DUDE, WHERE IS MY BEER?


Walkthrough door Yvonne © 2020 www.adventurespel.nl

Uitgever: Arik Zurabian / 2020
Ontwerper: Arik Zurabian, Edo Brenes

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Info & review.


Spelbediening en intro,
Underground Pub,
Café The Mistress, Kiosk, The Kniven Bar,
Big Dogs Sportcafé, veganistisch voedselwagentje, Dive bar,
Bushalte, The Mistress, De Française, Fontein, Garden,
Mascotte, Arik, Keuken, Baby, Disco, Chatgroep,
Disco, Chatgroep, Guinness,
Hoppy, Zorhodrag en Chantal, Halvliter.


Spelbediening en intro  

Spelbediening
Na het starten zie je het hoofdmenu op het scherm.
Je kunt daar een opgeslagen spel laden (load game), een nieuw spel starten (new game) en de credits zien.
Rechtsboven kun je het spel beëindigen (exit) en de opties (options) inzien.

Daar zie je de spelbediening en kun je muziek en geluid instellen.
Ook kun je daar de moeilijkheidsgraad kiezen. Je kunt spelen als 'social drinker', 'average' kiezen of spelen als 'true gamer'. Er is echter geen verschil tussen average en true gamer.

Start een spel.
Met de escapetoets kom je in het hoofdmenu terecht en kun je 4 spellen saven door een vakje te kiezen en dan op 'save' te klikken.
Linksonder zie je de commando's als give, use en dergelijke, die je aan kunt klikken.
Rechtsonder zie je de inventaris.


Intro
De hoofdpersoon stapt uit een bus, die een pauzestop maakt in Oslo. Hij heeft zin in een pilsje.
De buschauffeur raadt hem het café aan naast een bakkerij.
De hoofdpersoon heeft geen naam en wordt in deze walkthrough aangegeven met HP.
HP weet dat in het café een vroegere vriend werkt.

Praat met de chauffeur tot hij alle informatie heeft gegeven.
Hij heeft bier aan boord, maar wil HP er geen geven. Hij heeft alle crackers voor de passagiers opgegeten en biedt HP in ruil een pen aan. HP heeft die niet nodig en neemt hem niet aan.

Op straat staan wat mensen, met wie je niet kunt praten.
HP heeft alcohol nodig om contact te leggen met anderen.
Alleen barkeepers en de buschauffeur zijn zonder alcoholgebruik aan te spreken.

NB: Als je met personen praat, gebruik dan alle gespreksopties.
Tip: Onthoud de namen van de biertjes die je in de verschillende cafés kunt krijgen. Je kunt per kroeg één biertje meenemen in je inventaris en je kunt geen biertje bestellen als je al een flesje van hetzelfde merk in je inventaris hebt.

In de inventaris zie je dat HP genoeg geld (enough money) bij zich heeft en een viewmaster.


Underground Pub  

Loop naar rechts en je ziet naast de bakkerij een café, de Underground Pub.
Ga naar binnen toe en merk Carls portret op.
Trek een pijltje (dart) uit het dartbord en open de gouden gids (yellow pages).
Pak de sleutels (keychain with lots of keys) op van de barkruk bij de ingang.
Pak de jerrycan met bleekmiddel, maar die valt om.

Open de deur van het toilet, maar de schoonmaker laat dat niet toe.
HP weet dat hij de schoonmaker zal moeten afleiden.

Praat met de barkeeper. Die zegt dat Carl te oud werd voor het café.
Vraag om een biertje en het wordt duidelijk dat het moeilijk zal worden een gewoon pilsje te pakken te krijgen en dat niemand daar nog om vraagt. HP krijgt een ander biertje (Pale Ale for sale) dat heel duur is.

Op het scherm verschijnt nu de uitleg over de alcoholmeter, die rechtsboven op het scherm komt te staan.
HP is een beetje tipsy.

