CEVILLE



Walkthrough door Marjo © 2009 www.adventurespel.nl

Uitgever: Kalypso Media/2009
Ontwerper: Realmforge Studios

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Marjo's Spel-Info.



Intro
Act 0: Voortvluchtig
Act 1: Broederschap van de koningPapierenVermomming
Act 2: De emperor slaat terugAmbassadeursStemmen
Act 3: Pak Basilius
Act 3+: De terugkeer van de koning



Intro  

Dit is het verhaal over de gemene koning Ceville, die jarenlang de burgers van Faeryanis tiranniseerde.
Op een dag zit Ceville op zijn hoge troon en leest een verzoek van de 3 kleine biggetjes en de boze wolf, die elkaar beschuldigen van schade door en aan een dakpan.
Klik op een van de dialoogopties. Ceville zal altijd besluiten dat de biggetjes en de wolf naar de mijnen gestuurd worden. De tweede brief is een verzoek van Ceville's mijnopzichter. Hij heeft nieuwe arbeiders nodig, dus dat komt goed uit.

Dan komen twee wachten binnengestormd. Het kasteel wordt aangevallen door rebellen.
De wachten kondigen aan dat ze zich aansluiten bij de rebellen en de koning in gijzeling nemen.
Ceville besluit dat hij zal proberen te ontsnappen via de kelder en een geheime magisch poort.




Act 0: Voortvluchtig  

Troonzaal
Op dit moment heeft Ceville in zijn inventaris, onder in het scherm, alleen zijn multifunctionele scepter.
Bekijk alles in de kamer, zoals de portreten aan de wand. Als je dingen kunt bekijken, verschijnt aan je cursor een oogje. Bij de kisten vol goud, onder het schilderij van Brunhilda, verschijnt een radertje aan je cursor. Dit betekent dat linksklikken een actie is. In dit geval zal Ceville echter geen goud oprapen, omdat het te zwaar is om mee te nemen op zijn vlucht. Rechtsklik je met een radertjescursor, dan krijg je een close-up.

Linksachter de troon zie je een groot standbeeld. Als je er met je cursor op staat, zie je de tekst "duw het standbeeld omver om ontsnappingsroute te openen". Linksklik je dan blijkt dat het standbeeld veel te groot en te zwaar is om zomaar omver te duwen.
Achter de troon zie je een rood touw (rope). Linksklik erop en Ceville zegt dat hij het touw niet kan pakken omdat het vastzit aan de twee metalen bollen.


Loop naar de twee wachten, die voor de deur staan.
Nu zie je aan de wand bij het harnas een schild met twee bijlen hangen. Klik erop.
Ceville is een beetje te klein, hij komt er niet aan.
Klik in je inventaris op de scepter, die nu aan je cursor blijft plakken.
Klik dan met de scepter op de bijlen en Ceville haalt een bijl (axe) van het schild.

Loop terug naar de linkerkant van de troon.
Pak de bijl uit je inventaris en klik ermee op het rode touw.
Ceville mept de metalen bol eraf met de bijl.
Pak dan het rode touw (rope).

Combineer in je inventaris het rode touw met de bijl en je hebt een soort enterhaak (boarding axe). Klik met de enterhaak op het grote standbeeld van Ceville.
De wachten ontdekken de ontsnappingspoging en stoppen Ceville.

De maag van de grote dikke wacht rammelt, hij heeft honger.
Loop naar de wachten toe en spreek ze aan. Kies voor de bovenste optie, waarin Ceville vraagt of ze ook dat rommelende geluid gehoord hebben. (Did you two useless dolts hear that thunderlike sound, too?).
Blijf de bovenste optie kiezen, totdat de wachten de zaal verlaten om iets te gaan eten.

Loop terug naar het grote standbeeld.
Gebruik je zelfgemaakte enterhaak op het standbeeld en Ceville ontsnapt uit de troonzaal.


Eetzaal
Ceville belandt in de eetzaal, waar hij meteen een bel (bell) opraapt.
De kok arriveert en serveert Ceville een ratburger. Eet de ratburger op.
Raap de pul bier (mug of beer) op, die bij het bord staat.

Klik links van Ceville op de tekst "get up" om op te staan.
Nu zie je aan het andere einde van de tafel een open haard. Links van de open haard is een deur. Loop er naar toe en kijk om het hoekje van de halfopenstaande deur. Je ziet een binnenplaats. De wachten houden daar hun lunchpauze, dus Ceville kan er zonder vermomming niet langs om naar de kelder te gaan.

Rechts van de open haard is de deur naar de keuken. Dit is het domein van de kok en ook de koning mag er niet naar binnen.
Naast de keukendeur staat een grote staande klok. Het deurtje van de klok is afgesloten.
Kijk naar de open haard. Tussen de sokken hangt een sleutel aan een haakje.
Ceville komt er zo niet aan, dus gebruik je scepter om de sleutel van het haakje te wippen. Hij valt in het vuur van de open haard.
Gooi je pul bier leeg in de open haard om het vuur te blussen. Ceville pakt vervolgens zelf de sleutel (key).

Maak de staande klok open met de sleutel.
Haal de pendule uit de klok en klim er dan in.
Linkslik dan op de bel in je inventaris.
De kok komt uit de keuken met een nieuwe hamburger. Als je de vorige niet opgegeten hebt, zal hij meteen weer terug de keuken inlopen. Heb je de ratburger wel opgegeten, dan loopt de kok naar de tafel. Ceville maakt van de gelegenheid gebruik om de keuken in te glippen.


Keuken
Als je lang in de keuken blijft, komt de kok terug en gooit de koning naar buiten. Je zult dan weer opnieuw die ratburger moeten eten en je verstoppen en de bel gebruiken.

Kijk rond in de keuken. Op de grond is een donkere vlek op de plaats waar de kok altijd staat.
Op de tafel, links in de keuken, staat een fles koudgeperste olijfolie (cold pressed olive oil). Raap hem op en gebruik hem daarna op de donkere vlek op de vloer.
Maak dan de witte deur van de koelruimte open.

Als de chef in de koelruimte is, maak je de deur weer dicht.
Raap vervolgens de witte koksmuts (chef's hat) op, die links van de witte deur op de grond ligt.
Ceville zet de muts op en denkt dat hij voldoende vermomd is.

Verlaat de keuken en ga naar de eetzaal.
Loop door de deur links van de open haard, naar de binnenplaats waar de wachten nog rondhangen.


Martelkamer
Ceville wordt in de martelkamer opgesloten. Dat vindt hij niet erg, want hier ergens moet de geheime doorgang zijn. Kijk rond.
Loop naar rechts, waar je nog een speciaal martelwerktuig ziet: een jukebox.
Klik/kijk op het raamwerk (strange silhouettes) achter de jukebox. Ceville zegt dat hierachter de geheime doorgang zit. Klik nog eens met de radertjescursor en Ceville zegt dat de deur niet zo makkelijk open gaat.

Loop naar links, langs de trap. Hier zie je een ijzeren maagd (iron maiden) staan. Maak het deksel open. Ceville zegt dat hierin het mechanisme voor de geheime doorgang verborgen zit.
Klik op de geopende ijzeren maagd. Het enige dat Ceville nodig heeft is een hendel.
Haal de scepter uit je inventaris en klik op het mechanisme zonder hendel. De scepter past precies, maar het mechanisme is verroest.
Gebruik de fles met olijfolie op het verroeste mechanisme.
Gebruik dan nogmaals de scepter op het mechanisme en ditmaal gaat de geheime deur achter de jukebox open.

Een man met een zeis komt door de rondwervelende Poort gelopen. Het is Basilius, voormalig paladijn van Ceville, die uit onvrede de opstand van de rebellen organiseerde. De rebellen willen de naÔeve Gwendolyn op de troon zetten, maar Basilius is van plan de macht over te nemen.
Basilius sluit de geheime doorgang.

Dan gaat rechts een andere geheime doorgang open.
Een grote blonde held stapt de kerker in. Het is Ambrosius. Hij vertelt hoe hij hier terecht kwam.


Ambrosius
Ambrosius spreekt de dorpelingen toe en zegt dat hij de leider van de rebellen is.
Kies voor de eerste optie (Listen...). Ambrosius zal op de rand van de put springen.
Kies dan voor de laatste gepreksoptie (Ceville, your days as a tyrant have come to an end), waarin Ambrosius bluft dat hij wel even de tiran Ceville zal wegjagen. Ambrosius slaat zichzelf op de borst en valt in de put.

Op de bodem van de put speel je verder als Ambrosius. In zijn inventaris heeft hij het demonslachter zwaard (sword of demon slaying).
Kijk rond. Bekijk aan de rechterkant een bordje waar C E F E op staat.
Klik dan op de 4 stenen demonkoppen tegen de achterwand. De tweede kop van rechts geeft geen geluid, uit de andere koppen komt wel een toon.

Rechtsklik op die tweede kop van rechts en Ambrosius merkt op dat de kop geen tong heeft.
Links in de put hangt een stalagtiet van het plafond. Hak hem eraf met je zwaard.
Gebruik de stalagtiet in de tweede kop van rechts. Nu heeft hij ook een tong.
Klik om beurten op de koppen. Je merkt dat de tonen van links naar rechts C D E F zijn.
Volg de aanwijzing op het bordje en klik nu op C E F E , oftewel van links naar rechts op kop 1 3 4 3.

De geheime deur gaat open en zo kan Ambrosius de kerker inlopen.
Na een kleine schermutseling wordt Ceville overmeesterd en gevangen gezet.




Act 1: Broederschap van de koning  

Nu Ceville gevangen zit, kan Basilius zijn snode plannen om de heerschappij over te nemen uitvoeren.
Ambrosius staat als bewaker voor de gevangenis.
Een jong meisje geniet van haar vrije dag en komt aangehuppeld. Ze kijkt door het raampje van Ceville's cel.

