PLEURGHBURG: DARK AGES



Walkthrough door Marjo 2005 www.adventurespel.nl

Uitgever: GASPOP software/Chrille Blomqvist
Ontwerper: GASPOP software/Chrille Blomqvist/2001

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Marjo's Spel-Info.



Dag 1 - ochtendDag 1 - middagDag 1 - avond
Dag 2 - ochtendDag 2 - middagDag 2 - avond
Dag 3 - ochtend
Dag 3 - vervolg ochtend via het rioolDag 3 - middag via rioolDag 3 - shortcut na riool
Dag 3 - vervolg ochtend via de uitgeverDag 3 - middag via uitgever
Dag 3 - vervolg middag na riool of uitgever
Dag 3 - avond
Dag 4 - ochtendDag 4 - avond
einde als heldeinde met vuureinde met explosie



Intro

Het is het jaar 2012. De stad Pleurghburg is na jaren van onrust en terreur, eindelijk veilig en kalm. De corrupte politiemacht is verdreven en de orde is in handen van de PDA (police detective agency). Vele mensen zoeken hier een baan, maar alleen de allerbesten worden aangenomen. Zoals Jake Mcurk.
Op een nacht tegen half vier, wordt in de stad een ijselijke schreeuw gehoord.....



Dag 1 - Ochtend  

Jake Mcurk wordt wakker in zijn appartement in Pleurghburg. Ga als eerste naar de kleerkast en kijk naar alle spullen die je nodig hebt voor je werk. Haal ze dan uit de kast. Je hebt nu in je inventaris een pistool (Glock handgun), de bijbehorende munitie (ammo), een aantal plastic zakjes (plastic bags), een paar plastic handschoenen (plastic gloves), een fototoestel (camera) en een portemonnee met identiteitskaart (wallet met ID-card). Stop in je inventaris de munitie in het pistool. Ga dan naar het bureau en raap het opschrijfboekje en een potlood op, die links naast de computer liggen. Zet hierna de computer aan. Als je op 'receive'(ontvangen) met het hand-icoon klikt, krijg je 2 mailtjes binnen. Lees ze met het vergrootglas-icoon. De ene mail is van je vriend Lucas en de andere van de PDA, je werkgever. Lucas vraagt of je even langs komt. Zijn uitvinding is klaar. Het PDA heeft werk voor je. Je mag een oude man gaan ondervragen, die een goede beschrijving van de nachtelijke schreeuw kan geven en daarna kun je die zaak verder onderzoeken. Zet de computer weer uit (log out) en verlaat de slaapkamer.

Je staat nu in een gang met deuren naar verschillende kamers. Ga de badkamer in. Op de wastafel ligt een
stukje zeep (soap). Neem het mee en verlaat de badkamer weer.
Loop nu door de linker deur van de gang naar de woonkamer. Als je de TV aanzet zie je het nieuws over de schreeuw, die 's nachts te horen was.
Ga vervolgens de keuken in. Op de stoel naast de tafel ligt een
reep chocolade (candy bar). Neem het mee en verlaat de keuken. Ga in de woonkamer naar beneden, naar de hal bij de voordeur. Haal de sleutelbos (keyring) uit het kastje aan de muur en maak links de voordeur open.
De groene auto van Jake staat voor de deur geparkeerd. Als je de auto wilt openen met de sleutels, blijkt dat de autosleutels niet aan de bos hangen. Jake heeft ze ergens verloren. Ga dus terug naar de woonkamer en voel eens onder de kussens van de bank. En jawel, je vindt hier je autosleutels (carkeys). Jake hangt de autosleutel aan de sleutelbos. Nu kun je wel je auto in. Op de map zijn op dit moment pas 3 locaties te bezoeken: Lucas's Home, Old man's appartment en Jake's home.

Rijdt naar het huis van je vriend Lucas (Lucas's Home). Ga naar binnen en praat met Lucas. Vraag hem naar de 'analyser' en biedt aan om het tijdschrift (magazine) 'latest issue of Science & Industrie' voor hem te halen in Ahatma's winkel. Loop dan de keuken van Lucas in. Raap de DNA-analyser op, die onder de keukentafel ligt.
Op een tafeltje bij het raam staan een aantal gekleurde granaten. Als je de rode probeert te pakken, zegt Lucas dat je ervan af moet blijven. Open dan het raam achter het tafeltje, loop door de deur naar buiten en wandel naar rechts om het huis heen, tot bij het open raam. Steel de rode anti-slot-granaat (anti-lock-grenade), loop terug, gebruik je sleutel en stap in de auto. Ahatma's winkel (Ahatma's shop) staat nu ook op de map.

Ga naar de winkel van Ahatma (Ahatma's shop). Bekijk de reclameposter die aan de muur hangt. Er is een korting van 50% op de chocoladekleurige verf (chocopaint). Praat nu met Ahatma. Koop het tijdschrift (magazine) 'latest issue of Science &Industrie" voor Lucas en koop ook de chocoladekleurige verf (chocopaint). Betaal Ahatma, door het use-icoon te gebruiken op de portemonnee (wallet) in je inventaris. nu kun je je gekochte spullen van de toonbank oprapen. Kijk, voor je weggaat, naar de augurken (pickles) op de toonbank. Jake proeft er eentje en neemt een hele pot augurken (pickles) mee.

Ga naar het huis van Lucas en geef hem het tijdschrift (magazine). Hij bedankt je en zegt dat hij het later goed met je zal maken.
Als je dit wilt, kun je nu Lucas' huis verlaten en meteen daarna weer naar binnen gaan. Lucas zal je een doos met oude uitvindingen aanbieden. Snuffel erin en je zult iets vinden dat je kunt gebruiken. Een inpakker-uitpakker 5000 (wrapping unwrapper 5000). Neem hem mee en ga naar buiten.

Stap hierna weer in je auto en rijdt nu naar de flat van de oude man (old man's house), die zich als getuige gemeld had. Klop op de deur. Hij zal je niet zomaar binnen laten. Dus toon op zijn verzoek je identiteitskaart (ID). Klik hiervoor met de portemonnee, waar je ID-kaart inzit, op de deur. Praat met de oude man. Vraag hem naar alles wat hij weet over de schreeuw (scream) en over het lijkenhuis (morgue). Verlaat hem dan weer. Het oude lijkenhuis (the old morgue) staat nu ook op de map.

Rijdt nu naar het lijkenhuis (old morgue) en ga naar binnen. Zoek tussen de papieren op de balie en raap een rapport over ijselijke geluiden (report about horrible sounds) op.
Volg de bloedsporen op de gang naar links, totdat je bij een heren-toilet komt. Ga naar binnen en kijk rond. Onder het deurtje zie je iets liggen. Raap dit kledingstuk (robe) op. Gebruik de DNA-analyser op het kledingstuk om een bloedtest te doen. Het blijken bloedgroep O+ en AB+ te zijn. Pak het kledingstuk een keer of 5 beet, totdat je een stukje papier in de linkerzak ziet zitten. Op het briefje staat geschreven: 'rub jewels of family'. Jake zal het onthouden.
Verlaat het toilet en ga terug naar de balie. Volg de bloedsporen naar boven en dan naar links, tot bij een gesloten deur. Gebruik de rode anti-slot-granaat (anti-slot-grenade) in het slot van de deur. Jake gaat een beetje aan de kant om niet in de explosie gewond te raken. Nu kun je naar binnen. Je vindt een lijk. Naast het lijk ligt een mes. Neem met je camera een foto van het lijk. Het bebloedde mes is een bewijsstuk, dus gebruik je plastic handschoenen om het op te rapen. Doorzoek daarna het lijk. Je vindt een portemonnee (wallet). Bekijk de portemonnee in je inventaris. Het lijk blijkt John Smith te heten. Neem dan met de DNA-analyser een bloedtest af. Ook nu vind je bloedgroep O+ en AB+. Neem ook met behulp van n van je plastic zakjes, een bloedmonster.
Verlaat de kamer en volg nu de bloeddruppels naar rechts tot bij een bebloedde plant. Bekijk de plant en doorzoek hem met je hand-icoon. Er blijkt een mensenhand in de plant verstopt te zijn! Raap met n van je plastic zakjes de hand op en neem hem mee. Verlaat vervolgens het lijkenhuis.

