SPACE QUEST chapter 1: The Sarien Encounter


MS-DOS 1986 versie

Walkthrough door Marjo © 1987 www.adventurespel.nl

Uitgever: Sierra On-Line / 1986
Ontwerper: Mark Crowe, Scott Murphy, Sierra On-Line

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Info & review.


Spelbediening en intro,
Op het ruimteschip Arcada,
Op de planeet Kerona,
Nederzetting Ulence Flats,
De Deltaur.


Spelbediening en intro  

S p e l b e d i e n i n g
Gebruik de pijltjestoetsen op je toetsenbord om de richting aan te geven waarin Wilco moet lopen.
Houd de toets niet ingedrukt! Als je wilt stoppen met lopen, duw je nog een keer op de laatst gebruikte toets.

Je kunt punten verdienen met je acties, ze worden bovenin je speelscherm vermeld (0/202).
Acties voer je uit door een commando in te typen in het balkje onderaan in je speelscherm.
Bevestig met de Enter-toets.
In deze walkthrough zijn de commando's vet gedrukt.
De punten die je eventueel verdient worden tussen haakjes achter het commando vermeld.
Bijvoorbeeld: take keycard (1)

Tip 1: Kijk overal om je heen look om grappig commentaar en achtergrondinformatie te krijgen en leuke dingen te ontdekken De walkthrough is de kortste weg naar het einde, maar er is meer te genieten.

Tip 2: Wilco kan dood gaan, sla je spel dus vaak op!
Dit kan door in het venstertje save game te typen of door de F5 knop te gebruiken.
Volg dan de aanwijzingen op je scherm.
Acties die niet goed zijn voor je gezondheid, worden in de walkthrough voorafgegaan door ----.

Een opgeslagen spel opstarten, doe je door restore game te typen of met de F7 toets.
Met de pijltjestoetsen kun je door je opgeslagen spellen stappen.

Pauzeer je spel met de ESC toets of type pause.
Als je de ESC toets gebruikt, verschijnt er een menubalkje aan de bovenkant van je scherm.



De inhoud van je inventaris (inventory) kun je bekijken via 'action-inventory' of door meteen op je TAB-toets te duwen.
De loopsnelheid van Roger kun je regelen via 'speed.'
Type quit game om het spel te verlaten, of gebruik CTRL-Q (of ALT-Z).

Met F2 kun je het geluid aan of uit zetten.
Gebruik F1 om het help-menu te openen, waar je de bediening uitgelegd ziet.


I n t r o
Lichtjaren verwijderd van het aardse zonnestelsel proberen de bewoners van het Earnon stelsel in leven te blijven. Hun zon is stervende en de planeten wordt langzaam kouder. Voedsel is schaars. De wetenschappers op Xenon ontwikkelen een plan om één van de levenloze planeten van Earnon te veranderen in een zon. Ze bouwen een krachtige machine: de Star Generator, die in staat moet zijn de planeet te veranderen in een hete zon.
Het ruimteschip Arcada, met aan boord de machine, heeft succesvol de nodige testen afgerond en is nu op weg terug naar Xenon.

Roger Wilco is lid van de poetsdienst van het ruimteschip Arcada.
Terwijl Roger tijdens zijn werkuren een dutje doet in een bezemkast, wordt het schip aangevallen door de Sariëns. Zij stelen de Star Generator en doden iedereen op het schip.

Bij start van het spel wordt de speler gevraagd om in te loggen als een lid van de bemanning.
Standaard staat er Roger Wilco.


Op het ruimteschip Arcada  

Roger komt na zijn dutje uit de bezemkast. Rode lichten knipperen en een stem roept om dat het schip geënterd is door indringers.

---- Als onder in beeld de tekst You think you hear footsteps (je denkt dat je voetstappen hoort) verschijnt, is het beter om snel weg te lopen, of je even te verstoppen in een kamer of lift. Sariens schieten eerst en vragen daarna.

Loop met de pijltjestoetsen over de gang naar links, dan verder naar links, door een kamer met een grote boekenkast en je komt weer in een gang.
Loop verder naar links en je komt in de volgende gang. Hier ligt een lijk op de grond.

