BLACK CIRCLE

Carol Reed Mystery 6



Walkthrough door Marjo © 2010 www.adventurespel.nl

Uitgever: MDNA Games/Bigfish/2009
Ontwerper: Mikael Nyqvist, MDNA Games

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Marjo's Spel-Info.



SpelbedieningEen verdwenen lijkFietsenhandel en MillyEdvin's appartement
Berling GieterijEdvin's onderzoekEmil VoglerDe mijnAbel's handelBen Dorner
Cult heiligdom



Spelbediening  

Nadat je het spel opgestart hebt, kun je ervoor kiezen om de instructies te volgen (click to proceed), of meteen door te gaan naar het spel (skip).

Als je de instructies volgt, leer je hoe je iets van dichtbij bekijken met de vergrootglascursor en iets kunt oppakken met de handcursor.
Klik met de vergrootglascursor op het verfblik om het van dichtbij te bekijken.
Raap de verfkwast en het blik met verf op met de handcursor.
Daarna ga je naar de bovenkant van je scherm, waar je inventaris is. Haal de verfkwast of het blik eruit door erop te klikken en sleep hem in het speelscherm. Rechtsklik om hem weer terug in de inventaris te stoppen.
Door in je inventaris op een voorwerp te rechtsklikken, kun je het in close-up bekijken. Linksklik om die close-up weer te verlaten. Doe dit met het blik en met de kwast.

Verlaat de close-up van de tafel met de gebogen pijlcursor aan de onderkant van het scherm.
Ga naar je inventaris en klik met het ene voorwerp op het andere om ze te combineren. Klik op de kwast en aansluitend op het verfblik en je hebt een kwast met verf.
Gebruik de kwast met verf op de plek waar een radertjes-icoon verschijnt.

Linksboven in je inventaris vind je het dagboek van Carol.
Hierin staan je taken vermeld.
Klik op een taak op de linker pagina en op de rechter pagina verschijnt dan een hint.
Sluit het dagboek met de BACK knop.

Klik op de ESC toets op je toetsenbord om naar het menu te gaan. Hier kun je je spel opslaan, laden en verlaten (save, load, quit).



Een verdwenen lijk  

Carol's appartement
Het is de regenachtigste zomer in 26 jaar. Carol zegt dat het onkruid in haar volkstuintje inmiddels over het hek heengroeit.
Door de regen had ze wel tijd om aan een nieuw poppenhuis te werken.
Net toen ze begon met het opknappen van een oude sofa, verscheen de zon!

Kijk om je heen door te klikken op de pijlen aan de zijkanten van je scherm.
Kijk rond in de keuken en ga dan naar de hal.

De telefoon gaat.
Pak je "GSM, die op de ouderwetse wandtelefoon ligt. Klik op de groene knop om op te nemen.
Het is Oscar, de benedenbuurman van Carol. Hij vraagt of ze naar hem toe wil komen. Het is dringend.

Je kunt, als je wilt, nog even verder rondkijken in Carol's appartement.
Als je daarmee klaar bent, verlaat je het appartement via de deur tegenover de telefoon.


Oscar
Loop de trappen af en klop op de dubbele blauwe deur van Oscar's appartement.
Praat met Oscar, die nogal van streek is.
Klik voor Carol's tekst op het notitieboekje.

Oscar vertelt dat hij gisteravond op zijn wandeling naar de haven, aan de andere kant van de spoorbrug, een dode man zag zitten tegen een bouwvallig krot in het bos.
De dode was midden veertig en zijn GSM lag naast hem. Oscar probeerde de telefoon te gebruiken om de politie te bellen, maar dat lukte niet zonder wachtwoord. Oscar liep toen voor hulp naar mensen die aan de andere kant van de brug woonden.
Toen de politie later arriveerde, was het lijk verdwenen!
Oscar is een gepensioneerd arts en hij is blind aan één oog, maar hij herkent een dode als hij er een ziet, zegt hij.
De politie dacht echter dat Oscar een dronkaard gezien had en geloofde zijn verhaal niet.
Carol belooft de zaak te onderzoeken.


Stina's winkel
Klik op de plattegrond op Stina's Bakery.
Stina is Carol's beste vriendin. Praat even met haar over het nieuwe behang en het poppenhuis. Verlaat de winkel daarna weer.


Volkstuintje
Ga via de plattegrond naar The Allotment.
Loop richting tuinhuisje, draai naar links en ga de tuin in. Draai hier naar rechts en je ziet een roodgestreepte tuinstoel. Loop daar naar toe en draai naar rechts. Nu zie je een schuurtje, waarvan de deur open staat.
Ga naar binnen en pak van de plank een ijzervijl.
Verlaat het schuurtje en het volkstuintje om weer op de plattegrond te komen.


Spoorbrug gebied - krot
Ga via de plattegrond naar The Railway Bridge.
Loop over de brug naar de andere kant. Draai daar naar links en loop dan rechtdoor tot je bij het roodgeverfde, bouwvallige krot komt, waar Oscar over sprak.

Loop om het gebouwtje heen, naar de deur, waar de man volgens Oscar zat. Kijk hier naar de grond bij de deur.
Raap het stukje papier op, dat in het gras ligt. Er staat een afbeelding van een antieke fiets op en een adres: 27 Cotton Road.
Het adres staat nu op je plattegrond.

Klik op het briefje om het om te draaien en je ziet dat iemand er een telefoonnummer op geschreven heeft: 011-23 80 70.
Rechtsklik in je inventaris voor een close-up van je GSM.
Klik in dit scherm op het briefje met het nummer en Carol belt automatisch. Niemand neemt echter op.
Klik dan op het "operator" icoon. Je krijgt te horen dat dit nummer niet geregistreerd is.
Verlaat de close-up.

Je kunt als je wilt nog even in het gebouwtje rondkijken, maar daar is verder niets van belang te vinden.
Als je uit het krot stapt, draai je naar rechts. Loop dan verder door het bos.


Steiger
Loop naar de betonnen steiger bij het water.
Aan het einde van de steiger kijk je aan de linkerkant in het water. Er drijft een zilveren sigarettenkoker in het water. Raap hem op.
Op het deksel staat een hartje met de naam Milly gegraveerd. De koker is leeg.
Draai je om en loop helemaal terug naar de spoorbrug om het gebied te verlaten.




Fietsclub en Milly  

27 Cotton Road
Ga via de plattegrond naar het adres dat op het papiertje staat: 27 Cotton Road.
Het is zo te zien aan de sticker op het raam, het trainingsgebouw van een fietsclub.
Ga het gebouw in. Daar treft Carol een man die denkt dat ze de schoonmaakster is. Hij stuurt haar weg om haar schoonmaakspullen te halen.


