FUN, SUN & MISHAPS


Walkthrough door Yvonne © 2020 www.adventurespel.nl

Uitgever: Amanta4ray / 2017
Ontwerper: Anne Hemenway, Amanta4ray

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Info & review.


Spelbediening,
Wolf's Head Island, hotel,
Wahi Kauhale (little village),   Rijbewijs,
Hotel,   De ring, munten,   De vakantiewedstrijd,
Opdracht 1: Schelpen verzamelen,
Opdracht 3: De surffoto,
Opdracht 4: De kogelvis,   Love potion,   Kogelvis,
Opdracht 2: De hula danswedstrijd,
Opdracht 5: Fruitsalade,
Oplichters,   Ontsnapping.

Spelbediening  

Na het opstarten zie je het hoofdmenu waarin je een nieuw spel kunt beginnen (new game), een spel kunt laden (load game) of het spel kunt beëindigen (exit).

Start een nieuw spel en je ziet Brandy op een strand staan. Ze is op vakantie op Wolf's Head Island en heeft van tevoren een hotelkamer geboekt en betaald, maar haar bagage is zoekgeraakt en daarna is ze ook nog beroofd van haar tasje. Ze heeft geen geld.

Onderin het scherm zie je een inventariskoffer.
Met de handcursor daar kun je voorwerpen nauwkeuriger bekijken.
Met de witte pijlcursor kun je voorwerpen pakken en combineren met andere voorwerpen, zowel in de inventaris als in het spel zelf.

Onderin het scherm zie je ook een plattegrond, waar nu nog alleen het strand te zien is en je ziet het spelmenu.
Als je bepaalde plekken hebt bezocht, verschijnen die op de plattegrond, zodat je er sneller bij terecht komt.
In het spelmenu kun je muziek, geluid en snelheid instellen en een spel opslaan (save), laden (load), herstarten (restart) of continueren (resume) en het spel beëindigen (exit).


Wolf's Head Island, hotel  

Tip: Er is meer te zien dan in deze walkthrough staat, bekijk eventueel dus meer voorwerpen dan hier staan vermeld.

Ga naar links net zo lang tot je een broedende schildpad ziet.
Praat met haar. Ze is daar te moe voor door het eieren leggen.
Ook in het plasje water tussen de rotsen is nog niets van belang te zien. Met de schelpen daar kan Debbie nog niets.

Ga 3x naar rechts en dan naar onder.
Ga dan naar het hotel rechts.
Pak uit de fontein wat munten (money).
Bekijk het geld in de inventaris. Brandy heeft 1 dollar.

Ga het hotel in.
Bekijk het aquarium. In de bak ligt een ring, die je niet kunt pakken.
Pak het schepnetje (net) en het busje visvoer (fish food).
Als je met het netje probeert de ring op te vissen, zegt Brandy dat de vissen in de weg zitten.
Open het busje met de handcursor in de inventaris en Brandy merkt dat het leeg is.

Ga naar rechts en praat met de baliemedewerker. Ze kan haar kamer in als ze een rijbewijs laat zien. Visvoer kan ze kopen bij Island Outpost.

Een criminele bezoeker, Enrique, vertelt Brandy dat ene Spuds haar aan een vals rijbewijs kan helpen. Spuds woont in een huisje op het terrein, op nummer 36.

Schuif het linker kussen opzij van de zitbank en Brandy vindt nog wat munten. Totaal heeft ze nu 3 dollar.

Ga links achter de gang op met de hotelkamers.
Klop eventueel op alle deuren die je tegenkomt.
Loop naar links en zie daar een frisdrankenautomaat en een ijsmachine. Een flesje drank kost 1 dollar en voor het ijs heeft ze een ijsemmer nodig.

Ga terug en ga naar de lift.
Druk op de liftknop, ga de lift in, druk het nummer in van de verdiepingen die je wilt bekijken en onderzoek ze.
Ga op de 4e verdieping de speelhal bekijken.
Er is op de verdiepingen niets te doen, behalve op de 5e. Pak de fles melk (milk) weg die voor een deur staat.

Ga terug naar de lift en zie dat er naast de liftdeur een ornament hangt dat van verschillende soorten radertjes is gemaakt. Ze zijn niet mee te nemen.

Ga naar beneden, ga het hotel uit en dan naar links.


Wahi Kauhale (little village)  

Ga naar het stadje en praat met de Tiki naast de deur van de schelpenwinkel. Hij wil gum gum.
Brandy wil de schelpenwinkel niet in.

