DETECTIVE HAYSEED: Hollywood


Walkthrough door Yvonne © 2016 www.adventurespel.nl

Uitgever: Mamor Games/2016
Ontwerper: Zima Software

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: info & review.


Spelbediening
Intro
Werkkamer en garage,   Auto rijklaar maken
Villa,   Grot
Politiebureau
Santa Monica,   Vuurtoren
Hollywood filmstudio's,   Johnny Dredd,   Science fiction Studio,   Wild West Studio,   V.I.P. Studio
Oscar uitreiking



Spelbediening  

Bij het openen van het spel kom je meteen in het hoofdmenu terecht waar je een nieuw spel kunt kiezen, kunt saven en loaden, het spel kunt beëindigen, voortzetten of de settings kunt veranderen.
Links bovenaan heb je tijdens het spelen toegang tot het hoofdmenu.

Het spel heeft een autosave die bijhoudt waar je gebleven bent. In het hoofdmenu kiezen voor "resume" brengt je dus naar de plek waar je gebleven bent.
Als je kiest voor een nieuw spel gaan je gesavede games niet verloren.

Na het starten van een nieuw spel krijg je een korte instructie hoe je de verschillende acties kunt uitvoeren met de cursor en met de inventaris.
Als je op een voorwerp klikt wordt er automatisch aangegeven of je iets met dat voorwerp kunt doen en geeft het spel automatisch aan wat die mogelijke actie is.
Op de spatiebalk drukken laat zien wat je kunt onderzoeken en rechtsklikken met de muis laat zien welke opdracht(en) je moet uitvoeren om de scene uitgespeeld te krijgen.
Dubbelklikken zorgt ervoor dat je in een keer van de ene plaats op het scherm op de andere plaats in het scherm terecht komt, zodat je Hayseed niet hoeft te laten lopen.

In je inventaris kun je geen voorwerpen combineren. Dat doe je door op tafels, bureaus en dergelijke de voorwerpen neer te leggen.
Ook staat er in de inventaris onderaan rechts een vraagteken. Als je daarop klikt zie je wat de taken zijn die je uit moet voeren om dat onderdeel van het spel uit te spelen en toegang te krijgen tot het volgende onderdeel.



Intro  

Los Angeles, Film Academy villa, 12 oktober 2013.
De enige lijst met Oscarwinnaars wordt gestolen, niet lang voor de ceremonie. Het land is in rep en roer. Iedereen is verdacht, zelfs de bekende filmdetectives, dus besluit de president om de allerbeste detective op de zaak te zetten.

San Palurdo, de boerderij van detective Hayseed.
Slechts 35 uur voor het begin van de ceremonie. Hayseed ligt ontspannen te slapen.

Eerst krijg je aanwijzingen hoe je het spel moet spelen. Dit wijst zich vanzelf omdat bewegende pijlen aangeven wat je moet aanraken.
Raak de haan aan en hij kraait, maar niet hard genoeg.
Pak wat van het stukje cake op de tafel links onderaan, klik op de inventaris (tas icoon) rechtsbovenaan, klik op de cakekruimels en klik daarmee op de microfoon. De haan gaat dichter bij de microfoon staan.
Klik dan op de stereotoren (turn on the hi-fi) oom hem aan te zetten en klik daarna op de haan. Dat helpt. Haywood wordt wakker, maar valt weer in slaap als hij zijn hoofd stoot aan het raam. Je zult het raam moeten vastzetten.

Pak het houten blokje (wooden block) op dat op de linker speaker ligt, open de inventaris en klik met het blokje op het raam (secure the window).
Klik weer op de haan en nu staat Hayseed op. Hij neemt de telefoon op. Barack belt hem om hem te vragen het probleem met de verdwenen lijst op te lossen. Hayseed neemt de opdracht aan. De FBI zal hem instructies sturen.

Klik op de rode bewegende pijl en je merkt dat Hayseed naar die plek loopt.
Dubbelklik op de rode pijl en je leert dat Hayseed, zonder te lopen, meteen op de plek is waar je hem wilt hebben.
Klik weer op de rode pijl en de instructie is afgelopen.



Werkkamer en garage 

Instructies
Hayseed komt in de werkkamer terecht en wil als eerste "Sybil" aanzetten.
Ga met je de cursor over je scherm. Als je op de computer komt, zie je dat Hayseed zijn computer Sybil noemt. De cursor verandert in een handje met de tekst "turn on Sybil" (zet Sybil aan).
Klik dus op de computer. Hayseed is zijn wachtwoord kwijt!

Kijk naar de vlindercollectie op de rechter muur en Hayseed herinnert zich het wachtwoord.
Klik op het toetsenbord van de computer en Hayseed typt automatisch het wachtwoord admiral in.
Hij krijgt te horen wat hij bij zich moet hebben om zijn onderzoek te kunnen starten:
- Een laserwapen in elkaar zetten,
- Kneedexplosief (plastictex gum) vinden
- Een spionnenhorloge (spy watch vinden).

Kijk naar kat Lenny, die aan een haak aan het plafond hangt en klik dan op het vraagteken in de inventaris: er is een nieuwe opdracht bijgekomen:
- Hayseed moet Lenny van de haak halen.

Spionnenhorloge
Kijk naar de beer en Hayseed vindt zijn spionnenhorloge (spy watch), Hij is dol op zijn horloge, omdat hij er ook foto's mee kan maken. Hayseed wil wraak nemen op de beer, die zijn horloge "gestolen" heeft.

Laserwapen
Pak de loopkruk (crutch), die aan de linkerkant naast de deuropening tegen de muur staat. Hayseed wil er een laserwapen van maken.
Pak ook de CD-brander (burner) uit de doos onder de computer.
Pak het vergrootglas (magnifying glass) en het stukje gevlochten touw (piece of rope) van de plank onder de vlindercollectie.
Open de la van het bureau en Haywood vindt een batterij (battery).

Kijk naar de werktafel en leg er de kruk op.
Maak de batterij vast aan de kruk (attach the battery).
Leg de CD-brander op de werktafel. De bedoeling is dat je hier de laserlamp uithaalt. Dat lukt niet zomaar. Druk op de exit-ster om de close-up van de werktafel te sluiten.

Loop links de deur door, naar de garage. Hier staat Hayseeds vliegende Citroën met een lekke band. Daar kun je later naar kijken.
Pak nu uit de rechter stellingkast, van de tweede plank van boven, de boormachine (drill). Raap ook links naast het fitnessapparaat een gewicht (weights) op.
Loop naar links en Hayseed ziet een schroevendraaier op de grond bij de auto. Raap die schroevendraaier (screwdriver) op.

Loop terug naar rechts naar de werktafel toe, kijk ernaar en klik met de schroevendraaier op de CD-brander, zodat even later de laserlamp (laser torch) in de inventaris terecht komt.
Haal de laserlamp weer uit je inventaris en maak hem vast aan de kruk (attach the laser).
Maak dan met de boor een gat in de kruk, pak het vergrootglas uit je inventaris en maak dat aan de kruk vast. Het vergrootglas zal de laserstraal versterken.
Het laserwapen is nu klaar. Zoom uit (exit).

Plastictex
Bij het vraagteken in de inventaris staat dat je wraak moet nemen op de beer die je spionnenhorloge gestolen had. Pak dus het laserwapen uit je inventaris en schiet op de beer om het laserwapen uit te proberen (try out the laser weapon).
Kijk daarna naar de beer en Haywood vindt het kneedexplosief (plastictex gum).

Kat bevrijden
Klik met het gewicht dat je in de garage vond, op de kat (get the cat down). Hayseed weigert omdat op hij die manier zijn mooie parket kan beschadigen. Er is iets lichters voor nodig.
Klik met de kapotte CD-brander op de kat. Ook dat werkt niet, maar Hayseed denkt dat de haak waaraan de kat hangt, wel nuttig voor hem kan zijn.
Schiet met het laserwapen op de kat. Dit heeft resultaat, de kat verdwijnt.

Klik nu nog eens met de CD-brander op de haak en Hayseed heeft even later de haak (hook) in zijn inventaris.



Auto rijklaar maken 

Loop de garage weer in en praat met Hayseeds depressieve zoon Frankie, die blauw als een smurf naast zijn fiets zit. Hij baalt ervan altijd uitgelachen te worden.

Lekke band
Kijk naar de lekke band van de auto. Misschien kan Hayseed die oppompen.
Probeer de fietspomp op Frankies fiets te pakken. Hayseed vindt dat hij dat netjes aan Frankie moet vragen. Praat dus weer met Frankie, die nu denkt dat Hayseed alleen met hem praat als hij iets nodig heeft, maar nooit helpt Frankies problemen op te lossen.
Klik met het stukje gevlochten touw, dat je eerder bij de vlindercollectie vond, op Frankie. Hayseed suggereert dat Frankie daarmee uitziet alsof hij uit de film Avatar komt en dat meisjes daarop vallen. Frankie ziet het weer helemaal zitten en springt weer op zijn fiets om te trainen.
Nu kan Hayseed de fietspomp (pump) zonder problemen pakken.

Pak het stuk slang (hose) dat achter de fiets, onder de schroefsleutels aan de muur hangt. Klik ermee op de gasflessen die op de grond onder het rek staan (attach the hose).
Pak de fietspomp uit de inventaris en klik ermee op de platte band. Hayseed bevestigt het slangetje van de fietspomp aan het ventiel van de lekke band.
Pak dan de andere kant van de slang en klik ermee op de lekke band.
Draai tenslotte het ventiel open van de gasfles, die gevuld is met het explosieve waterstof (H).
Als de band opgepompt is, maak je de slang weer los (detach the hose).

Garagepoort
Loop naar links, trek aan het koordje bij de garagedeur (open de garage) en je merkt dat de deur op slot zit.
Klik op het slot midden boven de deur en Hayseed zegt dat hij zich niet meer kan herinneren waar hij de sleutel gelaten heeft.
Gebruik het laserwapen op het slot bovenaan de garagedeur.

Trek aan het koordje. De deur gaat wel open, maar valt meteen weer dicht als Hayseed het touwtje los laat.
Probeer het gewicht aan het koordje te hangen. Dat gaat niet omdat de voorwerpen allebei een ringetje hebben. Hang dus eerst de haak aan het koordje en daarna het gewicht aan de haak. Nu blijft de deur open staan.

