THE TOWN WITH NO NAME

Delaware St.John Volume 2



Walkthrough door Marjo © 2006 www.adventurespel.nl

Uitgever:Big Time Games/2005 - Lighthouse Interactive/2007
Ontwerper: Bryan Wiegele/Big Time Games

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Marjo's spel-info



Story 1: The Big Picture (Het totale overzicht)
AankomstBovenverdiepingFoyerGalerijJosh en JennyTheater

Story 2: Home of the Damned (Het thuis van de verdoemden)
WeeshuisTommyNancyBibliotheekKirsty en AshleyGeheime kamer



Intro

Een jonge man zit op een bankje en vraagt zich voor de zoveelste keer af waarom juist hij die visioenen moet hebben. Kelly zegt dat het gewoon zijn lot is en na zijn laatste avontuur begint hij dat langzaam te geloven.
Het begon allemaal toen hij Kelly in haar boekwinkel hielp om het magazijn op te ruimen. Een oude atlas over de achterlanden van Noord Maine viel open op zijn schoot. Zijn ogen worden naar de afbeelding getrokken, waar ineens de plattegrond van een oude stad op verschijnt. Kelly ziet niets, dus het moet een boodschap van geesten zijn, aangezien hij de enige is, die ze kan ontvangen.
Als hij samen met Kelly de naam van die stad probeert te achterhalen, komen ze erachter dat die nergens in een andere plattegrond of atlas te vinden is. Op die locatie is alleen een groot bosgebied bekend.
De jonge man is echter van plan uit zoeken wat daar aan de hand is, dus vertrekt hij naar de bossen van Maine. Zijn naam is Delaware St. John.



Story 1: The Big Picture


Aankomst  

Delaware komt aan in de bossen van Maine. Hij gaat naar de locatie waar hij ongeveer vermoedt dat de stad zich moet bevinden. Hij vindt vage aanwijzingen van een weg, dwars door een groot stuk bos. Hij volgt de weg en komt uiteindelijk aan op een grote open plek, waar hij een totaal verlaten oude stad ziet. Geen naambordjes of andere aanduidingen die hem kunnen vertellen hoe de stad heet. Maar ook geen ruines. Deze "stad zonder naam" ziet er spookachtig leeg uit.
Kelly neemt contact op en belooft te gaan zoeken naar informatie.

Loop door de hoofdstraat en bekijk de huizen aan beide kanten. Alle deuren zijn gesloten. De geparkeerde auto's staan al vele jaren weg te roesten. Het speeltuintje ligt er verwaarloosd en verlaten bij.
Loop naar de tankauto die dwars over de weg geparkeerd staat. Je hoort ineens een bekend gegrom. (de Jager uit Volume 1).
Kijk naar links, naar het plaatselijke theater. Loop naar het kaartjesloket. Een skelet biedt je een kaartje (ticket) aan. Raap het op.
Ook het theater is gesloten, dus draai terug naar de tankauto en ga rechts ervan verder. Loop naar het "diner"restaurant. Ook dit is uiteraard gesloten. Maak de vuilcontainer open, die links van de ingang staat. Haal er een gebroken paraplu uit.



Bovenverdieping  

Loop langs de tankauto terug naar links en ga hier naar het doodlopende steegje naast het theater. Je ziet achteraan een hekwerk en links een zijdeur van het theater. Boven de deur zie je nog net een stukje van een brandladder. Gebruik je papraplu om de brandladder omlaag te trekken. Klim omhoog. Boven zie je een raam dat op een kier staat. Maak het raam verder open en klim naar binnen.

Je staat in een kantoortje. Kijk naar links. Op het bureau staat een naambordje: Charles Epps, manager. Kijk achter het bureau (kijk-cursor verschijnt op hoek links-achter).
Maak de rechter bovenlade van het bureau open. Lees het blad papier, dat je in de lade ziet liggen. Het is het ontslag formulier van Josh Martin. Josh zou ongepaste taal gebruikt hebben tegen gasten van het theater en betrokken zijn geraakt bij een gevecht om zijn meisje. Verder zou hij een geestelijk instabiele indruk maken. Sluit de lade.

Draai je om en kijk naar de wandklok. Hij is stil blijven staan op 1 uur 15.
Draai naar de deur en probeer de kamer te verlaten.
De geest van Charles Epps verschijnt achter zijn bureau. Hij heeft genoeg van al die vuile taal en gepraat over sex. Hij gaat er iets tegen ondernemen!

