BLACKWELL UNBOUND

Blackwell 2



Walkthrough door Marjo © 2007 www.adventurespel.nl

Uitgever: Wadjet Eye Games/2007
Ontwerper: Dave Gilbert

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Marjo's Spel-Info.



Case 1Case 2Countess



Intro

New York City 1973.
Lauren (de tante van Rosangela uit The Blakckwell Legacy) staat op het pad naar de eeuwigheid en rookt een cigaret. Ze vraagt zich af of het hiernamaals werkelijk zo byzonder is als iedereen zegt. Ze vraagt zich af of het haar eigenlijk wel interesseert.



Case 1  

Lauren's Appartement
Lauren stapt de deur van haar appartement in. Ze is boos op Joey, de familiegeest die ze van haar moeder erfde. Ze loop rechtstreeks naar het balkon en steekt een cigaret op.

Duw op de TAB-toets of op de J-toets (J van Joey) om de spelcontrole naar Joey over te schakelen.
Linksklik dan op Lauren om met haar te praten.
Ze werd drijfnat toen een paar pijpen barstten. Joey stond erbij te lachen en daarom is ze nu behoorlijk kwaad op hem. Ze kalmeert, maakt haar cigaret uit en zegt dat ze maar eens moeten kijken naar de andere zaken op de lijst.

Duw op de TAB-toets of op de L-toets (L van Lauren) om de spelcontrole naar Lauren over te schakelen.
Ga met de cursor naar de bovenkant van het scherm om de inventaris te openen. Je ziet dat je een case list, een pakje cigaretten, een aansteker en een brandende cigaret bij je hebt.
Rechtsklik op de case list.
Je ziet nu een lijst met zaken die Lauren vandaag onderzocht heeft.
Linksklik erop om Lauren's commentaar erop te horen.
Er zijn nog twee meldingen die wel interessant lijken:
Case 1: Op de Roosevelt Island Promenade is muziek te horen en niemand weet waar die
             vandaan komt.
Case 2: Op de 53ste Straat zijn bouwwerkzaamheden stilgelegd, vanwege een reeks
             bizarre "ongelukken".
Klik rechts van het papier op "exit" om terug te keren naar het spel.

Loop de kamer in. Op de salontafel ligt een polaroid camera. Rechtsklik om Lauren's commentaar erop te horen. Linksklik om hem op te rapen.
Neem ook de dictafoon mee, die op de leuning van de bank ligt en verlaat dan het appartement.


Roosevelt Island Promenade
Kies op de foto van New York voor de Roosevelt Island Promenade.
Hier aangekomen, zien Lauren en Joey een geest die op een saxofoon speelt.
Lauren kan geen contact maken met de geest, schakel dus over naar Joey.

Probeer als Joey met de geest te praten. De geest reageert niet en blijft stug doorspelen.
BeŽindig het gesprek en klik dan op de saxofoon. Joey grijpt de saxofoon vast en nu komt er een reactie. Praat met de geest.
De saxofoonspeler denkt, dat hij een optreden geeft in een plaats genaamd "Johnny Ivory". Lauren noteert dit in haar notitieboekje. Je kunt dit notitieboekje openen, door links in de inventarisbalk, op "notes" te klikken.
De saxspeler laat zich niet intimideren en speelt door.

Klik op Lauren om met haar te praten over haar aantekeningen (discuss notebook).
Lauren kent de naam Johnny Ivory niet, maar zegt dat ze in het telefoonboek kunnen kijken.
Schakel over naar Lauren en verlaat dan de Promenade aan de linkerkant van je scherm.
Klik op de foto op Home om naar Lauren's appartement te gaan.

Lauren's appartement
Het telefoonboek ligt op de salontafel. Linksklik erop en je krijgt een schermpje te zien, waarop je moet intypen waar je naar op zoek bent.
Typ: Johnny Ivory.
Het blijkt een jazzcafť te zijn. Het adres staat erbij, dus Lauren wil er meteen naar toe.
Verlaat de kamer en kies voor Johnny Ivory's.


Johnny Ivory's jazzcafť
Praat met de man achter de vleugel. Open je "notebook" en informeer naar de saxofoonspeler. De beschrijving zegt hem niets. BeŽindig het gesprek.

