ROAD TO INDIA



Walkthrough door Marjo © 2004 www.adventurespel.nl

Uitgever: Microids/2001
Ontwerper: Stéphane Brochu

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Marjo's Spel-Info



droomwereld: Taj MahalAnusha's woonomgevingdroomwereld: gevangenisachteraf steegjesrattenjachtShareef's huisdroomwereld: Kali's tempeluit de kastdroom wordt werkelijkheid



Intro

In een drukke winkelstraat in New Delhi in India, zien we hoe een onbekende man een koffer neerzet bij een kraampje. Als een vrouw in een rode sari bij de kraam staat, explodeert de koffer en vele mensen raken gewond.

Een jaar later zien we hoe de hoofdrolspeler van deze adventure, Fred Reynolds, op een vliegveld afscheid neemt van zijn indiase vriendin Anusha. Ze gaat haar ouders in India opzoeken. Ze zegt tegen Fred dat ze van hem houdt en hem erg zal missen.Op een beeldscherm aan de wand horen en zien we een nieuwsbericht. De beroemde filmster Laj Vanti is plotseling verdwenen.

Een poosje later onvangt Fred een brief van Anusha. Ze schrijft dat ze hem verlaat en dat hij haar niet moet komen zoeken. Uiteraard is dat precies wat Fred gaat doen. Hij neemt het eerste vliegtuig naar New Delhi om Anusha te zoeken en haar naar het waarom te vragen. Tijdens de vlucht heeft Fred een droom.



Droomwereld: Taj Mahal  

Fred komt in India aan bij de Taj Mahal, een monumentale tempel voor de overleden favoriete vrouw van Sjah Jahan. Hij ziet een mooie vrouw in een rode sari, die hem wenkt. Maar voordat Fred bij haar is, wordt de vrouw beetgepakt en gekidnapped door een man in zwarte kleding.

Loop naar de deur en bekijk hem van dichtbij. Er zijn 6 tegeltjes die je in een bepaald patroon kunt samenvoegen. Jammer genoeg mis je tegel nummer 7 om de afbeelding compleet te kunnen maken.
Wandel naar rechts en raap in de volgende inham een fluit van een slangenbezweerder op.

Draai om en loop weg van de deur. Neem de linker trap naar beneden en ga onder aan de trap verder naar links. Na een paar passen hoor je een aap krijsen. Als je naar rechts kijkt, zie je een aapje, dat de ontbrekende tegel met zijn staart vasthoudt. Natuurlijk wil de aap je die tegel niet zomaar geven, dus loop je verder naar links, totdat je bij een olifant komt. De olifant staat vastgebonden aan een paaltje. Loop verder langs hem tot aan het einde van het terras. Hier vind je een touw op de grond liggen. Raap het op, draai je om en loop helemaal terug naar de andere kant, langs de trappen, totdat je bij een sinaasappelboom komt.

Je probeert een sinaasappel te plukken, maar die hangt buiten je bereik. Tja, je bent in India, dus je haalt het touw uit je inventaris en legt het links onder de boom. Dan klik je met de fluit op het touw. Fred blaast op de fluit en het touw gaat keurig als een slang omhoog. Je kijkt naar de boom en plukt de sinaasappel.


Loop nu naar de aap en geef hem de sinaasappel. Dankbaar neemt hij hem aan en laat de tegel vallen. Raap de tegel op en wandel terug naar de voordeur van de Taj Mahal. Plaats alle 6 tegels in de goede volgorde, haal dan tegel nummer 7 uit de inventaris en zet die als laatste achteraan in het rijtje tegels. De voordeur gaat nu open.
Als Fred naar voren loopt, ziet hij nog nét hoe de kidnapper de mooie vrouw verder het gebouw in sleurt. Hij probeert erachteraan te rennen, maar loopt in een val en wordt bewusteloos gemept.
Dan wordt Fred wakker in het vliegtuig.



Anusha's woonomgeving  

Fred landt in New Delhi en neemt een taxi naar het huis van Anusha's ouders. Fred komt precies op tijd om te zien hoe Anusha, voor het huis van haar ouders, gekidnapped wordt. Hij roept haar naam, zij zwaait naar hem. Dan sleuren twee mannen haar in een zwarte sedan en rijden weg.

