Walkthrough door Marjo © 2007 www.adventurespel.nl
Uitgever: White Rabbit/2007
Ontwerper: White Rabbit Adventure Games
Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar:
Marjo's Spel-Info.
|
N.B.: In versie 1.0 van dit spel zitten een paar kleine fouten, zoals bijvoorbeeld een sleutel die weer uit je inventaris verdwijnt, als je de kamer verlaat. Op de site van White Rabbit, kun je een update naar versie 1.02 downloaden, die deze foutjes herstelt.
Spiegel,
Zilveren medaillon,
Gouden medaillon.
Intro
April 1865. De Amerikaanse Burgeroorlog was voorbij. Generaal George Armstrong Custer ontvangt in zijn tent enkele mannen die nu geen vijanden meer zijn. Een van hen overlijdt die nacht aan zijn verwondingen. Voor hij zijn ogen voor de laatste maal sluit, drukt hij de generaal een klein voorwerp in de handen.
Custer weet niet dat dit kleine gebaar op een dag zijn vrouw Libbie zal achtervolgen en hoe het zijn eigen plaatsje in de geschiedenis zal krijgen.
In de setup kun je vervolgens aanvinken of je tijdens het spel achtergrond informatie wilt lezen en of je hulp bij het oplossen van de puzzels wilt.
In het huis vind je achteraan op de benedenverdieping twee tafels. Hier kun je de gevonden items neerzetten en bestuderen. Lees ook het dagboek van Libbie Custer.
Klik daarna op de spiegel rechts boven in beeld, om met het spel te beginnen.
Spiegel 
Voor het huis
Je staat voor het Neill-Cochran House Museum. In dit huis verbleef generaal Custer met zijn vrouw Libbie, vlak na de Burgeroorlog. Hij had het ingericht als ziekenhuis voor gewonde soldaten.
Loop naar de voordeur.
Rechts van de deur is een brievenbus. Maak hem open en lees de brief. Je leest dat op een tafel in de conferentiezaal een koffertje met brieven en een dagboek uit de Burgeroorlog staat. Het slotje kun je proberen te openen, met bijgevoegde paperclip.
Klik op de paperclip. Verlaat de close-up. De paperclip bijft in je inventaris boven in het beeld staan. Loop het huis in.
Conferentiezaal
In de hal kun je, als je dit aangevinkt hebt, op het oranje "History" icoon onder in beeld, klikken. Je leest dat dit huis rond 1850 als school voor blinden gebruikt werd.
Loop rechtdoor tot aan de zwarte vleugel. Draai hier naar links en ga de conferentiezaal in.