Praat met het jonge meisje. Ze heet Lilly.
Ceville vertelt haar dat hij de rechtmatige koning is en dat Basilius een snood plan heeft. het meisje gelooft hem en wil hem wel helpen ontsnappen. De sleutel hangt aan de muur naast de traliedeur, maar eerst moet ze Ambrosius afleiden.

Lily
Om als Lilly te spelen, klik je op haar icoon linksonder in beeld.
Lilly heeft in haar inventaris een katapult (slingshot).
Ambrosius verbiedt Lilly om met de gevangene te praten.

Probeer de sleutel te pakken. Ambrosius zegt dat hij ervoor zorgt dat de sleutel niet in verkeerde handen valt.
Praat met Ambrosius. Hij is erg trots op zijn prachtige haar, dat hij voortdurend borstelt. Ook zijn schild glimt als een spiegeltje.
Draai het rek waarop het schild van Ambrosius staat.
Hij gebruikt hem meteen als spiegel. Nu kan hij niet zien wat Lilly doet. Klim dus op de houten kratjes onder het raampje.


Ceville
Klik op het icoontje van Ceville om verder te spelen.
Kijk rond in de cel. Pak de half opgegeten vis (half-eaten fish), die op de brits onder het raampje ligt.
Links van de brits zie je een muis voor zijn holletje zitten. Hij laat zich niet pakken.
Loop naar rechts en praat met de man die aan het houten rad is vastgebonden. Hij zit onder de luizen.

Rechts zie je ook een houten toiletpot staan. Voor de toiletpot ligt een steen (stone) op de grond. Raap hem op.

Loop terug naar het raampje. Klik met de steen en met de lege bierpul op het raampje om ze aan Lilly te geven.


Lilly
Klik dan op het icoontje van Lilly om over te schakelen.
Lilly klimt van de kratten af en loopt naar rechts, het dorp in. Daar staat een reizende koopman bij zijn wagen. Spreek El Chollo aan.
Informeer naar zijn handel (what goods do you sell?) Cholle verkoopt haarlotion (hair tonic). Die kost 20 goudstukken per flesje en dat heeft Lily natuurlijk niet.
Praat ook over de stinkende kaas (disgusting smelly cheese) en over Doctor C, die de haartonic gemaakt heeft.
Informeer naar andere handel en blijf praten tot je de optie krijgt waarin Lilly vertelt dat haar grootvader (grandfather) haarlotion gebruikte.
Lilly beschuldigt Cholle van fraude. Als je lang genoeg blijft doorpraten, zal hij Lilly uiteindelijk een paars flesje haarlotion (hair tonic) geven, dat heel geschikt is om een hond te bevrijden van parasieten.

Loop terug naar de gevangenis en klim op de kratjes. Klik met de haarlotion op het raampje om hem aan Ceville te geven.


Ceville
Klik op Ceville's icoon om naar hem over te schakelen.
Loop naar de gevangene die aan het rad gebonden is. Links van het grote rad zie je een klein rad met een zwengel. Draai aan de zwengel en even later hangt de man ondersteboven aan het rad.
Gebruik nu de haarlotion op de oude man en Ceville krijgt een handjevol luizen (lice).


Lilly
Klik op Lilly's icoon om naar haar over te schakelen.
Loop naar de ijdele Ambrosius. Zolang hij zichzelf in zijn spiegelend schild bewondert, weigert hij met Lilly te praten. Draai dus het rek waar het schild op staat, weer terug naar de muur.
Spreek Ambrosius dan aan.
Vraag of hij je over zijn avonturen wil vertellen (Tell me about one of your adventures). Het zijn lange verhalen en Ambrosius heeft een droge keel. Neem afscheid.

Loop naar de linkerkant van de gevangenis, waar je een fontein met een vis ziet. Klik erop en Lilly vindt een koperen munt met een gat (copper coin).
Vul de lege bierpul met water (full mug) in de fontein.

Ga terug naar Ambrosius en geef hem de pul met water. Vraag daarna weer naar zijn avonturen. Hij begint nu enthousiast op te scheppen.


Ceville
Schakel over naar Ceville.
Ambrosius staat met zijn rug naar de tralies. Op het krukje achter zijn rug ligt zijn haarborstel (brush).
Haal de luizen uit je inventaris en stop ze in de haarborstel.


Lilly
Schakel over naar Lilly.
Draai het rek met het spiegelende schild weer naar Ambrosius. Hij zal acuut zijn haren gaan verzorgen met een onverwacht resultaat.

Als Ambrosius weg is, combineer je in je inventaris de steen met de katapult.
Klik ermee op de sleutel die rechts van de tralies hangt en Lilly schiet de sleutel (key) naar beneden.
Gebruik de sleutel op de traliedeur om hem open te maken en Ceville is vrij.




Papieren  

Ceville besluit zo snel mogelijk de stad te verlaten, zodat hij aan zijn wraakplannen kan werken.
Hij loopt met Lilly naar de stadspoort, die jammer genoeg bewaakt wordt door de bekende wachters.
Lilly loopt naar de wachters en vraagt of ze de stad kan verlaten. Dat kan niet omdat Ceville ontsnapt is. Alleen de koningin en een lid van de raad kan met de juiste papieren de stad uit. Ceville zal dus op zoek moeten gaan naar papieren.

Ceville en Lilly staan samen in het icoon links onderaan in je scherm.
Loop terug naar de poort. Ceville durft niet zonder vermomming en blijft halverwege staan, dus loop vanzelf als Lilly verder.
Links van de poort hangt een aanplakbord met "wanted" posters. Pak een "wanted Ceville" poster.
Links van het aanplakbord groeit een klimop. Aan de voet van de klimop zie je een potje lijm (glue). Neem het mee en ga terug naar Ceville.


Huis van de Toverfee
Ga op de splitsing omhoog, richting "fairy's house".
Als Ceville en Lilly voorbij de brug weer stilstaan, ga je verder naar rechts, tot bij het grote paddenstoelhuis.

Voor het paadje naar de ingang zit een kat, die met een bolletje wol speelt. Probeer de wol te pakken. Geef de kat de halfopgegeten vis en pak dan het bolletje wol (ball of wool).

Rechts van het poortje staat een groot bord. Lees het. Dit paddenstoelhuis is het clubhuis van de Anonieme Schurken (Villains anonymous), voorheen slecht, nu goed.




Loop over het pad naar de voordeur.
Rechts zie je een kleine groententuin. Pluk een rijpe tomaat (ripe tomato) en watpeterselie (parsley).
Open dan de deur en ga naar binnen.

In het suikerzoete huis zitten drie schurken: Zombie Piraat, Gehoornde Demon en de Zwarte Ridder. Ze krijgen van de goede Toverfee les in goed gedrag.
Rechts van de deur zie je een tafeltje met een bloemenvaas. Voor de vaas staat een bakje met gesigneerde foto's van de Toverfee. Kijk er naar en pak dan een foto.

Praat met de drie schurken. Ze zijn nu goede burgers van de stad, al missen ze stiekem hun oude leventje. Om te bewijzen dat ze goede burgers zijn geworden, willen ze graag een boef vangen.

Praat met de Goede Toverfee.
Ze zegt dat je niet alles moet geloven wat je over haar hoorde. Dat gevalletje met Assepoester was nogal overdreven. Pompoenen zijn om te eten en niet om er een koets van te maken. En ratten en muizen zou ze nooit als koetsier gebruiken. Ze is bang van ze.
Deze Toverfee is in Faeryanis als ambassadeur van de FeeŽn. Daardoor is ze tevens lid van de raad en heeft ze diplomatieke onschendbaarheid. Ze heeft papieren om het te bewijzen. Op deze papieren staat geen foto, dus ze let er goed op, dat de papieren niet in verkeerde handen vallen.

Klik op de lessenaar die voor de fee staat. Lilly denkt dat ze daarin haar papieren bewaart.
Verlaat het huis.


Theater
Loop omhoog over het onverharde pad dat links langs het paddenstoelhuis gaat, naar het Theater. Ceville en Lilly arriveren op het plein.
Voor je zie je een fontein, daarachter een uitzicht op de haven en een kapotte telescoop.
Rechts is het Roxy Theater en links de Raadszaal (Council Chamber).
Links zie je ook een standbeeld van Ceville. Iemand heeft geprobeerd het beeld los te trekken van de sokkel.

Probeer de voordeur van het Roxy theater. Die is afgesloten.
Ga rechts naar de achterdeur (back door) van het theater. Ook die is afgesloten, maar de sleutel zit nog aan de binnenkant in het slot.
Naast de deur staat een Waarzeggerskast. Rechts zie je een aanplakposter aan de muur, waarin de komst van de beroemde actrice H.Lo aangekondigd wordt.
Ga terug naar de voorkant van het theater (klik rechtsboven in het scherm op het deur-icoon).


Raadszaal
Loop naar links, naar de Raadszaal (Council Chamber).
Bij de deur zit de Voorzitter van de Raad. Praat met hem. Hij is verschrikkelijk verkouden en staat daar te wachten tot de bel klinkt en de raadsvergadering begint. Er moet gestemd worden over een opvolger voor Ceville. Basilius regeert voorlopig, tot de raad zich uitspreekt over het installeren van Gwendolyn.

Probeer rechts van de deur de koevoet op te rapen. Dat mag niet van de Voorzitter. Hij heeft hem zelf nodig om de klemmende deur van de Raadszaal te openen.

Links van de Raadszaal zie je een zwart mededelingenbord staan. Lees de mededelingen.
Raap de wasknijper (clothespin) op, die aan de voet van het mededelingebord op de grond ligt.


