Walkthrough door Marjo © 2018 www.adventurespel.nl
Uitgever: Manuel Schenk Games / 2018
Ontwerper: Manuel Schenk Games
Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar:
Info & review.
|
Spelbediening,
Hoofdstuk 1: De erfenis,
Hoofdstuk 2: De ketel,
Alfabetsoep,
Katersoep,
Spelbediening 
Start het spel op.
Mogelijk merk je dat het beeld te groot voor je scherm is. Klik aan de linkerkant op het woord window dat nog net zichtbaar is. Het beeld past nu.
Wil je het spel echt in een window spelen, klik dan nogmaals op "window".
Hoofdmenu
In het hoofdmenu kun je aan de linkerkant voor fullscreen of window kiezen.
Ook kun je hier de gesproken en geschreven taal veranderen in Duits of Engels, door op de bijbehorende vlag te klikken.
Aan de rechterkant zie je de opties: CONTINU - NEW GAME - LOAD/SAVE - OPTIONS - CREDITS - EXIT.
Bij LOAD/SAVE zie je 12 saveplekken, die je naar wens kunt verwijderen.
Bij OPTIONS kun je:
- de resolutie aanpassen
- kiezen tussen fullscreen en window
- volume van muziek en spraak apart aanpassen
- kiezen voor tekst en spraak, of alleen tekst, of alleen spraak.
- kiezen voor Duits of Engels.
INGAME MENU
Start een nieuw spel.
In het speelscherm zie je linksonder een pompoen. Klik erop om terug naar het hoofdmenu te gaan, waar je, voordat je het spel verlaat, het eerst kunt opslaan.
Naast de pompoen zie je een plattegrond, waarmee je snel over het eiland kunt reizen.
Daarnaast staat een ketel, die Nelson's inventaris is en waarin hij opgeraapte voorwerpen bewaart.
Rechtsonderaan zie je een kleine pompoen. Klik erop als je alle actieve punten in het scherm wilt zien.
Hoofdstuk 1: de erfenis 
Stadscentrum
Met zijn laatste geld heeft Nelson de overtocht betaald naar het eiland waar zijn oom woonde en stierf. Hij alle bezittingen van zijn oom geërfd en moet alleen nog uitzoeken waar die liggen.
Klik op de inventarisketel onderaan in je scherm. Hij klapt open en je ziet dat Nelson twee documenten bij zich heeft. Klik erop om een omschrijving te horen. Het is een document met de gebruiksaanwijzing van dit spel en de brief van de notaris.
TIP: Kijk overal rond, klik op alles en praat met iedereen over alle onderwerpen. De walkthrough geeft alleen de kortste weg naar het einde, maar er is meer te genieten in dit humoristische spel.
Loop naar de begrafenisondernemer die bij de lege kar staat en praat met hem. Hij vertelt dat oom Sid in een klein huisje in het bos woonde.
Vraag de man of je hem kunt helpen en hij zegt dat hij zijn geluksvoetje op het kerkhof is kwijtgeraakt. Hij vraagt of Nelson wil kijken of alles nog in orde is op het kerkhof en of hij het geluksvoetje wil zoeken. Hij geeft Nelson de sleutel van een crypte (crypt key).
Pleintje
Loop helemaal naar rechts, door de passage.
Je arriveert op een pleintje met een grote boom. Onder de boom ligt een appel (apple)/ Raap hem op.
Voor het vakwerkhuisje staat een aanplakbord. Bekijk alle briefjes die er hangen. Er hangt ook een plattegrond (tourist map), die je natuurlijk meeneemt.
Rechts van de plattegrond hangt een briefje waarop staat dat je een bootreisje met koffie kunt boeken bij Poseidon Tours. Goed om te weten.
Praat met de chagrijnige kat die aan de rechterkant op het hek zit. Hij heeft slechte zin omdat hij honger heeft en omdat zijn vacht jeukt.
Huis van oom Sid
Nu je de plattegrond hebt, kun je vrij over het eiland reizen, door op de kaart te klikken die links onderaan in je scherm, naast de pompoen zichtbaar is.