Ga dus naar links en ga daar Island Outpost in. Het is een souvenirwinkel.
Zie in het kastje links visvoer staan en pak een busje. Brandy wil eerst weten hoe duur het is, praat dus met de verkoopster. Ze kan het kopen, pak het busje visvoer (fish food) dus uit het kastje.

Pak uit de pot op de toonbank wat gratis oranje snoepjes (orange jellybeans). Zie in de inventaris dat ze oranje gekleurd zijn.
Neem nog een handje snoepjes. Dit keer zijn het rode snoepjes (red jellybeans).
Neem nog wat snoepjes en Brandy pakt nu de gele snoepjes (yellow jellybeans) uit de pot. Hierna wil Brandy niets meer.

Bekijk de flesjes in de kast tegen de achterwand en bekijk de boeken. Een ervan bekijkt Brandy nauwkeuriger. Er staan paddenstoelen in met hun vindplaats en gebruiksmogelijkheden.



Ga de winkel uit en zie dat er een kauwgumballenautomaat bij de deur staat.

Ga eventueel de Sporting Event in, maar Brandy heeft daar nog niets te zoeken.

Ga dus naar links om eventueel de bloemenwinkel te bekijken en neem dan het pad omhoog.


Rijbewijs  

Op nummer 34 is een man aan het werk, ga naar links.

Voor nummer 36 staat Spuds. Praat met hem.
Hij is zijn gezicht verloren. In ruil voor een vals rijbewijs zal Brandy helpen Spuds' gezicht terug te krijgen.
Als je niet goed gezien hebt waar Spuds naar wijst, praat je nog eens met hem en Spuds wijst naar de plek waar zijn gezicht ligt.

Zoek in het gras onder de boom en je ziet wenkbrauwen, monden, neuzen snorren en ogen door elkaar op de grond liggen.
Pak de gelaatsdelen (face pieces) op, haal ze uit de inventaris met de handcursor en je moet het gezicht opbouwen.

De puzzel is een soort mastermind.
Je kunt kiezen uit allerlei gelaatsdelen.
Door op de knop Talk to Spuds te drukken, hoor je van Spuds of je keuze goed is. Dat kan alleen als je eerst het hele gezicht hebt opgebouwd. Spuds zegt dan hoeveel onderdelen goed zijn.
Als je de onderdelen vervangt kun je elke keer met Spuds praten.



Bekijk de verschillende vormen en kies, van boven naar beneden:
- Wenkbrauwen: de tweede van boven
- Ogen: het onderste paar
- Neus: de bovenste
- Snor: de derde
- Mond: de onderste

Als je het gezicht hebt gereconstrueerd, gaat Spuds een rijbewijs (license) maken.

Ga naar links en praat met de buurman van Spuds.
Hij teelt sinaasappels van zeer goede kwaliteit.

Loop het park uit door het pad naar rechts te volgen en ga de rest van het gebied verkennen door bij het kruispunt naar onder te gaan.
Je ziet de Tikibar. Bekijk het bord naast de bar en ga naar links.
Je kunt daar een foto maken alsof je een surfer bent, maar het foto-apparaat is kapot.
Verder links zie je een leeg podium.
Er is in dit deel van het eiland nog niets te doen, ga dus terug naar het hotel om in te checken.


Hotel  

Praat met de baliemedewerker en Brandy geeft haar rijbewijs.
Hij geeft haar rijbewijs terug en een keycard (room key) voor kamer 33. Ga linksboven de gang in met de kamers.

Neem de lift naar de 3e verdieping, gebruik de keycard op de deur van kamer 33.
Pak het ijsemmertje (ice bucket) van de tafel en open de balkondeur.
Ga het balkon op en pak de bril (glasses) van de tafel.

Verlaat de kamer en neem de lift naar de begane grond (1).
Ga ijs halen, maar de machine werkt niet.

Ga de lobby in en zie links een man aan een tafeltje zitten.
Lees het bord. Je kunt een reis naar Parijs winnen en Brandy heeft daar wel zin in.
Praat met de man.
De inschrijving voor de wedstrijd kost $250 en ze zal 5 opdrachten moeten doen om de wedstrijd te kunnen winnen.

Verlaat het hotel en ga bij de richtingaanwijzer naar onder, naar het strand toe of gebruik de plattegrond.


De ring, munten  

Ga naar rechts en praat met de man met de metaaldetector. Hij zoekt de ring van zijn vrouw.
Die heb je zien liggen in het aquarium.
Je hebt al visvoer, ga dus naar het hotel toe.

