DELUDED MIND


Walkthrough door Hans © 2018 www.adventurespel.nl

Uitgever: Pyxton Studios / 2018
Ontwerper: Pyxton Studios

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Info & review.


Spelbediening
Psychiatrische Inrichting [Hillstone Asylum]
Loopbrug
Inrichting
IsolatiepostPrikbord
AdministratieX5567Patroon
ThuisDoolhof
ZeskantenContact
Inrichting
Appartement
InrichtingCode kraken



Spelbediening  

De WASD-toetsen dienen voor verplaatsing naar voren, achteren, links en rechts.
Shift+W om te rennen.
Muis om de kijkrichting te bepalen.
Linkermuisknop voor interactie.

Na het vinden van de eerste tekst geeft de J-toets toegang tot alle gevonden berichten. Ook staat hier je directe doel vermeld.
Gebruik de Escape-toets om het menu op te roepen en om indien nodig uit te zoomen.

Het beginmenu omvat Nieuw spel, Opties, Credits en Exit. Na de eerste herstart ook Voortzetting.
Er volgt een waarschuwing voor mensen met epilepsie en een zwak hart.

Er is tijdens het spelen geen cursor te zien maar er hoort wel een stipje [crosshair] in het midden van het beeld te zijn. Zie je dit niet, zet dit dan bij Opties eventueel eerst uit en dan weer aan.

Af en toe wordt het spel bijgeladen. Dan verschijnt LOADING rechtsonder in beeld.
Ingeval van AUTOSAVE wordt dit ook rechtsonder aangegeven.

Het is mogelijk dat de speler soms andere dingen ervaart dan in deze speldoorloop is beschreven, omdat bepaalde voorvallen zoals schrikeffecten maar ook de plaatsen van sommige voorwerpen willekeurig worden gegenereerd.



Psychiatrische Inrichting [Hillstone Asylum]  

Je wordt met schrik wakker en ligt op je rug. Waar ben ik verdorie?
Je hoort een stem: Hallo Agent Catrall. Toezichthoudend Speciaal Agent Mary Smith hier. Als je luistert naar dit bericht dan hadden we succes met het zenden van ons bericht aan jou. We hebben reden om te geloven dat je tegen je wil wordt vastgehouden, daarom hebben we een zoekeenheid op pad gestuurd op basis van je laatste GPS-coŲrdinaten. Het is mogelijk dat je communicatiesignaal wordt geblokkeerd door een stoorzender. Probeer alsjeblieft .

Het signaal valt weg. F*ck, ik moet hier weg zien te komen!
[In beeld verschijnt je doel: Vind een uitweg! En een boodschap dat je je actuele doel steeds onder de J-toets kunt vinden].

Sta op van de tafel waar je op ligt en loop naar een wagentje waarop tien bebloede vingers liggen in de vorm van een smiley alsook een briefje:

Hello Agent Catrall :-)

Hallo Agent Catrall,

Je kunt je waarschijnlijk niet precies herinneren waaom je hier bent. Dat is wat ik kort aan jou zal uitleggen: Jij en je stomme partner stormden mijn appartement binnen om mij te arresteren. Je had echter niet op mijn valstrik gerekend. Wel, het is nu te laat voor je. Misschien moeten jullie de volgende keer gasmaskers opzetten.

Voel je dat vreemde gevoel in je hoofd? Dat is slechts een "kleine" dosis van mijn wonderpoeder.

Als jij je afvraagt waar je partner is: Hij is ergens in de Administratie en vraagt zich waarschijnlijk af waar hij zijn vingers heeft gelaten.

Veel plezier met je rit naar de hel!

p.s. Heb je uitgevonden wie je dochter Diana heeft vermoord? Zo niet, hier is een kleine aanwijzing: De moordenaar schreef deze brief. :)

Vriendelijke groet
Kevin Range



De stalen deur iets verderop zou je met de linkermuisknop open moeten kunnen maken, maar het rode slotje geeft aan dat dit niet lukt.
Loop terug naar de tafel waar je op lag en kijk in de afvalbak ernaast. Als de tekst verschijnt kun je de sleutel oppakken die je tijdelijk bij je houdt.

Nader de deur dicht genoeg om weer tekst in beeld te krijgen en klik dan met je linkermuisknop. Je gebruikt de sleutel om de deur te openen.



Loopbrug  

Je hoort een dreun en ziet vůůr je een loopbrug waar de vlammen uit schieten.
Negeer het vuur en loop gewoon rechtdoor.

Je hoort je FBI-partner: Dean, wakker worden. Wordt wakker! Kom op. Wakker worden!
Je antwoordt: Wat is er mis? Wat is er gebeurd?
Je partner: Je zakte in elkaar en was een paar minuten buiten bewustzijn. Had je die nachtmerrie?
Je antwoordt: Ja.
Partner: Het spijt me. Ik weet hoe zwaar een verlies kan zijn.
Jij: Het is okee. Help me overeind. We moeten die nietsnut arresteren.
Maar vergeet niet dat die vent mogelijk geweld en explosieven gebruikt.
Bedankt voor de informatie. Dat vergat ik bijna.
Nog iets. Maak geen laden en kastdeuren open. Begrepen?
Begrepen. Kastdeuren en laden blijven gesloten.
Okee goed, volg me nu!
Oh shit. Dean, kom hier. Gebruik het lampje van je mobiel. Hier, in de hoek. Oh god. Het gezicht is totaal verminkt. Ik probeer een of andere identificatie te vinden. Verwittig jij het hoofdkwartier intussen.
Jij: Oproep - kun je me horen? Oproep! Over! Oproep, Speciaal Agent Catrall hier. Kun je me horen? Verdomd. Er is hier geen ontvangst! Verdomme.
We moeten hier zo snel mogelijk weg zien te komen. Verduiveld. Hij speelt met ons. We moeten een andere uitweg uit het appartement vinden. Volg me! Shit! We gaan eraan! Au, f*ck! Mijn hoofd.



Inrichting  

Laadpunt - Je komt bij in een gang.
Au, mijn hoofd. Wat was dat in vredesnaam? Ik moet Robert vinden.
Autosave
Aan de wand hangt een certificaat: Beste modeltehuis van het jaar.

       

Ga linksaf naar Laboratorium X13. (Zie Plattegrond 1)
Op een scherm lees je de datum 15-11-2015. De Inrichting is 5 jaar en 338 dagen gesloten.
Om de hoek vind je op een wagentje een medicijnoverzicht [Medication chart] voor twee patiŽnten.
['pijltje' naast Sluit [Close] gebruiken voor tweede overzicht].

Kijk in de twee kamers.
In de wasbak van de tweede kamer vind je een sleutel.
[Omdat het spel telkens iets anders reageert kan het zijn dat je de sleutel in een andere kamer vindt maar wel in de wasbak].

Dan naar de andere kant, richting Hoofdgebouw [Main Building].
Inspecteer de kamer in de hoek.

