SOL705


Walkthrough door Yvonne © 2020 www.adventurespel.nl

Uitgever: Land Patricio, Space Indie Studios / 2020
Ontwerper: Land Patricio, Space Indie Studios

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Info & review.


Spelbediening,
Deel 1: Thuis,
Deel 2: De school ontvluchten,
Deel 3: De bassist vinden.

Spelbediening  

Als je het spel start, zie je midden op het scherm wat icoontjes waarmee je een nieuw spel kunt starten (New game), een spel kunt laden of opslaan (Load Save) of een spel kunt voortzetten (Continue).
Verder kun je een taal kiezen (Languages) of de hints aan- en uitzetten (Hints).

Rechts op het scherm kun je de Credits inzien, de hulpfunctie (Help) zien en een spel beëindigen (Exit).

Druk op de helpfunctie om de spelbediening te bekijken.
Je ziet links een aantal icoontjes voor de interactie: een grijpertje waarmee je voorwerpen kunt pakken, een microscoopje om ze nader te bekijken, een gespreksballon waardoor je met figuurtjes kunt praten en schoenen om je mee voort te bewegen.

In het midden zie je hoe je hints kunt krijgen. Dit zijn geen oplossingen, je ziet er de hotspots mee. Druk daarvoor op de spatiebalk.

Rechts staat een rugzak-icoontje voor de inventaris, zie je een cassettebandje met een microscoop en grijpertje om voorwerpen te gebruiken of combineren.
Opslaan en laden gaat met behulp van het bewegende cassettebandje waar save en load bij staan.
Je ziet een icoontje, een vliegende schotel, om bugs mee te melden en er staan voetstapjes om weer terug te gaan naar het vorige menu.

Druk op de voetjes en start een nieuw spel (New game).
Links onderaan het scherm staat de inventaris op een gegeven moment.
Om voorwerpen te combineren moet je een voorwerp slepen naar het andere. Het voorwerp licht op als je het te gebruiken is met een voorwerp uit het spel.

Let op: Gebruik álle gespreksopties als je met een figuurtje praat. Als je een opmerking hebt gemaakt, moet je dus wéér op het spreekicoontje drukken.

Kies een nieuw spel.


Deel 1: Thuis  

Praat met de moeder en gebruik alle gespreksopties. Moeder en zoon willen alle twee tv kijken, maar de tv stoort. Ga het raam door en klik op de pijl om naar beneden te klimmen. Bekijk de ladder en gebruik hem. Draai wat aan de antenne, maar het beeld wordt er niet beter op. Ga naar beneden en probeer de twee plantenpotten op te pakken. Meeno krijgt de linker plantenpot (pot) in zijn inventaris. Bekijk de plantenpot in de inventaris. Er zit iets in. Pak wat er in de pot zit eruit met het grijpertje en Meeno vindt de huissleutel van zijn vader (key to my house). Hij zet de pot neer, pak hem weer op.
In de tussentijd is er een tak op het dak gevallen. Sleep de sleutel uit de inventaris het spel uit en open er de huisdeur mee.
Bekijk de tak en Meeno zegt dat hij dan door het raam naar buiten moet gaan. Ga het raam door en kies de pijl omhoog. Meeno zet de plantenpot op de bank. Bekijk de tak en Meeno ziet dat er dakpannen los liggen. Loop er dan naartoe en pak de tak op. Er komt een flink gat in het dak en er lekt water op de tv. Meeno is weer naar binnen gegaan.
Pak de plantenpot. Sleep de plantenpot uit de inventaris naar de tv en zet hem onder het lek.
De trap is kapot gegaan. Pak een traptrede (a piece of wood) en ga het dak op. Meeno repareert vanzelf het dak.

Hierna zie je een vliegende schotel rond vliegen en een donker huis. De namen van medewerkers aan het spel staan op het scherm en je ziet een figuurtje, dat later in het spel zal voorkomen, bij een woonwagen heen en weer lopen. Een nieuwe scène volgt:


Professor Romaniak
Een grijsaard staat vlakbij een karretje met een hond erin.
Je speelt nu de rol van deze man.

