op het platteland.

Bekijk de handgel (sanitiser) op het bureau. Die is leeg.
Pak het mondkapje (mask) van de kapstok en loop naar rechts.

     

Pak het mobieltje (phone) op naast de fles jus d'orange, neem een slok ervan en eet een cracker (rusk).
Rechts van de computer staat een tube aloë vera, waarmee je nog niets kunt doen.

Ga terug en open de deur. Vincent pakt eerst een envelop op, die onder de deur is geschoven.
Er zit een foto (photo) in van een kasteel. De foto doet Vincent denken aan zijn droom.
Er zit een briefje bij met het logo van een bedrijf: Third Eye Property Confidential. Er staat bij dat je niet kunt vluchten voor iets wat er niet is.
NB: Over dit bedrijf hoor je meer, als je eenmaal een QR-code hebt gescand.

Je hebt nu toegang tot de inventaris bovenaan, maar je kunt geen informatie lezen over de voorwerpen die erin staan opgeslagen.


Mark en Julie
Ga naar buiten.
Bekijk de flessen bij het raam en de wodkafles op de stoep.

Ga naar links en Vincent komt aan bij Mark.
Op de muur links staat een QR-code.
Scan de code met het mobieltje en je ziet een log (log 1/11) van een dikke man over ethiek en geld verdienen.

Praat met Mark. Hij ruimt zijn garage op en zegt dat hij ruzie heeft met zijn vrouw, omdat hij vergeten is handgel te kopen.
Er staan 5 flessen wijn. Bekijk ze eventueel voor een Steamprestatie.

Ga na het gesprek naar links en je ziet Marks vrouw Julie daar staan.
Gebruik de telefoon op de QR-code op de straat. Je ziet log 2/11. Dat komt van hetzelfde bedrijf, Third Eye Property Confidential, maar wordt gebracht door een vrouw.

Praat met Julie. Ze heeft geen zin om met Vincent te praten.
Bekijk eventueel het huis en de bloemen en ga terug naar rechts.

Praat met Mark. Julie is blijkbaar boos op Vincent, omdat het virus vanuit Parijs het dorp in kwam.
NB: pas als je hebt geprobeerd met Julie te praten, kun je met Mark over haar praten.


Het kasteel  

Laat Mark de foto uit de inventaris zien. Het is een kasteel dat niet ver weg ligt.
Ga naar links en loop bij Julie verder naar links.
Bekijk de koeien en loop verder het pad af naar boven.
Bekijk eventueel het kasteel en loop verder naar voren.

Op het hek voor het kasteel staat een QR-code. Bekijk het met het mobieltje.
De dikke man presenteert log 3/11. Hij zegt dat het bedrijf geld heeft verdiend, maar dat het de bedoeling was om te helpen.
Loop langs het hek het kasteel in.

Voor je uit zie je twee doorgangen en er is er eentje rechts.
Bekijk eerst de doorgang naar rechts. In de kuil rechts is niets te vinden en je ziet twee deuren.
Ga de rechterdeur door en Vincent gaat meteen terug.
Neem de linker deur en ook daar gaat Vincent snel terug.

Ga naar onder en neem dan de trap om de rechter ingang te kiezen.
Bekijk de kookplaats en Vincent onderzoekt hem maar vindt niets.
Rechtsboven op de muur bij de kookplaats is een QR-code. Bekijk hem met de phone.
De jonge vrouw presenteert log 4/11.
Bij de andere muur is niets te vinden, ga dus terug naar links.

Ga de trap op en onderzoek de doorgang linksboven.
Bekijk het gat in de muur, maar daar is niets te zien.

Bekijk het bosje voor Vincent en pak er een koffertje (suitcase) uit vandaan. Vincent zet hem op een muurtje.
Bekijk het koffertje. Er zit een code op om het te openen en Vincent heeft iets nodig om het open te breken.

Ga naar rechts, naar onder en naar rechts.
Volg de grote pijlen tot je terug bent bij Mark.
Praat met hem over het koffertje. Mark wil zijn tang wel uitlenen, maar alleen als hij zijn kurkentrekker krijgt. Die heeft Julie afgepakt, omdat ze vindt dat Mark in de lockdown te veel is gaan drinken.

