AMOS GREEN'S FINAL REPOSE


Carol Reed Mystery 17

Walkthrough door Marjo © 2022 www.adventurespel.nl

Uitgever: MDNA Games / 2022
Ontwerper: Mikael Nyqvist, MDNA Games

Voor spelbeschrijving en screenshots, ga naar: Info & review.


Spelbediening,
Een nieuwe zaak,
Informatie over Amos Green,
Johnsons wedstrijd,
Adres van de Bijenkorf verkrijgen,
Onroerend goed van de Bijenman,
Orefield,
Cassettebandje en kerkconnectie,
Elim en Martha,
Amos en Stina.


Spelbediening  

Het spel is muisgestuurd.
De groene pijlen geven de richting aan waarin je kunt lopen. Klik erop.
De groene pijl naar onder betekent "terug". Als je naar beneden kunt, dan staat er 'DOWN' bij deze pijl.
Oogicoon is om te kijken, handicoon om iets te pakken.
Het vuistje is om ergens aan te kloppen.

Druk op de spatiebalk om de actieve plekken (hotspots) in het scherm te zien.
Het radertje met de baco betekent dat hier een actie uitgevoerd kan worden.
Als je met iemand praat, verschijnt er een notitieblok, waarop je de vragen kunt aanklikken. Een voorwerp bewegen kan met de gebogen pijltjes.

Ga met de muiscursor naar de bovenkant van het scherm voor de inventaris.
Onderzoek de voorwerpen in je inventaris van dichtbij met de rechtermuisknop.
Gebruik een voorwerp door het uit de inventaris te slepen en los te laten op de gewenste plek.
Als er een groene rand om een voorwerp staat, dan heb je het juiste voorwerp om op die plek te gebruiken.
NB: Het spel heeft een prima hintsysteem (een boek in de inventaris).

Als je een nieuwe locatie ontdekt hebt, verschijnt er in de linkerbovenhoek een groen rondje met een rode druppel.
De locatie wordt vermeld op je plattegrond. Klik op de naam van de locatie om er rechtstreeks naar toe te gaan.
Om weer op de plattegrond te komen, klik je, als je ergens op een locatie bent, op de tekst EXIT. Dat kan midden op straat, op een bospad of op een deurklink zijn.

Ga met de ESC toets of rechtermuisklik naar het hoofdmenu.
Hier kun je een spel opslaan, laden of verlaten of helemaal opnieuw beginnen.
Bij 'options'

Start een nieuw spel en je krijgt de vraag of je eerst de "tutorial" wilt doen.
In de tutorial word je bekend gemaakt met de manier waarop je het spel kunt spelen.
Je kunt de korte tutorial overslaan.


Een nieuwe zaak  

Carols appartement
Het spel begint op een bospaadje naast de rivier, waar Carol een wandeling maakt.
Carol mijmert dat er weer een jaar voorbij is. Ze heeft nauwelijks afspraken in haar kalender en daardoor gaat de tijd ongemerkt voorbij. Zelfs de seizoenen wisselen ongemerkt, omdat ze heel veel binnen zat vanwege een lockdown.

Weer thuis in Carols appartement stap je de woonkamer in.
Draai naar links en je ziet een mahoniehouten dressoir. Op het dressoir staan een paar geurstokjes in een potje. Bekijk ze van dichtbij. De geur is vrijwel geheel verdwenen, zegt Carol.

Draai naar links, open de dubbele deur en je ziet een grote boekenkast, waar allemaal adventurespellen in staan!
Draai naar rechts en je ziet een bureau met een computer die aan staat.
Draai nogmaals naar rechts en je ziet een kleine bureau met een computer, waarvan het scherm zwart is.
Rechts naast dat scherm staat een soort groene flacon. Bekijk hem van dichtbij en raap hem op. Het is een ouderwetse zaklamp (flashlamp), die Carol op een veiling kocht. Hij staat nu in je inventaris.

Ga terug naar de woonkamer, draai om en open de andere dubbele deur.
Je ziet nu de slaapkamer. Kijk rond en je ziet op de ladekast een paar panty's, die je van dichtbij kunt bekijken, als je dat wilt. Verlaat de slaapkamer weer.

Vanuit de gang, kun je naar de keuken.
Kijk hier rond. Op het aanrecht staat een grijze fles sodastream colaconcentraat.
Je kunt als je wilt ook in de koelkast kijken. Hij zit lekker vol.
Verlaat de keuken.

Ga op de gang naar de deur met het bordje WC erop. Dit is de badkamer.
Maak de deur open en ga naar binnen.
De wasmachine is kapot en Carol heeft een hele stapel was. Er zit niets anders op dan een andere wasmachine vinden.
Raap de doos waspoeder (detergent) en de stapel vuile was (dirty laundry) op en verlaat de badkamer.


Kelder
Verlaat Carols appartement en ga de trap af.
Bij de voordeur aangekomen, draai je naar links. Open hier de deur naar de kelder.
Ga in de gang vooruit, draai naar links en je staat voor de gemeenschappelijke wasruimte (laundry room).
Ga naar binnen.

Bekijk de wasmachine.
Doe aan de bovenkant het klepje open.
Sleep het pak waspoeder uit je inventaris en laat los boven het bakje.
Maak het klepje dicht en zoom uit (pijltje onder).
Bekijk dan het middenstuk van de wasmachine. Maak het deurtje open.
Sleep het wasgoed vanuit je inventaris in de wasmachine.
Dit klinkt niet goed!
Klik op het wasgoed om het te doorzoeken en Carol vindt haar mobiele telefoon!
Verlaat nu de close-up van de wasmachine, maak het deurtje dicht en het wasje begint te draaien.

Verlaat de wasruimte en Carol krijgt een SMS-bericht van haar vriendin Stina.
Stina heeft de hele nacht liggen piekeren en wil afspreken met Carol in het archief van de bibliotheek.
Je krijgt melding van een nieuwe locatie op je plattegrond.

Stop je telefoon weg (pijl onder) en verlaat de kelder.
Pak de klink van de voordeur (exit) beet en ga naar buiten.


Stina
Klik op de plattegrond op 'Stina' en Carol gaat naar de bibliotheek.
Ga het witte gebouw in en praat met Stina. Stina vertelt dat ze eerder deze week een dode man gevonden hebben in het Herzog National Forest. Ze laat Carol een krantenknipsel zien. Hierin lees je dat de dode vlakbij een dierenvoederplek gevonden is, dat hij al een jaar of 8 dood is en in 1950 in Norrkoping is geboren. Het bos was al 10 jaar gesloten voor publiek, maar werd onlangs gekocht door ene Curt Nicolin, die er een kuuroord wil bouwen. Bij aanleg van een pad naar de dierenvoederplek werd het lijk ontdekt. Volgens de politie is het een natuurlijke dood, omdat de man voor zijn verdwijning bekend stond als dakloze. Er was weinig over zijn verblijfplaats bekend.

Lees het artikel en er verschijnt een nieuwe plek op je plattegrond.
Carol vraagt zich af wat Stina daar dan mee te maken heeft. En dan vertelt Stina dat de politie contact met haar zocht omdat de dode een briefje met Stina's naam en adres bij zich droeg.
Maar Stina begrijpt daar niets van, ze heeft nog nooit van de man gehoord.

Stina is daarna wat meer achtergrond informatie gaan zoeken over de dode. Ze ontdekt dat hij Amos Green heet en vroeger een kickboxer was. Amos verliet in 1976 de sport na een succesvol gevecht, om zich te gaan wijden aan de kerk en geestelijke zaken.

Stina heeft verder niet kunnen vinden over eventuele familieleden van Amos Green en vraag Carol of die misschien wat meer informatie kan zoeken.
Carol stemt toe en krijgt een kopietje van het krantenartikel van de week en het krantenartikel uit 1976.


Informatie over Amos Green  

Voederplek
Klik op je plattegrond op 'The Feeding Station' en Carol gaat naar de voederplek war Amos gevonden werd.
Je ziet voor je een houten stellage waar zo te zien het voer uit komt.
In de achtergrond zie je een hut op poten, dat is een observatiepost en daar wil Carol naar toe.

Zoek je weg naar de hut (vooruit, draai links, vooruit, vooruit, draai rechts, vooruit).
Open de deur en ga naar binnen.
Kijk om je heen, er iets niets bijzonders te zien.
Verlaat de hut weer.

Onderaan het trapje draai je naar rechts, ga twee keer vooruit en je ziet in de verte, aan de andere kant van de open plek, de dierenvoederstellage. Ga nog een keer vooruit en draai dan naar links.
Je ziet nu een dikke kei.
Links van de kei ligt iets in het gras. Bekijk het vandichtbij. Het is een ouderwetse geldbeurs.

     



Op de metalen rand van de beurs zie je vier kleine knopjes.
Nummer ze in gedachten van links naar rechts, 1 t/m 4.
Klik er in de juiste volgorde (2 4 3 1) op en ze blijven zwart.
De beurs gaat open en je ziet wat kleingeld en een briefje.

Haal het briefje uit de beurs.
Er staat op geschreven Ontmoet Elim in het Triangle Park Maandag a.m.
Carol weet dat dit het park is, waar de daklozen elkaar ontmoeten. Zou dit de beurs van Amos zijn? Dan loont het de moeite om in het park te zoeken naar meer informatie.
Het park wordt toegevoegd aan je plattegrond.
Verlaat de dierenvoederplek door terug te lopen naar de plek waar je arriveerde en klik dan op exit.


Triangle Park
Klik op de plattegrond op 'Triangle Park'.
Carol arriveert bij een rood bankje onder een boom.

Loop verder tot je bij een geel bankje komt, dat op een grasveldje in de schaduw staat.
Loop om het bankje heen, tot je aan de achterkant van het bankje staat.
Bekijk dan de rechterpoot van dichtbij. Er ligt een briefje. Klik erop en lees het. Het is een oproep van Gunnar Hanson om naar het Salt Field Center te komen voor een protestbijeenkomst. Politici willen blijkbaar de zwervers uit het park verdrijven.
De locatie wordt aan je plattegrond toegevoegd.