Praat met de schoonmaker. Die vertelt hoe de pilsjes konden verdwijnen. Eerst werden de barkeepers door jongere vervangen. Carl was de eerste die verdween. De Master Brewer beïnvloedde mensen zó dat ze speciaalbiertjes gingen waarderen boven pils. Een keer per jaar komt de Master Brouwer langs op een brouwerswedstrijd, die hij altijd wint. De winnaar bepaalt welke biertjes er geschonken worden in de cafés. Verder wil de man niets meer zeggen over de Master Brewer en ook niet over wat er met Carl gebeurd is.

Geef hem de viewmaster en open de deur van de wc met de sleutels. De tweede sleutel past.
Ga de wc in.


WC in Underground Bar
Kijk naar de graffiti op de muur.
Pak de mop (wondermop) van de kratjes af.
Op het kratje ligt ook een rol duct tape. Pak de duct tape en pak de rubber handschoen (glove) van de wasbak.

Trek aan het wc-koord en het licht gaat uit. Doe het licht weer aan.
Kijk in de wc-pot en HP ziet dat er een portemonnee in ligt. Hij wil hem niet pakken, hij is wel een beetje tipsy maar niet gek.

Ga terug naar de bar.
Praat met de barkeeper over de Master Brewer en koop nog een biertje.
Drink het leeg en HP is aangeschoten.

Ga terug de wc in en pak de portemonnee (wallet) uit de wc. HP is nu aangeschoten genoeg om dat te doen.
Open de portemonnee. Er zit niets in.

Ga naar de bar.
Koop een biertje voor onderweg en ga naar buiten.

Zie dat er naast het café troep ligt, waaronder een babyflesje en een belletje. Er lekt water op de rommel.
Ook als HP aangeschoten is, is er nog niets te pakken, omdat HP niet nat wil worden.


Café The Mistress, Kiosk, The Kniven Bar  

The Misstress
Ga de roltrap op. Met de personen op straat is niet te praten.
Bekijk het bord voor The Mistress en ga naar binnen.

Loop naar achter waar de barkeepster is, praat met haar en bestel een biertje (old England-style Hazy IPA). Drink het en bestel er eventueel nog een om op te drinken en een voor onderweg.

Praat met het gezelschap rechts.
De vrouw rechts tegen de muur zegt dat ze niet mee kan doen aan de quiz, omdat ze geen pen heeft.

Als je de deur van de keuken opent, word je er meteen uitgezet.
Praat met de quizmaster en met de quiz king.
Bekijk zijn bierglas. Hij drinkt een stout-bier dat zo donker is, dat je er niet doorheen kunt kijken.
Gebruik de vis aan de muur en die laat een grappig muziekje horen.
Ga naar buiten.


Kiosk
Zorg ervoor dat HP alcohol heeft gedronken en praat met Jamal, de kioskhouder.
Koop een viewmaster-schijfje.
Doe geld in het krantenrek (use) en HP heeft een krant (newspaper) in zijn inventaris.
Open de krant. HP leest onbegrijpelijke typeringen van biersoorten en heeft nu ook een elastiek (rubber band) in zijn inventaris.
Lees de krant nog een paar keer. Je ziet uiteindelijk welke bieren de bierwedstrijd ooit hebben gewonnen. Dit deel van de krant heb je later nodig.


The Kniven bar
Ga naar rechts en ga de Kniven bar in. Praat met de barkeeper.
Aan de bar zit een man die laat merken ook liever pils te drinken dan die speciaalbiertjes.
Bestel een Prodigal Son Saison en praat met Jos, de man aan de bar. Meer informatie dan dat hij van pils houdt en nu water drinkt, krijg je niet.
Ga naar buiten.


Big Dogs Sportcafé, Veganistisch voedselwagentje, Dive bar  

Big Dogs Sportcafé
Ga iets naar rechts het Big Dogs café in.
Praat met de barkeeper. Hij legt 'Brewball' uit, dat op het scherm te volgen is.
Ook hier is geen pils, bestel dus een Guinness. Dat vindt HP te ver gaan, hij bestelt het dus niet.
Ga naar buiten toe.


Veganistisch voedselwagentje
Met de sportmascotte op straat is nog niet te praten.
Praat een paar keer met Harvest, de verkoper in het karretje.
Zie dat er een koelbox naast het wagentje staat en pak een banaan (banana) weg uit het karretje.