Brandstof
Klik op de auto en Hayseed vertelt dat de tank leeg is. De auto loopt op gas. Open de tank bij het klepje aan de achterkant van de auto.
Pak de slang en maak die vast aan de tank (attach to the tank).
Draai aan het ventiel van de gasfles (open the valve)
Haal de slang weer uit de tank, loop naar links en klik op de auto. Hayseed stapt vanzelf de auto in en rijdt de garage uit.

Reparatie
Onderweg ontploft de band van de vliegende auto, zodat Haywood niet veilig zal kunnen landen. Hij moet de autoband repareren.

Pak de doedelzak (bagpipes) van de achterbank af.
Om veilig buiten de auto te kunnen werken, wil Hayseed zich ergens aan zekeren. Probeer de veiligheidsgordel te gebruiken. Dat lukt niet.

Open het dashboardkastje (box) en pak het oliekannetje (oilcan) uit.
Gebruik het oliekannetje op de veiligheidsgordel (grease the mechanism) en doe daarna de veiligheidsgordel om.

Als je de auto uit wilt gaan krijg je de hint dat je die band eerst met iets moet plakken.
Pak de sigarettenaansteker (lighter) onder het dashboard.
Verhit de aansteker in het contact waar hij in zat.
Pak de verhitte lighter uit de inventaris en houdt die tegen de mascotte (plastic monster) aan.
Pak de lijm (glue) uit het handschoenenkastje en smeer dat op het gesmolten monster (toss in some glue).
Ga de auto uit.
Hayseed landt een poosje later veilig in Hollywood.



De villa  

Toegangspoort
Hayseed arriveert voor de villa waar de diefstal gepleegd is.
Druk op de bel, rechts van de toegangspoort. Niemand reageert.
Kijk naar het wachthuisje langs de oprijlaan. Er brandt verlichting, maar er is niemand te zien vanaf die afstand.
Kijk dan weer naar het wachthuisje met je spionnenhorloge met ingebouwde lens. Een Silvester Stallone-type zit naar een bokswedstrijd te kijken en hoort de bel niet!

Links van de toegangspoort, aan de onderkant van de palmboom, zie je een gat (small hole), dat lijkt op de ingang van een hol.
Pluk een appel en klik ermee op het gat (lure the animal) om het beest naar buiten te lokken.
Er komt een egeltje uit, die iets laat vallen en de appel pakt.
Pak de katapult (sling) op die voor het gat ligt. Haywood raapt meteen ook een steen op.

Klik met de katapult op de antenne van het wachthuisje en kijk daarna nogmaals met je horloge naar het wachthuisje. De bewaker kijkt nog steeds tv, dus moet Haywood iets anders verzinnen.

Kijk naar het elektriciteitskastje (distributor) onder de appelboom, waarop waarempel kat Lenny ligt. Slecht geïsoleerd!
Klik met de schroevendraaier op de kast om hem te openen.
Zet, van links naar rechts, schakelaar 1, 3 en 5 om en alle lampjes knipperen groen, voor ze weer rood worden. Hayseed is tevreden.
Verlaat de close-up en kijk weer met de spy watch naar het wachthuisje. Je ziet dat de tv het niet meer doet.

Bel nu weer aan en de poort gaat open.
Praat met de bewaker (interrogate the guard), die je vertelt dat alleen de schoonmaker van het zwembad in een witte bestelwagen is langs geweest op de dag van de diefstal. De tuinman had een vrije dag.

Voortuin
Loop het hek door, de voortuin in.
Kijk naar de standbeelden bij de ingang.

Bekijk het grote schaakbord, midden op de oprit.
Hayseed ziet dat er nog maar een zet nodig is om schaakmat te maken. Wit is aan zet. Schuif de witte koningin (white queen) naar rechts tot naast het zwarte paard (schaakmat).
Nadat je de close-up verlaten hebt, zie je dat een van de vakken van het schaakbord openschuift. Er is een geheim vak te zien met een kleine, goudbruine piramide erin. Pak de goudbruine piramide (pyramid) op.

Loop naar de auto, links van de oprit.
Het is een antieke auto met een MGM leeuw-embleem op de motorkap.
Het voorwiel is weg en de auto wordt door een krik (jack) omhoog gehouden. Bekijk de krik. Hayseed denkt dat die wel nuttig kan zijn, maar om hem te kunnen pakken, zal hij iets anders ter vervanging moeten vinden.

Loop naar rechts.
Praat met de Frans tuinman, die de heg knipt.
Ook hij heeft niets gemerkt van de diefstal van de Oscarlijst.

Bekijk het zwembad.
Hayseed ziet iets op de bodem liggen dat van belang kan zijn, maar hij denkt er niet aan om het water in te duiken.
Pak de schop (spade) op die rechts van het zwembad tegen de stenen sokkel staat.
Bekijk de machiine (cart) die achter het zwembad staat. Het is een stofzuiger, speciaal voor zwembaden.

Bekijk de grote glazen deur (explore the door) achter de zwembadstofzuiger.
Hayseed ziet een ingeslagen ruit, pakt een glasscherf (shard) op en gaat de residentie in.

In het huis
Kijk om je heen en raap alles op wat je misschien kunt gebruiken.
In het aquarium zitten piranha's die een kleine, blauwe piramide bewaken.
Op het tafeltje voor het aquarium ligt een aansteker. Pak die op.

Op de grotere tafel vooraan ligt een afstandsbediening die werkt op de open haard en op het zwembad. Pak de afstandsbediening (control).

Pak van het tafeltje onder het schilderij van Marilyn de fles champagne (sparkling wine), de siroop (syrup) en een vleeshamertje (mallet) op.
Tussen het tafeltje en de open haard pakt Hayseed ook nog twee houtblokken (log) op.

Open de koelkast en pak er vlees (meat) uit (take some meat).
Boven de koelkast pakt Hayseed een rietje (straw) en opent hij het medicijnkistje (first-aid kit). Pak er de injectiespuit (syringe) en de kalmeringspillen (pills) uit (empty the fist-aid kit).

Kluis
In het introfilmpje zag je dieven een brandkast openen waarin de lijst met Oscars zat. Die brandkast zat verstopt achter een schilderij van Marilyn Monroe.
Kijk naar het schilderij van Marilyn en Hayseed draait het weg. De kluis is te zien.
Kijk ernaar en in de close-up nog eens naar het bordje met het colosseum en de twee leeuwen, boven de coderollen.
Je krijgt middels een rijmpje een aanwijzing voor het openen van de safe.
De getallen die in het rijmpje genoemd worden zijn 2, 10, 12 (2 lion's feet, 10th warrior en dozen).
Vul de code in en Hayseed vindt een filmrol (reel) en een foto die de dief voor Haywood heeft achtergelaten.

Groene piramide
Kijk dan naar de ventilator aan het plafond, waar een groene piramide in verstopt zit.
Haal de champagne uit je inventaris, klik ermee op de ventilator (shoot the pyramid down) en pak de groene piramide op.

Blauwe piramide
Het vlees in het aquarium gooien heeft geen zin, de vissen blijven agressief. Kijk daarom naar de tafel op de voorgrond en leg de pillen erop (put the pills down).
Leg dan het hamertje op de tafel (crush the pills) en leg het vlees op het tafeltje (cover the meat with the powder).
Gooi dan het vlees in het aquarium (throw the meat to piranhas) en pak de blauwe piramide eruit.

Rode piramide
Haal nu de afstandsbediening uit de inventaris en klik ermee op de open haard, die prompt begint te branden. Hayseed merkt op dat er iets in de schoorsteen verstopt moet zitten.
Klik weer met de afstandsbediening op de open haard om hem uit te zetten en kijk naar de open haard, maar Hayseed kan niet bij het voorwerp komen, omdat het te heet is om op te pakken.

Ga naar buiten en kijk naar het zwembad.
Pak nu de injectiespuit en klik ermee op het zwembad, de spuit is nu gevuld met water. Loop het huis weer in. Pak de spuit en klik ermee op de open haard (cool the fireplace). Hayseed verlengt de spuit uit zichzelf met het rietje omdat hij zo dichter bij het obstakel kan komen. Haal nu het voorwerp uit de open haard; het is een rode piramide.

Zwembad
Ga naar buiten en kijk naar het zwembad.
Gebruik de afstandsbediening, maar de jacuzzi werkt niet omdat hij verstopt is.
Klik op de stofzuigermachine tussen zwembad en toegangsdeur (clean the swimming pool). Hayseed zet hem dichter bij het zwembad en laat hem zijn werk doen.
Klik dan weer met de afstandsbediening op het zwembad. Er komt iets boven drijven. Pak dat op (pick up the clue). Het is een petje met het logo van het schoonmaakbedrijf. In het petje zat een kwast (brush), die Hayseed nu ook in zijn inventaris heeft.

Auto
Loop naar de auto, pak een houtblok uit je inventaris, klik ermee op de auto (support the wheel) en pak de krik (jack) weg.
Kijk naar het embleem op de auto en klik er met het andere houtblok op (break off the lion). Hayseed steelt het leeuw-embleem.

Getuigen
Tijd om nog eens met de getuigen te praten. Loop daarom naar de toegangspoort en de bewaker toe en praat met hem over het petje dat je in het zwembad vond (ask about the hat).
Hij zegt dat het schoonmaken vreemd genoeg veel langer duurde dan normaal.

Ga naar de tuinman toe, praat met hem over de foto die je in de kluis vond. Hij zegt je dat de plek van de foto, naast de auto, is dichtgegroeid met struiken, maar dat hij die niet wil snoeien.
Geef het leeuwenhoofd-embleem van de auto aan de tuinman en hij snoeit keurig de bosjes weg.

Geheime ingang
Loop naar de geheime ingang links van de antieke auto.
In de grote stenen deur zitten 4 inkepingen waarin de piramides geplaatst moeten worden.
Rechts boven zie je golven boven de inkeping. Stop hier de blauwe piramide in en het symbool boven de piramide wordt blauw.
Links onder is het symbool als een vuurtje, stop hier dus de rode piramide in en het symbool wordt rood.
De groene piramide was verstopt in de ventilator en het symbool boven de inkeping links boven lijkt op wind, stop hier dus de groene piramide in en het symbool wordt groen.
Stop in de inkeping rechts onder de bruine piramide en het symbool aarde wordt geelbruin.

