R E V E R S I O N



Walkthrough door Marjo © 2013 www.adventurespel.nl

Uitgever: 3F Interactive/Desura/2013
Ontwerper: 3F Interactive
Platform: PC, iPhone, iPad

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Marjo's Spel-Info.



Hoofdstuk 1: De ontsnapping
Hoofdstuk 2: De ontmoeting,   Missie



Hoofdstuk 1: De ontsnapping  

Spelbediening
- Om te lopen, klik je op de plek waar je heen wilt gaan.
- Dubbelklik (of houd je muiscursor even ingedrukt) op een actief voorwerp of persoon en
  er verschijnt een pop-up menuutje.
  Klik op het hand-icoon om actie te ondernemen, op het vergrootglas-icoon om te kijken
  of op het tekstballon-icoon om met iemand te praten.

- Klik op het groene wereldbol-icoon linksboven in beeld, om alle actieve punten te zien.
- Klik op het vraagteken-icoon om een hint te krijgen.
- Klik op het doos-icoon om je inventaris te openen, of rechtsklik ergens in beeld.

- Klik op een voorwerp in je inventaris en daarna op een actief punt in je scherm
  om het voorwerp daar te gebruiken.
- Klik en houd de muisknop even ingedrukt om het pop-up schermpje te krijgen. Klik daarna
  op het vergrootglas-icooon om het voorwerp in close-up te bekijken.
  In de close-up kun je onderdelen apart aanklikken om er commentaar op te krijgen.

- Gebruik de ESC toets om terug te keren naar het hoofdmenu, waar je onder andere
  je spel kunt opslaan.


2035 - Buenos Aires, Garrahan ziekenhuis
Je wordt wakker in een ziekenhuiskamer en je kunt je niet herinneren hoe je hier terecht kwam. De deur wordt bewaakt door een soort soldaat.

De dokter vermoedt dat je na de aanval in 2015 je geheugen kwijt bent geraakt. Buenos Aires werd toen overgenomen door een paramilitaire organisatie. Omdat het ziekenhuis de enige plek was, die nog in redelijke staat verkeerde, heeft de organisatie hier zijn hoofdkwartier gevestigd.
Je hebt het idee dat het begin 2015 is, maar krijgt tot je verbazing te horen dat het inmiddels 2035 is.

Praat met de dokter.
Hij legt je uit dat je waarschijnlijk je geheugen beetje bij beetje terugkrijgt, als je praat met mensen die je herkent, zoals familie en vrienden. En zo kun je er dan ook achter komen, hoe je hier terecht kwam.
Praat met hem over de aanval op de stad en je verneemt dat de dokter alleen weet dat het allemaal heel snel ging en niemand iets ertegen kon doen.
Vraag de dokter hoe je hier terecht kwam. Hij vertelt dat je bewusteloos werd binnengebracht en dat je discreet in de gaten wordt gehouden. Het oppercommando lijkt speciaal in je geÔnteresseerd te zijn.
De dokter geeft je het advies om zo snel mogelijk het ziekenhuis te verlaten.

Open je inventaris, door op het doos-icoon linksbovenaan in je scherm te klikken.
Je ziet dat je een halve foto van een wetenschapper (picture of scientist) bij je draagt.
Klik op de foto, houd de muisknop ingedrukt tot het pop-up schermpje verschijnt. Bekijk de foto dan met het vergrootglas-icoon van dichtbij.
Hoewel je de man op de foto niet herkent, weet je zeker dat je hem eerder zag. Hij staat in een laboratorium. Je kunt de diverse onderdelen op de foto aanklikken.

Sluit de close-up.
Klik op de foto, klik buiten het inventarisscherm om dat te sluiten en klik dan met de foto op de dokter om hem te vragen of hij de man op de foto kent.
De dokter kent hem niet.


Ziekenkamer verlaten
Loop naar de vrouw in het bed en spreek haar aan.
Ze zegt niets terug.
Laat de vrouw de foto van de wetenschapper zien.
Nu praat ze ineens wel. Ze wil weten waar je die foto vandaan hebt. Je legt uit dat je je geheugen kwijt bent en dat die foto het enige was dat je bij je droeg.
De vrouw zegt dat ze Victoria heet. Ze wil je wel helpen de man op de foto te zoeken, als je haar helpt te ontsnappen ut het ziekenhuis.