Ga dan naar rechts.
Zie de lekkende fontein. Die is kortstondig te repareren met duct tape, maar dat heeft geen zin.
Pak, als je dat probeert, het gebruikt stukje duct tape (tangled duct tape) eventueel op.
Ga naar rechts.


Dive Bar
Ga de Dive Bar in.
Praat met de kat. Vraag om een hint, die hij niet geeft, omdat het spel nog niet moeilijk is en pak de tandoori pot.
Praat met Bahir, de barkeeper en koop een Pakistan Pale Ale.
Ga naar buiten.

HP is nog een beetje tipsy.
Doorzoek de vuilnisbak (pick up) en HP vindt een papieren zak (paper bag).
Open de zak en er komt een kwitantie (receipt) uit en een paperclip.
Bekijk de kwitantie. De naam van degene die een sandwich met eend had besteld, staat erop.

       

Zoek nog drie keer in de vuilnisbak en HP vindt een klokhuis (apple core), een visgraat (fish bone) en een half opgegeten burrito.
Open de burrito en HP heeft een prop aluminiumfolie (tin foil) in zijn inventaris.

Bekijk de lantaarn boven de vuilniscontainer bij de muur en je leest dat de gloeilamp los zit.
Met de slapende man is niet te praten, ga daarom naar rechts.


Bushalte, The Mistress, De Française, Fontein, Garden  

Bushalte
Ga het busstation in en loop naar links tot je bij de bus bent.
Praat met de chauffeur en vraag om een biertje. Die wil graag dat de baby stopt met huilen.
Praat met hem over de crackers en hij geeft een pen aan HP.

Met moeder Chantal kun je niet praten omdat de baby zo hard huilt. Ga naar rechts.
Pak de bel of babyfles uit de rommel. HP laat merken dat je daarvoor wat (extra) alcohol nodig hebt.
Gebruik een of twee biertjes uit de inventaris om de alcoholmeter op tipsy te zetten, maar dan wil HP niet nat worden.

Ga eventueel het café in voor een biertje voor onderweg.
Loop de roltrap op.


The Mistress
Ga café The Mistress in, bestel eventueel een biertje en geef de pen aan de vrouw rechts. Ze belt meteen haar vriend op om mee te doen aan de quiz.
Loop het café uit en ga naar links.


De Française
Tegenover de Dive Bar staat een vrouw. Praat met haar. Ze spreekt Frans, dus begrijpt HP haar niet.
Drink genoeg om tipsy te zijn, haal daarvoor eventueel wat drank in de Dive Bar.

Praat nu wéér met Sylvie en ze begrijpen elkaar.
Sylvie geeft HP een fles wijn (California wine).
Open de wijn en HP heeft ook een losse kurk (cork) in zijn inventaris.

Open de deur rechts van de Dive Bar om een meisje schrik aan te jagen en doe dat eventueel nog twee keer.
Elke keer dat het meisje gilt, reageert de slapende man, maar je kunt niet met hem praten.
Ga naar rechts tot je bij de fontein bent.


Fontein
Je kunt de scheur in de fontein niet repareren als je onder invloed bent van alcohol.
Ga de dichtstbijzijnde kroeg in en uit om wat alcohol kwijt te raken.
Ga eventueel een andere bar in en uit om de rest van de alcohol kwijt te raken en nuchter te worden.

Gebruik de duct tape op de kurk en HP heeft een grote pleister (giant band aid) gemaakt.
Doe de pleister op de scheur. Het lekken stopt.


The Garden
Loop door naar rechts tot je bij de schuifdeuren van het busstation bent. Ga naar binnen.
Je ziet dat het niet meer lekt boven de troep naast het Underground café, sinds de fontein is gerepareerd.

Zorg dat je aangeschoten bent, drink eventueel nog een biertje in het Underground café en pak uit de rommel naast het café het babyflesje (crushed baby bottle) dat kapot is.
Pak de bel (bell with a broken clapper), die ook al kapot is.
Open het babyflesje en HP heeft de speen (baby bottle cap) ervan afgehaald.

Ga de roltrap op.
Ga naar links, de slapende man is nog steeds niet wakker.