Bekijk de foto's die aan de muur hangen. Er staat een saxofoonspeler op. Klik erop en Lauren zegt dat het de man is die ze zagen op de Promenade. Ze noteert het meteen in haar aantekenboekje.
Bekijk het plaatje dat onder de foto is bevestigd. De naam "Jambalaya Records" is de moeite waard om te onderzoeken, vindt Lauren.

Praat nogmaals met "C" achter de vleugel.
Informeer naar de foto. Hij is voor zijn tijd genomen en hij heeft geen kopietje.
Haal je fototoestel uit de inventaris (linksklik) en maak een foto van de foto's aan de muur (linksklik). Je hebt nu meteen een foto van Johnny Ivory in je inventaris.
Als je wilt, kun je ook een foto van "C" maken.


Schakel over naar Joey.
Kijk naar de bladmuziek (sheet music) van "C".
Joey leest dat er "Eigendom van Cecil Sharpe" op geschreven is. De naam wordt in het Lauren's notebook genoteerd.

Schakel over naar Lauren.
Praat met "C". Hij geeft toe dat hij Cecil Sharpe heet.
Verlaat het jazzcafť en ga naar Home.


Lauren's appartement
Klik op het telefoonboek en zoek het adres van "Jambalaya Records".
Verlaat dan de kamer weer.


Jambalaya Records
Loop de winkel in en praat met Dwayne. Hij managed diverse kleine bandjes in de stad. De naam Cecil Sharp komt hem bekend voor.
BeŽindig het gesprek en laat hem dan de foto zien, waar de saxofoonspeler op staat. Hij herkent de band. Ze noemden zichzelf de C-Sharps. Maar hij weet niet wat er van de band geworden is.

BeŽindig het gesprek.
Als je wilt, kun je een foto nemen van Dwayne.
Klik dan op je "Notes".
Klik op Cecil Sharp en Lauren schrijft de naam onderaan op het blaadje papier.
Klik op C-Sharps en ook dit wordt nogmaals genoteerd.
Lauren combineert nu de twee namen tot ťťn geheel in haar notebook.

Spreek Dwayne nogmaals aan. Open het notebook (consult notebook) en praat over C-Sharps & Cecil Sharp.
Nu herinnert Dwayne zich dat Cecil de leider van de band was!
Informeer nog even of hij de naam van de saxofoonspeler weet. Dat is niet het geval.
Verlaat dus Dwayne's kantoortje en ga terug naar Cecil in het jazzcafť.


Johnny Ivory's jazzcafť
Open je Notes en praat met Cecil over de C-Sharps. Hij geeft uiteindelijke toe dat hij de leider van die band was, maar hij wil er verder niet over praten.
Praat dan nog een keer over de geest op de Promenade, de saxofoonspeler.
Cecil denkt even dat je een journalist van de "New Yorker" bent. Met tegenzin vertelt hij tenslotte dat de saxofoonspeler Isaac Brown heet.

Informeer naar Isaac.
Cecil zegt dat Isaac teveel dronk. Op een dag kwam de journalist van de New Yorker en even daarna was Isaac dood. Gewurgd.
Vraag naar de journalist (reporter) en je verneemt dat het ene Mitchell was, een langzame prater die veel vragen stelde.
Neem afscheid van Cecil en ga naar Home.


Lauren's appartement
Mogelijk gaat nu de telefoon. De grote oranje telefoon staat op het tafeltje naast de bank. Neem op. Het is Lauren's broer Jack. Maar Lauren negeert hem volkomen en hangt weer op.
Klik op het telefoonboek en zoek het adres van de "The New Yorker".
Klik op de telefoon en bel ze op. Vraag naar Mitchell. Er werkt een Joseph Mitchell bij de krant, maar als ze Lauren doorverbinden, neemt niemand op. Ze besluit Mitchell persoonlijk te bezoeken. Verlaat de kamer weer en ga naar The New Yorker.


The New Yorker
Op het kantoor van Mitchell aangekomen, spreek je hem aan over Isaac Brown.
Isaac blijkt al 5 jaar geleden te zijn vermoord. Mitchell wil eigenlijk verder niets vertellen. Hij begrijpt dat Cecil zich schuldig voelt.
Blijf over Isaac Brown praten totdat Mitchell vertelt dat Isaac een zuster had. Informeer dan naar Isaac's zus. Mitchell wil verder niets meer zeggen.
Hij heeft ook het artikel dat hij schreef over Isaac vernietigd. Hij zegt dat hij schrijft over het leven van gewone mensen en niet over vermoorde mensen. Neem afscheid en ga naar Johnny Ivory's.