Draai vanaf het bankje naar links, ga vooruit, draai weer naar links en je ziet een schoudertas onder een struik liggen. Bekijk hem van dichtbij.
Maak de tas open en haal er een bus acrylverfverdunner (paint thinner) uit.
Leg de tas terug en verlaat het park, door richting kerk te lopen en bij het gele huis op exit te klikken.


Gunnar Hanson
Ga via de plattegrond naar Gunnar Hanson.
Klik op het witte gebouw om naar binnen te gaan.
Praat met Gunnar Hanson, die netjes volgens voorschrift in Covid-tijden, een mondkapje draagt.
Carol vraagt of hij iemand kent die Elim heet.
Gunnar vertelt dat Elim dood is en dat hij hem niet echt goed kende.

Als Carol zegt dat ze op zoek is naar informatie over Amos Green, vertelt Gunnar dat hij Amos al in geen jaren gezien heeft (nogal wiedes), maar dat hij Carol wel het adres kan geven van iemand die meer weet over Amos. Jammer genoeg staan die gegevens op zijn telefoon en heeft hij dat ding achtergelaten in zijn schuilplaats.
Die schuilplaats is de plek waar Gunnar overnacht, als ze hem hier op de opvang niet binnenlaten wegens dronkenschap. De locatie wordt op je plattegrond vermeld.
Gunnar vraagt of Carol dan meteen ook zijn deodorant kan meebrengen.


Gunnars schuilplaats
Ga op de plattegrond naar Gunnar's Harbourage.
Gunnar verblijft zo te zien in een gat onder een grote rots. Er liggen allemaal spulletjes voor de rotsblok. Om dichterbij te komen, ga je vooruit, naar links en 4x vooruit de heuvel op.
Stap naar voren, naar de ingang. Het is donker binnen.

Gebruik je zaklamp op de opening en ga dan de grot in. Draai naar rechts, ga weer naar voren en kijk dan naar rechts. Hier zie je op de grond een groene wegwerpaansteker (lighter) liggen. Raap hem op, het ding kan handig zijn.
Doorzoek de grot verder. Achter een blauw fitnessmatje vind je Gunnars telefoon. De telefoon zit in een groen hoesje. Raap hem op.

Ga naar buiten, draai je een paar keer om, tot je de pannen en andere spulletjes van dichtbij kunt bekijken.
Half achter het kleine vermolmde plankje bij het pannetje, zie je een flacon deodorant van het merk palmolive, met een blauwe dop. Raap hem op.
Verlaat de schuilplaats in het bos en ga via exit naar de plattegrond.


Gunnar Hanson
Ga op de plattegrond weer naar Gunnar Hanson.
Spreek hem aan en Carol geeft hem de telefoon en de deodorant.
Gunnar vertelt, zonder op zijn telefoon te kijken, dat ene Lennart The Bee Johnson meer kan vertellen over Amos. Hij is een ex-professionele bokser en is vaak te vinden op de Linville Athletics Club, op zoek naar jonge talentvolle boksers.
Verlaat Gunnar.


The Athletics Club
Ga via de plattegrond naar The Athletics Club.
Draai naar links en ga dan vooruit naar de ingang van het mooie gebouw.
Lees het onderste bordje dat op de deur bevestigd is. Johnson heeft een wedstrijd uitgeschreven. De winnaar mag hem persoonlijk ontmoeten. Het internetadres van Johnson staat vermeld.
Verlaat de close-up en Carol zegt dat ze het adres wil opzoeken. Ze pakt automatisch haar telefoon.
Om te beginnen met de wedstrijd, moet ze Steamhouse Garden Cafetaria bezoeken. De locatie wordt aan je plattegrond toegevoegd.

Klik op de telefoon op OK.
Je ziet een aantal symbolen, die veranderen als je erop klikt. Je weet nog niet wat je hiermee moet, dus klik naast de telefoon om hem uit te zetten.


Johnsons wedstrijd  

The Garden Cafetaria
Ga via de telefoon naar de The Garden Cafetaria. Het is een typisch Zweeds, roodgeschilderd, houten huis. Loop eromheen. In de tuin zie je picknicktafels en aan de gevel hangt een prikbord.

Lees de informatie op het prikbord. Er hangt een briefje met een bij en zo'n gekleurde cirkel. die je op je telefoon zag. De tekst luidt: ga verder naar de Alsop Rallycross Course.
De locatie wordt aan je plattegrond toegevoegd.
Ga terug naar de straat en verlaat de locatie.


Rallycross Course
Ga via de plattegrond naar de Rallycross Course.
Daar aangekomen ga je vooruit, over betonblokken en dan rechts, vooruit, rechts en weer vooruit, naar het boogschietterrein.
Loop vooruit tussen de staande schietschijven door, die afgedekt zijn met lichtgrijs doek.
Draai je om en kijk naar de achterkant van drie schietschijven. Op de rechter schietschijf zit een briefje geplakt. Lees het. Deze schijf is in leen van een andere club op Agastya Hill. De locatie wordt meteen op je plattegrond vermeld.

Loop terug over de betonblokken en verken de rest van het gebied.
In de verte zie je een klein vierkant gebouwtje. Loop daar naar toe, bij de splitsing naar links.
Het blijkt een gedenkplek te zijn.
Tegen de muur, aan de kant van de betonnen zuiltjes met kettingen, staat een grafsteen van Efraim Goldblad, die leefde van 1834-1894. Op de grafsteen staat een open passer, het symbool voor een cosmopolitische geest.

       

Loop naar de achterkant van het gebouwtje.
Hier zie je een houten deur met een metalen beslag in de vorm van een cirkel met een kruis erdoorheen.
Beide symbolen zag je ook op je telefoon op de website van Johnson.

Verken het gebied verder en je komt bij een groot houten, geel geschilderd huis met een rood dak en een rode dubbele voordeur.
In de tuin van het huis, zie je bij een boom een hondenhok, eveneens geel geschilderd. De hond heet blijkbaar Ring. Er staat een symbool bij, een cirkel met een plusteken erin.
Verlaat nu het gebied.


Agastya Heuvel
Ga via de plattegrond naar Agastya Hill, waar de andere boogschietclub gevestigd is.
Loop vooruit, naar de oranje wegwijzer, draai hier naar links en ga dan vooruit naar het veld met de niet ingepakte schietschijven.
Ga nog eens vooruit, dan naar links, waar je een picknicktafel en een houten bankje ziet.
Op het houten bankje ligt een hoofdlamp (headlamp). Raap hem op.

Draai je nu om en bekijk de schietschijven. Je kunt nu de kleurenvolgorde van een schietschijf zien: geel, rood, groen, zwart, wit, van binnen naar buiten.

Pak je telefoon erbij en noteer de symbolen die je overal zag.
Van boven naar beneden de cirkel met het plusteken, de cirkel met het kruis erdoor, de passer en de schietschijfkleuren
Klik dan op OK.

Johnsons webwedstrijd laat prompt de volgende vraag zien.
The Bee (de bij) sponsorde de festiviteiten op de Turnip Shooting Range. Dit was ter gelegenheid van een verjaardag. In welk jaar was dit? Je krijgt de keus uit vier jaartallen, maar hebt nog geen idee.
Op zoek dus, de Turnip schietbaan wordt op je plattegrond vermeld.
Verlaat dit terrein.


De Turnip schietbaan
Ga via de plattegrond naar The Shooting Range. Daar aangekomen ga je twee keer vooruit, links, vooruit en draai naar links. Je ziet nu verborgen in het bos een groene schuur staan.
Loop er naar toe en open de linker deur.
Je ziet wat houten latwerk en bordjes op een stok. Tegen een houten lat aan de linkerkant zie je een sleutel (key). Raap hem op en ga naar buiten.

Verlaat het bos, steek het gemaaide grasveld over en loop naar de rij bordjes waar getallen op staan.
Ga iets dichterbij en je ziet dat bordje 11 en bordje 25 rood van kleur zijn.

Draai je om, ga drie keer vooruit, links, weer drie keer vooruit, richting een soort veranda-overkapping. Ga langs die overkapping, draai naar rechts en je ziet een gelige schuurdeur waar een waarschuwingsplakkaat (caution) op gespijkerd is. Je moet hier gehoorbescherming dragen, staat erop.

       

Trek aan de deur, hij is afgesloten. Gelukkig is dit is de deur waar je gevonden sleutel op past, gebruik hem dus op het slot en ga naar binnen.
Zoek tussen de spullen en je vindt een poster van de aankondiging van het Turnip schietfestijn.
De datum staat er ook op: May 2nd 2017.
Verlaat de schuur en ga eventueel naar de dichtsbijzijnde exit.
Ga dan opnieuw naar de Shooting range.
       

Als je bij aankomst op de schietbaan vooruit gaat, zie je een rood houten huisje.
Ga vooruit en draai naar links en je ziet een bospad waar een ketting overheen gespannen is. Stap eroverheen en ga vooruit. Na vijf keer draai je naar rechts. Je ziet dan een geel schuurtje waar een groot bord tegenaan staat, half begroeid met struiken.
Op het bord staat het getal 20.

Pak je telefoon en klik nu op de datum en de getallen die je hier op de shooting rage vond:
2017 - 11 - 20 - 25.
Je krijgt meteen een berichtje: Gefeliciteerd! Je kunt The Bee ontmoeten op de Linville Athletics Club Open House op 25 september van 10 uur in de ochtend tot 3 uur 's middags.
Dat duurt nog een paar weken! Carol heeft echt geen zin om daarop te wachten en ze besluit drastische acties te ondernemen.
Verlaat de schietbaan 9 keer vooruit, via de dichtsbijzijnde exit.


