Walkthrough door Yvonne © 2016 www.adventurespel.nl
Uitgever: Robot Invader/2016
Ontwerper: Robot Invader
Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar:
Info & review.
|
Begin van het spel,
Woonkamer,
Studeerkamer,
Eerste verdieping - Josies kamer,
Bullards kamer,
Josies kamer en buiten,
Lunar Dream apparaat,
Woonkamer achter piano,
Keuken,
Badkamer,
Safe,
Josies geheime kamer,
Weerstation,
Kelder,
Lunar Dream apparaat,
De distilleerkelder,
De vriezer in de kelder.
Begin van het spel 
De vrouwelijke hoofdrolspeler, journaliste Patricia Gable, geeft informatie over wat er aan de hand is:
Harris Bullard, docent aan een universiteit, is dood in zijn studeerkamer gevonden.
Patricia is ervan overtuigd dat hij vermoord is en wil zijn dood onderzoeken.
Er zijn volgens haar vier mogelijke verdachten:
- Bullards ex-vrouw Cynthia Peckman, die alles van hem erft,
- Bobby Sawyer, die het lichaam heeft gevonden en allerlei klusjes voor Bullard deed,
- Josie Herrera, een vroegere student van Bullard die sinds een jaar bij hem inwoonde,
- Graham Wellington, een vroegere collega van Bullard.
Spelbediening
Als je rechtsklikt, zie je een aantal hoofdmappen:
--- Collected documents (verzamelde documenten), met hierin de submappen
- Miscellaneous (diversen),
- Profiles (profielen) van de verdachten.
Later komen er meer submappen bij, zoals
- Newspaper Clippings (krantenknipsels),
- Blackmail notes (chantagebrieven),
- Research docs (onderzoeksdocumenten).
- Notes to Jo (brieven aan Jo).
De hoofdmap "Quit to main menu" (naar hoofdmenu) komt er snel bij.
Verder zie je wat je "inventory" (inventaris) aan verzamelde voorwerpen bevat.
Ook zie je regelmatig in het spel "objectives" (de taak die je uit moet voeren op dat moment) in een soort notitieboekje verschijnen.
Niet alles wat je vind is nodig om het spel tot een goed einde te brengen.
Woonkamer 
Loop naar de spiegel, kijk erin en je ziet je Patricia met haar linker arm in een mitella.
Kijk naar de krant voor de spiegel.
Je leest een samenvatting over Bullards dood en dat de politie van mening is dat zijn dood een natuurlijke dood is. Patricia laat merken dat zij de informatie heeft verzameld, terwijl een ander zijn naam onder het artikel zette.
Automatisch wordt de informatie uit de krant opgeslagen in de map "collected documents" en zie je de kern in het notitieboekje staan.
Kijk dan naar het postpakketje naast de krant, dat bestemd is voor Josie Herrera. Je kan het pakje niet openmaken, er zit een touw omheen dat je zal moeten opensnijden.
In het linker laatje ligt een sleutel (key). Pak die op. Automatisch verschijnt in een notitieboekje dat je taak is de plaats van de misdaad te onderzoeken.
Aan het middelste laatje ontbreekt een knop.
Er is in deze kamer niets meer te vinden.
Gebruik de muis als een camera en kijk rond. Je ziet naar links draaiend een deur waarop allemaal papieren geplakt zijn met Japanse tekens erop en je ziet de tekst dat daar de plaats van de misdaad is.
De deur rechts mag je niet in omdat je taak is de plaats van de misdaad te onderzoeken.
Loop naar de deur met de Japanse tekens toe en ga naar binnen. De kleine sleutel die je vond heeft automatisch de deur geopend.
Je komt in de studeerkamer terecht.
De studeerkamer 
Op de vloer zie je meteen de krijtlijnen die de politie maakte en die de plek aangeeft waar Bullard gevonden is.
Links in de hoge boekenkast zie je een vel papier tussen de boeken. Loop ernaar toe en pak het papier op. Het is een verhaal over de Snow Woman. Dit verhaal verdwijnt automatisch in de map "miscellaneous" (diversen), waarin ook het verslag van de lijkschouwer staat.
Kijk naar de boekenkast. Op de bovenste plank ontbreekt een boek van de schrijver die ook Snow Woman schreef.
Loop naar links, naar de landkaart toe, die boven het lage boekenkastje aan de muur hangt en kijk ernaar. Er staat een rood kruis op.
Loop naar het bureau. Pak het papier op dat er rechts bij de lamp ligt. Het is een briefje van Bullard aan Josie. Hij zegt dat iemand achter hem aan zit en dat hij overal geluiden en voetstappen hoort.
Hij schrijft ook dat hij ideofocale lenzen verstopt heeft in zijn studeerkamer en haar een postpakketje heeft gestuurd om uit te leggen wat ze met die lenzen kan doen. Ze moet op de landkaart kijken om het masker te vinden en het X-teken markeert de plek. Hij zegt ook dat de volgorde west, oost, noord is.
Deze lens-notitie verdwijnt automatisch in de map "collected documents".
Op het bureau links zie je ook een kaartje met het Japanse teken voor het noorden erop.
In de typemachine zit een stuk papier vast. Klik rechts van het papier en je krijgt het papier eruit. Het beschrijft het ideomotor effect: het onderbewuste neemt de controle van het lichaam over zonder dat het bewustzijn zich dat realiseert. Het onderbewuste ziet en weet zaken die het bewuste niet kent.
Voorbeelden zijn het Ouija-bord (deelnemers bewegen het bord onwetend terwijl hun onderbewuste hen leidt) en de wichelroede (het onderbewuste herkent aanwijzingen voor water, neemt het lichaam over en veroorzaakt dat de hand met de wichelroede naar het water wijst ).
Hubbards onderzoek behelst rechtstreekse toegang tot de kennis in het onderbewuste. Hij noemt dat Ideofocus.
In de bureaula linksboven ligt een dreigbrief van een zekere Woodcutter. Hiervan verschijnt een notitie in het notitieboekje.
Doe de la dicht en open de la linksonder. Pak de schaar (scissors) hieruit op. Je krijgt de tip het postpakketje ermee open te maken.
In de la rechtsboven ligt een lens, pak hem op.
De andere la rechtsonder is leeg.
Loop naar de landkaart toe.
Rechts voor de landkaart zie je een beeldje, er ontbreekt een beeldje op de plek ernaast.
Woonkamer - pakketje
Loop naar de studeerkamerdeur toe, open hem en ga de kamer met het pakketje in.
Loop ernaartoe. Het spel geeft je de aanwijzing hoe je de inventory (inventaris) kunt gebruiken.
Gebruik de rechter muisknop en je kunt de schaar pakken.
Klik met de schaar op het pakketje. Er komt een boek (book) uit. Pak het op.
Studeerkamer
Ga terug naar de studeerkamer en loop naar de boekenkast links toe.
Rechtsklik en pak het boek uit de inventaris.
Zet het boek tussen de andere boeken op de bovenste plank. Je kunt het niet naar achteren duwen, omdat er een houten wig (wooden wedge) in de weg zit met een Japans teken erop. Klik nogmaals en je raapt hem automatisch op.