Ga naar Anusha's moeder, die op de stoep staat te huilen. Vertel haar wie je bent en vraag of ze weet wie de kidnappers zijn. Anusha's moeder blijkt te zeer overstuur. Ze laat Fred staan en gaat het huis in. Links naast de ingang van het huis staat een pot met planten. Trek wat gras uit de pot.
Rechts naast het huis is een spijlenpoort. Achter de poort zie je op de grond een sleutel liggen. Je kunt er niet bij. Draai je om en aan de overkant van de straat kun je een stok oprapen. De stok is nét lang genoeg, maar de sleutel blijft er niet aanplakken.
Loop nu naar de bredere straat en ga hier naar rechts. Je ziet een bioscoop. Bij de bioscoop staat een kauwgum-automaat. Jammer genoeg accepteert de automaat geen dollars. Dus loop je verder tot je bij een jongen komt, die op straat staat te bedelen. Praat met hem en vraag of hij een dollar kan wisselen. Geef hem een dollar en je krijgt indiaas kleingeld (rupees).
Loop dan terug naar de kauwgum-automaat en gooi er geld in. In ruil krijg je een kauwgum. Combineer in de inventaris de kauwgum met de stok. Loop dan terug naar de spijlenpoort naast het huis van Anusha's ouders. Steek de stok-met-kauwgum door de spijlen en Fred trekt de sleutel naar zich toe. Open de poort met de sleutel en ga naar binnen. Loop door de gang tot aan de binnenplaats. Links is een huisaltaar opgericht. Voor een beeldje van de godin Kali, staan offergaves en enige foto's. Neem de foto weg van de donkere man, die op de kidnapper uit je droom lijkt.

Wandel dan terug naar de straatjongen. Laat hem de foto zien en praat met hem. Hij weet niet wie de man is, maar vertelt je wel, als je er naar vraagt, dat er een bank aan het einde van de straat is.
Ga naar links tot je bij een heilige koe komt, die de weg blokkeert. Geef de koe het gras, dat je eerder uit de pot bij het huis rukte. De koe loopt nu weg en je kunt verder wandelen. Verderop in de strtaat aan de linkerkant zie je de bank. Op de gevel staat Dutch.
Bij de bank aangekomen, gebruik je je bankpas uit de inventaris om geld te pinnen uit de automaat rechts.
Loop nu terug richting de straatjongen. Even voorbij de plek waar de koe lag, kom je voorbij een bedelaar die aan de ingang van een steegje staat. Negeer hem en steek de straat over naar rechts, naar een winkel met tijdschriften in de etalage. De winkel is gesloten. In de etalage ligt een autotijdschrift. Klik op het tijdschrift en Fred denkt de auto op de cover te herkennen als de auto waarmee Anusha weggevoerd is.
Vervolg nu je weg en ga naar de straatjongen. Praat met hem. Vraag hem wanneer de winkel open is. Hij zal zeggen dat dit nog wel een week zal duren. Hij wil je wel helpen, als je hem wat geld geeft voor een maaltijd. Dus geef hem een dollar. De jongen zegt dat hij het tijdschrift voor je haalt, als je het raampje van de deur voor hem open maakt.
Loop terug, het steegje bij de bedelaar in. Achterin, tussen de rommel, vind je een ijzeren kleerhanger. Raap hem op en ga naar de winkel. Klik met de kleerhanger op de deur en Fred zal hem ombuigen en het slot forceren. Loop dan terug naar de straatjongen. Zeg hem dat het raampje geforceerd is en hij zal het tijdschrift voor je halen. Lees het tijdschrift in je inventaris (met het potlood-icoon). Je komt te weten dat de man op de foto Dharmesh Shareef is. Vraag de jongen naar hem. Hij kent hem niet. Wel vertelt de jongen je het een en ander over de godin Kali en de Thugs-sekte
De bedelaar kan je misschien meer vertellen, dus ga naar hem toe. Praat met hem over Dharmesh Shareef. Hij zegt dat hij iemand kent die Shareef kent. Hij vraagt je hem te volgen. Loop achter de bedelaar aan, het steegje in. Natuurlijk is het een valstrik. Fred wordt neergeslagen en beroofd.



