THE LITTLE ACRE


Walkthrough door Yvonne © 2017 www.adventurespel.nl

Uitgever: Curve Digital / 2016
Ontwerper: Pewter Games Studios

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Info & review.


Spelbediening
Arthurs machineAiden en LilyClonfiraLily redden



Spelbediening  

In het hoofdmenu kun je kiezen of je door wilt gaan met je oude spel of een nieuwe wilt kiezen. Als je voor een nieuw spel kiest, gaat je enige gesavede spel verloren.
Bij opties kun je de ondertiteling aan of uit zetten en uit 6 talen kiezen.
Ook kun je hier het volume van de muziek, de stemmen en de geluidseffecten apart regelen.
Verder kun je in het hoofdmenu de credits bekijken of het spel beŽindigen.

Rechts bovenaan in het speelscherm klapt de inventaris (pijltjes-icoon) uit als je erop klikt.
In de inventaris is een tabblad (items) waar je opgeraapte voorwerpen bewaard worden, een tabblad (notes) met aantekeningen en een tabblad met een radertjesicoon.
In de aantekeningen lees je wat je volgende stap moet zijn. Daaronder wordt gevraagd of je een hint wilt. Kies je voor een hint, dan kun je er daarna voor kiezen de oplossing te krijgen.
Bij het radertjesicoon kun je je spel opslaan, er is echter slechts 1 savespot!

Een pulserend stipje in je speelscherm laat zien met welke voorwerpen iets te doen valt (hotspotcursor).
Tip Bekijk alles, overal waar je komt. Er is veel te genieten en soms zijn er aanwijzingen te vinden.

Met de escapetoets ga je naar het pauze menu, waar je kunt kiezen door te gaan (continue), je instellingen (settings) te wijzigen of naar het hoofdmenu te gaan.



Arthurs machine  

Slaapkamer - aankleden
Aiden ligt in bed op de gemeenschappelijke slaapkamer op zolder. Hij wordt wakker.
Zijn jonge dochter Lily en de hond Dougal slapen nog.
Aiden wil Lily per se niet wakker maken en moet dus ongemerkt zijn kleding oppakken en aandoen. De vloerplanken kraken, hij kan het bed even niet verlaten.

Klik op het pulserende stipje op het overhemd (shirt), dat op de hond Dougal ligt. Aiden trekt het shirt meteen aan.
Pak de stok (stick) af van Dougal op het moment dat die gaapt.
Open rechtsboven in je scherm de inventaris. Klik op de stok om hem te pakken.
Pak met de stok de broek van de stoel en Aiden ontdekt een marmalade-vis sandwich in zijn bed die Lily de dag ervoor voor hem heeft gemaakt.

Gooi de sandwich naar Dougal die nu uit zijn bek stinkt.
Duw met de stok tegen Dougal aan, zodat die met zijn kop naar Lily toe ligt en Lily zich omdraait en niet meer op de sweater ligt.
Gooi de rest van de sandwich op de sweater en Dougal pakt beide weg.
Wissel de sweater om met de stok als Dougal gaapt en zijn bek open doet.

Pak de laarzen (boots), die onder het bed staan.
Als Dougal besluit op te staan en naar beneden gaat, volg je hem de ladder af.


Keuken
Kijk om je heen op de benedenverdieping.
Aiden is van plan om naar het dorp te fietsen. Misschien heeft iemand informatie over zijn vermiste vader. Maar eerst moet hij Lily's ontbijt maken.

Pak de waterkan (water jug) van het kleine tafeltje rechts naast de open haard.
In dit huisje is wel een open haard, maar geen keuken met warm en koud stromend water.
Loop via de rode pijl onderin je scherm naar het eetkamergedeelte van het huis. Ga hier naar rechts, door de deur naar de achtertuin (back garden).


Achtertuin - water halen
Kijk naar de transmitter en loop naar rechts, richting de rode waterpomp bij de schuur.

Zet de lege waterkan onder de pomp en gebruik daarna de pomp. De hendel (pump handle) breekt af en komt in Aidens inventaris.
Er zit nog een klein stukje van de hendel aan de pomp, maar Aiden heeft iets stevigs nodig om dat naar beneden te kunnen duwen.

