THE APOTHEOSIS PROJECT



Walkthrough door Marjo © 2014 www.adventurespel.nl.

Uitgever: Screen7/2014
Ontwerper: Midian Design
Platform: PC

Voor meer spelinformatie en screenshots, ga naar: Marjo's spelinfo.



IntroEilandInfraworldTurkije - tempelGlobal Corp



Intro  

Spelbediening
Ga met de cursor naar de onderkant van je scherm en de inventaris klapt open.
Alle voorwerpen die je opraapt worden hier bewaard.
Om ze te gebruiken, klik je erop. Ze blijven dan aan je cursor plakken. Klik vervolgens op de actieve plek waar je het voorwerp wilt gebruiken. Dit kan ook een ander voorwerp in je inventaris zijn.

Links van je inventaris zie je een vraagteken-icoon (?).
Klik erop als je een hint wilt krijgen.

Actieve plekken in het scherm hebben een naamplaatje als je er met de cursor overheen gaat.
Rechtsklik om ernaar te kijken.
Linksklik om een actie zoals pakken of gebruiken uit te voeren.

Met de ESC toets ga je naar het menu.
Hier kun je onder andere je spel opslaan (save), laden (load) en verlaten (quit).
In het savemenu, typ je onderaan de naam van je save in. Klik dan op ENTER of save om op te slaan.

Voor veel acties krijg je punten, tot een totaal van 1000. Er zijn ook acties die niet direct nodig zijn om het spel te kunnen uitspelen.


Pandora Global Corporation
Penelope en Aaron zijn in het kantoor van Pandora Parlow, de directrice van Pandora Global Corporation. Ze krijgen hun volgende opdracht.
Pandora zegt dat ze dicht bij de voltooiing van het eerste deel van het Apotheosis Project zijn. Een van hun contacten heeft het voorlaatste deel van een kaart en de beide agenten krijgen een koffertje geld en mogen het voorwerp gaan ophalen.
Ze krijgen voorlopig geen nadere details over het project.
Aaron merkt op dat de firma de 'probleempjes' van de CIA oplost.

Vlak voor ze vertrekken zegt Pandora: "The Serpent Is In The Nest" en krijgen Aaron en Penelope heel even een blackout en een duizelig gevoel. Pandora beweert dat het komt doordat het kantoor zo hoog gelegen is en dat het vibraties van overvliegende vliegtuigen zijn.


Ontmoetingsplek
Aaron en Penelope rijden naar de ontmoetingsplek.
Daar blijkt dat het koffertje vals geld bevat.
De beide agenten worden opgepakt en naar een gevangenis op een afgelegen eiland gebracht.




Eiland  

Aaron - cel
Aaron zit inmiddels al twee dagen in een cel en wil nu wel eens weten waar Penelope is.
De langslopende bewaker reageert nergens op. Tijd om te ontsnappen!

Kijk om je heen of er iets is dat je kunt gebruiken.
In de hoek bij het rechter tralieraam zie je een hoop stof en een bezem. Tussen het stof ligt ook een houten lepel (spoon). Klik erop om hem op te rapen. Hij gaat automatisch naar je inventaris aan de onderkant van het scherm.

Onder het rechter tralieraam staat iets op de muur geschreven. Rechtsklik erop om het te lezen en je krijgt 10 punten. (+10)
N.B.: Dit is een van die acties die niet persť nodig zijn om het spel uit te kunnen spelen.
Tip: Bekijk (rechtsklik) altijd een voorwerp voor je het gebruikt. Niet aleen voor eventuele punten, maar ook omdat je dan informatie kunt krijgen die je verder kan helpen.

Aaron kan niets doen vanuit zijn cel.
Ga met je cursor naar de onderkant van je scherm en de inventaris klapt open.
Aan de rechterkant zie je een portretje van Penelope.
Klik erop om naar haar over te schakelen.


Penelope - cel
Twee van de mensen die hen ontvoerden, wachten op de terugkeer van de Grand Master en de andere broeders. Ze willen intussen een experiment uitvoeren met een machine die is achtergebleven na de Koude Oorlog. Penelope krijgt te horen dat hun organisatie weet heeft van Pandora's geheime Apotheosis Project en dat zij mogelijk een van die 'aangepaste' mensen met paranormale krachten is. Ze willen dat Penelope met haar gedachten de machine manipuleert en lampjes laat branden.

Penelope protesteert.
Je krijgt nu vier opties te zien, voor Penelope's reactie.
Klik eerst op optie 1 en 2. Penelope concentreert zich op de lampen, maar krijgt er alleen hoofdpijn van.
Kies daarna voor optie drie. Penelope zegt dat dit onmogelijk kan werken (this is just silly).
Ze krijgt te horen dat ze gewoon moet doorgaan met concentreren op de lampen.
Zeg dan dat je hoofd op het punt staat te exploderen (my head feels like it's going to explode). De man heeft geen meelij en geeft de soldaat opdracht haar in de schouder te schieten om haar zo te overtuigen dat ze mee moet werken.

Dat had hij beter niet kunnen doen. Penelope heeft inderdaad bijzondere krachten.
Nadat de mannen verdwenen zijn, besluit Penelope dat ze Aaron gaat zoeken.

Kijk om je heen.
Aan de linkerkant zie je het rode lampje van de liftdeur branden.
Klik erop, de deur gaat open en Penelope stapt in de lift.
Duw op de liftknop in de lift, om de ondergrondse ruimte te verlaten.


Kantoor
De lift stopt in een kantoor.
Kijk om je heen.
Achter het schilderij zit een safe verborgen. Je hebt een code nodig om hem te kunnen openen.
De lade van het bureau zit klemvast.
Naast de papierkorf ligt een lege aansteker (empty lighter) op de grond. Raap hem op.

Op het bureau liggen sleutels (keys). Raap ze op.
Ga met je cursor naar de onderkant van je scherm. Klik op de sleutels, ze blijven aan je cursor plakken.
Klik dan op de deur aan de linkerkant van de kamer en Penelope maakt hem open.
Verlaat de kantoorruimte.


