UNDERGROUND BLOSSOM (Rusty Lake 4)


Walkthrough door Yvonne © 2023 www.adventurespel.nl

Uitgever: Rusty Lake / 2023
Ontwerper: Rusty Lake

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Info & review.


Spelbediening,
Deel 1: Laura's levensloop
1: Crib Station,
2: Child Lane,
3: School Street,
4: Bird Bridge Station,
5: Sorrow Cross,
6: Soul Street,
7: The Lake,
Deel 2: De kubussen
Hout, steen, been, marmer, koper, ijs, brons,


Spelbediening  

Druk op de startknop en er komt een trein aan.
Bekijk de spelbediening onder het radertje rechtsboven.
Links zie je een icoontje om het spel mee te beëindigen.
Daarnaast staat een tekentje waarmee je het scherm kunt verkleinen en in windowed mode kunt spelen.

Rechts daarvan zie je een aantal met elkaar verbonden icoontjes.
Het radertje verwijst naar het hoofdmenu.
De ster ernaast laat zien welke Steam-prestaties je hebt verdiend en de wereldbol ernaast laat je kiezen uit verschillende talen, waaronder Nederlands.

Je kunt een hint vragen bij Discord met het vraagtekenicoontje of het hoofdstuk terugzetten en de walkthrough inzien.
Met de i-toets kun je je mening over het spel geven en op Steam andere Rusty Lakespelen bekijken.
Verder zie je icoontjes van sociale media waarop Rusty Lake actief is. Je kunt daar ook de credits zien.

In het midden van het scherm van het hoofdmenu kun je geluid en muziek regelen.
Bovendien kun je daar je hoofdstuk resetten of het hele spel.

Als je het spel hebt uitgespeeld en de plattegrond voor de trein hebt gevonden, is er een vervolg te spelen. Je moet dan verschillende kubussen zoeken.
In dit deel is het spel niet te resetten. Ook is hier geen walkthrough bij.

In het spel gebruik je de linker muisknop om ergens heen te gaan.
Je ziet zwarte pijltjes om naar rechts of links te gaan of om in te zoomen.
Soms moet je slepen met de muis. Bijvoorbeeld om deuren open te maken of luikjes te openen.
Klik een inventarisstuk aan om het actief te maken en klik dan op de plek waar je het wilt gebruiken.

Start het spel. Er is hier gekozen voor de Engelse taal, omdat de stemacteurs Engels spreken.
Let erop dat je controleert of de figuren met wie je praat, zijn uitgesproken. Praat dus nog eens met hen.

NB:met deze walkthrough verdien je niet alle steamprestaties. Je zult buiten het spel om op Discord of Q en A's van de makers op Steam aanwijzingen moeten vinden voor de prestaties die hier niet zijn aangegeven.
Op elk station zijn drie prestaties te verdienen. Je verdient er altijd een als je de puzzels op een station hebt opgelost.

Je staat op het beginstation.
Het koffertje is niet te openen en de trein komt aan.
Ga de trein in en het spel begint.


D e e l  1:  L a u r a ' s   l e v e n s l o o p

1: Crib Station  

Je komt aan op Crib Station.
Open de deur en ga het station op.
Praat een paar keer met Rose die daar staat. Ze is Laura's moeder.
Bekijk Roses ketting. Onderdelen daarvan zijn lichter van kleur te maken. Zoom uit met de pijl onderaan.
Bekijk de kinderwagen. Baby Laura ligt erin.
Klik vaak op haar hoofdje voor een steamprestatie en ze maakt mummelgeluidjes.
Pak de veiligheidsspeld (safety pin) en sleep het dekentje naar beneden.

Ga naar rechts met de pijl.
Bekijk de poster en het rooster. Daar is een versleten tralie en een sleuteltje te zien.
Zoom uit en bekijk het koffertje.
Open het en pak de ijzerzaag (iron saw) en de doek (cloth) eruit.

Ga 2x naar rechts.
De luikjes van de kaartjesverkoop zitten op slot.
Bekijk de vuilnisbak. Schuif in 2x de deksel eraf.

Ga naar rechts.
Open het koffertje.
Haal er het doosje lucifers (matches) uit en het melkflesje (bottle with milk).

Bekijk baby Laura en leg de doek onder haar.
Maak er met de veiligheidsspeld een luier van.
Geef haar dan het melkflesje.
Klik op het flesje en ze poept in haar luier.
Klik een paar keer op de luier voor een steamprestatie. De vieze luier (dirty diaper) komt in de inventaris terecht. Zoom uit.

Ga naar links en gooi de luier in het vuilnisvat. Er komen dampen van af.
Hou er de lucifers bij, klik op de vuilnisbak en die spat in stukken uit elkaar.
Pak links de schraper (scraper).

Ga 2x naar links.
Er zit een scheurtje in de poster. Schrap met de schraper 8 stukken van de poster af.
Je ziet 3 tekentjes die je herkent van Roses kettinghorloge.

Ga naar links, bekijk Roses ketting en klik deze tekentjes aan: het stuk linksboven, het hele rechter deel en het stukje linksonder naast de krul. De ketting is een horloge dat kwart over 10 laat zien.

Zoom uit en ga 2x naar links.
Zet de klok op 10.15 uur en de trein komt eraan.

Ga de trein in.
Praat met de conducteur. Die wil een kaartje zien.
Open zijn borstzakje en haal er een munt (coin) uit.
Zoom uit.

Ga naar links.
Zaag de tralie in het rooster door.
Pak in 2 keer de tralie (rod) en schuif met de tralie de sleutel naar links. Pak de sleutel (key).

Ga 2x naar links.
Open het linker luikje met de sleutel, draai eraan en sleep het luikje open.
De vrouw reageert niet. Sla 3x keer met de tralie op de tralies voor haar gezicht en praat met de kaartverkoopster.
Geef haar de munt, klik op haar hand en pak het treinkaartje (metro ticket).
Zoom uit en ga naar links.

Ga de trein in. Geef het kaartje aan de conducteur.
Open zijn kniptang en sleep het kaartje erin.
Druk op de kniptang om een gaatje te knippen.
Praat met de conducteur, stap in en sluit de deur.
Klik op de gesloten treindeur om te vertrekken.


2: Child Lane  

Ga de trein uit.
Rose en de jonge Laura staan daar. Praat met hen. Laura wil snoep.
Zoom uit.

