INTRUDER IN ANTIQUONIA


Walkthrough door Yvonne © 2022 www.adventurespel.nl

Uitgever: Aruma Studios / 2022
Ontwerper: Aruma Studios

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Info & review.


Spelbediening,
26 en 27 juni 2018,
28 juni 2018,
29 juni 2018.


Spelbediening  

Na het opstarten zie je het hoofdmenu.
Je kunt hierin het spel voortzetten (continue playing), een opgeslagen spel laden (load game) en een nieuw spel starten (new game).
In de 'settings' kun je de instellingen wijzigen voor het geluid, de lettergrootte en het al dan niet handmatig wegklikken van de tekst.
NB: Het is raadzaam te kiezen voor het handmatige wegklikken van de tekst, omdat vooral in het gedeelte van chatgesprekken de tekst te snel zal gaan om de tekst goed te begrijpen. Je kunt daarvoor ook de spatiebalk gebruiken als pauzeknop.
Verder kun je in de settings kiezen voor de talen Spaans of Engels en kiezen voor volledig scherm of windowed mode.
Ook kun je in het hoofdmenu de credits lezen en het spel beëndigen (quit game).

Kies een nieuw spel en je ziet wat functietoetsen en controls voor gebruik in het spel.
Met de spatiebalk pauzeer je het spel.
NB: Vergeet niet de spatiebalk in te drukken, als je verder gaat. Het is namelijk niet duidelijk of het scherm op pauze staat of niet.
Met de tab-toets krijg je de hotspots te zien.
Het spel heeft een autosave en je moet voorwerpen in de inventaris slepen om ze te gebruiken met andere voorwerpen. Je ziet een + als dat mogelijk is.
Met linksklikken beweeg je je naar de aangeklikte plek, kun je iets met voorwerpen doen of met figuurtjes praten.
Dubbelklikken op doorgangen laat je er sneller naartoe gaan.

NB: Als je deze walkthrough volgt, zijn alle 17 steamprestaties te halen. Ze staan niet allemaal specifiek aangegeven.


26 en 27 juni 2018  

Intro op 26 juni
Kies een nieuw spel.
Een bewusteloos meisje wordt naar een medisch centrum gebracht.
Ambulancebroeder Karim brengt politieagente Julia daarvan op de hoogte.
Het meisje lijdt aan geheugenverlies. Ze heeft een id-kaart op zak.


27 juni
De volgende dag zie je het meisje en Karim in het ziekenhuis en begint het spel.
NB: Gooi alle rommel die je op straat vindt in een vuilnisbak. Hiervoor verdien je een steamprestatie.

Praat met Karim. Hij geeft de id-kaart (id card). Haar naam, Sarah Campillo, en haar adres in Madrid (Áncorastreet 36) staan erop. Toevallig is Karims achternaam Sãrah.
Politievouw Julia Áncora wil Sarah zien op het politiebureau. Het is ook al toevallig dat haar achternaam dezelfde is als Sarahs straatnaam.
Praat nog eens met Karim en beiden gaan naar het politiebureau.

Praat met politievrouw Julia. Het identiteitsbewijs is vals.
Julia wil dat Sarah in Antquonia blijft tot duidelijk is wat er aan de hand is.

Pak een paperclip van het bureau en ga het bureau uit naar het pension.
Geef antwoord aan Aida, het maakt niet uit welk antwoord je kiest.
Sarahs kamer was al gereserveerd en betaald.
Lees de krant op de salontafel. Die is van 27/6/'18.
Lees het krantenartikel aan de muur over de vermissing van een meisje 30 jaar geleden.
Dat meisje, Eva Campillo, heeft toevallig dezelfde achternaam als Sarah.
Bekijk het sleutelbord. Er zijn twee gasten in het pension.
Bekijk de printer. Die is niet verbonden met een computer.
Bekijk het boek dat Aida las. Het is een erotisch boek.
NB: Lees elke keer, als je in het pension bent, de titel van het boek dat Aida leest. Hiervoor verdien je een steamprestatie.

