Spelbediening, Zaterdagochtend, Zaterdagmiddag 12.00 uur, Zaterdagnamiddag, Zaterdagavond, Zaterdagnacht, Tijdsprongen, Zondagochtend, Zondagmiddag, Zondagavond, Zondagnacht. Spelbediening
Na het starten van het spel zie je het hoofdmenu.Hierin kun je een spel voortzetten, een nieuw spel starten en een spel laden. In de 'settings' kun je muziek en geluid instellen en kiezen of je in een groot scherm wilt spelen of in window mode. Bij de credits zie je de medewerkers van het spel. In 'how to play' vind je een aantal schermen vol aanwijzingen over de spelbediening, de cursorsymbolen bijvoorbeeld en hoe de inventaris werkt of de notemap waarin alle informatie staat die de hoofdpersoon in het spel tegenkomt. Met 'Quit' beëindig je het spel. Start een nieuw spel. Een koerier komt aan bij hotel 404 om een pakje te bezorgen. Klik de spreektekst weg om de volgende teksten te kunnen lezen en de koerier verdwijnt. Onderaan zie je de inventaris en links een hotelsymbooltje om in het hoofdmenu te komen. Verder zie je een 'beeper', waarin je opdrachten van de baas of de gasten kunt lezen. Je ziet ook een vakje met een soort klokje, waarop de dag wordt aangegeven en de dagdelen ochtend, middag, namiddag/avond en nacht. In het spel verandert de cursor in een oog om dingen mee te bekijken. Hij verandert in een grijpertje om spullen mee op te pakken. Met een cursor als een bewegende boven- en onderkaak kun je met een figuurtje spreken. Rechtsklikken geeft meer informatie over een voorwerp, met linksklikken pak je een voorwerp op en kun je het in je spel of met een ander voorwerp uit de inventaris gebruiken. Vlak na het begin krijg je een 'notemap' waarop informatie over de kamers, de hotelgasten en medewerkers komen te staan. Ook kun je daarmee sneller het hotel door lopen. De baas van het hotel maakt zich druk om de loopjongen, die nog niet aan het werk is. Later in het spel hoor je dat hij Mike Melkout heet. Het is 7 uur in de ochtend. Je ziet dat het zaterdagochtend is aan het klokje rechts van het menu, onderaan het scherm. Onder het klokje zie je een beeper waarop opdrachten aan Mike worden weergegeven. Let op: er is meer te zien in de kamers dan hier staat aangegeven, bekijk dus goed wat er allemaal te zien is. Er zijn 10 Steam achievements te ontgrendelen. Deze prestaties zijn in deze walkthrough opgenomen. Zaterdagochtend
Je ziet Mike wakker worden in zijn kamer.Trek kleren aan en pak de kleerhanger (coat hanger). Die komt in de inventaris terecht, die rechts van het klokje staat. Ga naar rechts, de badkamer in. Pak de fooienpot (tip jar) bij de wastafel en bekijk wat er verder nog te zien is, zoals de lekkende douche. Ga links de kamer uit, de begane grond op. Daar staat de eigenaar van het hotel. Hij maakt duidelijk dat hij Mike alleen heeft aangenomen om diens moeder een plezier te doen. Hij zegt hem het pakje naar kamer 13 te brengen. Mike pakt een soort plattegrond om die te bekijken. Deze notemap komt linksonder in het scherm te staan. Bekijk de notepad. Het is de plattegrond van het hotel met een begane grond en een kelderverdieping. Verder zijn er drie verdiepingen met kamers en een dakterras met zwembad. Rechtsboven verschijnen de taken die de baas je zal geven. Later in het spel zie je in de notepad ook de namen van de gasten en in welke kamer ze verblijven. Je kunt dan ook de kaart gebruiken om het trappenlopen naar de verschillende verdiepingen te vermijden. Bekijk eerst, rechtsklikkend, het beeldje links van de keukendeur. Het is duidelijk dat loopjongens het zwaar hebben in het hotel. Zie dat er een hotelbel bij het beeldje staat. Ga naar rechts en bekijk de poster aan de muur. Popster Gia Donna en haar breakdance team zullen die avond optreden bij het zwembad. Praat met Miss Swartz achter de balie en stel alle vragen op het scherm. Je hoort dat het hotel 169 jaar bestaat, 6 sterren heeft en gezien wordt als het beste hotel in de staat. Het hotel is dit weekend volgeboekt. Bekijk Miss Swartz rechtsklikkend: er is iets vreemds aan haar. Pak het pakketje (box) op en Mike drukt vanzelf op het knopje van de lift. Die staat stil op de tweede verdieping, omdat twee mensen daar met elkaar aan het praten zijn en de lift vasthouden. De baas zegt dat de lift niet door personeel mag worden gebruikt, Mike moet de trap maar nemen. Ga naar links en je krijgt op een grappige manier informatie over de spelbediening: Met linksklikken kun je in de inventaris een voorwerp oppakken om te gebruiken. Door erop te rechtsklikken krijg je meer informatie over het voorwerp. Met de Tab-toets (toggle notemap) krijg je de plattegrond van het hotel te zien met daarnaast de taken die je moet uitvoeren. Deze notemap staat ook links, onder het menu. De spatiebar heeft een hotspotfunktie. Met de notemap kun je later zonder de trappen op te gaan rechtstreeks naar de gewenste verdieping gaan. Je ziet onder de traptreden een pijltje, dat je dan kunt gebruiken. Helemaal links zie je een trap die naar de kelder leidt en naar de eerste verdieping. Mike moet het pakje brengen naar Mr Prince in kamer 13 op de 3e etage. Ga naar de eerste verdieping. Een man met zonnebril, beveiliger Ritz, zegt hem de verdieping te verlaten in verband met een noodgeval. Er zitten ratten. Praat met Ritz, die je niet naar rechts laat gaan. Ga de opslagruimte in, maar Mike denkt aan zijn taak: hij moet het pakje bezorgen. Ga naar de tweede verdieping. 2e en 3e verdieping, pakje bezorgen Er lopen twee gasten op de 2e verdieping, die bij nader inzien niet de trap maar de lift nemen. Volg ze en druk op het liftknopje. De liftdeuren gaan te snel dicht om in te stappen. Bekijk de schilderijen aan de muur en neem de trap naar de 3e verdieping. Bekijk ook hier de schilderijen en bekijk verder alle schilderijen die je op gangen of in kamers tegenkomt voor een steamprestatie. Klop aan bij kamer 13 en praat een paar keer met Steven Prince. Hij zegt niets terug. Geef hem het pakje. Hij grist het uit Mikes handen en gooit de deur dicht. Kijk in de notemap. Mike heeft geen opdrachten, maar als je dan naar links loopt gaat Mikes pieper af. Hij krijgt het bevel naar de keuken komen. Ga links de trap af. Als je op de 1e verdieping bent, zie je behalve de beveiliger ook kamermeisje Donnor met een wagentje bij zich. Ze gaat kamer 4 in en laat haar karretje in de gang staan. Praat met Ritz de beveiliger. Het rattenprobleem is even opgelost, maar hij vreest dat de ratten terugkomen. Hij is behalve bewaker ook badmeester in het hotel en laat merken van mooie vrouwen te houden. Onderzoek het karretje. Er staat een fles glasreiniger met ammonia op, maar die kun je nog niet pakken. Bekijk de 2 schilderijen op de gang. Ga met de trap naar de keuken op de begane grond. Keuken, kelder Ga de keuken in en bekijk de keukenlift. Daarmee worden bestellingen naar de dakverdieping gestuurd. Praat met kok Jack Pelican. Jack heeft Mike opgeroepen omdat hij een nieuw gerecht voor de VIP-kamer aan het maken is. Mike moet een fles wijn uit de kelder halen: Chateau eccentric 1965. In de notemap wordt deze taak genoteerd. Je ziet er een roze uitroepteken op staan. NB:Bekijk de notemap elke keer, dat je een roze uitroepteken ziet. Er is dan nieuwe informatie aan toegevoegd. Rechtsboven verschijnt de taak die je uit moet voeren: wijn halen. Ga de keuken uit naar de kelder toe. ![]() Bekijk spin Peter the Spider en doe het fooienpotje over hem heen. Mike heeft nu een potje met Peter the Spider (tip jar with Peter the Spider) erin. Onder het rooster op de vloer zit een rat die zich af en toe laat zien. Bekijk het codepaneel bij het kastje voor telefoonleidingen, het elektriciteitskastje en de watertank. Bekijk het wijnrek en Mike haalt de goede fles wijn (chateau eccentric) eruit, hij pakt ook vanzelf een glazen kom met hersenen erin. Die zijn van zijn oom, die hem de opdracht had gegeven alle kamers van het hotel leeg te maken, vooral kamer 13. Hij moet ook iedere werknemer kwijt raken en het wordt duidelijk dat Mike zijn baan speciaal heeft genomen om ongemerkt in het hotel te kunnen rondlopen om die opdracht te vervullen. Vanzelf gaat Mike naar de begane grond. Ga de keuken in en geef de wijn aan Jack. Ga weg en de pieper gaat weer af. Mike moet bij de receptie komen. Gegevens medewerkers Ga de keuken uit en Mike gaat vanzelf naar de receptie toe. De baas zegt dat popster Gia Donna en haar breakdancing groep Robotronix 's middags aankomen en een maand in het hotel zullen blijven. Als Mike iedereen uit het hotel wil krijgen, moet hij informatie zien te krijgen over zowel gasten als medewerkers. Hij vertelt precies wat daarvoor moet gebeuren. Hij moet Miss Swartz afleiden en het boek achter haar kopiëren. Mike opent vanzelf de notemap. Daarin zie je nu informatie over de medewerkers en hun kamers. Bekijk de informatie: Sasa Donnor maakt elke dag kamers schoon en is het lievelingetje van de baas. Jack is topkok en bij Mikes kamer staat zijn taak beschreven. De baas is onder vreemde omstandigheden eigenaar van het hotel geworden en Miss Swartz is er een van een drieling. Ze is beschermend tegenover Donner. Er is iets met haar dat niet-menselijk overkomt. In de kelder zit Bob de schoonmaker, een complotaanhanger die moeite heeft werkelijkheid van fictie te onderscheiden. Jonny Cocktail op het