FATE BY NUMBERS



Walkthrough door Marjo © 2008 www.adventurespel.nl

Uitgever: gratis download
Ontwerpers: "Revival", 4 studenten Communication and Multimedia Design in Breda/2007

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Marjo's Spel-Info.



KantoorSainsbury StationProtec Vision
Kantoor tweede keerTaxi
The ParrotBoris's GunshopKantoor derde keer
Miss DentonVictoria Metro Station
Alistair DefenceNogmaals Victoria Metro Station



Intro

Detective Alice Sangers krijgt op een dag een geheimzinnige opdracht van iemand die anoniem wenst te blijven. Ze moet op het station een koffertje stelen van een man, die bewaakt wordt door twee bodyguards. Ze krijgt niet te horen wie de man is en ook niet wat in het koffertje zit.

Aangekomen op het station, loopt Alice met getrokken pistool naar de man-met-koffertje, die net uit de trein gestapt is. Wat ze niet weet is, dat ze zelf ook onder schot gehouden wordt. Als ze bij de man komt, draait deze zich om. Het is Robert! Dan wordt Alice neergeschoten.

In het ziekenhuis krijgt Alice bezoek van haar moeder. Ze vertelt haar moeder dat ze Robert, haar doodgewaande man heeft gezien. Maar stoppen met dit gevaarlijke werk, wil ze niet.




Kantoor  

Terug op kantoor laat Alice het niet erbij zitten. Ze heeft drie vragen die ze beantwoord wil zien: Wie schoot haar neer, wat zat er in het koffertje en wat heeft Robert hiermee te maken?

Klik op Alice (bruine cursor), ter hoogte van haar schouders/hoofd en een schermpje opent. Bovenaan staan je kijk-, doe- en praatopties. Onderin staat de inventaris. Je ziet dat je een pistool en een hacktool bij je draagt.
Sluit het schermpje weer.

Klik op Alice ter hoogte van haar handen (V-cursor) en een schermpje met haar polscomputer/GSM opent. Sluit het schermpje weer

Klik (bruine cursor) op het vierkante voorwerp rechts op het bureau en het schermpje met optis en inventaris opent. Klik dan op het tandwiel-icoon en Alice raapt het voorwerp op. Het is haar politiepenning, die echter nog niet geactiveerd is.

Activeer (tandwiel-icoon) het toetsenbord, dat midden op het bureau ligt.
Alice gaat achter het bureau zitten en een super holografisch computerscherm opent.
- Klik aan de linkerkant op "Hacktool V2.05".
- Klik in het nieuw geopende venster op "/Police Activation Server".
- Klik tenslotte op de knop "hack" en de politiepenning wordt voor 1 dag geactiveerd.
- Sluit de computer af, door links onder op "shut down" te klikken.
Open de lade (tandwiel-icoon) aan de rechterkant van het bureau.
Haal er een volgapparaat (tracking device) uit, evenals het bijbehorende kleine zendertje.
Sluit de lade door op de ladeknop te klikken.

Klik op de deur van het kantoor. Alice zet haar hoed op, pakt haar jas en verlaat het kantoor en het gebouw.

Even later staat ze voor een ondoorzichtige energiewand. Klik erop met het oog-icoon om informatie te krijgen. Dit is een "Pecap" scanner. De inwoners van de stad hebben een biochip, de "Pecap", in hun hoofd. Daarop staan al hun persoonlijke gegevens, maar ook of je slim of dom bent of een dodelijke ziekte onder de leden hebt.
De scanner registreert wie je bent en wanneer je door zo'n scanner gaat. De meeste openbare gebouwen hebben zo'n scanner.

Loop door de scanner de garage in. Alice stapt in en je krijgt een kaart te zien waarop je je bestemming kunt kiezen. Ga op een wit vierkantje staan voor informatie over de plek.
Kies voor "Layer 3: Sainsbury Station".




Sainsbury Station  


Alice voelt zich, logischerwijze, niet op haar gemak op het winderige station.
Bekijk de veiligheidscamera's die aan de muur hangen. Ze zijn van Protec Vision. En deze firma zal dus waarschijnlijk ook de videobanden hebben.
Verlaat het station door de exit tunnel.




Protec Vision  

Ga via de plattegrond naar "Layer 3: Protec Vision".
Alice breekt in. Ze hackt de computer en download de gegevens naar haar pols-computer. Terug op kantoor wil ze die gegevens bestuderen.




Kantoor, tweede keer  

Foto's
Klik (tandwiel-icoon) op het toetsenbord om de computer te activeren.
Klik dan linksbovenaan op het "Wristphone Drive" icoon (polscomputer/GSM).
In het nieuw geopende schermpje zie je drie camera bestanden.
Klik op het rechter bestand "Platform 1 Camera 3".


