THE FIVE CORES



Walkthrough door Marjo © 2012 www.adventurespel.nl

Uitgever: Neeblagames/2012
Ontwerper: Neeblagames

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Marjo's Spel-Info.



TempeleilandGroen kristalRood kristalBlauw kristalGeel kristal



Tempeleiland  

Strand
Je arriveert, zwevend door de lucht, op een klein eiland en raapt een brief op.

Mijn vriend
Ik weet niet hoe je hier terecht kwam. Maar ik denk dat je ons kunt helpen.
Ons overkwam een tragedie en we moesten onze toevlucht zoeken op een andere wereld.
De wereld waar jij nu bent, staat op het punt in elkaar te storten, vanwege het kind in de tempel.
Haar dromen worden werkelijkheid en veroorzaken dood en vernietiging.
De magische stenen moeten gereactiveerd worden om het kind te wekken.
Een laatste tip: Observeer je omgeving en maak aantekeningen.
Help ons alsjeblieft.


Klik naast de brief om hem weer neer te leggen.
Misschien is het handig om zelf even te gaan kijken naar het kind in de tempel.


Spelbediening
Je kijkt 360 graden om je heen door te bewegen met de muis.
Als ergens een handje verschijnt, kun je linksklikken en iets activeren, mits je dichtbij genoeg staat.
Lopen doe je met de W A S D toetsen op je toetsenbord.
Rennen kun je door de shift toets ingedrukt te houden terwijl je loopt.
Springen kan met de spatietoets.

Tip: Als je per ongeluk naast een trap loopt en klem komt te zitten, kun je vaak weer los komen door de spatietoets te gebruiken met de W-toets.



Transporteren
Voor je ligt het zuiltje met de brief.
Draai iets naar links en in de verte zie je drie zwarte boomachtige structuren met doorzichtige bewegende bollen erboven.
Loop daar naar toe.
Midden tussen de drie zwarte structuren ligt een kleine vurige bol op de grond.
Ga erbovenop staan en je wordt in een oogwenk naar de andere kant van het eiland getransporteerd. Het is dus een teleporter!



Kruispunt
Je arriveert tussen de bomen bij twee dezelfde soort zwarte structuren met doorzichtige bollen bovenop. De andere kant van de teleporter.

Loop rechtdoor tot je op een kruispunt staat.
Je ziet hier rechts een laag stenen gebouwtje. Links en recht voor je zie je verlichte trappen naar lange loopbruggen.
Ga verder over de linker loopbrug.


Tempel
Blijf alsmaar de brug volgen tot je op het strand staat.
Loop rechtdoor tot de volgende brug.
Links voor deze brug zie je een groot rotsblok met een handafdruk. Klik erop en de handafdruk verdwijnt. Er komt een afbeelding voor in de plaats en je hoort vaag een stem.

Volg de brug en je arriveert vanzelf in de tempel.
Hier zie je het kind in de lucht zweven. Het ademt nog.
Om het zwevende kind heen zie je vier lange stokken, waar uitgebluste kristallen op rusten.
Deze kristallen moet je dus weer laten branden.


Kristallensteen
Verlaat de tempel en loop terug naar het kruispunt van bruggen. Ga naar links.
Aan het einde van deze brug zie je weer zo'n groot rotsblok met een handafdruk. Raak de steen aan en er verschijnt een afbeelding met vier symbolen in een poortvorm.
Boven elk symbool staat een gekleurde bol in zwart, blauw, groen en rood.
Deze steen laat je zien waar je de vier poorten naar de gezochte kristallen, die elk een andere kleur hebben, kunt vinden.




Groen kristal  

Groene kristalpoort
Volg het pad langs de steen met de afbeelding van de kristallen naar rechts en ga twee trappen op. Bovenaan de trappen kijk je naar links.
Hier zie je kegelvormige zuilen met een gedraaid ornament eromheen.
Voor de zuilen staat een groen kristal op een houder.
Raak het groene kristal aan en je wordt in een oogwenk naar een andere plek geteleporteerd.