Typ search body, duw op de entertoets om te bevestigen en Roger ontdekt dat de dode man een keycard bij zich heeft.
Typ take keycard (1) en Roger neemt de keycard mee. Je krijgt hier 1 punt voor en bovenaan in je scherm zie je nu Score 1 of 202 staan.

Ga naar rechts, naar de kamer met de grote boekenkast, die vol met datacartridges staat.
Blijf hier een poosje staan of wandel heen en weer.
Een oude, gewonde man komt binnen strompelen en valt na een paar passen op de grond.

Ga vlak bij de man staan en kijk look at man (2) naar hem.
De man is stervende en vertelt dat je moet maken dat je wegkomt, het schip wordt aangevallen en de Star Generator is in gevaar. Hij wijst naar de boekenkast en kan nog net astral body mompelen.

Midden voor de boekenkast staat een robotmachine.
Ga voor de robotmachine staan en bekijk het scherm look screen van de machine.
Roger zet de machine aan en er verschijnt een scherm dat hem welkom heet en vraagt welke cartridge hij wil hebben.
Typ astral body, duw op je entertoets en de robot gaat de cartridge halen.
Pak daarna de cartridge take cartridge (5)

Verlaat de kamer aan de linkerkant en je komt in de gang.
Hier zie je een liftdeur. Boven de deur is een klein roze driehoekje dat naar beneden wijst.
Stap in de lift en even later stapt Roger in de onderste gang weer uit de lift.

Ga naar rechts, langs de lijken en de kapotte deur en je komt in een gang.
Hier is weer een lift, die naar beneden gaat. Stap in en Roger arriveert even later een verdieping lager, vlakbij het dockingstation van het schip.

---- Blijf niet te lang ronddwalen op het schip. Iemand heeft de zelfvernietigingsknop ingedrukt.

Loop naar rechts en Roger komt in een ruimte met drie grote rode knipperende lampen en in de achtergrond de computer die de deuren van het dockingstation bedient.
Ga voor de computer staan en typ press open bay door (2). Roger duwt op de juiste knop en de grote buitendeuren van het dockingstation gaan open.

       

Loop verder naar rechts, tot bij het controlepaneeltje aan de wand.
Stop hier je keycard in use key card (2) en de lift naast het paneeltje wordt toegankelijk.

Stap in de lift en Roger gaat naar beneden, richting luchtsluis.
In de achtergrond zie je een rode waarschuwing voorbij komen: 'De deuren van de dockingbay staan open'. Onder deze waarschuwing zijn twee kastjes, die je kunt openen met de witte knoppen in het midden.

Duw op de linker knop press left button en het linker kastje gaat open. Er ligt iets in.
Haal het vreemde apparaatje get gadget (2) eruit.
Bekijk het apparaatje in je inventaris look at gadget. Het is een vertaler (translator). Altijd handig om te hebben op vreemde planeten.

Duw op de rechter knop press right button en het rechter kastje gaat open. Haal je ruimtepak eruit take suit (2) en Roger trekt het meteen aan. Zijn oude kloffie hangt hij netjes in de kast.

Loop naar het controlepaneel aan de onderkant van de ruimte.
Duw op de knop van de luchtsluis push airlock button en de deur van de luchtsluis gaat open.

---- Ga nooit zonder je ruimtepak de hangar in.

Loop aan de linkerkant door de deur van de luchtsluis en je komt in de grote hangar.

---- In het midden van de ruimte is een groot gat. Val er niet in.

Vlakbij de deur staat een zuiltje met een controlepaneel dat een platform bedient.
Duw op de knop push platform button (1) en het platform met je ontsnappingscapsule stijgt omhoog.
Loop naar de linker kant van je ontsnappingscapsule en ga naar binnen enter pod.

Natuurlijk maak je als eerste de deur dicht close door en daarna je veiligheidsgordel vast fasten seat belt.
Kijk naar het bedieningspaneel look console. Er zit een powerknop op, een knop voor automatische navigatie, en een knop waarop staat dat je daar niet op mag duwen. Verder is een scherm en een grote hendel.
Duw op de rode knop press power button om de motor op te starten.
Trek aan de gashendel pull throttle (15) en Roger ontsnapt aan de Arcada en de Sariëns.