El Chollo
Ga terug naar de weg bij het paddenstoelhuis. Loop dan terug naar links, naar de stadspoort.
Loop verder naar links, naar koopman El Chollo.
Rechts van El Chollo zie je was aan een lijntje hangen. Kijk ernaar. El Chollo runt ook de Dr.C wasserij.

Combineer in je inventaris de koperen munt met de bol wol. Lilly heeft nu een gierigaardval gemaakt. Gebruik de val op El Chollo en Lilly lokt hem weg.
Probeer dan de kaas te pakken. Ceville vindt hem te zeer stinken. Haal dus de wasknijper uit je inventaris en Ceville zet hem op zijn neus. Nu kun je de stinkende kaas (evil smelling cheese) pakken.


Gevangenis
Loop de gevangenis in.
Links naast de brits zie je Otto de muis voor zijn holletje zitten. Leg de stinkende kaas op de grond voor het holletje en je kunt even later Otto de muis (mouse) oppakken.


Huis van de Toverfee
Loop terug naar het paddenstoelhuis en ga naar binnen.
Combineer in je inventaris het potje lijm met de "wanted"-poster en je hebt een plakkerige poster (sticky poster). Combineer dan de foto van de toverfee met de plakkerige poster en je hebt een vervalste wanted-poster (forged poster).

Geef de vervalste wanted-poster aan een van de drie ex-schurken, die zo graag een echte boef willen vangen om hun goede wil als burgers te tonen. Ze willen meteen de Toverfee oppakken, maar die laat haar ambassadeurspapieren zien.

Gebruik dan onmiddellijk de muis op de Toverfee.
Daarna kun je de ambassadeurspapieren van de fee (fairy ambassadorial papers) oprapen.

Ceville zal vervolgens de ex-schurken vertellen dat de Toverfee haar diplomatieke onschendbaarheid kwijt is.
Vervolgens gaan Ceville en Lilly vanzelf naar de stadspoort.




Vermomming  

Aangekomen bij de stadspoort blijkt dat de papieren alleen niet genoeg zijn. Ceville zal er ook uit moeten zien als een Toverfee-ambassadeur. Hij heeft een toverstaf, feeŽnvleugels en een feeŽnjurk nodig.


Huis van de Toverfee
Ga het huis van de Toverfee in.
Raap de vervalste wanted-poster op.
Op het tafeltje naast de stoel waar de Zwarte Ridder zat, ligt een kleurpotlood (colored pencil). Raap hem op.

Rechtsklik op de lessenaar voor de stoel van de Toverfee. Lilly haalt er brieven (letters) uit, die geadresseerd zijn aan de ex-schurken.
Op de kleerkast staat een doos, maar daar kunnen Ceville en Lilly zo niet bijkomen.


Theater
Ga over het pad naast het paddenstoelhuis naar het plein voor het Roxy theater.
Loop naar de achterkant van het theater.
De deur is gesloten, maar de sleutel steekt nog aan de binnenkant in het slot.
Schuif je vervalste poster onder de deur door.
Duw dan met het potlood de sleutel uit het sleutelgat en je hebt je achterdeursleutel van het theater (theatre back door key).
Gebruik hem en ga het theater in.

Kijk rond in de kleedkamer. Aan de rekken hangen diverse costuums. Lilly herkent ze allemaal, maar er hangt jammer genoeg geen feeŽnjurk tussen.
Boven het linker kostuumrek hangt een ladder. Hij hangt te hoog voor Lilly.
In de hoek staat een snackautomaat, die Ceville hier liet neerzetten om geld te verdienen. Rechts naast de deur van het auditorium zie je een kastje met twee hendels. Met de linker hendel bedien je een valluik op het toneel en met de rechter hendel bedien je het decor.

Ga door de deur naar het auditorium. Kijk rond. Er staat zelfs een ton met groenten naast de stoelen, om het publiek aan te moedigen hun mening over de voorstelling te geven.
Praat met de actrice op het toneel. Het is H. Lo en ze oefent het nieuwe toneelstuk "De Val van de Ceville de Slechte". Ze speelt de goede Toverfee en heeft dan ook een mooie feeŽnjurk aan.
Gooi de tomaat die je in de groententuin plukte, naar de actrice. Haar jurk wordt vies en ze loopt meteen weg om hem naar de wasserij te brengen.
Op het toneel staat een lange haak (stage hook). Steel hem.

Even later komt de actrice terug en gaaat ze op het toneel zitten huilen. De kritieken over haar laatste voorstelling waren vernietigend.
Spreek de huilende actrice aan en gebruik alleen de lieve paarse gespreksopties van Lilly, om haar weer op te peppen. H.Lo zegt dat ze beter kan dansen dan acteren en is bereid even een demonstratie te geven, als iemand voor muziek zorgt.
Raap de zakdoek (handkerchief) op, die H.Lo op het toneel laat liggen.

Rechts naast het toneel staat een grammofoon. Praat ermee. Hij speelt alleen tegen betaling van een goudstuk. Misschien kun je die uit de snackautomaat halen, als je hem forceert.
Verlaat het theater.


Raadszaal
Ga naar de Raadszaal (Council Chamber) tegenover het theater.
Praat met de Voorzitter, die nog steeds erg verkouden is en vraag of je iets voor hem kunt doen. Geef hem daarna de zakdoek.
Probeer dan weer de koevoet (crowbar) te pakken die rechts van de Voorzitter op de grond ligt. Lilly vraagt of ze hem even mag lenen en ditmaal krijgt ze toestemming.


Theater
Ga naar de achterkant van het theater en loop de kleedkamer in.
Forceer met de koevoet de snackautomaat en je krijgt een stapel munten (large pile of coins).

Ga het auditorium in en gebruik de munten met de grammofoon.
H.Lo begint te dansen op de muziek.

Loop terug naar de kleedkamer.
Gebruik de lange haak op de ladder boven het linker kleedrek om hem naar beneden te trekken.
Klim dan de ladder op. Lilly staat nu boven het podium, bij de verlichting. Klik op de lamp rechts naast Lilly om hem aan te maken. Je scherm wordt nu in drieŽn gedeeld.
In het rechter schermpje zie je Ceville bij de hendels staan, die het valluik en het decor bewegen, als je eerder deze hendels al hebt uitgeprobeerd.
In het onderste scherm danst H.Lo.

In het schermpje van Lilly kun je met behulp van de pijltjes het spotlicht over het podium bewegen. H.Lo zal naar het spotlicht dansen.
Stuur het spotlicht op het valluik op het podium.
Klik dan in het schermpje van Ceville op de linker knop, om het valluik te openen.
H.Lo valt door het luik en er dwarrelt een briefje op het podium.

Loop het auditorium in.
Pak het wasserijbriefje (laundry ticket), dat op het podium ligt.
Verlaat dan het theater.


Huis van de Toverfee
Ga het paddenstoelhuis in.
Gebruik de lange haak om de doos van de kleerkast af te trekken. In de doos liggen een paar siliconenvleugels (silicon wings). Neem ze mee en verlaat het huis.


El Chollo
Ga naar koopman/wasserij El Chollo. Geef hem het wasserijbriefje en je krijgt een schone feeŽnjurk+hoed (fairy clothes). Hij geeft ook nog gratis een doos waspoeder tabletten (detergent tablets) mee.


Gevangenis
Loop naar de gevangenis. Hier tref je de drie ex-schurken die de gevangen Toverfee bewaken. Ze zijn enthousiast en willen nog meer van deze goede daden doen en zelfs ridders worden.
Probeer met de toverfee te praten. Dat mag niet van de ex-schurken.
Geef ze de brieven die je in de lessenaar van de Toverfee vond. De Zombie-piraat leest een brief voor van een maatje van hem, waarin deze beschrijft hoe leuk het is om te plunderen en daarna feest te vieren.
De ex-schurken krijgen een nostalgisch gevoel en besluiten hun oude leventje weer op te pakken. Ze vertrekken meteen uit de stad.

Praat met de toverfee. Ze is eerst een beetje boos, maar dat trekt bij. Ze heeft last van de andere gevangene die maar blijft vragen of ze hem kan krabben. Haar toverspreuken werken niet op hem.
Geef de peterselie aan de Toverfee. Ze stopt hem in haar oren en heeft dan eindelijk rust. Ze gaat op de brits liggen slapen.

Haal de lange haak uit je inventaris en klik op de slapende Toverfee. De juiste plek zit links van het kleine raampje.
Lilly zegt, dat je de toverstaf zo alleen heen en weer schuift.
Combineer de lange haak met de lijm en je hebt een plakkerige haak (sticky stage hook).
Gebruik de plakkerige haak op de slapende Toverfee om haar toverstaf (magic wandf) te pakken.


Ceville heeft nu de papieren, de jurk, de toverstaf en de vleugels.
Ga naar de stadspoort en praat met de wachten.
Na enig heen en weer gepraat krijgt Ceville toestemming om de stad te verlaten. Maar dan klinkt de bel die de Raad bij elkaar roept. De Voorzitter komt aanlopen om de feeŽnambassadeur mee te nemen naar de bijeenkomst van de Raad.




Act 2: De emperor slaat terug 

Raadszaal
Praat met de Voorzitter.
De raad moet stemmen over de aanstelling van Gwendolyn als koningin. Maar dat kan pas als de hele Raad compleet is. Op dit moment zijn alleen de ambassadeurs van de druÔden, de dwergen en de toverfeeŽn aanwezig. De komst van de anderen kan nog maanden op zich laten wachten. Intussen regeert Basilius als regent.

Lilly stelt voor om de afwezige ambassadeurs te gaan halen.
De ambassadeur van de Helden is in de Heldenacademy op Newbie Eiland.
De ambassadeur van de Elfen is in het Woodstock Woud.
De ambassadeur van de Monsters kan op elke gevaarlijke plek zijn.
De ambassadeur van de Geesten en Genies is op vakantie.