Op de muur links zie je een metalen plaatje. Bekijk het en schraap er met de schraper de oude kauwgum (old gum)af.
Geef de kauwgum aan Laura. Klik op Laura en zij blaast de kauwgum op.
Klik op de kauwgumbel en pak de zachte kauwgom (chewed gum) van Laura's gezicht.

Ga naar rechts.
Bekijk de vakantieposter.
Klik van klein naar groot de voorwerpen op de poster aan:
Glas - hoed - vlieger - kameel - vliegtuig - piramide - zon.
De linker hoek krult om.
Pak de sleutel (key).

Ga 2x naar rechts.
Onder de kaartjesautomaat ligt een poster. Pak hem op.
Bekijk het beeld van Mr. Owl, waar nog niets mee te doen valt. De twee ramen zijn een aanwijzing voor later te maken puzzels.

Praat met de man op het bankje en klik op Laura, die meteen verdwijnt.
Bekijk het koffertje. Je zult een code moeten vinden om het te openen.
Zoom uit en ga 2x naar rechts.

Stop de poster in de linker lijst en rol hem open. Hij krult weer om.
Plak de kauwgum in de lijst en rol de poster uit, die nu goed te zien is.

Klik op de glimlach, dan op de ogen, de armband, het haar, de ogen en de glimlach.
Klik dan op het pakje en er komt een mes uit dat het model op de poster neer steekt.
Je ziet nu een telefoonnummer (53114) dat in noodgevallen gebeld kan worden.

Klik op Laura die zich boven de kiosk verstopt.
Ga naar links.
Gebruik de sleutel om de telefooncel te openen en draai eraan. Je kunt de telefoon niet gebruiken zonder muntje.

Ga naar links.
Zie dat Laura zich achter het beeld van Mr.Owl heeft verstopt.
Klik haar aan en ga 2x naar rechts.

Pak het ruitje (glass panel) dat Laura in haar hand heeft en ga naar links om de bijbehorende puzzel op te lossen:
Zet het ruitje in het raam boven de telefooncel.
Het is de bedoeling dat je de ruitjes zo draait dat er een afbeelding te zien is van bomen in een roze veld met blauwe lucht. De ruitjes zijn te draaien van links naar rechts en van boven naar onder.
Tip: Begin met het ruitje links op de 3e rij. Laat de lijn tussen het blauwe en roze gedeelte van linksboven naar rechtsonder lopen. Draai daarna het ruitje rechts hiervan zo, dat de lijn doorloopt. Ga verder met de 3e rij en maak een golvende lijn.
Leg dan de onderste rij goed en leg dan het deel met lucht en takken goed.

Als je de tekening goed hebt gelegd, gaat er een vakje open waar een hendel (crank) te pakken is.

Zoom uit en ga naar rechts.
Zet de hendel in het gat bij de kiosk.
Draai eraan en pak de krant (newspaper).

Ga 2x naar rechts en geef de krant aan de man op het bankje.
Als hij hem gaat lezen, zie je dat de krantenkoppen niet kloppen bij de foto's.
Je kunt de koppen bij andere foto's zetten.
Van links naar rechts zet je bovenaan:
Verjaardags bloedbad (Birthday massacre), Fabriek geopend (Factory opened), Nieuwe stationsopening (New station opening) en Koffer gevonden (suitcase found).
Onderaan staat: Hotel renovatie (Hotel renovation), tijdloze hond (ageless dog), vakantie seizoen (Holiday season) en schilderij verdwenen (painting lost).
Haal een muntje (coin) uit het borstzakje en zoom uit.

Ga naar rechts en doe de munt in de telefoon.
Draai dan 53114 en klik 4x op de hoorn van de telefoon.
Je krijgt een aanwijzing. Je moet in de ogen van de vogel kijken.

Ga naar links en bekijk de ogen van Mr. Owl. Die worden wit en het beeld trilt.
Zoom uit en bekijk de onderkant van het beeld.
Zet de ijzeren staaf in het vak onder het naambordje.
Sleep het vak open en je leest het getal 8827.

Open het koffertje van de lezende man en gebruik deze code om het te openen.
Druk op de knop naast dit getal en zoom uit.
Klik op het koffertje en er komt een camera uit.

Ga 2x naar links en geef de camera aan Laura.
Klik 3x op de camera, zoom uit en klik op Laura. Ze gilt en na uitzoomen huilt ze om haar moeder.

Ga naar links. Rose staat daar bij de man met de hertenkop.
Klik op Rose en de hertenman zegt dat hij haar meeneemt en het meisje alleen zal zijn.
Zoom uit en ga rechts naar Laura toe en dan naar rechts.

Rose en de hertenman gaan weg met de trein.
Pak Roses tasje, open het en haal het gouden horloge (golden time piece) en de inbusschroevendraaier/moersleutel (nut driver) eruit.
Lees het briefje.

Ga naar rechts en klik op Laura.
Pak het filmrolletje (roll of film) en ga naar rechts.

Haal met de schroevendraaier 4 bouten uit het plaatje onder het linker raam.
Achter het plaatje zit een ruitje (glass panel).
Zet dat ruitje in het raam links.
Maak de afbeelding die erop hoort te staan.
Tip: Begin bovenaan met het linker ruitje. Maak op de eerste rij een golf. Links gaat die iets omlaag en het tweede ruitje gaat iets omhoog. Ga verder op de 2e rij van rechts naar links en sluit dan het gebouw aan.

Als je de tekening goed hebt neergelegd, gaat er een luikje open met een klokwijzer (clock hand) erin.
Pak de wijzer en ga naar rechts.
Leg het fotorolletje in het bakje in de foto-kiosk.
Klik op het bordje en je hoort dat de foto's over 20 minuten klaar zijn.

Ga naar rechts en zet de wijzer op de klok.
Zet de klok op 20 minuten over 12 en ga naar links.
Er zit nu een envelop in het bakje in de kiosk.
Bekijk de envelop met foto's. Zie dat de trein om 5 over 4 zal vertrekken.

Je weet nu de vertrektijd, maar hebt nog geen treinkaartje.
Ga 2x naar rechts en bekijk de kaartautomaat. Je ziet 9 vakjes en daarboven staan symbolen, een driehoek, cirkel, rechthoek en ruit. De ramen boven de kaartjesautomaat zijn aanwijzingen. Bij het raam met de driehoek staan 3 witte ruitjes in het midden. Bij het raam met de cirkel zie je linksonder en rechtsboven een wit ruitje.
Ga 2 plaatsen rechts kijken hoe het raam met de rechthoek eruit ziet. Daar staat een wit ruitje linksboven en een rechtsonder. Het raam met de ruit heeft in de middelste rij een wit ruitje links en eentje rechts.
Ga 2x terug naar links.