Kijk naar het aquarium en doe er visvoer in.
Gebruik dan het schepnetje om de†ring†(ring) eruit te vissen.

Ga naar het strand.
Loop naar rechts en geef de ring aan de oude man. Brandy krijgt zijn†metaaldetector (metal detector).

Beweeg de metaaldetector over het zand en zoek naar een gat (hole).
Met piepjes en een uitslaande wijzer links boven, zie je of je in de buurt bent van een gat.
Stop met zoeken met de knop "stop detecting", klik op het gat en pak de†munten (money).
In dit scherm kun je drie gaten met munten vinden.

Ga naar links. Ook hier is een gat met munten te vinden.
Ga naar links en zoek naar munten. Er zijn 2 gaten. In een ervan vind je een†zak met geld (money). Het is meer dan genoeg voor de inschrijving, want Brandy heeft nu 320 dollar.


De vakantiewedstrijd  

Ga naar het hotel.
Praat met de wedstrijdleider†en Brandy zegt dat ze het geld heeft. Ze betaalt automatisch en krijgt een†opdrachtenlijst (contest list).

Bekijk de lijst†in de inventaris met de handcursor.
Om te winnen moet je 5 wedstrijdonderdelen op de wedstrijdlijst uitvoeren:
1. - 8 schelpen verzamelen,
2. - een hula danswedstrijd winnen,
3. - een foto maken waarop je surfend staat,
4. - als eerste een kogelvis vangen,
5. - een uniek recept maken met fruit dat op het formulier genoemd wordt.

Brandy besluit voor de laatste opdracht de fruitsalade van haar oma te maken en vraagt zich af of de sinaasappelteler in huisje 37 haar wat sinaasappelen zal geven.


Opdracht 1: Schelpen verzamelen  

Loop naar rechts en bekijk op de tafel bij de zitbank het schaaltje schelpen.
Je komt in een close-up van het schaaltje. Klik erop en Brandy neemt het hele schaaltje schelpen mee.
In de inventaris heb je nu een leeg schaaltje (bowl) en de 1e schelp (shell) die je moest vinden.
Kijk in de inventaris en je ziet dat schelp nummer 6 is aangekruist.


Tweede schelp
Ga naar het strand.
Loop naar rechts en pak bij de rotsen de 2e bruingestreepte schelp (shell) op.
Nummer 7 van de lijst is doorgekruist.


Derde schelp
Ga 2x naar links.
Je ziet een krab voor zijn holletje waar een schelp in zit. Probeer de schelp te pakken, maar dat staat de krab niet toe.
Als er een punker met muziek aan komt, gaat de krab opzij. Je zult hem dus met muziek moeten afleiden.

Op de voorgrond is een 3e, zwart-rode schelp (shell) te pakken.
Nummer 4 is aangekruist op de lijst.


Vierde schelp
Ga naar links waar een meisje een schelp heeft op haar zandkasteel.
Praat met het meisje. Ze wil een roze ballon hebben in ruil voor de schelp.

Ga naar links.
Pak uit het plasje water tussen de rotsen de 4e schelp (shell). Dat lukt na 3 pogingen.
Op de lijst wordt schelp nummer 8 aangekruist.


Vijfde schelp
Bekijk het schildpaddennest en probeer de schelp tussen de eieren vandaan te pakken. De schildpad denkt echter dat het een van haar eieren is.
Praat met de schildpad. Geef haar de bril en de schildpad ziet dat ze fout zat. Ze vraagt of Brandy de schelp wil weghalen.
Pak de 5e schelp (shell) en nummer 3 van de lijst wordt aangekruist.


Zesde schelp
Ga naar rechts en neem de uitgang van het strand om naar het dorp te gaan.
De schelpenwinkel is dicht. Boven de deur hangt links een schelp die Brandy nodig heeft. Bekijk hem, maar Brandy kan er niet bij.

Ga 2x naar links en dan omhoog. De man die aan het werk was, ligt in zijn hangmat.
Pak de ladder (ladder) en neem uit de gereedschapskist een schroevendraaier (screwdriver) weg en daarna een rol plakband (duct tape).

Ga terug naar de schelpenwinkel en zet de ladder tegen de linker schelp aan. Pak de 6e schelp (shell).
Schelp nummer 5 wordt aangekruist. Neem de ladder weer mee.