Hangar
Buiten loopt een soldaat heen en weer voor een ander gebouw.
Penelope weet niet zeker of haar krachten op commando werken, dus wil ze de soldaar liever vermijden of op een andere manier uitschakelen.

Ga de hangar in, links van de kantoorruimtes.
Je ziet hier een machine met een grote groene en rode knop.
Links van de knoppen ligt een vreemd electrisch component. Raap het op.

Duw op de rode knop.
Bij de ingang klapt een luik naar beneden en er gaan allerlei lichten branden.
De soldaat hoort lawaai en komt kijken.
Als hij uitgeschakeld is, duw je op de groene knop om het luik weer te sluiten.
Verlaat dan de hangar.


Aaron en Penelope - Ontsnappen
Penelope gebruikt de sleutels om Aaron te bevrijden.
Ze legt hem uit wat ze hoorde over Pandora's experimenten en haar paranormale kracht.
Dan wil Penelope op zoek naar hun GSM's. (+10).

Open je inventaris.
Klik naast het portretje van Aaron op het poppetjes-icoon en waar de ene persoon gaat, zal de andere automatisch volgen.
Loop de kantoorruimtes in.

Schakel over naar Aaron.
Hij is wat sterker, dus laat hem de vastgeklemde lade open maken (+10).
Doorzoek de lade en hij haalt er een stuk papier (paper) uit.
Haal het stukje papier uit je inventaris en geef het aan Penelope.

Schakel dan over naar Penelope.
Bekijk (rechtsklik) het stukje papier in je inventaris. Zij ziet dat er getallen op staan, de combinatie van de safe! (+30).
Klik met het stukje papier op de safe en Penelope opent hem.
Doorzoek de safe en haal het relikwie (relic) eruit, dat Pandora hen vroeg te kopen.
Geef het relikwie aan Aaron.

Schakel over naar Aaron.
Bekijk het relikwie in je inventaris.
Aaron krijgt hoofdpijn en zijn paranormale vermogens worden geactiveerd! (+10).




Infraworld 

Winkel
Aaron en Penelope arriveren in een winkel met een zeer vreemdsoortig wezen achter de toonbank, die hen welkom heet in Infraworld. Het wezen heet Howard Philips en denkt dat ze vrienden van de Creator (schepper) zijn. Hij adviseert hen om geen problemen te zoeken met de Watchers.

Schakel over naar Penelope en praat uitgebreid met Howard.
Volgens hem is Infraworld een planeet en tegelijk een stad. Ze kunnen de stad niet verlaten, omdat de Chancellor dat niet toestaat.
De Creator verscheen net zo onverwacht in zijn winkel als Aaron en Penelope en vertelde dat hij deze wereld gemaakt had. De Creator, die Polidori genoemd wordt, heeft een geheim kantoor ergens in de stad. Hij bemoeit zich verder niet met de stad.
De Watchers zijn robots, die door de Chancellor gemaakt zijn om de wet te handhaven in de stad. De Chancellor regeert over de stad.
Links van de deuropening staat een metalen kast. Hier ligt een plastic appel op. Raap hem op, je krijgt hem gratis van Howard.

Schakel over naar Aaron en praat uitgebreid met Howard.
Nu krijg je te horen dat er dissidenten in de stad zijn, die de legalisatie van K-Powder eisen. K-powder is volgens Howard het enige middel waarmee je de Cockroaches (kakkerlakken) kunt uitroeien, die de stad bedreigen. Maar het spul is zeer kostbaar en is verboden, omdat het tevens een drug is.
De Exterminators, die aangesteld zijn om de kakkerlakken te bestrijden, handelen illegaal in het poeder.
Vraag naar de Watchers en Aaron besluit dat ze op zoek gaan naar Polidori (+10).
Verlaat de winkel.


Op straat voor de winkel
Bekijk alles om je heen.
Bekijk het pamflet dat rechts van de deuropening van de winkel aan de muur hangt (+10).

Linksachter zie je op de gevel een reclamebord voor de Polidori Pub en Restaurant.
Voor deze pui staan een afvalcontainer en enkele vuilniszakken.
Doorzoek als Aaron de vuilniszakken en je vindt een speelgoedsoldaatje (toy soldier).
Doorzoek als Penelope de vuilniszakken en je vindt een pop (doll).
Loop rechts van Polidori's Club de straat (street) in.


Voor de nachtclub
Bekijk alles om je heen.
Je staat nu voor de ingang van de Polidori Night Club. De deur is gesloten.
Rechts staat een vrachtwagen. Op het trottoir, achter de vrachtwagen, ligt een leeg blikje (can). Raap het op.
Loop langs de vrachtwagen verder naar een plein (square).


Plein/kruispunt
Op dit kruispunt staat een van die Watchers waar Howard voor waarschuwde.
Aan de overkant zie je een geblokkeerde straat. Daarachter zie je nog net de koepel van een replica Capitol. Op de punt van de koepel zit een waterspuwer. Bekijk hem (+10).
Loop naar links.


Metrostation
Je arriveert voor de ingang van het metrostation.
Boven de ingang is een TV scherm met een nieuwsuitzending. Bekijk het. De reporter praat over de ingestelde avondklok en enkele moorden. Aaron vindt dat ze met de Watchers moeten praten om meer te weten te komen (+10).
Voor je naar beneden gaat, raap je nog even de rubber handschoen (rubber glove) op, die rechts bovenaan de trap op straat ligt (+10).

Ga het station in.
Je ziet hier een Watcher die een lijk scant. Het gebied is afgezet met politietape. Deze robot willen ze niet storen in zijn werk.
Op het perron schuin achter de Watcher, ligt een boekje (leaflet) op de grond. Bekijk het en raap het op. Het is een boekje met informatie over Infraworld.

Loop verder naar links en je ziet een rode deur en een blauwe deur.
Op de rode deur zit een sticker die waarschuwt voor gevaar. De deur is afgesloten.
Maak de blauwe deur open. Er valt een lijk naar buiten! De Watcher komt meteen kijken (+10).

