THE SILENT AGE


Walkthrough door Yvonne © 2017 www.adventurespel.nl

Uitgever: Meridian4 / 2015 (PC)
Ontwerper: House On Fire

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Info & review.


Spelbediening
Het heden
De toekomst: het politiebureau
De tijdmachine: het politiebureau en de appartementen
Toegang tot het ziekenhuis
Het lijk
Het eiland
Het huis
De dag voor Lamberts dood
Toegang tot Archon
In Archon
Laatste opdracht: Moebius Trip
Het ziekenhuis



Spelbediening  

Klik op het scherm om te beginnen.
Aan de rechterkant zie je dan een soort hoofdmenu.
Onder elkaar staan de namen van de 10 hoofdstukken die je opnieuw kunt spelen (restart), mits je ze eerder uitgespeeld hebt.

Het spel heeft een autosave als je het spel verlaat en het slaat ook automatisch op bij het begin van ieder hoofdstuk. Klik op "continue" om verder te spelen waar je gebleven bent.

Sluit het spel helemaal af met het kruisje links bovenaan in het scherm.
Via het bolletje met de Engels vlag, links bovenaan, krijg je de optie te kiezen uit 7 mogelijke talen.

In het speelscherm is rechtsbovenaan een stopsymbool waarmee je terug gaat naar het hoofdmenu.
Opgeraapte voorwerpen staan in de inventaris, die als een balk onderaan in je scherm zichtbaar blijft.



Het heden  

Tip: Er is meer te bekijken dan dat er in deze walkthrough staat. Dat is echter niet nodig voor de voortgang van het spel.

Liftkaart
In een paar plaatjes zie je wat Joe deed in de jaren 1965-1968-1969 en 1971.
Het is nu 1972 en hij is schoonmaker.

Kijk rechts van het raam en je ziet een papiertje (note) van Frank, waarop staat dat Joes baas, Mr Hill, hem wil spreken.
Kijk naar het bordje erboven. Achter de deur is de voorraadkamer.

Ga de voorraadkamer in. Het is er donker.
Pak de gloeilamp uit de stellingkast. Klik ermee op de gebroken gloeilamp aan het plafond, om ze te wisselen.
Klik op de lichtschakelaar onder de lamp.

Kijk naar de koffietafel en Joe heeft een blauwe toegangskaart (blue key card), voor de eerste verdieping in zijn inventaris.

Bekijk de stellingkast en pak de rubber handschoen (rubber glove) er uit.
Ga terug naar de hal.

Bekijk het bordje naast de lift rechts en dan de lift links waar alleen lab mensen toegang toe hebben.
Neem de lift rechts: doe de key card in de reader en ga de lift in.


Joes baas
Praat met de secretaresse en ze zegt dat Joes baas op Joe wacht. Ga door de deur links en loop naar rechts.

Praat met Mr Hill. Hij geeft Joe promotie, wat wil zeggen dat hij Franks werk erbij moet doen in het lab.
Hill geeft Joe een rode key card.


Laboratorium
Ga terug naar de benedenverdieping en neem dan de linker lift: doe de rode key card in de card reader.
Kijk naar het folie hoedje en naar het bloed.
Kijk naar het luik in het plafond (roof hatch) van de lift.

Druk op het groene knopje van de lift en ga de lift uit, het laboratorium in.
Bekijk de processing unit, het bloedspoor en de deur van de cryogenics.
Bekijk het toegangspaneel van de deur rechts. Gebruik de rubber handschoenen op het paneel en Joe heeft het paneel gemaakt.

Ga de deur door.
Bekijk de laboratoriumjas en Joe vindt een zakdoek (handkerchief).
Kijk naar de computer.
Bekijk het bloedspoor weer. Gebruik de zakdoek om het bloed te verwijderen en het aan het management te laten zien.
Joe krijgt de ronde deur niet open, omdat beide knoppen tegelijkertijd ingedrukt moeten worden.

Loop naar links en neem de lift.
Druk op de groene knop en ga de lift uit.
Ga de rechter lift in en praat met de secretaresse. Ze geeft je een pleister (band-aid).
Ga terug de lift in en neem de andere lift naar het lab.
Druk op de groene knop, ga de lift uit.

Ga door de deur aan het eind van de gang.
Plak de pleister op een van de knoppen van de ronde deur en druk op de andere knop. Ga naar binnen.

Praat met de gewonde man. Hij geeft je een tijdmachine (time travel device) in de vorm van een medaillon en zegt dat hij een tijdreiziger is. Hij zegt dat Joe hem moet zoeken in de tijd, precies voor hij wordt neergeschoten.