Als je de deur van de schuur open wilt doen, lukt dat niet, hij zit klem.
Zet de pomphendel op de deur en je kunt naar binnen. Het is er donker en het licht gaat nog niet aan, omdat de generator niet werkt, maar je kunt wel de hooivork (pitchfork) pakken, die voor je voeten op de grond ligt.
Ga de tuin weer in.

Sla de hooivork in de boomstronk bij de pomp en Aiden heeft een soort hamer gemaakt.
Gebruik de hamer op de pomp (use hammer with broken pump) en pak daarna de kan met water op.
Ga terug het huis in.


Voortuin - brief
Lily is nog niet wakker, dus kun je even andere dingen gaan doen.
Ga richting open haard en dan door de linker deur de voortuin (front garden)in.
Bekijk alles en open de brievenbus.
Er zit een brief in, waarin Aiden wordt afgewezen voor de baan waarop hij solliciteerde.
In een krant staat dat er vreemde lichten gezien zijn op het platteland.

Er is een pakje voor Arthur, met een brief van Nina. Ze schrijft dat ze de laatste kristal opstuurt en dat ze misschien zelf even wil komen kijken naar Arthurs vreemde, ongeloofwaardige en gevaarlijke bevindingen bij zijn onderzoek naar kristallen.
Pak het kristal (crystal) uit het doosje.
Aiden vraagt zich af of die kristallen waarmee zijn vader experimenteerde, iets met zijn verdwijning te maken hebben. Hij besluit eens te snuffelen in zijn vaders spullen.


Arthurs kamer
Ga het huis weer in en loop door de deur aan de rechterkant van de ladder, Arthurs kamer in.
Kijk om je heen. Pak het masker (mask) van het bed.

Stap op de knop (button) op de grond voor het bed en de kamer wordt verduisterd.
Druk nogmaals op die knop en het gordijn rolt weer op.

Kijk naar Arthurs machine naast het bed.
Het is een generator die er nogal complex uitziet en onder andere zorgt voor licht in de schuur.
Op het aantekenblokje zie je dat er water in de trechter moet.
Links op de generator zie je twee knoppen: een schakelaar om Ohm in te stellen en een om een gewicht in te stellen.
In het midden zit een soort uitsparing (slot) waarin je iets moet stoppen.
Aan de rechterkant is een bord met knoppen die je aan en uit kunt zetten.


Generator activeren
Pak de kan water uit je inventaris en giet water in de trechter. Er gaat een groen lichtje aan.
Doe nu het kristal in de uitsparing in het midden. Het begint te gloeien en je krijgt het in close-up te zien. Je ziet dat het gewicht van de kristal 3 lbs is.
Op de Ohm-meter brand een lichtje bij het getal 4.

Zoom uit (rechtsklikken) en je ziet dat er inmiddels 2 groene lichtjes zijn gaan branden naast de trechter.

Draai de onderste knop (weight switch) op 3 en een derde groen lichtje gaat aan.
Zet dan de ohm-meter op 4 en alle vier de groene lichten branden.
Ook de verlichting in de kamer gaat branden en op de achtermuur zie je nu een formule staan.

Zoom uit en je ziet dat er nog meer op de muur is geschreven. Verduister het raam door op de vloerknop te drukken.
Je ziet nu op de muur de naam Clonfira staan en een raster met 5 bolletjes. Dit is de aanwijzing voor hoe je de knoppen van de generator moet indrukken.

 

Zoom weer in op de generator en druk aan de rechterkant de toetsen in zoals je ze op de muur zag: van links naar rechts op de bovenste rij de 3e knop, op de 2e rij de 2e, 3e en 4e knop en op de 3e rij de 1e knop.

Aiden merkt dat de transmitter in de achtertuin werkt!
Zoom uit (rechtsklikken) en verlaat de kamer.


Schuur - Arthurs machine
Aiden zet automatisch de kan met de rest van het water op het tafeltje bij de open haard.
Loop naar beneden (via de pijl), naar het eetkamergedeelte.
Pak het krukje (footstool), dat voor de boekenkast staat.

Ga door de deur naar de achtertuin en loop verder naar rechts, de schuur in.
Doe het licht aan met de lichtknop naast de deuropening.