Zevende schelp
Ga naar hut 37.
Een hond kan niet rustig slapen omdat een kat sinaasappelen naar hem gooit.
Pak een sinaasappel, maar de hond staat dat niet toe, tenzij je de kat verjaagt.
Pak de hondenvoerbak (dog bowl) en doe er, in de inventaris, melk in.
Geef de voerbak met melk aan de kat en pluk een sinaasappel. Brandy plukt twee sinaasappels (oranges) die ze nodig heeft voor haar vijfde opdracht.

Ga terug naar het dorp, de bloemenwinkel in.
Praat met de verkoopster en Brandy vraagt om een paar roze ballonnen. Maar er is nog maar een en de verkoopster heeft geen helium meer om de ballon op te blazen. Ze krijgt de ballon (balloon) gratis mee.
Zie dat er ook aardbeienplanten te koop zijn.

Ga naar de sportwinkel.
Praat met de verkoper: vraag of er iemand is die je kan leren surfen en vraag naar een hengel.
Voor het surfen moet ze bij de Tiki Bar zijn.
Betaal de hengel (fishing pole) en pak hem uit het rek.
Pak ook een potje†aas†(bait) uit het rek linksonder. Je hebt de hengel nodig voor je derde opdracht, het vangen van een kogelvis.
Ga naar buiten.

Bekijk de kauwgomautomaat en doe geld in de gleuf.
Draai aan de knop en pak de kauwgum (gum) uit het vakje.

Ga naar de schelpenwinkel, rechts, en geef de kauwgom aan de Tiki.

Ga 2x naar links naar de bloemenwinkel.
Je kunt achter de winkel komen; ga erheen (rechts).
Bekijk de doos en je vindt twee vorken (forks).

Ga terug naar het hotel.
Loop de gang met hotelkamers in en ga naar de frisdrankenautomaat. Doe geld in de gleuf en kies het een of andere blikje of flesje.
Pak de frisdrank uit het bakje en combineer die met de roze ballon. Die wordt opgeblazen door het koolzuur in de frisdrank.

Kies het strand op de plattegrond en ga 2x naar links, naar het meisje met het zandkasteel. Praat met het meisje en Brandy geeft haar de ballon. Raak het zandkasteel aan en Brandy pakt de 7e schelp (shell). Schelp nummer 2 wordt op de lijst aangekruist.


Laatste schelp
Nu moet je alleen nog muziek vinden om de krab bij zijn schelp weg te jagen.

Ga naar het hotel.
Praat met de baliemedewerker en Brandy vraagt of hij geen problemen krijgt door de luide muziek die te horen is. Hij geeft de hotelkamer door waar de muziek vandaan komt, kamer 25.

Ga de gang op naar de kamers en neem de lift.
Kies de 2e verdieping en loop naar links, naar kamer 25 toe.
Klop op de deur en Brandy doet alsof ze van de politie is. De punker wil zijn muziek pas inleveren als Brandy kan aantonen dat ze van de politie is.

Ga terug naar de lift en kies de 4e etage.
Ga de speelhal in en bekijk de machine in het midden, de "prize machine".
Doe geld in de gleuf en beweeg de grijparm om de sheriff-ster uit de machine te halen.
Ga eerst 3x met de pijl naar rechts, zodat de arm boven de ster hangt.
Hierna beweeg je de arm met de pijlen naar achter of naar voren en druk je op "grab".
Na 3 keer lukt het wel.
Achter de ster pakt de grijper een politie-insigne (badge) uit de voorwerpen vandaan. Pak het insigne en neem de lift naar de 2e verdieping.

Ga naar kamer 25 en klop op de deur.
Laat de badge aan de punker zien en die levert de radio (radio) in.

Ga met behulp van de kaart naar het strand en loop naar links.
Geef de radio aan de krab en Brandy zet de radio links neer.
Druk op de pijlen tot je muziek hoort zonder ruis.
Pak de 8e schelp (shell) en nummer 1 wordt doorgekruist.
Er komt een vinkje te staan bij opdracht 1.


Opdracht 3: de surffoto  

Ga naar de Tiki Bar, zie dat er een andere cocktail op de kaart staat en praat met de barman.
Brandy vraagt of hij weet hoe de wave rider gerepareerd kan worden.
Hij weet niet wat er met het apparaat aan de hand is en raadt Brandy aan er zelf eens naar te kijken.

Ga naar links en bekijk de foto-machine.
Je kunt nu de machine openen door de 4 schroeven er met de schroevendraaier uit te draaien.
Haal dan het luikje weg en je ziet een raderwerk waarin een radertje ontbreekt.
Een sculptuur van radertjes had je al eerder gezien in het hotel.
Zoom uit en ga naar links.