Kijk naar Tony, de hond, en praat met hem. De hond luistert niet.
Pak iets uit de kist met gadgets. De man zet een telescoop neer.
Zie dat er in zijn inventaris een plastic zakje zit met een hondenfluitje erin.
Open het zakje en bekijk de telescoop. Je ziet nu hoe de man heet: professor Romaniak.
Als je de telescoop gebruikt, is het beeld wazig. Er ontbreekt iets aan de telescoop, de lenzen.

Praat tegen de hond. De hond reageert niet.
Gebruik daarom het hondenfluitje door het uit de inventaris te slepen en ermee op de hond te klikken.
Je ziet twee frequenties op het scherm en je moet de juiste kiezen.
Druk 2x op de rechter frequentie en de professor zegt, dat hij aandacht krijgt van de hond.

Als je hierna willekeurig wat frequenties indrukt, gaat de hond slapen met zijn snuit naar de professor toe. Die gaat dan zijn post beantwoorden en de hond draait zich om.
Willekeurig indrukken van de frequenties laat je zien wat de fans aan de professor schrijven, want de professor beantwoordt zijn mails steeds, als de hond in slaap is.
Een fan beschrijft bijvoorbeeld twee ruimtewezentjes die hij heeft gezien en een ander schrijft over snaren, die in het verhaal een rol zullen spelen.

     

Om de hond uit het karretje te krijgen moet je eerst aandacht van hem krijgen.
Druk daarvoor dus 2x op de rechter frequentie.
Klik dan 1x op de rechter frequentie en daarna 1x op de linker frequentie.
Uiteindelijk komt er beweging in de hond en springt hij uit het karretje.
Onder hem liggen lenzen en er vallen papieren uit het karretje.

Pak de lenzen (lenses) uit het karretje en zet ze in de telescoop.
Romaniak wil eerst de brieven pakken. Je kunt het je makkelijker maken door, met de spatiebalk, de hints aan te zetten voor de hotspots. Pak al de brieven op.

Elke brief is van een jongere die fan is van Romaniak en Romaniak beantwoordt dan zijn fanmail. Een ervan gaat over snaren.
Kies een willekeurige reactie op de brieven. Voor het spel maakt het niet uit welk antwoord je geeft.
In Romaniaks inventaris zit nu een knipselboek waarin de brieven bewaard worden.

Lees die brieven eventueel ook in het knipselboek in de inventaris en doe hetzelfde met de andere brieven, tot Romaniak er geen zin meer in heeft.

In het rechter scherm ligt nóg een brief en een insect. Pak ook die brief op.
Als Romaniak de insect oppakt, eet hij het beestje meteen op.

Lees de brieven en beantwoord ze.
De laatste brieven wil Romaniak niet meer zien.

Ga dan naar de telescoop en zet er slepend de lenzen op.
Je kijkt nu door de telescoop en ziet rechts onderin een telescoopsymbool.
Klik erop en door de telescoop krijg je een vliegende schotel te zien.
Je ziet ondertussen weer wat namen van medewerkers aan het spel op het scherm verschijnen en dan een tekening van Meeno, wiens avontuur nu begint.


Deel 2: De school ontvluchten  

Binnenplaats
Meeno staat op een schoolterrein en verscheurt zijn slechte rapport.
In zijn inventaris zitten 2 muntjes van 50 cent (all my savings), een jojo (hypnotizing Yo-Yo), een raketmotortje (rocket engine) en een beugel (dental braces).

Pak de schoolboeken (physics and musical theory) van de grond en bekijk de snippers van het rapport.
Meeno wordt bij Vader Carlitos geroepen, die hem zegt dat het rapport heel en ondertekend terug moet komen bij school. De snippers worden door iemand opgeveegd.

Praat met Alicia. Maak elke opmerking die te maken valt.
Ze stond naar de geweldige cijfers van Meeno's broer te kijken, die op het schoolbord staan. Ze kan Meeno geen geld lenen.

Praat met de leraar bij de deur. Iedereen moet wachten tot Vader Carlitos zijn speech gaat geven.
De deur naast de leraar is dicht, want daarachter wordt een podium gemaakt.
Vader Carlitos blijkt het hoofd van de school te zijn, die uiterst streng is.