Loop terug naar het eerste lijk. Doorzoek hem.
Je vindt een metalen spin (metal spider). Op de rug van de spin zit een toetspaneeltje.
Loop terug naar links. Haal de spin uit je inventaris en plak hem op de rode deur. Het ding is magnetisch en plakt aan de deur vast!
Bekijk hem van dichtbij. Je ziet toetsen, maar je hebt geen code.
Verlaat het station.


Spinsleutel
Ga terug naar de winkel en spreek Howard aan over de spin (spider).
Hij vertelt je dat het een sleutelspin is en dat je een code nodig hebt.
Een van de Exterminators brak regelmatig zijn sleutel en bracht hem naar Howard ter reparatie. Hij vertelt Aaron de code 2-7-5-8.
Verlaat de winkel.

Kijk buiten de winkel naar de witte neonverlichting van de winkel. Het valt op dat dit de enige plek is, die niet de naam Polidori voert (+30).

Ga terug naar het station.
Loop naar de rode deur en bekijk het spinnenslot nogmaals van dichtbij. Je ziet toetsen met de getallen 1 t/m 8. De toets naast 7 is leeg en 8 zit scheef op de volgende toets geplakt, alsof hij daar niet thuishoort.
Toets in: 2 7 5 en toets daarna op de lege toets naast de 7. De deur gaat open (+50).


Typemachine
Ga naar binnen en je arriveert in het kantoor van een pratende typemachine met pootjes.
Mr. Keys zegt dat hij wacht op een Exterminator met een pakje.
Praat met de onvriendelijke typemachine. Hij zegt dat hij Polidori's secretaris is. Maar hij zegt ook dat niemand toestemming krijgt om Polidoro te zien, in ieder geval geen mensen zonder een speciaal pakje.

Mr Keys heeft al eens een schermutseling gehad met een Exterminator die vervolgens een van zijn tandraderen meenam.
Als Aaron het tandrad terugbrengt mag hij misschien naar Polidori, maar de Exterminators zijn moeilijk te vinden. Ze zijn of dood, of verbergen zich ergens sinds er jacht op ze wordt gemaakt. Aaron zou eens in de Polidori Nachtclub kunnen zoeken.

Informeer naar de Watchers en het K-powder.
De typemachine is enthousiast over de Watchers, die de straten zuiveren en de bevolking onderdrukken, maar hij wil niet zeggen of de Watchers het K-powder gebruiken om de kakkerlakken uit te roeien.
Verlaat Mr Keys en verlaat het station.


Polidori Night Club
Loop naar de Polidori nachtclub. De deuren zijn nog steeds gesloten.
Laat Aaron de deur proberen en hij klopt erop.
Een stem zegt dat hij niet gestoord wil worden, hij heeft geen poeder meer.
Als Aaron aanbiedt poeder te bezorgen gaat de deur open (+10).

Ga naar binnen en je treft een Exterminator in zijn oranje overall. Praat met hem.
Hij vertelt dat je K-powder kunt vinden in een van de nabijgelegen opslagloodsen. Hij durft zelf niet meer de straat op.
De man neemt zijn vak serieus en is geen junkie. Als hij K-powder heeft, kan hij de kakkerlak doden, die zich achter in de club achter een deur verschuilt.

Vraag hem of hij toevallig een tandrad (gear) heeft voor een oude typemachine. Deze man blijkt inderdaad degene te zijn die met de typemachine overhooop lag. Hij wil je het tandrad wel geven in ruil voor wat K-powder.

Je kunt langs de man lopen, naar het podium. Hier zie je ook de dubbele deur waarachter een kakkerlak zit, aan het geluid te horen.
Kijk linksboven de dubbele deur naar het machinegeweer dat hier hangt (+10). De club wordt goed bewaakt.

Laat Penelope naar het podium kijken (stage).
Ze vindt op een vloer een top quality sticker (+30).


Opslagplaats
Loop vanaf het kruispunt met de Watcher naar rechts.
Aan het einde van de straat zie je een opslagplaats. Klik op de deuropening en een grote, brede bewaker met een kettingzaag verschijnt. Hij wil je beslist niet doorlaten.
Bekijk hem. Je moet iets bedenken om hem daar weg te krijgen.

Ga terug naar het kruispunt.
Spreek de Watcher aan en Aaron vertelt hem dat de moordenaar van de doden in het station, bij de opslagplaats staat. De robot gaat meteen even kijken en je ziet een lichte flits (+50), waarna de robot weer terug komt.

Loop weer naar rechts, naar de opslagplaats en je ziet dat de grote, brede bewaker weg is.
Ga naar binnen.


K-powder
In de opslagplaats staat een grote machine voor de productie van K-powder.
Midden op de machine zie je een klein, wit stuk papier (piece of paper). Laat Aaron het briefje pakken, het is de instructie (instructions) voor het gebruik van de machine.
Lees het briefje in je inventaris.
Eerst de tandradrem eraf halen, dan de hendels op het controlepaneel volgens instructie instellen, daarna K-bloemen in de bak stoppen en tenslotte op de knop duwen (+10).
Op zoek dus naar K-bloemen.

Winkelier Howard en de Exterminator in de club kunnen je niet aan de bloemen helpen.
Ga naar het metrostation.
Loop naar de roze en blauwe deur. De Wachter die hier het lijk scande is er niet meer en heeft inmiddels ook een reuzenkakkerlak gedood. Doorzoek het lijk van de dode man bij de kakkerlak en je vindt bloemblaadjes (flower petals). Bekijk ze in je inventaris. Aangezien ze in het bezit waren van een Exterminator, zijn dit waarschijnlijk de bloemblaadjes van de K-bloem.

Ga terug naar de steeg en de grote machine.

 

1. Klik op de tandraderen om de rem eraf te halen.
2. Klik op het controlepaneel met de hendels.
Je ziet vier hendels, die je, door erop te klikken, in 3 standen kunt zetten: boven, midden en onder. In het midden brandt een rood lampje.
Rechtsklik in je inventaris op de instructies en bestudeer ze.
De pijltjes op de gekleurde vakjes geven aan waar je de hendel op moet zetten.

