Walkthrough door Marjo © 2005 www.adventurespel.nl
Uitgever: Silver Sphinx Studios / 2005
Ontwerper: Silver Sphinx Studios
Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar:
Marjo's spelinfo.
|
N.B. Gebruik de setup mogelijkheid om het spel in een kleiner scherm te spelen. Het oogt grafisch dan beter en de letters van de tekst zijn leesbaarder.
Intro
Als het spel begint kun je kiezen uit drie karakters voor je held: een vechter (fighter), een tovenaar (mage) of een dief (thief). Het maakt helemaal niets uit welk karakter je kiest, het spelverloop blijft precies hetzelfde!
In een koninkrijk dichtbij, ontstond vorige week een crisis: de tomaten waren op. De ketchup-industrie lag plat en de bevolking weigert mayonaise te gebruiken. De koning riep zijn wijze mannen bijeen, maar die bleven zeuren over de goede oude tijd. Dus verkondigde de koning dat iedereen maar cake moest eten, waarna hij zich terugtrok in zijn harem. Maar gelukkig is er een oude man met een reddingsplan. Onze held wordt door hem op pad gestuurd om de laatste tomaat (tomato) te zoeken, evenals feeënstof (pixie dust), een toverring (magic ring), een appel (apple) en een leeg flesje (empty potion bottle).
In de stad (town)
Dan staat onze held op het punt op pad te gaan. Hij heeft in zijn inventaris (boven in het scherm), een banaan, een boodschappenlijstje waarop de ingredienten staan die hij moet zoeken voor het magische drankje en een geldbuidel met 33 coins (munten).
Loop links het huisje uit.
Buiten gekomen, sta je voor een roodgeschilderd huisje. Rechtsboven staat een huis met een boogpoort. Loop ernaar toe en ga naar binnen. Het blijkt de harem van de koning te zijn.
Praat met de koning. Hij denkt dat je bent gekomen voor zijn laatste tomaat. Vertel hem over je opdracht. Dan zegt de koning dat je de tomaat pas krijgt, als je de andere ingrediënten hebt. Hij verdenkt je er namelijk van, dat je de tomaat stiekem opeet. En eigenlijk wil hij hem zelf eten als lunch. Als je hem nederig vraagt de tomaat te bewaren (beg to save tomato), stemt hij gelukkig toe. Verlaat de harem om de andere ingrediënten te zoeken.
Loop naar beneden over de planken tot op het pad (dirt path). Grijp met je handcursor naar het pad (dirt path) en je raapt een paar keien (rocks) op. Loop dan verder naar beneden.
Loop vervolgens onder de stenen doorgang naar beneden over het pad, de stad uit.
Je komt bij een splitsing met een wegwijzer. Kijk ernaar en je leest dat de stad (town) in het noorden ligt, het bos (forest) in het zuiden en de hunebedden (dolmen) in het westen.
Bij de hunebedden (dolmen)
Loop nu eerst even naar links, naar de hunebedden. Bekijk en bevoel het hunebed en keer dan weer terug naar de splitsing.
In de berg
Ga nu over het keitjespad naar beneden, het bos (forest) in.
Wandel verder, naar rechts.
Je komt bij een eigenaardige berg waar een stenen pad omheenkronkelt. Volg het pad omhoog en loop daarna de donkere grot in.
Loop naar de grote groene vrouw (ogress) en praat met haar. Zij heeft een magische ring. Je zult ervoor moeten vechten (fight for ring). Het blijkt geen echt gevecht te zijn, maar een spelletje steen/papier/schaar (rock/paper/scissors). Zeg steeds papier (paper) en je zult winnen. De groene vrouw haalt de met snot besmeurde ring uit haar neus en geeft hem aan onze held, die daarna de behoefte heeft zijn handen en zakken te wassen.
Ga het hellinkje af tot aan de oever van de poel en stop je handen in het water. De held vangt met zijn blote handen een haring (herring).
Loop terug zoals je gekomen bent en verlaat de grot en de vreemde berg.
In het bos (forest)
Ga vanaf de berg naar beneden, naar het zuiden. Je komt op een open plek waar je een mooie vrouw met een boog ziet. Spreek haar aan en vertel haar van je opdracht feeënstof te vinden. De jageres zegt dat het je nooit zal lukken. Er is namelijk veel oefening voor nodig om een fee te vangen. Ze zegt dat zij het wel voor je wil opknappen tegen een speciaal prijsje, namelijk 32 goudstukken en dat is niet te duur. Ze vraagt of je toevallig een fee gezien hebt. Die blijken graag rond te hangen bij oude ruïnes. Als je de hunebedden (dolmen) al bezocht hebt, kun je haar hierover vertellen. (Heb je deze tekstmogelijkheid niet, dan zul je eerst even de hunebedden moeten gaan bezoeken.) De jageres verdwijnt na je tip meteen naar de hunebedden.
Als ze weg is, loop je verder naar beneden. Op deze open plek staat rechts een scheefgegroeide boom. In de boom zit een gat. Voel erin met je hand en je haalt er een rubberen kip (rubber chicken) uit. Kijk in je inventaris en praat tegen de rubberen kip. Het ding vertelt je dat het dol is op raadseltjes (riddles).
Raadsels oplossen
Loop daarna verder naar links. Op deze open plek zie je een mooie meid naast een picknickmand staan. Kijk naar de picknickmand. Je ziet dat er een appel in ligt. Spreek het meisje aan en vraag of je de appel kunt hebben. Ze wil erom spelen en vraagt of je van raadsels houdt. Vraag haar om een raadsel en ze zegt dat je de appel krijgt als je 5 raadsels goed beantwoordt. Dan geeft ze je 5 originele oud-engelse (anglo-saksische) raadsels op.