Droomwereld: gevangenis  

Fred wordt wakker op een brits in een cel. Als je door het raampje in de deur kijkt, zie je een slapende bewaker. Op een bureau ligt de sleutel van de cel.
Als je je omdraait en door het tralieraam kijkt, zie je een aap zitten. Kijk daarna onder het bed en raap een banaan op, die iemand daar heeft laten liggen. Geef de banaan aan de aap. Hij zal hem in je cel komen oppeuzelen.
Raap daarna de bananenschil op en gooi die door het raampje van je celdeur. Als je vervolgens aan je bed rammelt, komt de bewaker kijken wat die herrie te betekenen heeft. Hij glijdt uit over de bananenschil en raakt bewusteloos.
Praat nu eens tegen de aap in zijn eigen taal. Je ziet in je lijstje 4 commando's. Na het aanklikken van 5 commando's, zal de aap door het celraampje klimmen. In de wachtruimte zie je hem dan in volgorde de 5 bepaalde handelingen doen, die bij de commando's horen. Zeg tegen hem: EEK, GNEE, HOO HOO HOO, GNEE, WHAHAEE en hij zal je de sleutel die op het bureau ligt brengen.
Gebruik de sleutel om je celdeur te openen. Steel dan het kapmes dat rechts naast de gevallen bewaker ligt en verlaat de ruimte.

Je staat nu in een klein doolhof van trappen en gangen. Er lopen drie bewakers rond. Twee bewakers kun je uitschakelen, door ze van achteren te besluipen en je kapmes te gebruiken. Een van de twee heeft een sleutel bij zich. Open met de sleutel de ijzeren deur. Loop erdoor en de trappen er direct tegenover op. Hier vind je, in een nis, een vaas. Neem hem mee. Als je achter de ijzeren deur rechtdoor loopt, de trappen op, kun je bovenaan aan de rechterkant door een raam kijken. In close-up kun je de derde bewaker hieronder zien staan. Gooi hem die vaas op zijn kop.
Draai dan om en loop de trappen af . Loop dan langs de (nu twee) bewusteloze bewakers, door een deur naar de uitgang van het gevangeniscomplex. Op de grond vind je nog een map.

Als Fred de map bekijkt realiseert hij zich dat hij naar de Kali-tempel moet, maar niet te voet. draai je om en verlaat de Taj Mahal door de voordeur. Steek dan het plein over, ga links de trappen af en loop tot bij de olifant. Gebruik het mes om het touw waarmee de olifant vastgebonden staat, door te snijden. Klik dan op de olifant om hem te bestijgen. Loop vervolgens naar de iets donkerder plek op de muur achterdoor en klik erop. De olifant breekt door de muur en Fred is op weg naar de tempel van Kali, de godin met de zes armen.



Achteraf steegjes  

Fred wordt wakker op een matras, in een schamel onderkomen op straat. Zijn portemonnee is gestolen. In zijn zak vindt hij een brief, waarin hij verzocht wordt New Delhi te verlaten. Achter het bed staat een houten kratje. Raap het op en neem het mee. De straatjongen staat links in een hoek naar je te kijken. Praat met hem. Hij vertelt je dat hij je bewusteloos in een steegje vond en je toen hierheen heeft gesleept.
Neem afscheid en loop de steeg uit. Ga naar rechts, loop een stukje door en ga dan weer rechts, een doodlopende steeg in. Achterin tussen allerlei troep, vind je een medaillon op een doos en achter je bij een ijzeren vat, een visitekaartje. Als je in je inventaris naar het visitekaartje kijkt, zie je dat het van een astrologe is.

Loop het doodlopende steegje uit en ga naar links en dan naar rechts. Een stukje verderop zie je de verradelijke bedelaar die Fred beroofde, slapend op de grond liggen. Waarschijnlijk dronken. Naast een bankje links voor je vind je een gebroken fles. Neem hem mee. Dan bekijk je de bedelaar eens van dichtbij en zie je dat hij Fred's portemonnee heeft. Het lukt je niet om hem terug te stelen. Als je een stukje voorbij de bedelaar loopt, hoor je duiven koeren. Loop voorbij de olifanten en de golfplaten keet aan de linkerkant. Kijk dan goed naar de grond en je ziet achter je een veer liggen. Raap de veer op en ga terug naar de bedelaar. Kietel hem met de veer onder zijn neus. De bedelaar draait zich om en je kunt Fred's portemonnee uit het borstzakje halen.