Dan meldt Kelly zich weer. Delaware vertelt haar van de verschijning. Ook maakt hij zich zorgen over zijn zaklamp, zie even knipperde toen de geest verscheen. Kelly zegt dat de geest hier zijn energie uit haalt. Ze vindt het jammer dat Delaware geen foto genomen heeft.

Verlaat nu de kamer. De deur tegenover je is gesloten. Draai naar links en volg de gang.
Ook de volgende deur rechts is gesloten.
De deur hierna staat open. Probeer naar binnen te gaan. De deur wordt in je gezicht dichtgegooid en je hoort de boze stem van Epps, die tekeer gaat tegen iemand. Hij zou gezien hebben wat die iemand met het meisje deed en hij wil de politie waarschuwen. De andere persoon ontkent alles.

Delaware geeft zich nog niet gewonnen. Hij wil met geweld de kamer in (er verschijnt een vuist-cursor op de deur). Probeer de deur dus in te trappen. Dit lukt echter niet.
Bemerk dat de deurknop van deze "storage room" (voorraadkamer) aan de linker kant zit. Alle andere deuren hebben de knop aan de rechter kant.

Loop terug naar de openstaande deur van het kantoortje.
Loop verder en ga door de open deur rechts naar het trappenhuis. Loop naar beneden.



Foyer  

Loop de Foyer in. Kelly neemt contact op. Ze heeft informatie over de stad gevonden, met behulp van Simon, een vriend. Ze zijn erachter dat het stadje een commune was van een godsdienstige sekte, gesticht door Jedidiah Epps, de vader van Charles Epps .

Bar
Ga met je gezicht naar de brede trap staan. Ga dan schuin naar rechtsachter, naar de bar. Als je voor de gebroken spiegel staat, draai je naar rechts. Nu kijk je achter de bar.
Je krijgt een verschijning. Je ziet hoe de jongen achter bar, Josh, een afspraakje maakt met Jenny. Ze willen elkaar na werktijd ontmoeten.

Kijk na het visioen naar de zijkant van de ouderwetse kassa die op de balie staat. Er hangt een briefje aan, waarop staat dat de reservesleutel van de "service room" in de kassa bewaard wordt.
Kijk naar de voorkant van de kassa. Veel knoppen en een slinger die je kunt draaien.
Verlaat de close-up en kijk naar de grote koelkast linksachter. Er is aan de zijkant een briefje opgeplakt. Hierop krijgt Josh aanwijzingen hoe hij kassa moet openmaken, zonder dat iemand een betaling doet. Ietwat versleuteld, zodat niet iedereen zomaar in de kassa kan. Op het andere briefje staat: C-1   K-B   K-D   C-1.

Kijk nu weer van dichtbij naar de kassa.
Onderaan links op de kassa zie je een rechthoekig rood vlak met drie draaisleuteltjes. Ernaast zie je de letters A, B en D.
- Draai nu eenmaal de slinger rond.
- Klik op draaisleuteltje B.
- Klik op draaisleuteltje D.
- Draai weer eenmaal aan de slinger.
Met een ping gaat de kassa open en je kunt de sleutel van de service room eruit halen.

Verlaat de close-up, draai je om en bemerk dat ook hier de klok op 1 uur 15 stilstaat.

Service room
Loop naar het andere einde van de foyer. Je ziet hier een witgeschilderde deur. Dit is de service room. Pak de deurknop beet. De deur is uiteraard gesloten. Aan de andere kant hoor je een meisje snikken. Gebruik je sleutel om de deur te openen en ga naar binnen.

Loop tot bij de metalen kast. Maak de rechter deur open en sluit hem weer.
Dan gaat je zaklamp uit, de deur opent en je ziet de geestverschijning van Jenny. Ze is bang. Stel haar gerust. Praat met haar. Stel je zelf voor. Kelly zegt dan. "Hoe kon hij me dit aandoen. Ik vertrouwde hem". Als je vraagt of ze Josh Martin kent, roept ze angstig: "O Josh, doe me dit niet aan. Stop!" Dan gaat de kastdeur weer dicht.

Maak de linker kastdeur open. Op het plankje ligt een gele rubberen handschoen. Neem hem mee en verlaat de service room.



Galerij  

Loop de brede trap op naar de galerij. De eerste deur waar je voor staat, is het herentoilet. Ga naar binnen, draai naar rechts en ga dan de achterste deur in.
In het toilet zie je een sleutel liggen. Trek je rubberen handschoen aan en haal hem eruit.
Verlaat het herentoilet.