Loop en kijk naar de boekenkast rechts van het bureau, de maskers erboven, een diploma van Bullard, de tv die eerst niet aan stond.
Loop naar de boekenkast rechts van de tv.
Maak het deurtje open van het linker kastje onder de boeken. Er ligt een boek op de bodem, met daarin een andere cameralens. Pak die op.
Maak de deurtjes van het rechter kastje open. Dit kastje is leeg.
Links van de sofa staat een kastje. Til het deksel op en je ziet een platenspeler, zonder plaat erbij. Boven het kastje hangt een schilderij van een vrouw in witte kimono in de sneeuw.
Loop naar de sofa toe, onder de zitting het dichtst bij de deur steekt een velletje papier. Pak dat op. Het gaat over een man die een vorm van ideofocus heeft bereikt en kon zien met zijn huid: een windzuchtje, de beweging van een haartje op zijn arm vormde een mentaal beeld van zijn omgeving.
Loop naar de landkaart boven het lage boekenkastje, kijk naar het kruis erop en de hoofdpersoon denkt dat het kruis op Japan staat.
Klik nu een paar keer op de globe, die links op een standaard staat en wijs naar waar Japan ligt. Je ziet een zeshoek oplichten.
Klik op het zeshoekje, de globe gaat open en je ziet een doosje (box) erin verborgen.
Pak het eruit en je ziet dat er een houten drukknopje ontbreekt. Dat heb je in de boekenkast gevonden toen je het boek daarin terug zette.
Pak het drukknopje (wooden wedge) uit de inventaris en plaats hem op het doosje.

De volgorde moest west, oost, noord zijn.
Links op het bureau zie je wat het teken voor noord is.
Kijk met de loep naar het doosje en je zoomt in.
Het vakje links is, aan de tekening te zien, noord.
Klik op het onderste vakje, dan op het vakje bovenaan en dan op het vakje links.
Het doosje gaat open en er komt een masker uit. Pak het masker (mask) op en de lenzen worden automatisch op de plek van de ogen gezet.
patricia zet het masker automatisch op. Kijk ermee de kamer rond en je ziet iemand met een Japans masker op, op de bank zitten, onder een schilderij waarop pulserende cirkels te zien zijn.
Blijkbaar laat het masker je dingen zien die je onbewust aanvoelt en zo hints geeft.
Later in het spel zul je merken dat je vaker figuren, met rood-bruine Japanse maskers op, tegenkomt, die je hints geven. De figuren met witte maskers op zijn gevaarlijk en kunnen je dood, het einde van je spel, veroorzaken.
In dit geval kijk je naar het schilderij boven de bank waarop de figuur zat. Er zit een brief achter van Bullard aan Josie.
Hij vertelt dat hij door ene Woodcutter bedreigd wordt, die Bullards plannen voor het Lunar Dream Apparaat wil hebben. Dat Bullard vreemde geluiden hoort en met het masker op iemand zag die hem te pakken wilde nemen. Woodcutter weet dingen uit Bullards verleden die niemand mag weten. Hij schrijft dat hij zijn plannen in de safe heeft gestopt, dat hij wil dat Josie ze ophaalt en uit het huis meeneemt naar een grote stad, waar het makkelijk is je te verbergen. Deze brief wordt opgeslagen in de map "Notes to Jo".
In je notitieboekje wordt de taak "onderzoek de plaats van de misdaad" doorgestreept en de nieuwe taak (Wie is Woodcutter? en Open de safe) opgeschreven.
Als je naar de deur van de studeerkamer loopt, krijg je van het spel een vragenlijst, waarop je dingen kunt aanvinken die met de moord te maken hebben. Het is om te kijken of je wel goed hebt opgelet.
Het spel geeft daarna weer aan dat je nu naar boven moet om de safe te openen.
1e verdieping: Josies kamer 
Ga de deur van de studeerkamer uit en open de deur links.
Ga naar boven. Je krijgt de keuze de linker of de rechter kamer in te gaan.
Kies links en loop naar voren.
Kijk naar de krant op het tafeltje. Er staat niets belangrijks in.
In de doos die in de kast staat, is ook niets van belang te vinden.
Loop naar het bed toe. Als je op het bed klikt, weet je dat deze kamer Josie Herrera's kamer is.
Onder het bed ligt een dagboek (diary), pak het op en lees het.
Er staat dat Josie haar vader nooit heeft gekend, maar 5 jaar geleden haar vaders naam ontdekte in een bibliotheek op een onderzoek dat hij had geschreven. Haar moeder dacht altijd dat haar vader in de oorlog gesneuveld was. Josie is naar Kansas gegaan om haar vader te zoeken.
Als je rechtsklikt zie je dat er een nieuwe submap is toegevoegd: "Jo's diary".
Loop naar de kist toe die rechts van het bed in de hoek staat. Die is op slot, er zit een draaischijf op.
Je kunt nu ook de rechterkant van het nachtkastje zien waar een handafdruk op staat. Je zult vaker handafdrukken tegen komen in dit spel. Die afdrukken geven een overpeinzing van de hoofdpersoon weer en verdwijnen in de submap "Musings" (overpeinzingen). In dit geval krijg je, als je op de afdruk klikt, te horen dat het een kans is voor de hoofdfiguur om vooruit te komen in de journalistiek als ze Bullards moordzaak oplost.
Ga naar het nachtkastje links van het bed. Er ligt een papier in: een door Josie uitgetypt hoofdstuk van een verhaal dat Bobby Sawyer aan het schrijven is: hoofdstuk 3 van "The Crystal Cave".
Er worden nóg een map toegevoegd: The Crystal Cave, waarin Bobby's verhaal nu is opgeslagen.
Kijk in de spiegel en je leest dat Josie vast niet in de man Bullard geínteresseerd was en hem misschien alleen maar hielp met zijn onderzoek.
Zet het masker op en kijk rond. Je ziet de figuur met het Japanse masker met de grote oren eraan voor de kist zitten terwijl hij het slot ervan aanraakt.
Ga de kamer uit en dan de tegenoverliggende kamer in.
Bullards kamer 
Loop naar het dressoir met de spiegel links. Als je in de spiegel kijkt, krijg je de tip het masker op te zetten.

Doe dat en je ziet de figuur met het masker links van de open haard aan het plafond hangen en links in de hoek zie je een cirkel pulseren.
Er ligt een verscheurde foto op het dressoir.
Leg de stukjes aan elkaar.
Het is een foto van James Lowry en Harris Bullard op het schip USS Essix 1943.
Loop naar de houtblokken toe.
Links in de hoek ligt een draaischijf (disc). Pak hem op. Aan het motiefje is te zien dat die op Josies kist hoort.
Loop naar de kast tegenover het bed toe.
Op een doos ligt een 2e dreigbrief van Woodcutter. Hij zegt dat hij Bullards geheim kent en stuurt de groeten van James Lowry, de man die naast Bullard stond op de verscheurde foto.
Kijk naar de brandkast. Die is op slot.
Je krijgt in je notitieblok te zien dat je de code moet gaan zoeken.