Je ziet een foto van het perron op het moment dat Alice met getrokken revolver staat.
Klik, om in te zoomen voor een close-up, op het eerste mededelingenbord.
Klik nogmaals boven het bord, voor een close-up van de schutter die op Alice mikte.
Als ze zegt "That was interesting. I wanted a picture of that" (Dat was interessant. Ik wilde er een foto van.), heb je de juiste plek.
Klik zo nodig, op het kleine min-symbooltje, links bovenaan in de foto, om weer uit te zoomen.
Als je de juiste plek gevonden hebt, klik je links bovenaan in de perronfoto, op het kleine printer-symbooltje. Alice heeft nu in haar inventaris een foto van de schutter.

Klik dan op het middelste bestand: "Corridor 2 Camera 1". Je ziet het moment waarop Robert en zijn bodyguards, door de stationstuitgang lopen.
Als Alice zegt dat het interessant is, klik je op het printersymbooltje om een foto van Robert's gezicht (middelste persoon) te maken.

Klik op het linker bestand "Station Exit Camera 7".
Je ziet een foto van Robert bij een taxi.
Klik om in te zoomen voor een close-up van de zijdeur van de taxi. Zoom nogmaals in tot je het nummer van de taxi kunt lezen.
Als Alice zegt dat het interessant is, klik je op het printersymbooltje om een foto van taxinummer 1138 te maken.


Taxi
Sluit de computer af.
Klik dan op de pols van Alice om haar pols-GSM te openen.
Klik op het nummer van de "Big taxi co".
De taxicentrale wil geen specifieke informatie geven over de chauffeur of de passagiers. Als Alice algemene informatie vraagt, krijgt ze te horen, dat elke chauffeur zijn eigen taxi heeft en in een vast gebied rijdt.

Klik op het toetsenbord om de computer te activeren.
Klik op "Hacktool V2.05". Klik in het nieuw geopende venster op "/Taxi Com System".
Alice kan nu de berichten horen die in de centrale komen. Ze hoort hoe taxi 1138 naar de hoek van 2nd Avenue, 14th Street, ring 5 gestuurd wordt.
Nu weet ze in welk gebied taxi 1138 rondrijdt.
Sluit de computer af.

Klik op de handen van Alice om je polscomputer/GSM te openen. Bel het nummer van de taxicentrale. Alice vraagt, of ze over een half uur een taxi kunnen sturen, naar de hoek van 2nd Avenue en 14th Street.




Taxi  

Alice gaat naar het afgesproken adres en even later zit ze in de taxi.
Alice stelt zich voor en vraagt informatie over de passagiers, die door deze taxi op Sainbury Station werden opgepikt. In eerste instantie wil de chauffeur geen informatie over klanten verstrekken.
Je krijgt nu de keus om hem met je revolver te bedreigen (threaten), ůf om hem om te kopen (bribe). Het maakt niet uit welke keus je maakt.

De taxichauffeur is nu spraakzamer. Blijf hem vragen stellen. Hij vertelt dat hij 3 mannen, waarvan er twee op bodyguards leken, naar het verlaten Victoria Metro Station gebracht heeft. Dat vond hij byzonder omdat hij een week eerder ook al een Miss Denton daarheen gebracht had. Alice krijgt haar adres.

Alice laat zich weer afzetten, waar ze opgepikt werd en je krijgt de plattegrond te zien. Voordat je Miss Denton een bezoekje brengt, ga je voor informatie over de sluipschutter naar Alice's stamcafť, de Parrot.

N.B.: Het is mogelijk om de hoofstukken over het zoeken naar de sluipschutter over te slaan en rechtstreeks naar Miss Denton te gaan.




The Parrot  

Ga via de plattegrond naar Layer 2: The Parrot.
Het grootste voordeel van dit cafť is, dat je er onopgemerkt zaken kunt doen, vindt Alice.
Praat met Jack de barman. Hij heeft niets gehoord over handeltjes op het station.
Klik na het gesprek op Jack en je inventaris opent. Zoek de foto van de sluipschutter en klik erop. Alice laat Jack de foto zien. Hij bewondert het geweer en geeft Alice het adres van Boris's wapenhandel. Daar kan ze vast meer informatie over het wapen krijgen.




