LONE MACLONEGAN : A Western Adventure


Walkthrough door Marjo © 2021 www.adventurespel.nl

Uitgever: Flynn's Arcade / 2021
Ontwerper: Sonomio Games

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Info & review.


Proloog en spelbediening,
Oldewell - Bank beroven,
Sheriff Badass,
Plaatsen buiten Oldewell,
Taquitoville,
Afspraak met Sjamaan,
Toegang tot de mijn krijgen,
Badass verslaan.


Proloog en spelbediening  

Het startscherm bevat de opties: new game, load, sheriff stars, options en quit.
'Sheriff stars' zijn de 33 sheriffsterren, die je optioneel in het spel kunt verzamelen. Ze worden allemaal in deze walkthrough vermeld.
In het spel, kun je de ESC-toets gebruiken om naar het startmenu te gaan.

Het is dinsdag in Loneville, het huisje midden in de woestijn, waar Lone McLonegan woont. Hij is de meest gezochte 'outlaw' (bandiet) in het Wilde Westen. Tot nu toe. Terwijl hij ontspannen op de bank in zijn woonkamer naar de radio luistert, wordt de uitzending onderbroken door een belangrijk bericht: Bragg Badass heeft de goudreserve van de provincie gestolen. En dat feit zet hem meteen boven aan de lijst van meest gezochte bandieten en Lone op een vernederende tweede plaats.
Lone springt overeind. Wist hij maar wat Badass met het geld had gedaan, dan kon hij het terug stelen! Op de radio krijgt hij meteen antwoord op zijn vraag. Het geld is gedeponeerd op de Oldewell Town Bank.
Natuurlijk besluit Lone om naar Oldewell te reizen met de postkoets van Mary, om de bank te overvallen.

Halverwege het ritje wordt de postkoets overvallen door een stelletje bandieten te paard.
De koets rijdt op een boomstam en breekt een wiel. Einde ritje!
Lone krijgt van Mary de opdracht om naar Oldwell te lopen en een postkoetsmonteur te vragen of hij kan komen helpen met het repareren.
Mary zegt dat ze nog ergens een plattegrond heeft liggen, zodat Lone niet verdwaalt.
Ook zegt Mary dat je van actie kunt wisselen door te klikken met de rechter muisknop.
Je kunt daarbij kiezen tussen Look (kijken - oogicoon), Use (gebruiken, pakken - handicoon), Talk/Eat (praten, eten - baard-mond icoon) en Kick (schoppen - laarsicoon).

NB: Je kunt ook de 1 tot 5 toetsen gebruiken om een andere actie te kiezen.
De voorwerpen die je opraapt, gaan naar de inventaris-tas linksboven in het scherm.

Tip: Bekijk alles en schop tegen alles.
Praat meerdere keren met personen en bezoek ze vaker, er kan een nieuwe actiemogelijkheid verschijnen.

Spreek Mary, die onder de koets ligt, meermaals aan.
Bekijk alles om je heen. Lone ziet een opgerold stuk papier in een kist bovenop de koets liggen. Hij komt er niet bij.
Schop tegen de koets en de rol valt naar beneden.
Raap het papier op, het is een plattegrond (map).

Ga met je muiscursor over de tas linksboven in het scherm en je inventaris klapt open.
Klik met de oogcursor op de map en hij klapt open.
Je hebt nu drie plaatsen waar je naar toe kunt reizen: De koets, het kerkhof (cemetery) en Oldewell.
Kies voor Oldewell.


Oldewell - Bank beroven  

Eerste huis
Oldewell is blijkbaar omheind. Loop onder de houten ingang naar het huis in de verte.
Links van het huis staat een windmolen.
Loop naar de voordeur en schop ertegen.
Praat met de onvriendelijke bewoner, die meteen een geweerloop door het raampje steekt.
Lone zegt dat hij de postbode is, maar de man krijgt geen post meer, sinds er in de stad een telegraaf is. Het telegraafkantoor werd door de salooneigenaar opgericht en is morgen weer open.
Neem afscheid en loop terug over het pad.

Aan de rechterkant zie je een paal met drie wegwijzerplankjes.
Loop er naar toe en loop verder naar rechts het stadje Oldewell in.


Voor de Saloon
Loop naar de saloon.
Buiten de saloon zit een halve man op een karrretje. Dit is Larry Halfman. Praat met hem.
Larry is half opgegeten door een haai of een krokodil, zegt hij.
Hij heeft ook in zijn kamer alles wat hij nodig heeft om de bank te beroven.
Vraag of je mee mag doen (can I sign up?). Larry geeft Lone de sleutel (key) van kamer 102. Hij moet het plan bestuderen en daarna kunnen ze erover praten.


Reparatiewerkplaats
Ga rechts van de saloon, door het zijstraatje naar de volgende straat, waar je een bankgebouw en links daarvan een 'repair shop' ziet.
Loop naar de deur van de reparatiewerkplaats en lees het briefje op de deur. Er staat dat je via het steegje naar binnen moet.

Loop door het steegje (alley) tussen bank en shop en je arriveert in de reparatiewerkplaats van Manny.
Praat met Manny. Hij leent geen werktuigen uit, die moet je maar in een winkel kopen.
Ook als je zegt dat je een safe hebt die je niet open krigt, is hij niet behulpzaam. Hij geeft geen tips en wil niet helpen bij het beroven van de bank.
Laat hem dan maar je plattegrond zien om de plek aan te wijzen waar de postkoets is gestrand.
Verlaat Manny weer.


Bank
Ga de bank in.
Praat met de kassier. Je kunt geen rekening openen, want Badass is momenteel eigenaar en enige klant van de bank.
Het lukt ook niet om een baantje op de bank te krijgen. Als je zegt dat je de ramen kunt wassen, krijg je te horen dat de ramen voorzien zijn van een gevoelig alarm.
En als je rechtuit zegt dat je de bank wilt beroven, word je uitgelachen. De bank heeft een safe die nagelvast aan de vloer zit en extra versterkt is. Vraag meer informatie over die interessante safe en Lone krijgt te horen dat hij bestand is tegen de explosieve kracht van 5 dynamietstaven.
Merk op dat voor de kassier een kleine stempel op de balie staat. Onthoud het.
Verlaat de bank.


WC-hokje
Links van de repair shop staat nog een gebouw. Er staat Morse en Co op. Dit is het telegraafkantoor. Zoals je hoorde van de man in het huis, is het kantoor vandaag gesloten.

Aan de zijmuur van het gebouw zie je een bordje met WC erop. Ga het steegje in en je komt op een binnenplaats met een houten hokje met een hartje in de deur. Dit is het toilet (bathroom). Er hangt een poster op met de mededeling dat het toilet alleen voor bankmedewerkers en klanten van de saloon is.

Schop tegen de deur. Het hokje is bezet door iemand die voorlopig niet klaar is.
De man blijkt een bankmedewerker, dus vraag hem uit over de bank. Je komt te weten dat er geheime gangen onder de bank zijn, zodat je binnen kunt komen, zonder het alarm te activeren. Hij vertelt ook dat er aan de achterkant van de safe een kleine deur zit, die je kunt gebruiken als je de code vergeten bent. Hij wil Lone wel helpen.


Saloon en kamer 102
Ga terug naar de saloon en loop naar binnen.
Bestel een Caipirinha drankje en drink het op.
Spreek de barman weer aan en zeg dat er buiten een gevecht is. Hij kijkt naar buiten. Dit is je kans om snel de fles whiskey, die op de bovenste plank links staat, te stelen.

Spreek de barman weer aan en praat over alle onderwerpen. Je verneemt dat hij in zijn hart een uitvinder is en dat de laatste tijd veel klanten geļnteresseerd zijn in de bank.
Bestel nog een drankje en kies nu voor whiskey.
De barman kan de fles niet vinden, dus 'verkoop' hem de fles uit je inventaris. Je krijgt in ruil een cheque.

Loop vanaf de barman naar links en volg het grote roze 'rooms' bord verder naar links.
Gebruik de sleutel die je van halve Larry kreeg en ga kamer 102 in.

Pak het luciferdoosje (matches) van het nachtkastje en de kleerhanger van de kapstok. Op het bed ligt een koevoet (crowbar), steel die ook.
Bekijk op de rechter muur het plan voor de overval. Dat is nogal simpel van opzet. Halve Larry wil gewoon voor alles de koevoet gebruiken.
Rechts staat een kleerkast (wardrobe). Open de deur en kijk erin. Onder het oude vuile laken vindt Lone 3 staven dynamiet. Steel ze en verlaat de kamer.
Loop naar rechts naar de bar en verlaat de saloon.


Bank
Ga vanaf de saloon naar rechts en loop het bankgebouw in.
Geef de kassier de cheque die je van de barman kreeg.
In ruil krijgt Lone een paar munten (coins).
Schop, als je dat wilt, tegen de cactus.
Bekijk de slagboom met het rode licht voor de trap. Prima beveiliging.
Verlaat de bank weer.