Politiebureau
Een bewaker houdt Joe onder schot en Joe belandt op het politiebureau.
De agent vraagt hem wat de medaillon voor ding is.
Kijk naar de medaillon en klik erop.



De toekomst  

Het politiebureau
De omgeving is donker. Er is alleen een deur te zien.
Open de deur en er is licht in de kamer waar Joe is.

Ga de hal in.
Joe is in hetzelfde gebouw, maar vele jaren later. Het gebouw zit vol rommel en er groeien takken door het plafond.
Kijk naar de deur links in de gang. Daarachter is de kamer waarin bewijsmateriaal wordt bewaard.

Neem de trap naar de eerste verdieping en loop naar rechts.
De deur van het kantoor is op slot.
Kijk naar de opgehangen man en pak de sleutel (key) bij hem weg.

Loop langs de opgehangen man naar rechts.
Pak de hamer van de grond.

Neem links de trap naar de tweede verdieping.
Bekijk het schilderij rechts van de deur. Er zit een gesloten safe achter.
Rechts is een deur die met een touw dicht wordt gehouden door het gewicht van de opgehangen man.
Kijk naar het gat in de vloer en Joe realiseert zich dat hij in de toekomst is.


Safe openen
Ga naar beneden en open de deur naast het schilderij van Edgar Hoover.

Ga de kamer met bewijsmateriaal in.
Onderzoek het lijk en Joe vindt de id card van de politieman die hem verhoorde vlak voor hij de tijdmachine in werking zette.
Een locker wordt op slot gehouden met een hangslot.

Ga de kamer uit en neem de trap naar boven.
Gebruik de id card op de deur tussen de opgehangen man en de trap en ga naar binnen.
Bekijk de foto's en Joe vindt een papiertje met een code (3956).
Bekijk het bureau en Joe vindt een flesje wapenolie.

Verlaat de kamer en ga naar boven.
Open de kluis door met de code op de kluis te klikken. Er ligt alleen een paperclip in de safe, die automatisch naar de inventaris gaat.


Gebouw verlaten
Ga naar beneden naar de bewijskamer toe en olie het hangslot op de locker.
Open het slot met de paperclip, open de locker en pak de katana.

Ga de hal in en twee trappen op.
Snij het touw door met de katana en open de deur. Ga het kantoor in.
Kijk uit het raam.
Sla het raam in met de hamer en ga door het gat naar buiten.
Joe ziet een tak die zijn gewicht zou kunnen houden, maar hij heeft een touw nodig.

Ga door het raam terug naar de benedenverdieping waar de opgehangen man nu op de grond ligt.
Pak het touw (rope) en ga weer terug naar de boom bij het raam van het kantoor.
Bind het touw aan de tak en klim naar beneden door op het touw te klikken.

Kijk naar de lucht boven de muur en Joe ziet een ziekenhuis. Hij denkt dat de tijdreiziger daar naar toe is gebracht toen hij zelf verhoord werd.
Klik op de tijdmachine.



De tijdmachine: het politiebureau en de appartementen  

Joe staat buiten bij het politiebureau. De motor is nu nieuw, de klimop laag.
Rechts is een brandladder die te hoog is voor Joe om te bereiken.
Haal een schroevendraaier (screwdriver) uit de tas op de motor.

Open de deur links met de schroevendraaier en ga naar binnen.
Pak de paraplu (umbrella) rechts tegen de muur.

Ga terug de deur door.
Loop naar rechts en trek met de paraplu de brandladder naar beneden.
Ga de ladder op. Er is niemand thuis in appartement 1F en 1G.

Ga de ladder op naar het dak.
Pak het vloerkleed (carpet) van de waslijn en ga de ladders af.

Gebruik de tijdmachine en loop naar het politiebureau.
De politieauto is nu een wrak. Pak er de gummiknuppel (nightstick) uit.
Loop naar de appartementen toe en gebruik de tijdmachine. De ladder is er nu weer.

Klim de ladder op en ga naar het dak.
Gebruik de tijdmachine en je ziet een gat in het dak. Ga erdoor heen.
Je bent in appartement 1F.
Haal het behang van de muur. Joe kan niet door de deur achter het behang, omdat de deurkruk weg is.

Gebruik de tijdmachine weer en open de gordijnen voor het raam.
Pak de behanglijm van de vloer.
Doe de lamp aan en pak de sleutel uit de lampenkap.
Open de deur met de sleutel en ga naar buiten. Maar daar is niets te zien.