Johnny Ivory's jazzcafť
Spreek Cecil Sharpe aan over Isaac Brown's sister. Cecil wordt kwaad en weigert verder met Lauren te praten.

Schakel over naar Joey. Klik op Cecil en Joey bekijkt hem. Hij denkt dat Cecil verliefd is.

Schakel weer over naar Lauren en spreek Cecil nog een keer aan. Praat over de liefde (talk about love). Praat er nog een keer over (press the point) en Cecil geeft toe dat hij van Isaac's zus hield.
Praat dan over Isaac's sister. Cecil vertelt dat ze Sarah heette en overleden is. Ze kreeg een longontsteking, raakte haar stem kwijt en verloor de zin om te leven. Hij zag haar voor het eerst toen ze optrad met haar vader.

BeŽindig het gesprek en Cecil vertelt dat Sarah altijd een duet deed met haar vader. Zij op de piano en Isaac op de sax. Isaac was er dol op en beŽindigde iedere show ermee.
Spreek Cecil weer aan en vraag naar dat nummer (ask about duet).
Vraag een tweede keer naar het duet, haal dan je voicerecorder uit de inventaris en klik ermee op Cecil. Lauren neemt het nummer op.
Neem afscheid en ga naar Roosevelt Island Promenade.


Roosevelt Island Promenade
Aangekomen op de Promenade zie je een oude vrouw staan. Het maakt niet uit wat je tegen haar zegt, ze zal vanzelf weglopen.

Haal dan je voicerecorder tevoorschijn en klik ermee op de geest van Isaac.
Isaac speelt mee en vraagt daarna of Lauren zijn zuster is.
Zeg eerlijk "no" en de waarheid dringt langzaam door tot Isaac. Zijn zuster is dood en hij is ook dood. Nu is hij bereid om het te accepteren.
Joey doet zijn stropdas af en Isaac en Lauren pakken elke een uiteinde.

Nadat Isaac naar het hiernamaals vertrokken is, veschijnt de oude dame weer. Ze kan Joey zien! Ze noemt zichzelf de Countess. Ze zegt dat zij degene was, die Isaac wurgde. Zij heeft hem "geholpen". Ze loopt weg en Joey en Lauren gaan haar achterna...vergeefs.




Case 2  

Lauren's Appartement
Lauren staat weer op het balkon te roken.
Schakel over naar Joey en spreek Lauren aan. Ze vraagt zich af waarom die oude dame Joey kon zien. De zaak wordt gecompliceerd.

Schakel over naar Lauren.
Bekijk je "Notes". De Countess staat er nu ook in vermeld.
Tijd om case 2 te onderzoeken. Volgens de case list in je inventaris, moet je daarvoor naar de 53st straat. Verlaat dus Lauren's kamer.


53rd and Lex
Aangekomen bij het bouwterrein, zie je dat er een grote groene schutting omheen staat. De ingang is afgesloten.

Schakel over naar Joey, hij kan door muren heenlopen.
Loop door de poort (gate). Even later ziet Joey de geest van een vrouw. Ze loopt wat verward pratend heen en weer. Klik op haar om een gespek te beginnen. Ze weigert Joey te zien, want ze hoorde niemand kloppen en de deur is gesloten, dus kan er niemand zijn.

Loop naar de poort en praat door de schutting met Lauren. Vraag haar om hulp. Vraag of ze even op de poort wil kloppen (knock on the gate door).
De geest hoort het geklop en nu ziet ze Joey.
Praat met haar. Ze wil haar naam niet noemen en denkt dat ze op de derde verdieping van een flat staat. Praat verder en ze denkt dat Joey een van "hen" is, een van degenen die haar hier eruit willen hebben.

Loop naar het bouwkeet (trailer) op de achtergrond en ga naar binnen.
Aan de muur hangt een grote poster van "Seagram Realty". Rechtsklik erop. Dat zal de naam van de bouwfirma zijn.
Rechtsklik ook op de brief die op het bureau ligt. Mrs Harriet Sherman schrijft aan de voorman dat ze nog 60 dollar te goed heeft van zijn baas.
Rechtsklik op de datum. De brief is pas een paar weken geleden verzonden. Rechtsklik op de eerste paragraaf. Mevr. Shermann kreeg 5 dollar per maand minder dan was afgesproken.
Rechtsklik op de tweede paragraaf. Joey denkt dat ze niet tevreden was over de voorman.
Rechtsklik ook op de naam Harriet Sherman. Joey denkt dat het in elk geval bij de zoektocht kan helpen.