Ga vervolgens terug naar Jake's appartement. Ga naar de slaapkamer en zet de computer aan. Klik op 'search' (zoeken) en typ dan de naam John Smith. De computer zoekt de gegevens van John Smith op, inclusief zijn adres. Verlaat dan Jake's huis weer en stap in de auto. Het huis van John Smith staat nu ook op je map.

Rijdt naar het huis van John Smith. De voordeur blijkt op slot, dus loop naar links naar de zijkant van het huis. Kijk eerst naar het raam op de bovenverdieping. Het staat op een kiertje open. Je ziet ook wijnranken tegen de muur. Je kunt in de wijnranken naar boven klimmen, het raam openen en naar binnen kruipen. Eenmaal binnen hoor je dat er mensen in het huis zijn. Als je te lang blijft, vinden ze je en word je gedood. Kijk naar het schoolbord, er is iets interessants op getekend. Neem een foto van dit symbool. Klim dan weer snel het raam uit en spring in de auto. Het PDA is nu aan de map toegevoegd.

Rijdt naar het PDA (politiebureau) en ga naar binnen. Je ziet 2 liftdeuren, met een plant ertussen. Bij de rechter lift zie je een paneel met een rode knop. De lift is bezet. Schuif de plant opzij. Je kun nu het paneel van de linker lift zien. Ga een beetje opzij staan en druk zeer precies op het groene knopje. Stap de lift in. Druk hier op de knop voor de 3de verdieping. Druk boven aangekomen weer op knop 3 en de liftdeur gaat open.
Je bent nu op de derde verdieping met de afdeling Evidence (bewijs). Loop naar links, naar Harold, de man achter het loket van de bewijzen-opslagruimte. Praat met hem, totdat je alles wat je hebt aan bewijsmateriaal, afgegeven hebt. Loop dan terug naar de lift.

Ga nu naar de 4de verdieping. De kamer van je baas is de derde kamer naar links. Er brandt een groen licht naast. Klop op de deur en loop naar binnen. Je baas zal je vertellen over de verdwijning van je collega detective Stephen Hughe. Hij zegt dat je samen met collega Parker naar het huis van Hughe moet om een onderzoek in te stellen.
Breng ook zelf rapport uit over je onderzoek en bevindingen tot nu toe. Als je hem vertelt dat de man helemaal zonder verdediging was (I think he was completely defenseless), verdien je 2 punten minder. Vertel dus liever dat er een flinke strijd (big struggle) was.



Dag 1 - Middag  

Ga met de lift naar de begane grond. Beneden aangekomen ontmoet Jake zijn partner Parker. Samen gaan ze naar het huis van collega Stephen Hughe. Daar aangekomen gaat Parker de keuken in en staat Jake in de hal.
Ga de slaapkamer in en open de kleerkast. Zoek tussen de kleding tot je eenzelfde soortgewaad vindt als in het lijkenhuis. Jake bekijkt het en laat het daarna hangen. Verlaat de slaapkamer.

Jake komt aan in de lobby van het PDA. Neem de lift naar de 4de verdieping en ga met Jake's baas praten. Vertel hem over het gewaad in Hughe's huis. Verlaat dan het PDA gebouw en stap in je auto.

Ga terug naar het huis van John Smith. Klim weer, via de wijnranken, door het raam op de bovenverdieping naar binnen. Ditmaal hoor je geen geluiden van bewoners en kun je wat langer rondkijken.
Zet de computer aan. Onder het woord 'files', zie je 3 documenten staan. Klik op het vierkantje in de scrollbalk, naast het woord 'files'. Je ziet nu de volgende 2 documenten. Bekijk het bovenste document, waar 'order logo' op staat. Jake zegt, dat het lijkt op een hoekje van de tekening die hij bij zijn vorige bezoek op het schoolbord zag staan. Klik nu weer het scrollvierkantje naar boven, terug naar de vorige 3 documenten. Bekijk eerst het middelste document waar 'order list' op staat, met het kijk-icoon. Jake zegt dat het document niet te lezen is, het is gecodeerd. Jake besluit het uit te printen. Klik daartoe vervolgens met het hand-icoon op het document. Je hoort de printer ratelen.



Dag 1 - Avond  

Zet de computer uit en neem het document uit de printer, die links naast de computer staat. Verlaat het huis van John Smith en stap in je auto.

Rijdt naar het PDA. Als je aankomt, krijg je een boodschap van Mick van de helpdesk. Hij vertelt je dat er een lijk in de haven gevonden is. Jake moet het gaan onderzoeken.

Klik in de map op de haven(the docks). Loop, in de haven aangekomen, de trappen af en onder de brug door. Naast het water, onder het schijnsel van een lamp, ligt een lijk. Onderzoek het lijk. Het blijkt Stephen Hughe te zijn. Dan komen twee gemaskerde en bewapende mannen op Jake af. Er is maar 1 manier om het er levend vanaf te brengen: spring in het water!
De mannen schieten hun wapens op Jake leeg, maar raken hem gelukkig niet. Ze verdwijnen en nemen het lijk mee. Jake gaat naar huis, neemt een bad en belt zijn baas op om het hele verhaal te vertellen. Hij mag de rest van de dag thuisblijven. Jake piekert over de realatie tussen Steven en de dode in het lijkenhuis. Hij denkt dat Stephen gewond is geraakt toen hij de man in het lijkenhuis doodde. En dat de mannen het lijk van Stephen meenamen om te voorkomen, dat er een link gelegd wordt tussen de twee lijken. Al piekerend valt Jake in slaap en heeft een nachtmerrie.

Dag 2 - Ochtend  

Jake wordt wakker. Loop naar de woonkamer en zet de tv aan. Er is nieuws over een ontsnapte panter, die het Redstone Park onveilig maakt. De panter zou bang zijn van harde schrille geluiden. Zet de tv uit, verlaat het appartement en stap in de auto om naar je werk te gaan.

Ga, bij het PDA aangekomen, naar de 4de verdieping met de linker lift. Praat hier met Jake's baas over Stephen Hughen de moorden. Jake krijgt de opdracht meer te weten te komen over de mannen in de gewaden. Collega Parker zal hem helpen omdat het alleen te gevaarlijk is. Geef hem daarna het printje van de ledenlijst van de zogenaamde 'order'(order list), zodat hij hem kan laten ontcijferen.
Ga vervolgens met de lift naar beneden en stap dan in de rechter lift. Stap op de 2de verdieping uit. Loop verder naar Dr. Emmerson in de autopsie ruimte. Praat met hem over het autopsie-rapport van John Smith. Hij vertelt dat Smith's hoofd en hand waarschijnlijk met een bijl zijn afgehakt. Het bloed op Smith was inderdaad van Hughe.
Als Jake vervolgens met lift naar de 3de verdieping gaat, hoort hij hier van Cliff, dat Jennifer Parker druk bezig is met een verhoor. Ze kan nu niet met Jake praten. Hij moet maar later terugkomen.
Ga dus terug naar de benedenverdieping en met de andere lift terug naar het kantoor van Jake's baas. Vertel hem de bevindingen van Emerson. Vraag tevens of het printje al ontcijferd is. Het blijkt dat er 5 namen van personen op het printje staan. Ene Michael, ene Reed, ene Steenkae, ene Joey Miller en zeer verrassend ene Frank Uhrman. Deze Uhrman is de burgemeester van Pleurghburg. De baas vraagt zich af wat hij met deze heel zaak te maken heeft. Jake zal het gaan onderzoeken, maar wordt verzocht eerst naar het huis van Joey Miller te gaan. Het huis van Miller staat nu ook op de map.

