ANGELO AND DEEMON: One Hell of a Quest


Walkthrough door Yvonne ę 2019 www.adventurespel.nl

Uitgever: Specialbit Studio / 2019
Ontwerper: Specialbit Studio

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Info & review.


Spelbediening
De dood haalt Angelo
Het tussenstation
De hel
De bar en 'cold hell'
Ticket uit de hel


Spelbediening  

Bij het opstarten zie je het keuzemenu, waarin je je spel kunt voortzetten (continue), een nieuw spel kunt kiezen (new game) en je spel kunt laden (load).
Verder kun je de opties bekijken of veranderen (options) en het spel beŰindigen (quit).

Kies een nieuw spel.
Onderin staat de inventaris en daarin zie je de hintfunctie (microfoontje) en het keuzemenu (radertje) waarbij ook een mogelijkheid is je spel op te slaan (save).
Er is een autosave en daarnaast zijn er nog 8 spelen op te slaan.

Tip: Gebruik de hintfunctie niet of zo weinig mogelijk. Die leidt je snel naar de vervolgstap. Veel van de logica van het verhaal gaat dan verloren.


De dood haalt Angelo  

De dood staat op het punt iemand mee te nemen en staat voor een appartementencomplex.
Klik op het driehoekje linksonder en je ziet zijn inventaris met een mobieltje (reaper's phone) erin.
Rechts zie je in de inventaris een radertje om bij het menu te komen en een microfoontje, de hintfunctie.

Open de deur door de telefoon erop te houden. Een drone verschijnt en opent de deur.
Ga naar binnen.
Kijk rond en klik overal op, als je wilt. Probeer ook de lift te nemen.

Ga rechts de trap op.
Een huisnummer verliest een schroef, en draait dan om. Nummer 9 wordt zo nummer 6 en daar moet de dood naar toe.

Ga naar rechts. Druk op de bel van nummer 6.
De rol wordt overgenomen door de jongen in het appartement. Later in het spel blijkt dat hij Angelo heet.


Bij Angelo thuis
Ga naar de huisdeur rechts toe en laat de dood binnen.
De batterij van diens telefoon is leeg en hij geeft hem aan Angelo om op te laden.
Praat met de dood en maak de opmerkingen op het scherm.
Kijk in de inventaris. Je hebt niet alleen de telefoon van de dood (reaper's phone) maar ook je eigen telefoon (my phone) in de inventaris. Tip:
Angelo is een vlogger, laat hem dus vaak zijn mobieltje gebruiken om foto's, filmpjes en geluidsopnamen te maken.

Ga naar de computer.
Probeer de telefoon van de dood met de kabel te verbinden. Dat lukt niet, de telefoon heeft geen aansluitmogelijkheid. Zoom uit met de X rechtsboven.

Vraag aan de dood hoe hij zijn telefoon oplaadt (how do you charge it?).
Ga terug naar je computer. Klik op de errormelding en je komt in zoekmachine Poople terecht.
Klik op 'search', en zoek naar een oplossing op het internet. Je ziet een handleiding hoe je een phone kunt opladen zonder oplader. Je ziet een phone, een magneet en een magnetron.
Als je wilt kun je onder het filmpje op "like" of "dislike" klikken. Het is niet nodig voor het spel, maar je verdient er een steamprestatie mee. Ook kun je eventueel de icoontjes op het scherm aanklikken.
Zoom uit.

Ga naar de koelkast. Pak de magneet (apple magnet) op de deur. Draai het duimpje eventueel om en dan weer. Bekijk het boek eventueel en druk op de gouden knop.
Open de ijskast met de hendel, eet wat chips en eet het ei, als je daar zin in hebt.
Pak de cola (famous soda) en doe de deur dicht.
Ga de close-up uit.

Open de magnetron en bekijk hem. De magnetron is te vies om de telefoon in op te laden.
Doe er de cola in om het vuil te weken. Zoom uit.

Ga de badkamer in.
Pak een rol wc-papier (toilet paper roll) en pak uit het kastje boven de wastafel de tandenborstel (toothbrush).

Ga de huiskamer weer in.
Maak de magnetron schoon met de tandenborstel en veeg het vuil daarna weg met wc-papier.
De magnetron is schoon.

Combineer in de inventaris de magneet met de telefoon van de dood (phone with magnet).
Leg de telefoon met magneet in de magnetron.
Doe de deur dicht en zet de magnetron aan met de knop rechts.
Open de deur en pak de phone eruit. Zoom uit.