Ga naar buiten. Praat met Karim. Het vermiste meisje is nooit gevonden. Er ontstond een mediacircus na haar verdwijning. Daarna wilden de inwoners niet meer met vreemden te maken hebben en is Karim zo'n beetje de enige die internet heeft en een mobieltje.

Sarah wil de vader van Eva spreken. De drie mannetjes op het plein weten misschien wie dat is.
Praat met hen. Zie de 'z' op de lantaarnpaal.
Praat met de toerist. Die heeft niets belangrijks te zeggen.

Ga Claudia's winkel in. Praten met haar lukt nog niet.
Zie de poster voor statiegeld boven de troy's horsemachine. Rechts hangt een telefoon.
Ga weg.

Ga de straat links van Claudia's winkel in. Dit is de plek waar Sarah gevonden was.
Pak het lege flesje (bottle 1) van de grond en ga terug naar het plein.

Praat met Karim over internet en ze gaan vanzelf naar Karims woning toe.
Karim woont tegenover het politiebureau.
Sarah is handig met een computer. Ze hackt per ongeluk de politiecomputer.
Iemand kijkt door het raam.
Bekijk de kamer. Zie bijvoorbeeld het rode boek in het boekenkastje en de poster naast het raam. Beide gaan over 1984.
Ga de kamer uit.

         

Pak op straat het flesje (bottle 2) op.
Bekijk de muurreclame van Neseda.

Ga het politiebureau in en praat met Julia.
Julia mag zich van haar meerdere niet meer met Sarahs zaak bemoeien, maar stoort zich daar niet aan.
Sarah vertelt dat ze de politiecomputer heeft gehackt. Ze moet beloven niet meer aan een computer te zitten.
Julia zal, als ze meer weet, een berichtje naar het pension sturen.
Ga weg.

Loop bij het plein omhoog naar het klooster.
Bekijk de radio en alle standbeelden.
Pak het flesje (bottle 3) en praat met de tuinman, Eva's vader. Hij herkent haar niet als zijn dochter.
Praat verder tot je alle gespreksopties hebt gekozen. Zijn dochter verdween op de plek waar Sarah gevonden is en is, net als Sarah, linkshandig.
Hij tekent een plattegrond van het dorp, waardoor je je sneller kunt verplaatsen.
Bekijk de plattegrond. Alle plekken waar je lopend kon komen, staan erop. Nu is ook het ziekenhuis te bereiken.
Bekijk de misdiensten naast de deur van het klooster.

Ga naar het plein. Het is donker.
Bekijk de lantaarnpaal met de 'z' en de soort pijl daar vandaan naar de tegenoverliggende lantaarnpaal. Dit is iets voor later in het spel.
Ga het pension in.


28 juni 2018  

's Ochtends is Aida er niet. Bekijk de krant.
Druk op de bel. Praat met Aida en ze geeft een envelop (envelope).
Klik erop om hem te openen. Er zit een oude plattegrond (old map) in en een papier met symbolen (tranparant paper with very strange symbols) en cijfers.

Ga weg naar tuinman Samuel.
Sleep de plattegrond naar de tuinman om die te laten zien. De symbolen kent hij niet.
De plattegrond lijkt niet op de zijne. De apotheek staat erop die nu Claudia's winkel is en het pension was vroeger de plek waar de priesters woonden. Claudia is bevriend met Samuel en nam de apotheek van hem over om er kruidenierwinkeltje en bar in te beginnen.

Ga naar Karim, praat over de oude map en die met symbolen.
Onderzoek op de computer levert niets op.
Sarah denkt dat ze iets over het hoofd zien in de offline wereld.
Praat met Karim, leg de oude map op het symbolenblad en bekijk het.
Je ziet een symbool op Claudia's winkel, een op het pension en een op het plein.