Praat met de ambassadeur van de Druides en de ambassadeur van de Dwergen. Ze willen beiden niet zeggen of ze voor of tegen Gwendolyn stemmen.

Kijk rond in de Raadszaal.
Op de zuilen op de achtergrond hangen en staan decoratieve harnassen.
Links in de zaal zie je een hele grote stenen bal, de bal van Sisyphus.

Loop naar de rechterkant van de zaal, richting uitgang.
Hier zie je een versteende kikkerprins met een kroon, een ring die onzichtbaar maakt, een stapepel matrassen, onzichtbre kleren en de scepter van Ceville.
Probeer de Raadszaal te verlaten. De deur klemt, zoals de voorzitter eerder al vertelde en Ceville heeft de koevoet gebroken, toen hij de snackautomaat kraakte.

Loop terug de zaal in en ga naar de grote stenen bal.
Gebruik de lange haak op de grote bal.
Als de deur open is, loop je naar buiten.


Voor de Raadszaal
Op straat loop je naar beneden, richting stadspoort.
Spreek Ambrosius aan, die op straat staat. Hij wil Ceville arresteren, maar kan dat niet vanwege de diplomatieke onschendbaardheid, die Ceville dankzij de papieren van de Toverfee heeft. Maar Ceville komt zonder formulier A38 niet voorbij Ambrosius.

Loop terug naar het Raadshuis.
Voor het raadshuis hangt de goede Toverfee in het schandblok. Het schandblok is aan de linkerkant met een hangslot afgesloten.


El Chollo
Loop richting haven. Hier staat de wagen van El Chollo, die nu reizen verkoopt. Bekijk alle posters. Praat met El Chollo. Hij vertelt je dat de ambassadeur van de Geesten bij hem een reis geboekt heeft naar de Holiday Oasis in de Eindeloze Woestijn.
Spreek El Chollo nog een keer aan en zeg dat je een reisje naar de Holiday Oasis wilt. Dat blijkt 500 goudstukken te kosten en die heb je niet.
Pak het blik groene verf (green paint) van het platform.


Theater
Ga het theater in en praat met H.Lo. Ze heeft een show georganiseerd. Drie juryleden mogen uit drie kandidaten het beste model kiezen. Uiteraard denkt H.Lo dat zij dan wint.

Praat met de Zwarte Ridder, die een van de juyleden is. Hij heeft zich opgegeven omdat hij dan naar hartelust gemene opmerkingen kan maken tegen de kandidaten.
Hij vertelt dat de Zombie-piraat even op vakantie is om na te denken over snode plannen. De Demon is op zoek naar een geschikte plek om een eigen kerker te bouwen.

Praat met de Heldinambassadeur die eveneens een jurylid is.
Toen ze na een expeditie terug wilde naar Newbie Island, bleek de magische poort niet meer te werken. Ze kwam naar Faeryanis om haar spullen te verkopen. Basilius bezorgde haar dit baantje als jurylid. Ze kan echter niet naar de Raadszaal gaan om te stemmen, vanwege een boeteclausule in het contract dat ze ondertekende. Ze moet blijven, zolang de show loopt.

Praat nogmaals met H.Lo. Ze is niet van plan met de show te stoppen.
Vraag wanneer ze met de show wil beginnen en ze vertelt dat ze nog 1 jurylid, twee kandidaten en een presentator (moderator) zoekt. Vraag naar de voorwaarden om presentator of model te worden. Laat Lilly dan Ceville opgeven als presentator en zichzelf als model.
Verlaat het theater.


Ambrosius
Loop naar Ambrosius en praat met hem. Lilly vertelt Ambrosius dat ze nog een deskundig jurylid zoeken voor de Starshow. Ambrosius vindt het geweldig en rent meteen het theater in.


Plattegrond
Als Ambrosius weg is, kun je op de brug klikken waar hij voor stond, links onderaan in je scherm. Er verschijnt een tekst die verwijst naar de map (to map of Faeryanis). Klik erop en je krijgt een plattegrond van Faeryanis te zien.
Enkele plekken kun je reeds bezoeken. Het kasteeltje in het midden is de stad waar je nu bent.
Rechtsboven het kasteeltje zie je het kerkhof met een boom, een strop, een gier en kruisen.
Helemaal rechtsboven zie je bergen met drie bebaarde gezichten. Dit zijn de Dwergenbergen.
Linksbovenaan bij het tentenkamp is het Elfenwoud.




Ambassadeurs  

Dwergenbergen
Kies op de plattegrond voor de bergen rechtsboven.
Kijk rond. In de berg is een grote deur.
Links van die deur zie je een groot bord met twee pikhouwelen en een zak goud, het bedrijfslogo van de dwergen. Rechts tegen dit bord staat een schop (spade). Steel hem.

Rechts van de grote deur ligt een heel groot luchtkussen. Bekijk het.
Boven het luchtkussen zijn grote dwergengezichten in de berg gehouwen. Ceville is er jaloers op.
Ga rechts de brug over en praat met de trol die hem bewaakt. Hij bewaakt tevens het grote bord met de actuele goudprijzen, die bijgehouden worden door goblins.

Ga nu terug en door de grote deur de berg in.
KIjk rond. Op een bank ligt een man met een "hulp gevraagd" bordje (help wanted sign op zijn buik. Pak het bordje weg.

Probeer de lift in te gaan. Dat mag dus niet van de recpetioniste.
Praat met de receptioniste. Ze heeft geen tijd. Als Lilly zegt dat ze komt voor het baantje, krijgt ze te horen dat ze op haar beurt moet wachten. Dat kan maanden duren.
Bekijk de balie van de receptioniste. Links staat een koffiemachine, een stempel en een potloodslijper.
Rechts staat Chucky de plant en een rol met tickets. Klik op de tickets en Ceville pakt er eentje. Klik net zo lang op de tickets tot Ceville de hele rol tickets voor de houthakmachine demonstratie (logging) pakt.

Verlaat de berg weer.


Elfenwoud - Elfenambassadeur
Ga via de plattegrond naar het tentenkamp, waar het Elfenwoud is.
Praat met de elf die zich aan de boom geketend heeft. Zij is de Top elf, de ambassadeur voor de Elfen. Ze protesteert tegen het kappen van de bomen door dwergen.

Kijk rond. Bekijk de protestborden bij de boom en de tak met het nest hoog in de boom. Bekijk de hippie-woonwagen achter de boom.

Ga dan naar links en praat met de dwerg die bij de grote machine staat. Hij zegt dat de elfen het stuk bos verkocht hebben en hij dus alle recht heeft om het te kappen.
Hij is erg trots op zijn machine, die hij voor speciale groepen ook demonstreert.

Kijk rond bij de machine.
Links zie je een toilethuisje (relaxation chamber). Tussen de houthakmachine en het huisje Loopt een oranje electriciteitskabel. In het midden is de kabel provisorisch gerepareerd (patched).

Haal de rol demonstratietickets uit je inventaris en klik ermee op de dwerg. Hij wil de controles van de machine graag demonstreren, maar er is slechts plaats voor ťťn extra persoon.
Zeg als Lilly (bovenste paarse optie) dat je graag naar boven wilt.

Als Lilly en de dwerg boven op de machine staan, haal je onmiddellijk Otto de rat uit je inventaris. Klik met hem op het gerepareerde stuk (patched) van de oranje electriciteitskabel.
De machine stopt en de dwerg zal de ladder afklimmen.
Rechtsklik dan meteen op het nest in de boom. Er ligt een lap in.
Combineer in je inventaris de katapult met de wastabletten en schiet snel met de geladen katapult) op het nest. De lap dwarrelt omlaag.

N.B.: Als je het niet haalt voordat de dwerg de demonstratie beŽindigt, kun je hem altijd weer een ticket geven en het nogmaals proberen.


Loop naar de boom en raap de oude lap (rag) op.
Ga dan terug naar de dwerg en geef hem weer een demonstratie ticket. Maar ditmaal kies je ervoor om als Ceville (tweede optie) naar boven te gaan.
Gebruik vervolgens Oto de rat weer op de kabel.
Als de machine stopt en de dwerg naar beneden geklommen is, pak je de oude lap en stop je hem in de uitlaatpijp (exhaust pipe) linksboven op de machine.

Geef nogmaals een demonstratieticket aan de dwerg. Het maakt niet uit wie er ditmaal mee naar boven klimt.
De machine geeft het op en de dwerg klimt naar beneden. Hij slaat een paar maal met zijn hamer op het controlepaneel van de machine. Als dit niet helpt, vertrekt hij om zijn baas te informeren. De hamer laat hij onder het paneel op de grond liggen.
Haal de oude lap (old rag) uit de uitlaatpijp.
Klim langs de ladder naar beneden en raap de hamer (hammer) op, bij het linkerachterwiel van de machine.

Ga naar de Elfenambassadeur. Praat net zo lang met haar tot ze zegt dat ze de sleutel van het slot in de struiken gegooid heeft.
Kijk naar de struiken (shrubbery), rechts van de boom. Lilly zegt dat je speciaal gereedschap nodig hebt om die sleutel te vinden.
Verlaat de ambassadeur voorlopig en ga rechtsonder naar de map.


Kerkhof - Demonambassadeur
Kies op de plattegrond voor het kerkhof, met de boom en kruisen, rechtsboven de torentjes van de stad.
Bekijk de gargoyles en botten en lees de grafschriften.
Loop naar het mausoleum. Op de trap zie je de contouren van een lijk en de moordwapens. Raap het stuk krijt (chalk) op, dat rechts op de trap is blijven liggen.