Ga de ladder af naar beneden en gooi de lijm bij de klimop.
Ga de ladder op naar de appartementen en gebruik de tijdmachine. Er groeit nu geen klimop meer, dus Joe kan de deurkruk van de deur van appartement 1G halen.

Ga appartement 1F in en gebruik de deurkruk op de binnendeur.
Ga die deur door naar 1G.
Gebruik de tijdmachine en open de voordeur.

Kijk door het raam. De boom die er in de toekomst groeit is weg en Joe denkt dat hij in het steegje achter het appartement kan komen als hij het raam open krijgt.
Sla met de knuppel het raam in. Joe kan er niet doorheen omdat het gebroken glas gevaarlijk is.
Leg het kleed bij het raam en klim dan door het raam heen.

Joe is in een steeg bij een slagerij, vlakbij het ziekenhuis waar de tijdreiziger moet zijn.



Toegang tot het ziekenhuis  

Kijk in de vuilnisbak. Joe vindt een bezem zonder steel.

Loop naar links waar de deur is, die naar de voorkant van het ziekenhuis leidt.
Druk op de knop naast de deur en ga de deur door.
Bekijk het ziekenhuis en ga weer terug de steeg in.

Gebruik de tijdmachine.
Pak dan de plaat op de grond op. Er ligt stof onder. Kijk ernaar.
Gebruik de bezemkop op het stof en Joe vindt een riooldeksel, die hij niet met zijn vingers kan openen.


Riool
Loop naar rechts en pak de vleeshaak bij de slagerij.
Gebruik de vleeshaak op het deksel van de rioolput.
Ga de put in. Pak de ijzeren staaf (bar) die op de grond ligt.

Ga bij het lichtknopje staan en gebruik de tijdmachine.
Druk op het lichtknopje en loop naar rechts.
De troep ligt er nu nog niet, omdat je terug gegaan bent in de tijd, maar er is niets te doen. Joe kan ook niet de ladder op omdat er een vuilcontainer op het gat in het plafond staat.

Gebruik de tijdmachine en ga de ladder op.
Gebruik de tijdmachine en loop door de deur.
Gebruik de tijdmachine wéér en pak de aansteker af van het lijk dat tegen de boom rust.
Gebruik de tijdmachine. Loop naar rechts naar de vuilcontainer toe en open hem met de ijzeren staaf. Pak het zaagje (bone saw) er uit.

Gebruik de tijdmachine, loop naar links en gebruik de tijdmachine.
Ga de rioolput in.
Ga naar de tralies toe, gebruik de tijdmachine en zaag de tralies door met het zaagje.

Ga de doorgang in.
Pak de injectiespuit op en kijk naar boven. Joe is vlakbij de voordeur van het ziekenhuis.
Ga terug.

Gebruik de tijdmachine en ga de ladder op.
Gebruik de tijdmachine en ga de deur door. Vul de injectiespuit met terpentine (turpentine).


Wespen
Ga terug naar de slagerij, gebruik de tijdmachine en ga door het rioolgat naar beneden.
Gebruik de tijdmachine dan weer en ga onder het gat in het plafond staan (drain) waar je het ziekenhuis kunt zien.

Gebruik de tijdmachine en gebruik de injectiespuit met de rommel (rubble) die daar rechts ligt. Gebruik de aansteker en steek de rommel in de brand.
Gebruik de tijdmachine, loop naar links.
Gebruik de tijdmachine en ga de ladder op.
Gebruik de tijdmachine om door de deur te gaan en loop naar de ingang van het ziekenhuis.

Gebruik de tijdmachine en Joe ziet dat het wespennest is uitgerookt.
Open de deur van het ziekenhuis en ga naar binnen.



Het lijk  

Garage
Joe is in het ziekenhuis en moet nu op zoek gaan naar de tijdreiziger.
Ga de deur in de gang door en Joe is in de garage, waar een ambulance staat.
Kijk naar de deur en de knop bij de deur.

Gebruik de tijdmachine en druk op de knop bij de deur. De garagedeur gaat open.
Pak de accu (battery).

Bekijk de ambulance en het wiel. Joe heeft gereedschap nodig om de ambulance rijklaar te maken.

De deur waardoor Joe naar binnen kwam is in deze tijd op slot.
Gebruik de tijdmachine dus weer en ga de deur door.


Tijdreiziger
Loop verder naar rechts, pak bij de kantoordeur het gereedschap voor de banden (tire iron) weg.

De kantoordeur is op slot, gebruik dus de tijdmachine weer en je kunt kantoor A in. Doe dat.
De ladekast rechts is op slot.