Winkel
Ga richting saloon.
Links van de saloon, aan de overkant van de straat, zie je een gebouw met vlaggetjes aan de overkapping. Voor de winkel staat een paarse automaat en naast de deuropening zie je een man of paspop.
Dit is de winkel van het stadje, waar je vrijwel alles kunt kopen, volgens de verkoopster achter de balie.
Maar wat je ook vraagt aan gereedschap, ze heeft het niet. Wel heeft ze nog ergens achterin wat staven dynamiet, zegt ze.
Pak de schop (shovel) die tegen de muur staat en geef de verkoopster wat munten uit je inventaris.

Verlaat de winkel door de deur (backroom) naast de verkoopster, die naar het binnenplaatsje gaat.
Hier zie je rechts onderaan een lichter gekleurde plek. Haal de schop uit je inventaris en gebruik hem op de hoop grond.
Lone graaft een houten kist op.
Open de kist met de koevoet en Lone vindt 3 staven dynamiet, die hij meeneemt.

Ga terug de winkel in.
Als je de winkel probeert te verlaten, wil de verkoopster weten of je gevonden hebt wat je zocht.
Lone zegt "nee" en kan dan gewoon naar buiten.


Begrafenisondernemer
Je hebt nu alles wat je nodig hebt om de safe te kraken. Alleen in de bank geraken is nog een probleempje.
Loop vanaf de winkel omhoog over de straat, langs het kantoor van de sherif.
Voorbij het badhuis zie je de winkel van de begrafenisondernemer (undertaker). Er staat een kist en een grafsteen voor de deur.
Ga naar binnen.

Aan de wand zie je een aantal fotolijstjes.
Bekijk het meest rechtse lijstje. Het is een foto van een oude vrouw met een hele grote diamanten ring.
Boven de deur aan de linkerkant, brandt een rode lamp. De begrafenisondernemer is druk bezig met zijn volgende klant.
Schop tegen de deur en praat met hem.
Informeer naar de dame met de ring. De man vertelt Lone dat het een foto van mrs. Grapevine is. Ze is samen met de ring begraven! Verlaat de winkel weer.


Begraafplaats
Bekijk je plattegrond en kies voor 'cemetery' (begraafplaats).
Loop door de poort naar binnen en bekijk de grafsteen op het paarse graf. Hier ligt mrs. Grapevine.
Gebruik je koevoet om de dekplaat op te tillen.
Pak dan de diamanten ring (diamond ring) van de vinger af.


Naar de safe
Ga via de plattegrond naar de stad.
Loop naar de saloon, ga naar binnen en loop verder naar kamer 102.
Ga door het verlichte raam naar het balkon (balcony).

Er loopt een dikke kabel vanaf dit balkon naar het balkon van de bank aan de overkant van de straat.
Haal de kleerhanger uit je inventaris en gebruik hem op de kabel om naar de overkant te suizen.

Gebruik hier je diamanten ring op het raam van de bank en klim daarna naar binnen.

Je staat in de kamer van de safe.
Op het bordje boven de safe, staat dat hij bestand is tegen 5 staven dynamiet.
Haal uit je inventaris de zes staven dynamiet en plaats ze voor ze safe.
Gebruik je lucifers om ze aan te steken.

Lees het briefje dat in de safe ligt. Het is een val! Er ligt geen goud in de safe.
En ja hoor, Badass komt even later binnen. Hij is notabene de sheriff van het stadje geworden, dankzij zijn vele geld. Hij arresteert Lone en gooit hem in de gevangenis.


Sheriff Badass  

Gevangenis
Een week later zit Lone nog steeds in de cel. Hij verveelt zich, want ze hebben hem alles afgenomen. Zijn inventaris is leeg.
Bekijk je omgeving. De muur van de cel is ruw. De houten vloer is op één punt hard en op een ander punt (more floor) wat zachter, lijkt het wel. De spijlendeur is uiteraard op slot.
Rechts naast de cel hangt een bos sleutels.
Voor de cel staat een bewaker, die van zichzelf vindt dat hij een pestkop (bully) is.

Praat met Bully en Lone zegt dat hij honger heeft.
Bully wil je alleen eten brengen als hij iets in ruil krijgt.
Schop tegen de deur (door) onder het slot. De ring, die Lone in zijn laars had bewaard, rolt eruit en Lone raapt hem vanzelf op.
Geef de ring aan Bully en hij loopt weg om een kop soep te halen.

Even later is hij terug en geeft hij de soep aan Lone, die de lepel (spoon) wel handig vindt.
Haal de lepel uit je inventaris en gebruik hem op de ruwe muur van de cel. De lepel wordt scherp genoeg om ermee te kunnen graven.
Gebruik de scherpe lepel (sharpened spoon) op de vloer van de cel, aan de rechterkant van de spijlen (more floor). Lone graaft een tunnel. Als de tunnel enkele uren later klaar is, vraagt Lone of je hem wil zien. Zeg "yes".

Tunnel
De tunnel ziet er fantastisch uit, met een kroonluchter, een schilderij en een slapende hond.
Het schilderij hangt aan een mooie witte boogwand.
Precies in de punt van de rechter boog zie je een kleine sheriffster. Lone verzamelt die, dus neem hem mee en loop verder naar links.

Lone klimt uit de waterput voor de zaak van de begrafenisondernemer.


Begrafenisondernemer
Ga bij de 'undertaker' naar binnen en praat met de man.
Hij zegt dat iedereen die probeert om zijn zaak over te nemen, op mysterieuze wijze verdijnt.
Vertel de man dat hij een mooie hoed (nice hat) heeft. Hij zegt dat nichtje die maakt en biedt Lone haar adres aan. Zeg 'yes'.
Klik op de pluche gier (stuffed toy) die op de doodskist zit. Lone mag de vogel meenemen, het is een soort reclame-item en visitekaartje.
Ga de winkel uit.


Saloon
Ga vanaf de begrafenisondernemer naar links en spreek halve Larry aan, die nog voor de saloon zit.
Larry verveelt zich en vraagt Lone of die hem iets onderhoudends kan brengen.

Loop naar links, het kantoor van sheriff Badass in.
Steel het koperen sleuteltje (copper key) dat aan de sleutelbos naast de tralies hangt en verlaat het gebouw weer.

Ga de saloon in. Badass hangt aan de bar. Praat niet met hem, want als je zegt dat je ontsnapt bent, of dat een van bewakers je vrij heeft gelaten, word je weer opgesloten. Je zult dan weer via de tunnel moeten ontsnappen.

Pak de sheriffster, die op de onderste plank, naast de groene fles met de M ligt.

Praat met de barman en vraag om de sleutel van het toilet. Hij zegt dat die alleen voor klanten is, voor echte nette klanten.
Dreig om dan maar ergens anders te plassen (Well I'll do it somewhere else). Lone dreigt de kwispedoor (spuugvaas) die naar de bar staat te gebruiken, dus gaat de barman naarstig op zoek naar de sleutel. Jammer genoeg kan hij hem niet vinden, iemand heeft hem vergeten terug te brengen.

Spreek de barman nogmaals aan en zeg dat je een baan zoekt (looking for job). Zeg dat je een muzikant (musician) bent. De barman heeft Jimmy al in dienst, maar als Lone zegt dat hij beter en vooral goedkoper is, mag hij dat bewijzen. Lone krijgt de opdracht om 'Super Trouper' op de piano te spelen.
Open de klep van de piano en speel een stukje. Je ziet dat de omtrek van een geheime deur verschijnt, rondom het schilderij van de vader van de barman. Dat hangt naast de bar aan de muur.
De barman is nog niet overtuigd. Lone krijgt de baan niet.

Loop naar links en blijf even staan bij de kleine man die onder het bordje 'rooms' staat.
Er rolt zogenaamd tumbleweed (een droge ronde struik) langs. Raap hem op.

Ga verder naar links en loop kamer 102 in.
Ga via het raam naar het balkon en klim dan door het raam ervoor, kamer 101 in.
Er hangt een koekoeksklok aan de muur.
Open de garderobekast en kijk erin. Er hangt een pak aan een kleerhanger.
Bekijk het pak aan de kleerhanger (suit on hanger).
Steel dan de bretels (suspenders) en het zakhorloge (pocket watch).
Verlaat de kamer via het raam.

Ga op het balkon kamer 102 in.
Verlaat die kamer ook en loop naar rechts tot je weer buiten op straat staat.


Manny's werkplaats
Ga vanaf de saloon naar rechts.
Ga dan naast de 'repair shop' het steegje in, naar de werkplaats van Manny.
Rechts tegen de muur staat een fiets met een groot voorwiel en een klein achterwiel. Op de as van het kleine wiel zit een sheriffster. Raap hem op.
Klik op het raam in de werkplaats en Lone maakt het open.

Praat met Manny. Hij zegt dat er de laatste tijd veel kapotte postkoetsen zijn die hij moet repareren. Hij wacht nog op het nieuwe wiel en dan kan hij Mary's koets gaan repareren.
Hij vertelt ook dat de echte sheriff zich verstopt heeft, omdat hij de confrontatie met Badass niet aandurft.

Loop naar links, naar de straat en klim vervolgens door het geopende raam de werkplaats in.
Manny, die blijkbaar stokdoof is, heeft niet door dat Lone achter hem staat. Midden op de vloer staat een gereedschapskist. Steel uit de gereedschapskist een moersleutel (wrench).
Gebruik de moersleutel op de pedaal (pedal) van het grote fietswiel.
Klim terug door het raam naar de straat.


