Walkthrough door Yvonne © 2017 www.adventurespel.nl
Uitgever: Up Multimedia / 2016
Ontwerper: Joe Phillips / Up Multimedia
Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar:
Info & review.
|
Ruimteschip: Tycho, Randy en Doug ,
Arcadia: het vliegtuigje,
Arcadia: de drie astronauten,
Arcadia: Welcome to the lab,
Panoptica,
Faiths fantasie,
Ludwigs brein,
De fantasie van Astronov,
Iris,
Xian,
Brutus en MIS-TRISS.
Ruimteschip: Tycho, Randy en Doug 
30 seconds to death
Er komt een arrestatieverzoek binnen in Tycho's schip: Brutus Maximillius wordt gezocht voor verschillende vergrijpen, waaronder het stelen van een kus van de zoon van de keizer. Tycho kent hem niet.
Druk op Exit Screen. Er komt een ruimteschip in de buurt.
Klik op Screen. Klik op het scherm.
Tycho zegt dat het een klein, snel schip is.
Klik op "external" en dan op het schip. Kies: fire.
Scan met de scanner rechtsonder het scherm het groene gas- (Je krijgt een blueprint in de inventory). Klik op het schip en kies: talk. Tycho en Brutus stellen zich aan elkaar voor.
Voor de tijd om is, moet je op Bridge klikken en dan op Randy. Het schip is uit zicht verdwenen.
Kies "Good point, let's focus on the current situation.
Klik op external en scan het plasma. Het schip is op weg naar Arcadia (Pleasure Planet).
Als Randy Arcadia toegevoegd zegt te hebben, kies je Randy.
Je ziet links dat Arcadia als bestemming is opgenomen en je ziet rechtsboven de code van Arcadia staan.
Klik op Arcadia, dan de rode E en dan op transmat.
Kies uit de antwoordopties: "no time to waste, Commander." Tycho neemt zijn scanner, de bi-corder, mee.
Tycho komt in een landschap terecht waar het achtervolgde ruimtescheepje balanceert op de rand van een ravijn.
Arcadia: het vliegtuigje 
Scan het ruimteschip twee keer (op "ship") en bekijk het dan.
Kies alle zinnen op het scherm.
Kijk naar de vleugel (wing) en naar de deur (door). Scan de deur.
Scan de tak (branch) die op de grond achter de onderbroekjes ligt en pak de tak op.
Tycho zegt dat hij altijd naar zijn schip terug kan door zichzelf te scannen. Scan eventueel Tycho zelf, maar blijf bij het rode luchtscheepje.
Kijk naar de troep die het neerstorten van het vliegtuigje heeft veroorzaakt (debris from crash). Pak de tak uit de inventory en plaats hem op het puin. Kijk weer naar het puin.
Het ruimtescheepje is bang dat Tycho hem in het ravijn laat vallen.
Pak de eivormige peul (pod) op bij de boom en zet de die op de vleugel van het ruimtescheepje.
Scan de plasma-ventilatiegleufjes (plasma vent) en klik erop. De peul krijgt een bloem. Pak de bloeiende peul op.
Scan en pak het ondergoed (underpants).
Klik op het schip en stel de vragen op je scherm.
Pak het ondergoed op en bind ze aan de boom (tree).
Kijk naar de vlinder (butterfly) en klik met de blueprint op het schip en dan met de blueprint op de deur.
Klik op het schip en gebruik alle gesprekopties. Het schip zegt dat het wil vliegen als de vlinder.
Als het schip over de vlinder praat, komt die naar het scheepje toe.
Scan de deur en Tycho ziet een bloedspoor (trail of blood). De vlinder landt dan op het schip, dat het ravijn in valt.
Scan het bloedspoor en kijk er dan naar.
Volg het spoor (kies: yes).
Arcadia: de drie astronauten. 
Bekijk de beelden in de fontein.
Ga eventueel de fontein (fountain) in (zeg: yes en dan; I'm sure). Als je eruit wilt, klik je op Tycho.
Bekijk het wrak (wreck) en de camera aan de muur van het gebouw. Er is niets te doen wat belangrijk is voor de voortgang van het spel.
In de inventaris zie je een decoratief masker dat in het spel niet gebruikt hoeft te worden.
In het gebouw
Ga het gebouw in.
Blijkbaar is het systeem even uitgeschakeld geweest, want het robot-oog meldt dat de storing voorbij is.
Kijk naar de oogbol en stel alle vragen op het scherm. De oogbol is de computer MIS-TRISS die fantasieën (v-fantasy) werkelijk maakt.
Bekijk de twee transmats en lees het bordje bij de rechter transmat.
Pak het bordje nog niet op (No).
Lees de status op de zuil onder MIS-TRISS, praat met de bezoeker (random visitor) rechts.
In deze ruimte is niets te doen, maar door alles te bekijken, krijg je wel een idee wat er zich in Arcadia afspeelt.
Klik op de cleaner robot en kies elke gespreksoptie. (Een tip die de robot geeft is, dat iets glanzends MIS-TRISS verblindt, zodat het systeem uit kan vallen).
Kijk naar het bloed en scan het daarna.
Stel vragen aan MIS-TRISS.
Haal de stekker uit het rechter stopcontact en pak het bordje (out-of-order sign), kies Yes.