dak weet veel over het personeel en badmeester Ritz houdt van flirten. Gegevens gasten ![]() Praat met Miss Swartz en ga de wasruimte in. Lees de poster: een mengsel van ammonia en bleekwater is zeer giftig. Pak het bleekwater (bleach) van 2e plank van onder en ga de wasruimte uit. Ga naar de 1e verdieping en doe bleekwater bij het flesje glasreiniger op het karretje. Beveiliger Ritz houdt je in de gaten. Je moet hem afleiden. Praat met Ritz. Omdat hij zijn zonnebrandolie niet bij zich heeft, gaat hij niet naar zijn werk bij het zwembad. De taak olie te zoeken komt in de notemap terecht. Ga naar de keuken op de begane grond en praat met Jack. Hij geeft je een flesje olie (cooking oil). Ga terug naar de 1e verdieping en geef de olie aan Ritz. Hij verdwijnt naar het zwembad op het dak. Doe het bleekmiddel bij het flesje glasreiniger. Mike wil naar de receptie om te zien wat voor effect het middel geeft. Ga dus naar de begane grond en loop naar de receptie toe. Op dat moment zie je kamermeisje Donner het glasmiddel gebruiken en begint ze hard te gillen. Miss Swartz laat zich vervangen door Mike en gaat naar Donner toe. Pak het gastenboek en je ziet de notemap even als de informatie over de gasten wordt toegevoegd. Bekijk, wanneer de gelegenheid zich voordoet, de gasten met hun bijzonderheden en sluit de notemap. De gast van kamer 1 komt het hotel in en staat bij de balie. Ondertussen bestudeert Mike de gastenlijst. De notemap laat een roze uitroepteken zien. Bekijk de notemap, als dat niet eerder kon. Praat met Miss Swartz. Ze zegt niet veel, maar gebruikte een deodorant spray. Bekijk de spray en probeer hem op te pakken. Het is een anti-roestmiddel. Praat met Miss Swartz over de spray en ze ontkent dat het een anti-roestmiddel is. Ga iets naar links en Mikes pieper gaat af. Er is een probleem op kamer 7. In de notemap zie je dat er 13 gasten zijn en 7 stafleden. Kamer 7 wordt bewoond door Ginger Hot, een actrice in films voor volwassenen. Lees de informatie over de andere gasten, als je dat nog niet gedaan hebt. Je kunt nu ook via de notemap sneller op de plek zijn, waar je heen moet. Klik daarvoor de groene pijlen bij de trapjes. Ga naar kamer 7. Ginger Hot (kamer 7), Doug Michaels Bekijk de schilderijen op de gang en klop aan bij kamer 7. Ginger heeft een probleem met haar gootsteen. Bekijk het schilderij. Praat met Ginger en ga naar rechts. Pak de nagellak remover (nail polish remover) weg van de wastafel. Bekijk de wastafel. Er zit iets in de afvoer wat Mike er met blote handen niet uit krijgt. Gebruik de kleerhanger en Mike haalt een string (string panties) uit de wasbak. Hij mag het houden. Praat met Ginger. Ga de kamer uit en ga naar links. Mike ontmoet Doug Michaels voor kamer 10. Praat met Doug. Hij is platenproducer en vraagt Mike een envelop (envelope) in de hotelkluis te leggen. De taak staat in de notemap. NB:Je kunt nu met de notemap sneller naar verdiepingen gaan door op de groene pijltjes bij de verdiepingen te klikken. Ga naar de receptie op de begane grond en geef de envelop aan miss Swartz. Mike krijgt er een ontvangsbewijs (item receipt) voor terug. Bekijk de kwitantie in de inventaris. Miss Swartz handschrift lijkt op een dot matrix print. Ga de kwitantie naar Doug Michaels brengen op kamer 10. Gebruik de notemap om traplopen te vermijden. Klop aan. Doug geeft Mike een fooi van een dollar (coin) en zijn visitekaartje (business card). Bekijk het kaartje rechtklikkend in de inventaris. Het dak, de bar, het zwembad Ga naar het dak. Het afhaalrestaurant gaat later pas open. Praat met Jonny. De mysterieuze schrijver op kamer 13 is een van de eerste gasten ooit in het hotel. Om hem uit zijn kamer te krijgen zou je de elektriciteit en het water uit kunnen schakelen, denkt Jonny. In de notemap wordt dit bij kamer 13 opgeslagen. Terry Slogan en Ritz bij het zwembad reageren niet als Mike ze aanspreekt. Praat dus met Nelly Funnie, die volgens de plattegrond een mode-opleiding volgt en met haar ouders en broer in kamer 8 logeert. Ook zij zegt niets. Nelly is te geobsedeerd door badmeester Ritz. Iets verderop zit een andere Funnie op een ligstoel naast het zwembad. Met hem is ook niet te praten. Ga naar kamer 1 op de 1e etage, waar Westy Jones woont. Westy Jones (kamer 1), opslagruimte Klop op de deur en ga naar binnen. Westy is een avonturier aan de aankleding van zijn kamer te zien. Bekijk de kamer. Probeer het ceremonieel masker van de kastdeur te pakken. Het aapje staat dat niet toe. Praat met Westy. Hij heeft wel zin in een nieuw avontuur en woont al 5 jaar in het hotel. De kaart op zijn tafel zit onder het stof, dus kan hij er de weg niet mee bepalen. Mike weet wie hij moet vragen de kaart leesbaar te maken. Die taak staat nu genoteerd in de notemap. Ga de kamer uit en klop op de deur van kamer 4. Sasa is daar om de kamer voor de breakdancers in orde te maken. Praat met Sasa. Zij weet niet waarom Miss Swartz haar zo in de gaten houdt en vindt dat niet prettig. Ze geeft Mike een sleutel voor de opslagruimte waar een stofzuiger staat, die Mike voor Westy's kaart kan gebruiken. De stofzuiger is kapot en onderhoudsman Bob kan hem niet repareren. Bekijk het schilderij. Ga de kamer uit en ga naar de opslagruimte links. Open de deur met de sleutel en Mike legt hem vanzelf onder de mat, zoals afgesproken. Op de vierde plank staat een doos. Pak er een water sprayflesje (water spray bottle) uit. Je krijgt hier een hint voor een latere puzzel, want Mike zegt dat het bedrijf van de flesjes die flesjes voor allerlei producten gebruikt en er alleen een ander etiket op afdrukt. Neem de kapotte stofzuiger (broken vacuum cleaner) mee en ga naar de kelder. Kelder, watertank, Bob de klusjesman Open de watertank naast de wijnflessen met de dollarmunt. Links- en rechtsklik erop. Mike ziet waar de toevoer is naar kamer 13, maar hij heeft iets nodig om het ventiel mee te sluiten. Open het elektriciteitskastje met de munt en Mike merkt dat het te heet is om er met blote handen aan te zitten. Gebruik de string en Mike schakelt de elektriciteit uit. Hij krijgt een zekering (fuse) in zijn inventaris. Hij zal later het water afsluiten. Die taak staat in de notemap. Bekijk kamer 13 op de notemap. ![]() Klop aan bij Bob. Die is nerveus door de komst van popster Gia. Bob wordt voor eventuele klachten over haar kamer verantwoordelijk gehouden. Kijk naar het lekbakje onder Bobs wasje. Het water stinkt. Pak rechts, bij Bobs wastafel, een flesje smeerolie (industrial strength lubricant) weg. Praat met Bob. Hij geeft een aanwijzing voor een latere puzzel: een meisje had het toilet verstopt met een pop. Ga naar de begane grond de chefkok bezoeken. Die is pepers aan het snijden. Pak een potje chilipeper (chili powder) weg. Onderzoek kamers, 1e verdieping Het is tijd de andere bewoners te ontmoeten. Ga naar de 1e verdieping. In kamer 5 zou Shao Lee moeten wonen. Klop aan. Er wordt niet geantwoord en Mike gaat gewoon de kamer in. Er valt niets te zeggen, omdat Shao Lee zit te mediteren. Ga dus weg. Sla kamer 4 waar Sasa aan het schoonmaken is, over. Op kamer 3 van de verlegen Eddie Mason hangt een bordje met niet storen en Mike weet niets over hem. Sla de kamer over en ga kamer 2 in van bodybuilder Terry Slogan, die je bij het zwembad zag. Op het bed ligt een riem die je krijgt als je worstelkampioen wordt. Bekijk de riem en de trofeeën naast het bed en op de wc. Ga de kamer uit en ga naar de 2e verdieping. Onderzoek kamers, 2e en 3e verdieping Bij Doug hangt een niet-storenbordje aan de deur. Mike heeft Dougs vrouw Tulip nog niet ontmoet en dat blijft voorlopig zo. Klop aan bij kamer 9. Point en Click Jefferson wonen daar. Die hebben een wedstrijd van jonge genieën gewonnen en kunnen alles repareren. Aan de muur hangt een lijstje met uitvindingen die ze hebben gedaan. Bekijk het raceautootje op de kast en het grijze schilderij. Er hangt een poster aan de muur van de 'ideale vrouw'. Praat met Point en Click. Ze hadden een wedstrijd gewonnen met het snel repareren van een huishoudelijk apparaat. De prijs was een weekend in hotel 404. Ze willen de stofzuiger wel repareren. Leg die op de tafel en in een mum van tijd zeggen ze wat ze nodig hebben om het apparaat te repareren: smeerolie, een zekering en een anti-roestmiddel. Leg de smeerolie en de zekering op tafel. Het anti-roestmiddel moet je nog vinden. Kamer 6 en 8 kun je niet in en in kamer 7 ben je al geweest. Neem dus de trap naar de 3e verdieping. Alleen kamer 12, van popster Gia heeft geen bordje aan de deur hangen. Ga de kamer in. Sasa Donner heeft de kamer al ingericht zoals Gia dat wil. Bekijk op de notemap welke eisen zij aan haar verblijf stelt. Bekijk het schilderij en pak een teddy beer (stuffed bear) van het bed. Pak uit de badkamer de jasmijn geurkaarsen (jasmine scented candles). Leegmaken kamer 1, Westy Jones Ga naar de receptie. Miss Swartz had anti-roest als deodorant gebruikt. Ruil het flesje om met het waterflesje. Ze lijken op elkaar maar op de fles van Mike staan letters. Haal de letters eraf met remover, eronder komt de tekst anti-roest tevoorschijn. Ruil de flesjes om. Mike heeft nu anti-roest (anti-rust spray) bij zich. Ga naar kamer 9 op de 2e verdieping. Zet het anti-roestmiddel op de tafel en Point en Click repareren de stofzuiger (vacuum cleaner). Ga ermee naar Westy Jones in kamer 1 en geef hem de stofzuiger. Mike gaat vanzelf de kamer uit, terwijl Westy zijn plattegrond zuigt. Even later gaat Westy het hotel uit. Het is Mike gelukt de eerste gast uit het hotel kwijt te raken. Kijk op de notemap en je ziet dat kamer 1 klaar is. Ga Westy's kamer in en bekijk de 4 foto's aan de muur. Het achtergebleven aapje laat je niet verder de kamer ingaan. Voorbereiding Gia's komst, kamer 12 Ga naar de 3e verdieping. Zet in Gia's badkamer de chilipepers tussen haar make-upspullen en stop de spin in de handdoeken. Zie op de notemap dat Mike alleen nog iets moet doen met de kaarsen om Gia's verblijf vervelend te maken. Ga naar Bob en zet de geurkaarsen onder zijn druipende wasgoed. Praat met hem. Je zult Bob moeten zien weg te krijgen. ![]() Ga terug naar Gia's kamer en stop de teddybeer in het toilet. Waarschuw dan Bob, die de wc onmiddellijk gaat repareren. Zet de geurkaarsen in het lekbakje en ga, als Bob terugkomt, naar Gia's kamer. Zet de stinkende kaarsen op het plateautje (candle plate) op de wastafel. Mike zegt dat het bijna 12 uur is, het moment dat Gia aankomt. Het 1e deel van het spel (de demo) is nu beëindigd. Zaterdagmiddag 12.00 uur
