LAMPLIGHT CITY


Walkthrough door Yvonne © 2018 www.adventurespel.nl

Uitgever: Application Systems Heidelberg / 2018
Ontwerper: Grundislav Games

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Info & review.


Proloog: Honor Among Thieves?
Zaak 1: A Premature Inhumation
Zaak 2: The Purloined Progeny
Zaak 3: Burning Desires
Zaak 4: The Good Man
Zaak 5: The Justice Killer



Spelbediening  

Opstartmenu
In het opstartmenu zie je: NEW GAME - LOAD GAME - SETTINGS - QUIT GAME.

SETTINGS:
Regel het volume van muziek, stemmen en geluiden.
Kies voor ondertiteling.
Verander de taal.
Toegang tot bloopers en concept tekeningen.


Bediening
Je gebruikt uitsluitend je linker muisknop.
De cursor verandert in een vergrootglas om te kijken, een mondje om te praten en een handje om een actie uit te voeren, een locatie te verlaten of voor een close-up.
De neutrale cursor is bedoeld om je karakter te laten lopen naar de aangewezen plek.
Tip Onderzoek eerst alles in de omgeving en praat dan met iedereen over alle onderwerpen.

Er is geen inventaris, waar je dingen uit kunt halen.
De voorwerpen die je bij je hebt, worden automatisch gebruikt als je ze nodig hebt, of bij een bepaalde dialoogkeuze.


Ingame menu
Het ingame menu verschijnt tijdens het spelen, als je met je cursor naar de bovenkant van het scherm gaat.
Je ziet dan: CASE BOOK - MAP - SETTINGS - SAVE - LOAD - QUIT.

CASE BOOK:
Er zijn vijf verschillende zaken (cases) op te lossen, elk met hun eigen (vals) bewijs en verdachten. Alle informatie en aanwijzingen die je tijdens het spelen verzamelt, worden opgeslagen in je case book.
Dit aantekenboek is onderverdeeld in:
Current case: informatie over de huidige zaak en een wat te doen lijst.
Clues: Aanwijzingen en voorwerpen die je neemt.
Suspects: Verdachten.
Documents: Documenten, brieven, berichten, bewijsstukken.

MAP
Je kunt tijdens het spelen zelf op de map klikken om naar een andere locatie te gaan.
Je gaat ook automatisch naar de map als je een locatie verlaat.

SAVE:
Het spel heeft een autosave functie, elke keer als je naar de map gaat.
Je kunt ook zelf je spel opslaan in een van de 50 vakjes, die overschrijfbaar zijn.
Tip: Save elke keer voor je een beslissing neemt. Sommige beslissingen hebben consequenties voor de verhaallijn en het einde.

Lamplight City is een detective, waarin je vijf zaken probeert op te lossen.
De voortgang in een zaak hangt voornamelijk af van de aanwijzigen die je merendeels in gesprekken krijgt. Deze aanwijzingen krijg je dus logischerwijze niet als je mensen onaardig of onheus bejegent.
Je ondoordachte reacties worden linksonder in je scherm aangegeven.

Als je denkt alles goed onderzocht te hebben, maar toch geen verdachte hebt, kun je het advies van Bill volgen en de zaak unsolvable (onoplosbaar) verklaren. Dit betekent niet het einde van het spel, je kunt doorgaan met de volgende zaak.
Tip: Beschuldig iemand niet te snel! Er is vaak nog meer te onderzoeken en dat kan tot een andere verdachte leiden.
Ook als je de verkeerde dader aanwijst, wordt de zaak afgesloten.



Proloog: Honor Among Thieves? (Een eervolle dief?) 

De bloemenwinkel
Miles en partner Bill zitten in een koets.
Maak Bill wakker. Kies daarvoor een optie. Het doet er niet toe welke, maar de leukste is: Bill, wake up...
Bill weet niet welke opdracht ze hebben. Kies You sleep through the briefings? of kies de andere optie.
Bill en Miles moeten een inbraak in een bloemenwinkel oplossen.

De koets arriveert voor de bloemenwinkel in New Bretagne. Het is 1844.
Praat met Bill. Die zegt dat Miles meer open minded is dan hun chef Snelling. Later blijkt dat Bill homoseksueel is.
Verder wordt er iets gezegd over verkiezingen, wat later in het verhaal een rol zal spelen.

Bekijk eventueel de mensen op straat en de buitenkant van de winkel.
Ga naar binnen.

Tip: Er zijn meer dingen te bekijken dan voor de oplossing nodig is, niet alles wordt in de walkthrough beschreven. Kijk dus overal even rond en probeer ook alles uit. Probeer bijvoorbeeld meerdere malen de bel op de toonbank te gebruiken, het geeft een leuke reactie van de eigenaresse van de bloemenzaak.

Bekijk de winkel, zie bijvoorbeeld dat de hangplanten aan haken hangen.
Druk op de bel op de toonbank.
Praat met eigenaresse Cecilia. Ondertussen worden belangrijke gegevens opgeslagen in het case book bovenaan het scherm. Je ziet daar ook welke taken je moet vervullen.
Cecilia vertelt dat er drie keer paaslelies zijn gestolen, maar dat de dief geld op de toonbank had gelegd. Cecilia had de inbraak niet aan de politie gemeld en ze weet niet hoe de inbreker binnenkwam.


Zolder
Ga de deur (doorway) door naar de zolder.
Praat met Bill.

Kijk naar het raam links, er is een brandgang met trap achter het raam. Kijk ernaar.
Kijk dan naar de hendel en dan daarboven naar de kier in het raam.
Miles merkt op dat hij een lang en dun stuk hulpmiddel moet vinden om te zien of het raam open kan.

Zoom uit en praat met Bill.
Kijk in het case book bij de clues naar informatie over het raam. Via de brandtrap achter het raam zou de inbreker kunnen zijn binnengekomen.

Ga naar beneden en kijk weer naar de hangplanten bij het raam. Miles ziet een haak (hook) en die mag hij meenemen.

Ga naar de zolder.
Kijk naar het raam en klik op de kier. Miles gaat het raam uit.
Je gebruikt nu automatisch de haak die je eerder opraapte.
Haal met de haak de grendel van het slot. Beweeg de haak met de muis naar iets onder de grendel, klik en sleep de haak naar boven.
Het raam is open.


Winkel
Ga naar beneden en Trevor, Cecilia's assistent, komt binnen.
Het gesprek begint vanzelf. Kies alle opties.
Trevor heeft niet veel te vertellen en vertrekt.

Praat met Bill. Miles denkt dat de inbreker dezelfde avond nog terugkomt.

Het spel gaat verder zonder dat je iets hoeft te doen.
Bill en Miles achtervolgen de inbreker tot op het dak. Welke opties je ook kiest, schiet uiteindelijk op de inbreker (take a shot).
Bill wordt geraakt, valt van het dak en gaat dood.



Zaak 1: A Premature Inhumation (Een voortijdige uitvaart)  

Fordham Residence
Drie maanden later gaat het verhaal verder.
Bill is dood maar spreekt nog steeds met Miles en Miles is verslaafd geraakt aan een slaapmiddel om Bill niet meer te hoeven horen.
Zeg: I DO want you quiet... en So why can't you... en dan Yes, I know... en Justice?

Bekijk de slaapkamer eventueel.
In het nachtkastje liggen Miles' slaappillen, merk je later.
Ga de deur door.

Adelaide klaagt over Miles' medicijngebruik.
Lees de krant op de tafel.
Lees de boodschap van Upton.
Praat dan met Adelaide en bekijk eventueel de huiskamer.