---- Duw eventueel op de gevaarlijke knop push don't touch button en je merkt dat de waarschuwing niet voor niets was. Je landt voor het kasteel in Daventry, in een ander spel.

Duw liever op de knop voor automatische navigatie press autonav button (2) en je ruimtevaartuig vertrekt naar de dichtsbijzijnde planeet, Kerona. De planeet heeft een atmosfeer, onbekende bewoners en het is er vreselijk warm.

---- Als je vergeet de autonav knop in te drukken, zul je eenzaam en verloren in de ruimte overlijden.


Op de planeet Kerona  

I n   d e   w o e s t ij n
Roger landt nogal hard in een woestijn.
Je hebt nu 34 van de 202 punten.

Maak je veiligheidsriem los take off seat belt en kijk om je heen look.
De voorruit van je ontsnappingspod en het bedieningspaneel zijn kapot, maar je ziet wel een survival kit. Raap hem op pick up kit (2) en bekijk hem in je inventaris open survival kit. Er zit een mes en water in.

Stap uit get out en loop naar de voorkant van je capsule.
Kijk naar de grond look ground en Roger ziet dat er glas ligt, dat van de voorruit gesprongen is.
Raap hier het reflecterende stukje glas op pick up glass (3).

---- Het is op deze planeet heel droog en warm. Als Roger uitgedroogd raakt, typ dan snel drink water.
---- Loop ook niet zomaar te dwalen, er wonen gevaarlijk wezens in het zand, die jou een lekker hapje vinden.
---- Ook kan er zo nu en dan een meteoriet uit de lucht op je hoofd vallen.
---- En zie je ergens in een rotswand een rond gat? Bedwing je nieuwsgierigheid.

Loop verder naar rechts.
In het volgende scherm loop je rechtsonderaan voor de rotsen door naar een vallei waar je ook wat groene begroeing ziet.
Loop verder naar rechts en ga in het volgende scherm het pad omhoog, dat je aan de linkerkant van je scherm ziet.
---- Kijk uit waar je loopt en stap niet naast het pad.

       

Volg het pad verder omhoog en naar links over een stenen brug met spleten, die groter worden als je erover loopt.
Merk op dat er een dikke steen op de brug ligt. Ga verder naar links over het pad.
Op een gegeven ogenblik zie je een robotspin in de woestijn landen. Hij is op zoek naar Roger.
---- Zorg dat de spin je niet te pakken krijgt.

Ga terug naar de stenen brug en ga achter de dikke steen staan, die midden op de brug ligt.
Als de spin onder de brug verschijnt, duw je de rotsblok over de rand push rock (5) en verpletter je de spin.
Tip: sta achter de steen en typ alvast 'push rock' in. Wacht tot de spin onder de rotsblok staat en duw dan op je entertoets.

Ga weer naar links en vervolg je weg naar de top van de berg.
Daar aangekomen zie je twee kromme stenen zuilen, die waarschijnlijk ooit een boog vormden. Het middenstuk is verdwenen.
Ga tussen de zuilen staan en Roger zakt naar beneden. Het is een lift! (2)


O n d e r g r o n d s
Als je onderaan bent aangekomen, stap je uit de lift en ga je voor de achterste wand staan.
Raap hier een dikke kei pick up rock van de grond op.

Loop dan door de grot naar links.
Roger arriveert in een grot, waar een groot metalen rooster dwars over het pad ligt. Aan de overkant van het rooster zie je een geyser stoomwolkjes uitstoten.

---- Er huist een monster met tentakels onder het rooster.

Loop zo dicht mogelijk langs de achterwand, over het uiterste randje van het rooster, verder naar links. Zo kunnen de groene tentakels je niet grijpen.

Aan de andere kant van het rooster aangekomen, leg je de dikke kei bovenop het gat van de geyser put rock in hole (4). Je maakt hiermee een geheime deur achter in de wand open.
Ga door de opening een volgende grot in.

---- Hier zie je aan de rechterkant een poel. Er zit geen water in, maar dodelijk zuur!
Loop langs de poel omhoog en door de boogdoorgang verder naar links.