Klik erop en klik dan op Sid's hut , rechtsboven tussen de bomen.
Je gaat meteen naar het huisje van oom Sid.
Daar aangekomen tref je de baron met zijn lijfwacht. De baron vraagt meteen of hij het huisje kan kopen. Nelson belooft erover na te denken. De baron vertrekt weer naar zijn kasteel.
Lees het briefje dat op de deur van het huisje gespijkerd zit.
Nelson kan de sleutel van het huisje ophalen bij de heks die in het noorden in een boomhuis woont.
Boomhuis heks
Klik op je plattegrond en daarna op treehouse .
Je arriveert voor een dikke boom met een deur. Ga naar binnen.
Klik op de heks. Ze herkent Nelson van alle verhalen die Sid over hem vertelde.
Ze geeft Nelson de sleutel van Sid's hut (key for Sid's hut) en vertelt hem dat hij ook een magische ketel geërfd heeft. De heks brouwt zelf geen magische drankjes, haar ketel is voor soep.
Huis van oom Sid
Klik op je plattegrond en ga naar Sid's hut .
Sleep de sleutel uit je inventaris en klik ermee op de deur om hem te openen.
Daarna kun je nogmaals op de deur klikken om naar binnen te gaan.
Nelson is teleurgesteld over de schamele inboedel.
Langs de voorste rand van het tapijt zie je nog net de rand van een klapluik (floor hatch). Klik erop en ga de kelder in.
Nelson hoopt in de kelder iets waardevols te vinden.
Midden in de ruimte staat een grote ketel, dit zal dan de magische ketel zijn.
Bekijk de kast met lege flesjes aan de rechterkant van de kelder. Nelson vindt een vuursteen (flintstone), waarmee hij een vuurtje onder de ketel kan maken.
Bekijk Sids receptenboek (recipe book) dat op tafel ligt. Nelson raapt het op en bedenkt dat hij nog maar een keertje met de heks moeet gaan praten.
Je kunt alvast eens uitproberen hoe het een en ander in zijn werk gaat.
Klik op de magische ketel en er gaat vanzelf een vuurtje branden, nu Nelson de vuursteen heeft.
Ook opent automatisch Sids receptenboek. Er staan nog geen recepten in.
Klik nogmaals op de ketel om automatisch het vuur te doven en het boek in de inventaris te stoppen.
Boomhuis heks
Klik op je plattegrond en daarna op treehouse .
Ga naar binnen en praat met de heks.
Nelson vertelt dat hij een ketele en een leeg receptenboek heeft gevonden. De heks veronderstelt dat Nelson nu in de voetsporen van zijn oom treedt en magische drankjes gaat maken. Nelson ziet dat wel zitten als de heks hem vertelt dat het rijkdom en vrouwen brengt, maar waar haalt hij die recepten vandaan?
De heks zegt dat hij op zoek kan gaan naar een recept waarmee hij de geest van zijn oom oproept, dan kan hij het zelf aan Sid vragen.
Hoofdstuk 2: de ketel 
Boomhuis heks
Praat verder met de heks over de ketel en over oom Sid.
De heks vertelt dat oom Sid zijn recepten altijd uit het boek scheurde en een prima liefdesdrankje kon brouwen.
Ook weet ze dat je twee ingredienten per recept nodig hebt, die je in de juiste volgorde in de ketel moet gooien. De recepten vindt je wellicht in een kookboek.
Bibliotheek
Klik op je plattegrond en daar links onder op town , om naar de grote straat in de stad te gaan.
je arriveert weer voor de doorgang naar de haven (port). Het eerste actieve huis vanaf hier is de bibliotheek (library). Klik op de houten boogpoort om naar binnen te gaan.
Praat met de bibliothecaresse (librarian).
Ze hebben hier kookboeken, maar die kun je alleen lenen als je een lidmaatschapskaart (library card) hebt. Die kun je echter niet ter plekke krijgen, want ze zijn een exclusieve club.