Ga links naar Julie toe en deze keer kan Vincent met haar praten.
Hij zal handgel moeten vinden om de kurkentrekker te krijgen.


Handgel, kurkentrekker, tang
Ga terug naar huis.
Pak de fles wodka (vodka) van de stoep en ga naar binnen.

Nu is ook het lege flesje handgel (empty sanitiser) te pakken.
Doe in de inventaris de wodka in het lege flesje en ga naar de keuken.

Pak de aloë vera (aloe vera) en voeg die toe aan het flesje.
Vincent heeft handgel (hands sanitiser) gemaakt.

Ga het huis uit en loop naar Julie toe.
Geef haar de handgel en ze geeft je de kurkentrekker (corkscrew).
Praat verder met Julie en loop terug naar Mark.
Geef hem de kurkentrekker en je krijgt er een tang (pliers) voor terug.


Koffertje
Loop naar het kasteel toe.
Kies als je bij de trap bent de linker doorgang en open de koffer met de tang. Die gaat kapot.
Er staat in het Frans een aanwijzing voor het openen van de koffer met een code. Vincent vraagt zich af of The day these stones were laid een raadsel is. Hij moet dus uitzoeken wanneer de eerste steen gelegd werd.
Bekijk het koffertje, anders kun je later niet met Julie praten.

Ga terug en praat met Julie. Ze noemt het jaartal waarin het kasteel werd gebouwd (1374) en zegt dat Mark het altijd verkeerd heeft.
Ga naar Mark en hij zegt dat het jaartal waarin het kasteel werd gebouwd 1472 was en hij noemt het jaar waarin de stad werd gebouwd (1237).

Ga terug naar het kasteel en kies bij de trap de linker doorgang. Bekijk de koffer.
Let op: de cijfers die je aan moet klikken, moeten in de middelste rij staan, niet bovenaan.
Bovenaan de draaischijfjes zie je plussen om het getal te verhogen en om te verlagen kun je onder de draaischijfjes op minnen drukken.

Toets Julies getal 1374 in en druk dan op de knop rechts van de code om de koffer te openen.
Er zit een instructie in waar Vincent niets van begrijpt.
Er wordt een plaats in genoemd: Tannhäuser Gate.
Verder zit er een afstandsbediening in om de tijd van dag naar nacht te laten veranderen en andersom. Deze neemt hij vanzelf mee en je moet kiezen of je het pistool wilt.

Let op: Als je het pistool laat liggen kun je het 'goede einde' van het spel bereiken, als je een ander einde (bad ending) wilt, neem je het pistool mee. Als je een van de twee bad endings kiest, eindigt het spel uiteindelijk met Vincent die uit een nachtmerrie ontwaakt, zoals in het begin van het spel.
Save het spel dus eventueel op dit punt.
Alleen aan het einde maakt het uit welke keuze je hebt gemaakt. Tot aan dat einde zijn de stappen die je moet doorlopen precies dezelfde.

Pak het pistool of laat het liggen.
Op de achterkant van de instructie had Vincent een driehoek zien staan, met de punt naar beneden. Dat symbool was ook het logo van de 'Third Eye Property Confidential'- organisatie. Ook werd hij gewaarschuwd voor de nightwatcher.

Als je het pistool niet neemt, ontgrendel je een andere prestatie en krijg je een iets ander einde.


Tannhäuser Gate  

Even later loopt Vincent in een gebied met windmolens. Hij houdt zijn handen in de ruimte om zich heen.
Je ziet golven ontstaan vanaf het punt waar hij zijn handen hield. De omgeving lijkt niet echt te zijn. Hij drukt zelf op de afstandsbediening en het wordt donker.
De nachtwaker, een monster met lichtgevende ogen komt op hem af.
Druk op de rode knop van de afstandsbediening en het is weer dag. Het monster is alleen 's nachts actief, maar in het dorp is Vincent ook 's nachts veilig.