---- Je arriveert in een grot waar je weg versperd wordt door een poort met laserstralen.
Zet je reflecterende stuk glas tussen de laserstralen Put glass in beams (5) om ze kapot te maken en je kunt verder lopen.

Vervolg je weg over het roze pad omhoog, tot bij een plek waar druppels uit het plafond vallen.
---- Er drupt dodelijk zuur uit het plafond!
Bestudeer hoe de druppels vallen en loop voorzichtig kort langs de achterste wand verder, zonder dat de druppels zuur je raken (3).

Vervolg je weg tot je in de gang onder je, het rooster ziet.
Een stukje verder naar rechts is een grot, waaruit een stem klinkt, die iets zegt in een vreemde taal.
Zet je vertaalapparaatje aan turn on gadget en ga de donkere grot in.

Roger kan zich niet meer bewegen. Er verschijnt een enorme slangenkop.
De monsterlijk grote kop zegt dat hij je aankomst en wandeling op de planeet gezien heeft. Hij wil je wel helpen aan een nieuw vervoermiddel, maar dan moet je eerst iets voor hem doen. Aan de oppervlakte van de planeet leeft een monster dat Orat heet. De slang zegt dat Roger hem moet vernietigen en bewijs daarvan moet overleggen.

Direct na het gesprek gaat Roger via een andere geheime lift naar boven, naar de oppervlakte van de berg.


O r a t
Loop de berg af, over hetzelfde pad als je omhoog kwam, over de brug, tot onderaan in de vallei.
---- Loop niet te vaak heen en weer over die brug, hij vertoont steeds meer scheuren!

Onderaan het pad aangekomen, loop je omhoog, richting de achterste bergwand.
In het volgende scherm zie je aan de rechterkant in de bergwand, de opening van een grot. Hier woont Orat.

Als je dat nog niet eerder deed, maak je nu je survival kit open, er zit een blikje gedehydrateerd water in.
Als je in de ingang van de grot staat, typ je alvast throw water at orat. Loop dan verder naar binnen en als je het monster ziet, duw je op je entertoets. Orat slikt het blikje in.
Aangezien het blikje onder druk staat, ontploft het in de maag van het monster (5).

NB: Er is een tweede manier om Orat te doden.
Herinner je de spin die Roger overal achterna loopt. Als je hem niet onder het rotsblok verpulverd hebt, kun je hem ook achter je aan de grot in lokken. Verberg jezelf achter een rots en de spin zal Orat doden.

Loop verder de grot in.
Kijk naar de grond look at ground en je verneemt dat daar een stukje van Orat is achtergebleven.
Aan de rechterkant ligt dat rood stukje Orat. Raap het op pick up part (2).

Loop naar links en verlaat de grot.
Ga een stukje naar beneden en beklim daarna weer het pad naar de bergtop.

Ga tussen de kromme zuilen staan en ga met de lift naar beneden.
Daar loop je dezelfde weg als eerst (voorzichtig langs het rooster en bij het druppende zuur) naar de grot met het slangenhoofd.
Hier leg je het stukje Orat op de grond drop part (10).

Roger hoort gerommel en een driehoekige witte opening verschijnt onder het hologram.
Loop door de driehoekige deur een machinekamer in.
Hier wordt Roger welkom geheten door een paar aliens.
Het beloofde transportmiddel, een skimmer, zweeft vanaf de rechterkant naar Roger. De skimmer zweeft een halve meter boven de grond, omdat er wezens in het zand van de woestijn huizen, die je opeten als je te lang op een plek blijft.
De skimmer is geprogrammeerd om Roger naar een nederzetting aan de andere kant van Kerona brengen.