Loop naar het open raam en kijk naar buiten.
Het is te hoog om zomaar naar buiten te springen. Bovendien staat er onder het raam ook een bewaker op wacht, die je eerst moet uitschakelen.

Open de kast met het rode kruis.
Op de bovenste plank staat een medicijn met de naam Midazolam.
Je hebt geen idee waar het voor dient, dus loop naar de dokter en vraag het hem.
Hij vertelt dat het een snelwerkend slaapmiddel is.

Ga naar Victoria en vraag haar of ze op jouw teken de dokter wil afleiden (distract doctor).
Ga dan naar de kast en steel het slaapmiddel (sedative).

Rechts van de dokter staat een tafeltje waar een injectiespuit (syringe) op ligt.
Steel de spuit.

Spreek de bewaker bij de deur aan.
Zeg hem dat je heel nodig naar buiten moet (I need to go out).
Als hij vraagt waarom je zo'n haast hebt, zeg je dat je je ziek voelt (I'm feeling sick).
De bewaker begeleidt je vervolgens naar het toilet.


Toilet
Op het toilet blijft de bewaker voor je hokje staan.
Open je inventaris.
Klik op de injectiespuit en klik aansluitend op de flacon slaapmiddel. Je vult de injectiespuit met slaapmiddel (syringe with sedative).
Haal dan de injectiespuit uit je inventaris en klik ermee op de voeten van de bewaker.
De bewaker valt onmiddellijk in slaap.

Verlaat het toilethokje.
Pak de kleding van de bewaker. Je trekt ze meteen aan en het stapeltje straatkleding (street clothes) gaat naar je inventaris.
Nu moet je nog op zoek naar iets om de bewaker vast te binden, want hij zal vast niet lang bewusteloos blijven.
Verlaat het toilet.


Opslagruimte
Ga door de deur linksonder in de gang, een donkere ruimte in, die vol ligt met dozen en rommel.
Rechts van de deuropening ligt een autoband. Probeer hem op te rapen en je breekt er een stuk rubber van af.

Aan de rechterkant zie je een wit richtingbord voor de ambulance.
Erachter ligt een rol tape. Pak de tape (packing tape).

Midden in de ruimte staat een standaard, waar normalerwijze infuuszakken aan gehangen worden.
Probeer hem op te rapen. Je ontdekt dat de standaard aan de vloer vastgeschroefd is en dat de schroef helemaal verroest is.
Verlaat de opslagruimte.


Toilet
Ga terug naar het toilet.
Gebruik de tape om de bewaker te knevelen.
Je kunt als je wilt de stok (stick) van de bewaker oprapen.
Verlaat het toilet.

Probeer de deur rechtsachteraan te openen.
Dat lukt niet, hij is op slot.


Lobby
Loop door de gang naar onder en je arriveert in de lobby.
Omdat je de kleren van de bewaker draagt, word je voor een collega gehouden. Desondanks laat de bewaker bij de deur je niet naar buiten.

Praat met de bewaker bij de deur over de sleutel van de voorraadkamer (key warehouse).
De bewaker vraagt meteen om je code. Die ken je natuurlijk niet, dus sluit het gesprek af.


Wachtwoord zoeken
Aan de linker muur hangen twee prikborden.
Bekijk het prikbord dat het dichtste bij de uitgang hangt.
Op dit prikbord hangt het logboek van de bewakers (guard log).
Pak het en lees het.
Er staan vier bewakers en hun wachtwoorden op genoteerd.
Maar welke van de vier is de man wiens kleren je draagt?


Identiteit zoeken
Achter de derde naam op de lijst staat een sleutel.
Klik op de sleutel. Dit is dus de bewaker bij de deur. Hij valt af.

Korporaal Sanches op regel 2 heeft vergeten de lijst te tekenen. Klik op de lege plek.
Praat met de dikke bewaker die bij de brandblusser tegen de rechter muur staat.
Vraag hem of er nieuws is en hij vertelt je dat hij van de bewaker bij de deur hoorde, dat ze de nieuweling bewusteloos Sector 3 vonden. Dat ben jij dus!
Vraag de man of hij degene is die het logboek vergat te tekenen (forget to sign your shift log).
Dat zou best kunnen, zegt hij. Hij vraagt of je hem het logboek kunt brengen.
Sluit het gesprek af, haal het logboek uit je inventaris en geef het aan de dikke bewaker.
Hij tekent het logboek en ook Sanchez wordt nu van de lijst geschrapt.

