ORBITAL CARGO DIVISION


Walkthrough door Yvonne © 2023 www.adventurespel.nl

Uitgever: Manuel Schenk Games / 2023
Ontwerper: Manuel Schenk Games

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Info & review.


Spelbediening en proloog,
Ruimtestation,
Hangar, satelliet en vrachtschip,
Grondstation en mijn.

Spelbediening en proloog  

Na het starten van het spel zie je het hoofdmenu.
Linksboven kun je de taal kiezen (Engels of Duits).
Je kunt er een nieuw spel kiezen (New Game), een spel opslaan (save) of laden (Load) en een spel beëindigen (Exit).
Ook kun je daar kiezen of je het spel op een groot scherm speelt of in windowed mode. (Fullscreen/Window)

Bij Options/Credits kun je het volume van muziek en gesproken tekst instellen en kiezen of je alleen de tekst wilt lezen, alleen de gesproken tekst wilt horen of beide.
Bij de opties kun je ook uit fullscreen of windowed mode kiezen en kiezen uit de talen Duits en Engels.
Daar kun je ook de credits bekijken.
Kies een nieuw spel.


Proloog
Je ziet Captain Christopher Novak van de OCD (Orbital Cargo Division) aan een tafeltje zitten met Hudson van de militaire politie.
Hudson wil weten wat er gebeurd is op het ruimtestation waar ze nu zijn. Er waren nogal wat doden gevonden.
Novak bevoorraadt met zijn luchtschip de 'Chronos', de ruimtestations van een mijnbouwbedrijf (Mining Company) en vertelt zijn verhaal.


Ruimtestation  

Toegang ruimteschip
Op zijn oproep om aan boord te mogen van het ruimteschip waar hij zijn goederen af moet leveren, komt geen antwoord. Het ruimteschip lijkt normaal te functioneren, maar Novak moet zien handmatig toegang te krijgen.

Even later zien je hem in ruimtepak buiten zijn bevoorradingsschip om naar het ruimtestation te gaan.
Onderaan het scherm zie je zijn inventaris. Daarin staat zijn ruimtepak (spacesuit), een smartwatch en een schroevendraaier (screwdriver).

Linksonder staat een aan-/uitknop waarmee je in het hoofdmenu komt.
Daarin kun je nu ook je spel voortzetten (Continue).
Het spel is met slechts én muisklik (links) te spelen. Je pakt zo voorwerpen op en je beweegt je ermee naar de plek die je aanklikt en je kunt met figuurtjes praten. De rechter muisknop heeft geen functie.
Met de linker muisknop krijg je ook informatie over de inventarisspullen te zien.
Als je een inventarisstuk wilt gebruiken, sleep je het uit de inventaris naar de plek waar het gebruikt moet worden.

Ga naar rechts tot je bij de luchtsluis bent.
Bekijk de luchtsluis en het controlepaneel rechts van de sluis.
Gebruik de schroevendraaier door hem naar het paneel te slepen en open zo de luchtsluis.
Ga naar binnen.


Toegang tot de lift: puzzel onderhoudsrobotje
Bekijk de linker bagagekluis. Die zit op slot.

Ga door de deur heen in de richting van de lift en bekijk de terminal.
Activeer Docking station B. Je ziet rechts op het scherm dat die open gaat.
Klik op de pijl om uit de close-up te gaan en Novaks assistenten, Talli en Zoe komen binnen.

Ga rechtsachter het station in en loop door de lange gang naar rechts. Je ziet daar een doorgang die naar de lift leidt.
Novak is op de 1e verdieping.
Ga de lift in. Novak kan die niet gebruiken en moet op een andere manier toegang proberen te krijgen.

Ga door de rechterdoorgang naar rechts.
Klik op de terminal. Hiermee kun je onderhoudsrobotjes besturen.
Je ziet zo'n robotje onder Novak.
Rechtsonder zie je een symbool van een robotje met een kruis erdoor. Daarmee schakel je weer terug naar Novak.

Stuur het robotje door de doorgang links. Je hoort een stukje gesprek van Novak en Hudson.
Stuur het robotje naar de server room.
Bekijk de A.I. links. Het lichtje daarvan is blauw.
De robot vraagt om toegang tot alle verdiepingen. Dat wordt geweigerd.
Maak het gesprek af en ga naar onder de serverruimte uit. De uitgang is in het lichtgrijze stuk vloer te vinden.

Stuur het robotje rechts de richting uit van het koelsysteem. Het kan de ladder niet op.
Stuur hem door het ventilatiekanaal heen en je komt bij een doolhoofpuzzel waar je de weg moet vinden naar het koelsysteem.


