GOIN' DOWNTOWN



Walkthrough door Marjo © 2011 www.adventurespel.nl

Uitgever: Kalypso Media/2011
Ontwerper: Silver Style Entertainment

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Marjo's Spel-Info.



RoseDossierFat FranzyAlabama-Kate
GevangenBrandkastGordon BrixID chip vervalsenSimulator



Intro

Een man zit op de electrische stoel vlak voor zijn executie en bedenkt dat dit nu eenmaal het leven is. Hij vraagt zich af of het pijn gaat doen. Waarschijnlijk wel.
Hij weet nog precies hoe het allemaal begon, op een van die lege dagen in zijn leven. Ontevreden met zijn werk en zijn leven een puinhoop. Hij had lang geslapen, stond in de namiddag op en nam een douche om de herinneringen en de pijn weg te wassen. Niet dat het lukte...



Rose  

Intro
Jake zit suf voor de TV naar het nieuws te kijken. De elektromagnetische vervuiling is minder ernstig dan gedacht, de regering overweegt de GSM's in 2074 weer vrij te geven.
In de zaak van de 42 vermiste prostituees heeft de politie nog steeds geen spoor. De bevolking beschuldigt de politie van opzettelijke laksheid. Politiechef Joseph Baumgartner verklaart dat de New Yorkse politie zijn best doet alle vermiste personen op te sporen, onafhankelijk van hun sociale status. Hij vraagt om kalmte.

Nu reageert Jake. Hij walgt van Baumgartners praatje. Hij weet dat het anders is en dat degenen die de meeste belasting betalen, ook de meeste rechten hebben. Degenen die geen belasting betalen, hoeven niet te rekenen op hulp. Zijn vriendin Annie had hem al vaak gewaarschuwd voor de willekeur van de overheid, maar hij luisterde niet echt. Als politieman had hij beter moeten weten.
Jake bekijkt de foto van Annie en zegt dat hij haar vreselijk mist. Ze is blijkbaar overleden.
Jake zegt dat het weer tijd is voor zijn pillen, die hij gebruikt om de dag door te komen.
Hij slikt een handvol pillen en bedenkt cynisch dat hij en Annie wellicht snel weer bij elkaar zullen zijn als hij zo doorgaat met slikken.


Wooncabine
Je krijgt nu de controle over Jake.
Gebruik de ESC toets om naar het optiemenu te gaan.
Hier kun je het spel opslaan, laden of verlaten.
Bij 'settings' kun je onder andere de tekst laten verschijnen als teksballonnetje, als gewone regel of helemaal uitzetten.
Klik op 'resume' om verder te gaan met het spel.


Kijk rond in de ongezellige wooncabine.
Ga met je cursor over een voorwerp en rechtsklik om het te bekijken en Jake's gedachten erover te horen.
Linksklik op een voorwerp om de actie uit te voeren die je cursor aangeeft, zoals kijken, gebruiken of oppakken.
Rechtsklik bijvoorbeeld op het bed om te horen dat Jake al teveel slaapt. Linksklik (handcursor) erop en Jake klapt het bed uit.
Bekijk en gebruik op dezelfde wijze het uitklaptoilet dat achter het deurtje onder het aanrecht zit.


Ga met je cursor naar de onderkant van je scherm en je inventaris klapt open.
Op het randje aan de linkerkant zie je drie iconen.
Met het PM/AM icoon kun je tussen dag en nacht schakelen.
Het middelste ronde icoon is je plattegrond.
Het rechter vierkante icoon bevat het dagboek van Jake, waarin je de taken kunt lezen die hij nog moet doen en die hij al afgerond heeft.

In het inventarisgedeelte worden de dingen bewaard die Jake opraapt.
Je ziet dat Jake op dit moment alleen zijn HandCom bij zich heeft. Dit apparaat kan hij in een comstation inpluggen om te telefoneren. Jake's comstation is het kleine kastje links van het TV scherm.
Gebruik je HandCom op het comstation en Jake ontdekt dat het verbindingskabeltje kapot is. Je kunt ook gewoon op het comstation linksklikken. Jake zal dan automatisch zijn HandCom inpluggen, met hetzelfde resultaat, een kapot kabeltje.
Het kapotte verbindingskabeltje zit nu los in je inventaris.
Rechts naast het bed zit een geldprinter aan de muur. Als Jake genoeg geld op zijn rekening heeft, kan hij hier een bedrag contant printen. Gebruik de machine en Jake print 2000 dollar.

Als je een poosje in de wooncabine hebt rondgekeken, hoort Jake ineens een enorme explosie. Hij kijkt uit het raam, maar vanaf hier op de 13ste verdieping is niets te zien.
Verlaat het appartement rechts van de geldprinter.


Op straat
Ook op straat ziet Jake niets van de explosie.
Wat hij wel ziet is dat er aan de overkant een jonge vrouw op straat ligt. Hij rent er meteen naar toe. Bekijk de vrouw van dichtbij. Het lijkt alsof ze van een feestje komt.
Schud haar wakker en Jake probeert met haar te praten. De jonge vrouw maakt een verdwaasde indruk. Ze kan zich zo te zien niet veel herinneren, maar ze wil geen ambulance. Jake vertelt haar dat hij een politieagent is en neemt haar mee naar zijn appartement om bij te komen.


Rose
Terug in het appartement, wil de jonge vrouw graag even liggen, ze is duizelig. Ook heeft ze graag een kopje water.
Je ziet nu rechtsboven in je scherm even het dagboek knipperen.
Open je inventaris en klik daar op het dagboek-icoon om het te openen.
Je ziet nu je eerste taak omschreven.
Daaronder zie je drie ronde iconen. Als je er op klikt, krijg je steeds een hint.
Sluit het dagboek weer, door op BACK te klikken.

Klik op het bed om het uit te schuiven.
Pak van het aanrecht het lege kopje (empty cup).
Open je inventaris, pak het kopje en houd het onder de kraan (sink) aan de rechterkant van het aanrecht (moersleutel-cursor).
Haal het kopje water uit je inventaris en geef het aan de onbekende vrouw.

De jonge vrouw, die zich Rose noemt, kan zich niet herinneren hoe ze daar op straat terecht kwam. Ze herinnert zich alleen een donkere kamer waar heel veel mensen waren. Ze rende weg van iets. Ze heeft nu nog steeds dat gevoel van paniek.
Jake zegt dat ze eerst maar eens rustig wat moet slapen en gaat zelf op het randje van het bed zitten, waar hij in slaap sukkelt.

Midden in de nacht wordt Jake wakker. Rose is verdwenen en het raam staat open.
Rechtsklik op het raam. Jake ziet beneden zijn collega's van de politie en een ambulance. Rose is uit het raam gesprongen!

Maak het raam dicht.
Raap de handtas (handbag) op, die Rose naast het bed liet staan.
Open je inventaris en linksklik op de handtas. Jake haalt er een foto van Rose met haar hond en een vreemd gouden voorwerp uit.
Rechtsklik op de foto en Jake gaat op bed zitten om hem te bekijken.
Verlaat daarna de wooncabine.


Isabel
Op straat praat Jake met zijn collega Isabel. Het is inderdaad Rose die dood op het trottoir ligt. Isabel vertelt dat Rose Danton een dure prostituee was. Het woonadres van Rose in niet bekend en verder staat ze ook nergens bij de politie geregistreerd. Rose betaalde geen belasting en daarom zal volgens voorschrift het lijk gewoon weggevoerd worden. Daarmee is wat Isabel betreft deze zelfmoordzaak gesloten.

Jake protesteert. Hij heeft het gevoel dat er iets niet in orde is en vraagt of Isabel contact wil opnemen met hun baas Edward. Hij wil de zaak verder onderzoeken.
Isabel sputtert tegen. Ze herinnert Jake eraan dat ze tegenwoordig per opgeloste zaak betaald krijgen en dat Jake sinds het gevalletje met Annie weinig productief is. Op deze manier verliest hij nog zijn baan.
Als Isabel uiteindelijk toch Edward opbelt, geen toestemming krijgt en ook nog een tirade van Edward moet aanhoren, wordt ze boos op Jake en vertrekt.


