CUBERT BADBONE P.I.



Walkthrough door Marjo © 2004 www.adventurespel.nl

Ontwerper: Deirdra Kiai/2003
Uitgever: Deirdra Kiai

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Marjo's Spel-Info.



Aan de oppervlakte van het eilandOndergronds



N.B. Klik met rechter muisknop op een voorwerp om het te bekijken. Klik met linker muisknop op een voorwerp om het te gebruiken. Klik met rechter muisknop ergens in het scherm om de inventaris op te roepen. Druk ESC om in het optie-menu te komen.


Intro

Een mens, Babs Bigmouth, komt Cuberts bureau binnenwandelen. Ze vertelt dat plotseling alle mensen in haar omgeving verdwijnen, inclusief haar reisgenoten. Ze vraagt Cubert de mensen op te sporen. Cubert weigert en Babs verlaat zijn kantoor. Als ook Babs met een schreeuw verdwijnt, ligt de taak alle mensen op te sporen bij Cubert, de enige privé-detective die het eiland rijk is. Hij is niet zo dol op toeristen, maar erkent het belang ervan, dus gaat hij aan de slag.



Aan de oppervlakte van het eiland  

Na de intro zie je een map van het eiland.
Ga als eerste even kijken bij de Human Coaster (achtbaan voor mensen) of alle mensen daarin verdwenen zijn. Jammer genoeg mag je er niet in, omdat je geen mens bent, zegt het mannetje naast de sleutel. Praat met de franse dwerg (French midget). Hij wil ook niet vertellen wat de sleutel opent.
Praat dan met het meisje achter het kraampje. Ze heet Yvette en vraagt of je 3 pennies over hebt voor een dansende olifant. Je hebt nog geen geld, dus verlaat de achtbaan.

Ga terug naar Cuberts Office (Cuberts kantoor), links onderaan op de map. Praat met Benji, de secretaresse.
- Vraag naar dat ding op zijn bureau (What is that monstrosity on your desk)
- Vraag of hij de computer iets wil vragen (Can you ask your computer a question for me?)
- Vraag of de computer 'pi' uit kan rekenen. (What is the last digit of pi?)
Natuurlijk blijft de computer hiermee tot in het oneindige bezig, dus heb je de gelegenheid om de lade van Benji's bureau te ledigen. Cubert vindt een zaklamp zonder batterijen (strobe light), een 'Poopsie card' en een soort panty met krulversiering (frilly stockings).
Verlaat het kantoor.

Ga de Baked Potato's Bar and Disco in, rechts boven op de map. Geef het de 'Poopsie Card' aan de gebakken aardappel achter de toonbank. Cuthbert krijgt in ruil een blikje Poopsie. Praat met de aardappel. Hij vindt het vervelend dat de kat niet van de dansvloer afwil. Loop naar de dansvloer. Er zit inderdaad een kat op de vloer. En aan de muur hangt een gesigneerde poster van Cutesie Sparklebums. Verlaat de disco.

Ga naar het Horniverous Devil Restaurant rechts onderaan op de map. Haal uit je inventaris het blikje Poopsie en klik ermee op het pepervaatje Pepper shaker) dat op tafel staat. De barkeeper waarschuwt nog dat het een gevaarlijk drankje wordt, maar Cubert maakt desalnietemin zijn pittige drankje (spiked poopsie).
Haal dan uit het bekertje op de toonbank 3 munten (3 pennies).
Praat vervolgens met de barkeeper. Hij zegt dat het slecht gaat met de zaken. Ook kan hij pas weg als hij geld verdiend heeft of een cadeautje heeft voor Yvette, waar hij een oogje op heeft. Verder blijkt er een tekort te zijn aan dansende olifanten, die ze hier in hamburgers enzo gebruiken.

Loop terug naar Yvette's kraampje bij de achtbaan. Geef haar de drie munten en je krijgt in ruil een klein dansend olifantje. Kijk (rechter muisknop) in je inventaris naar hetn olifantje. Cubert ontdekt dat er een batterij in zit. Je zaklamp zit zonder batterijen, dus combineer de batterij ermee om een knipperende zaklamp te verkrijgen.

