Walkthrough door Marjo © 2005 www.adventurespel.nl
Uitgever: MDNA Games/2005
Ontwerpers: Mikael en Eleen Nyqvist
Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar:
Marjo's Spel-Info.
|
Carol's woning,
Katarina,
Genalsgarden 6,
Anna's appartement,
Stina's kiosk,
West Side,
Weer bij Katarina,
Rondom Kasteel Lofstad,
In Kasteel Lofstad,
Ontmoetingsplaats,
Weer in Anna's appartement,
Cottage,
Dierenbegraafplaats,
Easter egg 1,
Bibliotheek,
Urban Nystrom,
Autosloop,
Batterijen,
Sleutel,
Risselgatan 142a kelder,
Zekeringen,
Easter egg 2,
Per Vegander,
Einde.
Carol's woning (home) 
Er ligt een brief op een tafel. Bekijk hem. Carol zegt, dat ze hem aan Lovisa schrijft, het meisje van wie ze de woning huurt. Raap hem dan op en lees hem daarna. Je leest dat Carol het detectivebureau van Conrad heeft overgenomen, maar dat de zaken niet zo best gaan. Carol heeft andvertenties in de dagbladen gezet, maar nog niet veel meer gedaan dan weggelopen katten opgespoord.
Om haar poging Zweeds te leren spreken vordert niet zo erg, omdat de meeste Zweden De Engelse taal goed beheersen. Wel heeft Carol inmiddels een paar vrienden: Conrad's zus Katarina en Stina, het meisje van de kiosk.
Als je klaar ben met lezen, ga je met je cursor naar de bovenkant van je scherm. Linksklik en je verlaat de close-up van de tafel. Verken nu het huis. Kijk naar links en ga om te beginnen de slaapkamer in.
In de slaapkamer staat links naast het raam een lage kast. Kijk ernaar en open hem. Raap de schaar (scissors) op. In de kast zie je ook een heel oud adventurespel liggen: Shadow of the Comet uit 1993, een prima horror naar de 'Cthulhu' boeken van H.P. Lovercraft. Dit is een grapje van de spelmakers.
Als je de slaapkamer verlaat, zie je een deur waar een trekpop aan hangt. De verleiding is groot, trek dus aan het touwtje. Natuurlijk valt de trekpop (jumping-jack) op de grond. Raap hem op.
Draai naar links en loop de keuken in. Op de keukentafel ligt een krant (newspaper). Raap hem op. Er staat een advententie van Carol in met haar telefoonnummer erbij.
Open de groene keukenkast die je rechts achter de tafel ziet. Haal er een hamer (hammer) uit. In je inventaris zit nu ook met een spijker (nail).
Rechts op het aanrecht staat een telematic, een antwoordapparaat voor de telefoon. Carol zegt dat de batterijen leeg zijn en dat het oplaadapparaat voor de batterijen stuk is. De telefoon werkt wel, maar je hebt nog geen nummers die je zou kunnen bellen. Verlaat de keuken.
Loop terug naar de voordeur, waar de trekpop vanaf viel. Ga met je cursor over de deur, tot hij verandert in twee radertjes. Dit is de plaats waar je actie kunt ondernemen. Ga dan naar je inventaris. Sleep de hamer en spijker uit de inventaris en laat los op deze plek. De spijker zit nu in de deur. Sleep daarna de trekpop naar de spijker en laat los. Nu hangt de trekpop weer netjes op zijn plek. Trek er gerust nog een keer aan. Hij hangt nu stevig, voorlopig.
Loop weg van de voordeur. Je hoort nu de telefoon. Ga naar de keuken en neem op.
Het is Katarina Vogel, de zus van Conrad. Ze heeft hulp nodig en vraagt of Carol even kan komen.
Als je wilt, kun je nog even naar het toilet en een beetje rondkijken in het huis.
Loop daarna door de voordeur naar buiten. Je ziet nu een plattegrond. Ga naar Katarina.
Katarina 
Loop Katarina's appartement in. Praat met haar. Ze vertelt dat ze zich zorgen maakt over een collega-vriendin. Deze lerares Geschiedenis is al drie dagen niet op haar werk verschenen. Verder gedroeg ze zich al een poosje eigenaardig, door te laat op haar werk te verschijnen. Katarina is de afgelopen dagen een paar maal naar haar toe gegaan, maar er was nooit iemand thuis.
Onlangs erfde ze een behoorlijke som geld van een overleden zus. Verder heeft ze geen familie meer. Ze heet Anna Bergion en ze woont op Genalsgarden 6.
Beloof dat je de zaak zult onderzoeken en verlaat Katarina's flat.
Genalsgarden 6 
Ga naar Anna. Loop onder de boog door en ga naar links.
Voor je zie je huisnummer 6. Rechts daarvan zie je voor de deur van de berging een lege fles (bottle) op de grond staan. Aangezien het statiegeld 4 kronen bedraagt, raap je hem op.
Loop dan door de deur van nummer 6 naar binnen. Beklim de trap en kijk naar rechts. Op de klep van de brievenbus staat "A. Bergion". Bel aan. Geen gehoor en de deur kun je niet zo openmaken.
Ga terug naar buiten en praat met de man die het pad aanveegt. Hij is de huismeester en ook hij heeft gemerkt dat Anna al drie nachten niet thuis was. En dit is nog nooit eerder voorgekomen.
Kijk naar de kruiwagen die naast de huismeester staat. Je ziet er een sleutelbos aan hangen. Die krijg je natuurlijk niet zomaar.
Bedank de man voor zijn hulp, draai je om en loop terug naar de boog-ingang van dit complex.

Als je probeert het complex te verlaten, krijg je te horen dat je ervoor zou moeten zorgen dat de huismeester ergens anders gaat vegen.
Kijk met de vergrootglas-cursor naar de grond. In de close-up zie je weer een radertjes-cursor.
Kijk nu in je inventaris. Stop de fles in de krant. Sla er dan met de hamer op. Leg tenslotte de glassscherven (newspaper with broken bottle) op de grond.
Loop terug naar de huismeeester en vertel hem dat er een gebroken fles in de ingang ligt.
Loop dan terug naar de ingang en je ziet dat de huismeester de scherven staat op te vegen.
Ga terug naar de kruiwagen en leen de grote sleutelbos (large key ring).
Ga naar de deur van Anna's Appartement en maak hem open. Loop dan even terug naar de kruiwagen en hang de sleutelbos weer op zijn plek. Anna's appartement zal nu altijd toegankelijk blijven.
Anna's appartement 
Ga nu Anna's appartement in. Je hebt alle tijd om rustig rond te kijken.
Kijk naar links. In het halletje staat een grote dekenkist op de grond. Maak hem open.