Gia checkt in met haar breakdancegroep en Mike vraagt uit zichzelf aan Swartz of er klachten zijn.Jake Bigson uit kamer 6 heeft geklaagd. Hij is politieagent en wil een andere kamer omdat hij last heeft van de liftmuziek, terwijl de muur toch vrij dik is. Mike krijgt de opdracht het restaurant te openen. Miss Swart geeft hem de sleutel (restaurant key). Praat verder met Swartz. Zij is verantwoordelijk voor de liftmuziek en kan die veranderen als ze een cassette krijgt met andere muziek erop. Ze zegt iets over haar 2 zussen met wie ze een drieling is. De werktaak staat in de notemap genoteerd. Lees de informatie bij kamer 6. Bigson wil niet herinnerd worden aan een schietpartij waarbij hij zijn partner verloor, hij kan niet tegen plaagtelefoontjes, saxofoonklanken en schietgeluiden. Schoonmaken muren Je kunt de notemap niet gebruiken om naar andere verdiepingen te gaan. Ga dus met de trap. Op de 1e verdieping ziet Mike dat er op de muren geschreven is. Hij wil de dader dat zelf schoon laten maken. Er komt een 2e taak bij op de notemap. Loop naar rechts, waar Fud Funnie staat. Op kamer 8 woont de Funnie-familie. Bekijk de map. Bij Fud staat dat zijn hormonen opspelen. Laat hem de string zien voor een prestatie. Praat met Fud. Hij ontkent op de muren geschreven te hebben, dus Mike moet daar bewijs voor vinden. Ga naar de 2e verdieping. Ook daar is op de muren geschreven. Ga kamer 8 in. ![]() Op de pijpleiding van de wc zit kauwgum geplakt. Bekijk het. Eronder zit een gaatje. Bekijk het. Mike ziet dat je door het gat Gingers kamer kunt zien. Hij zet het stukje kauwgum op zijn plek en wil Fud op heterdaad betrappen. Ga kamer 7 in en bekijk het schilderijtje in de WC. Ga naar de 3e verdieping en Mike hoort Donna schreeuwen. Die is niet tevreden met haar kamer. Ga terug naar Fud op de 1e verdieping en praat met hem. Mike doet alsof zijn pieper afgaat en zegt dat Ginger een douche gaat nemen. Fud vertrekt onmiddellijk om te gaan kijken. Ga naar de 2e verdieping Gingers kamer in. Bekijk de foto bij de wc en Mike steekt Fud in een oog. Ga de kamer uit. Links staat Fud. Praat met hem. Als Mike zegt Fuds moeder in te lichten, liegt Fud niet langer. Je hoort Gia wéér schreeuwen. Fud heeft alle muren schoongemaakt en wordt door Mike naar het zwembad gestuurd. Openen restaurant Ga naar het dak. In het sleutelgat van het luik van het restaurant zit kauwgum. Ga naar rechts praten met Fud. Hij noemt een aantal grapjes die je met mensen uit kunt halen. Hij kan zijn console niet gebruiken omdat de andere gast bij het zwembad last heeft van het geluid. Het is de VIP-gast, die Mike nog niet eerder gezien heeft. Praat met hem. Dat is geen succes. Kijk rechts bij de breakdance groep. De 5 dansers bewegen alsof ze één lichaam hebben. Pak een jazz-tape naast de speaker linksvoor. Ga die naar Swartz brengen, maar praat eerst met barkeeper Jonny. Jonny vertelt dat de VIP-gast bij het zwembad waarschijnlijk de beroemde acteur Jean Bam is, die goede reflexen heeft en goed kan dansen. Hij is incognito. Bekijk de notemap en je ziet een vraagteken in plaats van een naam bij kamer 11. Het is niet zeker of het Jean Bam is. Dat moet Mike uitzoeken. Doe de sleutel in het slot van het restaurant. Mike heeft iets nodig wat de kauwgum zacht maakt. Ga naar Miss Swartz en geef haar de jazztape. Mike hoort iets in zijn kamer. Ga naar Mikes kamer en Mike ontmoet Tulip Michaels uit kamer 10. Ze is vaag over wat ze van Mike wil. Ze biedt Mike hulp aan in ruil voor iets wat nog niet duidelijk is. Zie dat in de notemap. Ga de kamer uit naar de kelder. Bob is aan het werk bij de WC. Praat met hem. Hij wil de muis vangen met klappertjes, weet niet of hij naar het optreden van Gia gaat en heeft het nieuwe restaurant-systeem om bestellingen te doen niet geprobeerd. Hij vertrouwt de chefkok niet, die vast nanotechnologie gebruikt bij het koken. Ga met de kok praten op de begane grond. Jack wil niet praten over Bobs opmerking dat hij vroeger in het leger werkte. Ga naar de 2e verdieping en open de lift naast Bigsons kamer door op de liftknop te drukken. De jazzmuziek die eruit komt, is nogal luid. Mike moet de deur open zien te houden, zodat de saxofoonmuziek goed tot Bigson doordringt. Ga naar de begane grond Mikes kamer in. Naast de wastafel ligt een aansteker (lighter), die Tulip heeft laten liggen. Pak hem op en bekijk hem rechtsklikkend in de inventaris. Ga naar het dak en verwarm de kauwgum in het slot met de aansteker. Mike neemt de sleutel en opent vanzelf het restaurant. Verjagen Jake Bigson 1 ![]() Pak het plakkerige stukje plakband (sticky tape) en bestel iets te eten door de terminal te gebruiken. Scroll door de lijst en bestel alles wat op de lijst staat. Klik daarna op 'exit' onderaan de lijst. Het lijkt er niet op, dat er iets is veranderd. Daarvoor moet je in de keuken zijn. Praat met Fud over de man die een hekel had aan Fuds console. De console doet het niet goed. Met blazen krijgt Fud hem eventjes aan de gang. Hij geeft de cartridge aan Mike om te repareren. Ga naar de 2e verdieping en doe het plakband op de liftknop. De lift blijft nu open staan en de muziek is duidelijk te horen. Jake Bigson komt de kamer uit, doet de lift dicht en gaat de gang op. Op de notemap zie je dat een van de 4 taken die je moest uitvoeren om hem weg te krijgen, is afgehandeld. Ga zijn kamer in. Identiteit gast uit kamer 11 Gebruik de föhn (blowdryer) bij de wasbak om de cartridge te repareren door met de cartridge op de föhn te klikken. Ga dan naar het dak. Jake Bigson zit aan de bar, maar praat niet met Mike. Geef de cartridge aan Fud en de acteur gaat geïrriteerd weg naar het restaurant. Praat met de barkeeper over Bigson. Ga naar het restaurantluikje en bekijk acteur Jean Bam. Die zegt niets en wacht op zijn bestelling. Ga naar de keuken op de begane grond. Zie rechts bij de printer de bestellingen die de kok moet maken. Ga weer terug naar het dak. Bekijk de notemap en test de reflexen van Jean Bam door Sasa's karretje een duw te geven. Bams reflexen zijn prima en hij verdwijnt. N.B.: Als je nu het karretje volgt op zijn route, heb je een prestatie ontgrendeld. Je moet dan op de liftknopjes drukken van de 3e verdieping, de begane grond, de 2e verdieping, de 3e verdieping en tenslotte de trap nemen naar de 1e verdieping. Mike weet nu de naam van de bewoner van kamer 11. De pieper gaat af en Mike moet naar de keuken komen. Ga erheen. Verjagen Jake Bigson 2 en 3, ontslag kok Praat met kok Jack. Die moet gekalmeerd worden voor hij kan praten. Zet de radio aan. Er volgt een programma van 24 uur over waargebeurde politieverhalen. Het probleem dat behandeld wordt, lijkt op dat van Jake Bigson. Hierna is de kok rustig. Praat met hem. Hij vertelt over een bestelling uit het verleden van een acteur voor diens feestje. Dat liep uit de hand en Jack werd ontslagen. Jack heeft gezworen ontslag te nemen, als hetzelfde nóg eens besteld wordt. Bekijk de bestellingen bij de printer, maar Mike ziet niet welke bestelling de kok van slag bracht. Praat verder met Jack. Hij vertelt iets over het radioprogramma. Zie dat er glas bij de printer ligt. Dat is van Jacks klok, die Jack uit emotie heeft weggegooid. Als Mike de klok vindt, kan hij zien op welk moment de bestelling binnenkwam en uitvinden wat die bestelling was. Zoek de klok. Die ligt niet onder de gootsteen en de vriezer rechts zit op slot. Zoek in de koelkast rechts van de printer. Het klokje ligt in een vakje in de deur van de koelkast. Mike weet nu dat de klok kapot ging om 13.13 uur. Bekijk de bestellingen in de printer en Mike ziet dat er om 13.13 uur een Banana Split was besteld met spruitjes. Ga dezelfde bestelling doorgeven. Ga dus de keuken uit en ga naar het dak. Bedien de terminal en bestel de banana split met spruitjes. Scroll door en klik 'Exit' aan. ![]() Praat met de barkeeper (You were right!) en zet de radio aan op de bar. Die staat op hetzelfde station als in de keuken, dus gaat Bigson weg. Bekijk de notemap nog eens om te zien waar Bigson verder nog problemen mee heeft. Praat bij het zwembad met Fud. Die staat bij Mike in het krijt en Fud krijgt de opdracht kamer 6 te bellen en steeds om Mr. Smith te vragen. Kijk in de notemap. Mike heeft 3 van de 4 taken uitgevoerd die Bigson uit het hotel zullen verjagen. Je wordt opgeroepen naar de receptie te gaan. Ga naar de begane grond. Zie dat het een enorme bende is in de keuken en ga naar Swartz toe. Daar is ook de directeur. Praat met hem. De kok heeft ontslag genomen. Mike moet een vervanger vinden. Je ziet kort de notemap voor je. Je hebt twee mensen uit het hotel gejaagd. Verjagen Jake Bigson 4 Praat met Swartz, maar zij en haar twee zusters willen niet invallen. Ga naar Bob toe in de kelder. Praat met Bob. Hij wil de kok wel vervangen. Hij geeft Mike iets waarmee hij de muis wilde vangen: in shagvloei gerold kruit dat kan ontploffen. Een soort klappertjes (bang snaps) dus. Bekijk ze rechtsklikkend. Ze klinken als pistoolschoten. Ga naar kamer 6, hou de klappertjes tegen de deur en je ziet dat Bigson met neptelefoontjes door Fud wordt gepest. Mike gooit de klappertjes vanzelf op de grond en Bigson springt uit het raam. Hij overleeft de val. Mike heeft nu 3 mensen uit het hotel gejaagd. Zaterdagnamiddag