Gebruik de tijdmachine. Het bureau is door de vloer gezakt.
Ga door het gat naar beneden.
Pak de schaar (scissors) rechts op de vloer.


Gebruik de tijdmachine.
Joe ziet dat de tijdreiziger dood op de onderzoekstafel ligt en besluit op zoek te gaan naar diens adres.
Bekijk het naamkaartje (tag) aan de teen van de tijdreiziger. Hij heet Reginald Lambert.
Zijn filenummer is nogal lang dus moet Joe dat meenemen.
Gebruik de schaar en knip het naamkaartje (tag) af.


Ambulancesleutel
Joe kan de deur niet uit, gebruik dus de tijdmachine en ga de deur door.
Alles is daar kapot.
Kijk naar de kabelsnoertjes en verbind ze met de accu.
Bekijk het lichaam rechts en pak de kleine sleutel weg.

Gebruik de tijdmachine weer.
Er is een dokter in de kamer. Hij is in gedachten verzonken en niet aanspreekbaar.
Kijk naar de röntgenfoto's.
Pak de ambulancesleutel uit het laatje en ga de trap op.


Adres
Ga kamer A in.
Gebruik de kleine sleutel op de ladekast. Bekijk de files.
Combineer het naamkaartje met de files. Joe vindt Lamberts adres.

Ga de kamer uit en loop naar links.
Ga de garage in door de tijdmachine te gebruiken en gebruik de tijdmachine weer als je daar bent.
Combineer het gereedschap met het wiel en de ambulance kan wegrijden.

Gebruik de ambulancesleutel met de ambulance en Joe rijdt vanzelf naar Lambert toe.



Het eiland  

Boot
Joe komt aan op een eiland.
Bekijk het waarschuwingsbord en de postbus. Joe is op het juiste adres aangekomen.
Open de doos en kijk erin. Joe vindt een beker, een trofee.

Loop naar rechts en gebruik de trofee op de ondergelopen boot om te hozen.
Er zit geen benzine in de boot.

Loop terug naar de ambulance en open de achterdeur.
Pak de krik en een klysmapompje (enema pump) uit de ambulance.
Open de benzinetank (fuel cap) en doe het pompje in de tank. Er zit nu benzine in

Ga naar de boot en doe het pompje op de motor van de boot.
Stap de boot in.


Camper
Het is nacht, dus je tijdmachine, die op zonne-energie loopt, werkt niet.
Loop de steiger af.
Bekijk het hek en je krijgt een hint: niet Joe, maar Jack krijgt het hek open.
Gebruik dus de krik (jack) op het hek en ga erdoor heen.
Pak de snoeischaar (garden shears).

Een krokodil bewaakt de muur en de deur.
Knip met de schaar een gat in het hekwerk en ga erdoor.

Open de deur van de camper en kijk erin.
Doe het licht aan en pak de sleutel van het sleutelrekje aan de muur.

Kijk naar de distilleerketel (still).
Bekijk ook links de apparaten die er staan. Joe weet niet wat het is.
Er staat ook een elektronisch onderdeel op de werktafel links.
Er is in de camper niets te doen. Ga naar buiten.


Toegang tot huis
Bekijk de zonnewijzer, het elektriciteitskastje en de vis in de vijver.
Bekijk de barbecue en pak de tangen (tongs) weg die erop liggen.

Open het elektriciteitskastje met de sleutel en druk op de knop. De vis wordt geëlektrocuteerd.
Druk weer op de knop en pak de vis met de tang uit het water.

Loop terug en ga het hek door.
Gooi de vis naar de krokodil, die zich terugtrekt.

Uiteraard is de voordeur op slot.
Pak de kettingzaag. Die is leeg.

Ga naar de camper en vul de kettingzaag met alcohol door ermee op het distilleerapparaat te klikken.

Ga terug naar de voordeur en zaag er een gat in.



Het huis  

Ga het huis in.
Kijk in een la en Joe vindt een doosje met één lucifer.

Ga links de deur door naar de woonkamer.
Pak de kurkentrekker (wine opener) van het kastje rechts.
Bekijk de boekenkast en Joe pakt er een stapel boeken uit.

Leg de boeken in de open haard en steek ze in brand met het luciferdoosje.
Boven de haard zie je een afdruk van een geweer dat er moet hebben gehangen.

Kijk naar het vloerkleed en Joe ontdekt er een luik onder.
Er zit geen handvat op, gebruik dus de kurkentrekker om het luik open te maken.