Bekijk het schoolbord en pak Gabriels cijferlijst (my brother's grades) weg.
Ga naar rechts, de blauwe deur door van het gebouwtje met het open raam.

Kijk naar Semilla die in een slechte bui is.
Praat met hem. Hij kan geen geld lenen aan Meeno en zegt dat de school al jaren geen schoonmaker in dienst heeft gehad.
Gebruik hypnose op Semilla door met de jojo op hem te klikken. Diens mening over school is totaal veranderd, maar verder schiet Meeno er niets mee op.

Spring op de autobanden en Meeno ziet het terrein buiten het schoolgebouw, maar hij kan niet hoog genoeg komen om over het hek te springen.
Bekijk het elektrische hek en ga naar links.
Loop langs de deur bij de leraar naar links.


Maria's snoepkarretje
Praat met het jongetje. Zijn modelraketje is door Vader Carlitos in beslag genomen.
Meeno zegt dat hij ook raketjes bouwt en het jongetje vraagt hem de motor te laten zien.
Sleep het raketmotortje naar het jongetje. Dat wil veel meer weten dan Meeno kan beantwoorden en gelooft niet dat Meeno's raketje werkt.
Kies welk antwoord je wilt en ga verder met het gesprek. Het jongetje heeft geen geld voor Meeno.

Kijk naar Maria. Ze ziet slecht.
Lees het bord en bekijk de illegale elektrische aansluiting voor de popcornmachine.
Pak de elektrische draad op en Meeno zegt dat hij die voor zijn raketje kan gebruiken, als de elektriciteit eraf gaat.
Bekijk de kauwgum en het snoep dat Maria verkoopt en praat met haar. Praat verder met haar tot alle gespreksopties zijn gekozen. Maria wil hem geen snoep geven.

Bekijk het elektrische hek. Vader Carlitos heeft dat geplaatst om vogels af te schrikken.
Bekijk het raketje met het grijpertje in de inventaris. Er zit kruit in, maar Meeno heeft een elektrische ontsteker nodig.
Ga naar links.


Voetbal
Je ziet twee meisjes. Een van hen houdt een voetbal in de lucht.
Bekijk de meisjes. Meeno kent ze niet.

Praat met het meisje dat tegen de muur leunt. Zorg ervoor dat je alle gespreksopties gebruikt.
Ze vertelt dat haar voetballende vriendin mee gaat doen aan een wedstrijd op tv en dat die nu aan het oefenen is om de bal hoog te houden. Ze turft het aantal keren dat haar vriendin kramp krijgt.

Bekijk de meeuw en pak hem. Het meisje zegt dat niet te doen.
Praat verder met het meisje. Ze vraagt of Meeno wil gaan zitten om eventjes naar de prestaties van haar vriendin te kijken.
De meeuw vliegt weg en Meeno kan gaan zitten om publiek te zijn voor de voetbalster.

Bekijk het stoeltje. Er zit poep op de zitting.
Pak met de cijferlijst van Meeno's broer de poep weg. Meeno heeft nu een smerig rapport (crappy card report) in zijn inventaris.
Ga op het stoeltje zitten.

Het voetbalstertje raakt uit haar concentratie en stopt met het spel. Praat met haar.
Schop de bal naar haar toe met de grijper en Meeno schiet de bal te ver weg. De bal komt tegen Maria's karretje aan en zij schiet hem ver weg. Je ziet dat de bal ergens boven pratende mensen blijft hangen in een boom.
Praat met het meisje tegen de muur. Het is duidelijk dat je de bal terug moet brengen.

Ga naar links waar Meeno's broer Gabriel op een tafeltje zit.
Pak de schoolboeken (Latin, geo and art) van de grond en praat met Gabriel.
Meeno heeft geen zin om met zijn broer te praten, maar als hij langs hem heen naar links loopt, stopt Gabriel Meeno en is er toch te praten.
Gabriel zegt dat zijn rockband een probleem heeft. De bassist is weggegaan, terwijl er een optreden op komst is. Gabriel dreigt ermee hun vader in te lichten over Meeno's rapport, als Meeno hem niet helpt een nieuwe bassist te vinden.