Ga naar Claudia. De toerist is daar.
Praat met Claudia. Ze drinken op rekening van Karim koffie.
Praat over de tuinman en dochter Eva. Sarah laat automatisch de symbolenkaart zien.
Claudia zegt dat de drie mannen op het plein van streek waren, toen ze graffity op een lantaarnpaal vonden.

Ga naar buiten en praat met de mannen. Ze laat automatisch de plattegrond zien en de mannen herkennen een symbool: de graffity op de lantaarnpaal.
Bekijk het symbool op de lantaarnpaal.
Karim geeft een schroevendraaier (screwdriver). Open het deksel van de lantaarnpaalpaal ermee. Er is een circuit te zien voor de lantaarnpalen, dat alleen 's avonds veranderd kan worden.

Ga eens naar het ziekenhuis.
Bekijk de plant. Hij heeft water nodig.
De computer heeft geen internetverbinding.
Er is een keycard nodig voor de deur en een sleutel voor de kastjes.

Ga terug naar Claudia en lever de 3 flesjes in. Je krijgt er een munt (coin) voor in ruil. Die werkt niet op de gokmachine.
Bekijk de gokmachine. Een van de symbolen staat er op.

Bekijk op het plein de reclameborden. Ze maken reclame voor Promzag (gas) en Cramoa (energie).

Ga het pension in.
Bekijk de printer. Er zit iets in, maar Sarah kan de printer pas goed bekijken als Aida weg is.
Praat met Aida en ze gaat buiten roken.
Bekijk de printer weer. Er moet kleureninkt in om de printer te laten werken.
Bekijk het boek dat Aida leest en ga naar het politiebureau.

Praat met Julia. Over Sarahs identiteit is nog niets bekend.
Julia geeft kleurencartridges (color cartridge) aan Sarah.

Ga naar het pension en praat met Aida.
Bekijk haar boek en doe de cartridges in de printer. Er komt een blad uit met een davidsster (star of David), 3 punten links zijn rood en de rest is niet gekleurd.

Ga naar Claudia. Probeer de speelkast te hacken. Ze mag er van Claudia niet aan zitten.
Doe de munt erin, maar ook dat levert niets op.

Ga praten met Samuel. Samuel zegt dat jongeren vroeger de munten met touwtjes verbonden voor vrije spelen. Hij werd dan altijd afgeleid door telefoontjes, zodat hij de speelkast niet in de gaten kon houden.

Ga terug naar Claudia's winkel. Praat daar met Karim. Karim belt Claudia dan op.
Klik op de machine en Sarah schroeft hem vanzelf open. Er zit iets in, maar Claudia komt te snel terug.
De machine moet maar op de traditionele manier geopend worden.
Doe de munt in de machine. Het scherm van de speelmachine verandert.
Je hoort een gesprek over de planeet, die elke dag een beetje sterft en enkele mensen (door fossiele brandstoffen, kolen en olie) daar rijker van worden. ENDLESS GO wordt genoemd, hoe lang blijven politici integer?
Sarah herinnert zich een computerscherm met chats over de vervuilende bedrijven.
Bedien de spelmachine nogmaals, er komt een bitcoinuit en iemand gluurt door het raam. Klik op de bitcoin. Er zit een micro SD-kaart in.

Ga de winkel uit. Waarschijnlijk is het nu al donker buiten. Ga anders even naar Karim en Julia en keer weer terug naar het plein.


De lantaarnpaal
Het is avond.
Open de lantaarn met de 'z' erop. Je ziet een circuit in de vorm van een davidsster.
Je had op het blad met de davidsster de kleuren ervan gezien. Links waren de punten rood. Die moeten uitblijven.
Klik op de 3 aan- en uit-toetsen aan de rechterkant. Begin bij de knop bovenaan en ga dan met de klok mee.
De schaduwen maken een pijl. Die wijst naar de lantaarnpaal, die er diagonaal tegenover staat.