Wijnkelder
Ga de ladder af.
Bekijk de wijnrekken. Er ontbreekt een fles wijn.
De deur is op slot, maar Joe merkt dat hij hem met het een of andere voorwerp makkelijk open kan krijgen.

Ga rechts de deur door.
Bekijk de blauwdruk aan de muur. Het is er een voor een tijdmachine.
Pak de zonnebank-gloeilamp (tanning bulb) uit de stellingkast.
Kijk naar de tijdmachine (spherical contraption).


Tijdmachine en bijl
Ga terug en dan de ladder op, de woonkamer door naar de ingang.
Wissel de lamp in de lamp op het kastje om met de zonnebank-lamp. Joe ziet dat zijn tijdmachine het nu weer doet!
Gebruik de tijdmachine en probeer de bijl te pakken, maar de lianen zitten in de weg.
Joe kan ook de deur links niet door.

Gebruik de tijdmachine dus, ga de deur links door en gebruik de tijdmachine weer.
Bekijk de plantenbedjes (raised beds) bij het vat.
Bekijk het vat dat voor de bewatering van de planten dient.
Rechts in het donker staat een leeg vat.
Pak de twijg (twig) van het tafeltje.

Ga het luik door en gebruik de tijdmachine. Pak het lege blusapparaat.
Gebruik de tijdmachine weer en ga naar rechts.
Behalve de tijdmachine is er een fotolab.

Open het olievat en doe de twijg in de olie.
Gebruik de tijdmachine en ga de deur door. Ga de ladder op.
Gebruik de tijdmachine en vul de brandblusser met water uit het vat bij de planten.
Gebruik de tijdmachine en steek de twijg in brand door hem in de open haard te houden.

Ga naar rechts tot bij de uitgang en gebruik daar de tijdmachine.
Steek de lianen in brand met de twijg en blus het brandje daarna.
Pak de bijl.

Ga naar links met behulp van de tijdmachine en loop naar het luik toe.
Ga de ladder af.
Sla met de bijl de deur in naast de wijnflessen en ga erdoor heen.


Lambert
Pak de lavalamp.
Bekijk de boeken en Joe leest notities van Lambert.
Bekijk het aquarium.

Gebruik dan de tijdmachine.
Lees weer wat notities uit de boekenkast.
Doe de lavalamp in het stopcontact (electrical socket) en pak de wijnfles.

Gebruik de tijdmachine en ga door de deur.
Doe de vreemde wijnfles in het wijnrek. Er komt een geheime toegang achter het wijnrek tevoorschijn. Ga er door.

Joe ontmoet Lambert.
Lambert vertelt hem over het tijdreisproject van Archon en wat er fout ging. De wereld zal vernietigd worden door een virus. Hij stuurt Joe een dag eerder terug naar Archon. Joe moet het virus tegenhouden en zo de mensheid voor uitsterven behoeden.
Joe krijgt de waarschuwing een andere versie van zichzelf niet te ontmoeten.



De dag voor Lamberts dood  

Kwartjes
Joe staat voor de ingang van Archon, maar kan er niet in.
Ga links de nachtclub in.
Pak het kwartje van het sta-tafeltje.
Praat met de bartender. Joe heeft niet genoeg geld voor een drankje. Hij mag niet op de knop drukken.

Gebruik de tijdmachine en pak de kabel.
Gebruik de tijdmachine weer en ga naar buiten.
Gebruik daar de tijdmachine weer. Klik op de linker parkeermeter en Joe vindt zijn tweede kwartje.

Bij de bestelbus is een gat in de grond. Kijk ernaar en klik er met de kabel op.
Nu kun je de kabel aan de rechter parkeermeter vastbinden. Doe dat en klim via de kabel naar beneden.

Joe is in een metro.
Klik op de betaaltelefoon rechts. Er zit geen geld in, maar als Joe de tijdmachine gebruikt, vindt hij een derde kwartje.

Ga de trein in en Joe ziet een lasser aan het werk.
Hij kan de schroefsleutel (wrench) niet pakken. De lasser staat dat niet toe.

Ga de trein uit en loop naar links waar een straatmuzikant staat.
Joe kan het niet over zijn hart verkrijgen geld van de blinde muzikant te stelen.

Bekijk het ventilatierooster, Joe hoort geluid en realiseert zich dat hij via dit rooster in Archon terecht kan komen. Hij heeft er gereedschap voor nodig.

Gebruik de tijdmachine en kijk in het hoedje van de muzikant. Joe vindt zijn vierde kwartje.