D a t a c a r t r i d g e   l e z e n
Voordat je in de skimmer stapt, loop je naar de computer die je aan de achterwand ziet.
Stop de datacartridge, die je in de boekenkast op het schip vond, in de gleuf op de computer put cartridge in slot (5).
Roger kan nu lezen wat er op de cartridge staat.
Het is een verslag van Dr. Slash Vohaul, de wetenschapper die verantwoordelijk was voor de Star Generator.
Hij meldt dat de testen voorspoedig verliepen. Hij meldt ook dat de Star Generator een gevaarlijk ding is in de handen van kwaadwillenden, zoals de Sariens.
Op de cartridge staan de plannen en de specificatie om een nieuwe Star Generator te kunnen bouwen. Het is de bedoeling dat Roger de cartridge zo snel mogelijk veilig naar Xenon brengt.
Vohaul laat ook weten dat er een zelfvernietigingsmechanisme in de Star Generator is ingebouwd. Om die te activeren moet je de code 6 8 5 8 invoeren. Je krijgt dan vijf minuten tijd om te maken dat je wegkomt naar een afstand van meer dan vijf kilometer.

Haal de cartridge weer uit de computer Take cartridge (5).

Loop naar rechts, naar de skimmer, en stap in get in skimmer.

Je kunt, als je wilt, voor je vertrekt, de snelheid van de skimmer verminderen. Duw op je ESC toets, ga naar speed en klik dan op slow.

Draai tenslotte de sleutel om turn key en vertrek naar de nederzetting Ulence Flats.
---- Probeer onderweg alle rotsblokken te ontwijken met je links-rechts pijltjestoetsen, je wilt niet dat de skimmer teveel beschadigd wordt.


Nederzetting Ulence Flats  

Als je veilig aangekomen bent in Ulence Flats (25) heb je 110/202 punten.
Roger stopt vlakbij een bar.
Pak meteen de sleutel get key om diefstal van je transportmiddel te voorkomen en stap dan uit de skimmer get out of skimmer.

Er komt een man op Roger aflopen, die de skimmer wel wil kopen.
Zeg NO tegen zijn eerste bod.
Loop links of rechts het scherm uit, kom terug en ga bij de skimmer staan. De man komt weer naar Roger en doet een laatste bod. Zeg nu YES (5) en Roger krijgt in ruil voor de skimmer 30 buckazoids geld en een jetpack, dat volgens de man slechts 1 keer gedragen is.


D e   b a r
Ga de bar in, waar altijd wel een gezellig band speelt, zoals de Blues Brothers.
Ga uiterst rechts naast de laatste gast aan de bar staan.
De barman komt naar je toe en vraagt wat je wilt drinken. Bestel beer, het kost 2 buckazoids.
Nadat je het bestelde glas kreeg, drink je het uiteraard meteen op drink beer.
Doe dit nog twee keer.

Na het derde glas bier hoort Roger een van de ander gasten vertellen dat hij de Deltaur in sector HH gezien heeft, die daar een kleine planetoïde opblies tot een vurige bal. De gast heeft de werking van de Star Generator gezien! (5)

Roger moet achter de Deltaur aan, maar dan heeft hij geld nodig om een ruimteschip te kunnen kopen.
Loop naar de rechterkant waar een gokmachine staat.
Met de F1 toets zet je 1 buckazoid in, met F6 zet je 2 buckazoids in en met F8 zet je 3 buckazoids in.
Met F10 verlaat je de close-up van de machine weer.
De machine laat je zien hoeveel je in totaal al gewonnen hebt (You have...)
---- Drie schedels op de gokkast? Dat is niet gezond!

Tip: Sla je spel op, elke keer als je iets gewonnen hebt.
Speel tot je in totaal ongeveer 225 buckazoids gewonnen hebt. Met het geld dat je nog hebt, is dat ruim voldoende.
--- Speel in geen geval verder dan een winst van 249 buckazoids, daar kan die machine niet tegen.

Verlaat de bar met je winst.


R u i m t e s c h i p   e n   r o b o t
Loop vanaf de bar naar links, tot je een groot bord met Tiny's used spacecraft ziet. Hier kun je een tweedehands ruimtevaartuig kopen.
Praat met Tiny talk to.
Loop dan naar het schip dat je in de achtergrond ziet.
Tiny loopt achter je aan en zal het aanprijzen en willen verkopen voor 214 buckazoids.
Koop het schip buy this spaceship.
---- Koop beslist geen ander schip, ze zijn niet veilig!