Mike denkt dat de baas hem aan wil spreken over het springen van Bigson. Hij zegt echter dat de breakdancers geblesseerd zijn geraakt door Sasa's karretje en Mike moet Gia vertellen dat de show wordt afgelast.Zie dat Swartz vervangen wordt door een van haar zussen. Ze zet alleen een andere kleur pruik op. Het is namiddag. Praat met Swartz. Bekijk de notemap waar je opdracht staat beschreven. Loop naar links en merk dat de keuken op slot zit. Ga naar Gia's kamer op de 3e verdieping. Klop op de deur. Mike zegt dat Gia's optreden afgelast is. Gia had met het optreden gehoopt een come-back te maken. In haar contract staat dat ze een maand in het hotel kan blijven. Ze vertrekt alleen dood of met een nieuwe muziekcarrière. Praat verder tot je alle gespreksopties hebt gekozen en geef haar het visitekaartje van Michaels. Ze ziet een mogelijkheid haar carrière een boost te geven, maar heeft daar wel wat voor nodig: haar dansers, bombastische filmmuziek voor haar nieuwe song en een getekend contract van Doug Michaels. Praat nogmaals met Gia. De drie eisen worden op de notemap gezet. Ga naar de bar op het dak. Praat met Jonny. Die vertelt dat Jean Bam incognito is. Hij wil dus niet overweldigd worden door een dansritme, want dansend wordt hij herkend. Als iemand hem zou herkennen, zou hij uit het hotel verdwijnen. De barman is de naam van het aanstekelijke nummer vergeten. Praat verder. Mike moet iemand vinden die de titel van het nummer kent. Praat met Tulip en stel alle vragen op het scherm. Ze zal een getekend contract proberen te regelen, waarop de naam van de artiest nog niet is ingevuld, maar wil er iets voor terug. Als ze je roept, moet je meteen naar haar kamer komen. Mike gaat in op dit voorstel. Praat met Jonny over Tulip. Hij waarschuwt Mike voor haar. Naast het zwembad zit Dave Funnie en voor hem zijn vrouw Margot Funnie. Praat met hen. Ze hebben niet veel te melden. De notemap wordt bijgewerkt. Shao Lee, Robotronicz 1 Ga kamer 4 in van de breakdancegroep in en praat met hen. Ze vertellen over het ongeluk met het karretje en zijn van plan uit te checken. Mike vraagt of ze tóch willen dansen. Daarvoor hebben ze iemand nodig die hen op spirituele wijze met elkaar verbindt, zodat ze weer als één persoon kunnen optreden. Ga naar kamer 5. Shao Lee is aanspreekbaar. Praat met hem. Shao wil eerst zien wat hij moet helen en Mike gaat daarom vanzelf naar de breakdancegroep toe. Even later zijn ze bij Shao Lee. Die heeft iets nodig om te kunnen zien, wat Mike bedoelt met 'meer mensen die als één mens bewegen'. Mike wordt met de pieper naar de keuken geroepen. Kijk eerst op de notemap om de taak te lezen. Ga naar de keuken en praat met Bob. Die heeft hulp nodig bij de bestelling van de schrijver op kamer 13. Mike moet de ingrediënten halen uit de kast. Praat verder met Bob. Hij zegt dat 'kickfighter' de favoriete film is van Jean Bam. Hij heeft de film zelf in zijn kamer, maar leent geen films of soundtracks uit. ![]() Open de deurtjes van de kast achter de radio en pak er ingrediënten (ingredients) uit. In de inventaris zie je dat je paprika, suiker (sugar) en mayonaise hebt gepakt. Geef ze een voor een aan Bob en die gaat weg om zijn eerste gerecht persoonlijk te brengen. Ga de keuken uit naar Bobs kamer in de kelder. Bekijk de filmposters aan de muur. Bekijk het water onder de wc borstel en pak de wc borstel (toilet brush handle) weg. Er komt een sleuteltje (WC key) uit. Ga de kamer uit en open de WC met het sleuteltje. Overal in de kamer liggen videobanden. Geen enkele titel is de juiste. Open de kast. Er staat apparatuur in die muziek van een video op tape kan zetten. Bekijk de recorder op de onderste plank. Mike vindt de film Kickfighter en neem te muziek op. Hij heeft nu de Kickfighter Soundtrack bij zich. Er staan vieze laarzen naast het toilet, die krijg je niet schoon. Ga naar kamer 7 van Ginger en klop aan. Bekijk haar koffertje met speeltjes en praat met Ginger. Er zit kinderspeelgoed in en Ginger heeft een robot, die uit 5 kleine robots bestaat. Die werken samen als é én robot. Dat zou iets zijn om aan Shao Lee te laten zien. Vraag of je hem mag hebben en even later zit het robotje (Ampereom) in de inventaris. Ga de kamer uit. Shao Lee, Robotronicz 2 Ga naar Shao Lee in kamer 5. Laat hem het robotje zien. Shao heeft nog wat nodig voor hij kan helpen. Hij spreekt mysterieuze woorden: Laat aarde rusten op een metalen gezicht en plant dan hout. Zet het dan onder constant druppelend water. Vuur zal eenheid brengen. Mike moet hem een op die manier gemaakt mengsel brengen en Shao geeft Mike hout (twig) mee. Praat nog eens met Shao Lee. Die heeft de taak op zich genomen minstens 1000 mensen te helpen. Er ontbreken er nog vijf. ![]() Ga naar de 3e verdieping. Pak naast kamer 13 een dienblad (metallic food tray) weg. De planten in het hotel zijn van plastic, dus is daar geen aarde bij te vinden. Je had wel Bobs bemodderde laarzen gezien. Ga dus naar de kelder de WC in. Schraap met het dienblad wat aarde (soil) van de laarzen. Nu heb je nog water nodig. ![]() Ga naar Mikes kamer op de begane grond en loop naar de druppelende douche. Doe de aarde in het dienblad. Zet er het hout in en zet het onder de douche. Mike wil het mengsel pas in Shao's kamer verwarmen. Ga dus naar kamer 5 en klop aan. Geef het mengsel aan Shao. Mike steekt het aan en Shao zet zijn inzichten in werking. In een mum van tijd is Gia's dansgroep genezen. Uit zichzelf gaat Mike Gia het goede nieuws brengen. Mike zegt dat ze na de show haar contract krijgt. Tulip Als Mike Gia's kamer uit gaat, wordt hij opgepiept door Tulip om op haar kamer te komen. Ga naar kamer 10 en klop op de deur. Tulip wil seks hebben met haar man en ondertussen moet Mike dan het ontvangstbewijs van de envelop uit zijn broekzak stelen. Daarna moet hij de envelop uit de kluis halen en naar Tulip brengen. Tulip zegt Mike zich in de kast te verstoppen. Ze raadt hem aan iets langs te vinden, zodat hij bij de broek kan. ![]() Bekijk het schilderij en bekijk de leeslamp links op de tafel bij de kast. Daarna kun je de klem (c-clamp) pakken. Combineer de wc-borstelsteel met de klem en gebruik de string om de borstel en de klem te verbinden. Mike heeft een soort grijphaak (grappling hook) gemaakt. Mike gaat automatisch de kast in en Tulip komt binnen met haar man. Even later kijkt Mike of hij al in actie kan komen. Hij doet dat automatisch en pakt het ontvangstbewijs (item receipt) uit de broek. Een tijdje later bevrijdt Tulip hem uit de kast. Ze geeft hem het contract en Mike wil naar de show toe. Zaterdagavond
De showLoop naar het podium. Jean Bam kan de muziek niet weerstaan en danst. Hij wordt onmiddellijk herkend. Opeens onderbreekt de chefkok de muziek en er breekt er een gevecht uit tussen hem en Jean Bam. Gia vraagt Mike hoe hij haar optreden vond en hij geeft haar het contract. Zij en haar dansers checken uit om te gaan werken aan de nieuwe carrière. Ze geeft hem een kaartje met handtekening (autograph) om die later goed te kunnen verkopen. De 3 kamers van Gia, de Robotricz en Jean Bam zijn vrijgekomen. Even later wordt Mike opgeroepen om naar de keuken te komen. Zaterdagnacht
