INDYGO


Walkthrough door Yvonne © 2019 www.adventurespel.nl

Uitgever: Fat Dog Games / 2017
Ontwerper: Fat Dog Games

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Info & review.


Voor je met spelen begint.
Spelbediening
De dagen



Voor je met spelen begint.  

Indygo is een spel dat de situatie beschrijft van mensen die een depressie hebben.
Na opstarten krijg je de waarschuwing het spel overdag te spelen in gezelschap van iemand die dicht bij je staat, als je gevoelig bent voor emoties die door films en digitale media worden overgebracht.
De inleiding zegt ook dat sommige symptomen en gevoelens in dit spel niet bij iedere depressie opspelen.

Beslissingen tijdens dit spel genomen zullen het eind van het spel beïnvloeden.



Spelbediening  

Start het spel en je ziet het hoofdmenu.
Hier kun je kiezen voor een nieuw spel (new game), de opties inzien om het volume te regelen voor muziek, geluid en stem (options). Ook kun je de credits zien en informatie krijgen over depressies (about depression).

De instructies geeft informatie over de spelbediening.
Rechtsklikkend kun je voorwerpen gebruiken uit je inventaris in het spel.
Linksklikkend kun je voorwerpen in de inventaris combineren.
Klikken op het oog rechtsonder laat een boekje zien met daaromheen de inventaris.
Als je op dat boekje klikt krijg je te zien welke opdracht je moet uitvoeren.
De cursor wordt wit als er iets in de kamer te zien is of te doen valt.

Als je het spel beëindigt, krijg je de vraag of je dat echt wilt omdat niet gesavede vorderingen dan verloren gaan.
Het spel heeft echter een autosave, dus kun je later naar het punt terugkeren waar je gebleven was.

Start het spel.
Je krijgt informatie over depressies en de melding dat keuzes die je maakt het einde van het spel beïnvloeden.
Als je op escape drukt kun je de intro overslaan en later in het spel krijg je het hoofdmenu te zien, waarin je nu ook het spel kunt beëindigen (exit).
Hierna wordt het spel automatisch opgeslagen.
Je kunt terug gaan naar het spel (return to game) waarna je op het punt komt waar je het spel beŽindigd had.
Zet het spel voort (continue) en je ziet een soort dagboekje dat dag 126 beschrijft.



De dagen  

Dag 126
Je hoort hoofdpersoon Tom praten over zijn bezoek aan de biŽnnale in ItaliŽ, toen hij nog van schilderen hield. Hij weet niet of zijn leven al zinloos was vanaf het begin of dat hij zelf de betekenis heeft weggenomen.
Je leest deze tekst op je scherm. Tom heeft een foto verscheurd en wil de stukjes aan elkaar zetten en in een lijstje doen. Dat is je eerste taak.
Zie dat bovenin de hoek van het dagboek is omgekruld. Daarop klikkend kun je de bladzijde omslaan.
Sla de bladzijde om en lees de rest.
Sluit de tekst.

Klik op het oog waar de inventaris te vinden is en de tekening van de kamer wordt minder donker zodat je de voorwerpen kunt zien.
Klik op het oog en dan op het boek in het midden van de inventaris. Je krijgt dan dag 126 weer te lezen met je eerste opdracht.
De cursor wordt wit als er iets te zien of te doen is.

Vlak voor de radio ligt een snipper van een foto (picture fragment), waar info over de inventaris is te lezen.
Daarop klikkend zie je dat in de inventaris een sleutel van de kamerdeur te vinden is.
Op de zelfde vloerplank, iets eronder, ligt een ander fragment van een foto (picture fragment) dat in de inventaris terecht komt.
Op de zelfde vloerplank iets onderop, vind je nog een derde fragment.

Bekijk de enveloppen naast het boekje op de grond. Het is een brochure waarin Toms werk beschreven wordt.
Bekijk het propje papier linksonder de radio, bij het bureau. Je ziet een kast en daarin een kapotte fles en het vierde foto fragment.
De radio werd tijdens Toms schilderwerk vaak beluisterd, maar is nog niet te gebruiken.

Bekijk alles in de woonkamer om een idee te krijgen wat er allemaal te vinden is.
Bekijk de schildersezel. Tom vindt de schilderijen die je nu ziet alleen geschikt om in een kachel te verbranden.
Voor de staande schilderijen vindt Tom een vijfde fotofragment. Zoom uit.

Op het bureaublad kun je een fotolijstje vinden, dat volgens Tom niet leeg hoort te zijn.
Rechtsklik erop en sleep de fotofragmenten uit de inventaris in het lijstje.
Zet de fragmenten in het lijstje.
De foto is een foto van Ann.
Klik op continue.