Loop nu naar links en zie boven de twee figuren links de voetbal in een boom hangen.
Bekijk het stapeltje boeken tegen de muur achter de boom en zet de twee stapels boeken uit de inventaris er bovenop.
Pak het stapeltje boeken (algebra and religion) bij de vuinisbak en zet die ook op de stapel boeken.
Pak de bal (a spherical object for sport use) uit de boom en Meeno klimt vanzelf op de stapel om hem te pakken.

Ga 2x naar rechts naar het voetballende meisje toe en praat met haar.
Praat dan met het andere meisje en er wordt om de bal gevraagd.
Sleep de bal naar het voetballende meisje toe en Meeno geeft er een te harde trap tegen, zodat de bal wéér tegen Maria's wagentje aanvliegt. Maria stampt de bal de grond in.

Ga naar rechts en klik op het gat in de grond. Meeno zakt door het gat heen en komt in een ondergrondse ruimte vol troep terecht.


Onder de grond
Pak de koperen pijp in het midden op en klik ermee op het plafond. Je ziet dat Maria en haar snoepwagen daar last van hebben.

De gang links is te donker voor Meeno.
Bekijk de kartonnen doos rechts. Er zit iets in dat licht geeft, maar Meeno kan de doos niet openen. Hij heeft daar iets scherps voor nodig.
Stamp nog eens met de koperen pijp tegen het plafond en er valt gebroken glas naar beneden. Pak het glas (shattered glass) op en maak er de doos mee open.
Pak er de rozenkrans (a rosary that doesn't shine at all) uit, die licht zou kunnen geven.
Hou de rozenkrans in het licht dat van buiten komt. De rozenkrans geeft licht.

Ga naar links en loop door tot je een mol ziet. Die is niet te pakken, loop dus naar links.
Schuif de kratten naar rechts en er komt een doorgang achter tevoorschijn. Ga erdoor heen.
De rozenkrans geeft geen licht meer.

Pak het glazen potje van de stellingkast. Meeno gaat daarvoor op een stoel staan en breekt hem. Het potje komt op de grond terecht.
Pak het potje (science project) van de vloer en pak de metalen ringetjes (metal washers) die van de stoel afkwamen. Bekijk ze. Ze hebben de grootte en vorm van munten.

Open het raampje en Meeno klimt erdoor heen. Hij is bij de deur van de bibliotheek.


Kauwgum, geluidsinstallatie, ontsnapping
Ga naar rechts en loop door naar Maria.
Doe de metalen ringetjes uit de inventaris tussen de munten en het lijkt alsof Meeno 5 munten (five little coins) heeft.
Geef de munten aan Maria en pak het pakje kauwgum (breathkiller chewing gums) van de wagen.

Ga naar rechts.
De leraar is weg en de deur is open. Ga naar binnen.
Er worden voorbereidingen getroffen voor de speech van Vader Carlitos, maar de geluidsinstallatie doet het niet.
De leraar geeft Meeno de opdracht een auto-accu te halen, zodat de elektriciteit in orde gemaakt kan worden. Hij geeft hem een sleutel (key).

Ga weg en loop naar links waar Gabriel zit.
Open de deur met de sleutel en ga naar binnen.
Meeno ziet daar een auto-accu staan. Bekijk de accu en Meeno haalt de elektriciteit eraf.

Ondertussen zie je dat Maria klaagt over het wegvallen van haar elektriciteit en Meeno gaat vanzelf naar haar toe.
Sleep het raketmotortje naar de kabel. Er staat nu geen stroom op, dus kan dat. Het motortje moet echter worden vast gezet.
Pak de kauwgum met het grijpertje in de inventaris en Meeno kauwt er wat op. Hij heeft nu een kauwgumballetje (very sticky bubble gum ball) in zijn inventaris.
Combineer het kauwgumballetje met het motortje en plak het motortje op de popcornmachine.
Meeno moet nu de elektriciteit weer aanzetten.