       

Zet volgens het schema alle hendels in de rood-stand (onder, boven, midden, onder).
Als je het correct deed, komen de hendels vanzelf in beweging en kleurt het lampje in het midden oranje.
Zet dan alle hendels in de oranje stand (midden, onder, onder, midden).
Het lampje zal geel gaan branden.
Zet daarna alle hendels in de geel-stand (boven, onder, onder, onder) en het lampje wordt groen.
Zet tenslotte alle hendels in de groen-stand (midden, midden, boven, midden) en er verschijnt een bloemetje op het groene lampje. De machine is correct ingesteld.

3. Gooi de bloemblaadjes in de bak aan de rechterkant van de machine.
4. Duw dan op de rode knop en de machine maakt wat poeder(+50).

Raap het pakje poeder (package) op. Het ligt op de transportband onder het midden van de machine.

Bekijk het pakje in je inventaris. Aaron hoopt dat het K-poeder is.
Penelope vond eerder een sticker op de vloer van de nachtclub. Geef de sticker aan Aaron.
Plak de sticker op het pakje en je hebt zeker een pakje K-poeder van goede kwaliteit.

Boven de rode knop ligt een trechter (funnel). Raap hem op.
Verlaat de ruimte.


Tandrad
Ga naar de nachtclub en spreek de exterminator aan.
Vraag of je het tandrad kunt ruilen voor kwalitatief goed K-poeder (can I trade some powder for the gear) en de Exterminator gaat accoord (+50).
Zeg hem dat het poeder te goed is om alleen op de kakkerlakken te gebruiken (this K powder is of exceptional quality...) en je krijgt nog (+50) punten extra voor het spelen van je rol als drugsdealer.
Aaron pakt daarna automatisch het tandrad (gear).

Ga naar het metrostation en loop naar binnen bij de pratende typemachine.
Spreek hem aan en vertel hem dat je zijn tandrad hebt (I bring you the gear).
De typemachine is vervolgens bereid om beiden naar Polidori te brengen.




Turkije  

Opgravingssite
Penelope herkent de omgeving, waarheen ze plotseling geflitst werden.
Voor ze zelf bij Pandora Global Corp in dienst ging, ging ze om met een man die al een paar jaar voor Parlow werkte. Hij was een expert in archeologie en onderzocht geobsedeerd alle buitengewone vondsten die niet in de bekende historie pasten en volgens velen te oud gedateerd werden.
Hij vertelde Penelope vaak over de opgravingsites die hij bezocht, waaronder deze: GŲbekli Tepe in Turkije, twaalfduizend jaar oud.


Perci Polidori
Aaron en Penelope gaan via een loopplank het gat in, waar Penelope tot haar stomme verbazing haar oude vriend John ontmoet. Ze dacht dat hij dood was en heeft maanden om hem getreurd.
John vertelt dat hij eigenlijk Percy Polidori is, de zoon van Pandora Parlow.
Hij vluchtte vanwege nationale veiligheidsredenen, nadat hij de werkelijke plannen van zijn moeder ontdekte.
Penelope wil nu eindelijk eens weten wat Project Apotheosis is en hoe het zit met Infraworld en de bijzondere krachten die aaron en zij hebben.

Percy legt uit dat zijn moeder die relieken verzamelt om een oude 'stele' te maken. De brokstukken van deze oude stenen plaat raakten over de hele wereld verspreid. De plaat is in werkelijkheid een kaart, gemaakt door buitenaardse wezens. Pandora wilde de hele aarde aan deze aliens overhandigen.
Infraworld is een nieuwe dimensie, gemaakt door Percy, die door Pandore ook genetisch is verandert. Ze had Infraworld willen gebruiken, maar zag ervan af omdat ze ontdekte dat de genetisch veranderde mensen nog veel meer konden dan dit.

Percy verstopte zich in Infraworld, maar kwam uiteindelijk weer tevoorschijn om zijn moeder tegen te houden. Hij ontdekte de Activator van de stelekaart hier op de oudste opgravingssite ter wereld verborgen is.
Percy staat nu bij een muur met inscripties, die volgens hem een 'poort' is. Het is hem nog niet gelukt de poort te openen.

Percy vertelt ook dat Aaron en Penelope, net als alle genetisch veranderden, onder de controle van zijn moeder staan. Ze kan hen bevel geven iemand te doden of zelfmoord te plegen, zonder dat ze zich kunnen verzetten. Maar dat kan ze alleen rechtstreeks met een gesproken bevel.
De bijzondere krachten van de agenten worden geactiveerd met een soort wachtwoord.
Als hun krachten al een hele poos uitgeschakeld zijn, is hun leven in gevaar.

Aaron stelt voor om de relikwie die ze in bezit hebben te vernietigen, zodat de stele niet compleet gemaakt kan worden, maar dat heeft volgens Percy geen zin. De Activator kan bepaalde stukken van de stele draaien, ook als hij niet compleet is.
Pandora heeft gelukkig nog geen weet van deze opgravingssite, omdat Percy zich met die dingen bezig hield en het niet gemeld heeft toen hij de poort ontdekte.
Hij vermoedt dat aan de andere kant van die poort een tempel is ťn de Activator.


Percy's gesprek
Percy gaat verder met het bestuderen van de inscripties op de muur.
Spreek hem aan als je wilt, om meer achtergrondinformatie te krijgen.
Vraag als Aaron of jullie inderdaad in levensgevaar zijn (going to die) en Percy legt uit dat ze alleen op Global Corp gereset kunnen worden, onder controle van een computer en Pandora's stem. Percy zegt dat hij die computer ook kan bedienen en dat hij hen wel wil helpen, nadat ze de Activator hebben gevonden (+10).

In Infraworld veranderen de drugsgebruikers in hun eigen hallucinatie (+10).
Reizen door dimensies gaat op bevel van Pandora. Maar als ze niet gereset worden, worden de krachten oncontroleerbaar sterk. Percy hoopt dat Aaron naar Infraworld werd gestuurd, als basis voor verdere reizen. Hij hoopt dat Pandora nog steeds denkt dat hij dood is (+10).
Pandora is machtig en heeft over de hele wereld invloed. Ze is lid van de Order of the Serpent, de oudste organisatie ter wereld met invloed in kerken, banken en regeringen (+10).