Volg het bloedspoor naar rechts.
Praat met de dame (Bazzarella)links bij de vaas, en bekijk alles.
In de zitbank (couch) vind je een munt (shiny coin).
Scan het bloed, dat van Brutus is. Je ziet een bloedspoor naar rechts gaan.
De eerste astronaut
Praat met de linker man (first astronaut) die je vertelt dat hij van zeldzame dieren houdt om op ze te jagen.
Kijk naar de tafel waarop een puzzel van jongensbillen ligt en een tijdschrift met een dodo erop.

Klik op de puzzeldoos en zet eventueel de puzzel in elkaar.
Leg het tijdschrift (old magazine) op de puzzeldoos zodat het lijkt alsof de doos een omslag heeft met een dodo erop.
Ga terug naar de wachtkamer (return to waiting room).
Praat weer met de eerste astronaut (Hey, there's a cool puzzle over there you should try).
De tweede astronaut
Nu kun je met de tweede astronaut praten. Die is nogal geïrriteerd over homoseksuele mensen.
Zeg: "Wat?" En maak daarna de andere opmerkingen.
Loop naar Bazzarella toe en praat met haar. Ze vraagt waarom je zo'n lang gezicht hebt.
Antwoord: There's this guy. en zeg dan: I doubt he's into me.
Bazzarella geeft je een flesje parfum (odour de toilet).
Spuit wat parfum op de tweede astronaut, die het een lekker luchtje vindt. Het flesje is nu echter leeg.
Loop naar links, naar buiten naar de standbeelden en klik met het flesje op de bloem die in het wrak ligt. Het flesje is nu weer gevuld.
Ga terug naar de wachtkamer en spuit wat parfum op Bazzarella. De astronaut volgt de geur naar Bazzarella toe en ze maakt korte metten met hem.
De derde astronaut
Praat een paar keer met de derde astronaut en gebruik alle gespreksopties. De man is nogal arrogant en kijkt neer op Arcadia.
Ga naar de ruimte links.
Leg op de linker transmat de munt neer en zet er het waarschuwingsbordje bij.
Klik dan op het zuiltje tussen de transmats in (transmat control).
MIS-TRISS waarschuwt voor gevaar en je ziet stralen die een verbinding maken tussen munt en het apparaat boven de transmat.
Ga weer naar de wachtkamer.
De straal slaat in in de derde astronaut, die desintegreert en in een tussenscène in zijn eigen universum te zien is.
Klik op het lichtbobbeltje Zerimax: het spel gaat weer terug naar Tycho in de wachtkamer.
Loop naar rechts, je kunt nu door de deur, het lab in.
Arcadia: Welcome to the lab 
MIS-TRISS begroet Tycho.
Kijk naar het bloed. Brutus is blijkbaar met een pod vertrokken.
Praat met MIS-TRISS, maar er zijn geen nieuwe vragen te stellen.
Kijk naar de ophoging waarop de pod stond (pod cradle) waarmee Brutus vertrokken is.
MIS-TRISS meldt dat ze geen gegevens kan vinden. Brutus heeft zijn digitale sporen uitgewist.
Praat weer met MIS-TRISS en vraag haar alle pods af te sluiten (MIS-TRISS, can you shut down all the pods?). Het lukt haar niet. Brutus heeft het systeem blijkbaar gehackt.
In welke pod Brutus zit is dus onbekend en alle pods afsluiten lukt niet.
Kijk naar de terminal. Je ziet een scherm dat op het navigatiescherm uit Tycho's eigen ruimteschip lijkt, klik op de rode E, maar je weet geen code om met de pod te kunnen vertrekken.
Typ een willekeurig nummer in en de E en de toegang wordt je ontzegd. Klik op "return to lab".
Vraag MIS-TRISS wie er nog in de pods zitten (Why can't I see who is inside each pod?), dan om de pods allemaal te sluiten en vraag hoeveel mensen er nog in de pods zitten.
Dan zegt Tycho haar anderen niet meer in de pods te laten gaan (make sure you stop new people entering pods).
Ga de wachtkamer in, dan naar de ruimte links en kijk op de zuil (status).
Ga naar de wachtkamer en praat met Bazzarella (You said your pod was glitchy?) en Tycho vraagt dan of ze haar pod-code herinnert (do you remember your pod code?). Ze geeft een nummer op.
Ga terug naar het neurolab.
Praat weer met MIS-TRISS (why can't I see who is inside each pod?) en kijk naar de terminal.
Klik op Bazzarella's pod. Bazzarella's code verschijnt rechtsboven. Klik op de rode E en Tycho komt in Sebastians fantasie terecht.
Sebastians Fantasie
Er is een mannetje dat Sebastian niet draagt. Klik op hem en hij haalt Tycho op, zodat Tycho niet meteen in het neuro lap terecht komt.
Praat met Sebastian. Die wil zijn pod pas afsluiten als hij alle cadeautjes heeft verzameld voor de mannetjes die hem vergezellen.
Klik op het mannetje dat Tycho aan zijn broekje omhoog houdt.
Pak een hartje op en Sebastian zegt dat Tycho de perfecte cadeautjes moet oppakken.