Ventilatierooster
Loop naar rechts en klim omhoog.
Ga naar de nachtclub en zet de tijdmachine aan. Ga naar binnen.
Geef de kwartjes aan de bartender.
Als de barkeeper een drankje mixt, kun je op de knop drukken en de discobal pakken.

Drink het drankje.
Het glas lijkt niet leeg te raken, ga dus naar buiten, zet de tijdmachine aan en kijk naar de verkoolde stapel (charred pile) tussen nachtclub en parkeermeter. Joe leest wat verbrande papieren die gedeeltelijk leesbaar zijn.

Ga via de kabel naar beneden en gebruik de tijdmachine.
Ga de trein in.
Hou de discobal in de lichtstraal en pak de schroevendraaier.
Verander de tijd en ga de deur uit.

Loop naar links en gebruik de schroevendraaier op het ventilatierooster.
De schroeven zitten té vast.
Verander dus van tijd en draai het rooster los.



Toegang tot Archon  

Ga de schacht in.
Het is er donker en een ventilator houdt Joe tegen.
Draai aan het ventiel en Joe hoort water door de pijpen gaan, maar er is geen doorgang.
Ga de schacht uit.

Loop naar rechts en klim aan het touw tot je weer voor Archon staat.
Loop naar de nachtclub toe, gebruik de tijdmachine en ga naar binnen.
Schakel dan weer vooruit in de tijd en bekijk het lijk van de barkeeper. Joe heeft nu een revolver met 5 kogels.

Gebruik de tijdmachine, ga naar buiten en gebruik de tijdmachine weer.
Klim door het gat, loop naar links en ga de ventilatieschacht in.
Zet binnen de tijdmachine weer aan en schiet met de revolver de controle box kapot.

Loop nu de ventilator door.
Ga verder naar links en je ziet een andere ventilator met een controle box waar Joe wél bij kan.
Zet de ventilator stil door op het knopje te drukken en loop door de ventilator heen.
Probeer het geweer te pakken, kijk naar het bloed en bekijk de gereedschapskist. Joe haalt er een draadschaar (wire cutter) uit.

Zet de tijdmachine om naar de toekomst en open het rooster.
Ga door de ventilatieschacht heen en Joe ziet een luik (hatch) links achter.
Als hij ernaar kijkt, ziet hij dat het een liftluik is.
Gebruik de tijdmachine.
Het luik zit vastgeschroefd en de draadschaar is hier van geen nut.

Ga dus weer terug door de ventilatieschacht en loop door naar rechts.
Ga de opening door en je bent op het perron.
Ga naar rechts waar de kabel hangt en schakel om van tijd.
Knip de kabel door met de draadschaar en ga de trein in.
De lasser probeert de generator op gang te krijgen. Je kunt nu de schroefsleutel (wrench) pakken.
Ga de trein uit, loop naar links en schakel de tijdmachine in.

Ga door de ventilatieschacht naar links, ga daar de andere schacht door en Joe is bij het luik.
Gebruik de tijdmachine en draai met de schroefsleutel de moeren los, zodat het luik open gaat.
Ga het luik door.



In Archon  

Polaris 9
Druk op de liftknop en ga de lift uit. Schakel meteen de tijdmachine in.
Rechts zie je een lijk op de grond, dat een groene key card bij zich heeft. Pak de kaart.

Loop helemaal naar rechts en ga daar de deur door.
Schakel de tijdmachine in. Je komt bij de computer, de Polaris 9, die Joe moet vernietigen.
Ga de ronde deur door en pak de camera van de vloer.

Ga terug, de richting in van de lift. Je moet bij de Polaris 9 even omschakelen naar een andere tijd om bij de gang naar de lift te kunnen komen.
Schakel bij de deur met het raam weer om naar de tegenwoordige tijd en hou de groene key card tegen de card reader.

Ga de kamer in.
Joe ziet rechts 3 cryo containers waarvan er een leeg is.
In de meest rechtse container staat een man die zijn ogen open heeft.


Frank
Bekijk de console en open de deur rechts.
Ga door de deur en Joe ziet Frank.
Praat met Frank en pak het klokhuis uit de vuilnisbak.

Bekijk de lichtmuur en de pijpleiding boven de ladekasten.
Open de ladekast. Het water uit de pijpleiding loopt nu in een la.
Doe er het klokhuis in, maar Joe zegt dat hij aarde nodig heeft.

Ga terug naar de cryo containers en maak een foto van de man, die zijn ogen open heeft.
Ga weer naar Frank toe en gebruik de foto op de irisscanner (retinal scanner) bij de deur links. De deur gaat open.