Geef de dood zijn telefoon terug.
Die laat een soort lift verschijnen om naar het dodenrijk te gaan. Angelo gaat graag mee om een heleboel likes voor zijn blog te verdienen.
het hoeft niet om het spel uit te spelen, maar als je wilt kun je de telefoonnummers op de achterwand van de lift fotograferen en de nummers opbellen.


Het tussenstation  

Praat met de dood. Hij zegt dat je op een station bent tussen twee werelden.
Kijk naar de telefoon op de bar, een zonder kiesschijf.
Aan de kluis mag hij niet komen, die is van de dood.
Lees het bord bij de trap rechts en pak er de tuinslang (hose) van af. Zoom uit.

Praat met de robot naast de trap. Hij geeft je een glas champagne (champagne) en laat de trein naar de hel komen.
Als Angelo de trein ingaat komt er een duiveltje, dat met hem wil praten. Hij wil hulp, omdat hij is blijven steken op deze plek en naar de hel wil. Hij was oorspronkelijk ook een mens, een rapper, en heeft een document nodig waarmee hij weg kan van dit tussenstation.
Vraag aan de robot of je zijn demon mag lenen(can I borrow your demon?) maar dat kan niet zonder officieel document.

Ga naar de tram die naar de hemel zal gaan, maar er is niemand.
Pak het visitekaartje (bussiness card) met het telefoonnummer van de dood en pak de tape. Beide zitten vast aan het raam van de tram. Zoom uit.

Bel de dood door het visitekaartje met je telefoon te combineren en de dood vertrekt met achterlating van zijn glas. Hij zegt Angelo er niet uit te drinken.
Leeg de champagne in het glas van de dood en Angelo drinkt het glas leeg.

Bekijk de safe.
De safe gaat niet open want de temperatuur van Angelo's adem komt niet overeen met de adem van de dood.
Zet de slang vast aan de safe en doe er dan de tape aan (use tape on hose).

Ga naar het duiveltje en vraag of hij een microfoon heeft (have a mic?) en hij krijgt een microfoon (mic).

Ga ermee naar de bar.
Zet de microfoon op de standaard. Raak de standaard aan.
De dood keert terug en brabbelt jinglebells door de microfoon.
Praat met de dood. Vraag hem death metal te zingen en door zijn adem gaat de safe open.
Pak een naamplaatje (badge) uit de safe.

Geef het naamplaatje aan het duiveltje.
Angelo stelt zich voor aan het duiveltje dat Deemon heet.
Ga de trein in en Deemon gaat mee.


De hel  

Angelo en Deemon komen het hek van de hel door en het hek sluit zich.
Bekijk eventueel de man en de hond en zie dat er een gat in de grond is waar iets in ligt dat glinstert.

Kijk in de inventaris en zie dat Deemon daar ook zit.
Je kunt Deemon klusjes voor je laten doen door hem in de inventaris aan te klikken.

Praat met de biker. Hij heet Ben en zijn motor is een kleintje als straf voor zijn misdaad: het gebruiken van een auto i.p.v. zijn motor tijdens een regenachtige avond.
Maak het gesprek af.
De biker wil zijn motor niet uitlenen. Hij laat merken dat hij behoefte heeft aan goede muziek.

Zie rechts bij de biker een paal met een drukknop erop.
Druk op de knop. Er verschijnt een leunstoel aan een kabelbaantje.
Ga erin zitten en Angelo komt op een andere plek in de hel.


Het eiland van Mr. P
Praat met de man die vroeger politicus was. Hij lijkt op Trump.
Klik op de hond en dan op Mr. P. Hij zegt dat de hond blaft als er nieuws is op tv en dat het tv-signaal weg is.
De hellehond bromt als je de trui probeert te pakken.

Bekijk de tank.
Probeer de hengel te pakken. Je mag hem niet lenen.
Praat met Mr.P. Als je hem omkoopt, mag je de hengel nemen.
Hij zegt dat er geen aas is dat het vissen overleeft en dat de vis alleen maar gegeten kan worden door een bewoner van de hel.

Pak bij het schip de emmer weg (bucket) en zie dat er aan het schip een lijn zit vol geld.
Pak het geld (money), maar dat lukt niet, tot Deemon zich ermee bemoeit.

Rechts ligt een motorboot.
Ga de boot in en Angelo en Deemon komen op een ander eiland aan.


Ander eiland
Klop op de deur, kijk naar de antenne, het windvaantje en de trampoline.
Zie dat de boom waarvan de bladeren de antenne bedekken, in water staat.
Ernaast staat een waterzuiveringsfilter met scherpe messen.
Stap in de auto.