Praat met de organisator van de danswedstrijd. Hij zegt dat Brandy mee mag doen als ze de juiste kleding heeft.

Ga naar de bloemenwinkel en praat met de verkoopster. Brandy wil een bloemenkrans kopen (I would like to purchase a lei).
Hierna kun je ook iets vragen over de aardbeienplantjes. Neem die gespreksoptie en automatisch betaalt Brandy ook voor de aardbeienplant. Die draagt geen vruchten, want de meststof guano is op.
Pak een bloemenkrans (lei) uit het 2e rek links en neem de aardbeienplant (strawberry plant) mee.

Ga naar het hotel en neem de lift naar de 5e verdieping.
Draai om, om de lift te zien, want daar is het radertjesornament.
Bekijk de radertjes en pak ze een voor een van de muur. Je hebt nu 6 radertjes (gears) in de inventaris.
Ga ermee naar het foto-apparaat links naast de Tiki Bar.

Bekijk de foto-cabine. Je had het luikje al losgeschroefd, dus zie je de lege plek waar een radertje hoort.
Pak uit de inventaris het radertje dat op de andere twee radertjes past. Het heeft vierkante tandjes en is zwart.

      

Brandy schroeft vanzelf het luikje dicht en gooit de andere radertjes weg.
Klik op de foto-machine, doe geld in de gleuf en Brandy gaat vanzelf op de wave rider staan.
Haal uit het bakje in de foto-machine de surffoto (surfing photo) van Brandy weg.
Bekijk de opdrachtenlijst in de inventaris en zie dat opdracht 3 is afgevinkt.


Opdracht 4: De kogelvis  

Ga naar het strand en ga 2x naar rechts, naar de pier.
Doe in de inventaris het aas aan de hengel, pak de hengel en klik ermee op de zee.
Herhaal dat en na drie keer een verkeerde vis te hebben gevangen, denkt Brandy dat er een trucje nodig is om de kogelvis te vangen.

Ga dus naar het stadje toe en ga de sportwinkel in.
Praat met de verkoper. Hij raadt love potion number 9 aan en een worm als aas.
Love potion number 9 kun je kopen in The Island Outpost. Ga daar dus naartoe.


Love potion number 9  

Pak in The Island Outpost op de tweede plank van het flessenkastje het rode flesje.
Het is te duur voor Brandy, dus kijkt ze wat de ingrediënten zijn.



Ze moet op zoek naar:
- wodka,
- een schub van een oranje hagedis
- en een milkshake paddenstoel.

Kijk nog eens in het boek onder de flesjes en je ziet hoe een milkshakepaddenstoel eruit ziet.
De paddenstoel groeit in ravijnen bij stromend water.
Verlaat de winkel.


Wodka
Ga via de plattegrond naar de Tiki Bar en praat met de barkeeper.
Brandy koopt een fles goedkope wodka (vodka).


Oranje schub
Ga 4x naar rechts en neem op het kruispunt het pad naar boven, de jungle in.
Pak het rotsblok op en je ziet 3 wormen. Pak een worm (worm).

Ga naar links. Rechts aan de bovenkant van het pad groeit een ananasplant zonder vruchten. Zie vuurvliegjes om een bloem vliegen.

Ga vooruit naar de gorilla toe en praat met hem.
Brandy wil graag de kokosnoot hebben. Die wil de aap wel geven als ze hem een banaan geeft.

Ga terug en 2x naar rechts.
Pluk de bloemen (flowers) rechts, die zullen de versiering zijn voor haar hula-rokje.

Ga naar boven en je bent bij een nijlpaard.
Praat ermee, maar het nijlpaard gaat niet opzij. Je mag het gras dat hij eet niet aanraken.

Ga naar links en praat met de leeuw. Die zit vol angsten en Brandy denkt dat hij een dosis moed nodig heeft.

Ga 2x naar rechts en ze is bij een grot met lianen ervoor. Ze kan de lianen niet pakken.

Ga naar rechts en ze is bij een diepe kloof.
Leg de ladder over de kloof heen en volg de witte pijl naar rechts.

Er staat een standbeeld van Kua'a apoe.
Bekijk het beeld en pak de machete (machete) uit zijn handen.
Bekijk de machete in de inventaris en je merkt dat hij bot is.

Neem de uitgang naar boven en ga naar rechts.
Bij de hut daar is niemand thuis.