Ga terug door de schutting naar Lauren.
Schakel dan over naar Lauren en ga terug naar haar appartement.


Lauren's appartement
Open je telefoonboek en tik de naam Harriet Sherman in. Zij staat erin, maar zonder adres.
Tik dan Seagram Realty in. De bouwfirma wordt niet vermeld.

Pak de telefoon en bel Harriet Sherman op.
Vertel haar dat je van Seagram Realty bent en ze geeft je haar adres.
Lauren kan langskomen en haar vragen stellen, maar moet wel 60 dollar meenemen.

Links van de deur hangt een plankje aan de muur. Hierop staat een potje met een "appeltje voor de dorst" (rainy day jar).
Haal het geld eruit en verlaat dan het appartement.


Harriet Sherman
Als Lauren het geld aan Mevr. Sherman overhandigd heeft, mag ze haar vragen stellen.
Blijf informeren naar de bouwplaats. Je leert dat er een flat stond, die nu gesloopt is. Alle bewoners van de oude flat kregen een maandelijkse som geld om uit het pand te vertrekken. Alleen Mavis Wilcox accepteerde het niet.
Informeer naar Mavis. Mevr. Sherman zegt dat Mavis niet wilde vertrekken. Maar uiteindelijk werd er bij haar ingebroken en werd ze gewurgd. Mevr. Sherman heeft nog een poosje de post van Mavis bewaard. Ze woonde ook op de derde verdieping, tegenover Mavis, op 3c.

Sluit je notebook en vraag naar de post van Mavis.
Lauren mag van het aanrecht een enveloppe pakken.
Neem afscheid en ga naar huis.


Lauren's appartement
Thuis gekomen, maak je meteen de enveloppe open. Er zit een briefje in van J. Mitchell, die Mavis Wilcox bedankt voor het gesprek en een geleende foto retourneerd. Op de foto herkent Joey de geest op het bouwterrein. Ook staat er nog een jongen op de foto, die een trui draagt met opdruk "Columbia".

Dus de journalist heeft weer met iemand gesproken, die nu dood is.
Verlaat Lauren's appartement en ga naar het kantoor van The New Yorker.


The New Yorker
Joseph Mitchell heeft inderdaad een interview gehad met Mavis Wilcox. Hij hoorde van haar via een collega die zich bezig hield met de sloop van de flat.
Hij vond Mavis sympathiek en intrigerend. Ze weigerde de flat te verlaten ondanks alle druk. Ze vertelde hem over haar familie.
Hij heeft ook het artikel over Mavis niet meer. Hij gooide het weg omdat ze overleed.

Informeer nog of hij een vreemde vrouw kent, die zichzelf de Countess noemt. Mitchell aarzelt even en zegt dan haar niet te kennen.
Neem afscheid en ga naar het bouwterrein.


53rd and Lex
Schakel bij de groene schutting over naar Joey en loop het bouwterrein op.
Spreek Mavis aan. Lauren klopt weer even op de schutting.
Mavis wordt ongeduldig en vraagt wie Joey is. Zeg dat je haar zoon bent (her son).
Nu Mavis denkt dat hij Sam is, wil ze wel vragen beantwoorden.
Joey komt te weten dat Sam enig kind was en dat zijn vader, John Durkin, 10 jaar geleden overleden is. Mavis aarzelt even als Joey vraagt of ze de Countess kent.

Neem afscheid en loop terug door de schutting naar Lauren.
Schakel over naar Lauren en ga naar huis.


Lauren's appartement
Open je Notes.
Klik op John Durkin.
Klik op Sam.
Lauren concludeert dat Sam dus Durkin van achteren heet.

Pak het telefoonboek en typ Sam Durkin in. Geen resultaat. Pak dan het telefoonboek en typ Columbia University in. Dat stond immers op de trui van Sam. Nu heb je meer geluk.