Praat met de bewaker die aan de linkerkant op het bankje zit.
Hij heeft geen zin om te praten en blaft je af.
Vraag wat er met hem aan de hand is (What's with you?).
Hij beweert dat er niets is en wil met rust gelaten worden.
Geef niet op en blijf vragen wat er aan de hand is.
Uiteindelijk vertelt hij dat hij hoofdpijn (headache) heeft.
Sluit het gesprek af.

Ga terug naar de gang.
Ga door de deur linksachteraan de ziekenkamer in.
Vraag de dokter of hij iets heeft tegen hoofdpijn (headache).
Hij zegt dat hij zijn laatste pillen aan luitenant Perez heeft gegeven, die lijdt aan vreselijke migraine.

Perez wordt nu ook afgevoerd van de lijst.
Brizuela is de enige naam die overbijft. Je hebt dus zijn kleren aan.
Het wachtwoord van Brizuela is Rojo. Klik erop.


Sleutel voorraadkamer
Ga weer naar de lobby.
Spreek Ramirez bij de deur aan en vraag om de sleutel van de voorraadkamer (warehouse key).
Als hij vraagt om de code, zeg je ROJO en je krijgt de sleutel van de voorraadkamer (warehouse key).

Als je wilt kun je ook nog zeggen dat je gehoord hebt dat de nieuwe man in sector 3 gevonden werd.
Ramirez zegt dat hij binnenkort door de kolonel ondervraagd zal worden. Alle reden om snel te ontsnappen, dus.
Neem afscheid.


Voorraadkamer
Ga terug naar de gang.
Gebruik de sleutel op de deur rechtsachter en ga naar binnen.

Op de grond ligt een krant (newspaper). Raap hem op, hij kan van pas komen.
Op het middelste pankje van het voorraadrek ligt een doosje lucifers (box of matches). Steel ze.
Kijk in de kartonnen doos die onder het rek staat. Er liggen allemaal rollen touw in. Je steelt automatisch een stuk touw (rope).

Open de deur van de kast die aan de rechterkant staat.
Kijk in de kast en je haalt er een flacon smeerolie (lubricant oil) uit.
Verlaat de voorraadkamer.


Opslagruimte
Ga linksonderaan de rommelige opslagruimte in.
Midden in de ruimte staat een infuusstandaard, die aan de vloer vastgeschroefd is. De schroef is helemaal verroest.
Gebruik je smeerolie op de standaard.
Je spuit de olie automatisch op de roestige schroef, die daarna losgedraaid kan worden.
Pak de infuushouder (serum holder) en verlaat de opslagruimte weer.


Brand
Aan de linkerkant van de gang staat een afvalbakje naast een bloempot.
De afvalbak is leeg.
Gooi de krat in de afvalbak.
Gooi ook het stuk rubber van de autoband in de afalbak.
Gebruik daarna je lucifers om alles in brand te steken.
Door de rook van de rubber lijkt het allemaal veel erger dan het is.

Ga naar de lobby.
Probeer de brandblusser te pakken. In eerste instantie mag dat niet, maar als je wijst op de rook, krijg je opdracht om het brandje te blussen en mag je de brandblusser (fire extinguisher) meenemen.


Bewaker onder raam uitschakelen
Ga de ziekenkamer in.
Kijk uit het raam. Kijk dan naar beneden, naar de bewaker die onder het raam staat.
Gooi de brandblusser op het hoofd van de bewaker.
Ga de kamer weer in.


Ontsnappen
Loop naar de gang.
Bind hier je touw aan het rooster voor het raam vast.
Je gooit automatisch het touw naar buiten.

Ga de ziekenkamer in.
Kijk uit het raam.
Gebruik de infuusstandaard op het touw om het naar je toe te halen.

Je roept Victoria en even later staan jullie naast de bewusteloze bewaker.
Victoria maakt een afspraak om elkaar te ontmoeten bij de Obelisk. Ze wil je nog altijd helpen de man op de foto te vinden. Ze gaat er snel vandoor, terijl jij je oude kleren weer aantrekt en daarna op weg gaat naar de Obelisk.