Praat met de gehoornde demon. Hij heeft een baantje gekregen als boss monster. Maar hij wil niet naar de raadsvergadering. Hij verlaat het kerkhof pas als hij een mooie kerker heeft gevonden om in te wonen. Het liefst heeft hij een donkere gevaarlijk grot.
Neem afscheid.


In de stad - Heldenambassadeur
Ga via de torentjes op de plattegrond terug naar de stad.
Loop naar de toverfee, die nog voor het Raadshuis in het schandblok staat. Praat met haar. Als je haar bevrijdt, is ze bereid om zich in te schrijven als deelnemer aan de Starshow.
Haal de hamer uit je inventaris en sla aan de linkerkant van het schandblok het hangslot (padlock) kapot. De toverfee is vrij en gaat meteen naar het theater.

Ga ook het theater in en praat nog even met de Toverfee, die tegen een pilaar geleund staat. Praat ook even met de drie juryleden en je verneemt dat Ambrosius voor H.Lo valt.
Praat tenslotte met H.Lo. Informeer naar de show en ze zegt dat ze nu alle kandidaten en juryleden bij elkaar heeft.
Ceville is de presentator, laat hem dus tegen H.Lo zeggen te starten met Showstar (ShowStar is starting! Places, everyone!) .
Vervolgens vertelt de souffleur wat Ceville moet zeggen om de show aan te kondigen.

De show begint en de modellen worden om de beurt op het toneel geroepen. Ze gaan op het witte kruis staan.
Als de Toverfee op het toneel staat, haal je de groene verf uit je inventaris. Smeer hem op de pilaar waar ze eerder tegenaan rustte.
Na de eerste ronde stemmen alledrie de juryleden voor H.Lo.

Haal het krijt uit je inventaris en zet een groot kruis op het valluik.
Spreek H.Lo weer aan om de volgende ronde te starten (ShowStar is starting. Places, everyone).
Je ziet linksboven in beeld een klein schermpje waar Ceville bij de hendel staat, die het valluik bedient.
Als H.Lo op het kruis staat, duw je op de knop om de hendel te bedienen. H.Lo valt door het luik.
Trek ook aan de hendel als de Toverfee op het valluik staat. Ze valt er niet in, maar blijft erboven zweven, haar jurk helemaal onder de groene verfspetters.

Nadat ook Lilly zich aan de jury getoond heeft, wordt er gestemd. Iedereen stemt voor Lilly.
H.Lo wordt kwaad en last de hele show af.
De Heldenambassadeur is bevrijd van haar contract en gaat naar de Raadszaal om voor Gwendolyn te stemmen.

Op de jurytafel ligt een trosje druiven (grapes). Raap het op en verlaat dan het theater.


Dwergenbergen - Dwergenleider
Ga via de plattegrond naar de dwergenbergen.
Loop de berg in. De receptioniste leest weer een tijdschrift. Lilly staat op de omslag.
Ga naar de lift. De receptioniste wil Lilly tegenhouden en ziet dan dat ze de beroemde winnares van Showstar is. Lilly mag de lift gebruiken, maar haar "grootvader" moet beneden blijven.

Lilly arriveert in het kantoor van de Dwergenleider. Hij heeft net bezoek van de operator van de houthakmachine en bespreekt de economische toestand.
Bekijk alles in de kamer. Rechts van de deur staat een kastje met een rood kussen erop. Op het rode kussen ligt het oprichtersaandeel van de firma. Degene die de akte heeft, is tevens gerechtigd om te stemmen in de Raad.
Op tafel zie je eenzelfde spreekapparaat als op de balie bij de receptioniste. Je mag het nog niet gebruiken.
Helemaal rechts in de kamer kun je door het raam naar de goudprijskoersen kijken. Links van het raam staat een biertap. Achter de Dwergenleider hangt een geheim plan waarop beschreven wordt hoe de dwergen de wereld willen overnemen.

Praat met de ambassadeur en laat hem het "hulp gevraagd" (help wanted) bordje zien. Lilly wordt aangenomen als hulpmakelaar. Ze mag proberen de gebieden te verkopen, die de dwergen kwijt willen.
Spreek de dwergenleider nogmaals aan en Lilly krijgt diverse verkoopkeuzes: een kasteel op de Schuddeberg met dagelijkse aardbevingen, een eiland omringd door haaien, een oude donkere verlaten mijn op Newbie Island en een huis op de rand van de Dodemanskloof.
Kies de oude mijn op Newbie Island, die is donker en heel ruim en mag uitgebreid worden.
Lilly krijgt het Mijnprojectboek.
Verlaat het kantoor en de berg.


Kerkhof
Ga via de plattegrond naar het kerkhof en laat de demon het Mijnprojectboek zien. Het is precies wat hij zocht. Hij wil het kopen, maar dan moet er wel een stempel op het contract staan.


Dwergenbergen - stempel koopcontract
Ga via de plattegrond terug naar de dwergenbergen.
Neem de lift naar het kantoor van de dwergenleider. Spreek hem aan en Lilly vertelt dat de oude mijn verkocht is en dat ze alleen nog een stempel nodig heeft. De Dwergenleider is zeer enthousiast en zegt dat ze het boek aan de receptioniste kan geven voor verdere afhandeling.

Dan wordt Lilly bevorderd tot managementassistent. Ze mag nu het spreekapparaat gebruiken om koffie te bestellen. Verder mag ze nu op zoek naar nieuwe verkoop gebieden in de vakantiebusiness. Ze krijgt een onbeperkt reizen pas (unlimited travel voucher) voor Dr.C's reisbureau.
Omdat ze zelf gepromoveerd is, mag Lilly nu ook een vervanger voor haarzelf zoeken. Ze krijgt een taakomschrijving (job description) voor de nieuwe hulpmakelaar.

Ga met de lift naar beneden en klik met het projectboek op de receptioniste. Lilly legt het projectboek in de inbox en krijgt te horen dat dit een maand of 5-6 gaat duren. Dat is te lang.

Ga met de lift terug naar het kantoor van de dwergenleider.
Gebruik het spreekapparaat om koffie te bestellen.
De receptioniste zet koffie en gaat met de lift naar het kantoor.
Ceville heeft nu even de tijd om actie te ondernemen. Duw op je spatietoets en pak dan het projectboek uit de inbox (rode letters - take project currently in progress).
Haal het projectboek uit je inventaris en klik ermee op de stempel (stamp) naast het koffiezetapparaat. Je hebt nu een goedgekeurd project (approved project).

Als je nog tijd hebt, pak je ook de puntenslijper (sharperner) die naast de stempel op het plankje staat. Is de receptioniste weer terug, dan kun je Lilly altijd weer nieuwe koffie laten bestellen.
Rechtsklik in je inventaris op de puntenslijper. Hij zit vol termieten, die in 2 seconden een punt aan een potlood kunnen eten.
Verlaat de dwergenbergen.


Kerkhof - demonambassadeur
Ga via de plattegrond naar het kerkhof. Geef de demon het goedgekeurde projectboek. Hij is er erg blij mee en wil nu ook gaan stemmen in de Raad. Ceville overtuigt hem ervan om niet op Basilius te stemmen.


Bekijk de diverse grafstenen. Zoek naar het graf van Jack Hummingbird, de piraat.
De grafsteen staat helemaal links op het kerkhof, links van de grote steen met de pijlvorm.
Haal je schop tevoorschijn en klik op de grond voor de grafsteen van Jack Hummingbird. Ceville begint te graven en vindt een kompas (compass). Neem het mee en verlaat het kerkhof.


In de stad - El Chollo
Ga via de plattegrond naar de stad.
Loop naar El Chollo, de reizende reisagent. Praat met hem. Hij heeft eerder al verteld dat de geestenambassadeur een reis naar de Holiday Oasis geboekt heeft.
Zeg dat je ook een reisje wilt boeken (we'd like to take a trip). Je krijgt de keus uit diverse bestemmingen. Kies voor Holiday Island in de Desert of Doom. Dat kost, zoals je weet 500 goudstukken, maar Lilly zegt nu dat ze een onbeperkt reizen biljet heeft.
Zeg vervolgens "We want to go west!" en Lilly en Ceville zijn al op weg.


Holiday Oasis - Geestenambassadeur
Op het vakantie-eiland aangekomen zie je de zombie-piraat met een metaaldetector in de weer.
Spreek hem aan. Hij zoekt naar de schat van zijn collega-piraat Jack Hummingbird. Geef hem het kompas dat je in Jack's graf vond.
De zombie-piraat gooit meteen zijn metaaldetector aan de kant. Hij gebruikt het kompas, dat naar de bar wijst, bestelt een drankje en gaat tevreden in de ligstoel uitrusten.
Raap de metaaldetector op.

Loop naar de zandhoop (sand dune) achter de stoel van de zombie-piraat. Daar ligt iets begraven! Gebruik je schop op de zandhoop en Ceville graaft een zwaardvis (swordfish) uit.

Rechts van de bar staat een ligstoel met een koperen olie-lampje op de zitting.
Wrijf over de lamp. Er zit een geest is, die zegt dat je geen vlekken op zijn lamp mag maken.
Haal de oude lap uit je inventaris en wrijf ermee over de lamp. Nu komt de geest uit de lamp.
Praat met de Geestenambassadeur. Hij is niet van plan zijn vakantie, die hij cadeau kreeg van Basilius, af te breken om te gaan stemmen.

Omdat je hem uit de lamp bevrijd hebt, mag je ťťn wens doen, maar alleen na het winnen van een duel. Daag hem uit tot een duel (challenge) en Ceville krijgt 5 blanco beginnerskaarten, maar geen spelregels.
Na het spelletje, dat Ceville uiteraard verliest, begrijp je dat het een soort schaar-steen-papier spelletje is, maar dan met vuur-water-ijs kaarten.