Til de rol van Marc Chagall op, die bovenop ligt. Er valt een foto uit. Aan de achterkant staat de tekst: "Anna! Ik vind deze foto van jou heel leuk, dus heb ik een afdrukje voor je gemaakt". Draai de foto om en je ziet hoe Anna eruit ziet. Stop de foto daarna in je inventaris.
Bekijk dan de ansichtkaart die Marita stuurde, als welkom in haar huis.
Klap daarna het deksel van de kist weer dicht.
Ga de deur links naast de dekenkist in. Dit is het toilet.
Onder de wasbak hangen twee gele latexhandschoenen. Je kunt ze alleen bekijken.
Op de grond zie je een potlood (pencil) op een tijdschrift liggen. Raap hem op en verlaat het toilet. De deur valt nu achter je in het slot.
Maak nu de deur rechts naast de dekenkist open. Erachter hangt een rolgordijn. Trek het gordijn opzij en je kunt in de woonkamer kijken. Ook zie op de deur in het sleutelgat een sleutel (key) steken. Neem hem mee, hang het rolgordijn weer netjes en maak de deur dicht.
Loop de keuken in. Kijk naar rechts. Aan de wand voor je hangt een schilderij, gesigneerd door Anna dec 04. Er staat een klein vreemd symbooltje naast.
Rechts van dit schilderij is een witte kastdeur, die op slot is. Gebruik de sleutel die je van de andere deur afhaalde, om hem te openen. Neem van de bovenste plank de puntenslijper (pencil sharpener). Slijp maar meteen een punt aan de potlood die je eerder op het toilet vond. Bekijk dan de rol papier. Het is een schilderij van Anna sept 04. En hier staat een ander symbooltje achter geschreven.
Op de keukentafel staat een metalen haan, waar een pakje Marlboro cigaretten in ligt.
Kijk naar de woonkamer. Links van de deuropening hangt weer een door Anna gesigneerd schilderij: may 03. En weer met een symbooltje.
Loop de woon/slaapkamer in. Draai naar rechts en je ziet aan de wand een schilderij hangen Eronder staat een stoel en rechts daarnaast een pedaalemmer. Maak de pedaalemmer open en haal er een prop papier uit. Het is een handgeschreven briefje: "Axel! Ik hou zo veel van je. Ik weet dat je onschuldig bent aan deze misdaad. En ik weet dat ik je moet helpen. Dit is hoe we moeten ". Meer staat er niet op.
Klik op de brief en je krijgt een geel kaartje te zien waar op staat: "Dieren begrafenissen... Meestal op een dinsdag". sluit de pedaalemmer en verlaat de close-up.
Kijk van dichtbij naar je vierde gesigneerde schilderij: Anna may 03 en een symbooltje.
Kijk nu naar rechts, naar de ouderwetse typemachine. Bekijk het blad papier dat erin gedraaid zit. Merk op dat de letters nogal onregelmatig zijn. De n hangt bijvoorbeeld onder de lijn en de m lijkt wel schuingedrukt.
Kijk dan naar het blad papier dat links van de typemachine ligt. Het lijkt wel of er iets op geschreven is. Haal je geslepen potlood uit de inventaris en wrijf ermee over de tekst. Nu is het beter leesbaar: "Kijk naar mijn schilderij van oktober, datgene waar ik je een copie van gaf, en dan zul je precies weten hoe het eruit ziet."
Verlaat de close-up en draai naar rechts.
Loop naar het bed. Je kunt het dekbed terugslaan, maar er ligt niets onder.
Kijk naar het antwoordapparaat bij de telefoon op het nachtkastje. Niemand heeft gebeld.
Loop naar rechts, naar het secretaire in de hoek bij het raam. Er zitten twee afgesloten laatjes in.
Draai weer naar rechts en loop naar de blauwe bank. Erboven hangt een schilderij dat in oct 04 gesigneerd is. Dit moet het schilderij (painting) zijn waarvan sprake was. Haal het van de muur af en neem het mee.
Verlaat nu Anna's appartement.
Stina's winkeltje (kiosk) 
Ga via je map naar de Kiosk waar Stina werkt. Loop de winkel in en praat met haar. Ze is blij dat je even binnen wipt, ze verveelde zich. Vraag haar of ze weet waar je in de buurt diren kun laten begraven. Ze vertelt je dat de dierenbegraafplaats in het westelijke deel van de stad ligt. Deze West Side wordt nu toegevoegd aan je plattegrond. Verlaat de winkel.
West Side 
Aangekomen in het westelijke deel van de stad, zie je voor je een weg. Rechts ervan struiken en links een geel huis. Loop rechtdoor. Ga verder over de brug (dragsbron) tot je voor een gesloten draadpoort staat. Kijk hier naar links. Op een rooster naast een ander deel van de brug, zie je een handtas liggen. Je kunt hem nu nog niet bereiken, draai dus terug naar rechts.
Ga vanaf de gesloten poort weer naar rechts en loop verder langs de kade. Voor het hoge gebouw kun je alleen linksaf, dus volg die weg, langs een spiraaltrap, het park in.
Bij de drie bloempotten ga je naar links en bij de blauwe deur naar rechts.
Je staat nu voor een pleintje met een watervalletje. Loop tussen de twee grote rode bloempotten door naar voren. Hier kun je zowel links als rechts langs het watervalletje een trap op.
Neem de linker trap omhoog tot je voor een blauw bankje naast een blauwe lantaarn staat. Vóór je gaat nog een trapje omhoog, maar draai naar links en loop naar het kleine pleintje met de hoekbank. Op de bank ligt een brede rol duktape (tape). Raap hem op.
Loop terug naar de lantaarnpaal en beklim nu de paar treden om het park te verlaten.
Loop rechtdoor langs de flats. Aan het einde van de weg ga je linksaf.
Loop rechtdoor, tot op de parkeerplaats. Aan de linkerkant staan hier twee auto's naast elkaar geparkeerd. Een grijze Volvo met kenteken PDT 026 en een rode Toyota met kenteken SDW 047.
Loop gewoon nog een stap rechtdoor over de parkeerplaats, tot je cursor "exit" zegt.
Ga hier naar links, over het bospaadje.
Je ziet nu een man met een schoffel aan het werk tussen kleine grafstenen. Dit moet de dierenbegraafplaats zijn. Praat met de man. Hij blijkt een bekende te zijn die je advertentie gezien heeft en al eerder met je praatte op St. Johns kerkhof. De naam Anna Bergion zegt hem niks. Hij bevestigt dat er alleen op dinsdag begraven wordt en vertelt je desgevraagd, dat er geen andere dierenbegraafplaatsen in de stad zijn.
Loop terug over het paadje en ga via "exit" naar je plattegrond. Je ziet dat nu ook de dierenbegraafplaats is toegevoegd (the pet cemetery).
