1954 ALCATRAZ


Walkthrough door Yvonne © 2023 www.adventurespel.nl

Uitgever: Daedalic Entertainment / 2014
Ontwerper: Daedalic Entertainment

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Info & review.


spelbediening en intro,
1. Joe (Alcatraz),
2. Christine (North Beach),
3. Joe (Alcatraz), ontsnappingsplan,
4. Christine (North Beach), paspoorten,
5. Joe (Alcatraz), ontsnapping,
6. Joe en Christine.

Spelbediening en intro  

Na het opstarten van het spel kom je in het hoofdmenu terecht.
Het spel heeft een autosave, zodat je daar je spel kunt voortzetten als je het hebt beëindigd (Continue).
Je kunt een nieuw spel starten (New game) of een spel laden of opslaan (Load/Save). Je ziet dan wat vakjes met plaatjes van opgeslagen spelen. De datum en tijd, waarop je het spel opsloeg, staan erbij. Je klikt het lege vakje 'New save game' aan om er een spel in op te slaan.
Bij de opties (Options) kun je de taal voor spraak en tekst regelen, de resolutie veranderen, ondertiteling aan- of uitzetten en o.m. kiezen of je in full screen of in windowed mode wilt spelen. Je kunt er de 'Snoop key' uitzetten, als je geen hotspotfunctie wilt.
In het hoofdmenu kun je ook de credits zien en het spel beëindigen (Exit).

Kies een nieuw spel.
Na de credits op een achtergrond van zwart-wittekeningen zie je Joe in zijn cel zitten, nadat hij is opgepakt voor een roofoverval. Hij zegt dat de oude Hank een ontsnappingsplan heeft, dat hij niet zomaar weg zal geven.

Op het scherm zie je hoe de spelbediening werkt en wat je in de cel moet vinden.
Linksklikken op voorwerpen laat je er iets mee doen en met rechtsklikken kun je het voorwerp nader bekijken.
Met de spatiebalk zie je de hotspots.

Klik de informatie weg met het pijltje op het vakje 'Show/hide help bar'.
Ga met de muis naar links en je ziet een tabblaadje. Klik erop om de inventaris van Joe te zien. Hij heeft alleen een trouwring (wedding ring).

Je ziet links een tekening van Joe en een van Christine.
Door erop te klikken kun je van rol wisselen. Dat is nu nog niet mogelijk.
Christine heeft haar eigen blad met inventarisspullen.
Onder Christines plaatje zie je wat tekeningetjes op papiertjes. Daarmee keer je terug naar het hoofdmenu.

Let op: In onderstaande walkthrough wordt zo weinig mogelijk omgeschakeld naar de andere hoofdpersoon.
Let goed op wat er in de inventaris zit. Soms krijg je meer inventarisspullen te pakken, dan je merkt.
Gebruik alle gesprekopties als er met iemand te praten valt.


1. Joe (Alcatraz)  

Cel
Bekijk de papieren aan de muur en andere dingen in de cel.
Pak het zelfgemaakte mesje (glass shiv) van achter het rooster onder de wastafel.
Gebruik het mesje op het bed en Joe haalt er geld (cash hidden in cigaret) uit.
Zie rechtsklikkend dat het 20 dollar is.

Het mesje gaat kapot. Open de inventaris en zet de glasscherf weer terug in zijn houder.
Links op de onderste boekenplank is een geheime bergplaats. Pak er de pijnstillers (pain pills) uit.
Je ziet op het scherm wat je moet doen om geen eenzame opsluiting te krijgen.
Ga de cel uit.

Bekijk de gevangenen.
Praat met de oude Hank. Zeg dat je interesse hebt in zijn plan.
Hank wil er 20 dollar voor of een flesje pijnstillers.
Vervolg het gesprek. Joe wil met niemand samenwerken, maar Hank zegt dat Joe iemand nodig heeft om hem aan de kust op te halen.
Nadat je alle gesprekopties hebt gekozen, beëindig je het gesprek.

Bekijk Hank en Gas Pipe, die achter Hank staat. Gas Pipe heeft het op Joe voorzien.
Kijk naar de cipier. De mannen krijgen het bevel naar de kantine te gaan.


Kantine en bezoekruimte
Bekijk Joe's ontbijt en neem een hap. Joe stopt een pannenkoek (pancake) in zijn inventaris.

Bekijk Bumpy en praat met hem.
Praat ook met Gas Pipe. Die kan een privégesprek regelen voor Joe en Christine. Hij wil er geld voor, dat Joe heeft overgehouden aan zijn overval. Joe zegt dat dat geld is verbrand.

Praat met Hank. Zeg dat je geïnteresseerd bent, maar niet in de kantine wilt verder praten (I'm interested, but not here).
Ga de kantine uit met de pijl naar links.

In de bezoekruimte ontmoet Joe Christine.
Naast hem houdt Gas Pipe een luidruchtig gesprek met zijn eigen vrouw.
Gebruik alle gesprekopties. Klik op het pijltje aan het dialoogvenster om verdere opties te zien.
Geef Gas Pipe een teken door hem aan te stoten. Die praat nu zo agressief tegen zijn vrouw, dat de cipier moet ingrijpen. Nu kan Joe ongestoord met Christine praten.
Christine zegt, dat een zekere Mickey haar lastig valt om het geld van Joe's overval te pakken te krijgen.
Vertel haar de waarheid. Als je liegt, maakt dat voor de voortgang niet uit.

Buiten wordt Christine opgewacht door Mickey.
Doe alsof je Joe haat en vervolg het gesprek. Als je een andere optie kiest, maakt dat voor de voortgang van het verhaal niet uit.

Kijk naar Alcatraz, ook door een telescoop.
Bekijk Christines inventaris. Er zit een haarspeldje (bobby pin) in en een ondertekend briefje (letter from warden) van de gevangenisdirecteur. Daarop staat dat Christine Joe 1x per maand mag bezoeken.

Ga naar links, North Beach in.
Vanaf nu kun je omschakelen van Christine naar Joe en omgekeerd.
Schakel over op Joe.


Luchtplaats, isolatiecel
Gas Pipe wil geld hebben van Joe, omdat hij ervoor zorgde dat Joe met Christine kon overleggen. Het maakt niet uit hoe Joe reageert. Er volgt een gevecht en beiden worden in een isoleercel gestopt.