Laat Penelope met Percy praten.
Percy zegt dat hij nooit gereset hoeft te worden, daar heeft Penelope voor gezorgd. Ook heeft hij meer bijzondere krachten dan de andere agenten (+10).
Percy legt uit dat Penelope haar kracht min of meer automatisch gebruikt om zichzelf te verdedigen. Ook zegt hij dat hij zijn overleden vader opvolgde. Dan vraagt hij om het relikwie. Aaron overhandigt hem het relikwie, ze vertrouwen Percy volledig (+10). Percy denkt dat de oplossing in de symbolen op de muur ligt. De muur zelf kan niet vernietigd worden, zelfs niet met dynamiet.
Percy legt uit dat zijn moeder contact heeft met slechts een van de vele rassen die het universum bevolken(+10).


Geheime ingang
Let op de gedachtes die Percy uitspreekt. Hij zegt iets over het grote gewicht aan de rechterkant en het kleine aan de linkerkant. Daarna zegt hij iets over de deur openen met twee drukplaten.

Kijk om je heen.
Op de vloer zie je twee vierkante platen.
Laat Aaron op de rechter plaat gaan staan.
Laat Penelope op de linker plaat gaan staan.
Percy leest een vreemde tekst voor en de aarde trilt. Blijf staan.


Penelope
Penelope is in een gat gevallen.
Percy zegt dat de poort nu open is en dat de donkere gang waarschijnlijk naar een tempel leidt. Hij wil haar daar ontmoeten.
Schakel over naar Aaron.


Aaron
Aaron is iets minder gelukkig terecht gekomen, maar nog heelhuids.
Hij wil op zoek naar Penelope.
Kijk om je heen.
Voor de rots op de voorgrond staat een metalen tube en rechts daarvan is een donkere passage.
Aan de rechterkant is een verlichte gang.

Ga de verlichte gang in en je komt bij een heel futuristisch apparaat, dat beslist niet in een 12 duizend jaar oude tempel thuishoort.
Bekijk de machine en de console met de drie symbolen. Het lijkt wel of het drie handafdrukken zijn voor een hand met drie vingers.
Klik op de afdrukken. Ze maken geluid. Een laag geluid als je het verkeerd doet en een hoog geluid als je het goed doet.
Klik van rechts naar links op de handvormige knoppen en er komt beweging in de machine.

Loop terug naar de plek waar je door het valluik viel.
De metalen buis blijkt een lamp te zijn, die dankzij het activeren van de generator werkt.
Loop langs de lamp verder naar rechts.


Aarons herinneringen
Aaron arriveert in de keuken van zijn grootmoeder.
Ze vraagt of Aaron even de jam wil pakken die ze nodig heeft voor haar koek.
Maak de koelkast open.
Kijk in de koelkast en Aaron ontdekt dat er ook bakstenen in liggen (+10).
Haal het potje jam (marmelade) eruit, maak de deur van de koelkast weer dicht en geef de jam aan grootmoeder.

Aaron krijgt nu het verzoek om drinkglazen uit de woonkamer te halen.
Maak de deur links van grootmoeder open en ga naar buiten.

Aaron belandt op een besneeuwd kerkhof. Hier ziet hij zichzelf als klein jongetje voor een grafsteen staan.
Praat met het jongetje. Hij staat bij het graf van grootmoeder. Hij vindt het triest dat er geen bloemen op het graf van grootmoeder liggen. Hij mist haar en wil nog niet naar binnen gaan.
Geef de jonge Aaron het speelgoedsoldaatje dat je in Infraworld in de vuilniszak vond (+50).

Kijk om je heen.
In de achtergrond zie je een nis met brandende kaarsen. Aaron zegt dat er een zoete lucht vandaan komt.
Aan de voet van de uiterst rechter grafsteen zie je een kleine sneeuwhoop, als je goed kijkt. Veeg hem weg en Aaron ziet dat er een vaas bloemen onder verborgen ligt. Raap de bloemen (vase of flowers) op.
Geef de bloemen aan de jonge Aaron. Hij zet ze bij de grafsteen en verdwijnt dan plotseling.


Stervende man
Aaron flitst naar een volgende scŤne. Hij ziet een stervende man op de grond zitten, omringd door oogbollen die hem aanstaren.
Bekijk de zittende man. Aaron heeft deze drugsdealer vroeger in elkaar geslagen en hem gedwongen de drugs te eten die hij in London verkocht.
Linksklik op de zittende man en Aaron raapt de baksteen (brick) op, waarmee hij de man ooit sloeg.
Boven het hoofd van de man zie je een lichtgekleurd vlak in de zuil. Het is een opening, waar een weeÔg zoete geur uit opstijgt. Plaats de baksteen in de opening.

Het wordt donkerder en Aaron hoort de stem van Penelope, die hem vertelt dat hij hierdoor problemen krijgt met MI5.
Penelope komt tevoorschijn en haalt Aaron over om voor Pandora te komen werken.

Dan komt Aaron weer bij zinnen.
Er kwam gas uit de zuil. Nu hij de opening geblokkeerd heeft, verdwijnt de werking van dit hallucinerende gas. Waarschijnlijk heeft hij het gas samen met het licht geactiveerd. Hij is nog steeds in de ondergrondse ruimte.
Loop verder naar rechts.


Grote grot met deuren
Aaron arriveert nu in een hoge grot. In het midden is een groot rooster waar hete lucht opstijgt en een blauw licht te zien is.
Daarchter zie je twee deuren (portal) die niet zomaar open gaan.
Links en rechts van die deuren is een helling naar de bovenverdieping, waar drie deuren zijn. De middelste deur is gesloten. De andere twee zijn open (passage)
Op de begane grond, aan de achterkant van de linker helling, is nog vaag zichtbaar een afgesloten deur te zien. Achter de rechter helling zie je naast de lichtbuis nog een afgesloten deur.

Ga de helling op en loop dan door de open linker deur een kamertje in.
Hier zie je een paneel met vier knoppen. De linker knop is verlicht. Verlaat de kamer.
Ga door de open rechter deur een kamertje in.
Hier zie je ook een paneel met vier knoppen. De rechter knop is verlicht.
Met de knoppen in deze kamers kun je andere deuren open, mits je de juiste combinatie knoppen activeert/verlicht. Het naamplaatje 'portal' is dan veranderd in 'passage'.