Paramedic
Spreek de paramedic aan die bij de ambulance staat.
Hij is dol op zijn werk en maakt zelfs foto's van de lijken. Hij zegt dat hij elk lijk goed bestudeert en daarom de verschillen tussen de diverse zelfmoorden kan zien. Bij Rose zag hij niets bijzonders.
Jake vraagt het telefoonnummer van de paramedic voor als hij nog meer vragen heeft.


Lijk
Loop nu naar het lijk en til het laken op. Het is inderdaad Rose.
Jake heeft er geen goed gevoel bij. Rose was wel verward, maar niet depressief. Heeft ze midden in de nacht haar herinneringen teruggekregen? Waar was ze zo bang voor dat ze liever uit het raam van de 13de verdieping sprong?

Jake vindt het eigenlijk vreemd dat Rose als prostituee niet bekend was bij de politie, volgens Isabel. Hij wil het bureau even opbellen om het na te kijken in de dossiers.
Jammer genoeg heb je inmiddels ontdekt dat het kabeltje van je HandCom kapot is.
Als je dit nog niet wist, dan kun je er nu achter komen, door op de oranje paal te klikken om te proberen op te bellen.


Reizen
Open je inventaris. Je ziet dat nu ook je plattegrond-icoon actief is.
Klik erop en een bovenaanzicht van de stad opent.
N.B.: Je kunt ook op de motor stappen die voor Jake's flat tegen het hek staat.

Je ziet Jake op de plattegrond rechtsonderaan op zijn motor in de straat waar hij woont.
De plaatsen die je op dit moment kunt bezoeken, knipperen.
Kies ervoor om naar het politiebureau te gaan (rechtsboven).




Dossier  

Politiebureau - Isabel
Jake arriveert op het politiebureau. Bij de ingang zie je een grote stapel dozen met laserwapens op een rolwagentje staan.
Rechts van de deuropening zie je de bureaus van Jake en Isabel, gescheiden door een holoscherm.

Spreek Isabel aan en maak haar een compliment. Isabel is nog steeds kwaad op Jake, want bij terugkomst op het bureau kreeg ze weer de wind van voren van Edward.
Op Isabel's bureau ligt een handcomkabeltje. Jake wil het niet pakken, hij vindt dat hij het eerst aan zijn chef Edward moet vragen.


Dag en nacht
Open je inventaris en je ziet dat je AM/PM icoon actief is.
Het is nu nacht. Klik op het icoon en het wordt dag.
Isabelle is verdwenen en chef Edward ligt aan de rechterkant van de kamer met zijn voeten op het bureau.
Spreek hem aan en je krijgt eerst een verwijt te horen. Jake laat zich te weinig op het bureau zien en hij arresteert niet genoeg mensen. Edward dreigt hem te ontslaan als het niet verbetert.
Vraag Edward om een nieuwe kabel voor je HandCom.
Edward laat weten dat je daar zelf maar voor moet zorgen, hij heeft geen losse kabeltjes meer.

Schakel weer over naar nachttijd en Isabel zit weer aan haar bureau.
Probeer het handcomkabeltje van haar bureau te pakken. Ze staat het niet toe.
Misschien moet je maar eerst vrede met haar sluiten? Misschien door haar een geschenkje te geven?


Liza Tuttle - kiosk
Verlaat het politiebureau en ga terug naar de straat waar Jake woont.
Zoals je mischien opgemerkt hebt, zit er overdag, aan de overkant van de straat, een vrouw in de kiosk. Misschien heeft zij iets gezien toen Rose daar op het trottoir lag?
Schakel dus over naar dagtijd.

Nu zie je op de kiosk reclame voor modebladen in plaats van de nachtelijke reclame voor escortbureau's. En Liza Turtle is er ook ineens.
Spreek haar aan. Ze vertelt dat de explosie die je de vorige dag hoorde, vanwege het opblazen van een aantal oude gebouwen in de stad was. Ze vindt het een schande, er zijn al genoeg woontorens.
Ze herinnert zich Rose. Ze zag de jonge vrouw aan komen rennen en in paniek om zich heen kijken, voordat ze op het trottoir in elkaar zakte. Liza denkt dat Rose dronken was.

Zeg dat je een goedmakertje voor een collega zoekt. Liza adviseert instantbloemen voor 300 dollar. Jake gaat accoord en koopt ze als hij geld heeft.
N.B.: Als je nog geen geld hebt, zul je eerst even je appartement in moeten (overkant van de straat, nummer 42) en wat drukken met de geldprinter naast de deur.
Je kunt als je wilt, nog even de laatste roddels van Liza aanhoren. Neem dan afscheid.


Politiebureau - handcomkabeltje
Ga via de plattegrond naar het politiebureau.
Geef Isabel de bloemen. Ze neemt ze aan, maar moet nog even nadenken over hoe lang ze nog kwaad op Jake blijft.
Probeer het handcomkabeltje te pakken. Isabel staat het niet toe.
Tja, dan maar kwaadschiks.

Schakel over naar dagtijd.
Het is natuurlijk niet verstandig om het kabeltje te stelen terwijl Edward kan zien wat je doet.
Loop naar links, linksklik op de stapel dozen en Jake rolt het karretje tot bij het bureau van Edward. Die protesteert wel even, maar laat de dozen staan.
Nu kun je de intacte handcomkabel pakken en omruilen voor de kapotte.

Steel meteen ook even het flesje permanente nagellak (nail polish) van Isabel's tafel en pak van Jake's bureau een stylus, waarmee je emails kunt schrijven.


Dossiers
Open je inventaris. Klik op de HandCom en dan op het intacte kabeltje om ze te combineren.
Gebruik dan je HandCom op het comstation dat aan het holoscherm bevestigd is.
Vraag of je de politiedossiers (police files) kunt inzien.
Vraag dan om te beginnen naar het dossier van Rose. Bekijk het en je ziet dat Rose wel een vast adres heeft, maar dat niet bekend is waar ze precies woont.

Aan de rechterkant zie je een rijtje namen staan van personen die Jake kent, inclusief hijzelf. Klik op de namen om het desbetreffende dossier in te zien.
In Jake's dossier lees je dat hij een veroordeling had wegens foutparkeren voor het politiebureau en dat deze aantekening 20 jaar in het dossier blijft staan!
In het dossier van Danny O'Neill, de paramedic, staat niets bijzonders.
In het dossier van Edward Rhodes zie je ook niets.
In het dossier van Liza Turtle lees je dat ze al eens de belasting ontdoken heeft.
In het dossier van Isabel lees je dat ze een verdachte tijdens de arrestatie neerschoot.

Al met al levert het zoeken in het dossier niet veel op.
Jake besluit maar eens naar zijn stamcafé te gaan. Eigenaar Fat Franzy kent bijna iedereen in de stad en weet misschien wel waar Rose woonde.




Fat Franzy  

Ga via de plattegrond naar Fat Franzy.
Kijk even om je heen, voordat je met Franzy gaat praten. Bij de deur hangt een wapenscanner, die reageert op niet-geregistreerde wapens en in het midden van de zaak staat een ouderwetse biljardtafel.
Op de grond bij de tafelpoot van de ronde tafel vind je een visitekaartje van een escortbureau.

Als je wilt, kun je via het comstation dat bij de ingang hangt, het escortbureau opbellen. Klik op "I'd like to call someone" en daarna op de persoon die je wilt opbellen.
Bij het escortbureau krijg je een antwoordapparaat aan de lijn, dat vraagt je nummer achter te laten. Jake besluit later nog eens terug te bellen.
Je kunt ook Jake's zuster Patricia opbellen. Ze is altijd blij even van Jake te horen.