Intussen
Na de aftiteling zie je hoe de soldaat die de brandblusser op zijn hoofd kreeg, rapport uitbrengt aan een klein kaal mannetje met een zonnebril.
Hij krijgt opdracht aan de voorbereiding te beginnen.




Hoofdstuk 2: De ontmoeting  

Buiten het metrostation
Victoria moest je komen halen, omdat je niet meer wist waar de Obelisk was. Maar nu staan jullie buiten het metrostation, op het plein waar ook de Obelisk staat.
Victoria overhandigt je een GPS apparaatje, waarmee je in het vervolg door de stad kunt navigeren.

Victoria zegt dat ze wachten op een man die zich Pablo noemt. Hij is een beetje vreemd en verbergt zich. Maar hij moet hier ergens te vinden zijn.
Dan krijgt ze een berichtje via het oortje dat ze draagt en gaat er weer vandoor.

Kijk om je heen.
Bekijk de man die om het hoekje van de telefooncel staat te gluren. Je vraagt je af of dit de man is die je zoekt.
Spreek de man aan. Vertel hem dat Victoria een afspraak met hem gemaakt heeft (I think Victoria contacted you).
De man herhaalt Victoria's naam, maar geeft niet toe dat hij Pablo is.
Je zegt dat je zijn hulp nodig hebt en laat hem automatisch de foto zien.
De man zegt dat het heel gevaarlijk is om met die foto rond te lopen. Hij zegt dat je zijn instructies moet volgen. Je zult dan een man ontmoeten die in staat is iedereen te vinden en die je zal helpen. je moet er wel voor zorgen dat je niet gevolgd wordt.
De man overhandigt je een plattegrond van de metro (subway map) en verdwijnt.
Je besluit voorzichtiger te zijn met wie je die foto laat zien.

Bekijk de losse kabels die uit de telefooncel hangen.
Trek de gekleurde kabeltjes (wires) uit de cel.

Links van de telefooncel zie je de ingang van de metro. Er hangt een bord boven, waar het woord 'subte' op staat.
Daaronder staat de naam van dit station, namelijk 'Carlos Pellegrini'.
Ga de trap af naar het perron (use metro).


Metroperron
Aan de muur hangt een rode afvalbak. Bekijk hem en je vindt een schroevendraaier (screwdriver).
Loop helemaal naar rechts. Hier zie je het onderste deel van een spade (shovel piece) tegen de paal van de spoormap staan. Raap hem op.

Open je inventaris en bekijk de plattegrond die je van Pablo kreeg.
Je bent nu op station Carlos Pellegrini en je moet naar station Leandro Alem.

 

Bekijk de rode richtingbordjes boven de draaipoortjes.
Bekijk het bord waar 'Andenes' op staat. Daaronder staat dat deze route naar N.L.Alem y Los Incas voert. Dit is de Metro B line die je moet hebben.
Loop dus tussen de twee metalen steunpilaren naar rechts, om de trap af te gaan.


Metrospoor gebruiken
Er gaat geen trein over het spoor, je zult zelf je weg over de rails moeten zoeken.
Kijk nog eens naar de kaart in je inventaris.
De handgetekende pijlen geven aan hoe je moet lopen.

Ga twee schermen naar rechts en je komt bij station Florida.
Trek hier aan de grote hendel (lever) die je naast de rails ziet. Als je het correct deed, zul je dat hardop zeggen (seems that the lever fits correctly).

Ga een scherm terug en je staat voor een gestreepte wand, waar een metalen ladder tegenaan bevestigd is. Trek hier aan de hendel.

Ga drie schermen naar rechts en je bent op station Alem.
Trek hier aan de hendel.

Loop een scherm terug naar de gestreepte wand, zonder ladder.
Trek hier aan de hendel.
Als je alles correct deed, gaat er een geheime deur open.


Buiten Pablo's schuilplaats
Je gaat automatisch door de geheime deur en komt uit in een ander deel van het metrospoor.
Kijk om je heen.
Er staat een kartonnen doos (cardboard box) naast het spoor. Haal er een blanco vel papier (blanc paper) uit.

Rechts van de metalen deur staat een houten krat, waarop een hamer en spijkers (hammer and nails) liggen. Raap ze op.