Loop naar het bed toe, er ligt een papier links op de grond.
Pak dat op, het is een logboeknotitie van Bullard over de ideafocal lenzen; ze zien dingen die zijn bewuste brein niet ziet.
Eigenlijk graaft het masker dromen op, dromen zijn ten slotte een vorm van ideofocus: een droom laat waarheden zien die je anders niet zou herkennen. Het brein moet de stortvloed van droominformatie onder controle houden, daarvoor is een apparaat nodig, iets groots. De maan misschien?
Tussen de dozen rechts naast het bed ligt nóg een papier, een blad uit Bullards logboek.
Hij schrijft dat Woodcutter weer een dreigbrief heeft gestuurd en dat hij dingen weet van Hubbard van meer dan twintig jaar geleden en ook weet van Lowry. Bullard heeft zijn onderzoek nog niet afgerond dus zal Woodcutter nog wachten tot hij Bullard iets aan doet. Bullard is van plan Woodcutter uit de weg te ruimen als hij hem vindt.
Deze informatie wordt in het notitieboekje geschreven.
Als je van de dozen de richting uitgaat naar de haard, zie je een handafdruk op de vloer bij het voetenbankje voor de haard. Kijk ernaar.
Je hoort Patricia zeggen dat ze iets gevonden heeft wat niemand ontdekt had: de lijkschouwer had in een kantlijn geschreven: Onderkoeling in de zomer?
Ga de kamer uit, terug naar Josies kamer.
Josies kamer en buiten 
Loop naar de kist rechts van het bed.

Pak de draaischijf uit de inventaris en klik ermee op de kist.
Draai aan de schijven totdat je een pauwenfiguurtje ervan kan maken en klik er dan op. De kist gaat open.
Je kunt een kleine houten knop (small knob) eruit halen en een dagboekfragment, waarin Josie schrijft dat Bullard een weerstation aan het maken is en dat ze een paar flessen daarvoor moet kopen. Ze vertelt ook dat ze een terugkerende nachtmerrie heeft gehad waarin ze als 5-jarige haar moeder gewurgd ziet worden.
Dit wordt genoteerd in het notitieboek en je krijgt de hint dat je de safecombinatie niet hebt, maar dat je ergens beneden een la hebt gezien zonder knop.
Einde D
Als je de kamer uit wilt om naar beneden te gaan, komt er een figuur naar boven met een wit masker op. Als je die niet uit de weg gaat, ben je dood en hebt je einde D bereikt!
Dit is niet erg: je krijgt namelijk een menu te zien waarop je "continue" kunt aanklikken en het spel gaat verder.
Je komt op het punt terecht waarop het fout ging.
Buiten
Verstop je niet in Josies kamer, maar ga Bullards kamer in, open het raam en je komt in een mistig sneeuwlandschap terecht.
Als je om je heen kijkt, zie je het huis nergens meer.
Loop als je cursor voetstapjes laat zien, die kant op.
Op een gegeven moment zie je een paaltje met een kraai erop en je weet niet welke kant je op moet.
Volg de voetstapjes, je ziet weer een paaltje en je weet dat je in cirkels rondloopt.
Op een gegeven moment krijg je de melding als je naar zo'n paaltje kijkt dat je op de goede weg bent. Loop door en je ziet bij een paaltje dat je dichterbij komt.
Uiteindelijk zie je een speelgoedaapje met bekkens op een paaltje zitten en sta je voor een deur waarachter een trap je naar beneden leidt.
Loop de gang door en je ziet de figuur met het Japanse masker met de grote oren op, die je hints gaf en je komt bij een deur. Ga die door en je bent op het terrein rond het huis.
De tekst op het scherm zegt: De man in de regenjas, was dat Woodcutter?
Tekst op de grond naast een bijl vertelt je te vertrekken (Leave). De bijl is niet op te pakken.
De enige weg is naar het raam toe te gaan bij de houtblokken.
Het Lunar Dream Apparaat 
Open het raam en je komt in een kamer terecht met een apparaat waar gewichtjes aan hangen en een globe bovenop staat.
Draai naar rechts en loop naar de tafel toe.
Pak het papier dat er ligt. Het is een brief van Josie aan Bullard.
Ze schrijft dat ze het weerstation (Tempest Prognosticator) heeft geijkt, dat de flessen van zwaar naar licht moeten worden geordend voor de juiste resultaten, dat het gewicht afhangt van de gebruikte bloedzuiger, zodat ze steeds opnieuw moest herijken en dat ze ook moest herijken als de batterij in het voetstuk minder sterk werd.
Het apparaat werkt echter naar behoren: zodra het model in een lijn wordt geplaatst met de maan, kan het Lunar Dream Apparaat veilig gebruikt worden.
De nieuwe opdracht in het notitieboekje is het apparaat in te stellen.
Loop de kamer rond. Op een stoel zie je een handafdruk. Kijk ernaar en je hoort Patricia haar bewondering uitspreken over oorlogsjournaliste Marguerite Higgins, die nooit opgaf ook al was haar leven in gevaar.
Op de omgekeerde stoel bovenop een andere stoel, ligt een papier. Pak het op; het is een brief van Cynthia aan Bullard. Mist ze hem?
Op de grond voor het apparaat, ligt een stukje van Bullards logboek.
Hij schrijft dat de maan gebruiken voor het Lunar Dream Apparaat nogal moeilijk is: het moet volle maan zijn, het moet een heldere nacht zijn, je kunt de machine pas starten als de maan zichtbaar is in de kamer en het weerstation is niet precies genoeg.
Bullard heeft daarom zelf een weerstation gemaakt, dat is gebaseerd op de Tempest Prognosticator, een apparaat van honderd jaar terug.
Hij denkt dat het hem zal lukken en dan moet hij op zoek naar bloedzuigers.
Dit papier wordt opgeborgen in de submap Daily Logs (maar het spel heeft hier een foutje in gemaakt. Het is opgeslagen onder een verkeerde naam).
Onder in het apparaat zie je een batterij, het deurtje ervoor zit klemvast.
Woonkamer achter piano 
Loop de zijkamer in.
Je bent in dezelfde kamer als waar het spel begon, maar dan achter de piano.
De open haard is niet lang geleden gebruikt ook al is het zomer.
Pak de pook (fireplace poker) en pak het haardvegertje (fireplace broom).

Gebruik het vegertje op de as in de open haard en je ziet er drie symbolen onder.
Doe het masker op en je ziet ze duidelijker: een ster, een cirkel en een vierkant.
Kijk rond en je ziet ook de figuur met het masker op in de hoek staan, je krijgt een hint.
Op de plek waar de lichtinval op de muur en de vloer te zien zijn, zie je pulserende cirkels. Loop naar die plek toe en kijk ernaar: enkele planken zitten los.
Pak de pook uit de inventaris en klik ermee op de losse vloerdelen. Er is een kistje onder verborgen.
Draai aan de wieltjes tot je van links naar rechts een ster, een cirkel en een vierkant als code hebt ingevuld.
Het slot valt eraf en je kunt het kistje openen.

