Spelbediening en intro, Proloog: De zolder van Prims moeder Morwen, Hoofdstuk 1: A touch too much, Hoofdstuk 2: The soul I stole, Hoofdstuk 3: A date with fate. Spelbediening en intro
Op het hoofdmenu zie je, dat je een nieuw spel kunt laden (start new game), een begonnen spel kunt voortzetten (continue) of laden (load game) en je kunt de opties (options) inzien. Daarnaast kun je de credits bekijken en het spel beëindigen (quit).In de opties kun je spraak, geluid en muziek regelen. Verder kun je de taal voor de tekst en voor de spreekstem instellen. Daarnaast kun je de ondertiteling aan- of uitzetten. Je kunt dan ook de dialogen handmatig gebruiken, dus stoppen tot je de rest wilt zien. Je kunt ook de dialoog automatisch volgen. Verder kun je in de opties de gevoeligheid van de controller instellen en kiezen voor een full screen of windowed mode. Hierna kun je teruggaan naar het hoofdmenu (back to main menu). Het spel heeft een hintfunctie in een notitieboekje, waarin ook de inventaris zit. Niet op elke plek kun je hints zien. Als dat wel kan, zie je een aantal stappen die je moet volgen met daarna een oplossing. Er is een autosave en je kunt handmatig spelen opslaan. Er zijn 23 steamprestaties te verdienen. Die worden hieronder weergegeven, maar niet expliciet benoemd. Intro Start een nieuw spel. Knip de levensdraad door. Je ziet achter elkaar drie figuurtjes, de godinnen van het lot. Ze geven hun mening over het doorknippen van de draad, omdat dat de dood van die persoon betekent. Knip de draad door en je verdient de eerste steamprestatie. Hierna zie je de voorgeschiedenis van Prim. Je ziet de schaduw van sterveling Morwen en later die van Thanatos, de dood. Als je op de schaduw van Morwen klikt, en daarna op die van Thanatos zie je dat Morwen een kind draagt. Klik nogmaals op Morwens schaduw en het kleintje is alleen. Ze heet Prim. Thanatos maait Morwen weg met zijn zeis. Klik op de schaduw van Prim. De dood wil Prim naar zijn rijk meenemen en dan begint het verhaal. Proloog: De zolder van Prims moeder Morwen
Prim is op de zolder van haar moeder. Ze praat met Tristan, een vriendje die het griezelig vindt in de kamer.Nu zie je de spelbediening: Links klikken voor lopen. Ga met de muis over het scherm om tekstlabels te zien van voorwerpen. Bekijk het raam en loop rond. Prim voelt dat de vloer anders aanvoelt. ![]() Onder haar zie je vraagtekens staan. Onder de planken zie je een doos en een cadeautje liggen. Pak het cadeautje (present) en je ziet hoe je de inventaris kunt bekijken door het muiswiel te gebruiken of op de "I" te klikken. Rechtsklikkend kun je dan een inventarisvoorwerp bekijken. Je ziet dat Prim een notitieboek (diary) heeft en het cadeautje. Rechtsklik op het boekje. In het dagboek praat ze in gedachte met haar moeder. Sla de bladzijde om en lees het dagboekje. Je ziet dat Prim iets interessants moet vinden op de rommelzolder. Bekijk het cadeautje rechtsklikkend en Prim ziet dat het een camera (Mom's camera) is. Ze krijgt de doos in de verbergplaats niet open. Praat met Tristan. Rechts van Prim ligt mollenvoer en een instrument. Voor het raam ligt een pop en een ei en links een ingelijste foto. Rechts is een donkere hoek. Je krijgt een stukje spelbediening: spullen uit de inventaris kun je combineren met iets op het scherm of in de inventaris. Prim heeft licht nodig. Je las al, dat de camera een sterke flits heeft. Haal de camera uit de inventaris en klik ermee op de donkere plek. Helaas zijn de batterijen leeg. Vraag aan Tristan batterijen (batteries) te halen. Dat doet hij en hij geeft Prim ook een koekje (cookie). Als je rechtsklikkend het koekje bekijkt, eet Prim het op en verdien je de 2e steamprestatie. Zet de batterijen in de camera en verlicht de donkere hoek. ![]() De camera heeft een foto (instant photo) gemaakt die in de inventaris komt. Bekijk de foto en je ziet licht weerkaatsen op een voorwerp met vraagtekens erop. Bekijk de vraagtekens en Prim denkt dat ze dat voorwerp wel kan vinden. Klik de foto weg. Pak het glimmende ding in de donkere hoek en bekijk de halsketting (necklace) in de inventaris. Er hangt een schedel aan het hangertje. Open de doos met het schedeltje. Er komt een hoofd van een geest uit. Tristan vindt het te eng en gaat naar beneden. Prim wil nog even blijven. In de doos zitten polaroidfoto's, die haar moeder nam. Bekijk ze en even daarna is er een schijnsel te zien achter de dozen in de hoek. Kijk in het dagboek. Je hebt de twee taken volbracht. Haal de dozen weg uit de donkere hoek. Er is een portal waardoor de Dood stapt en zich voorstelt als Prims vader. Nu zal hij voortaan voor Prim zorgen. Hij neemt haar mee naar zijn huis op een plaats waar alleen gestorven stervelingen komen: het dodenrijk. Tristan blijft achter. Hoofdstuk 1: A touch too much
Prim is in haar kamer in het dodenrijk.Thanatos komt Prim een verjaardagscadeautje geven. Geef antwoord of niet. Thanatos zegt dat Prim niet naar haar moeder kan. Zijn rijk reikt niet zover. Kies alle gesprekopties. De dood liet Morwan met Prim in het land der levenden. Nu Morwan dood is, heeft hij Prim meegenomen om voor te zorgen. Maak het gesprek af. ![]() Prim moet op haar kamer blijven. Ze heeft een zakmes (Swiss pocket scythe) als cadeautje gekregen in de vorm van een zeis. Gooi het naar de deur. Je ziet dat er een ander cadeautje bij het raam wordt gezet. Pak het mes terug. Pak voor de deur wat ectoplasma (ectoplasm) op. Er lijkt olie op te zitten. Bekijk de boekenkast, het boek op het tafeltje en pak de voorraadpot (canning jar). Het zijn lichtgevende bolletjes die Thanatos een hotspot noemde. Bekijk het. Prim krijgt de deksel er niet van af. Bekijk het raam, de deken, het familieportret en de poster. Pak de skeletten-arm (skeleton arm) links van de deur. Maak de deksel (lid) ermee los. Hierna kun je hotspots op je scherm zien. Druk daarvoor op de spatiebalk. Je ziet nu alle hotspots in de kamer. Achter waar de arm was, is een scheur in de muur naar Thanatos studeerkamer. Klik 2x op het hobbelpaard en je verdient een steamprestatie. Het spinnen-oogje Pak uit het cadeautje bij het raam een spinachtig beestje dat aan het plafond blijft hangen. Het is niet te