Verlaat de bieb om op zoek te gaan naar een lidmaatschapskaart.
Molen
Klik op je plattegrond en daarna op de windmill om naar een molen te gaan.
De molenaar is nergens te zien, maar helemaal rechts in beeld zie je een klein houten keetje staan, het buitentoilet.
Klik op de deur. Het toilet is bezet, de molenaar heeft last van een verstopping. Vraag of je kunt helpen.
Bied aan iets te halen (I could maybe get you something).
De molenaar vraagt of Nelson een laxerend drankje voor hem kan halen bij het kruidenvrouwtje in het boomhuis en geeft hem het recept (recipe).
Boomhuis heks
Ga via je plattegrond naar het boomhuis.
Haal het recept uit je inventaris en geef het aan de heks.
Nelson krijgt een laxerend drankje (laxative).
Molenaar
Ga via de plattegrond naar de windmolen.
Haal het laxerende drankje uit je inventaris en sleep het op het buitentoilet.
De molenaar is je erg dankbaar, maar hij zou ook nog graag iets te lezen hebben, totdat het drankje werkt. Hij vraagt of Nelson het boek wil ophalen, dat hij bij de bibliotheek heeft gereserveerd.
Hij geeft Nelson de sleutel van de molen (windmill key). De lidmaatschapskaart van de molenaar ligt binnen.
Maak met de sleutel de deur van de molen open.
Ga naar binnen en haal uit de ladekast de lidmaatschapskaart van de bibliotheek (library card).
Bibliotheek
Ga via de plattegrond naar de stad en ga de bibliotheek in.
Spreek de bibliothecaresse aan het zeg dat je het boek over windmolens had gereserveerd. Nadat Nelson haar de lidmaatschapskaart heeft laten zien, krijgt hij het boek.
Vraag of ze ook kookboeken heeft. Die staan helemaal achteraan.
Loop helemaal naar rechts en klik op alle vier de rekken met kookboeken. Nelson pakt een boek met een recept voor katersoep (hangover soup), een boek over spreken met de doden (necromancy) en een boek met een recept voor alfabetsoep.
Klik ook op de andere boekenkasten.
Loop terug naar de bibliothecaresse. Links van haar staat een rek met computer science boeken. Pak daar een boek over koffie in code veranderen.
Huis van oom Sid
Ga via de plattegrond naar het huis van oom Sid.
Ga naar binnen en de kelder in.
Klik in je inventaris op de kook boeken en Nelson schrijft drie recepten over in zijn receptenboek.
Klik op de ketel en Nelson maakt het vuur aan. Het receptenboek opent.
Klik op het onderste recept (incanation). Met dit recept kun je de doden opwekken.
Nelson zegt dat hij beenderen en caffeïne nodig heeft.
Klik meteen ook even op de andere recepten.
Voor de katersoep heb je het haar van een ongetemd roofdier en heel veel eidooiers nodig.
Voor de alfabetsoep heb je de ogen van een overleden persoon en een flinke dosis geluk nodig.
Klik op de ketel om het boek te sluiten en het vuur te doven.
Tijd om op zoek te gaan naar al die ingrediënten voor je magische drankjes.
Alfabetsoep 
Kerkhof
Ga via de plattegrond naar Cemetery , het kerkhof, linksonder op de kaart.
Meteen als je aankomt, zie je voor de tweede struik een heldergroene slak (snail) liggen. Raap hem op en loop verder naar rechts.
Lees de grafstenen. Oom Sid ligt direct links van de boom met het gat.
Loop verder, voor de boom langs, tot bij de meest rechter crypte.
Gebruik de sleutel die je van de begrafenisondernemer kreeg op de crypte en ga naar binnen.
In de crypte vind je op de grond een halfverrot geluksvoetje (decaying foot) en een urn met as. Raap beide op.
Stad
Ga via de plattegrond naar de grote straat in de stad.
Spreek de begrafenisondernemer aan en geef hem zijn geluksvoetje. Hij is Nelson dankbaar en geeft hem voor zijn moeite een pot met ogen (pickled eyes).