Strandgebouw
Je arriveert op een onbekend stuk strand, vlakbij een groot gebouw.
Loop naar het gebouw en ga naar binnen.
Loop door de gang tot je in het centrum op een viersprong staat.


Zaal met trap
Ga hier naar links.
Loop verder tot in een grote zaal, waar je recht voor je een lange trap omhoog ziet.
Ga de trap op.
Op de overloop zie je meteen een uitgedoofd kristal op een paal.
De bedoeling is dus, dat je dit kristal activeert. Je enige mogelijkheid om terug te keren naar het groene kristal op het tempeleiland.

Loop langs het kristal.
Achteraan is een ovale deur. Maak hem open en stap in de lift.
Hij gaat automatisch naar beneden.


Strand
Stap uit en loop het strand op.
Voor je zie je in de zee een hele grote paal, waar drie cirkelvormige lenzen op zitten. Achter de onderste lens zie je een witte lamp. Hij is uit.
Rond de paal zie je vier platte stenen. Op de meest rechter steen, staat een constructie met bollampen.
Op het strand voor de lange paal staan vier korte zuilen met grote draaiwielen. Er is geen beweging in te krijgen.


Loop helemaal naar rechts.
Aan het einde van het strand zie je drie dikke buizen, die aan de zijkant een wiel hebben.
In de rechter zuil zie je een wit bord met puntjes, 2 - 3 - 1. Dit is een code.
Bij deze buis kun je aan het wiel draaien en gaat het bord met de puntjes omhoog.
In de andere zuilen is het bordje leeg en krijg je het wiel niet in beweging.

Ga terug naar de lift.
Stap in en je gaat omhoog.
Stap uit en loop langs het kristal de trap af.


Terras - zuiltjes
Loop alsmaar rechtdoor en je komt vanzelf op een groot terras met zuilen.

Aan de linkerkant van het terras staat een planetarium model: een zon waar twee planeten omheen draaien.
Op de vloer rondom zijn twaalf lichtjes. Aan de linkerkant zie je een zwarte dop op de vloer. Die staat ter hoogte van de 'twaalf', als je het planetarium als een klok bekijkt.

Bij het planetarium staat ook een paal met knop.
Duw op de knop en de planeten beginnen te draaien.
Merk op dat de draaiende planeten even een hapering vertonen. Als je het planetarium als een klok bekijkt, stoppen de planeten heel even op 10 over 3 uur (3 uur 10 minuten).
Onthoud deze hint.

Ga naar het rechter einde van het terras.
Hier zie je een vierkant houten plateau met vier korte zuiltjes.
Ervoor staan drie palen met een knop erop.

Herinner je de dikke buizen met het bordje met puntjes, op het strand.
- Duw op de middelste knop.
- Duw op de linker knop.
- Duw op de rechter knop.
De korte zuiljes op het plateau komen in beweging.

Als je nu naar de buizen op het strand zou gaan, kon je zien dat in de linker dikke buis nu ook puntjes op het bordje staan, namelijk 2 - 1 - 3.

N.B.: Als je een andere volgorde van duwen hebt gebruikt, gebeurt er waarschijnlijk niets, maar de knoppen blijven ingedrukt.
Rechts naast het vierkante plateau staat een hendel. Trek eraan en de knoppen op de paaltjes komen weer naar buiten.

Als de knoppen weer uit staan, doe je het nog een keer.
- Duw nu eerst op de rechter knop.
- Duw dan op de linker knop.
- Duw dan op de middelste knop.
Weer komen de zuiltjes op het plateau in beweging en op het strand verschijnt op het middelste bordje de code 3 - 1 - 2.


Strand - verlichting
Verlaat het terras, loop alsmaar rechtdoor tot in de zaal en ga de trap op naar de lift.
Ga met de lift naar beneden, naar het strand.