Ga naar buiten en klik op de plattegrond Rouen Coffee House aan.


Rouen Coffee House
Ga vlakbij de klanten links aan de bar staan en dichtbij de klanten aan het tafeltje. Je krijgt wat achtergrondinformatie. Blijf staan, als je geïnteresseerd bent, tot ze blah blah zeggen.

Lees de advertenties aan de muur en je leest iets over Vigor pillen.
Vraag daarna aan Upton wat er aan de hand is (I got your message...) of kies de andere gespreksoptie.
Praat verder met haar. Het maakt niet uit welke optie je kiest.
Upton geeft je een nieuwe zaak om te onderzoeken. Ze zegt dat Albert Martin volgens haar onterecht is gearresteerd voor de moordpoging op Madame Duprée en dat madame Duprée daarover niets kan zeggen, omdat ze catatonisch is.
Stel alle vragen aan Upton, die je 3 adressen geeft om te onderzoeken.


De dood van mevrouw Duprée.
Ga het koffiehuis uit en dan naar de gevangenis (Bow Street Goal).
Praat met Albert Martin. Hij vertelt dat mevrouw Duprée een kwaadaardig mens was en dat ze zijn relatie met Duprées dochter Juliette afkeurde. Ze wilde ook niet dat Juliette ging studeren.
Hij vraagt of Miles een boodschap aan zijn moeder kan brengen. Die is een religieus leider op voodoogebied.

Ga de gevangenis uit en kies het landgoed van de Duprées (Duprée Manor).
Praat met dokter Fellowes, die denkt dat vergif de oorzaak zou kunnen zijn voor Duprées schijnbare dood.

Ga het huis in en kijk naar de papegaai.
Praat met de papegaai, die nog niets zinnigs vertelt.
Praat met Andrew.
Bill raadt Miles aan de dokter te vragen of er een middel is tegen Andrews kalmeringsmiddel dat hem vaag maakt in zijn antwoorden.
Ga dus naar buiten en praat met de dokter.
Het case book laat zien dat je een stimulerend middel moet zoeken.


Huiszoeking Duprées manor
Ga het huis weer in.
Loop naar boven en dan de kamer rechts in.
Kijk naar de werktafel en pak het pincet (tweezers).
Kijk naar het lege flesje Vigor pillen (vigor pills). Pak het op.

In het boek zit een briefje (letter to Andrew). Kijk ernaar en pak het dan op.
Het briefje laat zien dat Andrew Duprée in zelfgemaakte stimulerende middelen handelt. In het briefje staat verder dat er onder een huilende engel een verstopplaats voor de pillen zit.
NB: als je het briefje niet gelezen hebt, is de zaak niet op te lossen.

Ga de close-up uit en kijk naar de klavecimbel.
Zoom uit en ga de kamer uit.

Ga de volgende kamer rechts in, Juliettes slaapkamer.
Kijk naar de papieren op het bureautje bij het bed. Miles vindt een sleutel (key) voor de kamer, die Juliette vlakbij de universiteit huurt.

Ga de kamer uit en ga, links, de kamer van mevrouw Duprée in.
Bekijk de laatjes in het bureau.
Bill zegt dat Miles verder moet zoeken en Miles vindt een dreigbrief (torn letter) van Duprée aan Albert Martin: Martin moet Juliette met rust laten.
Kijk naar het papier op de muur, een notenladder.

Ga de kamer uit, de trap af en praat eventueel met Andrew over de pillen.

Ga de keuken in.
Praat met het dienstmeisje. Ze heeft je nog niets te vertellen, ga de keuken dus uit.


Juliettes huurkamer
Loop naar buiten, kijk naar de fontein en kies op de plattegrond 76 Forest Lane.
Kijk naar de boekenkast waar twee boeken uit weg zijn.
Kijk naar de werktafel en lees het boek.
Kijk naar de twee notities aan de muur. Hieruit blijkt dat Juliette weet hoe je mensen schijndood kunt maken.
Druk op de rode knop en kijk naar de vliegen.
Ga de close-up uit en kies University of New Bretagne.


Juliette en Amelie
Praat met Juliette. Ze had problemen met haar moeder, over haar vriend, haar studie en haar vriendschappelijkheid tegen het personeel. Ze noemt de naam van het dienstmeisje: Amelie.
NB: Zeg niet dat je in Juliettes huurkamer bent geweest, kies: I wouldn't be very good...

Ga na het gesprek terug naar de Duprées.
Ga naar de keuken en praat met het dienstmeisje, dat deze keer wel iets wil vertellen, nu je haar naam kent.
NB: Zeg niet dat je detective bent, als ze vraagt hoe Miles haar naam kent. Kies: Juliette told me about you.
Het dienstmeisje zegt Miles dat Juliette misschien ook vriendelijk was tegen het personeel om haar moeder dwars te zitten.


Sabine Martin
Ga de keuken uit en ga de deur uit.
Kijk in het case book en kies op de plattegrond 451 Compton Street.
Klop op de deur. Het maakt niet uit welke van de twee bovenste opties je kiest in het gesprek met Martins moeder.

Praat met Sabine Martin, vraag ook om thee.
Kijk, als Sabine naar de keuken is gegaan, achter het gordijn.
Praat nogmaals met Sabine.
Bill waarschuwt je niet verder te vragen over Voodoo, kies dus voor drop the subject en vertrek.

Ga naar de gevangenis en praat met Martin. Hij zegt dat Juliette haar moeder ook haatte.


Het kerkhof
Ga naar het kerkhof.
Kijk naar de spulletjes bij de tombe links en kijk naar de agent. Praat met hem. Hij laat je de tombe niet ingaan.

Ga naar het koffiehuis en praat met Upton (review case), die je over agent Grant vertelt dat die behulpzaam van aard is.

Ga naar Fordham Residence en praat met Adelaide (kies eerst Madame Duprée daarna: distracting officer) en Adelaide leidt de agent af.
Miles slaat hem neer en Adelaide gaat naar huis.

Ga de tombe in en kijk naar het engelenbeeld.
Onderzoek het beeld en Miles vindt oppeppers (home-made Vigor Pills).
Ga de tombe uit.
Kies op de plattegrond het huis van de Duprées.


Verhoor Andrew en Amelie
Ga het huis in en praat met Andrew over de pillen. Zeg dat je de pillen door de vingers zult zien als hij meewerkt (I'm willing to...)
Miles geeft Andrew een pil en kan nu met hem praten. Stel alle vragen op het scherm.
Madame Duprée wilde niet dat personeel te vriendschappelijk werd behandeld en ze was tegen de relatie van Juliette en Martin, ook wilde ze niet dat Juliette studeerde.
Haar man Jean is vaak weg naar zijn jachthut.
De papegaai heeft veel van zijn woorden van Madame Duprée geleerd.

Ga na het gesprek naar de keuken en praat met Amelie. Ze vertelt dat Duprée haar bedienden mishandelde en dat vooral Guy Dumas en Celine de dupe waren.
Ze denkt dat Jean bang was voor Madame Duprée. Duprée sloeg met een zweep en had altijd een boek in haar hand in de kleur van Amelies kruiden.
Kijk naar de kruiden op de plank die oranje-rood van kleur zijn.

Ga de keuken uit en naar boven toe.
Ga de kamer links in. Kijk in de boekenkast en pak het rode boek.
Achter een schilderij komt een zweep (bloody whip) tevoorschijn, waaraan gedroogd bloed zit.