pakken. Links van de stoel staat een busje vampyr-Ex waarmee je vampieren verjaagt, maar je ogen irriteert. De wielen van de ladder zijn verroest en daarom niet te bewegen. Gebruik het ectoplasma en schuif de ladder naar links. Ga de ladder op. Het oogspinnetje hangt te hoog om de webdraad door te snijden. Combineer het mes en de arm. Het spinnetje is wel wat lager gaan hangen, maar is nog te ver weg. Ga de ladder af en klim in de leunstoel. Prim staat dichtbij de webdraad, maar het spinnetje houdt haar in de gaten. Als je vampyr-Ex op het oogje doet, zal het lukken het spinnetje te pakken. Gebruik, meteen na het spuiten van vampyr-Ex, het mes om de draad door te snijden. Het spinnetje valt op de grond. Pak het oogje, maar het vlucht steeds weg. Prim zal een oogjes-val moet maken. Zie dat er een ruimte is in de boekenkast bovenaan, op de 2e plank. Het spinnenoogje zal vanuit de 2e plank van onder naar de plek bovenaan de ladder vluchten en terug. Ga de ladder op en zet het glazen potje neer op de 2e plank van boven. Ga de ladder af. Pak het oogje en het vlucht het potje in. Ga de ladder op en zet de deksel op het potje. Als het oogje belooft bij haar te blijven, zal Prim hem loslaten in haar inventaris. Geef hem een naam, bijvoorbeeld Retina. Ga de ladder af. Zie in het dagboek dat je door de deur rechts moet zien te komen. Thanatos huiskamer, sleutel ![]() Zet het spinnetje in de kier. Ze ziet door het sleutelgat dat Thanatos in een stoel een pijpje gaat roken met een muziekje aan. Het spinnetje moet de sleutels op Thanatos schoot zien te pakken. Retina kan het briefje bij de deur onder de trap niet lezen. Klim op de radio en de waterspuwer (gargoyle) blaast Retina weg met een steentje. Neem de twee kruiden (strange herb) mee die rechts van Thanatos in de kast staan. Het lukt niet de sleutels te pakken. Ga op de boog bij de trap staan en klim op de railing. Glij zo de gargoyle van de railing af. Ga op de radio staan. Je ziet een linker en een rechter draaiknop. Draai aan de linkerknop voor een ander, funky muziekje. Draai de rechter knop los en Thanatos gaat de knop vastzetten. Hij heeft zijn pijp laten vallen. Prim vindt dat ze eerst moeten weten wat voor invloed de kruiden hebben, voordat Retina ze in de pijp doet. Ga door de scheur naar Prim toe. Bekijk het plantenboek en je ziet een kruid in het boek staan. Als je andere vinkjes plaatst, zie je hoe andere planten eruit zullen zien. Je kunt zowel het boek zien, als de kruiden in de inventaris. Pak het plantje uit de inventaris. Het donkere plantje moet je determineren als: black -(zwart) - tubular (klokvormig) - jagged stem (getande steel) - no thorns (geen doornen). In de inventaris staat hij nu als 'Acheron Swamp Trumpet'. Het versterkt het geluid van de muziek. Pak de witte bloem. De witte bloem determineer je als: white (wit) - jagged (getande steel) - straight (recht)- thorns (doornen). Kijk in de inventaris. De witte bloem heet White Widow en heeft een licht narcotisch effect. Zet het spinnetje in de scheur en klim op de radio. Draai aan de linkerknop om de funky muziek te horen, als je dat niet eerder deed. Doe de witte bloem in de pijp. Gebruik dan weer de radio met de rechter knop. Doe het zwarte kruid in de pijp. Het geluid is hard en Thanatos doet een dansje. Draai aan de rechter knop en doe het witte kruid in pijp. Thantanos slaapt even. Pak de sleutels (keys). Ga de kier door naar Prim. Open de deur met de sleutels. Thanatos kamer, de portal naar het rijk der levenden Prims tante Keres komt tevoorschijn. Ze herinnert zich Tristans naam niet. Prim mag Tristan even bezoeken, omdat ze jarig is en geen afscheid kon nemen. Geef antwoord. Ze moet dan wel de portal vinden naar het land van de levenden. Alleen Thanatos kent die. Je krijgt te zien hoe je het spinnenoogje kunt gebruiken. Met het oogje kun je iemand bekijken om diens geheimen te ontdekken. Bekijk bijvoorbeeld Keres. Ze heeft geen geheim. Praat met Keres en vraag waarom ze zo vergeetachtig is. Dit gesprek levert een steamprestatie op. Bekijk Thanatos met het spinnetje. Thanatos' hoofdje houdt zijn mond stijf dicht. Hou deze cursor bij de platencollectie en je ziet Thanatos' verschijning aan een plaat ruiken en een portal maken. Prim weet niet welke plaat de portal veroorzaakt. Bekijk de platencollectie. Prim pakt een plaat van AC-Deceased met het nummer Dad in Black. Bekijk de andere platen met de pijl naar rechts of links. Het zijn totaal 7 platen. Klik in het midden en de plaat (record) komt in de inventaris. Zet de plaat AC-Deceased op de platendraaier. Het is niet de goede plaat. Ruil de plaat om met een uit de collectie met de pijltjes op de plaat. Zet dan die plaat op de platenspeler. Deze tweede plaat is ook de goede niet. Pak de volgende plaat en zet hem in de inventaris. De derde plaat van Joe Stygian is de goede plaat. Zet hem nog niet op de platenspeler, want de plaat zorgt wel voor een portal, maar geeft dan geen steamprestatie. NB: Speel álle platen af voor de steamprestatie. Eindig met het luisteren van 'Joe Stygians Greatest Hits' om de portal te openen. Ga naar beneden en neem de portal naar het land der levenden. De drie godinnen van het lot vertellen dat Tristan op zoek was naar Prim. Tristan zoekt nog steeds. Tristans zoektocht naar Prim, de plattegrond Je ziet Tristan met zijn vader, een goochelaar. Door diens goocheltruc laat Tristan een rotje vallen. Rainbow, de ezel, schrikt en loopt weg. Ze verliezen ook de plattegrond. Praat nog eens met Tristans vader. Rainbow moet gevonden worden net als een plattegrond. De ezel is kieskeurig met voedsel. Tristan belooft zijn vader niet ver te gaan. ![]() Linksvoor kan Tristan grijze bessen (grey berries) plukken. Je ziet dat Tristan ook een portemonnee (purse) bij zich heeft. Open rechtsklikkend de portemonnee en Tristan haalt er een metalen knoop (metal button) uit. Aan de overkant van het pad staan witte bessen (white berries). Iets verder op het pad kan hij rechts donkergrijze bessen (dark-grey berries) plukken vlakbij de bomen. Rechtsonder zijn lichtgrijze bessen (light-grey berries) te plukken. Daar staat Rainbow achter. Links van Rainbow kan Tristan zwarte bessen (black berries) plukken