Oplossing doolhofpuzzel robotje
Het is de bedoeling dat je de robot naar het koelsysteem leidt, zodat hij de AI uit kan schakelen.
Dat koelsysteem ligt uiterst rechts aan de bovenkant van het scherm.
Je moet eerst zo veel mogelijk naar links en omhoog gaan.
Het begin is makkelijk omdat je ziet welke richting je kunt kiezen en welke richting doodloopt. Daarna zul je via een pad naar beneden en weer naar rechts moeten gaan om het koelstation te bereiken.

Let op: R = rechts, L = links, B = boven en O = onder.
Loop door tot je niet verder kunt, tenzij er iets anders vermeld staat.

- Ga maar R en aan het eind naar B.
- L, B, R en B.
- L, B en R.
- O, R, B,
- L, B, R.
- O, 2 stappen R,
- O, R, O.
- 1 stap R, O,
- 1 stap L, O.
- L, O, R,
- O, R, O, R,
- O, R,
- B, L, B,
- 2 stappen R, B, R,
- 2 stappen B, R, B tot waar een afslag naar rechts is.
- Ga dan: R, B, R, B en je ziet rechts het koelsystyeem. Ga erin.

Het robotje staat bij een terminal.
Bedien de terminal. De koeling van de AI wordt uitgeschakeld en Novak hoopt dat de lift nu te gebruiken is.

NB: Nu het robotje de route heeft gelopen, zal hij een volgende keer niet hoeven te zoeken naar de juiste weg. Het robotje is echter niet meer nodig.
Laat het robotje via de ventilatieschacht naar links gaan en doorlopen naar links. Uit de AI komt rook.

Schakel om naar Novak. Het robotje gaat vanzelf terug naar zijn oplaadplek.
Ga naar links tot je bij de lift bent.
Ga de lift in. Die is nu te gebruiken.
Er zijn 4 verdiepingen te bereiken. Novak is op de 1e etage, de technische ruimte.
Kies de 4e verdieping en loop iets naar rechts.


Commandoruimte
Je ziet Novak kort, terwijl hij zijn verhaal vertelt aan Hudson.
Hij zegt dat drie killer robots bemanningsleden doodden en vertelt verder.

Ga naar rechts. Je ziet twee bemanningsleden dood op de grond liggen.
Zijn assistenten Zoe en Talli zijn daar ook.
Praat met Talli. Hij wil het robotje ontmantelen om zijn onderdelen als reserveonderdelen te gebruiken.
Aan het gesprek heb je niets om verder te komen.
Praat met Zoe. Ze zegt dat de antenne kapot is en er geen bericht verstuurd kan worden om hulp te vragen.

Bekijk de smartwatch eens in de inventaris.
Klik op de knop 'space navi' en vergroot het beeld. Je ziet een satelliet in de buurt van het ruimteschip.
Rechtsboven zie je Novaks luchtschip, dat de goederen voor het mijnbouwbedrijf vervoerde.
Zoom uit met de pijl naar links.

Bekijk het uitzicht en de controlepanelen. Je kunt nu 3 technische rapporten lezen en 2 e-mails.
Een mail is bedoeld voor Dr. Miller, die onvindbaar is en gesommeerd wordt naar het commandocentrum te komen.
Een andere mail is voor Norman die de watertoevoer moet repareren.
Verder zie je onder de knop Kickstarter een aantal namen staan van mensen die het spel gesponsord hebben.
Klik op de pijl om uit de close-up te gaan.

Onderzoek de dode mannen.
Bij de voorste vindt Novak een blauwe keycard en de achterste heeft een groene keycard op zak.
Ga het commandocentrum uit.


Dr. Miller
Ga links de medische afdeling op.
Als je onderweg bij twee deuren aankomt, hoor je iemand om hulp roepen.
Bekijk de terminal en praat met de opgesloten Dr. Miller. Hij wilde bloed afnemen bij een patiënt, toen iemand de code van het slot veranderde. Novak moet op zoek naar de code om Dr. Miller te bevrijden.

Ga de rechter deur door van de observatiekamer.
Bekijk het brein. Daar is mee te praten. Hij vertelt dat hij als back-up geheugen dient. Hij onthoudt dan verjaardagen en wachtwoorden voor de bemanning. Hij geeft code 1234 waardoor deuren geopend kunnen worden.

Ga terug de gang op bij het lichtgrijze deel van de vloer.
Gebruik de terminal om met Dr. Miller te praten. Geef hem de code en Novak mag binnen komen.

Ga het laboratorium in.
Bekijk het proefdier, dat meteen daarna explodeert.
Praat met de dokter. Hij weet niet wat er met de bemanning aan de hand was en geeft een injectiespuit (syringe) aan Novak. Als Novak bloed afneemt bij een dood bemanningslid, kan de dokter uitzoeken wat de bemanning scheelt. Hij kon de bemanning alleen op de 4e verdieping zien, maar niet op daaronder gelegen ruimtes. Hulp inroepen kan niet door de defecte antenne, maar hij zegt dat er nog een satelliet in de baan van het luchtschip vliegt, waardoor communicatie mogelijk is. Je had die op de smartphone gezien.