Loop naar rechts en ga naar de volgende deur. Dit is het damestoilet. De deur is gesloten. Gebruik je zo-even gevonden sleuteltje om hem open te maken. Ga dan naar binnen.
Op de linker wasbak ligt het identificatiepasje van Edith Mays, theater medewerkster. Raap het op en verlaat het toilet.

Loop verder, ga naar links en probeer de dubbele deur open te maken. Je weg wordt geblokkeerd door de geest van een theater-suppoost, die je niet toelaat tot het balkongedeelte van het theater.

Draai je om en loop terug naar de benedenverdieping.
Loop naar de dubbele deur. Hij is gesloten. Gebruik je gevonden identieficatiekaartje op de deurknop. Daarna kun je naar binnen.
In het theater word je opgewacht door een andere geest, die vertelt dat de show ieder ogenblik kan beginnen.
Loop verder het theater in en kijk rond. Rechts onderaan is de nooduitgang. Draai je om en kijk naar boven, naar het balkon, waar rechts in de hoek een vrouwengestalte zit.

Dan krijg je een boodschap van Simon. Hij heeft ontdekt dat deze stad Winter Haven heette. Ook werd er in een politierapport melding gemaakt van de vermissing van twee tieners: Josh en Jenny. Charles Epps haalde de politie erbij nadat hij Josh agresief bezig hoorde tegen Jenny. Toen de plotie arriveerde waren beide tieners verdwenen. Niemand weet of Jenny nog leefde.
Delaware weet dat ze dood was, maar gelooft niet dat Josh hier iets mee te maken had.
Verlaat het theater.

Loop terug de brede trap op naar de galerij. Ga naar de dubbele deur van het balkon.
Nu je in het theater bent geweest wil de suppoost wel met je praten.
Als je haar helpt haar kruiswoordraadsel op te lossen, mag je het balkon gaan bezichtigen.

Kijk rechts van de deur naar het kruiswoordraadsel op de lessenaar.
Je hoeft alleen de letters aan te klikken die je nog moet invullen:
Het eerste woord horizontaal is:
- When you don't want to be recognized (Als je niet herkend wilt worden)
- Klik op de letters C - S - T - U - M (costume)

Het tweede woord verticaal is:
- Unsubstantiated gossip. (Ongefundeerde roddel)
- Klik op de letters R -M - R (rumor)

Verlaat de close-up van de puzzel en ga door de dubbele deur het balkon op. De suppoost waarschuwt nog, dat je ervoor moet zorgen, dat deze plek niet ook jou in val zal lokken.
Loop verder en kijk naar de rijen aan de linkerkant.
Op de eerste rij krijg je vooraan een oog-icoon. Als je de stoel van dichtbij bekijkt, blijkt er een muntje op de zitting te liggen. Raap het op.

Loop verder langs de rij tot in de hoek. De geest, die je zag zitten toen je van beneden omhoog keek, spreekt je aan. Ze zegt dat je hier niets te zoeken hebt. Dat je antwoorden zoekt die je niet wilt horen. Dat ze gewaarschuwd heeft, dat de "cleansing" (reiniging) in aantocht was, maar dat niemand wilde luisteren. Ze gingen maar door met hun zondige leven.
Vraag de non wat ze bedoelt met de "cleansing". Ze praat over haar vader, die de stad stichtte en over zuivering en rechtdoen aan de zondaars.
Dan hoor je het bekende gegrom van de Jager. "Je hebt de doden opgewekt en nu komt hij voor jou. Je verdient de dood", zegt de non nog.

En dat betekent dat je er nu als een haas vandoor moet. Als de Jager je te pakken krijgt, overlijd je ter plekke.

Draai om, ga naar voren en rechts en verlaat het balkon.
De suppoost roept je achterna dat je veilig bent in het kantoor van Mr Epps.
Ga naar rechts, de galerijtrap af, rechtdoor naar de bruine deur (naast de witte).
Ga hier naar binnen en daarna meteen naar links, het kantoor van Epps in.

Je bent hier veilig en krijgt meteen een telefoontje van Kelly, die zich ongerust maakt. Ze heeft dezelfde signalen ontvangen als in Volume 1, toen Delaware bedreigd werd door de Hunter (Jager). Delaware legt uit, dat ze helemaal gelijk heeft, de Jager is inderdaad hier.
Dat maakt Kelly nog ongeruster. Ze gaat op zoek naar informatie over de Vernietiger (Destroyer), die immers de Jager op pad stuurt.
Delaware zegt dat de jager nu verdwenen is en dat hij op verder onderzoek uitgaat.