Piramides activeren
Nu moeten de piramides geactiveerd worden:
Pak het rietje uit je inventaris en klik ermee op het windsymbool, linksboven. De piramide gaat knipperen, dit ging dus goed.

Loop terug naar het zwembad, klik er met de injectiespuit op, loop terug naar de geheime ingang en klik met de gevulde spuit op het watersymbool, rechtsboven. Ook deze piramide knippert nu.

Kijk naar het gras rechts van de deur. Je ziet een mol in een molshoop. Het lukt niet om de aarde van de molshoop te pakken.
Haal de siroop uit je inventaris en klik ermee op de struiken links van de deur (lure the animal out of the bush). De mol verlaat zijn molshoop om de mieren te vangen.
Loop naar de molshoop en pak wat aarde (dirth) op.
Klik met de aarde (dirt) op het aarde symbool, rechtsonder. Weer een knipperende piramide.

Pak de aansteker en klik ermee op het vuursymbool, linksonder. Het vlammetje is niet voldoende, je hebt een stabieler vuur nodig.
Kijk naar de mol. De mol is niet goed in miereneten. Geef hem een houtblok en hij knaagt hem helemaal aan snippers. Pak de houtsnippers (woodchips) op.
Leg de snippers bij het vuursymbool en klik er met de aansteker op (set on fire).
Alle symbolen zijn nu geactiveerd en de deur gaat open.



Grot  

Hayseed komt in een grot terecht.
Op de onderste trede naast de zuil zie je een nis (alcove) waarin Hayseed een deel van een beeld (part of a statue) vindt.

Loop naar links.
Links van de middelste pilaar ziet Hayseed weer een nis, waarin ook een deel van een beeld zit.

Kijk naar de ingestorte stukken pilaar (ruins), waarin iets verborgen zit wat Hayseed niet met blote handen te pakken kan krijgen.
Gebruik de krik (roll away the ruins) en een derde deel van het beeld komt tevoorschijn.

Rechts van de linker pilaar is nog een nis te zien, waarin een vierde stuk van het standbeeld ligt.

Ga de trap af en onderaan vind je nog een nis met het vijfde stuk van het standbeeld.

Je hebt nu alle stukken van het beeld tot je beschikking en de opdracht is de stukken aan elkaar te leggen.
Kijk naar de ronde tafel. De stukken beeld die er al liggen moeten gescheiden worden omdat ze verkeerd aan elkaar zijn gelijmd.
Pak het stuk glas en haal de stukken beeld uit elkaar (separate the parts).
Probeer dan het beeld in elkaar (put the statue together) te zetten. Hayseed zegt dat er blijkbaar nog een onderdeel zoek is!

Kijk naar de hoge deur met de vage tekening, pak de borstel (cleaning brush) uit de inventaris en klik ermee op de deur. Er komt een tekening van een soort Oscarbeeldje tevoorschijn en een doodswens voor Bacchus, ondertekend door iemand wiens naam de letters C..r..o bevat. Ook komt het laatste onderdeel van het standbeeld tevoorschijn.

Klik op de tafel en zet het beeld in elkaar. Linksklik om een stuk op te rapen, rechtsklik om het te draaien. Klik de juiste stukken precies tegen elkaar.
Gebruik daarna lijm om de stukken vast te zetten en zet het Oscarbeeldje in de uitsparing in de tafel (insert the statue in the table). Dat opent een verstopplaats naast de deur met de Bacchustekening. In de achtergrond gaat een geheim bergvak open. Er ligt een filmrol nr 5 (film reel) in en een brief met een doodswens voor Dionysius.

Hayseed besluit naar de politie te gaan met vragen over de oscardiefstal en de zwembadschoonmaker.



Politiebureau  

Praat met de bewaker bij de getraliede deur en stel alle vragen die je kunt stellen.
Hayseed ontdekt dat de zwembadschoonmaker in de cel zit.

Praat met de politieman achter het bureau. Hij is niet erg behulpzaam.
Probeer de computer op het andere bureau te gebruiken. Dat lukt niet. Je zult de balieman weg moeten lokken.

Drugs leveren
Kijk naar de dossierkast. Hayseed wil niet zomaar lukraak gaan zoeken.
Links van de dossierkast staat een fax-telefoon op een tafeltje. Pak het Zwitsers zakmes (Swiss knife) weg dat bij de fax-telefoon ligt.

Kijk naar het plastic inpakpapier (piece of plastic wrap) naast het meisje op de bank en praat dan met het door alcohol gevloerde meisje dat een parodie op Paris Hilton is.
Kijk in haar handtas. Het hondje staat niet toe dat je de portemonnee eruit haalt. Het meisje zegt dat ze cocaïne wil in ruil daarvoor.

Hayseed zoekt liever iets onschuldigers dan cocaïne.
Kijk naar het kapotte pleisterwerk op de muur achteraan. Ga er met het zakmesje over heen (poke at the plastering) en pak het losgelaten poeder (crumbled plaster) van de vloer af.

Probeer het poeder aan het meisje te geven. Uiteraard bedenkt hayseed dat hij het eerst netjes moet verpakken. Nu pas kun je het plastic inpakpapier pakken: klik met het poeder op het plastic (wrap the plastering) en geef daarna het namaakdrug (drug substitute) aan het meisje. In plaats van gewoon te betalen, stopt ze haar portemonnee tussen haar borsten.
Probeer de portemonnee te pakken.
Na een kort gevecht krijgt Hayseed de portemonnee te pakken. Open die in de inventaris en Hayseed vindt slechts een munt van 50 cent.

Agent weglokken
Stop de munt in de koffiemachine en bied de koffie aan aan de politieman achter het bureau. De man wil geen koffie, maar Hayseed bedenkt nu dat hij hem misschien een misdaadprobleem moet voorleggen, waardoor de man zich belangrijk gaat voelen.

Pak de koffie en gooi die in de handtas van het meisje (arrange the coffee).
Het hondje verstopt zich onder de bank, maar er zit niets in de tas dat Hayseed kan gebruiken.

Praat weer met de politieman achter het bureau en Hayseed doet aangifte van diefstal van zijn koffie. De politieman verdwijnt even later met het meisje en Hayseed kan nu bij de computer .

Informatie zoeken
Gebruik nu de achterste computer (use computer).
Met het nummer dat de computer geeft, kan Hayseed de dossierkast bekijken.
De dossiers geven geen info over de inbraak, op een blad met vingerafdrukken (figerprints) na.

Haal de pet uit je inventaris en klik ermee op de computer (get info on the hat).
Hayseed hoort de naam van de eigenaar, Mitch, die toevallig net vastzit op dit bureau.

Vergunning
Praat met de bewaker bij de getraliede deur (ask about the entrance tot he jail). Je mag Mitch alleen bezoeken met een officiele vergunning tot ondervraging.

Kijk in de la van het achterste bureau (have a look at the drawer). Hayseed vindt handboeien (handcuffs) en een geheugenkaartje (memorycard).
Onderzoek het jasje van de balie-agent dat over de stoel hangt en Hayseed vindt de identiteitskaart (ID card) van de agent.

Klik met de identiteitskaart op de fax-telefoon (ask the central office for permission) en de vergunning (permission) wordt meteen doorgefaxt.

Laat de vergunning tot ondervraging (permission to interrogate) aan de bewaker zien. Die loopt door de getraliede deur om Mitch naar de ondervragingsruimte te brengen.
Loop de gang naast de deur naar achteren.

Ondervragingskamer
Praat met Mitch, die niets wil zeggen zonder zijn advocaat.

Kijk om je heem of er iets is dat je kunt gebruiken.
Pak de witte stok (white stick) in de hoek naast de deur en de minicamera van de vensterbank onder het raam aan de rechter muur.

Klik op de tafel. In de close-up zie je een apparaat waar je een minicamera op aan kunt sluiten. Het apparaat werkt niet, er is geen stroom. Verlaat de close-up.
Aan de linkerkant staat een werkend apparaat.
Raap de connectorplug (onterecht jack genoemd) op van de grond onder het apparaat en kijk daarna naar dat apparaat.
Het is een apparaat om vingerafdrukken te analyseren!
Haal de kaart met vingerafdrukken uit je inventaris en klik ermee op het apparaat (identify the fingerprints). De afdrukken blijken van Errol Carrio te zijn, de naam die Hayseed ook vond in de grot met de deur, waarop de tekening van een oscarbeeldje stond. Deze Carrio is 80 jaar en kreeg een bekeuring voor te hard varen met zijn boot. Hayseed vertrouwt het niet helemaal.

Stoere man
Mitch wil nog steeds niet praten, ga dus de deur door, pak de identiteitskaart uit de inventaris en open hiermee de getraliede deur (open the bars).

Praat met de man rechts (the meat head) en nog eens. Hij zit op iets, maar wil niet met je praten.

Haal de witte stok uit de inventaris en duw de pot naar rechts (move the potty). De man (meat head) schuift op om niet in de stank te zitten en Hayseed kan het tasje (bag) pakken waarop de man zat.
Open het tasje in de inventaris en je vindt een batterij (battery) en wat foto's van de man die een mini-poedeltje knuffelt.

Praat met de man en omdat hij zich geneert voor zijn grote liefde voor het poedeltje is hij bereid te praten als Hayseed er niets over doorvertelt.
Stel hem vragen over Mitch en over de rapper en Hayseed hoort dat Mitch vast zit omdat hij te veel chloor in zwembaden zou hebben gedaan en dat de rapper een acteur is.

Muziekspeler
Praat met de rapper, hij hoort je niet, zet dus de muziek uit (turn off the player).
In ruil voor zijn muziekspeler wil hij dat Hayseed zijn dossier inkijkt zonder de verzegeling te verbreken. Hij geeft Hayseed het dossiernummer.

Ga dus terug door de deur naar de dossierkast en Hayseed haalt er een envelop uit waarin het dossier van de rapper zit.