Taveerne
Het huis in de rechterkant van de hoofdstraat is een herberg. Ga de tavern in.
Spreek de kaartspeler aan, die aan het tafeltje bij het raam alleen zit.
Vraag hem welk spel hij speelt. Hij vertelt dat het een kaartenruilspel is. Hij is nog op zoek naar een speciale kaart met een goddelijk wezen erop. De smid zou zo'n kaart hebben, maar wil die niet aan hem verkopen.
Nelson biedt aan om de kaart voor hem te kopen en krijgt een zak met geld (gold).
Ga de herberg in.
Aan de rechterkant zie je een aantal bewusteloze klanten op de tafeltjes liggen.
Praat met de herbergier over de comazuipers. Hij wil ze niet de zaak uitzetten, eerst moeten ze nog wat vaten bier legen. Hij heeft ooit gehoord van een drankje dat de klanten weer kan oppeppen.
Op de toonbank voor de herbergier ligt een bierviltje (beer mat), dat je kunt oprapen, als je dat wilt. Het is niet noodzakelijk voor het spel.
Verlaat de herberg door de deur.
Smidse
Het grote huis op de hoek van de straat, rechts van de bibliotheek, is de smidse (forge). Ga naar binnen.
Spreek de smid aan en vraag of hij ruilkaarten (trading cards) heeft. De smid vraagt of de kaartspeler je gestuurd heeft. Je kunt ontkennen wat je wil, hij gelooft Nelson niet en weigert hem een kaart te verkopen.
Vraag wat hij verder nog te koop heeft en hij wijst je op de souvenirs in het linker rek. Wapens zijn niet meer zo gewild in een geciviliseerde wereld.
Zeg dat je een souvenir wilt kopen en koop zoveel als je wilt en kunt. Koop in ieder geval het grote gelukskoekje (big fortune cookie), dat links onderaan op het rek ligt en de drakeneieren (dragon eggs) ernaast. En al ben je eigenlijk op zoek naar beenderen en koffie, zoals je weet kun je ook andere dingen gebruiken voor je magische drankjes.
Huis van oom Sid
Ga naar Sids hut en ga de kelder in.
Klik de magische ketel.
Klik in het receptenboek op het middelste recept, de alfabetsoep.
Je hebt de ogen van een overleden persoon en een flinke dosis geluk.
Sleep dus eerst de pot met ogen die je van de begrafenisondernemer kreeg, in de ketel.
Sleep dan het grote gelukskoekje van de smid in de ketel.
Nelson brouwt het magische alfabetsoep drankje (potion alphabet soup) en vult er een flesje mee.
Ziekenhuis
Ga via de plattegrond naar het ziekenhuis (hospital), midden onder op de kaart.
Spreek de man met de lange kronkelige nek aan. Hij is een journalist (press spokesman).
Vraag of hij zich wel goed voelt (are you allright?). Hij zegt dat hij zijn gouden appel is verloren, waar hij nogal aan gehecht was.
Vraag hem wat een man van de pers eigenlijk zo doet (What does a press spokesman do?). Hij zegt dat hij stukjes schrijft, maar dat het momenteel niet zo lukt, hij heeft geen woorden.
Haal het alfabetdrankje uit je inventaris en geef het aan de journalist. Hij is Nelson zeer dankbaar en geeft hem een half ticket voor een eilandtoer.
Je eerste drankje heeft iets opgeleverd! Herinner je de folder waarin sprake was van een eilandtoer met koffie. En je hebt koffie nodig voor het drankje waarmee je oom Sid kunt laten herrijzen.
Je hebt een half ticket, dus op zoek naar de andere helft!
Maar eerst loop je vanaf de journalist naar links, tot je een open kar ziet, waarop een doodskist staat. De begrafenisondernemer heeft hier blijkbaar ook klanten. klik op de kar en Nelson vindt een schop (shovel). Die komt van pas.
Katersoep 
Kasteel
Klik op de plattegrond op Baron's Castle om de baron een bezoekje te brengen.