Weer bij Katarina 
Ga terug naar Katarina, die gezellig een kopje brandnetelthee voor je zet.
Als je de zwarte beker probeert op te pakken, merk je dat Carol hier niet echt enthousiast over is.
Praat met Katarina. Carol laat haar het schilderij zien. Katarina vraagt daarop of je Axel von Fersen kent. Dit blijkt een graaf te zijn die 200 jaar geleden in kasteel Lofstad woonde. Anna raakte in de graaf geïnteresseerd. Het schilderij toont de plek, waar de graaf geheime rendez-vous had met zijn maitresses. Het is ergens in de buurt van het kasteel, dat vlak buiten de stad ligt.
Bedank Katarina voor de thee en ga via de plattegrond naar het kasteel (The Lofstad Castle).
Rondom Kasteel Lofstad 
Loop over de oprijlaan. Kijk aan het einde naar links. Hier liggen de stallen van het kasteel. Op de ingemetselde plaat boven de toegangspoort staat AFHCD 1783.
Draai je om en loop via het linker pad, door de ijzeren poort, omhoog.
Boven aan het hellinkje zie je in de verte de drie grote deuren die toegang geven tot het kasteel.
Links zie je voor het grasveldje iemand op een bankje zitten. Ga een stap naar voren, draai naar links en spreek de jonge vrouw aan. Ze is een vakantiewerker die gids speelt bij dit kasteel. Ze weet niet waar die geheime ontmoetingsplek van de kasteelheer is, want eigenlijk verzamelt ze alleen de entreebewijzen. Meer informatie is in het kasteel te vinden, zegt ze.
Toevallig kun je vandaag geen entreebewijzen kopen, maar alleen winnen bij de Kasteel Quiz in het gebouw hier tegenover.
Loop tot aan de voordeur van het kasteel. Carol wil uiteraard niet zonder kaartje naar binnen.

Ga naar rechts. Aan de muur van het gebouw, rechts van de smeedijzeren poort, zie je een kaartjesautomaat hangen. Er hangt inderdaad een briefje bij dat je een toegangsbewijs kunt winnen. Druk dus op de startknop. Vervolgens gebeurt er helemaal niets. Het ding is blijkbaar stuk.
Rechts van de kaartjesautomaat is een raam. Kijk naar het kleine grijs metalen klepje dat je onder het raam, vlak boven de grond ziet.
N.B. Je krijgt hier je vergrootglas-cursor pas als je met de gids gepraat hebt.
Knoppenpuzzel
Maak het klepje open en je ziet 5 knoppen.
Je ziet nu ook de mededeling dat je dit soort puzzels kunt overslaan, mocht je dat willen.
Ga daarvoor met je cursor rechtsonder in je beeldscherm. Je ziet hier een vierkant blokje met "by-pass". Klik erop en je kunt verder met je spel.
Wil je de puzzel wel spelen, klik dan op één van de knoppen. Een lampje brandt.
Klik op een volgende knop. Als deze knop gaat branden en de vorige knop ook blijft branden, heb je de goede volgorde. Zo niet, begin je opnieuw.
Als twee knopjes branden, dan druk je weer op een knop. Je hebt de goede knop als 3 knoppen blijven branden. Uiteindelijk moeten alle vijf de knoppen blijven branden.
(Duw van links naar rechts op knop 2 - 5 - 1 - 4 - 3)
Als alle knoppen branden, verlaat je de puzzel en kijk je weer naar de kaartjesautomaat. Druk op de startknop en ditmaal verschijnt links iets op het beeldschermpje. Kijk ernaar.
Quiz en schuifpuzzel
De Quiz: Beantwoord 5 vragen correct en los de laatste puzzel op. Je wint dan een entreebewijs.
Klik op START.
1. Welke 6 letters zie je boven de hoofdingang van het kasteel.
- Boven de poort van de stallen hing dat bord met AFHCD. Dat lijkt het meeste op antwoord C.
- Dit antwoord blijkt correct. Het zijn de initialen van eigenaars in 1753. Men weet ook niet waarom de laatste G niet op dat bord boven de stallen staat.
Klik op next.
2. Wanneer werd de stal van Lofstad gebouwd.
- Dat stond dus ook op dat bord boven de poort. Klik dus A, 1783.
3. In het kasteelpark worden ieder jaar openluchtconcerten gegeven. Sinds welke eeuw?
Om deze vraag te kunnen beantwoorden, zullen we wellicht eerst even het kasteelpark moeten bezoeken. Verlaat het quiz-scherm.
Loop door de smeedijzeren poort naast de kaartjesautomaat.
Loop naar beneden tot aan de splitsing en ga hier naar links. Loop langs het gebouw tot je niet verder kunt en ga hier naar rechts, het pad af. Volg dit pad zigzaggend naar beneden.
Onderaan gekomen zie je iets roods op de grond voor je liggen. Raap het op. Het blijkt een pamflet te zijn voor een openluchtconcert. Onderaan staat geschreven dat de openluchtconcerten sinds 2001 hier gehouden worden.
Het antwoord op vraag drie kennen we nu dus. Maar omdat we toch hier rondwandelen, zullen we de rest van de omgeving ook maar even verkennen.
Volg het pad verder tot je een grote boom links van een splitsing ziet staan.
Ga hier naar links en loop rechtdoor, over het bruggetje tot bij een monument. Lees wat er op het monument staat. Op de derde regel zie je een datum: 20 juni 1810.
Draai om en loop terug over het bruggetje. Ga rechtdoor en bij de splitsing naar links.
Loop door en bij de volgende splitsing naar rechts. Verderop zie je weer een splitsing.
Ga hier naar links en rechtdoor.
Op het punt waar je rechts een muur en daarboven een wit gebouw ziet liggen, kun je naar links kijken. Op een groot grasveld zie je zomerhuisje. Achter de struiken links loopt een smal pad. Loop over het pad naar het zomerhuis. Op het zomerhuis wappert een kleine Zweedse vlag.
Draai om en loop terug over het pad. Ga naar links en loop rechtdoor om weer bij de stallen te komen. Ga vanaf hier weer naar het kasteel en de kaartjesautomaat.
Druk op start en probeer de quiz nogmaals:
1. Welke 6 letters zie je boven de hoofdingang van het kasteel.
- Antwoord C: AFHCD
2. Wanneer werd de stal van Lofstad gebouwd.
- Antwoord A:   1783.
3. In het kasteelpark worden ieder jaar openluchtconcerten gegeven. Sinds welke eeuw?
- Volgens het pamflet was dit 2001, dus antwoord E: de 21ste eeuw.
4. Voor Axel von Fersen werd een monument opgericht. Wanneer stierf hij?
- Op het monument stond de datum 1810. Klik dus op antwoord D.
