BAYOU ISLAND


Walkthrough door Yvonne © 2017 www.adventurespel.nl

Uitgever: Andy Howard Games
Ontwerper: Andy Howard Games

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Info & review.


SpelbedieningToegang tot de bar krijgenIn de barDay of the dead storeOpslagplaatsTiki-bar en kerkhofOntmaskering



Spelbediening  

Als het spel opstart kun je voor "credits" kiezen of voor "Play".
Na "Play" kun je New Game kiezen of het enige opgeslagen spel starten, door op het plaatje te klikken.

Als het spel gestart is, zie je linksboven een diskette staan. Als je daarop klikt wordt je spel opgeslagen. Er is slechts één saveplek, die je steeds overschrijft.

Rechtsboven kun je het geluid instellen.
Er zit geen quit-optie in het spel. Op het kruisje klikken volstaat.

Rechtsonder zie je een vergrootglas waarmee je de hotspots kunt zien.
Daaronder staat een kist met de inventaris.

In de inventaris zie je een oog om de spullen te bekijken (look) en een handje om een voorwerp te gebruiken (use).
Om voorwerpen met elkaar te combineren, klik je op een voorwerp en sleep je het op een ander voorwerp.

Als je tijdens het spelen een voorwerp vindt en erop klikt zie je om een cirkel verschillende symbolen: een oog om het te bekijken, een been om ernaartoe te lopen, een hand om het te pakken en soms een open of gesloten doos om het object te openen of te sluiten.

Op het speelscherm kun je ook "skip" aanklikken om tekst over te slaan in de gesprekken.



Toegang tot de bar krijgen  

Chris vindt zichzelf opeens op een eiland en vraagt zich af waar zijn schip is en waar zijn vrouw Sarah gebleven is.

Op de steiger ligt een tube lijm (superglue), pak die op.

Kijk naar de man met de kop-van-jutmachine en praat met hem. Stel Carlos alle vragen op het scherm.
Carlos zegt dat hij net als Chris opeens op het eiland terecht kwam en zijn schip, The Black Hammock, ook al zoek is. Het kost geld om de strong man machine te bespelen en dat heeft Chris nog niet.
Carlos heeft Chris wel zijn hamer (mallet) gegeven.

Pak de schep (spade) links tegen de muur op.
Loop naar het kruis in het zand, klik op het use-symbool in de inventaris en op de schep en klik dan op het kruis.
Chris vindt een schatkist (treasure chest).
Kijk ernaar en hij vindt een piratenmunt (pirate coin).

Geef de munt aan Carlos (in inventaris klikken op use en de munt en dan op Carlos).
Chris slaat zo hard dat de bel wordt geraakt en er komt een portier uit het café, die snel weer naar binnen gaat.
Chris heeft echter de munt weer ingepikt en kan dus opnieuw spelen, net zo lang totdat hij de portier heeft uitgeschakeld.

Doe lijm op de deurmat, speel nogmaals en de man komt naar buiten, maar blijft vastzitten aan de lijm tot hij neervalt.
Loop de bar in.



In de bar  

Kijk en praat met de dronken man aan het tafeltje, hij kan je zinloze informatie geven voor een biertje.

Kijk en praat met barjuffrouw Sophia, stel alle vragen op het scherm.
Als je een drankje vraagt, ga dan door met smeken tot je het krijgt en beëindig uiteindelijk het gesprek. Het ziet er niet naar uit dat je het drankje (princess alcoholic drink) hebt gekregen, maar dat is wél zo.

Sophia heeft gezegd dat George van De Day of the Dead store er vast meer van weet en hij een boek heeft dat van belang is.

Pak de trompet (trumpet) op van de grond.
Geef de drank aan de man aan het tafeltje (use the princess alcoholic drink on .) en hij maakt een flauwe kul opmerking.
Het flesje is nog niet leeg, dus geef hem het flesje wéér.
De derde keer zegt hij dat citroensap kan werken als onzichtbare inkt.

Ga dan door de deur rechts van de bar en loop naar links tot de deur van de Day of the Dead store en ga naar binnen.



Day of the dead store  

Stel alle vragen aan George die op het scherm staan.
Je verneemt dat Sophia George zwart probeert te maken in het dorp, dat het boek niet te koop is en dat George van oud Mexicaanse muziek houdt.

Gebruik (use) de trompet.
Chris loopt vanzelf naar links en George naar rechts om de muziek beter te horen.

Loop dan naar het boek toe en pak het op.
Kijk ernaar en Chris vindt een blanco velletje papier (blank piece of paper).
Kijk ernaar en Chris merkt dat er een citroenluchtje aan zit.

Ga de deur rechtsachter door en loop terug naar de bar.
Gebruik het papier met de open haard en het blijkt een factuur (invoice) te zijn waaruit blijkt dat George de boot van Carlos heeft verkocht.

Ga terug naar Georges winkel.
George is er niet.
Loop naar links en ga daar de deur door en via het vliegengordijn de opslagplaats in.