Ga naar het vreemde driehoekige bord links van de bar. Bekijk het van dichtbij en je ziet in de driehoek drie symbolen afgebeeld: ijs, vuur en water.
Bij het vriessymbool hangt een plaatje van een bibberende aap aap, bij het vuursymbool een wuivende aap en bij het watersymbool een zwemmende aap.
Smeer groene verf op de symbolen van ijs, vuur en water.
Gebruik dan de drie blanco kaarten op de geverfde symbolen en je hebt kaarten met opdruk (printed deck of cards).

Ga weer naar de ligstoel met de koperen lamp. Wrijf erover met de oude doek om de geest tevoorschijn te roepen.
Daag hem weer uit tot een duel.
Kies een kaart. Je merkt nu dat de aap, die achter Ceville staat, naar de geest gebaart en zo de kaart van Ceville verraadt. Uiteraard verliest Ceville dit spelletje ook weer.

Ga naar de bar, spreek de aap aan en bestel een drankje.
Ceville drinkt het op en bewaart het cocktailglas in zijn inventaris.
Bekijk het zwarte menubord rechts in de bar. Je leest dat ze een speciaal drankje in de aanbieding hebben: Coconut Dream, gemaakt met verse kokosnoot.

Spreek de aap aan en bestel de Coconut Dream.
De aap klimt in de kokospalm om een verse kokosnoot te plukken.
Dit is je kans om onmiddellijk naar het symbolenbord links van de bar te gaan.
Verwissel de elementen van plaats. Klik met de vlammende aap rechtsboven, op de wuivende aap onder. Klik met de onderste vlammende aap, op de vriezende aap linksboven.
N.B.: Als het niet in een keer binnen de tijd lukt, kun je altijd een nieuwe Coconut Dream bestellen.

Ga nogmaals naar de lamp op de ligstoel, wrijf over de lamp en roep de geest.
Daag hem nog een keer uit tot een duel.
Ditmaal wint Ceville, zeer tot frustratie van de geest. Terwijl Ceville nog nadenkt over zijn wens, wenst Lilly dat de Geestenambassadeur naar de Raadszaal gaat en voor Gwendolyn stemt. Hij vertrekt onmiddellijk.


Elfenwoud - Elfenambassadeur
Ga via de plattegrond naar het elfenwoud, waar de elfenambassadeur nog steeds aan de boom geketend staat.
Haal de metaaldetector uit je inventaris en doorzoek de bosjes rechts van de boom. Lilly vindt uiteindelijk alleen twee roestige spijkers (two nails), die ze in de inventaris bij de hamer stopt.

Spreek de Elfenambassadeur aan en vraag waar de sleutel is. Nu herinnert ze zich dat ze een ekster gezien heeft. Die zal de sleutel wel meegenomen hebben naar zijn nest.

Loop naar de houthakmachine en klim langs de ladder omhoog naar het controlebakje.
Stop een wastablet in de katapult en gebruik hem dan op het nest in de boom. Lily zegt dat het nest stevig vastzit en dat ze het niet naar beneden kan schieten.
Combineer de puntenslijper met de katapult. Gebruik dan de katapult met termieten (termite slingshot) op het nest. Binnen een paar seconden hebben de termieten de boomtak doorgeknaagd en valt het nest op de grond.
Klim de ladder weer af.

Ga naar het gevallen nest en doorzoek het. Lilly vindt de sleutel (elf key).
Gebruik de sleutel op de Elfenambassadeur om haar te bevrijden. Ze gaat vervolgens meteen naar de raadszaal om te stemmen.




Stemmen  

Ga via de torentjes op de plattegrond naar de stad.
Loop de Raadzaal (Council Chamber) in.
Spreek de Voorzitter aan en vraag of hij met het stemmen wil beginnen.

Het resultaat is een onthouding van de Druide-ambassadeur en een stem voor Basilius van de Dwergambassadeur. De stemming wordt ongeldig verklaard, omdat hij niet unaniem is.

Praat met de Dwergambassadeur. Dat hij voor Basilius stemde, heeft natuurlijk helemaal niks te maken met het grote gouden horloge om zijn pols.
Praat met de DruÔde-ambassadeur. Aangezien druÔdes altijd neutraal zijn, heeft hij geen stem uitgebracht. De enige manier om hem van mening te doen veranderen is door een duel te winnen. Lilly en Ceville worden voor het duel uitgenodigd in de geheime cirkel in het DruÔdenland.


DruÔde-ambassadeur
Ga via de plattegrond naar het gebied met het riviertje en de stenen cirkel, tussen de Dwergenbergen en het Kerkhof.

Daar aangekomen staat de oude druÔde al te wachten. Spreek hem aan. Hij zegt dat Ceville de benodigde artifacten voor het Heilige Duel in de Heilige Kist moet halen.
Ceville loopt naar de kist en ontdekt dat er alleen voetballen in liggen. Het Heilige Duel is een voetbalspelletje!

Praat met de druÔde. Hij trekt een laken weg en je ziet een groene doelwand met een gat.
Zeg dat je met het duel wilt beginnen.
De druÔde legt de bal op de stip en schopt vervolgens de bal tegen een witte schuine plank, waardoor door het gat in het doel stuitert.
Ceville lukt het niet eens om de doelwand te bereiken, de bal rolt zwakjes over de grond.
Ceville verliest dus en krijgt als troostprijs een rond, oud en vuilkampioensschild (championship shield) van de druÔde.

Aan de andere kant van de houten hangbrug ligt Old Bettsie, een geyser.
Bekijk het infobord links van de houten brug. Er staat dat de geyser elke dag om 12 uur spuit.
Combineer in je inventaris de katapult met een tablet waspoeder.
Schiet de tablet in geyser Bettsie.
De Druide loopt naar de vreemd spuitende geyser.
Klik nu op de stip (mark), waar de voetbal op gelegd wordt. Ceville legt de stip wat dichter bij de doelwand. Je kunt de druÔde nogmaals uitdagen voor een duel.
De druide schiet weer via de witte plank door het gat. Ceville raakt nu wel de doelwand, maar veel te laag. Hij verliest weer.

Combineer je katapult nogmaals met een tablet waspoeder. Schiet de tablet naar geyser Bettsie.
Terwijl de druÔde naar de geyser kijkt, haal je de zwaardvis uit je inventaris. Klik ermee op de doelwand en Ceville zaagt een nieuw, lager gelegen, gat in de wand.
Je kunt de druÔde weer uitdagen tot een duel.
De druide schiet weer via de plank door het gat. Ceville scoort nu eveneens, door het onderste gat. Maar omdat het nu gelijk spel is, blijft de druÔde vasthouden aan zijn neutraliteit bij de stemming.

Combineer je katapult nogmaals met een tablet waspoeder. Schiet de tablet naar geyser Bettsie.
Terwijl de druÔde naar de geyser kijkt, gebruik je de hamer met spijkers op de witte plank.
Daag de druÔde nogmaals uit tot een duel.
De bal van de druÔde komt op de spijkers en raakt lek.
Ceville doet zijn best en scoort weer door het onderste gat. Hij wint.
De Druide-ambassadeur doet wat hij beloofd heeft, hij gaat naar de Raadszaal en zal voor Gwendolyn stemmen.


Dwergenbergen
Ga via de plattegrond naar de Dwergenbergen, om de Dwergenambassadeur ervan te overtuigen, dat Basilius niet zo goed voor de economie is.
Loop naar de brug en praat met de trol. Hij is op zoek naar een ander baantje, omdat hij het gevoel heeft dat hij mťťr kan. Haal de taakomschrijving (job description) uit je inventaris en klik ermee op de trol. Ceville en Lilly weten hem ervan te overtuigen dat hij makelaar moet worden. Hij mag proberen Cevill's kasteel te verkopen en dan krijgt hij als beloning zijn eigen brug. De trol gaat meteen aan het werk.

Loop naar de schaarlift, waarop de goblin staat, die de goudkoersen noteert.
Pak je zwaardvis en zaag de poten onder de schaarlift uit. De goudprijs keldert meteen.

Loop de berg in en ga met de lift omhoog.
Loop helemaal naar rechts en klik op het raam waardoor je de goudkoersen kunt zien. De dwergenambassadeur wil niet kijken, hij heeft het te druk met vergaderen.
Spreek hem aan. Hij luistert niet en vraagt alleen om koffie.
Verlaat het kantoor en de berg.


Holiday Oasis
Ga via de plattegrond naar de Holiday Oasis, links onderaan op de kaart.
Loop naar de zombie-piraat. Op het tafeltje naast hem staat een fles Tabasco Saus, die je niet mag pakken. Praat met de zombie-piraat. Hij heeft een slecht humeur omdat de bar zijn geliefde Kiwi Royal niet meer heeft. De kiwi's en de rozijnen zijn op. Hij zegt dat dat het niet uitmaakt wat er in zijn drankje zit, als het maar groen is en met rozijnen. Hij proeft immers als zombie niets meer.

Loop naar het roodhouten zonnebed met de spiegels, rechts van de bar.
Leg de druiven op het focus-punt in het midden van het bed. Even later heb je zongedroogde rozijnen (raisons).
Giet de groene verf in het lege coctailglas en leg de rozijnen erin.
Geef de zombie-piraat de namaak Kiwi Royal en pak daarna de fles Tabasco saus.


Dwergenambassadeur
Ga via de plattegrond naar de Dwergenbergen.
Ga met de lift naar het kantoor.
Gebruik het spreekapparaat (speaking apparatus) om koffie te bestellen voor de ambassadeur.

Als de receptioniste weg is, giet je een flinke scheut Tabasco in het koffiezetapparaat.