Ga 2x naar links.
Je ziet een rode en een gele hagedis in hun holletjes kruipen.
De rode gaat in het bovenste hol en de gele in het linker hol.
Je hebt een oranje hagedissenschub nodig en je zult dus een hagedis moeten vangen.



Maak een val:
Combineer in de inventaris de vorken met het plakband en Brandy heeft een valstrik (snare) gemaakt.
Pak de val en zet hem neer bij het bovenste hol door op dat hol te klikken.

Leg rode snoepjes bij de val. De rode hagedis eet de snoepjes op en laat een rode schub achter op het plakband.
Pak de val op. Haal met de handcursor uit de inventaris de rode schub (red scale) van het plakband en zet de val daarna bij het linker hol.
Leg de gele snoepjes bij de val en de gele hagedis eet ze op. Hij laat een gele schub achter.
Pak de val en haal, in de inventaris, de gele schub (yellow scale) eraf.

Brandy heeft een oranje schub nodig, combineer de twee schubben en ze heeft een oranje schub (orange scale) in haar inventaris.


Milkshake paddenstoel
Ga naar rechts, onder, links en over de ladder. Brandy pakt zelf de ladder op.
Ga naar links.
Scherp de machete scherp aan de rotsen rechts van de grot.
Snijd dan de lianen af met de machete. Er zitten nu twee lianen (vines) in de inventaris.

Combineer de lianen in de inventaris tot één lange liaan en ga de grot in.
Het is er te donker om iets te zien, verlaat de grot dus om iets te zoeken dat licht geeft, maar ga eerst even naar rechts.

Doe de lange liaan om de rots voor de kloof en klim naar beneden met de witte pijl.
Aan de overkant van het riviertje zie je de paddenstoel die je zag in het paddenstoelenboekje. Pluk de milkshake paddenstoel (mushroom).
Je hebt nu alle ingrediënten voor de love potion number 9.


Kogelvis  

De leeuw
Ga met behulp van de plattegrond naar de Tiki Bar.
Lees het menubord. Het drankje dat in de aanbieding is, geeft moed en is dus geschikt voor de angstige leeuw.
Praat met de barkeeper en Brandy bestelt de courage drink. De barkeeper heeft geen ananas meer, dus kan hij het drankje niet mixen.

Je zult terug moeten naar de jungle om er ananassen te plukken.
Kies Jungle op de plattegrond en ga daar naar links.
Hak met de machete de ananassen van de plant en pak de 2 ananassen (pineapples) op.

Vang, voor later in de grot, de vuurvliegjes (fireflies) met het schepnetje.

Ga terug naar de Tiki Bar en geef een van de ananassen aan de barkeeper. Brandy krijgt het Courage drankje (drink).

Ga terug naar de jungle.
Ga naar rechts, naar boven en naar links.
Geef het drankje aan de leeuw en de leeuw gaat weg om het nijlpaard te verjagen.
Pak de bananen (banana) uit de boom waarvoor de leeuw stond.


De gorilla
Ga naar rechts en pluk het gras (dried grass) naast de flamingo. Brandy heeft dat nodig als rokje voor de danswedstrijd.

Ga naar onder, 2x naar links en omhoog.
Geef de bananen aan de gorilla. Er zijn nog bananen over in de inventaris.
De gorilla gooit de kokosnoot waarmee hij jongleerde tegen een boom en halveert zo de kokosnoot.
Pak de kokosnoot (coconut). Die wordt later het topje van Brandy's hula-kleding.


De grot
Ga naar onder, 2x naar rechts, naar boven en naar rechts.
Ga de grot in. De vuurvliegjes verlichten de grot.
Pak guano (bat guano) van de grond en ga de grot uit.

Breng de vuurvliegjes terug.
Ga dus naar links, naar onder en 2x naar links. Brandy laat de vuurvliegjes uit zichzelf vrij.
Ga met behulp van de kaart naar het strand.


De kogelvis
Ga 2x naar rechts de pier op.
Doe de oranje schub in de ijsemmer in de inventaris.
Voeg de milkshake paddenstoel toe en dan de wodka.
Doe de worm in de love potion in de emmer. De worm verkleurt.
Doe de worm aan de hengel en klik met de hengel op de zee. Brandy vangt meteen een kogelvis (pufferfish).

Op de wedstrijdlijst wordt opdracht 4 afgevinkt.


Opdracht 2: De hula danswedstrijd  

Brandy moet nu nog twee opdrachten vervullen: de hula-danswedstrijd winnen en een fruitsalade maken.
Veel van de voorwerpen die daarvoor nodig zijn, heeft ze al verzameld.