Loop naar de dikke buizen aan de rechterkant van het strand.
Je ziet dat er nu in alledrie bordjes met puntjes zichtbaar zijn.
- Draai aan het wiel van de linker buis om het bordje te laten zakken.
- Draai aan het wiel van de middelste buis om het bordje te laten zakken.
- Zorg dat het bordje van de rechter buis omhoog staat.
Er zullen nu vier lange lichtpalen omhoogrijzen uit zee.


Loop naar het midden van het strand.
Bekijk de vier lichtpalen. Bovenin zit een witte lichtbol. Eronder zit een schijnwerper.

Draai aan een groot wiel op de korte zuilen en je ziet dat een van de lichtpalen draait, zodat de schijnwerper een andere kant op schijnt.
De bedoeling is, dat je ze allemaal naar het midden, naar de lenzen laat schijnen.
Als dat gelukt is, zie je de lichtbollen achter de lenzen en op de palen oplichten.

Ga met de lift omhoog, het gebouw in.


Groen kristal activeren
Links en recht va het uitgedoofde kristal gaat een trap omhoog naar het balkon.
Ga de linker trap op (als je met je gezicht richting lift en zee staat).
Op dit deel van het balkon staat een apparaat met een cijferscherm.
Als je erop klikt, verschuiven de cijfers van 00 tot en met 11.
Zet dit scherm op 03 (uur volgens de planetarium hint).

Ga de trap af en aan de andere kant omhoog naar het rechter balkon.
Ook hier is een apparaat met een cijferscherm. Maar dit gaat met vijf cijfers tegelijk van van 00 tot en met 55 als je erop klikt.
Zet dit scherm op 10 (minuten volgens de planetarium hint).

De drie lenzen in zee schuiven nu over elkaar heen.

Draai je om en je ziet dat het groene kristal geactiveerd is.
Loop er naar toe en raak het aan.


Tempel
Terug op het tempeleiland kun je naar de tempel wandelen.
Hier zie je dat het groene kristal ook in de tempel geactiveerd is.




Rood kristal  

Rode kristalpoort
Ga naar de plek waar het groene kristal op een houder, voor de vijf gedraaide zuilen staat.
Ga van hieraf verder naar rechts, twee trappen op.
Je staat nu op een splitsing.
Naar rechts gaat de weg om de berg heen, richting zee.

Naar links gaat er een pad tussen bergwanden door. Langs dit pad staan robuuste stenen lantaarnpalen, waar een enkele lichtbol aan hangt.
Volg dit pad, tot je voor een poort in de rotswand staat.
Maak de poort open en loop naar binnen.

Aan het einde van de gang sta je in een grot met een muurschildering.
Ook zie je hier een houder met een uitgedoofd kristal.
Ervoor staan vier paaltjes met knoppen. Bekijk de knoppen. Er staan puntjes op. Van links naar rechts vier, negen, een en twee puntjes.
Maar in welke volgorde moet je die knoppen induwen?


Hint rood kristal
Verlaat de grot en loop terug naar de splitsing.
Loop nu verder langs de berg omhoog.
Als je uiteindelijk weer naar beneden gaat, zie je in de verte voor je een eenzame boom, waar iets bruins naast schemert.



Loop naar deze boom en je ziet dat er een koperen voetstuk met een pijl naast ligt. De pijl wijst over de rand.

Ga over de rand kijken (je kunt zelfs veilig naar beneden stappen) en je ziet een grote boomstronk waar puntjes op de platte bovenkant zijn geschilderd.
Bekijk het patroon van de puntjes.
Van links naar rechts zie je verticaal 1 - 4 - 9 - 2 puntjes.



Ga terug naar de grot met het uitgedoofde kristal.
Duw achtereenvolgens op de knop met 1 - 4 - 9 - 2 puntjes en het uitgedoofde kristal gaat rood branden.

Raak het rode kristal aan en je wordt geteleporteerd.


Onderaardse wereld
Je arriveert in een hele grote donkere grot.
Een stuk verder naar links, zie je een hele grote metalen cirkel met lichtjes in de rand.
Loop daar naar toe.
Voor de cirkel staat een mijnkarretje op een monorail. Stap in en je gaat naar beneden, dieper de grot in.