Oplossing:
  - Maak de ruitjes wit zoals je zag bij het raam met de driehoek: de middenrij is dan wit.
  - Maak het onderste ruitje links wit en het bovenste ruitje rechts, zoals je zag bij het raam met de cirkel.
  - Maak het bovenste ruitje links wit en het onderste ruitje rechts, zoals bij het raam met de rechthoek.
  - Je moet de ruitjes van het raam met de ruit er niet bij doen, maar eraf. Maak dus in de middenrij het linker vakje weer grijs en het rechter vakje ook.

Als je het goed deed, zie je twee witte diagonalen en de rest is grijs.
Druk op de knop en pak het treinkaartje (metro ticket).
Zoom uit en ga naar links.

Zet de klok op 4.05 uur en de trein komt aan.
Open de deur. Geef het kaartje aan de conducteur en open de kniptang.
Sleep het kaartje tussen de tang en klik op de tang om het kaartje te knippen.
Praat met de conducteur, ga naar binnen en sluit de deur.
Klik nog eens op de deur om te vertrekken naar School Street.


3: School Street  

Ga de trein uit en praat met Laura. Ze zegt dat haar foto's gestolen zijn.
Bekijk het zakje dat op de grond ligt en haal er een pinda (peanut) uit.
Rechts op de grond ligt een papiertje. Klik op de bovenkant van het papier om het te vouwen tot een vliegtuigje (paper plane).

Ga naar rechts.
Zaag het blikje op de grond in twee keer open en pak het worstje (sausage) eruit.
Van de 4 leerlingen daar krijg je geen informatie.

Ga 2x naar rechts. Ook daar staan leerlingen.
Praat met de jongen met het boekje. Hij wil dat je hem helpt.
Bekijk het boekje. Je ziet negen klasgenoten van hem.
Onder Laura staat de naam Alex.
Links zie je beweringen waaruit je moet concluderen wie de personen zijn.
Zet de foto van Laura boven haar naam.

Het is de bedoeling dat je de goede namen bij de foto's hebt staan.
Zie dat de persoon die in het boek staat bij de foute naam Johnny, slechts één oorbel draagt.
Van Alex is iets gestolen. Dat zal die oorbel zijn.
Zet de foto van de leerling met de oorbel boven de naam Alex.
Sluit het boek en zoom uit.

Leg het worstje op de linker leerling van het groepje van drie.
Klik op deze leerling en ze geeft over.
Open het boek. Deze leerling moet volgens de aanwijzingen Tess heten.
Zet de foto boven de naam Tess.
Sluit het boek en zoom uit.

Bekijk de jaszakken van de leerling met de oorbel.
Op een papiertje staat de roddel over Sam die verliefd zou zijn op Johnny.
Bekijk de hoofdjes en zet de roodharige Sam op zijn plek.
Johnny staat al op de goede plek, rechts van Sam.

Ga 2x naar links om de andere leerlingen te zien.
Leg het vliegtuigje op de rechter leerling en je ziet een sterke reactie.
Ga 2x naar rechts, open het boek en zie de aanwijzing dat Bobby bang is voor vliegtuigen.
Zet Bobby's foto onderaan in het midden.

Ga 2x naar links en kijk of er iemand allergisch is voor pinda's. Dat moet volgens de aanwijzingen Jimmy zijn.
Het gezicht van de 2e leerling van links zwelt op, als je hem een pinda geeft.
Kijk in de jaszakjes van de leerling rechts van hem. Er zit een oorbel in die van Alex is.
Ga 2x naar rechts en zet Jimmy's foto op de goede plek.
Je hebt de puzzel opgelost.

Praat met de jongen met het boek. Hij wil een pinda.
Ga dus 2 plekken naar links, pak de pinda en ga terug om de pinda aan de jongen te geven.
Daarna wil hij een vliegtuigje. Ga dus 2 plekken naar links om het vliegtuigje te pakken.
Ga 2x rechts het vliegtuigje aan hem geven.
Hij wil nu ook een worstje. Pak het af van de persoon rechts van hem.
Als je het worstje hebt gegeven, praat je met de jongen en geeft hij een worm terug.

Boven de leerlingen zie je een nest met een duif erop.
Voer de worm aan de duif en klik op hem. Er ligt een ei in het nest.
Pak het en het valt op het hoofd van een leerling.
Blijf op deze jongen klikken tot een leerling hem zegt zijn mond te houden.
De jongen liet zijn tas vallen.

Bekijk de tas.
Schuif de spullen opzij om ze te bekijken.
Je ziet een boekje dat alleen met een code open kan.
Verder zie je een liniaal, een lolly, een sigaar en een puntenslijper.

Meet de lolly. Die is 6 cm. De sigaar is 7 cm en de puntenslijper 3 cm.
Onder het slot van het boekje staat een hint. Je ziet een lolly getekend, een puntenslijper en een sigaar.
Gebruik code 6 (lolly), 3 (puntenslijper) en 7 (sigaar).
Zoom uit en open de sluiting van het boekje. Je ziet een paar foto's (photos) en een knullige tekening van een papegaai en Laura.

Ga naar rechts.
Geef Laura haar foto's en praat met haar. Ze zegt dat de trein om 14.45 uur aankomt.

Nu moet je een kaartje halen.
Zie de automaat. Er staan pijltjes op die je moet volgen. Als je bijvoorbeeld op een vakje staat met 3 pijlen naar beneden, ga je 3 plekken omlaag. Sta je op een vakje met een pijl naar links en een naar onder, dan kun je kiezen of je een vakje naar links gaat of een naar onder.
Je moet alle vakjes aanklikken in de juiste volgorde.

Oplossing:
  - Begin met het 2e vakje op de bovenste rij.
  - Volg de pijl naar het 2e vakje op de onderste rij.
  - Ga daar links en volg de pijl tot je op het rechter vakje van de bovenste rij komt.
  - Ga naar links tot je op het 3e vakje bent van de 2e rij.
  - Ga daar rechts en volg de pijlen.