Loop weer voorbij de bedelaar en ga dan naar rechts, onder de boog, de open binnenplaats in. In de rechter bovenhoek is een deur die open gaat. Het blijkt de winkel te zijn van Maitreya, de astrologe van het visitekaartje. Praat met haar. Dharmesh Shareef blijkt een klant van haar te zijn, maar ze wil je niet zijn adres geven. Ook beweert ze dat in deze moderne tijden geen Thugs meer bestaan. Rechts op de toonbank ligt een stuk papier, een nota. Je kunt het niet pakken zolang Matreya naar je kijkt.
Ga terug naar de straatjongen, die nog steeds in de steeg bij de slaapplaats staat. Praat met hem. Hij wil je wel helpen. Vraag hem om over 5 minuten de astrologe op te bellen. Geef hem wat geld voor de telefoon.
Als je nu teruggaat naar de winkel van de astrologe, wordt Matreya afgeleid door de telefoon. Raap de nota van de toonbank op. Kijk ernaar in je logbook. Het adres van Dharmesh Shareef staat erop: 14 Rama Road.

Verlaat de winkel en de binnenplaats en ga naar rechts. Loop door tot je rechts een bankje in de zon ziet en links een paal op de hoek van een inham. Loop tot bij de paal. draai je om en kijk omhoog. Je ziet een dubbele waslijn met een draaiwieltje aan de paal. Zet het kratje bij de paal op de grond, klim erop en klik op het draaiwieltje. Je krijgt een close-up. Snijdt nu met de gebroken fles stuk van de waslijn af. Raap het kratje weer op, draai je om en loop naar het einde van de straat. Een rokende man staat hier bij een riksja (fiets-taxi).

- - - Op dit punt aangekomen, kun je met de man praten en hem de nota met het adres te geven. Fred zal instappen naar Shareef's huis gebracht worden.
Het is echter ook mogelijk om eerst op rattenjacht te gaan. Met de gevangen rat kan aan het einde van het spel een 'extraatje' toegevoegd worden. Noodzakelijk is het niet. Het spel kan ook zonder rat uitgespeeld worden.- - -



Rattenjacht  

Draai om bij de riksja en ga rechts de eerste steeg in. het is een doodlopende steeg.Achteraan in de muur zie je een raam open staan. de omlijsting van het raam is mooi beschilderd met witte verf. Zet het kratje onder het raam en klim erop. Je kijkt in een keuken. Op het aanrecht ligt een kaas. Steel de kaas. Klim van het kratje af en neem het weer mee.
Wandel nu terug naar de straatjongen en zijn onderkomen. Kijk in close-up naar de matras. Aan het rechtereinde van de matras zie je een roestig vat. Kijk hier langs de muur omhoog. Op een richel aan de muur boven het vat, kun je een stok oprapen.
Verlaat de slaapplaats en ga naar rechts, het steegje in, waar je een rat zag rondscharrelen. Loop de steeg in en zoek met de cursor op de grond naar het actie-icoon. Dit vind je bij de houten plank aan de linkerkant, voorbij de deur met huisnummer 270.
Combineer dan in je inventaris de stok met het touw. Combineer dan de kaas hiermee. En combineer tenslotte het geheel met je kratje. Zet dan de hele val op de grond bij het actie-icoon. De rat loopt in de val en zit nu in je inventaris.

Loop nu terug naar de riksja en geef de man de nota met het adres. Als hij vraagt waar je heen wilt, zeg je "naar 14 Rama Road". Fred rijdt door New Dehli en komt tegen de avond aan bij het huis van Dharmesh Shareef.



Shareef's huis  

Om het huis van Shareef staat een hoge muur. Als je in de achteraf steegjes vergeten bent de waslijn te stelen, vind je hier op de grond een stuk touw.
Volg naar links het pad langs de muur, tot bij enkele struiken. Raap hier een tak op. Loop verder, de hoek om. Kijk een klein stukje verder omhoog naar de scheur in de muur. Combineer de tak met het touw en gooi dit naar de scheur. Zo komt Fred over de muur! Hij ziet nog net een glimp van een vrouw in een rode sari, achter een raam op de bovenverdieping van het huis.