Dan de zijgang in.
De volgende deur leidt naar een pikdonkere kamer.

De derde kamer bevat een briefje op bed:

'Ik zal niet liegen' [I shall not lie]

Ik zal niet liegen.

Alstublieft God, verlos mij van deze doodsangst. Ik kan het niet langer verdragen. Ik heb hulp nodig. Niemand helpt mij. Waarom helpt niemand mij?

Alstublieft God, alstublieft. Verlos me alstublieft. Alstublieft.

Ik wil hier uit! Ik ben niet ziek! Ik ben beter! Ik kan hier weg! Alstublieft God, niemand gelooft me. Ze jagen op me.



Open de dubbele deur aan het eind van de gang dankzij de sleutel.
Een volgende gang in.
Na een paar stappen valt het licht uit.

Rechtsom is de gang weer verlicht.
Weer een gangdeur open maken. Kijk meteen naar links. Je ziet nog net een schim de hoek om gaan! Wat was dat in godsnaam?

Loop naar de deur waar de schim door verdween. Het beeld vertekent en wordt dan donker. Je schrikt. Waar ben ik?
Laadpunt.

Beweeg je muis tot je een rood puntje ziet en de tekst in beeld verschijnt: linkermuisknop om de deur te openen (Zie Plattegrond 2).

 

Achter de deur is een traliehek.
Ga eerst rechtsaf en merk het cijfer op dat met rode verf op de buis is geschreven.
[NB. dit cijfer is in elk spel anders!]

         

De deur rechts geeft toegang tot een doucheruimte. Op een van de tussenschotten staat ook een cijfer.

De deur naar de voorraadkamer [storage room] is geblokkeerd.
Ga het traliehek door. Administratie, Robert zou daar moeten zijn

Rechts van de deur naar de Administratie zit een netvliesscanner.
Klik hierop en je hoort: Toegang geweigerd
Dean: Wie zou dat gedacht hebben? Ik moet een manier zien te vinden om binnen te komen

         

Iets verder ligt een vel met tekeningen [Drawings] op een rolbed. Bij tekening 1 zie je buizen, bij tekening 2 een plattegrond van de doucheruimte.

Ga het volgende traliehek door en sla rechtsaf.
Links is een deur met het bordje Hechtenis [Custody]. Naar binnen.
Het traliehek is geblokkeerd.

Terug in de gang kun je iets verder links door een raam kijken naar een bewakingsruimte.
Open het traliehek voorbij het raam en daarna de deur links naar de bewakingsruimte [Security].
Je ziet vijf computerschermen maar kunt er niets mee zonder wachtwoord.

Naar buiten en linksaf, weer een traliehek door en linksom.
De tweede deur naar de bewakingsruimte is geblokkeerd.

Ga aan het eind van de gang nogmaals een traliehek door en rechtsaf.
Links van de deur naar de Isolatiepost [Insulated Station], een eenheid voor speciale patiŽnten, zit een toetsenblok.
Klikken met linkermuisknop, uitzoomen met de Esc-toets. We kennen de code niet, dus verder.

         

Open de deur aan het eind van de gang en betreed een ruimte met cellen. Vůůr je staan dozen met een rood cijfer.
De cellen zijn genummerd van 01 tot 08.
In de vierde cel links achterin vind je een brief over bijwerkingen van TETOS:

TETOS - bijwerkingen [TETOS - side effects]

Hallo Dr. Parker,

Na het toedienen van de TETOS-vloeistof aan patiŽnt Ryan Farrow (ID: 2008/0015) gedurende een week traden de volgende bijwerkingen op:

Intra-cerebrale bloeding
Misselijkheid
Paralysis agitans
Globus pharyngis

Op dit moment zijn geen andere bijwerkingen bekend. Stopt u alstublieft onmiddellijk met het gebruik van de TETOS-vloeistof om te voorkomen dat andere patiŽnten risico lopen.

Met vriendelijke groet,
Dr. Alex Krylov


         

In cel 05 er tegenover staat een rood cijfer op de muur.
Je kent nu de code voor het toetsenblok want de vier tekeningen geven de volgorde aan van de cijfers. [Dit is ook de hier beschreven volgorde]

Geef de code die je zelf vond in en de deuren naar de Isolatiepost gaan open. (Zie Plattegrond 3)



Isolatiepost  

Ga de gang in en sla linksaf.
Autosave.

Je komt voorbij vier isoleercellen.
Aan het eind rechtsaf een traliehek door, een nieuwe gang in met links een doorgang naar het Hoofdgebouw [Main Building], Verdieping D4.
Iets voorbij de doorgang staat een kar met daarop een brief:

TETOS-project

Beste Mr. Health,

Het verheugt me zeer u mede te delen dat onze Onderzoekafdeling de TETOS-vloeistof met succes heeft ontwikkeld.

Na het innemen van de TETOS-vloeistof hoeven onze patiŽnten geen vast voedsel meer, wat betekent dat we besparingen kunnen bereiken van $400.000 per maand met betrekking tot uitgaven voor voedsel.

Vanwege deze enorme besparingen zou ik graag willen verzoeken om toestemming om de TETOS-vloeistof te gebruiken. Ik zal vandaag nog de gedocumenteerde onderzoekresultaten naar u opsturen.

Met vriendelijke groet,
Prof. Dr. David Parker
(Hoofd Onderzoek)


Tweede en derde blad:

BESLISSING

De uitvoerende directie van het Hillstone Asylum heeft het "TETOS"-project besproken en is tot de volgende conclusie gekomen:

De als onderdeel van het "TETOS"-project ontwikkelde voedzame vloeistof mag van nu af aan door gespecialiseerde artsen aan patiŽnten worden toegediend.
Als projectbeheerder van het "TETOS"-project zal Prof. Dr. David Parker, geboren op 20 augustus 1965, momenteel wonende op 211 Fox Street in VA 22520 Hillstone, de volledige verantwoordelijkheid accepteren voor eventuele complicaties die worden ondervonden als onderdeel van de toediening van de voedzame vloeistof.
Vanaf nu zal er geen ander voedsel worden besteld. Alle openstaande voedselbestellingen zullen worden geannuleerd. De enige uitzondering zal zijn de voedselbestellingen voor de cafetaria.
Alle andere medewerkers die bij het "TETOS"-project waren betrokken zullen een aanvullende vertrouwelijkheidsovereenkomst moeten tekenen.


Ga nu de doorgang door.
De gang rechts is erg donker. Sla daarom eerst linksaf.
Open de deur naar de Onderzoekkamer [Examination Room]. Er zijn twee PC's en een cel.

Terug naar de gang en rechtsom, de deur van de wachtkamer in. Alleen maar stoelen. [Het kan zijn dat je op een van de stoelen een ID-kaart vindt. Pak deze op dan verschijnt er rechtsonder in beeld een icoon. Geen ID-kaart? Dan tref je die later ergens aan].