Pak nog 3 hartjes op. Er hangen nu 4 hartjes links boven aan gekleurde ballonnetjes. Sebastian zegt dan of Tycho's score goed is en of hij een of meer hartjes aan de juiste mannetjes heeft gegeven.
N.B.: Het spel is een soort mastermind. Probeer de 4 juiste voorwerpen te vinden en de volgorde ervan te bepalen.
De oplossing is hier niet te geven, omdat die in elk spel anders is.
Sebastian zegt daarna wat zéker opgepakt moet worden.
Pak dat op en probeer de andere drie voorwerpen te vinden.
Pak van elk soort cadeautje er een op. Sebastian heeft je van 1 voorwerp gemeld dat die gepakt moet worden, zo kom je er achter hoe veel correcte voorwerpen je hebt gekozen uit de andere drie.
Als je de voorwerpen weet, en weet welke je niet moet hebben, kun je die kennis gebruiken om de volgorde te bepalen.
Als je de 4 voorwerpen in de juiste volgorde hebt gepakt zegt Sebastian dat het perfect is.
Praat dan met hem.
Sebastian vindt het een leuk spel, maar Tycho vindt er niet veel aan (it doesn't seem much of a challenge).
Klik op de hartjes die rechts bovenaan staan.
Klik op Sebastian. Tycho zegt dat de deal was dat Sebastian de pod zou afsluiten.
Klik op een van de platforms en zeg: Aren't you supposed to have to jump from platform to platform?
Klik weer op Sebastian (??? en: Why are we still here?) Sebastian zegt dan dat er dan een Care Bear Care prestatie is ontgrendeld! En wil doorspelen.
Stel de eerste vraag op je scherm, klik weer op Sebastian en stel de tweede vraag. Sebastian geeft je nu aan wat je op moet pakken.
N.B.: De oplossing is hier niet te geven, omdat die in elk spel anders is.
Doe wat Sebastian zegt en pak de voorwerpen op.
Na het eerste voorwerp moet Tycho zeggen wat ermee gedaan moet worden. Geef het aan Sebastian.
Links hangt nu weer een ballonnetje met een voorwerp eraan. Pak het volgende voorwerp en geef die aan Sebastian.
Als hij het hart pakt, verdwijnt dat en denkt Tycho dat hij een bug ontdekt heeft. Hij wil daarom alleen maar harten verzamelen om de code te breken. Hou het hart dus (keep it).
Pak nu alle harten op en hou ze.
Langzamerhand crasht het spel van Sebastian, de pod gaat uiteindelijk kapot en MIS-TRISS meldt een error in de pod.
Neurolab
Tycho komt weer terug in het neurolab.
Er staat een kapotte pod op een voetstukje en daarnaast staat Sebastian in ruimtekleding.
Praat met Sebastian: kies alle gespreksopties.
Kijk naar de pod en naar het kapotte circuit (exposed circuitry).
Praat met MIS-TRISS: stel alle vragen.
Tycho vraagt of er geen enkele manier is om Brutus te vinden en de andere pods af te sluiten.
Mis-triss noemt de drie stichters van Arcadia: Arcadian, Ludwig en Iris die de virtual reality hebben mogelijk gemaakt, maar na de opstart zijn verdwenen.
Het scherm wordt zwart; klik erop.
MIS-TRISS weet alleen waar Arcadian is. Misschien kunnen de stichters van Arcadia helpen Brutus te vinden.
Tycho krijgt een melding van zijn ruimteschip dat er een nieuwe coördinaat is gevonden.
Zet de scanner op Tycho en vraag om een transmat (request transmat).
MIS-TRISS vraagt of ze de kapotte pod mag recyclen.
Scan het kapotte circuit en je ziet een soort insect (strange digital lifeform).
Scan het insect en de software bug zit in de inventaris.
Klik op "Stop Scanning" en klik dan weer met de scanner op Tycho en vraag om een transmat.
Panoptica 
Praat -op de brug- met Randy en kies Panoptica.
Druk dan op de rode E en daarna op transmat.
Tycho staat op een plateau.
Kijk naar de zuil links (distant panoptica) en kies "Yes".
Praat met de rode bewaker A (I'm looking for Arcadian). Arcadian is in cel 7.
Klik op de monitor van cel 1 en Tycho merkt dat de bewakers elkaar tegenspreken.
Loop naar rechts en je ziet op de monitor dat Tycho bij cel 1 is.
Klik op monitor 2 en Tycho komt daar terecht.
De monitoren veranderen steeds, dus als Tycho naar rechts loopt, ligt cel 1 opeens rechts van hem.
Klik op monitor 3 en Tycho loopt naar cel 3.
Loop naar links (cel 4) de monitors wisselen weer van plaats en cel 4 ligt nu naast cel 6.
Tycho kan alleen naar links of rechts, klikken op cel 7 werkt niet.
Ga dus naar links en Tycho staat bij cel 5. De monitors veranderen weer.
Ga naar links naar cel 6, de monitors veranderen weer.
Loop naar rechts en Tycho is bij cel 7.
Arcadian
Er zit een man in een dwangbuis in de cel. Praat met hem en stel alle vragen.
Kijk naar de zelfgemaakte computer (makeshift computer) en praat erover met Arcadian (talk to Arcadian about this device) en Arcadian vertelt dat hij alleen maar Not-kaartjes en Or-kaartjes mocht gebruiken en zo een computertje heeft gebouwd.