Pak het treinkaartje (metro ticket) en ga 2x naar links.
Zet de klok op 2.45, stap in de trein en laat je kaartje zien.
Knip het kaartje, laat de trein vertrekken en stap uit op Bird Bridge Station.


4: Bird Bridge Station  

Praat met Laura. Ze is bezig met een tekening.
Open het koffertje links en pak het plakje worst (piece of sausage) en het potlood (pencil) eruit.

Bekijk het schetsboek en stop het potlood in de vingers.
Gebruik het potlood en je maakt een lijn (line) die je kunt pakken.

Ga naar rechts en bekijk het voedselstalletje.
Praat met de verkoper.

Aan het elektriciteitskastje hangt een slot dat je niet open kunt zagen.
Open de put en haal de tak eruit.
Maak de lijn vast aan de tak.

Ga 2x naar rechts.
Bekijk de poster en klik er een paar keer op.
Je ziet muzieknoten met een aantal noten aan de balk: 1, 2, 3, 1, 2, 3.
Bekijk de trompettist en speel de noten na. De linker toets is voor de 1, de middelste voor de 2 en de rechter voor de 3.
Hierna speelt de trompettist verder, maar de klanken haperen.
Haal een vis uit de trompet.

Speel zelf nog wat trompet om uiteindelijk een prestatie te krijgen.
Bekijk de vis die op de grond ligt. Er komt een haak (hook) uit.

Ga 2x naar links en doe de haak aan de lijn.
Hang er het stukje worst aan.
Pak de stok, hou de muisknop vast en hou de stok diep in de put. Je vist een rat op.
Als je hem probeert te pakken, rent hij 2x naar rechts, waar de trompettist is.

Probeer de rat te pakken en hij vlucht achter een tegel in de muur.
Klik op de tegel en de rat duwt een papiertje naar buiten. Pak en lees het papiertje.
Het is een oproep te solliciteren bij de vogelvoerfabriek. Elke dag om 5 uur worden de werknemers afgezet op het Bird Bridge Station.

Ga naar links en zet de klok op 5 uur.
Klik op de deur van de aangekomen trein en laat de forenzen uitstappen.
Even later staan er 8 mannen op het perron.
Praat een paar keer met de man in het groene colbertje. Dat is Bob, die uit vorige spelen bekend is. Hij zegt dat hij Laura kent en geeft 2 bankbiljetten (money) om voor Laura koffie te kopen en voor hem een sandwich.

Ga naar rechts. Daar staan 5 mannen.
Ga nogmaals naar rechts en je ziet Laura daar tussen nog eens 6 mannen.
Praat met Laura. Zij denkt ook, dat ze de man met het groene colbert kent.

Ga naar rechts. Bij de kiosk staan 5 mannen.
Een ervan heeft zich verdekt opgesteld. Praat met deze man. Hij wil een sigaret.

Geef de kioskhouder een bankbiljet in zijn handen en bestel koffie door op het bordje koffie te klikken.
Pak de koffie (coffee) en bestel op dezelfde manier een sandwich.
Zoom uit en ga naar links.
Geef de koffie aan Laura en kijk in het kopje.
Haal er een peuk (cigarette) uit en ga 2x naar rechts.

Geef de sandwich aan Bob en klik erop. Bob wil de sandwich niet eten.
Sleep de bovenste boterham opzij en schuif de tomaten weg. Er wriemelt een worm op het brood.
Schuif het plak kaas naar onder en je ziet meer wormen.
Sleep in totaal 5 wormen weg en Bob eet zijn sandwich op.
Praat met hem en hij geeft je wat broodkruimels (breadcrumbs).

Praat met de beide mannen naast hem. Ze zeggen dat je de man met de rode hoed moet zoeken.
Ga naar links en je ziet die man bij de kiosk. Praat met hem. Hij zegt je te praten met de man met een bruine tas.
Ga naar rechts waar die man staat. Praat met hem. Je mag zijn jaszak controleren.
Pak de bril (glasses) uit zijn borstvakje en praat nog eens met hem. Hij zegt dat de bril van de man is met een hard hoofddeksel.

Ga 2x naar rechts en geef de bril aan de man met de veiligheidshelm. Hij zegt je te praten met een lange, glimlachende man.
Ga 2x naar rechts. De man staat rechts van Bob. Praat met hem en je mag zijn zakken voelen.
Uit zijn borstzakje komt een stropdas (tie).

Je moet een man zoeken zonder stropdas. Die man staat 2 plaatsjes verder naar rechts.
Geef hem de das en hij zegt je te praten met de man met een groene das.
Ga naar rechts en praat met de man met de groene das. Hij zegt dat je je vergist en met zijn tweelingbroer moet praten. Let goed op zijn gezicht.
Ga 2x naar rechts en praat met de man in het midden van de groep van drie. Je mag zijn jaszak controleren.
Haal een aansteker (lighter) uit het borstzakje.
Zoom uit en alle mannen vertrekken.

Ga 2x naar rechts naar de kiosk en geef de louche man een sigaret.
Geef hem daarna de aansteker, klik erop en de man steekt zijn sigaret aan. Je krijgt de aansteker terug.
Daarna vraagt hij de tijd en verdwijnt hij. Ook je inventaris verdwijnt grotendeels.
Op de grond ligt een zakje. Bekijk het.
De man biedt excuses aan voor het feit dat hij je beroofd heeft.
Je hebt alleen kruimels en de aansteker bij je.
Pak de paperclip.

Open het hangslot aan het elektriciteitskastje met de paperclip.
Je ziet het getal 587 met een knop ernaast.
Verder zie je drie staafjes die te verplaatsen zijn. Om ze te verplaatsen versleep je de ronde uiteindes.
Zie naast de gaatjes tekentjes staan. Door de staafjes te verplaatsen moet je het getal 587 maken, daarna zul je de getallen 361 en 192 moeten maken. Je moet daarvoor de tekentjes combineren.
Tip: Het tekentje linksboven (een 1) combineren met het teken rechtsonder (waar niets staat) levert het getal 1 op. Van het linker tekentje op de 2e rij is samen met het 2e tekentje op de onderste rij een 9 te vormen. Als je alle drie de getallen hebt gevormd, gaat het groene lichtje branden.

Oplossing:
Je moet het getal 587 vormen.
  - 5: Zet een uiteinde op de rechter plek van de 1e rij. Zet het andere einde links op de 2e rij.
  - 8: Zet een uiteinde op de linker plek van de 3e rij. Zet het andere uiteinde op de 2e plek van de 3e rij.
  - 7: Zet een uiteinde op de linker plek van de 1e rij. Zet het andere einde op de middelste plek van de 1e rij.