Loop terug naar de doorgang en nu de donkere gang in.
Open het traliehek vůůr je en meteen daarna een traliehek links van je. Je betreedt een ruimte met drie cellen.
Direct links op een kar vind je een brief:

PatiŽnt Caleb More (2007/0156)

Hallo Dr. Walker,

PatiŽnt Caleb More vertoonde vandaag ongewoon gedrag. Hij schreeuwde herhaaldelijk "DRIE mensen, DRIE monsters" om de VIJF minuten.

Ondanks een regelmatige inname van medicijnen schijnt zijn conditie van dag tot dag te verslechteren. Moet hij TWEE anti-angsttabletten per dag voorgeschreven krijgen?

Er moet ook worden vermeld dat de patiŽnt regelmatig begonnen is in zijn cel ACHTERUIT te lopen.

Ik zou dankbaar zijn voor uw advies.

Met vriendelijke groet,
Dr. Alex Krylov


Ga terug naar de doorgang en sla linksaf.
Voorbij de kar een traliehek door en rechtsom een lange gang in met vijf isoleercellen en aan het eind links een raam van een bewakingsruimte.
Open het traliehek daar en sla linksaf.
De deur meteen links is geblokkeerd. Iets verder kun je links wel een deur open maken.
Je komt in de bewakingsruimte met een aantal PC's.

Als je de ID-kaart niet in de wachtkamer hebt aangetroffen, dan vind je die nu op een tafeltje halverwege de ruimte.
Op eenzelfde tafeltje achterin ligt een brief:

Netvliesscanner [Retinal Scanner]

Beste Mr. Reeves,

We hebben het vergrendelsysteem van de veligheidsdeur voor de Administratie uitgerust met een netvliesscanner om ongeoorloofde toegang te voorkomen.

Om netvliesscans toe te voegen aan de databank, volgt u de onderstaande instructies:
Steek uw chipkaart erin
Geef uw persoonlijke wachtwoord in
Kijk in de cameralens met uw rechter oog en wacht drie seconden.

Als u vragen of opmerkingen hebt neem dan alstublieft contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
Rick Clair
- IT-Manager -


De netvliesscanner zit links aan de wand. Klik erop en je hebt kennelijk meteen je ID-kaart gebruikt.
De code is te vinden in de brief over patiŽnt Caleb More: Je moet de getallen in hoofdletters van achteren naar voren gebruiken, dus 2-5-3-3. Geef dit in.
Dan klikken met de linkermuisknop voor de eigenlijke scan en je netvliesbeeld is opgeslagen. Autosave.

Op de twee groene lampjes van de scanner na is het pikkedonker.
Draai naar links en er is wat licht in de uiterste hoek. Pak daar een zaklamp op.
Draai je om en open de bovenste lade van het hoekbureau. Verrassing!

Verlaat de bewakingsruimte en keer terug naar de gang met de isoleercellen. Alle deuren ervan staan nu open. [De volgende beschrijving kan afwijken].
In de eerste cel links hangt een sleutel aan de kraan in de wasbak.
Achterin ligt een felgekleurde xylofoon.

Loop verder de gang in. Aan het eind zie je een schim die oplost als je dichterbij komt.
In de tweede cel links staat een hobbelpaard.
Tegen de wand in de gang rust een looppaardje.

Sla links de hoek om en ga voorbij de doorgang het traliehek door. In de hoek staat een poppenwagen.

Linksaf naar de vier isoleercellen.
In de eerste links ligt een rode dobbelsteen op bed.
In de tweede links een voodoopopje.
In de cel daar tegenover vind je een brief:

PatiŽnt Eric Ranger (2009/0089)

MEDISCH RAPPORT

THERAPIESTATUS

De patiŽnt klaagt over eenzijdige intense hoofdpijn die uitwaaiert naar de tanden en misselijkheid veroorzaakt. Vanwege zijn verslechterende conditie werd de patiŽnt onderworpen aan MRI.

DIAGNOSTISCH

De resultaten van MRI vertoonden geen significante veranderingen in de hersenstructuur..

OPMERKINGEN:

De patiŽnt werd voor twee weken verplaatst naar een rubberen cel met videobewaking om de gevolgen van op zichzelf gericht aggressief gedrag te minimaliseren. De in de kamer geplaatste microfoons waren in staat om vast te leggen dat de patiŽnt constant sprak over een kartonnen doos die "KARL" werd genoemd. Vanwege de voortdurende vraag naar deze kartonnen doos besloten we om een doos met het opschrift "K.A.R.L." in de cel te plaatsen. De fysieke klachten van de patiŽnt schenen goed op de maatregel te reageren. Het droeg evenwel niet bij aan het herstel van de psychologische klachten.


Keer terug, de doorgang door en linksom.
In de onderzoekkamer kun je dankzij de zaklamp de cel inspecteren.
In de wachtkamer zit een beer op een van de stoelen.

Loop terug en ga vůůr de doorgang de vroeger donkere gang in waar je nu licht hebt.
Traliehek door en de deur links openen bij het bordje Hechtenis [Custody]. Je treft nu geen ruimte met cellen aan maar een gang met heel veel bochten. Halverwege staat een paspop.
Aan het eind volgt een boodschap: Breng Dolly zijn xylofoon.
Haal de xylofoon op [icoon linksonder in beeld] en breng die naar de voodoopop.
Dan terug naar de gang voor een volgende boodschap: Zet de dobbelsteen op mijn paard.
Haal de dobbelsteen op.
Je hoort de xylofoon in de kamer ernaast. Ga even kijken.
En dan naar het hobbelpaard om de dobbelsteen erop te zetten.
De volgende boodschap luidt: Zet Mr. Pebbles in de poppenwagen.
Pak in de wachtkamer de teddybeer op en leg hem in de poppenwagen.
Aan het eind van de bochtige gang kun je nu de deur openmaken.



Prikbord  

Weer een lange gang. Een schim aan het eind. Dan wordt alles donker.
Even later sta je voor prikborden met foto's van slachtoffers van moord.
Ah, wat was dat in hemelsnaam?

Klik op het borje Case Number boven het middelste bord.
Ik herinner me deze zaak. Die kwam voor in ťťn van de afleveringen van mijn favoriete serie. Diana vond het ook geweldig maar had na de aflevering vreselijke nachtmerries.

Blijf kijken terwijl het beeld verandert en draai je om als er alleen nog maar foto's van Lisa zijn. Je ontwaakt als uit een nachtmerrie. Autosave.

Je blijkt weer in de ruimte te zijn met de drie cellen waar je de brief over Caleb More vond.
Ga de deur door en rechtsaf. Je komt bij de doorgang. Ga die door, rechtsaf, links de hoek om, langs de isoleercellen die nu allemaal gesloten zijn en verderop rechts de hoek om.
Bij de splitsing (Zie Plattegrond 2) ga je rechtsaf, dan links het traliehek door, aan het eind van de gang rechtsaf, twee traliehekken door en aan het eind linksaf nog een traliehek door.
Je bent hier eerder geweest want links in de gang zijn de deuren naar de Administratie waar je partner zich zou bevinden.



