HOODWINK



Walkthrough door Marjo © 2012 www.adventurespel.nl

Uitgever: Origin.com/2012
Ontwerper: E-One Studio

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Marjo's Spel-Info.



Proloog: ringAct 1: cadeautjesAct 2: aanzoekAct 3: ontsnappenAct 4: vermommen



Proloog: ring  

Op Global-one heerst Unicorp. Na een wereldwijde catastrofe dreigde de mensheid ten onder te gaan aan overstromingen, hongersnood en mutaties. Unicorp kwam met een aanbod: onder hun leiding zou er weer orde in de chaos ontstaan. Na generaties heerst Unicorp nog steeds dankzij leugens en goedkope medicijnen.
Mensen aan de onderkant van de maatschappij, zoals Michael Bezzle, houden zich in leven met humor en het 'verzamelen' van nuttige voorwerpen.
Michael wil een nieuw leven opbouwen met zijn vriendin, maar daarvoor moet hij nog ťťn keer op het dievenpad. Hij heeft een verlovingsring nodig.


Spelbediening
N.B.: Het spel wordt op vaste punten aan het einde van een hoofdstuk opgeslagen.
Als je het spel eerder afsluit, zul je de volgende keer vanaf het begin van dat hoofdstuk moeten spelen.

Ga met je cursor over het scherm. Klik daar waar je het voetjes-icoon ziet en Michael loopt er naar toe. Door te dubbelklikken rent hij.
Aan de rechterkant van je scherm vind je een deur-icoon. Klik en je gaat naar een ander deel van de kamer.


Ga nogmaals met het deur-icoon naar rechts.
Klik dan met het vergrootglas-icoon op het bureau dat je achter tegen de wand ziet staan. Je ziet het bureau vervolgens in close-up.
Klik op de lades met het vraagteken-icoon en Michael levert er commentaar op.
Klik met het uitgestoken vinger-icoon op de lamp op het bureau en je maakt hem aan. Klik dan met het grijphand-icoon op de lucifers (matches) om ze op te rapen.

Klik op de gebogen, witte pijl aan de rechterkant van je scherm om de close-up te verlaten.

Rechts onderaan in je scherm zie je een bruin boek. Klik erop om het te openen.
De lucifers zitten hier in je inventaris.
Klik je op het tabblad 'journal' dan zie je Michael's aantekeningen. Hij schrijft op wat je nog moet doen. Klik nogmaals op het bruine boek om het weer te sluiten.


Brand
Ga naar het kleine ronde tafeltje langs de linker muur. Bekijk het van dichtbij.
Er staat een asbak met een sigaar.
Klik met het rugzak-icoon op de sigaar en je inventaris opent.
Klik op het tekeningetje van de lucifers en Michael steekt de sigaar aan. Hij gooit vervolgens de brandende lucifer in de prullenbak en veroorzaakt brand.



Ga naar rechtsonderaan in de kamer.
Hier zie je een groot TV-scherm aan de wand.
Rechts hiervan is een apparaat. Bekijk het van dichtbij. Er zit een draaihendel op.
Klik erop om het in close-up te zien.
Pak dan de hendel met je cursor beet en draai rustig cirkeltjes met de klok mee.
Als alle lampjes op het apparaat groen zijn, activeer je de ventilator, die de rook wegzuigt.



Ring
De ventilator blaast ook wat papieren van het bureau weg en onthult een klein doosje.
Loop naar het bureau waar de prullenbak naast staat en klik op de papieren voor een close-up. Raap dan het kleine ringdoosje op.

Op dat moment komt detective Pyre, de legitieme bewoner van het pand binnenwandelen. De mutant katachtige detective bedreigt Michael.
Klik op het flesje drank dat voor je op tafel staat. Als je het al eerder aanklikte, weet je dat het zeer brandbaar is en Michael maakt er gebruik van.
Hij weet te ontsnappen en neemt gelijk de deurknop mee.
Savepunt




Act 1: cadeautjes  

Klik op het bruine boek rechtsonder in je scherm.
Klik op de ring in je inventaris. Michael zegt dat hij zijn vriendin wil vragen met hem te trouwen. Hij heeft de hulp van een vrouw nodig, die hem kan vertellen hoe hij dat moet aanpakken.