bij de boom aan de overkant van het pad. Ga naar links en bekijk het bord links. Een plattegrond staat achter glas. De schroeven zijn niet met de hand los te draaien. Lees de brochure. Bekijk het weeshuis en de afgrond. Rechts van Tristans vader ligt een 'mathgic uitrusting' en nog een voor de wielen op de grond. Je kunt er niets mee. Aan de rechterkant is een poeltje met spuug dat Tristan niet aanraakt. Draai met de knoop de schroeven uit het bord. De rechter blijft vastzitten. Haal van de wagen een vodje (rag) weg. Je kunt de schroef daarmee niet losdraaien. Doop het vodje in het spuug en probeer de schroef eraf te draaien. Gebruik daarna de knoop en de schroef laat los. Pak de plattegrond (hiking map). Rainbow lokken Ga wat naar rechts. Aan de bomen hangen posters die Tristan heeft opgehangen om Prim te vinden. Ezel Rainbow komt eraan. Bekijk haar hoedje voor een steamprestatie. Voer haar wat bessen. Ze eet van de grijze bessen, maar weigert dan de andere. Je had van Tristans vader gehoord, dat Rainbow kieskeurig is. NB: Ga even het bos in, als de ezel zich verstopt. Hij komt dan terug op het pad staan. Geef van elke soort bessen in de goede volgorde: Grijze - witte - donkergrijze - zwarte - lichtgrijze bessen. Rainbow gaat voor de wagen staan. Opeens komt Prim uit de portal. Loop naar Tristan. Hij herkent haar niet en loopt van haar weg. Hij valt bijna in het ravijn. Praat met Tristan en trek hem weg van het ravijn. Je ziet kort de 3 muzen met commentaar. Door Tristan aan te raken is Tristan gestorven. Ze komt terug in haar huis en Keres zegt, dat Tristan niet volledig dood is. Ze wil helpen om Tristan uit de dood te redden. Keres zegt dat de Orpheus-methode Tristan zou kunnen redden. 3 dingen zijn daarvoor nodig: - Tristans ziel, die waarschijnlijk in de Styx drijft, - Tristans levensdraad, die je vindt bij de Moira, de godinnen van het lot. - Verder de veer van een phoenix, de wedergeboorte. De phoenix is in het Verboden Bos te vinden. Keres geeft haar een plattegrond (map). - Ze vertelt ook, dat ze in haar laboratorium moet zijn om Orpheus methode uit te voeren. Het lab is bij de drie lotsgodinnen in huis. Ze hebben Keres' sleutel afgepakt. Thanatos wordt na het gesprek wakker. Zeg waarom je niet bij Thanatos wilt zijn. Kies een optie. Dan zegt Keres dat Prim alles wilde weten over het leven na de dood. Kies de andere opties. Als het over plezier gaat (have they ever fun?), vertelt Thanatos over het kaartspel waarmee je met iemand kan spelen. Hij geeft haar een kaart (met Alice erop) voor het casketball-spel en het kaartendoosje (casketball cards). Overal zullen kaarten te vinden zijn in het dodenrijk. Als Prim 8 kaarten heeft gevonden kan ze andere spelers uitdagen om van hen te winnen. Thanatos geeft Prim toestemming om vrij te wandelen. Hoofdstuk 2: The soul I stole
Prim is op het gebied rondom Thanatos' huis.
![]() Pak het boek van de doden uit het prieeltje. Er zitten drie boekenleggers in. Het gaat over de biodiversiteit van de onderwereld. Sla álle bladzijden om met de pijltjes voor een steamprestatie. Je ziet enorm veel beschrijvingen, maar bij de drie boekenleggers zijn de belangrijke punten te lezen zoals over Cerberus, de necrocluck en over hotspots, die de meesters van de onzichtbaarheid worden genoemd. Bekijk elke bladzijde, ook al heb je ze niet nodig. Lees het stuk over Cerberus, die van de zoetigheid van granaatappels houdt. Je vindt ook een speelkaart (van Connor) in het boek. Bekijk deze kaart. Onder de kaart zie je het kaartendoosje. Je hebt nu 2 van de 8 kaarten gevonden: Alice en Connor. Lees ook het stukje over de necrocluck. Die heeft een sterk moederlijk instinct. Iets verder zie je een tekening van een phoenix. Je wint een steamprestatie bij de zombeaver aan het eind van het boek, die dammen bouwt met menselijke lichaamsdelen. Klik in de inventaris op het doosje met kaarten. Zet de 2 gevonden kaarten in het deck onderaan. Je kunt de kaarten er ook uithalen door erop te klikken. Later kun je er dan sterkere kaarten voor in de plaats zetten. Sluit het boek met het kruisje. Opmerking: De her en der verstopte kaarten worden niet met hotspots aangegeven. Je moet ze vinden door met de muis over het scherm te zoeken. Als je het bovenste pad afloopt kom je in de plattegrond terecht. Op de kaart staat Hades' rijk. - Links zie je van boven naar beneden: Terug naar de vorige plek - de haven - het verboden woud. - In het middendeel staat Thanatos' huis. Het huis van de lotsgodinnen met handwerkspullen staat onderaan. - Rechts staat alleen Elysium dat niet aan te klikken is. Je kunt op 'back' klikken om bij Thanatos' huis terug te komen. Je kunt ook het huis aanklikken in het midden van de plattegrond. Bekijk het schip, het kasteel enzovoort. Ga het onderste pad op bij Thanatos' huis en bekijk de niet-dode kip. Kijk in de put. Je hoort iemand zingen. Zie een kaart boven in de boom rechts van de vleermuizen. Prim kan er niet bij en het spinnetje is er bang voor. Praat met de vleermuizen en de rechter spreidt zijn vleugel, waardoor de kaart valt. Pak de kaart (Sten) achter Prim op het pad en stop hem in het kaartendoosje door op de kaart te klikken. Zie aan de bovenkant links in de boom nog een kaart zitten. Schop tegen de boom ongeveer op de onderste knoest van de boom. Er valt een kaart (Onno) uit. Stop hem in de kaartendoos. Ga naar links en je bent weer bij het prieeltje. Ga het huis in. Bekijk de kaart op Thanathos' tafel. Prim mag hem hebben als ze Thanatos met kaarten verslaat. Ze heeft 8 kaarten nodig om anderen te mogen uitdagen voor een spelletje. Ze kan dus niet kaarten met Thanatos. Hij zegt dat kaarten overal in het dodenrijk te vinden zijn. Praat met Thanatos. Hij vertelt over zijn werk, onder meer dat mensen in Elysium kunnen komen als ze een muntje hebben voor veerman Charon. Praat weer eens met Keres over wat Prim nodig heeft om Tristan te redden: Tristans ziel, zijn levensdraad, de veer en de sleutel van Keres' lab. Ga terug de tuin in en neem het bovenste linker pad om de plattegrond in te gaan. Ze kan niet naar de haven of ze moet iemand vinden om de weg te wijzen. Ga naar het verboden woud. Het verboden bos ![]() Prim zegt