Ga dus terug naar de galerij en ga door de deur naar het balkon.
Loop naar voren en je ziet op het bioscoopscherm de woorden "Knock Knock Knock" verschijnen.



Josh en Jenny  

Ga naar de voorraadkamer (storage room), de kamer waar van de deur in je gezicht werd dichtgegooid en waarvan de deurknop aan de linkerkant zit.
Klop drie maal op de deur. De deur gaat open en je kunt naar binnen.
Loop naar voren, kijk naar links en je ziet Josh tussen de rekken met filmspoelen op de grond zitten. Praat met hem. Zeg dat je er bent om hem te helpen (I'm here to help you). Josh wil met Jenny praten. Hij wil weten of alles goed met haar gaat.

Ga naar de service room (witte deur). Loop naar binnen. Delaware roept Jenny en zegt dat hij Josh gevonden heeft. Hij vraagt of ze iets tegen Josh wil zeggen. Hij zal het opnemen.
Duw op de rechter "record" knop onderaan op je inventarisbalk.
Jenny zegt dat ze in het theater is en vraagt of alles goed gaat met Josh.
Verlaat de service room. Als je weggat, zal Kelly contact opnemen. Ze is enthousiast omdat ze de opname ook gehoord heeft.

Ga terug naar boven naar Josh in de voorraadkamer. Loop naar binnen en kijk naar de plek waar Josh lag. Hij verschijnt weer en Delaware zal automatisch de opnamelaten horen met Jenny's stem.
Josh verklaart dan dat hij niet is weggelopen, dat hij Jenny, zijn meisje, nooit kwaad zou doen. Hij vraagt of Delaware hen kan zoeken en uitvinden wat er is gebeurd die avond.
Draai je om. Je ziet hoe Josh de andere deur in de kamer openmaakt.
Ga er naar toe en loop door deze deur.

Je bent nu in de projectiekamer. Kijk naar het bureau links in de hoek. Maak de bovenste rechter lade open. Lees het briefje van de onderhoudsman: "De linker speaker is stuk. Ga aub achter het podium om hem te repareren. De deur klemt, denk aan de schroevendraaier"
Maak de onderste linker lade open en haal hier een schroevendraaier uit.

Kijk dan naar rechts, naar de oude filmprojector. Rechts ervan staat een schop tegen de muur. Neem hem mee en verlaat de kamer.



Theater  

Ga naar beneden naar de foyer. Loop naar de dubbele deur van het theater en kijk als je ervoor staat naar rechts. Je ziet de zijkant van de speelautomaat "animal hunter".
Kijk naar de automaat en Delaware gaat ervoor staan. De machine gaat aan.
Stop het muntje in de gleuf onderaan de kast.
Kijk dan van dichtbij naar het scherm van de kast om de spelregels te lezen.
- Schiet op het dier met de meeste punten. Beer=10, stinkdier=20, konijn=50 en hert=100 punten. - Als er meerdere dieren van dezelfde soort staan, tel je de waarde op.

Speel het spel en klik achtereenvolgens op: konijn, hert, hert, 2-konijnen, hert, 3-konijnen, 6-stinkdieren, 2-herten, 2-konijnen en 3-stinkdieren.
Je wint en krijgt vervolgens een plattegrond te zien van het theater. Middenvoor op het podium staat een X getekend. Klik op de X en Delaware vraagt zich af wat die X betekent.

Loop door de dubbele deur de theaterzaal in. Loop helemaal naar voren. Je krijgt een oog-icoon in de donkere balk boven de lambrisering. Kijk ernaar en je ziet vervolgens de hele lambrisering. Kijk hier ook naar. Delaware zegt dat hier een deur zit, die klemt.
Gebruik je schroevendraaier op het paneel. De lambrisering klapt omhoog en onthult een trap naar beneden.

Loop de trap af en je ziet de geest van Charles Epps die al pratend over kinderen zonder moraal, met een schop in zijn hand naar de vloer kijkt. Hij zegt dat ze allemaal hun verdiende loon krijgen als de "grote zuivering" komt.
Dan draait hij zich om en wil het ticket van Delaware zien. Haal het dus uit je inventaris en geef het aan Epps' geest. Hij lacht Delaware uit. Hij verspilt zijn tijd aan die kinderen vindt Epps. Hun tijd was gekomen. En Delaware behoort te weten dat de "Macht" eraan komt en dat hij daar niets aan kan veranderen. Maar ja, sommige lessen moet je maar op de harde manier leren vindt Epps.