Aarde
Ga de deur door en Joe ontmoet een geïrriteerde wetenschapper, die op een fruitdieet is gezet. Hij wil een appel. Het klokhuis accepteert hij niet.

Schakel de tijdmachine in.
Pak het blik van het stoffer-en-blik op en gebruik de tijdmachine weer.
Ga de deur door en dan de andere deur door naar de cryo containers.
Ga daar de deur door naast het raam en loop naar links naar de lift toe.
Ga de lift in en schakel om van tijd.
Pak met het blik wat aarde (soil) op onder het luik en gebruik de tijdmachine.


Mr Hill
Ga de lift uit. Er klinkt een harde klap.
Ga naar rechts tot je niet verder kunt. Joe wil namelijk weten wat die klap betekende.
Gebruik de tijdmachine, ga de deur door en schakel weer om van tijd.
Ga de ronde deur door en Joe ziet dat de tijdmachine is vertrokken.

Ga terug. Gebruik de tijdmachine en ga de deur links door.
Schakel dan weer de tijdmachine in en ga door de deur naast het raam. Loop naar rechts.

Ondertussen zie je een scène waarin Joe van Mr Hill te horen krijgt dat hij Franks baan krijgt.
Joe moet vanaf dit moment dus voorzichtig zijn zichzelf niet tegen te komen.


Appel
Ga de deur rechts door.
Leeg het blik aarde in de open la en doe er de appel bij.
Gebruik de tijdmachine en pluk de appel die aan de boom groeit.

Ga weer terug in de tijd en ga links de deur door.
Geef de appel aan de wetenschapper, die daarna vertrekt.
Pak de maatbeker met zuur (beaker of acid).


Dr. Lambert
Ga de deur uit, dan de volgende deur door en de kamer in naast het raam.
Kijk naar het bloedspoor. Joe zegt dat het allemaal weer opnieuw begint.

Ga de rechter deur door en Joe ziet zichzelf met Lambert.
Joe rent weg om zich voor zichzelf te verstoppen.

Als je de bewaker met Joe door het raam heen ziet, kun je de deur door naast het raam.
Doe dat en zet de tijdmachine aan om door de rechter deur te kunnen gaan.
Joe staat bij de Polaris 9.
Gebruik de tijdmachine en gooi de beker zuur over de computer, niet over de monitor. De computer valt uit.

Ga de ronde deur door, waar Joe Lambert ziet. Die is niet dood, omdat hij zich voor heeft kunnen bereiden op wat er zou gebeuren.
Joe krijgt een laatste opdracht. Hij moet de laatste tijdreiziger uit de cryo container tegenhouden.
Lambert moet de juiste tijd instellen en vraagt Joes tijdmachine terug.
Joe leest de getallen voor die voor de tijdreiziger zijn gebruikt en stelt Joes tijdmachine in op de zelfde tijd.
Dr. Lambert sterft en Joe moet nu zijn laatste opdracht uitvoeren.



Laatste opdracht: Moebius Trip  

Generator
Gebruik de tijdmachine en Joe komt in de verre toekomst terecht. Zijn tijdmachine ligt in stukken op de grond. Ook de grote tijdmachine ziet er niet best uit.

Ga links de deur door.
Kijk naar de generator, die niets doet als Joe hem bedient.
Bekijk het koude druppelende water en loop naar links.

Kijk naar de deur die half begraven is.
Door het raam is niets te zien.
Bekijk de oude tijdmachine, die er al een tijd moet liggen en pak de schep (shovel) bij de boom.
Bekijk ook de generator en de zonnepanelen. Joe kan hier niets mee.

Ga dus terug naar de half begraven deur rechts.
Graaf de troep weg voor de deur en ga naar binnen. Joe ziet een tijdreiziger die nooit terug is gekeerd naar zijn eigen tijd.
Pak het gasmasker, bekijk de steen links en open het medicijnkistje. Pak er het lapje (cloth) uit.

Ga naar buiten en loop naar rechts.
Ga de rechter deur door en hou het lapje onder het water. Joe heeft nu een nat lapje.
Ga naar buiten en loop naar links, naar de oude tijdmachine toe.
Maak met het lapje de zonnepanelen schoon. De generator werkt weer, maar Joe kan er nog niets mee doen.


Frank
Verder links ziet Joe een grot bedekt met dikke boomwortels.
Loop naar rechts en ga de rechter deur door. Ook daar werkt de generator weer. Klik erop en er gaat een lamp aan.
Rechts ziet Joe een andere dode tijdreiziger. Bekijk hem en Joe vindt een botte machete.