Administratie  

Klik op de netvliesscanner en de deuren schuiven open. Laadmoment.
Je bent nu in een korte gang. Ga tweemaal linksom en dan rechtsaf naar een verlichte gang.
Inspecteer de kamers AW116 en AW117. Ga daarna de volgende kamer links in (AW114).
In de bureaula van John Wilson vind je een brief van een onbekende aan John:

Laboratorium X12

Beste John,

Ik werk al verscheidene maanden in het Hillstone Asylum als een bewaker voor Laboratorium X12.
Op de eerste werkdag deed de sfeer in het laboratorium mijn haren recht overeind staan en voelde ik me ongemakkelijk. Ik weet niet waarom maar iedereen die in laboratorium X12 werkte leek een beetje vreemd.
Ik zag de patiŽnten (die de testkamers in werden gebracht) nooit meer terug.
Ik wil je niet dwingen om iets te doen, maar ik vind dat je een excuus moet verzinnen om toegang tot de testkamers te krijgen.

Het beste
Een vriend


Het volgende blad is een dag later verzonden door John aan Rick Clair:

Hee Rick,

Ik moet je om een gunst vragen. Zou je mij een toegangspas voor laboratorium X12 kunnen bezorgen?
Ik kan je niet vertellen waarom ik die nodig heb, maar wel dat er iets niet deugt.
Ik wil de zaak onderzoeken.
Denk eraan - je staat bij mij in het krijt.

Het beste
John


Het antwoord komt binnen een uur:

Hi John,

Je weet toch dat een dergelijke actie heel riskant is, en je legt je arbeidscontract in de waagschaal, niet?
Dat gezegd zijnde, ik kan een toegangspas voor je krijgen, maar ik wil er niets mee te maken hebben. Ga tijdens de lunch naast me zitten in de cafetaria.
Tot gauw.

Het beste,
Rick


Loop daarna via een tussendeur naar AW112 waar je weer een brief vindt:

Oproep voor een persconferentie [Convocation of a press conference]

Beste Mr. Sledge,

Zoals u wellicht hebt gehoord gaat er een gerucht rond dat wij experimenten uitvoeren op onze patiŽnten.

Om deze zaak op te helderen draag ik u hierbij op om voor 1 oktober 2009 een persconferentie voor te bereiden en aan te kondigen. Ik zal de persconferentie
persoonlijk bijwonen.

Het gerucht is waarschijnlijk verspreid door de vroegere staf van het Hillstone Asylum. Ik weet zeker dat u zult begrijpen waarom mensen dergelijke leugens zouden verkondigen als ze waren ontslagen vanwege hun onbekwaamheid.

Laat u me a.u.b. weten wanneer u klaar bent met de voorbereidingen.

Met vriendelijke groet,
Isaac heath
-CEO-


X5567  

Open de deur naar de gang. Plotseling verandert het beeld en sta je voor een deur met bordje X5567. Hoe kwam ik hier terecht?

Open de deur en betreed een gang waar vanzelf twee lampen aan gaan. Aan de rechterkant is een inham. Als je daar in bent hoor je een radiobericht over de moord op het gezin Greyfield:

Gisterenavond was er een gruwelijk bloedbad in Parson Street.
Lukas McGreyfield, 5 jaar oud, werd dood gevonden naast zijn ouders, Larry en Jane McGreyfield, in de kinderkamer van de gezinswoning.
Volgens getuigen kon er een luide woordenwisseling worden gehoord tussen de gezinsleden en een onge';dentificeerde man, hoewel er geen tekenen van binnenkomst in het huis op de dag van de moord kon worden gevonden.
Toen de politie de plaats delict onderzocht vond de ervaren onderzoeker Charles Winslow een clownspop die een getand mes in zijn hand hield. Verder onderzoek wees uit dat het mes identiek was aan het moordwapen.


Loop daarna door en linksaf naar gang 2 met in het midden weer een inham. Hoewel het aardedonker is bemerk je daar een deur die op slot zit (rood slotje).
Aan het eind van gang 2 kun je rechtsaf naar gang 3 maar het is er pikkedonker.

Ga terug naar gang 1 en bij de inham hoor je de radiostem weer, duidelijker in de inham omdat daar de radio staat:

We hebben zojuist nieuwe informatie ontvangen over de zaak McGreyfield. De op de plaats delict aangetroffen clownspop werd door de plaatselijke politie als bewijs in veiligheid gesteld. Deze ochtend rond 06:30 uur werden de politiebeambten John Wayne en Larrie Blaire dood gevonden in de kamer met bewijslast. Weer werd de clownspop gevonden met een pistool in zijn hand. Ditmaal was het een handwapen caliber 45. Opnamen van beveiligingscamera's konden de onderzoekers geen aanwijzingen verschaffen over de mysterieuze moord op de politiemensen. Het beeldmateriaal was beschadigd en kon niet worden afgespeeld. Omdat de twee moordzaken in direct verband stonden met de clownspop is de politie een verder onderzoek gestart en heeft de FBI om hulp gevraagd.

Weer naar gang 2 en afslaan naar gang 3 die nu verlicht is.
Aan het eind is een verbreding zowel links als rechts.
Links staat een dressoir met een brief erop:

Bevestiging van Inschrijving [Enrolment Confirmation]

PatiŽnt: Dean Catrall
Geboortedatum: 666.666.666
Behandelplaats: Hel
Ontslagdatum: Geen

Commentaar:
Bekijk het van de zonnige kant, Dean: Je bent nu ten minste bij je dochter. :)


Ga de deur door naar gang 4. Dit blijkt weer gang 1 te zijn (!) en je hoort in de inham het vervolg van het radiobericht:

De FBI werd betrokken bij de zaak McGreyfield en begon met het veiligstellen van de clownspop. De onderzoekers vermoedden eerder dat er een seriemoordenaar achter de moorden op het gezin McGreyfield en de politiebeambten John Wayne en Larrie Blaire zat. Dat wil zeggen totdat gisterenochtend 9 FBI-agenten dood werden aangetroffen in een gevangenis met maximale beveiliging. Weer werd de clownspop op de plaats delict gevonden, gewapend met een handwapen. Deze zaak verschilt echter van de andere zaken in ťťn opzicht. In de andere hand van de pop werd een strook papier met een versleutelde boodschap gevonden. Dit bericht werd dezelfde dag nog gedecodeerd door de forensische afdeling van de FBI en luidt: 'Draai je om, Dean!'

Draai je nu inderdaad om en met een schrik bemerk je dat je weer voor de deur X5567 staat.

Ga opnieuw naar binnen.
Er springen weer twee lampen aan, maar de sfeer is totaal anders, wazig, paars, dansende voorwerpen aan het plafond, een doordringend geluid met kindergelach daar bovenuit.
Ga naar gang 2. De inham is nu verlicht maar de deur nog steeds op slot. Verder is het te donker.