Maak van het gras in de inventaris een Hula-rokje (grass skirt) door met de handcursor in de inventaris op het gras te klikken.
Versier het rokje met de bloemen.
De halve kokosnoten dienen als topje.
Brandy is klaar voor de danswedstrijd.

Ga naar de Tiki Bar en ga naar links tot je bij het podium komt.
Praat met de organisator. Hij legt uit wat de bedoeling is:

De puzzel is een soort mastermindpuzzel.
Je moet uit een aantal danspasjes (4 rijen van elk 3 bewegingen) 4 danspasjes kiezen om die door Brandy te laten uitvoeren.
Je moet de pasjes in de juiste volgorde doen.
Een jury laat zien of je een danspas hebt gekozen die in de dans voorkomt.
` Als de danspas in de dans voorkomt, maar niet in de goede volgorde gedanst wordt, krijg je 1 punt per danspas.
Als de danspas in de dans voorkomt en in de goede volgorde gezet is, krijg je 5 punten.
Als de danspas niet in de dans voorkomt, krijg je 0 punt voor je keuze.



Kies:
Back Moves 2 - Front Moves 3 - Right Moves 1 - Front Moves 2.

Brandy krijgt van elk jurylid 5 punten, wint de wedstrijd en krijgt een trofee (trophy).


Opdracht 5: Fruitsalade  

Kijk naar het wedstrijdformulier in de inventaris.
Brandy hoeft alleen nog maar de fruitsalade te maken. Daarvoor heeft ze aardbeien nodig.
De andere ingrediënten heeft ze al.

De verkoopster in de bloemenwinkel had verteld dat je vruchtjes aan de aardbeienplant krijgt, door guano te gebruiken.
Doe in de inventaris guano bij de plant en ga dan naar het hotel.
Ga dan naar buiten. Hou de plant in het water van de fontein en er groeien onmiddellijk aardbeien aan.

Pluk de aardbeien met de handcursor in de inventaris en hak ze in kleinere stukken met de machete.
Hak de bananen met de machete en doe hetzelfde met de ananas en de sinaasappels.
Doe alle stukjes fruit in de schaal in de inventaris.
Bekijk de schaal. Er moet nog wat gif van de kogelvis bij.
Doe de kogelvis bij de schaal fruit en de fruitsalade (fruit salad) is klaar.

Kijk nog eens op het wedstrijdformulier en je leest dat je de salade naar hotelkamer 12 moet brengen.
Ga het hotel in en ga naar de gang met kamers.
Ga kamer 12 in.
Geef de schaal met fruit aan een van de juryleden en Brandy wint met glans de eerste prijs.
Ze heeft nu al haar opdrachten gedaan en verheugt zich op haar reis naar Parijs.


Oplichters  

Ga terug het hotel in. De reisorganisator is verdwenen.
Ga naar rechts om met de baliemedewerker te praten. Hij zegt dat de wedstrijdleider niet bij het hotel hoort en haar heeft opgelicht.

Ga naar links en zie dat de wedstrijdleider een portemonnee heeft laten vallen.
Pak de portemonnee (wallet) en open hem met de handcursor in de inventaris.
Haal het geld (money) eruit, de keycard (room key) en het rijbewijs (driver's license).
De oplichter heet Jason Krueger.

Ga bij de balie vragen in welke kamer Krueger logeerde. Zijn kamer is nog niet schoon gemaakt.
Automatisch geeft Brandy steekpenningen om het kamernummer te krijgen.

De man logeerde in kamer 54, ga dus naar de lift en kies de 5e etage.
Hou de groene keycard tegen de deur van kamer 54 en Brandy gaat naar binnen.
Kijk naar het tafeltje in de hoek, waar een notitieblokje ligt en wat potloden.
Pak een potlood (pencil) en wrijf ermee op het notitieblokje.
Er zijn nu cijfers en letters te lezen. Het zijn coördinaten.

Pak het notitieblaadje (co-ordinates) en bekijk het nauwkeuriger met de handcursor.
Pak uit de onderste la van het kastje onder de tv het mobieltje (gps) dat de oplichter vergeten heeft, en bedien het met de handcursor.
Typ de lengtegraad (longitude) in: 19.8968N
NB: Let op de hoofdletter en de punt!
Druk dan op enter.
Typ de breedtegraad (latitude) in: 157.5828W en druk op enter.

Brandy ziet op het telefoonschermpje een kaart met eilanden. Op een ervan staat een kruisje.
Ze moet iemand vinden die haar ernaartoe kan brengen.