Bekijk het metalen plaatje, bekijk het rooster links van het plaatje. Er is niemand om contact mee te maken.
Praat door het rooster rechtsboven. Iemand die zich de Lizard noemt, antwoordt en geeft tips voor een ontsnapping (The Lizard's escape plan).
Druk op de pijl onderaan het scherm en Joe kan met de bewaker spreken. Die moet toestemming hebben van de directeur om Joe uit de cel te laten.

Er komt een mededeling op het scherm, met uitleg hoe je om kunt schakelen naar Christine.
Klik op Christine en schakel om.


2. Christine (North Beach)  

Appartement
Christine is bij haar appartement.
Lees het briefje van Christines huisbaas Vivian aan de muur en ga Christines appartement in.
Het appartement is doorzocht. Als ze de klok boven de piano bekijkt, denkt Christine, dat Mickey binnen is geweest.

Klik op een willekeurig voorwerp en Christine ruimt het appartement op.
Ze bekijkt de wereldbol, zoals Joe haar had gezegd en vindt een briefje over Joe's safe (diagram for a safe). Waar de safe is, staat er niet. Wel dat ze drie sleutels nodig heeft.
Huisbaas Vivian heeft er eentje, Bernadette en Sutter hebben de andere twee sleutels.

Bekijk de kat die ergens in de kamer is en geen vaste plaats heeft. Waarschijnlijk zit hij op de platen.
Pak een jazzplaat (record) uit de collectie, draai eventueel een plaatje en lees de post.

Haal lucifers (matchbook) uit een kledingstuk aan het rek. Bekijk de lucifers in de inventaris. De lucifers komen uit Mickeys club.
Lang geleden waren ze allemaal bevriend. Mickey had erop geschreven dat ze daar altijd welkom is.

Haal uit de ladekast een 2e haarspeld (bobby pin) uit de bovenste la.
De telefoon onderaan het scherm werkt nog.
Bekijk de plafondlamp. Christine haalt er een inhaler (valo) uit.
Pak de bladmuziek (sheet music) boven de piano.


Brandtrap
Er is in het appartement verder niets te doen, maar bekijk alles.
Ga de brandtrap op. Christine ziet Dale daar, die een versierpoging doet. Het maakt niet uit of je op hem ingaat of niet.

Pak op de brandtrap het blikje bier (lucky lager) van de balkonleuning.
Uit de bloembak kan Christine een metalen plaatje (money plate front) pakken om vals geld mee te drukken. Het is bedoeld voor de voorkant van een geldbiljet.

Kijk bij de overburen naar binnen.
Praten lukt niet. De man hoort niets, omdat hij aan het typen is.
Ga het dak op. Er is daar niets bijzonders te zien of te doen.
Ga dus weer de brandtrap op en het appartement in.


Vivians restaurant, soep
Ga het huis uit en je ziet een plattegrond.
Er zijn 6 plekken te bezoeken: de Alcatraz-pier, het appartement van Christines huisbaas, Mickeys Club, een kerk, caffè Napoli en Christines adres.

Ga huisbaas Vivian bezoeken.
Ga links de keuken in. Bekijk wat er te zien is en bekijk de pan op het fornuis.
Pak de soeplepel (ladle) uit de pan ernaast.
Schep met de lepel soep (delicious soup) uit de pan.
Achteraan staat een kruidenkast. Omdat Christine geen Chinees kent, kan ze geen kruiden uit de kruidenkast pakken.
Ga de keuken uit en dan de trap op.

Bekijk de handschoenen met inkt op het tafeltje.
Vivian ligt ziek in bed. Pak van het bed een 3e haarspeld (bobby pin) en praat met Vivian. Ze wil wintermeloen-soep, niet de soep uit de inventaris.
Uit de bovenste la van het kastje haalt Christine een metalen plaatje (counterfeit plate/back) voor het vervalsen van geld.
Combineer de twee plaatjes en Christine zegt dat Joe en Vivian blijkbaar geld vervalsten.
In de onderste la mag Christine niet kijken.

Ga het restaurant in en pak het menu. Op de achterkant van het Engelstalige menu staat de Chinese tekst.
Christine heeft het teken voor wintermeloen (Symbol for winter melon) nu bij zich.

Ga de keuken in en hou het teken tegen de kruidenkast. Christine pakt de wintermeloen (winter melon) uit de kast.
Doe de kruiden in de soep en ga de keuken uit, naar Vivian toe.
Geef haar de soep en Vivian voelt zich meteen een stuk beter.
Praat met haar en gebruik alle gesprekopties. Over een sleutel weet ze niets, maar Joe had Vivian wél een nieuwe radio gegeven. Die heeft haar neef in gebruik. Ze geeft zijn adres. Als huur accepteert ze jazzplaten.
Neem afscheid en ga het restaurant uit.


De opera
Er is een nieuwe plek aan de plattegrond toegevoegd. Kies de opera.
Christine staat voor een gesloten hek.
Maak het slot open met een haarspeld en ga rechts met de pijl het gebouw in.

Haal uit de grote kist een 4e haarspeld (bobby pin).
Praat met Xiaowen over de radio. Hij is hem kwijtgeraakt. Hij leest een werk van Camfield en heeft verder niets belangrijks te zeggen.

Bekijk de hoofdtooien. Links van de middelste hoofdtooi staat een radio.
Pak de radio, maar Xiaowen ziet in de spiegel wat Christine van plan is.
Praat met hem over de radio en ga dan weg de plattegrond in. Kies Mickeys club.


Mickeys Club
Praat met de uitsmijter. De club zit vol.
Het lukt niet om de wachtende klanten af te schrikken, zodat je voor kunt kruipen.
Laat de lucifers aan de portier zien en Christine mag naar binnen.

Bee staat bij de ingang en zegt dat Mason iets te zeggen heeft.
Praat met Mason. Hij geeft een formulier (solitary form) waarmee Joe de isolatieruimte kan verlaten. Dat moet dan wel ondertekend zijn door de gevangenisdirecteur.

Praat met Bee. Die wil daarvoor de toiletruimte in.
Automatisch gaat Christine het toilet in. Er ligt een dronken dame in de hoek.
Praat met Bee en gebruik alle gesprekopties. Ze vertelt dat Mickey een foto van haar gestolen heeft om een priester te chanteren. Ze zegt ook dat Mickey en Joe samen de overval hebben uitgevoerd en adviseert in Mickeys safe te kijken. Ze geeft de code van de safe (safe combination) en vertelt over Mickeys obsessie met Goldie de zeemeermin.
Christine vraagt verder of Bee op haar kat wil passen.
Bekijk de code in de inventaris. Er staat 37-23-46.