Ga de kamer uit en naar beneden toe. Praat met Andrew over Guy en Celine.
Ga naar buiten.


Jean
Gebruik de plattegrond en ga naar de universiteit.
Praat met Juliette. Ze geeft Jeans adres en praat over Guy Dumas en Celine.

Hierna is de jachthut te bezoeken: gebruik de kaart en klik op Hunting Cabin.
Kijk onderin de kast (cabinet) en Miles vindt een bedankbriefje van Juliette aan Jean (letter to Jean).

Kijk naar de geweren aan de muur en Jean komt binnen.
Praat met Jean. Kies, als het punt 'angst' voorbij komt, de optie ...bloody whip.
Jean vertelt over Madam Duprées wreedheid. Ze heeft onder meer Celine gedood.
Duprée heeft Celine een plek gegeven in de familietombe.

Ga naar buiten. Klik op de plattegrond de universiteit aan.
Praat met Juliette. Juliette wordt in het case book opgenomen als verdachte van de 'moord' op haar moeder.


Guy Dumas
Ga via de kaart naar het kerkhof en ga de tombe in.
Bekijk de open crypte en kijk dan naar die er precies boven. Daar ligt Celine begraven.

Tussen twee graven in zit een papiertje verstopt.
Kijk naar het papiertje en pak het op (use tweezers on the paper).
Ga met de muis over het papiertje en sleep dan het papiertje eruit.

Op de ene kant staat dat Guy wraak zal nemen en op de andere kant een deel van een adres (...ston Arms).

Ga de close-up uit en ga de tombe uit.
Kies het koffiehuis en praat met Upton. Zij weet welk hotel bedoeld wordt en het hotel is nu te bezoeken.
Beëindig het gesprek.

Klik op de kaart Hotel Ballston Arms aan.
Miles klopt op de deur. Kies be gentle of een andere optie. Dat maakt voor het vervolg niet uit.
Uit zichzelf bekent Guy dat hij schuldig is aan wat er met Duprée gebeurde. Het gesprek begint vanzelf, kies alle opties op het scherm.
Guy vertelt over Duprées machtmisbruik en mishandelingen en over de geheime kamer van Duprée.
Madame Duprée zei altijd A perfect servant must behave als ze bedienden daar opsloot.

Ga naar buiten.
Ga naar DuPrée Manor.


Beschuldiging
Praat met de dokter en ga naar binnen.
Praat met de papegaai. Als je dat eerder deed, had hij slechts drie antwoorden. Nu kies je de nieuwe optie A perfect...
Hij antwoordt: Me sofa Ray, in the middle see? Kies so long,....

Ga naar boven naar de klavecimbel toe.

 

De papegaai zei: mi, so, fa, re bij de middelste C (see).
Kijk naar de klavecimbel. Zoek de middelste C (Middle C), door met je cursor over de toetsen te gaan.
De C hoef je niet in te drukken.
Druk wel achtereenvolgend op de E (mi), G (so), F (fa), D (re).

Een geheime deur gaat open en er valt een lijk uit de kast.

Ga naar het hotel om Guy te vertellen dat hij gelijk heeft. Praat met Guy over de geheime kamer.
Miles sympathiseert met Guy, maar kan Martin niet voor de misdaad laten opdraaien.
Guy schrijft een briefje. Kijk in het case book. Het is een schuldbekentenis (Guy's confession).

Ga het hotel uit en dan naar het koffiehuis.
Praat met Upton (Wrap up case) en kies Guy Dumas (acquit).
Guy krijgt van Upton en Miles de kans een nieuw leven te beginnen, Martin komt vrij en DuPrée wordt gearresteerd.

Miles gaat naar huis.
Praat met Bill (about me? ...), kies welke antwoorden dan ook. Bill zegt hem de slaapmiddelen te laten staan.
Later komt Adelaide thuis, geef een willekeurig antwoord en maak het gesprek af.



Zaak 2: The Purloined Progeny (Het gestolen nageslacht) 

De kidnapping van Charles Harris
Twee weken later bespreken Miles en Adelaide de krant.
Kies een naam voor de Reddites, het maakt niet uit welke.

Miles wil naar bed: loop de slaapkamer in.
Pak uit het nachtkastje het slaapmiddel.
Adelaide roept Miles. Ga naar haar toe. Er is een bericht van Upton, waarin ze vraagt of hij meteen wil langskomen voor een nieuwe opdracht.

Ga naar buiten toe en kies het koffiehuis.
Praat met Upton, kies de optie die je wilt en zeg daarna: Harris? As in... en OK, I'm on it....


Harris Residence
Ga het koffiehuis uit en dan naar Harris Residence.
Praat met Malcolm, die er nog niet aan toe is. Ga daarom links de kinderkamer in.
Kijk naar het raam of naar het gebroken glas op de grond en het stukje stof dat er naast ligt. Pak het stukje stof (torn fabric) op. Op de achterkant ziet Miles S.S. staan.
Zoom uit (exit) en het slaapmiddel begint te werken. Wat je ook bekijkt, Miles kan alleen maar aan slapen denken. Verlaat het huis dus en Miles gaat vanzelf naar Fordham Residence toe.


Fordham Residence
Ga naar beneden en zeg tegen de klant van Adelaide: You mean the portrait.... of kies een andere optie.
Lees de krant.
Praat met Adelaide en ga het huis uit. Geef Adelaide een kus (kiss Adelaide goodbye) en ga naar Harris Residence.


Harris Residence
Als Miles in de koets zit, beantwoordt hij Bills vraag met We might find a lead.... Kies daarna een willekeurige gespreksoptie.
Bill wil dat Miles stopt met het slaapmiddel. Kies: Fine I'll stop. But it doesn't mean....

Praat met Malcolm en stel hem alle vragen.
Praat ook met zijn vrouw Miriam die vertelt wie de kinderoppas was tijdens de kidnapping.

Ga de kinderkamer bekijken. Kijk in de wieg en Miles ziet een knoop (button). Kijk ernaar en pak hem op.
Zoom uit, ga door de deur en praat met Malcolm en zijn vrouw over de knoop. Zij kunnen er niets over zeggen.

Ga dan de slaapkamer in.
Kijk naar de laatjes in de dresser en open ze. Miles vindt een briefje van Arthur Devins (letter from Arthur Devins).
Bekijk de stapel kleren bij het voeteneinde van het bed en pak er dan een briefje (handwritten note) uit aan Miriam van ene R. Miriam heeft blijkbaar een minnaar.
Kijk naar de klerenkast en open hem dan. Bekijk de jasjes en Miles vindt een bonnetje van de paardenraces (torn betting stubs). Malcolm gokt op paarden.

Zoom uit en ga naar hen toe.
Praat met Miriam, maar zij wil dat niet als haar man alles kan horen.
Praat met Malcolm en hij wil alleen praten over het gokken als Miriam er niet bij is.
Praat met Miriam als Malcolm naar de kinderkamer is gegaan. Het briefje is van een zekere Roland.
Ga naar de kinderkamer en praat met Malcolm. Hij vertelt dat hij door zijn gokverslaving geld heeft moeten lenen en vertelt over een bouwproject.
Ga daarna de kamer en het huis uit.


Harris Construction Yard
Ga naar de bouwplaats waar arbeiders protesteren tegen stoommachines.
Praat met Arthur Devins. Devins ontkent dat hij stof en kippenbotten heeft gestuurd naar Harris. Hij zegt dat de Harris familie de dood van zijn vrouw op het geweten heeft. Hij is vreedzaam en heeft niets met de Reddites te maken.

