TEARS OF BETRAYAL



Walkthrough door Marjo © 2006 www.adventurespel.nl

Uitgever: Frixx-it/2005
Ontwerper: Frixx-it

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Marjo's Spel-Info.



AppartementRory's PubGokspelletjesNogmaals Rory's PubZiekenhuis
BriefVillaHalskettingGeld en punten verdienenBlack HawksWraak

N.B.: De punten die je in dit spel kunt verdienen, worden in ( blauw ) aangegeven.



Intro

Het is nacht. Een motor wordt gestart en even later zie je een rode sportauto door een diepe mist rijden. Een vrouw loop op het trottoir. Als ze op het zebrapad oversteekt, wordt ze aangereden door de rode sportauto.



Appartement  

James wordt wakker uit zijn nachtmerrie. Hij roept om Roxanne, maar is alleen in de kamer.
Rechtsklik op het bed en kies voor de actie "jump" (springen). Je kunt ook, als je wilt, op je toetsenbord intikken "jump on bed". Deze tekst verschijnt dan boven in de balk. Duw op enter en je hebt je eerste ( 3 ) punten verdiend.

Maak Het lampje op het nachtkastje aan (turn on). Loop om het bed heen en maak ook hier het lampje aan. Als je wilt, kun je ook nog de lichtnop bij de deur gebruiken (use switch), om nog meer licht te krijgen. Loop dan naar het bed en raap (take) de brief van Roxanne op ( 5 ), die op het hoofdkussen ligt. Nadat James hem gelezen heeft, verdwijnt hij miraculeus.

Loop naar de kleerkast, open de deur en trek andere kleren (change clothes) aan ( 2 ).
Loop dan naar de deur, open hem en ga naar de zitkamer.

Zet de TV aan (turn on) ( 2 ). James luistert naar de nieuwsberichten.
Kijk dan naar de blauwe bank. Op de zitting ligt een portemonneee (wallet). Raap hem op ( 5 ). Er zit nog 20 dollar in. Dit wordt meteen boven in de balk vermeld.

Ga naar rechts, naar de keuken. Als je hier de rechter lade in het keukenblok opent, zie je een mes (knife) liggen. Neem (take) het mee ( 1 ).

Ga nu terug en open de deur links naast de slaapkamerdeur. Dit is de badkamer.
Op de spoelbak van het toilet staat een foto van Roxanne. Raap (take) hem op ( 3 ).
Loop dan naar de wastafel. Hier kun je je sleutelbos (keys) oprapen ( 1 ).
Ook zie je twee tandenborstels liggen. Klik op het steeltje van de rode tandenborstel (of type: take toothbrush) ( 2 ). James zal dan de groene tandenborstel (toothbrush) oprapen.

Verlaat de badkamer en ga naar de deur ertegenover. Open hem en loop de hal in.
Ga de trap af en verlaat het huis door de blauwe deur tegenover de trap.



Rory's Pub  

Op straat komt een man op James aflopen, die hem wil spreken in Rory's pub. Hij zegt dat hij Jack heet en niet met James op straat gezien wil worden. Daarna rent hij snel weg.
Als je nu zomaar de straat oversteekt, wordt je aangereden en gedood door een auto! Gebruik dus altijd de zebrapaden.
Loop vanaf het appartement naar rechts, langs de bank, tot aan het zebrapad. Steek hier over.
Bij het betonnen gebouw met de blauwe ramen ga je rechts de straat in.
Voorbij de "Jamaļcan Clothes" winkel ligt "Rory's Pub". Open de deur en ga naar binnen.

Jack, die een rode trui draagt, zit alleen aan een tafeltje. Ga bij hem zitten (sit on chair).
Spreek hem aan en Jack vraagt of je hem op een drankje wilt tracteren.
Als de ober komt, bestelt Jack zomaar een hele fles whisky voor 16 dollar ( 10 ), zodat je nog maar 4 dollar over hebt.
Jack zegt dat hij meer weet over het ongeluk dat Roxanne kreeg. Volgens hem werd ze met opzet op het zebrapad aangereden. Hij zegt dat hij bij James een briefje in de bus zal gooien waar een adres op staat. James kan hier meer info krijgen.
Dan rent Jack er weer vandoor. De fles whisky neemt hij mee.