Er zit een oude ijzeren sleutel(old key) in en een brief van Graham Wellington aan ene Bill Mitchell, waarin hij schrijft Bullards onderzoek te willen stelen voor zijn eigen roem en er daarnaast veel geld mee te verdienen. De brief wordt opgeslagen in de submap Miscellaneous.
Ook zit de safecode in het kistje.
In het notitieboekje wordt de taak de combinatie te vinden doorgestreept.
Tussen de muziekbladen op de grond, ligt een werkbriefje. Cynthia heeft mensen ingehuurd om alles in te pakken en te verkopen en blijkbaar is ze nog een sleutel kwijt voor de studeerkamer op de 1e verdieping.
Op een doos ligt een krantenartikel over Bullards onderzoek op neurologisch gebied dat een wetenschappelijke prijs kreeg, Wellington trok de eer naar zich toe.
In de doos het dichtst bij het raam zit een stukje van Bullards logboek: Cynthia had hem dronken opgebeld, waarschijnlijk om geld van hem los te krijgen en Graham Wellington had hem een envelop gebracht met het woord Woodcutter erop. De envelop was bedoeld voor Bullard, maar die had hem niet geopend. Hij schrijft over Wellington dat die nooit enig experiment heeft uitgevoerd, maar doet alsof hij het brein is achter het hele programma.
Beide opmerkingen worden in het notitieboekje opgeschreven.
Op een doos op de tafel zit een handafdruk. Kijk ernaar. Het is een overpeinzing van Patricia: de vader die kort voor zijn dood zijn dochter meeneemt op een autoritje.
Links van die zelfde doos, vind je een stukje uit het logboek van Bullard: Bobby heeft voor Bullard te versturen brieven van iemand onderschept, Bullard heeft ze gelezen en daarna op de post gedaan. Bullard vond dit een effectieve manier om die persoon te controleren en te zien of hij Woodcutter is.
In het logboek staat dat hij die dag een interessante brief vond en die veilig heeft opgeborgen, als hij meer bewijzen heeft zal hij Woodcutter te pakken nemen. Hij moet snel zijn, want als zijn machine klaar is zal Woodcutter hem doden.
Aan de achterkant van de piano zit ook een papier: hoofdstuk 8 van het boek van Bobby.
Lunar Dream apparaat
Loop terug naar de andere kamer en bekijk het apparaat, een soort weerstation. Bovenop staat de aarde en daaraan vast een maan.
Kijk naar de gewichtjes en je leest dat je de andere flessen moet vinden en die moet vullen met bloedzuigers. In de enige fles met nummer B zit een bloedzuiger.
Je kunt in deze kamer verder niets doen, loop dus naar de deur toe en ga er door.
Je komt in de keuken.
De keuken 
Loop naar het fornuis toe. Het werkt, dus je kunt het gas aansteken.
Loop naar de keukenkast links van de koelkast.
Open de middelste la van de keukenkast, er ligt een patent in van Bullards masker en lenzen, waarin de werking staat: Elektromagnetische impulsen worden van de hersenen overgebracht naar de ogen, zodat er een visueel patroon ontstaat gebaseerd op de neurologische activiteit van het onderbewuste.
Open het vriesgedeelte van de koelkast en pak er het bevroren blik koffie (frozen coffee can) uit. Het blik is bevroren er is gerammel te horen in het blik. Verder zit er niets in de koelkast.
Het blik is niet te ontdooien op het gasfornuis.
Loop naar de keukenkast rechts van de gootsteen.
Open de kastdeur en je vindt een nieuwe dreigbrief van Woodcutter.
Ga naar de gootsteen toe, open de linker kraan en hou het bevroren blik koffie onder het warme water. Het blik ontdooit. Er komt een blanco papier uit.
Loop naar het fornuis toe, draai de gaskraan open en houd het blanco papier boven de vlam.
Door de hitte verschijnt een tekst, die blijkbaar met onzichtbare inkt was geschreven.
Het is een brief van Bobby aan Josie, waarin Bobby klaagt dat Bullard hem niet betaalt voor zijn diensten en dat hij dat een volgende keer niet zal accepteren.
Zet het gas uit.
Loop nu naar de kast links van de gootsteen en pak het papier van het blad af.
Het is een boodschappenlijstje voor Bobby, waarop onder meer staat dat hij levende bloedzuigers moet meenemen, zo veel als maar mogelijk is.
In de tweede la van rechts ligt weer een dreigbriefje waarin Woodcutter zegt dat Bullard zijn onderzoek snel moet overdragen, anders zullen ze de Stille Zuidzee in 1944 eens bespreken.
Links van deze kast staan dozen en links van de doos op het kleine tafeltje ligt een bedelbrief van Cynthia aan Bullard. Ze schrijft dat ze begrijpt dat hij nog erg kwaad op haar is, maar dat hij vast nog genoeg om haar geeft om haar geen armoedig leven toe te wensen.
Loop naar de voorraadrek bij de muur tussen de twee deuren toe. Pak de lege fles met D op het etiket (empty bottle) staat eruit.
Open de deur links van het voorraadrek. Automatisch gaat de deur van het slot omdat de oude ijzeren sleutel erop paste.
Je komt in de badkamer.
De badkamer 
Lees rechts het krantenartikel over onderkoeling.
Open het kastje en haal er de fles met de letter A (bottle) uit.
Je moet nu nog twee flessen vinden.
Loop naar de badkuip toe. Er zitten bloedzuigers in, maar die kun je blijkbaar pas pakken als je alle vier de flessen hebt gevonden.
Over de achterrand van het bad hangt hoofdstuk 14 van Bobby's boek. Pak het op.
Kijk naar de kast tegenover de spiegel. Open de deurtjes. Je ziet een handafdruk in het onderste kastje rechts. Klik erop en je leest een overpeinzing over hoe Woodcutter het voor elkaar kreeg Bullard te doden zonder een spoor op diens lichaam achter te laten en waarom hij terugkeerde naar de plaats van de moord.
Als je de overpeinzing opzoekt in de collected documents zie je een plaatje van Bullard met daarachter een figuur met een wit masker.
Pak de zaklamp (flashlight) op de wastafel voor de spiegel. Er zitten geen batterijen in.
Pak rechts van de wc onder de wc-rol een bladzijde uit Bullards logboek op. Het is zijn interpretatie van het verhaal over de Snow Woman.
Lees de krant die tegenover de spiegel in de kast ligt.
Ga dan links van de spiegel de deur door. De deur wordt automatisch voor je geopend.
Je bent weer in de studeerkamer, waar het lijk werd gevonden.
Safe 
Woonkamer
Ga nu naar de kamer toe waar het spel begon, de woonkamer.
Voor de spiegel staat het tafeltje waarin een la zit zonder knopje. Je kon dat eerder niet open maken, maar je hebt het knopje nu in je inventaris.
Loop naar de spiegel toe, haal het knopje uit je inventaris en klik ermee op het middelste laatje. Open de la en je vindt er een fles met de letter E (bottle).
Loop naar links en ga via de rechterdeur en de trap, rechts Bullards kamer in.