Ga naar Harris' Residence en praat met Malcolm. Hij heeft een dreigbrief (ransom note) gekregen van de ontvoerder.

Ga terug naar Devins en praat over het dreigbriefje. Hij zegt er niets van te weten.


Mrs. Davis
Ga naar de nanny toe: kies Mrs. Davis' Quarters op de kaart.
Kijk naar de kist met poppen en praat met mrs. Davis. Ze herkent de knoop als een van de ogen van de teddybeer van het ontvoerde jongetje. Ze vertelt over de Spectre Society en haar vriendin Linda Walker, die de beer gemaakt heeft.

Kijk naar het schilderij met de man, links van mevrouw Davis.
Praat met Davis over het portret van haar overleden man Jonathan.


Het gescheurde jasje
Ga, via de plattegrond naar Lending Office.
Praat met LeFay. Klik op de handen die de richting naar links of rechts aangeven om het jasje van LeFay te zien. Er zit geen scheur in.
Ga de close-up uit en LeFay zegt dat Malcolm een zelfde soort jasje heeft.

Ga het kantoor uit en kies op de kaart Harris Residence.
Loop de slaapkamer in, open de klerenkast en bekijk de jasjes. Er zit een scheur in een jasje.

Ga uit de close-up, ga naar Malcolm toe en praat met hem.
Malcolm komt in het case book te staan als verdachte.


Solomon Stitching en the Spectre Society
Ga het huis uit en kies voor het koffiehuis.
Praat met Upton, die het adres van S.S. geeft. Beëindig het gesprek.

Verlaat het koffiehuis en ga naar Solomon Stitching.
Praat met Solomon, die niets belangrijks te vertellen heeft. Het jasje op de paspop is heel.

Ga weg en bezoek dan The Spectre Society.
Klop op de deur en zeg: I'm interested in joining... Zeg dat je een sponsor hebt (I've got a sponsor).
De naam van Bill geeft je geen toegang, zeg Jonathan Davis.
Praat met Angela. Die vertelt over Linda Walkers vriendschap met Harris en metempsychosis.
Als Miles meer over Linda wil weten, kies je Knowing more about Linda...
Linda had een zoontje verloren. Angela kent Linda's adres niet. Stel alle verdere vragen. Als zij twijfelt of ze meer info moet geven over Linda Walkers verleden, kies dan Knowing more about Linda...
Angela vertelt dat Linda's zoontje gedood is door haar man en dat Linda in een reïncarnatie gelooft.
Miles vertelt haar dat hij Bill kan horen, zeer tegen Bills wil in.

Kijk dan in het gastenboek op het tafeltje onder het schilderij vlakbij de ingang. Miles ziet een notitie van mrs. Davis aan Linda Walker, een uitnodiging haar te bezoeken.
Kijk naar de boekenkast en lees de boeken. Je leest iets over metempsychosis en over voodoo, waarbij kippenbotjes en grafstof gebruikt worden. Zoom uit.

Ga weg en ga dan naar Mrs. Davis Quarters toe.
Praat met mrs. Davis over Linda's bezoekje. Ze vertelt dat Linda naaister was.

Vertrek en ga naar Fordham Residence.
Praat met Adelaide. Ze vertelt Miles over Roland.

Ga naar Harris Construction Yard en praat met Devins over de kippenbotten en Devins wordt opgenomen in het case book als verdachte.


Solomon Stitching
Ga via de kaart naar The Crimson Cat toe om meer over Roland te weten te komen.
Praat met de man naast de pianola. Het is Roland. Hij heeft weinig te vertellen.

Ga weg naar het koffiehuis toe. Praat met Upton (Review case) en beëindig het gesprek.

Kies Solomons Stitching en praat met Solomon. Om hem zo ver te krijgen dat hij je Linda Walkers adres zal geven, kies je: Her son and mine...

Ga weg en kies Walker Residence.


Linda Walker
Kijk naar de brievenbus en de boiler links.
Klop op de onderste deur en praat met de man die open doet. Stel alle vragen op het scherm. Zijn boiler is stuk.

Bekijk de boiler en Bill adviseert daar iemand bij te halen, die er verstand van heeft.
Ga de close-up uit.

Ga dan via de plattegrond naar Miles' huis.
Praat met Adelaide en zij gaat mee om de boiler te repareren. Kies: I'll let you handle it... en de boiler is gerepareerd.

NB als je I'd appreciate your help kiest, kun je de boiler zelf repareren!

 

1. Je opent het deurtje links. Bekijk de onderdelen.
In het midden van de boiler zie je boven de watertank een groot ventiel en drie kleine.
2. Open het rechterdeurtje en je ziet onderaan nog een ventieltje.
3. Draai het stoomventiel bovenaan dicht (turn valve left).
4. Gebruik de lighter om de kool te laten branden.
5. Trek aan het touwtje.
6. Sluit het deurtje.
7. Zet nu de bovenste ventiel open (turn valve right). De wijzer mag niet in het rode deel van de meter komen.
8. Klik op een of meer kleine ventielen bij het stoomventiel bovenaan, tot de meter bovenaan op 3 staat en niet op 5.
9. Klik op het start ventiel.

Nu de boiler gerepareerd is kan Miles de woning van Linda bekijken.
Klop op de deur beneden en zeg I fixed....

Kijk rond in de kamer.
Bekijk vooral de notities rechts aan de muur en bekijk de troep op de grond.
Bekijk die troep nogmaals en Miles ziet onder het boek, dat je aan de kant moet slepen, een envelop en daaronder een kwitantie van een treinkaartje.
Bekijk het. Ga uit de close-up.

Bekijk de bobbel op de muur naast Linda's bed.
Pak het dagboek (Linda Walker's journal) dat er verstopt zat. Het dagboek laat zien dat Linda dacht dat Charles Harris de incarnatie was van haar vermoorde zoontje en hem daarom wil kidnappen.
Ga de kamer uit.

Ga naar Mrs. Davis Quarters en praat met mrs. Davis. Linda Walker komt in het case book te staan als verdachte.

Ga naar het koffiehuis, praat met Upton en zeg haar wie de kidnapping op zijn geweten heeft (wrap up case).
Kies Linda Walker. Deze wordt gearresteerd. De zaak is opgelost.


Drankmisbruik
Miles gaat vanzelf naar Fordham Residence, waar Adelaide niet is en gaat dan naar café The Angel.
Antwoord dat je niets anders kunt (I don't know ...) Miles drinkt door en staat even later op straat.
Praat met de zwarte figuur in de deuropening. Geef de man al dan niet een shilling en zeg dan Do I know you ...
Het blijkt de moordenaar van Bill te zijn.
Zeg dan Yes, I owe it to Bill.



Zaak 3: Burning Desires (Brandend verlangen)  

De dood van Desiree Lathan
Miles wordt daarna wakker in zijn slaapkamer.
Ga de slaapkamer uit. Adelaide laat haar ergernis blijken over Miles drinken van de dag ervoor.
Kies een willekeurige opmerking en daarna weer een willekeurige belofte. Voor het spel maakt dat niet uit.

Lees het berichtje van Upton dat op de tafel ligt en lees dan de krant.
Praat weer met Adelaide. Bill waarschuwt niet door te gaan met de complimentjes, omdat Adelaide Miles nog niet vergeven heeft voor zijn drankmisbruik.
Kies: Desiree Lathan en beëindig het gesprek.