Probeer de poort te openen. De schildwacht roept je terug. Je mag alleen naar binnen met een uitnodiging van de Unie.
Praat met de schildwacht en vraag of je naar binnen mag.
Vraag dan wat die bijeenkomst van de unie (Union meeting) precies is. De schildwacht vermoedt dat het een bijeenkomst van tovenaars is.
Vraag wat er op zo'n bijeenkomst gebeurt. De schildwacht zegt dat ze meestal alleen hun drinkgelag voortzetten. Iets waarmee ze al in de lokale taveerne begonnen.
Neem afscheid.
Taveerne
Ga via de plattegrond naar de stad en loop dan de taveerne in.
Die comazuipers zouden wel eens de leden van die Unie kunnen zijn.
Naast de stoel van de man aan het achterste tafeltje, ligt iets op de grond. Raap het op, het is een uitnodiging van de baron (invitation).
Kasteel
Ga via de plattegrond naar het kasteel en laat de schildwacht je uitnodiging zien. Nelson mag naar binnen, dus klik op de deur.
Ga in de hal door het deurtje in de achterwand naar een binnenplaats.
Hier tref je de baron. Praat met hem.
Uiteraard wil Nelson nog steeds niet het huisje van oom Sid verkopen en hij is wat vroeg voor de bijeenkomst van de Unie voor magiërs, ze zijn er nog niet.
Vraag wat er zoal besproken wordt op die bijeenkomst. De baron weet het niet van te voren, maar hoopt iets leren waarmee hij de wereld kan domineren. Ook is hij op zoek naar een magische ketel. Nelson doet alsof hij nog nooit zo'n ketel gezien heeft.
Kijk in de punt. Zou hier de gouden bal van de journalist in liggen? Aan de kikker hebt je niets, die is niet van plan te gaan kijken.
Verlaat de binnenplaats links onderaan (door).
Loop verder naar rechts door de passage en je komt in een gang, waar je behalve een deur ook een set ketens en een banier aan de muur ziet hangen.
Ga door de deur en je komt weer in een hal met een deur.
Ga door de deur en je komt in de kapel. Hier tref je een priester (priest). Vraag hem wie hij is en hij legt uit dat hij de ontwerper van dit spel vereert.
Bekijk het altaar waar een grote foto van de ontwerper staat. Eronder ligt een stapeltje (pile of images) kleine foto's van de heilige ontwerper (idol), waarvan je er eentje mag meenemen. Doe dat en verlaat de kapel.
Loop terug naar links, door de deur en je komt weer bij het banier aan de wand.
Loop hier verder naar rechts door de doorgang en je komt in een gang met twee deuren.
Ga door de linker deur en je bent in het cellencomplex.
Praat met de gevangene (prisoner) die zijn hoofd door het raampje steekt.
Vraag hem hoe lang hij hier al zit. Hij kan het zich niet herinneren, maar hij geeft Nelson de sleutel van de toren (tower) waar hij vroeger woonde. Hij vraagt of Nelson zijn bloemen water wil geven.
Toren
Ga op de plattegrond naar de Tower .
Gebruik de sleutel van de gevangene om de deur te openen.
Ga naar binnen en kijk rond. Er staan geen planten, maar je ziet wel een pot goudverf (pot of golden color). Raap hem op.
Klik rechts naast je inventaris op de dubbele pijl en hij opent volledig.
Klik dan op de appel en sleep hem in de pot met goudverf. Je hebt nu een vergulde appel (gilded apple).
Ziekenhuis
Ga via de plattegrond naar het ziekenhuis.
Spreek de journalist aan. Als je dat niet eerder deed, vraag je hem of hij zich niet goed voelt (are you allright). Hij vertelt dat hij zijn gouden appel kwijt is.
Sluit daarna de conversatie en geef hem de vergulde appel. Hij geeft Nelson in ruil de andere helft van een ticket voor een eilandtoer.
WORDT VERVOLGD
voorwerp


Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.
|