Je leest nu een wanhopige brief van Ann aan Tom en een niet verstuurd antwoord van Tom.
Klik op de eerste alinea. Tom heeft geen zin die alinea te versturen.
Je kunt wel alinea 2 of 3 als antwoord kiezen.
Kies alinea 3 bijvoorbeeld en kies dan yes.
Tom beschrijft nu dag 137 in zijn dagboek.


Dag 137
Tom schrijft over zijn radio.
Er staan radioprogramma's in de krant die Ann altijd voor hem meeneemt. Zoom uit.
Kijk naar de radio en je ziet dat je nu zenders kunt zoeken met de pijlen naast de draaischijf, maar je moet wel de gids zien te vinden. Zoom uit.

Bekijk alle voorwerpen in de kamer om de krant te vinden.
Klik op de lappen rechtsonder en je ziet Toms slaapkamer.

Bekijk het bed, het kopje rechts op de stoel, de kleding aan de muur en de schilderspullen op het tafeltje. Je kunt er niets van gebruiken.

Open de deur die naar de badkamer gaat.
Bekijk de kapotte waterketel op de rand van het bad en het bad zelf.
Bekijk ook het rekje aan de muur en de waszak daaronder. Je vindt niets voor de inventaris.
Ook is er niets te vinden in het kastje boven de wc. Zoom uit.

Pak de krant die links op het bureau voor het raam ligt.
Je ziet verschillende programma's en programmatijden in de krant staan.

Bekijk de radio weer.
Zet de radio aan met de knop links boven en zoek een zender met de draaiknop tussen de pijlen.
Je krijgt bij elk programma de keuze of je dat programma de hele avond wilt beluisteren. Kies 'yes' of 'no'.
Kies de muziek die past bij het moment (it suits the situation perfectly) en kies yes.


Dag 157
Nu hoor je Tom weer over zijn gevoelens op deze dag. Hij heeft zin om weer te gaan roken.
Er ligt ergens een pakje sigaretten. Ga het zoeken.

In de onderste la van het bureau is een asbak (ashtray) te vinden.
Op het boekenkastje bij Anns foto ligt een pakje sigaretten, maar dat is leeg.

Ga de slaapkamer in door op de deken in de rechter hoek onderaan te klikken en bekijk de stoel met het kopje erop. Pak het luciferdoosje (matches) daar en zoom uit.

Ga terug naar de woonkamer en kijk op de tweede plank links in het boekenkastje dat naast de ladekast staat. Pak de sigaretten (pack of cigarettes).
Je krijgt de melding dat je alles hebt wat je nodig hebt. Zoom uit.

Combineer in de inventaris de sigaretten met de lucifers en je moet kiezen of je gaat roken of niet. Kies don't smoke en druk op continue. (steam-prestatie ontgrendeld)


Dag 170
Tom schrijft dat Ann een briefje heeft achtergelaten met een leestip voor een boek.
Klik op het bureaublad aan de rechterkant.
In Anns briefje, dat daar ligt, staat dat Tom Rilke eens moet lezen.

Kijk in de boekenkast naast de ladekast op de een na onderste boekenplank.
Daar staat Rilkes gedichtenbundel.
Lees het gedicht en klik erop. Antwoord yes en lees Anns brief. Zij heeft contact opgenomen met Toms arts.
Kies alinea 2 als antwoord en yes om de keuze te bevestigen.


Dag 185
Tom beschrijft een ruzie met Ann waardoor een spiegel brak.
Aan de spiegel zitten herinneringen aan Toms moeder vast. Ga dus de scherven zoeken om die in de spiegel te zetten. Kies fix. Je hebt 6 scherven nodig.

In het midden van de kamer ligt de spiegellijst op de grond.
Rechts van de radio ligt een scherf (mirror shard) op de grond.
Een 2e scherf ligt op de grond links voor het bureau.
Een 3e scherf ligt vlak voor de vuilniszak rechts van de schildersezel.
Een 4e scherf ligt tussen de poten van de schildersezel.
Bekijk de ezel. Daar vind je de 5e scherf.

Ga de slaapkamer in.
Voor de deur naar de badkamer ligt een 6e scherf.

Ga naar de woonkamer en klik op de spiegel op de grond.
Open de inventaris en leg de scherven op de juiste plaats.
Als je dat goed hebt gedaan zijn de scherven niet meer te verplaatsen en kun je een brief lezen.

Tom leest een brief van zijn arts, die hem zegt medicijnen te nemen omdat anders opname in een kliniek dreigt.
Kies alinea 3 als antwoord.
In beide gevallen gaat Tom in ieder geval medicijnen slikken.
Bevestig je keuze met yes.
Je ziet het medicijnenpotje in het medicijnkastje staan.


Dag 191
Tom schrijft dat Ann een tekening vraagt voor haar nichtjes verjaardag.
Het meisje wil een tekening van een bosdier.
Op de stoel met het koffiekopje ligt haar briefje.

Ga in de badkamer een pil slikken uit het medicijnkastje.