Crime Scene
Ga naar buiten en dan naar 840 Wright Way.
Geef het antwoord I read about this case... aan Snelling en dan If we work together... en Yes, sir.
Praat met Parsons, die niets over de zaak loslaat.

Praat met Caine.
Bill zegt Upton op het politiebureau te bezoeken. Hij denkt dat Caine mee zal werken als Parsons weg is.
Caine praat wel over de ambities van Parsons. Die wil detective worden.

Praat met Parsons over deze ambitie (detective Parsons).
Parsons laat merken dat hij meteen weg is van deze plek als er zich een zaak voordoet waarmee hij zich kan profileren.

Lees de brief op het tafeltje bij de deur. Er was blijkbaar een bal in een club een paar dagen geleden.

Ga weg en kies het politiebureau op de plattegrond.
Upton zit aan de balie. Praat met haar. Ze noemt drie zaken die Parsons waarschijnlijk zou willen onderzoeken.
Vraag informatie over die drie zaken.
Wijs de eerste, bovenste, zaak af (No, let's try another one).
Kies voor het gemelde pistoolschot (Yes, let's go with that one) en stel de andere vragen.
Je hoort ook over een massamoordenaar, over wie ook al iets in de krant stond.

Ga het politiebureau uit en dan naar 840 Wright Way.
Parsons is er niet meer omdat hij de zaak van het pistoolschot wil oplossen.

Praat met Caine. Als hij je de kamer niet in wil laten gaan, kies je: There may be something...
Maak het gesprek af en ga de slaapkamer in.

Kijk naar het verbrande lichaam en de as die erop ligt.
Kijk naar de schedel. Bill zegt dat het goed zou zijn te onderzoeken wat er met haar geld is gebeurd.
Probeer wat as op te pakken, maar Miles moet iets vinden om de as in te bewaren.

Ga de close-up uit en bekijk de as onder het bed.
Miles vindt een lapje met een vette substantie erop (burned cloth).

Kijk in de prullenbak en Miles vindt twee liefdesbrieven van Peter Andrews aan Desiree (crumpled letter #1 en 2).
Kijk naar de typemachine en Miles vindt een krantenartikel van Desiree voor het Brentwell Magazine. Het gaat over lichamen die kunnen ontbranden.
Bekijk de brandvlek op het plafond en de open haard. Die kan niet de oorzaak zijn van de brand.

In het nachtkastje vindt Miles een brief van een notaris (letter from Jonas Usher) aan Desiree om haar testament aan te passen.
Kijk naar het schilderij met het portret van Desiree, dat niet lang geleden gemaakt is en vertrek.
NB: Ga nog niet naar de notaris toe, je krijgt de zaak anders niet opgelost.


Dokter Edwards
Bezoek de Gascogne Supper Club.
Kijk naar de kroes (tankard) op het tafeltje en neem hem mee.

Praat met Charlotte, de vrouw aan de bar, (Sorry, I need to...) en stel dan alle vragen die op het scherm voorbij komen. Ze geeft Miles het adres van de bank waar Peter Andrews werkt.
Geef haar de drie complimenten. De vrouw is een klant van Adelaide.

Ga de club uit en ga naar 840 Wright Way toe.
Ga de slaapkamer in, kijk naar het lichaam en pak dan wat as op. Miles doet de as (Desiree's ashes) in de kroes.

Zoom uit en ga via de kaart naar het politiebureau om de as te laten onderzoeken.
Praat met Upton (Mortuary access) en je wordt toegelaten tot de lijkschouwer.

Ga de linkerdeur door.
Praat met Edwards, die de as zal onderzoeken en Miles toestemming geeft het lapje te testen.
Gebruik hiervoor de werktafel: klik erop.
Je druppelt de olie in het petrischaaltje.
Klik op het rode flesje en je ziet dat de olie uit het lapje oranje wordt.
Klik op het linker reageerbuisje met walvisolie en dan op het rode flesje.
Doe dat ook met de andere twee reageerbuisjes.

Er is geen match, dus Miles zal ergens een andere olie moeten vinden om te zien welke olie er in het lapje zit.
Ga de close-up uit en ga het politiebureau uit.


Brentwell Magazine en Spectre Society
Ga naar Brentwell Magazine en praat met Brentwell. Die vertelt hem dat Desiree een artikel schreef over zelfontbranding en dat haar eerste stap in haar onderzoek een bezoekje aan de Spectre Society was.
Hij geeft Miles het adres.

Ga naar de The Spectre Society en praat met Angela. Zij vertelt wat ze weet over zelfontbranding.
Lees het boek over zelfverbranding in de boekenkast.
Ga de close-up uit en ga naar buiten.


Bank of Vespuccia
Ga naar de Bank of Vespuccia toe.
NB: als je Juliette als dader had aangewezen in plaats van Guy Dumas in de Duprée-zaak, mag je de bank niet in van Jean Duprée, die daar de baliemedewerker is.

Praat met Peter Andrews. Hij geeft zijn huisadres.

Verlaat de bank en ga naar Andrews Residence toe.
Praat met Margaret. Over de dood van haar kat Tobias doet ze nogal afhoudend.

Ga weg en ga naar Miles' huis toe. Praat met Adelaide.
NB: Complimenteer haar niet, als je dat eerder al hebt gedaan, omdat Adelaide Miles' dronkenschap nog niet vergeven heeft. Je mag Adelaide maar één keer totaal een compliment geven, anders werkt ze niet meer mee.

Stel de andere vragen over Charlotte en zeg Here is what I like to know.
Er volgt nu een scène waarin Adelaide Charlotte uithoort over Desiree.
Stel alle vragen op het scherm. Zo komt Miles erachter dat kunstschilder Roger DeVay een zeer speciale vriend van Desiree was en krijgt hij diens werkadres.

Ga het huis uit en ga dan naar het politiebureau toe.
Ga de deur door van het mortuarium en praat met dokter Edwards, die de as heeft onderzocht.
Edwards geeft Miles het lijkschouwersrapport (Coroner's report).


Roger DeVay
Ga het politiebureau uit, naar de universiteit, waar DeVay schilderles geeft.
Praat met DeVay. Hij heeft niet veel informatie.

Kijk naar het model.
Kijk naar de tekenvoorraden (supplies). Bekijk ze nog eens en Miles neemt wat lijnzaadolie (linseed oil) mee.
Verlaat de universiteit.

Ga dan naar het politiebureau om in het mortuarium een test uit te voeren met de lijnzaadolie.
Ga naar de werktafel.
Klik op het meest rechter reageerbuisje met de lijnzaadolie (linseed oil).
Doe het rode flesje bij de olie en er is een match!

Praat met Edwards.
Lijnzaadolie kan als het opdroogt een flinke hitte afgeven en voor brand zorgen.

Ga het politiebureau uit naar de notaris (Usher and Price).
NB: als je de notaris bezoekt en het rapport nog niet hebt gekregen, kom je niet meer bij de notaris binnen.

Usher and Price
Praat met de man aan het bureau (I need to speak...).
Zeg: I have a document... en This coroner's report. Nu mag je naar binnen toe.

Ga door Ushers deur.
Was je handen bij de lampetkan en praat met Usher. Hij wil niet zeggen wie van Desiree erft.
Zeg dat ze eigenlijk zijn cliënte niet meer is en hij dat dus wel kan zeggen (If she's deceased, ...).
Vraag dus nog eens naar de erfgenaam (Beneficiary), maar Usher laat niets los.
Kies de volgende gespreksoptie (Isn't it suspicious...). Usher zegt dat DeVay de erfgenaam is en geeft diens adres aan Miles.
Maak het gesprek af en ga het kantoor uit.