Pak de ponskaartjes (punch cards)en stel de vragen op het scherm om meer info over de kaartjes te krijgen. Tycho heeft nu een not-, een or- en een xor-kaart in zijn inventaris.
Gebruik de computer (klik erop en kies: Use the terminal). Arcadian zegt dat je het allesziende oog in de gaten moet houden.
Tycho ziet een primitief soort Pacman-spelletje.
Om de twee draaiende ogen zie je paarse cirkels. Dat is het bereik van de ogen van bewaker A en B.
Klik op Tycho 64 en verlaat het spelletje (yes).

Klik met de not-card op de computer en gebruik de computer weer.
Je ziet dat het bovenste oog de bovenste kersen niet kunnen zien, de voorheen paarse cirkel is zwart.
Pak met Tycho 64 die 6 kersen op.
Loop terug naar het begin, klik op Tycho 64 en ga weg uit het spelletje (yes).
Welke kaartjes je ook gebruikt, de onderste helft van het spelletje wordt steeds in de gaten gehouden. Ga daarom links de cel uit naar de bewakers aan de balie (to front desk).
Je ziet dat de bewakers nu naambordjes hebben. Verwissel de naamplaatjes.
Ga terug naar rechts. Klik met de not-card op de computer en gebruik de computer.
De onderste helft wordt nu niet in de gaten gehouden, dus je kunt alle kersen oppakken en doorlopen naar Arcadian 64.
Kies alle gespreksopties als je met Arcadian praat. Hij vertelt je dat je alle pods op Arcadia kunt sluiten als je de drie prototype pods sluit. Arcadian weet niet waar die pods zijn, maar geeft zijn oude podnummer. Tycho slaat dat nummer op in zijn bicorder.
Klik op Tycho 64 en verlaat het spelletje. (yes)
Ga naar de balie toe, voor je vertrekt zegt Arcadian dat hij Tycho's software bug heeft geüpgraded.
Klik met de scanner op Tycho en vraag om een transmat.
Kies "bridge" en praat met Randy.
Klik op Arcadia, op E en dan op transmat.
Faiths fantasie 
Neurolab
Loop naar rechts naar het neuro lab toe.
Praat met MIS-TRISS die vraagt of Tycho Arcadian heeft gevonden. Tycho zegt dat Arcadian een oud podnummer heeft gegeven, het prototype en dat dat gebruikt kan worden om alle pods te sluiten.
Kijk naar de terminal en je ziet dat er een nieuwe pod bij staat: Arcadian's old pod.
Klik daarop en dan op de E. Je krijgt geen toegang tot de pod.
Haal de bug uit de inventaris en zet hem op het midden van het scherm. Het verboden toegang bordje verdwijnt.
Klik weer op het bordje en je krijgt toegang tot elke pod die je wilt.
Klik Arcadian's old pod aan en dan de E. Tycho bevindt zich nu in een fantasy: de kleedkamer van een football team.
Kleedkamers - Chip
Pak de pom poms op.
Open de achterste rode locker. Daar zie je een foto en een speelgoeddiertje.
Er is in deze kleedkamer verder niets te doen.
Kijk naar de douche zonder afvoer. Gebruik de niet goed werkende scanner op de douche.
Laat de blauwe lockers dicht en verlaat de ruimte naar rechts waar een gelijke kleedruimte is.
(Probeer nu het een en ander uit om uit te vinden wat er in de beide kleedkamers te doen valt.
Je merkt dan dat als je in de ene kleedkamer een locker opent, de persoon van wie de locker is, te vinden is in de ándere kleedkamer. Als je twee lockers open laat staan, zie je dus zowel de atleet Chip als mascotte Romy in de andere kleedkamer. Sluit je een locker, dan is de persoon van wie de locker is, weg. Je mag geen locker openen in de kleedkamer waar iemand aanwezig is.
Wat je ook op zult merken is het verschijnen en verdwijnen van de schone handdoeken:
Als je de handdoek in een van de lockers legt, in de lege kleedruimte, neemt degene van wie de locker is in de ándere kleedruimte een douche.
Als je dan naar de lege kleedkamer loopt en de locker sluit van degene die de douche neemt, heb je de handdoek weer in de inventaris en is de persoon die doucht, uit de andere kamer verdwenen.)
Pak de schone handdoek (clean towel op en bekijk de douche.
Loop weer naar links. Open de achterste blauwe locker en ga naar de rechter kleedkamer. Daar staat de atleet Chip. Praat met hem en gebruik elke gespreksoptie. Chip wacht op zijn coach want Chip moet zich verbeteren en dan zal hij zijn meisje kunnen veroveren.
Ga naar links en hang de handdoek in Chips locker en als je dan naar rechts loopt, zie je dat Chip onder de douche staat. De coach is er nu ook.
Praat met Chip en dan met de coach. Stel hem alle vragen. Het is Brutus.
Er verschijnt een boodschap op je scherm dat een bezoeker in gevaar brengen niet is toegestaan.
Klik op OK en praat verder met Brutus.
Scan Brutus.
Pak de handdoek terug en ga naar de linker kleedkamer. Daar is Brutus ook weer. Praat met hem en hij logt uit.
Er verschijnt een codescheurtje (code tear) op het scherm. Kijk ernaar en scan het dan.
