PIZZA MORGANA



Walkthrough door Marjo © 2009 www.adventurespel.nl

Uitgever: Combormite Games/2009
Ontwerper: Combormite Games

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Marjo's Spel-Info.



N.B.: Bij aanvang van het spel kun je kiezen om te spelen in "easy" of "hard".



* Episode 1 - Monsters and Manipulations in the Magical Forest *
Jackie's huisMagische bos



* Episode 1 *


MONSTERS   AND   MANIPULATIONS   IN   THE   MAGICAL   FOREST


Jackie's huis  

Intro
Jackie raast met vliegende vaart op een bezem door het bos. Een bezorgde boom vangt haar op en vraagt waarom ze zo onbesuisd te keer gaat.
Klik op een van de gespreksopties. Het maakt niet uit welke reden Jackie opgeeft, ze zal de boom gaan vertellen welke gebeurtenissen ertoe leidden dat zij hier rondvliegt.


Eerder die dag in Jackie's huis.
Jackie komt thuis van school, zet haar schooltas bij de tafel en roept om haar moeder. Ze heeft honger. Haar moeder is echter niet thuis en Jackie vermoed dat ze zelf maar voor haar eten moet zorgen.
Je doel "Voedsel zoeken" verschijnt in het balkje linksboven in je scherm.
Ga naar de keuken en open de koelkast door erop te klikken. De koelkast is leeg.

Pak het briefje dat op de deur van de koelkast zit. Jackie's moeder schrijft dat ze maar een pizza moet bestellen. Dat wil Jackie wel, maar dan moet ze eerst haar GSM en de folder van de pizzaria vinden.

Loop naar links, naar de woonkamer.
Klik op de bank en Jackie vindt onder de kussens haar GSM (mobile). Raap de GSM op, door met de grijpcursor erop te klikken. Hij gaat dan naar je inventaris, onderaan in het scherm.
Dan valt het Jackie ineens in, dat haar broertje de laatste was die een pizza bestelde en dat de folder van de pizzeria dus waarschijnlijk op zijn kamer ligt.


Zack's kamer
Loop de trap op.
De kamer van Jackie's broertje Zack is stevig afgesloten met een hangslot. Gelukkig heeft Jackie daar wel een sleutel van.
Easy-mode: Jackie zegt dat de sleutel in haar rugzak zit.
Hard-mode: Je zult zelf even moeten zoeken naar de sleutel.

Ga de trap weer af.
Klik op Jackie's rugzak die naast de tafel staat en ze haalt de sleutel (key) eruit.

Ga dan weer terug naar boven.
Bekijk (klik op) op de sleutel in je inventaris, die nu aan je cursor blijft plakken. Klik daarna op de deur en Jackie maakt het slot open. Ga de kamer in.

Meteen als je binnenkomt, zie je links een bank staan. Hier liggen de vuile kleren van Zack. Zoek tussen de kleren en Jackie vindt de pizzafolder.

Combineer in je inventaris de GSM met de pizzafolder. Jackie probeert te bellen, maar merkt dat ze hier geen bereik heeft.
Loop verder de kamer in. Ga op het pentagram staan, dat midden in de kamer op de vloer getekend is. Bel hier nogmaals de pizzabezorgdienst.

Plotseling verschijnt een pizzakoerier in de kamer. Maar geen normale koerier. Het is een vampier, die merkt dat ze verkeerd terecht gekomen is en zo snel mogelijk weer terug wil! Ze zoekt iets dat magisch is en rent de kamer uit.
Jackie wil proberen de vampier te verjagen.


Abbie's aandacht krijgen
Ga de vampier achterna. Je vindt haar in de woonkamer. Probeer haar aan te spreken. Ze reageert niet.
Onderaan in beeld staat een TV. Klik op de afstandsbediening en Jackie zet de TV aan. De vampier heeft hele gevoelige oren en rent meteen de kamer uit, naar de keuken.

Ga ook naar de keuken. Op het aanrechts staat een mixer. Zet de mixer aan en de vampier slaat weer op de vlucht.

Ga naar boven, naar Zack's kamer.
Loop naar het achterste gedeelte, waar je de vampier weer treft.
Spreek haar aan. Ze weigert te luisteren. Jackie zal op een of andere manier haar aandacht moeten trekken. Op de grond ligt een snoer+stekker. Klik erop en Jackie sluit hem aan op de microfoon-op-standaard. Probeer de microfoon te gebruiken. Er staat geen stroom op.

Verlaat Zack's kamer en ga naar beneden.
Hier zie je op de muur tussen de keuken en de trap, een stoppenkast hangen. Bekijk hem van dichtbij.
Rechtsonderaan is de schakelaar voor Zack's kamer. Hij staat uit. Jackie's vader heeft hem de vorige avond uitgezet omdat Zack zijn geluidsinstallatie veel te hard had staan.
Zet de schakelaar omhoog en er is weer stroom.