Terug naar de voordeur waar je een sleutel krijgt aangereikt (door de paspop?).
Open hiermee de deur in de inham van gang 2. Hoewel het erachter stikkedonker is loop je naar binnen.
Je blijkt dan weer in gang 1 bij de voordeur te staan.



Patroon  

Ga respectievelijk gang 1, 2 en 3 door waarbij onderweg de lampen aanspringen.
Aan het eind vind je een symbooltekening [Symbol] op het dressoir.

Tegenover het dressoir is nu geen deur meer maar een patroon op de wand. [Dit ziet er hier en daar wat dubbel uit. Richt je middenstip op de onderkant van het patroon en kies een goede afstand om de lijnen daar scherp te zien].

Het patroon is in elk spel verschillend maar betreft van buiten naar binnen vier groepen.
De eerste drie groepen bestaan uit ťťn of meer concentrische cirkels en de vierde groep is een eenvoudige figuur in het midden (cirkel, vierkant, driehoek, bliksemschicht, bloem, smiley).
De bedoeling is om dit patroon te wijzigen in het symbool dat op de symbooltekening staat.

Ga daarom naar de voordeur waar je links tegen de muur een paneel ziet met vier rijen van 6 stippen boven elkaar. De onderste stippen zijn verlicht.
Deze configuratie leidt tot het patroon dat je op de wand zag.
Door op het zwarte blokje onder een rij stippen te drukken maak je steeds meer stippen wit. Na 6 stippen volgt weer de uitgangspositie met 1 stip.
De meest linkse rij komt overeen met de buitenste groep ringen op het patroon.
De meest rechtse dus met de figuur in het midden van het patroon.

Kies voor de eerste (meest linkse) rij nu 2 stippen,
voor de tweede rij 3 stippen,
voor de derde rij 4 stippen
en voor de vierde rij 2 stippen.
Bekijk dan het resultaat aan het einde van gang 3.

Omdat je voor de eerste drie rijen steeds een ander aantal stippen hebt gekozen, zul je nu drie verschillende groepen concentrische ringen zien (bijvoorbeeld met alleen dwarsstreepjes aan de binnenkant, of juist aan de buitenkant of aan weerskanten).
Vergelijk de vormen met de symbooltekening: minstens ťťn groep moet overeenstemmen, niet per se op de juiste plaats maar wel qua vorm.

Ga terug naar het paneel bij de voordeur en kies voor de eerste rij nu 5 stippen en voor de tweede rij 6 stippen. Dan heb je alle mogelijkheden gehad.
Laat de derde rij onaangeroerd en kies voor de vierde rij 3 stippen.
Bekijk het resultaat aan het einde van gang 3 en vergelijk dit weer met de symbooltekening.
Voor de buitenste drie groepen weet je nu welke vorm behoort bij welk aantal stippen.

Kies bij het paneel het juiste aantal stippen voor de eerste drie groepen. Als de middelste figuur geen driehoek was dan zul je het aantal stippen van de meest rechtse rij nog moeten verhogen, steeds ťťn erbij totdat je er bent.

Als je inderdaad het patroon in overeenstemming hebt gekregen met de symbooltekening dan zal dit op de wand vervagen en veranderen in de tekst: Bescherm haar [Protect her].

Het beeld wordt even zwart. Laadmoment.



Thuis  

Je bent in je eigen huis. Waarom ben ik ik godsnaam thuis?
In de hal hangt een kalender van 2015, waar de datum van 14 juli staat aangegeven en 15 en 28 juli zijn omcirkeld.
Merk rechts daarvan op een laag tafeltje de witte telefoon op.
En zie links van de deur naast de kalender een thermostaat.

Kijk in de slaapkamer.
Open dan in de hal de deur naast de thermostaat.
Daal de trappen af en maak beneden de deur open.

Je stapt weer de hal binnen maar nu is het veel donkerder. Sarah, Diana, zijn jullie hier?
In de slaapkamer vind je een hangertje op bed. Wow! Ik begon te denken dat ik dat ding was verloren. Mijn vader gaf me deze amulet voor mijn achtste verjaardag. Ze is gemaakt van een robijnen hart dat wordt gedragen door engelenvleugels. Men zegt dat de amulet in verbinding staat met een beschermengel. Ik geloof echter niet in dergelijke dingen.

Ga terug naar de hal. Je hoort een tingeltje.
Klik op de telefoon: Dit is uw voicemail. U hebt ťťn nieuw bericht, ontvangen op 23 december 2013 om 9:32 p.m., ontvangen van 202-555-0150.
Lieverd, ik ben het, Sarah. Ik bel vanuit een benzinestation. De taxi is verdwenen en de sleepdienst laat nog twee uur op zich wachten. Kun je me oppikken op de hoek van Prudence Street in Roseville?
Beantwoordingen zijn gebaseerd op uw ATIS-tarief: druk op 7 a.u.b. Geen nieuwe berichten meer.

Open weer de deur naast de thermostaat en daal af.
Maak de deur beneden open en je staat alweer in de hal.
Je kunt nu de badkamer en Diana's kamer in.
Weer dat tingeltje van de telefoon in de hal: Dit is uw voicemail. U hebt ťťn nieuw bericht, ontvangen op 12 september 2014 om 7:39 a.m., ontvangen van 202-555-0154.
Dean, Robert hier. Je hoeft vandaag niet naar kantoor te komen. We hebben weer een moordzaak. Hoogstwaarschijnlijk in verband met drugs. Kom naar Harrison Street 45. Ik wacht hier op je. Tot snel!
Beantwoordingen zijn gebaseerd op uw ATIS-tarief: druk op 7 a.u.b. Geen nieuwe berichten meer.

Dan Diana's kamer in. Het beeld is grauw en het bed staat in brand. Pappa, pappa, ik kan niet slapen
Diana, wat is er? Ben je in orde? Heb je pijn in je buik?
Nee.
Heb je koorts? Laat me je voorhoofd voelen. Hm, nee, voelt niet heet aan. Wat is er aan de hand?
Hij kijkt naar me
Wie? Wie kijkt er naar je?
De man in de kast.
Diana, er is niemand in de kast. Kijk, ik zal het je laten zien. Kijk, er is hier niemand. En als er iemand hier was dan zal Mr. Pebbles je beschermen. Voel jij je nu beter?
Ja.
Goed. Probeer nu te slapen, liefje. En vergeet niet, Mamma en pappa zijn altijd bij je. Slaap lekker.

Het beeld krijgt weer kleur. Ga de kamer van Diana uit.
In de hal tingelt de telefoon: Dit is uw voicemail. U hebt ťťn nieuw bericht, ontvangen op 15 november 2014 om 9:43 p.m., ontvangen van onbekend.
Het licht valt uit.
Je hoort een zware stem: Hallo, agent Catrall. Denk maar niet dat je er zonder straf vanaf komt. Niemand dwarsboomt ons. Als je niet onmiddellijk ophoudt met je onderzoek, dan moeten we er iets aan doen.
Beantwoordingen zijn gebaseerd op uw ATIS-tarief: druk op 7 a.u.b. Geen nieuwe berichten meer.