De bicorder verandert in een lichtpuntje. Klik erop en nog twee keer.
Praat met Bug. Bug blijkt de software te zijn die Arcadian in Tycho's scanner heeft gestopt. Het bug-mannetje komt nu in de plaats te staan van de bicorder en Tycho kan met hem praten als hij in een V-fantasie is.
Loop naar rechts en praat weer met Chip.
Ga naar links, sluit Chips locker en open de andere blauwe locker.
Faith
Ga naar de rechter kleedkamer. Chip is weg en de teammascotte is daar. Praat met haar.
Geef de pompoms aan Romy en zij vertelt dat Faith ze altijd laat liggen die niet zo'n enthousiaste cheerleader is, omdat haar hart er niet in ligt.
Ga naar links, leg de handdoek in Romy's locker, ga weer naar rechts en Romy staat onder de douche.
Ga naar links, haal de handdoek weg, doe Romy's locker dicht, open de rode locker en scan met Bug de douche.
Bug gaat naar de rechter kleedkamer en daar is een meisje dat bij de rode locker staat. Bug praat met Faith.
Klik op Faith en Bug gaat naar de linker kleedkamer toe waar Tycho is.
Loop naar rechts en praat met Faith.
Zij vertelt dat het haar V-fantasy is en niet die van Chip en ze vraagt Tycho haar te helpen om hetero (straight) te zijn.
Zeg: What? En gebruik alle gespreksopties met Faith. Ze wil met een man trouwen en een gezin hebben en "normaal" zijn. Als ze vraagt of je haar wil helpen, kies je "yes"
Loop naar links, open Chips locker en hang de handdoek in zijn locker.
Ga dan weer naar rechts. Chip staat onder de douche, praat met Faith, maar Faith wordt niet warm of koud van Chip en vraagt zich af wat er fout met haar is. Zeg: "nothing's wrong with you!"en praat dan weer met Faith.
Loop naar links, pak de handdoek en open Romy's locker. Hang de handdoek in Romy's locker.
Doe Chips locker dicht en loop naar rechts.
Romy en Faith zijn in een gezellig gesprek verwikkeld. Praat met Faith. Zij ziet niet dat Tycho haar wil laten zien, dat ze zich meer op gemak voelt met vrouwen en ze wil nog steeds proberen met Chip iets op te bouwen.
Ga naar links en open Chips locker. Er zitten nu allerlei dingen in. Pak de kalender op, de schoenen, Chips handdoek en Faiths foto. Pak ook de schone handdoek op en doe Romy's locker dicht.
Ga naar rechts, laat de foto aan Faith zien, dan eventueel de andere spullen.
Praat weer met Faith, maar ze kiest nog steeds voor Chip.
Doe dan eerst de foto en dan de rest van Chips spullen in haar locker. Het wordt Faith te veel. Brutus komt erbij.
Praat met Faith en dan met Brutus. Faith wil haar fantasie beëindigen. Praat met haar (What are you going to do?) en dan nog eens.
Loop naar links. Daar is Romy en Faith is er ook.
Klik dan op Romy en Faith vertelt haar dat ze zichzelf zo lang heeft onderdrukt, ze wil nu eens winnen.
De fantasie eindigt met Faith die de footballcup heeft gewonnen en een overwinningskus aan Romy geeft.
Ludwigs brein 
Neurolab
Tycho is terug bij MIS-TRISS en de pods.
Faith staat er in ruimtepak bij. Praat met haar. Ze is opgelucht en denkt erover te gaan reizen.
Klik op de groene pod en vraag: can you use it to shut down the pods?
MIS-TRISS kan een derde van alle pods afsluiten. Brutus is in een van de overgebleven pods.
Praat met Mis-triss en stel alle vragen.
Er zit een transmitter vast aan Arcadians groene pod. MIS-TRISS zal nieuwe coördinaten opsturen naar Tycho's schip. Het kan leiden naar een van de andere oprichters van Arcadia: Ludwig of Iris. MIS-TRISS denkt dat het naar Ludwig leidt.
Ludwigs brein
Save het spel!
Scan Tycho en kies: Request transmat.
Klik op Bridge en dan op Randy.
Er is een nieuwe reisbestemming toegevoegd: Unknown loc. Kies die bestemming.
Druk dan op de rode E en op Transmat en dan op Yes of No, dat maakt niet uit, dan "err.."
Tycho ziet een planeet die op pulserende hersenen lijkt en Tycho draait in de ruimte heen en weer.

Op het scherm zie je motortjes die je vooruit laten gaan (de middelste) of naar rechts (de linker motor) of naar links (de rechter motor).
Je ziet ook de afstand tot de planeet die je moet zien te bereiken en de hoeveelheid zuurstof die je daarvoor hebt. Als de zuurstof op is kun je het niet opnieuw proberen: je bent dood!
De uitleg van de besturing krijg je als je de eerste keer op het scherm klikt.
Uiteindelijk zal het je lukken de bestemming te bereiken.
Als je goed naar het hoofd van Tycho kijkt en de richting waarheen hij kijkt, kun je proberen dichterbij te komen.
Gebruik een van de drie motortjes. Tycho laat het merken als je de verkeerde kant op stuurt: je verliest dan zuurstof en hij zegt "Can't afford to waste oxygen".