Bij het huis van Joey Miller aangekomen, blijkt dat Jake er niet in kan. De voordeur is gesloten en ook het raam, dat links bijna onzichtbaar achter een boom zit, is dicht. Stap dus maar weer in de auto en rijd naar het appartement van Jake.

Als Jake voor de flat uit zijn auto stapt, ziet hij hoe iemand iets laat vallen in de rioolput langs de stoeprand. Als je de put onderzoekt, zie je iets schemeren, dat op een ring lijkt. Jake komt er zo niet aan.

Stap in de auto en rijdt naar het huis van Lucas. Als Jake nog niet terug is geweest, nadat hij Lucas het tijdschrift heeft gegeven, zal Lucas nu vertellen dat hij een doos met oude uitvindingen Jake heeft. Kijk in de doos en haal er de inpakker-uitpakker (wrapper unwrapper) uit.
Op de vloer bij het raam ziet Jake een magneet liggen. Neem hem mee en ga naar je auto.

Rijd naar de winkel van Ahatma en vraag of hij touw verkoopt. (do you sell string?) Betaal het klosje touw (string) met je portemonnee en verlaat de winkel.

Ga terug naar de ingang van flat waar Jake woont. Bind, in de inventaris, het touw aan de magneet. Hengel hiermee in de rioolput. Je vist een diamanten ring op.

Je stapt weer in de auto en rijdt terug naar het huis van John Miller. Gebruik de diamanten ring om een gat in het raam te snijden. Klim vervolgens het huis in. Jake kijkt rond in het lege huis. Als je de kastdeur openmaakt, vindt je alweer een lijk. Zijn keel is doorgesneden en hij mist zijn ogen. Maak een foto en verlaat het pand.

Ga rechtstreeks naar het PDA, met de linker lift naar de 3de verdieping, naar Harold. Praat met hem en geef hem de foto van het lijk. Neem dan de lift naar de 4de verdieping en vertel Jake's baas wat je in Miller's huis vond. Hij vindt het nu tijd worden dat je een bezoekje aan de burgemeester brengt. Ga met de lift naar beneden en verlaat het PDA. Het gemeentehuis (city hall) is aan de map toegevoegd.

Rijd naar het gemeentehuis (city hall) en ga door de grote dubbele deur in het midden naar binnen. Loop door de gang, totdat je bij de secretaresse cq bewaakster van de burgemeester komt. Praat met haar. Ze zal je niet tot de burgemeester willen toelaten. Kijk eens op haar bureau naar de doos met snoep. Ligt hier een mogelijkheid om haar weg te krijgen? Neem in je inventaris het stuk zeep en verf het met de chocoladekleurige verf mooi bruin. Neem dan de inpakker-uitpakker en pak hiermee het stuk chocolade dat je in je keuken vond uit. Pak hierna je stukje bruine zeep in dit papiertje in. Geef vervolgens de nep-chocolade aan de secretaresse en eet zelf de goede reep op.
Als je per ongeluk het echte stuk chocolade aan haar hebt gegeven, is dit geen ramp. Je kunt altijd naar Ahatma's winkel om nieuwe te kopen.
Verlaat nu even het gemeentehuis.
Loop weer naar binnen en geniet van de geluiden die je de secretaersse hoort maken op het toilet. De deur van de kamer van de burgemeester blijkt op slot als je eraan voelt. Zoek dus even achter het bureau van de secretaresse. In een doos vind je de sleutel.
Ga nu het kantoor van de burgemeester in. Half verborgen onder zijn bureau bij de linker poot, zie je een stuk papier liggen. Raap het op en lees het. Het blijkt een email te zijn van F.G. aan ene Z.Reed, waarin gesproken wordt over het bijeenkomen van 'de order' in het hoofdkwartier (HQ). Ook wordt vermeld dat John Smith een gevaar vormt en dat hij moet worden opgeruimd. Jake legt de email terug op de grond. Klik dan met je opschrijfboekje op de email om hem te copieren. Verlaat daarna het kantoor. Jake zal de sleutel terugleggen in het bureau van de secretaresse.

Rijd naar het PDA en vertel Jake's baas alles over de email van de burgemeester. Jennifer Parker is ook aanwezig. Ze concluderen dat de F.U. in de email, burgemeester Frank Uhrman moet zijn. De Z.Reed, zou dezelfde Reed kunnen zijn die op de 'orderlist' staat. Ene Zack Reed. Jake zal Reed gaan bezoeken. Jake's baas heeft ook uitgevonden waar de Steenkae, die ook op die lijst genoemd wordt, woont. Jake wil er naar toe, maar Parker zegt dat zij dat klusje op zich neemt en verlaat het kantoor.
Neem ook afscheid van je baas en ga met de lift naar beneden.



Dag 2 - Middag  

Als je uit de lift stapt, krijg je de opdracht voor een onderzoek naar de plek van een auto-ongeluk te gaan. De plek van het ongeluk (car-crash site) is aan je map toegevoegd.

Bij de plek van het ongeluk aangekomen, ziet Jake een blauw bestelbusje tegen een lantaarnpaal staan. De bestuurders zijn verdwenen. Hij vermoedt dat dit het busje is waar het lijk van Stephen Hughe in werd vervoerd. De deuren zijn gesloten, maar met een ijzeren staaf, die naast het busje op de grond ligt, kun je de deuren openwrikken. Het lijk van Hughe ligt nog achterin het busje. Neem een foto.
Kijk dan naar het putdeksel rechts naast de auto. Jake denkt dat de bestuurders niet hierdoor ontsnapt kunnen zijn, omdat het stevig vastgeroest is. Als Jake opstaat, ziet hij ineens een vreemde vloeistof op het deksel. Neem met een plastic zakje uit je inventaris, een monster van de doorzichtige vloeistof. Verlaat nu de plek van het ongeluk.

Ga naar het
PDA en breng de foto en het monster naar Harold op de 3de verdieping, linker lift. Ga vervolgens naar de 4de verdieping om met Jake's baas te praten. Vertel hem over Hughe's lijk in het bestelbusje. Jake's baas heeft inmiddels ook uitgevonden waar Zack Reed woont.

Jake gaat automatisch naar het appartement van Zack Reed. Klop op de deur. Jake hoort een klik-geluid, als van het laden van een wapen. Hij roept dat hij van het PDA is en dat Reed de duer open moet maken. Geen antwoord. Jake denkt dat het klik-geluid verbeelding was. Loop, als je weer controle hebt, zeer snel weg van de deur. De kogelregen die Reed afvuurt, raakt nu de muur.
Neem uit je inventaris je geladen wapen en schiet op de deur. Jake trapt de deur in en stormt naar binnen. Reed is gevlucht. Kijk naar het raam in de keuken, het staat open. Klim vervolgens door het raam en via de brandladder op het dak. Reed heeft zich verborgen. Als Jake op het dak gaat zoeken, zal Reed hem neerschieten. Raap dus de steen (brick) op, die links boven op het dak naast de brandladder ligt. Gooi de steen naar het andere einde van het dak. Reed komt tevoorschijn. Neem snel je wapen en schiet Reed neer
Doorzoek Reed. Hij heeft een rood boekje met telefoonnummers bij zich.

Op het PDA aangekomen, ga je rechtstreeks naar Jake's baas op de 4de verdieping, linker lift, om hem te vertellen van de dode Reed en het boekje met de telefoonnummers. Jake krijgt nog te horen dat collega Parker bij haar onderzoek niets gevonden heeft. Verlaat nu het PDA.

