NICK BOUNTY 2:

THE GOAT IN THE GREY FEDORA



Walkthrough door Marjo 2005 www.adventurespel.nl

Uitgever: Pinhead Games/2005
Ontwerpers: Mark Darin, Ron Watt en Jason Ellis

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Marjo's Spel-Info.



KantoorBusiness DistrictChinatownPrivate HillsRick's Restaurant in Chinatown
PakhuisResidentialAdvocatenkantoorKitty



Intro

Nick Bounty zit met zijn vrienden te pokeren en vertelt over zijn laatste zaak.
Op een dag zit hij verveelt pijltjes te werpen, als een "femme fatale" zijn kantoor binnenwandelt. Ze heet Kitty en wil dat Nick voor haar een keramische geit gaat halen op het kantoor van haar onlangs overleden oom. Ze zegt dat de geit niet waardevol is, maar een aandenken uit haar jeugd en omdat ze geen directe nabestaande is, mag ze niet zelf het kantoor in. Ze geeft Nick een fotootje van de geit en hij neemt de opdracht aan.



Kantoor  

Kijk om je heen. Achter tegen de wand staat een boekenkast. Rechts bovenin staat een kistje met spionnenspul (spy kit). Klik erop. Je krijgt nu de opties gebruiken (use), kijken (look) en oprapen (pick up). Kies voor oprapen en Nick haalt uit het kistje een spionnencamera (spy camera), een touwkniptang (rope cutters) en een blokje C4 springstof.

Raap nog even de liniaal (ruler) op, die op het bureau ligt en verlaat daarna het kantoor.



Business District  

Als je het kantoor verlaat, kom je op je plattegrond.
Ga links onder naar het advokaten kantoor in het zakendistrict (Business District - Law Office).
Praat (talk to) met de secretaresse die achter de balie staat.
Ze vertelt je dat de vorige advocaat in dat kantoor verlamd raakte en toen dood ging.
Zeg haar dat je een advocaat bent en erover denkt om dit kantoor te huren. (Actually, I'm looking to rent this office).
De secretaresse wil echter eerst zeker weten dat Nick een echte advocaat is. Hij kan het bewijzen door haar enkele echte advocatentermen te vertellen.
Zeg: Habeas Corpus, Ex Post Facto en Modus Operandi.
Nick krijgt nu toestemming het kantoor te betreden en is blij dat hij op school Latijn geleerd heeft.

Als je zin hebt, kun een paar zoutjes (pretzels) eten (eat). Ze staan in een bakje op de balie en Nick vind ze nogal zoutig. Loop daarna door de afgeplakte deur het kantoor in.
Kijk rond. Op het bureau ligt een rol plakband (tape). Raap hem op.
In de wand zie je een safe. Bekijk hem nauwkeurig (examine). Nick ontdekt niets, zelfs geen stofje.
De safe is uiteraard gesloten. Haal dus je blokje C4 springstof uit de inventaris en plak het op de safe. Nick komt vervolgens tot de ontdekking dat het geen springstof maar speelklei is!
Kijk nu naar het copieerapparaat dat tegen de muur staat. Kies voor het uitroepteken (copy face) en Nick maakt een fotocopietje van zijn eigen gezicht. Hij verdwijnt meteen in je inventaris.
Verder is er in het kantoor niets te vinden en al helemaaal geen beeldje van een geit.

Verlaat het kantoor en laat de secretaresse de foto van de geit zien. Als de familie of de politie het beeldje niet meegenomen hebben, zal het naar een pandjeshuis (pawn shop) in Chinatown zijn gegaan, zegt ze. Verlaat het advokatenkantoor.



Chinatown  

Chinese winkel
Ga door de meest rechter deur naar binnen. Hier staat achter de toonbank een Chinees, die toevallig Nicks naam kent. Praat met hem. Hij heeft in zijn winkel geen keramische geit. Laat hem de foto van de geit zien. Hij is bereid zo'n geit voor Nick te maken.
Kijk rond in de winkel. Op de derde plank van het rek ligt een zwarte peer (black light bulb). Koop (buy) hem.
Rechts vooraan in de winkel zie je een wit beeldje (Abstract Blob). Kijk ernaar. Het blijkt een borstbeeldje van Nick zelf te zijn, volgens de verkoper. Koop het beeldje en bekijk het in je inventaris. Het blijkt gemaakt te zijn van silly putty (Vast soort flexibele gel. Kan stuiteren als een rubber balletje en uitgerekt worden als kauwgum. "Kleeft" ook een beetje).

Pandjeshuis
Ga nu de tweede deur, het pandjeshuis (pawn shop) in.
Spreek met de verkoper (stuffy englishman). Als Nick zegt dat hij op zoek is naar een keramische geit, wil de man eerst even een foto zien. Haal de foto dus uit je inventaris en toon hem aan de verkoper. Hij herkent de geit en zegt dat hij hem aan een zekere Mr. Trosser verkocht heeft. Nick kan het adres van Trosser niet krijgen, de klantengegevens zijn vertrouwelijk.