Je moet nu het getal 192 vormen.
  - 1: verbind de plek linksboven met de plek rechtsonder.
  - 9: verbind de plek links op de middelste rij met de middelste plek van de 3e rij.
  - 2: verbind de middelste plek op de 1e rij met de 3e plek op de 2e rij.

Hierna moet 361 worden gevormd.
  - 3: verbind de 2e plek van de bovenste rij met de 1e plek op de 2e rij.
  - 6: verbind de 3e plek op de 1e rij met de 1e plek op de onderste rij.
  - 1: verbind linksboven met rechtsonder.

Zoom uit. De draad van het elektriciteitskastje leidt naar links.
Ga naar links. Daar zie je, dat de draad is verbonden met een luidspreker.
Bekijk de luidspreker. Die waarschuwt voor zakkenrollers en laat 6 tonen zien, 112233.

Ga 2x naar rechts. Alleen Bob staat op het perron.
Ga nog eens naar rechts en laat de trompettist de noten 1, 1, 2, 2, 3, 3 spelen.
Weer hapert hij. Klik op de trompet en er vliegt een roodborstje uit.

Ga naar rechts. Laura zit daar met Bob op het bankje.
Praat met haar en pak het vogeltje.
Voer de broodkruimels aan het roodborstje en klik op hem. Het fluit de volgende tonen: 331311.

Ga naar links en laat de trompettist deze noten spelen. Alweer hapert de trompet.
Haal er het treinkaartje (metro ticket) uit.
Speel eventueel nog wat trompet voor een prestatie.

Ga naar rechts. Bekijk Laura's schetsboekje op de bank.
Sla de bladzijden om.
Zie op bladzijde 5 dat Mr. Owl rode ogen heeft en op 9 en 10 staat een donkere plek naast een boom en een bloedend oog. Dit zijn aanwijzingen voor latere puzzels.
Op bladzijde 11 staat een hint over de vertrektijd van de trein: de minutenwijzer wijst naar de boom en de uurwijzer raakt bijna de donkere ziel.
Op de bladzijde met de donkere ziel staat 4 en bij de boom staat 9. De minutenwijzer moet dus op de 9 staan en de uurwijzer op bijna 4.

Ga 2x naar rechts en zet de klok op 3.45 uur.
Ga de trein in, laat je kaartje knippen en vertrek naar de volgende halte.


5: Sorrow Cross  

Stap uit en zie Laura met Bob.
Praat met Laura. Ze zegt tegen Bob dat ze ieder hun eigen pad moeten volgen en ze neemt afscheid van hem. Ze zegt dat zijn trein om 4 uur vertrekt.
Bekijk het doosje onder de bank. Er zit een klokwijzer (clock hand) in.

Ga naar rechts en je ziet de dief van je inventaris in een cel.
Bekijk de snack-automaat en ga naar rechts.
Zet de wijzer op de klok en zet de klok op 4 uur.
Praat met Bob, die je vraagt op Laura te letten en hij vertrekt.
Hij verliest zijn portemonnee. Bekijk die en pak het bankbiljet (money) eruit.
Open het vakje en je hebt ook een munt (coin) te pakken.
Links zit ook een kaartje van The White Door, een instituut voor psychische gezondheid en vissen. Dit instituut kwam voor in het vorige spel van Rusty Lake.

Ga naar rechts.
Met het schilderij en de vuilnisbak is nog niets te doen.
Ga dus naar rechts en praat met Laura. Ze voelt zich niet lekker.

Ga naar rechts en stop de munt in de snack-automaat.
Je kunt met de munt (100) 3 snacks kopen van 20, 45 en 35. Andere combinaties zijn niet mogelijk.
Klik op de draaiknop onder de zakjes om ze te kopen. Ze lichten op en vallen in het bakje.

Kijk in het bakje. Je moet nu snoepjes sorteren.
Stop de dierfiguurtjes in het zakje waarop de hond staat, doe de snoepjes die iets met vervoer te maken hebben in het zakje met de fiets erop. De snoepjes die verwijzen naar eten of drinken, moet je in het laatste zakje doen.
Klik, als je klaar bent, op het maiskoekje (corn cookie) en zoom uit.

Ga 2x naar rechts en voer de duif het maiskoekje.
Je moet de duif van rechts naar links de kruimels laten opeten.
Klik op de duif. Hij pakt de rode kruimel niet op.
Klik op een gele kruimel. Die verplaatst zich naar de eerste plek rechts.
Klik dan op de duif. Hij eet nu de gele, de rode en gele kruimel op, maar stopt bij de witte kruimel.
Als je de witte kruimel echter op de 3e plek legt, springt hij erover heen en eet hij verder.
Probeer uit wat de duif doet als je de kruimels verplaatst. Er zijn meer oplossingen mogelijk.

Oplossing:
Van rechts naar links leg je: geel - rood - wit - geel - geel - blauw - wit - wit - geel - rood - wit neer.

Klik op de duif. De duif vliegt weg naar de vuilnisbak.
Jaag hem weg en volg hem naar rechts. Hij zit op de lamp.
Jaag hem weg en volg hem 2x naar links.
Jaag hem nogmaals weg en de duif komt onder de trein terecht.
Bekijk het hoopje veren en pak het sleuteltje (key).

Ga naar links en open de celdeur met het sleuteltje.
Schuif de deur opzij en praat met de louche man. Hij heeft inventarisspullen gestolen. Je kunt die terug krijgen, als je om 9 uur geld achter laat onder de bank.

Ga naar links, doe het bankbiljet in de doos.
Ga 2x naar rechts en zet de klok op 9 uur.
Ga 2x terug naar links en bekijk de doos.
Open het zakje. Je kunt de ijzerzaag (iron saw) pakken, maar de dief heeft het gouden horloge gehouden.

Open het hangslot aan het kastje met de zaag en open het kastje.
Pak het paneeltje (painting panel) uit het kastje en ga naar links.