5. Wat staat er op het dak van het zomerhuisje van Lofstad.
- Dat was duidelijk te zien. Antwoord D: de Zweedse vlag
Nu je alle 5 vragen goed beantwoord hebt, hoef je alleen nog maar de schuifpuzzel te maken.
Schuif tot je het zomerhuis in beeld hebt en je krijg je felbegeerde entreebewijs (ticket). Neem het uit de gleuf van de automaat en loop ermee naar de gids op het bankje.
De gids zit een beetje daas voor zich uit te kijken. Spreek haar aan. Ze blijkt ddel te nemen aan een meditatieprogramma en mag zich niet bewegen. Geef haar je ticket en je krijgt toestemming het kasteel te betreden. Als bescherming tegen geesten biedt ze je nog het juweelstickertje aan, dat op haar eigen voorhoofd geplakt zit. Neem het aan.
In Kasteel Lofstad 
Ga naar de drie hoge deuren en loop het kasteel in.
Rechts, achter de blauwe deur is een trap de kelder in. Carol vindt het te donker. Er hangt een antieke lantaarn boven het trapgat, maar die brandt niet.
Rechtdoor, het eerste schilderij waar je tegenaan loopt, stelt een dienstmeid voor. Haar portret kreeg deze ereplaats omdat ze het kasteel behoedde voor een Russische inval in1719. Volgens de ingelijste informatie die hier in de gang aan de muur hangt, stak ze het zomerhuisje in brand en liep toen de Russen tegemoet om te vertellen dat het kasteel reeds brandde.
Kijk ook naar de andere informatie-schilderijen die her en der in de gang hangen.
Je leest onder andere het verhaal van de jongen Nisse, die de hongerdood stierf nadat hij was opgesloten in een kelder. Iedereen die later het lichaam van de jongen probeerde te vinden, stierf een onnatuurlijke dood. Om mensen te waarschuwen werd de laatste rustplaats van de jongen daarna aangeduid met een kruis. Carol is blij dat ze het amulet draagt.
In een andere lijst lees je dat het kasteel, dat nu een museum is, tot 1926 in bezit was van de familie von Fersen. Het werd gebouwd tussen 1630 en 1644. Het park is van einde 18de eeuw en bevat bomen die overal vandaan komen. In 1783 bracht de toenmalige Axel, die aan de onafhankelijkheidsoorlog had deelgenomen, een spar en een lariks uit Amerika mee.
Verderop in de gang hangt nog wat informatie over de Axel die een verhouding begon met koningin Marie-Antoinette van Frankrijk. Zijn lievelings getal werd haar verjaardag: 2 november (211). Hij gebruikte dit getal altijd in zijn spelletjes. Deze Axel werd door het volk gedood omdat hij een medeplichtige zou zijn geweest bij de moord op koning Gustav III. Dit bleek later onterecht. Zijn zus Emilie richtte het standbeeld in het park voor hem op.
Slenter rond en bekijk alles in het kasteel op je gemak.
Loop ook naar het einde van de gang rechts. Links zie je hier het toilet. Rechts is een witte deur, die gesloten is. Je krijgt hier wel een actie-icoon.
Draai je om en loop de kamer in. Ga nog een kamer verder. Hier staat een bed. Aan de andere kant staat een toilettafel. Midden op de toilettafel zie je een metalen voorwerp. Bekijk het van dichtbij. Het blijkt een nummerdraaislot te zijn.
Probeer het lievelingsgetal van graaf Axel: 211. Duw dan op de vierkante knop ernaast en de klep van de toilettafel klapt open. Haal de versierde sleutel (illustrious key) eruit.
Ga terug naar de witte deur tegenover het toilet en maak hem open met de sleutel.
Je betreedt nu de keuken. Op de keukentafel ligt een doosje lucifers (matches), een Zweedse uitvinding. Neem het doosje mee en ga terug naar de ingang van het kasteel, waar de deur naar de kelder al openstaat.
Maak met de lucifers de antieke lantaarn aan, die boven het keldergat hangt.
Nu durft Carol de trap wel af. Loop de wijnkelder in. Naast de open haard zie je inderdaad het grijze kruis staan, waarmee de laatste rustplaats van de jongen wordt aangegeven.
Aan de andere kant ligt iets op een grote voorraadkist. Raap het op. Het is een plattegrond (map), waarop ook rechtsonder wordt aangegeven hoe je naar die geheime ontmoetingsplaats van graaf Axel kunt komen.
Verlaat de kelder en verlaat het kasteel.
Als je dat leuk vindt kun je nog een kamer bezoeken, die van buitenaf bereikbaar is.
Loop naar de kaartjesautomaat. Draai naar links en je ziet een deur. Nu je een toegangsbewijs hebt, kunt je hier naar binnen. Boven de open haard hangt een schilderij dat laat zien hoe Axel von Fersen door het volk gedood werd.
Ontmoetingsplaats 
Loop naar de ingang van de oprijlaan. Ga met je gezicht richting kasteel staan. De twee groene kliko's staan links.
Volgens het plattegrondje is de geheime ontmoetingsplaats links van hier. Draai dus naar links en loop rechtoor, dwars over het gras, tot bij het stenen muurtje op de rotsen. Deze plek herken je van het schilderij in je inventaris.
Kijk naar rechts. In het hoge gras zie je nog nét een sporttas in het hoge gras staan. Bekijk hem van dichtbij en rits hem open. Bovenop ligt een envelop. Open hem en lees een brief van Anna aan Axel: "Axel! Ik ben zo blij dat het je gelukt is tot hier te komen! Hierbij zijn enkele kledingstukken, die je zullen helpen om in de menigte op te gaan. Probeer tot bij het huisje in Finspong te komen, zo snel en zo veilig mogelijk. Je herkent het wel van de foto die ik je gaf. Liefs, Anna".
Laat de tas staan en ga terug naar de oprijlaan van het kasteel. Ga van hieruit naar je map.
Weer in Anna's appartement 
Loop Anna's appartement in. Achter hoor je de post op de mat vallen. Draai je om en kijk wat er ligt: Een loonspecificatie van de Zweedse gevangenis t.n.v. Anna Bergion en een tijdschrift. Anna werkte dus als geschiedenis lerares in de gevangenis.
Beursje-puzzel
Loop naar woon/slaapkamer. Loop om de zithoek heen, naar de muur boven de bank, waar je het schilderij weghaalde. Er is blijkbaar een bloempot van de vensterbank gewaaid. Hij ligt nu met plant en al op de grond.
Bekijk de scherven van dichtbij. Er ligt een beursje tussen. Bekijk dit beursje in close-up. Er zitten zes knopjes op de sluiting. Als je er op klikt, schuift het opzij en onthult een gaatje. Klik op een ander knopje en je merkt dat het vorige knopje weer terugschuift. Of niet. In ieder geval is het de bedoeling dat je uiteindelijk alle gaatjes te zien krijgt.