Ga naar Jake's appartement, naar de woonkamer. Bekijk het rode boekje in de inventaris. er blijken 7 telefoonnummers in te staan. Gebruik de telefoon, die aan de wand hangt tussen de deuren naar de keuken en de gang, om alle 7 nummers te bellen. Bij de nummers 555-674321, 555-727033 en 555-102450 neemt niemand op. Het nummer 555-250776 is niet aangesloten. Jake vindt dit vreemd. Bij nummer 555-234041 krijgt Jake het antwoordapparaat van Stephen Hughe. Als hij nummer 555-805620 belt, krijgt hij het gemeentehuis aan de lijn. De burgemeester is nog steeds afwezig, wordt er gezegd. Bij nummer 555-352093 krijgt Jake het antwoordapparaat van ene George Anderson. Jake spreekt de boodschap in dat hij Anderson wil spreken en later terug zal bellen. Jake vermoedt dat Anderson ook lid is van de 'order'.
Ga naar de slaapkamer en zet de computer aan. Klik op 'search' (zoeken) en tik de naam George Anderson in. Anderson blijkt een wapenhandelaar te zijn, die tevens woont bij zijn winkel. Zet de computer uit en verlaat Jake's appartement. Het adres van Anderson staat nu in de map.

Rijd naar de winkel van George Anderson. Loop naar rechts het steegje in. Kijk naar het vuilnisvat. Er lijkt iets in te zitten. Gebruik je plastic handschoenen om de waardebon (coupon) uit de vuilnis te rapen. Kijk ernaar in je inventaris. Het is een waardebom voor een gratis lidmaatschapskaart van de Liquorama nachtclub.
Ga nu de achteringang van de winkel in. De winkel en het woonhuis blijken helemaal leeg te zijn. Praat met de oude dronkelap, die in een hoek zit. Hij denkt dat hij Jesus is. Hij heeft 'monniken' geholpen het huis leeg te ruimen. Hij wil je iets belangrijks geven als je hem 2 dingen voor zijn laatste (avond)maal brengt: brood en wijn.

Verlaat de dronkelap en ga naar het PDA. Neem de linker lift naar de 4de verdieping en vertel Jake's baas alles over de telefoonnummers en de wapenhandel van Anderson. De 'monniken' waren waarschijnlijk leden van de 'order'. Jake geeft hem het boekje met de telefoonnummers en neemt afscheid. Hij heeft nog het een en ander te doen.

Ga naar Jake's appartement. Loop naar de slaapkamer en zet de computer aan. Klik op 'receive mail' en je ontvangt een e-mail van Samuel Jones. Hij vraagt je om hem te ontmoeten in de haven (docks). Zet de computer uit en verlaat het appartement.

Rijd naar de haven en praat met Samuel. Hij wil met Jake een afspraak maken voor een nachtelijke ontmoeting in het Redstone park. Het paadje naar de woning van Samuel zou je kunnen vinden achter een driehoekige steen (triangular shaped rock).
Kijk, als Samuel is vertrokken, naar het brood dat in het water drijft. Probeer het te pakken. Gebruik dan de ijzeren staaf uit je inventaris om het brood uit het water te vissen.

Verlaat de haven en ga naar Ahatma's winkel. Geef hem de waardebon (coupon), die je in het vuilnisvat vond. Je krijgt de lidmaatschapskaart van de Liquorama nachtclub en als bonus nog een fles rode wijn.

Ga nu terug naar de winkel van George Anderson. Geef de dronkelap het natte brood en de fles wijn. Hij is er blij mee en geeft Jake in ruil een sleutel, die de 'monniken' hebben laten vallen.

Rijd naar het gemeentehuis (city hall). Als je daar aankomt, zie je hoe een man in zo'n lang gewaad van de 'order', een lift krijgt in een bestelbusje. Wellicht burgemeester Uhrman? Stap weer in je auto en ga naar het PDA.

Ga, in het PDA aangekomen, naar Jake's baas. Vertel hem alles over het busje bij het gemeentehuis en over je afspraak met Samuel Jones in het Redstone park.



Dag 2 - Avond  

Als Jake het PDA verlaat, is het avond. Het Redstone park staat nu op de map. Jake zou er naar toe kunnen gaan, maar dit is niet aan te raden. Volgens het nieuwsbericht op de tv, loopt er nog altijd die panter los. De panter die bang was voor harde geluiden.
Jake gaat naar zijn appartement om iets te vinden, waarmee hij de panter kan verjagen. Als Jake voor de flat staat, komt een jongetje aangelopen, dat de nachtelijke rust verstoort door hard op een fluitje te blazen. Ga in het donkere portiek van de ingang naar de flat staan. Wacht tot het jongetje voorbijkomt en roep 'boo'. Het jongetje schrikt en laat zijn fluitje vallen. Als het de eerste keer niet lukt, of als het jongejte niet meteen langs komt, kan Jake de flat ingaan, er weer uit komen en het nog eens proberen.
Raap dan het kleine rode fluitje op en stap in je auto.

Rijd nu naar het Redstone park Als Jake in het park loopt, hoort hij enge geluiden. De panter kan plotseling tevoorschijn komen. Klik dan in de inventaris met het hand-icoon op het fluitje. Jake zal op het fluitje blazen en de panter wegjagen.
Volg in het park de paden, naar links of naar rechts (links is korter), totdat je links boven in een bocht een driehoekige rots ziet. Kijk ernaar. Het lijkt erop dat het de rots is die Samuel bedoelde. Klik 2 maal met het hand-icoon op de rots en Jake zal over de rots klimmen.
Volg het pad naar het huisje van Samuel. Maak de deur open en praat met Samuel. Jake krijgt te horen dat Samuel Jones en John Smith voor de FBI werkten. Ze infiltreerden in de 'order'. Omdat ze weinig resultaat boekten, werden ze van de zaak afgehaald. Maar John Smith ging op eigen houtje verder met het onderzoek. Met name naar een symbool dat hij op een boek gezien had bij Zack Reed en in het oude lijkenhuis. Hij werd vermoord in het lijkenhuis door Jake's collega Stephen Hughe. Stephen zou voor de 'order' het contact binnen de PDA zijn.
Samuel adviseert Jake om te zoeken naar dat boek met het symbool erop en zegt hem morgen terug te komen voor meer info. Jake verlaat Samuel en gaat rechtstreeks naar zijn eigen bed.



Dag 3 - Ochtend  

Jake wordt wakker. Ga naar de woonkamer en zet de TV aan, er is nieuws over een ontvoering. Buiten de wapenhandel van Anderson zouden 2 mannen in lange bruine gewaden, een oude man gemolesteerd en ontvoerd hebben. Jake denkt dat het de dronkelap is geweest en besluit naar de PDA te gaan om zijn baas in te lichten.

Ga, op het PDA aangekomen, naar Jake's baas op de 4de verdieping. Jake vertelt hem over de dronkelap, over zijn ontmoeting met Samuel Jones in het park en hij informeert naar de identiteit van het lijk in Smith's huis. Die is nog niet bekend, maar de autopsie is klaar.
Jake verlaat zijn baas en gaat met de lift naar beneden. Hier wordt hij aangesproken door de man van de helpdesk. Er is een lijk gevonden in een vuilnisvat in Murry Lane. Jake zegt dat hij zal gaan kijken. Het vuilnisvat is toegevoegd aan de map.