Ga terug naar de ondervragingskamer.
Kijk naar de tafel rechtsonder en je krijgt een close-up van het apparaat, waarvan Hayseed denkt dat het te gebruiken is om in de envelop te kijken waarin de file van de rapper zit.
Haal de twee schroeven uit het apparaat met het zakmes, haal dan het dekseltje eraf (remove the cover).
Stop de batterij in het apparaat (insert the battery), maar je leest nu dat er geen memorycard in zit. Stop dus ook het geheugenkaartje erin.

Haal de mini-camera uit je inventaris en leg hem op tafel (put the mini camera down).
Pak de connectorplug (jack) en klik ermee op de camera die op de tafel ligt (attach the connector). Raap dan de camera op (use the mini camera).
Plug de camera in het gaatje rechts in de machine.

Pak de envelop uit de inventaris en leg de envelop op de tafel. Pak dan de mini-camera op en steek hem in de envelop (insert the camera). Hayseed komt er dan achter dat hij de envelop daarvoor wat groter moet maken.
Pak het rietje en klik ermee op de envelop (inflate the envelop).
Hierna kun je de camera in de envelop stoppen en de inhoud van het dossier lezen.

Zoom uit (exit), ga terug naar de rapper en geef hem de informatie uit zijn dossier (talk to the rapper).
De rapper geeft Hayseed zijn muziekspeler niet, maar neemt hem in een beengreep.
Geef de rapper een stuk plastictex gum en Hayseed kan eindelijk de muziekspeler pakken.

Mitch
Loop ermee naar Mitch en stop de speler in de machine links (insert the jailpod). Hayseed merkt dat Mitch niet van rapmuziek houdt.
Praat met Mitch, maar hij wil nog steeds niet meewerken. Zet de muziek dus weer aan (turn on the rap music) en praat wéér met hem. Het gaat zo niet, want Mitch stopt zijn oren dicht.
Pak dus de handboeien, klik ermee op Mitch (tie Mitch) en zet de muziek weer aan.
Praat nu met Mitch en hij vertelt je dat Errol Carrio ooit voor hem werkte en geeft zijn adres in Santa Monica. Verder verneem je dat Erroll 30 jaar is en geen 80 en dat hij niet van wijn houdt.



Santa Monica  

Op het strand
Praat met de visser, stel alle vragen die op je scherm staan. Hayseed krijgt weinig informatie over Errol. Errol zou vaak eropuit gaan met zijn boot en elke avond schilderijen verbranden in een kampvuurtje en daarbij vreemde liederen zingen.

Kijk in de groene kliko en je vindt kat Lenny met een trechter op zijn hoofd.
Pak de trechter (funnel) en kijk in de rode kliko. Hayseed vindt een stinkende sok (stinky sock), pak die op.
Kijk dan in de blauwe kliko en Hayseed vindt een krantenartikel (newspaper) waarop Errol iets omcirkeld heeft. Hayseed kan de krant niet lezen omdat hij geen Spaans kent.

Loop naar de visser en klik met het krantenartikel op hem (ask the fisherman for help). Die wil het artikel voor je vertalen, maar wil dat Hayseed eerst het horloge vindt dat de visser ooit van zijn vader heeft gekregen. Hij verloor het horloge op het strand en vermoedt dat Errol het heeft opgeraapt.

Loop naar het einde van de pier. Hier ligt de luxe boot van Erroll aangemeerd. Op de achterkant staat een tas. Probeer de boot in te gaan en een krab verhindert het.
Geef de stinkende sok aan de krab (lure the crab). De lucht is niet sterk genoeg.
Kijk naar de stinkende sok en Hayseed legt er zijn eigen sok bij, wat de krab naar de pier lokt.
Ga de boot in en pak de tas links van de vlag.
Open de tas in de inventaris en Hayseed vindt een moersleutel (M10 key), een ijzerzaag (iron saw), een mes tegen haaien (shark knife), wat dun touw (string) en een stuk dik touw (rope), maar geen horloge.

Verlaat de pier en loop de plank op, naar het strandhuisje.
Kijk naar de papegaai, die wil je over Errol vertellen als je hem vrij laat. Pak het zakmesje en klik ermee op de kooi (open cage) en de papegaai vertelt dat de reservesleutel van het strandhuisje bij het bord naast de kliko's ligt. Kijk naar het bord (recycle mania) en Hayseed vindt de sleutel (key to the hut).

Errol's strandhuisje
Klik met de sleutel op het midden van het grote raam (unlock) en je komt in de huiskamer van Errol. Kijk naar het bed en Hayseed zegt dat er ver onder het bed iets ligt waar hij niet bij kan.
Pak de hengel (fishing rod) rechts van het bed en klik ermee op het bed (get the who knows what out). Hayseed vindt het onderste deel van een metaaldetector.
Pak de foto van Errrol, die op het nachtkastje staat.

Kijk op de vloer achter de kledingkast (a piece of something), daar ligt iets. Klik op de kast en Hayseed duwt de kast opzij (push the wardrobe away). Hij pakt de foto van het nachtkastje als hij een gevallen bloemenvaas daar neerzet en je de foto eerder nog niet opraapte.
Pak het breekijzer (crowbar) naast de kast op en daarna de stok die tegen de muur staat. Het blijkt een bezemsteel (broomstick)te zijn.

Omdat de vaas is gevallen heeft Hayseed een verstopplaats in de vloer (secret hiding place) gevonden. Kijk ernaar en gebruik het breekijzer om de plek open te breken. Het breekijzer blijkt te kort om genoeg kracht te kunnen zetten.
Leg het breekijzer op de tafel bij de stoel en klik er met de bezemsteel op (lengthen the lever). Dat lukt niet, Hayseed heeft iets nodig wat hol is. Zoom uit (exit).

Kijk naar de stoel: hij is gemaakt van holle buizen.
Klik met de ijzerzaag op de stoel (cut off a pipe) en leg dat stuk holle buis (metal rod) op de tafel om de steel van het breekijzer te verlengen (lengthen the lever) en je hebt een mega breekijzer (big crowbar).

Klik met het grote breekijzer op de verstopplaats in de vloer (pry the planks out), pak het voorwerp op (empty the cache) en pak het uit in je inventaris. In een deken (blanket) is een gecodeerd piratenboek (pirate book) verpakt. Hayseed kan het niet lezen.

Leg de metaaldetector op de tafel en dan de bezemsteel (attach the handle), pak dan het draad (string) en klik ermee op de detector (attach the handle). Hayseed heeft nu een handige metaaldetector. Zoom uit.

Kijk naar het fornuis (cooker) rechts van de gootsteen en de stoel. Onder het fornuis staat een jerrycan, die met bouten is vastgeschroefd.
Pak de moersleutel (M10 keys) en draai de schroeven van de jerrycan los (unscrew the jerrican). Hayseed heeft nu een jerrycan met brandstof (jerryan with fuel)
Ga naar buiten.

Boot
Loop naar de visser. Klik met het piratenboek op de visser. Die vertelt je dat het een uitgestorven taal is en hij het niet kan vertalen. Hij merkt wel iets op over een vuurtoren waar Errol vaak naartoe ging en dat zijn horloge daar misschien wel ligt.
Een nieuwe opdracht is nu te ontdekken waar de vuurtoren ligt.

Loop naar de verrekijker op de balustrade van het strandhuisje. Kijk erddor en Hayseed ontdekt dat hij een muntje nodig heeft.
Loop wat naar links over het strand en klik met de metaaldetector op het zand (search the beach) vlak voor het bord. Hayseed vindt een munt (coin).

Ga weer naar de verrekijker, pak het muntstuk uit de inventaris en klik ermee op de verrekijker (insert a coin). Nu kan Hayseed door de verrekijker kijken en ziet hij waar de vuurtoren ligt. Te ver om te zwemmen.

Loop de pier op naar de boot toe.
Stap op de boot (get tot he lighthouse), pak het haaienmes (shark knife) uit de inventaris en klik ermee op het net om de propellor (loosen the net) te bevrijden van het net. daarbij raak je wel het mes kwijt.
Kijk naar het touw waaraan de boot vastgemeerd zit en probeer het touw los te krijgen. Het lukt niet met het zakmesje of het laser wapen, de aansteker gebruiken komt dichter in de buurt, maar het touw vat geen vlam. Pak daarom de jerrycan en houd die tegen het touw (pour petrol over the rope) en gebruik daarna de aansteker.

Probeer weer met de boot weg te gaan en Hayseed wil zeker zijn dat hij voldoende brandstof heeft. Kijk naar de tank, pak de trechter en zet die in de tank (insert the funnel), klik daarna met de jerrycan op de trechter en de boot is klaar om te gebruiken. Klik op het stuur om weg te varen.



Vuurtoren  

Hayseed komt bij de vuurtoren aan.
Klik op de deur van de vuurtoren. De klink is er vanaf en de deur gaat niet open.

Loop naar de tombe rechts toe en kijk ernaar. Er ligt een Errol Carrio begraven!
Hayseed ontdekt ook een vers uitgehakte pijl die naar de vuurtoren wijst en bovenop de sokkel een nis waarin iets verstopt zit.
Pak de hengel en klik op de tombe (take the thing out of the alcove). Hayseed vist een grafkrans uit de nis, waaraan een briefje van Billy Cario bevestigd is. Op het briefje staat dat Dionysius nooit rust zal vinden.

Loop terug naar de vuurtoren.
Rechts naast de deur is nu een steen te zien die er anders uitziet dan de andere stenen. Daar wees de pijl naar! Kijk naar de steen, maak hem los met behulp van het breekijzer en Hayseed heeft zowel de vierkante steen (stone block) als een deurklink (handle) in zijn inventaris.

Pak de klink en gebruik hem om de deur (open the door) te openen.
Achter de deur ligt een berg puin, die opgeruimd moet worden.
Gebruik de plastictex uit je inventaris (blast the cave-in away) en ga daarna de vuurtoren in.

Het licht is te fel, pak daarom de deken uit de inventaris en klik ermee op het midden van het scherm. Dat helpt.
Kijk dan naar het controle paneel en naar de kist.
Pak de grote steen (stone block) en sla ermee op de kist (open chest).
Hayseed vindt het horloge van de visser (fisherman's watch) en nog een filmrol (film reel) en vaart automatisch terug naar de pier.