Op de hoek van de bar ligt een vingerscanner, die bezoekers verplicht moeten gebruiken. Je leert dat iedere burger een chip in zijn duim geďmplanteerd heeft en dat zo'n scanner de verzamelde data 70 jaar vasthoudt.

Spreek Franzy aan. Franzy is blij Jake te zien. Hij wordt namelijk bedreigd door iemand die zegt een van zijn flessen alcohol te hebben vergiftigd. Als bewijs werd er een oor in een fles tequila achtergelaten. Franzy vermoedt dat de bouwfirma die de grote flats bouwt, erachter zit. Franzy wil namelijk zijn zaak niet aan hen verkopen.
Hij vraagt Jake om hulp. Hij kan immers niet zomaar al zijn flessen drank gaan weggooien? Misschien weet Jake een manier om de vergiftigde fles eruit te pikken?
In ruil voor die hulp wil Franzy hem wel informatie over Rose geven.

Jake bedenkt dat hij wellicht in het politielab een scanner kan vinden waarmee je gif in flessen kun opsporen. Maar alleen Simon, de labrat, kan eraan komen.
Verlaat Franzy's bar.


Politielab - toxin tester
Ga via de plattegrond naar het Police Lab.
Als het nacht is, kun je hier rondkijken naar de botjes op de tafel, de schietbaan met de dummy, het vierkante kistje op de grond, dat een draagbare computer is en de bureau's.
De kast waarin Simon al zijn spullen bewaard, is afgesloten. Door het glas zie je de toxin tester die je nodig hebt en 4 pijltjes voor een blaaspijp.

Wissel naar dagtijd.
Nu zit Simon aan zijn bureau. Praat met hem. Simon heeft niet veel geluk bij vrouwen. Misschien kun je dat gebruiken.
Vraag Simon of hij je TaGun wil nakijken, omdat die zogenaamd weer stuk is.
Simon loopt naar de ander kant van de kamer, waar hij de kast met zijn spullen openmaakt en het pistool nakijkt.


Terwijl Simon bij die geopende kast staat, ga je naar zijn comstation en bel je het escortbureau op.
Jake vraagt of ze meteen kunnen terugbellen.
Als dat gebeurt, neemt Simon de telefoon op en is even druk in geprek met de dame aan de andere kant van de lijn.

Dit is je kans om naar de kast te lopen, die nog steeds open staat en er de toxin tester en de vier blaaspijp pijltjes (darts) uit te stelen.

Als Simon weer op zijn stoel zit, spreek je hem aan om je taGun terug te vragen. Neem dan afscheid en verlaat het lab.


Fat Franzy - giffles
Ga terug naar de bar van Fat Franzy.
Spreek Franzy aan en zeg dat je een toxin tester georganiseerd hebt. Franzy zet meteen een fles drank op de bar die Jake kan testen. De fles geeft een uitslag, maar dat komt omdat alcohol op zich ook een gif is.
Jake probeert de tester op elke fles en vindt uiteindelijk een fles Clubrum, die genoeg blauwzuur bevat om de halve stad te vergiftigen.

Spreek Franzy aan en vertel hem wat je gevonden hebt. Hij zal de fles leeggieten.
Vraag hem daarna om informatie over Rose. Hij zegt dat het een hele aardige meid was, en dat een poos als danseres in zijn bar werkte. Dat was voor de tijd dat ze een hoertje werd.
Hij weet niet waar ze woont, maar Jake zou het aan Rose's beste vriendin kunnen vragen. Ze heet Alabama-Kate, is inmiddels verslaafd geraakt aan drugs en werkt in Lovelane.
Neem afscheid.




Alabama-Kate  

Schakel over naar nachttijd en ga via de plattegrond naar het "Red light district".
Daar zie je een meisje met blauwe haren op de hoek van de straat staan. Het is Alabama-Kate. Spreek haar aan. Ze kost 1500 dollar, of je nu wilt praten of iets anders wilt.

Je kunt, als je wilt, ook overschakelen naar dagtijd, zodat het meisje minder onder invloed is van drugs. Het resultaat blijft echter hetzelfde. Ze wil 1500 dollar.
Als je accoord gaat, of liever binnen praat, loopt ze een paar passen met je mee en stort dan neer.
Ze voelt zich niet lekker en legt de schuld bij 'Rainbow Cloud', de drug die ze slikte.

Til haar op en Jake brengt Alabama-Kate naar haar kamer.
Dan bedenkt hij dat hij zijn zus Patricia om raad kan vragen, ze is arts.
Gebruik het openbare comstation in de oranje paal op de hoek van de straat.
Bel Patricia op. Ze adviseert Jake om het meisje te kalmeren met DiazepamQ en haar magnesium te geven tegen de krampen.
Magnesium kan Jake bij elke drogist krijgen en de politie heeft waarschijnlijk wel wat van het kalmeringsmiddel voorradig.


Jake's wooncabine
Ga via de plattegrond naar de straat waar Jake woont.
Loop naar binnen en gebruik de TeleDoc naast de bedbank. Zeg dat je krampen hebt (I've got cramps in my calf) en je krijgt magnesiumtabletten.
Verlaat de wooncabine weer.


Politielab - DiazepamQ
Ga via de plattegrond naar het politielab.
Spreek Simon aan en vraag om de DiazepamQ. Simon zegt dat hij dat officieel alleen aan de arts op het politiebureau mag afleveren. Maar als Jake voor hem een escortdame bestelt, kan hij de tabletten krijgen.

Gebruik Simon's comstation en bel het escortbureau op.
Jake maakt voor Simon een afspraakje met een blondine, voor die avond bij hem thuis om 18.30.

Vertel het aan Simon en Jake krijgt zijndiazepamQ tabletten.
Verlaat het politielab.


Alabama-Kate
Ga via de plattegrond terug naar het red light district.
Jake gaat automatisch naar Alabama-Kate en geeft haar de medicijnen.
Na een uurtje of twee slapen is ze eindelijk aanspreekbaar en gaat ze weer op de straathoek staan.

Spreek Alabama-Kate weer aan en informeer naar Rose.
Ze wil je wel vertellen waar Rose woont, als je haar 500 dollar geeft.
Je kunt nu op twee manieren reageren.
A: Je betaalt de 500 dollar en krijgt het adres van Rose.
Of
B: Je sluit het gesprek even af (Hm...Change of subject). Daarna gebruik je het comstation om het
    politiedossier van Alabama-Kate op te vragen. Je leest dat ze wegens drugsmisbruik gezocht
    wordt.
    Spreek Alabama-Kate weer aan en dreig met de gevangenisstraf die haar boven het hoofd
    hangt. Ze zal Jake dan zonder betaling het adres van Rose geven.

Stap op je motor en ga via de plattegrond naar "Rose's Loft".




Gevangen  

Rose's appartement
Als Jake binnenstapt in het appartement van Rose, merkt hij op dat de deur openstond.
Kijk rond. Het ziet er naar uit dat Rose veel geld verdiende.
Bekijk het standbeeld. Jake ontdekt in de sokkel van het beeld een kleine gleuf.
Haal het gouden dingetje dat je in de handtas van Rose vond, uit je inventaris en klik ermee op het standbeeld. Jake stopt het in de gleuf en een geheime deur gaat open.

Jake ontdekt een safe in de kast in de geheime kamer.
Bekijk de safe en Jake ziet dat je hem met een duimafdruk kunt openen, Rose's duimafdruk.
Bekijk de foto die in de kast staat. Het is een portret van een jongeman in een leren jasje.
Jake vraagt zich af wie het is en wat hij voor Rose betekende.
Dan wordt hij neergeslagen.