Even later is Vincent bij het huis waar hij Julie steeds ontmoet. Ze is er niet. Ga naar rechts.
Vraag Mark naar Tannhäuser Gate. Hij weet niet waar dat is.

Ga naar links, waar je Julie zag en ga met de pijl naar omhoog. Vincent komt aan bij een hek.
Probeer het te openen, maar het zit op slot.
Rechts op de muur staat een QR code. Bekijk hem met de telefoon. Log 5/11 is van de dikke man, die zegt dat maskers en vaccins geen prioriteit meer zijn. Dat het gaat om een nieuwe toekomstvisie voor de mensheid. Een zekere Dumas zou die nieuwe plek kunnen maken.

Druk op de remote controlknop en er staat, nu het nacht is, iemand bij het hek.
Praat met Larry. Hij zegt dat er een rotsformatie bestaat die Tannhäuser Gate heet, maar hij kan Vincent niet toelaten op het terrein waar de rots te vinden is. Er is ook geen andere toegang.
Het oude koppel dat op het terrein woont is te bang voor het virus om open te doen.


Breekijzer
Ga terug naar Mark.
Als je de planken in de schuur onderzoekt, zegt Vincent dat hij Mark om toestemming moet vragen, als hij iets nodig heeft.

Het is nog steeds donker, gebruik dus de afstandsbediening om het dag te laten worden.
Praat met Mark en Vincent vraagt om een breekijzer.
Mark wil eerst zijn tang terug en is niet te vermurwen.

Gebruik de knop en het wordt nacht.
Nu Mark er niet is, kun je het breekijzer (crow bar) van de plank pakken.
Ga naar links en bij het huis omhoog. Vincent is weer bij het hek en Larry staat er ook nog.

Maak het weer dag.
Open het hek met het breekijzer.
Larry staat bij een truck. Spreek hem aan. Larry kent Vincent niet. Ze zullen elkaar ten slotte pas 's avonds ontmoeten.

     

Maak het nacht zodat Larry je kan helpen.
Op de truck is nu linksonder een QR-code te zien. Bekijk log 6/11. De vrouw zegt dat het doel van het experiment is de mensen te laten evolueren.

Praat met Larry. Larry is zijn phone kwijt en wil niet zonder vertrekken.
Ga de schuur in en Vincent vindt niets, maar als je de afstandsbediening indrukt en het dag is, ziet Vincent Larry's telefoon (Laurent's phone) wél en neemt hij hem mee.
Je kunt het telefoontje pas 's avonds teruggeven, zet de tijd dus weer op nacht.
Geef Larry zijn phone terug en ze gaan op pad.

De nightwatcher probeert Larry te doden. Vincent gebruikt uit zichzelf de afstandsbediening en komt terug op de plek waar Larry stond. Vincent gaat weg, zonder Larry.


Plattegrond  

De vlieger
Vincent ontmoet Julie voor het huis van haar ouders.
Praat met haar. Ze weet waar de Tannhäuser poort is en heeft een plattegrond van het gebied.
Ze vraagt of Vincent de vlieger van haar zoontje uit de boom wil halen.

In de boomvork hangt een boog.
Pak de boog (bow) en pak een pijl (arrow) uit de bosjes naast Julie. Combineer de pijl en de boog en schiet op de vlieger. Vincent mist en is de pijl kwijt.
Zie dat er een kelder is in het huis. De kelder zit nu op slot.

Maak het nacht en ga de kelder in.
Rechts is een witte doek te zien. Het is te donker iets te vinden, maak het dus dag en kijk wéér bij de witte doek. Vincent vindt een pijl (arrow).

Als je weggaat, is de deur op slot.
Schakel dus om naar de nacht en ga naar buiten.

Aan de bovenkant van het huis staat een QR-code. Bekijk log 7/11. De dikke man zegt dat hij de macht in handen heeft en die nooit op zal geven. Het gaat niet meer om geld, maar om de macht. De mensheid verdient niet beter dan uitsterven.
Schiet met de pijl en boog op je schaduw voor een Steamprestatie. Je raakt de pijl kwijt, maar je weet waar de pijl overdag lag.