KeukenGa eerst Gia's kamer onderzoeken. Er is niets te vinden. ![]() Onderzoek dan Jean Bams kamer 11. In de douche ligt een machete . Neem hem mee en bekijk hem in de inventaris. Bekijk de salade bovenop het toilet. Kamer 4 van de dansers is leeg. Ga dus naar de keuken. Bob geeft Mike beschimmelde kaas (moldy cheese) om weg te gooien en hij heeft een gehaktbrood-bestelling. ![]() Hij geeft het bevroren gehaktbrood (frozen meatloaf) aan Mike, want zo kan hij er niets van maken. Bekijk de briefjes op de kast bij de cassetterecorder. Pak iets verder rechts het magneetje (magnet) van de koelkast en pak een banaan (banana) links op de tafel. Ga met de kaas naar de kelder en voer het aan de muis. Die laat zich daar niet meer zien. Gebruik de haak op de watertank rechts en Mike draait de watertoevoer van kamer 13 dicht met de klem aan de haak. Zonder water en stroom, zal Prince snel weg zijn. Ga naar kamer 1 en geef de banaan aan de aap. Die eet hem op, maar Mike mag niet langs hem heen lopen. Ga naar het dak. Praat met Jonny, die hem uitlegt waarom kamer 13 tussen 11 en 12 in staat. Het is de belangrijkste kamer van het hotel en alle waterleidingen komen daar samen. Praat rechts met Nelly Funnie. Dat lukt nu Ritz aan het flirten is met Tulip. Ze zegt niet veel, maar laat haar belangstelling in Ritz merken. Bekijk Tulip en Ritz. Geef Tulip en Ritz het bevroren gehaktbrood. Samen zijn ze een 'date in hell', dus het ontdooit! Ga ermee naar de keuken, neem nog een banaan weg en geef het gehaktbrood aan Bob. Terwijl Mike even naar het toilet gaat, maakt Bob iets moois van het gehakt en vraagt hij Mike het naar kamer 3 te brengen. Mike heeft Eddie Mason nog niet eerder ontmoet. Ga naar kamer 3 toe en klop aan. Eddie Mason, kamer 3 Mason reageert niet op Mike. Bekijk de cocktail parapluutjes en ga weg. Misschien kan Jonny meer over deze gast vertellen? Ga naar het dak en praat met Jonny. Mason komt uit een beroemde familie van seriemoordenaars, maar heeft zelf geen moordneigingen. Hij kwam naar het hotel om de seriemoordenaar in zichzelf op te wekken, want het hotel heeft een geschiedenis van vreemde sterfgevallen en vermissingen. Mike wil Mason helpen zijn ware aard te ontdekken. Praat verder met Jonny. Het hotel is gebouwd op samenkomende energiebanen en vooral loopjongens raakten vermist. Praat met Ritz en ga dan rechts praten met Terry. Hij vertelt zijn probleem: hij wordt niet opgemerkt. Niemand kent zijn naam als worstelaar en vrouwen negeren hem en gaan achter Ritz aan. Bekijk de notemap om de taken te zien waarmee je Terry wegkrijgt. Het creëren van een seriemoordenaar Ga naar Bob in de keuken en praat met hem. Bob noemt wat dingen waaraan je een seriemoordenaar kunt herkennen. De dingen die Eddie Mason nodig heeft om een echte seriemoordenaar te zijn, staan in de notemap. Hij heeft een pak nodig, een 'opgepompt' lichaam en een gelaatsbedekking. De machete is al doorgestreept. Bob heeft geen rat meer gezien, maar zegt dat hij het hotel verlaat, als de rat terugkomt. Je weet dat Nelly Funnie in de mode zit. Ga dus naar haar toe op het dak. Praat met Nelly. Ze wil het kostuum wel maken, maar heeft een paar eisen: een andere werkplek en Ritz moet haar model zijn. Mike geeft haar kamer 12, daar hangen genoeg stoffen om mee te werken. Praat met Ritz. Hij wil wel model zijn maar is afgepeigerd en heeft een pilletje nodig om zich op te peppen. Hij zegt dat Terry een voorraadje pillen in zijn kamer heeft verborgen. Ga naar kamer 2. Bekijk de halters voor de kastdeur. Mike moet die wegschuiven om in de kast te kunnen kijken. Dat lukt niet, ga dus praten met Terry Slogan op het dak. Mike doet Terry een ideetje aan de hand. Terry zou zijn kracht eens moeten laten zien aan een groepje mensen. Hij suggereert dat Terry met gewichtheffen kan laten zien hoe sterk hij is en erkenning zal krijgen. Terry vindt het een geweldig idee en organiseert een sportclubje in zijn kamer. Even later staat hij met Ginger op het dak om nog meer oefeningen met halters te doen. ![]() Ga naar kamer 2 en open de kast. Pak de pilletjes. Mike heeft slaappilletjes (sleeping pills), Steroïden (steroids) voor Mason en een erectiemiddel (herbal mix for erectile dysfunction). Ga naar het dak toe. Geef de erectiepillen aan Ritz. Hij gaat meteen naar kamer 12 en Mike volgt. Nelly geeft hem een kostuum (killer clothes) en trekt zich terug met Ritz. Kijk in de notemap bij kamer 3. Daar is alleen nog iets nodig wat het gezicht bedekt. Ga naar kamer 1. ![]() Doe de slaappillen in de banaan en ga naar binnen. Geef de banaan aan de aap en pak het masker van de deur. Alle spullen voor kamer 3 zijn gevonden. Mike gaat vanzelf naar Eddie Mason toe om ze af te leveren. Even later is Masons kamer op de notemap leeg. Mike wordt opgepiept om naar kamer 9 te komen. Ga eerst naar Masons kamer terug en bekijk de kamer. Rechts staat Mason in het donker. Point & Click Ga naar kamer 9 en klop op de deur. Praat met Point en Click. Ze hebben besloten de perfecte vrouw te maken en hebben wat onderdelen nodig. Als dat gelukt is, zullen ze uitchecken. Mike brengt ze naar de spelautomaat in de opslagruimte, zodat ze daarvan onderdelen kunnen gebruiken. De broers verhuizen van kamer 9 naar de opslagruimte. Ze willen ook een paspop hebben. Die haalt Mike uit zichzelf bij Nelly op. Point en Click hebben straling gemeten die alleen afkomstig kan zijn van een robot in de buurt. Een van de gasten moet een robot zijn en Mike moet die robot vinden. Point en Click willen de processor ervan gebruiken. In de notemap kon je lezen dat Miss Swartz iets niet-menselijks over zich heeft. Ze gebruikte anti-roest in plaats van deodorant en haar handschrift leek op dat van een dot matrix printer. Ga naar de begane grond en hou het magneetje tegen haar aan. Het magneetje blijft plakken. Praat met haar. Ga naar de opslagruimte. Praat met Point en Click. Miss Swartz moet onschadelijk worden gemaakt. Mike heeft opeens een camera bij zich die hij aan Point en Click geeft. De film komt in de inventaris terecht. Bekijk de film en Mike zegt dat je geduld moet hebben. Later in het spel wordt duidelijk hoe Mike aan deze spullen komt. Mike moet Miss Swartz naar de opslagruimte zien te krijgen. Ga naar de receptie en praat met Swartz. Mike zegt dat het kamermeisje in gevaar is in de opslagruimte en Swartz gaat er meteen naartoe. Mike volgt haar naar binnen toe. Point en Click creëren nu een mooie vrouw, maar ze loopt vreemd, als een duif. Miss Swartz is uitgeschakeld en Point en Click verlaten het hotel. Tijdsprongen
Tulip en DougMike wordt opgeroepen door Tulip. Mike haalt vanzelf Dougs envelop op die Tulip wil hebben. Ga naar kamer 10 en praat met Tulip. Geef haar de envelop. Er zitten blanco papieren in. Meteen daarna komt Doug Michaels de kamer uit. Mike zegt dat hij Tulips plannetje direct had doorverteld aan haar man. Er volgt een flashback van dat moment. De notemap is in de flashbacks niet te gebruiken. Flashback 1, zaterdagmiddag Klop op de deur en Doug doet open. Praat met hem. Mike zegt dat Tulip samenzweert tegen Doug. Doug heeft dat al eerder van kennissen gehoord en wil het haar betaald zetten. Mike moet op Tulips voorstel ingaan, haar in de middag om hulp vragen voor het een of ander en dan terug naar Doug gaan. Praat verder. Als alles gaat zoals afgesproken, zullen de Michaels uit het hotel vertrekken. Ga de kamer uit en de flashback is beëindigd. Het is weer zaterdagnacht en Mike staat voor kamer 10 met Tulip en Doug. Mike legt Tulip uit waarom hij haar verraden heeft. Flashback 2, 3 en 4, zaterdagmiddag Er volgt weer een flash back naar de middag waarop Mike een getekend contract voor Gia moet regelen. Nu hij Dougs kant heeft gekozen, moet hij dat van Doug zien te krijgen en niet van Tulip. Klop op de deur van kamer 10. Praat met Doug. Als je de deur uit gaat, springt de tijd vooruit naar zaterdagnacht en staat Mike weer met Tulip en Doug voor kamer 10. Er volgt een andere flashback naar de tijd waarop Mike getuige is geweest van de seks op zaterdagmiddag. Ga de kamer in en Mike ziet Doug in bed liggen. Praat met hem en Doug geeft hem een envelop (envelope) die lijkt op de eerste. Mike moet die naar de receptie brengen en hem verwisselen met de andere envelop. Ga de kamer uit en Mike is weer terug in het heden, voor kamer 10 met Doug en Tulip. De 4e flashback volgt. Mike staat in de kamer terwijl Doug in bed ligt. Doug wil dat Mike Tulip op heterdaad betrapt op overspel. Hij geeft Mike een taperecorder om een gesprek van Tulip en haar minnaar op te nemen. Zaterdagnacht, geluidsopname De tijd verspringt en Mike is op het dak, waar Tulip met Ritz aan het flirten is. Pak de gescheurde poster (torn poster) van Gia's optreden van de grond en praat met Jonny. Mike hoort waar Ritz Tulip heen zal brengen: de opslagruimte. Op het bartafeltje staat een champagnekoeler, waar de bandrecorder in zou passen. Probeer de taperecorder in de koeler te doen, maar Mike kan niet te dichtbij komen. Bestel bij Jonny een fles champagne (champagne). Zet de fles in de koeler. Het tafeltje wiebelt daardoor en de bandrecorder kan niet onder het tafeltje verborgen worden. ![]() Loop iets naar rechts. Er ligt een stukje duct tape op de grond. Pak het op en plak de recorder eraan vast. Als je het onder het tafeltje wilt plakken, zegt Mike weer dat hij een smoesje moet hebben om dichterbij te komen. Zet de gescheurde poster onder het tafeltje tegen het wiebelen en Mike doet er zelf de taperecorder bij. De tijd verspringt en Mike staat weer in Dougs kamer bij diens bed. Het is zaterdagavond. Doug wil dat Mike foto's neemt van Tulip en Ritz en geeft Mike een camera. Even later staat Mike in de opslagruimte. Hij weet niet waar hij zich kan verstoppen, dus wil hij zich vermommen. Bekijk de kerstster (Christmas star) en Mike pakt hem op. ![]() Pak de doos (brown box) op voor de stellingkast en ook de groene gordijnen (green curtains). De wc-rol (toilet paper) in de stellingkast is nu ook te pakken. Schuif de doos met water spray opzij en pak de kerstlichtjes (Christmas lights), die erachter vandaan komen. Mike zegt dat hij alles heeft, verkleedt zich als kerstboom en Tulip en Ritz komen eraan. Snel daarop eindigt de flashback en staat hij 's nachts weer met Tulip en Doug voor kamer 10. Ze checken uit. Je hebt een kamer leeggespeeld en een prestatie ontgrendeld. Mike gaat met de hersenen van zijn oom praten in de kelder. Hij heeft nog een dag om de anderen uit het hotel weg te krijgen. Zondagochtend