Kelder - Kahn
Als Jake bijkomt, zit hij vastgebonden op een stoel in een kelderruimte. Hij beproeft de touwen. Die zitten stevig vast en zijn waarschijnlijk van synthetisch materiaal, denkt hij.
Jake kan nu om hulp roepen (I better call for help), of hij kan Proberen de touwen losser te maken, door met de stoel om te vallen (Maybe I can loosen the ropes).
Wat je ook kiest, het resultaat is hetzelfde.
Een man die zichzelf Kahn noemt, komt binnen en wil weten wat Jake in het appartement deed.
Zeg dat jij je hetzelfde afvraagt (That's exactly what I wanted to ask you).
Kahn zegt dat hij alleen maar wat rondkeek en Jake beweert hetzelfde.

Jake probeert Kahn ertoe te bewegen hem los te maken.
Je kunt nu vertellen dat je bij de politie bent (Untie me, I'am a cop) of proberen hem een deel van het geld aan te bieden dat je zogenaamd in het appartement zocht (Listen, if you let me go, we can have a deal).

Kahn heeft genoeg van je praatjes, maar voordat hij iets kan ondernemen, gaat zijn telefoon.
Na het gesprek zegt hij dat hij even iets moet doen en vertrekt.


Touw losmaken
Jake vindt dat hij nu moet proberen zich van de touwen te bevrijden.
Kijk om je heen of er iets is dat je kunt gebruiken.

Aan de linkerkant zie je een paar buizen (heating pipe) over de muur lopen. Bekijk ze en Jake ontdekt dat ze heet zijn en dat er een beetje stoom uit ontsnapt. Hij bedenkt dat zijn boeien van synthetisch materiaal zijn gemaakt, dat door hitte zijn vaste structuur verliest.
Open je inventaris, pak het icoon van Jake op de stoel en klik ermee op de hete buis.
Jake mept een van de buizen los, zodat er meer hete stoom uit ontsnapt.
Nu nog iets zoeken om je handen te beschermen als je het touw in de stoom houdt.

Schuifel naar de open kast aan de rechterkant. Uit het tweede vak van onderen pak je een dikke metalen draad liggen.

Schuifel naar de smalle metalen kastjes die tegen de achterwand staan. Het middelste kastje kan Jake niet zomaar open maken, zijn handen komen niet tot aan het slot. Haal dus de dikke metalen draad uit je inventaris en gebruik die op het middelste kastje. Jake buigt de draad om en maakt het kastje open.
Haal uit het kastje een paar veiligheidshandschoenen (safety gloves).

Schuifel terug naar de buis waar stoom uit ontsnapt.
Open je inventaris, klik op de handschoenen en Jake trekt ze aan (Je ziet er niets van).
Klik dan in je inventaris op de samengebonden handen en aansluitend op de hete buis. Nu Jake's handen beschermd zijn, houdt hij ze in de stoom. Even later heeft hij zich van de touwen bevrijd.


Uit de kelder ontsnappen
Aan het plafond bij de kast aan de rechterkant zie je een grote ventilatieschacht. Er zit ook een rooster in, maar dat zit een beetje te hoog. Het zou echter een goede manier zijn om uit de kamer te ontsnappen.

Links achteraan zie je een trapladdertje (extending ladder) staan. Raap het op.
Open je inventaris, pak het laddertje en klik ermee op het ventilatierooster. Jake plaatst het laddertje onder het rooster.
Bekijk het rooster. Het zit vastgeschroefd.

Open het linker smalle kastje en haal er een boormachine (drill) uit. Met het juiste opzetstuk zou je hem als schroevendraaier kunnen gebruiken.

Op de grond voor de kast aan de rechterkant, liggen een paar korte metalen buizen. Raap een metalen buis (metal tube) op.
Even verderop staat een gereedschapskist (toolbox) met een rood deksel. Raap die ook op. Jammer genoeg is hij afgesloten.
Haal hem uit je inventaris en gooi hem tegen de linker wand. De gereedschapskist barst open en de inhoud ligt verspreid op de vloer.
Raap de nijptang (pliers) en de soldeerbout (soldering iron) op, die bij de stoelpoten liggen.
Raap ook de bit adapter op, die naast het afvoerputje in het midden van de vloer is gerold.

Gebruik de nijptang op het afvoerputje en Jake haalt er een schroefbit uit.
Open je inventaris en zet de bitadapter op de boormachine.
Zet dan de schroefbit op de boormachine. Je hebt nu een electrische schroevendraaier (drill with bit). Gebruik hem om het ventilatierooster los te schroeven.
Klim daarna in de ventilatieschacht en Jake kruipt naar de volgende ruimte.


Fabriekshal
Jake laat zich uit de ventilatieschacht vallen en belandt in een fabriekshal.
Kijk om je heen in de hal. Bovenaan de trap is een deur, afgesloten met een sleutel. Als je deze deur openmaakt, kom je weer in de cel terecht waar Jake uit ontsnapte. Dat is handig als je daar nog niet alles opgeraapt hebt, want je kunt niet terug door de schacht.

Aan de rechterkant van de hal is een grote afgesloten garagedeur. Dat is de weg naar buiten!
Rechts van de deur hangt een opgerolde rubberen slang (rubber tube).
Links van de deur ligt een verlengsnoer (extension cord) op de grond. Neem beide voorwerpen mee.

Onder de trap is een afgesloten kooi gemaakt, waar een machine in staat. Bekijk de machine.
Er staat "Big Brix Inc" op.

Aan de voet van de trap ligt een metalen plaat op de grond. Recht erboven is het brandalarm.
In de hoek, rechts van de metalen plaat zie je een moker (sledge hammer) staan. Raap hem op en gebruik hem om de pallet die onder de trap staat, kapot te meppen.
Raap dan wat stukjes hout (wood) op.

Links van de pallet zie je de zekeringenkast aan de wand hangen. Eronder staat een jerrycan benzine (gasoline). Raap hem op.
Links van de jerrycan zit een stopcontact in de muur. Steek hier je verlengsnoer in en Jake zet het andere uiteinde bij de metalen plaat aan de voet van de trap.

Leg de stukje hout op de metalen plaat (Je kunt met het hout op de brandmelder klikken).
Overgiet het hout met benzine.
Haal de soldeerbout uit je inventaris en klik ermee op het hout. Jake steekt hem automatisch in het verlengsnoer in en steekt dan het hout in brand.
Jake gaat vanzelf naast de garagedeur wachten op wat er komen gaat.

Klim in de bestelbus terwijl Khan druk bezig is met het vuurtje.
Op de zitting liggen de spullen van Jake die Kahn hem afpakte. Jakes stopt ze weer in zijn zakken en rijd dan weg.




Brandkast  

Rose's appartement
Jake rijdt naar het appartement van Rose, waar hij het bestelbusje dumpt. Zijn eigen motor staat er gelukkig nog steeds. Hij gaat naar binnen.

Gebruik het comstation bij de ingang.
Vraag om het politiedossier van Big Brix Ltd.
De eigenaar is Gordon Brix en hij betaalt heel veel belasting. De fabriekshal in Huntingdon Street is ook van hem. Volgens het dossier is daar onlangs ingebroken. Daarbij werden twee omstanders gedood. De inbrekers werden nooit opgepakt.
Klik aan de rechterkant van het dossier op Kahn en je leest dat hij een bodyguard is.

Jake vraagt zich af waarom Kahn in een bestelbusje van Brix Ltd rondrijdt. Is hij in dienst van Brix en heeft hij in diens opdracht het appartement van Rose doorzocht?

Als je dat nog niet eerder deed, bekijk je nu de safe in de geheime kamer van Rose. Jake ziet dat de safe met de duimafdruk van Rose geopend kan worden. Hij heeft dus haar duim nodig!
Verlaat het appartement.