Bekijk de aangewezen lantaarnpaal. Sarah haalt er een papier uit, een verhaal over Moreau, een gestoorde wetenschapper.
Karim zegt dat het kleine laboratorium in het ziekenhuis zo genoemd wordt.
Het is tijd om te slapen.


29 juni 2018  

Kijk welk boek Aida leest. Je hebt nu alle boeken gezien die ze las en krijgt er een prestatie voor.

Ga naar het ziekenhuis. Karim is daar ook.
Praat met Karim. Hij zegt dat de sleutel van de kastjes is zoekgeraakt. Daarin lag de id-kaart voor de reader. Ze kunnen dus het lab niet in.

Bezoek het klooster. Er staat een gieter.
Praat met Samuel over de droge plant in het ziekenhuis.
Pak de gieter (watering can).
Ga de gieter vullen bij het fonteintje op het plein.

Ga naar het ziekenhuis en geef de plant water. De sleutel (little key) voor de kastjes komt uit de pot tevoorschijn.
Doe de sleutel in de kastjes en de keycard komt in de inventaris terecht.

Gebruik de keycard op de reader en ga het lab in. Bekijk wat er staat.
Er zitten geen batterijen in de radio.
Links van de deur is een kapotte weegschaal die steeds 92.5 gram aangeeft.
Haal er met de schroevendraaier batterijen (batteries) uit.
Stop de batterijen in de radio. Zet de radio aan. Je hoort een boodschap aan een zekere Nathalie. Iemand zegt dat er mensen zijn die hun werk willen vernietigen. De boodschap eindigt met "Bid voor mij op 24 december."

Sarah herinnert zich nu het kantoor waar ze werkte. Ze wordt Nathalie genoemd en haar baas Frank zegt dat de laatste aanval hen verzwakt heeft.
Nathalie moet beelden zien te krijgen van die laatste aanval. Van beveiligingscamera's, verkeerscamera's en sociale netwerken, alles wat naar internet is geüploaded. Later in het spel leer je wie de andere mensen zijn, die je in dit kantoor ziet werken.
Sarah weet nu dat ze Nathalie Lora heet en ze licht Karim in. Haar collega's en zij waren op zoek naar een terrorist en worden nu zelf achterna gezeten.
Iemand gluurt weer door het raam.
Karim wil dat Nathalie Julia gaat inlichten.

Ga dus naar het politiebureau. Karim gaat niet mee.
Praat met Julia. Nathalie zegt dat ze voor de CNI werkt en op zoek was naar een terrorist. Dat het werk gesaboteerd werd en dat ze een SDI-card heeft. Ze mag Julia's computer niet gebruiken.


Het meer
Breng de gieter terug en praat met Samuel.
Ze vertelt dat ze Nathalie Lora heet en vraagt wat er is op 24 december.
Bekijk de kerkdiensten. Op 24 december is er de mis van de haan.

Bekijk het beeld van de haan. Vraag of Samuel dat goed vindt.
Hij zegt dat de haan er nog niet zo lang staat.
Bekijk de haan. Er zit een foto in.
Rechtsklik op foto voor meer informatie. Er is een meer op te zien en een hand die een metalen doosje vasthoudt.
Laat de foto aan Samuel zien en hij tekent de locatie op de plattegrond.

Ga via de plattegrond naar het meer.
Pak het blikje en Nathalie gooit het in de vuilnisbak.
Bekijk het meer. Nergens is een metalen doosje te zien.

Ga terug naar Samuel en praat met hem. Hij vertelt over een non, die een gouden rozenkrans in de tuin verloor. Er werd met een metaaldetector naar gezocht.
Samuel geeft haar de metaaldetector (detector). Als je er op klikt wordt de kracht ervan hoger.

Ga terug naar het meer.
De detector is niet sterk genoeg, als je hem eerder niet hebt bekeken. Klik er in dat geval op.
Bij het steentje tussen de boom en het scherm onderaan reageert de detector.