Kijk naar de vreemde cilindervormige machine.
Loop naar rechts en je ziet iets bovenop de kast liggen, probeer het te pakken, maar Aiden kan er niet bij.
Zet het krukje bij de gebroken planken neer en Aiden probeert het voorwerp te pakken. Het valt op de grond en tegelijk schuiven de deuren van de machine open.
Merk op dat in de achterwand van de machine een sleutelgat zit.


Puzzeldoosje
Pak Arthurs puzzeldoosje (puzzle box) van de vloer. Op het doosje staat: "Als je twijfelt, dans het dan".
Arthur maakte vaker puzzeldoosjes voor Lily en verstopte daar snoepjes in. Aiden wil dit doosje ook aan haar geven.
Verlaat de schuur.

Ga het huis in om Lily het puzzeldoosje te geven.
Lily slaapt nog steeds en Dougal blijft ook doorslapen.
Klik met het masker op Dougal, die blaft en zo Lily wakker maakt.

Geef het doosje aan Lily en zij laat het dansje zien dat bij dit doosje hoort.
Kijk naar haar bewegingen en dan naar het doosje. Je ziet dat de symbolen op een dansend figuurtje lijken, met armpjes omhoog en ondersteboven en dat het lijkt op een ouderwets telefoontoestel, waar je de getallen naar rechts over de schijf moest "draaien".

Laat Lily nog eens dansen en bekijk de volgorde van de bewegingen.
Klik daarna op de schijf van het doosje op (van boven naar onder) het 2e symbool, dan het 1e, het 3e en tenslotte het 4e symbool.
Het doosje gaat open. Er ligt een sleuteltje in. Raap het op.

Ga terug naar de schuur, naar Arthurs machine toe.
Doe het sleuteltje in het sleutelgat en Aiden verdwijnt.



Aiden en Lily  

Lily - ontbijt
Het spel schakelt automatisch over op Lily die wil ontbijten.
Kijk naar het tafeltje bij de open haard en klik op de voorwerpen die erop staan.
De zak met havermout is leeg en Lily breekt de kom, maar ze denkt best wel zelfstandig havermoutsepap te kunnen koken in een ketel.

Pak de kookpot, die links boven de open haard hangt. Het lukt Lily om de ketel in de haard te hangen.
Nu moet ze op zoek naar havermout en een kom.

De kommen staan in de kast aan de linkerkant. Aiden heeft de deurtjes dichtgebonden met een touwtje, dat Lily niet los krijgt.
Klik op Dougal en dan op de kastdeurtjes. Dougal haalt het touwtje eraf.
Open dan de kast en Lily pakt een kom die ze op het tafeltje zet.

Kijk naar het plafond, rechts van de ladder. Daar hangt een zakje havermout (oats).
Dougal beschermt Lily tegen alle gevaren, dus lukt het haar niet meteen op de kast te klimmen en de havermout te pakken.
Klik op Dougal en op de (linker) deur naar de voortuin. Klik dan heel snel op de zak havermout aan het plafond.
Dougal is nu te laat om Lily tegen te houden.

Klik tenslotte op het tafeltje en Lily maakt haar ontbijt klaar. Ze is trots op zichzelf en merkt dan pas dat haar vader er niet meer is.


Aiden - De bol in het laboratorium
Het spel gaat terug naar Aiden, die in een roze-rode ruimte in de wereld Clonfira beland is. Bovendien ziet hij er ook anders uit, kleiner.
Als je probeert weer in de teleportatiemachine te stappen, merk je dat die niet werkt.

Kijk naar Arthurs spullen rechts en pak Arthurs hoed (hat), waaronder een glazen bol (orb) ligt, die zwak licht geeft. Pak die op.

Op de ronde deur rechts staat geen stroom.
Kijk naar de twee lege contactdozen (sockets) links.
Stop de bol in de linker contactdoos en er is elektriciteit.
Pak de bol weg en je ziet dat dat elektriciteit afneemt en het weer donker wordt in de ruimte.
Stop de bol in de rechter contactdoos en je merkt dat dat invloed op de ronde deur heeft.

Het is de bedoeling dat je de elektriciteit aan de gang krijgt en voordat die afneemt de deur open krijgt.
Doe de bol dus in de linker contactdoos, haal hem eruit en doe hem in de rechter contactdoos.
Ga dan door de deur heen.