Probeer met je camera een foto te maken van het bakje met klantenkaarten dat rechts op de toonbank staat. Dat blijkt onmogelijk, omdat de lensdop op de camera is vastgelijmd! De verkoper wil de camera wel voor je weggooien.

Spreek dan de verkoper maar weer aan en vraag of je in zijn bestand kunt worden opgenomen (Can I get on your mailing list?) Dat blijkt geen enkel probleem en Nick krijgt een klantenkaartje (mailing list card) dat hij moet invullen en later retourneren.
Kijk in je inventaris en smeer wat van de silly putty op de achterkant van het klantenkaartje (mailing list card). Geef dan het kaartje terug aan de verkoper. Hij zal Nick om zijn naam vragen, omdat hij het handschrift niet goed kan lezen. Zeg dat je "Nick Tronty" heet (Tronty staat in het alfabet vr Trosser).
De verkoper noteert het en stopt het kaartje in de kaartenbak.

Spreek de verkoper aan en vraag je kaartje terug. Als je het terug krijgt, merk je dat het kaartje van Trosser eraan is blijven plakken. Nick heeft nu Trossers adres!

Intussen: Een mafia-achtig persoon ondervraagt de secretaresse op het advokatenkantoor. Hij wil weten wat Nick kwam doen. De secretaresse vertelt het hem.

Kiosk
Verlaat het pandjeshuis en loop naar de tijdschriftenkiosk.
Aan de rechterkant van het uitstallingsplankje, zie je een boek over moderne sculpturen. Er staat een geitenbeeldje op de kaft. Probeer het boek te kopen (buy).
Een verkoopster-op-een-plankje zegt dat er pas iets gekocht kan worden "na de show".
Vraag haar wanneer de voorstelling plaats vindt (when is the show). Nick krijgt te horen dat dit pas gebeurt als de verkoopster een nieuwe partner heeft voor haar stok-poppen act.
Natuurlijk vraagt Nick dan of hij aan de show kan deelnemen (can I be in the show?). En dat kan als hij zelf zorgt voor een stok-pop.

Kijk in je inventaris. Combineer je meetlat (ruler) met je fotocopietje. Plak het geheel vast met plakband (tape). Geef je zelfgemaakte stokpop (puppet) aan de verkoopster.
Na de show, waarin ze de laatste scene uit "Casablanca" met Humphrey Bogart naspelen, krijgt Nick als beloning het tijdschrift Modern Sculptor. Verlaat de kiosk.

Naast de kiosk ligt nog een restaurant, maar dat is op dit moment gesloten.
Verlaat Chinatown.



Private Hills  

Ga naar de villawijk Private Hills, waar mr. Trosser woont.
Trosser blijkt al ontdekt te hebben, dat het beeldje van de geit geen onschatbaar kunstwerk is. Nick mag het best wel hebben. Hij moet het juiste beeldje maar even zelf uitzoeken, tussen al die andere waardeloze beeldjes.

Ga door de deur links. Op het rekje aan de wand, zie je een aantal geitenbeeldjes. Bekijk ze. Nick merkt op dat ze allemaal gelijk zijn aan de afbeelding op het tijdschrift. Hoe moet hij nu de laatste aanwinst uit het pandjeshuis vinden?
Kijk in de inventaris naar je tijdschrift. Nick leest dat taxateurs de objecten altijd markeren met fluorescerende inkt. Ze noteren de datum van taxatie.

Links en rechts van het rekje staat een schemerlamp.
Maak de rechter lamp uit (turn off). Haal depeer (light bulb) eruit (unscrew) en schroef vervolgens je zwarte peer (bulb) erin. Maak dan de lamp weer aan (turn on).
Maak tenslotte de linker schemerlamp uit.
Kijk weer naar de beeldjes. In het zwarte licht kan Nick het juiste geitenbeeldje er zo uitpikken.

Intussen: De twee mafia-achtige personen zijn in Chinatown aangekomen en bedreigen de verkoper van het pandjeshuis.

Verlaat de kamer. Trosser roept Nick. Hij kan zijn armen en benen niet meer bewegen en vraagt of je agent Sam voor hem kunt halen. Sam zal waarschijnlijk in Chinatown in het restaurant van Rick zijn.



Rick's Restaurant in Chinatown  

Ga via de map naar Chinatown. Loop het restaurant naast de kiosk in.
Sam zit aan een tafeltje te eten. Praat met hem. Hij zegt dat hij op het punt staat een belangrijke ontdekking te doen in de zaak met die vreemde verlammingsverschijnselen. Hij vermoedt dat er gif in het spel is, maar weet nog niet hoe dit toegediend wordt.
Dan geeft hij geeft Nick een lucifer (match) om te gebruiken op het toilet.
Spreek Sam nogmaals aan. Vertel hem dat een oude excentrieke man zijn hulp nodig heeft (An eccentric old man sent me to get you. I think he needs help.) Sam belooft na de lunch naar Trosser te gaan kijken.