Nadat je beneden uit het karretje bent gevallen, gaat het meteen weer omhoog.
Je kunt dus niet meer terug.


Gedoofd rood kristal
Loop verder onder de boogdoorgang, tot bij een grote houten cirkel die omheind is.
Sommige van deze houten cirkels zijn liftplateau's. Ga je erop staan, dan gaat het plateau naar beneden of naar boven.
Loop tussen de omheining het plateau op en ga dan verder via het rechter pad, waar verlichte bollen op de reling staan.

Blijf het pad volgen tot aan zo'n liftplateau. Ga er niet op staan, maar loop links langs de reling naar het volgende pad.
Bij het volgende plateau zie je aan de overkant een pad dat je naar een plateau met een teleporter voert. Ga daar naar toe.


Loop op dit plateau aangekomen naar rechts, naar de rand van het plateau.
Hier staat een grote hendel, die dient om de liftzuil die je in de diepte ziet, te laten stijgen, zodat het een breed gat in een looppad dicht.
Aan de linkerkant van dit looppad staat namelijk het uitgedoofde rode kristal in een grot.

Jammer genoeg is het niet zo eenvoudig om die lift te laten stijgen. Rondom de liftbasis staan namelijk branders, die nu allemaal uit zijn en die eerst in een bepaald patroon moeten branden.


Gasbranders
Loop naar de teleporter. Gebruik hem nog niet, maar spring aan de rechterkant van de teleporter naar beneden. Dit kun je veilig doen, het is een afkorting.
Onderaan aangekomen, loop je verder een stenen trap af.

Blijf halverwege de trap even staan.
In de verte, aan de rand van een meer, zie je een dorpje.

Loop verder. Onderaan de trap, precies ertegenover, staat in het donker een groot draaiwiel. Draai eraan en de branders onder de liftzuil gaan allemaal aan!

Je zou nu naar boven kunnen gaan om aan de hendel te trekken, maar dat zou geen effect hebben. Vervolg je weg en ga naar het dorpje.


Dorp
Loop alsmaar verder over het looppad, tot je een kale, dorre boom ziet.
Ga hier het zandpad op en je arriveert bij de ingang van de verlaten ruïnes van een dorpje.

Bekijk de gevels van de vierkante huizen.
Aan sommige huizen hangt een fakkel. Klik erop en hij gaat branden.
Er zijn vier fakkels die je kunt laten branden. Steek ze in de juiste volgorde aan. Let daarbij op de zwarte punten die je op het huis ziet. Als je de juiste volgorde aanhoudt, verschijnen er vuurvliegjes boven de branden toorts.

Bij het allerlaatste huis in het dorp, zie je vier zwarte punten op de gevel naast de fakkel staan. Steek de fakkel aan en ga dit huis in.
Loop de achterste kamer in en je ziet een boek op een standaard.

Bekijk het boek van dichtbij.
Blader naar de pagina met 4 punten.
N.B.: Dit lukt alleen als je buiten de fakkels hebt laten branden.
Noteer de afbeelding die je ziet.
Verlaat dan het huis en het dorp.


Branders
Zoek je weg naar het plateau met de hendel en de teleporter.
Stap nu in de teleporter.


Je arriveert beneden in het dal.
Tegenover je zie je drie ronde tempelachtige structuren met zuilen.

Loop er naar toe en bekijk ze.
In de linker zuilenstructuur staan vier palen met trekhendels.
In de middelste zuilenstructuur staan drie palen met trekhendels.
In de rechter zuilenstructuur staan vijf palen met trekhendels.
Met deze hendels kun je de branders bedienen, die rondom de liftzuil staan.
Als een hendel naar beneden staat, is hij aan.
Staat hij omhoog, dan is de brander uit.

Zet een aantal hendel omhoog of omlaag en ga met de teleporter weer naar boven.
Kijk over de rand en je ziet de branders in een bepaald patroon branden.
De bedoeling is nu, dat je ze laat branden in het patroon dat je in huis nummer 4 in het boek op pagina 4 zag.