Geef het horloge aan de visser en die vertelt nu dat Errol eigenlijk Billy heet en de naam van zijn vader Errol heeft overgenomen.
Hij vertaalt ook het krantenartikel waarin een oproep staat voor acteurs zich te melden in Hollywood voor een rolletje in een Spielbergfilm. Billy heeft erbij geschreven dat dit de manier is om zich te wreken.



Hollywood filmstudio's  

Voor de studio
Hayseed arriveert voor de ingang van de filmstudio. Er is alleen een ingang voor VIP's.

Praat met de man op de rode auto, die een beroemde tennisser is en op zijn acterende vriendin wacht. Vraag om een handtekening (ask for a signature). De tennisser heeft nog wel een oude tennisbal waar hij die handtekening op kan zetten, maar dan heb je wel een pen nodig.

Praat met de portier, die alleen beroemdheden naar binnen wil laten.
Stel alle vragen die op het scherm staan en Hayseed hoort dat hij, om voor casting in een film in aanmerking te komen, een vakbondspasje nodig heeft en dat de pen van de portier geleend is door ene Brad die de pen nooit heeft teruggegeven.

Bekijk de geparkeerde auto's. De Astin Martin is misschien van James Bond. Hayseed bedenkt dat daar wellicht een vakbondspasje in ligt en dat hij de deur kan forceren met een tennisbal.
Kijk naar de antieke auto links van Nodeal (veteran). De auto moet gewassen worden en er lijkt een tekst op te staan.

Loop naar rechts en pak de emmer met water (bucket with water), die voor een poster met een plattegrond staat.
Was de antieke auto (wipe the windows) met de emmer water en je leest de tekst "Je krijgt me nooit te pakken, Hayseed". Dat is een boodschap van Bill Cario! Die heeft hij vast met opzet hier achter gelaten.

Praat nog eens met de portier over de pen. Hij zegt dat Brad hem nodig had om de route in de studio op te schrijven.

Loop naar rechts, naar de plattegrond van de studio toe en kijk ernaar.
Er komt een idee op in Hayseed wat er met de pen gebeurd zou kunnen zijn, nadat Brad hem gebruik heeft.
Kijk naar de speciale vuilnisbak (rubbish bin) voor beroemdheden, links van de plattegrond, waar Brad natuurlijk die ordinaire pen in weggegooid heeft. Hayseed krijgt de vuilnisbak niet ingetrapt.
Pak het breekijzer en gebruik hem op de vuilnisbak. Die komt los van de paal, maar is afgesloten met een hangslot.
Hayseed heeft een sleutel nodig en denkt dat hij de portier iets moet geven uit de filmindustrie om de sleutel in ruil te krijgen.

Kijk naar de Aston Martin en Hayseed breekt er vanzelf een ruitenwisser (007 windscreen wiper) van af, die hij aan de portier kan geven.
Bied de portier de 007-ruitenwisser aan en Hayseed krijgt de sleutel van de vuilnisbak (key to the bin).

Open de vuilnisbak met de sleutel en Hayseed haalt er een kroontjespen uit.
Geef de pen aan Nodeal en vraag om een handtekening. De inkt is op!

Praat met de portier en vraag naar inkt (ask about the ink). Hij wil er een lekkere roddel voor terug.
Praat daarom met Nodeal over diens vriendinnetje (ask about the girlfriend) en Hayseed hoopt dat Nodeals klacht over zijn vriendinnetje interessant genoeg is voor de portier.
Praat met de portier en vertel de roddel (say the gossip about Nodeal), geef dan de pen (hand over the pen) en ga even later met de gevulde pen (pen dipped in ink) terug naar Nodeal.
Geef hem de pen (ask for a signature) en je krijgt een kapotte tennisbal (split tennis ball)met handtekening.

Kijk weer naar de Aston Martin en klik met de tennisbal op de auto. Hayseed vindt een acteurspasje (actor's union card) en geeft dat aan de portier (show the card), zodat hij eindelijk het terrein op kan.



Johnny Dredd  

Pizzakraam
Met de menigte voor het eetkraampje is niet te praten, Hayseed realiseert zich dat hij die groep moet proberen kwijt te raken om met de pizzaverkoper te praten.

Klik op de deur van de metalen caravan. Het is de caravan van acteur Dredd.
Links van de trapjes naar de caravan staat een asbakstandaard. Pak het lege luciferdoosje (empty mattch box) op dat in de asbak ligt.
Klik op de wegwijzer naar Studio 1.

Studio 1 - piratenschip
Hayseed arriveert op een set met een piratenschip.
Praat met de beveiliger en stel alle vragen die je op je scherm ziet. Er wordt een film gemaakt over piraten tegen Griekse goden waarin Johnny Dredd de hoofdrol speelt. Over Bill Cario weet de beveiliger dat hij geïnteresseerd is in het onderwerp van de film en met Johnny Dredd stond te praten. Johnny zal vast weten waar Cario zich bevindt.
De beveiliger zegt dat Johnny met je zal praten als je hem een pizza brengt, maar weet niet wat Johnny's favoriete smaak is.

Pak de megafoon (megaphone) van het stoeltje en het visnet dat voor het schip op de kade ligt.
Pak dat wat in het net vast zit, uit in de inventaris (untangle the net) en Hayseed heeft een filmcamera in zijn inventaris.
Kijk naar het lichtpaneel (lightning board) en Hayseed vindt een rol met tape (gaffer tape).

Kijk naar de generator en open het slot ervan met het Zwitserse zakmes.
Zet de generator nu aan en er valt een kevertje (bug) uit.
Kijk naar het kevertje, pak het luciferdoosje uit de inventaris en klik ermee op de kever, zodat je een kevertje in een doosje (biological rattle) hebt, die ratelgeluidjes maakt.

Pizzakraam
Ga dan terug naar het pleintje met de caravan.
Klik met de megafoon op de acteurs voor de pizzakraam (scatter the crowd) en stuur ze weg.
Er blijkt een aapje met bananen voor de pizzakraam te zitten. Probeer de bananen van het aapje af te pakken en geef hem het luciferdoosje met de kever (biological rattle).
Het aapje is afgeleid en Hayseed kan de bananen pakken.

Praat nu met de pizzaverkoopster en stel alle vragen die je op je scherm ziet.
Ze zegt dat de beveiliger bij het piratenschip voor vakantieverloven moet zorgen en dat waarschijnlijk vergeten is.
Ze kent Billy. Hij bestelt altjd een piratenpizza met extra zeevruchten.
Als je op de deur van de caravan hebt geklikt, kun je ook naar Johnny Dredd vragen. Johnny heeft het liefste een pizza met marmelade.
Vraag om voedsel en ze geeft hem een ui (onion) als Hayseed geen geld blijkt te hebben.

Geld verdienen
Loop terug naar het piratenschip in studio 1.
Praat met de beveiliger (ask for a loan to get pizza) en vraag om een lening om pizza te kunnen kopen. Hij geeft Hayseed een soort baan, zodat hij het geld voor de pizza kan verdienen. Hayseed moet erachter komen wie of wat er in het schip zit.
Het schip is een decorstuk en heeft dus geen ingangen.

Kijk naar het schip en Hayseed ziet een passage, die echter heel donker is.
Zet het licht (floodlights) van het lichtpaneel aan, kijk weer naar het schip en Hayseed denkt dat hij een soort 007 spionnen-apparaatje nodig heeft om in het schip te kunnen kijken.

Pak de uitschuifbare stang (telescopic rod) die links van de generator tegen het houten schot staat.
Kijk naar de tafel en leg er de filmcamera erop.
Leg dan de stang op de tafel (attach the rod to the camera) en verbind de camera met de stang door er met de tape op te klikken (fix the crane).

Klik dan met de camera op een stok op het schip (film the inside of the ship) om een filmpopname te maken van de binnenkant.
Praat met de beveiliger (show the camera with recordings), die je vervolgens wat kleingeld (small change) geeft voor je moeite.

Johnny Dredd
Ga terug naar het pleintje, geef het kleingeld aan de verkoopster en koop een marmelade pizza.

Kijk naar de deur van de caravan, Hayseed roept, maar niemand doet open.
Klik met de pizza op de deur (hand over the pizza). Dredd pakt de pizza aan maar doet meteen de deur dicht.

Er komt nu rook uit het schoorsteentje, kijk ernaar en Hayseed komt op het idee Dredd uit te roken.
Pak de ladder op die tegen de muur van Studio 5 staat.
Klik met de ladder op de schoorsteen en klik met de bananen op de schoorsteen. De schoorsteen raakt verstopt en Dredd opent de deur. Kat Lenny rent naar buiten.

Ga de caravan in en klik op het raam links om te luchten.
Bekijk de posters aan de muren.
Doorzoek het jasje dat over de stoel hangt en Hayseed vindt een sigaar (cigar).
Kijk naar de aantekeningen (notes), die over de film "Dionysios en de piraten" gaan.
Pak de poederdoos (compact), die naast de aantekeningen op het bureautje ligt.
Kijk naar het scheikundige apparaat dat achteraan op een kastje staat. Zo te zien maakt Dredd zijn eigen kalmeringsmiddelen.
Open het kastje (box). Hayseed pakt het kalmeringsmiddel Lexaurin vanzelf op, de andere potjes laat hij staan.

Nu kun je proberen Dredd wakker te maken (wake Dredd up), maar die blijft wezenloos op de bank liggen.
Kijk dan nog eens naar het kastje met chemicaliën en nu raapt Hayseed de flesjes met chemicaliën wel op. Hij wil ammonia maken.
Pak het flesje H2 uit de inventaris en doe het in het scheikundige apparaat (pour in the hydrogen) en pak dan het flesje N2 om het er bij te doen (pour in the nitrogen). Hayseed heeft ammonia gemaakt.
Pak de ammonia op, klik ermee op Dredd (wake Dredd up) en stel alle vragen die op je scherm staan.
Dredd wil je wel zeggen waar Billy Cario is, maar dan moet Hayseed Dredds aapje zoeken en terugbrengen. Dredd vertelt dat Dionysius de grootste vijand van piraten is.

Verlaat de caravan en kijk buiten naar het aapje. Je kunt het niet met je handen oppakken.
Gooi dus het net over het aapje (monkey) heen (catch the monkey) en loop daarna weer terug naar Dredd.
Geef het aapje aan Dredd en Dredd zegt dat Cario in de studio is waar science fiction wordt opgenomen. Hij weet niet waar de geheime studio ligt, maar de pizzaverkoopster wellicht wel.
Dredd geeft Hayseed ook een filmrol (film reel).