Adres van de Bijenkorf verkrijgen  

De atletiekvereniging
Ga via de plattegrond naar The Athletics Club.
Draai naar links en ga dan vooruit naar de ingang van het mooie gebouw.
Klop op de deur en de conciërge doet open. Praat met hem.
Carol eist dat ze The Bee kan ontmoeten.

De conciërge merkt dat Carol vastbesloten is en vertelt haar dat ze eerst zijn vertrouwen moet winnen, eer hij haar toegang tot de bijenkorf (bee hive) geeft.
Carol mag vijf phatballen verzamelen, die hier ergens op de sportvelden rondzwerven en bovendien de graffiti verwijderen op dit gebouw en op het gebouw bij de Domus skipiste.
De skipiste wordt aan je plattegrond toegevoegd.


Carols appartement
Ga eerst even naar Carol's Appartment om te kijken hoe het met de was staat.
Ga naar de wasruimte in de kelder en raap onderweg in de gang de roodgeruite theedoek (dishcloth) op, die iemand heeft laten vallen.

Loop verder en je ontdekt dat de huisbaas een briefje op de deur van het washok heeft geplakt. Het gebruik van de wasmachines is verboden op zondag. Carol kan haar wasgoed maandag ophalen op het kantoor van de huisbaas.
Verlaat de kelder weer.


De buitensport velden
Ga via de plattegrond naar The Outdoor Gym.
Ga vooruit, naar links en je ziet de achterkant van een bord, op het groene klimtoestel met de ringen.
Iemand heeft er met gele verf Tunguska op het bord gespoten.
Combineer in je inventaris de theedoek met de verfverdunner en poets daarna de graffiti weg.
Loop om het toestel heen, naar de voorkant van het bord. Hier heeft iemand een smiley gespoten. Ook die poets je weg met de theedoek met verfverdunner.
Verlaat het terrein.


De atletiekvereniging
Ga via de plattegrond naar The Athletics Club.
Ga langs het witte gebouw naar de sportvelden.
Kijk overal rond. Onder de bankjes die naast het basketbalveldje staan, ligt een plastic oranje bal met gaten, een van de phatballen waar de conciërge het over had.

Een stukje verder, bij het houten PEK-huisje, staan een paar picknicktafels. Hier vind je bij de poot van een bank een groene bal met gaten.

       

Doe vanaf de picknicktafel een paar stappen terug en je ziet de zijkant van het PEK-huisje beter.
Je ziet nu ook de lange houten paal, waar een metalen handwals tegenaan staat.
Loop eromheen en je ziet voor de metalen rol een gele bal met gaten in het gras liggen. Raap hem op.

Als je de gele bal hebt opgeraapt, zie je rechtdoor, achter een laag hekwerkje een flinke hoop zand liggen. Loop er naar toe, want hier vind je een rode bal met gaten.

Loop voorbij de hoop zand en je ziet naast het hekwerk een lichtgroene kliko staan.
Hier vind je de laatste, roze bal met gaten.

Nu op zoek naar de graffiti.
Loop richting de straat met de oranje huizen.
Hier in de buurt vind je net zo'n lichtgroen klimrek als je eerder op de buitenvelden zag.
Ook hier is het instructiebord beklad. Veeg de 'I hate sports' tekst weg met je theedoek, die nog voldoende doordrenkt is met verfverdunner.

Ga met je rug naar het instructiebord staan en loop vooruit, tot je een bankje in de scshaduw onder een boom ziet. Er staat een metalen oranje/geel bord naast, waar iemand in blauw het vredesteken op gespoten heeft. Veeg het weg.
Carol zeg nu dat ze klaar is met de karweitjes.


The Athletics Club
Loop vanaf de sportvelden richting het witte houten gebouw om het terrein te verlaten.
Ga naar rechts, naar het mooie hoofdgebouw van de vereniging.
Ga naar binnen en spreek de conciërge aan. Carol geeft hem de ballen en vraagt haar beloning.

De man zegt dat hij contact heeft gezocht met The Bee, maar dat die vandaag weinig tijd heeft. Hij is met zijn bijen bezig. Als Carol hem wil helpen, maakt hij wel wat tijd voor haar vrij.
Hij wil dat Carol uit minstens twee bijenkorven een bij vangt en die naar hem brengt, zodat hij ze naar een lab kan sturen om ze te controleren op een virusinfectie. De conciërge geeft Carol een briefje met instructies. De bijenkorven staan op Supine Mountain.
De locatie staat nu op je plattegrond, verlaat het gebouw.


De bijenkorven
Ga via de plattegrond The Bee's Beehives.
Bij aankomst zie je in de verte een houten gebouwtje. Daar wil je naar toe, loop dus drie keer naar voren, draai links en dan alsmaar vooruit het bos in tot je bij het schuurtje bent.

Ga naar binnen en kijk om je heen.
In het rek zie je een smoker oftewel bijenroker liggen. Carol heeft geen idee wat dat ding is.
Ga naar buiten, draai rechts en loop langs het schuurtje en draai weer rechts, naar een gele houten bijenkast, die aan een boom hangt. Bekijk hem van dichtbij.

Haal het witte deksel eraf en pak het papier dat in de kast ligt, het zijn instructies voor het vangen van bijen met behulp van een bijenroker.
De bedoeling is dat je de smoker vult met stokjes, die in specifieke kruiden gerold zijn en daarna aansteekt. De bijen worden er kalm van, zodat je ze makkelijker kunt pakken.
Verder heb je dan nog een netje en een speciaal doosje nodig.
Na lezing van de instructies krijg je een nieuwe locatie op de plattegrond, namelijk de kruidentuin.

Ga terug en loop rond naar de rij bijenkasten. Loop eromheen en bekijk de achterkant van een kast. Hier hangt een briefje op met de tekst Verplaats naar de kasten bij het Broxtowe recyclestation. Daar staan blijkbaar nog meer bijenkasten.
Ook deze locatie wordt aan je plattegrond toegevoegd.
Verlaat het terrein zoals je gekomen bent.


Broxtowe bijenkasten
Ga via de plattegrond naar de Broxtowe Beehives
Loop over het pad tot je in het gras een aantal bijenkorven ziet staan.
Ga dichterbij. Op een van de kasten vind je een plat houten kistje (breathable box) met gaatjes erin. Hierin kun je bijen vervoeren.
Verlaat het gebied weer.


Carols appartement
Ga via de plattegrond naar Home, naar Carols appartement.
Op de deurmat ligt een brief van de gemeente. Er worden bomen gekapt op de Oostelijke Promenade, waarna er nieuwe geplant zullen worden. Daarom zal de Promenade afgesloten zijn voor verkeer.

Ga naar de woonkamer en pak de geurstokjes (fragrance sticks) uit het flesje op het dressoir.
Loop naar het raam en kijk naar buiten als je wilt. Kijk links en rechts en je ziet dat de weg voor Carols huizenblok al afgezet is. Carol is niet blij met het kappen van de bomen.

Ga ook naar de slaapkamer en pak daar de panty's (stockings) van het ladekastje.
Verlaat daarna het appartement.


Kruidentuin
Ga via de plattegrond naar de Herb Garden.
Loop vooruit, naar rechts, vooruit en links, tot je op een soort steigertje staat. Carol zegt dat hier vroeger een brug naar de overkant kon zien en nu dus niet meer.
Draai je om en loop terug. Carol krijgt een SMS-je van haar vriend Jonas. Hij vraagt of ze hem voor een snelle 'peach cooler' wil ontmoeten bij Bores.
De locatie wordt op je plattegrond gezet. Draai naar rechts en ga vooruit tot bij een groot bord dat volgespoten is met graffiti. Ernaast staat een wegwijzer, waar 'Five Schilling Bridge' op staat.
Uit het bord kun je opmaken dat de brug afgebroken is.
Verlaat de kruidentuin.


Jonas
Ga via de plattegrond naar Jonas en je arriveert bij restaurant Bores.
Ga naar binnen en praat met Jonas.
Carol vertelt hem dat ze een paar zeldzame kruiden nodig heeft, maar dat ze de kruidentuin niet kan bereiken, omdat de brug afgebroken is.
Jonas vertelt dat je er vanaf de andere kant van de rivier kunt komen, maar dat de kruidentuin gedurende de zomer dicht is. Misschien kan carol de kruiden vinden in de Parsley kruidentuin in Sriopta. De locatiewordt aan je plattegrond toegevoegd.
Carol wil het wel proberen en vertrekt.


Parsley kruidentuin
Ga via de plattegrond naar de Parsley Herb garden.
Volgens de instructies bij de bijenroker, heeft Carol 'Celestial' en 'Lychnis Coronaria' nodig.
Loop rond in de tuin en lees de bordjes.
De Celestial vind je 3 stappen rechtdoor, aan de linkerkant.
De Purpurklätt (Lychnis Coronaria) als je vlak voor het huis het paadje linksaf gaat.

       

Verlaat de Parsley kruidentuin weer.


De bijenkorven
Ga via de plattegrond The Bee's Beehives.
Loop weer naar de schuur en ga naar binnen.
Pak de bijenroker (bee smoker).

Open je inventaris. Sleep beide kruiden om beurten op de geurstokjes.
Steek de voorbereide geurstokjes aan, met de aansteker.
Stop de brandende geurstokjes in de bijenroker en je hebt een brandende bijenroker (lit bee smoker).
Verlaat de schuur.

Loop naar de bijenkasten in het bos. Op de open plek zie je een gele en een groene kast naast elkaar.
Bekijk de groene kast aan de onderkant.
Gebruik je rokende bijenroker op de bijen en ze worden rustig.
Sleep dan je houten kistje met de gaatje bij de bijen en Carol vangt haar eerste bij.

       

Draai je om en loop naar die andere plek waar meerdere bijenkasten bij elkaar staan.
Bij de kast die vóór de twee gele kasten staat, kan Carol de procedure met de bijenroker en het kistje herhalen en vangt ze haar tweede bij.
Verlaat het terreiin weer.