Open weer de deur naast de thermostaat en daal de trap af.
Na het open maken van de deur beneden sta je weer in de nu beter verlichte hal. Naast de telefoon ligt een brief:

Dreigbrief [Threatening letter]

Beste Agent Catrall,

Als je niet onmiddellijk ophoudt met je onderzoek, dan is het waarschijnlijk dat er vele ongelukken van komen.

Zie het aanhangsel. :)

Beste wensen,
Je vrienden


Uit de bijlagen blijkt dat de afzender veel over Dean, Sarah en Dean's ouders afweet.

Ga Diana's kamer binnen. Alles wordt weer grauw.
De stem van Diana: Hee, pappa, ik kan niet slapen
Diana, wat is er aan de hand? Heb je weer akelig gedroomd?
Lisa probeert me te vermoorden.
Lisa? Welke Lisa? Oh, je bedoelt Lisa van de TV-serie? Schatje, dat is maar alsof. Lisa bestaat niet. Probeer te slapen, okee?
Okee, pappa, ik hou van je.
Ik hou ook van jou, schatje. Welterusten.

Dan komt er weer kleur in beeld. De telefoon meldt zich opnieuw:
Dit is uw voicemail. U hebt ťťn nieuw bericht, ontvangen op 24 december 2014 om 11:59 p.m., ontvangen van onbekend.
Je hoort de zware stem weer maar verstaat niet wat hij zegt.
Beantwoordingen zijn gebaseerd op uw ATIS-tarief: druk op 7 a.u.b. Geen nieuwe berichten meer.

Ga Diana's kamer in en kijk rond. De deur valt dicht en is geblokkeerd. Even later kan hij weer open, maar dan is alles anders.



Doolhof  

Je komt in een goed verlichte gang met zijgangen.
Sla aan het eind linksaf, verderop weer en daarna nogmaals. Weer die gang met zijgangen.
Loop naar het eind waar je een deur ziet en plotseling verwringt het beeld. F*ck, au mijn hoofd.
[Het is niet precies te beschrijven wat je moet doen, omdat de volgorde in elk spel anders is].
Probeer de hoofdgangen aan te houden waarbij je op het eind steeds linksaf slaat, doorlopen ook als het erg donker is.

         

Je komt weer in Diana's kamer.
Aan de wand hangen genummerde tekeningen met getallen eronder, namelijk:
-6?-   -47-   -??-.
Het is een tijdlijn met zes voorvallen.
Op de eerste tekening (6) staat het gezin van Dean.
De tweede plek is open. Daar moet ťťn van de bovenste drie tekeningen komen.
Op de derde en vierde tekening zijn de gasaanval (4) op Dean en Robert afgebeeld en de vingers (7) die Robert verloor.
Het is duidelijk dat de tekening met nummer 8, die Dean en Robert voorstelt, op de tweede plek van de tijdlijn moet komen.
Dan blijven over tekening 3 met het prikbord en tekening 9 met de deur (X5567) die je in die volgorde bent tegengekomen.
Onder de tijdlijn moet dus staan -68-   -47-   -39-.

Als je nu naar buiten loopt staan er nummers op de muren van de zijgangen, te beginnen met 16 en 73.
Probeer ťťn van de zijgangen. Je staat weer in Diana's kamer.
Ga de gang in en aan het eind telkens linksaf. Kindertekeningen aan de wanden.
Als je zijgang 68 tegenkomt ga je daar in.

Dan ben je ineens in een gang met aan je linkerhand nummer 87.
Ga de zijgang in. Je start weer bij 87.
Opnieuw de zijgang in. Weer herstart maar er verschijnt ook een rode lijn op de vloer.
Steeds afslaan. De rode lijn wordt vervangen door een witte.



Als je nu een gang in kijkt met aan je linkerhand nummer 87, draai je dan om, sla rechtsaf de hoek om, loop door tot het eind, rechtsaf de hoek om, 1e links en meteen weer links, hoek naar rechts, doorlopen tot het eind, rechtsaf, 1e links en meteen weer links, rechtsaf de hoek om en dan de 1e rechts. Je moet nu het getal 47 fel verlicht zien. Ga daar in en je bent plots in een zeskantige ruimte.



Zeskanten  

In het midden van de kamer staat een stoel.
Als je daarop gaat zitten begin je weer opnieuw.
Pijlen boven je hoofd wijzen naar het getal 66.

Er zijn vijf deuren. Neem de eerste deur rechts.
Je komt in zo'n zelfde zeskantige ruimte en dit herhaalt zich als je een deur kunt openmaken (veel deuren zijn geblokkeerd).
Het aantal deuren in de ruimten is verschillend.
Kijk steeds naar boven waar je meestal nummer 66 ziet. Je bent er als je daarentegen nummer 39 ziet (herinner je dit getal van de tijdlijn).
Het lukt als je de volgorde van de afbeelding aanhoudt.
Ga in de kamer met nummer 39 boven je hoofd op de stoel zitten.



Contact  

Je bent in een vage rossige gang met traliehekken links en rechts. Roerloze gevangenen omklemmen de spijlen met hun handen.
Ga de gang door. Het licht achter je valt uit.
Open de deur aan het eind. Laadmoment.

Je komt wankelend overeind. Dan hoor je een stem:
Agent Catrall, over, Agent Catrall, reageer alsjeblieft. Antwoord, Agent Catrall, Agent Catrall, Agent Catrall, kun je me horen?
Ik kan je horen
Okee, goed, hoe is het ermee?
Ik voel me beroerd. Ik blijf maar hallucinaties krijgen. Ik wordt er gek van. Ik weet zelfs niet of ik echt tegen je praat.
Vertrouw me. Dit gesprek is echt, het is niet je verbeelding. Waarom hallucineer je?
Die verdomde drugdealer gaf me een hallucinogeen. Ik blijf maar dingen zien, verlies mijn bewustzijn en heb nachtmerries.
Hmm.het zou de nieuwe drug P83-C kunnen zijn. Criminelen gebruiken die om mensen gek te maken - letterlijk krankzinnig. Het effect moet morgen minder zijn.
Luister: We hebben je communicator gelocaliseerd en er een SWAT-team op uit gestuurd naar die locatie. Het moet dichtbij zijn. Vind het! Agent Page is al in veiligheid.

Begrepen
Verdomme. Iets stoort onze verbinding. Ik verbreek de verbinding nu. Veel geluk, Agent!

Dan hoor je een ietwat gedempte stem vanachter een deur:
Hallo? Is daar iemand? Kan iemand me horen?