Kijk dan naar de metalen deur, die toegang geeft tot de schuilplaats van Pablo. Rechts van de deur hangt een intercom aan de muur.
Praat in de intercom en zeg dat je namens Victoria komt (on behalf of Victoria).
Zo te horen is Pablo aan de andere kant van de deur. Hij probeert de deur open te maken, maar dat mislukt. Aan deze kant zie je dat er iets doorbrandt in het electriciteitskastje.

Dan krijg je een via het GPS apparaat een telefoontje van Victoria.
Ze kan je voorlopig niet komen helpen, je zult de probemen even alleen moeten oplossen.

Gebruik de schroevendraaier om het paneel van het electriciteitkastje eraf te schroeven. Haal de verbrande accu (burnt battery) eruit. Het lijkt erop dat je een nieuwe moet zoeken.

Loop naar links en je loopt naar het perron van station Carlos Pellegrini.
Ga naar links om de metro te verlaten.


Obeliskplein
Bij de ingang van de metro staat een oude Fiat 600. Die hebben de motor aan de achterkant. Misschien kun je daar een accu uit halen? Probeer de motorkap (hood) te openen. Dat lukt niet, hij klemt. Op zoek dus naar een breekijzer.

Loop naar links, naar de stad (to the city) en je GSP opent.
Kies op het kaartje voor het Garrahan Hospital.


Garrahan Ziekenhuis
Klim langs het touw omhoog, het ziekenhuis in.
De dokter is nergens te bekennen, dus verlaat de kamer door de deur.

Ga via de openstaande deur rechtsachter de opslagplaats in.
Steel hier de vloerwisser (floor dryer with stick) en ga terug naar de gang.

Ga via de deur rechtsonder de toiletruimte in.
Zo te zien hebben ze de vastgebonden soldaat met geweld moeten bevrijden. Op de vloer ligt nog een koevoet (crowbar). Dat is wat je zoekt, dus raap hem op.
Op het plankje van de wastafels staat een potje. Bekijk het. Er zit vloeibaar laxeermiddel (laxative) in. Dat kan ook van pas komen, dus neem het mee en ga weer naar de gang.

Ga terug naar de ziekenkamer, links achteraan.
Verlaat het ziekenhuis via het open raam.
Loop naar links naar de stad en de GPS verschijnt. Kies nu voor de Obelisk.


Obeliskplein - accu
Loop naar de Fiat 600 en gebruik je koevoet om de motorkap te openen.
De accu zit er nog in, maar uiteraard vastgeschroefd.

Gebruik je schroevendraaier op de accu (battery). Dat werkt niet, de schroeven zijn verroest.
Gebruik je kruipolie op de accu.
Gebruik daarna nog eens je schroevendraaier op de accu en je kunt de schroeven losdraaien.
Pak daarna de accu (battery).

Ga het metrostation in.
Loop naar rechts, naar de schuilplaats van Pablo.


Pablo's schuilplaats
Haal de acuu uit je inventaris en gebruik hem op het open electriciteitskastje.
Je zet hem voor het kastje op de grond. De kabeltjes van de vorige accu zijn nu te kort.
Haal de gekleurde kabeltjes uit je inventaris en sluit ze op het electriciteitskastje aan.

Praat nu weer door de intercom en vraag of ze de deur willen openmaken.
Dat lukt en je kunt de schuilplaats in.

Spreek Pablo aan, die druk bezig is achter zijn computer. Hij is dezelfde man die je eerder trof achter de telefooncel buiten het station!
Hij verbergt zich hier omdat het niet veilig is in de stad. De paramilitairen pakken iedereen op. Ze zijn volgens Pablo met iets groters bezig dan alleen de stad onder controle houden. Ze hebben een zeer dodelijk wapen.
Pablo is lid van een ondergrondse organisatie die samen met de Argentijnse Overheid de stad weer terug willen veroveren. Maar Pablo heeft geen tijd om nu de gaten in je geheugen te vullen, hij zegt dat je dat maar aan Victoria moet vragen.

Vraag Pablo of hij de man op de foto kent (Could you help me?).
Pablo kan wel helpen zegt hij, maar hij moet eerst zijn missie volbrengen. Ze hebben namelijk het contact verloren met een undercover agent, die belangrijke informatie heeft. Als jij wilt gaan zoeken naar de agent, zal Pablo intussen de servers van hun communicatiecentrum hacken.
Pablo zegt dat je de agent misschien in het braakliggende terrein kunt vinden, dat de paramilitairen als kerkhof gebruiken.
De nieuwe locatie wordt in je GPS ingevoerd.