Ga naar de kamer met de andere tijdreiziger, achter het raam.
Slijp de machete door de rots te gebruiken.

Ga de kamer uit en loop naar de grot met de dikke boomwortels.
Kap met de machete de boomwortels weg en ga de grot in.
Daar zit Frank bij een kampvuurtje. Praat met Frank. Hij heeft dorst en geeft Joe een beker.

Ga de grot uit, helemaal naar rechts waar het druppelende water is.
Vang het water met de beker op en ga terug naar Frank. Geef hem de beker water.
Frank weet niet hoe ver ze zijn in de tijd en vertelt dat hij een Russische spion is die de tijdmachine gestolen heeft. Hij weet dat hij het niet zal redden, maar denkt dat Joe terug in zijn eigen tijd kan komen. Hij geeft Joe een zekering (fuse) die hij kan gebruiken om terug te keren.
Hierna is Frank buiten bewustzijn.


Virus
Ga de grot uit en ga helemaal rechts de deur door.
Ga daar de ronde deur door en Joe is bij zijn tijdmachine.
Stop de zekering erin en klik op de tijdmachine.
Joe komt nu in een ruimte waar een dode bewaker ligt.

De tijdmachine is kapot. Pak een stukje frame op dat van de tijdmachine is afgevallen.
De console meldt dat er een vreemd organisme is aangetroffen.

De deur is gesloten.
Breek met het frame de muur open waarin de tijdmachine deels vast zit.
Pak de sleutel van de bewaker en ga het gat in de muur door.
Ook daar meldt de console dat er een vreemd organisme is aangetroffen en Joe realiseert zich dat de consoles op hem reageren en dat hij het virus heeft meegenomen dat de mensheid zal vernietigen.

Ga naar rechts, de enige deur die nog open is en gebruik het sleuteltje op de ladenkasten rechts.
Joe gaat steeds meer hoesten en krommer lopen.

Pak het handboek voor de Cryo consoles uit de la en ga terug door de deur.
Gebruik het handboek met de console naast de cryo containers.
De lege container is te openen, het lichtje is groen.
Open de deur van de lege container en ga de container in.



Het ziekenhuis  

Het volgende beeld laat Joe zien in een ziekenhuiskamer.
Kijk naar de monitor die hem bewaakt en Joe pakt er een stuk papier van af.
Joe kan de pennen bovenop de kast niet pakken. Die staan te hoog.

De deur is op slot.
Trek aan het touwtje dat in de kamer links hangt en de deur gaat open. Ga erdoor heen.

Bekijk de computer, maar Joe heeft er nooit zo een gezien.
Open deur 2 en deur 3. Voor de eerste deur heeft Joe een code nodig.

Ga de deur van kamer 2 door. Daar is een geagiteerde man in opgesloten. Er valt niet met hem te praten.
Kijk naar de tv die erg hard aan staat, maar de tv hangt te hoog om er iets aan te doen.
Sta iets verder weg van de man. Het is duidelijk dat de man zich aan het lawaai van de tv ergert.

Ga kamer 2 uit en kamer 3 in, waar een angstige man is.
Pak van de bank de afstandsbediening (remote control) op.
Praat met de man die allemaal onbegrijpelijke dingen zegt. Wel wordt duidelijk dat hij pen en papier nodig heeft om op te schrijven wat hij weet, omdat hij snel alles vergeet wat hij bedenkt.

Ga de kamer uit, kamer 2 weer in.
Gebruik de afstandsbediening op de tv en die houdt ermee op.
De man loopt de deur uit en Joe kan de kruk (crutch) pakken.

Ga naar buiten en Joe ziet de man voor de computer staan.
Ga Joes kamer in.
Gebruik de kruk met het pennenbakje op de kast en Joe heeft een pen eraf gekregen.
Pak de pen op van de vloer.

Breng de pen en het papier naar de man in kamer 3.
Praat met hem en Joe krijgt het papier terug met een getal erop.

Ga de kamer uit en loop naar de deur waar de code voor nodig is.
Zet het briefje met de code op het toetsenbord (keypad).

Ga de deur door.
Joe is in de kamer van dokter Emma Browne. Zij zegt hem dat hij ooit ingevroren was en 40 jaar in een soort winterslaap was. Dat hij niet ziek is, maar griep had toen ze hem vonden. Hij mag zelfs weg om te wennen aan het jaar 2012.
Bekijk de kamer en praat weer met Emma.
Zij vraagt of hij klaar is om het jaar 2012 in te gaan...........................




Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.