Toilet
Ga door het steegje aan de andere kant van de werkplaats naar de binnenplaats met het WC-hokje.
Gebruik het koperen sleuteltje dat je uit het kantoor van de sheriff meenam en waarempel, het past.
Pak in het toilethokje het anti-diarree hulpmiddel/kurk (anti-diarrhea device).
Pak een blad van het industrieel receptenboek (industrial recipe sheet), dat aan een spijker aan de wand hangt.
Ga dan terug naar de straat.


Telegraafkantoor
Stap nu het kantoor van Morse en Co binnen.
Achter de baliejuf hangt een grote plattegrond. Aan de rechterkant van de kaart vind je een sheriffster.

Praat met Susan Anderson en vraag om een baan. Die kan Lone krijgen als hij eerst een afgestempeld sollicitatieformulier instuurt, dat daarna goedgekeurd moet worden door het hoofdkantoor. Het kan een paar maanden duren, voordat de goedkeuring er is.
Vraag Susan of je snel een dringend bericht kunt versturen. Dat kan jammer genoeg niet, ze is bezig met werkzaamheden voor Badass.
Verlaat Susan en ga weer naar de straat.


Watertoren
Loop verder omhoog over de straat, naar de watertoren.
Bij de rechtervoorpoot, in de hoek van de kruising, vind je een sheriffster.
Kijk naar de pijpleiding (pipe), die is kapot.
Schop tegen een cactus en je kunt het afgevallen cactusfruit oprapen.
Ga terug naar de straat.


Bank
Loop naar de bank.
Op de deur hangt een 'gesloten' bordje. Pak het weg en ga daarna de bank in.
De kassier is er niet, dus steel de inktstempel (ink stamp), die op de balie staat.
Verlaat de bank weer.


Hangplaats
Loop naar links en voorbij de saloon. Ga de straat rechts naast het kantoor van Badass in. Je arriveert op de hangplaats, waar alle misdadigers ter lering ende vermaak opgehangen worden.
Aan de onderkant van het rechter, rode gordijn vind je een sheriffster.

Schop tegen de ton, rechts van het podium. De echte sheriff verbergt zich in de ton! Hij wil er pas uitkomen als Badass verslagen is in een duel dat Lone maar voor zijn rekening moet nemen. Hij zegt dat Lone nu hulpsheriff is, maar geeft hem geen badge. Bovendien wil de sheriff snoepgoed.

Praat met de jongen die op het bankje voor het podium zit. Hij wacht op de voorstelling van vanavond, waarin Lone wordt opgehangen. Hij vindt dat Lone erg op Lone lijkt en wil bewakers roepen. Zeg dat je niet weet waar hij over praat (don't know what you're talking about) en hij vindt dat je dan maar popcorn voor hem moet halen.
Zeg 'of course' en de jongen geeft Lone een paar munten.
Loop naar de popcornmachine, probeer er geld in te gooien en je ontdekt dat de automaat leeg is.


Winkel
Loop naar links, naar de hoofdstraat en ga de winkel in.
Aan het haakje naast de lege kast hangt een lont (fuse). Pak hem en betaal hem met je munten.
Gebruik een muntje op de kauwgumballenautomaat die op de toonbank staat en je hebt een kauwgumbal met whiskeysmaak (chewing gum) Praat met de verkoopster over alles. Ook zij wil graag dat Badass de stad verlaat, maar ze geeft Lone niet veel kans om te winnen in een duel. Hij zal eerst schietlessen moeten nemen, denkt ze.

Probeer naar de achterplaats te gaan, maar zonder bewijs dat je de hulpsheriff bent, lukt dat niet.
Verlaat de winkel.

Gebruik munten in de paarse verkoopautomaat, die voor de winkel staat.
Schop ertegen en pak het blikje energiedrank (can).


Ingang van de stad
Loop vanaf de winkel naar links, naar de ingang van het stadje.
Daar staat nu een standbeeld van Badass! Pak de sheriffster die op de borst van het standbeeld zit.

Ga naar de grote cactus en lees het opgeprikte briefje. Het is een reclameposter van de Oldewell Reisagentschap.
Schop tegen de cactus en je ontdekt dat het een man in kostuum is. Hij vraagt of Lone interesse heeft in een tour langs de mooiste attracties in de buurt. Zeg 'sure' en Lone krijgt een folder met een route naar het populierenbos en naar een indianendorp. Het wordt ook aangetekend op je plattegrond.
De cactusman heeft het erg warm in zijn kostuum en vraagt of Lone iets te drinken voor hem heeft. Geef hem het energiedrankje en Lone krijgt in ruil een knoop (button).

Schop de cactus nog een keer en praat met hem.
Als Lone zegt dat hij geïnteresseerd is in een rondleiding door de oude mijn, krijgt hij te horen dat dit pas mogelijk is als de rotsblok voor de ingang verdwenen is. De mijn is een doolhof van gangen.
Informeer naar een trip naar het Poplarbos en Lone wordt voor de volgende dag ingeschreven.
Het indianendorp is op het ogenblik niet zo'n goed idee, want er is een belangrijk voorwerp gestolen en de indianen zijn boos.
Zeg dat je een bad wilt en blijf net zolang daarover doorzeuren tot je een entreebewijs voor het badhuis (bath haus card) krijgt.


Huis
Loop vanaf de ingang van het dorp, naar het huis in de achtergrond.
Naast de deur zie je een zelfgemaakte banjo staan.
Klop op de deur. De bewoner is nog steeds zeer onvriendelijk en zegt dat je zijn bloemen (die er niet zijn!) niet mag vertrappen, omdat hij er parfum van maakt.
Ga terug naar de ingang van het dorp.


Badhuis
Ga terug naar de stad en volg de hoofdstraat tot je bij het badhuis bent, het gebouw voor de begrafenisonderneming. Gebruik de badhuiskaart in de kaartlezer op de deur. Ga naar binnen. Steel het badeendje (ducky) uit de wastobbe.
Kijk naar het boek dat aan een haakje aan de muur hangt. Het is een zelfhulpboek. Bekijk ook het boek dat in het lage kastje met handdoeken staat. Dit is een boek met conversatietips.
Verlaat het badhuis weer.


Plaatsen buiten Oldewell  

Kerkhof
Haal de plattegrond uit je inventaris en klik op het kerkhof (cemetery).
Pak de 'vaas' met bloemen van het rechter graf en Lone houdt er een kapotte TNT-ontsteker (broken dynamite fuse) aan over.

Op het linker, paarse graf zie je een sheriffster bovenop de grafsteen. Neem hem mee.


Populierenbos
Ga via de plattegrond naar het bos (forest).
Schop tegen de boom met het bordje en de koeienschedel (cow skull) valt eraf. Raap hem op.

Loop dan naar rechts het bos in.
Midden in het scherm staat een boom, waarop een kameleon zit. Pak de kameleon (chameleon) en loop verder naar rechts.

In het volgende scherm zie je in de eerste boom een zaag steken. Lone kan de zaag er niet uit trekken. Schop net zo lang tegen de boom tot de zaag (saw) eruit valt.
Loop langs de mierenhoop verder naar rechts.

Nu kom je op een plek waar een afgevallen takje op de grond ligt.
Rechts achter die afgevallen tak staat een struikje en hieronder vind je een sheriffster Raap ook het takje takje (twig) op.
Aan de rechterkant zie je een heteluchtballon van Ford Blanchard, die in een boom verstrikt is geraakt. Eronder zie je een mooi rond modderpoeltje.
Bekijk de heteluchtballon en telescoop.
Praat tegen de heteluchtballon en je ontdekt dat er iemand in het mandje zit. Praat met hem. De man woont hier al maanden en de modderpoel is zijn toilet.
Vraag of je de telescoop mag lenen. Dat mag niet.
Pas als Lone dreigt de boom om te zagen door met zijn zaag op de rechter boom te klikken, krijgt hij de telescoop.


Postkoets
Ga via de plattegrond naar de postkoets van Mary. Op de koets, naast het woord 'U.S. Mail' vind je een sheriffster.
Mary ligt nog onder de koets. Praat met haar. Zeg haar dat de reparatiedienst zal komen als het bestelde wiel geleverd is.
Praat met de passagiers van de koets. Iemand vraagt of je een verjaardagscadeautje (birthday present) naar neefje Timmy wilt brengen. Dat doet Lone uiteraard graag.
Nieuwsgierig als je bent, maak je in je inventaris het pakje open. Er zit dynamiet in.


Schuur
Ga via de plattegrond naar de schuur (barn). Ga naar binnen.
Tegen de schuurdeur staat een brandijzer (branding iron), normalerwijze gebruikt om koeien mee te brandmerken.
Praat met de boer. Hij heeft geen koe meer, dus Lone kan geen melk krijgen. Ook zit de boer zonder tabak.

Aan de rechterkant zit een sheriffster op een hekje. Neem hem mee en verlaat de schuur.


Indianendorp
Ga via de plattegrond naar het indianendorp (indian village).
Op de rechter wigwam, aan de onderkant tussen de geschilderde blauwe bollen, vind je een sheriffster.
Aan de voet van de totempaal staat een kommetje verf (indian painting). Steel het.

Voor de linker wigwam staat een intercom. Praat erdoor. Om met de sjamaan te mogen praten, heb je een afspraak nodig. Die kun je maken met rooksignalen.