Inspecteur VerbinJe maakt kennis met een nieuwe figuur: detective Mark Verbin. Hij kreeg het bericht dat zijn collega Bigson plotseling verdwenen is en gaat dat onderzoeken. Bovendien waren er klachten van de buren over harde muziek, vechtpartijen en brekend glas. Mike is in zijn kamer. Hij moet nog 10 mensen zien kwijt te raken. Hij loopt naar de receptie waar Swartz is, de directeur en detective Verbin. Verbin zal Mike oppiepen als hij hem nodig heeft. De directeur neemt Mike even apart om te zeggen dat Prince uit kamer 13 geklaagd heeft over het eten en geen water en licht heeft. Verbin mag er niets over weten en Mike moet het oplossen. Mike kiest een drastische oplossing. Het onklaar maken van de telefoon zal ervoor zorgen dat er geen klachten meer komen. Verbin neemt intrek in kamer 8. Bekijk de notemap. De Funnies zijn verplaatst naar kamer 11 en je ziet je taken. Ga naar de kelder en bekijk het paneel. Iemand moet de code kraken. Ga de wasserette in en praat met Sasa, die zich niet lekker voelt. Praat eventueel met Bob in de keuken. Ga praten met Swartz en ga naar de 1e verdieping. Hulp aan Verbin: Bob Ga de opslagruimte in en Mike ziet de robot. Hij vraagt zich af wie de receptioniste dan is. Er ligt een open elektriciteitskabel op de vloer. Pak het race-autootje (race car) uit de kast. Mike heeft een joystick nodig om ermee te spelen. Ga even met Ginger in kamer 7 praten en ga naar het dak. Praat met Jonny en Ritz. Ritz is het schepje kwijt dat hij nodig heeft om het zwembad schoon te krijgen. Na het gesprek roept Verbin je op naar de lift op de 2e verdieping te komen. Ga erheen. Mike moet de lift openen. De detective denkt dat de lift te maken heeft met de moord op Bigson, hoewel van moord nog geen sprake was. Iedereen die erin stapt is een medeplichtige. Druk op de liftknop. De lift gaat open en Verbin ondervraagt de lift. Druk steeds op de liftknop en steeds stelt Verbin een vraag aan de lift. Als een vraag zich herhaalt, ga je naar de 3e verdieping. Je wordt meteen door Verbin opgepiept om naar de keuken te gaan. Doe dat en praat met Verbin. Verbin zegt dat Bob rooksignalen bestudeert boven de pan. Verbin wil van Mike een gespreksonderwerp, zodat hij met Bob kan praten. Praat met Verbin en zeg hem over complotten te praten (conspiracies!). Bob vertelt iets over het kraken van codes. Octopussen werden daar in de 1e Wereldoorlog voor gebruikt. Verbin gaat weg. Pak de octopus voor Bob weg. Pak ook het frituurmandje (frying basket). Ga de keuken uit en iets naar links. Mike wordt opgeroepen naar de bar te komen. Ga erheen. Hulp aan Verbin: Jonny Verbin wil Jonny verhoren en moet de indruk wekken óók een goede barman te zijn. Praat met Verbin en ga naar de kelder. Klik met de octopus op het codepaneel. Bekijk de octopus rechtsklikkend. Je hebt een energiebron nodig om de octopus op te laden. Ga naar de wasserette en pak de mop weg links. Die breekt en Mike heeft de steel (mop handle) bij zich en de mopkop (mop). Ga naar het dak en combineer het frituurmandje met de steel. Geef het mandje met steel (frying basket tied on a stick) aan Ritz. Die legt er de nadruk op, dat hij alle troep uit het zwembad in de vuilnisbak in de opslagruimte gooit. Even later is het zwembad schoon. Ga naar de opslagplaats op de 1e verdieping en ga naar binnen. ![]() Haal de urn uit de vuilnisbak. Doe een munt in de spelautomaat. Pak de joystick van de automaat en bekijk hem rechtsklikkend. De joystick is met zo wat alles te gebruiken. De automaat is kapot en er staat geen stroom meer op de kabels. Neem de kabels (cables) mee. Combineer de race-auto met de joystick. Dat is mogelijk, maar Mike heeft er nu niets aan. Ga naar de kelder. Doe de elektriciteitsdraden op de octopus. Mike verbindt de draden met het elektriciteitskastje en zet de elektriciteit aan. De octopus kraakt de code niet. Hij mist een poot. Ga naar het dak. Geef de urn aan Verbin. Die lijkt ten slotte op een cocktailshaker! Verbin gaat een wedstrijdje aan met Jonny. Pak de roerstaaf (stirrer) van de bar. Jonny en Verbin zijn nog wel een tijdje bezig. Ga dus weg. Gebruik de trap en niet de notemap. Mike wordt opgeroepen naar kamer 1 te gaan. Ga erheen. Hulp aan Verbin: het aapje Praat met Verbin. Om contact te krijgen met het aapje moet Verbin eruit zien als iemand uit de jungle. Ga naar de wasserette en ga naar binnen toe. Rechts van Sasa ligt een panterslipje op een stapel was. Je mag het niet pakken. Zet de roerstaaf vast aan de race-auto. Combineer de auto met de joystick, als je dat niet eerder deed. Klik met de auto op de stapel wasgoed. Zorg ervoor dat je helemaal links staat om het autootje te besturen. Mike heeft een panterslipje (leopard print panties) in zijn inventaris. Ga terug naar Verbin bij kamer 1. Geef hem de slip en daarna de mopkop. Verbin gaat zich in de lift verkleden en kan de aap verhoren. Sitcom De Funnies, Ritz Snel daarna krijgt Mike de opdracht naar kamer 11 te gaan, waar de Funnies logeren. Ga naar kamer 11 toe. Je komt in een tv-programma terecht en je kunt de notemap in deze sitcom niet gebruiken. Ga naar binnen en verkleed je als hond. Het hondenpak (dog suit) hangt aan de kapstok. Je speelt nu de rol van hond in het programma. Praat met iedereen. Je kunt alleen maar blaffen en je kunt ook je eigen kleren niet meer aandoen en weggaan. ![]() Gooi het flesje frisdrank om op de tafel bij Fud en Nelly en ze krijgen ruzie. Fud dreigt hun vader in te lichten over Nelly's avontuurtje met Ritz en Nelly wil Fud nu in de problemen brengen. Pak het tijdschrift (magazine) vanonder het blikje en breng dat naar Margo. Nu kan Fud de telefoon gebruiken. Hij vraagt vader Dave om geld. Pak Fuds seksblaadje (seks shop brochure) naast de telefoon en geef het aan Nelly. Die verklikt Fud door het blad aan Dave te laten zien. Pak de nagellak (nail polish) bij Nelly. Praat met haar. Ze wil Ritz graag zien, maar haar vader is in de buurt. Doe de nagellak op de afstandsbediening. Dave merkt dat die niet meer werkt. Hij geeft Fud de opdracht Mike te bellen om de tv te repareren. Mikes pieper gaat af. Hij wordt naar kamer 11 geroepen. Praat met Fud. Die wil wraak op Nelly. Hij gooit een bal naar Mike. Pak de bal (rubber ball) en ruik aan de steelpan op het fornuis. Die ruikt naar de olie waarmee Ritz zich insmeerde. Doe de bal in de olie en breng hem naar Fud. Die krijgt het idee Ritz te bellen, terwijl hij doet alsof hij Nelly is. Even later komt Ritz binnen en Dave gooit hem de deur uit. Hij duwt hem een aantal keer met zijn hoofd tegen de deur en Ritz verliest iets. Op de bank ligt Daves portemonnee (wallet). Pak hem op en praat met Dave. Die is blij dat Margot in ieder geval zijn rust niet verstoort. Geef de portemonnee aan Margot, die onmiddellijk spulletjes gaat bestellen, waaronder een vibrator. Het pakje wordt snel bezorgd en Dave heeft het wel gehad met het hotel. Ritz heeft er ook genoeg van en verlaat, net als de Funnies het hotel. Prestatie. Hulp aan Verbin zwembad Mike wordt door Verbin opgeroepen naar het zwembad te komen. Ga erheen, maar pak bij de deur de vibrator (massage vibrator 8000) op en de condooms (condoms) die Ritz verloor. Praat met Verbin bij het podium. Verbin wil met Slogan praten, die niet uit het zwembad wil komen. Verbin heeft iets nodig om naar Slogan toe te drijven. Praat even met Jonny en ga dan naar Ginger in kamer 7. Laat vibrator en condooms zien. De vibrator levert een prestatie op. Ga nu de condooms aan Verbin geven. Die kan dan drijvend op het water Slogan verhoren. Receptie, Sasa Ga naar de kelder en geef de vibrator aan de octopus als vervanging voor de ontbrekende poot. De octopus zoekt meteen naar de juiste code op het paneel. Hij raakt oververhit. Er ontstaat kortsluiting en je ziet de robot in de opslagruimte opgeladen worden. Mike hoort iets bij de receptie en gaat er vanzelf naar toe. Er staan twee missen Swartz daar en Sasa. De groene Miss roept dat Sasa opgeruimd moet worden. De blonde Miss schreeuwt dat Sasa moet worden beschermd. Ze raken in gevecht. De groene Miss wordt neergeschoten en Sasa valt ook neer. Mike weet niet wie de receptionisten zijn. Met Sasa en de groene receptioniste is niet te praten. Praat met de blonde Miss Swartz. Kies de derde gespreksoptie voor een prestatie. Als je de andere kiest, meldt een computerprogramma dat je leven wordt beëindigd. Je krijgt daarna wel de kans een andere optie te kiezen. NB: Als je alle drie de opties kiest waardoor Mike uitgeschakeld wordt, ontsluit je een prestatie. De blonde Miss Swartz gaat terug naar het verleden om Sasa te redden. Beiden verdwijnen voorgoed uit het hotel. Mike moet nog 4 gasten en 3 personeelsleden wegwerken. Zondagmiddag