Lily - de kabouter
Het spel schakelt om naar Lily.
Ga naar rechts achter het huis en pak de schroefsleutel (spanner) vast om de motorkap te openen.
Klik dan op de motor van de tractor (engine) en Lily vindt een elastische band (rope).

Kijk in de kolenopslagplaats en ze vindt een bot (bone).
Loop naar rechts en gooi de elastische band over de tak. Klik op de band en Lily gaat erin zitten, maar ze is niet sterk genoeg om zichzelf over het muurtje te katapulteren.
Geef het bot aan Dougal, die het elastiek uitrekt en Lily naar haar kraampje schiet.

Er waait iets weg, Lily gaat erachteraan en ze vindt vanzelf bij haar vaders fiets een speelgoedzwaard (sword). Nu is ze wel ongerust, want als haar vader niet op de fiets vertrokken is, waar is hij dan wel?

Hak met het zwaard het hoofd af van de kabouter, die haar voortdurend in de gaten houdt.
Nu kan Lily ongehinderd haar vader gaan zoeken.
Ga het huis in en het spel gaat over op Aiden.


Aiden - het moeras
Aiden wil op zoek naar de krachtbron van de teleportmachine, anders kan hij niet terugkeren naar Lily.
Raak de lamp aan en je ziet dat er een nieuw pad ontstaat in het moeras van een soort waterleliebladen.
Ga over het pad heen, iets naar rechts en je ziet een andere gele lamp, met aan de overkant een blauwe lamp.
Raak de gele lamp aan en de verbinding naar de blauwe lamp verdwijnt, maar je hebt nu wel een verbinding met de plek waar een ronde deur te zien is.

Loop naar de deur toe en ga verder naar het eilandje met de blauwe lamp.
Raak de blauwe lamp aan en de deur gaat open.
Ook verschijnt er een verbinding aan de onderkant van het eiland. Ga over die verbinding heen en loop naar de deur toe.
Ga door de deur heen. Het spel gaat over op Lily.


Lily - Arthurs kamer en de adventure machine
Ga terug het huis in, naar onder naar het eetkamergedeelte, naar de achtertuin en de schuur in.
Aiden is ook niet hier, maar Lily ziet wel dat de uitvinding van haar grootvader open staat.
Lily wil de machine eerst uitproberen met een proefkonijn.

Ga terug het huis in, naar Arthurs kamer.
Pak de teddybeer (teddy) van het bed.
Kijk naar de muur (Clonfira), de mandjes op het bed en naar de lamp.

Ga terug naar het schuurtje.
Stop de beer in de machine.
Lily is onder de indruk van het resultaat. Ze is ervan overtuigd dat iedereen op deze manier verdwenen is en wil achter hen aan. Maar voor ze vertrekt, wil ze wel nog een briefje achterlaten.
Links op de vloer bij de kratjes ligt papier. Pak dat op (piece of paper) en klik ermee op Dougal. Lily laat een briefje achter voor haar vader.
Ga de machine in.
De kristal breekt.



Clonfira  

Aiden - moeraspuzzel
Het verhaal gaat over op Aiden, die in een ander deel van het moeras is.
Draai aan de lamp en je ziet een pad verschijnen.
De bedoeling is nu dat Aiden naar de ronde deur aan de rechterkant van je scherm gaat.
1. Loop over het pad naar de gele lamp in het midden van je scherm. Draai niet aan de lamp, maar loop verder naar de gele lamp links onderaan het scherm.
2. Draai deze lamp en loop naar links boven naar de volgende lamp toe.
3. Draai aan die lamp en ga via de nieuwe verbinding weer naar het eerste pad en verder naar de lamp (1) toe in het midden van het scherm.
Draai de lamp ditmaal wel en loop naar de lamp bij de deur toe.
4. Draai eraan en loop naar de blauwe lamp toe, die midden boven in je scherm schijnt.