Rechtsklik op James en kies voor "stand up". James staat nu op en je kunt naar de bar lopen.
Bestel hier achtereenvolgens bier (beer) ( 1 ), whisky ( 1 ), wijn (wine) ( 1 ) en freezer ( 1 ). Omdat alle drankjes meer dan 4 dollar kosten en je dat geld niet hebt, zal de barman ze weer wegnemen.

Ga naar de toiletruimte, links van het paartje aan de tafel.
Rechts zie je drie deuren. Open de voorste deur en lees de graffiti ( 5 ). Noteer het telefoonnummer dat je krijgt: 666-2341.
Verlaat dan de toiletruimte en verlaat vervolgens de bar.



Gokspelletjes  

Loop vanaf de Pub terug naar je huis naast de bank. Ga naar binnen, de trap op en dan het appartement in. Er staat James een grote verrassing te wachten. Kijk rond en bemerk de bloedsporen.
Kijk dan in de brievenbus naast de deur. Er zit nog niks in. Verlaat dus het appartement weer.

Loop vanaf de voordeur naar links.
Volg het trottoir langs de bomen en struiken, tot je bij een tafel komt waar twee mannen achter staan.
Klik op de linker man en hij nodigt je uit voor een spelletje kaart.
De inzet is 4 dollar. Rechtsklik en kies voor "snakes play" als je wilt spelen.
De bedoeling is dat je raadt of de volgende kaart hoger of lager is. Rechtsklik en kies dus voor hoger (snakes high) of voor lager (snakes low). Als je geluk hebt, kun je zo je geld aanvullen.

Als je meer dan 30 dollar hebt, kun je ook een kaartspel spelen met hogere inzetten. Of je speelt het dobbelspel op de tafel ernaast.



Nogmaals Rory's Pub  

Als je minstens 24 dollar hebt, ga je terug naar Rory's Pub. Praat hier net zo lang tegen de bartender over de problemen met zijn vrouw ( 1 ), totdat hij vertelt, dat de pianist een liedje zingt in ruil voor een glas whisky.
Koop dan een glas whisky. Neem (take) het glas van de bar en loop ermee naar de pianist. Geef hem (give to) het glas whisky ( 5 ) en zal hij zal een lied zingen.

Loop naar het tafeltje waar het paartje zit.
Spreek de vrouw aan. Als ze zegt dat haar man jaloers is, typ je in: "kiss woman". James zal de vrouw kussen en zo ( 1 ) punt verdienen.

Ga terug naar de bar en bestel een biertje (beer). Drink het bier op ( 6 ) en verlaat dan de bar.

Loop terug naar het appartement, het is inmiddels ochtend geworden.
Voor de deur staat de auto van de benedenbuurman geparkeerd.
Kies voor "jump on car" en James vraagt zich af hij erop zal springen of niet.
Typ dan in: "yes I should" en hij zal op de motorkap van de auto springen en hiermee ( 4 ) punten verdienen.

Als je wilt, kun je nog even in James' appartement gaan kijken. De situatie is onveranderd vreemd en er ligt nog geen brief in de brievenbus.



Ziekenhuis  

Loop vanaf James' huis alsmaar naar rechts, langs het rood-bakstenen gebouw, over het zebrapad en de parkeerplaats en je ziet het ziekenhuis recht voor je. Er staat een grote witte H op de gevel en een meisje bij een bloemenkar naast de deur. Je kunt met haar praten als je wilt.

Loop door de automatische schuifdeuren naar binnen.
Ga verder door het halletje een lange gang in.
Open de tweede deur rechts (achter de rolstoel). Je hoort een kreet en krijgt daarvoor ( 2 ) punt.

Open aan de rechterkant de voorlaatste deur. Hier ziet James Roxanne staan ( 5 ). Ze vraagt hem uit te zoeken waarom ze is aangereden.
Als James de kamer weer verlaat, vertelt hij de verpleegster dat Roxanne naast haar bed staat. De verpleegster reageert ongelovig en gaat zelf even kijken. En inderdaad, Roxanne ligt nog steeds in coma, zoals James zelf kan zien als hij terug de kamer in gaat.

Ga aan de linkerkant de voorlaatste kamer in.
Hier zie je op een kastje een rode lippenstift liggen. Neem hem mee ( 3 ).
Verlaat dan het ziekenhuis weer.

