S P E L - I N F O

         

PASSAGE: Path of Betrayal


Uitgever: DragonWorks Interactive / 2001
Ontwerper: DragonWorks Interactive

Platform: PC.

Systeemeisen:
--- Windows 95 - Processor: Intel Pentium - 32 MB RAM - 4x CD-ROM drive - Videokaart 640x480 - Geluidkaart - 680 MB vrije opslagruimte.

Categorie:
Fantasie, magie, thuisland redden, 2D en 2.5D handgetekende beelden, 3de persoon, point & click.

Beschrijving:
Het begint allemaal met een nachtmerrie. Riff, de held van dit verhaal, wordt wakker door een angstaanjagende droom over een leger dat onder leiding van een demon met rode ogen, klaar staat om het land binnen te vallen.
Riff raapt zijn spullen bij elkaar en vertrekt naar het dorp, waar hij Windar, de Magic Keeper, bezoekt. Windar legt hem de betekenis van zijn droom uit en vertelt dat hij dezelfde droom had.
Riff leert over het land van Arkane en de passages die naar het afschuwelijke land Acarth leiden. Meestal zijn deze magische passages verzegeld, maar elke tien jaar worden ze geopend. Dit noemt men de tijd van de "Overgang", wanneer in een heel oud ritueel, de mensen van Arkane zich verzamelen rond de dichtstbijzijnde opening om getuige te zijn van gevangenen, die door de portalen naar het akelige land daarachter gaan. Dit is het lot van de boosdoeners van Arkane. Aan de andere kant lopen ze het risico door het kwaad te worden overwonnen en te muteren in een gevreesde Shifter.
Maar Windar weet dat de Shifter zich onder één leider hebben geschaard en hun kans zullen wagen om bij de volgende "Overgang" - en dat is al over twee dagen - terug te keren naar Arcane.
Dus Riff krijgt de opdracht het dorp te verlaten en naar Locksen te reizen om het koningshuis te waarschuwen.

      


Grotere plaatjes bekijken?    Ga naar de screenshots.