Pizzaverkoopster
Ga naar buiten en praat met de pizzaverkoopster (ask about the secret entrance).
Zij wil vertellen waar de studio is, maar wil er in ruil een vakantieverlofbriefje voor.

Loop naar studio 1, praat met de beveiliger (ask for a vacation permit) en dan nog eens (ask for a permit urgently) en geef hem een ui (ask him to peel an onion).
Als de beveiliger zijn ogen afveegt valt er een verlofbriefje (vacation permit) uit zijn zak, pak het van de vloer.

Verlaat studio 1 en geef het briefje aan de pizzaverkoopster.
Hayseed krijgt de informatie en loopt vanzelf de ingang van de Science fiction studio in.



De Science Fictionstudio  

Kijk naar het ruimteschip, kijk naar het kleine raampje een stukje boven de deur, kijk naar de deur waaraan geen klink zit en naar het code paneel (number pad) dat geen stroom heeft.
Kijk naar de prikklok op de linker machine (punch clock) en naar de pomp op de voorgrond.

Rechts zie je een benzinepomp speciaal voor ruimteschepen. De dikke slang op de grond (power supply cable) moet voor de energie zorgen, maar is niet aangesloten op het ruimteschip.
Klik op de plugopening in het ruimteschip, vlak boven het einde van de kabel en Hayseed merkt op dat er schroeven ontbreken om de slang mee vast te zetten.

Pak het Zwitserse zakmes en klik ermee op de prikklok (unscrew the cover).
Pak dan de schroefjes (screws) uit je inventaris om die vervolgens op de plug en de kabel te plaatsen (insert screws).
Probeer de kabel in de plugopening te plaatsen (attach the cable). Je hebt iets nodig om de schroeven vast te draaien, gebruik dus het mesje weer (screw the plug on).
De lampjes op het ruimteschip gaan branden en als Hayseed naar het raampje boven de deur kijkt, blijkt er een rood licht achter te branden, zoals in een bordeel.

Druk op het codepaneel, Hayseed probeert wat codes uit, maar komt er achter dat hij uit moet zoeken welke nummers het meest gebruikt werden.
Pak daarom de spy watch en klik ermee op het paneel (look through UV), pak dan de poederdoos en klik ermee op het paneel (powder the buttons) en gebruik dan de spy watch om te zien dat de 1, 3 en 0 het meest gebruikt werden.
Klik dan weer op het paneel en de deur gaat open. Loop naar binnen.

Ruimteschip
NB: Save nu je game! Na het bedienen van de computer kom je vaak vast te zitten in het spel, je hebt dan geen toegang tot het hoofdmenu en kunt niet bij je inventaris.

Pak het piratenboek uit je inventaris en stop het in de vertaalmachine (translate the book).
Het boek is van de piraat John Cario uit 1430. Hij nam de god Dionysius en vaten wijn aan boord van zijn schip. Toen Dionysius weigerde te vertellen hoe hij die heerlijke wijn maakte, gooide John hem overboord. Het schip werd toen bedekt met slangen en dodelijke wijnranken die de hele bemanning vermoorden. Gelukkig wist John zijn dagboek en zijn zoon in een kist overboord te werpen. Zijn zoon overleefde de ramp.
Tweehonderd jaar later schrijft een nazaat in het dagboek dat zijn familie moet ploeteren en de nakomelingen van Dionysius in weelde leven. Hij wil wraak.
In 2013 zijn Bill Cario's familieleden geïnfiltreerd in de filmwereld waar Dyonisius nakomelingen de macht hebben en nog rijker zijn geworden. Zijn plan is niet alleen de Oscaruitreiking te verstoren maar ook korte metten te maken met de nakomelingen van Dionysius.
Ozz Carrio was de eerste van de Carrio-lijn. Een beeldje dat van Ozz is gemaakt, was het voorbeeld van de Oscarbeeldjes.

Hayseed wil Carrio's familieleden vinden.
Kijk naar de computer, druk op het oranje vak op de computer.
De bedoeling is dat je een stroomverbinding maakt met de actieve CPU aan de rechterkant, door op de blauwe vakjes te klikken, zodat de rode lijn groen wordt.
Je begint links en drukt in elke kolom op een van de blauwe vakjes. Je mag maar vier keer klikken en je krijgt een beperkte tijd.
Als het mis gaat, kun je het nogmaals proberen, maar wel met een andere actieve CPU!

Als verbinding met CPU 1 wordt gevraagd, zijn er meerdere mogelijkheden. Druk bijvoorbeeld van links naar rechts
- eerst het onderste vak in,
- dan het derde vak van boven,
- dan het onderste vak
- en het derde vak van boven.

Voor CPU 4 is de verbinding de bovenste, dan weer de bovenste, de derde van boven en de tweede van boven.

Op het computerscherm is nu een sleutel te zien en een uitroepteken.
Druk op de sleutel, de deur aan de linkerkant kan niet open door de rijdende camera.
Druk op het uitroepteken en er gaan laatjes open. In het vastzittende laatje vindt Hayseed de pluche knuffel Klingy (plush toy).

Kijk naar de deur links die geblokkeerd wordt door de mobiele camera.
Klik op de camera maar Hayseed krijgt hem niet van de deur afgeschoven.

De stoel is alleen voor bemanningsleden bedoeld, dus Hayseed kan er niet gaan zitten.
Als hij op het knopje op de armleuning drukt krijgt hij het idee dat de camera verplaatst kan worden door de stoel te draaien.
Bind het touw vast aan de camera (fasten the rope) en pak het einde van het touw op om het aan de stoel te binden.

Dat omdraaien van de stoel lukt alleen als er een bemanningslid op zit, dus Hayseed moet die zien te vinden.
Zet Klingy in de stoel, hij is per slot van rekening een bemanningslid, en druk op de knop van de stoel. Klingy is te licht.
Pak hem op, loop naar buiten en leg Klingy in de plas benzine, die je op de grond voor de benzinepompen ziet (a plush toy to soak things up with) en loop dan weer het ruimteschip in.

Zet de zware Klingy in de stoel en druk weer op de stoelknop. De camera wordt door het touw verplaatst en de deur is vrij.
Druk nu op de sleutel op het computerscherm en de deur gaat open.

Teleporterkamer
Ga de deur door en praat met de vrouw (talk to the lady Borg).
Ze is zo aan het huilen dat ze onverstaanbaar is. Pak de Lexaurin kalmeringstabletten uit de inventaris en geef ze aan de lady Borg (hand sedative pills over).
Ze vertelt dat de electriciteit plotseling werd afgesneden en dat de deur dicht ging terwijl zij en de kapitein vrolijke spelletjes aan het spelen waren. De kapitein is nu opgesloten en is nog naakt ook, wat hun hun baan kan kosten.
Stel de vragen die op je scherm staan. De vrouw zegt dat de kapitein waarschijnlijk wel weet waar Bill uithangt en dat de kapitein ook de enige is die de teleportmachine aan kan zetten.

Kijk naar de teleportmachine. Hayseed heeft een hogedrukpak nodig om er gebruik van te maken.
Kijk naar de rubberen slang naast de teleportmachine, maar die kun je nog niet pakken.

Pak de kledingstukken op die op de grond liggen
Kijk naar het elektronische handafdrukslot links van de deur. Hayseeds handafdruk wordt niet geaccepteerd.
Pak de handschoen uit de inventaris en klik ermee op het slot (use the glove) en de deur gaat open. Loop de lift in.

Kapitein
Kijk naar de passer op de vloer (a pair of compasses) waarvan een pootje ontbreekt en kijk naar het hogedrukpak.
Kijk naar het plafond links van het pak.

Praat met de kapitein.
Haal de prop uit zijn mond (take the gag out) en stel dan de vragen die op je scherm te zien zijn.
Hayseed haalt op verzoek de diamanten piercing uit de navel van de kapitein en deze vertelt dat Billy Cario de teleportmachine heeft gebruikt.

De kapitein wil Hayseed wel met de teleportmachine helpen als hij hem los maakt van de tafel.
Pak de glasscherf uit je inventaris en maak de kapitein los.
De kapitein heeft zijn toegangskaart nodig om de teleporter op te starten. De kaart van de kapitein is de enige kaart van metaal en bevindt zich in de prikklok.
Bovendien heeft de kapitein zijn kleding nodig. Geef hem dus het uniform uit je inventaris.

Ga terug de lift in, dan naar rechts en weer naar rechts tot je bij de prikklok bent.
Kijk ernaar. De kaart van de kapitein is de enige kaart van metaal, maar Hayseed heeft geen magneet bij zich om die kaart uit de klok te krijgen.
Hou de aansteker bij de prikklok (set the cards on fire) om de andere kaarten te verbranden.
Probeer dan de kaart te pakken. De kaart is nog veel te heet, gebruik dus de beha om de kaart van de kapitein te pakken. De handschoen moet namelijk heel blijven om de liftdeur binnen mee open te krijgen.

Loop het ruimteschip weer in en ga twee keer naar links en weer naar rechts tot je bij de kapitein bent. Geef hem de kaart.

Teleporter
De kapitein vertelt dat je de teleporter alleen met een hogedrukpak kunt gebruiken.
Je zult echter het hogedrukpak eerst iets op moeten blazen. Hayseed wil de pomp die voor het ruimteschip staat gebruiken.

Kijk naar het raam rechts, Het kijkt uit op de voorkant van het ruimteschip.
Loop een stukje naar links en klik dan met de navelpiercing op de passer op de vloer (put the piercing on) en Hayseed heeft een glassnijdertje (compasses with diamond) gemaakt. Pak de passer en klik ermee op het raam (cut a hole).

Loop naar de teleportmachine en pak de rubberen slang op die er rechts naast hangt.
De slang is kapot en moet gerepareerd worden, klik er daarom mee op de lady Borg (ask for sewing), maar zij weet niet meer waar ze haar naai-etuitje gelaten heeft.