De atletiekvereniging
Ga via de plattegrond naar The Athletics Club en ga het grote gebouw in om met de conciërge te praten.
Hij geeft Carol het adres van de Bee man op de Ocra Laan en Carol laat de bijenroker bij de conciërge.
Verlaat het gebouw en het terrein.


Onroerend goed van de Bijenman  

De bijenman
Ga via de plattegrond naar The Bee.
Ga het mooie roodhouten huis in.
De Bee bedankt Carol voor het klusje met de bijen.
Hij vertelt dat Amos Green en hijzelf een paar jaar samengewoond hebben in zijn landhuis, in het begin van de eeuw. Amos heeft ook wat klusjes voor hem opgeknapt op de boerderij die de Bee ook bezat. Ze hebben elkaar bij het boksen ontmoet.
De Bee vertelt dat Amos door het kerkgenootschap waar hij lid van was, werd uitgesloten in die tijd. Hij weet niet waarom.
Carol krijgt toestemming in het landhuis te gaan kijken. De locatie wordt aan je plattegrond toegevoegd.


Het landhuis
Ga via de plattegrond naar The Bee's Country House.
Ga door de voordeur naar binnen.
Draai meteen naar rechts en je ziet de deur van de badkamer/toilet. Ga naar binnen.
Op het plankje waar ook het toiletpapier staat, ligt een blauw microvezeldoekje. Altijd handig, dus steel het en verlaat de badkamer.

Loop door de keuken en ga de trap op naar de bovenverdieping.
Kijk om je heen en je ziet twee deuren.
De linkerdeur is afgesloten.
De rechterdeur gaat open, naar een rommelkamertje.
Hier zie je op een laag tafeltje een roze plastic toiletborstel (brush) in een houder. Raap hem op.

Verlaat de zolderverdieping. Als je bovenaan de trap staat, zie je op de muur tegenover je een langwerpig doek hangen. Er staan ogen op geschilderd, 3 rode ogen en een groene.

Ga de woonkamer in en kijk om je heen.
Tegen het smalle stuk muur tussen de ramen hangt een houten beeldje.
Je kunt de ogen van het beeldje aanklikken.
Klik drie keer op het rechter oog (rood) en 1 keer op het linker oog (groen).
Er valt een sleutel in het bankje onderaan het beeldje. Raap hem op.

Draai vanaf het beeldje naar links en ga vooruit de roze kamer in, waar Amos vermoedelijk verbleef.
Draai twee keer naar rechts en je ziet naast de deuropening een stuk van de boekenkast. Op een verder lege plank zie je een blad papier liggen. Raap het op en lees het. Het zijn klusjes voor Amos.
Hij mag de roeiboot een opknapbeurt geven met Gelshield kit, uitzoeken wat het kost om de Krusenhof plat te walsen en achterhalen wat Doxons geheim is.

Ga terug naar de bovenverdieping en gebruik de juist gevonden sleutel op de linker deur, die nu open gaat.
Dit zijn de privévertrekken van de 'Bee' man. Kijk rond.
Op een ouderwetse platenspeler in de witte kast, vind je een bubbeltjesenveloppe. Maak hem open. Er zit een brief in van advokaat Erhard Lundin. Hij adviseert de bijenman iets te doen aan de onveilige situatie op de Krusenhof, of afstand te doen van de plek, die blijkbaar nogal wat herinneringen bevat voor de bijenman.
De locatie wordt aan je plattegrond toegevoegd.
Verlaat het landhuis en het gebied.


Krusenhof
Ga via de plattegrond naar Krusenhof.
Het is een grote boerderij met veel gebouwen en stallen. Het geheel ziet er inderdaad totaal verwaarloosd uit. Ga vooruit naar een grote gele schuur. De poort hier is afgesloten, maar kan wel open aan de radertjescursor te zien.

Draai naar links en loop verder naar een kleinere, lager gelegen gele stal.
Ga naar binnen en kijk om je heen. Het lijkt alsof hier dieren gehouden werden.
Loop naar de middelste box. Bekijk de dorpel onder de planken deur van dichtbij. Je vindt hier een speciaal stuk gereedschap, een handvat met een kromme pin eraan.
Verlaat de schuur weer.

Dwaal verder over het landgoed, tot je voor twee apart uitziende, rode gebouwtjes staat.

         

Ga het rechter hutje in en kijk om je heen.
Op de vensterbank vind je een mes (knife) met een blauw handvat. Raap het op en ga weer naar buiten.

Draai je om, tot je weer met je gezicht naar de ingang staat en ga dan rechts langs het hutje naar voren.
Ga nog een keer naar voren en draai dan naar rechts. Je staat nu voor een hoge, grote schuur met een openstaande deur. Ga naar binnen en kijk om je heen.
In een hoek zie je twee grote zwarte accu's staan. Erboven is een hoekplankje, waarop een baksteen en twee tegeltjes liggen. Er ligt ook een stuk papier. Raap het op en lees het.
De bijenman schrijft dat er twee boerderijen zijn die aandacht nodig hebben. Niet alleen deze, maar ook de vlakbij gelegen Jungmanshof. De locatie wordt toegevoegd aan je plattegrond. Verlaat het grondgebied van de Krusenhof.


Jungmanshof
Ga via de plattegrond naar de Jungmanshof.
Loop rechtdoor over het pad tot aan het lage groenstenen gebouw met de grote houten poort.
Ga naar binnen.
De schuur ligt vol bouwmateriaal. Kijk rond tot je bij een blauw geverfd stuk metaal komt, dat naast een groot tinnen stuk buis op de grond staat. Op dit blauwe stuk ijzer vind je een portemonnnee.
Pak hem en bekijk de inhoud. Carol vindt een advertentie voor een Cruise over de Baltische zee, met de MS Estonia. Dat is het schip dat 28 september 1994 zonk met bijna 1000 mensen aan boord.
Verlaat de schuur.

Loop verder langs het gebouw naar de ingang van het hoofdgebouw. Boven de grote deur zie je het jaartal waarin het huis gebouwd is: 1913. De ingangspoort is afgesloten met een apart slot.

Loop verder naar het houten gebouw, waarvan de ingang half achter een lage boom staat.
Je kunt hier wel naar binnen. Kijk rond en je ziet een losse lade bovenop een ladetafeltje. Kijk in lade. Er ligt een doosje in, waarop de tekst KRU SEN HOF staat.
Je kunt niet verder lopen, omdat er overal rommel ligt.
Verlaat het gebouw weer.

Draai naar links en loop verder langs het houten gebouw, tot bij het gat in de wand, waar een aantal planken missen. Ga naar binnen.
Doorzoek de schuur. Ga vooruit, draai naar links en verder vooruit. Het is donker hier, dus gebruik de hoofdlamp uit je inventaris.
Loop verder door de gang, waarvan de muren gestut worden. Niet ongevaarlijk.
Draai naar rechts en ga een kamer met achterin een open raam in.
Draai weer naar rechts en je ziet op de grond een troffel (trowel) liggen. Raap hem op.
Draai weer naar rechts en verlaat deze kamer.

Ga de tegenoverliggende kamer in.
Draai hier naar rechts en je vindt op een plank een briefje met de tekst KRUSENHOF en cijfers eronder.

         

Draai je om.tegen de andere muur staan een aantal kasten met cijfers erop.
Probeer ze te openen. Niet alle kasten gaan open en waar wel, ligt er niets bijzonders in.
Onthoud de getallen 6,7,8 en verlaat dan de houten schuur weer.

Loop terug naar de andere kant van de schuur en ga door de deur naar binnen.
Ga naar het ladetafeltje met de lade erbovenop, kijk erin, naar het doosje met de tekst KRU SEN HOF.
Haal het briefje met de tekst uit je inventaris.
Je weet nu dat de Jungmanshof in 1913 gebouwd is, dat stond boven de deur.
De cijfers 1917 komen overeen met de letters K F K U. Klik op deze letters en het doosje gaat open. Haal de sleutel eruit.
Verlaat de schuur.


Krusenhof
Ga vooruit naar een grote gele schuur. De poort hier is afgesloten, zoals je weet.
Gebruik de zojuist gevonden sleutel uit het Krusenhofdoosje, om hem open te maken.
Ga naar binnen en kijk om je heen. Overal zie je lege bijenkasten. Aan de muur hangt een geel briefje met de mededeling dat je in elk honingpotje een paar metalen kogeltjes moet stoppen.
Je vindt ook een houten pallet. Neem hem mee en verlaat de schuur.

Loop tussen de twee gele schuren door naar een lage, lange loods met witte muren, die aan een woonhuis is vastgebouwd. Dit moet de orangerie zijn.
Je ziet dat er een groot gat zit in het golfplatendak op de linkerhoek.
Zet je pallet hier tegen de muur en klim door het gat de loods in.

Binnen draai je meteen naar links. Hier staat op de grond een klein houten kistje. Rattengif, volgens het opschrift.
Draai terug en loop door de loods naar het woongedeelte om alles te verkennen.
In de grote kamer is een trap naar boven. Daar is een groene afgesloten deur, dus ga weer naar beneden.

Kijk verder rond en gebruik je hoofdlamp als je bij een donkere gang komt, die naar een paar opslagruimtes leidt.
Kijk voor je die ruimtes in gaat, even naar links, naar het groene rek.
Bovenaan op het groene rek, rechts van de metalen ketel, zie je een sleutel liggen. Je kunt er niet bij.

             

Ga dan de volgende kamer in en kijk naar rechts. Hier werd zo te zien de honing uit de raten gehaald, verwerkt en verpakt. Op de lange tafel ligt een notitieblokje. Er stond iets op het vorige blaadje, dat doorgedrukt is. Als je een potlood had, zou je het zichtbaar kunnen maken.

Maak de groene deur aan de andere kant open en ga naar binnen.
Tegen een aantal gestapelde bijenkastjes staat een houten lat. Raap hem op.