- Zet bij de linker zuilen de hendels op: omlaag - omhoog - omhoog - omlaag.
- Zet bij de middelste zuilen de hendels op: omlaag - omhoog - omlaag.
- Zet bij de rechter zuilen de hendels op: omlaag - omhoog - omhoog - omlaag - omlaag.

Ga met de teleporter naar boven, naar het plateau.
Trek aan de hendel.
Als je alles correct deed, zal de liftpaal nu omhoog gaan en het gat in het looppad dichten.

Loop over dat looppad naar de grot en raak het rode kristal aan.


Tempeleiland
Je arriveert weer op het tempel-eiland.
Als je nu in de tempel gaat kijken, zie je dat ook het rode kristal op de paal brandt.




Blauw kristal  

Monorailbol
Loop vanaf de tempel naar de kruising van verlichte trappen.
Ga rechtdoor de verlichte trappen aan de overkant van de kruising op en verder over het looppad. Links en rechts zie je grote betonblokken met electriciteitskabels en verlichting die niet volledig werkt. Op sommige betonblokken zit een rond metertje met een wijzer die je nu nog niet kunt bewegen.
Bij de t-splitsing ga je rechtsaf.
Volg het pad alsmaar rechtdoor, de trapjes af en het strand op.


Volg de betonblokken met kabels en uiteindelijk sta je voor een grote metalen bol, die aan een monorail hangt. Hij is natuurlijk afgesloten.
Links van de bol ligt een ovaal apparaat in het zand. Dit is een stroommeter.
Op dit moment staat er duidelijk geen stroom op.



Stroomvoorziening
Loop terug naar de verlichte trapjes.
Volg het looppad tot aan de splitsing en ga naar rechts.
Aan het einde van dit pad staat laag gebouwtje, een transformatorhuisje.

Ga het gebouwtje in.
Tegen de achterwand hangt een schema. Bestudeer het.
Je ziet dat er twee transformatorhuisjes zijn (blauw omcirkeld) die zorgen voor de verlichting van de drie lampen op de lantaarnpalen.
Er zijn twee hendels, een brede en een lange smalle. De lange smalle is slechts in één van de transformatorhuisjes aanwezig.

Trek aan brede grijze hendel die je in dit huisje ziet.
Ga naar buiten.

Loop naar de splitsing en ga rechtsaf, richting de kruising met de verlichte trapjes, waar ook de teleporter is.
Hier zie je het andere transformatorhuisje.
Ga naar binnen. Het is erg donker. Zoek de brede grijze hendel, trek eraan en het licht gaat aan, waardoor je een klein beetje meer ziet.
Als je goed kijkt, zie je ook rechts van de grijze hendel, een lange smalle bruine hendel. Trek eraan.


Stroommeter
Ga naar de ovale stroommeter bij de monorail.
Je ziet dat er vijf groene en twee rode streepjes op staan.
De deur van de metalen bol gaat echter nog steeds niet open.

Draai je om.
Voor een rotsblok ligt een koperen plankje in het zand.
Er liggen zeven ovale cilinders in het plankje. De zevende is stuk.
Twee cilinders liggen voor het plankje in het zand.
Dit is de hint voor het aantal streepjes, dat op de stroommeter moet verschijnen, eer je de bol kunt openmaken.

Loop naar het verlichte trapje.
Rechts ervan zie je in de schaduw een ronde meter op de zijkant van het betonblok.
Zet het hendeltje op de meter naar links.

Ga weer naar de ovale stroommeter kijken.
De hendeltjes op de ronde meters beïnvloeden het aantal streepjes. Je ziet nu zes gele en twee rode streepjes.

Ga weer naar het looppad en de trapjes op.
Een stukje verder aan de rechterkant, zie je weer zo'n metertje op een betonblok.
Zet dit metertje naar links.
Op de ovale stroommeter zullen nu zes groene streepjes verschijnen.

Ga richting het eerste transformatorhuisje (die met het schema). Op het laatste betonblok voor de trapjes zit nog zo'n ronde meter op.
Zet het hendeltje op de meter naar links.