Beschuldiging
Ga naar de bank om uit te zoeken wat er met kat Tobias gebeurd is.
Praat met Peter Andrews.

Ga naar DeVays Residence.
Praat met de man bij het vat met vuur en ga dan naar het politiebureau.

Praat met Upton over Margaret. Margaret heeft uit boosheid over Tobias' dood een veroordeling opgelopen.
Margaret staat nu genoteerd als verdachte in het case book.
Beëindig het gesprek en ga naar de universiteit toe.

Praat met DeVay. Ga niet door over Herman(drop the subject).
Roger DeVay wordt als verdachte toegevoegd aan het case book.

Ga naar het politiebureau en praat met Upton (wrap up case).
Beschuldig Roger DeVay. Die wordt gearresteerd.


Fordhams Residence
Miles gaat uit zichzelf naar Fordhams Residence.
Als Adelaide uit wil, antwoord je : I'd much rather....

Adelaide gaat uit en Miles gaat naar café The Angel.
Antwoord ...he's/she's the greatest mind... en ...child dies..., dan by love.

Miles gaat dronken naar huis toe en krijgt een zwaar gesprek met Adelaide.
Zeg waar je was (I was at the Angel).
Adelaide wil weten wat er aan de hand is. Het doet er niet toe, welke van de drie antwoorden je kiest. Miles moet het huis uit en mag pas terugkomen als hij haar de waarheid vertelt.
Miles gaat uit zichzelf weg. Hij mag logeren bij Upton.



Zaak 4: The Good Man (De goede man)  

De moord op Ronan L'Espaye
Een week later is het de dag van de verkiezingen. Miles is in een stemlokaal.
Kijk naar de pamfletten op de tafel, die je over de verkiezingsbeloften van twee kandidaten kunt lezen en praat dan met de man in het stembureau. Stel alle vragen op het scherm.
Ga het stemhokje in en kies LeRoy.

Miles gaat terug naar Uptons appartement.
Pak de krant en lees hem.
Er wordt op de deur geklopt. Open de voordeur.
Emily roept Miles' hulp in. Haar broer Ronan is vermoord.
Kies bijvoorbeeld four nights ago...
Emily geeft haar eigen adres aan Miles en geeft hem een foto van haar broer Ronan, die buiten café The Silent Raven dood is gevonden. Ze geeft het adres van de kroeg.

Ga naar de bakkerij en praat verder met Emily.
Zij geeft het adres op van Ronans appartement en van diens werkplek.
Ronan had niet zijn eigen kleren aan.
Bill zegt dat Edwards meer kan vertellen over de doodsoorzaak.

Ga naar het politiebureau.
Praat met Upton en ga door de deur naar Edwards toe. Praat met hem en stel alle vragen.
Edwards denkt dat Ronan door een bekende van hem is neergeschoten en raadt aan het moordwapen te zoeken en elk wapen, dat Miles vindt, door Edwards te laten onderzoeken.


Ronans appartement
Ga het politiebureau uit naar Ronan's Apartment.
Bekijk het bureau dat op slot zit en de maskers aan de muur.
Pak uit het onderste masker een sleutel (small gold key).

Kijk naar de boekenkast en lees dan de boeken. Miles leest onder meer iets over opium dens.

Ga de close-up uit en bekijk het bureau. Nu Miles de sleutel heeft kan hij de inhoud bekijken.
Bekijk het dagboek. Lees het dan (read a random entry).
Lees door tot je info krijgt over Jimbo; kies dan Leave Journal.

Bekijk de twee brieven links in het bureautje. Lees ze daarna. Ronan heeft zijn huur een tijd niet betaald.
Bekijk de brief rechts die van Emily is en lees hem dan.

Bekijk de laatjes.
In het rechterlaatje ligt een brief van Jimbo. Lees hem. Op 8 juli een jaar geleden hebben Jimbo en Ronan elkaar voor het eerst ontmoet. Jimbo is daar blij om.
Ga de close-up uit en lees het dagboek weer. Kies een tekst van 8 juli. Uit de twee beschrijvingen blijkt dat Jimbo heel vaak in café de Crimson Cat is.
Stop met lezen (leave journal), ga de close-up uit en verlaat het appartement.


The Silent Raven
Ga naar The Silent Raven.
Ga naar binnen en praat met de bardame. Ze vertelt over de klanten die er op de dag van de moord waren: de opiumgebruiker Darius die waarschijnlijk in een opium den zit, over Singing Tom die een kerkkoor leidt en over Carmoc wiens werkadres ze kent.


Darius
Ga naar buiten en kies met behulp van de kaart Opium Den.
Klop op de deur. Kies: I'm interested in... en praat met Darius, als je binnen bent.
NB: als je een ander antwoord geeft, kun je de opiumkit niet meer in.

Darius zegt tijdens de moord de naam Priscilla gehoord te hebben. Hij weet waar Singing Tom, ook een opiumgebruiker, te vinden is.
Ga de opiumkit uit en kies Gripsholm Taxidermy Shop.


De onbekende man (1)
Kijk wat rond en praat met de klerk. Die zegt dat er een onbekende man bij de winkel heeft rondgehangen. Een lange, steviggebouwde man in zwart gekleed. Met een baard of bakkebaarden en een cap op.
Onthoud de beschrijving, die ook in het case book wordt opgeslagen.
Ga de winkel uit.

Kies The Crimson Cat op de kaart.
Praat met de zeeman aan de bar. Dat is Jimbo (James Bogroff). Hij zegt dat hij Ronan een tijd niet gezien heeft en dat ze een relatie hadden. Priscilla is het schip waarop hij vaart.

Ga naar buiten en dan naar het Water Treatment Station.
Praat met Cormac. Die zag de onbekende man, die de taxidermy shop begluurde, met het barmeisje praten na de moord op Ronan. Ga het riool uit.

Ga terug naar The Silent Raven.
Ga naar binnen en praat met het barmeisje. Ze zegt dat de onbekende man een litteken op zijn linker wang heeft. Ga de kroeg uit.

Bekijk het afvoerrooster op de weg.
Kijk in het water en Miles ziet op de bodem iets liggen.
Kijk naar een schroef. Miles kan de schroeven niet zelf losdraaien. Ga de close-up uit.

Ga terug naar Water Treatment Station en praat met Cormac.
NB: Cormac is pas aan te spreken als je naar de schroef in het rooster hebt gekeken.
Zeg There's a vital piece... Cormac opent het afvoerputje voor Miles.
Bekijk de afvoerput en daarna het water. Miles vindt een pistool. Ga de close-up uit.

Ga met behulp van de kaart naar het politiebureau om het pistool aan Edwards te laten zien.
Praat met Edwards. Het pistool is het moordwapen en er staan de initialen JB op.
Zijn het de initialen van de eigenaar of van de maker van het wapen?
Jimbo wordt als verdachte in het case book gezet.
Ga het politiebureau uit.


Singing Tom en Ned
Ga naar St. Denis Cathedral.
Kijk naar de kaarsjes rechts en kijk dan naar een brandende kaars. Blaas ze allemaal uit.
Ga uit de close-up en praat met Tom Puffin. Hij reageert vreemd als hij Ronans foto ziet en ook als hij de naam Priscilla hoort.