Politiebureau
Ga via de plattegrond naar het Police Station.
Praat hier met je chef Edward (dus overdag).
Hij heeft een nieuwtje. Op de universiteit hebben ze een apparaat dat CIS, Crime Investigation Simulation, heet.
Hiermee analyseren en evalueren ze alle digitale surveillances van de stad en stoppen die in een simulator. De gebruiker kan vrij rondlopen in die simulatie en tot op zekere hoogte zelfs de gebeurtenissen beďnvloeden, al begrijpt Edward niet helemaal hoe dat werkt.
Jake vindt het een geweldig idee dat hij alle misdaden van de vorige dag kan bekijken.

Vertel Edward over de gebeurtenissen in het appartement van Rose en je ontsnapping uit de fabriekshal van Brix. Edward wil niets over de zaak horen. Als uit komt dat Jake zijn tijd besteedt aan dode hoertjes in plaats van "echte" misdaden, verliest hij zijn baan.
Jake krijgt dus geen kans of toestemming om Gordon Brix te ondervragen.

Vraag Edward of iemand het lijk van Rose al geclaimd heeft of dat ze al gecremeerd is.
Edward zegt dat ze nog in het mortuarium ligt. De ISD (interne veiligheidsdienst) heeft het geval in onderzoek, omdat iemand Rose's vingerchip compleet met vinger verwijderd heeft. Zo'n chip is op de zwarte markt veel waard. Als de data van de chip vervangen is door andere data, is de chip niet meer te traceren.
De ISD verdenkt iedereen die met Rose's lijk in contact kwam, maar Jake heeft het idee dat de paramedic hierachter zit. Edward zegt dat hij er dan snel achteraan moet gaan. De beloning is 15.000 dollar.
Verlaat het politiebureau.


Danny O'Neill
Ga naar de straat waar Jake woont (of naar het Red Light district) en gebruik daar het openbare comstation om Danny O'Neill op te bellen. Zo ziet Danny niet wie de beller is en neemt op.
Vertel Danny dat je op zoek bent naar een duim met chip (I'm looking for a thumb with chip) en dat je de goederen wilt zien voordat je over de prijs onderhandelt (I want to see the goods). Danny gaat ermee acoord. Laat hem naar de oude fabriekshal komen (Industrial plant on 215th).

Stap op je motor en rijd naar de "factory".
Danny staat binnen al op je te wachten. Spreek hem aan.
Danny heeft een hele verzameling vingers bij zich. Zeg dat je de vinger van Rose wilt en arresteer hem uiteindelijk.

Jake brengt Danny naar het politiebureau, maar houdt de vinger van Rose voor zichzelf.
Spreek je baas Edward aan op de beloning en Jake krijgt te horen dat de 15.000 dollar beloning al op zijn rekening is gestort.
Verlaat het politiebureau.


Rose's appartement
Ga via de plattegrond naar het appartement van Rose.
Gebruik hier de vinger van Rose op de safe. Haal daarna het dagboek van Rose eruit. Lees het.
Rose is als kind door haar broer Mark verkracht. Met Kate kreeg ze ruzie, nadat die de halsketting van Rose's moeder verkocht. Rose wilde ophouden in de prostitutie en kinderen krijgen. Jake leest ook nog een emailadres: pandora.xox, waar hij verder niets mee kan.
Verlaat het appartement weer.




Gordon Brix  

Brix opbellen
Ga naar de straat waar Jake woont en bel Big Brix Inc op via het openbare comstation.
Probeer Gordon Brix persoonlijk aan de lijn te krijgen. Daarvoor zul je langs drie secretaresses moeten. Er zijn verschillende manieren waarop dat lukt.
Zeg bijvoorbeeld tegen Foster, de eerste secretaresse, dat je van Delly Cellular bent en de directeur wilt spreken. Als ze vraagt waarover je belt, zeg je dat Mr. Brix je gevraagd heeft terug te bellen. (mr. Brix asked me to call back). Ze verbindt je door met Lester.

Zeg tegen Lester dat je Henry Miller heet en met mr. Brix over een dringende en vertrouwelijke zaak wilt praten (urgent and confidential).
Ze verbindt je door met de persoonlijke secretaresse, Joanna Rice.

Vertel miss Rice dat ze mr.Brix moet vertellen dat je de hartelijke groeten van Rose wilt overbrengen (best regard from Rose).
Miss Rice twijfelt, ze kent geen Rose en vraagt of je het zeker weet.
Vertel haar dat Rose dood is en dat Brix haar op zijn geweten heeft (Rose is dead and mr. Brix has her on his conscience) en ze verbindt je door met Gordon Brix.

Als je Gordon Brix aan de lijn hebt, vraag je of hij zich Rose herinnert (Do you remember Rose).
Natuurlijk ontkent hij.
Als Jake vertelt dat Rose dood is en dat een van zijn mensen in het appartement van Rose was, wordt hij kwaad.
Zeg Brix dat je hem wilt ontmoeten, zodat je hem alles kunt vertellen wat je weet (We need to meet, then you'll learn all that I know).
Brix sputtert nog wat tegen maar geeft uiteindelijk toe en vraagt waar de ontmoeting moet plaatsvinden. Jake stelt Fat Franzy's bar voor. Die avond, alleen en zonder wapens.

Natuurlijk wil Jake Franzy eerst even waarschuwen, dus stap op je motor en rijd naar hem toe.


Fat Franzy
Vraag Franzy of er nog iets nieuws te melden valt en hij zegt dat hij naast de bar een goedkoop appartement te huur heeft.
Vertel hem dan dat je een afspraak hebt met iemand die niet te vertrouwen is en vraag of de wapenscanner bij de deur nog functioneert. Franzy zegt dat die al jaren kapot is, maar Jake mag hem best wel laten repareren wat hem betreft. Hij adviseert Jake om naar Platino te gaan, die een redelijke prijs rekent.
Franzy demonteert de kapotte wapenscanner en geeft hem aan Jake.
Verlaat de bar.


Platino
Ga via de plattegrond naar Platino.
Praat even gezellig met hem over zijn hjond en vraag dan of hij de scanner kan repareren. Dat lukt wel, maar kost 15.000 dollar. Goed dat Jake dat net verdiend heeft met de arrestatie van Danny.
Hij geeft Platino het kapotte apparaat en die belooft het te repareren en daarna zelf weer in Franzy's bar te installeren.


Franzy's bar - Gordon Brix
Ga terug naar Franzy's bar en spreek Franzy aan. Die zegt dat Platino inmiddels de gerepareerde scanner geďnstalleerd heeft.
Jake gaat nu aan een tafeltje zitten wachten op Brix, die even later arriveert.
Zoals Jake al verwacht had, heeft Brix een wapen bij zich en de scanner gaat dan ook prompt af. Franzy incasseert het wapen en daarna kan Gordon aan Jake's tafeltje gaan zitten.

Jake zegt dat hij door Brix' loopjongen Kahn is aangevallen in het appartement van Rose. Brix verbaast zich erover dat Jake weet dat Kahn voor hem werkt, maar ontkent dat hij iemand ergens heen heeft gestuurd en Rose kent hij ook niet.
Hij bedreigt Jake als die over de verdwenen prostituees begint. Jake heeft volgens hem geen idee waarmee hij zich bemoeit en kan beter ophouden vragen te stellen, als zijn leven hem lief is.
Dan vertrekt Brix.

Het meisje dat aan de bar zat, staat op en loopt naar Jake's tafeltje.
Ze wil hem dringend iets vertellen, maar niet hier. Ze vraagt of ze hem morgen in zijn wooncabine kan bezoeken. Ze kent Jake's naam en weet waar hij woont.

Neem afscheid van Franzy en verlaat de bar.


Jessy Goldstein
Ga via de plattegrond naar de straat waar Jake woont. Ga zijn wooncabine in.
Schakel hier over naar dagtijd en even later gaat de bel en staat de vrouw van de bar voor de deur. Meteen als ze binnen is, wil ze dat Jake de TV aanzet.
De nieuwslezeres vertelt dat Gordon Brix gisteravond een fataal auto-ongeluk heeft gehad. In zijn bloed werd 2.2 promille alcohol gevonden!
Jack denkt dat Gordon toch echt alleen maar water heeft gedronken!