Ga terug naar de ovale stroommeter.
Nu staan er zeven oranje en twee rode streepjes op.
En dit is precies wat je nodig hebt om de bol te openen!

N.B.: Er is ook nog een meter aan de zijkant van het betonblok bij het tweede transformatorhuisje. Zou je deze echter ook nog naar links zetten, dan slaan alle stoppen door, gaat de verlichting uit en kun je opnieuw beginnen met de grijze hendels.


Monorailbol
Maak de deur van de monorailbol open en stap in.
Trek aan de hendel die je rechts naast de stoel ziet.
De bol vertrekt en valt aan het einde van de rail in het water.

Als je weer stilligt, kun je aan de hendel naast de stoel trekken om weer naar boven te gaan.
Trek daarna aan de andere hendel en de deur gaat open.
Je stapt automatisch uit.


Basaltwereld
Je bent gearriveerd op een van de kleine eilandjes, die bestaan uit hoekige basaltblokken.
Stap in de teleporter die je voor je ziet en je vertrekt naar een ander eilandje.

Hier aangekomen, loop je rechtdoor, tot waar je een brandende lamp op de grond ziet liggen.
Draai je om.
Je ziet nu links van de puntige rotsblok de teleporter.
Aan de rechterkant van de rots zie je een vreemd apparaat. Loop daar naar toe.

Het apparaat heeft vijf hoorns en een zwengel.
Draai aan de zwengel en je hoort een vijftonig melodietje. Onthoud het.

Verlaat het apparaat en loop terug over de weg.
Je arriveert bij een splitsing van paden, gemaakt van kantige basaltblokken.

Loop over het rechter pad verder en je arriveert bij een groot orgel met vijf zwarte toetsen, die je niet kunt indrukken.

Ga terug en loop verder over het middelste pad.
Nu arriveer je bij een uitgedoofd kristal op een houder.
Rechts van het kristal ligt een lange rij van tien blokken. In elke blok zit een draaibaar wiel met symbolen. Maar welke symbolen activeren het kristal?

Loop terug en ga nu over het linker basaltblokkenpad.
Ditmaal kom je op een plateau waar je verspreid vijf paaltjes met een draaihendel ziet.
Draai aan elke hendel totdat er een ring oplicht.


Symbolen
Loop vanaf het plateau onder de grote bogen met lichtjes door.
Loop verder en je komt op een plateau waar je tien grote houten kubussen ziet.
Op elke kubus knippert een symbool, maar je kunt maar vijf symbolen zien.
Noteer elk symbool en ook op welke kubus het staat.

Ga dan terug naar het rechter pad, naar het orgel.
Nu je de ringen op de paaltjes liet oplichten, zijn tegelijk ook de toetsen op het orgel wit geworden. En als je op een toets klikt, hoor je ook een toon.

Herinner je nu het melodietje op het apparaat met de hoorns.
Spel het vijftonige melodietje na op het orgel.
Als je op een toets drukt, zie je dat tegelijk op de rots achter het orgel een symbool verschijnt. Ga daarvoor even opzij van het orgel kijken.
Noteer het symbool voor elke toets en onthoud ook in welke volgorde ze verschijnen als je het melodietje speelt.


Blauwe kristal
Ga terug over het linker basaltblokkenpad, naar het uitgedoofde kristal.
Nu kun je de symbolen op de tien draaiwielen in de juiste volgorde zetten.
Draai eerst de oplichtende symbolen die je op de kubussen zag.
Je hebt dan, van links naar rechts, de symbolen op blok 2-3-4-6-7 correct staan.

Daarna draai je de symbolen van het orgel, niet zoals de toetsen staan, maar in de volgorde van het melodietje. Dan staan ook de symbolen op blok 1-5-8-9-10 (op bijgaand plaatje groen omcirkeld) correct.

 

Het uitgedoofde kristal licht nu blauw op.
Raak het blauwe kristal aan en je gaat weer terug naar de monorail op het tempeleiland.