Loop naar rechts en zie dat de rij bij de disco kleiner is geworden, zodat je The Garden in kunt gaan. Doe dat.
De barrista staat niet achter de toonbank.
Pak het bordje met het klokje (clock sign) van de toonbank, waarop staat wanneer de barrista terug is.

Praat met de koffiemaker, maar van hem hoor je niets nieuws.
Pak van de werktafel waar hij werkt een schoon glas (clean glass) weg en ga naar buiten.


Mascotte, Arik, Keuken, Baby, Disco, Chatgroep  

Sportmascotte
Loop naar links tot je bij de foodtruck bent en doe het schone glas in de koelbox.
Als het ijskoud is, pakt HP het er vanzelf uit.
Combineer het koude glas met een biertje uit de inventaris en geef het volle bierglas aan de sportmascotte op straat. Die heeft het erg warm.
Pas op: gebruik het glas met het bier, niet andersom, want dan drinkt HP het flesje leeg.

De mascotte drinkt niets en HP denkt dat het niet zo smaakvol is.
Doe de banaan bij het glas bier en het wordt een soort smoothie.
Geef de smoothie aan de mascotte. Hij drinkt hem op.
Praat met hem, maar de mascotte heeft niets belangrijks te vertellen.


Wekken Arik
Ga naar links tot je bij de slapende man bent.
Misschien kun je hem met een wekker wakker maken?
Repareer de bel met het elastiek en combineer de bel met het klokbordje.
HP heeft een wekker (alarm clock) gemaakt.

Gebruik de wekker met Arik en hij wordt wakker.
Praat met hem en maak het gesprek af. Arik is een complotdenker, die zijn folie-hoedje kwijt is dat zijn hersenen moet beschermen.
Geef de folie aan Arik, zodat die er een beschermend hoedje mee kan maken. In ruil krijgt HP een lege smaragdgroene fles (emerald bottle).


Keuken in The Mistress
Loop naar rechts tot je bij The Mistressbar bent en ga naar binnen.
Loop naar achter. De vriend van de vrouw aan wie je de pen gaf, speelt mee met de quiz en staat dus niet meer in de keuken.

Ga de keuken in, maar dat vindt de chef niet goed. Praat met hem. Hij moet de quizvraag beantwoorden welk biertje brouwerijwedstrijd nummer 4 won. In de krant had je daarover gelezen.
Beëindig het gesprek en open of gebruik de krant dus een aantal keer, tot je het antwoord op die vraag tegenkomt.
Tip: maak, als het te snel voor je gaat om het antwoord te onthouden of op te schrijven, een foto van het scherm. Als het antwoord namelijk niet kunt onthouden, moet je de krant wé ér een aantal keer gebruiken.

Praat met de chef en zeg dat je het antwoord kent (I know the answer!).
Kies dan achtereenvolgens Armenian - Dry-hopped - Lavash - Trappist - Apricot - IPA en de chef zegt dat het antwoord goed is.
HP mag een kijkje in de keuken nemen, als hij belooft de quizmaster niet te vertellen dat de chef vals heeft gespeeld.

Ga de keuken in.
Pak het maatbekertje (measuring cup) dat voor de broodoven ligt.
Rechts van de koelkast ligt wit poeder op de grond. Gebruik het maatschepje om het witte poeder mee op te scheppen.
Pas op: zorg ervoor dat je het maatbekertje klikt op de tekstlabel van dat poeder. Tekst en voorwerp staan behoorlijk ver uit elkaar.

Ga de keuken uit, koop en drink eventueel nog een biertje en ga de straat op.


Huilende baby
Loop naar rechts en vul de groene fles met water uit de fontein.
Voeg het witte poeder toe aan de fles, maar HP wil liever niet dat iemand dat ziet.

Op straat lukt het niet het drankje te maken. Ga dus naar de bar bij de bushalte:
Ga daarvoor naar rechts tot de schuifdeuren en ga het busstation in.
Ga het Underground café in en loop naar het toilet.
Trek aan het doortrektouw en het licht gaat uit. Nu voelt HP zich veilig.