In Murry Lane aangekomen ziet Jake 2 witte benen uit een vuilnisvat steken. Het is de dronkelap die Jake bij de wapnhandel sprak. Zoek tussen de stapel vodden op de grond, totdat je een bruine portemonnee (wallet) vindt. Bekijk de portemonnee in je inventaris. Er zit een Hyper Print kaart in. Bekijk de kaartje in de inventaris. Het is van een drukkerij/uitgever en er staat geen adres op.
Raap dan de bruine kartonnen koker (cardboard pipe) op, die voor het vuilnisvat ligt. Duw dan het vuilnisvat omver en trek het lijk eruit. Neem vervolgens een foto en gebruik een plastic zak uit de inventaris voor een bloedmonster. Je kunt ook nog een DNA scan maken. De dronkelap heeft bloedgroep A. Verlaat hierna het plaats delict.

Ga naar het PDA. Neem de rechter lift naar de 2de verdieping. Praat hier met dr. Emmerson over het lijk dat je in de kast vond. Hij weet nog niet wie het is. Vraag hem ook naar de vloeistof (liquid), die je bij de rioolput (manhole) naast het bestelbusje vond. Emmerson vertelt Jake, dat het een interessante vloeistof is. Als je hem op ijzer druppelt, verandert de kleur van het ijzer van grijs in roestig bruin. Jake veronderstelt, dat de leden van de 'order' dit gedaan hebben bij de rioolput, om hun ontsnappingsweg te camoufleren.
Verlaat dr Emmerson en neem de lift naar beneden. Ga dan met de linker lift naar de 3de verdieping. Praat met Harold en geef hem de foto en het bloedmonster.
Neem dan de lift naar de 4de verdieping en vertel Jake's baas, dat hij niet meer naar de ontvoerde oude man hoeft te zoeken. Hij is het lijk in het vuilnisvat.

Jake's baas zegt nu tegen Jake, zijn onderzoekingen meer gericht voort te zetten en niet meer in de wilde weg te zoeken naar aanwijzingen. afhankelijk van wat Jake tot nu toe heeft gedaan, kan hij kiezen uit 2 mogelijkheden.
- Riool (sewers): Als Jake een monster heeft van de vloeistof op de rioolput, als hij dit aan Harold heeft gegegen en als hij later dr. Emmerson erover heeft ondervraagd, kan hij zijn onderzoekingen verder richten op de rioolput. Kies dan: 'I think we should search sewers under the crash site'. (lees verder bij: dag 3 - vervolg ochtend via riool)
- Uitgever (publisher): Als Jake de portemonnee in de hoop vodden heeft gevonden, als hij het Hyper Print kaartje eruit haalde en als hij dit bekeek, dan kan hij verder gaan onderzoeken bij de uitgever. Kies dan: 'I think we can find our next clue at a publisher'. (lees verder bij: dag 3 - vervolg ochtend via uitgever)

Beide onderzoekswegen komen uiteindelijk weer bij elkaar op hetzelfde punt.



Dag 3 - Vervolg ochtend, via het riool  

Als je ervoor gekozen hebt om je onderzoek in de riolen (search sewers) voort te zetten, zegt Jake's baas dat het te gevaarlijk is om alleen te gaan. Je moet iemand zoeken die met je meegaat. Verlaat Jake's baas en neem de lift naar beneden. Ga dan met de rechter lift naar de 3de verdieping. Vraag hier collega Jennifer Parker om hulp. Ze gaat ermee accoord je te vergezellen het riool in.

Loop in het riool achter Parker aan. Ze staat stil onder een lamp. Links van haar zijn 4 buizen met, iets onder het midden, 4 afsluitkleppen (valves). Rechts is een stalen deur met bloedvlekken besmeurd. Hij is op slot. Rechts naast de deur ligt een dood lid van de 'order'. Nog verder naar rechts drupt in de hoek een groen zuur uit een buis.
Loop voorbij het lijk, over het pad, verder naar rechts, tot bij een brede opening, waar je niet verder kunt. Aan de overkant gaat het pad langs het riool verder. Boven langs de muur loopt een buis. Als Jake de buis vastpakt om zo naar de overkant te komen, laat hij snel los. De buis is te heet.
Loop terug naar Parker. Kijk naar de buizen links van haar. Draai op de 3de buis van links de klep (valve) dicht. De buis koelt nu af. Loop terug naar de opening. Grijp de buis beet en Jake gaat hand over hand over de opening heen.
Loop verder, door een donkere deuropening en trapjes af tot je bij een plek komt waar je lichaamsdelen en kleding in het water ziet drijven. Tegen de rand aan drijft een bebloed kledingstuk. Doorzoek het kledingstuk. Jake vindt een roestige sleutel.
Loop terug naar Parker. Probeer de roestige sleutel op de stalen deur. Er blijkt iets in het sleutelgat te zitten. Neem de pot met augurken uit je inventaris en gooi hem leeg in het water van het riool. Als het groene zuur in de rechter hoek niet meer drupt, draai dan in de linker hoek, op de 2de buis van links aan de klep (valve). Loop dan naar het druppende zuur en houdt de lege augurkenpot eronder. Ga vervolgens met de pot met zuur naar de deur en gooi hem leeg in het sleutelgat. Het zuur spoelt het vuil weg. Gebruik vervolgens de roestige sleutel in het sleutelgat en de deur gaat open.

Jake en Parker lopen het kantoor in. In een aangrenzende kamer horen ze stemmen. Het blijkt dat de 'order' een naam heeft, namelijk 'the Brotherhood of Carnage'. De leden van de order praten over het boek van Carnage. Jake wil blijven luisteren en stuurt Parker weg om verslag te gaan doen op het PDA.
Kijk naar het kastje met de 4 lades, rechts tegen de muur. Open de lade rechts onderaan. Grijp dan in de lade en haal er een cassetterecorder met bandje uit. Kijk in je inventaris naar de cassetterecorder. De terugspoelknop (rewind) is verdwenen. Haal het bandje uit de recorder. Gebruik dan het potlood in je inventaris om het bandje terug naar het begin te draaien. Stop dan het bandje weer in de recorder.
Zet de recorder dicht bij de halfopen deur, waarachter de leden van de order nog steeds praten. Jake neemt hun gesprek op. De leden praten over het vermoorden van Jake en over een bijeenkomst de volgende avond in het hoofdkwartier (HQ). Als de leden over het recept van een cake beginnen te praten, raapt Jake de cassetterecorder weer op.
Bij de ladder staat een oude zwabber. Raap hem op en zet hem klem onder de deurknop, zodat de leden van de order de kamer voorlopig niet meer kunnen verlaten. Jake verlaat dan de riolen.

Jake komt aan bij het PDA. Neem de linker lift en ga op de 4de verdieping naar Jake's baas. Vertel hem over 'the Brotherhood of Carnage' en hun plannen om de macht in de stad over te nemen. Jake zegt dat hij het hoofdkwartier van de 'order' gaat zoeken, maar zijn baas heeft eerst een andere opdracht voor hem. De buren van de oude man, die Jake eerder vertelde over de schreeuw en het lijkenhuis, hebben opgebeld. De deur van zijn flat staat open en er is overal bloed. Jake moet eens gaan kijken en Parker gaat mee. Parker had ook nog gemeld dat de orderleden uit de kamer in het riool ontsnapt waren.



Dag 3 - Middag, via het riool  

Jake en Parker gaan automatisch naar het appartement van de oude man. Een bloedspoor loopt vanaf de voordeur tot aan de balkondeur. Gebruik de DNA-analyser op het bloed. De bloedgroep blijkt AB te zijn. Neem met een plastic zakje uit de inventaris een bloedmonster. Neem dan het stukje bruine stof, dat aan de deurknop is blijven hangen, eraf. Laat het stukje stof aan Parker zien. Jake en Parker vertrekken dan meteen naar het PDA.

Neem op het PDA de linker lift naar de 3de verdieping. Geef Harold het bloed en het stukje stof en neem dan de lift naar de 4de verdieping. Praat met Jake's baas. Jake gaat nu op zoek naar het hoofdkwartier (HQ) van de 'order'. Ga met de lift naar beneden, verlaat het gebouw en stap in je auto. Rijd naar het Redstone park. Lees verder bij: Dag 3 - Vervolg middag, na riool of uitgever.