dat hier ergens de phoenixveer te vinden is. Aan de overkant van de beek is een richtingaanwijzer te zien. Praat met Persephone. Hank hangt in de boom en heeft ruzie met Persephone, die het gebied wil laten bloeien. Praat weer met haar en ze beantwoordt vragen. Ze is Hades' vrouw en de godin van de lente. Ze kan verwelkte bloemen opknappen. Geef antwoord op wat Prim wil met het bos. Het antwoord maakt niet uit. Persephone heeft een granaatappel als ketting om. Cerberus volgt haar, omdat hij gek is op graanaatappelpitjes. Dat las je eerder al in het boek van de doden. Cerberus wil maar niet plassen. Geef elk hoofd van Cerberus een aai voor een steamprestatie. Bekijk de bloemen en praat met Hank. Hij wil dat ze de boom Spruce ook groet. Hij en de skeletten zijn activisten om Persephone te beletten het bos te laten bloeien. Hij denkt dat Persephone de boom iets aandoet. Cerberus plast namelijk tegen de boom. De rivier is alleen bij de haven over te steken. Uiteindelijk vertelt hij hoe ze bij de haven kan komen. Gebruik het oogspinnetje om te zien welke geheimen Hank heeft. Het geheim is hoe hij de boom laat praten. Kijk in de mond van de boom. Prim pakt er een buiksprekersboek (ventriloqui book) uit. Gebruik het boek met Hank en Prim mag het touw (rope) uit de boom halen. In Spruce zit een kaart. Haal hem eruit of Laat Retina de kaart (Raphael) halen. Zet de kaart in het kaartspel. Prim heeft er nu vier. Zie bovenin de boom een 5e kaart (George) zitten. Laat het spinnetje de kaart halen en stop hem in het kaartendoosje. Bekijk het dagboek om je taken te zien. Bekijk de beek. Prim kan er niet overheen. Je ziet de wegwijzer naar de plek van de phoenix. Ga naar rechts en je ziet het middendeel van de plattegrond. Ga naar het huis van de lotsgodinnen. De drie Moira, tuin bij Echo Echo speelt op een lier. Hij herkent Prim als Thanatos' dochter. Hij vertelt, waarom hij deels kip is. Hij heeft zijn hart gegeven aan een avatar in een spel dat hij met haar speelt. Hij weet nu dat ze Lachesis heet. Haar twee godinnenzussen, de Moira van het lot, staan tussen hem en Lachesis in. Hij zegt dat de drie Moira elk een favoriete plek hebben, favoriete drankjes hebben en alle drie allergisch zijn. Elk heeft een huisdier. Als hij die niet kent, kan hij geen lied voor hen componeren. Deze taken worden in het notitieboekje gezet. Praat verder met Echo om het gesprek af te maken. Ze moet deze gegevens vinden. ![]() Bekijk het schaakbord en de kabouter. Het is geen schaakbord maar een 'game of gnomes'-bord. De kabouter heeft een wit mutsje en een mopsneus. Gebruik het buiksprekersboek met Echo. Als je het boek vaker gebruikt bij personen, krijg je daarvoor een steamprestatie. Echo speelt niet met kaarten. Praat met Echo en vraag naar de spelregels van het kabouterspel. Hij legt ze uit. Vraag welke artiest Echo het meest bewondert voor een steamprestatie. Vraag ook naar zijn lied. Bekijk het luik. Er zitten draden aan zodat Echo zijn spel online kan spelen. Echo heeft geen geheim zie je aan het spinnetje. Bekijk de boom met ingekerfde namen en krassen. Klik onderaan links op de boom en voeg de kaart (Lake) toe aan het kaartspel. Prim heeft 6 kaarten. Op het hek, kan Prim de 7e kaart (Tabea) pakken. Kijk onder de deurmat voor een steamprestatie en voor Prims 8e kaart (Masie). Prim heeft nu voldoende kaarten om een tegenstander uit te dagen. Pak de emmer (bucket). Er zitten gaten in. Op de verfroller zit witte verf. Die is niet te pakken net als de gemorste verf. Bekijk de tuinkabouter (garden gnome) en Prim pakt hem op. Hij heeft een puntneus en een grijs hoedje. Doop de tuinkabouter in de verf en zijn muts wordt wit. Bekijk de bouwplek en lees de waarschuwingsborden. Gebruik het buiksprekersboek en Prim zegt dat ze alleen nog maar death metal zal spelen. Lees het naambord van de taveerne en ga de deur door De Moira taverne, Lachesis ![]() De deurbel, in de vorm van een gillend gekrompen hoofd, maakt een vreselijk geluid, daardoor kan Prim niet met de godin praten. Er liggen levensdraden op de tafel, maar niet Tristans draad. Ze mag pas de trap op als het lawaai ophoudt. Als je het schreeuwende hoofd twee keer pakt, bijt hij en krijg je een steamprestatie. Op het tafeltje voor de kast rechts ligt een kurk (cork) op de hoek. Doe de kurk in de mond van het schreeuwende hoofd en Prim pakt het hoofd. De muze stelt zich voor als Lachesis. Stel de vragen op het scherm. Lachesis wil Keres geen toegang geven tot het lab. Keres had huurachterstand. Ze zegt dat haar zus Atropos de doorgeknipte draden bewaart. Ze is in de buurt. Je zal alles pas begrijpen, als je haar hebt gewekt. Een Moira is een lotsgodin, zoals Lachesis en haar twee zussen, Clotha en Atropos. Prim zegt dat er iemand verliefd is op Lachesis. Ze weet dat al. Haar zussen zitten haar en Echo in de weg. Als Prim haar zussen overtuigt om Echo en Lachesis bij elkaar te laten zijn, zal ze Prim de sleutel geven van Keres' lab. Over haar zussen wil Lachesis alleen kwijt dat ze haar plagen met haar slechte spelling. Gebruik het buiksprekersboek maar Lachesis trapt daar niet in. Het spinnetje kan Lachesis' geheimen niet zien. De Moira zijn te machtig. Achter de trap bij de boekenkast kunt je een kaart (Avery) vinden. Prim heeft voldoende kaarten om met mensen te kunnen kaarten. Je kunt een kaart uit het spel te plaatsen en de nieuwe kaart toevoegen. Speel eventueel nu al een spelletje kaart met Lachesis. Spelregels kaartspelen - Klik met het speeldoosje op de tegenstander. Je ziet links Prims kaarten staan en rechts die van de tegenstander. Ook is er een scheidsrechter, die meldt wie gewonnen heeft. - Op de kaarten zie je 4 hoeken die de sterkte van de kaart laten zien: - Linksboven staat je snelheid. Hoe lager het getal is, hoe sneller je bent op de 100 meter, - Rechtsboven staat het IQ vermeld, - Linksonder staat je fysieke kracht, - Rechtsonder laat zien hoe vaak je onhandig en stuntelig speelt. Hoe lager dat getal is hoe beter je het spel speelt. - De winnaar is degene die bij de zerk rechts aankomt. - Na winst win je van de tegenstander een kaart voor in je kaartspel. Je kunt een kaart uit het spel halen en de nieuwe kaart toevoegen. Je kunt