( Nummer de knopjes van links naar rechts, op de bovenste rij 1, 2, 3 en op de onderste rij 4, 5, 6.
Als je begint met alle gaatjes gesloten, klik je op knopje 5 - 4 - 6 - 6 - 3.)
Als alle gaatjes open zijn, klik je op het beursje. Haal de sleutel (key) eruit.
Verlaat de close-up en kijk nu naar de plek boven de bank, waar het schilderij hing. Haal het schilderij uit je inventaris en hang het weer terug aan de muur.
Als je wilt kun je nog even kijken waar die kapotte bloempot vandaan kwam. Het raam staat op een kier en je kunt het openen en naar buiten kijken.
Symbolen-puzzel
Ga naar de secretaire die in de hoek bij het raam staat. Je had al gezien dat de twee laatjes hierin op slot waren. Gebruik je pas gevonden sleutel om het rechter laatje te openen. Er ligt een lange brief van Axel aan Anna in, die duidelijk geschreven is op Anna's typemachine, getuige de scheve letters. Axel schrijft hoe dankbaar hij is dat hij Anna ontmoet heeft. Zij nam de bitterheid uit zijn hart. Een bitterheid die Axel heeft omdat hij onschuldig vastzit. Hij verliest zichzelf vaak in dromen, waarin hij weer vrij is en elke dag met Anna samen kan zijn. Hij houdt zielsveel van haar, maar is soms bang dat ook Anna een droom is. Hij wil haar graag weerzien.

Gebruik nu de sleutel op het linker laatje. Het gaat niet open, maar er verschijnen 4 symbolen op. Symbolen die je al eerder zag op de door Anna gesigneerde schilderijen
De bedoeling is, dat je in de juiste volgorde op de 4 symbolen klikt. De schilderijen gaven je hierbij een hint. Er stond namelijk ook een datum bij en als je klikt op chronologische volgorde, gaat het laatje open.
Er ligt een overdrachtsakte in van het huis in Finspong, dat Anna van haar zus erfde . Deze "cottage" staat nu op je map. Verder ligt er in het laatje nog een gouden ring, met een half zichtbare datum-inscriptie.
Maak het laatje weer dicht en verlaat Anna's appartement.
Cottage 
Ga naar Katarina en laat haar de loonspecificatie (pay slip) zien. Ze vertelt Carol dan dat Anna bijverdiende als geschiedenis lerares in de gevangenis.
N.B.: De gevangenis is nu ook op je map te zien. Ga kijken waar hij precies ligt als je zin hebt, maar je zult er nooit naar binnen kunnen. Je kunt het gebied verlaten via de exit bij de dierenbegraafplaats.
Katarina heeft Anna nooit horen praten over een huisje (cottage). Ze kan je hier niet verder helpen. Neem afscheid.
Ga zelf even kijken bij het huisje (cottage). Loop erom heen. Het ziet er allemaal nogal verwaarloosd en verlaten uit. Je krijgt een handicoon bij de achterdeur, maar hij blijkt gesloten.
Ga terug naar Anna's appartement. Carol is niet blij de huismeester bij de ingang van het complex te zien. Hij spreekt haar meteen aan om te vertellen dat hij als kind geen borstvoeding heeft gehad...
Na het gesprek sta je meteen in Anna's appartement.
Loop naar het antwoordapparaat, dat naast het bed op het nachtkastje staat.
Je ziet dat er een gemiste oproep was. Beluister hem (play). Een vrouwenstem vertelt dat ze de schoorsteen heeft geveegd. De sleutel heeft ze onder de deurmat achtergelaten. Zou ze het over het huisje in Finspong hebben?
Ga meteen even kijken bij het huisje (cottage). Loop naar de achterdeur, kijk naar beneden en schuif de rubberen mat opzij. Je vindt hier inderdaad de sleutel (cottage key).
Haal de sleutel weer uit de inventaris en open de achterdeur van het huisje. Ga naar binnen.
Ga naar rechts, de woonkamer in. Op tafel zie je een brief liggen naast een mobieltje. Lees de brief: "Axel liefste! Neem deze telefoon. Ik zal je opbelen als de plannen veranderen of als er iets onvoorziens gebeurt. Denk eraan dat je hem aan laat staan. Ik denk echter niet dat ik je op korte termijn kan bereiken, omdat ik waarschijnlijk op weg ben naar Spanje als je dit leest. Boven vind je wat geld en andere nuttige dingen. Probeer een goed nachtrust te nemen, voordat je verder gaat. Anna"
Neem het mobieltje (mobile phone) mee en loop wat door het huis.
Carol hoort ineens vreemde geluiden vanuit het bovenhuis.
Loop de smalle open trap op naar boven om het te onderzoeken. Voor je staat een raam open. Je kunt naar buiten kijken. Draai je daarna om en loop naar de deur die op een kier staat.
In de slaapkamer zie je dat het bed duidelijk beslapen is. Kijk aan de linkerkant op het omgeslagen dekbed. Er ligt een krant op. Lees de kop: "MORDET HAMND". Dit betekent "MOORD WRAAK".
Kijk dan rechts van het bed. Op het nachtkastje ligt een sleutel. Til hem op. Carol ziet dat deze sleutel identiek is aan de sleutel die zij heeft.
Bekijk dan het horloge van dichtbij. Er staat een inscriptie in: "Vrolijke Kerst en een gelukkig Nieuw Jaar voor Axel Weber van het Dierenbegraafplaats Bestuur".
Ga weer naar beneden en verlaat het huisje. Axel is waarschijnlijk door het raam gesprongen en ervandoor gegaan, toen hij Carol beneden in het huisje hoorde.
Dierenbegraafplaats 
Ga via de map naar de dierenbegraafplaats (pet cemetery). Praat met de verzorger van graven. Hij kent Axel Weber als de gevangene die hem eens per week een handje hielp op het kerhof. Hoewel hij voorheen zei, Anna niet te kennen, zegt hij nu dat hij wel gehoord heeft over de geschiedenis lerares. Axel praatte steeds over haar, vertelt hij. Ze waren beiden zeer geïnteresseerd in de geschiedenis van Axel von Fersen en de verzorger vermoedt dat er "iets was" tussen die twee.
Desgevraagd blijkt Axel weber vast te zitten wegens moord, maar de verzorger denkt dat de man onschuldig was. Hij geeft Carol het advies de kranten erop na te lezen.
Easter egg 1 
Op dit punt in het spel kun je een zogenaamd "easter egg" (paasei) in het spel activeren.
Een easter egg is een grapje van de makers van het spel. Een actie die je kunt doen, maar die niet noodzakelijk is voor de voortgang van het spel.