Kijk, als Epps weer weg is, naar het donkere gedeelte van de vloer. Haal dan je schop uit de inventaris en begin te graven. Delaware ontdekt twee skeletten. "Het lijkt erop dat Charles Epps straffeloos twee moorden kon plegen", zegt hij.

Draai je om en probeer de kelder te verlaten. Josh en Jenny verschijnen. Ze zijn je dankbaar ervoor dat je de waarheid ontdekte. Jenny adviseert je het theater door de nooduitgang te verlaten, omdat "het nog niet voorbij" is. Er is "iets" in dit huis, zegt ze.

Doe wat Jenny zei. Verlaat de kelder, ga naar links en verlaat het theater door de nooduitgang.
de supoost verschijnt in de deuropening. Ook zij is je dankbaar. Haar geest zat gevangen in dit theater, omdat zij zag hoe Epps de kinderen vermoordde. Hij bedreigde haar en haar familie en dus zweeg ze tot haar dood. Maar het liet haar nooit los. Ze zegt dat de hulp van Delaware nog ergens anders in de stad hard nodig is.

Loop naar buiten, door de steeg.
Als je tegenover een groot gebouw staat, komt een melding van Kelly. Ze denkt dat ze de plek heeft gevonden waar de verstoringen vandaan komen. Delaware vraagt of het iets te maken heeft met het weeshuis (orphanage) waar hij nu voorstaat. Hij heeft het vreemde gevoel dat hij hier eerder geweest is........

"Je hebt Story 1: The Big Picture, afgerond. Om verder te gaan met Story 2: Home of the Damned, kies je in het hoofdmenu voor New Game en selecteer dan Story 2" Klik op continue (vervolg) en ga verder zoals hierboven beschreven.



Home of the Damned


Weeshuis  

Loop naar de deur van het weeshuis (orphanage). Ga naar binnen. De deur slaat achter je dicht en je hoort een krankzinnige vrouwenstem boosaardig lachen.

Voor je zie je een fontein. Links en rechts van de fontein zie je achter de zuilen een gang met deuren. Achter de fontein is nog een derde gang. Ook zie je links en rechts voor de gang een trap omhoog.

Kamer 104
Ga naar links en loop naar kamer 104. Ga naar binnen.
Kijk rechts naar het bureau. Lees de brief van Charles Epp aan zuster Helena. De Zuivering van de stad is nabij en de "Bezoeker" zou blij zijn met het bericht dat zuster Helena "het Kind" gevonden heeft. Epps vindt dat het tijd is dat de zondaars betalen voor het verstoren van hun eens zo hemels bestaan in deze stad.
Links van de brief zie je bovenaan nog net een stukje van een sleutel. Raap hem op.

Draai je om en kijk naar de commode die tegen de andere muur staat. In de onderste lade ligt iets roods. Trek de lade open en lees het dagboek van zuster Helena. 28 oktober 1983 is de dag van de Grote Zuivering. De zondaars in de stad zullen gestraft worden. En door dit "vervloekte kind" ter dood te brengen zullen de goeden verlost worden, schrijft ze.

Verlaat de kamer. Delaware staat weer voor zuster Helena, die hem vertelt dat hij in geleende tijd leeft en dat zijn tijd bijna op is.
Kelly neemt contact op en vertelt dat gedurende het jaar dat zuster Helena hoofd van het weeshuis was, 4 kinderen zijn gestorven. Er was een onderzoek, maar dat leverde niets op. Delaware vindt niet dat zuster Helena er zo gemakkelijk vanaf kan komen.

Achtergang
Doe vanaf kamer 104 een stap naar voren, naar de fontein en kijk naar links. Je ziet een gang. Loop er naar toe. Helemaal achteraan in de gang, staat aan de linkerkant de deur naar de keuken open. Ga naar binnen en kijk rond. Je kunt als je wilt nog de voorraadruimtes achter in de keuken bekijken.

Als je met je gezicht naar de gangdeur staat, zie je links een telefoon op het werkblad staan. Neem de hoorn op en luister naar de stem.
Rechts van de deur kun je naar de houten keukenkast kijken. Maak aan de linkerkant van de kast de onderste lade open en haal er twee batterijen uit. Verlaat dan de keuken.

Tegenover de keuken ligt een badkamer die je kunt bekijken. De andere twee dubbele deuren in deze gang zijn gesloten.