Tiny verkoopt het schip en zegt nog even met een grote grijns, dat je een robot nodig zult hebben om het schip te besturen. (4)

Loop vanaf het schip terug naar de bar om nog wat geld te verzamelen.
Ga naar de gokmachine, wacht tot je de kans krijgt hem te gebruiken en speel tot je denkt genoeg te hebben. Ditmaal is het niet erg als de machine kapot gaat, al duurt het twintig jaar eer Gippazoid Novelties een nieuwe kan sturen.

Als je de bar met je geld verlaat, wordt je opgewacht door een vervelende gast die je iets wil verkopen. Negeer hem, anders ben je zo je geld weer kwijt.
---- Als je de man daar op aanspreekt, blijkt hij een kort lontje te hebben.

Loop omhoog en naar rechts tot bij DROIDS B US. Ga hier naar binnen.
Ga aan de rechterkant van de winkel de brede trap op.
Boven staat rechts van het SALE bord een witte robot, die geschikt is voor flight systems operation. Een prima piloot dus. ga erbij staan en koop hem buy this droid (4).
Verlaat de winkel, de robot zal achter Roger aan lopen.

Loop naar links, terug naar je ruimteschip.
Klim de ladder op climb ladder om aan boord te gaan.
De robot blijft bij de achterkant van het vaartuig staan.
Typ press load button om op de knop te duwen die de lift bedient, en even later is ook je piloot aan boord.
Als hij vraagt waar je naar toe wilt vliegen, zeg je HH (25), zoals je van de gast in de bar hoorde.

Het schip stijgt op en laat de verblufte wettige eigenaar achter.


De Deltaur  

Na een ritje door een asteroïdenveld, waar de robot je veilig doorheen loodst, komt een ruimteschip van de Sariens in zicht. Het is de Deltaur, met de Star Generator aan boord!

Je piloot brengt je tot dicht bij het schip en je hebt nu 153 punten.
Trek je jetpack aan put on jetpack en verlaat je schip get out of ship.
---- Je jetpack vergeten aan te trekken? Niet slim.

Gebruik je pijltjestoetsen om naar de deur in het midden van je scherm te manouvreren. Roger zal dan in een close-up voor het midden van de deur zweven.
Maak de deur open open door en ga naar binnen, de luchtsluis in.
---- Gebruik niet je jetpack bij een geopende deur, je trekt ongewenste aandacht.

Loop naar de volgende deur en ga rechts ervan staan. Wacht totdat een robotje uit de deur komt en glip dan snel achter zijn rug om het schip in (1).


V e r s t o p p e n
In deze kamer zie je aan de linkerkant een zwarte kist staan.
Maak de kist open open chest en kruip erin get in chest (3).
Roger hoort geluiden en wordt even later goed door elkaar geschud als de kist wordt opgetild en verplaatst.
Als Roger na een poosje niets meer hoort en uit de kist durft te komen, typ je get out of chest.
Zijn jetpack is hij blijkbaar onderweg kwijtgeraakt, want hij heeft zijn normale kloffie weer aan.


A n d e r e   m a n i e r   o m   t e   v e r s t o p p e n
Een ander manier om niet gezien te worden, is de zwarte kist te openen open chest, je jetpack erin te leggen put jetpack in chest en de kist dan tegen de linker muur te schuiven push trunk.
Maak de kist weer dicht close chest en klim daarna op de kist stand on trunk.
Nu kun je bij het kleine ventilatierooster komen dat hier in de muur zit. Open het rooster open vent en klim in het gat climb in vent.
Klim de ladder op en ga naar rechts. Een stukje verderop stoor je je hoofd tegen een gesloten ventilatierooster. Schop tegen het rooster kick vent en open het dan open vent.
Roger klimt een andere kamer in.


N i e u w e   i d e n t i t e i t
Als Roger uit de kist of uit de ventilator is gekomen, kijk je om je heen. In de achtergrond van deze kamer zie je een machine met een kleine ronde deur.
Loop er naar toe en open de deur open door. Klim in de machine climb into machine (5).
Even later komt een alien aan, die zijn vuile kleren in de machine stopt en vervolgens de machine aan zet. Roger zit in een wasmachine!
Klim uit de wasmachine get out of the machine en Roger merkt dat hij schoon is en ook nog het uniform van een alien soldaat draagt. Nu kan hij onopgemerkt door het schip lopen!