Vervolg je onderzoek bij het Ecrat Island Dock (pier), midden boven op de map. Dit is de plek waar normalerwijze de schepen met de mensen-toeristen aankomen. Nu is hij omgetoverd tot een filmset. Praat met regisseur Walter Christmas. Het is zijn eerste film en Cutesie Sparkelbums is de ster van de film. Walter vraagt tevens om een drankje. Geef Walter dus het pittige Poopsie drankje en hij zakt bewusteloos weg op zijn stoel.
Nu kun je verder doorlopen naar rechts, naar de kleedkamer van Cutesie. De deur met de ster is gesloten. Kijk door het raampje links naast de deur. Cubert ziet Alphonso, de make-up man. Knipper met de zaklamp door het raam om zijn aandacht te trekken. Alphonso komt naar buiten gestormd en geeft zo Cubert de kans de kleedkamer in te gaan. Hier zit Cutesy aan de make-up tafel en vraagt of ze eindelijk dat mens-masker af mag zetten. Verlos haar dus van dat masker. Cubert ontdekt meteen dat Cutesie eigenlijk een man is. Verlaat daarna de kleedkamer.

Loop naar de achtbaan. Zet hier je masker op en de Franse dwerg zal Cubert ongehinderd doorlaten. Binnen ontdekt Cubert waarempel enige mensen die in de rij staan. Hij vraagt zich af of alle mensen via de achtbaan verdwenen zijn. Omdat hij geen zin en tijd heeft ook in de rij te gaan staan, zoekt Cubert naar een methode om voor te kruipen. De achterste jongen draait zich om en zegt dat hij ALLES wil doen als hij een handtekening van Cutesie krijgt. Cubert ziet er nu wel uit als Cutesy, maar kan uiteraard niet haar handtekening nabootsen. Verlaat dus de achtbaan.

Loop terug naar de pier. Voor de voeten van regisseur Walter ligt een hartvormig pakje. het is een doos chocolaadjes. Raap hem op en verlaat de pier.

Ga terug naar het restaurant. Geef de pukkelige jongen achter de toonbank de doos chocolaadjes. Hij rent er meteen mee naar Yvette, die zeer onder de indruk is. Ze besluiten samen te verhuizen naar Canada.
Loop door het klapdeurtje naast de toonbank, de keuken van het restaurant in. Achter tegen de muur hangen gasmaskers aan een haakje. Neem een gasmasker mee en verlaat de keuken en het restaurant.

Loop naar de pier. Er zit een ladder vast aan de houten pier. Zet je gasmasker op en Cubert klimt vanzelf de ladder af. Je kunt nu de bodem van het meer onderzoeken. er zwemt een catfish heen en weer, die zelfs miauw zegt. Op de bodem liggen scherpe voorwerpen en een geraamte. Raap de schaar (scissors) op en klim de ladder weer op. Verlaat de pier.

Loop de disco in. Kijk naar de poster van Cutesie. In de hoek staat haar handtekening (autograph). Knip hem met de schaar eraf en verlaat de disco weer.

Ga naar de achtbaan. Loop naar binnen, Cubert zal vanzelf zijn masker opzetten. Geef de handtekening aan de achterste jongen (die met de kilt) in de rij. Vraag hem dan de deur achteraan te openen (Open that door over there). Dat kan hij niet omdat de Franse dwerg de sleutel heeft. Praat nogmaals met hem en vraag of hij de Franse dwerg wil afleiden (Distract the French midget at the entrance). Als de jongen voor de Franse dwerg begint te zingen, steelt Cubert de sleutel.
Gebruik de sleutel om de deur achter de rij wachtenden te openen en ga naar binnen.