Als Tom de uitgeblazen kaarsen gaat bekijken, open je de kist, waarin een liefdesbriefje (letter to Ned) ligt van een P. aan Ned.
Praat met Tom over Ned. Ned is Toms neef. Tom geeft Miles Neds adres.
Ga de kathedraal uit en ga naar Ned's Residence.

Ned is aan het trainen. Praat met hem. Hij lijkt op Ronan.
Ned maakt zich zorgen over Tom. Ned begrijpt niet waarom Miles het huisadres van Tom wil weten. Antwoord: I think he might be...
Ned geeft het adres niet tenzij er meer bewijs is voor Toms betrokkenheid bij de moord.
NB: Zeg niet: I just wanted to... want anders weigert Ned te antwoorden en vraagt hij Miles hem en zijn oom Tom met rust te laten.

Priscilla is Neds vriendin. Ze hebben elkaar nooit in het echt ontmoet.
Miles mag correspondentie inzien die op een plank ligt. Hij zegt ook dat hij bij de bank of Vespuccia werkt. Beëindig het gesprek.

Kijk naar de plank bij de deur en Miles leest een briefje van Priscilla. Het handschrift is anders dan het briefje uit de kist in de kathedraal.

Praat weer met Ned over Toms adres (I suspect...) Ned wantrouwt zijn oom nu en geeft Toms adres en een reservesleutel (spare key).


De onbekende man (2)
Ga het huis uit en bezoek de opium den.
Praat met Darius. Die vertelt dat de onbekende man bij de taxidermiewinkel rood haar had en een valse zwarte baard.

Ga naar het politiebureau en praat met Edwards over de effecten van opium.
Ga de kamer uit en praat met Upton over de onbekende man. Kies Tall and large, Red, A distinct....
Upton vindt uit wie de man is: Harvey Presser.

Ga het politiebureau uit en bezoek hem in de gevangenis:
Kies Bow Street Goal op de kaart.
Praat met Harvey, die niets loslaat.

Ga terug naar het politiebureau en praat met Upton. Zij geeft het huisadres van Harvey.

Ga het politiebureau uit en bezoek Presser Residence.
Zeg tegen Harveys vrouw: I'd like to...
Kijk naar het kind in het bed en praat met de vrouw.

Ga dan terug naar de gevangenis.
Praat met Harvey. Omdat Miles niets heeft gezegd over de gevangenschap tegen Harvey's vrouw, werkt hij mee.
Stel hem alle vragen op het scherm. Harvey had meegewerkt aan verkiezingsfraude door mannen neer te slaan en ze steeds in andere kleren en andere vermommingen te laten stemmen voor Atwood.


Beschuldiging
Ga naar Puffin's Residence.
Kijk naar het beeld naast de boekenkast.
Kijk naar de krassen op de vloer.
Raak het beeld aan en Miles vindt een doos met een brief van Tom aan Priscilla, die hij ondertekende met Ned (Ned's letter).
De doos laat een bewaarplek voor een pistool zien. De maker van het wapen is Jenkins and Bowen, JB dus.
Puffins wordt in het case book opgenomen als verdachte.

Ga de kamer uit en bezoek de bakkerij.
Praat met Emily en geef haar je conclusie: wrap up case en Tom Puffin.
Tom wordt gearresteerd en Miles zit daarna in het café, hij slaat een extra drankje af.

Kies Visit Adelaide en zeg ...May I come in? en dan ...tell you the truth, ook al is Bill het daar niet mee eens.
Maak het gesprek af (I've been hearing...) en Miles zegt haar dat hij Bills stem steeds hoort.



Zaak 5: The Justice Killer (De gerechtigheid moordenaar)  

Miles gaat uit zichzelf naar Upton toe. Kies: Is there...
Percival Mc Donaugh is een van de slachtoffers van The Justice Killer.
Zeg: You mean that... en Are these...crime...

Bekijk de vier schetsen van de vindplaatsen van de slachtoffers. Zie dat op elke vindplaats een bloem ligt en dat er overal op de muren Justice (gerechtigheid) staat geschreven. Zoom uit.

Praat met Upton over de tekeningen van de plaatsen delict (I believe I've found a connection) en dan The flowers at...
Het zijn dezelfde bloemen die de bloemendief heeft gestolen.
The Justice Killer zou schuldig aan Bills dood kunnen zijn. Hij heeft 4 eerdere moorden op zijn geweten.
Vraag Upton naar de misdaden (Previous Victims en Latest Victim).

Snelling klopt aan.
Zeg: Chief Snelling. What... en I took the sketches...
Snelling weet dat Upton de tekeningen heeft meegenomen van het politiebureau. Hij ontslaat Upton en wil Miles arresteren.
Vraag Upton om hulp (Upton, a little...).
Miles krijgt een dag om de moordenaar te vinden.
Kijk in het case book en zie 4 politierapporten over de slachtoffers. Lees ze.


Mc Donaugh
Kijk op de kaart en zie de werkplekken van de slachtoffers erop staan.
Ga naar de Houses of Parliament. Edwards is daar. Praat met hem over alles wat op het scherm staat.
Miles krijgt het adres van weduwe McDonaugh en een blanco papiertje (blank paper) uit de jaszak van McDonaugh.
Bekijk het lichaam.

Bekijk de kalender, zie dat er niets staat en dat er een blad ontbreekt. Ga de close-up uit.

Praat met Edwards over de kalender en vraag een potlood (pencil).

Kijk weer naar de kalender en klik op een datum.
Sleep/veeg nu met de muis/potlood over de lege bladzijde op 20 en 21 oktober. Er verschijnt tekst.
Blijf over die data slepen met het potlood tot Bill over alle twee een opmerking maakt.
Ga dan pas de close-up uit.

Bekijk de boeken in de kast die onder meer over cryptologie gaan, linksonder in de kast.
Ga naar buiten.

Bezoek McDonaugh Residence.
Praat met McDonaughs vrouw. Ze vertelt dat haar man vroeger briefjes schreef met onzichtbare inkt en dat hij een tegenstander is van de bouw van een nieuwe brug.
Ze kent de namen op de kalender niet.

Bekijk de open haard en verwarm het blanco papiertje (Heat up...). Het is een smeekbriefje van McDonaugh aan zijn vrouw om hem te vergeven. Hij had haar mishandeld.
Praat weer met mevrouw McDonaugh.

Vertrek dan naar het politiebureau.
Praat met Snelling, die onder andere vertelt dat op deze dag de rechtszaak van Linda Walker plaatsvindt.

Ga het bureau uit en ga naar New Bretagne Courthouse.
Tijdens Linda's zaak vertelt Linda dat ze de plantenkennis voor de moord kreeg van een Samuel die in de haven werkt en veel van paaslelies houdt.


Kirkland
Ga naar Thorebum Ironworks toe, de werkplek van het eerste slachtoffer Kirkland.
Praat met de voorman. Die wil geen vragen beantwoorden over Kirkland. Zijn hoofd zit vol met problemen.
Praat dan door over de andere onderwerpen. De man wil pas helpen als Miles de sabotage aan zijn machine onderzoekt.
Beëindig het gesprek en ga weg naar de werkplek van het 2e slachtoffer, Willingtons: Coulson Cab Depot.


Werkplekken Reggie Willington en Ennis Bowdidge
Praat met Herman, die over Willingtons gedrag klaagt.
In het case book komt te staan dat je meer moet weten over Willinghams persoonlijke leven.

Ga naar de Bridge Construction Site, waar het derde slachtoffer, Bowditch werkte en praat met de man bij de brug. Die verwijst naar Bowditch vrouw.