Loop naar rechts en kijk naar Klingy, waarin het naai-etuitje (sewing kit) verstopt zit.
Ga met het naai-etuitje naar lady Borg en geef het aan haar. Het duurt nogal lang voor de slang gerepareerd is, je moet eerst een andere ruimte in gaan voor de slang klaar is. Ga dus even naar buiten.
Ga dan weer naar de lady Borg en praat met haar (ask about the stiched up hose). Nu wil ze tabak hebben voor het naaiwerk. Aan de sigaar heeft ze niets, ze wil losse tabak. Hayseed kan de tabak niet met zijn blote handen uit de sigaar halen.

Loop naar rechts de ruimte met de computer en de vertaalmachine in en leg de sigaar neer in de deuropening.
Druk dan op het sleutelsymbool op het computerscherm en nog eens.
Pak de tabak (tobacco) bij de rechterhoek van de deur op, loop naar links en geef de tabak aan de lady Borg. Hayseed krijgt de gerepareerde rubberen slang (mended hose).

Loop naar links en klik met de slang op het hogedrukpak (attach the hose).
Klik met de slang op het ruimte pak en Hayseed gooit de slang door het gat in het raam.

Loop naar links en ga het ruimteschip uit.
Klik op de slang (attach the hose) en zet de pomp aan (turn on the pump).
Er is een steuntje nodig voor de pomp, pak het piratenboek en klik ermee op de pomp (support the pump) en zet daarna de pomp aan.

Loop nu het ruimteschip weer in, naar het ruimtepak toe en klik erop (use the pressure suit). Hayseed gaat automatisch de teleport in en komt op de filmset terecht waar Westerns worden opgenomen.



Wild West studio's  

Hayseed komt een beetje ongelegen, hij stoort een opname, hoewel de regisseur eigenlijk wacht op een rollende struik. De regisseur zegt dat hij in de saloon maar met de indiaan moet praten als hij informatie wil over Billy Carrio.

Kijk naar het paard. Het lukt niet het pistool tussen de benen van het paard weg te halen, het paard is nogal wild.
Op de balustrade boven het paard zit een raaf. Bekijk hem. Kijk naar de wanted poster naast de deur. Het is een boodschap voor Hayseed van Billy Carrio.

Saloon
Ga de saloon in.
Probeer de trap op te lopen, de indiaan roept je terug.
Praat met de Indiaan en stel alle vragen die op je scherm staan.
De indiaan vertelt dat Billy zijn Lily van hem heeft "afgepakt", dat Billy altijd veren van een raaf onder haar deur schoof en zij vervolgens open deed.
Hayseed moet dus in contact zien te komen met Lily, maar de indiaan wil Hayseed alleen naar boven, naar haar kamer laten gaan als hij hem verslaat in een kaartspelletje.
Als je vraagt naar het paard dat buiten staat (ask about the horse) blijkt dat het paard oversekst is en rustiger wordt als er een merrie in de buurt is.

Speel nu het spelletje met de indiaan (ask for a game), waarin je de rode aas moet aanwijzen. Je zult dit niet winnen tenzij je vals speelt.
Vraag om nog een spelletje. Gebruik dan de spy watch op de kaarten en je kunt zien welke kaart de indiaan het langst in zijn hand had, er zitten vlekken langs de rand van de kaart.
Wijs de juiste kaart aan. Je wint en de indiaan staat je nu toe naar boven, naar Lily's kamer te gaan.

Kijk eerst nog even om je heen.
Pak de bloem uit de vaas op de bar, die kun je wellicht gebruiken om Lily gunstig te stemmen.
Aan de lege barkruk voor de indiaan hangt een paar handboeien. Probeer de handboeien te pakken, ze zitten op slot. Gebruik dan het Zwitserse mesje en dan blijkt dat je een echte sleutel nodig hebt.
Praat weer met de indiaan. Hij zegt dat Lily de sleutel voor de handboeien heeft. Als tip zegt hij erbij dat iemand die drie keer gepiep (squeals) hoort, de sleutel zal krijgen.

Loop de trap op. Hayseed hoort een traptrede piepen en dat vindt hij interessant. Hij wil de trede nader onderzoeken.
Klop eerst even op Lily's deur. Ze doet niet open, je moet eerst ravenveren zien te vinden om onder Lily's deur door te schuiven.

Ga naar beneden. De derde trede van onderen the creakiest stair) kraakt het hardst. Bekijk hem, er zit in losse plank (board) in, die Hayseed niet met zijn blote handen eruit krijgt. Gebruik het Zwitserse mesje.
Maak de trede leeg (empty the cache) en Hayseed vindt een sleuteltje (small key) en wat erotische foto's.

Loop naar de barkruk met de handboeien (handcuffs) toe en open ze met het sleuteltje.

Ravenveer
Ga naar buiten. Kijk naar de raaf op de balustrade. Natuurlijk geeft hij niet vrijwillig een veer aan Hayseed.
Schiet de raaf neer met het laserwapen. Tja, op die manier krijg je geen veren, je hebt een pistool nodig.

Loop weer naar binnen toe.
Kijk naar de muur (battered wall) onder de schilderijen met paarden. Hayseed slaat tegen de muur en een van de schilderijen valt naar beneden. Sla nog eens tegen de muur en het andere schilderij valt naar beneden.
Kijk naar het schilderij in het midden: dat schilderij moet op het muurkastje vallen omdat deze merrie het paard buiten wel eens rustig zou kunnen maken. Jammer genoeg staat er een grote glazen fles onder dat schilderij.
Klik op de grote fles (carboy) onder het schilderij van de merrie, maar je krijgt hem niet verschoven.

Praaat met de indiaan, die is zo sterk als een stier en wil de fles wel voor je verplaatsen.
Loop weer naar de muur toe en kijk ernaar (bang the wall).
Pak dan het schilderij van de merrie op en ga ermee naar buiten.

Klik met het schilderij op het paard (show the picture of a mare).
Probeer het pistool op te pakken, dat lukt nog steeds niet.
Doe de handboeien om de benen van het paard (tie the horse) en pak daarna de revolver op.
Schiet met de revolver op de raaf en pak de veer (raven's feather) op die hij verliest.

Lily
Ga de saloon in en loop de trap op.
Ga naar Lily's kamer toe en schuif het veertje onder haar deur door (slip the feather under) en stel nadat je binnen bent de vragen die op je scherm staan.
Lily is een actrice, die hier ook slaapt. Ze kent Billy, maar wil niets zeggen omdat Hayseed met de politie samenwerkt.

Pak de nylons (nylon stockings) op, die op de vloer bij het voeteneind van het bed liggen.
Laat Lily de foto's uit je inventaris zien (show indecent photos). Ze vertelt dat Billy naar de V.I.P. Studio is gegaan.

Stel haar alle vragen van het scherm en Hayseed verneemt dat de korste weg naar de V.I.P Studio via het raam is.
Hij hoort ook hoe Carrio in de filmwereld kon infiltreren: zijn familie levert de Oscarbeeldjes aan de filmacademie. De Oscar is gemodelleerd naar Ozz Carrio, hun eerste voorvader.

Kijk uit het raam, het is nogal hoog.
Kijk dan naar het bed en Hayseed pakt een laken (bed sheet) van het bed af.
Hayseed vindt een doosje dat Lily pas wil geven als hij een gezichtsmasker voor haar heeft. In het doosje zitten spullen van Billy.

Ga naar buiten en geef de bloemen aan het paard.
Pak de paardenvijgen (dung) op met behulp van de plank (klik met de plank op de poep (dung).

Ga terug naar Lily en geef de poep aan Lily (hand the facial mask over) en Lily geeft je het sleuteltje voor het kistje (key to the locker) op het bed.
Maak het kistje open met het sleuteltje uit de inventaris en Hayseed vindt een brief voor hem van Carrio, waarin een wraakactie wordt aangekondigd en vindt een 5e filmrol (reel).

Klik dan met het laken op het raam, maak het laken-touw langer met de nylons (tie the nylons), ga dan het raam uit.



Hollywood V.I.P. Studio  

Receptie
Hayseed arriveert in de receptie van de studio. De receptionist heeft de balie in haast verlaten, want de telefoon ligt van de haak en de kofiie is nog warm.
Kijk naar de koffie en Hayseed neemt er een slokje van.
Pak daarna het glazen onderzettertje (coaster) op, dat als vergrootglas dienst kan doen.

Kijk naar de deur van de kamer van de directeur (director) van de filmacademie, hij is gesloten en heeft een nummercodeslot.
Open de la links onder de telefoon op de balie: Hayseed vindt nagellak (nail varnish) en isolatietape (gaffer tape).
Hayseed merkt dat de handgreep van de lade niet goed vast zit. Wrik de handgreep (handle) er met het Zwitserse mes vanaf.

Ga daarna naar de rechter deur (projection room), kijk ernaar. Ook deze deur is gesloten.
Kijk naar het losse onderste scharnier (a loose hinge).
Pak het laser wapen en schiet de bovenste scharnier van de deur af.
Loop de projectiekamer in.

Filmzaal
Hayseed denkt dat hij hier zijn gevonden filmrollen kan afspelen.
Klik op het trektouwtje (switch) van het projectiescherm dat opgerold aan de rechter muur hangt. Het is te hoog om te bedienen.
Hayseed kan ook het voorwerp dat op de linker speaker ligt niet pakken omdat het te hoog is.
Kijk naar de trapladder aan de muur waaraan de posters hangen maar daar zit een slot op.
Gooi de nylons naar het ringetje van het scherm, ze zijn te licht en liggen nu op de grond.
Pak de knop van de la en stop hem in de kousen (insert the handle).
Gooi de verzwaarde nylons naar het ringetje (throw it through the ring) maar Hayseed kan nog steeds het scherm niet naar beneden doen.

Schiet op het slot van de ladder.
Pak de ladder op en pak daarna het voorwerp van de speaker af. Het is een grote lege filmrol (empty film reel)

Klik dan op de nylons die door het ringetje hangen en Hayseed trekt het projectiescherm naar beneden.
Loop door de deur links.

Projectiekamer
Op tafel staat een apparaat waarmee je filmrollen heen en weer kunt spoelen.
Plaats de lege spoel op de linker kant van het apparaat (insert the reel)
Klik met de kleine filmrollen op het apparaat. Hayseed voert een filmrol in en zegt dat hij de andere eraan wil plakken.
Klik met de nagellak op het apparaat en Hayseed plakt alle filmrolletjes aan elkaar (glue the films) en spoelt ze op de grote rol.
Pak dan de rol met de film (reel with film) van het apparaat af.