Ga de achterste wigwam in. Hier tref je Bald Eagle. Zijn heilige amulet is verdwenen en de goden hebben gezegd dat er een dappere krijger zou komen die het terug zou brengen. Lone is de uitverkorene en de geesten zullen hem begeleiden.
Lone kan via de totempaal contact krijgen met de geesten, als hij met een minitotem bewijst dat hij waardig is.
Lone kan ook een "Weapon Of The Wind" krijgen als hij Bald Eagle eerst een "Spikey Brew" brengt.
Bald Eagle voorspelt ook dat Lone hem de stropdas van de dode man zal brengen en de munt van de Goden.
Verlaat de tent.


Taquitoville  

Ga via de plattegrond naar Taquitoville.

Kapperszaak - tandarts
Loop door het straatje achter de kapperszaak (barber shop). Je arriveert op een binnenplaats met boogdoorgangen. Boven de rechter boog vind je een sheriffster.
Loop via diezelfde boogdoorgang het huis in, naar boven.
Helemaal links op het balkon zie je een sikkel (sickle) aan de muur hangen. Steel hem en ga weer terug naar beneden.

Schop tegen de deur aan de rechterkant.
De bewoners denken dat je Johnny Bluff bent, maar zonder het juiste wachtwoord mag Lone niet naar binnen.

Ga terug naar de voorkant van de kapperszaak en stap naar binnen.
Spreek de besnorde kapper aan. Hij blijkt ook de lokale tandarts te zijn. Bij elke tien getrokken tanden, krijg je een gratis scheerbeurt. Hij heeft momenteel geen gereedschap nodig, zegt hij.
Op de voet van de tandartsstoel vind je een sheriffster. Pak hem en verlaat de zaak.

Loop door het zijstraatje naar de achterkant van de kapperszaak.
Tegen de muur hangt een 'gezocht' poster. 1000 dollar beloning voor iemand die heel erg op de tandarts lijkt, maar dan zonder snor.
Gebruik je kommetje blauwe indianenverf op de poster om een prachtige snor te tekenen.


Ga terug naar de voorkant van de kapperszaak en stap naar binnen.
De kapper is weg en op de stoel hangt een briefje. Men heeft de tandarts opgehaald, hij is immers een gezochte bandiet.
Op de tafel naast de kappersstoel ligt een scalpel. Neem hem mee.
Neem ook de rol verband (bandage) en de grote tand (tooth) mee en verlaat de zaak.


Hoefsmid
Links van de kapperszaak staat een huis met een hoefijzer aan de muur, boven een kippenhokje. Steel het hoefijzer (horse shoe).
Ga de trap op aan de rechterkant van het gebouw. Je arriveert in het woonhuis van de smid. Hij ligt lekker te slapen.
Open de garderobekast en pak het muziekdoosje. Het begint te spelen en Lone laat het vallen. Raap het kapotte muziekdoosje (music box) op en ga weer naar beneden.

Loop het steegje (alley) links van het huis in.
Aan de achterkant van de smidse is een 'ring' gemaakt voor worstelwedstrijden. Pak de sheriffster die op het kruispunt van de spijlen in het raampje zit.
Een gespierde worstelaar zit te wachten op een tegenstander. Spreek hem aan en stel hem een raadselwedstrijd voor. De worstelaar gaat akkoord.

Spreek het paard in de stal aan. Lone krijgt antwoord van iemand die blijkbaar onzichtbaar achter het paard staat. De persoon beweert dat hoefijzers volgens zijn sjamaan geen geluk brengen. Hij heeft diezelfde dag een afspraak met de sjamaan, die hem dan een geluksamulet zal geven.
Ga terug naar de straat.


Achteraf huisjes
Loop het straatje tussen de kapper en de smidse in. Achterom zie je twee huizen.
Voor het rechter huisje hangt een oude doek (rag) aan de waslijn. Steel hem.
Aan de voet van de rechter paal vind je een sheriffster.
In het huis is een hond, dus Lone gaat niet naar binnen. Klik op de deuropening en Lone maakt de onderdeur dicht.

Ga het linker huis in. Hier woont een oude man.
Als hij vraagt of Lone van de makelaar komt, zeg dan "nah".
De oude man wil Lone niet in huis hebben en gaat zijn geweer halen. Dit is je kans om de koeienhuid (cow hide) en de deken (blanket) van de stoel te stelen.
Verlaat dan het huis.

Ga terug naar binnen en praat met de oude man.
Zeg nu dat je van het schoonmaakbedrijf bent (cleaning company).
Hij neemt je mee de ladder op, boven naar zijn slaapkamer. Tegen de muur boven het bed zie je een sheriffster.
Kijk naar de schilderijen en lees de drie boeken. Volume 3 gaat over indianenhoofdman "Great Blue Eagle", die in het bezit was van de tomahawk van de God van het licht. Dat vindt Lone wel interessant.
Merk op, dat de oude man een missende knoop aan de achterkant van zijn hansop heeft.
Ga dan de ladder af en verlaat het huis weer.


Kermis
Loop vanaf het huis van de oude man naar links en je arriveert op de kermis (fair).
Er staat een man naast de paal waar je een alcohol blaastest kunt doen. Op het rode bord bovenaan de paal zit een sheriffster.

Rechts zie je een houten bord met een gat erin. Er is een camera op gericht.
Klik op de camera en Lone gaat achter het bord staan om een foto te nemen. Pak de instant foto uit de camera.


Blaaspaal
Praat nu met de Carny (kermisman) die bij de blaaspaal staat.
Geef hem munten en Lone blaast in het blaasapparaat (breathalyzer). Hij verliest, hij heeft blijkbaar niet genoeg alcohol gedronken.
Kauw (mondpictogram) in je inventaris op de whiskey-kauwgombal.
Geef dan weer wat muntjes aan de Carny.
Lone blaast en ditmaal wint hij een prijs, een stukje van een minitotem (broken idol).


Tacos
Praat met de man van het Tacoskraampje. Hij is op zoek naar nieuwe ingrediënten voor zijn taco's, Badass blokkeert de aanvoer. De tacoman werkte voorheen voor Badass als veiligheidsman. Hij moest de ingang naar het geheime hoofdkwartier van Badass in de oude, verlaten mijn bewaken.
Pak een chilipeper van de tros die aan het kraampje hangt en loop verder naar links.


Bagman
In het volgende scherm zie je in het midden de kraam van Bagman. Hij verkoopt haarverzorgingsmiddelen, maar die heeft Lone niet nodig.
Bagman denkt dat hij rijk kan worden als hij een contract heeft met 'Mississippi', de online winkel.


Badeendjes
Links van Bagman staat een kraam met een badeendjesspel.
Je kunt proberen het spel te spelen, maar het zal je niet lukken om eendje nummer 1 eruit te vissen.
Combineer in je inventaris de inktstempel met je badeendje en je hebt een badeendje nr 1.
Geef deze eend aan Tencent, de eigenaar van de kraam, en Lone wint een prijs: een panfluit (flute).
Bekijk de poster die achter in de kraam hangt. Tencent zegt dat zijn broer in het afgebeelde huis woont. De broer is goudzoeker en wil samen met Tencent muziek gaan maken als hij een goudklomp vindt die groot genoeg is om met pensioen te kunnen gaan. Hij vraagt of Lone de groeten wil overbrengen aan zijn broer.
Zeg 'of course', laat hem je plattegrond zien en de locatie wordt erop ingetekend.


Schiettent
Loop verder naar links, waar je een schiettent ziet.
Boven het middelste blikje in de tent, vind je een sheriffster.
Praat met Jenny, zij is bereid Lone schietlessen te geven, maar dan moet hij wel eerst een 'zesde zintuig' hebben, als hij de allerbeste wil worden. Het 'Macguffin amulet' van de indianen zou zeker helpen.


Blikopenerkraam
Praat met de man in de linker kraam. Hij verkoopt blikopeners.
Vraag om een brochure. Die krijgt Lone mee.
Zeg dat je geïnteresseerd bent en de man zegt dat je een bestelling kunt plaatsen bij 'Mississippi', die de blikopener dan thuis zal bezorgen. De man gaat namelijk een contract afsluiten met 'Mississippi'.
Vraag wat 'Mississippi' is en de man legt uit dat het een online winkel is. Hij geeft Lone het contract om te bekijken.
Na het gesprek wil de man het contract terug hebben. Lone zal een truc moeten bedenken.

Informeer weer naar die blikopeners, zeg dat je er eentje wilt en noem allerlei soorten blikken op die je ermee wilt openen. Als je weer bij het eerste blik bent aangekomen, kun je het gesprek afsluiten. De man zal vergeten het mississippi-contract terug te vragen.


Bagman
Ga terug naar rechts en overhandig Bagman het mississippi-contract. Hij is dolblij en gaat meteen zijn woonwagen in.

Schop tegen de deur van de woonwagen. Lone krijgt rare antwoorden en hoort een klikgeluid. Hij gaat naar binnen.
Pak het antwoordapparaat (answering machine) dat onder die grote pot op de grond staat.

Pak de sheriffster van het hoofdeinde van het bed.
Rechts van het bed zie je een platte kookplaat met rode en groene lampjes. Er staat een glazen kolf op. Dit is een distilleerapparaat.
Verlaat de woonwagen weer.