Stop het paneeltje rechtsonder in het schilderij.
Je ziet een vierkant in het midden.
De tekening daarop kun je van links naar rechts slepen en van boven naar beneden.
De middencirkel is de plek waarop je de 12 cirkels aan de buitenkant moet plaatsen. Je voegt dan 12 tekeningetjes toe aan het schilderij.
Let goed op de tekening die je op de 12 cirkels ziet. Je zult bijvoorbeeld de cirkels met een zwarte onderkant onderaan in het schilderij moeten plaatsen.
Als je de plek hebt ontdekt, waar de cirkel hoort, zet je de middencirkel op die plaats.
Klik dan op de cirkel die je toe wilt voegen.
Je voegt een man in een roeibootje toe, hotel Rusty Lake, een oude en een jonge vrouw, twee vogels, een witte en een zwarte kubus, een boom met witte bloesem en een poort.

Als de puzzel is opgelost, zie je dat de vuilnisbak is omgevallen.
Je ziet er allemaal spullen in waarvan je paren moet maken.
  - Combineer de papiertjes met 'Make' en 'Pairs'
  - Je ziet een stukje kaas waaraan geknabbeld is. Daaronder zie je nog iets met dezelfde knabbelranden. Combineer ze.
  - Combineer het pakje chips linksboven met de chip in het midden onderaan.
  - Leg het potlood bij de brief.
  - Zet het blaadje bij de tak.
  - Leg het papiertje met bloedvlekken bij de vinger.
  - Combineer de laatste twee stukjes en lees de brief aan Laura. Er zit een pil (pill) in de envelop.

Ga naar rechts en geef de pil aan Laura.
Leg hem op haar tong.
Praat met haar. Ze zegt dat ze nachtmerries heeft.

Zoom uit en je bent in een rode omgeving waarin allerlei voorwerpen en lichaamsdelen rondzweven. Die kun je naar een scherm links of rechts duwen.
Laura zal je steeds zeggen waarover ze droomt.
Beeld die droom uit door de zwevende voorwerpen naar de juiste figuren te brengen.

Praat met Laura. Ze zegt dat ze over haar moeder droomt die baby Laura vasthoudt.
Ga naar links en leg de zwevende baby in Roses hand.

Schuif het zwevende hart naar rechts en ga naar rechts om Laura's volgende droom te horen.
Ze droomde over Bob die zijn gebroken hart vasthoudt.
Schuif het hart, de rat en de bloemen naar rechts en ga zelf ook naar rechts. Daar staat Bob.
Geef hem het hart.

Ga links weer naar Laura toe.
Laura droomt nu over zichzelf als jong meisje. Haar moeder houdt Laura's hand vast en Laura haar moeders gezicht.
Ga naar rechts. Zie de hand en ga 2x naar links. Vergeet de hand niet mee te schuiven.
Neem het hoofd weg en leg de hand in Roses hand.
Schuif het hoofd naar links en ga daar heen.
Geef de kleine Laura het hoofd.
Zie daar een vis en een kubus zweven.

Ga 2x rechts naar de volwassen Laura toe en vraag wat ze heeft gedroomd. Ze droomde over een detective met een vis.
Ga naar links waar de detective staat en ga naar links de vis halen.
Schuif de vis naar rechts en ga dan ook naar rechts.
Geef de vis aan de detective.

Ga rechts weer naar Laura toe. Praat met haar. Ze droomt over een vogel die een rat vasthoudt en over de corrupte ziel met het hoofd van Rose.
Ga naar rechts en je ziet een grote roodborst. Haal het hart weg en geef hem de rat.
Ga naar rechts waar de corrupte ziel staat. Geef hem Roses hoofd.

Ga 2x naar links naar Laura toe. Laura droomt over jou, haar gevederde vriend, die een bloesemtak draagt.
Ga naar rechts, schuif de bloemen naar links en ga daar ook heen.
Schuif de bloemen weer naar links en ga daar heen.
Geef de bloemen aan papegaai Harvey.

Ga terug naar rechts. Laura droomt nu over haar oud geworden moeder met een zwarte kubus.
Ga naar links en schuif de zwarte kubus naar links.
Ga naar links. De oude Rose staat daar. Geef haar de kubus.

Ga naar links en praat met Laura. Even later ligt ze op de grond.
Bekijk haar en pak het papiertje onder haar hand. Het is een treinkaartje (metro ticket).
Laura is veranderd in een donkere ziel.
Bekijk de foto naast haar en pak de kwast (brush).

Ga 2x naar links en doop de kwast in het duivenbloed.
Ga 2x naar rechts. Gebruik de kwast op de foto.
Vul het met rood en je ziet de tijd waarop de trein vertrekt: 19.55 uur.
Er blijft nog bloed aan de kwast zitten.

Ga 2x naar rechts en zet de tijd op 19.55 uur.
Ga de trein in, laat je kaartje knippen en vertrek naar het volgende station.


6: Soul Street  

Ga de trein uit.
Zie op de muur onderdelen van het gouden horloge staan.
Met het zwarte hoopje op de grond kun je nog niets doen.

Haal het luikje in twee keer van het elektriciteitskastje af.
Draai aan het linker knopje tot dat naar rechts staat. Je ziet dat er vonken uit de kapotte leiding komen.
Met de knoppen kun je de elektriciteit door de draden leiden.
Zoom uit. Er zijn drie kapotte plekken in de leiding, zodat de elektriciteit niet naar links of rechts kan en ook de lamp niet bereikt.

Ga links kijken waar de leiding heen gaat en ga terug naar rechts.
Ga naar rechts. De elektriciteitskabel leidt naar de kast.
Die kast gaat dus niet open en het doosje ernaast ook niet.

Op de muur zie je grijze stippen met witte pijltjes.
Klik op een wit pijltje en je ziet linksboven een bij uit het holletje komen en er weer in gaan. Je zult die bij naar het omcirkelde grijze stipje moeten leiden.
De witte pijltjes zijn te verplaatsen. Als je er een op het holletje zet, gaat de bij de kant op van het pijltje.
Gebruik de plekken waar geen stippen staan, om de bij langere stukken te laten vliegen.

Oplossing:
  - Zet de pijl naar rechtsonder op het holletje met de bij.
  - Zet de pijl naar onder op het holletje links op de 2e rij.
  - Zet ook een pijl naar onder op het linker holletje van de 4e rij.
  - Zet op de onderste rij op de 2e en 3e plek van links een pijltje naar rechts.
  - Zet een pijltje naar boven op de voorlaatste plek op de onderste rij.
  - Zet het pijltje naar rechtsboven op de voorlaatste plek op de 2e rij.
De puzzel is opgelost en de bij vliegt weg.