Draai de blauwe lamp en de deur gaat open.
Loop nu naar het kleine eilandje in het midden van het scherm en verder naar linksonder tot je bij de gele lamp bent (3).
Draai deze lamp en ga naar de lamp die iets rechtonder staat (2). Loop gewoon door naar de volgende lamp midden in het scherm (1).
Verdraai die lamp wel en loop naar de lamp bij de deur.
Draai daaraan om de situatie zo te krijgen dat beginpunt en eindpunt met elkaar verbonden zijn.
Ga de deur door.


Lily - Laboratorium
Het spel gaat over op Lily in het laboratorium.
Kijk naar de spullen (stuff) rechts en naar de teddybeer en ga de deur door.


Aiden - ontmoeting Merr
Dan wordt er overgeschakeld naar Aiden, die weer in een soort moeras is.
Loop over de paars-lila waterleliebladen en Aiden ontmoet Merr.


Lily - Monster
Het spel schakelt weer om naar Lily.
Draai aan de lamp en volg het pad naar rechts.
Voor Lily is in het water een monster te zien dat haar pakt.
Gebruik het zwaard op de tentakel, maar Lily wordt toch mee het water in gesleurd.


Aiden en Merr - heiligdom
Het spel schakelt over naar Aiden en Merr.
Merr vraagt Aiden hem te helpen een machine te repareren en hij zegt dat Aiden dan terug kan naar huis.
Kijk naar het hutje (shack) en kijk naar de beelden (statues).
Ga dan het heiligdom in (shrine entrance), Merr achterna.

Kijk rond in het heiligdom.
Pak de handschoen (glove) die links van Merr op een matje ligt.

Praat met Merr. Hij zegt dat dit een plek is van verleden en toekomst.
Klik op de radio, die was van Arthur.
Kijk naar de gereedschapskist bij Merr. Die is van Aidens vader, maar Merr zegt niet waar Arthur is. Kijk naar de rechterkant van de machine waaraan Merr sleutelt (machine slot) en Aiden merkt op dat er niet genoeg stroom is.

Kijk naar het kleine vreemde wezentje (creature) bij het bassin, achter de machine waaraan Merr werkt.
Bekijk de kubussen in het water.

Aan de linkerkant zie je een koperen deuropening. Klik erop. In de koperen deuropening zit een paneel, waarop bloemachtige toetsen zijn in te drukken. Je kunt het patroon uitproberen dat je in Arthurs kamer gebruikte, maar dat werkt niet. Aiden heeft een nieuw patroon nodig.
Kijk naar de gravures rondom de deuropening.


Buiten het heiligdom
Loop door de deur aan de rechterkant naar buiten.
Loop over het houten wandelpad en kijk naar de bolle paarse bloem rechts. Die verstopt een pijpleiding en lijkt vol water te zitten.

Kijk naar het blauwe licht op de muur achter en naar de muurtekening eronder. Klik met de handschoen op het blauwe licht en Aiden vangt een kristal in de handschoen op.
N.B.: Dit lukt niet altijd! Je moet de blauwe plek op de handschoen precies in het midden van het blauwe licht zetten. Blijf het proberen tot het lukt.


Nieuwe code
Ga terug naar binnen, naar de ruimte toe waar Merr is.
Merk op dat het kleine wezentje bij het bassin weg gaat. Onder hem is een plek waar je iets in kunt stoppen (receptacle).

Ga naar de zijkant van de machine waaraan Merr werkt.
Klik met de handschoen/kristal precies in het midden van de cirkel (machine slot) om het kristal in de machine te stoppen. Prompt krijgt Merrs machine stroom en verschijnt een blauwe krachtstraal.

Kijk naar de straal (beam) en kijk naar de handschoen. De machine heeft nu stroom, maar doet nog niets.
Pak de schroevendraaier (screwdriver) op, rechts van het matje waar ook de handschoen lag.

Loop door de rechter deur naar buiten, naar de bolle plant die met water gevuld is.
Steek met de schroevendraaier in de plant. Je ziet dat er nu water in het bassin stroomt. Je ziet ook dat de kubussen die erin drijven, een code aangeven.

Loop naar het bassin.
Ga bij de uitsparing (receptacle) staan waar het wezentje zat.
Haal de hoed uit je inventaris en stop hem in de uitsparing.
Nu verandert de code in het bassin.