Tempeleiland
Als je nu naar de tempel gaat, zie je dat ook het blauwe kristal brandt.




Geel kristal  

Vuurtoren
Ga naar de vuurtoren. Maak de deur open en stap naar binnen op een houten vlonder.
Loop naar de andere kant van de vlonder, stap eraf en draai je om.
Als je nu naar beneden kijkt, zie je dat er iets op de vloer onder de vlonder getekend staat. Je kunt het niet helemaal zien, dus de vlonder zal omhoog moeten.

Stap weer op de vlonder en trek aan de trekker die boven je hoofd hangt.
De vlonder blijkt een liftplateautje te zijn.
Als hij beweging komt, stap je er snel vanaf.
Daarna kun je de vloer onder de lift bekijken.

Je ziet een cirkel van pijlen, die allemaal naar een andere kant wijzen.
Noteer het patroon.

Verlaat even de vuurtoren.
De lift zal dan automatisch naar beneden komen.

Ga weer naar binnen, trek aan de trekker en je gaat een verdieping hoger.
Je ziet nu een ladder naar de bovenste verdieping. Hij is een beetje moeilijk aan te klikken, dus ga dichter bij de ladder staan, zodat je wel nog het handje, maar niet meer de trekker ziet. Klik dan op de ladder en je gaat omhoog.
Bovenin de vuurtoren zie je een uitgedoofd kristal.

Ga via de ladder weer een verdieping lager en ga hier naar buiten.
Hier zie je overal op de balustrade grote, houten, draaibare bollen waar pijlen op staan.
Denk aan de tekening onder de lift.

Een van de bollen zit vast en kan niet draaien.
Neem de pijlrichting die hier op staat als uitgangspunt.
Zet nu de andere bollen, zoals je ze zag op de tekening.
Er zit een klein addertje onder het gras. Op de tekening stonden schuine pijlen, maar niet op de bollen.
Neem bijvoorbeeld de pijl die naar naar rechtsboven wijst.
Hiervoor draai je de bol zó, dat tegelijk een pijl naar rechts en een pijl naar boven zichtbaar is (laatste bol op de plaatjes).

 

 

Draai alle bollen in de positie, zoals de tekening aangaf.
Ga dan via de ladder naar boven en je ziet dat het kristal met een gele gloed brandt.
Raak het kristal aan.


Luchteilanden

Je arriveert op een eiland dat in de lucht lijkt te zweven.
Links zie je in de verte een pagode.
Recht voor je in de verte, zie je een boomachtige structuur die uit dikke, stompe, gedraaide stammen bestaat. Er hangt een gele gloed omheen.

Loop naar voren, naar een grote, bolle bloemknop. Raak hem aan en hij gaat open.
De bloem is geel, net als de gloed rondom de boomstructuur.
Als je bij de bloem omhoog kijkt, zie je dat vlak ernaast een soort knuppel hangt. Trek eraan en een andere bloem spuit stuifmeel over de geopende bloemknop, zodat hij van kleur veranderd. Hij wordt rood. Trek je weer aan de knuppel, dan wordt de bloem blauw.
Het bijzondere is, dat tegelijk met de kleurverandering van de bloem, ook de gloed rondom de boomstructuur van kleur verandert!
Zet de bloem maar weer op geel.

Pagode
Loop richting de gele boomstructuur en je ziet een loopbrug naar een ander eiland.
Volg de brug en ga bij de eerste splitsing naar rechts.
Ga verder en ga weer bij de eerste splitsing naar rechts. Je arriveert dan bij de pagode.

Ga naar binnen.
In het midden van de pagode staat een uitgedoofd kristal op een houder.
Verder zie je, als je bij het kristal staat en om je heen kijkt, vier poorten. Door drie poorten zie je in de verte een gele boomstructuur.
Zou de kleur van deze structuren iets te maken hebben met het kristal?

Verlaat de pagode door de poort, die rechts van de 'lege' poort ligt.


Omheining

Loop een stukje naar rechts, naar de loopbrug. Steek de brug over (dat is de brug waar je vandaan kwam) en ga bij de splitsing naar rechts.
Volg de brug over een houten platform.