Het station van de freak
Je komt bij een achterdochtige freak aan. Praat met hem.
Maak een filmpje van hem door met de phone op de freak te klikken.
Bekijk de paarse tentakel.
Geef de emmer aan de freak. Hij slaat er de denkbeeldige mieren mee dood.
Neem dat geluid op met de telefoon.

Ga naar links en neem de lift. Je bent weer bij de man met de hond.
Neem de kabelstoel en je bent bij de tv-kijkende Mr. P.


De windvaan en de antenne
Neem het bootje en ga naar het eiland.
Bekijk de windwijzer en de antenne op het dak van het huis.
Vraag Deemon de windwijzer te pakken. Klik daarvoor met de Deemon in de inventaris, op de windwijzer.
Dit lukt niet, hij heeft er de kracht en snelheid niet voor.
Zet Deemon op de trampoline en het lukt hem wel.
Pak de windwijzer (wind vane).

Zorg er nu voor dat de antenne het doet:
Bekijk de filterpomp en doe er geld in om hem kapot te maken. De messen in de pomp stoppen te draaien.
Zoom uit en je ziet dat door het gebrek aan gefilterd water de bladeren van de boom vallen. De antenne wordt er niet langer mee overdekt.

Ga met het bootje terug naar Mr. P.
Zeg hem dat het signaal goed is (signal clear!) en zet de tv aan.
Op dat zelfde moment begint de hond vreemde keelgeluiden te maken.
Klik op de hond. Hou de telefoon bij de hond en Angelo maakt een geluidsopname.

Geef, in de inventaris, de telefoon aan Deemon. Hij gaat een nummer mixen.
Klik op het drumstel, daarna moeten er gitaren aan toegevoegd worden.
Angelo had daar nog geen opname van, maar Deemon zegt dat al het geluid van gitaren op elkaar lijken en hij heeft er een sample van.
Druk dus op de gitaar en er wordt een stuk gitaarspel gekozen.
Hierna druk je op de microfoon en klinkt het geblaf van de hond.
Druk op autotune en je hoort wat Deemon gemaakt heeft: muziek als die van heavy metalbands.
Zoom uit.

Ga terug naar de biker, links.
Laat hem de muziek op je telefoon horen door met de phone op de biker te klikken.
Angelo en Deemon mogen nu mee in de motor.
Klik dus op de motor en ze arriveren op een ander eiland.


De bar en 'cold hell'  

De bar
Ga naar de bar en je bent op een parkeerplaats waar ook een chauffeur is te spreken.
Hij zegt niets maar als Angelo zijn phone gebruikt en een en ander vertaalt, krijgt hij wat informatie: Cats are bestsellers for any channel, hij verongelukte omdat hij appte tijdens het rijden.

Ga naar de portier.
Je kunt de bar niet in. Praat met hem en je krijgt vragen die je moet beantwoorden.
Op vraag 1 (welke straf je krijgt voor het omverrijden van mensen) is het antwoord: your ruined life
Op vraag 2 ( wat kost een etentje gemiddeld): cook at home
Op vraag 3 (wat is de zin van het leven): to try ...will follow

Ga naar binnen.
Kijk naar het portret links aan de muur.
Pak de ballon en Angelo zegt dat ze de clown moeten afleiden van de ballon. Die heeft een groot gat in zijn hoofd.

Zet de jukebox aan en praat met de barkeeper.
Pak het glas van de bar. Het schuift uit zichzelf naar rechts. Klik op de fles champagne (champagne bottle) op een plankje achter de barkeeper en je krijgt de fles van hem cadeau.
De barkeeper laat merken dat hij van de clown af wil en zegt dat het portret van een journalist is.

Praat met de clown en met de bewaker bij het kantoortje. Hij laat alleen iemand door als die pakketjes komt brengen aan de baas in het kantoor.

Ga weer praten met de barkeeper en die zegt dat de baas een voorliefde heeft voor het drankje 'Cold death', maar daar moet ijs in. Een man in de bergen kan ijs leveren.

Ga de bar uit en neem helemaal links de exit.
Klik op de plattegrond de Cold Hell aan.


Cold Hell
Zie links ijs liggen.
Als je het oppakt, is de oosterse man rechts ontstemd. Praat met hem. Hij is gere´ncarneerd en vertelt over zijn levens. Hij zegt dat een slecht mens niet kan re´ncarneren in een ander mens, maar wel met tussenstapjes als een worm of ander dier. Hij heeft koude billen.
Klik op de arm en maak een filmpje ervan met de phone op de arm.

Ga rechts naar de stoel toe. Dat is een re´ncarnator, een soort trapje met treden van het lot.
Zet de telefoon op de stoel en de phone wordt een verbeterde versie van zichzelf. Zoom uit.