Activeer in de linker kamer de 2de knop van links.
Activeer in de rechter kamer de 3de knop van links.
Loop naar buiten en je ziet dat de middelste deur op de bovenverdieping open is.

         

Ga de middelste kamer in. Hier ligt een dode soldaat op de grond. Bekijk hem.
Bekijk daarna de stenen plaat aan de muur, waarop een zonnestelsel afgebeeld is (+10).
Bestudeer de plaat. Je ziet in het midden een zon. Eronder is een planeet met een ring afgebeeld. De drie andere planeten zijn oplopend van grootte; klein boven, rechts middelmatig en links de grootste.
Doorzoek (linksklik) de soldaat Aaron vindt een pistool, een GSM (mobile phone) en een bol met een ring (ringed sphere).
Bekijk in je inventaris het pistool. Het is ongeladen. De soldaat heeft waarschijnlijk geschoten. Er is gevaar in de tempel? (+10).
Verlaat de kamer weer.

Activeer in de linker kamer de 2de knop van links.
Activeer in de rechter kamer ook de 2de knop van links.
Loop naar buiten en je ziet dat onder je de linker deur open is.
Ga hier naar binnen.
In deze kamer is een put, gevuld met slijm.
Verlaat de kamer weer.

Activeer in de linker kamer de 3de knop van links.
Activeer in de rechter kamer de 1ste knop van links.
Loop naar buiten en je ziet dat onder je de rechter deur open is.
Ga hier naar binnen.
Ook in deze kamer is een put gevuld met slijm. Maar hier vind je tevens op de grond, rechtsvoor bij de put, een metalen bol (sphere). Raap hem op en verlaat de kamer weer.

Activeer in de linker kamer de 4de knop van links.
Activeer in de rechter kamer de 3de knop van links.
Loop naar buiten en ga de rechter helling af. Je ziet nu dat de deur achteraan bij de lichtbuis open is. Ga hier naar binnen.
Ook in deze kamer is een put. Maar boven deze put zweeft een metalen bol (sphere) Pak de bol en verlaat de kamer weer.


Waterval
Loop helemaal naar rechts, waar je een zwak verlichte deuropening ziet.
Ga door de opening een lange trap af.
Aaron krijgt een visioen waarin Pandora hem beveelt terug te keren naar Global Corp.

Loop verder naar rechts, tot bij een waterval. Aaron heeft niet veel zin om erin te duiken.
Loop een klein stukje terug en je ziet aan de wand een reliŽf van een everzwijn. In de rechter bovenhoek van het reliŽf zit een rond gat.
Het ziet er naar uit dat je hier even niet verder kunt.
Schakel over naar Penelope.


Penelope - altaar
Nadat Aaron de generator aanzette, is ook bij Penelope de verlichting aangegaan.
Loop verder naar rechts, de trappen af, de tempel in.

Ga onderaan de trap naar links.
Ook Penelope krijgt een visioen waarin Pandora zegt dat ze binnen een paar uur zal sterven als ze niet terugkomt naar Global Corp.

Loop verder naar links een kamer in.
Rond een stenen altaar staan vier standbeelden die een bol in hun hand dragen. Penelope verbaast zich over de vreemde gezichten van de beelden.
Op de zijkant van het altaar zit een metalen bol (sphere). Raap hem op.
Dan verschijnt plotseling een soort geest. Penelope voelt zich bedreigt en gebruikt haar krachten.

Als de geest weg is, kijk je nog eens naar de standbeelden. Hun gezicht lijkt precies op dat van de geest. Was het een alien of een hologram? (+30).


Deurengrot
Verlaat de kamer en loop terug naar de trap. Ga verder naar rechts en Penelope arriveert in een grote, hoge grot met veel deuropeningen en een poort die beschermd wordt door energiestralen.
Aan beide zijden van de poort staan soortgelijke standbeelden als in de kamer met het altaar.

Ga links van de poort door de deuropening.
Penelope staat op een kort looppad. Aan het einde staan twee metalen standbeelden.
Kijk in het gat. Penelope concludeert dat ze in een metalen koker staat. Bovenin ziet ze een gesloten raam. Dit hoort duidelijk niet thuis in een twaalfduizend jaar oude tempel.
Verlaat de ruimte.

Ga door de drie deuropeningen links en rechts van de poort. Ze leiden allemaal naar eenzelfde ruimte met een looppad en metalen standbeelden. Kijk overal in het gat.
Bekijk daarna nog eens de energiepoort en Penelope vraagt zich af of het een landingsbaan voor aliens is (+50).


Bibliotheek
Loop in de hoge grot helemaal naar rechts en ga door de deuropening die je hier ziet. Penelpe arriveert in een ruimte met boekenkasten waar allemaal soortgelijke ornamenten in staan. Het lijkt wel wat op een bibliotheek.
Pak een willekeurig ornament (object) uit een kast.
Als je inmiddels alle waardeloze objecten in het spel hebt opgeraapt, krijg je (50) punten.

Middenachter zie je een reliŽf van een everzwijn aan de muur. Ook in dit reliŽf zit een rond gat in de rechter bovenhoek.
Haal de metalen bol uit je inventaris en stop hem in het gat. Penelope hoort de bol rollen en vraagt zich af waarom ze dit deed.

Loop helemaal naar rechts en Penelope hoort een klik. Uit de vloer rijst een verlichte standaard omhoog. Raak het verlichte scherm aan (+30). Penelope hoort een geluid, maar heeft geen idee welk effect haar actie had.


Aaron - geest
Schakel over naar Aaron.
Nadat Penelope het verlichte scherm aanraakte is er bij Aaron, rechts van het reliŽf, een zwakverlichte, doorzichtige kubus verschenen. Een soort hologram.