Loop door naar de volgende ruimte, waar je tussen de rommel een witte plastic zak ziet met een rol electriciteitskabel erachter. Bekijk het van dichtbij en je vindt een potlood (unsharpened pencil) die je kunt meenemen. Er zit geen punt aan, maar dat moet geen probleem zijn.

Ga terug naar de ruimte met het groene rek.
Gebruik de houten lat om de sleutel van het rek te halen.

Ga dan naar de trap in de grote kamer.
Kijk, voor je naar boven gaat, even naar de witte emmer die je bij de deur ziet staan.
Bekijk hem van dichtbij. Het deksel zit klem. Gebruik het mes en het deksel komt los.
In de emmer zit een vieze zwarte vloeistof, maar ook een bolletje staaldraad (steel ball), die je eruit kunt halen.

Ga dan de trap op en gebruik de sleutel die je van het groene rek haalden, om de deur te openen van de zolderkamers.
Het is donker, gebruik dus je hoofdlamp en kijk dan om je heen.
De zolder is redelijk schoon. Op de grond voor de schuine punt met het raampje, ligt een hamer, die je kunt oprapen.
Draai je om. Links van de andere schuine punt met een raampje, vind je een blikken doosje op de balken. Pak het beet en bekijk het. Aan de zijkant zitten gekleurde noppen, die je blijkbaar nodig hebt om het doosje te kunnen openen. Je kent nog geen code, dus zet het doosje terug.
Kijk verder rond en je vindt op de vloer, naast een rolletje witte tape, een puntenslijper. Raap hem op en gebruik hem meteen om je potlood te slijpen, zodat je een potlood met punt hebt.

Ga dan de trap af en door de kamers naar de lange tafel waar het notitieblokje ligt.
Bekijk het van dichtbij en gebruik je potlood erop.
Er komt een bericht tevoorschijn: Vertel Amos dat hij opbergkast 7 kan gebruiken op Jungmanshof.
Dat kastje heb je gezien!
Ga naar buiten en verlaat de Krusenhof.


Jungmanshof
Ga via de plattegrond naar de Jungmanshof.
Loop naar het groenstenengebouw en loop alsmaar verder tot je bij de rode houten schuur kom, waar de missende planken zijn.
Zoek je weg door het gebouw tot je in de kamer komt waar de smalle kasten staan met de getallen 6, 7, 8 erop.
Bekijk kastje 7 van dichtbij. Je weet al dat het op slot zit met een plaatje met roestige spijkers. Gebruik dus je hamer om dat plaatje te verwijderen en open dan de deur.
Op de bodem van de kast ligt een roestige vijl. Raap hem op en bekijk hem. Er is iets in het handvat gekerfd, maar het is niet goed te lezen.
Combineer in je inventaris het bolletje staalwol met de vijl en lees dan de naam: Amos Red.
Carol is verbaasd over die naam en wil de bijenman om opheldering vragen.
Verlaat het terrein van de Jungmanshof.


De bijenman
Ga via de plattegrond naar The Bee.
Ga het huis in en vraag de bijenman naar Amos Red.
De bijenman weet waar dat over gaat, maar wil het pas vertellen als Carol een paar bijenkasten van een concurrent vindt. Ze staan op een geheime locatie in de buurt van de Homerus Graslanden. De bijenman wil graag weten hoe zijn concurrent de bijenkweek aanpakt.


Geheime bijenkasten
Ga via de plattegrond naar de Hidden Beehives.
De bijenkorven zijn inderdaad aardig verborgen. Ga bij aankomst drie keer naar voren, draai naar rechts en ga vijf keer vooruit. Draai weer naar rechts, dan rechtdoor over een rotsachtig hellinkje en twee keer vooruit door het bos en open plek. Draai naar links en je ziet de bijenkasten.
Loop er naar toe.

Loop tussen de bijenkasten door en draai je om.
Op de grond achter een kast staan twee flessen propylenglykol. Bekijk eentje van dichtbij.
Draai je dan naar de andere kant, waar je in het gras een paar zakjes badzout ziet liggen. Bekijk het van dichtbij.
Carol weet nu genoeg. Loop helemaal terug naar het pad en verlaat het gebied.


De bijenman
Ga via de plattegrond terug naar The Bee.
Ga het huis in en vertel de bijenman wat je gevonden hebt.
Hij wil nu dat Carol hem een paar van die bijen brengt, uit minstens drie kasten. Hij geeft Carol een goede bijenroker en een doosje met gaten om de bijen te vervoeren.


Geheime bijenkasten
Ga weer via de plattegrond naar de Hidden Beehives.
Loop naar de bijenkasten. Gebruik op elk van drie kasten eerst je bijenroker en meteen daarna het doosjes met de gaten. Carol heeft dan drie bijen gevangen.
Verlaat het gebied weer.


De bijenman
Ga nogmaals via de plattegrond terug naar The Bee.
Spreek de bijenman aan en Carol geeft hem de bijen. In ruil krijgt ze nu te horen dat Amos vroeger in Orefield woonde. Daar noemde hij zich Amos Red.
De bijenman laat Carol een krantenartikel zien over Orefield. Op die plek stonden vroeger vakantiehuizen. Toen een bosbouwmaatschappij de grond kocht en er een zaagmolen bouwde, werden de eigenaren van de vakantiewoningen voor een schijntje uitgekocht en weggejaagd. Dankzij protesten van milieuactivisten moest de kap van bomen gestaakt worden en is het gebied nu overgelaten aan de natuur.
De plek bezoeken wordt niet aanbevolen, het is er zelfs gevaarlijk vanwege de achtergelaten rommel.
De plek wordt natuurlijk toch vermeld op Carols plattegrond.
Verlaat de bijenman.


Orefield  

Bekijk je plattegrond. Naast Orefield knippert een peddel. De plek is dus alleen per boot te bereiken! Gelukkig weet je dat de bijenman een roeiboot heeft in de buurt van zijn landhuis.


Roeiboot
Ga via de plattegrond naar The Bee's Country House.
Daar aangekomen draai je naar links en ga je over het bospad. Draai naar links en loop dan alsmaar rechtdoor naar het meer. De roeiboot ligt op de oever en moet nog behandeld worden met een impregneermiddel. Amos heeft er immers geen kans meer voor gekregen.

Draai naar rechts en ga het schuurtje in.
Pak hier het blikje Gelshield impregneervloeistof.
Verlaat het schuurtje en draai naar de boot.

Combineer in je inventaris de toiletborstel met het blauw microvezeldoekje.
Combineer het gereedschap met de kromme pin met het blikje Gelshield om het te openen.
Gebruik dan borstel/doek met het geopende blik en je hebt kant en klare schoonmaakwerktuig (cleaning tool).

Bekijk de roeiboot van dichtbij en gebruik je schoonmaakwerktuig erop.
Daarna duw je de roeiboot het water in (launch boat) en je ziet je plattegrond.


Verwilderd stuk grond
Klik op 'To Orefield' en daarna in het water op 'Overgrown Jetty' en Carol roeit naar het verwilderde stuk grond aan de overkant.
Loop rechtdoor over de steiger naar de oranje/rode keet achter de bomen.
Bekijk de deur van de keet, hij is afgesloten.

Ga langs de zijkant van de keet verder, en draai links en rechts, tot je voor een soort betonnen bunker staat. De deur hiervan staat open. Ga naar binnen.
Er ligt allerlei oude rotzooi. Pak de plastic jerrycan en bekijk hem. Iemand heeft erop geschreven dat Amos voor meer 'moonshine' (illegaal gestookte alcohol) welkom is in het huisje bij de witte brug. De locatie wordt op Carols plattegrond genoteerd.

Verlaat de bunker en ga terug naar de roeiboot aan het einde van de steiger.


Huis van de vreemdeling
Als je in de boot zit, klik je op Strangers House. Carol roeit er naar toe.
Loop naar het vervallen huisje in het bos en ga naar binnen.

Ga de trap op naar de bovenverdieping.
Achter de deur met de vlinderstickers zit een kast met kleerhangertjes.
Rechts daarvan is een vrijwel lege kamer met waterschade. Ga naar binnen, loop naar het raam en draai je om. Je ziet nu een wandrek. Bekijk dat van dichtbij.
Op een van de planken vind je een briefje waarop Carol het postbusadres van Amos vindt: Daisy Cape 1. Carol denkt dat ze hiermee ook het adres van Amos kan vinden.

Carol neemt automatisch haar telefoon.
Tik in het zoekschermpje Daisy Cape 1 in.
De telefoon geeft aan dat het bijbehorende adres van de eigenaar niet te vinden is. Het bestaat niet of is opgeheven. Stina weet hier misschien wel raad mee, verlaat dus het huis en ga via exit terug naar de boot.
Klik onderaan de rivierkaart op 'To City Map' om op de stadsplattegrond te komen.


Stina's hulp
Ga via de plattegrond naar Stina.
Carol vraagt of Stina het adres van een oude, vervallen eigendomsakte kan vinden. dat blijkt geen probleem en even later heeft Carol een nieuwe locatie op haar plattegrond.

Stina laat Carol ook nog een krantenknipsel zien, een open brief van Amos Green aan de leden van zijn kerkgemeenschap. Hij is van mening dat ze hun ouderwetse kijk op de rechten van vrouwen moeten herzien. Hij vindt dat vrouwen een belangrijke rol in de kerk kunnen vervullen en dat ook het Oude Testament niet perfect is.


Amos' huis
Ga via de plattegrond naar de riviermap (To Orefield) en klik daar op Amos' House.
Aangekomen, baan je je een weg door de struiken naar het huis met de veranda.
Loop via de veranda om het huis heen en ga naar binnen.
Daar vind je op de vensterbank een oude cassetterecorder. De klep zit vast, je kunt de cassette er niet uitnemen.

Ga naar de slaapkamer. Daar is het donker, dus gebruik je zaklamp.
Loop door naar de keuken. Hier vind je op tafel een beurs. Bovenaan langs de rand zie je vier gekleurde knoppen, die van kleur veranderen als je erop klikt. Carol legt de beurs vanzelf terug.