Ga terug naar Gabriel, open de deur met de sleutel en klik op de accu.
Rechts in de cirkel zie je een aan- en uitknop. Klik erop en de elektriciteit gaat aan.
Tegelijkertijd gaat het raketmotortje de lucht in en wordt de wagen van Maria vernield.

Meeno gaat vanzelf naar Maria's karretje toe. Het jongetje spreekt zijn bewondering uit voor Meeno's raketje.
Pak de snoepjes (candy) weg die zijn gevallen en Meeno eet ze allemaal op.

Zie dat er gaten zitten in het hek.
Gebruik het grijpertje om door het rechter gat in het hek te klimmen.


Deel 3: De bassist vinden  

Meeno is op een vuilstortplaats gesprongen.
Pak het tinnen robotje (tin robot) op dat tussen de stenen ligt.
Gebruik het grijpertje in de inventaris en je leest dat de robot op een effen ondergrond kan lopen.

Tegen de toren staat een ladder die je kunt beklimmen, maar dat heeft nog geen zin. Loop dus naar rechts.
Het lukt niet iets uit het giftige plasje te halen, ga dus naar rechts.

Praat met de technicus die moeite heeft met alle telefoonkabels die hij in zijn hand houdt.
Naast de technicus ligt een telefoonset, die Meeno niet mag aanraken.
Drink eventueel wat water uit de fontein en ga naar rechts.

Gebruik de telefooncel en een van de mannen op het bankje zegt dat die al jaren buiten dienst is en dat er allemaal kabels in een warboel onder de grond liggen. Ga naar rechts.

Aan de muur hangen posters met namen van lokale bands.
Meeno heeft een pen nodig om de nummers van de bands op te schrijven.
Met de scharensliep is nog niet te praten.

Ga naar boven het scherm uit en je komt weer bij de toren en de telefoonpalen uit, maar dan aan de achterkant van het scherm.
Bekijk de sloopauto en probeer hem te verplaatsen. Ga naar rechts.

Loop naar links en ga, links van de telefooncel, de bovenkant van het scherm in.
Open de deur van de muziekwinkel en Meeno geeft een trap tegen de deur.
Lena die op het platte dak staat, spreekt hem daarop aan. Verder valt er met haar niet te praten, tot je nogmaals een trap tegen de deur geeft.
Praat met Lena. Je hebt een illegale cassette (bootleg tape) in de inventaris. Bekijk hem en je leest dat het hits zijn uit 1974.

Bekijk de posters die aan het hek hangen van de bouwplaats. Ook daar staan lokale bands op met telefoonnummers.

Open de deur van de groene winkel.
Lena komt op het platte dak staan van deze winkel. Praat met haar en Meeno vraagt of ze bassisten kent. Maak het gesprek af.
Lena vraagt of Meeno haar kat heeft gezien. Ze zal hem, als hij de kat heeft gevonden, helpen.
Meeno zal haar kat dus moeten vinden.

Ga naar rechts.
Probeer de fiets te pakken en de agent spreekt je aan.
Praat daarna wéér met hem. Hij is niet af te leiden van zijn ijsje.


Politiebureau, fietsenwinkel
Ga naast hem de deur door. Het is een politiebureau waar ijs en pizza verkocht wordt.
Pak het ijslepeltje (plastic spoon) van de vloer en pak de pennen (markers) weg die naast de pizza's liggen.
Pak ook het magneetje (fridge magnet) van de koelkast. Er valt een 'wanted poster' van de koelkast. Pak de poster (wanted!) op.

Er hangt een grote poster van de politieband aan de muur. Als je hem probeert te pakken zegt de politieagente dat die band zal optreden op het festival waar de band van Meeno's broer ook wil spelen.
Praat met de agente. Meeno kan geen aangifte doen van de vliegende schotel die 's nachts de tv bij hem thuis verstoorde, en ze verwijst naar een of andere beroemdheid in de stad van wie ze de naam niet weet.
Praat verder met haar tot je alle gespreksopties hebt gebruikt. Geen enkele aangifte wordt geaccepteerd, niet van de hoge prijzen van Maria en ook niet van Gabriels bedreiging van Meeno. Hij mag niet telefoneren.
Ga dus naar buiten en ga de fietsenwinkel in.