Ga naar links en klik 2x op de zwarte hoop.
Een hand pakt de bij die erboven vliegt en het hoopje verandert in een zwarte ziel, als je erop klikt.
Praat met de zwarte ziel en neem de sleutel (locker key) aan.
Klik nog eens op de zwarte ziel en zij laat de bij vrij.

Ga naar links, pak het breekijzer (crowbar) en open kluisje 7 met de sleutel.
Pak de nijptang (pincers).
Bekijk het olievat en gebruik het breekijzer 2x om er een gat in te maken. Er stroomt wat olie uit het vat.
Steek de olie in brand met de aansteker.

Ga naar links en maak het rooster open met het breekijzer.
Ga verder naar links en open de doos door het breekijzer 3x te gebruiken.
Pak kluissleutel 6 (locker key).

Open het hangslot aan het kastje met de nijptang.
Haal het slot eraf en open het kastje.
In het kastje zit een man op een elektrische stoel. Zoom in op zijn gezicht.
Sleep het duct tape (piece of tape) van zijn mond.
Links zie je een elektriciteitshendel om de man mee te elektrocuteren.
Bekijk de tattoos op zijn armen en zoom uit.

Ga 2x naar links en open kluisje 6 met de sleutel.
Haal de emmer (bucket) eruit.
Zie iets boven het vuurtje een kastje dat ook met het elektriciteitskastje is verbonden.

Ga naar rechts en repareer het eerste stukje van de elektriciteitsleiding.
Om de man te kunnen elektrocuteren moet de leiding die naar rechts leidt, stroom kunnen krijgen. Plak de tape dus op de leiding die van het kastje omhoog gaat.
De elektriciteitsleiding, die naar het kastje leidt op het scherm links, is nu gerepareerd.

Bekijk het elektriciteitskastje.
Zet de linker knop omhoog.
Zet ook de 2e knop van links omhoog.

Ga naar links. Het kastje aan de muur heeft nu stroom.
Draai aan de knop en pak het ventiel (valve).

Ga 2x naar rechts en zet het ventiel aan de pijp.
Draai aan het ventiel. Er komt water uit.
Hang de emmer tegen de kraan en je hebt een emmer water (bucket with water).
Zoom in op de plas water en zie dat er af en toe een vis uit springt.

Ga naar rechts en vul het afvoerputje met water.
Pak de knijper (clothespin) uit het putje en ga naar links.
Zet de knijper vast aan een van de tepels en de paperclip aan de andere tepel.
Praat met de man die zegt dat hij pijn begint te krijgen.
Trek vaak aan de tepels voor een prestatie. Je zult dat erg vaak moeten doen.

Vul de emmer met water uit de plas.
Ga 2x naar rechts en blus de brandende hoop met het water.
Haal er het ijzeren draadje (iron wire) uit.

Ga 2x naar links en vul de emmer weer met water.
Ga naar links.
Herstel de stroomtoevoer met het ijzeren draadje, zodat de elektriciteit door kan stromen naar rechts.

Bekijk het elektriciteitskastje.
Laat de 1e knop naar boven staan. Zet de 2e knop naar rechts, de 3e knop van het elektriciteitskastje omhoog en de 4e naar links. De elektriciteit stroomt nu door naar het rechter scherm.

Ga naar rechts, bekijk de man op de elektrische stoel.
Gooi water over hem heen en trek aan de hendel om hem te elektrocuteren.
Praat met de man. Hij is de marteling zat en zegt dat de sleutel achter de hand van de dode vrouw ligt.

Zoom uit en ga 2x naar links.
Bekijk de poster en klik op de hand.
Trek het papier los en pak de sleutel (locker key). Je hebt nu ook een stukje tape (piece of tape) in je inventaris.

Open kluisje 8 met de sleutel en haal het kistje eruit.
Open het kistje. Je ziet het getal 2143 staan.

Ga 2x naar rechts en bekijk de man nog eens. Er staan getallen op zijn armen getatoeëerd.
Ga naar links en herstel met de tape de verbinding naar de lamp.
De eerste drie knoppen staan goed (omhoog, rechts, omhoog). Zet de 4e omhoog en de 5e naar rechts.
De lamp gaat aan en je ziet 4 tekeningen op de muur verlicht worden: een hond, een vogel, een bootje en een boom.

Ga naar rechts bij de man kijken welk getal bij deze tekeningen hoort.
Bij de hond hoort een bot (4), bij de vogel een ei (1). Die staan links. Bij de boot hoort het anker (9) en bij de boom bloesem (5).

Ga 2x naar links en vul code 4195 in op het kistje bij de kluisjes. Het kistje gaat open.
Pak het gouden horloge (golden time piece) eruit.

Ga naar rechts en geef het horloge aan de zwarte ziel.
Klik op de onderdelen zoals je op de muur zag en al eerder hebt gezien (het stuk linksboven, het stuk linksonder naast de krul en het hele rechter deel).
Het horloge wijst 1.15 uur aan en valt uit elkaar als je er nog eens op klikt.

Ga 2x naar rechts. Voor de trein staat een zwarte figuur.
Praat met de ziel en ga de trein in.
Klik om de trein in beweging te zetten.


7: The Lake  

Het laatste station is het meer.
Ga de trein uit.
Ga naar links en praat met de zwarte figuur. Je moet achter je kijken zegt de figuur.

Ga dus 2x naar rechts of links en je ziet een boom in de verte.
Zoom in en je ziet de silhouetten van een jonge en een oude Rose. Ze zeggen toe te behoren aan The Lake. Beiden zeggen dat hun dochter nog toekomst heeft en kan bloeien.
Als je uitgepraat bent verdwijnen beiden in de boom en valt de bloesem. Zoom uit.

Ga 2x naar rechts. Om een zwarte figuur, Laura, wervelen bloesemblaadjes.
Als je op de figuur klikt zie je de levensloop van Laura, van baby naar volwassen vrouw.
Praat met Laura. Ze spreekt je aan met de naam Harvey.
Klik op Laura tot ze verdwijnt en ga naar links.

Ga de trein in en zet hem in beweging. Het spel eindigt.
Je kunt nu een vervolg spelen. Druk op doorgaan (continue).


D e e l  2:  D e   k u b u s s e n

Hout, steen, been, marmer, koper, ijs, brons.  