Een andere mogelijkheid is naar Jake's huis te rijden voor een 'shortcut'.



Shortcut - een kortere weg door een stuk van het spel, na het riool.  

Ga, na het verlaten van het PDA naar Jake's appartement. Ga naar de slaapkamer en zet de computer aan.
Toen Jake in het riool naar de gesprekken van de 'order' luisterde, werd de naam 'Davidson' genoemd. Op Jake's lijstje van 'orderleden' staat een lid met alleen een voornaam: 'Michael'. Veronderstel dat de naam van het lid 'Michael Davidson' is en typ deze naam in bij 'search (zoeken). De computer geeft je het adres en de gegevens van Davidson.
Zet de computer uit, verlaat Jake's flat en stap in de auto. Het huis van Davidson staat nu op de map. Rijd ernaar toe en ga naar binnen. Op een kastje ligt een stuk papier. Als je het probeert te lezen, wordt Jake neergeslagen en als gevangene naar het hoofdkwartier van de 'order' gebracht. Hij komt bij op een zolderkamer, waar hij op een stoel is vastgebonden. Je hebt nu nog maar 2 mogelijkheden om het spel uit te spelen.
Lees verder bij: einde met explosie of einde met vuur.



Dag 3 - Vervolg ochtend, via de uitgever  

Als je ervoor gekozen hebt om je onderzoek via de uitgever voort te zetten (at a publisher), zegt Jake's baas dat je wat later moet terugkomen. Hij zal intussen het adres van uitgeverij 'Hyperprint' opzoeken.
Verlaat zijn kantoor en ga meteen weer naar binnen. Je krijgt het adres van Hyperprint, dat dan meteen op je map staat. Verlaat het PDA en stap in je auto.

Rijd naar het gebouw van Hyperprint en ga naar binnen. Kijk rond. Links voor de deur van de drukkerij staat een bewaker. Er zit een secretaresse achter een computer. De deur links achter haar bureau gaat naar de voorraadruimte en is volgens de bewaker alleen toegankelijk voor de portier/onderhoudsman (janitor). Rechts achter in een gang is nog net de deur van het toilet (bathroom) te zien.
Praat dan met de secretaresse. Zeg haar dat je met de hoogste baas in Hyperprint wilt spreken. Jake wordt automatisch toegelaten tot dhr. Sergio Cornieoly. Praat met hem over alle onderwerpen. Hij geeft geen krimp. Laat hem dan de foto zien die je van het symbool op het schoolbord hebt gemaakt. Vraag hem of hij ooit boeken met dit logo heeft gedrukt. Sergio wordt nu zenuwachtig en begint te stotteren. Ondervraag hem verder, tot hij kwaad wordt en je uit zijn kantoor gooit.

Loop Hyperprint uit. Buiten staat een vrouw in een witte trui bij haar auto te telefoneren. Op de motorkap van haar auto ligt een witte jas. Spreek de vrouw aan. Ze wenst niet gestoord te worden. Trek je er niets van aan en stoor haar nog tweemaal. Ze draait zich gergerd om. Nu kun je de witte jas van haar motorkap stelen.

Loop Hyperprint weer in. Klik met de witte jas uit je inventaris op de deur van het toilet, rechts achter in de gang. Jake kleedt zich om en zijn zwarte jas zit nu in de inventaris. Als je nu, gekleed als een onderhoudsman, de voorraadruimte in loopt, word je niet tegengehouden. Op planken staan allerlei schoonmaakmiddelen en op de grond achterin enige kartonnen dozen. Open een kartonnen doos en haal er een boek met order logo uit. Jake kijkt erin en denkt dat het een misprint is, omdat de letters onleesbaar zijn, maar hij neemt het toch mee.
Loop de voorraadruimte uit en kleed je weer om op het toilet. Verlaat dan het gebouw van Hyperprint.

Ga terug naar het PDA. Neem de linker lift naar de 4de verdieping en ga naar Jake's baas. Laat hem het onleesbare boek zien. Hij zegt tegen jake dat hij het zal onderzoeken en dat Jake er later naar moet vragen.
Verlaat het kantoor en ga meteen weer naar binnen.
Jake krijgt van zijn baas een opdracht. De buren van de oude man, die Jake eerder vertelde over de schreeuw en het lijkenhuis, hebben opgebeld. De deur van zijn flat staat open en er is overal bloed. Jake moet eens gaan kijken en Parker gaat mee.



Dag 3 - Middag, via de uitgever  

Jake en Parker gaan automatisch naar het appartement van de oude man. Een bloedspoor loopt vanaf de voordeur tot aan de balkondeur. Gebruik de DNA-analyser op het bloed. De bloedgroep blijkt AB te zijn. Neem met een plastic zakje uit de inventaris een bloedmonster. Neem dan het stukje bruine stof, dat aan de deurknop is blijven hangen, eraf. Laat het stukje stof aan Parker zien. Jake en Parker vertrekken dan meteen naar het PDA.

Neem op het PDA de linker lift naar de 3de verdieping. Geef Harold het bloed en het stukje stof en neem dan de lift naar de 4de verdieping. Praat met Jake's baas. Hij zegt dat je je bij het team in het lijkenhuis (old morgue) moet vervoegen. Ze hebben het logo gevonden in een opslagruimte.

Jake gaat automatisch naar het lijkenhuis (old morgue). Een collega staat nast een open deur. Tegen de muur hangt een kastje, waarin een bijl hangt, voor gebruik bij brand.
Haal de
bijl uit het kastje. Loop dan door de open duer de voorraadruimte in. Er is een hele wand met gelabelde lades. Kijk naar de labels. Op de onderste rij, 5de lade van links, zie je een label met het logo van de 'order'. Trek aan de lade. Hij zit vast. Gebruik dan de bijl om hem open te wrikken. De lade is leeg, op een kleine knop na. Duw op de knop. Links voor de muur op de grond, klapt een luik open.
Klim door het luik naar beneden. Je komt in een ruimte, waar rechts tegen de wand een laag kastje staat. Je kunt nog door de deur in de achterwand in een soort martelkamer komen, maar er is niets te halen.
Op het kastje ligt een boek met het logo van de 'order'. Raap het 'order'boek op. Dit boek is wel leesbaar. Jake leest erin dat de 'order' zichzelf de 'Brotherhood of Carnage'noemt en dat ze van plan zijn de macht in de stad over te nemen.

Jake gaat meteen naar zijn baas op het PDA en vertelt van de plannen. Hij zegt tegen zijn baas dat hij het hoofdkwartier (HQ) van de 'order' gaat zoeken. Neem de lift naar beneden, verlaat het gebouw en stap in je auto. Rijd naar het Redstone park.



Dag 3 - Vervolg middag, na riool of uitgever  

Rijd naar het Redstone park. Het is mistig, maar wel nog dag, dus de panter zal je niet lastig vallen. Loop het park in en ga dan naar rechts. Een stukje verderop splitst het pad zich. Neem de linker (bovenste) splitsing. Kijk meteen nadat je het linker pad ingegaan bent, op de grond. er loopt een bloedspoor vanf het pad, het bos in. Kijk naar het bloedspoor en gebruik daarna het hand-icoon om het te volgen.
Jake komt uit op een open plek. Er liggen overal lijken. Als Jake een poosje rondgekeken heeft, hoort hij een geluid. Hij trekt zijn pistool, maar het blijkt gelukkig Parker te zijn.
Kijk naar elk lijk en neem foto's van de 4 lijken. Naast het linker lijk, ligt een los hoofd, waarschijnlijk dat van Smith. Stop het hoofd in een plastic zak uit je inventaris en neem het mee. Links naast een groene struik, ligt de oude man. Gebruik de DNA-analyser op hem en neem met een plastic zakje uit de inventaris een bloedmonster, als je dat nog niet eerder gedaan hebt. In het gras, naast de hand van de oude man, ligt zijn bril. Raap de bril op en neem hem mee.
Kijk naar de bruine tak in de groene struik. Het blijkt de steel van een bijl te zijn. Neem, vanwege de vingerafdrukken, de plastic handschoenen uit je inventaris en raap daar de steel van de bijl mee op.
Praat hierna met Parker en verlaat dan de open plek om terug naar het PDA te gaan.