Carol's appartement
Ga via de plattegrond naar Home.
Als je dat niet eerder deed, kun je ook nu even rondsnuffelen in het appartement.
In de woonkamer staat een ladekastje. Bekijk de grappige foto van de blonde vrouw.
Pak de roze envelop en lees hem. Het is een uitnodiging van Jonas (Carol's vriend), voor de Adventure Game Convention in Stockholm. Jammer dat Carol geen tijd heeft voor spelletjes!

Als je genoeg rondgekeken hebt, ga je naar het toilet op de gang.
Hier kun je een emmer met zwabber oprapen.
Verlaat het appartement weer.


27 Cotton Road
Ga via de plattegrond naar 27 Cotton Road.
De eigenaar vertrekt en vraagt Carol om de deur achter zich te sluiten als ze klaar is met poetsen en weer gaat.

Een ideale gelegenheid om hier rond te snuffelen. Kijk dus op je gemak overal rond.
Je staat in een gang. Doe een stap naar voren en draai naar rechts. Ga door deur aan de rechterkant een kamertje in, waar tafels en stoelen staan opgeslagen.
Op de statafel ligt een blauw potlood. Steel hem.

Loop verder door de gang. Aan het einde loop je de keuken in.
Draai hier naar links. loop de ruimte met de rode en blauwe gordijnen in en draai hier naar rechts. Loop dan rechtdoor een soort zitkamer/kantine in.
Achteraan in de ruimte staat een bureau met een computer.
Kijk in de prullenbak die onder het bureau staat. Doorzoek hem en je vindt een aantal papiersnippers.
Klik op een stukje papier om het vast te pakken en rechtsklik om het stukje te draaien. Linksklik weer om het neer te leggen. Puzzel het briefje in elkaar. Als een stukje op de juiste plek ligt, wordt het paars.
"Bezoek me gerust thuis voor een drankje voor Rita's verrassingsfeestje. Mijn adres is Vivace Road 35". Ondertekend door Milly. Dezelfde Milly als op de sigarettenkoker?
Het adres wordt aan je plattegrond toegevoegd.

Verlaat de kamer en verlaat fietsclub. Bekijk als je wilt nog even de grote wandschildering naast de deur en ga dan via de trap naar buiten.


Milly
Ga via de plattegrond naar Milly's Apartment.
Praat met Milly. Ze werkt parttime als administratieve kracht bij de fietsclub. Ze is eigenlijk een kunstenares.
De sigarettenkoker is inderdaad van haar. Het was een geschenk van haar ex-vriendje Edvin Vergerus. Edwin heeft een poos in de gevangenis gezeten, vanwege drugsgerelateerde klene midaden. Milly heeft met Edvin gebroken nadat hij haar hele appartement overhoop had gehaald en alle geld en juwelen had gestolen. Edvin woont nu bij zijn ouders.
Milly wijst op de kaart aan waar de ouders wonen.
Neem afscheid.


Edvin's ouders
Ga via de plattegrond naar Edvin's Parent's Appartment.
Praat met Edvin's vader. Edvin heeft afgelopen nacht niet thuis geslapen en ook niet laten weten waar hij is. Dat was beslist niet zijn gewoonte en zijn vader maakt zich dan ook ongerust. Hij heeft de politie gebeld, maar die doet er nonchalant over.
Edvin was wel een paar weken gearresteerd omdat hij zich op verboden gebied ophield. Vader weet niet waar.

Carol krijgt toestemming om de logeerkamer en de computerkamer, waar Edwin vaak te vinden was, te onderzoeken op aanwijzingen.

Computerkamer
Loop door de keuken, dan rechts naar de waskamer en hier rechts naar de computerkamer.
Kijk rond. Op de bedbank ligt een schets die Edvin maakte van een halfrond gebouw.
Je vindt hier ook een brief van Edvin's voormalige huurbaas. Hij moet van zijn vorige appartement, dat hij tot 31 augustus huurde, nog een sleutel inleveren.

Draai je om en pak het aantekenblokje dat op de boekenplank ligt. Edvin heeft een lijstje gemaakt van de dingen die hij nog moet doen.
- Haal papieren uit het oude appartement.
- Doorzoek de gieterij.
- Zoek meer informatie over de boodschap van Abel aan Joss.


Logeerkamer
Ga vanuit de computerkamer terug naar de waskamer. Ga hier naar rechts, maak de deur met de glazen panelen waarachter een gordijn hangt, open en ga naar de logeerkamer.
Kijk rond. Alle wanden zijn bedekt met Edvin's schilderijen en mooie quilts.

Maak de kastdeuren open.
In de linker kast zie je op de onderste plank een bijzonder doosje. Bekijk het van dichtbij. Het heeft een deksel dat versierd is met kubussen. Als je op een vierkantje klikt, verandert het van kleur.
Verder is hier niet veel te zien. Verlaat de kamer dus.

Loop verder door de woning en bekijk alles.
Op de gang is een gele deur die afgesloten is.
De balkondeur in de woonkamer mist de klink.
Als je alles bekeken hebt, verlaat je het huis.




Edvin's appartement  

Om een spoor van Edvin te vinden, is het wellicht handig om zijn takenlijst te volgen, te beginnen met het opsporen van het adres van zijn oude appartement.


Milly
Ga via de plattegrond naar Milly's Apartment.
Vraag haar of ze het adres heeft van Edvin's oude appartement. Ze heeft geen idee, maar weet wel iemand die je kan helpen, namelijk ben Dorner. Ben is Edvin's reclasserings begeleider en tevens voorzitter van de fietsclub.
Milly geeft het telefoonnummer van ben Dorner.

Als Carol naar de achtergehouden sleutel vraagt, zegt Milly dat Edvin de gewoonte had om dingen te verbergen achter schilderijen, bij voorkeur achter portretten van vrouwen.


Ben Dorner
Haal de GSM uit je inventaris en klik op Dorner's naam om hem op te bellen.
Hij is bereid met Carol te praten. Ze kan naar het Riverside Café komen, waar hij momenteel zit. Het café staat nu op je plattegrond.

Ga via de plattegrond naar het Riverside Cafe.
Praat met Ben Dorner. Hij weet niet waar Edvin werd opgepakt toen hij zich op verboden terrein bevond. Hij ziet dat meer als een grap.
Carol krijgt het adres van Edvig's oude appartement. Het staat nu op je plattegrond.


Sleutel appartement
Je hebt nu wel het adres, maar nog geen sleutel. Milly zie dat Edvin dingen achter schilderijen met vrouwen verstopte.
Ga via de plattegrond naar Edvin's Parent's Appartment.
Loop naar de logeerkamer, waar Edvin sliep. Het is de kamer met de 3-deurs kleerkast.
Kijk naar de schilderijen waarop een vrouw is afgebeeld.
Haal het schilderij van de vrouw met de blauwe hoed van de muur.
Erachter hangt een sleutel! Pak de sleutel, haal het schilderij weer uit je inventaris en hang het op zijn plek terug.
Verlaat het huis.