Voodoo
Ga rechts van de woonwagen de voodootent in.
Pak de sheriffster van de rode kaars, die je rechts op het tafeltje ziet.

Duw dan op de baliebel (desk bell) op het tafeltje en een voodoodame verschijnt plotseling.
Praat met haar, ze is zeer veelzijdig en kan heel veel soorten drankjes voor je maken.
Geef haar het industrieel recept dat je van het toilet in Oldewell meenam.
Ze is bereid het te maken, maar Lone zal haar dan wel eerst de ingrediënten moeten brengen. Ze heeft melk, bonenpoeder, zaden van een exploderende plant, de breekbare bol van het leven en wat mest nodig.

Lone krijgt zijn recept terug.
Als Lone afscheid neemt, vraagt ze nog even of hij haar een Indiaans amulet kan lenen.
Verlaat de tent.


Ingang stadje
Loop terug naar de ingang van het stadje.
Je ziet hier een limonade verkooptafel met citroenen en een sapcentrifuge (juicer).
Gebruik je cactusfruit op de sapcentrifuge om cactussap (cactus juice) te krijgen.


Kerkgebouw
Achter de ingangspoort zie je een gebouw met een kruis erop. Dit is een kerk. Ga er naar toe.
Ga de kerk in en praat tegen de biechtstoel (confessional), die meteen naast de ingang staat. De persoon achter het paarse gordijntje wil graag wat meer respect en heeft online chocolade besteld.

Ga de trap op naar de klokkentoren.
Kijk uit het raam. Lone ziet in de verte de resten van een vreugdevuur. Hij noteert de nieuwe locatie op zijn plattegrond.


Afspraak met Sjamaan  

Bij de rivier
Ga via de plattegrond naar de rivier.
Op de linkerpaal bij de aanlegsteiger vind je een sheriffster.
Kijk naar de draaikolk in het riviertje.

Praat dan met Dime Dozen, hij is de broer van Tencent met de badeendjes.
Doe hem de groeten van zijn broer. Klik dan op de pikhouweel die rechts van het hutje in een hoopje stenen steekt.
Dime wil hem pas uitlenen als hij goud gevonden heeft. Geeft hem dus de gouden tand uit je inventaris en je mag de pikhouweel (pick) pakken.


Kampvuur
Ga via de plattegrond naar het vreugdevuur (bonfire remains) dat je vanuit de kerktoren zag.
Het blijken de resten van een kampvuur te zijn. Hier zou je rooksignalen kunnen maken.
Leg het tumbleweed tussen de ronde stenen. Je hebt niets om het mee aan te steken.
Bekijk het bord dat aan de rand staat. Je leest dat je hier het beste uitzicht van de omgeving hebt.
Haal de telescoop uit je inventaris en gebruik hem op het uitzicht (view). Lone ontdekt dat er in de verte iemand lijkt te wonen, hij ziet een huis.

Gebruik de bretels uit je inventaris op de cactus om een overmaatse katapult te maken.
Nu nog iets vinden om weg te schieten.


Indianendorp
Ga via de plattegrond naar het indianendorp.
Ga de wigwam van Bald Eagle in en geef hem het cactussap, wat hij dus een 'spikey brew' noemt.
Hij geeft Lone het beloofde 'wapen van de wind' in ruil, een bellenblazer (bubble blower).


Huis
Ga via de plattegrond naar het huis (house) dat je door de verrekijker zag.
Daar aangekomen, zie je zo'n Amerikaanse brievenbus op een paal. Pak de sheriffster van de brievenbus.
Pak ook het klavertjevier (clover), dat je bij de rechterhoek van het huis ziet.
Merk op dat er een kat in de boom zit.

Schop tegen de deur en praat met de bewoner. Die vraagt om hulp. Ze denkt dat haar kat in de schoorsteen zit. Die kat in de boom is volgens haar niet de juiste kat.


Oldewell
Ga via de plattegrond naar Oldewell.
Gebruik bij de stadsingang het hoefijzer op het metalen standbeeld van Badass. Lone heeft dan een magnetisch hoefijzer (magnetic horseshoe).


Winkel
Ga de stad in, de winkel in en laat de foto van de kermis aan de verkoopster zien. Ze is er nu van overtuigd dat Lone de nieuwe sheriff is en hij mag de binnenplaats op.
Pak de dynamietstaven (dynamite) uit de kist.
In de hoek van de binnenplaats groeit wat tarwe. Pak een tarwe strohalm (wheat/straw) en ga dan door de winkel terug naar de straat.


Sheriff
Ga het kantoor van sheriff Badass in.
Loop binnen naar rechts en je komt via de artiesteningang op het podium van de galg.
Gebruik je sikkel op de strop en Lone heeft een stuk touw (rope).
Ga weer via het kantoor naar de straat.


Huis van oude dame
Ga richting de begrafenisondernemer en bekijk de deur links van zijn pand.
De deur is blijkbaar van binnenuit gesloten met een metalen schuif.
Gebruik je magnetische hoefijzer op de deur en je kunt naar binnen.

Op de zijkant van de zwarte haard vind je een sheriffster.
Praat met oma en vraag of je die grote toeter mag lenen, die ze gebruikt als hoorapparaat.
Dat mag alleen als Lone haar iets als onderpand kan geven.
Verlaat het huis weer.


Manny's reparatiewerkplaats
Ga naar de werkplaats van Manny en geef hem de kapotte muziekdoos.
Manny zegt dat de springveer in het mechanisme kapot is. Als Lone hem een veer brengt, kan hij de muziekdoos repareren.


Saloon
Loop naar de saloon en pak de sheriffster die midden op het blauw-wit-rode doek hangt.
Ga naar binnen.

Gebruik de bellenblaas op de vlieg die je aan de linkerkant boven de bar ziet fladderen.
Gebruik vervolgens je kameleon op de vlieg in de bubbel. De groene fles met de M erop (Meczal) valt van de plak op de bar. Lone ziet dat de sappige worm nog in de fles zit. Hij pakt de worm en zet de fles terug. De kameleon gaat ervandoor.

Gebruik je scalpel op de meest linker barkruk en snijd de zitting kapot. Pak dan de springveer (spring) uit de barkruk.

Maak de geheime deur naast de bar open en ga naar binnen. Het is een werkhok!
Pak de roze handschoen (glove).
Je kunt niet met de handschoen gewoon de saloon uitwandelen, dan moet je hem terug leggen. Open dus, terwijl je nog in de kast bent, je plattegrond en ga zo naar de ingang van Oldewell.


Manny's reparatiewerkplaats
Loop weer de stad in, rechts langs de saloon en ga naar de werkplaats van Manny.
Geef hem de springveer.
Manny zet de veer in de muziekdoos, maar maakt daarbij een radertje kapot, zodat de muziekdoos klinkt als een gewonde gier.
Combineer in je inventaris de muziekdoos met de pluche gier en Lone heeft een muzikale gier (musical vulture).


Telegraafkantoor
Nu je toch in deze straat bent, loop je even het telegraafkantoor in.
Geef de brochure over blikopeners aan Susan en praat met haar. Ze is blij dat ze nu een relatiegeschenk kan bestellen voor Badass, maar Lone kan nog steeds geen telegram sturen.
Verlaat het kantoor.


Watertoren
Ga de straat af naar de watertoren.
Gebruik het verband uit je inventaris op de dunne waterleiding.


Treinstation
Ga via de plattegrond naar het treinstation.
Praat met de man in de blauwe mantel, Mustask. Hij wil stoppen met roken en is op zoek naar iets zoets.

Ga links de locomotief in.
Probeer het rode houtblok te pakken. Dat mag niet van de stem uit het donker.
Praat met de man. Hij is de machinist.
Lone beweert dat hij door de baas is gestuurd en ook een machinist is, maar moet dan een paar vragen beantwoorden om het te bewijzen.

Geef als antwoord "I think there were 13" op de vraag over de beroemde Nostromo.
De machinist is overtuigd, maar Lone wil hem nu ook een vraag stellen (I am, but I doubt you are)
Informeer naar de maximum snelheid. De machinist zegt dat de locomotief zonder wagons wel 70 mijl per uur haalt. Hij vertelt ook dat een poosje geleden iemand vroeg of hij harder kon en voor die gelegenheid een rood houtblok achter lieten. De machinist zegt dat je die beslist niet in de ketel van de locomotief mag gooien.

Pak het rode houtblok (red log), haal hem weer uit je inventgaris en gooi hem in het vuur achter Lone. Natuurlijk ontploft dat ding en komt er allemaal rode rook uit.
De conducteur besluit om de passagiers uit de eerste wagon te evacueren. De trein zal vertraging oplopen en de machinist vreest ontslag.
Lone heeft zo zijn eigen plannen met een lege trein.


Taquitoville
Ga via de plattegrond naar Taquitoville.
Loop naar links, naar de steeg waar het paard staat.
Geef het klavertjevier aan het paard.
Het paard denkt dat hij nu veel geluk zal hebben en zal zijn afspraak met de sjamaan afzeggen.