Neem op het PDA de linker lift naar de 3de verdieping. Praat met Harold en geef hem alle bewijsstukken.
Ga dan met de lift naar de 4de verdieping, naar Jake's baas. Jake vertelt hem over de lijken in het Redstone park en mag dan van zijn baas naar huis om bij te komen van de emoties.
Verlaat het PDA en stap in je auto.

Ga bij Jake's appartement aangekomen, naar de woonkamer.



Dag 3 - Avond  

De telefoon gaat. Jake neemt op. Het is zijn vriend Lucas, helemaal in paniek. Iemand probeert in zijn huis in te breken.

Rijd naar het huis van Lucas. De voordeur blijkt gesloten. Loop naar rechts, naar het raam waar je eerder de granaat weghaalde. Klik met het hand-icoon op het raam. Jake ziet dan dat een mannetje van de 'order' zijn vriend Lucas bedreigt. Jake springt door het raam. Haal snel je wapen uit je inventaris en schiet de indringer neer.
Jake vertelt Lucas over de 'order' en Lucas besluit voorlopig te gaan logeren bij een oom. Hij krijgt toestemming van Jake om een paar dozen met spulletjes bij Jake te droppen.

Jake gaat naar het PDA. Neem de linker lift naar de 4de verdieping en vertel Jake's baas alles over de moordaanslag op Lucas. Vertrek dan weer om verder te gaan zoeken naar het hoofdkwartier van de 'order'

Verlaat de flat en rijdt naar het gemeentehuis. Jake ziet weer het busje van de 'order' voorbij rijden. Hij besluit meteen om het busje te achtervolgen, in de hoop dat de orderleden hem naar het hoofdkwartier brengen. Onderweg, ter hoogte van het Redstone park, raakt Jake het busje kwijt. Hij besluit dan om in het Redstone park zijn onderzoek voort te zetten.

Ga het park in en klik met het hand-icoon op het fluitje in de inventaris, als de panter verschijnt. Verjaag hem zo en loop naar links tot bij de driehoekige steen. Klik met het hand-icoon op de steen en volg dan het pad naar het huis van Samuel Jones. Ga naar binnen. Jake staat nog maar net te praten, als er schoten klinken. Samuel wordt in zijn knie geraakt.
Jake komt terecht in een vuurgevecht.
Je kunt de gevechtsscene overslaan, door rechts onder op de groene 'skip scene' knop te klikken. Het orderlid is dan dood en Jack gaat naar zijn flat.
Als je besluit het gevecht aan te gaan, kun je bij 'options' rechts boven in de groene balk, eventueel je 'gamespeed' (speelsnelheid) lager zetten. Jake heeft nog 6 schoten in zijn pistool. Schiet op het hoofd dat net zichtbaar verschijnt tussen de rotsen. Mik iets rechts van de gele vlek, die het pistoolschot van de schutter voorstelt. Win het vuurgevecht.
Het lid van de 'order' is dood. Jake brengt Samuel naar het ziekenhuis en gaat dan automatisch naar zijn appartement.

Loop Jake's appartement binnen. In de hal staan 3 dozen, die door Lucas zijn achtergelaten. Zoek in de rechter doos. Jake vindt een stel lenzen Verlaat het appartement.

Stap in de auto en rijd naar het Redstone park. Ga het park in en loop naar links. Klik, als je de panter tegenkomt, met het hand-icoon op het fluitje in je inventaris en jaag hem zo weg. Volg het brede pad tot je bij een boomstam komt, die je als bruggetje kunt gebruiken. In het midden, aan de onderkant van de boomstam steekt een twijg uit. Breek de twijg af en neem hem mee. Vervolg je weg verder naar rechts en neem bij de splitsing de onderste weg. Jake komt nu bij een meer. In het meer is een eiland, waarop een huis staat. Het hoofdkwartier?
Aan de oever van het meer ligt een grote rots. Boven in de rots is een gat. Plaats hier de twijg in. Een prima 'statief' voor een telescope. Combineer nu in de inventaris de kartonnen koker (cardboard pipe) met de bril of de lenzen. Je hebt nu een zelfgemaakte telescope. Zet de telescope in het statief. Kijk door de telescope naar het huis, totdat Jake er voor vandaag genoeg van heeft en besluit om naar huis en naar bed te gaan.



Dag 4 - Ochtend  

Jake wordt wakker in zijn appartement. Ga naar buiten, stap in de auto en rijd naar het PDA. Neem de linker lift naar de 4de verdieping en praat met Jake's baas. Die vertelt Jake dat de lijken in het Redstone park gewone burgers waren en geen leden van de 'order'. Jake vertelt zijn baas dat hij dicht bij de ontdekking van het hoofdkwartier (HQ) is. Jake's baas vindt het uitstekend werk en zegt hem zo door te gaan.
Neem de lift naar beneden en stap dan in de rechter lift. Ga naar dr Emmerson op de 2de verdieping. Informeer hier naar nieuws over de lijken die Jake in het Redstone park vond. Het hoofd was inderdaad dat van Smith. En alleen Smit en de oude man zijn met een bijl gedood. De anderen met een mes.
Verlaat vervolgens het PDA en stap in je auto.

Ga naar het Redstone park. Wandel het park in en ga naar rechts. Volg bij de splitsing het rechter (onderste) pad tot bij het meer. Plaats de zelfgemaakte telescope op de tak in de rots en bespioneer het huis op het eiland. Jake ziet een lid van de 'order' rondlopen en besluit dit meteen te gaan melden aan zijn baas.
Verlaat het park en stap in je auto.

Rijd naar het PDA. Ga met de linker lift naar de 4de verdieping naar Jake's baas. Jake vertelt zijn baas dat hij het hoofdkwartier (HQ) van de 'order' heeft gevonden. Hij stelt voor om diezelfde avond naar het huis op het eiland te gaan. Zijn baas gaat accoord en spreekt met Jake af dat hij met een aantal manschappen Jake zal bijstaan.



Dag 4 - Avond  

Na het bezoekje aan Jake's baas wordt het meteen avond. Jake staat met Parker aan de rand van het meer. Parker wenst hem geluk en zegt hem goed op te passen bij zijn onderzoek. Jake gaat naar het huis op het eiland.

Jake staat tussen het huis en een schuur in. De ramen van het huis zijn verlicht en de deur van de schuur staat open. Een man in een gewaad van de 'order' staat met zijn rug naar Jake toe in het schuurtje.
Sluip naar links, voor het Hoofdkwartier (HQ) door en loop verder de hoek om, totdat je bij een open raam komt, waarachter gn licht schijnt (links onderaan). Kijk naar het raam. Gebruik daarna het hand-icoon om door het raam naar binnen te klimmen. Jake komt in een kamer waar een bureautje tegen de muur staat. Er ligt een boek van de 'order' op. Verder zijn er 2 deuren die naar de rest van het huis leiden.



Einde als held  

- - - Als je door de linker deur naar binnen gaat, komt Jake in een slaapkamer. Een lid van de 'order' ligt op bed te slapen. Er staat een grote kleerkast. Als Jake de deur van de kleerkast opent, wordt het orderlid wakker en Jake wordt gevangen genomen. Hij komt bij in een zolderkamer, waar hij op een stoel is vastgebonden. Je kunt dan vervolgens kiezen tussen een einde met vuur of een einde met explosie. - - -

Ga door de rechter deur. Jake komt in een gang, waar je een witte stalen deur ziet. Verder staan er 2 stoelen en een kastje met een lamp tegen de muur. Uit de kamer achter de linker deur klinken stemmen.