Ga de woonkamer in en bekijk het kistje op de middelste plank van de boekenkast bij het raam.
Bekijk alle tekeningen in de doos door ze weg te slepen. Er zitten geen bosdieren bij, maar je kunt het onderste, lege, vel papier (blank sheet of paper) pakken. Zoom uit.

Kijk in de onderste la van het ladekastje en je vindt een doosje aquarelverf (watercolours).
Je krijgt de melding dat je alles hebt wat nodig is.

Zoom uit en combineer in de inventaris de verf met het blad papier.
Kies de wolf of de ree om te tekenen.


Dag 201
Ann heeft een oud klokje neergezet dat van zijn vriend David is geweest.
Het klokje staat op de ladekast. Bekijk het. Het staat stil.

Kijk in het kistje onderin het boekenkastje naast de ladekast en je vindt de opwindsleutel (key). Die kun je niet op het klokje gebruiken omdat je de tijd niet weet.

Op de rand van het bad kun je een horloge vinden.
Ga naar de badkamer en pak het horloge op.

Ga ermee naar het klokje en bekijk het klokje.
Sleep het opwindsleuteltje uit de inventaris naar de klok en kies wind it up en continue.

Er volgt een brief van Ann die bang is ooit iets anders in de kamer te vinden dan alleen troep en een onopgemaakt bed.
Kies als antwoord op haar brief, de derde alinea en yes.


Dag 211
Tom wil cassettebandjes horen. Muziek doet hem goed.
Een vriendin logeert bij Ann en hij wil met zijn muziek geen aandacht trekken.

Klik op de radio.
Klik op het vakje waar de cassette in moet en je merkt dat de batterijen leeg zijn en je de koptelefoon moet vinden.
Bekijk de cassettes. Die zijn niet teruggespoeld. Zoom uit.

Klik op het papier in het midden van het bureau en pak het potlood (pencil).
Klik daarmee op het cassettebandje van Ann in de radio en de tape is teruggespoeld. Zoom uit.

Kijk nu in de bovenste la van het bureau en pak de koptelefoon (old headphones).
Klik met de koptelefoon op het vakje van de cassettes en je hebt de koptelefoon verbonden met de cassetterecorder.

Pak de batterijen (charged batteries) uit de tweede la van het ladekastje.
Je krijgt de melding dat je alles hebt wat nodig is.
Sleep de batterijen ook in de radio.
Kies nu Anns tape en kies yes.


Dag 222
Lees het dagboek en sla de bladzijde om voor de rest van de tekst.

Pak uit de bovenste la van het ladekastje het adresboekje (notebook).
Bekijk het bovenblad van de ladekast en je vindt een briefje dat je Frank moet bellen. Er ligt ook een telefoon.
Haal het adressenboekje uit de inventaris en klik erop. Het blad met Franks nummer is eruit gescheurd.

Pak het potlood (pencil) op het bureaublad.
Klik op het adressenboek en je merkt dat op het volgende blad een afdruk staat van wat je eerder had opgeschreven.

Open de inventaris en sleep het potlood naar die bladzijde. Je leest Franks nummer.
Kies call en je leest een brief van Toms behandelaar.
Kies het enige antwoord dat oplicht (alinea 3 in dit geval) en kies yes. Tom beschrijft dag 234.


Dag 234
Pak van het bureau een mes (knife) op.

Pak onder de ladekast het Russische poppetje, dat niet te openen is omdat het vastgelijmd lijkt.
Met het mes krijg je de lijm niet weg.

Haal uit het medicijnkastje in de badkamer een stompje kaars (candle) en slik je medicijnen.

Ga terug naar de ladekast.
Ook de kaars helpt niet het poppetje open te maken.

Ga naar de slaapkamer en pak naast de mok op de stoel het pakje lucifers (box of matches). Je krijgt de melding dat je alles hebt wat nodig is.

Ga terug naar het poppetje.
Steek de kaars aan door het pakje lucifers naar de kaars te slepen.
Sleep dan de brandende kaars (lit candle) naar het poppetje en het gaat open.
Kijk naar het flesje in het poppetje. Kies voor throw away.

Je leest weer een briefje van Ann.
Antwoord met de derde alinea en kies Yesom de keuze te bevestigen.
Het dagboek laat dag 245 zien.


Dag 245
Hierin lees je over een verzoek tot inlevering van een schilderij voor een veiling.
Tom weet niet welk schilderij hij moet kiezen en zal het ook moeten inpakken.
Later zie je dat deze brief op de stoel met de koffiemok ligt.

Ga naar de woonkamer en kijk naar de schildersezel.
Als je uitzoomt staat er een schilderij bij. Klik op het schilderij.

Kijk ook naar het schilderij boven de ladekast.
Kies The light painting en continue.

Tom gaat de deur uit en gaat deelnemen aan het leven.
Het spel is beŽindigd, maar je kunt het nu opnieuw spelen en andere keuzes maken............





KopiŽren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.