Op de grond onder het zwijnreliŽf ligt de metalen bol (sphere) die Penelope in het gat gooide. Raap hem op.
Nu verschijnt ook bij Aaron die vreemde geest. Ook hij voelt zich bedreigt en gebruikt zijn krachten. Hij transporteert zichzelf naar de winkel in Infraworld en vraagt om hulp.
Maar voor Howard iets kan doen, verschijnt die geest weer en transporteert Aaron zichzelf weer terug naar de tempel.


Hologram kubus
Klik op de hologram kubus en Aaron kijkt erin.
Je ziet een raster. Herinner je het reliŽf met het zonnestelsel, in de kamer met de dode soldaat. Verlaat de close-up van de kubus.

Haal de metalen bollen uit je inventaris en gooi ze allemaal in de doorzichtige kubus.
Linksklik dan nogmaals op de kubus om erin te kijken.
Klik op een bol en hij verplaatst zich volgens een vaste route.
Doe alsof het kleine verlichte plekje de zon is.
Groepeer alle bollen dan rondom die zon, zoals je het op het reliŽf zag: de kleinste bol boven, die met de ring beneden en de andere twee aan de zijkanten, de kleinere rechts.

Aaron hoort een mechanisme bewegen in de ruimte boven zijn hoofd.
Loop naar links en ga de trappen op.


Zonnestelsel reliŽf
Loop de helling op naar de kamers met de knoppen om de deuren te bedienen.
Activeer in de linker kamer de 2de knop van links.
Activeer in de rechter kamer de 3de knop van links.
Loop naar buiten en je ziet dat de middelste deur open is.

Ga naar binnen.
Op het reliŽf met het zonnestelsel gloeit nu een zigzagrand. Raak hem aan (+50).
Aaron hoort weer iets bewegen, maar nu bij de waterval.


Waterval
Verlaat dus de kamer en ga naar de waterval.
Bekijk de waterval en Aaron denkt dat hij achter het water een doorgang ziet. Loop achter de waterval een grot in.
Midden in de grot staat een stenen zuiltje.
Verlaat de ruimte weer.

Ga terug naar de kamers met de knoppen om de deuren te bedienen.
Activeer in de linker kamer de 4de knop van links.
Activeer in de rechter kamer de 1ste knop van links.
Aaron hoort weer dat ratelende geluid en de knoppen blijven om beurten oplichten. aaron denkt dat hij iets belangrijks heeft gedaan.

Ga terug naar de kamer achter de waterval.
Het zuiltje is in de vloer gezakt, je ziet alleen nog een vierkante plaat.
Ga bovenop de plaat staan.


Penelope - altaar
Schakel over naar Penelope.
Aaron heeft ook in haar gedeelte van de tempel het een en ander veranderd.
Ga naar de kamer met het stenen altaar en Penelope ziet dat het altaar verschoven is. Een trap is zichtbaar. Ga de trap af.

Onderaan de trap is een kleine ruimte met een vierkante stenen plaat in de vloer.
Ga op de plaat staan.


Liftzuilen
Als ook Aaron op de plaat staat, blijken beide platen een gekoppelde lift te zijn. De zuilen stijgen omhoog en Penelope en Aaron kunnen de ondergrondse tempel verlaten.




Global Corp  

Piramides
Penelope en Aaron treffen Percy in een kamer met vershillende piramide modellen. Ze brengen hem op de hoogte van het visioen van Pandora en de aliengeest. Percy zegt dat ook hij bezoek van de geest heeft gehad.

Praat als Penelope met Percy.
Vraag om informatie over project Apotheosis.
Percy herhaalt nog eens dat alleen zijn moeder het totale plan kent. Hij wist alleen dat het belangrijk was een voorwerp te vinden dat door de Indiaanse stam, de Abenaki was gemaakt. Zijn vader vond het voorwerp, wist het te ontcijferen en aan Pandora door te geven. Het kostte hem zijn leven. Percy laat zich ontvallen dat hij hen al in Infraworld zag.
Zeg hem dat je wilt weten wat hij bedoelt (Don't mess me about again).
Percy vertelt dan dat hij de kracht heeft om dingen anders te laten uitzien als ze zijn. Hij heeft hen getest in Infraworld om te zien of ze geschikt waren. Hij was Mr. Keys.
Penelope en Aaron denken dat ze gebruikt werden, maar Percy blijft volhouden dat hij goede bedoelingen heeft en hen wil helpen (+50).

Kijk om je heen als Aaron en als Penelope.
In de voorgrond is een gat, dat volgens Penelope uitziet als een luchtkoker of schoorsteen.
Je ziet drie modellen van piramides: een Egyptisch model, een Maya model en een onbekend model. Er zitten geen hendels of knoppen op de modellen. Als je erop klikt, weten beiden ook niet wat ze ermee moeten doen.

Zorg ervoor dat zowel Aaron als Penelope op elke piramide hebben geklikt.
Vraag als Penelope aan Percy wat de bedoeling is van die piramides. Hij weet het ook niet.
Aaron is tijdens het gesprek voor de linker piramide gaan staan.
Laat Penelope naast Aaron ook voor de linker piramide gaan staan en Percy krijgt een idee. (Dit kan een poosje duren.)
Hij vraagt Penelope voor de Maya piramide te gaan staan en Aaron voor de Ziggurat.
Hijzelf gaat voor de Egyptische staan en nu gebeurt er iets.

Uit de 'luchtschacht' komt een generator omhoog.
Percy vertelt dat ze nu kunnen vertrekken. Deze kamer is ook een illusie, ze zijn op een ruimteschip!


Percy
Na een flits verschijnen de drie in Percy's slaapkamer in de kelder van de woontoren van Global Corp. Percy zegt dat de centrale computer in de kamer hier tegenover is. Hij gaat daar eerst even een klein probleem oplossen, voor hij de levens van Penelope en Aaron kan redden. Ze mogen hem over een seconde of tien volgen, zegt hij.
Percy wil daarna alles vernietigen en zijn moeder doden.

Aaron en Penelope ruzieŽn nog een beetje over Percy en verlaten vervolgens de slaapkamer.
Als ze de computerruimte instappen, zien ze dat Percy het oplossen van zijn kleine probleem niet overleefd heeft. Hij is gedood door een Watcher uit Infraworld.
Aaron en Penelope vragen zich af of ze nu zullen sterven.
Aaron wil in ieder geval proberen om voor die tijd de kaart van Pandora te vernietigen. Per slot hangt de toekomst van de planeet af van die kaart.