- - - Als je hier nu naar binnen gaat, kom je in de kamer waar de 'order' haar bijeenkomst heeft. Jake is niet gecamoufleerd en wordt gevangen genomen. Hij komt bij op een zolderkamer, waar hij op een stoel is vastgebonden. Je kunt hierna kiezen voor een einde met vuur of een einde met explosie. - - -

Als je de stemmen negeert en door de deur rechts naast de 2 stoelen gaat, kom je in een volgende gang. Hier hangt een poster aan de muur, met de tekst 'welcome brotherhood of carnage'. Loop voorbij de poster en ga door de deur in de rechter muur.
Links naast de trap is de deur naar het toilet. Ga naar binnen. Jake kan in de spiegel van het kastje kijken, dat aan de wand hangt. Maak het kastje open en haal er een fles chloroform uit. Verlaat het toilet.

- - - Je kunt nu terug lopen naar de gang waar de witte stalen deur is. Open de deur met de sleutel, die je van de dronkelap bij de wapenhandel kreeg. Je komt nu in de kelder. Er staan een paar vaten gif en een brandende boiler. Je kunt met een plastic zak uit je inventaris een monster van het gif uit het linker vat nemen, maar nodig is dit niet. Maak het deurtje van de boiler open en gooi de fles chloroform erin. Iedereen in het huis raakt bedwelmd. De leden van de 'order' worden gevangen genomen en berecht.................... - - -

Als je niet terug loopt, maar de trap rechts naast het toilet neemt, kom je in een halletje waar een tafeltje staat. Steel de zakdoek, die op het tafeltje ligt. Combineer in je inventaris de chloroform met de zakdoek.
Loop terug naar de gang met de poster. Tegenover de poster is de voordeur Loop naar buiten. Ga naar rechts, naar de schuur. Praat heel even met de bewaker.

- - - Als je te lang met hem praat, wordt Jake gevangen genomen. Je kunt het spel dan verder uitspelen via een einde met vuur of een einde met explosie.- - -

Haal de zakdoek met chloroform uit je inventaris en bedwelm de bewaker bij de schuur. Doorzoek de bewaker en neem hem zijn sleutelbos af. Kijk vervolgens in de schuur naar de rode gereedschapskist en haal er een schroevendraaier uit.
Ga vervolgens naar links en klim via het donkere open raam weer het huis in. Ga nu door de deur, links naast het bureau, de slaapkamer in. Bedwelm het orderlid met de zakdoek met chloroform. Maak dan de kleerkast open. Jake haalt er een gewaad uit en trekt het aan.

Loop de slaapkamer uit en door de rechter deur naar de gang met de witte stalen deur. Ga hier door de linker bruine deur naar binnen. De 'order' zit hier te vergaderen. Luister naar hun geklets en raap daarna het doosje lucifers van de tafel op.

- - - Als je het luciferdoosje uit je inventaris haalt en in de prullenbak gooit, die in de hoek onder het raam staat, onstaat er brand. De orderleden rennen het huis uit en worden gevangen genomen en berecht. - - -

Als je de kamer met orderleden weer verlaat, zonder brand te stichten, zogenaamd omdat je naar het toilet moet, kom je weer in de gang met de witte stalen deur. Loop over de gang naar rechts en door de deur naar de gang met de poster. De deur links naast de poster zit op slot. Gebruik de lidmaatschapskaart van de Liquorama club uit je inventaris om de deur open te maken. Ga naar binnen. Het is een opslagruimte. Haal de ijzeren staaf uit je inventaris en open een krat. De krat zit vol wapens. Gebruik de sleutels van de bewaker bij het schuurtje om de groene krat te openen. Hier zit een bom in! Verlaat de opslagruimte weer.

Loop naar rechts, door de deur, de gang met de trap in. Rechts naast de trap zit eveneens een deur die op slot is. Open hem met de sleutel van de bewaker bij het schuurtje. Jake vindt hier George Anderson, de wapenhandelaar. Praat met hem. George heeft de wapens geleverd aan de 'order'. Maar toen hij eruit wilde stappen, nadat hij hoorde wat de 'order' van plan was, hebben ze hem ontvoerd en gevangen gezet. Verlaat George en ga terug naar de gang met de witte stalen deur.

Gebruik de sleutel die je van de dronkelap bij de wapenhandel kreeg, om de witte stalen deur te openen. Je bent nu in de kelder. Er staan een paar vaten met gif en een brandende boiler. Je kunt met een plastic zak uit je inventaris, een monster van het gif nemen uit het linker vat, maar nodig is dit niet.
Kijk dan naar het zekeringenkastje rechts tegen de muur. Gebruik de schroevendraaier om het te openen. Trek aan de hendel en de lichten gaan uit. De orderleden voelen zich zeer ongemakkelijk. Verlaat de kelder.

Loop terug naar links tot vr de deur van de kamer waar de orderleden zitten te vergaderen. Klik met het spreek-icoon op de deur. De ordeleden raken helemaal in de war en in paniek. Ze beginnen in de wilde weg met hun pistolen te schieten. Jake maakt de lichten weer aan en gaat eens kijken in de vergaderruimte. Alle leden van de 'order' zijn dood. Jake oopt dan naar buiten, waar Parker op hem wacht. De rust in Pleurghburg is hersteld en Jake is de held van de stad..........................



Einde met vuur  

Jake zit vastgebonden op een stoel. Schuifel met stoel en al naar links, tot vlak bij de boekenkast. Een bewaker van de 'order' staat voor de kast en boven op de kast staat een beeldje. Spring er een keer of vier tegenaan met het hand-icoon, todat het beeld naar beneden valt en Jake's bewaker uitschakelt.
Schuifel nu terug tot bij de roestige pijp (rusty old pipe), die zichtbaar is in de wand. klik met het hand-icoon op de pijp en Jake schuurt met zijn gebonden handen langs de pijp, tot hij zich bevrijd heeft. Dan steelt Jake het gewaad van de bewaker, trekt het aan en verlaat de kamer.
Ga de trappen af. Je komt in een hal, waar een tafeltje staat en 2 dichtgespijkerde deuren zijn. Loop door de opening de trap af. Je bent nu in een gang waar in de rechter muur een gat is. de deur naast de trap is gesloten. De deur direct links naast de trap is het toilet.
Ga door de deur in de linker muur naar een volgende gang. Hier hangt tegen de muur een grote poster waar 'welcome brotherhood of carnage' op staat. Loop erlangs en ga weer door de deur in de linker muur. Nu kom je in een gang waar 2 stoelen tegen de muur staan en een kastje met een lamp erop. Loop voorbij de witte deur en ga weer de deur in de linker muur door.
Eindelijk ben je in de kamer in waar de orderleden hun bijeenkomst hebben. Graai, als ze klaar zijn met praten, het luciferdoosje van de tafel af. Neem in je inventaris het doosje en gooi het in de papiermand, die links in de hoek bij het raam staat.
Er onstaat brand. Iedereen rent naar buiten en de leden van de 'order' worden gevangen genomen en berecht......................

Einde met explosie  

Jake zit vastgebonden op een stoel. Schuifel met stoel en al door de kamer, langs de rechter wand naar voren, totdat Jake een krakend geluid hoort (loud creaking noise). De bewaker verbiedt Jake te bewegen. Trek je er niets van aan en schuifel nog een keer of 4 naar voren. De vloer stort in, Jake valt door het gat en er volgt een enorme explosie waarin iedereen de dood vindt...................



Kopiren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.