Edvin's oude appartement
Ga via de plattegrond naar Edvin's Old Apartment.
Ga het gebouw in. Draai naar links en bekijk het naamplaatje op de brievenbus in de deur.
Hier woonde Edvin! Haal de sleutel uit je inventaris en maak de deur open.

Keuken
Draai naar links en ga de keuken in.
Kijki in het kastje onder het aanrecht. Hier zie je een klein stapeltje oud papier liggen. Raap het op. Achter de bovenste folder zit een brief. Trek hem eruit en lees hem.
Het is een officiele brief van de rechtbank, waarin Edvin gesommeerd wordt voor het gerecht te verschijnen, wegens de aanklacht van het zich bevinden op verboden terrein. Het terrein staat erbij vermeld, namelijk de Berling Foundry (gieterij). Dat is interessant, de gieterij staat ook op Edvin's takenlijst vermeld!

Badkamer
Loop door de keuken, naar rechts en weer naar rechts en je staat in de badkamer.
Draai hier naar links en maak de donkerblauwe deur open. Je ziet hier voor een radiator een ontstopper op de grond staan. Je kunt hem wel oprapen, maar niet meenemen.

Woonkamer
Verlaat de keuken en ga rechtdoor een lege kamer in.
In deze kamer is een deur naar de tuin. Ga naar buiten.

Schuurtje
Draai buiten naar rechts en je ziet een klein blauw schuurtje. De deur van het schuurtje is open, dus ga naar binnen en kijk rond.

Slaapkamer
Ga terug naar binnen, naar de woonkamer. In de zijwand is een deur. Maak hem open en ga de slaapkamer in.
Door het raam heb je zicht op het blauwe schuurtje. In deze kamer staat een kleine trapladder. Neem hem mee.

Berghok
Verlaat de slaapkamer en je staat in een berghok.
Draai naar links en je ziet boven een plank een stoppenkast. Ernaast hangt een klein metalen kastje dat Carol wel wil hebben, maar waar ze zo niet bij kan.
Draai naar links, haal de trapladder uit je inventaris en plaats hem voor de muur.
Klim op de ladder, draai naar rechts en je ziet dat het metalen kastje met een schroef is afgesloten. Die krijg je nog niet open, klim dus maar weer de ladder af.

Toilet
Verlaat het berghok en loop door de gang naar achteren. Hier is aan de linkerkant het toilet. Steel hier het toiletpapier.
Verlaat Edvin's oude appartement weer.




Berling Gieterij  

Stina
Ga via de plattegrond naar Stina's Bakery.
Informeer bij Stina of ze iets weet over de Berling Gieterij. Ze zegt dat het een plaats is waar afschuwelijke dingen gebeurden en dat je de details beter even kunt opzoeken in de bibliotheek.


Bibliotheek
Ga via de plattegrond naar de Library.
Draai naar rechts en je ziet twee monitoren.
Bekijk de rechter monitor van dichtbij. Klik op de muis.

Berling Gieterij
Lees de informatie over de Berling Foundry, die nu ook aan je plattegrond wordt toegevoegd.
De gieterij werd in 1921 opgericht door Otto Berling en door zijn zoon Hugo Berling in 1951 overgenomen.
In 1996 werd Abel kant, een arbeider van de gieterij, vermoord terwijl hij overwerkte.
De moord werd in verband gebracht met de Madonna Cult, een geheime organisatie waarvan Hugo Berling de leider was.
Hugo werd gearresteerd en stierf twee weken later in zijn cel aan een hartinfarct.
De gieterij werd gesloten.

Madonna Cult
Klik in de tekst op "Madonna Cult".
Begin negentiger jaren werd Hugo Berling uit de vrijmetselaars gegooid, vanwege extreem occult gedrag. Hij richtte toen een eigen groepering op, die bekend werd als de Madonna Cult, vanwege de bijzondere verering van de maagd Maria door de groepsleden.
De groepering stond bekend om zijn extreme toelatingseisen en absolute geheimhouding. Wel was bekend dat de leden "gedoopt" werden in een klein meer bij de nabijgelegen watertunnel van Hammer Hill.

Abel Kant was ook lid van de groepering.
Hij werd op de gieterij vermoord door messteken en zijn beide handen werden afgesneden. Daarna werd er gesmolten metaal over zijn hoofd gegoten.
Hoewel er meerdere mensen elders in de fabriek waren, heeft niemand iets van de moord gezien.
Abel Kant was net voor de moord uit de Cult gestapt, vermoedelijk omdat zijn broer Joss Kant gewond was geraakt bij het toelatingsritueel. Joss werkte ook op de gieterij.
De dag na Abel's moord, werd Joss dood gevonden in zijn huis. Zijn hart was uit zijn lijf gesneden. Het hart werd later teruggevonden in een kelk op een altaar dat door de Cult gebruikt werd.

Toen Hugo Berling in zijn cel overleed waren er nog drie leden van de Cult over: Max Vogler en zijn zoon Emil Vogler en een derde onbekend gebleven lid.

Watertunnel
Klik op de tekst "the water tunnel at hammer Hill".
De watertunnel ligt in een klein bos ten westen van Norrköping en wordt nu aan je plattegrond toegevoegd.
De tunnel gaat dwars door een berg en werd gemaakt om het waterpeil van het nabijgelegen meer te verlagen.

Verlaat de computer en verlaat de bibliotheek.


Berling Gieterij
Ga via de plattegrond naar de Berling Foundry.
Kruip door het gat in het gaas.
Loop rechtdoor. Kijk voorbij de muur met graffiti naar rechts. Je ziet een donkere deuropening. Onderaan in de opening zie je nog een stukje van een metalen ladder.

Draai terug naar links en loop verder rechtdoor tot het einde. Draai naar rechts en vervolg je weg met één stap.
Draai dan naar rechts en je ziet een kapotte muur met een metalen openstaande deur. Hier kun je wel naar binnen om rond te kijken, maar er is verder niets te beleven.

Vervolg je weg met nog een stap en draai weer naar rechts. Nu zie je een dubbele metalen deur volgespoten met graffiti. De deur staat op een kier. Ga het gebouw in.

Loop rechtdoor, door de plas water, naar het einde van de grote hal.
Draai hier naar links en je ziet twee brede openingen. Ertussenin staat een rode metalen plaat tegen de muur. De linker opening voert naar een ruimte met gele muren en de rechter naar een ruimte met roodmetalen rails aan het plafond.

Rode ruimte
Ga door de rechter opening de ruimte met de rode plafondrails in.
Kijk meteen naar links. Je ziet een aantal electriciteitskastjes. Bekijk het kastje aan de rechterkant van dichtbij en je ziet dat de kabel losgetrokken is.

Draai terug naar rechts en loop rechtdoor. Tegen de achterwand van de ruimte staat een houten tafel waarop een stapel dakpannen en een zak cement liggen.