Loop naar links. In de achtergrond zie je op een gegeven ogenblik een groene trap.
Ga de trap af.

Saffron
Loop op de lagere verdieping naar rechts, voor de zuil langs. Loop verder naar rechts tot je bij Saffron's winkel komt. Praat met Saffron, die een echte hippie is.
Ze zegt dat elke vrouw dol is op bloemen, chocolaadjes en een man die lekker ruikt.

Praat met Saffron over bloemen.
Ze wil je wel een boeket maken als je haar wat rozen uit haar kweekkas brengt. Ze geeft Michael het pasje van de kas, die in werkelijkheid een omgebouwde parkeergarage is.

Praat met Saffron over de parfum.
Ze wil wel iets voor je maken, als je haar de ingredienten brengt. Ze heeft afvalbakkensap, paddestoelen en zure melk nodig, die je allemaal een verdieping hoger kunt vinden. Ze geeft Michael een paar plastic handschoenen om zijn handen mee te beschermen.

Praat met Saffron over chocolade.
Ze heeft haar laatste doos chocolaadjes aan een "klein, rond, rood kereltje" gegeven die "Bricks" of zoiets heet.
Neem afscheid van Saffron.


Bloemen
Loop vanaf Saffron's winkel een stukje naar links, tot je een deur ziet met een verlichte gele balk en een 'verboden in te rijden' bord erboven. Dit is de parkeergarage.

Klik op het deurpaneeltje, gebruik Saffron's pasje om de deur te openen en ga naar binnen.
Loop de trap af en je ziet een vleesetende plant die een aantal rozen bewaakt. De plant is in een slecht humeur. Misschien heeft ze honger of dorst.

Loop naar de muur, links van de trap, waar je een controlepaneel ziet. Klik erop en de sprinkler installatie begint te werken.

Nu de vleesetende plant water krijgt, kun je dichterbij komen.
Klik op de grote vleesetende plant in de bak met rozen.
In deze minigame is het de bedoeling dat je de grijpcursor een volle seconde ingedrukt houdt op een roos. Dat is de de enige manier om er een te pakken.
Aan de bovenkant van je scherm zie je, dat je zes rozen moet vangen. Als je 6 rozen hebt kun je de close-up verlaten.


Verlaat de parkeergarage/kwekerij en ga terug naar Saffron.
Spreek haar aan over de bloemen. Michael geeft zijn rozen en Saffron maakt een boeket bloemen voor hem.


Parfum
Loop vanaf Saffron's winkel naar links en ga de trap op naar de hogere verdieping.
Loop hier naar links tot het einde van de gang.

Hier zie je tegen de muur een afvalverwerkingsmachine. Bekijk hem.
Klik op de rode STARTknop en het apparaat schuift open.
In de machine zit een vuilnisemmer met oogjes en een arm met de naam Rubbish.

Rubbish was vroeger een rijk man, die na een ongeluk een tweede kans kreeg doordat ze zijn brein in deze afvalemmer plaatsten. Maar hij heeft schoon genoeg van zijn leven en wil dat Michael er een eind aan maakt.
Hij blijft Michael net zo lang jennen, totdat die reageert.
Duw op de STARTknop.
Rubbish wordt samengeperst, maar Michael krijgt spijt en probeert hem nog te redden. Daarbij rukt hij de arm van Rubbish eraf.

Kijk naar de rode metalen steunbalk aan de linkerkant van de gang.
Bovenin groeit een paddenstoel, rood met witte stippen. Bekijk hem.
Gebruik de arm van Rubbish om de paddenstoel naar beneden te meppen. Hij valt voor de kratjes op de grond. Raap de paddenstoel op.
Rubbish komt weer bij en begint te schreeuwen. Michael 'geeft' hem zijn arm terug.

Loop nu helemaal naar rechts, naar de deur van de detective.
Links van deze deur staan een tweetal kliko's (plastic afvalcontainers). Bekijk ze.
Klik op het deksel van een kliko en gebruik je plastic handschoenen. Raap het blikje afvalsap op.

Rechts van de deur van de detective staat een grote roestige diepvrieskist.
Maak hem open, gebruik je handschoenen en raap het pak bedorven melk op.