goed van Lachesis winnen. Ga net zo lang door tot je drie kaarten van haar hebt gewonnen. Ze zegt dat Prim Persephone nu wel aan kan. Je kunt echter verder spelen door meer kaarten te winnen. Lachesis zal op een gegeven moment zeggen dat ze geen kaarten meer heeft. Rechtsonder is een glazen potje. Echo's hart zit er in. Rechts bij de ingangsdeur is een sleutel. Als je het probeert te pakken, herinnert Lachesis Prim aan hun afspraak. Prim moet zorgen voor een date met Echo in ruil voor de sleutel. Slaapkamer geluksgodinnen ![]() Ga naar boven. Bekijk wat er aan de muren is te zien en de papiertjes op de grond. Uit de papiertjes blijkt dat iemand met een slechte spelling allergisch is voor kattenharen. Je weet dat Lachesis slecht spelt. Bekijk de levenloze vis in de vissenkom. Linksboven zie je een icoontje om aan te geven dat de vis een huisdier is. Bekijk de klokken voor het raam en Prim stopt de 3 wekkers (alarm clocks) in haar inventaris. Een heeft de vorm van een meetlint, een van een schaar en een van een spinnewiel. Bekijk de la links van het bed. Er zit een allergiemiddel in met knoflook. Sluit de la voor een steamprestatie. Het kistje bij het bed zit op slot. Er zit rechts een gat in het dak. Er hangt een briefje aan voor Clotho om het gat dicht te maken. De spelling is weer slecht. Door het gat kun je de tuin zien. Er hangt een schilderij van het verboden bos, links van het gat. De kunstenaar gaf het aan Atropos. Je krijgt er een steamprestatie voor. Ook hangt er een schilderij van de haven, rechts. Dat moet dus Lachesis' favoriete plek zijn. Dit zijn aanwijzingen voor antwoorden die Echo nodig heeft voor zijn lied aan de 3 lotsgodinnen. Atropos en Clothe Ga naar beneden. Klik met de schaar-klok op Lachesis. Ze lijkt in trance te zijn en maakt plaats voor Atropos. Kies alle opties. Prim en zij praten elkaar na. Stop er dan mee. Prim heeft in de gaten, dat ze met Atropos spreekt, de godin van de toekomst. Gebruik de gesprekopties. Ze zegt dat de levensdraden in de tuin liggen om de kat mee te laten spelen. Het spinnenoogje kan ook van Atropos geen geheim ontdekken. Ga naar boven en zie dat de vis leeft. Ga terug. Klik met de spinnewiel-klok op Atropos en je krijgt nu met Clothe te maken. Praat met haar. Er is over Echo te praten als hij maar wat beleefder tegen de zussen was geweest. Praat verder en bewonder de kat die ook binnen in gekomen. Hij heet Lucifer en het gesprek eindigt. Als Prim de kat aait besproeit hij haar. Vul de fles met kattenpis (bottle with cat pee). Dat is het lege flesje van de vampyr-Ex. Ga naar boven en zie dat de vis weer dood is. De vis hoort dus bij Atropos. Ga naar beneden. Lees het drankmenu op de tafel. - Er staat een Garlini in, een knoflook Martini, in slechte spelling. Die hoort dus bij Lachesis. - Bij Ivy Punch staat, dat die ook voor de vis is. De vis leeft alleen als Atropos wakker is. De Ivy punch is dus voor Atropos en haar vis. - Het derde drankje is Root Beer. Die is dus voor Clotho, maar zonder klimop (ivy). Roep Lachesis op met het meetlint. Ze niest en weet dat Clotho er net was. Boven las je in slechte spelling papiertjes, waaruit bleek dat Lachesis allergisch is voor kattenharen. In het dagboek zie je, dat je nog moet uitvinden welke allergie de andere zussen hebben. Een ervan is allergisch voor knoflook. Rootbeer met klimop is een slechte combinatie. De drie godinnen zijn te sterk voor het spinnetje. Ga terug naar Echo om met hem te praten. Ze kunnen pas zijn lied uitvoeren als Prim alles ontdekt heeft. Hun plaats, hun dieren en allergie weet ze al. Ze kan dus het lied volmaken, maar wacht daar nog mee en vraag over het kabouterspel. Je hoort hoe het spel gaat. Ga het huis in. Doe het spinnenoogje door het kattenluik en probeer het bolletje wol te pakken. De kat houdt dat tegen. Je moet het kabouterspel spelen. Echo had je gezegd hoe dat spel gaat. NB: Het is behoorlijk moeilijk met slechts één kabouter de kat in te sluiten en naar binnen te gaan. Je krijgt daarvoor dan wel een steamprestatie. Het spel geeft een aanwijzing. ![]() Geef het spel op, als het met een kabouter niet lukt. Je zult dan een extra kabouter moeten vinden. Bekijk de drie scheppen in de tuin voor een steamprestatie en pak de aardappel (potato) van de plant. Pluk ook de dode bloem (dead flower) iets meer naar rechtsonder in het perk. Rechts van het bankje ligt een kaart (Isi). Op het speelveld ligt nog een kaart (Pixel). Ga het kattenluik door naar binnen. Retina heeft geen kaartendoosje. Ga het kattenluik door naar binnen. Automatisch zal Prim de spullen uit de inventaris van Retina krijgen en de 2 kaarten in het doosje stoppen. Laat Prim de aardappel op de neus van de kabouter zetten. Roep met het spinnewiel Clotho op, om de kat uit de tuin te krijgen. Gnomespel met één kabouter Doe Retina door het kattenluikje. Je ziet het spinnetje en een kabouter op het bord. - Pak het bolletje wol en de kat komt de tuin in. Je ziet 9 vakjes om het oogje heen. Het spinnetje kan één zet zetten naar elke willekeurige kant. - De kat is niet te verzetten. br> - Na een zet van het spinnetje mag de kabouter een zet doen, maar niet diagonaal. Ook met twee kabouters mag slechts één kabouter een zet doen. - Bovenaan rechts zie je het spinnetje en een kabouter om mee te spelen. - Daaronder kun je 'restart' aanklikken of het spel opgeven. Ga de extra kabouter op het bord bij Echo zetten, als het te moeilijk is om het spel met één kabouter te spelen. De extra kabouter heeft een witte muts en een aardappelneus. - De scheidsrechter onder het spinnetje en de kabouter kun je aanklikken om de spelregels nog eens te horen. Oplossing: - Zet Retina op het vakje rechtsboven en de kabouter naar linksonder. - Zet Retina naar linksboven en de kabouter naar rechts. - Zet Retina naar links en de kabouter naar rechts. - Zet Retina naar links en de kabouter naar onder. - Zet Retina naar linksboven en de kabouter naar onder. - Zet Retina naar links en de kabouter naar linksboven. - Zet Retina naar linksboven en de kabouter ook naar linksboven. - Zet Retina naar linksboven en de kabouter ook. Retina kan nu het kattenluik door en je verdient een steamprestatie. Prim krijgt de gebroken