Ga terug en ga nu de smederij in (blacksmith).
Zet de roze handschoen op de punt van de enorme blaasbalg (bellows).
Pak de sheriffster, die je boven het vuur op de rand van een rond ijzer ziet.
Trek aan het touw met het handvat dat boven het rechter einde van de blaasbalg hangt.
Pak dan de opgeblazen handschoen (inflated glove).
Gebruik het brandijzer, dat je van de schuur meenam, in het vuur.
Pak het hete ijzer weer uit het vuur, als Lone zegt dat het heet is.
Verlaat de smidse.

Loop het straatje tussen de kapper en de smidse in.
Ga naar de vegetarische tuin. Bekijk hem. De tuin is veel te droog.

Loop verder naar links, naar de kermis.
Ga naar de badeendjeskraam en praat met Tencent. Zeg dat zijn broer goud gevonden heeft en hij vertrekt.
Lone kan nu de vishengel (fishing rod) stelen.
Combineer in je inventaris de vishengel met de worm.


Kampvuur
Ga via de plattegrond naar de resten van het kampvuurtje bovenop de klip (Bonfire remains).
Gebruik het hete brandijzer op het tumbleweed, dat je eerder al tussen de stenen plaatste. Het begint meteen te branden en vreselijk te roken.
Gebruik dan de deken (blanket) op het vuur, om rooksignalen naar het indianendorp te zenden.
Omdat het paard heeft afgezegd, kan Lone meteen komen.


Toegang tot de mijn krijgen  

Indianendorp
Ga meteen via de plattegrond naar het indianendorp.
Druk op de intercom en ga de wigwam van de sjamaan binnen.
Spreek de sjamaan weer aan en zeg je een regendans (rain dance) wil huren (die optie is er alleen als je de droge tuin hebt bekeken).
Het is de specialiteit van de sjamaan, maar hij kan de wigwam niet verlaten, omdat zijn assistent afwezig is. Iemand moet de telefoontjes/intercom beantwoorden.
Verlaat de tent en ga meteen weer naar binnen.
Zeg dat je een nieuw antwoordapparaat (answering machine) moet installeren en Lone zet het antwoordapparaat in de wigwam.

Vraag dan nogmaals om de regendans en na enig overleg gaat de sjamaan akkoord. Hij vertrekt naar de bergtop en laat het regenen.
Je ziet dat er op het droge veldje in Taquitoville mais gaat groeien.


Taquitoville
Ga via de plattegrond naar Taquitoville.
Loop naar het veldje en pak een maļskolf (grains of corn).
Loop terug naar de straat en geef de maiskolf aan de kip in het hokje bij de smidse. De kip zal alles opeten.

Ga daarna terug naar het veldje en pluk een nieuwe maļskolf (grains of corn).
Loop rechts van het maisveld richting huis en je ziet daar op de grond een ei (egg) liggen. Raap het op.


Schuur
Ga via de plattegrond naar de schuur (barn).
Ga de schuur in.
Gebruik de koeienschedel op de riek die in de strobalen steekt.
Hang dan de koeienhuid op de strobalen.
Gebruik vervolgens de opgeblazen handschoen op de redelijk gelukte namaakkoe.

Spreek de slechtziende boer aan en vraag om melk.
Wijs hem dan op de "koe" en hij bedankt Lone. En als Lone een lege emmer brengt, kan hij hem melk geven.


Oldewell
Ga via de plattegrond naar Oldewell.
Loop door de steeg naast het sheriffkantoor en je komt bij de hangplek.
Stop de maïskolf in de popcornmachine. Lone gebruikt slechts een deel van de kolf, de rest blijft in de inventaris.
Stop ook munten in de machine en je krijgt popcorn terug.


Rivier
Ga via de plattegrond naar de rivier.
Combineer de worm met de vishengel als je dat nog nieet eerder deed.
Gebruik de vishengel/worm in de draaikolk om een vis (fish) te vangen. Raap hem op.


Oma's Huis
Ga via de plattegrond naar het huis (house).
Geef de vis aan de kat in de boom.
Pak de kat daarna op.


Kampvuur
Ga via de plattegrond naar de resten van het kampvuurtje.
Gebruik de kat op de katapultcactus en Lone schiet hem rechtstreeks het huis in.


Oma's Huis
Ga via de plattegrond naar het huis (house), schop tegen de deur en ga naar binnen.
Pak de sheriffster op de ovendeur van het fornuis.
Pak het blikje bonen (can of beans) van de plank boven het fornuis.
Bekijk het in je inventaris. Het etiket zit los, Lone trekt het etiket eraf. Lone vindt dat het op een pokerkaart lijkt en bewaart het als gelukskaart/amulet.

Praat met oma O'Salt.
Vraag om een empanada en ze zegt dat ze een versgebakken exemplaar in de vensterbank heeft, die Lone mag pakken als hij afgekoeld is.
Zeg dat ze een mooi huis heeft en ze vertelt dat ze vakantiegasten herbergt. Ze geeft Lone een visitekaartje (business card).
Klik op de grote pot die op het fornuis staat. Oma is een lekker stoofpotje aan het maken, maar heeft meer water nodig.
Zeg toe dat je water gaat halen (of course) en ze belooft je een portie.
Pak de koffiemaker (coffee maker) die op de kachel (stove) naast de pijp staat. Oma heeft prijzen gewonnen met haar sterke, gatenbrandende, roestoplossende koffie.
Verlaat het huis.


Oldewell
Ga via de plattegrond naar Oldewell.
Loop rechts van de saloon naar het telegraafkantoor.
Geef oma's visitekaartje aan Susan. Lone doet alsof het van de stapel is gevallen die Susan gebruikt om relatiegeschenken te versturen.


Oma's Huis
Ga via de plattegrond naar het huis (house).
Het pakketje (package) ligt al in de brievenbus. Steel het en maak het open in je inventaris. Lone heeft nu ook een blikopener (can opener).


Treinstation
Ga via de plattegrond naar het station.
Onder, tegen de gevel van het gebouw staat een bordje met de vertrektijden.
Gebruik het doekje (rag) op het bordje en veeg het schoon.
Spreek conducteur Mustask aan en vraag hoe laat de trein vertrekt.

Als Mustask zich omdraait naar het bordje, gebruik je de blikopener op het lichtgekleurde vierkante luikje op de treinwagon (hatch).
Kruip dan door het gat de treinwagon in.

Probeer alle deuren van de compartimenten (booth).
Je vindt niets in het eerste compartiment en het derde compartiment is afgesloten.
In het middelste compartiment zie je een banjo tegen de bank staan. Steel hem.

Loop door de linker deur naar het volgende deel van de trein.
Ook hier zie je weer drie compartimentdeuren.
In het eerste compartiment ligt een lijk. Laat hem maar rustig onder het laken liggen.
De middelste deur is afgesloten, maar in het derde compartiment kun je wel naar binnen. Hier zie je een stropdas (tie) hangen. Lone denkt niet dat hij deze nodig heeft, laat hem dus hangen.


Oldewell
Ga via de plattegrond naar de ingang van Oldewell. Op het bord boven de ingang staat nu Badass Town.
Loop naar het huis op de achtergrond, waar die norse bewoner met zijn geweer woont.
Links naast de deur staat zijn zelfgemaakte banjo. Dat is eigenlijk gewoon een stok door een emmer.
Gebruik de banjo uit je inventaris op de deur, om het muziekinstrument aan de bewoner ter ruil aan te bieden.
De bewoner gaat akkoord en Lone kan de emmer (bucket) pakken. Jammer genoeg zit daar wel een gat in.

Ga de stad in en loop naar het huis van de begrafenisondernemer.
Voor zijn huis staat een brede drinktrog (trough), met een waterpomp ernaast.
De waterpomp is helemaal vastgeroest. Gebruik de koffiepot met oma's sterke koffie op de waterpomp.
Gebruik daarna waterpomp nogmaals. Het ding komt een beetje in beweging. Lone blijft het proberen en na een poosje is de trog dan toch gevuld met water. Combineer in je inventaris het anti-diarree middel (de kurk dus) met de emmer om het gat te dichten.
Gebruik daarna de emmer in de trog en Lone heeft een emmer gevuld met water (full bucket).


Oma's Huis
Ga via de plattegrond naar het huis (house) van oma.
Ga naar binnen en klik met de emmer water op oma. Ze is er blij mee en Lone mag het water in de stoofpot doen. Klik dus met de emmer water op de grote ketel op het fornuis.
Pak daarna een stuk gestoofd vlees (stew) uit de stoofpot.

Praat met oma O'Salt. Ze vraagt of je toevallig een pen hebt, waarmee ze een recept kan opschrijven.
Ga naar buiten. Bekijk en taart die op de vensterbank staat. Hij is inmiddels afgekoeld. Pak de taart (empanada).
Combineeer in je inventaris de empanada met de chilipepers.


Schuur
Ga via de plattegrond naar de schuur (barn) en loop naar binnen.
Praat met de boer nog eens over zijn koe en vraag dan om melk.
Klik met je lege emmer op de boer en Lone krijgt een emmer melk (milk).


Bos
Ga via de plattegrond naar het bos (forest).
Loop het bos in naar de heteluchtballon.
Gebruik de tak in het hoopje mest (puddle/manure) onder de ballon.