Ondergronds  

Cubert tuimelt 'The Great Void of Nothingness' in en vindt zichzelf terug in een opslagruimte. Achterin staat een doos met pruimen (prunes), die Cubert niet los in zijn zakken wil meenemen. Probeer de deur te openen. Dat lukt niet omdat hij klemt. Halverwege de rechter deurstijl zit een stukje kauwgum. Kijk in je inventaris. Cubert is bij zijn val in het 'Grote Niets' het een en ander kwijtgeraakt. Haal je Poopsie-Card uit de inventaris en schraap de kauwgum uit de spleet. De deur gaat open en Cubert wandelt de volgende ruimte in.

Hier ziet hij een zootje mensen opgepropt in een kooi bij elkaar staan. Ook de reisgenoten van Babs zijn erbij. De enige manier om de kooi te openen is, de combinatie van het cijferslot achterhalen.
Praat met de mensen in de kooi. Vraag waarom een van de mensen een zak over zijn hoofd heeft (Why does that guy have a bag on his head?) Naar zeggen heeft hij pukkels sinds hij een pad kuste, omdat hij dacht dat die in een prinses zou veranderen. Geef deze Dominique het Cutesy Masker uit je inventaris. In ruil krijgt Cubert de papieren zak.

Loop terug naar de opslagruimte. Vul de papieren zak met pruimen. Verlaat de opslagruimte weer en loop terug, langs de kooi, verder naar links. Loop aan de einde van de gang, de trap op.

In de monitor ruimte zit een viking-bewaker te staren naar drie zwarte beeldschermen. Links op de tafel staat een lege beker (mug). Neem hem meeen loop de trap weer af.

Ga, links onderaan de trap, het toilet (washroom) in. Vreemd genoeg zit hier een man met een tulband achter een vleugel te spelen. Op de klep van de vleugel staat een sapmachine. Zet de lege beker onder de tuit van de sapmachine en stop dan de pruimen in de machine. Cubert kan nu een beker pruimensap meenemen als hij het toilet weer verlaat.

Ga de trap op naar de monitorruimte en geef de viking-bewaker de beker pruimensap. Plotseling heeft hij hoge nood. Na zijn vertrek kan Cubert de getallen zien, die voor de viking op het bureau geschreven staan. Hij noteert de getallen in zijn inventaris. Verlaat de monitorruimte.

Als Cubert de trap af loopt, komt hem een sinister type tegemoet. Het blijkt Gunner Starr te zijn, die een vleesverwerkende machine heeft uitgevonden, waarin hij mensen tot hamburgers vermaalt. Logisch, vind hij, aangezien de dansende olifanten op het eiland zijn uitgestorven.|
Cubert is het er niet helemaal mee eens. Toeristen zijn immers goed voor de economie. Cubert wil proberen Babs, die aan de lopende band vast hangt, te redden.
Stop de machine door de panty (frilly stockings) uit je inventaris te halen en in de invoer (entrance tube) van de vleesmachine te gooien. De panty rekt uit en zet alle radertjes in de machine stil. Gunner is woest en kruipt in de machine om hem te repareren. Hij legt zijn afstandsbediening (remote control) op de grond. Raap hem op.
Loop naar rechts, langs de transp[ortband. Aan het einde is een hendel, maar die kun je niet overhalen. rechts zie je een grote enge deur (big scary door). Gebruik je afstandsbediening om hem te openen en loop er door naar de gan waar de kooi staat.

Loop naar de kooi Kijk in je inventaris naar de code en gebruik die op het slotpaneel. de kooi gat open. Cubert vertelt de mensen wat Gunner met Babs van plan is. De hele meute stormt bij de vleesverwerkende machine naar binnen en Gunner belandt in zijn eigen machine. Nadat hij er als gehakt uitgerold is, weet hij nog te melden dat niemand de weg naar buiten kan vinden.

Wandel nogmaals het toilet (washroom) in. Praat hier met de blinde pianospeler. Naar blijkt hoeft iedereen alleen maar in de vleugel te springen om op Hawaï te belanden.

Bekijk ook de aftiteling en Cubert zal na zijn vakantie op Hawaï weer terugkeren naar zijn kantoor......................................................



Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.