ROOTS OF THE WOODS


Walkthrough door Yvonne © 2019 www.adventurespel.nl

Uitgever: PlumBear Games / 2019
Ontwerper: PlumBear Games

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Info & review.


Intro en spelbediening
Episode 1 - Trisha en autoritHet verlaten dorp

Intro en spelbediening  

Je ziet Harland met het meisje Trisha. Hij weet niet zeker of hij zijn verhaal over wat er gebeurd is aan haar moet vertellen. Zij wil weten wat er gebeurd is, dus vertelt hij haar hun gezamenlijke geschiedenis.

Je ziet eerst de spelbediening op het scherm:
links klikken is een voorwerp pakken of manipuleren,
rechts klikken geeft meer informatie over voorwerpen,
bovenaan staat de inventaris. Daarin zit een instrumentje om sloten mee te openen (lockpick).

Het spel heeft een autosave, die het spel opslaat iets voor waar je gebleven was. Je zult dus bij het kiezen van 'load' in het hoofdmenu een aantal handelingen opnieuw moeten doen.

Je kunt met 'escape' in dat hoofdmenu komen.
Daar heb je de keuze 'opties', waar je de geluids- en muziekinstellingen kunt veranderen en uit de talen Russisch of Engels kunt kiezen.
Weer op 'escape' drukken verbergt de opties en brengt je terug in het hoofdmenu.
Hierin kun je ook 'quit' kiezen waarna het spel automatisch wordt opgeslagen.


Episode 1 - Trisha en autorit  

Het appartement
Harland staat in de hal van het appartementencomplex.
Bekijk het wandelwagentje rechts klikkend en open de deur met het lockpick instrumentje.

Rechtsklik op de jas rechts aan de kapstok en Harland vindt 30 cent (30 cents). Doorzoek de tas en Harland vindt nog 20 dollar (20 dollars).
Pak de krijtjes (crayons) op links op de dozen.
En ga door de rechter deur de badkamer in. Daar is nog niets te doen.

Ga de linker deur door naar de keuken.
Open alle kastdeurtjes en bekijk wat er in de keuken staat.
Pak de sleutel (key) die aan het lepelrekje hangt.
Er is verder niets op te pakken.

Ga terug naar de gang en open de linker deur met de sleutel.
NB: als je de deur opent met de lock pick, breekt die af. Je kunt dan een pincet vinden in de badkamer, maar daarmee krijg je de deur niet open.


Trisha's vertrouwen wekken
Open het gordijn.
Kijk naar de dode moeder en Trisha roept haar.
Praat met Trisha (just be ... no harm).
Harland denkt dat het meisje hem nog van pas kan komen en wil haar meenemen.
Koop haar om (bribe) en geef haar de krijtjes. Het meisje reageert niet, bekijk haar. Er zit gedroogd bloed om haar mond.
Bekijk de hand van de moeder en zoom uit.

Ga naar de keuken.
Pak uit het rechter kastje onder de gootsteen een flesje chocolade siroop (chocolate syrup), een flesje sinaasappelsiroop (orange syrup) en een flesje bananensiroop (banana syrup).

Ga terug naar moeder en kind.
Geef het flesje chocolade siroop aan het kind en Harland kan haar uit het ledikantje tillen.

Ga het huis uit en ga de trap op.


Norma's Shop
Ga naar rechts en open de auto.
Harland moet even naar een winkel toe en laat Trisha achter in zijn auto.
Loop naar links en ga aan het einde de doorgang naar boven door. Hij komt aan bij Norma's Shop.
Ga naar binnen toe.

Bekijk het winkelwagentje met afgeprijsde kleding en pak het roze kledingstuk (costume) eruit.
Je moet eerst afrekenen. Ga dus naar de toonbank toe en praat met het winkelmeisje. Ze verhoogt de prijs omdat Harland niet naar haar naamkaartje keek, maar naar haar borsten en haar met een verkeerde naam aanspreekt.
Maak excuses (apologize) en het meisje vertelt over de bessen die overal hangen en over een verdwenen man die te veel bessen had gegeten en al een jaar zoek is.
Het meisje verlaagt de prijs en op dat moment wordt er een lading bessen bezorgd door iemand die zich nooit laat zien en in een oude vrachtwagen rijdt.

Harland heeft de kinderkleren in zijn inventaris en heeft nog 5 dollar over.
Koop eten voor het kind (buy food for girl).
Kies dan op het scherm wat je met het overige geld wilt doen.
Kies het schetsboekje (album for drawing) voor Trisha.

Ga de winkel uit en zie het kistje bessen staan.

Ga rechts het scherm uit en loop naar rechts naar de auto toe.
Harland geeft het meisje de spulletjes die hij voor haar heeft gekocht en ze gaan op weg.


De autorit
Onderweg door een troosteloos landschap praten Trisha en Harland wat met elkaar. Zij heeft een spraakgebrek.
Vraag haar naar dat spraakgebrek (ask about her speech) en Harland vertelt iets over zijn eigen jeugd waarbij ook niet op zijn ontwikkeling werd gelet.
Hij zegt Trisha de auto onder geen voorwaarde te verlaten, omdat het buiten niet veilig is.