Bekijk de dronken vrouw. Ze komt Christine bekend voor.
Praat met haar. Ze klaagt over haar man die alleen over zijn werk in de gevangenis kan praten.
Ga het toilet uit.

Praat met Mickey. Hij neemt haar mee naar zijn kantoor.
Lieg tegen hem of spreek de waarheid. Daarna gebruik je elke leugen op het scherm. Ze vertelt wat ze weet over Joe en de overval, maar Mickey gelooft er niets van.
Geef toe dat je van Joe's overval weet (tell the truth) en zeg dan "Mickey, if I had the money, why would I be here?"
Binnen een maand moet Christine de plek van het gestolen geld aan Mickey doorgeven.
Snel na dit gesprek staat Christine buiten. Ze merkt dan dat Mickey een soort smetvrees heeft en mag niet terug het kantoor in.

Ga links naar de kleedkamer.
Bekijk alles en pak een 5e haarspeld (bobby pin) van de koffer in het midden van de kamer.
Pak aan de linkerkant een roos (a red rose).
Praat met Goldie. Ze wil graag weg met haar vriendinnen, maar heeft een contract met Mickey. Als Christine Goldie helpt met dat contract, zal Goldie te zijner tijd Joe helpen.

Ga door de achterdeur de club uit en ga naar links naar de voorkant van de club.
Ga naar de plattegrond en kies de kerk.


De Peter en Paulkerk
Het hek voor de kerk zit op slot.
Praat met detective Grassi en hij vertrekt.
Nu kun je met een haarspeld het hek openen.
De priester neemt Christine mee naar de biechtstoel.
Gebruik alle gesprekopties. De priester gaat elke dag naar Alcatraz om adviezen te geven aan de directeur en post te censureren.
Praat buiten de biechtstoel nog eens met de priester. Hij wil geen boodschap aan Joe overbrengen. Christine moet maar wachten tot ze Joe de volgende maand mag bezoeken.
Ga de kerk uit en kies Caffè Napoli op de plattegrond.


Caffè Napoli
Het koffiehuis is gesloten door detective Grassi. Sutter zit op de stoep. Praat 2x met hem.
Lees het briefje over de sluiting op de deur.

Open het hangslot met een haarspeld.
Voor ze antwoord kan krijgen van Sutter, die mee naar binnen is gegaan, betrapt Grassi haar.
Praat met Grassi. Ze willen van elkaar informatie over Joe's overval.
Christines inventaris is door Grassi in beslag genomen.

Verlaat het kantoor. Grassi wil met Christine uit eten.
Accepteer dat ("just dinner") en even later zitten ze in een restaurant.
Bekijk alles en praat met Grassi. Hij zegt dat Joe Christine bedroog en dat Joe Bee als alibi gebruikte, toen de overval werd gepleegd.
Ga het restaurant uit. Christine krijgt haar inventaris terug.
Het politiebureau is nu een nieuw te bezoeken plaats op de plattegrond.

Ga terug naar Caffè Napoli. Sutter en Dale zijn daar.
Op de tafel ligt een manuscript van de schrijver Camfield dat Christine eerder had laten liggen. Pak het Camfield manuscript (a short play by Evan Camfield).
Praat met Dale en dan met Sutter. Die wil pas praten als hij valo heeft gebruikt.
Geef hem de valo-inhaler en praat met hem.
Sutter is gedeprimeerd omdat zijn vriendje de relatie heeft verbroken. Hij geeft Christine voor haar tijdschrift een liefdesgedicht (love poem), dat hij toch niet meer nodig heeft.

Ga naar buiten en zie dat er een nieuwe plek te bezoeken is op de plattegrond.
Kies het park.


Washington Square Park
Praat met de man tegen de boom. Christine verstaat hem niet als hij nuchter is.
Geef hem het blikje bier en praat opnieuw met hem. Hij vertelt over de overval die hij gezien heeft. Het geld verbrandde na een botsing en de chauffeur was wit. Christine denkt dat hij Mickey bedoelt.

Praat met Sutters vriendje Matty op de bank. Joe had Sutter iets gegeven voor hij gevangen werd genomen. Matty vindt Sutter oud. Hij denkt dat Sutter alleen van Matty houdt, omdat Matty jong is.
Christine denkt dat Sutter zijn liefde aan Matty moet tonen. Geef Matty het liefdesgedicht en praat verder.
Geef hem dan de rode roos.
Pas op: je moet na het geven van het gedicht met Matty praten, zodat Christine een reden heeft om de roos aan te bieden.

Automatisch bezoekt ze het koffiehuis. Sutter en Matty hebben het bijgelegd.
Praat met Sutter. Joe had hem een dagboek gegeven. Sutter heeft dat ongelezen verkocht aan een boekhandel.

Ga na dit gesprek naar buiten. Op de kaart is een nieuwe plek te bezoeken.
Ga naar de boekhandel (The lower depths bookstore).


S-sleutel 1
Bekijk de verkoopster en praat met haar. Ze is Goldies tweelingzusje en geïnteresseerd in boeken van Camfield. Voor werk van Camfield wil ze het dagboek wel ruilen. Ze neemt het toneelstuk niet aan.

Ga naar Grassi toe. Die plek staat iets boven het restaurant op de plattegrond.
Op het bureau rechts ligt een map over Joe's overval. Er zit een foto in van Christine en Joe. Christine kan die alleen pakken, als Grassi niet kijkt.
Praat met hem. Zeg dat je een getuige van de overval sprak in het park.
Gebruik alle opties en scroll door om meer opties te zien.
Als Grassi haar oude arrestatiebevel gaat zoeken, pakt Christine vanzelf de foto (photo of Christine and Joe).

Ga het kantoor uit en kies Mickeys club.
Ga de kleedkamer in en zeg tegen Goldie, dat je haar zus in de boekhandel zag.
Laat haar de code van de kluis zien. Die wordt vervangen door een andere code (second safe combination), want de code stelt Goldies maten voor en Goldie is op sommige plaatsen wat veranderd.
De nieuwe code is 33-25-33.

Ga naar de kerk.
Pak onderaan op een bank een bijbel (old bible) weg.

Ga de bijbel verkopen in de boekhandel. De verkoopster heeft geen cashgeld, dus mag Christine later een boek kiezen als ze er een wil.
Praat nog eens met de vrouw en kies het dagboek dat Sutter verkocht. Christine vindt er een S-sleutel (S key) in.