Draai bij de tafel naar rechts.
Je ziet een gang met aan de linkerkant een dubbele witte deur open staan. Loop hier net voorbij, draai naar links en ga door de opening naar binnen. Loop rechtdoor de volgende ruimte in en je staat voor een houten ladder.
Draai hier naar links en loop de trappen op naar de bovenverdieping.

Bovenverdieping
Draai op de bovenverdieping naar links, ga naar voren en draai weer naar links.
Ga het zijkamertje in. Draai je om en je ziet een metalen kast met vakjes. In een van de vakjes vind je een grote metalen haak. Neem hem mee en verlaat de bovenverdieping weer.

Gele ruimte
Loop terug naar de ingang van de rode en de gele ruimte.
Ga nu de gele ruimte in tot het einde. Hier sta je voor een kamer die Carol te donker vindt om naar binnen te gaan. Draai je dus om en verlaat de gele ruimte weer.

Kantoor
Loop rechtdoor langs de zuilen door de grote hal.
Aan het einde draai je naar links. Je ziet nu achter de zuilen een laag kantoortje liggen met een raam waar spijlen voor zitten. Loop er naar toe, langs de zijkant en ga daar naar binnen.

Lees de brief die op het prikbord zit.
Max Vogler, hoofd van het treindepot, laat weten dat er stukken rails en ander metaal bij het depot opgehaald kunnen worden.
Kilk erop en Carol merkt op dat Max Vogler een van overlevende leden van de Cult is.
Het treinreparatie depot staat nu op je plattegrond.

Draai naar rechts en je ziet een eerstehulp kastje, waar je echter niet in kunt.
Verlaat het kantoortje.

Oven
Draai als je het kantoortje uitstapt naar rechts en loop rechtdoor naar een ruimte met grote open ramen. Bij het grootste raam zie je een metalen ladder staan. Dit is dus de ruimte die je van buitenaf zag.

Kijk om je heen en je ziet een soort metalen schuurtje. Het is een oven waar je naar binnen kunt.
In de oven vind je een schroevendraaier. Steel hem, hij is handig om die schroef in Edvin's oude appartement los te draaien.

Ga via de ladder bij het raam naar buiten.
Vanaf nu kun je ook altijd door dit raam naar binnen.
Verlaat het terrein van de gieterij.




Edvin's onderzoek  

Edvin's oude appartement
Ga via de plattegrond naar Edvin's Old Apartment.
Als je binnenstapt draai je naar rechts, doe je en stap naar voren en loop je tot bij het trapladdertje.
Klim omhoog, draai je om, bekijk het metalen kastje van dichtbij en gebruik je schroevendraaier op de schroef.
De schroevendraaier is te dik!
Combineer in je inventaris de ijzervijl met de schroevendraaier.
Gebruik daarna de scherpgevijlde schroevendraaier op de schroef.

Lees het briefje dat Edvin achter de slang stopte.
- Wat is er in de donkere kamer? Ik heb meer dan een zaklamp nodig om daar rond te kijken.
- Ik begrijp Milly's rol in dit alles niet. Ik wou dat ik haar appartement zorgvuldiger doorzocht had.


Welke donkere kamer zou Edvin bedoelen? Die kamer in de gele ruimte in de gieterij? En wat zocht hij daar? En wat dacht hij bij Milly te vinden?
Verlaat Edvin's oude appartement.


Jonas
Als je buiten Edvins appartement staat, krijgt Carol een SMS-je van haar vriend Jonas.
Enkele mensen op de Adventuregame Convention wilden Norrköping bezoeken en hij is nu in het Leonardo restaurant.

Ga via de plattegrond naar het Leonardo Diner.
Jonas vertelt dat iemand bijzondere plekken in Norrköping in een spel gebruikt heeft. Jonas kent het spel niet, het is meer voor vrouwen, zegt hij. Maar enkele spelers die hij op de Adventuregame Convention ontmoette, willen Norrköping nu graag bezoeken om die plaatsen met eigen ogen te zien. Jonas wil zich graag opwerpen als gids, maar is zijn invitatie voor de conventie kwijt. Hij vraagt of hij de kaart van Carol kan krijgen.

Ga via de plattegrond naar Home (Carol's huis).
Loop de woonkamer in en kijk op het kleine dressoir. Daar ligt een roze envelop. Maak hem open en haal de uitnodiging eruit.

Ga via de plattegrond naar het Leonardo Diner.
Geef Jonas de uitnodiging. Hij is er blij mee en zegt dat hij over een weekje weer thuis is.


Milly's appartement
Nu je het gevalletje Jonas hebt afgehandeld, kun je verder met je speurwerk naar Edvin. Te beginnen met een nieuw bezoekje aan Milly, die hier duidelijk meer te maken mee heeft.
Ga via de plattegrond naar Milly's apartment.
Als je daar aankomt, zie je dat Milly er niet is. Ze heeft op de deur een briefje voor de werkster achtergelaten, met de mededeling dat de deur open is.

Ga naar binnen.
Aan de linkerkant is de slaapkamer. Ga naar binnen.
Je ziet iets onder het bed uitsteken. Raap het op. Het is een schilderij van een stenen muur met ogen. Carol krijgt rillingen ervan.
Open het doosje dat je bij het schilderij vond. Er zit een stanley mes in. Steel het.
Bekijk als je wilt de rest van het appartement nog en verlaat dan het gebouw weer, voordat je betrapt wordt door de werkster.




Emil Vogler  

Trein reparatiedepot
Met de zoektocht naar Edvin kom je even niet verder. Maar ook Edvin had interesse in de gieterij en de Kult. Laten we dus op zoek naar naar het overlevende Cult-lid.

Ga via de plattegrond naar het Train Repair Depot, waar Max Vogler werkte.
Als je daar aankomt, loop je langs de wagons naar voren. Je arriveert dan voor het halfronde gebouw waarvan Edvin een schets maakte! Dit is geen toeval meer.

Loop naar voren en naar links en je ziet de twee hoge toegangspoorten waar de treinen naar binnen reden. Ga hier naar voren, naar links en dan naar rechts, naar de zijkant van het gebouw.
Hier zie je een man aan het werk. Spreek hem aan.
De klusjesman denkt eerst dat Carol een prostituee is. Die komen hier veel met hun klanten, tussen de wagons en zelfs in de Torenrestant, vertelt hij.

Als je naar Edvin informeert, krijg je te horen dat die hier 's zomers parttime werkt, maar de man heeft hem al een paar dagen niet gezien.
Hij vertelt ook dat Max Vogler dood is en dat hij het zomerhuis van de zoon schoonmaakt.
Hij wil Carol wel het telefoonnummer van Emil Vogler geven, maar jammer genoeg heeft hij zijn GSM in de Torenrestant laten liggen. En aangezien alleen zijn baas een sleutel heeft, kan hij hem niet ophalen.