Pak de schroevendraaier (screwdriver).
Pak het oliekannetje, maar Meeno glijdt dan uit over de olie op de grond.
Praat met de vrouw onder de auto.
Pak de groene tas en Meeno zet hem opzij.
Pak een kniptang uit de doos naast de groene tas links.
Bekijk hem in de inventaris. Het is een beschadigde kniptang (damaged pliers).

Praat verder met de vrouw tot je alle gespreksopties hebt gekozen.
Combineer de magneet met de jojo en pak het oliekannetje (car oil) met de jojo van de grond.
Haal het kannetje en de jojo met het grijpertje af van de magneet en ga weg.

Haal met de schroevendraaier een tandwiel (cog) af van de fiets.
Neem de steeg tussen het politiebureau en de fietsenwinkel.

Bekijk de posters bij de bouwplaats. Van de middelste poster neemt Meeno het nummer over, hij schrijft het telefoonnummer op zijn hand.
Schrijf ook het telefoonnummer van de rechter poster op Meeno's hand.
Hij moet een telefooncel zien te vinden. Ga naar links.

Loop bij de mannen op het bankje naar rechts.
Hou de tang bij de scharensliep, maar die wil geld zien voor hij de tang scherp maakt.
Hypnotiseer het katje met de jojo en de scharensliep raakt gehypnotiseerd.
Hou de tang tegen het slijpwiel van de scharensliep en de tang is nu scherp en klaar voor gebruik.

Bekijk de posters op de muur naast het jongetje en schrijf twee telefoonnummers op Meeno's hand.

Loop naar links. Neem eventueel wat slokken water uit de fontein, als Meeno zegt dat hij dorst heeft.
Pas op: Als Meeno water drinkt, raakt hij de telefoonnummers op zijn hand kwijt. Dus moet je de telefoonnummers opnieuw opschrijven. Als je niets drinkt blijven de telefoonnummers intact.

Ga naar links en loop door tot je bij de muur van de school bent.
Het heeft geen zin de ladder op te gaan omdat het telefoontoestel op de telefoonpaal te ver weg staat om te gebruiken.
Ga naar links.


Het station
Bekijk het paard en het omgevallen beeld.
Probeer het op te tillen, want daarachter is een doorgang.

Praat met de gravende man. Hij vraagt of Meeno meehelpt met graven en vraagt hem het beeld weg te schuiven.
Maak het gesprek af en pak de voetbal (another ball) links van het station op.
Klik met het plastic lepeltje op de werkman en Meeno graaft een stukje mee. Hij vindt een tandwieltje (rusty gear).


Reparatie telefoon
Ga naar rechts tot je bij de telefooncel bent, rechts van de fontein.
Zet de robot op het zebrapad. De robot licht op als hij op de goede plek staat.

Laat het robotje dan lopen en het valt om vlakbij de telefoonreparateur.
Meeno haalt vanzelf de robot op. Het is beschadigd, zie je in de inventaris.

Repareer de robot met een van de twee tandwieltjes en zet hem weer neer op het zebrapad. Deze keer loopt de robot rechtstreeks het gat in, waar de reparateur werkt.
De reparateur gaat het zoeken; er ligt al genoeg rommel onder de grond.
Pak de telefoonset (phone handset) weg en ga het gat in.

Bekijk het rattenhol achter de kabels, links van de ladder.
Knip met de tang wat kabels door.
Er valt een telefoondraad (wire) vanaf. Pak de draad op en repareer de draden in het rattenhol met deze draad.

In de tussentijd heb je in een tussenshot de telefoonpaal gezien met een meeuw op de draden.
Als je de draden hebt gerepareerd, zie je het lichtje van de telefoon op de telefoonpaal groen branden. De telefoon daar is gebruiksklaar.

Knip ook een stuk telefoondraad (wire) van de leiding rechts en pak het op.

Ga de ladder op, loop naar links tot je bij het station bent.
Bind een telefoondraad aan het gevallen beeld en Meeno bindt die vanzelf vast aan het paard. Het paard trekt het beeld een stuk opzij.
Ga de hoofdingang door.