Bullards kamer
Loop naar de safe toe en klik erop.
Als je aan de linkerkant van de draaischijf de muis houdt, draait de schijf naar links.
Als je de muis rechts houdt, draait de schijf naar rechts.
Je ziet de code die je in inventaris had: L-20,R-50,L-100.
- Klik op het witte gedeelte als de schijf naar links draait, tot de safe op 20 staat.
- Klik nu op het witte gedeelte als de schijf naar rechts draait, tot de safe op 50 staat.
- Dan, als de schijf naar links draait, klik je op het witte gedeelte tot de safe op 100 staat.
De safe gaat open, die taak in het notitieboekje wordt doorgestreept.
Er ligt een rekening in. In de collected documents zie je dat die voor een vriesinstallatie is.
Er ligt een stuk in over het Lunar Dream Apparaat om permanente ideofocus te verkrijgen. Het is door Bullard en Josie geschreven. Als je in het Lunar Dream Apparaat behandeld wordt, vallen bewustzijn en onderbewustzijn samen als de volle maan zichtbaar is. In dit stuk wordt de bouw, zijn werking en de details van het onderzoek beschreven. Dit stuk is wat Woodcutter wil hebben.
Er ligt nog een brief in de safe: een brief aan Josie waarin Bullard haar zegt dat hij alle andere kopieën van hun onderzoek heeft vernietigd, dat zij het enige exemplaar moet meenemen omdat het hele huis onderzocht zal worden en er niets gevonden mag worden.
Hij zegt dat hij weet dat Josie een geheime kamer heeft achter haar kledingkast en dat ze -als ze er iets verstopt heeft- dat kwijt moet maken.
Hijzelf heeft de vriezer leeggemaakt.
Hij rekent erop dat ze de gegevens meeneemt, de machine vernietigt en snel uit huis vertrekt.
In het notitieboekje zie je welke taken je nog moet vervullen: de machine ijken, de vriezer in de kelder onderzoeken, Josies geheime kamer bekijken.
In het bovenste laatje in de safe ligt nog een fles met letter C (bottle) erop.
Ga de kamer uit naar Josies kamer toe.
Onderweg zie je op de schoorsteenmantel een speelgoedaapje staan, dat er eerst niet was.
Josies geheime kamer 
Loop naar Josies kast toe, open de deuren en kijk erin.
Er hangen kledinghangers aan een stang. Er is een toegang te zien, maar als je er door gaat is het er erg donker.
Volg de voetstapcursor en je komt in een door kaarsen verlicht gedeelte.
Kijk naar het schilderijtje van het oog aan de muur, daarachter zit een spleet en je kunt het enge speelgoedaapje in de andere kamer daardoorheen zien. Als je nog eens kijkt, is het weg.
Loop naar het bed toe en kijk naar het dagboek op het nachtkastje.
Josie schrijft daarin wat ze over haar vader heeft uitgevonden: Hij was na een kleine verwonding in 1944 uit militaire dienst gegaan. Hij was de enige uit zijn eenheid die het overleefde, de rest kwam in een onderzeeër om.
In 1946 brandde het huis van zijn ouders af en iemand heeft het verzekeringsgeld geïnd. Josie denkt dat dat haar vader moet zijn geweest omdat er verder geen familie was.
Daarna is er tot 1952 niets meer over hem te vinden. Haar vader had natuurkunde gestudeerd en zijn naam duikt op in een onderzoek, maar dat was een neurologisch onderzoek en geen natuurkundig onderzoek. Bovendien bleek Bullard een scheikundige achtergrond te hebben.
Hoe konden er twee Bullards aan de universiteit in de dertiger jaren hebben gewerkt?
Ook lijkt Bullard niet op de foto die ze van haar vader heeft.
Josie schrijft dat ze alleen maar bij Bullard is ingetrokken om uit te vinden of hij haar vader is.
Op het bed ligt nog een stukje dagboek: Josie heeft een brief van haar stiefouders gekregen.
Ze weet dat mensen denken dat ze een relatie heeft met Bullard en ze hoopt dat de Herrera's niet ongerust zijn, maar het geroddel kan haar niet schelen.
Ze schrijft ook dat ze Bobby's boek uittypt en dat ze het goed werk vindt en dat er spoedig een test komt met het Lunar Dream Apparaat. Ze wil het eerste proefkonijn zijn om er zo achter te kunnen komen wat er met haar vader is gebeurd.
Rechts van het bed ligt een batterij (battery). Pak hem op. Je hebt er echter twee nodig, zegt de tekst.
Op het notitieboekje met taken wordt het doorzoeken van Josies geheime kamer doorgestreept.
Ga de geheime kamer uit.
Ga Josies kamer uit en loop naar beneden.
Het weerstation 
Bloedzuigers
Ga de studeerkamer in en kijk naar de maskers: er ontbreekt een wit masker.
Ga de deur naast de tv door en je bent in de badkamer.
Loop naar de badkuip toe, haal de vier flessen uit de inventaris en klik ermee op de bloedzuigers, zodat er in elke fles eentje zit. Je hebt nu 4 flessen met bloedzuigers (leeches).
Ga de deur bij de badkuip door en je bent in de keuken. Draai naar rechts en loop naar de deur vlak achter de tafel.
Open de deur, ga de kamer in met het weerstation en klik erop.
Het Lunar Dream apparaat
Je leest dat je de juiste volgorde moet uitvinden.
Loop naar de weegschaal op de tafel en klik met de flessen met bloedzuigers op de weegschaal.
Nu staan de flessen naast de weegschaal en kun je bekijken welke het zwaarst of het lichtst is.
Bovenin zie je 4 vakjes waarin je de flessen op volgorde kunt zetten, links de zwaarste (heaviest), rechts de lichtste (lightest).
Weeg steeds twee flessen en zoek uit welke de lichtste is. D is het lichtst.
Klik op het 4e vakje, net zo lang tot daarin D staat.
De volgorde van zwaar naar licht is C - E - A - D.
Draai je om en klik met de geordende flessen (ordened bottles) op het blauw glanzende Lunar Dream apparaat en de maan staat op de juiste plaats. Het apparaat is nu juist ingesteld.
Klik op het apparaat met aarde met maan (Lunar Dream Apparatus Calibrator) zit in de inventaris.
Het hokje onderin gaat open en je kunt de batterij (battery) eruit halen. Automatisch komen beide gevonden batterijen in de zaklamp terecht.
Als je naar het apparaat kijkt, lees je dat hij goed is afgesteld, maar dat je nog niet weet wat je ermee moet doen.
Loop naar de hoek bij de dozen rechts van het raam.
Er ligt een tekst over de onderbewuste geest, een vergelijking met een pot koffie: het maalsel gaat niet door het filter heen, maar het water in de pot is voorgoed veranderd en is geen water meer.
Als de informatie die je krijgt van je lichaam het water is, en de mens de koffiepot en het bewustzijn de koffie in de pot, dan is het filter het onderbewuste.
Als je de deur doorgaat, terug naar de keuken, loopt daar de figuur rond met het witte masker en ben je dood, als je niet heel snel de kelderdeur links in de keuken door gaat. (Eindspel D). Open de deur dus en loop snel naar de deur links toe!