Draai vanaf de klusjesman naar links, ga naar voren, draai naar rechts en ga naar voren, naar de Toren.
Het zijn zo te zien de restanten van een oude kerk.
Loop er naar toe en kijk door het hekwerk. Carol ziet de GSM liggen, maar kan er niet bij.

Draai je om en Carol krijgt een telefoontje van Edwin's vader. Duw op de groene knop om op te nemen. Edvin's vader laat weten dat ze op bezoek gaan bij hun dochter en dat het Carol vrij staat om intussen hun huis te doorzoeken.
Geen gek idee om daar nu meteen even naar toe te gaan.


Huis van Edvin's ouders
Ga via de plattegrond naar Edvin's Parents' Apartment.
Edvin's ouders hebben een briefje voor Carol achtergelaten op het tafeltje bij de telefoon. Er staat nog een halve fles wijn in de kast in de woonkamer. Ze mag hem opdrinken, anders wordt de wijn toch maar zuur en ze wensen haar succes met het zoeken naar aanwijzingen.

Woonkamer
Ga naar rechts de woonkamer in.
Kijk in het kastje aan de rechter wand en je ziet inderdaad een halve fles wijn. Maar ook een balkondeur sleutel. Raap hem op.

Balkon
Gebruik de sleutel om de balkondeur te openen en stap dan het balkon op.


Kijk rond. Aan de linkermuur hangt een schilderij met kubussen.
klik op het schilderij om het van dichtbij te bekijken. De stapel kubussen is gelijk aan het deksel op het doosje in Edvin's kamer, maar heeft andere kleuren. Op de groene kubus linksonder staat een hangslot.


Logeerkamer
Ga naar de logeerkamer waar Edwin sliep.
Maak de kast open en bekijk het deksel van het doosje nog eens van dichtbij.
Nu je naar het schilderij op het balkon gekeken hebt, kun je op de cubusjes klikken om ze van kleur te veranderen.

Klik op de kubusjes tot ze dezelfde kleur hebben als op het balkon schilderij.
Klik daarna op het kubusje waar op het balkon het hangslot op stond.
Het doosje gaat open en je kunt er een magneetpasje en een brief van Joss aan Abel uithalen.

Lees de brief.
Joss schrijft aan zijn broer Abel "Die stomme testen, ik denk dat ik zeker een week niet normaal kan lopen! Jij zou er ook uit moeten stappen. Ik denk dat het uit de hand loopt. En als we dit spul verkocht hebben, dan hebben we de gieterij en meneer Berling niet meer nodig.
Dat brengt me op mijn vraag: Kun jij het spul ergens op de gieterij verbergen, tot we het kunnen weghalen dit weekend? Als je een goede verstopplaats hebt gevonden, leg dan een beschrijving ervan achter de eerstehulpkast in mijn kantoor. Als je wilt, kun je meteen de kaart van de mijn verbranden die daar ligt."


Slaapkamer ouders
Verlaat de logeerkamer door de deur links van de kast.
Loop rechtdoor, door de groene deur, naar de slaapkamer van Edvin's ouders.
Kijk om je heen. In een klein bakje, rechts naast de naaimachine ligt een speldenkussen en wat klosjes garen. Steel een klosje garen.
Verlaat daarna het huis.


Torenrestant
Ga via de plattegrond naar het Train Repair Depot.
Loop om het gebouw heen naar de Torenrestant.
Ga voor het hek staan, waarachter de GSM ligt.
Combineer in je inventaris de grote haak met het klosje garen.
Gebruik de draad met haak op de GSM van de klusjesman om hem naar je toe te halen.

Loop terug naar het trein reparatiedepot en geef de klusjesman zijn GSM terug.
Carol krijgt echter geen telefoonnummer van Emil Vogler, want de klusjesman heeft nu een ander probleem. Hij heeft zijn aantekenboekje met de code voor de GSM, verloren bij de Silo waar hij midden in de nacht bovenop klom.
De Silo's staan nu op je plattegrond.


De Silo's
Ga via de plattegrond naar de Silos.
Daar aangekomen loop je naar achteren, naar de grijze silo's.
Draai bij de groene deur naar links en loop naar voren, naar de ladder.
Klim omhoog. Bij de tweede stijle ladder zegt Carol dat de tredes erg glad zijn. Ze wil zo niet verder.
Klim weer naar beneden en verlaat het terrein.


Berling Gieterij
Ga weer via de plattegrond naar de Berling Foundry.
Loop over het pad naar de andere kant van het gebouw en ga door de dubbele deuren met graffiti naar binnen. Loop rechtdoor tot bij de ingang naar de gele en rode ruimte.
Ga de rode ruimte in en loop naar achteren, naar de tafel waar de zak cement ligt.
Snijd de zak cement open met je stanleymes en haal er wat cement uit.
Verlaat de gieterij weer.


De Silo's
Ga weer via de plattegrond naar de Silos.
Loop naar de grijze silo en klim de ladder op.
Haal bij de tweede stijle ladder wat cement uit je inventaris en strooi het op de sporten.
Hierna wil Carol wel naar het dak van de silo klimmen.

Op het dak zie je recht voor je een luik. Er ligt een zwart notitieblok op.
Gebruik de haak met touw op het notitieblok.
Carol mept het notitieblok per ongeluk van het dak af. Ga dus weer naar beneden.

Onderaan draai je naar links en zoek je tussen de silo's.
Na een stap draai je naar rechts en loop je verder. Vlak voor de uitgang draai je naar links. Hier staat een trapladder. Neem hem mee.
Draai je om en loop terug tot je bij een gebroken ladder komt.
Zet hier je trapladder neer en klim omhoog.

Klim verder omhoog naar een platform.
Draai naar links en klim de ladder op die je hier ziet.
Draai naar rechts en loop verder over het smalle looppad. Na één stap zie je voor je op het rooster het notitieblok liggen. Raap het op en klim weer helemaal naar beneden.
Verlaat het terrein.


Trein reparatiedepot
Ga via de plattegrond naar het Train Repair Depot.
Loop naar de klusjesman en praat met hem. Carol geeft hem zijn notitieblok. Hier staat ook het adres van Emil Vogler in, dus Carol's inspanningen waren niet voor niets.
Emil Vogler's huis staat nu op je plattegrond.


Emil Vogler
Ga via de plattegrond naar Emil Vogler's House.
Emil Vogler blijkt een travestiet te zijn. Praat met haar.
Ze wil niet vertellen wie het derde overlevende lid van de Cult was.
Ze vertelt wel dat het "altaar" waar ze 's nachts bijeen kwamen vroeger een steenmolen was in eigendom van Hugo Berling. De ruïnes van de molen liggen vlakbij de mijn.
Ze geeft Carol een krantenartikel met informatie over de molen.
Je leest dat in de molen de afgehakte handen van Joss Kant werden gevonden en dat de mijn eigendom was van Otto berling.
Emil kan zich niet herinneren waar de mijn precies is, maar geeft Carol wel aanwijzingen hoe ze naar het "altaar" kan komen.
Het altaar staat nu op je plattegrond. Verlaat Emil Vogler weer.