Doorzoek Percy's lijk.
Aaron pakt zijn relikwie (relic) terug en eveneens Polidori's deel (relic) en zijn tempelsleutel (temple key). Ook vindt hij Polidori's sleutelkaart (card key).
Verlaat de kamer.


Gang
Schakel over naar Penelope.
In de gang zie je, op de muur tussen de kamer met Percy's lijk en de lift, een grote ingebouwde vierkante speaker waar muziek uit komt.
Laat Penelope er naar kijken. Ze herkent de klassieke muziek (+10).
Schakel dan weer over naar Aaron.


Percy's kamer
Loop een stukje naar links.
Je kunt tussen de twee kamerplanten aan de onderkant van je scherm, terug gaan naar Percy's slaapkamer.
Binnen zie je aan de rechterkant van de deuropening een TV. Laat Aaron erop klikken. Hij heeft wel zin, maar geen tijd om rustig in zijn eentje TV te kijken. Penelope vindt zijn beschrijving niet zo'n aantrekkelijk idee (+10).
Verlaat de kamer.


Pandora's kamer
Aan de linkerkant van de gang zie je deur met een rood krachtveld.
Gebruik de Polidori sleutelkaart op het slot naast de deur. Het krachtveld verdwijnt.
Ga naar binnen.

Pandora's kamer heeft een prachtig plafond.
Op het tafeltje met de vaas bloemen ligt Pandora's sleutelkaart (key card). Raap hem op.
Penelope heeft even het idee dat de schaduw van Pandora in de kamer verscheen.

Op de grond voor het bed ligt een oude foto (photo). Raap hem op.
Het is een foto van Pandora en Lewis Higgins (uit Doc Apocalyps) voor de Eifeltoren. Er staat een stempel op met de tekst 'Order of the Serpent - Case 14543 - Exhibit 542'. (+10).
Verlaat de kamer.


Stele kamer
Ga naar de rechterkant van de gang. Hier zie je nog zo'n deur met een krachtveld.
Haal de sleutelkaart die je in Pandora's kamer vond tevoorschijn en gebruik hem op de card reader. Het slot herkent de kaart, maar er gebeurt niets.

Gebruik het controlepaneeltje boven het slot(numeric keypad). In de close-up zie je dat op het hoogglanzende paneeltje slechts ťťn vlek zit: op de 7 (P). Klik dus op de 7 tot de code begint te knipperen.
Verlaat de close-up en haal nogmaals de sleutelkaart van Pandora door de cardreader. Nu gaat de deur open! Ga naar binnen.


Pandora
De kamer wordt bewaakt door twee Wachters.
Dan verschijnt ook Pandora. Ze weet inmiddels dat Percy dood is, maar doet daar niet moeilijk over. Net als Percy's vader Perseus, is ook hij slachtoffer van het plan.
Pandora zegt dat zij het goed voorheeft met Penelope en Aaron en om dat te bewijzen, ontneemt ze hen de magische krachten. Hun leven is niet meer in gevaar.
Pandora wil wel alle gevonden voorwerpen hebben en is bereid eventuele vragen te beantwoorden.

Kijk even om je heen.
Pandora staat voor de stenen cilinder (stele) met de inscripties. In het midden van de cilinder zit een gat.
Rechts daarvan zie je de kaart die Pandora maakte van de stele, verdeeld in de brokstukken die ze verzamelde.

Laat Penelope praten met Pandora.
Zeg dat je het jammer vindt van Percy en dat je niet wist wie hij was toen je met hem ging.
Zeg ook dat het misschien fout van je was om aan haar te twijfelen (Maybe i was wrong to doubt you). Pandora neemt je niets kwalijk. Ze heeft Penelope altijd als een dochter gezien, beweert ze (+10).

Laat Aaron met Pandora praten.
Vraag haar naar Project Apotheosis en ze legt uit dat het oorspronkelijk Project Modified heette, omdat ze genetisch gemanipuleerde supersoldaten maakten. Al doende ontdekte ze dat er veel meer mogelijk was en dat ze bijzondere krachten kon laten ontwaken bij de mensen. Pandora zelf bezit alle ontdekte krachten. Haar agenten om veiligheidsredenen slechts enkele.

Pandora legt ook uit dat elke 12 duizend jaar de relikwiŽn bij elkaar moeten worden gebracht door de Uitverkorene. De stele is de Activator om de Raad van Ouden (coucil of ancients) weer bij elkaar te brengen. Het aardse ras zal dan beoordeeld worden en wellicht onderdeel gaan uitmaken van de Realiteit.
Pandora denkt dat ze er klaar voor zijn. Penelope herinnert zich de legende van Atlantis.
Sluit het gesprek af.


Stele
Combineer in je inventaris de twee brokstukken van het relikwie.
Plaats daar de tempelsleutel in en je hebt een relikwie met sleutel (relic with key).

Stop het gecombineerde relikwie in het gat in de stele.
Aaron en Penelope proberen het sleuteldeel samen te draaien (+30).


Aliens
Ruimteschepen komen naar de aarde.
Aaron, Penelope en Pandora worden naar een van de ruimteschepen getransporteerd, waar Vril hen welkom heet.
Vril vertelt dat de Aarde nog niet klaar is. Hij laat beelden zien van vervuiling, oorlog en hongersnood. De aarde zal door een nieuwe zondvloed overstroomd worden.
Maar hij wil de 'Adam en Eva' die nu voor hem staan een nieuwe kans geven. Ze zullen naar een veilige plaats gebracht worden.

Aaron wil de fouten die de aardbewoners maakten, herstellen (sort all the mistakes out), maar Vril denkt niet dat hij daartoe in staat is.
Aaron geeft toe dat de aardbewoners niet echt iets erbij geleerd hebben de afgelopen twaalfduizend jaar. (we haven't evolved). Vril zegt dat dit hun kans is om te leren van hun fouten (+50).

Accepteer je lot (accept my destiny).................................



KopiŽren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.