Loop naar de stalen dubbele deur bij het rode licht. Links en rechts zijn toetsenblokken.
Stop met bonzen op de deur als een idioot. Wie ben je?
Ik ben Michael Jefferson. SWAT-leider. En wie ben jij?
Speciaal Agent Dean Catrall. Ik neem aan dat je hier bent om me te redden.
Dat klopt. Maar er is ťťn probleem. Dit is een extreem sterke stalen deur. Haar open blazen is te riskant omdat we vier niveaus onder de grond zitten. Ben je in staat om haar van binnenuit te openen?
Hm, er zijn hier twee toetsenblokken. Ken jij de codes?
Nee, helaas niet. Je weet wat je te doen staat, niet? Wij blijven hier op onze post. Veel geluk, Agent!
Bedankt, jij ook veel geluk!

Je bekijkt de toetsenblokken nog eens. Jeetje, waarom ik?
[Er verschijnt een nieuw doel in beeld: Vind een manier om de veiligheidsdeur te openen!]
Autosave.

Loop naar rechts naar het het eind van de gang. De deur daar zit op slot (rood slotje).
Helemaal aan de andere kant van de gang kan de deur wel open. Het is daarachter pikdonker.
Ga naar binnen en meteen rechtsaf en dan linksom.



Inrichting  



Je bent in hal H1 van de inrichting (Zie Plattegrond 4).
Er zijn deuren naar gang Ga1 (links), gang Gb1 (geblokkeerd) en gang Gc1 (rechts).
Kies voor Ga1 en open de deur. [NB. Bij een dubbele deur kan de ene geblokkeerd zijn terwijl de andere wel open kan worden gemaakt!]
Er zijn vier kamers. Rechts kamer A01 in. Brief op tafel:

Sluiting van de faciliteit [Closure of the facility]

Beste medewerkers,

Omdat het renovatiewerk niet op tijd af is, werd ons verzocht de faciliteit onmiddellijk te sluiten. De heersende omstandigheden werden door staatsexperts als "onmenselijk" afgedaan.

Helaas hebben we geen andere keuze dan om de faciliteit onmiddellijk te sluiten. Er zal geen ontslagvergoeding worden betaald omdat het Hillstone Asylum geen financiŽle middelen meer heeft.

Dank u voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,
Isaac Heath
CEO


In de kamer is nog een deur die toegang geeft tot gang Gb1: deur B02.
Er tegenover blijkt deur B01 geblokkeerd.
Kamer B03 bevat alleen maar tafels.
In kamer B04 vind je een cameraflitser op het bureau.
[Door op de F-toets te drukken geeft de flitser telkens een paar seconden licht dat snel uitdooft, maar voldoende is om je te oriŽnteren.] Probeer de flitser op de dubbele deur aan het eind van gang Gb1: geblokkeerd.

Keer terug naar kamer B02 = A01 en verken de rest van gang Ga1. De deur van A02 is geblokkeerd, A03 en A04 bevatten alleen meubilair. Open de deur aan het eind van de gang.

Je komt uit in een hal (H2). Rechts is een deur naar de Administratie. Kies voor links (open de linker van de dubbele deuren) naar gang Ga2.

 

Kamer A05 bevat rekken. Op ťťn ervan vind je een morsezender met ernaast een aanduiding voor de cijfercodes en een brief:

Drugs

Lees dit:

Ik ga dit nogmaals op deze notitie schrijven omdat enkelen van jullie idioten je mobieltjes hebben uitgezet.

Wees er zeker van dat NIEMAND je volgt wanneer je deze faciliteit binnengaat.
Het Hillstone Asylum werd 5 jaar geleden gesloten en niemand komt hier meer. Maar het betekent ons einde als de smerissen er de lucht van krijgen!

We gaan in elk geval al onze drugs de volgende week verhuizen. Ik vond een nieuwe schuilplaats ongeveer vijf kilometer hier vandaan.

En zet je verdomde mobieltjes weer aan!

Kevin Range


Luister naar de zender. Die zendt in morse vier cijfers uit en herhaalt dit keer op keer. [De cijferreeks is in elk spel anders].
Elk cijfer bestaat uit vijf tonen die lang of kort worden aangehouden. Noteer de cijfercode.

Terug naar de gang.
Kamer A06 en A07 zijn geblokkeerd.
Kamer A08 bevat rekken met dozen waar K.A.R.L. op staat [gebruik je flitser].
Het toilet aan het einde van de gang is geblokkeerd.

Loop terug naar hal H2 en open de deur waar Administratie op staat. Je komt in gang Ga3.
Kamer A09 is geblokkeerd.
Ga kamer A10 in en via een tussendeur naar A12 met twee PC's op tafel. Ga de gang weer op.
A011 blijkt ook geblokkeerd evenals de deur aan het eind van de gang waar Bewaking [Security] op staat.

Keer terug naar hal H2, sla linksaf, gang Ga1 door naar hal H1 waar je begon en open de deur naar gang Gc1. Het is er aardedonker.
Gebruik je flitser en stap naar binnen. Autosave.

Kamer C01 (rechts) in. Er is linksachter een tussendeur. Open die.
In de volgende kamer zijn tafels en stoelen opgeslagen. Rechts achterin ontwaar je weer een tussendeur.



Appartement  

Plotseling ben je heel ergens anders en sta je voor een wastafel.
Open de deur van de badkamer en sla rechtsaf en dan nog eens.
In de keuken ligt een brief op tafel:

Verklaring omtrent het Gedrag [Clearance Certificate]

Federaal Ministerie van Justitie

Verklaring omtrent het Gedrag
betreffende
Kevin Range

Persoonlijke bijzonderheden:

Geboortenaam: Range
Familienaam: ./.
Voornaam: Kevin

Geboortedatum: 3 februari 1988
Geboorteplaats: New York City
Nationaliteit: Amerikaanse
Adres: 656 Radford Street | Hillstone, VA 22520

Inhoud:

Medeplichtig aan moord [1999]
Ernstig lichamelijk letsel [2006]
Poging tot verkrachting [2008]
Illegale drughandel [2011]
Illegaal drugbezit [2011]


Is dit het appartement van Kevin Range? De koffer met bankbiljetten wijst in die richting. Aan de andere kant van de badkamer is een kastruimte.
Aan ťťn van de deurtjes hangt een sleutel.
Open hiermee de deur naast die ruimte.
Je komt uit in een gang. Draai je om.
Het appartement waar je uit kwam draagt nummer 204. Op het naamplaatje staat inderdaad: Range.

Op de tegenoverliggende deur hangt een Uitzettingsbevel [Eviction note].
Als je linksaf gaat blijken alle deuren gesloten te zijn.

Ga rechtsaf en open de laatste deur links.
Je komt uit in dezelfde gang alsof je je omgedraaid hebt.

Ga toch verder en bemerk dat alle deuren gesloten zijn, inclusief die van Kevin Range (204).
Het raam aan het eind van de gang verschaft je een sleutel.
Open hiermee kamer 204 waar nu een TL-lamp boven de deur brandt.
Er volgt een plof en een korte verschijning.