Tommy  

Ga een van de trappen op naar de eerste verdieping. De kamers zijn hier in de 200 genummerd. Je ziet in de rechtergang een groot gat in de vloer. Loop tot aan het gat en draai je om. Nu zie je een opening naar rechts, naar het balkon. Hier is een soort zitkamer gemaakt. Er staan tafels, stoelen en een TV.
Loop tot halverwege de zitkamer en draai naar rechts. Je staat voor een dubbele deur. Gebruik de sleutel uit de kamer van zuster Helena om de deur te openen.

Ga de tekenkamer in. Kijk naar rechts. Er hangt een prikbord aan de muur. Lees het briefje:
- Een Groene basis, dan iets in Blauw.
- Genoeg Rood om een appel of twee mee te kleuren.
- Maak het af met een Gele zon.
- Voeg een tikkeltje Oranje toe en je tekening is klaar.

Loop verder de kamer in en ga naar rechts. In de hoek zit de geest van Tommy. Hij moet hier alleen blijven zitten, totdat hij beter kan kleuren.
Delaware biedt aan om Tommy te helpen. Dat mag als hij niets aan zuster Helena vertelt.

Draai je om en als je met je gezicht naar de dubbele deur staat, kun je rechts op de tafel naar de tekening kijken. Je hoort Tommy zeggen dat de kleurkrijtjes ergens in de kamer liggen.
Verlaat de close-up en kijk dan naar het kleine boekenplankje dat links aan de muur hangt. Je vindt hier een oranje kleurkrijtje
Loop naar de dubbele deur en kijk hier naar links. Op de boekenplank ligt het rode kleurkrijtje.
Draai om. Loop naar het raam en kijk naar links. In de wasbak ligt het blauwe kleurkrijtje.
Draai je om en kijk naar de vaas die op tafel in de hoek staat. Het groene kleurkrijtje ligt er naast.
Kijk tenslotte naar het schoolbord links in de hoek en raap het gele kleurkrijtje op.

Ga terug naar de tekening op de tafel.
Herinner je het briefje op het prikbord. Gebruik dan achtereenvolgens de kleuren Groen - Blauw - Rood - Geel - Oranje op de tekening.

Tommy is er erg blij mee. Hij laat dan een plattegrond op zijn tekening verschijnen die Delaware misschien kan helpen. Aan het rondje midden vooraan is te zien, dat het een plattegrond is van de begane grond. In de gang rechts achteraan, is een kruis in een kamer getekend.
Verlaat de tekenkamer.



Nancy  

Loop naar de entreehal. Ga voor de fontein staan en ga dan naar rechts. Je staat voor kamer 108. Ga hier naar links, loop door de gang. Je ziet hier de vloerplanken uit het gat op de eerste verdieping op de grond liggen.
Loop verder en kijk naar de achterste deur rechts: kamer 105. Je ziet een vuistcursor, dus trap de deur open en ga naar binnen. Onder het bed ligt een boek. Lees het dagboek van zuster Grace Evans, die naar dit weeshuis is gekomen om de dood van de vier kinderen te onderzoeken. Ze treft het weeshuis verwaarloosd en vuil aan. Alle inwoners, inclusief de andere zusters, zijn bang voor zuster Helena. Er wordt gefluisterd over een nachtelijke Bezoeker. Ook vertelt ze dat kleine Nancy 's nachts bang is voor de krakende geluiden in het achterste gedeelte van het weeshuis en dat de vloer hier gerepareerd moet worden. Ze geeft Nancy een lamp.
Verlaat de kamer

Loop de trap op naar de eerste verdieping. Ga verder omhoog naar de tweede verdieping (kamernummers in de 300). Loop de rechter gang in. Achteraan zie je een nog groter gat in de vloer dan het gat op de eerste verdieping.
Loop naar het gat en draai naar rechts. Ga kamer 310 in. Kijk naar links. Je ziet hier de deur van de badkamer, die los in zijn sponningen hangt. Neem de deur mee en verlaat de kamer.

Ga terug naar de trap. Kijk onderweg naar links, naar kamer 311. Het lijkt erop alsof een dier met grote klauwen de deur bekrast heeft. Ga naar beneden, naar de eerste verdieping, naar de gang met het gat in de vloer.
Haal de deur uit je inventaris en leg hem over het gat. Nu kun je doorlopen.

Kijk naar rechts. De deur van kamer 209 staat open. Ga naar binnen. Draai je om en kijk naar de kastdeur, rechts van de open gangdeur. Maak de kast open. De geest van Nancy Thompson zit in de kast. Ze wil pas uit de kast komen als ze nieuwe batterijen voor haar lamp heeft. Stop dus de batterijen, die je in de keuken vond, in de lamp. Nancy bedankt Delaware.
Verlaat de kamer.