Kijk aan het einde, bij een volgende T-splitsing, over de reling naar beneden.
Je ziet in de diepte houten hekwerken. Daar wil je naar toe.

Loop naar links naar het volgende houten platform. Hier vind je tussen de dikke keien een stenen trap naar beneden.

Beneden aangekomen, zie je een aantal krukjes liggen.
Duw ze aan de kant en je ziet een boek.
Bekijk het boek van dichtbij. Er staan drie gekleurde punten op: lila, oranje en groen.
De bedoeling is dat je de drie boomachtige structuren in deze mengkleuren laat gloeien, maar eerst moet je ze in de basiskleuren zetten.


Rode boomstructuur
Binnen de omheining is ook een bloemknop.
Raak hem aan om hem te openen. Hij is standaard in geel. De stok waarmee je hem van kleur kunt veranderen is hier echter niet binnen handbereik.


Loop de stenen trap weer op.
Als je bijna boven bent zie je rechtsboven je de stok hangen. Ga dichterbij en klik erop.
De bloem binnen de omheining verandert nu van kleur en wordt rood.
Tegelijk wordt de boomstructuur die je naast het eiland ziet, oranje.
Dit is weliswaar de juiste kleur, maar dat kan even niet zo blijven.

Loop richting oranje boomstructuur. Loop erlangs en je komt op en ander eiland.
Ook hier vind je een gesloten bloemknop. Maak hem open.
Trek aan de knuppel, tot de bloem rood is. De oranje boomstructuur is nu ook rood.


Blauwe boomstructuur

Verlaat het eiland via het houten platform.
Ga via de loopbruggen terug naar het eiland waar je begon.
Hier vind je twee bloemknoppen.
Maak ze open en zet met de bijpassende knuppel beide bloemen op blauw.
De gele boomstructuur wordt nu ook blauw.



Lila boomstructuur
Loop weer richting pagode.
Schuin achter de pagode zie je nog een gele boomstructuur. Hij staat op een luchteiland dat wat dieper ligt. Je hebt nu de boomstructuren in de kleuren rood, blauw en geel.
Nu kun je beginnen met mengen.


Loop naar de andere kant van de pagode. Hier vind je de loopbruggen naar het eiland van deze gele boomstructuur.
Op dit eiland vind je twee bloemknoppen. Maak beide open.

De stokken voor deze bloemknoppen zijn echter nergens te vinden. Wel zie je midden op het eiland een teleporter. Stap erin.



Je wordt naar de wortels van deze boomstructuur geteleporteerd.
Vlakbij zie je een knuppel. Trek eraan tot de wortels van de boom lila zijn. Deze kleur is toch duidelijk anders dan de rode, die eigenlijk ook wel wat op lila lijkt.
Je eerste boomstructuur heeft nu de juiste kleur.



Groene boomstructuur
Ga via de andere teleporter rechtstreeks naar het eiland waar je begon. (Je kunt uiteraard ook via de teleporter waarmee je kwam, over de bruggen lopen om daarheen te gaan.)
Op dit eiland zijn twee bloemen die je voorheen op blauw zette.

Als je met je gezicht naar de pagode staat, neem je de linker bloem.
Hier trek je aan de knuppel, tot de bloem geel is. De boomstructuur die je rechtsachteraan ziet en voorheen blauw was, is nu groen.
Je tweede kleur is ook bereikt.


Oranje boomstructuur
Ga naar het houten plateau, waar de stenen trap naar beneden, naar de omheining is.
Trek boven aan de trap aan de knuppel, tot de structuur aan de rechterkant oranje wordt.
Je derde kleur is ook bereikt.


Pagode
Loop naar de pagode en je ziet dat het kristal geel oplicht.
Raak het aan en je staat weer boven in de vuurtoren.


Kind in de tempel
Daal af in de vuurtoren.
Loop naar het kind in de tempel.
Je ziet dat de vier kristallen om haar heen branden.................................



Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.