Ga de kamer uit en neem de lift naar beneden.
Praat met de receptionist. Als Brandy een boot wil hebben, moet ze bij de Tiki Bar zijn.

Ga ernaartoe en praat met de barkeeper. Hij zegt dat zijn neef, de kleinzoon van Chief Patooka haar kan helpen, maar ze moet wel iets in ruil hebben voor zijn hulp.
Brandy is al bij het huis van de neef geweest, maar toen was er niemand aanwezig.

Kies op de kaart Waterfall en ga 2x naar rechts.
Leg de ladder over het ravijn heen. Loop over de ladder naar de overkant en ga naar rechts.
Brandy is nu bij het beeld dat de machete bij zich had. Ga naar boven en naar rechts.
Praat met Chief Patooka. Zijn kleinzoon zal Brandy vergezellen maar hij wil 8 schelpen hebben voor een ketting voor zijn dochter. Die schelpen heeft Brandy in haar inventaris, automatisch geeft ze de schelpen weg.

Het spel gaat automatisch verder.
Patooka's kleinzoon brengt haar naar de plek van de coördinaten.
Ze spreken af elkaar later weer te ontmoeten en automatisch gaat Brandy naar de schuilhut van de oplichter toe.
Ze luistert een gesprek af van Krueger en zijn partner. Onder meer wordt gezegd dat de code van de kluis in een schilderij verborgen zit.
Een ander bendelid betrapt Brandy en slaat haar neer.


Ontsnapping  

Rommelkamer
Brandy komt bij in een rommelkamer en heeft niets meer in haar inventaris.



Bekijk de losliggende planken rechts voor.
Met blote handen lukt het niet de planken los te krijgen.
Pak de hamer (hammer) in de doos op de onderste plank van de stellingkast.
Pak uit de glazen potten daar wat springveertjes (springs) en wat spijkers (nails).
Haal de planken (boards) eruit met de hamer.

Ga kijken wat er onder de planken te zien is.
Het is de uitgang, maar Brandy wil pas weg als ze bewijs heeft gevonden van de misdaden van de oplichtersbende.

Bekijk het luik in het plafond.
Het is de toegang tot een kamer waar de kluis zal staan.
Brandy geeft een aanwijzing voor hoe je door het luik kunt gaan. Ze zegt dat ze geen springveren onder haar voeten heeft en denkt er dan aan een trampoline te maken.

Pak het bedframe (bed frame), dat ze niet onder het luik zet, maar in haar inventaris doet.
Pak de rol zeildoek (tarp) rechts achter in de hoek en combineer het met het frame. Het zeildoek is te groot.

Bekijk het raam dat op de grond staat en pak er een glasscherf (glass shard) bij weg.
Snij in de inventaris met de scherf een stuk zeildoek af.
Bevestig de springveren aan het zeildoek en zet het zeildoek op het frame. De trampoline is klaar.


Kluis
Gebruik de trampoline door hem op de vloer te zetten en spring op de trampoline. Ze komt niet hoog genoeg en Brandy zegt dat ze meer springveren nodig heeft.
Pak dus nog wat springveren (springs) uit de glazen pot en bevestig ze aan het frame.
Spring op de trampoline en Brandy gaat door het luik.

Kruip door de ventilatieschacht naar links en Brandy is in de kamer met de kluis.
Bekijk het schilderij.
Het oog van de bovenste vrouw lijkt op een 2.
De neus van de roze vrouw rechts is een omgekeerde 7.
De neusvleugel van de bleekroze vrouw is een 5.

De code voor de kluis moet dus 2-7-5 zijn of van onder naar boven 5-7-2.
Zoom uit.

Klik op de kluis en dan op het codeblok.
Gebruik als code 5-7-2 en dan de entertoets. De deur gaat open.
Pak het boekhoudboek (ledger). Alle hotels waar de boel is opgelicht, staan erin.

Brandy heeft het bewijs in handen.
Ga dus door het luik in het plafond weg en Brandy kruipt vanzelf naar de kamer waar ze gevangen zat.

Ga door de vloer naar buiten.
Ga aan de linkerkant van het huis naar boven het scherm uit.

Brandy merkt dat de oplichters haar ontsnapping en diefstal van het boek hebben ontdekt.
Zorg dat ze niet kunnen ontsnappen en doe planken voor de deur.

Hierna gaat het spel automatisch verder.
Bekijk het eindfilmpje.............


KopiŽren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.