Achter het station, telefoonnummers, kat
Pak de haak (hook) van het gras naast de trap.
Bekijk de tijdschriften in het kraampje en praat met Roberto. Hij weet niet van wie de kat is die daar op een muurtje zit.
De kat laat zich niet pakken.

     

Zet het bord dat tegen de muur staat, een stukje opzij en lees de posters daarachter.
Meeno schrijft de telefoonnummers op zijn hand. Het telefoonnummer van de Marco Pogo band staat op zijn duim.
Hij moet nu gaan bellen zegt hij.

Ga weg en loop naar rechts.
Bij de ladder op de vuilstortplaats ligt een plasje waarin je eerder een vis had gezien.
De kat zal wel vis lusten. Combineer de jojo met de magneet en de haak.
Gebruik de jojo met haak om de vis mee op te hengelen.

Kijk in de inventaris en zie dat Meeno een vistrofee (fishing trophy) in zijn inventaris heeft.
Haal de onderdelen van de trofee uit elkaar met de grijper en Meeno heeft behalve een onechte vis (fake fish) ook een stuk plank (piece of wood) bij zich.

Loop naar rechts tot voorbij de fontein.
Drink geen water en ga bij de telefooncel naar rechts.
Loop links van de bus naar boven. Je bent nu bij de toren met de ladder, maar aan de achterkant van het scherm.

Bekijk de sloopauto en probeer hem weg te duwen. Er zit wat beweging in.
Je zult een smeermiddel nodig hebben om de auto weg te duwen.
Doe olie op de auto en duw de auto naar links. De telefoonpaal helt over.
Nu zul je bij de telefoonaansluiting op de paal kunnen komen.

Ga naar rechts, dan naar links tot het gat in de grond en dan weer naar links.
Je bent aan de voorkant van het scherm bij de telefoonpaal.
Klim op de ladder, pak de telefoonset uit de inventaris en klik daarmee op de telefoonaansluiting.
Spring dan naar de telefoon toe een maak wat telefoontjes door een logo aan te klikken. Een van de telefoontjes gaat naar Meeno's broer.
Geen van de telefoongesprekken brengt je verder. Het enige telefoonnummer dat op het scherm blijft staan is dat van Marco Pogo.
Beëindig het gesprek en ga de ladder af.

Ga naar links naar het station toe en ga de ingang door.
Raak de kat aan, zodat die gaat staan. Geef dan pas de vis en Meeno stopt de kat (extraordinary cat) in zijn inventaris.

Ga weg en loop net zo lang naar rechts tot je bij de telefooncel bent.
Ga naar boven. Lena staat op het zebrapad.
Geef de kat aan Lena. Praat met Lena, als ze zegt dat de kat niet de hare is.
Lena wil de kat wel houden. Ze noemt de naam van een bassist, Alex Riveman. Meeno had met hem gesproken toen hij de band Marco Pogo belde.

Hierna zie je een stukje over twee ruimtewezens, die zich in een buitenaardse taal zorgen maken dat hun heilige snaren gebruikt worden door een rockband.
Je kunt lezen wat ze zeggen door op de tekening van de papegaai te klikken.

Als je uit de close-up gaat, zie je het plein bij de muziekwinkel weer en vertrekt Lena.

Ga naar links en loop bij de telefooncel naar links.
Loop verder naar links en tot je bij de ladder bij de telefoonpaal bent.

Klim de ladder op, spring naar de telefoonaansluiting toe en bel Marco Pogo.
Als de naam Lena valt, raakt de bassist geïnteresseerd en hij belooft de volgende dag met de band van Meeno's broer mee te spelen.

Meeno gaat vanzelf naar het politiebureau toe om een poster van het optreden op te hangen.
Daar komen Vader Carlitos en Maria binnen met klachten over hem.
Meeno vlucht, pakt de fiets en rijdt tegen een auto aan. Hij wordt door Vader Carlitos en Maria naar de boksschool gebracht om hem een lesje te leren.
Zij gaan snel weg en andere sporters verdwijnen als er 2 ruimtewezens in de boksschool komen.
Meeno is alleen met het rode en groene wezentje. Hij kan ze niet verstaan.