Links van je voeten staat een kartonnen doosje met snoepjes. Haal er een snoepje (candy) uit. Het is een 'Alfajores', een cakeje gevuld met caramel en omhuld met chocolade.

Verlaat de schuilplaats.
Verlaat het metrostation en ga naar de stad.
Kies op je GPS voor 'Wasteland'.


Missie  

Braakliggend terrein
Aangekomen op het braakliggende terrein, zie je meteen drie verse graven. Zou hier de undercover agent inliggen? Je kunt natuurlijk niet met je handen gaan graven.

Open je inventaris.
Gebruik je handcursor op de vloerwisser om de stok eraf te trekken.
Combineer de stok met het blad van de spade.
Combineer de hamer en spijker met de loszittende schop, om de stok vast te zetten en je hebt een stevige schop (reinforced shovel).

Gebruik de schop op een graf.
Terwijl je graaft wordt de lucht donker en hoor je gerommel van onweer.
Het eerste graf dat je opent is leeg.
In het tweede graf dat je opent zit alleen een militair uniform. Op het uniform is een briefje met adres (note) bevestigd. Aan de achterkant staat "Ik leef nog".
Het adres wordt in je GPS ingevoerd.

Verlaat het terrein en kies op de GPS voor 'House'.


Pasco adres
Als je op het adres aankomt, zie je dat het gebouw totaal vernield is.
Praat met de jonge soldate die op een kratje bij de puinhoop zit.

Vraag wat er aan de hand is. Ze zegt dat haar vriend dood is.
Zeg dat hij misschien niet dood is, maar zich misschien ergens verborgen houdt. (He may not be dead).
Ze geeft je een foto van de vriend (picture) en zegt dat zijzelf Maria heet. Ze sloot zich ook maar bij de paramilitairen aan, nadat haar vriend gedwongen werd dienst te nemen. Hij werd weggevoerd omdat hij informatie zou hebben doorgegeven aan de vijand.

Verlaat Maria.


Maria's vriend
Zoals je je herinnert ligt er in het ziekenhuis een zwaargewonde man. Misschien is dat wel Maria's vriend?
Kies op je GPS voor 'Garrahan hospital'.

Klim langs het touw omhoog naar de ziekenkamer.
Haal de foto van Maria's vriend uit je inventaris en gebruik hem op de zwaargewonde patient, die bij het raam in een bed ligt. Hij is inderdaad de man op de foto!

Verlaat het ziekenhuis en ga terug naar het ingestorte huis.
Vertel Maria dat je haar vriend gevonden ehbt (I found him!). Ze is je heel dankbaar en rent meteen weg.

Pak de zaklamp (flashlight) die Maria achterliet bij het kratje.
Verlaat het adres.


Braakliggend land
Ga via de GPS terug naar de graven in het 'Wasteland'.
Gebruik hier je schop op het derde graf.
Ditmaal vind je wel een lijk. Je doorzoekt het en vindt een paspoort (identification card) van Esteban Estigarribia met het adres Lima 53.
Het adres wordt aan je GPS toegevoegd.
Verlaat het gebied.


Voor Estebans huis
Ga via de plattegrond naar 'House 53'.
Daar staat een stevige soldaat voor de deur, die zo nu en dan klaagt dat hij honger heeft.
Spreek de soldaat aan. Je kunt zeggen wat je wilt, hij blijft keurig op zijn post staan.

Open je inventaris.
Combineer de injectiespuit met het flesje laxeermiddel.
Combineer dan de volle spuit met het snoepgoed.
Geef de soldaat het laxerende snoepje en het duurt niet lang voor je hem kwijt bent.

Gebruik je koevoet om de planken waarmee de deur gebarricadeerd is, te verwijderen.
Ga naar binnen.


In Estebans huis
Kijk om je heen. Esteban is weliswaar dood en het hele huis is overhoop gehaald, maar misschien kun je de informatie die Pablo zocht, toch hier ergens vinden.
Boven op de boekenkast staat een lampje, waarvan het kapje ernaast ligt. Het lampje heeft een blauw UV-peertje (UV lamp). Pak het peertje.