Kijk even of er misschien iets in de zakken van het uniform is achtergebleven look at uniform en ja hoor, Roger vindt een ID kaart op naam van Butston Freem!

Verlaat de wasruimte door de rechter deur en je komt in een ruimte met twee liftdeuren.
Wacht even en er komt een alien bewaker aan. Spreek hem aan talk to alien guard (1) en hij vraagt of Roger ook het spel King's Quest II bezit. Typ YES (5) en er volgt een geanimeerd gesprek.
Kus de bewaker kiss guard (1) en Roger besluit dat dit toch niet het juiste moment is.

Loop naar links en stap de linker lift in.
Als je er weer uitstapt, loop je naar links tot bij de volgende lift op deze verdieping.
Stap in die lift en hij brengt je naar boven.
Stap hier uit en ga naar rechts, net zo lang tot je in de wapenkamer bent.

Spreek de bewaker aan die achter de balie staat. Hij is verantwoordelijk voor de uitgifte van wapens.
Als hij erom vraagt, laat je je ID kaart zien show card.
De bewakerrobot gaat weg en dit is je kans om heel snel naar de rechterkant van de balie te lopen en hier een gasgranaat te stelen get grenade (1).
---- Zorg dat de robot je niet ziet!

Als hij terugkomt overhandigt hij Roger een straalwapen (3). Vanaf nu kun je met de F6 knop het wapen afvuren!
---- Vuur het wapen niet twee keer af in de wapenkamer. Dat vindt de robot niet echt leuk.

Verlaat de wapenkamer aan de linkerkant en loop tot het midden van de loopbrug.
Onder je zie je een soldaat staan die de Star Generator bewaakt.
Laat je gasgranaat op de soldaat vallen drop grenade (5), die prompt dood neervalt.
---- Laat je gasgranaat niet per ongeluk ergens anders vallen.

Ga terug naar rechts, naar de wapenkamer en laat je ID kaart zien show card.
De robot vertrekt en Roger kan snel de andere gasgranaat stelen get grenade (1).
Der robot komt terug en zegt dat er al een wapen op jouw naam is afgegeven. Dat is natuurlijk geen probleem.
Verlaat de wapenkamer weer.


S t a r   G e n e r a t o r
Loop verder naar links, richting de lift.
Op een gegeven ogenblik zal Roger struikelen en zijn helm verliezen. De helm verdwijnt voorgoed in de lift en Roger is zijn vermomming kwijt. Dit betekent dat je elke soldaat die je tegenkomt onmiddellijk zult moeten uitschakelen met je wapen... het levert (3) punten op...
---- Pas wel op dat je het robotje niet tegen komt, hij is sneller dan jij.

Stap ook in de lift, die naar beneden gaat.
Stap uit de lift en loop naar rechts, tot bij de Star Generator.
Loop tot bij de dode bewaker en doorzoek zijn kleding search body. Roger vindt een afstandsbediening (3), waarmee je het krachtveld rondom de Star Generator kunt aan/uitschakelen.
Duw op de knop press button (3) en het krachtveld verdwijnt.

Loop naar de Star Generator en bekijk het bedieningspaneeltje look at panel.
Gebruik daarna je pijltjestoetsen en de F6 toets om de juiste code in te voeren: 6 8 5 8 en klik op de enter-toets op het paneeltje (10).
De zelfvernietiging wordt in gang gezet! (detonation cycle has begun)

---- Roger moet maken dat hij weg komt. Hij heeft vijf minuten tijd.
Loop naar links en stap in de eerste lift die je tegenkomt.
Stap uit bij de twee liften en ga nu de rechter lift in (1).

Roger komt uit in een ruimte, waar je linksonderaan een kleine shuttle pod ziet.
Ga de trapjes af naar de shuttle.
---- Pas op dat je niet in de lanceergoot loopt.

Stap in de shuttle get in the ship en lanceer jezelf launch (3).................(202/202)



Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.