levensdraad (broken life thread). Zet Retina nog eens in de tuin en geef het bolletje wol aan de kat voor een steamprestatie. Ga door het kattenluikje en ga als Prim de deur uit. Echo's lied Ga naar buiten naar Echo toe. Praat over het lied dat ze willen zingen. Echo wil, nu ze alles weet, wel naar binnen gaan. Pas op wie Echo oproept. Kies de antwoorden, die bij de godinnen horen. Als je twee keer goed geantwoord hebt, roept Echo de volgende godin op. De laatste zal Lachesis zijn. Oplossing lied: Plaatsen: Clotho tuin , Atropos bos, Lachesis haven. Drankjes: Clotho root beer, Atropos ivy punch, Lachesis Gartini. Allergie: Clotho klimop (ivy), Atropos knoflook, Lachesis kattenhaar. Dier: Clotho kat, Atropos vis. Lachemis mol. NB: Je hebt die nog niet ontdekt, maar het is de enige mogelijkheid voor Lachesis. Als de vragen goed zijn beantwoord, kunnen Echo en Lachesis met elkaar omgaan en hebben de andere zussen dat goedgekeurd. Pak de sleutel (laboratory key) rechts van de voordeur. Prim gaat de deur niet door, omdat Keres haar had gezegd dat ze moest wachten tot ze alle ingrediënten heeft voor de Orpheus-methode. Ga het pad af en via de plattegrond naar het bos. Geef de dode bloem uit de tuin aan Persephone. Ze kan hem niet tot leven wekken. Let op: je kunt pas over de bloem praten, als je eerder over de bloemen met Persephone had gepraat. Tot haar verbazing brengt Prim de bloem zélf tot leven. Prim heeft nu een vreemd kruid (strange herb) bij zich. Persephone kent de plant niet. Speel kaart met Persephone en ga door, tot ze geen kaarten meer heeft weg te geven. Speel dan met Hank, tot hij geen kaarten meer heeft. Op een gegeven moment zegt hij, dat Prim klaar is om met Keres te spelen. Ga daarna door tot Hank niets meer te geven heeft. Ga via de plattegrond naar de haven. Haven ![]() Op het huisje staat 'Charons hut'. Bekijk de ramen, ze kan niemand binnen zien. Pak een kaartje (ticket) bij de automaat. Het is nummer 59. Draai het bordje met de getallen en ze veranderen in het spiegelbeeld 82. Zet het terug op 58. Naast het prikbord ligt een sleutel (gold key) op de vloer. Die past niet op het gesloten raam. Lees het prikbord met alle aanvragen en aanbiedingen. Ze heeft de veerman nodig om in het bootje te stappen. Loop naar rechts. Bij de zandzakken ligt glas, dat naar knoflook ruikt. Je ziet een breuk in de dam. Bekijk het schip. Op het bankje ligt een kurkentrekker (corkscrew). Die gebruikt ze niet op het gekrompen hoofd om geen herrie aan haar hoofd te hebben. Rechtsachter de bank kun je een kaart pakken (van Peter). Stop de kaart in het spel. De dam ![]() Ga naar onder bij het bordje. Pak de armen (arms) rechtsonder. Tussen de berg afval is een kaart(Raymond) te pakken. Stop de kaart in het doosje. Bekijk de losse onderdelen op het kleed. Zie de zom-beaver aan de overkant. Open de doos. Er zit een briefje in van iemand, die hoopt dat iemand zijn spullen in elkaar zet. Er zit een blauwdruk van een dam (dam Blueprint) in. Bekijk de blauwprint in de inventaris. Op de achterkant staat het voorbeeld van wat je moet bouwen. Klik de blauwdruk op de onderdelen. Je moet het bouwpakket in elkaar zetten. Je ziet dan linksboven het voorbeeld. De puzzel is niet al te moeilijk. ![]() - Zet linksonder een wiel op het witte lijntje. Zet daartegenover eenzelfde wiel op de bovenste witte lijn. - Zet iets rechts van het onderste wiel een horizontale balk op de witte lijn. - Zet een wiel aan het einde van deze balk. - Zet tegenover dit wiel, iets meer naar rechts, een ander wiel. - Zet dwarsbalkjes tussen de wielen. - Zet de andere grote balk tussen de bovenste wielen op de witte lijn. - Zet iets links van het rechter wiel het wieltje met de zwengel. Dit wiel staat bovenop de balk, niet erachter. - Zet daarboven het balkje met het touw eraan. Het dwarsbalkje verbindt de twee horizontale balken. - Zet de lepel vast aan de bovenkant van het touw. - Zet links het blok met de pootjes op de linker dwarsbalk. - Zet tenslotte het dwarsbalkje tussen de pootjes. Prim zegt of je het goed hebt gedaan. Je ziet dan een vinkje. Klik op de katapult en Prim probeert hem even uit. Bekijk de zandzakken en de skeletvogels. Snij de zandzak open met het mesje en de vogels gaan eruit eten. Pak het geen zand (no sand) van de grond en niet uit de zakken. Aan de overkant zie je de zombeaver die de dam moet maken. Hij gebruikt er beenderen voor, geen hout. Plaats de armen in de katapult en schiet die weg naar de bever door op de katapult te klikken. Die bouwt een dam om een stuk bos droog te leggen. Ga naar onder en loop links om het gebouwtje helemaal naar links. Prim vindt achter het gebouwtje een nieuwe kaart (Marion). Stop hem in het spel. Ga naar links. Kies dan het bos op de kaart. Cerberus laten plassen De stroom water is gestopt. Praat eventueel nog eens met Persephone over de bloem en Cerberus. ![]() Ga links over de greppel. Lees de richtingaanwijzer die naar de phoenix leidt. Er ligt een kaart (Jan) links van de aanwijzer. Stop hem in de kaartendoos. Bekijk de skeletten en lees de ingekerfde boodschappen in de bomen. Lees de waarschuwingsteksten onderaan: de phoenix kan niet tegen harde geluiden. Het bovenste pad leidt naar de haven. Bekijk links de phoenix. Hij is oud en heeft geen veren. Prim moet hem wakker maken. Haal met de kurkentrekker de kurk uit het gekrompen hoofd. Klik dan met het hoofd op de phoenix. Die schrikt en zet zijn nest in brand. Bekijk het brandende nest. Er ligt een ei in, dat Prim door de hitte niet kan pakken. Het kattenplasje dooft het nest niet. Je moet water hebben of Cerberus een plasje laten doen. Ga via de plattegrond naar Thanatos' huis om de naam van de bloem te vinden. Ga naar Prims kamer. Klik met de bloem op het boek op het tafeltje. Vul de kenmerken in van de bloem in de inventaris: Grijs - rondvormig - gedraaid - zonder doornen. Je leest dat de plant 'Hermes' Hydration' heet en de blaas stimuleert. Ga naar Keres en Thanatos. Gebruik het buiksprekersboek op Thanatos. Ga met de kaart naar het bos. De hond wil de plant echter niet eten, je weet dat hij van granaatappels houdt. Ga naar het huisje van de muzen. Ga naar boven en maak het kistje open met de gouden