Draai je om en pak het gebloemde schriftje dat op het aanrecht ligt. Lees wat er geschreven staat over de moeder van Carols vriendin Stina. Britt Louise Svenson sponsorde blijkbaar de AA vereniging.
Carol besluit er nog niet met Stina over te praten.
Op de rechter pagina zie je de code staan voor de knopjes op de beurs: eerst blauw indrukken, daarna de knop die rood wordt, daarna groen en dan de knop die groen wordt.

         

Pak nogmaals de beurs op tafel.
Nummer de knopjes in gedachten van links naar rechts, 1 tot en met 4.
Druk dan volgens de aanwijzingen in het schriftje knopje 2 - 4 - 3 - 1 in.
De beurs gaat open en onthult een uitnodiging van de buren Greta en Nilo, die slechts 50 meter van Amos' huis vandaan wonen, voor een BBQ-feestje.

Verlaat het huis via de woonkamer en de veranda.
Draai naar links, ga vooruit en loop dan de houten trap op.


Greta en Nilo's huis
Ga bovenaan de trap rechtdoor naar het huisje in de verte. De nieuwe locatie wordt meteen op je plattegrond genoteerd.
Probeer de voordeur te openen. Hij is afgesloten.

Draai je om naar het schuurtje en pak daar van de plank een sleutel.
Draai terug naar het huis. Jammer genoeg past deze sleutel hier niet.

Draai naar links, ga vooruit naar de trap en daal af.
Loop rechtdoor tot je op de plattegrond komt.


Schuur op verwilderde grond
Ga via de plattegrond naar de 'overgrown jetty'.
Loop rechtdoor naar de oranjerode keet.
Gebrruik de zojuist gevonden sleutel op en deur en hij gaat open.
Kijk binnen rond en je vindt een oude beitel (chisel).
Verlaat de keet en ga terug naar de plattegrond.


Amos' huis
Ga via de plattegrond naar Amos' House.
Loop naar het huis met de veranda en ga naar binnen, naar de woonkamer.
Gebruik je beitel op de casetterecorder in de vensterbank. Hij gaat open en je kunt het cassettebandje (audio cassette) eruit halen. De tape hangt er half uit, Carol zal die moeten opwinden.

Gebruik je lamp en loop naar de slaapkamer.
Op het nachtkastje naast het bed vind je een ballpen. Raap hem op en combineer hem in de inventaris met het cassettebandje. Carol rolt de tape op en heeft nu alleen nog een bruikbare cassettespeler nodig.

Lees ook de bief die op het nachtkastje ligt. Het is een ontwerp voor een ingezonden brief van Amos aan het kerkblaadje. Amos is geschokt door de passages in het Oude Testament over aankoop en mishandeling van slaven, de verkoop van dochters en het stenigen van vrouwen. Hij is van mening dat de Christelijke doctrine het Oude testament dient te verwerpen.

Verlaat het huis en verlaat het gebied.
Ga op de plattegrond terug naar de stadsplattegrond.


Cassettebandje en kerkconnectie  

Jonas
Ga via de plattegrond naar Jonas, die nog steeds aan een tafeltje in het restaurant zit.
Vertel hem dat je op zoek bent naar iets waarmee je een cassettebandje kunt afspelen.
Jonas denkt dat hij dat wel ergens kan opduikelen, maar dan mag Carol voor hem naar een hindernisbaan gaan, waar hij wat voorwerpen heeft verloren. Hij geeft haar een lijstje.
Jonas zoekt een armband, een batterij, een USB-stick, een toegangskaart en een speciale 'nudie'pen.
De locatie van de hindernisbaan wordt op je kaart toegevoegd.


Hindernisbaan
Ga via de plattegrond naar de 'The Obstacle Course'.
Dat wordt een heel zoekwerk tussen de bomen en het gras.
Ga vooruit en draai naar rechts naar de schuine houten palen installatie.
Kijk naar de rechter plankenvlonder en pak het sloopgereedschap (demolition tool).

Draai terug naar links, ga vooruit over het pad naar de splitsing, draai naar links en ga vooruit naar de eerste hindernis in het bos.
Draai naar rechts en pak de USB stick op de grond tussen de bomen.

           

Draai terug naar links, ga 2x vooruit naar de achterste hindernis.
Draai links en pak de GSM-batterij op de grond bij een schuine plank tussen de twee 'schuttingen'.

Draai rechts, 2x vooruit, draai links, klim over de houten brede 'ladder'hindernis, die dwars op het pad staat en ga vooruit naar de 'hang'hindernis met de 'ladder' boven je hoofd.
Draai hier naar links en pak de pen met de half naakte dame erop, van het gras.

           

Draai terug naar rechts, ga vooruit, draai links, en ga vooruit naar de volgende hindernis. Draai hier rechts en pak de rode armband die nauwelijks zichtbaar op de grond ligt.

Draai links, ga vooruit naar de achterkant van een schuinliggende houten plank, klim over de hindernis en draai je om. Je kunt nu van de onderste schuine plank een groene Xbox toegangspas pakken.

Carol heeft nu alles op haar lijstje gevonden. De voorwerpen zijn afgevinkt.
Ga terug naar de exit, naar de plattegrond.


Jonas
Ga via de plattegrond naar Jonas om hem de gevraagde voorwerpen te geven.
Jonas heeft de cassettespeler nog niet, hij zal Carol wel een berichtje sturen, zegt hij.


Greta en Nilo's huis
Ga via de plattegrond naar de riviermap (To Orefield) en klik daar op Neighbour's House om naar het huis van de buren van Amos te gaan.
Loop naar de gesloten voordeur en gebruik je sloopgereedschap om de deur open te breken.
Ga naar binnen naar de woonkamer en kijk naar de lage tafel die voor de slaapbank staat. Raap het vel papier op. Het is een getekend plattegrondje van de rivier en wat huisjes op het eiland. Bestudeer het en je ziet dat Amos nog een tweede huisje had!
De locatie wordt op je plattegrond genoteerd.

Verlaat het huisje van de buren, ga de trap af langs Amos' huis en ga terug naar de steiger en de rivierplattegrond.


Amos' tweede huisje
Ga via de plattegrond naar 'Amos' Second House'.
Loop bij aankomst rechtdoor naar het huisje en ga naar binnen.
Ga naar de woonkamer, waar onder het raam met de rode gordijntjes een ladekastje staat.
In de bovenste lade vind je een enveloppe. Pak hem op en open hem. Er zit een brief in, gericht aan Amos. Hij wordt gewaarschuwd door raad van zijn kerk, dat hij niet door moet gaan met zijn acties tegen en twijfels over de 'Tien Geboden', anders volgt excommunicatie.

Loop naar de keuken.
Op het aanrecht ligt een klein bruin aantekenboekje. Raap het op en open het.
Op de linker pagina staat de Amos erover dacht een boksbal in de schuur op te hangen.
Op de rechter pagina beklaagd hij zich over Stina's moeder Britt-Louise. Ze gedraagt zich als zijn babysitter, schrijft Amos en ze heeft zijn ticket voor de ferry verscheurd. Hij had op de ferry taxvrije alcohol willen kopen.

Draai naar links en je ziet een wit krukje (stool) voor het fornuis. Raap het op.
Ga terug naar de woonkamer en zet het krukje links van het ladekastje neer, onder het gat in het plafond.
Klim omhoog (climb up) en je ziet op de vliering een witte klomp staan. In de klomp vind je een roestige sleutel (rusty key). Raap hem op en klim weer van het krukje af.

Verlaat het huis, draai naar links en ga om het huis heen naar het schuurtje.
Probeer de roestige sleutel op de deur. Dat lukt dus niet, mischien moet Carol eerst iets aan de roest doen.
Verlaat het gebied en ga via de plattegrond naart de stadskaart.


Carols appartement
Ga via de plattegrond naar 'Home', naar Carols appartement.
Ga de keuken in en pak de fles cola van het aanrecht.
Combineer in je inventaris de cola met het bolletje staalwol.
Gebruik dan de staalwol/cola op de roestige sleutel en hij wordt al minder roestig.
Verlaat het huis.


Amos' tweede huisje
Ga via 'Orefield' en de rivierplattegrond naar 'Amos' Second House'.
Loop bij aankomst meteen naar de schuur achter het huis.
Gebruik de minder roestige sleutel en het lukt Carol om de deur te openen. Ga naar binnen.

Draai naar rechts en je ziet achter wat planken, naast een stapeltje ketels een opgerold stuk papier liggen. Raap het op en lees het. Het is een briefje van Stina's moeder Britt-Louise. Ze vindt dat Amos vooruitgang boekt bij de AA. Zij is Amos' sponsor, maar hij helpt haar ook om nuchter te blijven, ze is hem daarvoor dankbaar. Ze zegt dat iedereen wel eens een terugval heeft, maar dat er altijd een weg terug is naar een leven zonder alcohol.

Verlaat het schuurtje en Carol krijgt een SMS-je van Jonas, hij heeft een cassettespeler voor haar.
Verlaat het eiland en ga naar de stadsplattegrond.


Jonas
Ga via de plattegrond naar Jonas en spreek hem aan.
Hij geeft Carol een grote boombox, daar kun je inderdaad een cassettebandje in afspelen.
Combineer in je inventaris de box met het bandje en je hoort een opname van Amos' eerste preek in de West Side First Baptist Church. De locatie wordt meteen op je plattegrond vermeld.


Baptistenkerk
Ga via de plattegrond naar 'The Church'.
Ga naar binnen en loop tot halverwege.
Draai naar links en bekijk de goudkleurige versiering op de preekstoel die een olijftak, een kruis en de twee stenen tafels voorstellen. Op de 'tafels' staan de Romeinse cijfers V, IX en X. (5, 9 en 10). Onthoud het.