Op een gegeven moment krijgt Harland een lekke band.
Als hij is bijgekomen van de klap, is Trisha weg.
Hij moet een reserveband vinden en het meisje dat ergens in de buurt moet zijn.


Het verlaten dorp  

Ga naar rechts waar je een vrachtwagen ziet staan, die hem eerder van de weg wilde rijden en een hert aanreed.
Pak het papiertje dat op de grond ligt. Bekijk de foto. Het is een plek die je in het dorp tegen zult komen.

Neem de weg omhoog en ga het huis in.
Pak de bijl (axe) van het kastje.
Pak uit het kistje wat spijkers (nails).
Lees de krant. In het eerste artikel wordt geschreven over een vrouw die smaragden oorbellen heeft gestolen en haar eigen zoon had ontvoerd.
De andere artikelen zijn niet van belang. Zoom uit en verlaat het huis.

Ga naar rechts en volg de voetsporen naar boven.
Volg de bloederige sporen en ga het huis in.
Je ziet de vrachtwagenchauffeur die door dikke boomwortels wordt vastgehouden. Praat met hem. Hij probeerde Harland eerder van de weg te rijden, omdat hij geen concurrentie wilde bij het bessen verzamelen. De man zegt dat hij wil dat een vrouw haar kind terug krijgt.
Harland kan de man niet fouilleren vanwege de wortels.
Pak de plank (plank) uit de muur en gebruik de bijl daarvoor.

Ga iets naar rechts, volg de voetsporen niet, maar ga naar boven.
Je ziet het huis dat je op de foto zag.
Bekijk de plek waar je op de foto een rode cirkel zag. Het is een platgetrapt stukje sneeuw op het pad.
Haal wat sneeuw weg en zie dat er een kinderschedel (child's skull) begraven lag.
Pak de schedel en pak de autoband (tyre) die iets meer rechts ligt.
Ga terug en ga het huis met de bloedige voetsporen weer in.

De vrachtwagenchauffeur is nu helemaal ingepakt door de boomwortels en niet meer te redden.
Bekijk de cocon en hak met de bijl in de wortels. Het jasje van de chauffeur is nu te zien.
Bekijk het en Harland vindt smaragden oorbellen (emerald earrings).
Ga het huis uit en volg de sporen naar rechts.

Harland ziet een boomstronk die goed als tafel kan dienen.
Volg de sporen en Harland is bij een huis waarvan hij de looplank niet vertrouwt.
Leg er de plank bij en je merkt dat er nog iets ontbreekt.

Ga dus terug en volg de voetsporen terug. Hij komt aan bij het huis met de jachthut.
Ga naar rechts en je komt bij een speelplaats terecht.
Pak de 2e plank (plank) van het pad.

Ga naar links totdat je weer voetsporen vindt.
Volg ze omhoog en ga naar het huis met de caravan toe.
Pak een 3e plank (plank) van de houten ombouw af.


Bevrijden van Trisha
Ga naar links en dan naar rechts.
Volg bij de boomstronk de sporen naar boven.
Leg de planken neer bij de plank die er al ligt.
Doe de spijkers in de planken en pak ze op. Automatisch legt Harland ze voor het huis neer.

Ga naar binnen.
Een monster heeft Trisha te pakken en als je het monster bekijkt, weet je dat diens greep op Trisha steeds steviger wordt.
Laat het schedeltje aan het monster zien. Het monster herkent het schedeltje niet, maar zijn greep verslapt even.
Open de tas op de grond en pak er de lijm (glue) uit. Er zitten ook kinderkleren in en een foto van een jongetje met groene ogen.
Zoom uit.

Ga het schedeltje bewerken om het herkenbaar te maken voor het monster, zodat die Trisha los laat.
Ga daarvoor naar de boomstronk toe die als werktafel kan dienen.
Ga dus het huis en het scherm uit.
Leg de oorbellen op de stronk.
Sla met de bijl op de oorbellen en je hebt losse smaragden gemaakt.
Pak de smaragden (emeralds) van de stronk.
Leg nu het schedeltje erop, doe er lijm op en plak de smaragden eraan vast.
Pak nu het schedeltje met smaragden (child's skull and emeralds) weer op.
NB: zorg ervoor dat je de boomstronk aanklikt en niet de boom met bessen.

Ga naar boven en ga het huis in met de loopplank ervoor.
Laat de schedel met smaragden zien aan het monster. Dat laat het meisje los en Harland en het meisje gaan naar buiten toe.

Ga het scherm uit.
Ga nu verder naar links tot je bij het jachthutje bent en ga daar weer naar links.
Een monster staat op het pad, maar dat wordt door Harland automatisch met de bijl uitgeschakeld.
Hij repareert ook automatisch zijn auto en vervolgt zijn weg...............


KopiŽren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.