Als je de goede richting hebt gekozen wordt de afstand kleiner en maakt Tycho geen melding van het verlies van zuurstof.
Tycho hangt aan een ketting boven kauwende kaken (Ludwig).
Aan andere kettingen hangen van links naar rechts personen die ieder een woord hebben dat invloed heeft op Ludwig:
- Een space captain | met het woord "free" |
- een doomed lover | met het woord "love" |
- een vermoeide (tired) alien | met het woord "sleep" |
- een angstige avonturier (frightened adventurer) | met het woord "kill" |
- een hongerig slachtoffer (hungry victim) | met het woord "eat" |
Ludwig zelf zegt het woord "brain".
Elke keer als Tycho een verkeerde woordcombinatie maakt, zakt de ketting en komt hij dichter bij de kaken te hangen.
Linksboven zie je cijfers die het aantal pogingen weergeven, dat je nog over hebt.
Klik eerst op alle personen aan de kettingen en op de malende kaken om te zien wie die personen zijn. Je hebt nu nog 12 pogingen over je te bevrijden.
 |
|
 |
Klik op de vermoeide alien en dan op Ludwig. (...sleEEP bRaaaaIIIn...)
Ludwigs hersenen worden moe: de kaken malen een stuk minder snel.
Klik dan op de space captain en dan op het vreemde apparaat(strange device). (...FrEEEEE...tyyyycHOOO...)
Tycho is bevrijd.
Bekijk de kabel en het vreemde apparaat vraagt je hem te bevrijden.
Kies: Ludwig, I need your podnumber.
Kies daarna: It's not too late, Ludwig, we may be able to stabilise the..
En dan: Ok, Ludwig.
Ludwig is weg en de kabel is dood.
Scan Tycho en vraag om een transmat.
Klik eerst op de brug en dan op Randy; kies Arcadia, druk dan op de E en kies transmat.
De fantasie van Astronov 
Neurolab
Praten met Maud en Irene levert geen informatie op behalve dat er de pods gesloten zijn.
Ga naar rechts naar het neuro lab.
Praat met MIS-TRISS, kijk naar de terminal en kies Ludwigs oude pod.
Kies E en Tycho is in een nieuwe fantasie terecht gekomen.
Voorafje
Tycho's bicorder is weer veranderd in het mannetje Bug.
Praat met de man links, met de oorkleppen op. Hij geeft alleen maar kooswoordjes.
Praat met de man rechts met de berenmuts op. Hij ziet Tycho als de ober en bestelt een voorafje.
Pak van de bar de foto op en de ansichtkaart (postcard).
Laat de foto zien aan beide mannen, dan de ansichtkaart.
Ga naar links, dan naar rechts en Tycho is bij een bar.
Kijk naar de tuin (garden) met onrijpe bessen en raak de ijsmachine aan: de machine maakt dan ijs dat over de tuin wordt uitgespreid.
Zet de machine uit door er weer op te klikken.
Praat met de bar-o-matic, hij heet Anlloyd.
Tycho vraagt om een voorafje. Anlloyd zegt dat hij daarvoor cronkberries nodig heeft, die "puce"(purperbruin) van kleur zijn.
Pak bij het zitje de handdoek (towel), de zonnebril (sunglasses), het boek (book) en de zonnebrandolie (coconut sunscreen) op.
Loop naar rechts, de lagune, en bekijk wat daar te zien is.
Ga terug naar links.
In de tuin staat een volgroeid purperen gewas. Pak het op en Tycho heeft cronkberries in zijn inventaris.
Geef de cronkberries aan Anlloyd, die er kokosnootsoep (coconut soup) voor teruggeeft.
Ga naar links, het boomhuis (tree house) in en geef de soep aan de twee jongens.
Nu kan Tycho met ze praten en hen vragen hun fantasie te verlaten.
Hij moet echter het hoofdgerecht brengen.
Hoofdgerecht
Ga naar links het bos in (to the forest) en dan naar rechts naar de bar toe.
Als je nu naar de tuin kijkt zie je dat de gewassen overrijp zijn. Blijkbaar veranderen de gewassen in de tuin als je het scherm even verlaat.
Praat met Anlloyd. Hij heeft pirmitrox nodig voor het hoofdgerecht en zegt dat het "alluvial" is (aangeslibd).
Ga naar de lagune (lagoon) rechts en je ziet dat het hoopje stof dat er eerst lag, primitrox is.
Pak het op, ga terug naar de bar en geef de primitrox aan Anlloyd die er een hoofdgerecht mee maakt.
Tycho heeft nu coconut steak in zijn inventaris.
Ga naar links, ga naar het boomhuis en geef het hoofdgerecht aan de mannen.
Er blijkt al wat wrevel te zijn tussen de mannen, wat erger wordt als Tycho de rechter man aanspreekt.
Laat de foto en de postkaart weer eens zien.
De mannen willen nu een dessert.
Dessert
Ga naar het bos, naar de bar en praat met Anlloyd. Die heeft er inverted abatego voor nodig, een plant die op een andere plant groeit om voedsel te krijgen: een epifyt.
Ga terug naar het boomhuis. De mannen hebben ruzie.