Eet, als je daar zin in hebt, nog een paar pinda's (peanuts) uit het bakje op de toonbank en verlaat dan het restaurant.



Pakhuis  

Als Nick het restaurant uitkomt, wordt hij opgewacht door de twee boeven en neergeslagen.
Hij komt weer bij midden in een groot pakhuis...vastgebonden.
Kijk rond terwijl de mafialui Nick aan de praat proberen te krijgen en hem met een corndog (worstje in krokant korstje) om zijn oren slaan. De corndog valt voor Nick's voeten op de grond.
Boven Nicks hoofd zie je een electriciteitskastje. Er staat een plastic tas (bag of stuff) met Nick's afgenomen spulletjes bovenop..
Voor Nick hem staat een kanon (canon).
Links zie je een bom (bomb)
Rechts staat een graafmachine (scoop tractor) en in diezelfde hoek zie je een grote kist (big crate).

De boeven verlaten het pand en laten Nick achter om te ontploffen.
Schop om te beginnen tegen de corndog die voor je voeten ligt. Hij belandt in het kanon en vervolgens wordt hij afgeschoten en veroorzaakt kortsluiting. Nu moet je in het donker zien te ontsnappen. Gelukkig is de tas met Nick's spulletjes naar beneden gevallen in zijn inventaris.

Haal uit je inventaris de touwkniptang en zoek naar het touw (ropes). Ga met je cursor over het scherm, tot je de juiste tekst leest. Probeer het touw door te knippen. De tang breekt.
Haal dan de lucifer uit je inventaris en steek het touw in brand. Dit werkt beter.

Raap nu links de bom (bomb) op.
Open dan de grote kist die je achter in de hoek zag staan. Er springen apen uit, zo te horen.
Gebruik dan de graafmachine. Nick slaagt erin een weg te graven naar een ondergrondse civilisatie......waar oorlog uitbreekt. Een reusachtig monster verschijnt ten tonele, die iedereen begint op te eten. En dit allemaal in het donker. Haal de bom uit je inventaris en geef hem aan de Giant Kraken, ergens midden in je scherm.

De bom ontploft en Nick graaft verder een weg naar buiten. Als alles rustig is, zoek je met je cursor naar de pijl met "gaping hole in the ground". Klik erop en Nick klimt het daglicht tegemoet.
Hij besluit op weg te gaan naar opdrachtgeefster Kitty om de geit af te leveren en zijn betaling in ontvangst te nemen.



Residential  

Ga via de plattegrond naar de Residential, waar Kitty woont.
Ga door de voordeur naar binnen. Kijk rond in de woonkamer.
Bekijk de ingelijste diploma's die aan de muur hangen.
Bekijk het boek en de kranten op de salontafel. Er blijkt weer een man verlamd te zijn gevonden
Er staat op tafel ook een bakje met snoepjes. Eet er een als je zin hebt en loop dan door de linker deur.....waar je wordt opgewacht door twee oude bekenden.

Nadat blijkt dat de twee in de verkeerde film rond dwalen en eigenlijk de Malteser Falcon zoeken, verlaten ze het toneel. Nick's geitenbeeldje is inmiddels kapot en hij krijgt de tip een nieuw beeldje te halen, voordat Kitty thuis komt.

Bestudeer (examine) de scherven van het beeldje (broken goat). Er blijkt een klein sleuteltje tussen de scherven te liggen. Waar zou dat op passen? De geit stond in het kantoor van de advocaat...dus verlaat Kitty's huis.



Advocatenkantoor  

Ga naar het Business District en loop het advocatenkantoor in.
Maak met het sleuteltje de safe open. Nick vindt papieren waaruit blijkt dat enkele zoutdistributie bedrijven een nieuw eigenaar krijgen. De advocaat had de papieren in orde gemaakt. Slechts de naam van de nieuwe eigenaar moest nog ingevuld worden op de papieren.
Nick heeft nu sterk de indruk dat Kitty meer wilde dan een beeldje uit haar jeugd. Hij wil haar ontmaskeren, maar heeft daartoe een nieuw geitenbeeldje nodig.



Kitty  

Ga via de plattegrond naar Chinatown. Ga het winkeltje van de chinees in. Praat met hem. Hij is zijn belofte nagekomen en heeft een geitenbeeldje (goat statue) voor Nick gemaakt. Er zit zelfs een sleuteltje in, al kun je met dit sleuteltje uiteraard geen safe openen.

Ga terug naar de Residential, naar Kitty's huis.
Ze staat al op Nick te wachten en geeft hem zijn cheque.

Later die avond zien we Kitty in het advocatenkantoor proberen om de safe te openen.
Nick is reeds aanwezig en "betrapt" haar op heterdaad.
Kitty trekt haar pistool en Nick duikt weg achter het bureau. Haal je stokpop uit de inventaris en daag Kitty uit ......................................................



Kopiren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.