REPENTANT


Walkthrough door Yvonne © 2018 www.adventurespel.nl

Uitgever: Anate Studio / 2018
Ontwerper: Anatolii Korval, Anate Studio

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Info & review.


Spelbediening
Op straat
De winkel
De overval
5 proteïne-drankjes
Het droom-doolhof
De voorraadkamer



Spelbediening  

In het hoofdmenu vind je "Play/Spelen" om een spel te beginnen.
Bij "Options/Opties" kun je het volume van muziek en SFX instellen en een "Language/taal" (Engels, Russisch, OekraÔens en Nederlands) kiezen.
In "Prehistory/Geschiedenis" wordt iets over het spel Little Kite gezegd. Hierop is Repentant deels gebaseerd.
Met "Quit/BeŽindigen" kun je het spel stoppen en wordt je spel automatisch opgeslagen.

Er is een autosave, die na bepaalde doorlopen onderdelen het spel automatisch voor je opslaat. Je ziet dan een cassettebandje rechts onder in de hoek.
Zo'n spel kun je later 'loaden'. Je kunt dus niet zelf het spel saven op het moment dat je dat wilt en moet sommige stukjes overdoen.

In het spel zelf zie je linksonder de toegang tot het hoofdmenu en een loepje.
Met de linker muisknop kun je interactie hebben met figuren of voorwerpen pakken en in de inventaris neerzetten.
De inventaris staat bovenaan in je scherm en wordt zichtbaar door er met je muiscursor overheen te gaan.
De cursorpijl wordt rood als je op een hotspot terecht komt. De andere hotspots kun je zien door op het loepje te klikken. Dat kan 20 keer.



Op straat  

Intro
Start het spel.
Oliver heeft twee nieuwe berichten. Een van zijn ex-vrouw Mary, die hem vraagt haar met rust te laten en een van zijn vriend Sergei. Die heeft een niet helemaal legaal dealtje voor hem.
Oliver gaat naar een supermarktje toe.


Op straat voor de winkel
Bekijk de inventaris waar twee munten in zitten en kijk naar de telefooncel. Oliver kan niemand bellen, omdat het te donker is om de gleuf te zien.

Praat met het meisje.
Kijk naar de lampen onder het afdak van de winkel.
Pak bij de rioolput de ingedeukte fles op en pak dan voor het rechter voorwiel van de auto de baksteen.
Zie het gat in de etalage en pak de halfvolle fles wijn op naast de deur.
Bekijk ook de metalen plaat van de elektriciteitskast.

Sla met de baksteen de spiegel van de auto af en leg de spiegel bij het gat in de etalageruit. De spiegel reflecteert het lamplicht en dat schijnt nu naar boven.

De telefooncel is nog te donker.
Pak de staaf uit de kisten met rommel voor de winkel en haal er de metalen plaat mee af van de elektriciteitskast.
Zet de plaat tegen het 'vreemde apparaat' aan de linker paal en het licht buigt af naar de grond.
Zet dan de fles wijn op de grond met de lichtplek en de telefooncel heeft voldoende licht om hem te gebruiken.

Doe een muntje in de telefooncel en Oliver belt Mary, die niet met hem wil spreken.
Ga de winkel in.



De winkel  

Oliver wil de fouten in zijn leven goedmaken, maar als de winkelier vraagt wat hij zegt, vraagt hij waar de frisdranken staan.
Praat met de winkelier.

Kijk naar de kleerhanger met draden eraan op de machine rechts van Oliver. Hij kan hem nog niet pakken.
Kijk naar de dozen rechts van de deur bij de schappen en Oliver pakt een mesje.

Loop naar achter de winkel in.
De winkelier laat dan merken dat hij Oliver kent uit de krant als alcoholistische vrouwenmishandelaar.
Oliver slaat de winkelier op zijn neus.
Praat met hem en ga daarna achter de winkel in.

Probeer uit de automaat rechts, onder de monitoren, een blikje frisdrank te pakken. Het blikje komt klem te zitten en Olivers hand kan het blikje niet uit de opvangbak trekken.

Probeer het blusapparaat te pakken en Oliver merkt dat het ventilatiesysteem goed werkt.
Bekijk de emmer en de metalen schaal. Zie ook de reclamekalender links bij de wijnschappen.
Pak van de vloer voor de automaten een ijzeren stang op.