Verlaat de begraafplaats en ga naar Katarina. Klik op de deur en ditmaal sta je niet meteen in haar kamer, maar binnen het appartementenblok, voor haar voordeur.
Je kunt niet zomaar naar binnen lopen, dus bel aan. Je hoort de 5de symphonie van Beethoven, maar niemand doet open.
Ga dan naar Stina's winkel. Op de deur hangt een briefje: "ben over een minuutje weer terug".
Ga vervolgens naar Carol's huis (home). Loop naar de keuken en kijk in de bloempot van de grootste plant in de vensterbank. Hier vind je een reservesleutel (spare key) van de kiosk.
Ga terug naar Stina's kiosk en maak de deur open met de reservesleutel.
Zoek binnen naar Anna's merk cigaretten (tweede plank van boven, witte pakje): Malboro. Neem het pakje mee.
Ga tenslotte naar Anna's appartement en loop naar de keukentafel, waarop de metalen haan staat.
Til de vleugel op, haal de cigaretten uit je inventaris en leg ze op het reeds aanwezige pakje.
Dit heeft allemaal geen nut in het spel, maar het is aardig van je om Anna's cigarettenvoorraad aan te vullen...
Bibliotheek 
Ga terug naar de begraafplaats. Nu zie je tegen een boom een schoffel (hoe) staan. Die is misschien wel handig om dat handtasje bij de brug op te vissen. Leen hem dus even.
Je kunt niet via "exit" met de hark vertrekken, dus ga aan het einde van het pad rechtsaf over de parkeerplaats. Loop verder langs de gele muur en voor de flat rechtsaf. Ga dan het park in.
Loop verder door het park tot je aan de andere kant bij de brug komt.
Nu kun je met de schoffel de handtas "(handbag) opvissen.
Haal uit de handtas een bibliotheekpas van de Norrköping Stadsbibliotheek.
Breng dan de schoffel weer terug naar de dierenbegraafplaats, via dezelfde weg door het park en langs de flats.
Ga nu via je map naar de stadsbibliotheek. Loop naar binnen.
Je staat nu voor een tafeltje met een computer. Haal de biebpas uit je inventaris en stop hem in de daarvoor bestemde gleuf rechts op het tafeltje. Klik dan op het toetsenbord om de krantenartikelen te lezen.
Axel Weber, verkoopmanager bij Lydec Assurantiën, wordt ervan verdacht zijn bazin, vice-president Lotta Andersson te hebben vermoord. Axel en Lotta hadden vaak menigsverschillen. Lotta is overleden aan een dosis Digoxine, een middel tegen hartkwalen. Sporen van Digoxine zijn in Axel flat teruggevonden.
Per Vegander, advocaat in dienst van Lydec Assurantiën, verdedigt Axel voor het gerecht. Desondanks wordt Axel schuldig bevonden en tot 12 jaar gevangenisstraf veroordeeld.
Axels collega, Urban Nystrom, zegt dat Axel beslist geen moordenaar is. En daarbij veel te slim om iemand te vergiftigen en dan sporen in zijn eigen huis achter te laten. Urban denkt dat de werkelijke moordenaar iemand uit Axel's omgeving moet zijn, omdat een vreemde nooit de Digoxine in Axels huis had kunnen neerleggen.
Verlaat de bibliotheek en ga naar de kiosk.
Urban Nystrom 
Bij de kiosk aangekomen, vraag je Stina om een telefoonboek.
He telefoonboek valt open bij pagina 194-196 Nor. Blader verder tot pagina 198 Nyr.
Klik met je vergrootglas-icoon op de linker pagina en het adres van Axels collega Urban Nystrom verschijnt groot in beeld: Nystrom Urban Dagsbergsv. 140.
Nu kun je via je map naar Nystrom's huis gaan.
Klop op de deur. Een jonge vrouw doet open, zegt dat ze al lid is en doet de deur weer dicht.
Klop nogmaals en vraag: "lid waarvan?" De jonge vrouw zegt: "Van de sekte...je hebt dat ding op je voorhoofd". Ach ja, dat ding dat Carol van de gids bij het kasteel kreeg...
Vraag naar Urban Nystrom. De jonge vrouw zegt Urban haar man was. Hij is onlangs overleden bij een auto-ongeluk. Dat spijt Carol. Als ze dan zegt dat ze op zoek is naar informatie over Axel Weber, vertelt mevrouw Nystrom haar, dat Urban overtuigd was van de onschuld van Axel. Urban had zijn eigen onderzoek ingesteld naar de moord en Carol mag wel even rondkijken in de werkkamer van Urban. Er is sinds zijn dood nog niets aan gewijzigd.
Loop de kamer in en kijk rond. Kijk in de richting van de deur. Links ervan staat een witte kast. Rechts bovenop de kast zie je een groen blikken doosje "Geo Lewison & CO. LTD." staan. Probeer het te pakken. Het staat te hoog, Carol komt er zo niet bij.
Draai je om. Onder het raam staat een hokker (ugly chair) met een rood leren kussen. Til hem op en zet hem voor de witte kast. Klim op de hokker en haal het groen blikken doosje van de kast af.
Klik op het grijze vlak in het midden van het doosje. Er verschijnt een stukje van een afbeelding onder je muisklik. Klik net zo vaak tot je de hele afbeelding ziet; er zijn 9 stukjes puzzel. (Nummer de puzzelstukjes van links naar rechts 1,2,3 - 4,5,6 - 7,8,9. Klik op 4 - 6 - 5 - 2 - 1 - 9 - 8)
Het doosje gaat open en je kunt Urban's aantekeningen lezen.
Urban is er stellig van overtuigd dat iemand Axel erin geluisd heeft.
Urban gelooft Axel, die beweert dat iemand zijn apartement is binnengegaan en sporen van vloeibare en poedervormige dioxine heeft achtergelaten. Autoslopers hebben officiële toestemming om inbrekersapparatuur te gebruiken om de sloopauto's te kunnen openen. Op de laatste pagina kleeft een gele post-it met de tekst "Ik moet Nisse's sloop bezoeken"
N.B.: Klik op de post-it en je ontdekt dat onder de aantekeningen een oude Australische Playboy uit 1985 ligt, met Madonna op de voorpagina. Onderaan wordt Len Green genoemd, die niet alleen Windows XP2 testte, maar ook in de aftiteling van dit spel genoemd wordt als Creative Consultant.
Zet het doosje terug op de kast. Kijk dan voor het computerscherm op het bureau. Er staat een batterij-oplader. Herinner je dat de batterijen van Carol's antwoordapparaat leeg waren.
Je kunt nu deze batterij-oplader oppakken. Carol zal echter niets zomaar stelen uit Urban's kamer, dus voor je vertrekt, zul je de oplader dan weer terug moeten zetten.