De mijn 

Altaar
Ga via de plattegrond naar de Shrine, het "altaar" waar de Madonna Cult bijeen kwam.
Loop twee keer naar voren over het pad en draai dan naar rechts. Ga verder over het smalle paadje naar een bemost vervallen gebouw.
Draai hier naar links en je ziet bij je voeten een vuurplaats. Er ligt een beitel bij de stenen. Raap hem op.
Kijk verder rond als je wilt, er zijn geen aanwijzingen over de Cult of Edvin te vinden. Ook zie je nergens een mijn-ingang.
Verlaat het gebied weer.


Stina's winkel
Misschien weet Stina waar die mijn is?
Ga dus via de plattegrond naar Stina's Bakery.
Stina vraagt of je het laatste nieuws al gelezen hebt. Het lijk van Edwin Vergerus is in de rivier gevonden! Zijn hart was eruit gesneden en hij miste de vingers van zijn rechter hand!
Hier moet je meteen met Oscar over praten, even geen tijd voor andere dingen.


Oscar
Ga via de plattegrond naar Oscar's apartment.
Praat met Oscar. Hij heeft de krant gelezen en is er zeker van dat Oscar het lijk was dat hij vond. Hij heeft er geen behoefte aan om dat aan de politie te vertellen, maar hij weet wel waar de foto genomen is: bij het kleine operahuis.
De plek staat nu op je plattegrond.


Vindplaats lijk
Ga via de plattegrond naar Where The Body Was Found.
Loop de trappen af en stap bij het einde van het hek over het bouwmateriaal heen. Loop tot aan de rivier.
Draai hier naar links en je ziet een paar plastic handschoenen liggen, die waarschijnlijk door de politie achtergelaten zijn. Raap ze op.
Er zijn verder geen sporen, verlaat het gebied dus weer.


Gieterij
Ga verder met je zoektocht naar de mijn. Joss schreef in zijn brief aan Abel, dat er een kaart was van de mijn achter de eerstehulpdoos. Misschien ligt hij er nog steeds.
Ga via de plattegrond naar de Berling Foundry.
Ga via het raam met de ladder naar binnen en loop van hieruit naar het kantoortje.

Ga het kantoortje in en kijk naar de eerstehulpkast aan de muur.
Gebruik je beitel op het kastje om het van de muur te halen.
Achter het kastje vind je een brief van Abel.
Hij schrijft dat hij de handel verborgen heeft onder de middelste plaat van zijn werkplek, de laatste aan de linkerkant.
Hij schrijft ook dat hij de indruk heeft dat Ben Dorner rondsnuffelt in hun zaken. Hij heeft een afdruk van de huissleutel van Ben gemaakt, zodat zij op hun beurt bij hem kunnen snuffelen.

Bij de brief vind je ook een plattegrondje met de locatie van de mijn! Bestudeer het. Het gebied wordt aan je plattegrond toegevoegd.
Verlaat de gieterij weer.


Mijngebied
Ga via de plattegrond naar de Mine
In het bos aangekomen sta je bij een splitsing.
Loop verder over het linker pad en je komt bij een tunnel.
Draai halverwege de tunnel naar links en je ziet een houten deur met drie sleutelgaten.
Loop verder naar de andere kant van de tunnel.

Als je niet verder rechtdoor kunt, sta je in een poel water.
Draai naar links en je ziet een groot rotsblok midden in je scherm. Klim eroverheen.
Draai dan naar links en je ziet een mijningang.
Loop deze tunnel in naar een metalen deur.
Maak de deur open. Je kunt niet verder lopen, maar je vindt hier op de grond wel een koevoet. Raap hem op.
Maak de deur weer dicht. Draai naar rechts en je ziet op de grond aluminiumfolie dat zo te zien gebruikt is door een drugsverslaafde. Edvin?
Draai je om en loop terug naar de poel water.

Loop verder rechtdoor en je komt bij een andere tunnel. Een brede rechthoekige.
Loop er doorheen.
Als je aan de andere kant bent, draai je naar rechts. Je vindt hier een kleine vierkante baksteen. Neem hem mee en verlaat het mijngebied.




Abel's handel 

Er zijn twee plekken die je nog niet bezocht hebt voor aanwijzingen over de Madonna Cult, namelijk de Watertunnel, waarover in het artikel in de bibliotheek geschreven stond en in het gebouw van het trein reparatiedepot.

Watertunnel
Ga via de plattegrond naar de water Tunnel.
Je arriveert midden in het bos en voor je zie je een paal met een rode wegwijzer. Loop er naar toe en draai je om. Op de paal zit een informatiebordje gespijkerd.

Als je klaar bent met lezen, draai je naar rechts.
Zet één stap naar voren en draai naar rechts. Bezoekers hebben hier een stapeltje rotzooi achtergelaten. Kijk tussen het afval en je vindt een tube superlijm. Raap hem op, draai naar links en loop verder tot je bij een smalle doorgang in de rotsen komt.
Dit is de beroemde watertunnel, die gemaakt is om het waterpeil in het meer te laten dalen. Maar Carol gaat zonder hele goede reden niet naar binnen.
Draai je dus weer om en verlaat het gebied.


Trein reparatiedepot
Ga via de plattegrond naar het Train Repair Depot.
Loop naar de achterkant van het gebouw. De klusjesman is er niet meer, dus kun je nu proberen naar binnen te komen.
Loop naar de deur. Die heeft een magneetslot.
Er staat een afbeelding van het magneetpasje op het slot, links van de deur. Dat is het pasje dat je bij Milly vond! Haal het dus uit je inventaris en gebruik het op het slot.
De deur gaat open en je kunt naar binnen.

Bekijk de blauwe ordners op de plank van dichtbij.
Links naast de ordners ligt een rolletje isolatietape. Steel het.
Verlaat de close-up.

Bekijk dan het apparaat rechts van kopieermachine van dichtbij.
Nu zie je tussen de blauwe ordners een stapeltje gele mappen liggen. Daar ligt een brief van Ben bovenop. Pak hem en lees hem.
Ben schrijft aan ene Ron, dat Edvin zijn beschermeling is. Ben gebruikt Edvin als drugskoerier, en dat gaat goed zolang hij hem voorziet van zijn dagelijkse dosering!
Verder lees je dat Ben een kantoor heeft naast Restuarang China. De code voor de deur is 1024.

Ben Dormer is een mooi soort reclasseringsbegeleider! En hij had weet van het handeltje van Abel en Joss? Ook drugs? Dat vraagt natuurlijk om nader onderzoek!
Verlaat het gebouw.