Aan de rechterkant staat op een heuveltje een houten schuurtje. Er brandt een lamp boven de deur. Loop naar dit schuurtje en ga naar binnen. Als je je krat vergeten bent mee te nemen, kun je hier een andere vinden. Neem ook de schroevendraaier van de onderste plank. In de hoek links achter, ligt nog een draadkniptang op de grond. Neem deze ook mee. Verlaat het schuurtje en loop naar de voorkant van het huis, dan naar links, naar het portiek. Kijk hier omhoog naar een alarmkastje. Het alarm is ingeschakeld, er brandt een rood lichtje. Zet het kratje onder het alarm op de grond en klim erop. Bekijk het kastje en gebruik de schroevendraaier om het te openen. Knip dan de draden met de draadkniptang door. Je hoort een kort geluid en het lichtje op het frontpaneel is nu groen.
Achter je zie je een rond houten prieel. Loop hier naar toe. Onder de bank links bij de ingang ligt een hamer. Raap hem op.
Loop nu verder links om het huis tot bij een groen geverfde houten garage. Als je door het raampje kijkt, zie je de zwarte sedan staan. Loop verder langs het huis tot bij een raam, met een alarmkastje op de vensterbank. Het lichtje van het alarm zou hier ook groen moeten knipperen. Open het raam en klim naar binnen.

Je bent nu in het huis van Shareef, in wat een eetkamer lijkt. Loop naar de deur rechts achter en open hem. Je komt nu in de hal. Links zie je de voordeur. Rechts de trap naar boven. Verder zijn er nog 4 deuren. De twee deuren rechts onder de trap zijn nog niet te openen. De deur naar het het toillet wel. De meest linker deur, direct naast de spiegel, geeft toegang tot de bibliotheek. Ga hier naar binnen.
Ga naar de linkerkant van de kamer. Voor het raam staat een klein tafeltje. Op het tafeltje staat een kleine rechthoekige houten doos. Kijk ernaar in close-up. Met de witte driehoekige pijlen kun je het doosje in alle richtingen draaien. Klik op de bovenste driehoek. De doos draait 1 slag. Op de lange zijkant van de doos krijg je nu op 2 plaatsen je actie-icoon te zien. Klik hier en er gaan 2 schuifjes open. Klik dan weer op de bovenste driehoek. Je ziet nu de onderkant van de doos. Hier gaan 3 schuifjes open. Open vervolgens de schuifjes aan de korte zijkanten van de doos. Als laatste ga je naar de overgebleven lange zijkant van de doos. Klik eerst het linker schuifje open en daarna het rechter. Alle 9 schuifjes van de doos zijn nu open geschoven. Nu kun je op de rode cirkel aan de bovenkant van de doos klikken. De doos opent en je ziet een sleutel liggen. Neem hem mee.
Voor je terug gaat naar de hal, kun je nog onder de houten boog doorlopen, naar de andere kant van de kamer. In een stoel vind je een boek, waarin je het een en ander kunt lezen over de godin Kali en over de Thugs.

Ga nu terug naar de hal en loop de trap op. Gebruik je sleutel om de eerste deur links boven aan de trap te openen. Het blijkt de slaapkamer van de vrouw te zijn die je eerder aan het raam zag. Loop naar haar toe en praat met haar. Het is de verdwenen filmster Laj Vanti, die hier door haar man Shareef gevangen gehouden wordt.
Shareef en zijn Thug bewaker komen de slaapkamer in. De bewaker overmeestert en bedwelmt Fred.



Droomwereld: Kali's tempel  

Fred komt op de olifant aan bij Kali's tempel. Hij gaat naat binnen. Voor een enorm beeld van de godin Kali, staat Dharmesh Shareef bij een altaar, waarop een vrouw in een rood gewaad ligt. Shareef trekt aan een hendel en een rivier van vuur stroomt in een brede geul rondom het altaar gedeelte. Fred kan het altaar en de hendel niet meer bereiken.

Loop rond in de ruimte waar je nu bent. Tegen de linker en de rechter wanden staan steeds 3 fel beschilderde glazen panelen. Raap de 6 panelen op. Loop naar de uitgang. Je staat boven aan een trap. Als je een klein stukje naar beneden loopt, zie je aan de linkerkant een trap omhoog. Die leidt naar een martelkamer. Loop dus liever nog een stukje verder de trap af en ga dan aan de rechterkant een ruimte in.
Zonlicht schijnt door een houten opengewerkt raam en valt op een gouden sleutel die midden in de kamer vanuit de grond omhoog steekt. Fred zegt dat je 3 van de beschilderde panelen in het opengewekte raam kunt zetten. Bekijk de panelen in je inventaris. Op elk paneel is een sleutel voor een gezicht geschilderd. Plaats de panelen met de felblauwe sleutelkop, de lichtgroene sleutelkop en de knalrode sleutelkop in het opengewerkte raam. Nu schijnt het zonlicht helderwit door de afbeelding van de sleutel en valt op de gouden sleutel op de vloer. Een geheime spiraalvormige trap wordt zichtbaar. Loop de donkere trap af.