Je nieuwe taak is: de vriezer in de kelder te onderzoeken en het licht in de kelder aan te doen.
De kelder 
Licht aan maken
Het is donker in de kelder. Je gebruikt voorlopig automatisch de zaklamp.
Loop de trap af, draai naar rechts en loop naar de wasbak.
Kijk naar de krant die op de tweede machine ligt. Er staan scheikundige trucjes in om de grote schoonmaak en andere huishoudelijke klusjes te doen.
Klik op de deur van de machine waar niets in zit.
Ernaast staan schoonmaakmiddelen onder een grote tafel.
Rechts op de tafel staat een gereedschapskist waar niets in zit.
Loop verder naar rechts, waar een stellingkast staat met dozen en wat potjes.
Pak de ongelabelde potjes met chemicaliën (unknown chemicals).
Als je naar de lege kratten kijkt valt er uiteindelijk een kan van een plank af.
Links van die kan staat een kist met daarop een bladzijde uit Bullards logboek. Hij beschrijft het moment dat hij ontslag nam van de Universiteit en zijn laboratorium verplaatste naar zijn huis. Hij besefte dat het werken zonder Josie als medewerker zwaar zou zijn, maar begrijpt niet dat Josie met hem mee ging, omdat ze zelf al zo veel heeft bereikt.
Ga rechts van de kan (met de voetstapcursor) naar links.
Kijk naar de muur en ga naar rechts naar de stellingkast toe.
Op de grond staat een 78-toerenplaat met onbeschreven label (record). Pak hem op.
Rechts tegen de muur staat een tafel met daarop een gasbrander, een kom met vijzel om chemicaliën mee te mengen en aan de muur een kaart met informatie over welke kleur een chemische stof geeft als die stof verbrand wordt.
Aan de pijpleiding zit een hendel voor de gastoevoer naar de brander.
Draai naar rechts en je ziet een hendel in de houten wand zitten. Draai ermee en je hebt de zwengel (crank) in je inventaris.
Ook is er een paneel door verschoven, zodat je rechts een deur naar een vriesruimte ziet. Die is op slot gedaan met een hangslot.
Loop naar rechts via de voetstapcursor tot je weer bij de wasbak bent.
Kijk naar de trap en draai naar rechts. Onder de verfbussen staat een flesje citroensap (lemon juice), pak dat.
In een bakje op de plank daarboven ligt een brief van Cynthia, die Bullard verwijt met Josie een verhouding te hebben en zichzelf en haar op die manier voor schut zet. Ze gokt en ze weet niet hoe ze moet overleven nu haar weddenschappen niet meer geaccepteerd worden. Ze zegt hem dat het zijn schuld zal zijn als ze ooit hongerig en zelfs dood op straat gevonden wordt.
Ga rechts van deze stellingkast met de voetstappencursor naar vriezer toe en ga naar links tot je bij de gasbrander en de vijzelkom bent.
Ga naar links. Op een houten deksel zie je een handafdruk. Kijk ernaar en je hoort een overpeinzing van de hoofdpersoon: dat de zaak ingewikkelder is dan ze dacht en dat ze er iets belangrijks van moet zien te maken, hoewel ze al drie dagen slecht slaapt.
Loop naar de boiler en dan naar rechts, waar je op de grond een brief vindt van Bullard aan Graham Wellington. Bullard schrijft dat hij al een tijd wordt bedreigd door Woodcutter die dingen uit zijn verleden weet, waar Bullard geen ruchtbaarheid aan wil geven. Toen Bullard zijn onderzoek aan Woodcutter moest afgeven, heeft hij de ontmoetingsplaats bekeken met een camera en telelens en zag Graham daar verschijnen. Woodcutter is Graham Wellington!
Loop verder tot de muur bij de vijzelkom en draai je om naar links.
Op de muur vlakbij een vuilnisbak die rechts staat, is de lichtschakelaar. Loop ernaartoe en doe het licht aan.
Je kunt nu als je wilt een rondje door de kelder maken, om te kijken of je in het donker niets gemist hebt.
Roestoplossend middel
Ga weer terug naar de tafel met de vijzel, draai naar rechts tot je weer bij de vriezer bent en ga naar rechts naar de wasbak en daar weer naar rechts.
Loop naar de boiler toe en kijk onderaan naar de hoek tussen de stenen muur en de houten wand. Er zit een plank los!
Pak de hendel uit de inventaris en klik ermee op de plek in de houten wand waar de plank uit viel. Klik op de hendel, maar dat lukt niet doordat roest verhindert dat de hendel draait.
Draai je om en je ziet op een plank in de stellingkast een lichtblauw verfblik staan. Loop er langs en het blik valt.
Naast het gevallen blik ligt op de grond een doosje lucifers (matches). Pak dat op.
Loop verder en ga naar de tafel met de vijzelkom toe.
Je moet nu een roestoplossend middel maken.
Kijk in de submap met krantenartikelen naar het artikel met schoonmaaktips en je leest dat borax en citroensap een sterke roestverwijderaar is.
Kijk in de submap miscellaneous, borax staat er niet bij, sodium borate wel. Dat is de enige naam die erop lijkt.
Draai aan de hendel op de pijpleiding aan de muur voor de gastoevoer en houd het pakje lucifers bij de brander.
Pak een willekeurig potje op en houd het bij de vlam, het is het verkeerde potje.
Pak een tweede potje. Als de vlam oranje wordt, lees je de tekst dat het sodium borate is, dat ook wel borax wordt genoemd.
Pak het potje borax en klik ermee op de vijzelkom, pak dan het citroensap en doe het in de vijzelkom. Je hebt nu roestverwijderaar (rust remover) in je inventaris.
Loop naar links de richting van de boiler op, pak de vijzelkom uit de inventaris en klik ermee op de hendel in de houten wand. De houten wand schuift weg en er komt rechts een doorgang tevoorschijn.
Lunar Dream Apparaat 
Geheime gang
Voor je de gang ingaat krijg je een controlelijst op je scherm om te zien of je goed hebt opgelet. Vink de juiste opties aan. Onder meer blijkt uit je gegevens dat Bullard gechanteerd werd omdat James Lowry door hem verzwegen werd.
Controle paneel
Loop de gang in tot je bij een ladder komt. Ga de ladder op.
Je komt in een ruimte met een groene tank: het Lunar Dream Apparaat met rechts daarvan een controle paneel.
Loop naar het controle paneel toe.
In je notitieboekje verschijnt de volgende taak: onderzoek Bullards machine (je moet ook nog de vriezer in de kelder onderzoeken).
Bovenop het controle paneel ligt een bladzijde uit Bullards logboek, waarin staat dat de machine klaar is, maar nog getest moet worden bij volle maan. De weersomstandigheden zijn moeilijk in te schatten, maar de machine is er erg gevoelig voor.
Hij schrijft dat Josie de eerste testpersoon wilde zijn en dat wordt ook opgeschreven in het notitieboekje.
Onderaan het controle paneel zitten deurtjes die vast zitten met een ketting.