Bekijk de drie schilderijen aan de wand. Schuif ze opzij en je vindt een safe met cijferslot achter het linker schilderij. Jammer genoeg heb je de combinatie niet.

In de achterkant van de sofa zit een scheur. Zoek in de scheur of je iets vindt.
Er valt een sleutel (closet key) uit de scheur op de grond. Raap hem op.

In het tv-meubel zit een lade. Die is op slot.
Gebruik de sleutel die je in de sofa vond op de lade om hem open te maken.
Kijk in de lade en je vindt een papiertje met code 5829.

Bekijk de safe achter het linker schilderij van dichtbij.
Typ in 5829 en de safe gaat open.
Haal de documenten (evidence and intel documenten) eruit.

Je hebt vervolgens in je inventaris geld (money), enkele blauwdrukken (blueprints) van een machine en belangrijke wetenschappelijke rapporten (intel documents) over wormgaten, tijdverschuivingen en dergelijke.

Op een van de documenten staat: "We hebben geen enkele reactie gekregen op de boodschappen die we door de opening stuurden". Zou Pablo dat bedoeld hebben? Dat het dodelijke wapen van de paramilitairen een tijdmachine is?
Ondanks je geheugenverlies, heb je het idee dat je de wiskundige formules begrijpt. Heel vreemd.
Tot je afgrijzen vind je vervolgens de andere helft van de foto. En daar sta jijzelf op! Dus je bent een wetenschapper? Nu is het nog belangrijker dat je de man op de foto vindt!

Misschien kan Pablo je helpen.
Verlaat dus Estebans huis weer.


Pablo's schuilplaats
Loop naar de stad en ga via je GPS naar de 'Obelisk'.
Ga de metro in en loop door naar Pablo's schuilplaats.

Daar aangekomen zie je dat alles overhoop gehaald is. Pablo is er niet.
Dan krijg je een telefoontje van Victoria.
Je wilt haar vertellen wat je gevonden hebt, maar als ze hoort dat je in Pablo's schuilplaats bent, dringt ze erop aan dat je onmiddellijk vertrekt.
Ze zegt dat je haar kunt vinden in...sAdaslkhaslkdsja....en dan valt de verbinding weg.

Kijk om je heen.
Bekijk de bureaulamp. Hij is gericht op de grote vlek op de muur.
Maar als je de lamp aanmaakt is er niets te zien.
Zet je blauwe UV-peertje in de bureaulamp.
Nu verschijnt er een woord op de vlek. Je bekijkt het en begrijpt dat het een afkorting is voor de Universiteit van Buenos Aires, de faculteit werktuigbouwkunde. Dit moet een boodschap van Pablo zijn.
De locatie wordt aan je GPS toegevoegd.

Maak de lamp uit en verlaat de schuilplaats.
Verlaat de metro.


Voor de faculteit.
Loop naar de stad en kies op je GPS voor 'Engineering faculty'.
Het gebouw lijkt lange tijd niet gebruikt te zijn.

Kijk naar de graffiti op de muur onder het kapotte raamwerk.
Het ziet eruit als de Griekse letter lambda.
Op de grond voor de graffiti ligt een klein stukje papier te wapperen. Probeer het op te rapen en het vliegt naar links.
Probeer heet nog een keer op te rapen. Nu vliegt het stukje papier naar binnen. Ga het dus maar achterna.


Hal van de faculteit
Het stukje papier ligt voor de deur van de rechter lift.
Raap het op en bekijk het. Op het papiertje staat de Griekse letter Rho.

Voor de middelste lift staat een kartonnen doos. Kijk erin. Er zit zoveel in de doos dat je liever later terugkomt als je iets speciaals nodig hebt.

Praat met de klusjesman. Hij is duidelijk wat verward, zegt dat hij het lab al aangeveegd heeft en denkt dat de studenten ieder ogenblik kunnen arriveren.

Links van de klusjesman hangt een poster aan de wand. Bekijk hem. Hierop staat de Griekse letter pi.
Als je naar de klusjesman blijft luisteren, zegt hij op een gegeven ogenblik dat de letter pi als eerste komt. Onthoud dit.

Boven de doorgang naar de trappen is de Griekse letter omega op de muur gespoten.
Bekijk de letter.