Open nog een deur en ga naar binnen.

Thuis
Je staat in Diana's kamer. Haar bed staat in brand en zij zweeft erboven. Autosave.



Inrichting  

Het is donker. Gebruik je flitser. Je bent terug in afdeling C.
Ga in de kamer met de tafels en stoelen (C03) de deur achterin door. Een kamer met rekken. Is dat opslag van pakjes met drugs?

Terug naar de gang. Kamer C02 is geblokkeerd.
De deur naar C03 ook, maar daar waren we net via C01.
Open Kamer C04. Pakjes drugs op tafel en in een koffer.

Open aan het eind van de gang de deur naar hal H3.
Je kunt linksaf naar Laboratorium RX-387-A en rechtsaf naar Hemanalyse. Kies voor rechts. [NB. Eťn van beide deuren is geblokkeerd, de andere kan wel open worden gemaakt]

In gang Gc2 zijn links twee kamers C05 en C06 die allebei gesloten zijn.
Terug naar de hal en rechtdoor.

Een lange gang Gx met aan het eind weer een hal (H4).
De deur tegenover je waar Laboratorium RX-387-A boven staat is geblokkeerd.
Sla linksaf naar blok B.

Weer een lange gang (Gy). Er staat een hobbelpaard.
Open de deur aan het eind.
In de hal (H5) staat een kar met dozen en de rode dobbelsteen.
Sla rechtsaf de deur door naar Lab RX-387-B.

Je bent nu in gang Gb2 in het verlengde van Gb1.
In kamer B05 staan stoelen in een kring [en eventueel ook de kinderwagen met de voodoopop erin].
In kamer B06 zie je wat tafels en stoelen [en misschien ook Mr. Pebbles en de rode dobbelsteen].

Je kunt via een tussendeur naar B08 waar de paspop staat met een sleutel in zijn hand.
Op een bord ernaast staan vier cijfers die een code vormen [deze is in elk spel anders, dus noteer haar].

B07 is helemaal leeg en als je via de tussendeur naar B05 teruggaat kan de situatie zomaar verschillen met eerst.
De rest van gang Gb2 is geblokkeerd, dus keer terug naar hal H5 en sla rechtsaf naar de Administratie.
Dit is weer zo'n lange gang Gz die echter eindigt bij een gesloten deur naar de bewaking [Security].

Ga daarom gang Gz weer door terug naar hal H5 en rechtdoor naar gang Gy en sla bij de volgende hal H4 rechtsaf naar gang Gx.
Bij de volgende hal H3 rechtsaf via gang Gc1 naar de beginhal H1.
Sla hier linksaf, de trappen op totdat je weer in de rode gang bent aangekomen bij de stalen deur. Autosave



Code kraken  

Voer bij het linker toetsenblok de code in die je bij de paspop op het bord las.
Een groen lichtje geeft aan dat dit slot nu open is. Zoom uit met Esc.

Voer dan bij het rechter toetsenblok de code in die je bij de morsezender hebt genoteerd. Jammer dan!

Ga de gang verder in naar de deur op het eind. Dankzij de sleutel (van de paspop) gaat deze open.
Trappen af en deur door.
Je staat voor een traliehek dat geblokkeerd is.
Het gangetje eindigt rechts bij een gesloten deur waarvoor je geen sleutel hebt.
Aan de andere kant is een deur naar de Bewaking die van een toetsenblok is voorzien. Probeer hier de morsecode. Die zou moeten werken. Autosave.

Na het openen van de deur zie je in een halletje een sterk beveiligde stalen deur.
Links en rechts zijn bewakingsruimten.
In de linker ruimte vind je een briefje met de opdracht om Diana Catrall te vermoorden:

Diana Catrall

Belangrijk !!!

Omdat onze vriendelijke collega van de FBI niet wil stoppen met zijn onderzoek, ondanks al onze bedreigingen, moet hij worden gestraft. Ik kan het niet uitstaan als de FBI om ons heen de boel besnuffelt. Agent Catrall wil maar niet geloven dat aanklager Michelle White zichzelf ophing. We hebben zulke goede onderzoekers zeker niet nodig.

Ik wil dat je zijn dochter, Diana Catrall, doodt op 15-07-2015 omdat het haar verjaardag is. Zijn vrouw houdt de avond tevoren een seminar en zal waarschijnlijk om 01:00 's nachts thuis komen. Bel net een beetje vroeger aan. Hij denkt waarschijnlijk dat het zijn vrouw is die haar sleutels is vergeten.

Geef me geen antwoord via tekstbericht of e-mail! Mijn apparatuur kan worden afgetapt.


In dezelfde ruimte staat ook een computer aan. Er dient een ontcijferde encryptiesleutel te worden ingevoerd.
         

In de rechter ruimte staat ook een computer aan met een schema. Dat kan van pas komen.
Op het bureau rechts ernaast ligt een deursleutel.
Bestudeer het schema.
Ga dan terug naar de gang en open de deur aan het eind [gebruik de flitser].

Na het openen van het traliehek zie je een vuilniszak in de hoek. Ga rechtsaf.
Je bent in een cellencomplex met acht cellen.
Meteen na de eerste cel rechts ligt een briefje op een rolbed:

Notitie voor mezelf ['Note to self']

A3 B1 D4 C5 B3

Het schema op de computer is een plattegrond van dit complex. Je kunt ťťn voor ťťn de cellen openmaken door een slotje aan te klikken dat dan van rood in groen verandert. Maak het twee slotje van boven aan de linkerkant groen en open de overeenkomstige cel achterin het complex.

 

Op een van de wanden zie je een matrix van vijf kolommen (1 tot en met 5) en vijf rijen (van A tot en met E).

Gebruik de notitie hierboven (note to self) om de code te kraken (YA5BT) en voer deze in op de computer in de linker ruimte.
Druk daarna op het groene slotje rechts op het scherm. De versleutelde code wordt: 9999.

 

Dan draai je je om en word je met een wapen bedreigd.
Hallo Agent Catrall! Eindelijk ontmoeten we elkaar in het echt.
F*ck you! Wie ben je verdomme?
Jij bent niet het grootste licht, wel? Wie verwachtte je? Donald Trump?
Wat wil je van me?
Je weet dat je behoorlijk brutaal bent, niet? Eigenlijk wilde ik jou en je vingerloze compagnon laten rotten in deze stortplaats, maar helaas viel mijn stoorzender uit. Nu kruipen SWAT en FBI hier overal rond, en daarom ben jij uitverkoren om een kogel door je kop te krijgen van Kevin Range persoonlijk. Ha, ha, ha. Bekijk het van de zonnige kant: Je kunt weer bij je dochter zijn. Ha, ha, ha, welterusten, Dean!
Neeee...

Het beeld verandert. Je robijnen amulet licht pulserend op ....................





KopiŽren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.