Rechts van het paneel staat een ladder.
Vliering
Ga de ladder op en je komt op een vliering terecht.
Links staat een lege krat en daarnaast ligt hoofdstuk 19 van Bobby's boek.
Loop naar de kooi op de tafel toe en maak hem open.
Er ligt een gedicht van de jonge Josie, die toen nog Josephine Turner heette, opgedragen aan haar moeder. De beginletters van de regels spellen de naam Rosanna.
Het gedicht wordt opgeslagen in de map Jo's diary.
Er ligt iets onder de bodem van de kooi.
Schuif de bodem eruit en je vindt het blad van een zaagje (hacksaw blade).
Op de stoel voor de tafel is een handafdruk: Patricia overpeinst wat alle verdachten en zijzelf wilden (geld voor Cynthia, Josie wilde iets kostbaars, Bobby wilde schrijver worden, Graham Wellington wilde roem, de hoofdpersoon wilde uit Kansas weg en een nieuw leven opbouwen. Nu wil ze alleen haar moeder nog zien).
Lunar Dream apparaat
Ga de ladder af.
Loop naar de achterkant van het apparaat toe en je ziet allemaal cilinderbussen die met het apparaat zijn verbonden.
Op de grond ligt een ijzerzaagje (hacksaw) zonder blad. Pak het zaagje op en automatisch wordt het nieuwe zaagblad erin gezet.
Links van de cilinders ligt op de grond een blanco papier (blanc page). Pak het op.
Loop naar het controle paneel en gebruik het zaagje op de ketting die de twee deurtjes op slot houdt.
Open de deurtjes. In het linkerkastje kun je de stroom voor het console aan zetten. Op het controlepaneel gaan diverse lampjes branden.

Nu moet je de machine nog afstellen (calibreren)
Rechts bovenop het apparaat zie je iets wat lijkt op wat je bij het weerstation met de flessen zag, een soort standaard. Pak de Lunar dream Apparatus calibrator uit je inventaris en klik er mee op de standaard.
Je moet nu de trekhendels in de juiste volgorde verzetten.
Als je het correct doet, blijven ze in die positie staan en gaat er een groen lampje branden.
Onderaan zie je 4 hendels, twee links en twee rechts. Middenboven zie je een iets bredere hendel met een rood handvat.
1. Zet de tweede hendel van links naar boven.
2. Zet de tweede hendel van rechts naar boven.
3. Zet daarna de eerste hendel van links naar boven.
4. Zet eerste hendel van rechts naar boven en nu branden vier groene lampjes.
5. Trek tenslotte de bovenste bredere hendel naar beneden, gele lampjes blijven branden en de machine gaat aan.

Draai je om, loop naar de groene capsule toe en opeens verschijnt de figuur met het witte masker. Je moet je onmiddellijk verstoppen, wil je niet dood gaan.
Klik op het wielvormige uiteinde van de capsule. De capsule gaat open en je verstopt je erin.
De gemaskerde kijkt nog even naar binnen, maar je bent veilig.
Na een korte tijd bevind je je in een gang met een kroonluchter aan het plafond.
De distilleerkelder 
Loop rechtdoor, ga rechtsaf, loop verder de gang in, maar hoe ver je ook loopt: er komt geen eind aan die gang.
Draai je om en loop nu één keer vooruit, richting raam en dan naar rechts, de hoek om.
Je ziet nu een deur recht voor je. Loop naar de deur toe en open hem.
Je ziet een schoolbord met daarop de vier verdachten getekend.
Op de grond ligt een beeldje. Dat beeldje hoort naast het beeldje te staan voor de landkaart in de studeerkamer van Bullard. Pak het beeldje op.
Rechts van je staat opeens de figuur met het rood-bruine masker op en even later ben je opeens in een donkere ruimte terecht gekomen. Je zaklamp is aan.
Patricia denkt dat ze even buiten bewustzijn was, haar hoofd doet pijn.
Draai rond en je ziet, links van de getraliede deur, een lichtknop, maar die werkt niet.
Er verschijnt een nieuwe opdracht in je notitieboekje: een uitweg vinden.
Generator
Loop naar links, naar een soort vat toe.
Aan het vat zitten twee pijpleidingen met hendeltjes.
Als je op de hendeltjes klikt, lees je dat je misschien weg kunt komen als je de machine, een generator, weet te starten.
Kijk naar het draaiwiel waaraan een hendel ontbreekt.
Links van het draaiwiel, zie je bij de kisten een brief van Graham aan een zekere Bill. Hierin vertelt hij dat Bullard niet degene is die hij zegt te zijn: op een foto uit 1932 staan vier mannen die gearresteerd zijn door de politie. Een ervan lijkt precies op de Bullard zoals iedereen hem nu kent, maar die man was geïdentificeerd als James Lowry.
Was Bullard gearresteerd onder een verkeerde naam?
Graham heeft de politierapporten opgevraagd over de arrestatie van James Lowry , die verdacht werd van het witwassen van geld voor een criminele organisatie. Hij is nooit aangeklaagd, maar er zat een foto van Lowry in het rapport en dat was onmiskenbaar Bullard!
Oven
Loop langs de zakken gerst (barleycorn) vooruit en je komt bij een aantal vaten uit die voor het distilleren van drank gebruikt werden. Loop naar links en je komt bij de oven terecht. Draai je daar 180 graden om en loop naar de tafel toe. Pak de lege kan (moonshine jug)en kijk naar de krant, waarin een artikeltje staat over de eerste stap om bootlegging tegen te gaan en zo criminele organisaties die in de tijd van de drooglegging veel geld aan illegale alcohol verdienden, een halt toe te roepen. Bier en wijn met een laag alcoholpercentage mogen weer verkocht worden.
Loop weer terug naar de oven, ga naar links en pak van het vat rechts naast de ladder een papier op. Het is een stukje logboek van James Lowry!
Hij schrijft dat Bullard in 1944 in een onderzeeër is gestorven en dat Bullard met Lowry van plaats had gewisseld. (Lowry had verteld dat hij zich niet lekker voelde). Ze waren goede vrienden.
Lowry schrijft dat zijn medeplichtige bondgenoten van plan zijn hem te doden, dat Bullard ál zijn spullen, waaronder een paspoort, heeft achter gelaten, en dat iedereen die hen persoonlijk kende, op de bodem van de zee ligt. Bullards dood is dus een kans voor Lowry uit zijn situatie te ontsnappen.
Distillator
Loop verder langs de vaten naar links en je ziet in de hoek op een kist een zwengel (crank) liggen. Pak hem op.
Ga naar links, de richting van de traliedeur op, kijk ernaar en het blijkt de enige uitgang te zijn. Daarvoor moet wel de elektriciteit weer werken.
Ga verder naar links: zet de zwengel op het draaiwiel van de machine.
(NB: het kan zijn dat dit niet meteen lukt, blijf het proberen!)
Als je aan het wiel draait, blijkt dat de brandstof op is.
Ga dus verder naar links naar het distilleerapparaat, draai de kraan open en zet de lege kan onder de kraan. (Ook hier kan het even duren voor je de juiste plaats hebt aangeklikt). De kan is gevuld met alcohol. Pak hem op.