Onderaan de blauwe plant aan een boomtak zie je de inverted abatego hangen. Pak het op, ga naar de bar toe en geef het aan Anlloyd, die er een sorbet van maakt.
Ga terug naar het boomhuis. Praat met de rechter man en dan met de linker man die de ruzietjes niet belangrijk lijkt te vinden.
Geef de sorbet en dan hoort Tycho de namen van de mannen: Astronov en Lazar.
Astronov en Lazar
Ga naar de bar en praat met Anlloyd, die aanraadt hen te laten herinneren waarom ze op het eiland zijn.
Loop naar rechts waar Astronov te vinden is. Praat met hem en Tycho vindt uit dat de jongens op een planeet woonden waar Vlad Nitup (Putin) de baas was en het niet veilig voor ze was.
Ga terug naar links, waar Lazar zich bij het boomhuis bevindt en praat ook met hem.
Laat hem de foto zien en Tycho kan een extra vraag stellen: of Lazar met Astronov zou praten als Alstronov dat ook zou willen.
Ga terug naar Astonov. Laat hem de foto en de ansichtkaartkaart zien en dan blijkt dat Astronov het ook goed wil maken met Lazar. Hij laat merken dat hij zijn vorige leven mist.
Ga naar de bar, praat met Anlloyd.
De scène gaat over naar Lazar die door een slang wordt aangesproken. Het is Brutus, die zit te stoken en zegt dat Astronov van mannen met grotere spieren houdt.
Dan gaat de scène over naar Astronov die ook opgestookt wordt door Brutus de slang.
Tycho voelt aan dat Brutus in de buurt moet zijn.
Klik op het zitje voor de bar en ga zitten (Sit down? Yes)
De slang komt eraan. Klik op de slang en kies: It's only a matter of time.
Geef het boek aan de slang en de slang komt dichterbij.
Klik met de zonnebrandcrème op de slang en die komt nóg dichterbij.
Dan met de zonnebril en met de handdoek.
Tycho en slang Brutus staan nu bij de lagune met Lazar en Astronov.
Kies "It's only a matter of time".
De jongens geven elkaar een nieuwe kans, maar willen een date zoals hun eerste date was.
Praat met Lazar die aan Tycho vraagt hen te helpen.
Praat met Astronov die zegt dat hij vroeger gelukkiger was dan nu op dit eiland.
Date
Loop naar de bar toe, praat met Anlloyd die het eten voor hun eerste date wel wil bereiden, maar daarvoor iets nodig heeft dat op hun koude planeet groeit.
Zet de ijsmachine aan, ga naar rechts en weer terug.
Ga net zo lang heen en weer tot je in de tuin kolen ziet groeien.
Pak een kool (frost cabbage) op en geef de kool aan Anlloyd (can you make a traditional frost cabbage gruel?) en Tycho heeft een dunne waterige brij in zijn inventaris.
Ga naar het boomhuis toe en pak de sorbet van de tafel.
Kijk naar de vlekken op tafel (melted sorbet) en je merkt dat de kleurstof blauw een blauwe vlek heeft gemaakt.
Ga naar de lagune en geef de koolsoep (thin watery gruel) aan Astronov.
Leg de postkaart in het vuur en kies "Burn it".
Leg de sorbet in de lagune en de vlinder vliegt naar de blauw geworden bloem toe.
Pak de vlinder (butterfly) en loop naar links naar de wilde hyacint (blue bells) toe.
Praat eventueel met slang Brutus.
Zet de vlinder op de blue bells.
De scène verandert: bij de lagune leggen de jongens het bij met een kus en Tycho is terug in het neuro lab, waar nu twee oude pods staan en Astronov in een ruimtepak.
Praat met hem om zijn hele geschiedenis met Lazar te kennen.
Iris 
Neurolab
Praat met MIS-TRISS en klik op Ludwigs oude pod.
Vraag of de pods ermee afgesloten kunnen worden (Can you use it to shut down the pods?).
Brutus is nog in een van de overgebleven pods.
Praat weer met MIS-TRISS en zij zendt de coördinaten van Iris' verblijfplaats naar Tycho's schip.
Praat eventueel nog eens met Mis-triss en gebruik de bicorder op Tycho.
Vraag om een transmat en Tycho is terug bij zijn bemanning.
Iris
Klik op bridge, dan op Randy en kies bestemming Elysium en dan E. kies daarna Transmat.
De planeet is te koud om te overleven.
Gebruik de bicorder op de planeet en Randy ontdekt een plekje waar Tycho naartoe kan.
Klik op Transmat en Tycho staat bij een bruggetje met een ton ervoor.
Loop over de brug, maar het gekraak stoort de zwevende Iris.
Praat met Iris en het wordt duidelijk dat Tycho zijn spullen niet mee kan nemen.
Stop alles uit de inventaris in de ton (barrel) en loop naar Iris toe. Praat met haar.
Ga bij de ton staan en beweeg niet tot alle 20 vlinders op Tycho's lichaam gaan zitten. Dat duurt een tijdje, ongeveer een minuut per vlinder!
Ga met de vlinders het water (stream) in (kies: yes en dan I'm sure)
Klik op Tycho om uit het water te komen en praat 2x met Iris.
Save het spel, exit het spel en load het daarna, dan: continue.
Praat met Iris en deze keer verwelkomt ze je.