Ga terug naar de onderste verdieping, naar Saffron.
Spreek haar aan over het parfum en Michael geeft haar de ingrediŽnten.
Vervolgens maakt Saffron parfum en spuit het op Michael, zodat hij lekker ruikt.


Chocolade
Ga vanaf Saffron helemaal naar de linker kant van de gang.
Hier zie je een paar tredes naar een breed platform.
Loop het platform op, zover mogelijk naar achteren en je merkt dat dat dit de doorgang is naar een grote brede trap die buiten het gebouw uitkomt.

Loop de lange trap af en je staat op de Promenade.
Aan de rechterkant van de trap zie je een dik, rond metalen mannetje bij een pot met een groot soort bonsaiboom staan.
De boom draagt hele zware oneetbare vruchten.

Spreek het rode mannetje aan. Hij heet Brycke en hij eet een doos chocolade op, hoewel hij helemaal niet hoeft te eten, omdat hij van metaal is!
Klik op de grote bonsaiboom. Michael geeft de boom een schop en een vrucht valt op het hoofd van Brycke. Die spuugt prompt de doos chocolade uit.

Ga de grote trap op, het gebouw in.
Loop helemaal naar rechts, naar het winkeltje van Saffron.
Spreek haar aan over het aanzoek (proposal) dat Michael zijn vriendin wil doen.
Nadat Michael de bloemen, de parfum en de chocolade heeft, kan hij op weg.


Aanzoek
Verlaat Saffron. Loop helemaal naar links en ga via het platform naar buiten, de trap af naar de Promenade.

Loop naar links, naar het volgende scherm.
Hier zie je schuin achter de openbare telefoon een donker gat.
Dit is de ingang van een lift. Stap zo ver mogelijk over de drempel!




Act 2: aanzoek  

Inscriptie ring
Met de lift gaat Michael naar een dieper en donkerder gedeelte van de stad, een achterbuurt.
Loop naar rechts, tot bij een man die Jin heet. Hij heeft een lasbrander.
Spreek de man aan en Michael vraagt of hij de insciptie in de ring kan veranderen, zodat daar de naam van Michael's vriendin in staat.
Jin wil dat graag doen, maar valt flauw van de honger.

Ga met de lift weer naar boven, naar de Promenade.
Loop naar rechts, tot bij een kraampje waar ze broodjes rat verkopen.
Praat met verkoper Hawker. Zijn oven is is uitgegaan, dus hij kan je niets leveren.
Klik op de oven en gebruik je lucifers.
Hawker geeft Michael uit dankbaarheid een broodje rat.

Loop terug naar de lift bij de telefoon. Stap ver over de drempel en ga weer naar de dieper gelegen achterbuurt van de stad.
Klik op lasser Jin en geef hem het broodje.
Als Jin weer bijgekomen is, verandert hij gratis de inscriptie in de ring.


Aanzoek
Loop naar rechts en je ziet een grote metalen deur, die in het midden met een zigzaglijn open gaat. Hier woont Francesca, de vriending van Michael.
Ga door de deur het gebouw in.


Achterin de gang is de deur van de lift, die naar Francesca's kamer's voert. Hij klemt en Michael zegt dat hij iets smals en duns nodig heeft.
Aan de linkerkant zie je de balie. Er zit een pluchen kat op.
Rechts van de kat zie je een rood kaartje op een standaard en daarachter ligt een smal dun plastic kaartje voor de trein op de balie. Raap dat op.


Klik op de liftdeur en gebruik het kaartje om de deur te openen.
Loop dan naar de lift en stap in.

Als je boven bent aangekomen, loop je naar rechtsonder.
Loop dan verder langs het bed naar achteren, waar je Francesca aantreft.
Klik op Fran en daarna op het 'proposal' pakje.
Michael doet zijn best een goede indruk te maken en geeft haar de bloemen en de chocolade. Daarna probeert hij de ring te geven, maar dat lukt niet. De politie valt binnen!




Act 3: ontsnappen  

Michael zit vast tussen twee metalen schotten en wordt beschoten met laserstralen.
De politie waarschuwt door keurig af te tellen voor ze schieten.

Rechtsachter ligt de lasbrander van Jin op een kratje. Raap hem op.