Pak de telefoon en bel de Columbia University op.
Vraag de telefoniste of ze je doorverbindt met Sam Durkin.
Even later heb je Sam aan de lijn. Hij wil weten hoe je zijn moeder kent. Zeg de waarheid en hij wil dat je hem vertelt in welk appartement zijn moeder woonde. Typ in: 3d.
Nu wil Sam wel een paar vragen beantwoorden. Hij had geen band met zijn moeder. Hij woonde bij zijn vader, tot diens dood en heeft zijn moeder ooit eens op moederdag bezocht en een cadeautje gegeven. Wat dat cadeautje was, wil hij niet zeggen.

Misschien dat Mavis over het cadeautje gepraat heeft tegen Mitchell.
Verlaat het huis en ga het hem vragen.


The New Yorker
Praat met Mitchell en informeer naar Sams present. Hij vertelt je dat Mavis hem het boek "Alice in Wonderland" liet zien en zei dat ze het van haar zoon gekregen had.
Neem afscheid en ga naar het bouwterrein.


53rd and Lex
Schakel over naar Joey en loop dwars door de poort.
Klik op Mavis, Lauren klopt op de poort en Joey kan met Mavis praten.
Vraag naar Sams present. Zeg dat je het boek bedoelt (the book).
Als Joey vraagt of ze het boek kan pakken, komt ze tot de ontdekking dat het "gestolen" is. Ze kan het niet oppakken. Vertel haar nu dat ze dood is.

Langzaamaan dringt de waarheid tot Mavis door.
Joey en Lauren helpen haar naar de eeuwigheid. Voor ze vertrekt, zegt Mavis nog dat ze gewurgd is door een oude vrouw.

Als Lauren weer bij haar positieven is, verschijnt de Countess.
De countess beweert dat ze net als Lauren een Medium is en dat ze mensen helpt. Ze ontkent dat ze de mensen pijn doet en vermoordt. Dan loopt ze weg.




Countess  

Lauren's Appartement
Lauren en Joey komen weer terug in het appartement. De Countess wist weer te ontsnappen.
Schakel over naar Joey en praat met Lauren. Ze is verward en voelt dat het antwoord op het puntje van haar tong ligt.
De Countess moet een echt medium zijn, anders kon ze Joey niet zien.
Maar waarom denkt de Countess dat ze mensen helpt door ze te doden?
Lauren is bang dat ze net zo wordt als de Countess als ze ouder wordt. Joey belooft haar, dat hij dat niet zal laten gebeuren.
Een medium zonder bijpassende geest bestaat niet. Dus wŠŠr is de geest van de Countess? Er moet in ieder geval iemand zijn die haar verbindt met de geestenwereld.

De Countess was bij Isaac en bij Mavis.
De enige andere persoon die ook beide doden kende is...Joseph Mitchell.
Misschien zorgen zijn artikelen ervoor dat Mavis denkt dat ze die personen moet "helpen". Schakel over naar Lauren. Verlaat het appartement en ga naar de New Yorker.


The New Yorker
Praat met Mitchell. Hij vind het vreselijk dat de mensen waar hij over schrijft, dood gaan. Sinds hij dit, na Mavis, ontdekte, durft hij niet meer te schrijven.
Blijf met hem praten. Uiteindelijk beslist Lauren dat hij over haar moet schrijven, om de moordenaar uit de tent te lokken.
Na het interview gaan Lauren en Joey weer naar huis.


Lauren's appartement
Schakel over naar Joey en praat met Lauren, totdat je iemand op de deur hoort kloppen.
Schakel over naar Lauren en maak open. Het is de Countess.

Ze probeert meteen om Lauren te "helpen". Open je inventaris, haal de brandende cigaret eruit en druk die in het gezicht van de Countess.
Ze deinst even achteruit. Lang genoeg voor Joey om de zaak in handen te nemen.

Schakel over naar Joey en praat tegen de Countess.
Doe telkens een stapje achteruit, richting balkon en klik weer op de Countess.
Ga niet te ver ineens, anders verliest ze haar belangstelling en gaat ze terug naar Lauren.
Deins achteruit tot bij de balustrade van het balkon. Wacht tot de Countess ook op het balkon staat en deins dan achteruit over het balkon heen.
De Countess gaat dan bij de balustrade staan en Lauren komt bij haar positieven.

Schakel over naar Lauren.
Loop naar het balkon en geef de Countess een duw..........................



KopiŽren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.