Doe het poeder in de fles water en zet de speen op de fles.
Ga de wc en het café uit.
Ga naar links en geef de fles meelwater aan Chantal, de moeder van de huilende baby. De baby stopt met huilen en nu kun je met moeder Chantal praten, behalve als je nuchter bent.
Chantal kijkt niet zo aardig tegen mannen aan, ze zou willen dat haar man haar eens cadeautjes gaf.

Loop iets naar links en je ziet dat de chauffeur niet meer bij zijn bus staat.


Disco, Chatgroep, Guinness  

Disco
Neem rechts de roltrap en loop naar rechts.
Bij de disco staat nog maar één wachtende. Loop naar de disco toe en deze bezoeker wordt toegelaten.
Zorg ervoor dat HP wat alcohol heeft gedronken. Nuchter kom je er niet in.

Beantwoord de vraag of je last hebt van epilepsie met no en ga de disco in.
Loop naar rechts.
De barkeeper spreekt HP vanzelf aan. Hij heeft ook geen pilsners, maar heeft iemand wel eens over pils, Halvliter, horen praten. Hij kan er niets over zeggen, omdat de chatgroep waarin Halvliter besproken werd, een geheime groep is. Timehog is een site waarvan de geheime chatgroep van barkeepers gebruik maakt.
Ga de disco uit.


Chatgroep
Loop naar links en ga het busstation in.
Ga het Underground café in en praat met de barkeeper (Are you a member of that Timehog chat group for bartenders?) Hij antwoordt ontwijkend.
Ga het café uit en neem de roltrap.

Ga The Mistress in en praat met de barkeepster.
Stel de eerste vraag (over Halvliters) en de tweede vraag (over de chatgroep). Ze is afhoudend over de Halvliter en vertelt geen geheimen uit de chatgroep door.
HP mag haar telefoon niet lenen. Bestel dus eventueel een biertje en ga naar buiten.

Loop naar rechts tot je bij de Knivenbar bent.
Ga naar binnen en bestel een Halvliter. Ook deze barman weet wat Timehog is en heeft over Halvliter gehoord. Verder brengt hij HP niet verder op weg, bestel dus eventueel een biertje en ga naar buiten.


Guinness, code mobieltje
Bestel in het Big Dogs sportcafé een biertje en kies dan de Halvliter.
Praat verder met de barkeeper. Hij geeft je informatie over de chatgroep. De barkeeper zal in de chatgroep navragen waar een Halvliter te vinden is. Je moet echter wachten tot na werktijd.

Bestel een biertje, Guinness. Het lukte niet eerder een Guinness te bestellen, maar nu bukt de barkeeper om er een te pakken.
Er volgt nu een puzzel waarbij je redelijk snel moet zijn. Het is de bedoeling dat je de afstandsbediening oppakt, terwijl de barkeeper even bezig is het flesje Guinness te pakken.
Als je niet snel genoeg bent, drink je het glas, dat je net kreeg, leeg en bestel je een nieuwe. Probeer dan opnieuw de afstandsbediening te pakken.
Als het weer niet lukt en je geen nieuwe Guinness kunt bestellen omdat je al aangeschoten bent, ga dan naar buiten om het alcoholpeil te verlagen en probeer het opnieuw.

Pak de afstandsbediening (remote control) als de barkeeper het biertje pakt en gebruik de afstandsbediening om de tv op een andere zender te zetten.
De barkeeper zoekt onder de toog naar zijn afstandsbediening, pak dan zijn mobieltje op (use).
Je moet een code intoetsen en die heeft HP niet.
Zoom dus uit en ga even naar buiten en weer naar binnen om de barkeeper de kans te geven overeind te komen.
Praat nog eens met de barkeeper om zijn code te vragen. Die geeft hij niet.
Vraag daarna iets over de teams, die op de tv te zien zijn en hij zegt dat zijn code het jaar is waarin zijn team de finale brewball speelde.
Ga naar buiten.

Praat met de sportmascotte over de brewball-finale.
HP moet met ja-neevragen zien te raden wat het jaartal is, maar dat schiet niet op, omdat de mascotte het niet zeker weet.
Als het hem duidelijk wordt waarom HP het jaartal wil weten, zegt hij dat de code het geboortejaar is van de oprichter van Guinness.
In het spel zul je geen antwoord vinden! Save je game dus en google 'oprichter Guinness'.
Je vindt het jaartal 1725.