Loop naar linksachter en gebruik de lasbrander om het deksel van het controlepaneel te verwijderen.

Het is niet zo eenvoudig om kortsluiting te veroorzaken, zodat een metalen schot omhoog gaat.
Ga dus voor het open controlepaneel staan.
Als het nog 2 secondes duurt, voordat er geschoten wordt, ren je snel weg. Als je het goed timede, zal de politie nu zelf de kortsluiting veroorzaken en krijg je de kans te ontsnappen.




Act 4: vermommen  

Ren helemaal naar rechts en onder de boog door naar het treinstation.
Als het je lukt de trein te nemen, kun je naar de dokter, die je kan helpen.

De politie is nog steeds op zoek naar Michael. Hij zal iets moeten verzinnen.
Onderaan de trap die het gebouw ingaat, waar ook Saffron haar winkel heeft, staat een vuilnisemmer (rechts van het midden).
Bekijk hem en klik erop. Het is Rubbish!
Michael krijgt een idee. Hij wil zich vermommen als zo iemand die een tweede kans kreeg.
Nu hoeft hij alleen nog maar iemand te vinden die hem wil helpen zo'n vermomming te maken.

Loop naar links, naar de openbare telefoon. Daar staan Jin!
Klik op Jin en geef hem zijn lasbrander terug. Hij is zo blij dat hij aanbiedt werkelijk alles voor je te doen.
Praat met Jin en vraag hem om hulp. Hij zal Michael vertellen wat hij nodig heeft voor zijn vermomming, namelijk een kartonnen doos, een emmer en hersens in een potje.


Kartonnen doos
Ga de lange trap op, het gebouw in en loop naar rechts, naar de winkel van Saffron.
Spreek haar aan en Michale krijgt zomaar een kartonnen doos.
Bovendien zegt ze dat in haar kweekkas een emmer staat die Michael wel mag gebruiken.


Emmer
Loop naar links, naar de entree van de parkeergarage, waar de gele balk boven is.
Maak de deur open met het pasje dat je eerder van Saffron kreeg en ga naar binnen.

De parkeergarage staat inmiddels een beetje blank.
Links zie je een emmer drijven.
Halverwege de trap ligt een lange stok. Raap hem op.
De vleesetende plant lijkt op een hondje. Gooi de stok en hij gaat erachter aan. Zo krijgt Michael de drijvende emmer. Verlaat de parkeergarage weer.


Hersens
Ga naar buiten, naar de Promenade.
De rode, ronde Brycke staat nog steeds bij de grote bonsaiboom. Spreek hem aan.
Hij zegt dat hij erge honger heeft.

Loop naar rechts naar het kraampje met de broodjes rat.
Spreek eigenaar Hawker aan. Hij heeft een probleem. Hij heeft veel last van kakkerlakken en dat is niet goed voor de klandizie. Als Michael de kakkerlakken wil vangen, krijgt hij een gratis maaltijd! Hawker geeft Michael een flacon insecticide.

Klik op de oven en je mag weer een minigame spelen.
Net als bij de rozen, moet je de cursor een volle seconde op een kakkerlak ingedrukt houden.
Als je 6 kakkerlakken gevangen hebt, heb je aan de opdracht voldaan.
Michael krijgt dan een Lao Su Pao.

Loop terug naar rode, ronde Brycke.
Klik op hem en geef hem het broodje. Brycke kan als metalen man geen honger hebben, maar hij wordt helemaal dol als hij het broodje ziet.
Michael gooit het weg en Brycke rent erachteraan. Het resultaat is een verbogen lantaarnpaal.

Loop naar de kromme lantaarnpaal en kijk omhoog.
De bedoeling van dit minispelletje is, dat je de lamp losschudt.
Blijf klikken op het bovenste deel van de paal, totdat het je lukt en de lamp eraf schiet...bovenop Brycke.
Raap dan Brycke's breinpotje op.


Vermomming
Loop terug naar Jin bij de openbare telefoon en praat met hem.
Even later is Michael vermomd.

Nu je keurig vermomd bent, kun je teruglopen naar de politie.
Ga rustig verder, je vrijheid tegemoet! ..........................



KopiŽren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.