Ga terug naar de oosterse man en praat weer met hem. Hij zegt dat de levensladder naar een hoger leven leidt.

Ga naar links en neem de exit.
Je had bij Mr.P gezien dat de hond een trui voor zich heeft liggen. Misschien heeft de oosterse man daar iets aan om zich mee te warmen.
Ga naar Hell's station.


De trui, het ijs
Ga naar Mr. P toe met de kabelbaan.
Geef hem de champagne om hem om te kopen.
Praat nog eens over het vissen en Trump zegt dat er geen aas is dat het vissen overleeft behalve een wezen uit de hel.
Doe dus een beroep op Deemon: raak de hengel aan en combineer Deemon met de hengel.
Deemon vangt een vis (hell fish). Stop hem in de inventaris en geef hem dan aan de hond.
Pak daarna de trui (sweater) van hem af.
Ga terug en neem plaats in de motor.

Ga naar Cold Hell en geef de trui aan de oosterse man. De trui is niet warm genoeg.
Ga naar de re´ncarnator, zoom in en leg de trui erop. De trui krijgt een upgrade en wordt een kacheltje.
Pak het kacheltje (heater), zoom uit en geef het aan de verkleumde man.
Pak nu het ijs (ice), ga naar de uitgang en dan naar de bar.

Geef het ijs aan de barkeeper, maar die accepteert het niet omdat het al aan het smelten is.
Ga terug naar Cold Hell en pak weer wat ijs.
Combineer het ijs met Deemon om het te bewaren (Ice in Deemon) en ga terug naar de bar.
Geef het ijs in Deemon aan de barkeeper en je krijgt een cocktail.
Pak de cocktail van de bar en breng die naar het kantoortje.


Ticket uit de hel  

Devila
Maak eventueel een foto van de duivelin en praat met haar.
De machine links kan een kaartje verzorgen om uit de hel weg te komen. Als je een levende ziel toevoegt en dus aan de duivelin geeft, laat de duivelin een helbewoner vertrekken.
Bekijk de machine en zoom uit.

Praat met de CEO. Hij zegt dat Angelo zijn zoon moet zoeken om hem smerige informatie te geven over tegenwerkende collega's. Die zit verstopt in het standbeeld van koning Midas. Ze moeten het wachtwoord zien te krijgen.

Bekijk de spullen in het kantoor, de hoorn van de telefoon (phone handle) komt in de inventaris terecht.
Praat met de vis. Hij is ooit een samurai geweest en zijn geest kan bevrijd worden door een heilig offer, dat hij in zijn aquarium niet zelf kan uitvoeren.

Ga het kantoor uit, verlaat de bar en neem de exit.
Ga naar Hell's station, neem de schommelstoel en ga bij Mr.P het bootje in.
Ga het huis in.


Het huis van de hacker
Open de koelkast en trek aan de hendel. Haal de chip uit de koelkast, sluit hem en zoom uit.

Bekijk de machine en praat met de papegaai.
Ga naar de stoel toe en zet de machine rechts aan door erop te klikken.
Praat met de hacker in de machine. Hij zegt dat de stoel een portal is.

Angelo en Deemon zijn opeens buiten.
Pak de salpeter (saltpeper) voor Angelo. Hij zegt dat het te gebruiken is voor explosies.

Ga het huis weer in en vraag hulp aan de hacker. Hij wil dat je ervoor zorgt dat een van de bomen meer licht krijgt voordat je met de portal het rijk der levenden mag bezoeken.

Ga naar buiten en bekijk de boom.
Kijk dan naar de elektriciteitspaal links op het scherm.
Stuur Deemon op de volgende manier naar de paal toe:
combineer Deemon met de windvaan en hij repareert de elektriciteitsvoorziening.
De boom krijgt nu licht.

Ga terug naar de hacker en zeg dat je klus geklaard is.
Ga in de stoel zitten en Angelo wordt geteleporteerd naar een kantoor waar een secretaresse aan het werk is.


Het kantoor in het rijk der levenden
Praat met de secretaresse. Die geeft je geen toegang tot de CEO als je bankrekening niet hoog genoeg is en je moet op een van haar lijsten staan: de bezoekerslijst of de lijst van nieuw personeel.
Angelo heeft 2 miljoen meer subscribers op zijn blog nodig voor de CEO hem toegang geeft.

Bekijk de job post en roep de hacker op.
Pak het buiten gebruik-bordje (plate Out of service) en solliciteer naar een baan bij de secretaresse.
Bekijk de twee lijsten op de standaard naast de secretaresse, maar daar mag je niet aankomen.
Kijk naar de koffiemachine. Praat met de secretaresse en vraag of de CEO koffie wil.