Boris's Gunshop  

Kies op de plattegrond voor Layer 3: Boris' Gunshop.
Praat eventueeel met Boris. Hij heeft niets vertellen, maar toont wel interesse in Alice.
Laat Boris de foto van de sluipschutter zien. Alice zoekt info, Boris zoekt geld. Geef hem dus wat geld (give some money). Boris vertelt vervolgens dat hij een paar jaar geleden dit geweer verkocht, maar meer wil hij niet kwijt. Tenzij Alice bereid is met hem in het achterkamertje te gaan.

Ga accoord (go with Boris).
Alice sluit Boris op en heeft nu gelegenheid om de gegevens op zijn computer te doorzoeken. Ze vindt de naam van de koper en daarna verlaat ze de winkel.




Kantoor derde keer 

ga terug naar het kantoor van Alice. Ze gaat automatisch achter haar computer zitten en zoekt de naam van de koper op. Hij blijkt in de gevangenis te zitten!
Hiermee komt ze dus niet verder.
Tijd om Miss Denton een bezoekje te brengen.




Miss Denton  

Kies op de plattegrond voor "Layer 2: Denton's Appartment".
Daar aangekomen klop je op de enige deur die je ziet. Rosie Denton doet open. Alice laat haar politiepenning zien en mag binnenkomen.
N.B.: Dit lukt alleen als je de penning op je computer geactiveerd hebt.

Praat eerst met Miss Denton over veiligheid (security).
Vraag dan of je haar appartement mag bekijken (Mind if i see if your house is secure?).
Miss Denton gaat vervolgens op de bank zitten.

Klik op Miss Denton en je inventaris opent. Zoek de foto van Robert en klik erop.
Alice laat Miss Denton de foto zien. Rosie beweert dat ze de man nog nooit eerder gezien heeft. Alice zegt dat ze, in dezelfde week als die man, op het totaal verlaten Victoria Metro Station is geweest en dat ze Robert dus waarschijnlijk wťl kent.

Alice wordt dan de deur uitgewerkt, maar heeft intussen wel kans gezien om haar zendertje op Rosie's mouw te plakken.
Stap in je auto en vlieg weg. Alice vermoedt dat Rosie meer weet en onmiddellijk Robert zal gaan opzoeken.




Victoria Metro Station  

Kies op de plattegrond voor Layer 1: Victoria Metro Station.
In het verlaten en vervallen station aangekomen, kijk je rond. rechts staat een lege snoepautomaat. Klik erop met je tandwiel-icoon. Alice schuift de kast opzij en onthult een geheime doorgang.
Ze loopt naar binnen en merkt dat het signaal van haar volgapparaatje hier wegvalt.
Dan wordt ze neergeslagen.

In een flashback zie je hoe Alice en Robert in het verleden afscheid namen. Alice werd onterecht ontslagen en Robert steunde haar niet, maar dekte zichzelf in.

Als Alice bijkomt, ontdekt ze dat ze vastgebonden is. Robert staat voor haar.
Hij zegt dat hij het heel vervelend vond dat ze neergeschoten werd, maar is blij te zien dat ze weer opgeknapt is. Ze bevinden zich nu in het mobiele hoofdkartier van de "Resistance" (verzetsgroep).

Vraag waarom Robert bij de Resistance is.
Hij zegt dat hij werkte voor Alistair. Zijn superieur kapitein Walters wilde een spion hebben in de snel groeiende Resistance organisatie. Maar gaandeweg kreeg Robert sympathiŽn voor de groep. Zeker nadat de regering een nieuw chip ontwikkelde: de PeCap 2.0. Met deze chip krijgen ze niet alleen veel meer informatie over de mensen, maar kunnen ze actief de hersens beÔnvloeden. Ze kunnen met een druk op de knop, bepaalde mensen op "non-actief" zetten. Dat wordt allemaal gebracht als noodzakelijk voor de veiligheid, maar kan uiteraard ook gebruikt worden om mensen uit te schakelen, die tegen de regering protesteren.

De Resistance heeft deze PeCap 2.0 weten te bemachtigen. Hij zat in het koffertje waar Alice achteraan zat. De Resistance wil de chip voor eigen doeleinden gebruiken. Robert weet niet precies waarvoor.
Hij vraagt Alice of ze ook lid van de organisatie wil worden. Alice zegt dat ze daar nog even over wil nadenken.

Alice wordt dan teruggebracht naar het Victoria Metro Station. Haar volgapparaatje, het pistool, de foto van Robert en de foto van de taxi zijn haar afgepakt.
Verlaat het station.




Alistair Defence  

Tijd om te gaan praten met de oude baas van Robert. Ga via de plattegrond naar Layer 4: Alistair Defence.
Alistair Defence is een private groep militairen die voor de veiligheid in de stad zorgen. Er zijn meerdere van dit soort gropen, maar Alistair is de grootste en machtigste.