Gieterij
Ga naar de Berling Foundry.
Loop om het gebouw heen en ga door de dubbel deur met graffiti naar binnen.
Loop rechtdoor naar de gele en rode ruimte.
Ga de rode ruimte in.

Meteen als je binnenstapt, draai je naar links. Je ziet hier de electgriciteitskastjes. Bekijk het kastje rechts van dichtbij.
Haal de plastic handschoenen uit je inventaris en gebruik ze om de losse electriciteitskabel weer vast te zetten.
Draai er dan isolatietape omheen.
Daarna kun je de hendel, aan de rechterkant van het kastje, omhoog zetten.

Abel's werkplek
Ga nu de gele ruimte in.
Loop naar achteren en je ziet dat de donkere kamer nu verlicht is. Ga naar binnen.
Draai naar links en je ziet de werkplekken van de metaalgieters.
Abel schreef dat hij in het achterste hok werkte. Loop daar dus naar toe en bekijk de metalen platen op de vloer van dichtbij.

Haal de koevoet die je in de mijn vond, uit je inventaris en wrik een metalen plaat los.
In het gat eronder vind je zakjes cocaïne en een mal voor een sleutel, precies zoals Abel schreef.
Het politiebureau is nu aan je plattegrond toegevoegd.
Verlaat de gieterij.


Politiebureau
Ga via de plattegrond naar het Police Station.
Klik op de ingang en Carol laat weten dat ze de drugs bij de politie achterlaat.


Ben Dorner  

Ben Dorner's kantoorgebouw
Ga via de plattegrond naar Ben Dorner's Office, naast het restaurant.
Bekijk het codeslot links van de deur van dichtbij. De code is 1024, zoals je uit Ben's brief weet, dus toets dat in.
Duw daarna tegen de deur en hij gaat open.

Binnen draai je naar links.
Loop naar de lift. Stap erin en draai naar links. Er hangt een briefje op de wand. De lift is wegens onderhoud buiten gebruik.
Bekijk de liftknoppen van dichtbij en je ziet dat onder de getallen de etage vermeld wordt in braille! Verlaat de lift weer.


Dorner's kamer
Loop de trap op.
Bovenaan de trap draai je naar links. Loop naar voren richting dakterras en draai voor de deur weer naar links.
Loop naar voren door de dubbele deuren en draai dan weer naar links.
Loop één stap verder door de gang en ga tenslotte de kamer aan de linkerkant in.

In de kamer draai je naar links. Je ziet een ronde tafel waar een boek op ligt. Op het boek zit een geel plakbriefje. Raap het op.
Op het briefje staat "OK!", maar je ziet onderaan ook wat puntjes die doorgedrukt zijn van een vorig berichtje.
Gebruik het blauwe potlood, dat je lang geleden uit de fietsenclub meenam, op het papiertje en je ziet iets in brailleschrift verschijnen.


Lift
Verlaat de kamer, gaa naar beneden en stap daar de lift in.
Bekijk de liftknoppen en vergelijk de braillegetallen met de puntjes op het gele plakbriefje. Zo kom je erachter dat op het briefje 40 70 60 staat.
Hm. dat lijkt op een safecode. Maar waar staat die safe?


Andere kamer
Ga weer de trap op, naar links en bij de terrasdeuren weer naar links.
Stap door de dubbele deuren en draai dan naar rechts en nog een keer naar rechts. Ga de kamer in die je nu ziet.

Kijk in de prullenbak die je recht voor je ziet.
Haal er een kattenbelletje van Veronica uit. Ze schrijft dat Ben een paar dagen op vakantie is.
Leg het briefje terug en draai je om.


Safe
Nadat je de kamer verlaat, maak je de smalle deur open die je recht voor je ziet.
In deze kast staat een safe!
Bekijk de draaiknop van dichtbij.
Draai naar links tot 40.
Draai naar rechts tot 70.
Draai naar links tot 60.

De safe gaat open en je ziet een blauwe map. Hierin zit een vel papier met het privé-adres van Ben Dorner: 13 Rovner Drive.
Verlaat het kantoorgebouw.


Ben Dorner's huis
Ga via de plattegrond naar Ben Dorner's House.
Zoals je weet is hij met vakantie. Maar uiteraard heft hij de voordeur niet open laten staan. Gelukkig heb je een mal met een afdruk van de sleutel.
Combineer in je inventaris de superlijm met de mal.
Carol maakt op deze manier een sleutel van uitgeharde lijm. Haal hem uit de mal.

Klik op de klink van de deur en Carol zegt dat ze hoopt dat Dorner zijn slot niet vervangen heeft in de afgelopen 13 jaar.
Gebruik de lijmsleutel op het slot en maak dan de deur open. Stap naar binnen.

Hal
In de hal staat een dekenkist.
Zet als je binnenkomt een stap naar voren en draai naar links.
Links naast het stapeltje linnengoed ligt de sleutel van de kelder en cinema. Raap hem op.

Computerkamer
Draai je om en ga de trap op naar boven.
Loop het kamertje in, waar een computer op een bureautje staat.
Bekijk het stapelrekje met papieren dat naast de monitor staat, van dichtbij.
In een van de vakjes ligt een vel papier waar ruiten met punten op geschilderd zijn. In sommige ruiten staat een getal.
Ga weer naar beneden.

Keuken
Loop rechtdoor de keuken in.
Op het hoekje van het aanrechtblad ligt een klein briefje. Raap het op en lees het. Ben laat Dolly weten dat hij waarschijnlijk zijn GSM in de kelder heeft verloren en hij kan hem niet meer vinden.

Kelder
Loop via de deuropening naast het aanrecht een andere kamer in.
Ga rechtdoor en maak de deur naar de patio open. Loop via de patio verder de tuin in.
Als je niet verder naar voren kunt, draai je tweemaal naar rechts. Je staat dan voor de trappen die naar de kelder leiden.

Ga de trappen af en gebruik de sleutel om de deur te openen. Ga naar binnen.
De kelder bestat uit drie ruimtes. Loop naar achteren en dan naar links en je komt in de waskelder, waar de wasmachine staat.
Haal hier Carol's GSM uit je inventaris en bel het nummer dat op het stukje papier staat.
Carol hoort de GSM van Dorner vlakbij rinkelen. Draai naar links en kijk onder de wasbak. Bekijk de grond van dichtbij en je vindt Dorner's GSM.

Duw op de middelste knop op de GSM en in het display verschijnt de tekst "een gemiste oproep".
Klik nog een keer en je hoort een voicemail van Edvin. Hij heeft speedball geslikt en voelt zich helemaal niet goed.
Hij vraagt om hulp en zegt ook dat hij 'het spul' bij zich heeft en bij het oude huis op Dorner en zijn boot wacht.