Vraag vervolgens via het spreekapparaat nog een kop koffie. De receptioniste brengt nu de koffie-met-tabasco.
Zulke hete koffie moet geblust worden, dus lopen de dwergen naar de biertap naast het raam. Nu zien ze door het raam hoe de goudprijzen gekelderd zijn. In wanhoop springen ze uit het raam.

Als Lilly even later bij de twee dwergenleiders staat, die op het punt staan ervandoor te gaan, wordt ze bevorderd tot manager van de firma. Lilly mag nu stemmen in de Raad, want de oprichtersaandeel (dwarf founders share) heeft ze al uit het kantoor meegenomen.


Raadszaal
Ga via de plattegrond naar de stad.
Loop de Raadszaal in en vraag de voorzitter om te starten met de stemming.
Ditmaal wordt er unaniem voor Gwendolyn gestemd, waarna de ambassadeurs op kosten van de gemeenschap een feestje bouwen.




Act 3: Pak Basilius!  

Troonzaal
Koningin Gwendolyn zit op haar troon en bestudeert de zaak van de wolf en de drie biggetjes. Kies een van de opties. Ze besluit het huis van de biggetjes te herbouwen en de ziektekosten van de wolf te betalen.
Daarna bekijkt ze de aanvraag van de mijnopziener voor meer arbeiders. Nu zal Gwendolyn besluiten om de mijnen te sluiten en de arbeiders een eerlijk loon te geven.

Basilius komt de troonzaal in. Hij praat met de koningin en gooit intussen stiekem iets in de schaal met kersen, die naast haar staat.
Gwendolyn neemt een kers en krimpt tot een popformaat. Basilius raapt haar op en wil de troonzaal verlaten. Hij roept Ambrosius binnen, sluit hem op in de troonzaal en vertrekt.


Kasteeltuin
Intussen staan Ceville en Lilly te praten. Ceville wil achter Basilius aan en heeft intussen bijna alle voorwerpen in de inventaris verbrand. Hijzelf heeft nog de fles Tabasco en Lilly heeft nog haar katapult (slingshot).

Als ze het kasteel in willen, worden ze weer staande gehouden door de twee wachters. Op bevel van Basilius mag niemand het kasteel in, zodat die zijn snode plannen kan uitvoeren.
Ceville en Lilly lopen de tuin van het kasteel in.
Daar roept Ambrosius vanaf het balkon om hulp.
Lilly gebruikt de hangmat als katapult en schiet Ceville het kasteel in.


Ceville - eetkamer
Kijk rond in de kamer waar Ceville landde. Het is de oude eetkamer, die Gwendolyn opnieuw heeft ingericht met een ronde tafel op een zonnig tapijt en een sofa op de plek waar Ceville's biertap stond.
Op een tafeltje tegen de muur zie je een miniatuurkasteeltje met een dikke slapende hamster. Pak het hamsterloopwiel (hamster wheel).
Boven het kasteeltje hangt een schilderijtje van de dikke slapende hamster. Hij droomt van een gebakje met een kers erop.

Klik op de dubbele deur. Ceville kan niet weg, de deur is afgesloten.
In de hoek, links van de dubbele deur staat een etenslift.
Pak links van de deur de bezem (broom).


Keuken
Ga door de deur rechts van de open haard de keuken in.
Kijk rond. Rechts van de deur is een vuurplaats met as en op de grond voor het rek, ligt een kruisvormige bakvorm (cross shaped cake pan), die je kunt oprapen.
Aan de linkerkant van het rek hangt een ronde bakvorm (round cake pan), die je kunt oprapen als Ceville bij de grote pompoen staat.

Links van het fornuis staat ook een voorraadrek. Hier kun je van de onderste plank een maanvormige bakvorm (moon shaped pan) oprapen.

Maak de deur van de koelruimte open. De bevroren kok glijdt compleet met ijsblok de keuken in.
Probeer het ijsblok aan de kant te schuiven. Dat lukt niet, het is te zwaar voor Ceville.

Eetkamer
Loop terug naar de eetkamer.
Als je wilt kun je in de lift gaan zitten. Je kunt er ook naast blijven staan.
Klik dan op het kleine portretje links onderaan in je scherm om over te schakelen naar Ambrosius.


Ambrosius - troonzaal
Pak als Ambrosius het vlaggen etiquetteboek (Book on Flag Etiquette), dat op de rand van het balkon ligt.
Rechtsklik in je inventaris op het boek. Ceville lesst voor welke vlag je bij welke gelegenheid gebruikt. Zo wordt er bijvoorbeeld een zwarte vlag met rode cirkel gebruikt als de koningin haar hofhoudig wil groeten. De hofhouding groet dan terug.

Ga de troonzaal in.
Kijk rond. Op de zuil staat nu een groot gouden standbeeld van de dikke hamster.
Links naast de suikerzoet troon zie je de papegaai in een kooitje. Spreek tegen de papegaai. Hij zegt alles na. Maak het deurtje open en de papegaai vliegt weg.

Loop naar de serveerwagen met het mooie paarse tafelkleed. Op de serveerwagen staat een soepterrine met lepel. Haal de soeplepel (large ladle) uit de soepterrine.
Pak dan je grote zwaard en mep de wieltjes (wheels from buffet trolley) onder de serveerwagen uit.

Loop naar de etenslift achter de serveerwagen.
Draai aan de linkerzijkant aan de zwengel om de lift omhoog te halen.
N.B.: Als Ceville in de eetkamerlift is gaan zitten, zal Ambrosius nu de zwengel van de lift kapot draaien. In dat geval is Ceville de enige die de lift kan bedienen.

Als de lift boven in de troonzaal staat, leg je als Ambrosius de wieltjes erin.
Schakel over naar Ceville.


Kok
Draai aan de zwengel van de lift om hem naar de eetzaal te brengen.
Haal als Ceville de wieltjes eruit en leg het hamsterloopwiel in de lift.
Draai de lift weer omhoog naar de troonzaal.
Haal als Ambrosius het hamsterloopwiel uit de lift en leg de soeplepel in de lift.
Draai de lift naar beneden, naar de eetzaal.
Haal als Ceville de soeplepel eruit.

Loop als Ceville naar de keuken.
Bevestig de wieltjes aan het ijsblok waar de kok in vastgevroren zit.
Duw dan tegen het ijsblok en Ceville zal de kok tot voor de brandende open haard rollen. De kok ontdooit. Praat tegen hem en Ceville vertelt dat de keuken veranderd is. De kok gaat kijken en raakt helemaal depressief. In zijn keuken liggen alleen nog maar groentes; geen stukje vlees, geen vis, geen kikkers.


Hamster
Loop naar de staande klok, rechts van de open haard.
Rechtklik op de klok om hem van dichtbij te bekijken. Op de wijzerplaat staat een afbeelding van de hamster, op 12 uur staat een lepel/vorkwijzer en even ervoor een wijzer met een taartje met kers. 12 uur zal de etenstijd voor de hamster zijn.
Jammer genoeg loopt de klok niet, omdat er geen slinger in hangt.
Open het deurtje en hang de pollepel erin. Nu tikt de klok weer.

Haal de bezem uit je inventaris. Hiermee kun je de tijd van de klok aanpassen.
Klik met de bezem op de klok om een close-up van de wijzerplaat te krijgen. Klik op de rechterpijl op de wijzerplaat om de klok vooruit te zetten.
Als de klok slaat, zie je een filmpje waarin de hamster uit zijn kasteeltje komt, op zoek naar voedsel.
Doe het nogmaals. Klik met de bezem op de wijzerplaat voor een close-up.
Klik dan op de linker of rechterpijl om de wijzer op 12 uur te zetten.
De klok slaat. Klik onmiddellijk in beeld het filmpje af te breken. Klik dan op de tekst "go back", onderaan in beeld, om de close-up te verlaten.
Ren (dubbelklik) naar links. Zoek meteen met je cursor naar de tekst "take hamster" en klik.
Ceville zal de hamster dan net op tijd oprapen.

N.B.: Savegame net na het vangen van de hamster is op aanvraag verkrijgbaar.


Lilly - Recept
Schakel via het portretje over naar Lilly.
Ze staat bij de kapotte hangmat. Aan de rechterkant van de hangmat kun je een paar losse draden (loose threads) pakken. Duw eventueel op de spatietoets om de juiste plek te vinden.

Naast het pad, schuin omhoog achter de hangmat, ligt een tuinslang (garden hose). Raap hem op.

Loop over het pad naar links, onder de groene bladerbogen en de stenen doorgang, tot bij de put. Er zit geen water in die put, zoals je weet.
Ter hoogte van de put ligt aan de linkerkant van het pad een stapeltje eikels (acorns). Raap ze op.
Loop dan verder en klim de trappen op.

Bovenaan de trap staan de twee welbekende bewakers voor de ingang naar het kasteel. Praat met de grote bewaker. Lilly mag niet naar binnen. Als ze vraagt of hij honger heeft, zegt de grote bewaker dat hij in de keuken een recept vond voor chocolade kersen. Hij heeft het recept onder zijn helm opgeborgen.
Lilly wil het recept graag zien, maar de bewakers mogen alleen hun helm afzetten om de koningin te groeten als op haar balkon een speciale vlag wappert.

Zoals je weet heeft Ambrosius in zijn vlaggen etiquetteboek gelezen dat er dan een zwarte vlag met een rode cirkel uitgehangen wordt.(rechtsklik zo nodig als Ambrosius op het boek).

Loop de trappen weer af en ga naar de put.
Haal de tuinslang uit je inventaris en klik ermee op de put. Lilly zegt dat hij te stijf is om er een knoop in te maken.
Combineer in je inventaris de losse draad met de tuinslang en je hebt een touw aan een tuinslang (rope tied to garden hose).
Klik met deze combinatie op de put en Lilly bindt hem vast. Klim dan in de put.