Loop terug naar de toonbank en praat weer met de winkelier.
Maak de stekker los van het snoer dat op de grond ligt en pak de kleerhanger.

Loop naar de frisdrankmachine en doe de kleerhanger in de bak onder de drankjes om het blikje frisdrank te pakken.
Loop naar de toonbank.



De overval  

Het meisje dat buiten stond, probeert de winkel te beroven.
Praat met haar en met de winkelier.

Loop naar achter en stop de ijzeren staaf in de ventilator.
Klik dan op het blusapparaat en loop naar de toonbank.
Door de rook heeft de winkelier het meisje kunnen overmeesteren.

Praat met de winkelier en dan met het meisje, dat zegt haar zieke zusje te hebben willen helpen met het geld van de overval.

Ga naar buiten. Oliver voelt medelijden met het meisje.
Er staat een ruige man te telefoneren.

Praat met de man. Die wil Oliver de telefoon niet laten gebruiken.
Geef hem de fles wijn en Oliver hoort dat de man vijf proteÔnedrankjes wil in ruil voor de telefoon.
Ga de winkel in.



5 proteïne-drankjes  

Praat met de winkelier. Hij zegt dat je de drankjes gratis kan krijgen en dat ze ergens op de schappen staan.

Loop naar achter toe en klik bij de zuivelafdeling op het potje dat op de tweede plank staat.
Kijk nog eens naar de kalender met de drankjes erop.
Op de derde plank van boven rechts bij de wijnafdeling pak je het 2e potje.
Open de deur van de glazen kast naast de frisdrankenautomaat en pak op de onderste plank het 3e potje.
Loop terug naar voren, richting toonbank, en pak het 4e potje op van het op een na onderste schap.

Probeer de deur te openen die je achteraan rechts ziet, links achter de toonbank.
Oliver moet hiervoor met de winkelier praten. Praat met hem.
De sleutel en de haak waaraan hij hing, zijn kwijt. Als Oliver hem vindt, mag hij iets uit de voorraadkamer pakken.

Kijk naar de plek op de vloer bij de jas waar de sleutel ooit hing.
Praat met het meisje en Oliver belooft haar te helpen.

Loop naar achter in de winkel om de emmer te zoeken, rechts in de hoek bij de blusser.
Klik op de emmer en snij met het mes uit de inventaris de strips door van de vaten, die op de emmer staan.
Klik op de vaten die bovenop de emmer staan en pak een sleutel uit de emmer.

Loop nu naar voren en ga naar de voorraadkamer toe.
Haal de deur van het slot met de sleutel en doe dan de deur open.
Pak de fles olie van de onderste plank van de open kast.
Het potje op de 3e plank van onder zit vast aan de plank en de inhoud kan niet overgeheveld worden. Snij met het mes de deksel en het etiket van het potje.

Open de gesloten kast en pak het stukje foto op aan de binnenkant van de deur.
Vooraan op een van de dozen ligt een 2e stukje foto. Zet de fotostukjes aan elkaar in de inventaris.

Lees het prikbord.
Bekijk de bankschroef en het videobeeld.
Kijk naar het draadwerk, het elektriciteitskastje en de houten krat.
Smeer het etiket in met lijm. Hiervoor gebruik je de teer die naast het proteÔnedrankje staat.

Oliver moet nu een potje vinden dat lijkt op de andere potjes.
Open de gesloten kast en probeer het dekseltje uit de inventaris uit op de lege potjes daar. Het dekseltje past op het potje rechtsonder. Oliver heeft nu een leeg potje in zijn inventaris.
Plak het etiket op het potje.

Ga de winkel in naar achter en pak een pak melk bij de zuivelafdeling. Doe in de inventaris de melk in het potje en Oliver heeft een 5e potje proteÔnedrank nagemaakt.

Ga naar buiten. Geef de drankjes aan de man en Oliver kan telefoneren.

Doe een muntje in de telefoon en Oliver belt Mary, die niets met hem te maken wil hebben.



Het droom-doolhof  

Oliver wil het meisje in de winkel helpen.
Kijk naar het elektriciteitskastje en ga de winkel in. De winkelier en het meisje zijn weg.