Carol ziet ook een knoop op de grond liggen. Raap hem op en verlaat dan dit deel van de kelder.

Loop richting uitgang en draai voor de bruine deur naar rechts. Je ziet nu een groene deur. Maak hem open en ga dit deel van de kelder in, dat gebruikt wordt als knutselplek.
Aan de muur naast de deur hangt een kastje met een blauw deurtje. Maak het open.
Op de bovenste plank staat een metalen schatkistje. Pak het.


Je ziet dat het deksel bestaat uit ruiten met knopjes. Dit lijkt heel erg op de tekening die je in Dorner's computerkamer vond.
In het midden is een knopje weg. Haal de knoop uit je inventaris en leg hem in de holle plek op het deksel.
Klik nu op de knopjes in de volgorde zoals aangegeven op de tekening.

Het kistje gaat open en je vindt een enveloppe. Maak hem open en lees de brief van Hugo Berling aan Dorner.
Joss kant heeft de laatste test van de Cult niet doorstaan en wil vertrekken. Zijn broer Abel Kant dreigt nu de geheimen van de Cult openbaar te maken. Hugo Berling geeft opdracht om Abel flink angst aan te jagen, zodat hij dat uit zijn hoofd laat. Hij schrijft specifiek dat Abel niet gewond mag raken. Ook schrijft Berling, dat hij het gevoel heeft dat de broertjes Kant in illegale activiteiten gewikkeld zijn en dat het misschien maar beter is als ze de Cult verlaten.

Bij de brief zit ook een schets van het labyrint en de vermelding van de drie verplichte testen bij: 1. Het betonnen labyrint.
2. De watertunnel.
3. De ingang naar de binnenste kamers van de mijn.

Pak ook de rode, groene en blauwe sleutel die in het kistje liggen en verlaat dan de kelder.

Je kunt als je wilt nog naar het rode schuurtje achter in de tuin lopen. Het is Dorner's thuisbioscoop. Je kunt de deur open maken met de sleutel die je ook voor de kelder gebruikte en hier rondkijken.

Ga tenslotte terug het huis in en verlaat Dorner's woning door de voordeur.




Cult heiligdom  

Tijd om wat meer te weten te komen over de plekken waar de Cultleden hun toelatingstesten moesten afleggen.

Betonnen labyrinth
Ga via de plattegrond naar de Shrine.
Bij aankomst in het bos loop je twee keer naar voren. Draai dan naar rechts en loop naar voren tot het niet meer gaat. Draai hier naar links en loop tot het einde. Als je hier naar links draait, sta je voor het betonnen labyrinth, waar Carol eerder zonder goede reden niet overheen wilde wandelen.

Bekijk de schets in je inventaris even voor je verder loopt. Je staat nu bij de pijl aan de onderkant en moet naar het kruis linksboven.
Loop naar voor - naar voor - draai links - naar voor - draai rechts - naar voor - draai links - naar voor - draai rechts.

Je staat nu op een bemoste balk.
Haal de beitel uit je inventaris en schraap het mos aan je voeten weg.
Onder het mos komt een metalen plaat tevoorschijn. Hij is onleesbaar door het vuil.
Haal de rol toiletpapier uit je inventaris en poets de plaat schoon. Nu kun je lezen wat er staat: "De sleutel tot de sleutels is bij de draai van de tunnel".

Verlaat het gebied door rechtsonderaan op Exit te klikken.


Watertunnel
Ga via de plattegrond naar de watertunnel.
Loop net voorbij de rode wegwijzer. Draai hier naar links en loop verder tot het eind. draai hier naar links, steek het stroompje over, draai naar links en loop verder tot de watertunnel.

Ditmaal wil Carol wel naar binnen gaan. Loop tot het einde van de tunnel.
Hier zie je boven de doorgang de getallen 1, 2 en 3 op de rots geschilderd. Bekijk het van dichtbij en Carol maakt een notitie. 3 bovenaan in rood, 1 in het midden in blauw en 2 onderaan in groen.

Draai je om en verlaat dit gebied.


Mijn
Ga via de plattegrond naar de Mine.
Aangekomen bij de splitsing, neem je het linker pad.
Ga de tunnel in en draai halverwege naar links. Je ziet de deur met de drie sleutelgaten.
- Klik met de blauwe sleutel op het middelste gat.
- Klik dan met de groene sleutel op het onderste gat.
- Klik tenslotte met de rode sleutel op het bovenste gat.

De deur gaat open. Loop de trap af, naar de binnenste kamers van de mijn.
Kijk om je heen. Dit was dus het heiligdom van de Cult!

Boven een altaartje is een muurtje opgemetseld. De stenen lijken los te zitten.
Gebruik de baksteen die je eerder in dit bos opraapt, op het muurtje.
Je duwt de stenen in, maar verder gebeurt er niets.

Draai vanaf het altaartje twee keer naar links. Je ziet een vaasje met bloemen staan. Ernaast staat een schilderij. Bekijk het van dichtbij. Dit is hetzelfde schilderij als je onder Milly's bed vond!
Verlaat het mijngebied.


Milly
ga via de plattegrond naar Milly's apartment.
Praat met Milly over het schilderij. Ze zegt dat ze het in opdracht schilderde en er niet over mocht praten. Na eneig aandringen vertelt ze dat Ben Dorner haar betaalde om twee schilderijen te maken van schetsen die hij haar gaf.
Milly laat je de schets van het andere schilderij zien.
Dat is het gemetselde muurtje boven het altaartje! Je ziet dat sommige stenen donker gekleurd zijn.

Vertel haar van Edvin's vermoeden, dat Milly iets te maken had met de Berling Fabriek.
Milly vertelt je nu, dat zij de dochter van Abel Kant is!
Ze brief die Edvin had, vond ze het appartement van haar vader, na zijn dood. Ze begreep echter niet waar het over ging.
Neem afscheid van Milly.


Cult heiligdom
Ga via de plattegrond naar de Mine.
Loop de tunnel in en ga door de deur naar de binnenste kamer, het heiligdom van de Cult.

Loop naar het altaartje.
Haal de baksteen uit je inventaris en klik op de stenen boven het altaartje, die op de schets van Dorner donker gekleurd zijn.

Nu schuift het muurtje open en zie je een gouden kelk.
Bekijk de kelk van dichtbij. Schuif de aarde die erin zit opzij.
Carol schrikt van haar vondst.

Dan verschijnt Ben Dorner.
Confronteer hem met de dood van Edvin Vergerus. Hij ontkent en zegt dat Edvin al dood was toen hij hem vond.
Maar nu bedreigt hij Carol en wil hij op zijn beurt weten wat Carol allemaal ontdekt heeft en aan wie ze het vertelde.
Haal een hand cementpoeder uit je inventaris en gooi het in het gezicht van Dorner.
Ren dan langs hem naar de uitgang ....................................................



Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.