Maak weer contact met de hacker en hij laat de beurskoersen kelderen.
De secretaresse gaat met koffie naar de CEO toe.

Pak de twee lijstjes van medewerkers (workers journal) en gasten (guest journal).
De hacker meldt ze terug te leggen als de secretaresse terugkomt.
Zet de lijstjes terug, maar leg de gastenlijst op het stapeltje voor de medewerkers en de lijst met medewerkers op de plek van de gasten.
Zet het buitenwerkingsbordje op de koffiemachine.

Maak contact met de hacker en die manipuleert de beurskoersen weer.
De secretaresse gaat zonder koffie naar de CEO toe.

Repareer de koffiemachine.
De secretaresse voegt Angelo toe aan de lijst.
De hacker kan niet meer helpen en raadt een andere afleidingstruc aan.
Haal het schilderij van de muur en verwissel de lijstjes op het moment dat ze het schilderij weer op hangt. Wees snel en ga door tot het lukt.
Praat dan weer met haar. Angelo mag het kantoor van de CEO in.


De CEO
Ga het kantoor in en loop naar de zoon van de CEO.
Praat met hem en Angelo geeft de boodschap door van de vader van de CEO.
De zoon bekent dat hij het was en niet de partners, die zijn vader doodde.

Angelo laat zich terughalen door de hacker.
Verlaat het huis, ga het bootje in en ga naar Mr. P.
Ga naar Hell's station en ga met de motor naar de bar toe.
Ga het kantoortje in.

Praat met de CEO en pak de stempel uit het aquarium. Dat staat de vis niet toe.
Praat met hem, ga het kantoor uit en ga met de motor naar Cold hell.


Papegaai
Upgrade de telefoonhoorn op de re´ncarnator en het wordt een ouderwets mobieltje (old cell). Zoom uit.

Ga weg naar Hell's station en neem de schommelstoel naar Mr. P.
Ga met het bootje naar het huis.
Bekijk de machine aan het plafond bij de papegaai en het bakje onderaan.
Doe de salpeter in het laaddeurtje van de machine.

Ga naar de hacker en laat hem de machine starten (let the machine run). Hij wil dat pas doen als de papegaai weg is, die stoort hem.
Praat verder met de hacker.
Geef de papegaai het oude mobieltje om hem toegang te geven tot een sociaal netwerk.

Ga naar buiten, stap de boot in en ga links naar Hell's station.
Neem de motor en ga naar de bar.
Praat met de chauffeur (text to this number). De chauffeur zal nu gaan appen met de papegaai.

Ga terug naar Hell's station en neem de schommelstoel.
Gebruik het bootje en ga het huis in. De papegaai is druk aan het appen.

Praat met de hacker (Parrot disarmed).
Ga naar de machine toe waar een aantal dynamietstaafjes (TNT) in het opvangbakje ligt.

Ga met het bootje terug naar Mr. P en neem de motor naar de bar toe.


De ballon, de stempel
Bekijk de ballon en laat de hoofdpijn van de clown overgaan door de clown te laten exploderen: gebruik daarvoor de TNT op hem. Hij kan de ballon nu niet in de gaten houden.
Pak de ballon (balloon) dus en ga het kantoortje in.

De vis wil zijn meester niet in de steek laten maar Angelo heeft de stempel nodig.
Geef de ballon aan de vis en hij stijgt op, wordt even een samurai en verdwijnt in de soulmachine.
In het aquarium zit nu een boze vis. Praat met hem en probeer de stempel te pakken, maar dat lukt niet.
Angelo weet niet zeker of de vis boos is.

Bekijk de soulmachine en haal het kaartje (ticket) uit de machine. Er is een ziel de hel in gebracht, dus mag er een ziel uit de hel verdwijnen.
Stop de chip in de geldgleuf en de vis gooit de stempel (stamp) uit zijn aquarium. Pak hem op.
Stempel het kaartje in de inventaris en het gestempelde kaartje (stamped ticket) zit in de inventaris.
Kijk naar de vis die gekalmeerd is.


Naar huis
Ga het kantoor en de bar uit en ga naar Hell's station.
Geef het kaartje aan de oude man bij het hek. Het hek gaat open. Ga er doorheen en ze komen aan op het station waar hun hellereis begon.

Praat met de dood aan de bar, maar die is daar te dronken voor.
Ga de gevleugelde tram in en de tram praat met Angelo.
Maak het gesprek af en de tram voert hen weg.............



KopiŰren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.