Ga naar het paneel bij de koperen deuropening.
Druk de code in: van links naar rechts. Op de bovenste rij de 4e knop, op de 2e rij de 2e knop van links, op de 3e rij de 2e en de 3e knop en op de onderste rij de 1e knop.
Aiden moet zich uit de voeten maken.


Lily - moeras
Het spel schakelt om naar Lily in het moeras. Het monster spuugt haar uit op een eilandje.
Loop het turquoise pad op en Lily ontmoet een nieuw wezen.



Lily redden  

Aiden
Ondertussen is Aiden teruggekeerd in het schuurtje en vindt hij het briefje van Lily. Hij beseft dat ze nu in Clonfira is en rent naar Arthurs kamer om te ontdekken dat het kristal kapot is.

Er wordt gebeld.
In de voortuin ontmoet Aiden een jonge vrouw. Het is Nina, die het pakje met het kristal stuurde.
Zij vertelt Aiden dat Arthur dood is gegaan in Clonfira en dat hij er ook niet meer naartoe moet gaan. Aiden moet Lily echter redden en vraagt om Nina's hulp.
Nina neemt hem mee naar haar eigen laboratorium.


Lily en Bugsy
Nu wordt er weer omgeschakeld naar Lily bij haar nieuwe vriendje Bugsy de rups.
Kijk naar de bloem en de liaan (vine). Lily heeft nu een liaan in haar inventaris.

Gebruik Bugsy om op de richel (ledge) te komen.
Spring in de bloem rechts, Lily komt weer tevoorschijn uit de andere bloem waar ze te voren was, maar zegt wel dat ze nu haar zwaard kwijt is.
Bugsie likt het zwaard op en gooit het terug naar Lily.

Open het hekje bij Bugsie en loop naar beneden.
Volg het pad en Lily maakt kennis met een vreemd vleermuisachtig bontwezentje.
Bij de drie bloemen zoekt Lily naar het wezentje.
Een stukje Birrel bont (Birrel fur) ligt aan de rechterkant. Pak het op en loop terug naar Bugsy.

Laat Bugsy ruiken aan het bont en volg hem.
Ga de voorste bloem in.


Aiden - de dam
Het spel gaat verder met Aiden, die met Nina bij de dam staat waar Arthur vroeger werkte. Nina zegt dat ze geen kristallen meer heeft van de grootte waarmee Arthur werkte. Ze kent wel een andere manier om in Clonfira te geraken.
Ze kan Aiden niet via de hoofdingang meenemen naar haar lab, hij zal zelf een andere weg moeten zoeken.

Kijk naar de dam.
Ga de steiger (walkway) op en ga de ladder op. De deur is natuurlijk op slot.
Zet het masker op door ermee op de kat te klikken. De kat gaat onder het bankje liggen en je ziet een sleutel liggen bij de kapotte bloempot.
Pak de sleutel op en open er het hangslot (padlock) mee onder het raam. Het hangslot komt in de inventaris terecht.

Maak het ventilatierooster open.
De kat gaat het rooster door en valt de man achter het raam aan, die de kat weer buiten zet.
Als je het rooster opnieuw opent, gebeurt er hetzelfde.
Doe het hangslot aan de deurhendel.
Open het rooster en de man zet de kat buiten door het raam open te doen.
Ga het raam door.

Aiden is in de kantine. Kijk wat rond.
Je kunt de lift naar Nina's lab niet ongezien nemen.
Ga het raam door boven de oven. Je kunt niet over de richel naar Nina's lab lopen, omdat een meeuw je aan zal vallen.
Probeer langs de meeuw te lopen en pak als hij je aanvalt de veer uit de lucht.
Kietel de kat met de veer en de kat haalt de meeuw naar beneden.
Loop nu naar Nina's lab.


Nina's lab
Ga het lab in.
Nina is bijna klaar, maar heeft nog een "cavity magnetron" nodig. De makkelijkste manier is volgens haar, om dat uit de magnetron te halen die boven staat.

Ga de deur dus uit (dam interior), loop rechts langs de turbines heen en neem de lift naar de kantine.
De werkman daar denkt in Aiden een bekende te zien en laat hem zijn gang gaan.
Klik op de oven. Aiden sloopt het magnetron onderdeel eruit en stopt het in zijn inventaris.