Zet dan de filmrol in de projector en zet de projector aan. Hayseed gaat kijken, maar de film is onscherp. De lens op de projector is weg.
Pak het onderzettertje, bevestig het aan de projector (insert a coaster) en zet de projector weer aan. Het onderzettertje rammelt los en valt op de grond.
Pak het onderzettertje weer op, zet het op de projector en gebruik dan het plakband om het vast te zetten.
Zet de projector weer aan en Hayseed ziet nu een film van Billy Carrio die hem beledigt en zegt dat de president van de film academie, Dennis Bakchus, zijn taak moet overdragen aan Billy of dat anders mensen zullen sterven. Bovendien vertelt hij Hayseed dat de donkerste plek onder de kandelaar is en dat hij op de tijd moet letten als hij de lijst met oscarwinnaars wil hebben. Hij geeft hem ook de deurcode van de directiekamer.

Directiekamer
Loop rechts voor de filmzaal uit en ga naar de deur toe van de directeur.
De code die Carrio gaf, werkt.
Loop dus de kamer in en pak de spullen (een sigaar (cigar) en een stempel met de handtekening van de directeur (rubber stamp)) van het bureau af.
Kijk naar de president, geef hem de sigaar en hij kalmeert. Hayseed praat met Dennis Bakchus en verneemt dat hij een nazaat is van Dyonisius en net zo geobsedeerd is met zijn familie als Billy.
Stel hem de vragen op je scherm en Hayseed vermoedt dat de lijst in de grootvadersklok zit, die rechts in de kamer staat.

Kijk naar de klok en Hayseed zegt dat die niet echt oud kan zijn, er zit een gleufje in voor een USB stick en een aan/uit hendeltje.
Praat weer met de directeur: stel hem de vraag over de klok (ask about the pendulum clock). De directeur heeft hem pas een half jaar geleden gekocht van ene Errollbill.

Hierna kun je met het hendeltje de klok aanzetten (turn the switch on).
De klok is aan de tv gekoppeld. De tv gaat aan. Kijk ernaar.
Je ziet scènes en voorwerpen uit beroemde films. Het is de bedoeling dat je bij elkaar horende plaatjes, in paren naast elkaar zet.
Door op een plaatje te klikken en dan op een ander, wisselen de plaatjes van plaats.
Je moet acht combinaties maken:
- man met het mes + douche,
- man met het blauwe oog + boksring,
- schip + ijsberg,
- cowboyhoed + zweep,
- man met de zwaard + gouden ring,
- man op het bankje + doos chocola
- symbool + ruimteschip.
- springende man + computercode

Op de tv verschijnt nu de boodschap dat je een USB stick moet invoeren.
Praat met de directeur (ask about the flash disc). Hij zegt dat hij alleen een externe HD-schijf heeft, maar dat van het bijbehorende kabeltje de stekker te dik is om erin te pluggen.
Bewerk de disc met het Zwitserse mesje (trim the connector), plug nu de kabel in (plug the cable into the disc). Het lukt!
Haal de flash disc uit je inventaris en klik op de tv om de gegevens te downloaden.

Klik daarna met de flash disc op de klok. De klok gaat open en naast de lijst met oscarwinnaars haalt Hayseed ook een brief van Billy Carrio tevoorschijn.
Praat weer met de directeur, maar die weigert zijn baan op te geven.
Hayseed krijgt een VIP entreekaart en gaat naar de uitreiking toe.

Oscar uitreiking  

Vestibule
Praat met de bewaker, die Hayseed niet naar binnen laat gaan als hij niet kan bewijzen dat het kaartje van hem is.

Loop naar de balie van de vestibule.
Kijk naar de kleren aan de kapstok. Onderzoek de kleren (frisk the clothes) en Hayseed vindt alleen een zakdoek (handkerchief).

Kijk naar de balie (table). Klik op het stapeltje kaartjes. Hayseed wil een nep-aanbeveling schrijven, in naam van de directeur.
Snij met het Zwitserse mesje de band om het papier door (cut the tape) en pak er een velletje papier van af.
Pak de vulpen en klik op het papier (write permission) en Hayseed schrijft de brief. Nu heeft hij nog een handtekening nodig.

Klik met de handtekeningstempel op (imprint the signature) de brief. De stempel is te droog, Hayseed heeft inkt nodig.
Klik met de stempel op de pen (dip the stamp into the ink from the pen), kijk dan naar de uit elkaar gehaalde pen en klik met het mesje op de pen (cut into the cartridge) om een sneetje in het inktreservoir te maken.
Hou de stempel tegen de inkt aan, dat zou teveel geklieder geven.
Klik met de zakdoek op de pen om de gemorste inkt op te zuigen en klik daarna met de stempel op de zakdoek met inkt.
Zet tenslotte met de stempel een handtekening op het papier en pak het persoonlijke toegangsbewijs (entry permit) op (take the permission). Zoom uit. Laat het toegangsbewijs aan de bewaker zien en Hayseed mag naar binnen.

Ceremoniezaal
Praat met de behulpzame medewerker (potboy) links naast de kleine deur (ask about the evening's progress). Hij vertelt dat het een beetje vreemd is, dat een actrice voor het begin van de ceremonie achter het toneel verdwijnt.
Stel de andere vragen die op je scherm staan.
De knecht herkende de actrice niet, maar meent zich te herinneren dat ze een goudkleurige jurk droeg. Hayseed vermoedt dat het de actrice was waar Billy over schreef.
De ingangen naar de achterkant van het toneel zijn aan de zijkant.

Kijk naar de kleine deur naast de toneelknecht. Natuurlijk is deze toegang tot de achterkant van het toneel afgesloten met een codeslot.
Praat met de toneelknecht. Hij zegt dat Mr. Sultzburger de sleutel heeft en dat hij in zijn loge op de bovenverdieping zit.

Smeergeld
Pak de gouden pincet (tweezers) op die op de vloer voor de trap ligt.
Ga de trap op en praat met de man aan de balie. Die wil geld zien voordat hij vertelt welke loge van mr. Sultzburger is.
Geef de gouden pincet aan de baliemedewerker, maar die wil cash.

Kijk dan naar het kapotte behang. Klik er met het mesje op om er wat lijm af te schrapen. Hayseed weigert, hij vindt het zonde van zijn mesje.
Hayseed kan nu wat ingedroogde lijm van het behang schrapen met zijn V.I.P.-kaart (scrape off some glue).

Kijk naar de vaas met bloemen op het zuiltje tussen loge 32 en 33. Klik met de lijm op de vaas (moisten the glue) om de lijm vochtig te maken.

Ga naar beneden en praat weer met de knecht naast de deur, daarna met de dichtstbijzijnde toeschouwer, die Hayseed wel geld wil lenen in ruil voor sigaretten.

Loop de deur uit naar de garderobe toe, kijk naar de tafel en dan naar de asbak (take the cigarette butts) om de peuken (cigarette butts) te pakken.
Klik dan op het pak papier en Hayseed scheurt twee stukjes papier af.
Klik met de sigarettenpeuken op de twee papiertjes en dan met de vochtige lijm op de papiertjes (apply the glue).
Pak de twee sigaretten op, zoom uit.

Ga met de sigaretten naar de toeschouwer in de zaal (hand the cigarettes over). Hayseed krijgt 60 dollar.

Ga de trap op en geef het geld aan de man achter de balie en je krijgt de informatie.

Klop op deur 33, rechts van de vaas met bloemen.
Sultzburger heeft de code van de deur op zijn gouden dasspeld laten graveren, maar hij is die dasspeld kwijtgeraakt!
Haal na het gesprek de pincet uit je inventaris en klik nog een keer op deur 33 (hand the clip over). Hayseed beseft dat het geen pincet, maar een dasspeld is. Hij krijgt de code van de kleine deur in de zaal.

Billy Carrio
Loop naar de kleine deur in de zaal toe en Hayseed krijgt van de knecht een minuutje de tijd om achter het toneel te gaan, de oscaruitreiking kan elk moment beginnen.

Hayseed kijkt nerveus om zich heen, de tijd tikt door, elk moment kan het misgaan. Hij hoort waarempel echt iets tikken.
Kijk naar de Oscars op de tafel en naar de kleerkast. Daar komt het tikken vandaan! Kijk nogmaals naar de kleerkast en Hayseed merkt dat er iemand in de kast zit opgesloten. Hij krijgt de deur niet open.
Probeer met het laserwapen op het slot van de kast te schieten. Hayseed zegt dat de kast dan vlam kan vatten, hij moet het slot eerst nat maken.

Pak de zakdoek (handkerchief) op, die op de grond voor de trap ligt.
Verlaat de ruimte, ga via de zaal naar boven toe en hou de zakdoek tegen de vaas aan die tussen deur 32 en 33 in staat (moisten the handkerchief).

Loop weer de kleine deur in de zaal door en hou de natte zakdoek (moistened handkerchief) tegen de kast aan.
Schiet nu met het laserwapen op het slot van de kast en Hayseed ziet een vastgebonden actrice in de kast liggen. Haal de tape van haar mond af (tear off the tape) en het meisje vertelt hem dat Billy Carrio zich als vrouw verkleed heeft.

Hayseed begrijpt waarom Billy de lijst met winnaars gestolen heeft. Hij wilde weten wie de Oscar voor de beste bijrol kreeg en heeft vervolgens de plaats van deze actrice ingenomen. Zo kon hij samen met de directeur op het toneel staan.

De actrice vertelt ook dat Billy een van de Oscars vervangen heeft voor een ander exemplaar.
Hayseed is bang dat daar een bom in zit.

Kijk naar de Oscars op de tafel, Hayseed vindt de Oscar van actrice Anne Halfaway.
Kijk er dan naar met de spy watch (magnify Annies statuette) naar en Hayseed ziet een kleine rode knop aan de zijkant. Hiermee wil Billy de bom tot ontploffing brengen, als de directeur niet de gewenste aankondiging van zijn aftreden voorleest!

Klik dan met het mesje op de Oscars en Hayseed verwisselt de naamplaatjes op de beeldjes..............






Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.