Nathalie heeft niets om mee te graven.
Ga terug met Samuel praten. Hij geeft een kapotte schep (broken shovel). Nathalie heeft alleen maar een schroef nodig om hem te repareren.
Gebruik de schroevendraaier op de detector en er komt een schroef (screw) los.
Verbind de stukken schep met de schroef en de schep is gerepareerd.

Ga naar het meer.
Graaf met de schep in het zand en Nathalie vindt een metalen doosje (metal box).
Klik erop om de doos te openen. Er zit een floppy disk in en een kaart van Madrid (map of Madrid) met Áncorastraat erop.

Ga met Julia praten. Gebruik elke gespreksoptie.
Julia geeft een oude floppy disk drive aan Nathalie. Die drive moet met een computer worden verbonden.

Ga naar Karim. Praat met hem.
Ze verbinden automatisch de drive met de computer en Nathalie vindt een adressenlijst op Darknet. Het zijn bladzijden van websites van milieu-activisten.
Karim noemt ze hacktivists. Hij herkent het logo van een bedrijf dat het dorp wil opkopen. De activisten waren duidelijk informatie aan het verzamelen over dubieuze activiteiten van verschillende dochterbedrijven van 'ENDLESS GO', het moederbedrijf.



Nathalie herinnert zich wéér iets: chatgesprekken over de Electric company, waaronder chats van naskie84. Het zijn mensen over wie de radiostem sprak.
Zie dat er naast de computer een mok staat met 1984 erop.

Nathalie legt Karim uit dat de activisten informatie van grote, milieuvervuilende ondernemingen te pakken wilden krijgen om ze voor de rechter te brengen en zegt dat zij naskie84 is.
Er is een bestand dat niet te openen is zonder wachtwoord.
Klik op de Madridkaart en klik dan op het scherm, waar je het wachtwoord in moet vullen.
Er staat een muziekwinkel op de kaart en Nathalie typt de naam ervan vanzelf in als wachtwoord.
Uit een filmpje blijkt dat er steekpenningen zijn betaald aan de minister van Energiezaken in Engeland.
Er wordt door de politie op de deur geklopt.
Praat met Karim en pak de disk uit de driver.
Karim opent de deur en een man zegt dat hij weet dat een gevaarlijke hacker in Karims huis is. Hij heeft bewijzen en wil dat ze meekomen. De man die zich Smith noemt neemt Karims computer en floppy disk drive mee.
Nathalie herinnert zich de man, hij was de toerist en aanwezig op haar werkplek. Zijn echte naam is Nick Thalmann.

Even later is Nathalie bij Julia. Ze zegt dat Thalmann een mol is van ENDLESS GO en bij CNI werkte als supervisor.
Karim belt om te zeggen dat zijn apparatuur is meegenomen. Nathalie had geen tijd haar digitale sporen te wissen, zodat alle hacktivisten gevonden kunnen worden.
Nathalie wil Julia's computer gebruiken om hen te waarschuwen, maar Julia wil eerst Nathalies identiteit verifiëren. Het kost haar 2 uur om dat te doen.
Nathalie is inderdaad veiligheids-technicus bij CNI.
Nick heeft door al die telefoontjes van Julia twee uur voorsprong.

Nu mag Nathalie Julia's computer gebruiken. Ze is haar wachtwoord vergeten.
Op de poster bij Karim en in het boek in zijn boekenkast stond '1984'. Ook op de mok op Nathalies werkplek stond dat. Typ dit wachtwoord in.
Nick heeft de hackers al gevonden en chat mee in de groep. Hij wil dat ze alles over ENDLESS GO wist en de floppy geeft. Anders gebeurt er iets naars met Vikuska.



Nathalie herinnert zich haar verleden en haar ontmoeting met chatter Vikuska.
Nathalie vertelt Julia over haar werk, haar onderzoek naar ENDLESS Go wegens corruptie en omkoping van politici. Vikuska had haar de valse id gegeven en haar gezegd naar Antiquonia te gaan.
Ze vertelt over Nick en zijn handlanger CNI-agent Terry. Die hadden Nathalies geheugen gewist.
Natalie wil in het netwerk van ENDLESS GO infiltreren om meer informatie te vinden.
Omdat het netwerk op intranet staat, is dat moeilijker.