Als je wilt, kun je de telefooncel gebruiken die op de hoek van de parkeerplaats staat.
Bel het nummer dat je op de muur van het toilet vond: 666-2341 ( 1 ).
Ook kun je nog 666-0000 ( 1 ) en nummer 666-6969 ( 1 ) bellen.



Brief  

Ga terug naar James' flat. Er staat een man voor de deur. Spreek hem aan tot hij begint te bazelen over "strings" die hem vasthouden. Geef hem je keukenmes, zodat hij die strings kan doorsnijden ( 8 ). Hij is James zeer dankbaar en geeft hem de afstandsbediening (remote control) terug, die hij blijkbaar gestolen had.

Ga de flat in, de trap op en het appartement in. Alles ziet er weer normaal uit.
Maak de brievenbus, die in de kamer naast de deur hangt, open. Haal de brief (letter) uit de brievenbus (look at). Open je inventaris en kijk naar de brief ( 1 ). "Villa Bella, she'll help" (villa Bella, ze zal helpen), staat erin.

Gebruik de afstandsbediening op de televisie.
Je hoort iets over een waarzegster die in de stad is gearriveerd. Ook is er een reclame over drugs om je hond rustig te houden en je krijgt de telefoonnummers van Catman en Bobin: 666-6262 en 666-6263.

Verlaat het appartement.
Als je wilt kun je meteen even naar de telefooncel om de twee telefoonnummers die je op TV hoorde te bellen. Je krijgt voor elk gedraaid nummer weer een punt. ( 2 )



Villa  

Loop vanaf James' huis naar links, langs de speeltafels, waar je zo nodig je geld kunt aanvullen.
Blijf alsmaar verder het trottoir volgen, tot je bij de toegangspoort naar Villa Bella komt. Achter het hek staan een paar honden, die je niet naar binnen laten.

Loop verder naar links over het trottoir, langs de rode glasbak en steek bij het zebrapad over, naar een soort winkelcentrum.
Recht voor je is de slager (butcher).
Ga naar binnen en koop een paar hamburgers ( 1 ).

Aan de linkerkant is een drogist (chemist). Op de gevel zie je een groen kruis.
Ga naar binnen en koop de tranquillizer ( 6 ), waarmee je honden kunt verdoven.

Loop terug naar de villa.
Open je inventaris en gebruik (use on) de hamburgers op de tranquillizer ( 10 ). James heeft nu drugged hamburgers in zijn inventaris.
Gooi (throw) de hamburgers naar de honden en ze vallen in slaap.
Nu kan James over het hek klimmen (climb) ( 6 ).

Aan de andere kant van het hek, loop je naar links. Ga verder de hoek om en aan het einde van het gebouw weer de hoek om. Je ziet nu een paar kartonnen dozen staan onder een openstaand raam.
Klim (climb) op de dozen en James gaat vanzelf naar binnen.

Verlaat het kamertje en loop door de hal naar rechts.
Ga hier een kamer in.
Loop meteen naar rechts, door de deuropening een klein kamerje in. Hier zie je op een tafeltje een telefoon staan. Naast de telefoon ligt een creditcard ( 4 ). Neem hem mee en ga terug naar de grote kamer.

Ga op de stoel tegenover de waarzegster zitten (sit down).
Spreek haar aan. Ze vertelt James dat ze Roxanne al 5 jaar in coma ziet liggen. Ze ziet dus een toekomst? Als ze beter contact met Roxanne wil maken, heeft ze een voorwerp nodig dat Roxanne dierbaar was. James denkt meteen aan Roxanne's halsketting.
Even later staat hij buiten de poort van de villa.



Halsketting  

Loop vanaf de villa naar links, naar het winkelcentrum.
Rechts van de slager vind je een pandjeshuis (pawnshop). Ga hier naar binnen.
Loop naar het loket. James ziet meteen achter tegen de wand de halsketting van Roxanne hangen. Kijk ernaar. Wacht totdat de pandjesbaas ook sloffend bij het loket is gearriveerd. Vraag hem dan (ask about) om de halsketting (necklace).
N.B.: De juiste plek voor de halsketting is moeilijk te vinden met de muiscursor. Makkelijker is om in te tikken "look at necklace", als je er naar kijkt en "ask about necklace", als je hem wilt kopen.

De pandjesbaas wil de halsketting niet verkopen. Na enig aandringen wil hij hem eventueel ruilen tegen iets waarin hij geļnteresseerd is.
Verlaat de winkel.