Opslagplaats  

Chris ziet daar zijn vrouw, die hem vertelt dat het schip met man en muis is vergaan, inclusief Chris en Sarah.
Sarah verdwijnt en Chris' inventaris is leeg.
Hij wil niet geloven dat hij een geest is en gaat verder op onderzoek uit.

Kijk naar de pop tegen de zuil en pak de diamanten hanger (diamond necklace).
Kijk naar de klok, die op 10 uur staat, hoewel dat niet de juiste tijd is.

Loop helemaal naar links en Chris vindt een grote kist met een boot erin. Er zit een sticker op met "sophisticated boats". Die sticker is niet te verwijderen.

Kijk naar de mat op de vloer, Chris hoort gefluister.
Pak de mat op en je ziet een luik. Ga erdoor heen.

Chris hoort weer gefluister, dat uit een radio komt. Pak de radio.
Pak de kauwgum (chewing gum) van de tafel.

Open de stoppenkast aan de muur. Chris moet een stop (fuse) vinden om de elektriciteit weer aan de gang te krijgen.

Ga terug naar boven en neem de deur waarboven een getal staat.

Op straat ziet Chris links een ijzerwarenwinkel die gesloten is.
In de etalage liggen accu's.

Daarnaast, links van de winkel, staat een magneet-hijskraan die geen accu heeft.
Loop naar rechts voorbij de fontein en ga naar de Tiki-bar.



Tiki-bar en kerkhof  

Ga naar binnen en kijk naar het fotolijstje.
Pak het fotolijstje (hamster picture) op.
Kijk naar de gebroken kom op de grond. Die kun je nog niet pakken.

Praat met de ober en stel alle vragen van het scherm. Hij vertelt je naar het kerkhof te gaan om uit te vinden of hij een geest is.
Als je vraagt waarom hij zijn baan niet opzegt (so why don't you quit this job?) kun je daarover verder praten.
Zeg dat Branson geen universitaire opleiding heeft. Dan gaat de ober-werkstudent weg en kun je de kom (bowl) pakken.

Sarah verschijnt weer om Chris te zeggen dat hij met zijn onderzoek moet stoppen.
Gebruik de kauwgum.
Combineer dan de gekauwde kauwgum met de gebroken kom, door de kauwgum te slepen naar de kom en de kom is gerepareerd.

Ga weg en de telefoon gaat. Pak hem op. Het is George die je het getal 27 geeft. De rest is hij vergeten, maar hij zegt dat er in zijn opslagplaats een hint is te vinden om de rest van het getal te weten te komen.

Ga naar buiten en loop naar het pad rechts van de Tiki-bar toe.
Kijk naar de worstelaar bij het hek en praat met hem. Stel alle vragen op het scherm en bied hem een cadeautje aan voor zijn vriendinnetje.
Beëindig het gesprek en geef het fotolijstje aan de man.

Loop naar rechts achter de muur het kerkhof op.
Kijk naar de stoppenkast. Open de stoppenkast en je moet een code invullen van 6 getallen.
George gaf je aan de telefoon de eerste twee cijfers: 27 en in de opslagplaats zag je een deur met vier cijfers, maar dat is een dwaalspoor. Het enige dat je daar zag was de klok. De wijzers stonden op de 10 en de 12.
Typ dus 271012 in en de stoppenkast gaat open.
Chris stopt een werkende stop (fuse) vanzelf in de inventaris.

Loop naar rechts en praat met de hotelbediende, die laat merken het op zijn zenuwen te hebben op dat kerkhof.
Gebruik de radio en de hotelbediende gaat er geschrokken van door.

Pak de elektrische schroevendraaier (electric screwdriver) op en repareer hem door de diamanten hanger naar de schroevendraaier te slepen.

Ga naar links, het hek door en daar precies tegenover het pad in.
Ga naar de fontein toe. Gebruik de kom op de fontein en Chris heeft een kom water.



Ontmaskering  

Ga de deur achter de fontein in naar de opslagplaats.
Ga door het luik naar beneden.
Doe de stop in de stoppenkast en de elektriciteit doet het weer.

Koud water helpt niet om de sticker van de kist te krijgen.
Open dus de magnetron en zet de kom water erin. Chris pakt er zelf het kommetje heet water uit.

Loop naar links en ga het luik door naar boven toe.
Loop naar links en gebruik de kom met water op de krat. Chris merkt dan dat de kist van Sophia is en dat het schip door Sophia gestolen is en niet door George.

Sophia komt erbij en vertelt dat zij achter het smokkelen van schepen zit en er rijk door is geworden. Ze heeft er een gouden tiara van kunnen kopen.

Chris volgt haar en ziet haar bij de magnetische hijskraan.

Loop naar de ijzerwinkel en gebruik de electrische schroevendraaier op de ruit.
Pak de accu uit de etalage en zet hem in de kraan.
Sophia wordt door de magneet omhoog getrokken.
Sarah voegt zich bij hen, zegt dat alle passagiers op Chris' schip veilig zijn en Sophia belt haar handlanger Carlos om Chris' schip vrij te geven........................






Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.