Draai terug en loop verder, richting altaar.
Draai naar links en ga naar een openstaande dubbele deur bij trapjes, waarachter je een dichte deur ziet.
De deur blijkt afgesloten met een codeslot, links van de deur.
Toets de code 5910 in en je kunt naar binnen.

Dit is een invalidentoilet en aan de muur hangt een plakaat met een citaat uit het evangelie van Mark, vers 10:27. Onthoud het.
Verlaat het toilet.

Draai meteen naar rechts en je ziet een andere deur die afgesloten is met een cijferslot.
Gebruik hier de code 1027 en je kunt het berghok betreden.
Achterin hangt een vuilniszak in een houder. Kijk in de zak en je vindt een onaardig briefje van ene Cat. De Stadskerk wordt genoemd en deze locatie wordt aan je plattegrond toegevoegd.
Verlaat het berghok en deze kerk.


Stadskerk
Ga via de plattegrond naar 'The City Church'.
Ga naar binnen en praat met Cat Carlzzon.
Informeer naar Amos Green en Carol krijgt te horen dat Amos via zijn werk op de Oxenberg Power Station in contact kwam met de kerk. Hij heeft geholpen bij de installatie van een grote houten waterleiding.
Cat laat Carol een krantenknipsel zien waarin je kunt lezen dat in 1924 de Baptisten kerk de bouw van het station sponsorde en later in 1975 ook de aanleg van de waterleiding.

Cat weet geen details over de verbanning van Amos uit de kerk. Hij weet alleen dat Amos vaak dingen zei die niet populair waren bij de kerk. Hij laat Carol een artikel zien dat Amos schreef over de tien geboden. Die waren volgens hem duidelijk geschreven voor mannen en keurden slavernij goed.

Verlaat de kerk weer.
De Oxenberg Power Station wordt aan je plattegrond toegevoegd.


Elektriciteitscentrale
Ga via de plattegrond naar de 'Oxenberg Power Station'.
Ga vooruit naar het hek, draai naar rechts en loop verder langs het huis, het bos in tot aan het bruggetje.
Draai hier naar links, ga dan naar voren, om de hoek van dat gebouw van daarnet.
Loop rechtdoor het struikgewas in tot bij een omgevallen boom.

Klim over de boomstam en volg dan de bemoste pijpleiding tot je bij het stuk zonder mos komt.
Ga hier aan de rechterkant van de buis af en verder naar beneden (down).

Draai dan naar links, ga vooruit en draai weer naar links. Je kijkt nu tegen de zijkant van de dikke houten buis aan en ziet dat hier een 6 op geschilderd is. Onthoud het.
Draai terug naar rechts en loop verder langs de buis.
Na één pas kijk je naar links en zie je een 4 geschilderd. Onthoud het.
Loop weer verder langs de buis, kijk naar links en je ziet een 7. Onthoud het.
Twee passen verder zie je nog een 3. Onthoud dit ook.

Draai om en ga helemaal terug, bij de buis omhoog (climb), door het bos en langs het huis, naar het hekwek bij de electiciteitscentrale.
Verlaat dan het gebied.


Amos' tweede huisje
Ga via 'Orefield' en de rivierplattegrond naar 'Amos' Second House'.
Ga naar de keuken. Draai je om als je voor het aanrecht staat en je ziet een roodbont gordijn voor het raam. Op het smalle vensterbankje ervoor staat een smal houten kistje. Pak het kistje op.

Er staan cijfers op het kistje.
Klik op de cijfers in de volgorde, zoals je die zag op de pijpleiding: 6 - 4 - 7 - 3.
Het kistje gaat open en Carol haalt er een oude lege mobiele telefoon uit.
Lees ook het blad papier waarop Amos een aangepaste versie van de 'Tien Geboden' heeft geschreven.

Verlaat de keuken en Carol krijgt een SMS-je van Cat Carlzzon.
Hij laat weten dat het gerucht ging dat Amos bij een andere man woonde, nadat hij Orefield verliet. Daarna woonde hij in een witgepleisterd huis in de buitenwijken van de stad. En hij zou in een oude militaire bunker bij Onar Hill verblijven als hij het centrum van Norrköping bezocht.

De bunker wordt aan je stadsplattegrond toegevoegd.
Verlaat het huis en verlaat het eiland en de rivierplattegrond.


Elim en Martha  

Jonas
Ga via de stadsplattegrond naar Jonas en spreek hem aan.
Vraag hem of hij kans ziet die oude telefoon op te laden. Hij belooft naar een oplader te zoeken en Carol geeft hem de telefoon.

Verlaat het restaurant en Carol krijgt een SMS-je van Gunnar Hansson. Hij heeft informatie over Elim.
Elim is de man die Amos in het park zou ontmoeten en waarvan Gunnar zei dat hij hem niet kende en dat hij dood was. Gunnar vraagt ook of Carol een fles wijn voor hem wil meebrengen.


Gunnar Hanson
Ga via de plattegrond naar Gunnar Hanson.
Klik op het witte gebouw en nog voor je naar binnen kunt gaan, vraagt Gunnar of je er twee flessen wijn van kunt maken.
Carol vertelt Gunnar als ze hem ziet, dat ze geen alcohol meeneemt naar een opvanghuis.
Gunnar vraagt of Carol hem dan met iets anders kan helpen. Hij is op zoek naar zijn broer. Gunnar geeft Carol het laatst bekende adres van Arnold Hanson op een briefje.


Stina
Ga via de plattegrond naar Stina.
Vraag Stina of ze het huidige adres van Arnold Hanson kan opzoeken.
Stina ontdekt dat Arnold zich nu van achteren Ericson noemt en geeft Carol een briefje met adres.

Vraag Stina of haar moeder een alcoholprobleem had.
Stina bevestigt het en vraagt of dat belangrijk is voor het onderzoek.
Carol denkt van wel en belooft Stina op de hoogte te houden.


Gunnar Hanson
Ga via de plattegrond terug naar Gunnar Hanson.
Spreek hem aan en Carol geeft hem het adres van zijn broer.
Gunnar zegt dat hij zich nog iets herinnerde over Elim, de man waar Carol eerder naar vroeg. Elim zou in een caravan op Lindon Field gewoond hebben en dat ding zou er vast nog wel staan, denkt hij.

De locatie wordt aan de stadsplattegrond toegevoegd.


Elims caravan
Ga via de plattegrond naar 'Elim's Residency'.
Daar aangekomen ga je rechtdoor over de brug tot aan een kruising. Draai hier naar rechts en ga verder over de slaboom en het pad met het dubbele spoor. Voor de zandhoop draai je naar links en loop je verder door het gras tot je niet verder kunt. Draai dan naar rechts en loop verder tot bij een oude, kapotte caravan.

Ga de caravan in en doorzoek de rommel.
In de kapotte werkbank aan de linkerkant, ligt een schroevendraaier (screwdriver) die je kunt meenemen.

In een lade aan de andere kant van de caravan vind je een briefje van ene Aina. Ze schrijft dat ze blij is dat Elim in Lyndon Field een nieuwe caravan heeft gevonden, nadat de zijne bij de Gornet Bridje vernield werd.
Elim had dus nóg een caravan. De locatie wordt toegevoegd aan je plattegrond.
Verlaat de caravan en het gebied.


Elims vroegere caravan
Ga via de plattegrond naar 'Elim's Previous Residency'.
Ga vooruit naar de splitsing, draai links en loop richting caravan.
Als je de caravan goed in zicht gebt op de open plek, draai je naar rechts. Loop dan vooruit naar een legergroen geschilderd electriciteitskastje.

     

Bekijk het putdeksel naast het kastje van dichtbij.
Schuif het gestreepte poloshirt opzij en je ontdekt een groen kaartje voor een gratis maaltijd, op naam van Elim Ploeger.
Verlaat de close-up en Carol krijgt een SMS-je van Jonas. Hij heeft de telefoon opgeladen.

Draai je om en loop naar de caravan.
Ga naar binnen en doorzoek de rommel. Op het bedgedeelte vind je een DVD-doosje van de film Ocean's Thirteen. Open het en je ziet een geschreven boodschap van Amos aan Elim. Hij feliciteert hem met zijn verjaardag en vraagt of ze weer eens een 'gospel-quiz' kunnen regelen.
Verlaat de caravan en verlaat het gebied.


Jonas
Ga via de stadsplattegrond naar Jonas.
Hij geeft Carol de opgeladen telefoon. Jammer genoeg zal Carol ook nog op zoek moeten gaan naar het wachtwoord voor dat ding.
Verlaat het restaurant.


Stadskerk
Ga via de plattegrond naar 'The City Church'.
Vraag Cat Carlzzon of hij Elim Ploeger kent.
Cat zegt dat Elim nu dood is, maar dat hij vroeger een actief kerklid was, voordat zijn verslaving hem sloopte. Hij weet dat Elim en Amos vrienden waren en dat Elim in een caravan woonde.
Informeer naar de gospel-quiz en Cat vertelt dat de beide vrienden zo'n quiz, gebaseerd op de bijbelverzen, organiseerden bij het Pelican meer. De bordjes zouden er nog steeds staan.
De locatie wordt aan je plattegrond toegevoegd.
Bedank Cat en verlaat de kerk.


Gospel Quiz
Ga via de plattegrond naar de 'Gospel Quiz' locatie.
Bij het begin van het bospad staat een informatiebordje. Bekijk het en je krijgt uitleg over de quiz. Het is de bedoeling dat je antwoord geeft op vragen over een gedenkwaardige quote uit de bijbel. Heb je alle vragen goed beantwoord, dan kun je een kinderbijbel ophalen bij het kantoor van de boswachter.

Loop verder op het bospad en bekijk het volgende bordje dat rechts langs het pad staat.
Je ziet een quote over goed en kwaad uit '3 John'.
Loop verder en op het volgende bordje (aan de linkerkant van het pad) vind je een regel uit 'Psalm 7'.
Loop verder naar het volgende bordje dat een citaat uit uit '2 Corinthians'.
Loop verder en op het volgende bordje vind je een citaat over de nederigen uit '1 Peter'.