Loop naar de trap. Je hoort ineens voetstappen en een dichtslaande deur.



Bibliotheek  

Ga de trap op naar de tweede verdieping. Ook hier is een zitkamer met TV op het balkon gemaakt. En ook hier zie je een dubbele deur in het midden van de zitkamer. Maak hem open en ga de bibliotheek in.

Loop verder en ga achteraan naar rechts. Kijk naar de boekenkast achter tegen de wand. Er ligt een pagina uit het dagboek van zuster Grace in de kast. Ze schrijft dat ze voor het eerst de nachtelijke bezoeker min of meer gezien heeft. Het was donker en hij droeg een hoed en een donkere mantel. Ook vertelt ze dat ze nu meer weet van de bedoelingen van zuster Helena. Ze wil zuster Hazel vragen, haar te helpen die plannen te verijdelen. Iedereen is in groot gevaar.

Draai je om en kijk naar de stapel boeken op de tafel links. Je ziet de geest van Tommy weer. Vraag hem wat hij daar doet (What are you doing there?). Hij moet van zuster Helena alle boeken sorteren. Delaware helpt Tommy natuurlijk even.

Neem een boek van de stapel. Als het een kinderboek is leg je het links. Is het een boek voor volwassenen, dan leg je het rechts op de tafel.

Kinderboeken:
- The Safety Book for Kids
- A Kid's Guide to Churning Your Own Butter
- Let's Count to 11
- Let's Talk About The Alphabet
- My First Book of Diseases

Boeken voor volwassenen:
- Punishment Made Easy
- Inherent Evil
- Schizophrenia & You
- Get Rich Yesterday
- Global Warming
- It was the Maid! A Murder Mystery
- Spells, Occult and Rituals

Als je het laatste boek op zijn plaats hebt gelegd, raap je het weer op. Het is een boek over Magie, het Occultisme en Rituelen. Lees het.
Je leest dat de Jager (Hunter) opgeroepen kan worden in een Rituelen Kamer. De Jager verzamelt macht voor zijn baas de Vernietiger (destroyer). Deze energie haalt hij bij de verloren zielen, die op aarde ronddwalen.

Dan neemt Kelly contact op. Ze heeft ontdekt dat zuster Helena erin geslaagd is de Jager op te roepen. Ze vraagt zich af wat het verband is tussen de plaats waar Delaware eerder de jager ontmoette (in Volume 1) en dit weeshuis.
Delaware zal intussen op zoek gaan naar de Rituelen Kamer.

Verlaat de bibliotheek. Delaware kijkt over de rand van het balkon en ziet de geest van een non lopen.



Kirsty en Ashley  

Ga naar de begane grond. Loop in de richting van kamer 104, de kamer van zuster Helena. Ga hier voorbij de gang in. Als je de gang in loopt, hoor je een stem die "Delaware" zegt.
Loop naar het einde van de gang en draai je om. Je ziet een silhouette rechts bij een kamerdeur staan. Ga daar naar toe.

Ga kamer 102 in. Lees het briefje dat je onder het hoofdkussen op het bed ziet uitsteken. Het is een brief van zuster Grace aan zuster Hazel. Zuster Grace heeft ontdekt dat zuster Helena een kind wil doden in een ritueel, zodat de wereld gereinigd wordt van zonde. Dit kind is Delaware! Zuster Grace wil Delaware redden door hem te verwisselen met een kind dat door een taxi wordt opgehaald voor adoptie.

Maak een foto van deze brief. Kelly waarschuwt Delaware. Als hij vroeger deel zou moeten uitmaken van een duister ritueel, dan is zijn leven nu in gevaar. Kelly wordt onderbroken door de stem van zuster Helena die Delaware bespot.
Delaware weigert te vertrekken. Hij wil eerst een einde maken aan de macht van zuster Helena.

Verlaat kamer 102 en ga naar de gang achter de fontein.
Als je de gang inloopt, hoor je een kind kuchen. Zoek uit waar het gekuch vandaan komt. Voel aan deuren. Ga aan het einde van de gang de keuken in.
Als de telefoon rinkelt, neem je hem op. Je hoort een kinderstem die naar iemand vraagt.

Loop verder de voorraadkamers in. Loop tot achterin. De geest van een meisje verschijnt.