Loop naar voren, naar de grote voorzitterstafel en draai naar rechts. Hier zie je op een tafel een klein rood koffertje staan. Bekijk het van dichtbij. Je ziet dat het koffertje is afgesloten.
Pak je paperclip, stop hem in het sleutelgat en draai eraan. Druk dan op het knopje rechts van het sleutelgat. De clip springt open. Pak het deksel beet ( de hand-cursor verschijnt rechts) en maak het koffertje open.
Lees het dagboek van Libbie. Ze maakt kennis met Sterling, een blind jongetje dat in dit huis woonde. Zijn vader vertrok als soldaat de oorlog in en is degene die Generaal Custer een gouden medaillon in de handen drukte voor hij stierf. Sterlings moeder overleed plotseling op dezelfde dag als haar man. Sterling kreeg haar zilveren medaillon en haar spiegel. Ook Sterling overlijdt. Met Kerstmis krijgt Libbie van Custer het gouden medaillon cadeau en ook Sterlings zilveren medaillon en spiegel.
Libbie ontdekt, dat als je een medaillon aan de spiegel hangt, een visioen in de spiegel verschijnt. Als ze dit huis verlaten, besluit ze de spiegel achter te laten en het zilveren medaillon in de spiegel te verbergen. Ook haar dagboek laat ze achter. Met behulp van de spiegel en de plattegrond van dit huis, noteert ze waar de geheime bergplaats is.
46 Jaar later, na de dood van Custer, keert ze terug in dit huis, dat inmiddels een museum is. Ze schrijft een laatste maal in het dagboek, voegt twee brieven en een foto toe en verbergt nu ook het gouden medaillon. De aanwijzingen voor de bergplaats codeert ze in de bladmuziek van "Beautiful Dreams".
Haal de twee enveloppes uit het koffertje, draai ze om, haal de brieven eruit en lees ze. Eentje is de laatste brief die General Custer tijdens de oorlog aan zijn vrouw schreef. De andere is van Libbie's vader. Lees ook de achterkant van de foto van Tom, de broer van generaal Custer.
Verlaat de conferentiekamer. Recht tegenover je zie je de achterdeur.
Tuinhuis
Het is niet noodzakelijk voor het spel, maar als je wilt, ga je door de achterdeur naar buiten. Recht tegenover je, zie je een witte houten trap.
Draai naar links, loop vooruit en draai naar rechts. Je ziet nu een wit geschilderde deur onder de trap.
 Loop er naar toe en maak de deur open. Ga de kelder in.
Draai je om en kijk naar de deur. Op het linker kozijn, ter hoogte van het slot verschijnt je vergrootglas-cursor. Klik en je ziet dat je de lichtknop gevonden hebt. Maak het licht aan.
Bekijk alles en verlaat de kelder weer.
Ga nu naar de witte trap en loop naar boven.
Haal het haakje van de deur en ga naar binnen.
Kijk rond en op het bed verschijnt heel even de geest van Sterling.
Als je het licht in de kelder hebt aangelaten, kun je door het rooster in de vloer bij het linker kastje, de kelder in kijken.
Verlaat het tuinhuis weer en ga terug naar binnen, via de voor- of de achterdeur.
Bovenverdieping
Loop de trap op. Draai bovenaan de trap meteen naar links en ga de slaapkamer in.
Kijk naar het houten kinderbedje dat aan de voet van het hemelbed staat.
Schuif het bedje opzij.
Haal het losse stukje plank uit de vloer. In de geheime bergplaats zie je een leren koker. Haal hem eruit, leg de plank weer in het gat en schuif het bedje terug.
Loop dan naar de slaapkamer rechts achteraan op de overloop.
Op de kaptafel, rechts van het bed, zie je een zilver-omrande spiegel staan. Raap hem op.
Als je wilt kun je ook de rondkijken in andere slaapkamer. En zelfs de deuren aan het einde van de overloop openen om op het balkon te komen.
Ga, als je alles gezien hebt, weer naar beneden.
Zilveren Medaillon 
Conferentiezaal
Ga naar de conferentiezaal. Loop naar de grote voorzitterstafel die voor de stoelen staat.
Klik op de leren koker in je inventaris en hij wordt op de tafel geplaatst.
Bekijk de koker van dichtbij en haal de dop eraf. Haal dan de rol papieren eruit.
Zoom uit en bekijk dan de papieren van dichtbij. Het zijn de bouwplannen van het huis.
Pak het bovenste blad aan de linkerkant beet en sleep het naar rechts. Blader verder tot je bij pagina 11 bent (de pagina nummering staat rechts onderaan).
Bekijk pagina 11 van dichtbij.
Je ziet onder andere de zuil, die ook in Libbie's dagboek afgebeeld werd.
Links daarvan een schets van een open haard (fireplace).
Klik dan op de spiegel in je inventaris, om hem "actief" te maken (hij verandert van kleur).

Klik vervolgens op de schets van de open haard. De spiegel verschijnt dan op de pagina.
Als je goed kijkt naar de schets, zie je onderaan de pootjes van de spiegel vaag getekend. Zet de spiegel zó, dat hij precies in de pootjes past. Je hoort dan een zoem-geluid.
Klik hierna op het spiegeltje links boven in je scherm, om de spiegel terug te plaatsen.
Zoom uit en verlaat de conferentiezaal.
Zitkamer
Loop terug richting voordeur.
Ga de achterste deuroping rechts in. Bekijk de kamer.
Op een wandtafeltje, naast de deur naar de eetkamer, staat een fotolijstje met 13 portretjes. Als je wilt, kun je dit lijstje beetpakken en omdraaien. Verschuif de twee pinnetjes aan de onderkant van het lijstje en haal dan de achterkant eraf. Je leest nu op een briefje de namen van de 13 geportretteerden.
Stop alles weer netjes terug.
Eetkamer

Loop dan verder door de deuropening naar de eetkamer.
Bekijk de open haard. Er staat een waaiervormig scherm voor. Schuif het opzij.
Bekijk de haard van dichtbij en je ziet twee witte stenen in de achterwand. Haal de stenen eruit en je ziet nog net de rand van het zilveren medaillon. Haal het medaillon eruit. Klik op de rechterkant van het medaillon om het te openen. Het is leeg.
Als je het bekeken hebt, maak je het medaillon weer dicht. Klik er dan in het midden op en het verdwijnt naar de rechterbovenhoek van je scherm.
Stop de witte stenen weer in de wand, zoom uit en plaats het kamerscherm weer op zijn plek.
Verlaat de kamer.
Conferentiezaal
Ga terug naar de conferentiezaal, naar de grote tafel.
Klik op de spiegel in je inventaris om hem op de tafel, rechts van de leren koker, te plaatsen.
Bekijk de spiegel van dichtbij.
Klik op de bloemetjes boven het vrouwenfiguurtje, om de spiegel aan de achterkant te kunnen bekijken. Je ziet nu een klein zilveren haakje midden op de achterkant. Raap het op en draai de spiegel weer om.
Hang het haakje aan de gebogen elleboog van het figuurtje.
Klik dan op het medaillon om het aan het haakje te hangen.
Nadat je Sterling en zijn moeder in de spiegel bekeken hebt, haal je het medaillon weer van het haakje.
Verlaat de kamer weer.
Gouden Medaillon 
Loop in de richting van de voordeur. Ga de achterste kamer links in.
Draai naar links en loop naar de volgende kamer.