De lift doet het niet meer, ga dus door het raam via de richel naar Nina's lab.
Kijk naar de handschoen waaraan Nina werkt en geef haar het magnetron onderdeel.
Ze maakt haar werk af en hoopt dat de handschoen net zo goed werkt als die van Arthur.
Aiden doet de handschoen met de kristallen aan en creŽert een portal.
Ga de portal door.


Lily - graf
In een tussenscŤne zie je Lily.
Lily wordt uitgespuugd door een bloem.
Volg het pad naar boven.
Lily ziet een soort menhir, het graf van Arthur en weet dat haar opa overleden is.


Aiden in Clonfira
De scŤne gaat over naar Merr in een sneeuwlandschap. Er verschijnt een portal waar Aiden uit komt.
Kijk naar de deur. Aiden weet dat hij in de buurt van Merr moet zijn.
Ga naar rechts, waar Lily in een soort torentje lijkt te zijn.
Als Aiden daar naartoe gaat is Lily er niet meer.
Merr laat merken dat hij Arthur en nu ook Aiden voor eeuwig in zijn land Clonfira wil houden.


Het Illusie-monster
Het spel schakelt over naar Lily.
Ze ziet Bugsy en samen gaan ze Aiden zoeken.
Dan ziet Lily haar opa, haar vader en moeder. Haar opa en moeder lossen in het niets op. Aiden ligt nog op de rond te spartelen, het "Illusion Monster" boven hem. Lily besluit hem te redden.

Kijk naar het monster. Het laat je dingen zien die er niet zijn.
Praat met Aiden die het monster even afleidt.
Praat nogmaals met hem en gebruik Bugsy om op de richel te klimmen (use Bugsy with ledge).

Loop naar linksboven en ga op het plateautje boven het monster staan.
Gooi de liaan naar het monster en Lily legt een lus om zijn kop.
Gebruik Bugsy met de liaan (use Bugsy with vine) en hij pakt het uiteinde van de lus beet.

Praat met Aiden en Lily springt naar beneden.
Pak de liaan en gebruik de liaan met het afgebroken torentje (use vine with turret) dat op de rand ligt.
Aiden en Lily gooien het monster de afgrond in.

Even later zijn Aiden en Lily verenigd.
Ze moeten Merr vinden omdat die de handschoen gestolen heeft, die nodig is om naar huis te kunnen gaan.


Aiden
Het spel gaat over op Aiden.
Kijk naar het monster, Aiden begrijpt dat het monster je laat zien wat je het liefste ziet, om je zo te lokken. Hij is onder de indruk.

Loop naar links en volg Merr. Die wil naar Aidens wereld omdat hij hoopt zijn lang geleden verloren familie daar te vinden.
Aiden en Lily worden gescheiden.


Lily
Het spel gaat over op Lily.
Ga het heiligdom in en kijk in het bassin. Lily ziet dat haar vader en Merr in hun voortuin zijn terechtgekomen. Merr zegt dat Arthur is gestorven omdat hij zijn familie tegen hem wilde beschermen. Maar nu is het hem toch gelukt om met Aidens hulp in deze wereld te komen.
Hond Dougal komt Aiden te hulp, maar is niet bestand tegen Merr.

Lily moet iets doen om iedereen te redden.
Ga naar de zijkant van de machine. Daar zit nog steeds de handschoen in.
Probeer de handschoen uit de machine te trekken. Lily vindt een microfoontje en heeft contact met Nina. Ze legt de situatie uit.
Nina zegt dat het microfoontje niet kan werken als de portal gesloten is. Ze zal dan een andere manier zoeken om contact met Lily te maken. Nina legt uit dat Merr naar hun wereld wil om zijn verloren familie te zien. Lily krijgt een idee.

Pak de handschoen met kristal weer uit de zijkant van de machine en deze keer heeft Lily hem in haar inventaris.
Verlaat het heiligdom onderin je scherm (exit pijl) en loop dan naar onder en rechts, naar het illusie-monster.

Loop naar het monster toe en gebruik de handschoen op zijn adem.
Als je de handschoen precies op de goede plek zet (bij het woord "gas"), verschijnt boven de adem een portal.
Duw op de buik van het monster.
Lily's vriendjes komen haar te hulp en helpen haar door de portal........................






KopiŽren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.