Mike staat nog bij de balie en de directeur komt erbij. Ze willen weten wie Verbins verdachte is.Ga eventueel eerst nog naar de kelder en druk, als je naast de verkoolde octopus staat, op de letter f van je toetsenbord voor een prestatie. Bob ![]() Ga naar de wasserette en pak de shampoo (extra-relaxing shampoo) van de onderste plank in de kast. Bij de ingang hangt een jurk van Sasa. Bekijk die en pak er een liefdesbrief (love letter) uit. Die is door de baas geschreven. Sasa's naam staat er niet in. Ga naar de keuken. Uiterst rechts staat Bob. Praat met hem. Hij doet de vriezer open, waarin een vreemd, groot wezen, een gemuteerde rat, boksoefeningen doet. Bob heeft het nu wel gehad met die muizen en ratten in zijn buurt en verlaat het hotel. Prestatie ontgrendeld. Pak het glas (empty glass) bij de afwas en ga de keuken uit. Zie op de kaart dat de rat in de WC zit in de kelder. Ga ernaar toe. Praat met de gemuteerde rat. Zet de tv op een andere zender met de joystick voor een prestatie en ga weg. Ga naar Shao Lee in kamer 5 en praat met hem. Hij leest een boek over spirituele liefde. Ga naar Verbin in kamer 8. Klop aan. Mike hoort Verbin praten, maar te zacht om te verstaan. Gebruik het glas op de deur. Verbin denkt dat de gebeurtenissen in het hotel veroorzaakt zijn door een driehoeksverhouding tussen Gia Donna, Jake Bigson en een onbekende wiens naam rijmt op moss. Mike moet bewijs fabriceren om de baas verdacht te maken. Ga naar het dak en praat met Jonny. Ga dan naar de opslagruimte waar de baas staat. Praat met hem. De baas wil Bob de schuld geven van wat er met Bigson gebeurd is. Zie dat de baas zijn sigaar bij de plant legt, als hij weggaat. Pak de brandende sigaar (boss's cigar). Ga naar kamer 2 en ga Terry Slogans kamer in. Praat met hem. Hij wil wel eens een echt gevecht hebben en niet met halters rondsjouwen. Hij klaagt over de diefstal van zijn pillen. Ga weg naar de WC in de kelder. Praat met de gemuteerde rat over een gevecht met Terry. Hij zegt dat hij een script nodig heeft, want worstelwedstrijden zijn altijd toneelstukjes. Boek, pinnenpuzzel, oogdruppels Ga naar Ginger in kamer 7 en vraag naar haar boek (do you like reading?). Ze is tot de ontdekking gekomen dat ze op zoek is naar échte liefde. Mike moet haar uit haar kamer zien te krijgen om het boek in te kunnen zien. Ga weg en bezoek Shao Lee in kamer 5. Praat met hem. Hij wil zijn boek uitlenen als Mike voor druppeltjes zorgt voor Shao's derde oog. Hij geeft je een steen (stone) mee. Mike heeft zo'n mystieke steen wel eens eerder gezien! Ga naar kamer 1 en loop naar de badkamer. ![]() Er staan twee stenen op een stapel boeken. Zet de steen van Shao erbij. Er verschijnt een tekst op de spiegel en er liggen 4 pinnetjes (white, yellow, black, blue pin) in de wasbak, die Mike vanzelf pakt. Lees het raadsel in de spiegel. Bekijk de foto's bij het bed. Er zitten gaatjes in. Het is de bedoeling dat je de pinnen in de juiste foto prikt. De kernwoorden uit de aanwijzingen zijn: blauw - lucht, zwart - meer, geel - berg, wit - hoge maan. - Doe de zwarte pin in de foto van het monster van Loch Ness (black-lake) - Doe de gele in de foto van de Yeti (yellow-mountain) - Doe de witte in de foto van de weerwolf (moon above) - Doe tenslotte de blauwe in de foto van de alien (blue-sky). ![]() Onder de wastafel zijn nu twee laatjes zichtbaar. Pak er de oogdruppels (mystical Eyedrops) uit en ga de kamer uit. Ga kamer 5 in. Geef de oogdruppels aan Shao en Mike krijgt zijn boek (Shao Lee's book). Bekijk het rechtsklikkend in de inventaris. Vertrek van Ginger en Shao Ga naar Ginger in kamer 7. Geef haar de shampoo en ze gaat douchen. Mike gaat vanzelf de deur uit. Ga terug Gingers kamer in en ruil Shao's boek met dat van Ginger. Gingers boek (Shao Lee's cover but Ginger's book) komt in de inventaris terecht. De omslag is van Shao's boek. Ga naar kamer 5 en geef Gingers boek aan Shao. Als Mike vanzelf de gang op gaat zie je de veranderingen bij Ginger en Shao optreden. Ginger gaat Shao's kamer in en beiden vertrekken samen zwevend uit het hotel. Ze hebben de liefde gevonden. Praat met Jonny bij de bar en dan met de mutatierat in de WC. Er is niets te vinden of te bespreken. Mike zal iets moeten doen. Verdachtmaking baas, Steven prince Ga naar Gia's kamer op de 3e verdieping. Leg de liefdesbrief tussen de teddyberen, om de baas verdacht te maken. Ga dan naar Bigsons kamer 6. Verbin dacht toch dat er een driehoeksverhouding was tussen Gia, Bigson en de baas? Doe het kaartje met Gia's handtekening in de broekzak van Bigson. Leg de sigaar in de asbak op het linker tafeltje. Je hebt de baas verdacht gemaakt. Verbin komt zijn kamer uit. Ga kamer 6 uit. Mike gaat vanzelf naar de kelder om met zijn oom te praten. De oom zegt Mike uit te vinden wat Princes grootste angst is en wil wel helpen. Mike brengt hem naar kamer 13 en Verbin komt eraan. Oom wil weer terug naar zijn eigen plek maar heeft Princes angst aangevoeld: Prince is bang voor aliens. Oom zegt Mike een machine te zoeken die met aliens in contact kan treden. Dit wordt in de notemap opgeslagen. Point en Click kunnen dit niet voor je regelen, maar ga hun kamer onderzoeken op de 2e verdieping. Lees de lijst uitvindingen aan de muur en Mike vindt een apparaat dat nog niet getest is. Er ontbreekt een transmitter aan en iets opwindends om uit te zenden en daarmee aliens te lokken. Ga de kamer uit en loop naar rechts Gingers kamer in. Pak de videoband (erotic VHS movie) en ga terug naar kamer 9. Doe de video in de alien machine. Nu moet Mike nog een zender vinden. Ga naar buiten en klop aan op de deur van Verbins kamer nummer 8. ![]() Verbin is er niet. Bekijk het prikbord met verdachten. Pak de benzedrine (benzedrine pills) en de walkie-talkie van de ladekast. Verder is er niets in de kamer te zien. Ga naar buiten en ga kamer 9 weer in. Zet de walkie-talkie als zender op het apparaat en de Alien calling machine is klaar voor gebruik. Ga naar kamer 13 en gebruik de machine op de deur. Je ziet Prince nu schrijvend achter zijn bureau. Hij schrikt als er aliens zijn kamer in komen. Je ziet een tussenscène: op het dak is Jonny in gesprek met een alien. De aliens nemen Prince mee en je ziet Mike weer voor de deur van kamer 13. Hij gaat vanzelf naar binnen en ziet dat Prince ontvoerd is. Prestatie. Terry Slogan Op de stapel boeken linksboven op de tafel ligt een boek over worstelen. Pak het boek over worstelen (script) en ga ermee naar de kelder. Er is nog maar één gast in het hotel en 2 medewerkers. Ga de WC in en geef het script aan de gemuteerde rat. Meteen daarna zie je Slogan en de rat in Shao's kamer, waar het gevecht begint. Slogan wint en is super blij. De rat en Slogan maken een plan om samen te toeren en gevechten te houden. Prestatie. Nu Terry Slogan en de rat zijn verdwenen, zijn er nog twee mensen die moeten uitchecken: Verbin en de baas. De notemap werkt niet meer, maar staat in de inventaris. Als je erop rechtsklikt, zie je dat het een bewijs van Mikes schuld is. Ga met de trap naar de begane grond. Verbin en de baas Verbin en de baas staan voor Mikes kamer. Mike wil niet met hen praten, hij heeft haast. Geef de notemap aan de baas om hem verdacht te maken. Verbin pakt die af. Er staan allemaal gegevens op van de gasten en voor Verbin is dit het bewijs dat de baas van zijn gasten af wilde komen. Hij arresteert de baas en Mike mag het hotel overnemen. Mike pakt de loper (master key) van de baas af. Het hotel heeft geen gasten meer. Je ziet de baas afgevoerd worden en het wordt avond. Zondagavond
Jonny CocktailJonny loopt op de gang. Hij vertrekt omdat er niemand meer te bedienen is. Hij heeft iets achtergelaten bij de bar voor Mike. Prestatie. Liftcodepuzzel Mike gaat uit zichzelf naar de kelder om zijn oom in te lichten. Die zegt hem naar de 4e verdieping te gaan, terwijl het hotel maar 3 verdiepingen heeft. Hij moet de lift nemen en heeft de sleutel en een code nodig. De code is te vinden in de kamer van de baas. Waar de code is in te toetsen, moet Mike nog uitvinden. Op de 4e etage is een boek te vinden waarmee een ritueel moet worden uitgevoerd. Even later gaat Mike vanzelf naar de kamer van de baas. Lees het bordje onder het schilderij. Probeer de kast naast de boekenkast te openen. Dat lukt niet, ook niet met de loper. Pak de folder (hot dog festival leaflet) van het bureau en lees hem in de inventaris. Vul je glas met water (glass with water) uit de wasbak en ga de schilderijpuzzel doen: De aanwijzingen staan op het bordje onder het schilderij van de vuurtoren: eerst was er een brand, daarna een aardbeving met een naschok en een tsunami. - Gebruik de aansteker op het schilderij (brand). Er beweegt iets op het schilderij. - Raak het schilderij aan en Mike hangt er even aan. (aardbeving) ![]() - Doe dat nogmaals. (naschok) - Gooi dan het glas water tegen het schilderij. (tsunami) Op het schilderij zie je een code in pijltjes. Nu moet Mike de plek nog vinden waar de code gebruikt moet worden. Ga de kamer uit en gebruik de loper op de liftknop en verbind dan de joystick ermee. Met de joystick gebruikt Mike de pijltjescode. Mike gaat vanzelf de lift in en komt uit op de 4e verdieping. Hij vraagt zich af of hij in een parallel universum is. Hij moet het rituele boek van oom vinden. Ritueel boek 4e verdieping, kamer II Mikes inventaris is opeens leeg. Kamer III is op slot en daar moet Mike zijn voor het boek. Links liggen de kamers I en II. Ga kamer II in. ![]() Bekijk en pak het glas van de wijzerplaat (glass cover). Bekijk de klok, eerst rechtsklikkend en dan linksklikkend. Je kunt de klok nu instellen. Doe dat nog niet, maar