Loop naar de martelkamer. Ook hier is de invleod van de koningin te zien. De kooien met de geraamte worden gebruikt voor hangplantjes. Over de martelwerktuigen hangen witte lakens. Pak het grote witte laken (white cloth-flag) dat over de iron maiden hangt.
Verlaat dan de martelkamer en klim langs het touw omhoog, de put uit.

Loop de trappen op.
Helemaal rechts op het pleintje zie je een vlaggenmast (flagpole) tegen de muur. En er loopt een touw van deze vlaggemast naar de vlaggenmast op het balkon van de troonzaal.
Bind het witte laken aan de vlaggenmast.
Je kunt als Lilly aan het touw trekken om het laken naar het balkon te sturen. Je kunt het ook laten doen door Ambrosius.


Ambrosius
Schakel over naar Ambrosius en loop naar het balkon.
Trek via het touw de witte vlag naar het balkon (drag flagpole). Pak de witte vlag (white flag).

Loop naar binnen en leg de witte vlag in de etenslift. Laat eventueel Ceville eerst de lift naar boven draaien.


Ceville - vlag
Schakel over naar Ceville en draai de etenslift naar de eetzaal.
Haal de witte vlag (white flag) uit de lift.

Loop de keuken in.
Haal de vlag uit je inventaris en klik ermee op de as, in de vuurplaats rechts van de deur. Je hebt nu een mooie zwarte vlag (black flag).
Combineer in je inventaris de Tabascosaus met de ronde bakvorm.
Gebruik dan de bakvorm met tabascorand op de zwarte vlag om een afdruk van een rode cirkel op zwarte vlag (red circle on black flag) te maken.

Ga terug naar de eetkamer en leg de vlag in de etenslift.
Draai aan het wiel om hem naar de troonzaal te sturen.


Ambrosius
Schakel over naar Ambrosius.
Haal de zwarte vlag met rode cirkel uit de etenslift.
Loop naar het balkon en hang de vlag aan de koninklijke vlaggenmast (royal flagpole).


Lilly
Schakel over naar Lilly.
Loop naar de bewakers en spreek ze aan over de vlag die nu op het balkon hangt (look at the flag).
De kleine zegt dat ze onmiddellijk hun helm af moeten zetten om de koningin te salueren. De grote doet het meteen en het recept waait van zijn hoofd. Lilly raapt vanzelf het geheime chocolade kersen recept (secret chocolate cherry recipe) op.

Loop naar de vlaggenstok.
Trek aan het touw (drag flagpole) om de zwarte vlag met rode cirkel naar je toe te halen en pak hem dan van de vlaggenstok af.
Combineer in je inventaris het geheime recept met een stukje touw. Hang dan het ingepakte recept (packaged recipe) aan de vlaggenstok.
Stuur het recept via het touw naar het balkon.


Geheim recept bereiden
Schakel over naar Ambrosius.
Haal het ingepakte recept van de koninklijke vlaggenstok af.
Loop naar de etenslift in de troonzaal. Leg het recept in de lift.

Schakel over naar Ceville en haal het recept uit de lift.
Leg de hamster in de lift.
Stuur de lift naar de troonzaal.

Schakel over naar Ambrosius.
Haal de hamster uit de lift.
Bevestig het hamsterloopwiel aan de kapotte zwengel (crank) aan de zijkant van de lift.
Zet de hamster in het loopwiel.
Pak de schaal kersen (cherries) die nog op de armleuning van de troon staat.
Leg de kersen in de lift.
Als je probeert de lift te bedienen met behulp van de hamster, zegt Ambrosius dat je de hamster eerst moet motiveren.

Schakel dus over naar Ceville.
Draai de lift naar de eetzaal en haal de schaal kersen uit de lift.
Geef het recept aan de depressieve kok. Hij wil wel aan het werk gaan als hij kersen heeft. Geef de kersen dus aan de depressieve kok en hij loopt zijn keuken in.
Even later komt hij terug en geeft Ceville de chocolade kersen (chocolate cherries).
Leg de chocolade kersen in de lift en draai hem omhoog naar de troonzaal.


Ceville in de troonzaal krijgen
Schakel over naar Ambrosius en haal de chocolade kersen uit de lift.
Geef de chcolade kersen aan de hamster. Die is intussen in slaap gevallen en wordt niet wakker.

Schakel over naar Lilly.
Loop de trappen af naar de tuin bij de kapotte hangmat.
Op de boomtak onder het raam van de troonzaal zit nog steeds de weggevlogen papegaai.
Combineer in je inventaris de eikels met de katapult en schiet dan op de papegaai. Hij vliegt de eetzaal in en gaat op de staande klok zitten.

Schakel over naar Ceville.
Gebruik de bezem op de klok.
Klik in de close-up op een pijl om de klok op 12 uur te zetten.
De papegaai schrikt en vliegt naar zijn veilige kooi in de troonzaal terug.
Loop naar de lfit. Draai hem naar de eetzaal en klim er dan in.

Schakel over naar Ambrosius.
Praat tegen de papegaai. Die imiteert het geluid van de klok en wekt op deze manier de hamster.
Loop meteen naar de lift en geef de hamster de chocolade kersen (use chocolate cherries with hemasterwheel). Wacht niet te lang, anders valt de hamster weer in slaap.
Ambrosius snoept ook van de chocolade kersen.
De hamster is nu gemotiveerd genoeg om de lift omhoog te draaien, compleet met Ceville erin.
Intussen begint Ambrosius te krimpen.

Raap de mini-Ambrosius op.
Loop naar de deur van de troonzaal.
De koningin heeft er een hamsterluikje laten aanbrengen. Duw de mini-Ambrosius door het luikje. Hij komt terug met de sleutel van de troonzaal (throne room key).
Gebruik de sleutel op de deur.

Ceville is even later in de martelkamer en gebruikt de hendel in de ijzeren dame om de geheime doorgang te openen. Lilly komt aanlopen en samen stappen ze het geheime laboratorium van Basilius in.




Act 3+: De terugkeer van de koning  

Basilius laat zich niet zomaar te pakken nemen. Hij hypnotiseert Lilly en laat haar het laboratorium aanvegen.
Dan brengt hij ook Ceville in trance. Ceville wordt later wakker in een cel.
Basilius vertelt dat hij zichzelf wil omtoveren in Gwendolyn. Hij is bezig met een toverdrankje, waar ook een pluk haar van Gwendolyn in verwerkt wordt. Hij wijst naar de pluk haar die op een laag tafeltje ligt.


Katapult
Ceville zit in zijn cel. Naast hem ligt een slapende Gwendolyn, die wel weer haar normale lengte heeft. Je mag van Basilius niets onaardigs over haar zeggen.
Je kunt rondkijken door met je cursor op de pijltjes te gaan staan, die je aan de linkerkant en rechterkant van het scherm ziet.
Net buiten de deur van de cel ligt een kleine steen (small stone). Raap hem op.

Kijk rechts van de cel, waar je een tafel ziet met een kistje, een schedelkandelaar en een klein glazen flesje (vial).
Haal de kleine steen uit je inventaris en klik ermee op het glazen flesje. Ceville gooit het flesje stuk en de scherven liggen op de grond.
Kijk/rechtsklik naar de hoek van de tafel, waar het flesje stond.
Als je gekeken hebt, verschijnt daarna op dezelfde plaats de tekst "point out dirt". Klik erop en Ceville klaagt over de rommel.
Basilius geeft Lilly het bevel om de rommel op te ruimen. Als Lilly vlakbij de cel is, klik je op haar om haar katapult (slingshot) te lenen (borrow slingshot).
Je kunt proberen met Lilly te praten, maar ze zegt alleen dat ze meer moet schoonmaken.

Ga met je cursor op de pijlen staan, om rond te kijken in het laboratorium.
Schuif naar links, totdat je een kleine drakenschommel ziet. Klik erop en Basilius zegt dat het een cadeautje is voor zijn kat.

Kijk iets verder naar links en je ziet, op een plankje achter de schommel, drie demonenmaskers met haren.
Ga met je cursor terug naar de kattenschommel.
Combineer dan in je inventaris mini-Ambrosius met de katapult. Hij protesteert uiteraard. Leg hem uit dat je hem naar de schommel schiet (That cat basket looks good to me).
Ceville schiet Ambrosius weg.
Klik na het filmpje meteen op de achterkant van de schommel, waar de tekst "point out dirt" verschijnt. Ceville wijst op de rommel en Lilly komt weer vegen.
Door dat heen en weer geveeg begint de schommel te schommelen en vliegt Ambrosius uiteindelijk naar het plankje, waar hij op het rechter masker landt.

Sla, als mini-Ambrosius, met je mini-zwaardje op de schroef waar het masker mee aan de muur vastzit. Het lukt hem de schroef eraf te slaan, maar verder durft hij niet te bewegen.

De kat is intussen op de schommel gesprongen.
Schakel over naar Ceville.
Klik weer op de "point out dirt" tekst op de schommel.
Lilly komt vegen, de schommel schommelt en de kat vliegt naar het plankje met maskers. Ambrosius valt met masker en al op de grond en schuift tot voor de cel, waar Ceville vanzelf het enge masker (intimidating dreadlock mask) en mini-Ambrosius opraapt.

Haal het masker uit je inventaris en klik ermee op de slapende Gwendolyn. De dreadlocks van het masker vallen over Gwendolyn's haren.



Schakel dan over naar Lilly.
Klik onderaan in beeld op de pluk haar (bunch of hair) van Gwendolyn, die op het tafeltje ligt. Lilly veegt de haren weg.
Basilius wordt boos en gaat een nieuwe pluk haar van Gwendolyn halen.


Schakel over naar Ceville.
Combineer de mini-Ambrosius met de katapult.
Schiet dan op demon Basilius ................................................................



KopiŽren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.