Je bevind je nu in een labyrint. Hier en daar zijn kleine vijvertjes met drijvende lotusbloemen. Loop zomaar wat rond, totdat je een rat hoort piepen. Dit kan ongeveer 5 minuten werkelijke speeltijd duren (dit is zo geprogrammeerd?). Wanhoop niet. Uiteindelijk zie je de rat rondscharrelen en op zijn achterpootjes gaan zitten piepen bij een deuropening. Klik hier twee keer vooruit en wacht op de rat. Weer zal hij voor een deuropening piepen. Blijf zo de rat volgen totdat je, recht voor je, een oplichtende blauwe cirkel op de muur ziet. Raak de cirkel aan. Fred wordt erdoor gezogen en ziet de verschijning van Laj Vanti naar boven zweven, door het plafond. Ze komt uit in de ruimte waar Fred eerder stond te kijken naar het altaar. Ze landt op een tegel, die in de vloer zakt. Fred wordt teruggezogen uit de cirkel.
Draai nu om en loop 2 keer naar voren. Je komt uit bij de spiraalvormige trap. Beklim de trap en je staat weer in de ruimte met het gekleurde raam.

Verlaat de ruimte en loop de grote trap af. Beneden aangekomen zie je een grote dubbele houten deur. Steel de deurknop, draai je om en loop de grote trap weer op naar boven. Ga deze keer, halverwege naar rechts, een trap op, naar de martelkamer. Aan de rechterkant staat een grote stoel. Aan de achterkant van de stoel hangt een ketting. Neem hem mee, verlaat de martelkamer en loop de trap op naar de centrale ruimte voor het zesarmige beeld van Kali.
Combineer in de inventaris, de deurknop met de ketting. klik hiermee op de hendel, die je links van het altaar ziet. Fred weet zo aan de hendel te trekken en de vlammen in de geul te doven. Hij loopt over de brug naar het altaar en vindt hier zijn Anusha!



Uit de kast  

Fred wordt wakker in een kleine donkere ruimte. Hij bonst zonder resultaat op de deur.
Ga met de cursor over het scherm, totdat je links van het midden iets kunt vastpakken. Kijk in je inventaris en je ziet dat je een luciferdoosje hebt en een lucifer. Strijk met de lucifer over het doosje, verlaat je inventaris en zoek naar de lap stof en een metalenflesje met olie op een plank. Als de lucifer uitgaat, kun je altijd een nieuwe aansteken.
Combineer in de inventaris de lap met het flesje, strijk een lucifer af en steek dan je zelfgemaakte olielampje aan. Nu kun je beter zien wat je doet.
Vind de deur en klik erop voor een close-up van het slot. Klik links en rechts op het slot en loop naar buiten. Je bent nu in de voorraadkamer in de kelder. Loop de trap op naar boven. Deze deur blijkt op slot. Neem je schroevendraaier en draai de scharnieren, boven en onder aan de rechterkant van de deur, los. De deur valt eruit en je kunt zo de hal inlopen.

Loop naar de deur van de bibliotheek. Hij is op slot, maar je kunt door de deur heen met Anusha praten. Anusha vertelt, dat ze gedwongen wordt om met Darmesh te trouwen.
Loop na je gesprek de trap op. Volg de overloop tot bij het raam. Ga hier de de kamer rechts naast het raam in. Op het bureau vind je het dagboek van Dharmesh. Het is geschreven in Hindi, dus Fred kan het niet lezen, maar wel de plaatjes van Kali bekijken. Neem, voor je de deur uit gaat, de sleutels mee, die op de tafel links naast de deur liggen.
Volg nu de overloop tot de laatste deur. Open de deur en ga naar binnen. Kijk van dichtbij naar de foto die aan de muur hangt. Er blijkt een safe achter te zitten! Open de safe met de sleutels en haal het cd-tje eruit. Neem dan de cd-speler van het nachtkastje weg.
Ga nu naar de slaapkamer waar Laj Vanti gevangen wordt gehouden. Ze staat als verdoofd bij het raam. Stop het cd-tje in de cd-speler en geef hem aan Laj Vanti. Als ze klaar is met luisteren is haar geest weer helder en kun je met haar praten. Ze vertelt Fred, dat Dharmesh niet haar man is, maar een bewonderaar, die nauwe banden heeft met de Thugs. Tijdens het gesprek hoort Fred buiten een geluid. Hij kijkt door het raam en ziet hoe Anusha, vastgebonden op een plank, wordt weggevoerd. Hij sprint naar buiten, maar is te laat.