Easy mode: Je kunt nu naar boven gaan, naar Zack's kamer, waar de vampier nog steeds wacht.
Hard-mode: Als je de schakelaar aanzet, zal de geluidsinstallatie weer galmen en de vampier uit Zack's kamer verjagen. Zet dus eerst de mixer uit. Zet daarna de schakelaar om en loop naar boven. Zet de geluidsinstallatie uit.
Ga naar beneden, waar de vampier in de keuken is, de enige rustige plek.
Zet de mixer aan en de vampier gaat naar boven, naar Zack's kamer.
Zert dan de schakelaar van Zack's kamer weer aan, zodat je daar stroom hebt.
Ga de trap op naar Zack's kamer.
Loop verder de kamer in en klik daar op de microfoom-op-standaard. Nu er weer stroom op staat, galmt Jackie's stem door de ruimte en krijgt ze eindelijk aandacht van de vampier.


Abbie Positive
Praat met de vampier. Ze heet Abbie Positive en komt uit het magisch land Terramagia. Ze is een pizzakoerier voor Pizza Morgana. Ze is hier per ongeluk bij de "Numbskull's" belandt en wil zo snel mogelijk terug, want het is verboden voor pizzakoeriers om hier te zijn. De "Wachters" letten er heel streng op.

Terwijl Abbie nog meer over de "Wachters" kan vertellen, verschijnt er eentje in de kamer. Het is een hele grote robot, die meteen streng om Abbie's vergunning vraagt.
Klik rechtsonderaan in je scherm op Abbie's portretje om naar haar over te schakelen. Je bedient nu Abbie.
Haal je vergunning (licence) uit de inventaris en klik ermee op de Wachter.
Terwijl de Wachter de vergunning bekijkt, flitst iedereen, ook Jackie, naar het Magische Bos.




Magische Bos  

Robot
In het Magische Bos aangekomen, beseft de Wachter dat Abbie niet meer in overtreding is. Hier moet hij toch even contact voor opnemen met zijn superieuren. Hij begint druk te bellen.


Abbie vraagt of Jackie haar kan helpen van die wachter af te komen.
Easy-mode: Ga bij de Wachter staan. Wacht tot de Wachter met zijn rug naar je toe staat en bekijk hem dan.
In de close-up zie je een hele grote rode knop op zijn rug. Duw op die knop en Jackie en Abbie zijn al snel van de Wachter verlost.

Hard-mode: Sluip achter de wachter als hij even niet oplet.
Schakel via het icoon over naar Abbie. Je gaat nu de robot met zijn eigen woorden verslaan. Hij zei dat Abbie in overtreding was. Ze mag niet in de wereld van de mensen komen.
Zeg dat je zult meewerken (Play along for now). Informeer dan naar de formulieren en sub-formulieren. Praat over de kleuren (colors) van de formulieren en zeg dat de robot niet goed kan zien met zijn vizier. Hij beweert natuurlijk van wel en je krijgt dan de opties om hem ergens naar te laten kijken. Laat hem naar de "numbskull" (dat is een mens, dus Jackie) kijken.
Als Jackie achter hem staat, ziet hij haar niet en moet toegeven dat ze niet in de wereld van de mensen zijn. Abbie is niet in overtreding en de robot vertrekt.


Magische afstandsbediening
Abbie heeft haast. Ze moet op tijd die pizza bezorgen.
Schakel over naar Abbie. Probeer de bezem te pakken, die bij de pizza op een zonnige plek ligt. Als Abbie de zonnige plek binnenstapt, verbrandt ze haar arm. En dat is niet het ergste. Ook haar afstandsbediening voor de bezem is kapot.

Abbie belt meteen de centrale op en vraagt om een nieuwe. Maar dan blijkt ook nog het vertaalprogramma stuk en moet Abbie de telefonistes in hun eigen taal om een afstandsbediening vragen. En Abbie is niet zo goed in Gibberish. Het eerste wat verschijnt is een schedel en vervolgens een vissenkom.

Schakel over naar Jackie.
Bekijk de pizzadoos. De tekst op de doos verandert terwijl je kijkt. Jackie leest wat er staat en leert zo het magische woord voor "remote" (op afstand).
Klik in je inventaris op het icoon van de afstandsbediening en daarna op Abbie. Jackie zal Abbie het woord leren voor "remote" en Abbie tovert een afstandsbediening tevoorschijn. Het is niet de juiste. Op haar eigen afstandsbedeining zat ook nog de afbeelding van een vleermuis.

Combineer in je inventaris de schedel en de vissenkom.
Jackie geeft aanwijzingen en Abbie tovert de combinatie van de twee voorwerpen tevoorschijn, namelijk een helm met een vleermuis afbeelding.
Bekijk de helm. Er staan woorden op die weer veranderen en Jackie leert het woord voor "flying" (vliegen).
Combineer in je inventaris de afstandsbediening en de vleermuis en Abbie tovert een afstandsbediening met vleermuisafbeelding tevoorschijn.

Abbie is heel tevreden. Ze denkt dat ze nu begrijpt waarom ze in Jackie's huis verscheen. Haar baas Morgan heeft haar daar opzettelijk naar toe gestuurd, omdat hij wist dat ze niet in daglicht kon vliegen. En de levering van deze pizza is heel belangrijk.
Jackie krijgt de opdracht om de taak van Abbie als pizzakoerier over te nemen.
Ze hoeft alleen maar op de bezem te klikken. Die weet vanzelf al waar hij naar toe moet vliegen.............................................



KopiŽren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.