Bernadettes B-sleutel
Automatisch gaat Christine naar caffè Napoli.
NB: Als dat niet het geval is, heb je de bladmuziek in Christines appartement niet meegenomen. Ga die dan halen en kies caffè Napoli.
Bernadette is daar. Praat met haar en zij neemt Christine mee naar haar atelier om de sleutel te zoeken.

Gebruik alle gesprekopties, terwijl Christine poseert.
Bernadette zegt dat Vivian een goede vervalser is. Ze heeft geen verhalen gehoord over een verhouding tussen Joe en Bee en zou Bee graag willen schilderen.
Zoek na het gesprek sleutels in Bernadettes studio.
Pak de folder van de ligbank in het midden van de kamer en Bernadette brengt Christine onmiddellijk naar de kunstgalerie.
Ze worden op straat in de gaten gehouden door Grassi.

Praat met de eigenaar. Hij herinnert zich Bernadette, die werk bij hem achter liet.
Christine houdt een verkooppraatje over Bernadette en hij wil haar werk wel bekijken.
Op een van de schilderijen is Joe's B-sleutel (B key) geplakt. Christine pakt hem er vanzelf af.
Ga de galerie uit.


V-sleutel
Buiten wacht Mickey Christine op met zijn lijfwacht.
Hij wil de sleutel, maar weet niet dat er 3 sleutels nodig zijn.
Geef hem een sleutel, bijvoorbeeld de S-sleutel.
Mickey wil nu dat ze de kluis vindt waar de sleutel op past. Hij laat haar gaan.

Ga naar de opera.
Tussen de hoofdtooien staat het radiootje. Christine kan hem niet pakken want dat kan Xiaowen zien.
Zeg dat je de radio echt nodig hebt en geef hem het manuscript met het toneelstuk van Camfield.
Geef hem daarna de bladmuziek en pak de radio (repaired radio).

Ga naar Vivian en laat haar de radio zien.
Er rammelt iets in en Christine vindt de V-sleutel ( V key).
Joe was een appartement voor Vivian aan het opknappen en gaf haar de sleutel toen hij werd opgepakt. Vivian mag nog steeds dat appartement niet verhuren en geeft het adres.
Ga het restaurant uit en kies '1310 Grant'.


1310 Grant
Onderweg komt Christine Dale tegen, die een ritje met haar wil maken.
Wijs hem af. Het maakt niet uit welke gesprekoptie je kiest. Ze neemt Dale toch mee, omdat hij zou kunnen helpen als zich problemen voordoen.

Bekijk de deur. Christine hoort constante typgeluiden.
Klop op de deur en er wordt op haar geschoten. Ze denkt dat ze beter een andere toegang kan vinden.

Ga naar Christines appartement.
Ga de brandtrap op en bekijk het middelste raam.
Ga het dak op en loop naar het dak aan de overkant via de loopplank.

Een schrijver richt zijn pistool op haar. Praat met hem. Ze moet bewijzen dat ze 'beat' is.
Gebruik alle gesprekopties en Christine vertelt over haar wilde leven. De man schrijft alles op.
Bekijk de schrijver. Het is Evan Camden.
Pak uit de stapel papier op de grond een aantal bladen en Christine heeft een manuscript in haar inventaris.
Pak van de 2e boekenplank een boek (Volume IX).
Zie in de inventaris dat beide werken voor de boekhandel van belang kunnen zijn.
Praat met de schrijver.
Probeer de koelkast te openen. De schrijver trekt zijn pistool.
Zeg dat je geen idee hebt wat het wachtwoord is.
Christine moet dat uitzoeken. Ga de deur naast de koelkast door.


S-sleutel 2
Ga naar Mickeys Club en zeg tegen Bee dat Bernadette modellen nodig heeft.
Pas op: je hebt deze gesprekoptie alleen als je Bernadettes atelier goed hebt bekeken en alles met haar besproken hebt.

Ga in de club naar Mickeys tafeltje en praat met hem. Hij neemt Christine mee naar zijn kantoor.
Gebruik alle gesprekopties. Ze praten onder meer over Goldies contract en Christine liegt over de sleutels.
Mickey denkt nu, dat er 4 sleutels nodig zijn en gunt Christine wat tijd om ze te vinden. Hij wil haar hand niet schudden.
Bekijk de schoonmaakspullen onder het bureau, de pillen rechts onderaan en het medische boek op de bank.
Christine denkt dat ze Mickeys fobie voor bacteriën en virussen kan gebruiken om de S-sleutel terug te krijgen.

Praat nog eens met Mickey en zeg dat je je niet lekker voelt (Whoea. I feel kinda woozy).
Pas op: Dit kun je pas zeggen als je het medische boek hebt bekeken.
Zeg daarna dat je vlooien hebt van je kat of kies een andere optie. Mickey verdwijnt onmiddellijk.

Bekijk de brandkast.
Hou de 2e code van de safe tegen de brandkast. Die gaat open en Christine haalt er een fotonegatief (35 mm negative) uit.
Ook vindt ze Goldies contract, een pistool (gun), een geheime map (secret ledger) en de S-sleutel (S key) .

Pak de map (ledger) van het bureau.
Combineer de twee mappen in de inventaris om ze met elkaar te vergelijken. Hiermee kan Christine aantonen, dat Mickey een dubbele boekhouding heeft.
Gebruik de telefoon door er met de mappen op te klikken en Christine verlinkt Mickey.

Ga het kantoor uit.
Zeg tegen Bee dat ze morgen mooie foto's kan maken als de maffia Mickey aan zal pakken.
Bekijk het negatief. Je ziet de pastoor van de Peter en Paulkerk een huwelijk voltrekken tussen twee mannen.
Laat Bee het negatief zien. Ze maakt thuis een fotoafdruk (blackmail photo) van het negatief en is snel terug.
Bekijk de foto in de inventaris. Sutter en Matty worden door de priester in de echt verbonden. Mickey had het negatief van Bee gestolen om er de priester mee te chanteren.

Ga terug de club in en loop naar de kleedkamer.
Christine ziet dat Mickey in het steegje wordt doodgeschoten door een gangster.
Let op: Als je Mickey niet verraadt met een telefoontje, zal Mickey in het eindspel aanwezig zijn.
Geef Goldies contract aan Goldie. Die belooft dat ze Christine en Joe zal helpen, als dat nodig mocht zijn.
Ga de club uit via de achterdeur.