Loop een stukje terug, naar de mierenhoop.
Gebruik oma's stoofvlees op de mierenhoop en de mieren knagen het botje helemaal schoon. Pak het botje (bone).


Taquitoville
Ga via de plattegrond naar Taquitoville.
Ga naar de stoere, sterke vechter in de steeg links naast de smidse.
Geef het bot aan de man, en hij zal het voor Lone vergruizen tot botpoeder (bone powder).
Loop terug naar de straat.

Ga via de straat rechts van de smidse, naar de kermis.
Ga naar de tacokraam en geef de met chili gevulde empanada aan de tacoman. Lone krijgt in ruil een taco.
Kijk naar de taco in je inventaris en Lone ziet dat er iets geschreven staat op de verpakking: 1 4 3 2 5. Onthoud het.

Loop naar de voodootent en ga naar binnen.
Gebruik de bureaubel en de voodoodame verschijnt.
Geef haar de ingrediënten die je inmiddels compleet verzameld hebt: Het ei, de emmer met melk, het verpoederde bot, de beker popcorn en het takje met mest. Geef haar ook het industriële recept.
De voodoodame maakt meteen het drankje en geeft Lone een sprayflacon ongeschud herbicide (herbicide unshaken). Ze vertelt Lone dat hij het voor gebruik moet schudden en destilleren.


Oldewell
Ga via de plattegrond naar Oldewell en loop de stad in.
Ga naar het huis van de dove oude dame, links van de begrafenisondernemer.
Gebruik je magnetische hoefijzer op de deur en ga naar binnen.
Als je het nog niet eerder deed, combineer je in je inventaris de pluche gier met het slechtklinkende muziekdoosje. Klik dan met de muzikale gier op de vogelkooi en oma is zeer tevreden met haar luidruchtige geschenk.
Lone krijgt haar oortrompet (eartrumpet).
Loop naar buiten.

Ga naar de saloon en ga naar binnen.
Badass hangt nog steeds aan de bar. Spreek hem aan en vertel hem dat de sheriff je vrij liet.
Badass gelooft er niks van en Lone vertelt hem dat hij nu een deputy is. Hij daagt Badass uit tot een duel, maar die lacht erom.
Zeg tegen Badass dat zijn revolver zo zacht is als de staart van een rendier (soft as a moose's tail) en hij wordt boos. Nu wil hij wel duelleren. Lone moet hem maar opzoeken als het zover is.

Loop naar links, naar Jimmy die nog altijd tussen de speelautomaat en de kapotte gramofoon staat.
Gebruik de pedaal (van de fiets) en de oortrompet op de grammofoon om hem te repareren.
De barman komt aanlopen en bedankt Lone. Hij ontslaat meteen Jimmy!
Praat met Jimmy. Klik dan op zijn bladmuziek (music sheet) en Jimmy wil het verkopen. Zeg "Not really" en Lone krijgt het gratis.
PS: Als je wilt, kun je wat munten in de arcadespeelautomaat stoppen en spelen voor een Steamprestatie.

Ga naar links, naar kamer 102.
Zet de flacon ongeschudde herbicide op het bed.
Gebruik je munten in het vibratorkastje, dat rechts naast het bed aan de muur hangt.
Het bed begint te schudden en even later kan Lone de geschudde herbicide (herbicide shaken) oppakken.


Taquitoville
Ga via de plattegrond naar Taquitoville.
Ga de straat rechts van de smidse in en loop door naar de kermis.
Loop naar links en ga de verlaten woonwagen (caravan), links van de voodootent in. Hier zag je eerder een distilleerapparaat naast het bed.
Gebruik je geschudde herbicide op het apparaat en even later heeft Lone kant en klare herbicide (ready herbicide).
Verlaat de woonwagen weer.


Mijningang
Ga via de plattegrond naar de mijn.
Leg alle dynamietstaven (ook die uit het cadeautje) op de rotsblokken, links en rechts voor de mijningang.
Gebruik de lont (fuse) op de rotsblokken en Lone verbindt de dynamietstaven met elkaar.
Combineer de pikhouweel met de kapotte TNT-ontsteker, om een goed werkende TNT-ontsteker (fixed dynamite fuse) te krijgen.
Gebruik deze TNT ontsteker op de rechter hoop rotsblokken (rocks). Lone gaat in dekking en blaast de rotsblokken op. De mijningang is vrij.

Pak de sheriffster van het 'keep out' bordje boven de mijningang.
Het is donker in de mijn. Gelukkig staat er een generator rechts van de ingang.
Probeer de generator te starten en Lone ontdekt dat het ding brandstof nodig heeft.


Badass verslaan  

Oldewell
Ga via de plattegrond naar Oldewell.
Loop naar de winkel en gebruik weer munten in de verkoopautomaat die voor de deur staat.
Schop ertegen en pak het blikje energiedrank (can).

Ga de saloon in en loop naar links, naar kamer 102.
Klim door het raam op het balkon.
Ga door het andere raam kamer 101 binnen.
Klik hier met je zakhorloge (dat op 3 uur staat) op de koekoeksklok. Lone zet de koekoeksklok op dezelfde tijd als zijn zakhorloge. Prompt komt de koekoek naar buiten!
Pak de sleutel (cuckoo key) uit de bek van de koekoek.


Mijn
Ga via de plattegrond naar de mijn.
Giet het blikje energiedrank in de generator.
Start de generator en ga daarna de nu verlichte mijn binnen.
Onderaan op de linker muur zie je een sheriffster op de muur. Pak hem.

Ga dan steeds door de tunnel rechtsonder, net zo lang tot je in een grot met een spook komt.
Praat met de spook (ghost). Het is een verdwaalde en inmiddels overleden toerist.
Gebruik je scherpe lepel op de botten (bones) die je naast het spook op de grond ziet. Lone schraapt wat ectoplasma (ghost mucus) eraf. Het is nogal plakkerig spul.
Verlaat de grot met het spook en Lone staat buiten.

Ga opnieuw de mijn in.
Herinner je de verpakking van de taco, waar nummers op stonden (1 4 3 2 5).
Nummer nu de doorgangen in de tunnel van 1 tot en met 5, van links naar rechts.
Ga nu door tunneldoorgang: 1 - 4 - 3 - 2 en 5.

Je arriveert in een grot met een mijnlift.
Gebruik de koekoeksleutel op het liftslot (lock) op de rechter spijl van de lift.
Schop de liftdeur open en stap in de lift.

Pak aan de bovenkant van de houten liftkooi de sheriffster. Gebruik de liftknop om naar beneden te gaan (go down).
Beneden aangekomen, ga je naar links de mijntunnel in.

Je komt in een donkere ruimte.
Als je goed kijkt, zie je rechts van de deurpost de omtrekken van een mijnlamp.
Stop hier het ectoplasma in en de ruimte wordt verlicht.
Pak links van de houten deurpost de sheriffster van de muur.
Gebruik de herbicidespray op de klimplanten (creeper) en Lone kan verder door de volgende tunnel.


Schuilplaats van Badass
Lone heeft de schuilplaats van Badass gevonden met geldzakken, een prachtig bureau en een schilderij.
Pak rechts van het bureau de sheriffster van het behang op de muur.

Bekijk het dagboek op het bureau (diary). Lone is er niet in geïnteresseerd.
Pak een geldzak (sack of money).

Links zie je een mooi versierde, maar gesloten geheime deur.
Bekijk in je inventaris het blad muziek van Jimmy. Het stuk heet Openen van de geheime ingang naar de grot. Dat is interessant!
Combineer in je inventaris het blad muziek met de panfluit die je op de kermis won.
Lone speelt de muziek en waarempel, de deur gaat open.

Ga verder door de volgende mijntunnel en Lone komt in een ruimte met een trap en een prachtig gouden voorwerp en een mysterieus, gesloten kistje. Bekijk het.
Links naast de trap zie je een stukje van een minitotem (broken idol). Raap het op.
Je hebt nu 2 stukjes. Combineer de stukjes en Lone plakt ze met kauwgum aan elkaar. Hij heeft een complete minitotem (idol).


Indianendorp
Gebruik de plattegrond en ga naar het indianen dorp.
Ga de wigwam van Bald Eagle in en laat hem de minitotem zien. Hij zegt dat dit de totem van de geest van het vuur is en dat Lone hem nog meer voorwerpen moet brengen: De stropdas van de dode man en de munt van de goden.

Ga naar buiten, trek aan de hendel van de grote totempaal. Het lukt! De geest van de paal maakt verbinding en Lone kan zijn verzoek indienen.
Zeg dat je het mysterieuze kistje in de grot wilt openen.
De totempaal verklaart dat het kistje nu open is.


Hoedenwinkel
Herinner je, dat de begrafenisondernemer je het adres gaf van zijn nicht, de hoedenmaakster.
Gebruik je plattegrond en ga naar de hoedenwinkel (hat shop), rechts onderaan op de kaart.
Pak bij aankomst de sheriffster van de plantenpot.

Spreek Prim Reach aan en zeg dat je gestuurd bent door haar oom.
Ze vindt hem een 'creep' en heeft nog twee hoofden van hem tegoed. Ze gebruikt de hoofden van de doden als model voor haar hoeden en vindt het hoofd van Lone wel interessant!
Neem afscheid.