De vrouw stelt zich nu voor. Ze heet Jessy Goldstein en ze is journalist. Ze onderzoekt de zaak met de vermiste protituees en ze heeft het gevoel dat iedereen die teveel over die zaak te weten komt, eindigt zoals Brix.
Ze heeft Gordon de hele avond geschaduwd en hoorde Jake en Brix praten over Rose. Vermoedelijk heeft iemand anders Brix en Jake ook samen gezien en toen besloten Brix op te ruimen. En die persoon moet behoorlijk invloed hebben bij de politie om het ongeluk en de alcohol te kunnen regelen.
Jessy vermoedt dat Jake en zij intussen ook op de hitlijst van die persoon staan. Hun leven is in gevaar! Jake wil Jessy in veiligheid brengen.
Jessy adviseert Jake om gebruik te maken van die nieuw ontwikkelde CIS, de misdaadsimulator.


Fat Franzy's appartement
Ga via de plattegrond naar Fat Franzy.
Praat met Franzy over het appartement. Jessy kan het huren als ze een week vooruit betaalt. Dus dat is allemaal snel geregeld.




ID chip vervalsen  

Politiebureau
Ga via de plattegrond naar het politiebureau en praat met Edward over de dood van Brix. Ook Edward heeft het gevoel dat er iets niet klopt. De melding dat de dood een ongeluk was en niet door de politie onderzocht hoefde te worden, kwam te snel, zeker bij zo'n bekend persoon.
Jake vertelt over zijn ontmoeting met Brix en zijn vermoedens dat het te maken heeft met de dood van Rose. Edward wil er niet aan.

Jake vraagt of hij gebruik kan maken van de simulator.
Edward vertelt dat het apparaat over een paar weken getest wordt en je alleen als geregistreerd tester toegang hebt. Zowel hij als Isabel zijn geregistreerde testers en hebben een loginkaart. En natuurlijk is er ook nog de normale vingerchip beveiliging.
Edward kan natuurlijk niet zijn loginkaart uitlenen, dat zou hem zijn baan kosten, maar hij is bereid om even een wandeling te maken, terwijl Jake intussen "op zijn spullen past".

Jake vraagt zich af hoe hij aan de vingerchip van Isabel kan geraken, maar beseft dan dat hij alleen haar ID-signatuur nodig heeft. De vraag is alleen, hoe krijgt hij die te pakken?
Pak de portemonnee (wallet) die Edward op het bureau achterliet. Maak hem in je inventaris open en haal de loginkaart eruit. Jake legt zelf de portemonnee weer terug op het bureau.
Verlaat het politiebureau.


Universiteit
Schakel over naar nachttijd en ga via de plattegrond naar de universiteit.
Jake bekijkt de deur waarachter de simulator zich bevindt en ontdekt dat hij de code van een vingerchip nodig heeft en dat er een laserbeveiliging is.
Dan verschijnt er ineens een kleine schoonmaakrobot, die blijkbaar het alarm niet laat afgaan als hij de lasers passeert. Interessant.
Bekijk de rest van het gebouw nog even en ga dan weer naar de plattegrond.


Jessy's appartement
Ga via de plattegrond naar Jessy's appartement om te vragen of zij intussen nog iets nieuws heeft ontdekt. Ze vertelt dat in de East River een arm gevonden is, die waarschijnlijk van een van de vermiste prostituees was.
Jake heeft een vingerchip nodig die hij beschrijven kan. Jammer genoeg is Jessy na de dood van Brix al haar contacten kwijtgeraakt. Ze zegt dan ook dat alleen de regering en de mafia nog aan vingerchips kunnen komen.
Jake valt dan in dat hij Platino kent en dat die misschien kan helpen.


Platino
Ga via de plattegrond naar Platino en vraag hem of hij een apparaat heeft waarmee je ID's op chips kunt schrijven. Jake heeft de duim van Rose al, hij heeft alleen het apparaat nog nodig waarmee hij op die chip een ander ID kan zetten.
Platino heeft zo'n apparaat niet en wil ook niets met de mafia te maken hebben.
Zet wat druk en hij vertelt Jake dat de Chinese mafia zich hiermee bezig houdt. Hij weet niet hoe Jake met ze in contact kan komen, hij weet alleen dat ze hun gestolen waar in een ondergrondse parkeergarage van een Chinees warenhuis opslaan.

Kijk rond in Platino's appartement. Spreek hem dan aan over de gifslang in het terrarium.
Platino had het gif willen verkopen, maar durft de slang niet te melken. Hij geeft Jake de beker met membraan (jar) om het zelf te proberen als hij wil.

Open je inventaris, trek de handschoenen aan en gebruik de beker dan op de Thaipan slang om een beker met gif (jar with Taipan poison) te krijgen.
Verlaat Platino.


Chinees winkelcentrum
Ga via de plattegrond naar de Chinese Mall.
Als Jake nog staat te kijken waar hij nu heen moet, komt er een klein jongetje aan, dat probeert zijn zakken te rollen. Jake merkt het en praat met de knul. Het joch is dankbaar dat Jake hem niet arresteert.

Aan de rechterkant zie je een dikke man in een wit pak. Hij staat de lift te bewaken, die Jake nodig heeft om naar de ondergrondse garage te kunnen gaan.
Bekijk de liftknop van dichtbij. Om de lift te kunnen gebruiken, heb je een keycard nodig.
Bekijk de zakken in het colbert van de dikke man. Jake vermoedt dat daar zijn portemonnee met keycard in zit. Je kunt proberen om de portemonnee uit de zak van de dikke man te stelen. Jammer genoeg is Jake daar niet zo handig in.

Spreek Mike, het jongetje aan. Vraag hem of hij de portemonnee van de dikke man kan stelen. Hij mag het geld erin houden als hij Jake de keycard geeft. Mike is verbaasd, maar Jake zegt dat er goede en slechte diefstallen zijn en dit is een goede, want hij is een agent.
Mike probeert het, maar de dikke man merkt het en stuurt hem weg. Mike heeft een beetje hulp nodig.

Praat met Mike en je krijgt te horen dat de dikke man graag, maar heel onsmakelijk eet. Dat is een idee!
Aan de linkerkant van de hal zie je een snackautomaat. Bekijk hem van dichtbij.
Kies een Beijing Hot Dog met alledrie de sauzen en duw op 'start'.
Haal de hotdog met teveel saus uit de automaat en verlaat de clsoe-up.
Geef de hotdog aan Mike en zeg dat hij hem aan de dikke man moet geven en daarna de portemonnee moet stelen.

Mike doet wat hem gezegd wordt en geeft de portemonnee daarna aan Jake. Die haalt de keycard eruit en geeft de rest terug aan Mike.

Loop nu naar de lift en bekijk de liftknop van dichtbij.
Duw op knop -1 (onderaan) en Jake gaat met de lift naar de parkeergarage.


Parkeergarage
Aangekomen in de parkeergarage ziet Jake dat hij bewaakt wordt.
Hij duikt meteen achter een krat.
Combineer in je inventaris de beker met gif met de vier pijltjes en je hebt vier giftige blaaspijp pijltjes.
Pak dan de metalen buis en Jake zal hem gebruiken als blaaspijp.
Klik met de buis-cursor op de bewaker bij de auto en hij verandert in een rode doel-cursor. Klik en Jake blaast de giftige pijl.



Verstop je nu bij de auto, naast de neergeschoten bewaker, om beter zicht te hebben op de andere drie bewakers.
Wacht tot een bewaker links van de grote kist bij de paal staat en schiet hem dan neer.
Sluip daarna naar deze dode bewaker bij de paal.




Wacht tot de derde bewaker bij het kleine kratje rechts van de inrit staat en schiet hem dan neer.
Loop er weer naar toe.