Hier kijk je recht tegen een kast aan.
Op de linkerbovenhoek van de kast verschijnt je vergrootglas-cursor. Klik en boven op de kast vind je een sleuteltje.
Bekijk de klep op onderkant van de kast van dichtbij. Stop hier je sleuteltje in het sleutelgat en draai de sleutel om.
Links en rechts van de bovenste laadjes zie je een ringetje. Trek eraan om de steunplanken uit te schuiven. Maak dan pas de klep open.

In het midden van het schrijfbureau zie je een kastje met een deurtje. Maak het deurtje open.
Klik aan de bovenkant in het lege kastje en er schuift een laadje half naar buiten. Klik nogmaals met je grijphand-cursor op het laadje en het schuift helemaal uit en belandt op het schrijfblad.
Bekijk dan het lege kastje van dichtbij. Bovenin zie je een zwarte knop. Klik erop.
Klik dan met de grijphand-cursor op de bovenkant van het kastje en je trekt het helemaal uit het bureautje. Op het kastje zie je "Beautiful Dreamer" bladmuziek liggen. Raap het op.
Zet het kastje weer op zijn plek. Zet het laadje er weer in en maak het deurtje dicht.
Maak de klep dicht en schuif de steunplanken weer naar binnen.
Verlaat dan de kamer.
Conferentiezaal
Ga naar de conferentiezaal. Loop naar het ronde tafeltje bij het raam, waar het rode koffertje staat.

Klik in je inventaris op de bladmuziek om het op de tafel te leggen.
Bekijk de voorpagina van het muziekstuk van dichtbij. Boven en onder diverse letters zie je getallen geschreven. Noteer de cijfers, samen met de letter waar ze bij staan.
Voorpagina: 52-u, 51-t, 20-l, 45-u, 7-l, 46-m, 35-o, 48-n, 43-o, 38-t, 39-h, 10-l, 1-t, 49-t, 28-n, 33-p, 24-h, 21-n, 23-t, 11-o
Zoom uit en klik links op de voorpagina om verder te bladeren.
Ook op de volgende pagina's zie je getallen geschreven, maar nu boven en onder diverse noten.
Met behulp van het schema in Libbie's dagboek kun je bepalen hoe deze noten heten. Noteer het.

Pagina 1: 3-e, 37-spatie, 29-d, 34-spatie, 31-c
Pagina 2: 27-e, 19-spatie, 16-spatie, 41-spatie, 32-a, 5-g, 42-d
Pagina 3: 40-e, 30-spatie, 25-e, 4-spatie, 53-b, 36-f, 9-spatie, 50-spatie
Pagina 4: 47-e, 54-e, 14-e, 12-c, 9-spatie, 26-spatie, 22-spatie, 44-c, 8-d
Achterkant: 13-k, 15-t, 2-h, 6-o, 18-s, 17-i.
Zet nu de cijfers allemaal in volgorde achter elkaar en je leest de geheime tekst die Libbie noteerde: "The gold locket is in the cap of the document tube". (Het gouden medaillon is in het deksel van de leren koker.)
Draai naar de grote tafel. Bekijk de dop van de leren koker van dichtbij.
Klik boven op de dop om hem op zijn kant te leggen.
N.B.: er verschijnt alleen een cursor boven op de dop, als je alle pagina's van het muziekstuk in close-up bekeken hebt.
Kijk in de dop. Haal het gouden medaillon eruit.
Maak het medaillon open. Ook dit medaillon is leeg. Sluit het weer en klik in het midden om het in de inventaris te stoppen. Zet de dop van de koker weer rechtop en zoom uit.
Bekijk de spiegel van dichtbij.
Hang het gouden medaillon aan het haakje en kijk naar generaal Custer.
Klik daarna op de bloemetjes boven het figuurtje om de spiegel om te draaien. Schuif de sluithaakjes opzij en haal de achterkant van de spiegel eraf.
Je vindt een brief die Libbie Custer schreef. Lees hem.............................................

Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.
|