De priester
Bekijk Mickeys bloed en ga naar de voorkant van de club.
Kies de kerk op de plattegrond.
Praat met de priester. Hij zegt weer dat je moet wachten, tot je bij Joe op bezoek mag.
Geef hem de foto en hij neemt je mee naar de biechtstoel.
Praat weer met hem als je uit de biechtstoel bent. Christine zegt hem dat hij aan Joe moet doorgeven dat schrijver Evan de koelkast bewaakt.

Ga dan de kerk uit naar caffè Napoli toe.
Vertel Bernadette dat Bee wel voor haar wil poseren.
Pak een 6e haarspeld (bobby pin) uit Bernadettes tasje.

Ga naar de boekwinkel.
Geef het manuscript (of het volume IX-boek) aan de bibliothecaresse. De volgende keer mag Christine gratis een boek meenemen in ruil voor dit manuscript. Je hebt namelijk een titel nodig en die heeft Christine nog niet.


Vervalsen formulier
Ga naar Vivian. Laat haar de drukplaten zien voor het valse geld. Het verbrande geld van de overval was vals. Vivian zegt dat ze valse papieren voor Christine kan maken.

Geef haar het formulier voor de eenzame opsluiting van Joe (solitary form). Als de directeur dit ondertekent, kan Joe uit de isolatiecel.
Vivian heeft de handtekening van de directeur nodig om die te kopiëren.
Laat Vivian het briefje van de directeur zien, waarmee Christine Joe eens per maand mag bezoeken.
Vivian vervalst de handtekening van de gevangenisdirecteur en Christine heeft nu een ondertekend isolatiecel formulier (signed solitary form) in haar inventaris.

Ga het restaurant uit en breng het formulier naar Mason in Mickeys club.
Je ziet dat Joe uit de isoleerruimte wordt gelaten.

Er is voor Christine nu niets meer te onderzoeken In North Beach. Ze zal ook moeten wachten tot de priester Joe heeft gesproken. Het spel schakelt om naar Joe.


1. Joe (Alcatraz), ontsnappingsplan  

Luchtplaats
Bekijk de gebouwen rond de luchtplaats.
Praat met Bumpy. Hij heeft honger.
Geef hem de pannenkoek en hij geeft informatie over hoe je kunt ontsnappen. Bumpy's ontsnappingsplan (Bumpy's escape plan) komt in Joe's inventaris.

Praat met Hank. Ook hij heeft een ontsnappingsplan en wil er iets voor terug.
Geef hem de pillen en het geld. Hierna kun je over zijn plan praten.
Gebruik alle gesprekopties. Hij geeft de tip in de ziekenboeg terecht te komen en vertelt over een raam dat los zit.

Een andere gevangene, Frank, roept Joe en geeft de naam van de gevangene, die in de cel met het loszittende raam zit. Dat is Stroud the Birdman. Stroud zal Joe niet toelaten in zijn cel.
Frank geeft Joe een boekenkaart (book card) voor 'Stroud's digest on the diseases of birds'. Dat boek zal de Birdman graag willen hebben.
Zie dat het boek geschreven is door Stroud.

In de inventaris zie je ook dat de drie ontsnappingsplannen van Lizard, Bumpy en Hank tot één ontsnappingsplan (my escape plan) zijn samengevoegd.

Verlaat de luchtplaats.
Het detectiepoortje werkt niet en een nieuwe cipier probeert het aan de gang te krijgen. Dat lukt, als Joe tegen hem zegt hoe dat moet.


De wasserij
Onder Masons toezicht moet Joe werkzaamheden verrichten. Zijn eerste werkplek is de wasserij.
Praat met Mason.
Pak de kleerhanger (hanger) van de linker wasmachine.
Op de grond ligt een veter (shoe lace). Pak die ook op.

Doorzoek de achterste container met wasgoed. Joe haalt er lakens uit die hij aan elkaar bindt. Hij heeft nu ongeveer 2.5 meter touw (8 feet rope).
Ook vindt hij een 2e kleerhanger (hanger) tussen de was.

Bekijk Chiquita's wasmachine. Er lijkt niets mee aan de hand te zijn.
Praat met Chiquita. Hij wil nieuwe kleren en vraagt om iets vrouwelijks.
Voel wat er in de wasmachine zit. De afvoer is verstopt en Joe kan er met een kleerhanger niet bij.
Haak de twee kleerhangers in elkaar (combined hangers) en haal de prop uit de afvoer. Die zat verstopt met een rode beha (sexy lingerie).
Als je die aan Mason wilt laten zien, vindt Joe dat geen goed idee. Het is namelijk de beha van Masons vrouw.

Geef de beha aan Chiquita.
Chiquita belooft dat hij een veiligheidsvest tegen steekwonden zal maken, zodat Joe tegen Gas Pipes aanvallen beschermd is. Daarvoor heeft Chiquita wel 2 dikke tijdschriften nodig.
Ga terug naar Alcatraz.


De kapel
Je ziet nu een plattegrond met plekken waar Joe kan werken.
Kies de kapel. De priester geeft Christines boodschap door over de kluis, waarvoor ze een wachtwoord nodig heeft.
Joe schrijft een briefje voor Christine.
Praat verder met de priester. Hij heeft niet veel te vertellen.

Bekijk de la in het bureau waarin de priester spullen opslaat, die hij van de veroordeelden afpakte.
Open de la en Joe haalt er een bijbel uit.
Bekijk die bijbel en het blijkt een pornografisch stripboek (Tijuana Bible) te zijn. Op de achterkant staat Hanks naam.

Repareer de speaker. Joe haalt er een wielrand (wheel rim), een soort kleine velg uit.
De lamp in de projector is doorgebrand.

Praat met Hank. Hij is wat down. Joe moet hem opvrolijken om een stuk touw te krijgen.
Hank waarschuwt dat Gas Pipe Joe te grazen wil nemen.
Geef de Tijuanabijbel aan Hank. In ruil krijgt Joe ongeveer 2.5 meter touw (eight feet of rope).

Pak bij het linker raam een meeuwenei (seagull egg) uit het nest.
Ga de kapel uit.


Industries
Kies 'industries' op de plattegrond. Hier werken de gevangenen achter een bureautje aan machines.
Praat met Bumpy. Bumpy is chagrijnig, omdat zijn vervroegde vrijlating is afgewezen. Bumpy's machine is kapot.
Bekijk de machine en je hoort wat er kapot is.