Nu kun je de laatste bewaker uitschakelen als hij midden op de inrit staat.
Is dat gelukt, dan kan Jake op zijn gemak rondlopen.




Loop naar de linkerkant van de garage. Hier zie je een tafeltje bij een paal. Er ligt een blauwe helm op. Op de grond voor het tafeltje ligt een snijbrander (blowtorch). Neem hem mee.

Loop naar de vrachtauto en maak de deur van de cabine open.
Stap in. Jake gaat achter het stuur zitten en ontdekt naast de stoel een dure endoscopie camera. Hij steelt hem en stapt automatisch weer uit.

Bekijk nu onder de cabine het deksel (gas cap) waarachter de tank zich bevindt.
Haal het deksel eraf en bekijk de tank. Hij moet gevuld worden met een ethanol mengsel en lijkt halfvol.
Haal de camera uit je inventaris en gebruik hem op de tank. Iemand heeft een apart compartiment in de tank ingebouwd! Jake wil natuurlijk wel weten wat daarin verborgen zit.
Haal de rubberen slang uit je inventaris en stop hem in de tank. Klik daarna op de rubberen slang en Jake zuigt de ethanol omhoog.
Als de tank leeg is, kun je de snijbrander erop gebruiken om er een gat in te snijden.
Ga vervogens met je hand in het gat en Jake vindt een FingerTip apparaat, waarmee je ID's op een chip kunt lezen én schrijven!
Ga aan de onderkant vn je scherm terug naar het de Chinese Mall.


Winkelcentrum
Als Jake in de hal van het winkelcentrum komt, wordt hij meteen aangevallen door de dikke bewaker in het witte pak. Die heeft de diefstal van zijn portemonnee gemerkt en houdt Jake verantwoordelijk ervoor.
Nu moet je, om het gevecht te winnen, de juiste dialogen kiezen.
Zeg dat hij voor gek staat bij zijn collega's als die achter de diefstal komen (Guess it'd be pretty embarrassing..).
Zeg dan dat zijn baas het niet leuk zal vinden te horen dat zijn bewakers zo makkelijk bestolen kunnen worden (If your boss gets wind..)

Jake verslaat de bewaker en verlaat daarna automatisch het winkelcentrum.


Fat Franzy - FingerTip
Ga via de plattegrond naar Fat Franzy. Geef hem de FingerTip en zeg dat hij bij Isabel dit apparaat moet gebruiken als ze afrekent.


Politiebureau
Ga naar het politiebureau bij nacht, als Isabel er werkt. Vraag haar of ze iets met je wil gaan drinken bij Franzy. Ze gaat accoord.


Fat Franzy
Ga terug naar Fat Franzy, als het nacht is. Isabel zit al aan een tafeltje op Jake te wachten.
Praat met Isabel. Ze zal aan het einde van het gesprek de rekening betalen. Franzy gebruikt zoals afgesproken de FingerTip.
Als Isabel weg is, krijgt Jake de FingerTip terug.
Combineer hem in je inventaris met de duim van Rose en de gegevens van Isabel worden in de chip geschreven, zodat je nu een vinger met Isabel's ID hebt.
Verlaat de bar.




Simulator  

Universiteit
Ga via de plattegrond naar de universiteit.
Haal het flesje nagellak uit je inventaris en gebruik het tussen de laserstralen door, op de deur waar CIS op staat.
De reinigingsrobot komt meteen aansuizen en begint te poetsen. De laserstralen zijn nu uitgeschakeld.
Haal meteen de vinger met Isabel's ID uit je inventaris en gebruik hem de op de scanner rechts op de deurpost. De deur gaat open en jake loopt naar binnen.


Simulatie
Bekijk het paneeltje dat op de rechterarmleuning van de stoel vastzit. Hier moet de login kaart ingestoken worden. Neem plaats in de stoel.
Haal de loginkaart van Edward uit je inventaris en gebruik hem op het loginpaneel.

De simulator zegt dat het apparaat nog in de testfase is en dat je geen claims kunt indienen voor schadevergoeding als je iets overkomt.
Als je daarmee accoord gaat, geef je als antwoord "Yes, of course".
Daarna kun je een korte introductie krijgen. Zeg weer "Yes".
De simulator legt uit dat hij automatisch afsluit als de waarschijnlijkheidsfactor van je handelingen beneden de 0% komt. Je kunt alleen plaatsen bezoeken die met de oplossing van de misdaad te maken hebben en je mag geen geweld gebruiken.
Je krijgt ook een apparaatje waarmee je zelf de simulatie kunt afbreken. De gegevens tot dan toe zullen worden opgeslagen, zodat je een volgende keer weer verder kunt waar je gebleven was.
Je krijgt na de uitleg de keus om er nog een keer naar te luisteren. Zeg "no. Get going" als je alles begrepen hebt.

Jake besluit om de simulatie te beginnen op de dag dat hij Rose vond, enkele uren voordat ze in zijn straat op de grond lag.

In de simulatie zie je aan de rechterkant van je scherm een metertje dat je waarschijnlijkheidspercentage aangeeft. Als dat op 0% staat, wordt de simulatie afgesloten.


Simulatie Appartement van Rose
Ga via de plattegrond naar het appartement van Rose.
De deur is natuurlijk afgesloten.


Bekijk het codepaneel links van de deur, van dichtbij.
Het wachtwoord vond je in het dagboek van Rose: box@pandora.xox
Het werkt hetzelfde als bij het versturen van een SMS-je met je mobieltje. Voor de b druk je twee keer op de ABC toets, voor de o drie keer op de MNO toets, enzovoorts.
Duw daarna op ENTER en als je het wachtwoord correct invoerde, gaat de deur open.
Loop naar binnen.

Als Jack wil weten wat er die dag gebeurt is, zal hij Rose moeten schaduwen. Hij zoekt een mogelijkheid om zich te verstoppen, want Rose mag hem natuurlijk niet zien.
Kijk naar het plafond boven het hemelbed. Jack denkt dat het een prima plek is om je te verstoppen, maar jammer genoeg weet hij niet hoe hij zich daar kan vasthouden.
Probeer wat andere plaatsen uit. Maar zelfs als je je achter het grote gordijn bij het bed verstopt, zal Rose je vinden en wordt de simulatie afgebroken. Het was immers niet waarschijnlijk dat dit in het echt zo gebeurde.
Verlaat het appartement van Rose weer.


Simulatie Politielab
Als je uitgelogd wordt bij de simulator, log je meteen weer in.
Ga ditmaal naar het politie laboratorium.
Praat met Simon en vraag wat hij zo geďnteresseerd onderzoekt. Het blijken handschoenen te zijn, die bij een spectaculaire inbraak gebruikt werden, maar dat mag hij eigenlijk niet vertellen.


Simulatie Politiebureau
Ingelogd bij de simulator, ga je naar het politiebureau.
Praat met Edward en vraag of er iets nieuws te melden is. Hij zegt dat ze op dit moment Rollins ondervragen. De man heeft zijn dochter vermoord met een afvalzak, maar wil niet bekennen.
Neem afscheid en verlaat vrijwillig de simulatie (yeah, outta here).


Politiebureau - werkelijkheid
De simulator simuleert de situatie van drie dagen geleden.
Je kunt in de werkelijkheid informatie halen over de zaak van Simon en Edward.

Ga als eerste overdag naar het politiebureau en praat met Edward over de inbraak (burglary). Hij vertelt dat de inbreekster met speciaal geprepareerde handschoenen langs een gevel was geklommen. Jammer dat ze bij de arrestatie is gedood, met name Simon had graag willen weten waar ze die handschoenen met nanocoating vandaan had.

Praat over de Rollinszaak en je verneemt dat de dader bekende toen ze hem de vuilniszak lieten zien, waarmee hij zijn dochter wurgde.
Verlaat het bureau weer.