sleutel. Kijk erin. Je vindt mollenvoer (mole food). Bekijk het in de inventaris en je leest dat er pomgranaatsmaak aan zit. Haal daarna ook een kaart (Kevin) uit het kistje en stop hem in het kaartspel. Ga terug naar het bos. Maak een voer van mollenvoer met de bloem uit de inventaris: mollen mout (mole food with bladderwort). Geef het voer aan Cerberus. Hij rent naar de phoenix en plast het brandje uit. Ga het ei (phoenix egg) halen. Prims volgende probleem is een phoenixveer te krijgen. Ga via de plattegrond naar Thanatos. Bekijk de kip. Ze ziet er eenzaam uit. Geef het ei, zodat ze het ei bebroedt. Prim mag het ei niet meer terugpakken. Het staat op uitkomen. Geef het 'no sand' aan de kip en de kip gaat eten. Pak het ei, maar het loopt weg en springt in de put. Kaartje voor Charon, Charons geheim Ga even naar Keres en praat met haar over het ei. Ze heeft een slecht gevoel bij de put. Geef haar de sleutel van het lab. Ga naar de haven en draai het paaltje met het volgnummer. Schop ertegen. Het nummer staat op 62. Druk op de bel bij het raam en Charon zegt, dat je je kaartje neer moet leggen. Trek een aantal nummertjes uit de kaartautomaat. Prim heeft nu de nummers 59 t/m 62 (tickets) in haar inventaris. Zorg ervoor dat nummer 62 aan de beurt is of schop tegen het paaltje om er 62 op te krijgen. Druk op de bel en leg kaartje 62 bij het raam. Charon accepteert het kaartje, maar wil een gouden munt. Zonder gouden munt zal een ziel eeuwig in de rivier ronddrijven. Druk op de bel. Vraag Charon of ze iets anders in ruil kan geven. Er zit niets in Prims inventaris wat hij hebben wil. Bekijk Charon met het Retina om zijn geheim te kennen. Charons cursor houdt zijn mond dicht. Klik met Charons cursor op het gesloten raam en je ziet dat hij één kaart uit zijn verzameling mist. Praat met Charon en hij zegt dat hij de FireFoxkaart wil hebben en haar in ruil over de Styx zal varen. Je kunt het buiksprekersboek met Charon gebruiken. Kaartspelen Keres en Thanatos Ga naar Thanatos' huis. Klik met het doosje speelkaarten op Keres. Speel met haar tot ze geen kaarten meer heeft om weg te geven. Daag dan Thanatos uit en klik het spel kaarten op hem. Dit spel is goed te winnen, dus blijf spelen tot je de Firefox kaart (valuable casketball card) wint. Deze kaart komt niet in het kaartendoosje terecht, maar los in de inventaris. Je krijgt een steamprestatie, omdat je alle kaarten hebt verzameld, 16 over het rijk verspreid en 20 voor het kaartspelen. Meddie en Bella Ga naar buiten en loop over het onderste pad naar de put toe. Zet de emmer op de put. Hang het touw aan de takel en klim in de emmer. Ga naar onder. Het is (nog) niet nodig, de steen links in de schacht te pakken. Ga verder naar onder. Het meisje daar stelt zich voor als Meddie. Ze wil haar ochtendroutine afmaken voor ze Prim zal helpen met de phoenix. Ze heeft daarvoor haar borstel nodig, die haar zus had afgepakt. Meddie zegt dat haar zus het riviermonster is. Ze geeft Prim een fluitje (whistle), dat haar zal helpen. Ga in de put naar boven. Ga naar de haven en praat met Charon. Hij speelt niet met kaarten, maar verzamelt ze alleen. Geef de Firefoxkaart. In plaats van de bijzondere Firefoxkaart krijgt Prim een minder zeldzame firefox kaart, die meteen wordt opgenomen in het pakje kaarten. Prim mag meereizen. Ga het kleine bootje in. Charon doet zijn mantel uit en blijkt erg klein te zijn. Geef antwoord op de vraag wat Prims hobby is. Zeg dat ze geen hobby heeft, maar wel van fotograferen hield. Bekijk alle zielen in het water en klik ze weg. Prim hoort hun laatste opmerkingen. Even later doemen andere weer op. Als je alle laatste woorden hebt gehoord, krijg je een steamprestatie. Prim wil Tristan zien. Charon weet dat het riviermonster weet waar de verloren zielen zijn en vaart haar erheen. ![]() Ze zien Bella, het monster. Lees het balletkaartje in het water. Bella probeert een ballet te formeren. Achteraan liggen muziekinstrumenten. Bekijk de tribune en praat met Bella, maar ze heeft het te druk met de leden van haar dansende armenballet. Ze heeft geen geheimen volgens het oogje. Fluit op het fluitje door ermee op Bella te klikken en de armen staan stil. Praat met Bella. Ze voelt zich als een sociaal werker die de dode zielen helpt om niet in verveling te raken. Ze geeft een tip voor later om je ogen dicht te doen bij Meddie. Vraag naar Tristans verblijfplaats. Bella zoekt hem onder water en Prim ziet dan, dat de borstel in haar achterzak zit. Vraag of ze Tristan mee mag nemen. Ze krijgt Tristans ziel (soul) in haar inventaris. Praat met alle armen en ze vertellen hun naam. Vraag daarna om Meddies haarborstel. Vraag Bella of ze met een andere dode mag praten. Kies de enorm lange naam, die je hoorde. Ga eventueel alle namen af in het gesprek. Niemand wil met haar praten. Het duurt nogal lang, als ze met de ziel met de lange naam (Alfred ... Nero) wil spreken. Stuur Retina naar de borstel (Meddie's brush) om die te pakken. Hierna vaart Charon weg naar Elysium. Bekijk Elysium en Charon vertelt over Prims moeder. Daarna wil Prim terug naar de haven. Even later is ze vanzelf thuis en krijgt ze een camera van Thanatos. Ze nemen overal in het dodenrijk foto's van elkaar. En even later bekijken ze alle foto's en Thanatos neemt haar naar de plek tussen dood en leven. Daar vertelt hij de geschiedenis van hem en Morwan. Meddie en de slangen Praat de volgende dag met Keres over de phoenix en Keres waarschuwt haar weer voor de put. Ga het huis uit en de put in. Ga naar beneden. Laat het spinnetje de steen bekijken. Het spinnetje zit vol met luis (lice). Prim ziet de phoenix in een kooitje en geeft de borstel aan Meddie. Meddie gaat haar haar borstelen. Het haar kronkelt als in een groep slangen naar Prim toe. Bella had Prim gezegd haar ogen dicht te doen. Dus doet ze dat. Gebruik de camera en Prim verblindt Meddies slangenogen, die Meddie uit haar haar borstelt. ![]() Gooi het spinnetje op de grond. Het durft niet naar de borstels te gaan. Stuur het spinnetje over de persoon heen over het stroompje. Pak de panty (stretchy tights) links en zet het snoer in de stekkerdoos bij de föhn. Je moet daarvoor eerst de handdoek oprollen. Gooi