Er is een elektriciteitsstation in het dorp zonder bewaking.
Julia kent het en tekent het op de kaart. Dat zal de plek zijn om binnen te komen.
Nathalie heeft wat dingen nodig. Er komt een lijst (to do list) in de inventaris.
Bekijk de lijst. Er is een laptop nodig, een RJII kabel, een mobieltje met data, en een virus om in het systeem te komen.
Zet de SD-kaart in de computer. Daar is een adapter voor nodig.

Ga met Karim praten. Hij heeft ergens een adapter liggen en loopt wat rond om hem te zoeken.
Bekijk de apenhand in het kastje. Er zit een micro SD-kaart adapter in.
Combineer de adapter met de SD-kaart.

Ga naar het politiebureau en verbind de adapter met Julia's computer.
Nathalie ziet dat Vikuska een virus heeft gemaakt om het intranet van Endless Go in te kunnen voor alle info die ENDLESS GO verstopt.
Natalie schrijft een programmaatje om de info aan CNI te sturen, zodra ze op intranet zijn.
Bekijk de lijst met wat Nathalie nodig heeft. 'Trojan' is doorgestreept.

Ga naar de nieuwe plek op de kaart. Julia gaat mee.
Pak het blikje en Nathalie gooit het in de prullenbak.
Open de deur met de paperclip en ga naar binnen.
Pak het papiertje (blueprint) van de grond. Het is een blauwdruk om een circuit te maken.
Open het kastje links aan de muur met de schroevendraaier en bekijk het. Het circuit is nog niet te bekijken.
NB: Als je de blueprint niet pakt, moet je de elektriciteit zonder aanwijzing repareren. Je verdient dan een steamprestatie.

Ga weg om de andere spullen van de lijst te zoeken.
Ga naar het politiebureau. Pak de laptop (Julia's laptop with the SD card inside) en praat met Julia.
Ze geeft een mobieltje met voldoende data, waarmee CNI geïnformeerd kan worden.
Praat over de kabel (network cable to connect to ENDLESS GO's intranet) en Julia haalt er een.
Natalie heeft nu alles wat ze nodig heeft en de to do lijst verdwijnt uit de inventaris.

Ga naar nieuwe plek op de kaart en ga naar binnen.
Zet de laptop op de tafel voor het kastje en Nathalie plugt hem in. Er is geen stroom.
Bekijk het kastje. Onderin zie je draden waarmee je de pluggen boven en onder moet verbinden om stroom naar de laptop te laten gaan. Rechts zie je de blueprint staan, als je die had opgepakt.



-   Zet een draad boven B1 door op de plug te klikken, klik dan op de plug boven A1. (beide 10KV)
-   Zet een draad onderaan bij A2 en verbind hem met C1 (beide 10KV)
-   Zet een draad bij B4 onder naar P (beide 50 KV)
De lichtjes gaan branden. Bekijk de plug boven het lichtje dat niet brandt. Er gaat geen stroom naar het stopcontact.
-   Haal met de schroevendraaier een draad uit de metaaldetector.
-   Zet die draad onder C2 en verbind de draad met de plug boven het niet brandende lichtje.
Nu staat de stroom erop. De laptop werkt.

Bekijk de laptop. Je moet drie dingen doen.
Eerst moet je verbinding maken met het mobieltje.
Leg het mobieltje naast de laptop.
Zet dan een vinkje in de computer op het bovenste vakje.
Zet een vinkje bij 'activate trojan'.
Je ziet een puzzel: Er staan 3 symbolen. Van boven naar onder een soort boek, een soort Z en een soort koepel.