Ga Big Dogs weer in, gebruik de afstandsbediening om een andere zender te kiezen en gebruik de Iphone als de barkeeper onder de toonbank naar de afstandsbediening zoekt.
Typ code 1725 in en kies het 2e icoontje van Timehog.
Klik dan op 'Secret Chat' en lees alle berichtjes.
Een lid van de groep @hoppy_sapiens69 zou nog ergens een Halvliter kunnen hebben.
Ga de close-up uit (exit).

HP moet Hoppy Sapiens zien te vinden, ga dus het café uit.


Hoppy, Zorhodrag en Chantal, Halvliter  

Hoppy Sapiens69
Geef de kwitantie waarop de naam Hoppy Sapiens stond aan Harvest van de foodtruck. Zorg ervoor dat je wat alcohol hebt gedronken.
Harvest zegt dat de echte naam van Hoppy Zorhodrag BlackGhrald is, maar weet niet waar die zich bevindt.
Beëindig het gesprek en loop naar rechts.

Ga de schuifdeuren door van het busstation en ga de Underground Pub in.
Aan een tafeltje zit een man te lezen.
Praat met de barkeeper om een biertje te bestellen of om te vragen of hij Zorhodrag kent. Hij kent Zorhodrag niet.
Spreek dus de man aan het tafeltje aan. Hij praat voornamelijk over zijn werk met computers.
Zet het gesprek voort, maar HP wordt niet veel wijzer van wat hij hoort en hij mag de gouden gids niet gebruiken omdat de man die zelf nodig heeft. De man heeft een nieuwe oplader nodig en vraagt HP hem daarbij te helpen. Daarna mag hij de gouden gids gebruiken.
HP krijgt de niet werkende oplader (charger) van de man.

Ga het toilet in.
Open de afstandsbediening om er de batterijen (batteries) uit te halen.
Doe duct tape om de batterijen en stop de batterijen in de oplader.

Ga terug en geef de oplader aan de man. Die vindt het adres van Zorhodrag niet op zijn computer en geeft de gouden gids óók niet.
Je zult een manier moeten vinden de man weg te krijgen om de gouden gids te raadplegen.

Zorg ervoor dat je doorgaat met praten over de gouden gids tot je alle gespreksopties hebt gekozen en ga de wc weer in.
Trek de kabel uit de router. Dat lukt pas als je het héle gesprek over de gouden gids hebt gevoerd.

Ga terug.
De schoonmaker wil zijn sleutels terug, maar houdt de viewmaster.
De man achter de computer is weg.
Gebruik de gouden gids. Het nummer van Zorhodrag staat geregistreerd bij de Dive Bar Ltd.

Ga de straat op, neem de roltrap en loop links naar de Dive Bar.


Zorhodrag BlackGhrald en Chantal
Ga de bar in. De timmerman is weg en Bahir is aan het telefoneren.
Bekijk het plaatje dat door de timmerman aan de muur is geschroefd. Het is een prijs voor Bahirs café dat in 2020 het beste café was.
HP vindt dat Bahirs naam bijna een anagram is van Zorhodrag BlackGhrald en dat Bahir dus een Halvliter zou kunnen hebben.

Praat met Bahir, die ontkent dat hij Zorhodrag is.
Zeg dan Stop it! en Bahir ontkent het niet meer. Uiteindelijk geeft hij ook toe dat hij nog een Halvliter heeft, die hij aan HP zal geven. HP moet er dan wel voor zorgen dat Bahirs vrouw bij hem terugkomt.
Bahir zegt alleen dat hij ruzie had met zijn vrouw, maar niet waar ze heen is gegaan. Je zult haar moeten zoeken.
Pak de lijm (glue) van de bar en verlaat het café.

Ga naar rechts, ga het busstation in en neem de roltrap.
Loop naar links en praat met Chantal, die daar met haar babywagen staat. Zij is Bahirs vrouw, maar wil niets met hem te maken hebben.