de haardroger in het water en Meddie krijgt een schok. Gebruik de camera weer om het donker weg te krijgen en de slangen te verjagen. Stop de luizen in de haarborstels naast de spiegel van Meddie en gebruik de camera weer en daarna nog eens. Zet de panties tegen de tralies. Rechts van de liggende persoon zijn munten te zien in het water. Haal de munten (coins) uit het water en doe ze in de gleuf van de kauwgomautomaat. Die is net buiten beeld onderaan. De automaat begint kauwgumballen te schieten. Prim weet niet waarom de kauwgum niet in Meddies haar blijft steken. De kauwgum moet nat zijn om te plakken. Druk op de knop bij het hekwerk. Een straal water komt uit de kop boven de tralies. Ga over de liggende man heen naar onder. Als je de gleuf gebruikt om kauwgumballen te schieten, komt de kauwgum in Meddies haar terecht. Prim valt uit de emmer en Meddie wil het oogje offeren aan het schilderij. Meddie reageert niet op Prim en heeft alleen aandacht voor het schilderij. Prim moet haar weg krijgen. Trek aandacht met het buiksprekersboek. Klik het boek op Meddie of het schilderij. Zeg dat je haar zal straffen en het lukt Meddie weg te krijgen. Dat lukt ook als je de andere optie kiest. De phoenixveer Prim wordt door Thanatos' kracht uit de put gezogen. Hij haalt ook Retina en de phoenix uit de put. Thanatos wil weten wat ze in de put deed. Zeg dat ze de baby phoenix wilde helpen. De phoenix (baby phoenix) zit in haar zak. Thanatos zegt dat hij niet boos was, maar bezorgd. Bekijk de vogel. Er zitten nog geen veren aan. Thanatos zegt dat de muzen een bar hebben geopend en dat ze er naartoe mag. Kies op de kaart het huis van de muzen. De bar heet 'Timeline Terrace'. Volg de pijl op het terras. Prim is veranderd in een baby en heeft in haar tijdelijke inventaris een speen (binky) bij zich. Ga iets naar rechts en ze wordt weer normaal. Ga meer naar rechts en Prim verandert in een oude dame. Bekijk haar inventaris. Een volwassen phoenix (adult phoenix) en een wandelstok (cane) zitten erin. Ook het oogje is oud. Pak rechtsklikkend in de inventaris een veer (phoenix feather) en Prim laat de phoenix vrij. Loop verder naar links om normaal te worden en ga naar Thanatos' huis. Prim gaat vanzelf met Keres praten. Prim heeft alles bij zich voor de Orpheusmethode. Hoofdstuk 3: A date with fate
Automatisch gaan Keres en Prim naar de muzen en mag ze de labsleutel gebruiken.Prim laat bijna al haar inventarisspullen achter. In het lab zegt Keres dat ze eerst een basisoplossing moet maken vóór de ziel, de levensdraad en de veer worden toegevoegd. Alles moet in de trechter terecht komen. Thanatos klopt op de deur. Keres wil hem daar niet hebben, omdat hij het proces zal verstoren. Keres zal hem tegenhouden. Prim wil zonder Keres' hulp Tristan redden. Prim heeft het dagboek, het mes, het oogje, het gekrompen hoofd en de drie spullen voor Tristan: de veer, de levensdraad en zijn ziel. ![]() Op de tafel staat een trechter, waar de 4 spullen voor de basisoplossing in moeten. Die moeten er in de goede volgorde in. Bekijk de microscoop en bekijk de machine. Prim moet het wachtwoord daarvoor vinden. Bekijk het prikbord, de shakes op het plankje rechts van de machine en pak een rietje (straw). Ze zegt dat ze daarmee goed propjes kon schieten. Naast de machine staat een potje. Pak er de harde snoep (jawbreaker) uit. Links onderaan staat een glazen potje zout water (jar). Pak daarnaast het blikje (tin). Open het blikje met het mes. Bekijk het rechtsklikkend. Het blikje stinkt naar vieze adem. Bekijk het rietje en Prim kan er muziek mee maken. Klik met het rietje op de mand. Je ziet de manddeksel even bewegen. Maak er met het mes gaatjes in en Prim heeft een fluitje (homemade flute) gemaakt. Bekijk de mand naast de deur. Er zit een slang in. Gebruik het fluitje en het manddeksel gaat omhoog. Als er gaatjes in het fluitje zitten, gaat de deksel niet meer omlaag. Bekijk op de 4e plank de paddenstoelen, die Keres gebruikt om haar geheugen te verbeteren. Pak wat oogbollen (eyeballs) uit de pot onder de paddenstoelen. Trek de deken van het object links in de hoek. Het is een spiegel, waarin geen reflectie is te zien. Praat met de slang. Geef hem het snoepje te eten en pak de slangentand (snake tooth) die hij uitspuugt. Bekijk de tand. Hij is giftig. Wachtwoord machine Laat het spinnenoogje naar Keres kijken. Keres' icoontje blijft aan de cursor plakken. Bekijk de machine om Keres' wachtwoord (curie) uit te vinden. Keres loopt naar de machine als droombeeld en Prim kan het woord achter haar rug meelezen. Bekijk de machine en Prim kan inloggen. ![]() Wat precies nodig is voor de basisoplossing staat in een verhaaltje. Daarin staan dik gedrukte woorden: serpent's bite - cried - glanced - last breath. De basisoplossing is dus: tand (serpent's bite)- zout water (cried) - keek om (glanced) - stinkend blikje (last breath). Prim heeft de spullen voor de basisoplossing. De volgorde las ze op de machine. Doe de tand, het potje zout water, de oogbollen en het blikje met stinkende lucht in de trechter. De basisoplossing is klaar. Bekijk de machine en doe de levensdraad, de ziel en de veer in de trechter. De volgorde maakt niet uit. Prim denkt dat het goed is gegaan, maar de machine laat nog een uitroepteken zien. Daar leest Prim dat ze het laatste ingrediënt aan zichzelf moet vragen. Kijk in de spiegel en Prims spiegelbeeld geeft antwoord. Op de onderste plank staan twee identieke doosjes. De ene is de doos van Pandora en in de andere zit het laatste ingrediënt. Maak een van de doosjes open. Het maakt niet uit welk doosje. De plagen van Pandora komen eruit. Thanatos komt het lab in en Prim vertelt hem alles over Tristans dood, de Orpheusmethode en de fout die ze maakte. De drie schikgodinnen geven een samenvatting. De gekrompen kop zingt een song van Joe Stygian en de portal gaat open. Ga de portal in. Prim komt nu in een vlakte, die ze niet herkent. Keres en Thanatos zijn er niet meer. Loop naar links en ze ziet de dode Tristan. Raak hem aan en ze brengt hem tot leven. Bekijk het einde en verdien de laatste steamprestatie........................ ![]() ![]()
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken. |