Simulatie politiebureau
Ga weer 's nachts naar de universiteit. Log in bij de simulator.
Ga in de simulatie naar het politiebureau en schakel over naar dagtijd.
Praat met Edward over de zaak Rollins, die toen nog niet opgelost was. Hij zegt dat ze niet verder komen in de zaak. Ze kunnen hem niet hard aanpakken omdat zijn vader een rechter is.
Stel Edward voor om Rollins de vuilniszak onder zijn neus te houden.
Edward denkt niet dat het zal helpen, maar hij geeft Jake een /47B formulier waarmee hij het bewijsmateriaal uit het lab kan opvragen. Jake mag het formulier zelf invullen.

Pak van Jake's bureau de stylus als je dat nog niet eerder deed en combineer in je inventaris de stylus met het formulier. Jake vult natuurlijk niet in dat hij de vuilniszak wil, hij noteert een aanvraag voor de nanohandschoenen van de inbreekster!


Simulatie politielab
Ga in de simulatie naar het politie laboratorium.
Geef Simon het ingevulde formulier en Jake krijgt de nanohandschoenen (gloves).


Simulatie appartement van Rose
Ga in de simulatie naar het appartement van Rose.
Haal de nanohandschoenen uit je inventaris en gebruik ze op het baldakijn van het hemelbed. Jake klimt langs de muur omhoog en gaat boven het hemelbed aan het plafond hangen.

Hij ziet en hoort hoe Khan aan de deur komt. Hij nodigt Rose uit voor een speciaal VIP feestje en geeft hij een kaartje waarmee ze zich kan identificeren. Daarnaast is er natuurlijk ook nog de normale vingerscan bij de ingang. Ze hoeft niet bang te zijn voor haar veiligheid, want hij houdt persoonlijk een oogje in het zeil. Hij zegt dat Rose haar collegavriend Norman ook kan meebrengen.

Rose belt Norman op. Die kan echter niet meegaan, omdat hij een vaste klant verwacht, maar hij zal erover nadenken wie hij met Rose mee kan laten gaan.
Rose pakt haar handtas en vertrekt.

Als Rose weg is, klimt Jake weer naar beneden.
Hij bedenkt dat hij zelf naar dat feestje zal moeten gaan als hij erachter wil komen waat daar gaande is. Maar hoe komt hij aan een uitnodiging en de juiste kleding?
Ga naar Rose's comstation en bekijk het. Het laatste nummer is natuurlijk dat van Norman.
Gebruik het comstation en bel Norman op.
Zeg dat je een vriend van Rose bent (I'm a friend of Roses) en in Norman's plaats wel mee wilt gaan naar dat feest.
Norman doet eerst of hij nergens vanaf weet.
Zeg dat het feestje in de Plant Tower is.
Norman twijfelt nog.
Beloof hem 10% commissie en hij nodigt Jake uit om zijn uitnodiging te komen halen.


Simulatie - Norman
Ga in de simulatie naar Norman's appartement.
Norman heeft meteen commentaar op de motorkleding van Jake. Maar hij is bereid om Jake passende kleding te lenen.
Even later ziet Jake eruit om op te vreten, volgens Norman.
Jake krijgt automatisch ook de uitnodiging.


Simulatie - Plant Tower
Ga in de simulatie naar de Plant Tower.
Kahn staat bij de ingang, maar hij kent Jake natuurlijk in de simulatie nog niet. Spreek hem aan en zeg dat je op de gastenlijst staat (I'm on the guest list) en een uitnodiging hebt.

Nadat je gekeurd bent, loop je naar binnen.
Jake heeft wel een nieuw probleem. Bij de vingerchip zullen ze hem herkennen als een politieman. Hij kan dus de laserbarričre voor de trap niet uitschakelen.
Bekijk de monitor die op de balie staat en gebruik hem.
Klik op "Security and management".
Je ziet in het lijstje de naam van de man die verantwoordelijk is voor de brandveiligheid (fire safety agent): William Hobbs.
verlaat de monitor.

Bij de ingang hangt een comstation aan de zuil (boven de witte streep, naast de koffiemachine). Gebruik hem om William Hobbs op te bellen.
Jake zegt dat hij bij de politie werkt. Vraag Hobbs of hij de veiligheidsbarričre kan uitschakelen (I'm in the building and the safety barrier is activated).
Hobbs ziet niets op zijn computer en denkt dat de barričre al uitgeschakeld is. Maar jake kan hem ook ter plekke uitzetten met een wachtwoord. Hobbs heeft daarvoor wel Jake's stemID nodig.
Jake doet zijn best en Hobbs kan hem identificeren. Hij geeft Jake het wachtwoord "Rosebud".

Activeer weer de monitor op de balie.
Klik weer op "Security and management".
Klik dan onderin op "Safety login".
Jake vult automatisch het wachtwoord in, dat prompt herkent wordt.
Klik nu op "Unlock safety barrier".
Verlaat de monitor.


Donkere kamer
Nu de laserbarričre weg is, kun je de trap oplopen.
Ga tussen de gordijnen de donkere kamer in.
Jake ziet helemaal niets, maar aan wat er gezegd wordt, hoort hij dat sommige gasten nachtvisie hebben. Dan merkt hij tot zijn afgrijzen dat het geen sexfeestje is, maar dat de hoertjes in de kamer afgeslacht worden!
Iemand roept naar Baumgartner dat het hoertje probeert te ontsnappen. Baumgartner, de politiecommissaris, is ook hier! Jake herkent de stem.

Dan ziet hij Rose die naar de uitgang vlucht.
Jake gaat achter haar aan.
Loop naar buiten, waar je Rose weg ziet lopen. Jake wil haar tevoet achterna. Laat de motor dus staan en ga ook naar beneden over de straat.
Op de plattegrond zie je Rose en Jake in de richting van Jake's appartement lopen.
Daar aangekomen ziet hij hoe Rose neervalt. Als Jake even later zichzelf uit het appartement ziet komen, wordt de simulatie automatisch afgebroken.


Politiebureau - werkelijkheid
Nu Jake een goed idee heeft waar al die verdwenen prostituees gebleven zijn, wil hij meteen met Edward en Jessy praten.

Ga via de plattegrond als eerste naar Jessy's appartement. Jake zegt dat ze mee moet komen naar het politiebureau waar hij alles zal uitleggen.
Ga dan via de plattegrond naar het politiebureau en spreek Edward aan. Jake vertelt hem wat hij te weten kwam.
Edward vertelt op zijn beurt dat een zekere Kate op het bureau kwam en hem het een en ander vertelde over prostituees die naar een feestje gingen in een gebouw dat op de nominatie stond gesloopt te worden en dat ze daar vermoord werden. Edward geloofde haar niet, omdat ze onder invloed van drugs leek te zijn.
Ze spreken af dat Edward alle units naar de Plant Tower stuurt en dat Jake alvast voor gaat.


Plant Tower
Ga via de plattegrond naar de Plant Tower. Jessy gaat mee.
Kahn staat voor de deur en uiteraard herkent hij Jake. Jake loopt op hem af en verkoopt hem een klap, waardoor Kahn's wapen op de grond valt.
Als je dit gevecht wilt winnen, moet je de juiste diaolgen kiezen.
Vertel Kahn dat hij slechts het vuile werk opknapt, terwijl anderen het geld verdienen (...Says the stooge who wants to be a gangster..).
Vertel hem dan dat je gehoord hebt, dat hij het met jongens doet omdat de meisjes hem niet willen (I heard you also get off on guys).
Zeg hem dan dat hij een zielig figuur is (Look at yourself. You're pathetic).
Zeg tenslotte dat hij zich moet afvragen waarom Jake zoveel over hem weet. (You should ask yourself why I know so much about you).

Als Kahn op de grond ligt, raap je zijn wapen (Kahn's gun) op.
Haal het wapen uit je inventaris en richt het op Kahn.
Jake en Kahn gaan het gebouw in .....................................................



Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.