Loop door de grote hal naar rechts. Ga tussen de bewakers door, naar de scanpoort.
Aan de andere kant wordt Alice aangesproken door een secretaresse, die zegt dat ze geen afspraak heeft. Alice zegt dat ze Walters moet mededelen, dat ze komt praten over PeCap 2.0. Dat werkt. Even later staat Alice voor het bureau van Walters. Vertel Walters, dat Robert is overgelopen naar de Resistance.
Bied hem daarna aan om de technologie van Pecap ťn Robert aan Alistair te overhandigen (I've got a proposition). Uiteraard tegen een leuke prijs. Walters gaat accoord.

Verlaat de kamer en verlaat ook het gebouw.
Alice gaat vanzelf terug naar haar kantoor, waar ze op het telefoontje van Robert wacht. Als hij belt, zegt Alice dat ze alleen lid wil worden van de Resistance als ze de leiding gesproken heeft. Robert stemt in en zal haar op het Victoria Station opwachten.




Nogmaals Victoria Metro Station  

Als Alice op het Station arriveert, wordt ze geblindoekt en naar de andere leden van de groep gebracht. Rosie kent ze al en Alice wordt voorgesteld aan Jeff. er ontsaat een woordenwisseling over het al of niet fouilleren van Alice, maar uiteindelijk mag ze meekomen. Walters heeft Alice een piepklein onvindbaar zendertje gegeven.

Robert, Rosie en Jeff lopen de trap af.
Pak het touw, dat je rechts op een kist ziet liggen. Loop dan ook de trap af.

PrCap
Kijk rond in de ruimte. Je ziet links een muur met knoppen. Kijk ernaar met je oogcursor en Alice zegt dat ze alleen de lichtknop herkent.
Links zie je ook een lege brandblusser. Loop naast de brandblusser de trap af.

Rosie zit achter een computer te werken. Links van haar hoofd zie je een safe.
Praat met Rosie. Ze is bij de Resistance omdat ze gelooft dat die mensen een kans geven om wat ze kunnen, ongeacht eventuele lichamelijke tekortkomingen. Rosie is syteembeheerder, maar PeCap heeft ervoor gezorgd dat ze geen baan kreeg, omdat ze diabetes heeft. Ze zegt dat PeCap 2.0, die in staat is ziektes te voorspellen, iemand als Beethoven nooit componist zou laten worden, omdat hij later doof werd. En dat wil de resistance voorkomen.
James is de leider van de Resistance, Robert is de leider van het groepje waartoe Rosie behoort. Ze heeft James nog nooit ontmoet. Rosie bewaakt de gestolen PeCap 2.0, die dus waarschijnlijk in de safe zit.

Verlaat Rosie en loop de trap op.
Klik op de brandblusser en bind het touw eraan vast.
Klik dan op het schakelbord en Alice maakt het licht uit.
Rosie komt kijken wat er aan de hand is en wordt overmeesterd.

Klik met het tandwiel-icoon op Rosie. Alice fouilleert haar en vind een setje sleutels. Open de safe met de sleutels en Alice haalt PeCap 0.2 eruit.


Machinist
Loop de trap op.
Ga naar het toilet. Op de wasbak vind je een buisje laxeermiddel.
Verlaat het toilet en loop naar rechts, de gang in.

Klik in de gang met je tandwiel op het middelste compartiment van de trein. Alice zegt dat dit een goed plek is om zich zo nodig te verstoppen.

Loop verder naar rechts.
In deze ruimte zie je een koffiemachine.

Loop verder naar rechts en je arriveert bij machinist Jeff. Praat met hem.
Dankzij PeCap kan ook Jeff, vanwege hartklachten, niet de baan krijgen die hij wil. Hij gelooft dat de Resistance de sociale orde terug kan brengen.
Intussen is hij blij dat hij machinist is en zoveel koffie mag drinken als hij wil.

Loop terug naar de koffiemachine en gooi het laxeermiddel in de kan.
Loop dan naar links even verstop je in het middelste compartiment.
Even later komt Jeff in hoge nood aanrennen.

Loop naar de voorkant van de trein.
Alice neemt contact op met Walters en stopt de trein.

Je krijgt nu de keuze:
1. Vernietig PeCap 2.0 (Destroy prototype)
2. Bewaar Pecap 2.0 voor Walters (Keep prototype)

Hierna krijg je weer een keuze:
1 Lever Robert uit aan Walters. (Ignore Robert).
2. Waarschuw Robert, zodat hij kan ontsnappen. (Warn Robert)



KopiŽren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.