Praat met haar en stel alle vragen. Iris herinnert zich haar podnummer niet, maar wel degene die haar pod het eerst gebruikte: Xian.
Pak de inventarisspullen uit de ton (pick up items), kies "yes" en gebruik de bicorder op Tycho.
Vraag om een transmat.
Kies bridge, klik op Randy en kies Arcadia en dan E en transmat.
Tycho is terug in het neurolab.
Xian 
Neurolab
Praat met MIS-TRISS en stel alle vragen.
Praat weer met MIS-TRISS en vraag weer naar Xian.
Beëindig het gesprek en kijk naar de terminal. Daar staat nu Xians pod bij. Klik erop en daarna op E.
Xian
Klik op Bug.
Loop naar rechts. Het systeem is wat gestoord en laat flitsende beelden zien.
Praat met het meisje met de pop in haar hand.
In het noorden zie je een zachte rode gloed op het grijs van de ondergrond.
Ga steeds de richting uit waar je de gloed ziet.
Onderweg hoort Tycho gebrul. Praat dan met Bug.
Als je de rode gloed volgt, kom je bij een kampvuur terecht.
Praat weer met het meisje onder meer over Xian en dan twee keer met de man.
Pak de speren (pikes) op.
Klik op Bug, als hij rusteloos op en neer stuitert en kijk een paar keer naar het vuur, waaruit steeds meer rookwolken komen. Kijk ernaar tot er gebrul klinkt.
Loop naar rechts en Tycho zegt dat het zand zachter is dan op andere plaatsen.
Kijk naar de tombe (tombstone) en naar het bordje erop (plaque) en loop terug naar het kampvuur.
Stel de man alle vragen op het scherm en hij zal Tycho helpen met de graftombe.
Ga naar rechts, klik op de tombe. De man durft je niet te helpen.
Ga naar links, praat met het meisje, ga naar de ruines, dan links als dat het westen is.
De ene keer wijst die kant naar Zuid, een andere keer naar West.
Als je links naar het westen gaat, doe je dat en daarna: N-W-N en je vindt een schep.
Pak die schep op en volg de rode gloed naar het kampvuur.
N.B.: Als de weg naar het zuiden gaat, loop je rond tot je de schep vindt. Je kunt altijd weer terugkomen bij het kampvuur en het opnieuw proberen.
Ga naar de tombe toe en klik erop, de man helpt je nu om het deksel eraf te halen.
Kijk in de tombe en er klinkt gebrul.
Steek de schep in het zand en Tycho graaft een kuil.
Leg de speren op de kuil.
Pak dan het zand op om de speren te bedekken.
Praat met de man en die bindt Tycho vast om als aas voor het beest te dienen.
Bekijk van alles tot Brutus eraan komt.
Er verschijnt een veiligheidsbericht op het scherm, druk op OK.
Praat met Bug, die zichzelf opoffert om Tycho te beschermen tegen Brutus.
Praat twee keer met de man en hij vervaagt.
Ga naar links. De man en het meisje worden steeds vager.
Pak de speren op en loop rond tot de achtergrond helemaal grijs gestippeld is en er een pod te zien is. Ga de pod in en Tycho is terug in het neuro lab.
Brutus en MIS-TRISS 
Klik op Iris' pod en vraag of die gebruikt kan worden om de rest van de pods af te sluiten (can you use it to shut down the last bays?) en zeg dan "Yes, I'm sure, MIS-TRISS".
Alleen de pod van Brutus werkt nu nog.
Tycho komt bij Brutus terecht In lab 13.
Kijk naar het apparaat dat naast Brutus staat en praat met Brutus. Dat kan maar een keer.
Praat met MIS-TRISS en vraag haar waarom ze Brutus helpt (Mis-triss, how can you be helping him??) Kijk naar het quantumapparaat en klik een paar keer op de vlinder tot die wegvliegt.
Kijk naar MIS-TRISS en gebruik alle gesprekopties.
Vraag onder meer hoe haar beveiligings protocol werkt (How do your safety protocols work?).
Praat twee keer met Brutus en zeg "Do as he says MIS-TRISS ".
Praat dan met MIS-TRISS en zeg "Give him what he wants" en de scène is nu een huwelijksvoltrekking tussen Brutus en Tycho.
Praat met de celebrant en kies de antwoorden die nodig zijn om het huwelijk geldig te verklaren, achtereenvolgens:
- Brutus Maximillius
- Tycho Minogue
- Please continue, your honour -
- .. ...
- Thief? This isn't my fantasy
- Don't answer that, Tycho!
- MIS-TRISS, please stop this!
- I do
- I.will
- "You're beautiful " by James Blunt
- I, Brutus, Take thee Tycho, to be my wedded husband
- for better or worse
- in sickness and in health
- forever and ever and ever and ever
- no, not the rings
- with this ring I thee wed
- this is it, isn't it? There's no escape.
Na wat gepraat komt de echte Tycho het scherm in lopen.
Praat met de fantasie-Tycho en stel alle vragen.
Kijk naar het hondje en klik op de oogbol.
Antwoord: Yes. Let's leave.
Tycho is op Arcadia in de foyer.
Praat met MIS-TRISS (No, MIS-TRISS, it's time for me to go) en Tycho krijgt een Fantasy aangeboden..............

Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.
|