1: Houten kubus, The Lake
Kijk in het koffertje.
Links kun je een plattegrond pakken om snel van het ene naar het andere station te gaan.
Open de envelop. Er zit een briefje in van Mr. Owl aan Harvey, waarin hij vraagt hem te bezoeken bij het meer.
Rechts bovenaan zie je nu een tekentje waardoor je alle stations kunt bereiken. Klik erop en kies het meer.

Ga de trein uit en praat een paar keer met de duiker op het bankje. Hij zegt je de kubussen te verzamelen en dat er op elk station een te vinden is.
Pak het muntje (coin) uit zijn hand.
Open het doosje. Hierin moet je de kubussen plaatsen. Er zitten er al 2 in.

Ga naar rechts en zoom in op de boom in de verte.
Je had eerder gezien in Laura's schetsboekje op het Bird Bridge Station, dat er naast de boom (op bladzijde IX) een kuil was gegraven. Klik dus links van de boom op de grond en de kuil is te zien.
Bekijk de kuil en pak de houten kubus (wooden cube) eruit.


2: Stenen kubus, Bird Bridge Station
De duiker had je een muntje gegeven.
Op de perrons kwam je kaartjesautomaten, een telefooncel en een snoepautomaat tegen, waar zo'n muntje te gebruiken zou zijn.

Ga naar Sorrow Cross.
Ga naar rechts waar de snoepautomaat staat.
Doe de munt in de machine. Er is maar &233;&233;n zakje snoep, dat je voor 50 cent kan kopen.
Druk op de knop onder het zakje en haal een notenreep (nut bar) uit het bakje.

Neem de trein naar School Street.
Ga naar rechts en geef de reep aan de blonde jongen met de bril. Hij krijgt een allergische reactie.
Praat met hem en hij antwoordt in muzieknoten. Zie de noten die hij zingt: 222123.

Neem de trein naar Bird Bridge Station.
Ga naar links en zoom in op de trompetspeler.
Speel de noten na (222123) en klik 2x op de trompet als de trompettist hapert. Er komt een stenen kubus (stone cube) uit de trompet.

Zoom uit en breek de wandtegel uit de muur met het breekijzer. Er zit een briefje van 50 (bill) achter de tegel.


3: Benen kubus, Sorrow Cross
Ga bij de trompetspeler 2x naar rechts waar de kiosk is voor drank en etenswaren.
Geef de man het biljet van 50 en kies de donut.
Ga naar links en geef de donut aan Bob.
Praat met hem. Hij zegt dat een mysterieuze vrouw om 12 uur het station met rode tegels bezoekt.
Bekijk ook bladzijde V en X in Laura's tekenschrift.

Ga naar station Sorrow Cross.
Ga 2x naar links en zet de klok op 12 uur.
Ga naar links. Je ziet rechts van de snackautomaat een vrouw staan. Pak de benen kubus (bone cube) uit haar hand.
Ga naar links. Breek het kastje rechtsachter de zwarte figuur open met het breekijzer.
Doe dat in totaal drie keer.
Je ziet 9 vakjes. De bovenste drie zijn donker, net als het vakje rechtsonder. Je had zulke vakjes bij de kaartautomaat gezien in het Child Lanestation.


4: Marmeren kubus, Child Lane
Ga naar Child Lane.
Ga naar links. Bekijk de kaartjesautomaat.
Maak de bovenste knoppen van de kaartautomaat wit, net als de knop rechtsonder. De andere knoppen moeten grijs zijn.
Druk op de knop en je vindt de marmeren kubus (marble cube)

Verf de ogen van Mr. Owl rood. Onder hem gaat een vakje open.
Pak sleutel 9 (locker key) uit het vakje.


5: Koperen kubus, Soul Street
Ga naar Soul Street.
Ga naar links. Gebruik de sleutel om het kluisje open te maken.
NB: Als je de sleutel niet ziet, is de inventaris vol. Klik onderaan op het pijltje om meer voorwerpen te zien.
Er komt een koperen kubus uit het kluisje.

Ga 2x naar rechts. Vul de emmer met water.


6: IJskubus, School Street
Ga naar Crib Station.
Ga naar rechts en gooi water in het rooster.
Klik erop en je ziet naast elkaar 5 plekken met pijltjes tussen de tralies.
Je ziet: 2 pijltjes naar onder - 1 naar links - 1 naar boven en 1 naar onder - 1 naar rechts - 2 pijltjes naar onder.

     

Ga naar School Street en bekijk de kaartjesautomaat.
Klik op bovengenoemde pijltjes en druk op de knop. Er valt een ijskubus (ice cube) in het bakje.

Ga naar Soul Street.
Ga naar rechts en vul je emmer met water.


7: Bronzen kubus, Crib Station
Ga naar Bird Bridge Station.
Ga naar rechts en gooi water in de afvoerput in de grond. Er komt een visnetje (fishing net) boven drijven. Pak het netje.

Ga terug naar Soul Street en daar naar rechts.
Bekijk de plas water. Er springt steeds een vis naar boven.
Vang de vis met het netje. Je moet daarvoor redelijk precies zijn.
Maak hem dood met het breekijzer en pak het sleuteltje (key) uit de vis.

Ga naar Crib Station.
Ga naar links en open het rechter ticketloket met de sleutel.
Schuif het luikje open en praat met de kaartverkoper. Hij wil een garnaal hebben voor een ticket.
Pak de bronzen kubus (bronze cube).

Ga naar The Lake.
Stop de zeven kubussen in het koffertje.
De duiker geeft je een garnaal (shrimp).

Ga terug naar Crib Station.
Ga naar links en geef de garnaal aan de kaartverkoper achter loket 2. Je krijgt een gouden kaartje (golden ticket) en hoort dat de trein om 2.25 uur vertrekt.

Ga naar links en zet de klok op 2.25.
Een gouden trein komt eraan.
Open de deur en ga de trein in. Mr Crow is de conducteur.
Laat het kaartje knippen, sluit de deur en klik op de deur zodat de trein vertrekt.

De trein komt aan bij het Rusty Lakehotel aan de oever van het meer.
Open de deur en ga de trein uit.

Luid de bel, zoom uit en er komt een roeibootje langs gevaren. Stap erin.
Klik 3x op het hotel om ernaartoe te varen.

Klop op de deur. Je ziet Mr. Owl. Hij spreekt je aan met de naam Harvey.
Praat met hem. Hij zegt dat er werk te doen is en kondigt het volgende spel aan: The Day of the Lake.



KopiŽren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.