Loop vanaf het pandjeshuis naar links en steek rechtdoor het zebrapad over. Je zie aan de overkant een grote schutting om een park. Ga door de rechter opening het park in.
Op een bankje zit een vrouw. Spreek haar aan. Ze zegt dat ze haar man vermoord heeft. Doorzoek dan de prullenbak links van haar. Er ligt een pistool (gun) in. Neem het mee ( 4 ).

Ga terug naar de pandjesbaas.
Ruil het pistool voor de halsketting (trade gun for necklace) ( 12 ).

Om de waarzegster te kunnen raadplegen, heb je geld nodig.
Ga naar het bankgebouw, rechts van James' huis.
Loop het portiek in en ga voor de geldautomaat staan. Gebruik je gestolen bankpasje (creditcard) op de automaat en je krijgt 50 dollar.

Ga nu naar Villa Bella. Klim weer over het hek en ga naar binnen door het raampje aan de achterkant.
Loop naar de waarzegster en geef haar de halsketting (necklace) ( 8 ). Ze vraagt 40 dollar en trekt dan haar glazen bol naar zich toe.
De waarzegster verandert in Roxanne en vertelt James dat ze afgeperst werd door twee mannen die zich de "Black Hawks" noemden. Toen ze niet meer wilde betalen hebben ze haar overreden. Na de seance neemt James de halsketting weer terug en staat even later voor de poort van de Villa.



Geld en punten verdienen  

Ga naar de slager op de hoek van het winkelcentrum.
Koop hier een kip (chicken) ( 1 ) voor 18 dollar.

Steek vervolgens het zebrapad naar het park over.
Loop rechtdoor tot bij de man die achter een tafel staat. Naast hem staat een bord "save the chickens". Praat met hem. Hij biedt aan je een beloning te geven voor elke kip die je hem brengt. Geef hem dus de gekochte kip ( 6 ) en je krijgt 30 dollar.
Ga terug naar de slager en koop weer een kip.
Breng ook deze kip weer naar de kippenman bij het park.
Loop terug voor de derde en laatste kip en ruil ook deze om voor 30 dollar.

Ga dan terug naar de slager en informeer hoe het zit met dat bord (sign) over kippen, dat op de toonbank staat. Je krijgt hier ( 6 ) punten voor. Koop dan een stuk salami ( 1 ), een schnitzel ( 1 ) en een steak ( 1 ).

Loop dan bij de drogist naar binnen.
Koop aspirine ( 1 ), vitamines ( 2 ) en weight control pills ( 1 ).
Typ dan in "order condom" en je krijgt een condoom ( 1 )
Typ in "order cocaine" en de drogist zegt dat hij 500 dollar vooruitbetaling wil. Zoveel geld heeft James niet, dus hij ziet van de deal af. Wel krijgt hij er ( 4 ) punten voor.

Ga nu naar de pandjesbaas.
Geef hem de gekochte vitamines ( 2 ), zodat hij vanaf nu supersnel loopt.
Koop meteen even in zijn winkel het dienblad (tray) dat precies achter het loket staat.

Ga naar Rory's Pub en geef de barman het dienblad.
Je krijgt geen punten, maar wel een gratis bizardi freezer. Drink hem niet op, maar neem (take) hem gewoon van de bar af en laat hem in je inventaris zitten.

Als je geen zin meer hebt om voortdurend gokspelletjes te spelen om aan geld te komen, loop je naar de bank. Ga voor de geldautomaat staan. Tik hier in "use creditcard with ATM".
Elke keer als je dit doet krijg je 50 dollar.



Black Hawks  

Schuin tegenover het pandjeshuis, ligt de ingang naar de docks.
Loop naar achteren, de straat in. Hier zie je een groepje mannen voor de ingang naar het havengebied staan. Het zijn de Black Hawks.
Je mag het havengebied niet betreden.
Spreek de man die uiterst rechts staat, aan. Het is de leider van de groep. Hij praat echter alleen met bendeleden en om lid te worden moet je spierballen (muscles) hebben.

Ga naar het fitness centrum. Het is het betonnen gebouw met de blauwe ramen, tegenover de bank.
Loop naar binnen. Ga naar de man achter het raam en koop een lidmaatschapskaart voor 50 dollar ( 7 ).
Gebruik de bank (bench) rechts ( 3 ) en de butterfly links ( 3 ). Gebruik dan nog even de rode gewichten voor de spiegel ( 3 ) en James heeft voldoende spieren gekweekt.