Naast de kooi van het proefdier ligt een etuitje met EHBO-spulletjes (medkit). Neem het mee.
Ga het laboratorium uit bij het lichtgrijze deel van de vloer.
Loop links het mortuarium in.
Bedien de terminal. Er schuift een lade open waarin een lichaam ligt. Onderzoek het.
Sleep de injectiespuit naar het lichaam en neem een bloedmonster.

Ga het mortuarium uit en het laboratorium in.
Geef de spuit aan Dr. Miller en hij geeft een computerchip (CPU LCV) in ruil.

Ga het lab uit en loop naar rechts om de lift te nemen.
Ga naar de 3e verdieping.
Links is niets te doen, maar je herkent er de ruimte in waar Hudson Novak zal ondervragen over wat er gebeurd is in het ruimtestation.
Ga rechts de ruimte in voor de bemanning.

Gebruik de groene keycard op het controlepanel van de 2e deur van links en de deur gaat open.
Ga naar binnen.
Onderzoek het dode lichaam. Novak vindt een rode keycard.
Haal met de schroevendraaier de radio uit elkaar en Novak vindt een andere computerchip (CPU XD4).

Ga de ruimte uit en loop naar rechts. Daar zijn meer kamers voor de bemanning.
Gebruik de blauwe keycard op het controlepaneel rechts van de 2e deur van rechts.
Ga de deur door. De dode daar heeft niets bij zich.
Pak de sleutel (shuttle key) van het bureautje en ga de kamer uit.


Hangar, satelliet en vrachtschip  

Ga naar links en neem de lift naar de 2e verdieping.
De linker hangar is leeg, maar in het rechter deel van de gang staat een shuttle.
Gebruik de sleutel om naar binnen te gaan.
Met de shuttle kun je 4 plekken bezoeken. De 'orbital station' is de plek waar Novak nu is. Je kunt ook naar de satelliet gaan en naar het vrachtschip waarmee Novak goederen vervoerde. Verder kun je naar het grondstation gaan.

       

Ga de satelliet bekijken.
Ga naar rechts en je komt bij de satelliet.
Het luikje om de satelliet te onderhouden zit dicht.
Open het luikje met de schroevendraaier. Novak zegt dat hij reserve-onderdelen nodig heeft om de satelliet te repareren.
Ga terug naar de shuttle.

Kies het vrachtschip (freighter).
Ga naar rechts en ga het gat door.
De kisten waarin de vracht werd vervoerd zijn niet open te krijgen.
Helemaal rechts is een gesloten deur en links daarvan hangt een kist in de lucht.
Er is geen elektriciteit dus deuren kunnen niet geopend worden.
Duw de kist die in de lucht zweeft naar rechts. Erachter zit een rooster.
Open dat met de schroevendraaier en ga erdoor heen.

Volg het pad tot je bij het volgende rooster bent. Ga erdoor heen.
De kisten op de grond en de deur zijn niet te openen, omdat er geen elektriciteit is.
De rechter kist is echter open.
Onderzoek wat er in zit. Novak vindt een batterij (battery).

Rechts is een half geopende deur. Ga door de deur en Novak ziet een gesloten luchtsluis.
In de troep onderaan het scherm vindt Novak een apparaatje (decrypter) dat versleutelde berichten ontraadselt.
Bekijk de decrypter in de inventaris. Er zit geen batterij in.
Stop de batterij in de decrypter, zodat die werkt.

Ga naar links, ga het luik door en neem het pad naar boven waar het andere luik is.
Ga dat luik door, ga naar links en ga via het gat naar de shuttle.


Derde computerchip
Ga eens kijken wat er op het grondstation te zien is.
In de hangaar is een 2e shuttle te zien. Die is niet te openen.
De doorgang rechts zit op slot.
Bedien de terminal. Het systeem moet werken, maar de terminal opent de deur niet.
Gebruik de decrypter op de terminal en de deur gaat open.
Ga erdoor heen. Novak wil dat niet. Hij wil eerst de satelliet repareren, zodat hij een noodsignaal kan sturen.
Ga de shuttle in en kies het Orbital station.

Ga naar links, neem de lift en kies de technische afdeling op de 1e verdieping.
Ga naar links, waar Novak aan boord kwam.
Kies de luchtsluis.

Open de locker met de rode keycard.
Er komt een derde computerchip (CPU VXD) in Novaks inventaris.