Mijn
Ga via de plattegrond terug naar de mijn.
Ga naar binnen en loop via gang 1 - 4 - 3 - 2 - 5 naar de lift.
Gebruik de sleutel op de lift, stap in ga naar beneden.
Loop dan door de schuilplats van Badass naar de grot, met het nu geopende kistje.
Klik op het kistje en kies voor The Box.
Pak de Indianen strijdbijl (tomahawk) uit het kistje.


Taquitoville
Ga via de plattegrond naar Taquitoville.
Loop naar de kermis, naar de schiettent en laat de strijdbijl aan Jenny zien. Ze is onder de indruk. Lone heeft de MacGuffin strijdbijl, die ervoor zorgt dat je een meester wordt met elk wapen. Hij is weer de beste schutter van de streek.

Nu is Lone zover dat hij in de ruilhandel gaat.
Om te beginnen, ga je vanaf de kermis terug naar het huis van de oude man met de leunstoel, bij het maisveldje.
Geef hem de knoop die je van de cactusman kreeg. In ruil krijgt Lone een saladerecept (Ruska Salata).


Oldewell
Ga via de plattegrond naar Oldewell en loop naar de saloon.
Ga naar binnen en geef het saladerecept aan de barman. De barman is er blij mee, zijn grootmoeder maakte dit ook altijd. Lone krijgt in ruil een augurk (pickle).


Taquitoville
Ga via de plattegrond naar Taquitoville.
Loop naar de kermis, naar de tacotent. Geef de tacoman de augurk en Lone krijgt in ruil een Pinata sleutelring (key ring).


Postkoets
Ga via de plattegrond naar de postkoets, waar Mary nog altijd onder ligt.
Geef Mary de Pinata sleutelring en Lone krijgt haar oude Spoor sleutelring (Spur key ring).


Oldewell
Ga via de plattegrond naar Oldewell en loop naar de winkel.
Geef de verkoopster de spoor sleutelring en Lone krijgt in ruil een zuurstok (candy cane).


Treinstation
Ga via de plattegrond naar het treinstation, waar Mustask nog altijd smacht naar iets zoets, zodat hij kan stoppen met roken.
Geef hem de zuurstok en Lone krijgt zijn pruimtabak (chewing tabacco).


Schuur
Ga via de plattegrond naar de schuur met de melkboer.
Geef hem de pruimtabak en Lone krijgt een koperen schijfje (disc).


Indianendorp
Ga via de plattegrond naar het indianendorp en ga de tent van Bald Eagle in.
Geef hem het touw dat je bij de galg haalde (stropdas van de dode man) en het koperen schijfje van de boer (munt van de goden) en hij maakt er een Indianen amulet van.


Taquitoville
Ga via de plattegrond naar Taquitoville.
Loop naar de kermis, naar de voodootent.
Duw op de bel en geef de voodoodame de amulet. Lone krijgt een veer (feather) met het magische vermogen om te kietelen.


Hoedenwinkel
Ga via de plattegrond naar de hoedenzaak (hat shop).
Geef de veer aan Prim Reach. Ze is er erg blij mee en geeft Lone in ruil een pijlpunt (arrowhead), waar een wapenverzamelaar vast blij mee zal zijn.


Taquitoville
Ga via de plattegrond nogmaals Taquitoville.
Loop naar de kermis, naar de schiettent en bied Jenny de pijlpunt aan voor haar verzameling. Ze wil hem heel graag ruilen voor haar leesboek (novel).


Oldewell
Ga via de plattegrond naar Oldewell. Je kunt de cowboyroman aanbieden aan Susan op het telegraafkantoor, maar als ze de andere delen niet kan krijgen, is ze niet geïnteresseerd.
Ga door het steegje naar Manny's werkplaats en bied hem het boek aan. Hij heeft het boek nog niet gelezen en wil het graag hebben in ruil voor een schroef (screw).


Taquitoville
Ga via de plattegrond naar Taquitoville.
Loop naar de kermis, naar Carny, de verkoper van blikopeners.
Informeer naar een blikopener en vraag of je die niet nu meteen kunt krijgen. Carny zegt dat de enige opener in zijn kraam een schroefje mist, dus verkoopt hij hem niet.
Geef de schroef aan Carny. Hij verkoopt het ding nog steeds niet, maar in ruil krijgt Lone een doosje orchideeënzaad (seed box).


Oldewell
Ga via de plattegrond naar de ingang van Oldewell.
Loop naar het huis in de achtergrond, van de knorrige man met het geweer.
Klik met het doosje zaad op de deur en de knorrige man neemt het aan. Hij vindt Lone nu een stuk aardiger en geeft hem een flesje parfum (perfume).
Bekijk het flesje in je inventaris. Er zit behoorlijk wat alcohol in.


Taquitoville
Ga via de plattegrond naar Taquitoville.
Loop naar de kermis, naar de paal voor de alcohol blaastest, bij de ingang.
Geef het flesje parfum aan de carny die bij de paal staat. Hij vindt het helemaal geweldig en is bereid om Lone een prijs te geven, een mondharmonica (mouth organ).


Oldewell
Ga via de plattegrond naar Oldewell.
Loop naar de salaon en geef halve Larry de mondharmonica. Nu kan hij zich kenbaar maken met herrie en wellicht wat geld verdienen met deuntjes spelen.
Lone krijgt een chocoladereep (candy bar) van Larry.


Taquitoville
Ga via de plattegrond naar Taquitoville.
Loop onder de boog door naar de kerk op de achtergrond.
Ga de kerk in en geef de priester in de biechtstoel de chocoladereep. Lone krijgt een gemberkoekje (gingerbread cookie) van de priester.


Oldewell
Ga via de plattegrond naar Oldewell.
Loop naar de steeg waar het podium met de galg staat.
Geef het gemberkoekje, dat de vorm heeft van een mannetje, aan de sheriff. Hij houdt zich nog altijd schuil in de ton naast het podium en is blij wat gezelschap te hebben.
Lone krijgt in ruil een pinda (peanut).

Ga naar de straat van de begrafenisondernemer, naar het huis van de oude, dove dame.
Gebruik je magneet om de deur open te maken en stap naar binnen.
Geef oma de pinda. Haar vogel is er dol op, zegt ze. Lone krijgt als dank de brievenopener (letter opener), waarmee ze zich als jong meisje verdedigde. Ze heeft nu een colt-45.
Verlaat oma weer.

Loop naar het telegraafkantoor en geef de brievenopener aan Susan Anderson.
Ze is dolblij met zo'n prachtig geschenk.
Lone krijgt van haar een potlood (pencil).


Oma's huis
Ga via de plattegrond naar het huis (house).
Ga het huis binnen en geef de potlood aan Oma O'Salt. Ze kan hem goed gebruiken.
Ze vraagt Lone om een gunst. Ze is een grote fan van worstelen en heeft de onderbroek (underpants) van The Jalisco Bonecrusher in haar bezit. Ze vraagt Lone of hij die terug kan brengen naar de eigenaar.


Taquitoville
Ga via de plattegrond naar Taquitoville.
Loop naar de stoere worstelaar in de steeg en geef hem de onderbroek, waar hij 37 gevechten op rij in won.

Loop dan terug naar de straat en ga het straatje rechts van de kapperswinkel in.
Op de binnenplaats schop je tegen de gesloten deur.
Zeg dat je 'Quinn, The Seven Of Hearts' bent. Voordat Lone de naam kan uitspreken, vragen ze of hij soms Johnny Bluff is, want daar zitten ze op te wachten.
Lone bevestigt het en moet dan wel nog het juiste wachtwoord zeggen.
Zeg 'Mmmphhhhmm'. Dat is wat Bonecrusher, de worstelaar in de steeg, altijd zegt.
Lone beweert dat hij een vriend van hem is en moet dan vertellen hoeveel wedstrijden de worstelaar op rij won. Gelukkig heb je dat al van oma gehoord. Zeg dus '37' en Lone mag het speelhol betreden.

Binnen zitten twee soldaten geconcentreerd te pokeren.
Vraag of je mee kan spelen (can I play?).
Dat kan alleen als Lone kan aantonen, dat hij deze kaartoorlog aankan.
Zeg 'Yes' en laat je hartenkaart (van het bonenblik) aan de linker speler zien. Die ontkent uiteraard dat de kaart van hem is.

Klik op de lichtschakelaar (switch), die je achter de hoed dan de linker speler ziet. Het wordt donker en de twee spelers krijgen ruzie. De rechter beschuldigt de linker ervan alweer te willen vals spelen.
Lone doet het licht weer aan en de twee zijn vertrokken met achterlating van bloed en een pistool op tafel.
Pak het pistool (gun) van de linker tafelhoek en verlaat het speelhol.

Ga naar de kermis en loop naar de schiettent.
Geef het pistool aan Jenny en ze is eindelijk bereid om Lone schietlessen te geven. Bovendien zorgt ze ervoor dat Lone met dit wapen niet kan missen.


Oldewell
Ga via de plattegrond naart Oldewell.
Loop naar de stad en ga de saloon in, waar Badass nog altijd aan de bar hangt.
Spreek Badass aan, beledig hem wat en hij is meteen bereid om op straat een duel aan te gaan.
Wacht op straat tot Badass uitgesproken is, haal dan je pistool uit de inventaris en schiet.....................



Kopiėren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.