scroll door en kies exit. Bekijk ook het onderste deel van de klok. De gewichten ontbreken. Raak de schedel aan. Er zit iets in, maar de schedel wordt bewaakt door de raaf. Open de gordijnen en Mike ziet een vuurtoren zoals op het schilderij. De gordijnen zijn te zwaar om open te houden. Pak het touw (rope) van de grond. Het valt uit elkaar in een kwast (tassel) en een gordijnkoord (curtain rope). De raaf heeft ondertussen Lenoregezegd. Als je het koord aan het gordijnhaakje wilt doen, vindt Mike dat zonde van het touw. Hij wil het doormidden snijden. Ga de kamer uit en ga kamer I in. Ritueel boek 4e verdieping, kamer I raadsel Hier zit een vreemd wezen met tentakels als snor. Praat met hem. Het wezen leeft in een parallelle wereld in een andere dimensie. Het visje in de kom heet Lenore en is voer voor de raaf. Hij heeft inkt nodig uit een andere dimensie en eens een raadsel verzonnen waarvan hij het antwoord kwijt is. Hij wil het voorwerp hebben, dat het antwoord is op het raadsel. Dat kan hem sneller laten reizen in de andere dimensies. Het raadsel luidt: je kunt me zien in het water, maar ik word nooit nat. Als je de drie vishaken wilt pakken, zegt het dat je deze 'instrumenten van de dood' niet mag pakken. De kaars is niet te doven en Mike mag niet aan de vissenkom of inktpot komen. Doe het kwastje in de inkt als het wezen de pen in zijn hand heeft. Mike heeft nu een kwastje met inkt (tassel with ink) in zijn inventaris. Bekijk de boektitels en praat met het vreemde wezen (I can't pick up anything in this room). Verf het glas van de klok zwart met de kwast en Mike heeft een zwarte spiegel (black mirror) gemaakt. Bekijk de wijzerplaat/ Mike zegt dat zijn reflectie erin te zien is. 'Reflectie' is het antwoord op het raadsel. Geef de spiegel aan het wezen en het vertrekt om kosmische inkt te halen. Het wezen zat op iets. Pak de fles (glass bottle) en Mike haalt er een papiertje uit met nog een raadsel (riddle from the bottle)erin. Lees het in de inventaris: Wake me. Feed me. When I'm odd, remove one letter and I become even. Pak de vis (Lenore the fish) en een haak (hook). Bekijk de vissenkom. Er zit water in. Halveer het touw met de vlam van de kaars. Mike heeft 2 stukken touw (curtain rope (2 pieces)). Ga naar kamer II. Ritueel boek 4e verdieping, kamer II Doe de fles in de pendule. Die is te licht om als gewicht te dienen. Vul de fles met water uit de vissenkom. Mike heeft een volle fles water (bottle filled with water) bij zich. Hang de fles als gewicht in de pendule. Mike heeft iets nodig om de fles mee vast te maken. Gebruik daar een stuk touw voor. Gebruik het andere stuk op het gordijnhaakje en Mike ziet lichtflitsen door het raam. Zie aan de rechterkant van het raam een gaatje in de muur. Doe de haak erin. Dat dient nu ook als houder voor het gordijn en het hele raam is zichtbaar. Doe het visje in de kom. Verzet de klok. Probeer uit op welk uur je de klok moet zetten. Om 7 uur slaat de klok en de raaf eet het visje op. Het raadsel begon met 'Wake me, feed me' en dat is nu duidelijk. Het getal 7 is oneven (odd). Het briefje met het raadsel verdwijnt uit de inventaris. Dus is het deel in het raadsel (when I'm odd, remove a letter) óók uitgevoerd. Pak de schedel op en er komt een sleutel (key to room III) uit. Ritueel boek 4e verdieping, Kamer III Open kamer III met de sleutel. Die verdwijnt. Mike ontmoet een andere loopjongen. Die vertelt dat het personeel uit zijn dimensie van hun baas af wilde en het tentakelwezen had opgeroepen met een ouijabord. Mike krijgt een toverboek voor spreuken(hotelnomicon) die alleen in het hotel werken. Het personeel in de andere dimensie wilde van het tentakelwezen af en gebruikte het ouijabord nóg eens. Ga de kamer uit en Mike gaat vanzelf praten met de hersenen van zijn oom. Het wordt nacht. Zondagnacht
Mike neemt de hersenen (uncle) mee.Je ziet kort wat er in het nomicon staat en het boek komt onder het menu te staan. In het boek stond dat de essentie van oom nodig is en Mike pakt vanzelf een fles bloed (blood wine) uit het wijnrek. Bekijk de hotelnomicon. Het is een soort notemap met minder kamers erop. Lees ook de informatie bij de uitroeptekens en andere kamers. Ga naar de wc en gooi het bloed erin. Je leest dat dat niet de bedoeling is, het bloed moet overal in het hotel terechtkomen. Je verdient een prestatie. Ga de wc uit en doe het bloed in de trechter (funnel) bij de watervoorraad rechts. Er gebeurt iets hoewel je niet weet wat. Er staat een roze uitroepteken bij het hotelnomiconboek. Bekijk het en je ziet rechts opdrachten staan, die je nog uit moet voeren. Bij de voorbereidingen in het hotel, is een opdracht doorgestreept en bij de voorbereidingen voor de ontvanger is de enige opdracht ook vervuld. Ga naar de begane grond, de kamer van de baas in. Rechtsklik op de gloeiende 'totems'. Ze zijn van steen en niet te pakken. Ga de kamer uit. Mike ziet seriemoordenaar Eddie Mason opeens en gaat snel de kamer weer in. Hij moet van Mason zien af te komen. Mason blijft voor de deur staan. Zijn machete zit vast in de deur. ![]() Pak het gebroken glas (broken glass) van de vloer. Er ligt daar ook een schoolfoto (school photograph). Bekijk hem in de inventaris. Vlak onder het schilderij waar de foto lag, is een opvallende plek in het behang te zien. Snij die plek open met het glas. Pak er het sleuteltje (small key) achter vandaan. Open de kast met dit sleuteltje. Pak het potje zout (salt), de ansichtkaart (lake postcard) en het gouden notitieboek (boss's notebook) eruit. Lees de kaart en het notitieboekje in de inventaris. Snij met het stuk glas de achtergrond af op de schoolfoto en zet de schoolkinderen op de ansichtkaart. Doe nu de veranderde schoolfoto (lake with teens collage photograph) op de folder van het festival. Mike heeft een pamflet gemaakt dat nog niet af is. Leg het pamflet op het kopieerapparaat. De zwart-wit afdruk lijkt nu op een reclamefolder van een festival bij een camping voor tieners. Dat is een perfecte plek voor seriemoordenaars. Schuif de folder onder de deur om Mason uit het hotel te krijgen. Zonder machete zal Mason niet vertrekken. Geef de machete een duw met het notitieboek. Mason verdwijnt en Mike gaat vanzelf de gang op. Prestatie. Ga terug de kamer in. Nu Mason uit het hotel is, kan Mike de totems pakken. Hij heeft 6 totems: een met een vleermuis (bat totem) erop, een met een maan (moon totem), een tand (tooth totem), een kat (cat totem), een snavel (beak totem) en een oog (eye totem). Totempuzzel Je moet de 6 totems in de juiste kamers plaatsen. Bekijk het nomiconboek en ga de kamer uit. De vakjes op de nomicon stellen kamers voor: drie op de 1e verdieping, drie op de 2e en een op de 3e verdieping. Bij elke kamer op de nomicon zie je een omschrijving van de totem die in de kamer geplaatst moeten worden. Ga via de trap de 1e verdieping op en je ziet rode lijnen bij drie deuren. - Ga kamer 4 in. Voor de dansers die er woonden is de tekst op de nomicon (Dancing ..party!) van toepassing. Zie links van het bed, naast het ladekastje een rode nis (weird slot) om de totem neer te zetten. Zet de kat er neer. - Ga kamer 3 in die van seriemoordenaar Mason was. Lees in de nomicon welke totem je neer moet zetten. Doe de tand in de nis naast het bed. (the part of the jaw that I like most) - Ga kamer 2 in, die van Terry Slogan was. Doe de vleermuistotem in de holte (see things upside down) en ga met de trap naar de 2e verdieping. - Lees in de nomicon wat er bij het vakje staat en ga kamer 9 in. Zet de totem met het oog in de holte (inner vision) en ga weg. - Ga kamer 8 in, lees de nomicon (face raven) en doe de totem met de snavel in de holte. - Ga kamer 7 in en lees de nomicon (by night. Give me light). Doe de maantotem in de nis. Raadsel kamer 13 Er volgt een aardschok. Mike ziet dat er op de nomicon een nieuw raadsel wordt toegevoegd voor de derde verdieping: ring the bell, call the mind. Ga eerst naar het dak en pak het boek (Jonny's book) van de bar. Hij heeft alle kennis over het hotel daarin opgeschreven. Lees het eventueel. Je krijgt geen aanwijzingen of andere informatie. Ga dan naar de 3e verdieping. Bij kamer 13 zie je de rode lijnen weer. Lees in het nomicon de opdrachten nog eens. Je moet de bel gebruiken voor je naar binnen kunt. Op de begane grond was een bel. Ga erheen. Het beeldje met de bel staat tussen de wasserette en de keuken in. Druk op de bel en je ziet heel even dat kamer 13 rood oplicht. Ga ernaar toe en ga de kamer in. Mike zet zijn ooms hersenen automatisch neer op een pedestal. Lees het nomicon nog eens en doe zout op de hersenen (must be seasoned). Doe er de pillen bij (must be mentally reinforced) en snij met het glas het gordijn van de muur (under the full moon). Het maanlicht valt in de kamer. Doe Jonny's boek, kennis, bij de hersenen en steek Jonny's boek aan met de aansteker (flames made from knowledge). Mike proeft even of de hersenen zout genoeg zijn en leest uit zichzelf de spreuk uit de nomicon voor. Er komen rode wolken van de hersenen af en een ervan komt in Mike terecht. Oom heeft het lichaam van Mike overgenomen. Oom vertelt wat er achter het verhaal steekt, omdat Mike daar recht op heeft................................ ![]() ![]()
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken. |