Als je klaar bent met rondkijken, verlaat je de kamer. Urban's vrouw zegt dat je ten allen tijden terug mag komen als het je helpt.
Autosloop 
Ga eerst naar Stina's kiosk. Vraag haar of ze weet waar Nisse's junkyard is. Ze vertelt het Carol en dan staat de autosloop op de map. Ga er naar toe.
Loop de autosloop op. Aan de rechterkant staat een grote blauwe loods, met een groene deur. Ga hier naar binnen en praat met Nisse, de eigenaar van de sloophandel.
Hij denkt dat Carol speciaal voor hem naar de sloophandel komt... Als je hem vraagt hem zijn radio uit te zetten, wil hij dat alleen doen als hij batterijen voor zijn MP3 speler heeft. Hij werkt namelijk beter met muziek erbij. Als je hem vraagt naar Axel Weber, doet hij alsof hij vermoedt dat het een componist is.
Verlaat de loods en wandel verder over de sloopplaats.
Aan de zijkant van de blauwe loods staat een oranje landbouwtractor voor een rode loods. Loop tot bij de loods en draai naar rechts. Je staat nu voor een grijze deur. Probeer de deur te openen. Hij is niet op slot, maar lijkt te klemmen.
Loop verder de sloop op. Bijna achteraan zie je links een verroeste blauwe container en rechts een busje zonder achterdeuren. Loop naar het busje en bekijk het aan de zijkant. Je ziet dan bij de achterbumper een breekijzer (crowbar)staan. Neem hem mee en ga terug naar de grijze deur.
Als je nu probeert de deur open te wrikken weigert Carol. Ze is bang dat Nisse haar hoort.
Verlaat de sloop.
Batterijen 
Ga naar Carol's appartement. Ga naar de keuken en til het antwoordapparaat op. Haal de lege batterijen (batteries) eruit. Zet het dekseltje terug en leg het apparaat weer op het aanrecht.
Ga nu naar het huis van Urban Nystrom.
Zoek in Urban's werkkamer naar de batterij-oplader (battery charger) die voor de computer monitor ligt. Raap hem op.
Kijk nu naar links. Op de grond, rechts naast de oranje papierkorf, ligt een verlengsnoer met een stekkerdoos. Stop de oplader in de stekkerdoos. De batterijen hebben even tijd nodig om op te laden, dus verlaat het huis.
Keer meteen weer terug naar Urban's huis.
Urban's vrouw wacht je op bij de voordeur. Ze heeft een brief in haar hand. Hij is geadresseerd aan Urban en komt van zijn bazin. De brief is waarschijnlijk per ongeluk onder de deurmat geschoven.
Neem de brief (letter) aan en lees hem. Het is een copietje van een brief die Lotta (Urban's vermoorde bazin) aan Per, de advocaat van de zaak, schreef. Iemand van Per's kantoor heeft gedurende lange tijd illegaal sommen geld afgeschreven van de bankrekening van het bedrijf. Lotta wil hier met Per over praten en stelt een etentje voor op 20 mei, de dag van de moord.
Stop de brief in je inventaris en ga naar de werkkamer van Urban.
Haal nu de batterijen (batteries) uit de oplader. Kijk er naar in je inventaris. Ze zijn nu opgeladen (charged). Verlaat Urban's huis.
Sleutel 
Ga terug naar de autosloop. Geef Nisse de opgeladen batterij voor zijn MP3 speler. Hij is er blij mee en stopt hem meteen in de speler. Dan gaat hij aan het werk met een koptelefoon vol muziek.
Loop naar de grijze deur. Nu kun je hem openwrikken met de koevoet, want Nisse hoort niets.
In de kast achter de deur zie je een machine staan, waarmee je sleutels kunt maken (key master). Rechts onderaan aan de machine, zie je nog net een rand van een wit stuk papier. Trek het papier eruit. Het blijkt een envelop te zijn en je leest een adres: Risselgatan 142a 602 81 Norrköping. Er stond waarschijnlijk ook een naam boven, maar die is onleesbaar dankzij de uitgelopen inkt.
Draai de envelop om en maak hem open. Er zit een goudkleurige sleutel (key) in, vergezeld van een kort briefje. Iemand wil "de juiste prijs" betaald krijgen. Dit lijkt sterk op afpersing. Stop het briefje en de envelop weer in de machine, maar houd de sleutel.
Kijk nu naar het blad papier dat rechts van de machine ligt. Er staan allemaal silhouetten op van sleutels. Haal de sleutel uit je inventaris en "plak" hem op de onderste rij, tweede sleutel van rechts. Het is blijkbaar precies deze sleutel. Boven het silhouet staan de initialen A.W.
Neem de sleutel mee en verlaat de autosloop.
Ga naar Stina's kiosk en vraag om het telefoonboek. Risselgatan 142a staat niet vermeld met een naam. Je zult dus zelf even moeten gaan kijken, wie er woont.
Risselgatan 142a kelder 
Loop naar de voordeur en bekijk hem van dichtbij. Hij is op slot en je kunt hem niet openen. Verlaat de close-up en loop naar links. Kijk dan naar rechts. Aan de zijkant van de flat zie je een trap naar beneden, die naar de bergingen leidt.
Ga de trap af en maak de deur onderaan open. Als je binnen staat, kijk je naar rechts. Je ziet hier een prikbord. Er hangt een briefje op van ene Leena, die klaagt over de sloten en zegt dat de hoofdzekering stuk is en een andere zekering niet aanwezig.
Draai terug en loop de lange gang in. Open de tweede deur rechts. Het is een toilet. Recths naast de toiletpot ligt een kleine koperkleurige sleutel (key) op de grond. Raap hem op.
De volgende deur aan de linkerkant heeft een cijferslot. Verder wil Carol niet de gang in lopen, dus draai je om en loop terug.
Aan de linkerkant, voor de witte afvoerbuis, zit op ooghoogte een klein metalen deurtje in de wand. Het is afgesloten met een hangslot. Haal je koperkleurige sleuteltje uit de inventaris en maak het deurtje open. Dit is de zekeringenkast waar Leena over klaagde. Je ziet dat de zwarte draad bloot ligt. Dit moet dus eerst gerepareerd worden, voordat je iets anders kunt doen.
Loop richting uitgang. Net voor de uitgang zit rechts een grote metalen deur (tegenover het prikbord). Loop naar binnen. Loop naar voren, het verlichte gedeelte in en kijk hier naar links.
In de schemerige hoek op de grond zie je papier liggen, kranten of tijdschriften pagina's. Kijk er van dichtbij naar. Nu zie je rechts op het papier een schroevendraaier (scewdriver). Raap hem op en neem hem mee. Verlaat de kelder.