Raadsel 1: Het is bijna zo helder als de zon en soms zo donker als het heelal. Als een parel op zwart fluweel, met diamanten in een overtrek.
De bedoeling is nu, dat je het juiste antwoord intypt en op enter duwt.
Als je een hint nodig hebt, kies je voor de optie "Give up". Dan open je de inventaris en praat je met de rubberen kip.
N.B.: Bij raadsel 1 werkt deze optie echter niet en zegt de kip hetzelfde als voorheen, namelijk dat hij dol op raadsels is!
Oplossing 1: De maan. Type MOON en duw op enter.
Raadsel 2: Een strijder tussen bloemen en hij draagt een medogenloos zwaard. Dit gebruikt hij als hij zijn gouden voorraad moet beschermen.
Hint 2: Ik hou van honing.
Oplossing 2: Een bij. Type BEE en duw op enter.
Raadsel 3: Ik beweeg door de lucht zonder vleugels en tussen zijden draden. Als je me vindt, dan laat ik mijn substantie achter. Wat ben ik?
Hint 3: Iets in het cijfer 8 zou het hulpje in dit raadsel kunnen zijn.
Oplossing 3: Een spin. Type SPIDER en duw op enter.
Raadsel 4:
Als een stronk vol leven, zeg ik niets. Stom sta ik te wachten om de doden te vergezellen. Ik ben en zal steeds herrijzen. Alhoewel plunderaars mijn vel doorklieven en splijten, door mijn naakte lichaam bijten, me vasthouden om te versnipperen. Ik bijt de mens niet, tenzij hij me bijt. Maar het aantal mensen dat mij bijt is talrijk. Wat ben ik?
Hint 4: Deze maakt me altijd aan het huilen.
Oplossing 4: Een ui. Type ONION en duw op enter.
Raadsel 5: Het heeft geen ziel, geen leven en toch bestaat het overal in deze wijde wereld. Het heeft geen bloed of beenderen en toch geeft het troost aan alle kinderen van de aarde.
Hint: Te intiem voor mij. Maar ik ben slechts een kip. Wat weet ik nou van menselijke emoties.
Oplossing: Liefde. Type LOVE en duw op enter.
Als onze held alle raadsels goed heeft opgelost krijgt hij als beloning de appel (apple).
Bij het hunebed (dolmen)
Loop helemaal terug naar het hunebed. De vrouw met de boog staat op je te wachten. Spreek haar aan. Vraag haar naar de fee (pixie). Ze heeft er eentje gevangen. Vraag haar dan naar het feeënstof (pixie dust). Ze zal zeggen dat verse feeënstof het beste werkt en dat je dat verkrijgt door het feetje fijn te knijpen in je handen. Hm. Gelukkig zegt de jageres er ook bij, dat je feeënstof ook op een andere manier kunt krijgen. Vraag ernaar (given dust). De jageres weet het niet.
Koop het feetje (buy pixie) en je krijgt een sprankelend, gloeiend flesje met een piepklein feetje.
Kijk in je inventaris en praat hier tegen het flesje. Het feetje smeekt je om haar uit het flesje te laten. Vraag dan beleefd om wat feeënstof (ASK about dust). Ze belooft je iets te geven als je haar vrijlaat. Vraag dan om een garantie (ASK about guarantee). Dan belooft ze dat je feeënstof krijgt. Laat haar vervolgens vrij (release pixie).
Onze grote held krijgt een zoen en een boomblaadje met feeënstof (pixiedust). En nu het feetje vrij is, heb je meteen een leeg flesje (empty bottle).
Je hebt nu alle ingrediënten behalve de tomaat, dus is het tijd om terug te keren naar de koning.
Terug in de stad (town)
Loop terug naar de stad. Bij de toegangspoort staat een soldaat. Hij weigert je binnen te laten. Praat met hem. Hij is een rijmende ridder. Als je hem vraagt waarom hij je weg blokkeert (why blocking path), zal hij zeggen dat je hart oprecht moet zijn, anders krijg je er spijt van.
Vraag dan naar die oprechtheid (ask about true). Dan zegt hij dat hij een rode haring (red herring) wil.
Bied de ridder de haring aan, die je in de poel bij die lelijke groene vrouw in de berg vond. Hij wil hem niet hebben, omdat hij niet rood is.
Nu zou je aan de lelijke vrouw, de mooie meid en de jageres kunnen gaan vragen of zij iets weten van een rode haring. Maar geen van de drie kan je helpen. Loop dus maar terug naar de poort.
N.B. In een adventurespel is een 'red herring' een voorwerp dat je vindt, maar eigenlijk helemaal niet nodig hebt.
Aangezien je toch de stad in wilt, zul je de ridder uit moeten schakelen. Dit kan op twee manieren:
1. Haal de banaan uit je inventaris en klik ermee op jezelf om hem op te eten.
2. Gooi met stenen. Die liggen hier ook gewoon voor het oprapen op de grond.
Loop vervolgens de stad in en ga naar de koning in zijn harem.
Praat met de koning. Hij glimlacht en geeft je zijn laatste tomaat.
Ga nu tenslotte met al je ingrediënten naar de oude man in het rode huisje.
Geef hem de tomaat en alles komt vanzelf goed................................................

Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.
|