Ga naar de tafel met gereedschap en pak het oliekannetje (oil can) ervan af.
Bekijk de bank links van Bumpy en Joe vindt een werktuigkundig tijdschrift (mechanics' magazine).

Draai met de schroefsleutel wat schroeven aan in Bumpy's machine en bekijk de machine. De ventilator moet nog gerepareerd worden met een dunne draad. Die heeft Joe niet.
Repareer de ventilator in de machine met de schoenveter. Die is te droog.
Doop de veter in de inventaris in de olie en repareer Bumpy's machine.
Bekijk de machine. Joe zegt waarvoor die te gebruiken is.
Ga naar buiten en kies de elektrische centrale (power house) op de plattegrond.


Elektrische centrale
Pak de lamp (projector bulb) voor het raam naast de deur.
Pak een wielas (wheel center) uit de gereedschapskist. Joe pakt tegelijkertijd ook een elektriciteitssnoer (electrical cable), een houten borstel (wooden brush) en een ventilatorriem (fan belt) weg.
Bij de ladder is een fles sterke drank verstopt, waar Joe geen zin in heeft.
Rechts is een pijl naar de plek waar Gas Pipe is. Joe heeft zijn steekvrije vest nog niet, ga dus niet naar Gas Pipe toe.

Bekijk het controle paneel achteraan en repareer hem met de elektriciteitskabel.
De generator werkt nog niet. Ga naar rechts om hem te bekijken.
Schuif het vakje op de generator open en Joe ziet wat er mis is aan de machine. Hij haalt er automatisch 2 radertjes (gears) uit, die los zitten. De ene is te groot en de andere te klein.
Combineer de velg (wheel rim) met de wielas (wheel center) tot een wieltje (wheel).
Er zal een tandwiel aan toegevoegd moeten worden, maar de tandwielen uit de inventaris passen niet.

Ga met de pijl terug en dan de centrale uit.
Kies 'industries'.
Klik met de borstel op Bumpy's machine en Joe maakt er een houten tandwiel (a wooden gear) van.

Ga terug naar de centrale en loop naar de generator.
Stop het houten tandwiel in de machine.
Doe het wieltje erbij en dan de ventilatorriem. Joe doet het vakje dicht.
Om te kijken of de generator werkt, moet hij het controlepaneel bedienen.
Zoom uit en bedien het controlepaneel. De generator is gerepareerd.


Masons huis
Mason neemt Joe mee voor klusjes in zijn eigen huis. Zijn vrouw is er ook. Christine had haar in Mickeys club dronken in de kleedkamer ontmoet. Joe moet de tv en de platenspeler repareren.

Praat met Masons vrouw. Zij wil dat de telefoon gerepareerd wordt.
Bekijk de platenspeler linksklikkend. Joe repareert hem en pakt er een modetijdschrift (New York fashion rag onder vandaan.

De tv is lastiger te repareren.
Vraag aan Mason een handleiding. Hij gaat die halen.
Praat ondertussen met mevrouw Mason.
Mason komt terug en geeft Joe een handleiding (TV manual).
Gebruik die met de tv en Joe merkt dat er een vacuümbuis kapot is.
Zeg dat tegen Mason en hij gaat 2 reserve buizen (vacuum tube) halen.
Er zit nu ook een kort stukje elektriciteitssnoer (piece of wire) in Joe's inventaris.

Praat ondertussen met mevrouw Mason en probeer de tv te repareren met de buis. Dat gaat niet zomaar.
In de inventaris zit een buis die horizontaal ligt en er is een buis die verticaal in de inventaris staat.
Hou de verticale buis tegen de handleiding. Dit is een verkeerde buis.
Doe hetzelfde met de horizontale buis. Dit is de juiste.
Zet de horizontale buis dus in de tv.
De tv werkt, maar laat ruis zien. Joe vraagt om aluminiumfolie (tinfoil) en mevrouw Mason geeft Joe een stuk folie.
Gebruik de folie met de tv. Die is gerepareerd en Joe heeft nog een stuk folie over.

Joe gaat de telefoon repareren.
Open het elektriciteitskastje aan de muur.
Vervang de draden met het stukje draad uit de inventaris.
Gebruik de telefoon. Joe haalt er een muntje (dime) uit en een elektrische weerstand (phone resistor).
Er is storing op de lijn. Doe de rest van het folie in de telefoon. Joe wikkelt de draden in en repareert de telefoon.


Kapel, beschermend vest
Ga naar de kapel om de lamp in de projector te doen.
Geef de priester de boekenkaart. Christine zal wel weten waar ze dat boek over vogelziektes te pakken kan krijgen. De Birdman zal in ruil voor het boek Joe helpen met zijn ontsnapping. De priester zal Christine inlichten.

Ga de kapel uit en kies de wasserij.
Geef twee tijdschriften aan Chiquita en ze maakt een beschermend vest (knife-proof vest) voor Joe.

Het is tijd de confrontatie met Gas Pipe aan te gaan.
Kies de elektriciteitscentrale dus op de plattegrond.


Gevecht met Gas Pipe, ziekenboeg
Loop naar Gas Pipe toe.
Gas Pipe gebruikt een krik en Joe gebruikt zijn zelfgemaakte mes.
Gas Pipe verdedigt zich door zijn armen beschermend voor zijn lichaam te houden.
Sla toe op de niet beschermde plekken.

Beide mannen worden naar de ziekenboeg gebracht.
Gebruik alle gesprekopties en zeg "yes" op de vraag of Joe wel eens iemand heeft gedood. Joe biedt dan aan de mankementen in de operatiekamer te repareren.

Repareer de radiator.
Repareer ook de telefoon.
Lees de 5 notities op het prikbord. Hank heeft tuberculose, Chiquita staat op de lijst om een lobotomie te ondergaan en Birdman houdt van vogels.
Je kan de prullenbak niet bekijken.
Praat met de dokter. Joe moet een aantal weken op de ziekenboeg blijven.

Repareer de tank met narcosevloeistof en pak hem op.
Verdoof de dokter ermee.
Mason komt binnen, als de dokter op de tafel zijn roes uitslaapt, en sluit Joe op in een cel.

Pak de kromme spijker (bent nail) van de vensterbank.
Zie uit het raam dat het zal gaan misten.
Gebruik de spijker om het slot te openen.
Loop naar de gang.
Let op: Als je "no" antwoordde op de vraag of Joe wel eens iemand gedood heeft, wordt Joe meteen in een cel opgesloten. Je zult in dat geval uit de cel moeten ontsnappen met de spijker en terug naar de operatiekamer moeten gaan. Je treft daar dan een slapende dokter aan. Je hoeft de radiator en telefoon niet te repareren en je hoeft dan ook de dokter niet te bedwelmen.
Ga naar de gang.