N.B.: Het is belangrijk dat je de eerste keer dat je in de keuken was, zomaar de hoorn van de telefoon nam en die stem hoorde.
Ook moet je opgenomen hebben, toen later de telefoon rinkelde. Deed je dit niet, dan zal het meisje in de voorraadkamer niet verschijnen.

Vraag de geest wie ze is. Ze vertelt je dat ze Kirsty Cotton heet. Zuster Helena betrapte haar hier met een sigaret. Ze drukte toen de sigaret uit in het gezicht van Kirsty en sloeg haar vervolgens dood met een schop.
Dan hoor je ineens het gegrom van de jager. Ook Kirsty weet wie het is. Ze loopt door je heen en zegt je haar te volgen, dus dat doe je.

Draai om, ga naar voren en dan naar links naar de keuken. De jager volgt je. Verlaat de keuken en ga rechts de gang in tot aan de fontein. Hier ga je links, naar voren en dan schuin de trap op.
Je ziet nu hoe Kirsty links door een deur gaat. Klik schuin naar de deur en probeer hem open te maken. Dit lukt niet en Delaware zegt tegen Kirsty dat hij niet door deuren heen kan. Kirsty komt weer naar buiten en gaat naar links. Volg haar naar de trap. Klim een verdieping hoger. Draai hier schuin naar rechts, loop door de zitkamer heen, naar kamer 311, met de zwaar bekraste deur. Ga naar binnen en je bent veilig als je alles snel genoeg gedaan hebt.

Kirsty zegt dat het monster wel kwaadaardig is, maar ook nogal dom. Als Delaware haar vraagt naar een geheime kamer in dit weeshuis, verschijnt de geest van een jongen. Hij heet Ashley en heeft ooit per ongeluk die geheime kamer ontdekt. Hij wil je wel vertellen waar hij is, als je hem Rex, zijn knuffel-dino terugbrengt, die waarschijnlijk in de kamer van zuster Helena ligt.

Verlaat kamer 311 en ga naar beneden naar kamer 104 van zuster Helena.
Ga naar binnen. Je oog-cursor verschijnt nu links van het raam. Klik en je ziet de knuffel-dino achter het bed liggen. Raap hem op en breng hem naar Ashley.



Geheime kamer  

Ashley gaat je voor. Volg hem helemaal naar beneden en naar de gang achter de fontein. Loop naar het einde van de gang. Ashley wijst naar de badkamer, die tegenover de keuken ligt en zegt je voorzichtig te zijn. Ga naar binnen. Draai in de badkamer naar links. Klik op het schilderij en de wand schuift weg.
Je ziet een soort altaartje, met kaarsen en rood kleed, een dolk en een stuk papier op een koperen schaal. Bekijk het van dichtbij maar raak het papier niet aan!

Maak een foto van het altaar en praat dan via je intercom met Simon. Hij zegt dat dit stuk papier de spreuken bevat die de Jager macht geeft. Je moet het stuk papier vernietigen waar het ligt. Delaware zegt dat hij op zoek gaat naar lucifers.

Ga naar de voorraadkamer achter de keuken. Vraag Kirsty of ze een lucifer voor je heeft.
Nou, om een stuk papier van zuster Helena te vernietigen, heeft ze wel een hele doosje voor je. Het ligt onder de zak meel, zegt ze.
Kijk naar de grote zak meel links op de plank en raap het pakje lucifers op.

Ga terug naar het altaar in de badkamer. Als je bij de keukendeur bent, gaat alweer de telefoon. Neem op en je hoort de paniekerige stem van Kelly.
Hang op en loop dan verder naar de badkamer. Kijk naar het altaar en gebruik de lucifers op het stuk papier. De tekst erop verbrandt volledig.

Verlaat de badkamer. Dan verschijnt plotseling een zeer kwade zuster Helena. Ze heeft een bijl en wil de score vereffenen.
Draai naar links en ren naar de fontein. Loop eromheen naar de grote voordeur...die dus dicht is.
Zuster Helena, Charles Epps en de Jager komen op Delaware af om het karwei te klaren dat ze twintig jaar geleden voor ogen hadden......................

Als Delaware later naar buiten loopt, spreekt hij met Kelly en Simon over de gebeurtenissen. Ze verklaren dat het doel van de Vernietiger (Destroyer), niet het uitroeien van de mensheid is, maar het doden van slechts 1 persoon: de Beschermer (Protector). Dan zal de balans van goed en kwaad in de wereld namelijk overhellen naar het kwade.

Delaware vraagt aan Kelly of ze wil uitzoeken wat er gebeurd is met zijn ouders............................



KopiŽren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.