Ga dus terug naar Bahir: neem de roltrap en ga naar links.
Ga de Dive Bar in.
Zie dat Bahir zijn portemonnee vasthoudt.
Ruil Bahirs portemonnee (Bahir's wallet) om met de portemonnee uit het toilet.
Ga de bar uit.

Open de portemonnee en HP haalt er een credit card (master card) uit.
Chantal had eerder geklaagd over de gierigheid van Bahir, die kaart zal ze dus wel waarderen.
Ga naar rechts, ga het busstation in en loop naar Chantal toe.
Zorg ervoor dat HP nog onder invloed is van alcohol en geef haar de credit card. Chantal verandert in een mum van tijd van mening over Bahir. Ze rent weg, HP achterlatend met haar babywagen.
Wieg de baby wat (push) en ga naar rechts. Hp zit er niet zo mee dat hij de baby op straat achterlaat.
Ga de roltrap op en ga dan naar links de Dive Bar in.

Bahir bedankt je.
Vervolg het gesprek. Bahir vertelt dat hij elk jaar een Halvliter gebruikt voor een culturele viering en hij er nog maar één heeft. Die geeft hij graag aan HP.
Hij heeft de Halvliter ergens verstopt, waarna HP uitroept: Dude where is my beer?.
Bahir zegt dat het biertje verstopt is in de bakkerij, dat Chantal de sleutel daarvan heeft en dat HP een blacklight-lantaarn krijgt om de precieze plek te vinden. Hij waarschuwt dat de deur snel dicht valt en HP moet nog wel een blacklight gloeilamp zoeken.
Pak de lantaarn (lantern) van de bar af en ga de straat op.


Gloeilamp
Bij de slapende man had je eerder gezien dat er een loszittende gloeilamp in de straatlantaarn zat.
De lamp is te hoog om te verwijderen.
Als je de mop gebruikt om erbij te kunnen, poets je de lamp alleen maar.
Haal het bovenstuk van de mop af door de handschoen erop te zetten (use glove with wondermop).
Doe lijm op de handschoen en gebruik de mop op de lamp. De lamp blijft aan de handschoen plakken en HP heeft nu een gloeilamp (light bulb) bij zich.
Die geeft nog niet het goede licht.

Ga naar rechts en ga The Mistress in.
Doop de gloeilamp in het drankje van de Quiz King. De donkere ondoorzichtige drank plakt vast en HP heeft nu een donkere gloeilamp (dark bulb).
Ga naar buiten en loop het busstation in.


Halvliter
Links van de Underground Pub is de bakkerij.
Maak een namaaksleutel om de bakkerij open te krijgen.
Verbuig daarvoor de paper clip (open) en gebruik de paperclip op de deur.
Ga naar binnen.

Ga naar rechts waar een deur is.
Open de deur maar die sluit onmiddellijk als je erdoor wilt gaan.
Open de deur en schuif een steen naar rechts, waardoor de deur open blijft staan.
Ga de deur door.

HP is in de wc van het Underground café terechtgekomen.
Doe de gloeilamp in de lantaarn.
Trek aan het wc-koord. Het licht gaat uit.

Gebruik de lantaarn.
Je had de graffiti gelezen, maar nu zie je ook een lichtgevend kruis staan op de tegeltjes.
De paperclip zal breken als je het tegeltje met de X erop wilt verwijderen, gebruik dus het dartpijltje.
HP doet vanzelf het licht aan en pakt het flesje Halvliter uit de holte.
De deur naar de bakkerij valt dicht en op de koop toe blijkt het flesje leeg te zijn.

Ga de wc uit.
De schoonmaker spreekt HP aan. Hij houdt stiekem ook van pilsners en heeft de Halvliter gevonden en opgedronken.

Praat met het meisje dat een gesprek met HP begint. Zij houdt ook niet van speciaalbiertjes. Ze zegt dat een kans om een pilsje te krijgen niet verkeken is, als HP het zelf brouwt en meedoet aan een brouwerswedstrijd.

HP neemt afscheid van de spelers van zijn adventure, in de verwachting dat ze elkaar nog tegen zullen komen en verdwijnt uit het café................................



Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.