Generator en uitgang
Loop naar rechts naar de machine toe en klik met de volle kan op het vierkante onderdeel van de machine, boven het draaiwiel.
Draai nu het wiel met de zwengel en de generator doet het.
Loop nu naar rechts in de richting van de traliedeur en raak de hendel aan die links ervan aan de muur zit. De deur is open.
Als je naar de ingang kijkt, zie je aan het plafond een nog warm lijk hangen. (Als je in de map profielen kijkt, zie je dat de enige verdachte met een bril Graham Wellington is. Het is dus waarschijnlijk zijn lijk.)
Draai naar rechts, ga de trap op en je bent buiten.
De enige opdracht die je nog hebt is de vriezer in de kelder te onderzoeken.
De vriezer in de kelder 
Buiten
Loop naar de put toe, hoofdstuk 23 van Bobby's boek ligt daar op de grond, pak het op.
Ga dan naar de witte deur links.
Haal de plank voor de deur weg. Ga naar binnen.
Je krijgt weer een vragenlijstje om te zien of alle gegevens die je hebt, goed begrijpt.
De dode man in de buurt van de distilleerderij was inderdaad Graham Wellington, merk je als je het papiertje invult.
Ga de witte deur door en je komt in de keuken terecht.
Keuken
Je ziet de figuur met het rood-bruine Japanse masker op geknield voor de tegenoverliggende deur zitten.
Kijk naar de plek waar je hem zag. Je moet blijkbaar de deur naar de badkamer door.
Ga eerst echter nog naar links naar het fornuis toe, draai de gaskraan open en houd het blanco papier boven de vlam.
Je leest een brief van Bobby aan Josie: James Lowry en Bullard dienden in de zelfde legereenheid en van Lowry veronderstelt men dat hij dood is. Rosanna Turner is gewurgd door een inbreker, maar die inbreker had alleen documenten meegenomen, geen spullen van waarde. Sinds 1946 is die zaak afgesloten en als cold case in de politiearchieven verdwenen.
Studeerkamer
Ga terug en ga de deur door naar de badkamer.
Ga dan verderop door de deur de studeerkamer in.
Je ziet de man met het masker weer, hij ligt tussen de contouren van het lijk van Bullard dat op die plek gevonden was.
Zet voor de landkaart het beeldje naast het beeldje dat er al staat.
Er gaat een laatje open. Er zit een brief in aan Bullard, van Rosanna. Ze schrijft dat ze dacht dat in de oorlog was gestorven, maar dat hij gewoon ergens zonder haar en Josie in Chicago woonde en nooit naar het kind omkeek. Dat hij Rosanna niet meer wilde, begrijpt ze wel, maar dat hij nooit naar hun kind omkeek zal ze hem nooit vergeven.
Er ligt ook een sleuteltje (small key) in dat op een hangslot zal passen. Neem het mee.
Loop naar de platenspeler, open hem en draai de 78-toerenplaat.
Loop weer terug de badkamer en de keuken in.
Ga daar naar rechts en ga de rechter deur door, tussen het fornuis en de groene keukenkast.
Vriesruimte
Onderaan de trap staat het figuur met het masker die je de weg wijst.
Ga dus de trap af, ga naar links en je staat voor de deur van de vriezer.
De deur gaat van het slot af omdat je de sleutel in het laatje onder de beeldjes hebt gevonden.
Je krijgt wat waarschuwingen of je écht wel naar binnen wilt, bijvoorbeeld als je nog niet alle documenten hebt verzameld, je kunt hierna niet meer terug. Je hebt echter niet alle documenten nodig, ga dus naar binnen toe.
De opdracht dat je de vriezer in de kelder moet onderzoeken, wordt doorgestreept in het notitieboekje.
Het enige wat in de vriesruimte te zien is, is een handafdruk. Kijk ernaar en je leest een van de overpeinzingen van Patricia: het gaat over onderkoeling, een snelle dood die geen tekenen achterlaat. Bullard stierf in de vriezer of was het Lowry?
Nu ze alle informatie verzameld heeft moet ze alle puzzelstukjes aan elkaar passen: een wetenschapper met een verleden, een dode collega, een ex-vrouw die geen geluk meer heeft, een meisje zonder vader, een jongen zonder toekomst, een Snow Woman, een volle maan én zijzelf moet levend weg zien te komen.
Opeens staat de figuur met het witte masker er en kom je in een gang met kroonluchters terecht.
Loop naar voren, draai naar rechts, loop naar voren tot je bij een deur komt. Open de deur.
Je komt in een donkere gang terecht en loopt automatisch vooruit.
Draai naar rechts en loop de trap af, ga naar links, dan weer naar links, naar rechts en weer naar rechts.
Je ziet links van je een houten deur.
Open de deur en je komt in een kamer terecht met een open haard.
Vijf eindes
Op de tafel staan foto's van de vier verdachten en voor elke foto ligt een sleutel.
In het midden van de foto's staat het witte masker.
Op de tafel verschijnt de vraag wie Bullard vermoord heeft.
Elke sleutel geeft een eindscène.
einde D
Als je in het spel het figuur met het witte masker ontmoette en al eens dood bent gegaan, heb je einde D al bereikt.
einde S
Pak de sleutel weg voor Josie Herrera en wijs haar zo aan als de moordenaar van Bullard. De andere sleutels verdwijnen.
Loop naar de deur achteraan en open die.
Je komt even in de vriezer terecht en dan in een grote brand.
Loop vooruit de brand in en ga dan de trap op.
Opeens verschijnt er een koelkast met daarin de man met het rood-bruine masker.
Er is maar één plek waar je naartoe kunt lopen. Rechts van de koelkast zie je de voetstapcursor. Ga die kant op en je komt in een kamer met het speelgoedaapje in een globe, een tv en drie maskers aan de muur. Ook hier is niets te doen.
Rechts van de tv en links van het aapje, zie je de voetstapcursor weer.
Volg die en je ziet Josie onder een stapel planken op de grond liggen. Er ligt een masker onder haar rechterarm.
Haal elke plank apart van haar af en raak haar aan. Je bent buiten.
Patricia vertelt dat Josie gearresteerd werd voor moord op Bullard en Wellington en dat zijzelf een goede baan bij een krant kreeg. Ze houdt echter Lowry's naam geheim en ook dat Josie in werkelijkheid Josie Turner heet, blijft Patricia's geheim.
einde A
Je bereikt einde A als je Josie aanwijst als dader, maar haar niet redt.
einde C
Als je tijdens het spel bij de beginkamer en de studeerkamer naar buiten gaat, eindigt het spel voor je het mysterie hebt opgelost. Dat is einde C.
einde B
Kies je Bobby, Cyntia of Graham als moordenaar dan krijg je het eind B te zien.
N.B.: Na het bereiken van eindes A, S of B, kun je rechtsklikken, dan Main Menu kiezen en dan Continue. Je komt weer voor de kamer met de vier foto's terecht en je kunt een andere keuze maken...................

Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.
|