Ruimtewezentjes
Sleep de beugel naar het groene wezentje en Meeno kan ze begrijpen. Ze vragen hulp.
Er komt een mol tevoorschijn die een gang graaft. Spring in het hol.

Ondertussen zie je Alex Riveman naar Lena gaan en zeggen dat hij niet kan spelen omdat zijn gitaar gestolen is.
Lena geeft hem een andere gitaar en het beeld gaat over naar Meeno, die ver door het molsgat is gegaan en dieper naar beneden valt tot bij een brug.
Hij en de wezentjes verschuilen zich achter de rots rechts, want aan de andere kant van de brug staat een soldaat met een geweer.
De brug gaat over een meer heen, maar er ontbreekt een stuk.
Onderaan het scherm zie je een fietspomp staan.


Soldaat
Pak het boek (Romaniak's book) op van de rots bij Meeno.
Bekijk het en gebruik het grijpertje.
Je ziet dat Meeno's cassettebandje kapot is en dat de mol (a friendly mole) ook in de inventaris zit.

Meeno krijgt het idee een vliegtuigje te vouwen.
Klik op het symbooltje van een boek om het papier te vouwen.
Hierna zie je twee symbooltjes waarmee je kunt vouwen of terugvouwen.
Als je het niet juist vouwt, raakt het vliegtuigje het water en niet de soldaat.



Vouw het papier tot dat niet verder kan.
Vouw het 1x terug en vouw het dan nogmaals.

Gooi het dan naar de soldaat toe, door de soldaat aan te klikken en niet het vliegtuigje. De soldaat gaat achter het vliegtuigje aan.


Duikpak
Ga naar de fietspomp toe en gebruik hem. Je ziet dat er even een onderzeeërtje naar boven komt. Het is een soort duikerspak.
Blijf door pompen tot het duikerpak boven water uitsteekt en de pomp niet meer te gebruiken is.

Klik op het duikerspak en Meeno gaat de brug op.
Bedien het apparaat op de brug en je kunt de onderzeeër ingaan.
Spring erin en de wezentjes volgen.


Haai
Meeno zit in zijn duikerspak op de bodem van het meer, maar kan niet naar links omdat er een haai om een wrak zwemt.

Pak de lekke voetbal (deflated ball) uit de anemonen en pak de pomp (air pump) rechts.
Pomp de bal op in de inventaris en gooi de bal naar de haai.
Meeno voetbalt wat met de bal, de haai slikt de bal in en stijgt op naar de oppervlakte van het water.

Ga naar links en bij de soldaat ook naar links.
Meeno spoelt aan bij de woonwagen van Lena.


Lena, de raket
Je speelt nu met Lena.
Bekijk haar inventaris. Er zit ijs met een laagje poeder (powdered ice-cream) in en een doosje lucifers (matches).

Meemo zit op de wc met zijn wezentjes en de mol.
Klik op het slot van de wc, maar Meeno wordt toch weer door Lena opgesloten.

Bekijk de papieren op het trapje, het ultieme project van Lena.
Kijk ernaar en ze werkt er aan. Elke keer zal ze Meeno vragen of hij iets heeft, wat ze nodig heeft voor haar project. Meeno gooit dat dan naar buiten.

Pak de tape (chrome tape) van de grond en bekijk het in de inventaris. Ze had duct tape bedoeld, maar Meeno had haar de tape van het cassettebandje toegegooid.
Pak vlak voor de kat het plakband (duck tape) op die Meeno naar haar toe gooit.
Klik met het plakband op het project en je ziet een close-up van een blueprint, een tekening van een soort raket, het plakband zit er al aan.

Pak links bij de kratten een fles (bottle) weg en klik ermee op het project.

Meeno gooit een lege toiletrol (toilet paper) uit de wc. Pak hem op.
Doe het ijs met kruit in de rol en hou de toiletrol bij het project.
Lena zet er nog wat lucifers aan vast en de raket is klaar.

Bekijk een ruimtewezentje.
De bassist komt eraan, slaat de ruimtewezens plat, die onmiddellijk in het raketje gaan en weg worden geschoten ......................


Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.