Zekeringen 
Ga naar het appartement van Anna Bergion. Loop naar het toilet. Als je eerder op het toilet was, is de deur nu in het slot gevallen. Haal de schroevendraaier uit je inventaris en maak de deur van buitenaf open. Ga dan het toilet in en raap de gele latex handschoenen (gloves) op. Verlaat dan het pand weer.
Ga terug naar de kelder van Risselgatan 142a. Open de zekeringen kast.
Kijk in je inventaris en gebruik de schaar (uit Carol's huis) om een stukje van de duktape (uit het park in West Side) af te knippen.
Trek je latex handschoenen aan en draai de twee losse eindjes van de zwarte kabel in elkaar. Draai daarna het stukje tape eromheen.
Kijk nu naar de zekeringen. Erachter hangt een gebruiksaanwijzing. Lees het. Je ziet dat er 6 plekken zin om een zekering in te stoppen. De meest rechter plek, socket 6, is de hoofdzekering. Er zijn 2 lege plekken (socket 1 en 4), 2 plekken voor een voordeur (socket 3 en 5) en een plek voor de deur van het washok (socket 2).
Verder lees je dat als een schakelaar op "off" staat, de deur open is.
- Haal nu de drie zekeringen (fuse) uit de kast. De derde zekering (3e fuse), de hoofdzekering, is kapot volgens het briefje dat Leena op het prikbord hing.
- Stop een van de andere zekeringen in de meest rechter plek (socket 6). Nu een goede hoofdzekering erin zit, heb je in ieder geval al stroom op het kastje.
- Stop nu de andere goede zekering op de derde plek van links, de voordeur van 142a.
- Zet tenslotte de schakelaar van "front door 1" (voordeur 1, dus nummer 142a) op "off".
Je kunt nu de kelder verlaten en naar de voordeur van 142a (staat met zwarte letters boven de deur aangegeven).
Easter egg 2 
Nadat je klaar bent in de zekeringenkast kun je, als je daar behoefte aan hebt even naar het toilet hier in de kelder gaan. Gooi er alle dingen in de wc-pot, die je niet meer nodig denkt te hebben, zoals bijvoorbeeld de schaar of je doosje lucifers!
Je kunt ook in plaats van de zekering in socket 3 te plaatsen, hem in socket 2 zetten. Zet dan de schakelaar van het washok (laundry door) op "off".
Loop naar het einde van de gang. Links is de deur met het nummerslot. Dit is het washok en de deur is nu open. Je kunt naar binnen kijken en wat poetsmateriaal zien.
Ook kun je de zekering in socket 5 stoppen. Zet de schakelaar van voordeur nummer 2 op "off". Je hebt nu de deur van appartement 142b geopend, maar Carol zal er niet naar binnen willen, omdat ze er niets te zoeken heeft, zegt ze.
Per Vegander 
Ga naar de voordeur van appartement 142a. Maak de deur open en loop de gang in.
kijk naar de brievenbus van de achterste deur links. Er staat "Per Vegander" op. Hier woont dus de advocaat die op de dag van de moord een diner-afspraak had met Lotta.
Bel aan. Per Vegander doet zelf open. Zeg dat je vragen hebt over Lydec Assurantiën. Evander zal beweren dat hij daar niet meer werkt. Zeg dan dat je onderzoek doet naar Axel Weber. Nu beweert hij dat hij niemand kent met die naam, terwijl hij notabene Axels advocaat was bij de rechtszaak!
Probeer dan te zeggen dat je denkt dat hij een copie had van Alex' huissleutel en dat hij degene is, die het bewijs in Axels flat geplaatst heeft. Carol zal dat niet willen zeggen.
Vervolgens gooit Vegander de deur voor je neus dicht omdat hij tv wil gaan kijken.
Ga via de map naar het politiebureau (police station).
Klik op de ingang. Je gaat niet naar binnen, maar Carol vertelt dat de politie zeer geïnteresseerd was in de brief van Lotta aan Per Vegander en eveneens in de informatie over de sleutel van Axels flat. Per Vegander werd na Carol's bezoek onmiddellijk gearresteerd.
Einde 
Ga naar de bibliotheek en stop je biebpas in de gleuf bij de computer. Klik op de muis en je krijgt een krantenartikel te zien, waarin je leest dat Per Vegander is gearresteerd op verdenking van de moord op Lotta. Een moord waar de ontsnapte Axel al twee jaar voor vastzat.
Ga nu terug naar Carol's huis. Op het moment dat je binnenstapt, wordt er gebeld op het mobieltje dat je in Anna's huis vond. Anna is ana de lijn. Ze denkt dat Axel het mobieltje nog heeft en zegt hem, dat hij naar de Viking Terminal moet komen. Het is de enige manier om Zweden zonder paspoort te kunnen verlaten. Ze zegt dat zijzelf nog even naar haar appartement gaat om de laatste dingen te pakken. Ze hoopt Axel snel in Spanje te ontmoeten.
De Viking Terminal staat nu op je plattegrond. Ga er naar toe.
Loop de vertrekhal van de veerboot in. Rechts zit een man op een koffer. Naast hem staat de sporttas die je nog kent van de ontmoetingsplaats bij het kasteel.
Spreek de man aan en vraag of hij Axel Weber is. Vertel hem dan dat je op zoek was naar Anna Bergion en dat je al zoekende meteen even de ware moordenaar hebt gevonden: Per Vegander.
Axel is heel blij met dat nieuws, dus zeg tegen hem dat hij als een vrij man met je mee kan gaan.
Axel is echter van plan gewoon verder te gaan met de plannen die hij en Anna maakten.
Wens hem alle succes toe en neem afscheid.
Ga nu naar Anna's flat. bel aan. Anna doet open. Vertel haar dat Axel niet meer van moord beschuldigd wordt. Zeg haar ook dat je Axel net gesproken hebt en dat hij op weg naar Spanje is.
Anna is totaal verrast, neemt je mee naar binnen en wil het hele verhaal horen.
Ze heeft een huis gekocht in Spanje en wil er dus ook naar toe.
Dan zien we hoe Carol de brief beëindigt, die ze begon te schrijven in het begin van dit spel. Per Vegander was zelf degene die geld had gestolen van de maatschappij. Toen Lotta dit ontdekte heeft hij haar vergiftigd en vervolgens het vergif in Axels huis gelegd.
Carol hoopt dat het allemaal goed gegaan is met Anna en Axel.
Dan wordt er post bezorgd.
Een brief van Edit Nystrom, die zegt gelogen te hebben over de dood van haar man. Ze schaamde zich om te zeggen dat hij plotseling verdween om lid te worden van een vreemde sekte.
En....een ansichtkaart met een spaanse postzegel..................................................

Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.
|