Bekijk de symbolen nog eens op het blad.
-   Bij het boek zie je de cijfers 66-33-7777-33-3-2 staan. Je ziet op de laptop dat er 6 letters ingevuld moeten worden. Op het blad met symbolen zie je dat de letters van elkaar gescheiden zijn met koppelstreepjes en dat het er daar ook 6 zijn.
Je kunt de puzzel oplossen door de cijfers te vervangen door letters die op een telefoon staan. Onder de 2 staat op een telefoon de A, 2x daarop drukken (22) is een B en 3x drukken (222) is een C.
Bij het boek vul je dus NESEDA in.
Nathalie zegt dat dit bedrijf slecht bekend staat. Je ziet even waar op de muur reclame staat voor dit bedrijf.
-   Bij de Z staat op het blad met symbolen 7-777-666-6-9999-2-4.
Vul op dezelfde manier PROMZAG in.
Dit bedrijf stoot veel broeigassen uit. Ook hier zie je de plek waar je de reclame op een muur zag staan.
-   Bij de koepel staat op het symbolenblad 222-777-2-6-666-2.
De letters die erbij horen zijn CRAMOA, een oliebedrijf.
Ook hier zie je waar je de reclame in het dorp kon zien.

Nu moet de info nog aan Nathalies baas Frank gestuurd worden. Zet er een vinkje bij.
Ze heeft de plaatsen waar haar vrienden zijn doorgegeven en ziet dat een van hen zich dicht bij Antiquonia bevindt.
Frank zal een team sturen, maar Nathalie en Julia kunnen er sneller zijn. Het is een kolencentrale.

Ga naar buiten. Julia wil haar laptop hebben, maar die is nodig voor Franks toegang tot ENDLESS GO.
Nathalie weet dat Nick Vekuska gevangen houdt in een kolencentrale. Julia en Nathalie gaan haar redden. Frank zal komen met versterking, maar dat duurt wel een half uur.


Zelama
Nathalie wil alleen naar binnen en neemt kool me om haar route aan te geven voor als er iets fout gaat. Ze heeft de plattegrond bij zich in haar inventaris met de plek waar Vivuska gevangen wordt gehouden.
Open de truck, pak de id-kaart en de tang (very sharp pliers).

       

Doe de id-kaart in de reader en ga naar binnen. Zie dat het beginpunt wordt aangegeven op de muur met een tekeningetje van een trap. Dit helpt om niet verdwaald te raken.
Knip met de tang de draad door van de camera en pak de zaklantaarn (flashlight).

Ga links van de camera de gang in en pak de bureaulamp (solid desk lamp).
Loop onderin naar links en pak de plant (very tall plant).
Ga onderaan naar rechts, want er staan camera's in de gangen bij de bovenkant.
Ga naar rechts of naar links en je bent bij het beginpunt met de vernielde camera.

Ga bovenaan naar rechts en dan bovenaan naar links.
Zet de plant voor de camera door met de plant op de camera te klikken en pak de ducttape.
Ga bovenaan naar links en pak printerinkt (liquid printer ink) uit de groene kliko.

       

Ga bovenaan naar links.
Zet de bureaulamp op de grond bij de camera door ermee op de camera te klikken.
Doe tape op de leeslamp en bevestig de zaklantaarn eraan. De camera werkt nu niet meer.
Pak de mop uit het huishoudkarretje.
Doe inkt in de emmer van het karretje.
Doe er de mop in.

Ga naar rechts. Hou de mop tegen de camera.
Pak de brandblusser en Nathalie slaat vanzelf de deur in. Daar zit niet Vikuska met een zak over haar hoofd, maar Terry, de handlanger van Nick. Nick pakt de floppy af.
Nick wil dat Nathalie alle info over ENDLESS GO wist op het darknet.
Nathalie zegt dat ze niet weet waar Vikuska de info vandaan had.
Net op tijd komt Julia naar binnen................

Na de aftiteling zie je Nathalie de krant lezen...........................



Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.