Ga weg en klik op Rouen Coffee House.
Ga eventueel even bij het tafeltje met klanten staan en praat met de bardame. Bowditch was gewelddadig tegen haar en ze noemt de naam Ruby, duidelijk een meisje van lichte zeden.

Ga naar het politiebureau en praat met Snelling over de Reddites. Miles krijgt een lijst met namen van Reddites (List of Reddite Activity).

Ga naar Uptons appartement om de namen te bekijken.
Klik op de namen. Er zijn er drie die de ijzerwerken gesaboteerd kunnen hebben.
Ga de close-up uit en ga naar buiten.


Werkplek Burley Cause
Ga naar de werkplek van het vierde slachtoffer toe: Central Lamp Depot.
Praat met de technicus. Die geeft Miles het adres van Burley Cause en een dreigbrief van de Reddites (letter from the Reddites) ondertekend door P.F.

Ga naar Uptons appartement en bekijk de namenlijst nog eens.
Ga de close-up uit en kies Peyton Fergusson's Residence op de kaart.
NB: als je de dreigbrief nog niet had gekregen, kun je de huizen van de drie mogelijke Reddites bezoeken, maar kost een foute keuze zo veel tijd dat Miles gevangen wordt genomen en de zaak niet wordt opgelost.
Miles arresteert de Reddite en brengt hem naar de gevangenis.


Thorebum Ironworks
Ga naar Thorebum Ironworks en praat eerst met Mims over de sabotage. Praat dan over Kirkland.

Ga naar rechts. Open het kastje van Kirkland, de derde van links, maar er zit een code op.

Ga de close-up uit, ga naar buiten en praat nogmaals met Mims.
Mims geeft Miles een lijstje met hints voor de code.

Zie op de muur een rood-witte schildering met het getal 7 erop.
NB: in een ander spel kunnen de getallen anders zijn.
Dit is het 2e cijfer van de code.

Ga rechts naar de doucheruimte en kijk naar het schilderij van het schip, het eerste cijfer van de code.
Er staat een getal op. In dit geval een 2.

Kijk dan naar het papier aan de muur.
Bovenaan staat een Romeinse 1, het derde cijfer van de code.

Open Kirklands kastje en typ  2   7   1  in.
Onder in de locker vindt Miles een reclameblaadje voor een bordeel (Gilded Lily Advertisement).
Ga met behulp van de kaart naar The Gilded Lily.


The Guilded Lily
Praat met Serafina, ze vertelt waar Ruby is en dat Ruby de dag ervoor een afspraak had met McDonaugh.

Ga door de deur achterin de kamer en praat met Ruby. Zij vertelt over Bowditch' agressie tegen zijn vrouw. Willington mishandelde een vrouw in het bordeel.

Kijk naar het schilderij en naar het altaartje eronder.
Lees het plaatje op het schilderij: Lily stierf in 1843.
Bekijk en open de medaillon. Pak het rolletje papier (rolled up paper) eruit. Er staat een cijferreeks op: 3-1-3-2-2-1-3.
Klik de cijferreeks weg, zoom uit en praat nogmaals met Ruby.
Ga de kamer uit.

Praat met Serafina. Zowel Lily als haar zuster zijn door mannen mishandeld. De zus is 16 jaar eerder gestorven, in 1828 dus.

Ga terug naar Ruby en praat met haar. Ze haalt een doosje met Lily's spulletjes.
Bekijk het doosje. Aan de voorkant van het kistje zie je drie knoppen. In het doosje zit een briefje in van Det. Lester Barnett, waarin hij zijn bewondering uitspreekt dat Lily de zoon van haar dode zusje in huis heeft genomen.
Kijk in het case book en je ziet dat hij een detective is.

Druk op de knoppen volgens het opgerolde briefje: druk eerst op een willekeurige knop. Je hoort geen klikje maar krijgt Bill te horen.
Klik dan op 3, 1, 3, 2, 2, 1 en 3.
Achterin het kistje ligt een bebloede brief (bloody letter) van Lily's neef aan zijn tante met een bekentenis, dat hij de dader van de aanval op Lily heeft gedood. Hij heeft ook Kirkland gedood. Andere vrouwenmishandelaars wil hij ook aanpakken. Hij is de Justice Killer!

Ga de close-up uit. Praat weer met Ruby.
Ga de kamer uit. Praat met Serafina en ga het bordeel uit.
Ga naar het koffiehuis en praat met de bardame.

Ga naar het politiebureau en praat met Snelling over Lily. Hij heeft info nodig om Miles te kunnen helpen.
Kies 1828 en Lester Barnett en Strangulation. Deze informatie was te vinden in onder meer de bebloede brief van Lily's neef.
Snelling laat Miles een document zien. De achternaam van de neef van Lily is Collins. Zijn voornaam was, volgens Linda Walker, Samuel.
Ga het bureau uit naar Gascogne Docks.


Samuel Collins
Praat met Trevor en klop op de deur.
Praat met de man. Kies in het gesprek ...from one of your customers. Trevor vertelt de man over de diefstallen in de bloemenzaak en Miles krijgt Samuel Collins huisadres.


Burley Cause
Ga naar Burley Cause's Apartment.
Klop op de deur van appartement 2A waar niemand thuis is.
Klop op de deur van appartement 2B. Mevrouw Williamson wil pas informatie geven als Miles haar man terug naar huis brengt. Die zit in de Silent Raven.

Ga daar heen. Ga naar binnen toe en praat met de bardame. Die zet lastige klanten uit de kroeg als ze vechten of als andere klanten klachten hebben. Beëindig het gesprek.

Praat met Kurt (your wife...) Kurt wil niet naar huis.
Vraag waarom hij niet wil (Why don't you...) en vervolg het gesprek.
Zeg I was in the....
Als Kurt vraagt hoe Miles het probleem met Adelaide oploste, heb je de volgende keuzes:
  a) Zeg: I communicated... en Kurt gaat naar huis.
  b) De andere twee opties hebben tot gevolg dat Kurt blijft zitten.

Ga in dat geval terug naar Kurts vrouw in Burley Cause's Apartment.
Klop op de deur en Miles praat vanzelf met haar. Ze vertelt dat Kurt altijd hetzelfde drankliedje zingt, als hij dronken is.

Ga weer terug naar de Silent Raven en praat met Kurt.
Miles zingt het liedje (Sing down...) en Kurt neemt het over.
Je kunt nu met Kurt praten en dan zingt Miles met Kurt mee. Ze worden dan beide het café uitgezet.

Je kunt in plaats daarvan ook eerst met de bardame praten en klagen over Kurt. (complain about Kurt). Ze gunt Kurt zijn pleziertje.
Praat met Kurt. Kurt en Miles zingen het lied nu samen en worden de kroeg uitgezet.
Kurt gaat naar huis.

Als Kurt op de ene of op de andere manier thuis is gekomen, ga je naar zijn appartement en klop je aan bij nummer 2B.
Stel alle vragen aan mevrouw Williamson. Ze heeft een bloemengeur geroken en vertelt dat Cause vaak ruzie had met zijn vrouw en dat een grote ruzie over bordeelbezoek ging.

Ga naar Samuel Colins's Residence.
Zeg: You know what they say..., Why do you say that? en I understand why...

Snelling schiet Collins neer als die op het punt staat Miles te wurgen.
Op dat moment houdt Bill op met Miles te praten.

Twee weken later neemt Miles afscheid van Bill op het kerkhof.
Zeg: Bill wake up, your grave............





Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.