Ga terug naar de leider van de bende bij de docks.
Hij is onder de indruk van de spieren, maar nu is je kleding niet cool genoeg.

Ga de kledingzaak, links van Rory's Pub in.
Praat met de verkoper. Uiteindelijk legt hij wat stoere kleding (clothes) op de toonbank. Koop ze (buy) en raap ze op ( 6 ). Kijk dan in je inventaris en draag (wear) de kleding (cool outfit) ( 2 ). De verkoper is onder de indruk en geeft James een zonnebril (sunglasses) cadeau.
Haal de bizardi freezer uit je inventaris en geef hem aan de verkoper. Je krijgt er ( 2 ) punten voor.

Loop weer naar de bendeleider. Je voldoet nu bijna aan hun eisen. Het enige dat ze nog verlangen, is dat James een tatoeage laat zetten. Ene Bruce die in het park is, kan James vertellen waar hij dat kan laten doen.

Loop het park in. De vrouw die haar man vermoordde is er niet meer. Maar op het bankje aan de overkant zit een man. Spreek hem aan. Het is Bruce. Hij vertelt James dat hij een tatoeage kan laten zetten op een geheime plek in Rory's Pub.
James moet een cirkel op de spiegel in de toiletten tekenen en daarna het wachtwoord zeggen.
Bruce heeft het juiste wachtwoord in een kleedhokje van het fitness centrum geschreven.

Loop het fitness centrum in.
Links van de rode gewichten zie je de kleedhokjes. Lees wat er op de muur staat geschreven en noteer dit ( 5 ). De tekst kan in elk spel anders zijn ("ken taught me" of "shorty bored me").

Ga nu naar Rory's Pub en loop de toiletruimte in.
Haal de lippenstift uit je inventaris en teken (use) een cirkel op de spiegel ( 9 ).
Een stem vraagt om het wachtwoord. Typ die op je toetsenbord in.
Nu mag James de tatoeagekamer in.

Zorg dat je voldoende geld hebt voor een tatoeage (80 dollar), want anders wordt James letterlijk tegen de muur geplakt.
Spreek dan de man aan en even later is James voorzien van een passende tatoeage ( 13 ). Hij krijgt nog een fles motorolie (motor oil) om de tatoeage mee in te smeren.
Verlaat de Pub. Het is inmiddels avond geworden.

Loop terug naar de bendeleden bij de docks en spreek de leider aan. James is nu een volwaardig lid. Hij krijgt zijn eerste opdracht: een auto terughalen , die bij het ziekenhuis door overvallers is achtergelaten. Hierna mag hij naar het feestje bij de haven komen. Er staat hem wel een verrassing te wachten, zegt de leider.



Wraak  

Loop als eerste even het haventerrein op. Nu je lid bent, mag je doorlopen.
Ga de grote loods in, die je achteraan op het terrein zeit staan.
In de loods staat een witte sportauto. Het is de auto die Roxanne aangereden heeft, maar nu wit gespoten.
Ga naast de auto staan en gooi (push) hem omver ( 5 ) . Kleinigheid met die spieren.

Loop daarna naar het ziekenhuis. Loop rechts langs het ziekenhuis, tot aan het einde van de straat.
Hier ziet James het bloemenmeisje vastgebonden zitten, naast een tikkende bom.
Bekijk de bom. Je moet een 4 cijferig getal invoeren om hem te stoppen.
Typ in "leave" om de close-up van de bom te verlaten.

Zet (put on) je zonnebril op en kijk naar de bakstenen muur. Er staat een getal op. Noteer het. Ook dit kan in elk spel anders zijn (8590 of 0867).
Kijk weer naar de bom en typ de juiste code in op je toetsenbord. Duw daarna op enter. ( 11 ).

Raap de bom op ( 4 ).
Gooi (use) de bom op de auto die hier staat ( 12 ). James beseft dat hij wraak kan nemen. Hij stapt zelf in en rijdt weg, achtervolgt door de politie.

Open het linkerraampje van de auto (open window).
Gooi (use) dan de motorolie uit het raam ( 12 ).
De politieauto raakt in een slip en James arriveert even later bij de haven.
Hij springt uit de auto en laat deze het havengebied in rijden ( 33 )....................................



Kopiėren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.