Walkthrough door Marjo © 2007 www.adventurespel.nl
Uitgever: Lost Spell Productions/2007
Ontwerper: Emanuel Rufino en Ignacio Tricherri
Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar:
Marjo's Spel-Info.
|
Intro,
Hoofdstuk 1: Primitieve Essence,
N.B.: Je kunt je spel online opslaan.
Klik op het bruine boek rechts onder in het speelscherm. Klik dan op het onderste plaatjes dat uit het boek steekt, voor de "opties".
Intro 
N.B.: Bekijk alles en klik op alle actieve punten. Sommige acties zijn namelijk pas mogelijk als je eerst iets anders bekeken hebt. De walkthough beschrijft niet elke klik.
Je staat in je kamer, naast een bed waarop een geopende koffer ligt.
Klik, rechts onderaan in de balk, op het bruine boek. Het is 1922 en je heet Santiago Achotegui. Open het boek, door op het bovenste nét uitstekende fotootje te klikken. In deze "notities" lees je dat je naar je oom wilt gaan en een boek van Galning Forsker wilt meenemen.
Klik tweemaal op het "terug" icoon rechts bovenaan om weer naar je kamer terug te keren.
Op het nachtkastje zie je een brief liggen.
Klik met de oogcursor op de bovenste lade van het nachtkastje om het van dichtbij te bekijken.

Nu kun je ook op de brief van je oom klikken, om hem te lezen.
Open de lades van het nachtkastje. In de onderste lade ligt een stuk papier. Schuif het opzij (klik erop) en je vindt je autosleutels.
Klik links of rechts (waar de actieve cursor verschijnt), naast het nachtkastje om weer uit te zoomen.
Kijk naar het schilderij boven het nachtkastje. Je krijgt een close-up.
Klik dan op de rechter onderkant van de lijst en het schilderij schuift opzij. een kleine wandkluis wordt zichbaar. Je hebt geen sleutel, ook nooit gehad, dus je kunt hem niet openen. Verlaat de close-up weer.
Klik op de koffer. Er moeten nog een boek mee, voor je kunt vertrekken.
Je vindt het juiste boek op een stapeltje boeken in de hoek.
Raap het op. Sleep dan in je inventaris-balk het vergrootglas op het boek, om het van dichtbij te bekijken. Op deze wijze kun je elk voorwerp in je inventaris bekijken.
Dit is inderdaad het boek van Galnig Forsker dat je zocht.
Draai weer naar je koffer. Klik onderaan in je inventaris op het boek. Klik dan met je boek-cursor op de koffer.
Nu kun je de koffer sluiten en oppakken, door op het deksel te klikken.
Draai naar de deur en open hem om te vertrekken.
Hoofdstuk 1: Primitieve Essence 
Voor de hut
Na een leuke rit per auto, arriveer je bij het buitenhuis van je oom, een blokhut in het bos.
Bekijk alles om je heen. Er is zo te zien al heel lang geen onderhoud meer gepleegd aan de hut.
Op de rond metalen brievenbus zie je bloedvlekken. Er loopt ook een spoor bloedvlekken tot aan de hut. Wat is hier gebeurd?
Loop naar de deur. Hij is afgesloten.
Kijk naar beneden. In het emmertje zit een sleutel. Als je hiermee probeert de deur open te maken, breekt de sleutel af.

Draai naar links en bekijk de auto. Maak het portier open.
In het handschoenenkastje vind je een nijptang.
Draai verder naar links en je kijkt naar de bosrand. Doe een stap dichterbij en zoek rechts onderaan in je scherm, naar een tak. Raap hem op.
Ga terug naar de deur en duw met de tak de afgebroken sleutel uit het slot.
Kijk dan naar beneden, naar de kier onder de deur. Gebruik de tak om de afgebroken sleutel onder de deur uit te schuiven.
Kijk weer omhoog en stop de afgebroken sleutel in het slot.
Gebruik nu je nijptang om de sleutel om te draaien. Het lukt! De deur is open, dus ga naar binnen.
In de hut
Bekijk alles in de hut.
Voor je op de grond ligt een geweer Raap het op.
Op de schoorsteenmantel vind je je een klein sleuteltje. Neem het mee.
Links van de open haard zie je twee opgezetten dierenkoppen aan de wand hangen.
Ga naar de andere kant van de kamer.
Hier zie je een tafel met een bloedvlek. Het spelletje schaak is geëindigd in een schaakmat. Er is een briefje op de tafel vastgezet met een mes. Lees de brief. Je oom wordt belaagd door een vreemd bloeddoorstig wezen. Hij adviseert je te vluchten en Kuyfi op te zoeken voor raad. Ook wil hij graag, dat je hier een waardevol artefact zoekt en beschermt.
Draai je om en bekijk de grote dekenkist. Maak hem open. Haal de spulletjes eruit en je ziet dat de kist een dubbele bodem heeft, die in de hoeken vastzit met draaibare pinnen. Het lukt niet zomaar om ze in de juiste stand te zetten. Laat de kist dus maar even staan. Zoom uit, door aan de linkerkant van het scherm te klikken.
Keuken
Draai naar de twee deuren in de rechterwand van de hut. Open de rechter deur en ga naar binnen. Bekijk alles.
Op tafel vind je een kaars met lucifers en een mes.
In het wandkastje kun je grijs, groen, blauw, oranje en rood preparaat uit de kommetjes halen.
Achter de hut
Open de keukendeur en stap naar buiten.
Links, voor het houten kistje liggen een paar botjes op de grond. Raap ze op. Draai dan naar rechts. Het is niet pluis in het mistige bos.
Draai nogmaals naar rechts en je ziet de groene smurrie op de keukendeur. Ga terug naar binnen.
Keuken
Als je door het raampje kijkt en even wacht, zie je iets vreemds door het bos rennen en hoor je angstaanjagend gegrom. Draai je om, pak de lange lat die in de hoek staat en barricadeer hiermee de keukendeur. Ga terug naar de woonkamer.
Woonkamer
Loop naar de buitendeur en barricadeer hem met het geweer. Net op tijd!
Studeerkamer
Draai naar links en ga nu de linker zijdeur in, naar de studeerkamer.
Bekijk de halve foto en lees de krantenartikelen op het prikbord.
Lees dan het dagboek van je oom, dat op tafel ligt. Hij schrijft over een beschermingsritueel met vijf kaarsen en vijf elementen; drie van de aarde en twee dierlijke.