Benedenverdieping - werkplaats
Loop naar de trappen en neem de trap naar beneden (lower stairs).
Het is donker, maar gelukkig heb je een zaklamp.
Ga met de lichtvlek naar de rechter zijkant van je scherm. Hier vind je de lichtknop (light switch). Gebruik de knop en je hebt licht.

Als je goed kijkt naar de ventilator die aan het plafond hangt, zie je dat er iets op een van de rotorbladen ligt.

De bedieningsknop van de ventilator zit boven de lichtknop. Je wilt hem echter niet aanraken, omdat hij kapot is.
Haal de infuusstandaard (serum holder) uit je inventaris en tik daarmee tegen de ventilator.
Er valt een liftsleutel (elevators key) naar beneden. Raap hem op.

Op de muur links van het grote rolluik, zie je een slot met sleutel om hem te bedienen. Gebruik de rolluiksleutel (shutter switch).
Ga dan door het geopende luik.

Op de reling aan de rechterkant hangt een paar handschoenen. Raap ze op.
Links van het geopende rolluik zie je een electriciteitskastje. Je kunt het niet openen.
Je kunt ook de metalen ladder niet af, omdat er water staat tot aan de bovenste sport.
Ga terug door het geopende rolluik, de werkplaats in.

Gebruik de rolluiksleutel (shutter switch) om het rolluik weer te sluiten.
Je haalt automatisch de rolluiksleutel (shutter switch) uit het slot.
Ga terug naar de hal.


Hal
Gebruik de liftsleutel op de deur van de linker lift.
De deur gaat open, maar het lifthokje is er niet.

Gebruik je handschoenen op de geopende lift.
Je zakt langs de kabel naar beneden en staat nu aan de andere kant van het gesloten rolluik.


Andere kant werkplaats
Gebruik de rolluiksleutel op het slot, op de muur rechts van het rolluik.
Nu gaat ineens ook het electriciteitskastje links van het geopende rolluik open.
Bekijk het van dichtbij en je ziet een codeslot met Griekse letters.

Herinner je de vier Griekse letters die je her en der zag en de klusjesman die zei dat pi als eerste kwam.
Toets in: pi - omega - rho - lambda.

Je hoort hoe water wegstroomt.
Verlaat de close-up en ga de metalen ladder af.


Tunnel
Kijk beneden om je heen.
Je ziet een grote ronde tunnelbuis. Er gaan drie gekleurde kabels de tunnel in.

Ga de grote ronde tunnelbuis in.
Aan de andere kant zie je dat de rode en groene kabel door een andere buis verder gaat. Maar deze buis is afgesloten met rooster. In het rooster zit een hek dat met een hangslot is afgesloten.

Ga even terug naar de hal.
Doorzoek de kartonnen doos voor de middelste lift en je haalt er een slotenknipper (locks breaker).
Ga terug naar de tunnel, via de trap of met de handschoenen via de lift.

Gebruik de slotenknipper op het hangslot (padlock).
Ga door de geopende deur de tunnelbuis met de rode en groene kabel in.

Aan het einde van deze buis kom je bij twee tunnelbuizen.
De rode kabel gaat verder via de linker buis.
Ga deze buis in.

Het is vervolgens erg donker, maar je hebt nog steeds je zaklamp.
Zoek met je zaklamp de bovenkant van de tunnelbuizen. Boven de rechter buis zie je de rode kabel weer naar binnen gaan. Volg hem door die buis.


Laboratorium
Je komt tenslotte uit voor een stalen deur met een rond draaiwiel.
Maak de deur open en ga naar binnen.
Je treft hier niet alleen Victoria, maar ook de man op de foto, die je enthousiast in de armen sluit en je Christian noemt. Nu weet je eindelijk hoe je heet!


Intussen
Na de aftiteling zie je hoe het kleine, kale mannetje bij een stel wetenschappers komt, die aan een glanzend eivormige energieschild bezig zijn. Ze noemen het een Poort en zeggen dat er een man doorheen kwam.
Ze weten nog niet zeker of het veilig is deze Poort te gebruiken omdat ze nog niet zeker weten naar welk tijdperk deze Poort hen voert.
Het mannetje wil voor morgen een antwoord. ...........................



KopiŽren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.