Bekijk de vuilniszakken. Joe heeft die later nodig.
Je hoort de bewakers roddelen over Masons vrouw.
Neem de voorste deur links naar de operatiekamer.
Pak een bebloed shirt (bloody shirt) uit de prullenbak.
Pak de stoel en ruil die om met de krik (car jack). De hendel (handle) breekt ervan af, maar komt ook in de inventaris terecht.
De krik is te gebruiken om tralies uit elkaar te duwen.
Zet de hendel vast aan de krik en ga de kamer uit.

Ga achteraan rechts de kleine kamer in.
Haal een schoonmaakmiddel (cleaning fluid) uit het medicijnkastje en pak de handdoeken uit het rekje. Joe heeft daarmee weer ongeveer 2.5 meter (eight feet of rope) in zijn inventaris.
Pak van een doos schoonmaakmiddelen (cleaning supplies) op.
Combineer beide schoonmaakmiddelen in de inventaris en Joe heeft een rookbom (smoke screen) gemaakt.

Aan de muur hangt een lijst waarop wordt beschreven waarvoor de zekeringen in de stoppenkast dienen.
Er ligt een telefoononderdeel (Tk421) in de stoppenkast.

Ga de kamer uit en bezoek Birdman in de kamer rechts onderaan.


Birdman, de priester
Bekijk Birdman. Zijn echte naam is Robert Stroud.
Bekijk het raam waarover Hank zei, dat het los zat.
Probeer de deur te openen. Birdman zal Joe niet in zijn cel laten.
Praat met hem en bekijk de paniekknop in zijn cel.

Ga terug naar de gang en dan Joe's cel in. Druk daar op de paniekknop.
Joe sluit de deur en Mason komt eraan. Zeg dat je de priester wilt spreken.

Praat met de priester. Er is niets nieuws met hem te bespreken, want hij heeft nog geen contact met Christine gehad.
Praat met Mason en Joe wordt teruggebracht naar zijn cel.
Schakel om naar Christine.


4. Christine (North Beach), paspoorten  

Kerk
Christine is in Mickeys Club.
Ga naar buiten en kies de kerk.
Automatisch geeft de priester een briefje van Joe (note from Joe) en een boekenkaart (book card).

Bekijk de kaart. Joe wil het boek "Stroud's digest on the diseases of birds" hebben.
Lees Joe's briefje in de inventaris. Christine moet als wachtwoord voor de kluis 'Pack for Mexico' gebruiken en dan de 3 sleutels. Ze moet paspoorten laten maken door Vivian. De volgorde van de sleutels is B, V en S.


Boekhandel en kluis
Ga de kerk uit naar de boekwinkel.
Geef de boekenkaart aan de verkoopster.
In de rechterhoek onderaan is een plankje met bijzondere boeken. Geef het manuscript of het boek (volume IX) aan de verkoopster. Christine hoeft het boek dan niet te betalen.
Pak het vogelboek (Stroud's bird book) en ga de winkel uit.

Kies Christines appartement en ga de brandtrap op.
Ga naar het dak en loop naar het andere dak toe. Je kunt ook op de plattegrond 1310 Grant kiezen.
Open de brandkast. Zeg "Pack for Mexico" en Christine mag in de safe kijken.
Open de safe met de B-sleutel. De andere sleutels gebruikt Christine vanzelf. Ze neemt geen geld mee en zal paspoorten moeten regelen.
Ga de deur door en kies het restaurant.


Paspoorten
Vraag Vivian om valse paspoorten.
Scroll door naar de laatste gesprekoptie om het gesprek te beëindigen.
Geef haar de jazzplaat om de achterstallige huur te betalen.

Vraag weer om de paspoorten. Vivian heeft foto's en inkt nodig.
Geef Vivian de foto van Joe met Christine. Dat moet samen met de inkt. Vivian neemt hem nog niet aan.

Ga het restaurant uit en kies Caffè Napoli.
Vraag Bernadette om inkt (ink) en ga terug naar Vivian.

Geef Vivian de inkt. Vivian vraagt of Christine haar blanco paspoorten wil aangeven.
Doe de onderste la in het kastje open en Christine pakt 2 blanco paspoorten (two blank passports).
Geef die aan Vivian en Christine krijgt 2 paspoorten (fake passports) terug.

Ga het restaurant uit en kies de kerk.
Praat met de priester en geef hem dan het vogelboek. Christine wil weten of de priester het boek echt zal geven en verwacht een antwoord van Joe.
Ga de kerk uit en schakel om naar Joe.


5. Joe (Alcatraz), ontsnapping  

Birdman
Druk op de paniekknop en zeg dat je de priester wilt spreken. Die geeft Joe onmiddellijk het vogelboek (Stroud's bird book) en vraagt welk antwoord hij Christine moet geven als bewijs dat Joe het boek heeft ontvangen.

Praat met Mason. Die brengt Joe terug naar zijn cel.
Open de deur met de verbogen spijker en ga de gang op.

Ga naar Birdmans cel.
Geef hem het boek, maar je mag pas zijn cel in, als je hem ook het meeuwenei geeft.
Open de celdeur met de spijker en loop naar binnen.
Pak lakens (8 feet of rope) van het bed.
Bind alle lakens en touwen uit de inventaris aan elkaar. Joe heeft nu ongeveer 10 meter touw (32 feet of rope) bij zich.
Gebruik de krik op de tralies van het raam. Joe herinnert zich uit Lizards ontsnappingsplan, dat hij net moet doen alsof hij op bed ligt.
Praat met Birdman. Hij vertelt onder meer hoe Hanks plan in elkaar zit.

Ga de cel uit, de gang op.
Pak een vuilniszak (trash bag) en ga de isoleercel in.
Alleen de vuilniszak op bed leggen is niet overtuigend genoeg.
Combineer het bebloede shirt met de vuilniszak en leg die op het bed. Joe doet vanzelf de deur op slot.


Ontsnapping uit ziekenboeg, de wachtpost
Ga naar Birdmans cel. Het is zonsondergang.
Gebruik de krik op het raam en Joe verbuigt de tralies, zodat hij erdoor kan klimmen.