     

Zet de afstandsbediening op dag en pak de pijl uit de bosjes. Combineer de pijl en de boog en schiet weer op de vlieger. Deze keer raakt Vincent hem en de vlieger valt uit de boom. Automatisch geeft Vincent hem aan Julie.
Praat met haar en gris dan de plattegrond uit haar handen.


Bijl, touw
Vincent loopt op een pad bij een weiland. Bekijk de QR-code op het pad. Log 8/11 is van een vrouw. Er is blijkbaar een nieuwe wereld gecreëerd als experiment. Ze noemt de naam Dumas.

Bekijk het paaltje naast het pad. Het touw krijg je er niet van af. Links is een doornbosje (thickets). Hak er met het breekijzer een stuk van af en Vincent haalt er een tak (stick) uit.

     

Loop verder het pad af naar rechts en bekijk de muur. In de muur zit de kop van een bijl. De steel ontbreekt.
Gebruik het breekijzer en pak de kop van een bijl (axe head.

De muur is te hoog om over heen te klimmen, ga dus terug naar het paaltje met touw.
Doe de tak, als steel aan het bijlblad en gebruik de bijl (axe) op het paaltje. Vincent heeft nu een touw (rope) bij zich.

Ga terug naar de muur.
Maak van het touw en het breekijzer in de inventaris een klimhaak (grappling hook) en gooi die over de muur.

     

Volg het pad, naar boven. Op de boom staat onderaan een QR-code. Bekijk Log 9/11 met de phone. Je ziet de dikke man sterven.

Vervolg het pad zoals aangegeven wordt met de witte pijlen.
De afstandsbediening kan Vincent niet gebruiken omdat de nightwatcher in de buurt is.
Vincent ontdekt dat hij op dezelfde plekken uitkomt.
Klik met de plattegrond op het pad en hij komt uit bij de rotsformatie.

Bekijk de rots. Een ingang is niet te zien.
Helemaal rechts op de rots is een QR-code te zien. Gebruik het mobieltje en bekijk de video van log 10/11.

Je hoort schoten op de achtergrond. De vrouw van Third eye property confidential vertelt dat de overheden de gecreëerde wereld wil vernietigen. In die wereld zouden mensen in digitale vorm bestaan en eeuwig leven.

Je hebt alleen een plattegrond en een instructieblad bij je.
Die combineren met de rots, helpt je niet verder.
Oriënteer je op de hemel en hou de landkaart tegen de lucht.
Je ziet een landkaart met getallen erop. Zoom uit.

     

Doe hetzelfde met het instructieblad.
Je ziet een cirkel met daarin een driehoek met de punt naar beneden, het logo van Third eye property confidential.
Zie dat er bij de hoekpuntjes streepjes staan, die de getallen 1, 2 en 3 voorstellen. Zoom uit.
Combineer de plattegrond met de instructies. Dat kon eerder niet.
Klik met de plattegrond en instructies op de lucht. Ze vallen samen en je ziet wat de volgorde van de getallen moet zijn. Zoom uit.

Midden in de rechter rots is een paneel. Bekijk het en lees het Franstalige plaatje.
Let op: lees het plaatje door er met de muis op te klikken, anders kun je niet verder.

Zoom uit en zet de tijd op nacht.
Bekijk het plaatje weer en je kunt een code invullen.
Vul de cijfers 632303 in en druk op enter (#).
Er gaat een groen lichtje branden.


(Very) bad ending
Zoom uit. Vincent kan de grot in, maar het monster komt eraan.
De afstandsbediening werkt niet.
Als je het pistool had meegenomen, richt je het vizier op het hoofd van de nightwatcher en je hoort het motto.
Vincent wordt wakker uit een nachtmerrie en zal het proces opnieuw mee gaan maken.
Je kunt ook jezelf voor het hoofd schieten voor een very bad ending.


Good ending
Als je het pistool niet uit het koffertje meenam, eindigt het spel anders.
De nightwatcher praat dan kort met je. Je komt te weten wie Vincent is en de nightwatcher desintegreert.
Als je voor dit einde hebt gekozen, krijg je de beschikking over Log 11/11, waarin verrassende informatie staat............................



Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.