Droom wordt werkelijkheid  

Loop naar rechts en ga naar de garage. Ga dan naar links. Aan de achterkant van de garage is een deur, tussen twee coniferen, die je met Dharmesh's kunt open maken. Ga naar binnen en loop om de zwarte sedan heen. Onder het raampje staat een werkbank. Hier ligt de afstandsbediening voor de auto. Neem hem mee. Loop naar links en kijk dan naar de vloer. Je vindt hier een cricket slaghout. Neem dit ook mee en verlaat de garage.
Kijk dan door het zijraampje van de garage naar de auto en gebruik de afstandsbediening om hem te starten. eeen bewaker hoort het geluid en komt polshoogte nemen. Hij gaat de garage in en Fred sluit de deur achter de bewaker. Als de bewaker bewusteloos is door de uitlaatgassen, is het tijd om naar binnen te gaan. Steel het
magneetpasje dat de bewaker op de grond liet vallen.
Loop nu de tuin in, rechts langs het houten prieeltje, naar het standbeeld van Kali. Kijk links onder naar de voet van het standbeeld. Je ziet een rood lampje en een gleuf. Steek hier de magneetkaart in. Het standbeeld schuift opzij en je ziet een gat met een trap. Klik erop. Fred loopt het gat in. Een lange tunnel die uitkomt voor een grote rotswand. De gebeeldhouwde ingang naar Kali's tempel, waar Fred eerder in de droomwereld aankwam op zijn olifant.

Loop de tong van het beeld op. Bij een kruising, zie je links een slapende bewaker op de trapjes zitten. Haal je cricketslaghout tevoorschijn en mep hem dieper in slaap. Neem hem dan zijn kapmes af en loop de trapjes op. Loop dan rechts richting rotswand. Je ziet een raamwerk met uitgesneden hout. Hak het stuk met je kapmes en klim erdoor, de tempel in. Ook dit ziet er zeer bekend uit. De kamer waar in de droomwereld de spiraalvormige trap naar beneden was. Je klikt op het grote ronde houten deksel en ja hoor, ook hier is de trap naar beneden. Beneden aangekomen, zie je dat de vijvertjes verdwenen zijn. Het ziet er allemaal donker en luguber uit. Loop gewoon rechtdoor, door een deur en kijk naar rechts. Je ziet Anusha bewusteloos op een stenen bank liggen.

--- Als je eerder in het spel de rat hebt gevangen, is het nu tijd om hem uit de inventaris te halen. Je cursor verandert in een rat-cursor. Klik op Anusha. Van rechts verschijnt Rhamesh Shareef, gewapend met een cartoonachtige 'acme laser'. (Dit is een zogenaamd 'easter egg', een geintje van de makers van het spel)---

Als je de rat niet hebt, klik je met de gewone mond-cursor op Anusha. Ook nu verschijnt van rechts Dharmesh Shareef. Dit maal gewapend met een groot soort pistool. Hij bedreigt Fred. Praat met hem. Hij vertelt je dat Anusha is uitgekozen vanwege haar geboortedatum. Hij wil haar aan de godin Kali offeren. Op deze wijze wil hij de schoonheid van Laj Vanti herstellen. Hij hoopt dat Laj Vanti hem dan eeuwig dankbaar is en vergeet dat hij degene was die de bom plaatste. Ook wil hij wil met Vanti de glorie van Kali en de macht van de Thugs herstellen.
Terwijl hij praat, verschijnt achter hem Laj Vanti. Ze springt Dharmesh op zijn rug, bedekt met haar handen zijn gezicht. Dan valt een schot.............................................



Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.