Bekijk de bovenste boeken in de linker boekenkast van dichtbij.
Haal de twee grijze boeken in het midden eruit.
Kijk in de holte. Er lijkt bloed te zitten.
Gebruik vervolgens je kaars om bij te lichten. Nu zie je op de achterwand vier rode strepen. Noteer de stand van de strepen.
Draai naar links en open met het sleuteltje dat je op de schoorsteenmantel vond, de deur naar de slaapkamer. Ga naar binnen.
Slaapkamer
Op de gornd zie je meteen de plas bloed en de vijf kaarsen die in een cirkel om een pot staan.
Kijk onder het bed. Het is te donker. Gebruik je kaars om bij te lichten en je ziet een gat in de vloer, waar een ladder uit steekt. Je kunt nog niet naar beneden.
Verlaat de slaapkamer en ga terug naar de woonkamer
Woonkamer
Open de dekenkist en haal de spulletjes eruit.
Zet nu de draaipinnen in dezelfde stand, als de bloedstrepen in de boekenkast.
Klik daarna op het handvat midden boven en til de dubbele bodem eruit.
Je beloning is een gouden beeldje van een man met vleugels. Haal het uit de kist.
Je hebt nu het artifact waar je oom over sprak. Misschien is het ook verstandig om het beschermingsritueel uit te voeren.

Loop naar de linkerkant van de woonkamer. Bekijk de opgezette dierenkoppen van dichtbij.
Haal je mes uit de inventaris en snijdt van beide dieren een pluk haar af. De actieve cursor verschijnt aan de rechterkant van de snuit.
Ga dan terug naar de slaapkamer.
Slaapkamer
Om het ritueel uit te voeren, heb je, volgens je oom, twee dierlijke en drie aarde-elementen nodig.
Haal de botjes uit je inventaris en klik ermee op de pot. Santiago legt ze in de plas bloed neer.
Je oom had een speciale band met beren, dus gooi het berenhaar in de pot.
Bekijk met je vergrootglas de vijf gekleurde poeders die je in de keuken vond. Het grijze is een bodemvondst, het groene een van de experimenten van je oom en het blauwe is volgens de omschrijving een stukje natuur. Dit zouden weleens de juiste aarde-elementen kunnen zijn.
Voeg dus het grijze, groene en blauwe poeder toe.
Neem tenslotte je kaars+lucifers en klik op de kaars die middenvoor op de grond staat.
N.B.: Als je niet de juiste ingrediënten in de pot stopte, verschijnt er wel even rook, maar zegt Santiago ook dat het niet werkte. Je zult dan even nieuw berenhaar moeten gaan halen en opnieuw de pot vullen met haar en gekleurde aarde-elementen.
Deed je alles correct, dan knippert je bruine boek in je inventaris.
Open het en bekijk het middelste fotootje met de "memories".
Kijk weer onder het bed en gebruik je kaars om bij te lichten.
Nu verschijnt er in het gat met de ladder, een oog-cursor. Klik en je daalt in een oogwenk af in het gat, waar je een soort altaar ziet.
Altaar
Je kijkt even later naar de ladder. Klik onderaan in je scherm om je om te draaien.
N.B.: Als hier geen actieve cursor verschijnt, open dan eerst even je bruine aantekenboek en kijk naar het plaatje in "memories". Daarna krijg je wél een actieve cursor.

Je staat nu voor een soort altaar. Raap rechts onderaan, bij de kaarsen, een ronde steen op, waar hetzelfde symbool op staat, dat je op de afbeelding in je bruine boek zag.
Bekijk nu de bruine steen op het altaar van dichtbij.
Plaats de symbool-steen aan de rechterkant en het gouden beeldje aan de linkerkant.
Even later zie je in de grijze nevel een grijze rots met een symbool erop.
Bekijk het van dichtbij. En nogmaals...en nogmaals....en................................

Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.
|