Op het dak ziet hij verderop een bewaker staan. Bekijk hem en bekijk de telefoon en de schijnwerper.
Linksklik op de telefoon en Joe zegt dat het niet lang zal duren tot de bewaker de telefoon gebruikt.
Links op de pijp, waar Joe bij staat, zie je een telefoonaansluiting.

Joe heeft twee mogelijkheden de bewaker af te leiden.
Hij kan een rookbom naar hem gooien en dan naar beneden gaan.
Joe kan ook de telefoon saboteren: zet de telefoonweerstand in de TK421. Joe heeft een apparaatje (phone feedback device) gemaakt, dat een enorme galm zal veroorzaken. Zet het apparaatje op de telefoonaansluiting. De telefoon gaat en de bewaker neemt op. Het gegalm verjaagt hem van zijn post.
Klim naar beneden.


Versperring
Joe kan niet terug naar boven.
Open de deur en Joe trapt hem open.
Ga de deur door. De ingang is versperd door rotsblokken.

Bekijk de versperring en probeer die op te ruimen. Joe zegt dat er natuurgeweld aan te pas moet komen.
Rechtsklik én linksklik op de rechter pijpleiding. Joe merkt op dat er veel druk op de leiding staat en dat er water door stroomt.
Draai aan het ventiel. Het valt op de grond.
Pak de balk op rechts van de voorste rotsblokken. Hij blijft aan de cursor kleven. Sla ermee op de pijp. De kracht van het water maakt de toegang vrij.

Bekijk de losse stenen in de muur rechts.
Loop door de tunnel. Joe denkt iets te horen, maar loopt door. Hij klimt over een hek en klimt aan het touw naar beneden.


Ondertussen bij Christine
Het spel is automatisch op Christine overgegaan (Meanwhile in North Beach).
NB: je kunt niet omschakelen naar Joe. Wel kun je zijn inventaris zien.

Ga met de priester praten in de kerk. Vraag of hij het vogelboek aan Joe heeft gegeven.
De priester geeft het antwoord dat Joe hem gaf.

Ga de kerk uit en kies 1310 Grant.
Bekijk de brandkast. Christine heeft het geld en de paspoorten. Ze zegt dat Joe nu aan de beurt is.
Het spel gaat automatisch terug naar Joe.


Joe en Gaspipe
Gas Pipe heeft Joe gevolgd en valt hem aan. Vrij snel ligt Gas Pipe onder.
Ga met de muis iets onder de mannen staan. Joe heeft een kei in zijn hand. Het enige wat hij kan doen is Gas Pipe doden (Finish Gas Pipe off).
Joe neemt het stuk pijpleiding (pipe) van Gas Pipe mee.

Klik op het touw en Joe zegt dat hij Christine moet laten weten, dat hij opgehaald moet worden.
Klim naar boven en Joe is terug bij de versperring.
Wrik met de pijp de stenen uit de muur en ga door de ontstane doorgang heen.


Joe en Christine  

Schuilkelder
Joe is in een schuilkelder.
Pak de kapotte ladder. Die zal Joe eerst moeten repareren.
Pak de duct tape (duck tape) in de linker hoek onderaan.
Repareer er de kapotte ladder mee en klim de ladder op. De ladder is niet stabiel.
Gebruik de pijpleiding om te trap te verstevigen en klim naar boven.

Daar staat Mason. Loop achter hem langs naar de telefoon toe om Christine te informeren dat hij vrij is.
Je kunt Mason ook een duw geven om hem naar beneden te laten vallen.
Mevrouw Mason ziet Joe en doet haar best hem te verleiden.

Doe de munt in de telefoon. Die blijft steken.
Open het controle kastje. Met iets van metaal kan Joe zonder geld de telefoon gebruiken.
Doe de trouwring in de controlekast en gebruik de telefoon.


Christine (North Beach)
Het spel schakelt over naar Christine, die thuis een feestje heeft.
De telefoon gaat. Pak linksonder de telefoon op. Christine zegt Joe naar een boei te zwemmen, waar ze hem op zal halen.

Haal een bootsleutel (boat key) uit het tasje van Goldie de zeemeermin. Het tasje hangt links van het raam aan een kastje.
Praat met Bernadette en Bee. Bernadette zal op de kat passen.
Ga het huis uit en het spel schakelt om naar Joe.


Alcatraz Pier
Joe kan naar links over een pad of naar rechts, de weg naar moeilijkheden (way into trouble), waar bewapende bewakers zijn.

Ga naar links. Loop naar onder en ga het water in.
Het spel gaat over op Christine.
Er zijn nu twee mogelijkheden:

Eerste mogelijkheid
Als Mickey dood is, staat Christine op de pier en wordt ze onder schot gehouden door Detective Grassi en een crimineel. Voor haar staat een koffer vol geld.

Bekijk Grassi en praat met hem. Christine denkt dat hij nog gevoelens voor haar heeft.
Probeer het vuilnisvat om te gooien. Christine zegt dat ze de twee mannen tegen elkaar op moet zetten.
Praat met de gangster en daarna met Grassi. Doe 2x een beroep op zijn eergevoel (appeal to Grassi's honor).
De twee mannen richten hun revolvers op elkaar.
Praat met de crimineel en dan een paar keer met Grassi. Grassi schiet de gangster neer.

Grassi richt nu zijn revolver op Christine.
Pak de revolver uit de inventaris en richt hem op Grassi.
Je hebt nu de keuze Grassi neer te schieten of het geld te pakken en weg te lopen.
Pak het geld en Christine loopt weg naar de boei waar Joe wacht.

Tweede mogelijkheid
Als Mickey nog leeft, staat ook hij op de pier.
De drie mannen houden een pistool op Christine gericht.
Praat met de crimineel en dan met Mickey.
Praat met Grassi en doe 2x een beroep op zijn eergevoel. Mickey richt zijn pistool op Grassi.
Geef een trap tegen de vuilnisbak, maar Christine wil de mannen tegen elkaar opzetten.
Spreek Grassi weer aan en Grassi schiet Mickey neer.
De crimineel richt zijn pistool nu op Grassi. Ze houden elkaar onder schot.
Geef een trap tegen de vuilnisbak en de mannen schieten elkaar neer.
Pak de koffer met geld en gebruik de zeilboot.


Christine en Joe
Christine ontmoet Joe. Praat met hem. Ze laat haar wantrouwen blijken.
Als Joe moet antwoorden of alles blijft zoals het vroeger was, maakt de keuze niet uit.
Vervolg het gesprek. Kies ervoor samen met Joe verder te gaan of juist niet.........................



Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.