       

Ga door de deur naar het ruimtestation en loop rechts naar de lift toe.
Kies de 4e verdieping en loop naar het commandocentrum.
Praat met Talli en vraag wat je nodig hebt om de satelliet te repareren.
Let op: je kunt hier pas over praten, als je Zoe eerder had gevraagd of de satelliet te gebruiken is.

Talli geeft je een briefje (note from Talli), waarop staat waar computerchips geplaatst moeten worden.
Bekijk het briefje in de inventaris. XD4 moet op B2, VDX op C4 en LCV op D3.
Novak heeft alle drie de chips.


Reparatie satelliet
Ga links naar de lift en kies de hangar.
Loop naar rechts, ga de shuttle in en kies de satelliet.

Ga naar rechts en bekijk het luikje voor de te repareren onderdelen.
Links zie je de computerchips staan en rechts zie je een veld met 5 kolommen van A t/m E en 4 rijen van I t/m IV.
- Klik op de bovenste computerchip (XD4) en zet die met een klik op vak B2.
- Klik op de middelste chip (VXD) en zet die op vak C4.
- Klik op chip LCV en zet die chip op vak D3.
De satelliet werkt weer.

Ga naar links en ga de shuttle in.
Kies het orbital station en ga links de lift in.
Ga naar het commandocentrum en zeg tegen Zoe dat de satelliet gerepareerd is. Ze zal een hulpsignaal uitzenden en zegt Novak te controleren of er op het grondstation nog overlevenden zijn.


Grondstation en mijn  

Ga naar de lift en kies de 2e verdieping.
Ga rechts naar de shuttle en kies het grondstation.
De deur rechts had je eerder al geopend. Ga erdoor heen en ga ook door de volgende deur heen.

Loop daarna door naar de kleedkamer.
Onderzoek het dode lichaam. Novak vindt een dictafoon (audiolog).
Klik erop in de inventaris en Novak luistert ernaar. Op de 7e verdieping kwam een gat in de vloer. Werkers zijn erdoor gegaan om te zien dat er een grot onder te vinden was.

Bekijk de bank en Novak vindt een briefje (note with code).
Bekijk het in de inventaris. Er staat 0712 op.
Pak ook de batterij (battery) uit een kast. Het maakt niet uit welke kast je aanklikt.

Neem links de lift. Je kunt niets kiezen, maar komt onmiddellijk op de 1e verdieping uit.
Ga naar links. Open de rechter kist.
Je moet een code invullen. Kies 0712 en klik dan op OK.
In de kist is iets te vinden, als je de cursor op de opening in de kist plaatst. Klik de opening aan en niet de kist!
Pak de schaar (scissors) eruit.

Op de stellingkast ligt een voorwerp waar Novak niet bij kan.
Open het luikje in de vorkheftruc. Zet de batterij in het open luikje. De stellingkast wordt geraakt en er valt een zaag (handsaw) van de stellingkast.
Pak de zaag, loop naar rechts en loop door tot je bij een goederenlift bent.

Bekijk de terminal. Je krijgt toegang als je stem én je palmafdruk klopt. Novak kan de lift dus niet in.
Ga links terug naar de lift en ga naar de 2e verdieping.
Ga rechts de kleedkamer in en zaag de hand af van het dode lichaam.

Ga naar links en neem de lift naar de 1e verdieping.
Ga rechts de mijn in en loop verder naar de goederenlift.
Hou de dictafoon tegen de terminal en dan de hand.
Ga de goederenlift in.

Je bent terug op het moment waarop Novak zijn verhaal aan Hudson vertelt.
Novak zegt dat er geen lucht was toen hij de goederenlift in ging en bijna stierf.
Hudson gaat koffie uit de automaat halen en Novak vertelt verder.

Novak staat op de 7e verdieping voor de goederenlift.
Knip rechts met de schaar het afsluitingslint door en loop naar rechts. Daar is een gat in de vloer en een ladder leidt naar beneden. Ga de ladder af.

Novak komt in een grot terecht.
Ga naar rechts. Daar is een man in dienst van een concurrent van het mijnbedrijf. Er is leven gevonden in de mijn en de man wil dat vernietigen door de mijn op te blazen met een bom. Het mijnbouwbedrijf zou veel onderzoekgeld en aandacht krijgen door de ontdekking van leven op deze planeet en dat wil de concurrent voorkomen.

Bekijk de rots waardoor de man verpletterd wordt.
Knip de kabel door van het ontstekingsmechanisme. Het ecosysteem dat in de mijn ontdekt was, is gered en Novak gaat vanzelf terug naar het ruimtestation.

Je hoort het gesprek tussen Novak en Hudson. Hudson was de opdrachtgever van de bommenlegger.
Luister naar de laatste stukjes informatie over wat er achter de doden en het mijnbedrijf zit........................



KopiŽren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.