De sleutel hangt aan de haak.
Pak de sleutel en ga naar de voorraadkamer. Daar ligt het meisje vastgebonden en deels ontkleed. De winkelier slaat Oliver neer en Oliver komt in een droom terecht die over zijn verleden gaat.

De inventaris is nu weg. Je moet in dit wolkendoolhof vier scŤnes uit Olivers leven vinden.

BeŽindig het spel.
De autosave slaat je spel op precies op het moment dat je aan het begin van het doolhof staat.
Ook als je verder in het doolhof bent, kom je daar terecht als je de autosave Dream laadt.

In het doolhof moet je 4 situaties uit Olivers verleden vinden.
De volgorde is van belang. Je moet de tafel het eerst vinden. De zandbak staat op dezelfde plaats als de tafel, maar pas als je de tafel hebt gevonden. Voetstappen staan in de buurt van de te vinden situaties.

1. de tafel: ga bij het beginpunt naar rechts, naar onder, naar rechts, naar boven en bij het kruispunt naar links, naar boven, naar links en naar boven.

2. de scherven: ga terug: naar onder, rechts, onder, rechts, onder, links, bij de eerste afslag naar boven, helemaal naar links tot je niet verder kunt. Ga dan naar onder, naar links, naar onder tot het einde, naar rechts en naar boven waar de scherven op de grond liggen.

3. de zandbak: Ga naar onder, naar links, naar boven tot het einde, naar rechts, boven, rechts en bij de afslag naar boven, links, onder, links en naar boven, waar een zandbak met parasol te zien is.

4. Mary: Ga naar onder en bij de afslag naar rechts, naar boven, rechts, onder, rechts, onder, rechts, naar boven tot het eind, naar rechts en naar boven.
Oliver herinnert zich een scŤne met Mary.



De voorraadkamer  

Na het vinden van 4 plekken in de droom, komt Oliver tot zijn positieven in de voorraadkamer waar het meisje ook is. Praat met haar. Ze heet Christina en is in haar been geschoten door de winkelier.

Pak van de pijpleidingen rechts onder het elektriciteitskastje een doekje op dat als verband kan dienen. Dat moet eerst gedesinfecteerd worden.
Giet de wijn uit de inventaris over het verband.
Verbind nu Christina's wond.

Pak van het bureau een stukje foto op en combineer het met de andere stukjes foto in de inventaris. De foto is nu compleet.
Kijk naar de video.

Probeer de deur te openen.
Kijk naar het ijzerwerk en Christina zegt waar de winkelier de draadtang heeft gestopt.
Praat met Christina, die haar motief voor de overval vertelt en probeer de la te openen. Christina zegt dat je een pijp kunt gebruiken om het slot te forceren.

Pak de pijp bij het houten krat.
De pijp is te dik, zet hem dus in de bankschroef en open er dan de la mee.

Pak de draadtang en knip er een stuk van het ijzerwerk mee af. Je hebt nu wat stukjes ijzerdraad in je inventaris.
Open de deur met de ijzerdraadjes. Je kunt de winkelier niet neerslaan met de pijp.

Ga terug en praat met Christina.
Ga dan de winkel in.
Klik met de olie op de winkelier en ga dan naar buiten toe.

Bekijk de elektriciteitskast en open hem met de pijp.
Zet een schakelaar om in de kast door erop te klikken en het licht in de winkel gaat even uit. De winkelier wordt overmeesterd door Christina en zij schiet hem dood.

Praat met Christina. Oliver wil Christina niet laten opdraaien voor deze misdaad en moet de videobanden met beelden van de beroving vernietigen.
Pak het pistool en ga naar de voorraadkamer. Pak daar de videoband uit de recorder.

Ga de winkel in, loop naar achter en pak de metalen schaal.

Ga de voorraadkamer weer in en zet de schaal op de houten krat.
Doe de videoband in de schaal.
Giet olie in de schaal.
Hou het blikje frisdrank tegen het elektriciteitskastje. De vonken slaan in de schaal en de videoband verbrandt.

Ga de winkel in.
Praat met Christina. Oliver neemt de schuld op zich van wat er in de winkel is gebeurd..........





KopiŽren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.