Bordjes met vragen. Onthoud de antwoorden.
Vraag 1: In welk epistel van Peter leren we nederig te zijn?
Antwoord: 1.

Vraag 2: In welk epistel schrijft John over de kwaden, die God niet kennen?
Antwoord: 3.

Vraag 3: In welk epistel aan de Corinthians staat dat Christus het evenbeeld van God is?
Antwoord: 2.

Vraag 2: In welke psalm leren we dat God ons beschermt?
Antwoord: 7.

Die antwoorden zouden wel eens de code van Amos'telefoon kunnen zijn!
Haal de opgeladen telefoon van Amos uit je inventaris.
Klik op de telefoon op toets 1 - 3 - 2 - 7 in en je kunt een berichtje lezen.
Iemand schrijft dat Amos bij hem kan logeren, als hij uit zijn huis gezet wordt.
Klik op de 'yes'-toets om de rest van het bericht te lezen. De sleutel kan Amos zoals gewoonlijk links van Martha, onder de boom vinden. Met de groetjes van "The Bee".

Klik weer op Yes om de telefoon uit te zetten en in je inventaris te stoppen.
Verlaat het gebied.


De bijenman
Ga via de plattegrond naar 'The Bee'.
Ga het huis in en vertel de bijenman dat je op zoek bent naar ene Martha.
Hij zegt dat het zijn overleden zus is. Ze is begraven onder een prieel op de Krusenhof.
Stoor de oude man verder niet en verlaat de woning.


Krusenhof - prieel
Ga via de plattegrond naar de 'Krusenhof'.
Loop vooruit en tussen de twee gele gebouwen door. Ga links langs de lange witte kas, verder over het gras en de heuvel op tot je tussen de bomen een rond, stenen gebouwtje ziet. Dit is het prieel.

Je kunt het prieel inlopen en het hart en briefje met het kruis bekijken, maar er is niets dat je kunt meenemen.

Loop het prieel uit en draai meteen rechts. Je kijkt dan tegen een hoge boomstam aan.
Bekijk de boom. Aan de voet van de boom gebruik je twee keer de troffel, die je een poos geleden op de Jungmanshof vond. Carol graaft een klein, wit, blikken doosje op.
Maak het doosje open. Aan de binnenkant staat een code: RGBY. De bodem van het blikje heeft een noppenpatroon.

Dat zou ook Rood, Groen, Blauw en Geel (yellow) kunnen betekenen.
Herinner je, dat je op de zolder van de kas een noppendoosje met gekleurde noppen hebt gezien.


Krusenhof - kas
Loop terug naar de kas en klim via de pallet, die er nog steeds staat, door het gat de kas in.
Loop door de kas naar de woonkamer en ga daar de trap op naar de bovenverdieping.
Maak de deur open en loop de zolder op.
Ga naar voren en draai je om. Links van de schuine punt met het raampje, vind je op de balk het blikken doosje met de noppen. Pak het beet en bekijk het. Aan de zijkant zitten gekleurde noppen.

Nummer de hele rij gekleurde noppen in gedachte 1 t/m 6.
Klik dan op knop 1 - 5 - 4 - 2 (rood, groen, blauw, geel).

         

Vier knoppen van de rij eronder veranderen van kleur! Ze worden rood/groen.
De bedoeling is nu, dat je die vier knoppen allemaal rood laat worden.
Ze veranderen van kleur als je er in de juiste volgorde op klikt.
Noem in gedachte die knoppen 1 t/m 4 en klik achtereenvolgens op knop 3 - 1 - 4 - 2.

Het blikje gaat open en Carol vindt een sleutel.
Neem hem mee en verlaat de kas door het gat in het dak.
Verlaat daarna ook het gebied van de Krusenhof.


Amos en Stina  

Jungmanshof
Herinner je dat Amos ook op de Jungmanshof kwam en dat de voordeur was afgesloten met een speciaal hangslot.
Ga dus via de plattegrond naar de 'Jungmanshof'.
Loop naar het gebouw met 1913 op de gevel.
Bekijk de deur van dichtbij en gebruik de zojuist gevonden sleutel op het hangslot. Het gaat open.

Draai naar rechts en je ziet en stapel oude raamkozijnen.
Bekijk de middelste stapel, er ligt een stuk papier tussen.
Raap het papier op, het is een brief aan Amos. Ene Lazara schrijft dat Amos het kleine, witte kleihuis, dat vlak achter het voormalige Fiskebystation ligt, mag gebruiken. Er is speciaal voor Amos een haak aan het plafond gemaakt, waar hij zijn boksbal aan kan hangen en er is ook genoeg plek voor een matras volgens de tekening.
De locatie wordt aan je plattegrond toegevoegd.
Verlaat de Jungmanshof weer.


Witte Kleihuis
Ga via de plattegrond naar 'Amos' Clay House'.
Loop naar het witte huis en ga naar binnen.
Kijk rond. Het ziet er inderdaad precies zo uit als op de tekening, compleet met een oude kapotte boksbal. Op de grond ligt een oud nummer van TIME, met een artikel over de ramp met de veerboot.
Kijk naar links, naar de werkbank. Er staat een houten kistje op, met vijf genummerde knoppen die je kunt indrukken. Je kent nog geen code.

Kijk naar de ander muur in de kamer waar een oude electriciteits schakelkast naast de deur hangt.
Bekijk de schakelkast van dichtbij en je ziet op de rechter kast, onder 'Fiskeby gard', vijf rondjes. Bekijk ze van dichtbij.
Het zijn knoppen. Klik erop en je hoort klopgeluiden. Iedere knop geeft een ander aantal klopgeluiden.
De linker knop 3 keer, de volgende 7 keer, daarna 1 keer, dan 9 keer en de meest rechter knop 2 keer. Het lijkt wel een code.

Bekijk het houten kistje op de werkbank nog een keer van dichtbij.
Druk achtereenvolgens op knop 3 - 7 - 1 - 9 - 2 en het kistje gaat open.

In het kistje liggen een ring, een horloge en een sleutel.
Neem de sleutel mee en verlaat het huisje.


De militaire bunker
Volgens Cat sliep Amos, als hij in de stad was, ook wel eens in een oude militaire bunker.
Ga via de plattegrond naar 'The Bunker'.
Loop tweemaal vooruit over de weg en draai dan naar links. Je ziet in het gras vóór de lichte struik iets blauws. Ga kijken en je ziet dat het een stoffen tasje is.
Maak het open en kijk erin. Je haalt er een stuk fruit en een briefje uit. Op het briefje staat iets wat de code van een codeslot lijkt. Neem het codebriefje mee.

Loop verder over de weg en draai na twee stappen naar rechts. Je ziet een metalen deur in een heuvel. Dit moet de ingang van de bunker zijn. Loop er naar toe.
Op de metalen ingang hangt een bordje waarop staat dat zwervers niet gewenst zijn. De code van het deurslot is gewijzigd.

Bekijk rechts van de deur het codeslot.
Haal het gevonden briefje uit je inventaris en vergelijk het met de toetsen op het deurslot. Dit zou kunnen werken. Toets volgens de aanwijzingen 8 - 5 - 9 - 1 in.
Op het slot verschijnt de afbeelding van een groene sleutel. De deur is van het slot en je kunt een sleutel gebruiken.

Ga naar de deur en gebruik de sleutel uit het houten kistje op de deur. De deur gaat open en je kunt naar binnen.
Het is natuurlijk donker in de bunker.
Gebruik de hoofdlamp en loop vooruit tot je bij een roestige deur komt.
Gebruik de schroevendraaier om de roestige deur open te wrikken.

Ga naar binnen. Op de muur tegenover je, staan grote letters.
Draai naar rechts en je ziet tussen de rommel op de grond een rood boek liggen.
Raap het op en open het. Het is een bijbel en je ziet dat Amos twee getallen met een gele stift heeft gemarkeerd: 19 en 27. Dat zal niet voor niets zijn. Onthoud het.
Verlaat de bunker weer.


Witte Kleihuis
Ga via de plattegrond naar 'Amos' Clay House'.
Loop naar het witte huis en ga naar binnen.
Draai je om en bekijk de zwarte schakelkasten van dichtbij.
Kijk nogmaals naar de rondjes op de rechter kast.
Als je erop klikt, kloppen ze, maar dat wist je al.
Laat ze nu kloppen in de volgorde van de getallen in de bijbel: dus 1 keer kloppen, 9 keer kloppen, 2 keer kloppen en 7 keer kloppen.

Nummer de rondjes in gedachte van links naar rechts 1 t/m 5.
Klik dan op rondje 3 - 4- 5 -2 en de schakelkast gaat open.

Haal de meerkleurige leren beurs uit de kast.
Open hem en haal er een brief uit.
Lees de brief. Hij is van Amos en gericht aan Stina.
Amos schrijft dat hij een relatie had met Stina's moeder, die zijn contactpersoon bij de AA was. Stina'moeder heeft hem altijd gesteund, ook toen hij uit de kerk verbannen werd.
Toen hij een goedkoop ticket voor de Estonia had gekocht om taxfree alcohol te kunnen inslaan, heeft zij het ticket verscheurd. De Estonia zonk vijf uur na vertrek en zo heeft Stina's moeder onwetend Amos' leven gered.
Hij was er zo van ondersteboven dat hij het op een drinken zette en zich later teveel schaamde om Stina's moeder nog te bedanken.

Neem de beurs mee en verlaat het huis.


Stina
Ga via de plattegrond naar Stina.
Carol vertelt haar wat ze ontdekt heeft en is ondanks het trieste verhaal blij dat ze de brief van Amos alsnog kan afgeven.
Het wachten is nu op het einde van Covid................


Kopiëren en/of wijzigen van Marjo's walkthroughs is niet toegestaan.
Vraag toestemming om naar een walkthrough te linken.